Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:04:
[...]

Unplugged 47 uur en nog 16%. _/-\o_ Ga hem nu weer opladen,heb handcent er gewoon op hoor;)
Advanced task killer was bij mij dus de boosdoener;)
Had jij nou advanced task killer draaien of advanced taskmanager.
Ik gebruik advanced task killer maar heb totaal geen last van het sneller leegraken van de accu, vind het dus wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:13:
[...]

Had jij nou advanced task killer draaien of advanced taskmanager.
Ik gebruik advanced task killer maar heb totaal geen last van het sneller leegraken van de accu, vind het dus wel een beetje vreemd.
Advanved task manager had ik erop,met killen ieder uur ingesteld.
Het enige wat ik er weer op heb maar weer uitschakel is battery indicator.
Dus die staat niet constand aan zeg maar.
Verder heb ik alles er weer op wat er ook op stond,dus ja.......dan blijven er 2 progjes over die de boosdoener zouden zijn geweest toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net gekregen. Eerste indrukken :
Pluspunten tot nu toe:
- Scherm reageert geweldig goed! Echt heerlijk om mee te werken
- Toetsenbord! Ben erg blij dat ik voor de pro gekozen heb!
- Goed geluid!!
- Een kopieren/plakken functie :D thank goddd!

Minpunten:
- Sms conversatie, kan dit op de een of andere manier anders?
- Beeldkwaliteit valt me erg tegen, ben een kraakheldere Samsung gewend. Tis net alsof ik weer een paar jaar terug in de tijd ga met allemaal die pixeltjes....jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
SMS conversatie, handcent sms.. erg goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:11:
[...]

Advanved task manager had ik erop,met killen ieder uur ingesteld.
Het enige wat ik er weer op heb maar weer uitschakel is battery indicator.
Dus die staat niet constand aan zeg maar.
Verder heb ik alles er weer op wat er ook op stond,dus ja.......dan blijven er 2 progjes over die de boosdoener zouden zijn geweest toch?
Dan zou je advanced task killer eens kunnen proberen, ook ik heb battery indicator erop staan, en ook daar heb ik geen problemen mee wat accuduur betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:47
rscheper schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 15:27:
SMS conversatie, handcent sms.. erg goed alternatief.
Ik gebruik chomp sms, ook erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:18:
Alleen als ik 3G uit heb staan red ik max 2 dagen, maar met 3G aan max 16h ofzo, iets meer dan een halve dag
vreemd ik heb 3g aanstaan en bleutoothen adw launcher draaien ,maar haal prima 2 dagen
of bellen de mensen die max 1 dag halen erg veel soms
?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al eerder gemeld maar een oplossing is niet gegeven. Ik zie geen online contacten bij MSN Droid..iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je een sms conversatie in zijn geheel kan verwijderen.....nu delete ik ze per bericht en als ik dus bv 5 berichten heen en weer heb gestuurd met 1 persoon ...moet ik dus 5 keer bericht selecteren en deleten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 18:56:
Weet iemand toevallig hoe je een sms conversatie in zijn geheel kan verwijderen.....nu delete ik ze per bericht en als ik dus bv 5 berichten heen en weer heb gestuurd met 1 persoon ...moet ik dus 5 keer bericht selecteren en deleten enz.
Gewoon in de inbox, dus al start je berichten op en dan gelijk de linkerknop in klikken, en dan staat er diverse verwijderen of iets in die trend.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 17:22:
[...]

vreemd ik heb 3g aanstaan en bleutoothen adw launcher draaien ,maar haal prima 2 dagen
of bellen de mensen die max 1 dag halen erg veel soms
?
Komt misschien omdat ik in een gehucht woon en dat hij daar dan veel naar connectie zoekt, dus dan switch hij uitzich zelf veel van 2g naar 3g.

Plus ik maak regelmatig gebruik van SMS.
Belfunctie 1 a 2 telefoontjes perdag.

Facebook + Pingchat applicatie worden ook dagelijks gebruikt.
En voor de rest af en toe surfen op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Thrackan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:02:
Hmm, weet iemand of de X10 mini's die T-Mobile bij z'n abonnementen levert ook simlockvrij zijn? Ik wil de mijne verkopen namelijk, wel zo fijn als er iemand ook iets aan heeft...
Iemand? Ik heb zelf alleen een SIM van T-Mobile en ik zou graag willen testen of er ook wat ander in kan voordat ik hem verkoop als zijnde SIMlockvrij. Is er niet iets van een menuoptie of kan ik het zien aan de softwareversie?

Voor de duidelijkheid: Ik heb het service menu gevonden en daarin staat onder SIM lock:
[] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 0

Geen kruisje betekent volgens mij geen lock, maar ik weet het niet zeker?

[ Voor 19% gewijzigd door Pathogen op 08-09-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
dbstew schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:02:
[...]

Ik las Ebay feedback van iemand die hem had gekocht:
"Rubbish lasts half the time as my 2 year old official Sony battery"
Maar goed, dat kan onzin zijn want batterijen hebben altijd een paar laadbeurten nodig om in te werken.

Ik ben zeker benieuwd naar jullie bevindingen, ik heb zelf deze besteld van 1650 mah. Ziet er ook lekker crappy uit.
Dan is er ook nog deze (1650 mAh), deze (1420 mAh) en deze (1350 mAh). Er zijn nog wel meer maar die zitten tegen de 1000 mAh en dat is niet echt de moeite meer.

Ik verwacht trouwens niet dat ze echt die specificaties hebben, maar het is het proberen waard...

En nog iets anders voor de belangstellenden. Ik heb deze cover besteld en binnen, en dat bevalt me super! In combinatie met een screen protector is de telefoon nu perfect beschermd. Mooier wordt hij er niet van though, maar dat maakt mij niet uit.
Als het je niet uitmaakt dat hij niet mooier wordt van die cover begrijp ik eigenlijk niet helemaal waarom je die cover dan koopt.
Hij wordt ook niet mooier zonder die cover ,want dan krijgt hij wellicht wat krasjes.
Maar als het je toch niet uitmaakt laat die cover dan gewoon achterwege want in het laatste geval is hij gewoon kleiner en veel gemakkelijker te hanteren.
Ik snap die hele tasjescultuur sowieso niet helemaal.
Het is toch een gebruiksvoorwerp?
Waarom moet hij er als nieuw uit blijven zien , wat je toch niet ziet omdat hij in een hoesje zit?
Of geen vette vingers willen zien.
Op een touchscreen? 8)7
Ik snap er echt geen reet van want als je als reden hebt dat je hem over een jaar (of) 2 wil verkopen wil toch niemand hem meer hebben omdat die hele gsmwereld per halfjaar al weer totaal verandert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Thrackan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:07:
[...]

Iemand? Ik heb zelf alleen een SIM van T-Mobile en ik zou graag willen testen of er ook wat ander in kan voordat ik hem verkoop als zijnde SIMlockvrij. Is er niet iets van een menuoptie of kan ik het zien aan de softwareversie?

Voor de duidelijkheid: Ik heb het service menu gevonden en daarin staat onder SIM lock:
[] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 0

ik ga er vanuit dat je telefoon wel gesimlockt is :p
maar, je kent vast wel iemand die een niet T-mobile simkaart heeft
duw dat ding er in, en kijk wat er gebeurt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Toestellen van T-Mobile hebben altijd Simlock als je besteld via T-Mobile zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

B-Art schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:35:
Toestellen van T-Mobile hebben altijd Simlock als je besteld via T-Mobile zelf...
bulll..

Dat is alllaang niet meer zo. Mijn telefoon (pro) komt van T-mobile en is gewoon simlockvrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb een X10 mini pro direct van T-Mobile gekregen (contractverlenging) en heb er net een Vodafone kaartje in geschoven; geen probleem.
xon schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:30:
hmzzz iemand al de "gold magic battery" besteld? of moet ik de eerste zijn die het bokje is met een ontploffende mini :-)
Ik heb besloten er maar geen te bestellen, toen ik even ge-googled had op ervaringen met deze batterij werd me duidelijk dat het getalletje "1930 mah" op heel veel meer accuutjes te vinden was, ook van andere telefoons. Oftewel; ongeloofwaardig. Verder waren er forums waar er al over de gouden batterijtjes gediscussieerd was en de conclusies waren niet best.

Oftewel; als het te mooi lijkt te zijn om waar te zijn, is het dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

B-Art schreef op woensdag 08 september 2010 @ 08:35:
xon schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:13:

bulll..

Dat is alllaang niet meer zo. Mijn telefoon (pro) komt van T-mobile en is gewoon simlockvrij
Hier dus direct de reden dat ik er zelf ook niet zeker over ben.
Douwetje schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:25:
Ik heb een X10 mini pro direct van T-Mobile gekregen (contractverlenging) en heb er net een Vodafone kaartje in geschoven; geen probleem.

<knip>
xon, Douwetje, zouden jullie eens in het Service Menu willen gluren en kijken wat jullie hebben staan?

"menu > back > back > menu > back > menu > menu > back" vanuit het lockscherm, waar "menu" bij mij de middelste toets moest zijn btw.

Frank, ik kan vanavond even kijken met een Telfort simmetje, maar ik vraag me af of je het ook direct aan de telefoon kan zien. Er zijn meerdere mensen met die vraag, dus misschien is een sluitend antwoord wel eens handig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pathogen op 08-09-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Anders zoek je even het topic door, dan had je het allang gevonden:

Rylo in "Het Sony Ericsson Xperia X10 Mini & Mini..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
xon schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:13:
[...]

bulll..

Zou kunnen, heb er vorig jaar nog 1 besteld via T-mobile, en die was gelocked.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Glitch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:13:
Anders zoek je even het topic door, dan had je het allang gevonden:

Rylo in "Het Sony Ericsson Xperia X10 Mini & Mini..."
Bedankt voor de link, maar ik zoek wat meer dan één bevestiging. Overigens heb ik van dezelfde Rylo ook al een post op XDA-Developers gezien, waar het ook nog niet bevestigd was of dit klopte.
Check anders even je service menu en geef aan wat er staat. Als je daarbij je provider wilt vermelden en of je toestel simlockvrij is komen we misschien verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Hoeveel bevestiging heb je nodig dan? Die van hem is simlock vrij en het staat hetzelfde zoals bij jou.

Wil je nu een lijstje van iedereen hier met van welke provider ze hebben en of hij al dan niet gesimlocked is? Wat mij persoonlijk betreft, dat gaat je geen bal aan :)

Doe niet zo moeilijk en doe er een sim kaart van een andere provider in als je anderen niet gelooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Glitch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:12:
Hoeveel bevestiging heb je nodig dan? Die van hem is simlock vrij en het staat hetzelfde zoals bij jou.

Wil je nu een lijstje van iedereen hier met van welke provider ze hebben en of hij al dan niet gesimlocked is? Wat mij persoonlijk betreft, dat gaat je geen bal aan :)

Doe niet zo moeilijk en doe er een sim kaart van een andere provider in als je anderen niet gelooft.
Het gaat er niet om dat ik met een andere SIM kan checken of mijn telefoon lockvrij is, die kennis heb ik gelukkig al sinds m'n allereerste Nokia 3210. Het gaat erom dat duidelijk wordt wat het "geheime" service menu op de x10 series nu precies inhoudt.
Dit is Tweakers, kennis is macht, moeilijk doen terwijl het makkelijk kan is dé manier van werken.

Ik heb gisteravond uitgebreid gezocht naar wat precies de betekenis is van de tekst en vakjes in het "SIM Lock" scherm van het Service Menu, maar heb geen eenduidig antwoord kunnen krijgen. Om mezelf en eventuele andere geïnteresseerde personen van deze, in mijn ogen nuttige, informatie te kunnen voorzien zie ik een inventarisatie als een goede optie. Als je die informatie liever niet verschaft is dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen :)

Je vorige post kwam op mij over als 'ik wil nu nu NU (:+) weten of mijn telefoon simlock vrij is en aan die link heb ik niet genoeg dus doe niet zo moeilijk en check dat menu,' terwijl ik al voor je had opgezocht waar dit eerder is besproken, vandaar :)

Om je misschien dan toch wat uitsluitsel te geven :> :

Ik heb geen kruisje, en hij is simlock vrij. Hij kwam direct van t-mobile vandaan. Heb hem gedebrand maar dat maakt voor de simlock niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Google maps kan mij niet lokaliseren even als gps status, co pilot en where am i. Kan ik concluderen dat mijn GPS niet meer werkt, wie heeft tips voor mij?

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:07:
[...]

[] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 0

Mijn telefoon geeft hetzelfde en is niet gesimlockt. Heb deze gekocht bij Bol.com en gebruik een tmobile sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Glitch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:20:
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen :)

Je vorige post kwam op mij over als 'ik wil nu nu NU (:+) weten of mijn telefoon simlock vrij is en aan die link heb ik niet genoeg dus doe niet zo moeilijk en check dat menu,' terwijl ik al voor je had opgezocht waar dit eerder is besproken, vandaar :)

Om je misschien dan toch wat uitsluitsel te geven :> :

Ik heb geen kruisje, en hij is simlock vrij. Hij kwam direct van t-mobile vandaan. Heb hem gedebrand maar dat maakt voor de simlock niet uit.
Aha, mja ik kan nog wel eens snel van idee A naar idee B springen :) Toen ik eenmaal een servicemenu had gevonden werd ik natuurlijk gloeiend benieuwd naar wat daar dan precies de betekenis van is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwetje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:25
Thrackan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:58:
-knip-
xon, Douwetje, zouden jullie eens in het Service Menu willen gluren en kijken wat jullie hebben staan?

"menu > back > back > menu > back > menu > menu > back" vanuit het lockscherm, waar "menu" bij mij de middelste toets moest zijn btw.
-knip-
Identiek als bij jou:
[] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 0

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
Heb ook hetzelfde, simlockvrij gekocht bij bestelmaar.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heb gister ook getest, en de mijne is dus ook lockvrij.

Verwijderd

Kwam ik tegen misschien een leuke tip;)
http://www.droidphonefiles.com/Apps.html

• MatMich
Staat toch ook gewoon allemaal in de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toen ik vanmorgen wakker werd gaf mijn telefoon aan dat er een systemupdate was. Ik klikte de melding weg om wifi even aan te zetten en nu vind ik geen update meer... Meer mensen die een update hebben gehad?

Edit: Ik heb nu nog 1.1.A.0.8, ik zie dat 1.1.A.0.12 er ook al is. Update zou daar wel voor zijn geweest denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door engessa op 10-09-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook 1.1.A.0.8 maar geen update voor mij,bevat al de nieuwste zegt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 15:29
engessa schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:54:
Toen ik vanmorgen wakker werd gaf mijn telefoon aan dat er een systemupdate was. Ik klikte de melding weg om wifi even aan te zetten en nu vind ik geen update meer... Meer mensen die een update hebben gehad?

Edit: Ik heb nu nog 1.1.A.0.8, ik zie dat 1.1.A.0.12 er ook al is. Update zou daar wel voor zijn geweest denk ik.
Had twee weken terug hetzelfe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tinpo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:29:
Google maps kan mij niet lokaliseren even als gps status, co pilot en where am i. Kan ik concluderen dat mijn GPS niet meer werkt, wie heeft tips voor mij?
Zet eens A-GPS (ergens onder opties -> locatie -> netwerkgebruiken voor locatiebepaling) eens uit. Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een simpele vraag maar kom er niet uit:
Als ik een sms krijg en mijn sms ringtone begint, hoe kan ik deze uitzetten dmv een toets of zo?? Nu moet ik de gehele ringtone aanhoren bij een sms. Ben 10 jaar nokia gewent en daar was 1 druk op de rode hoorn toets genoeg om de ringtone te stoppen

Verwijderd

Ik heb een probleem waar ik zelf niet echt uitkom. Mijn batterij wordt echt leeggezogen en ik weet niet waardoor.
3 kwart van mijn batterij gaat op aan weergave en telefoon standby.
Dit terwijl ik mijn helderheid al voor de helft heb teruggebracht, GPS al heb uitgezet en ik iedere keer als ik de telefoon op toetsenblok zet en wegleg alles afsluit met task manager.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Heb ik soms wat over het hoofd gezien wat veel stroom vreet? Dat ding houdt het nog geen dag uit, erg vervelend!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 10:06 ]

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:06:
Ik heb een probleem waar ik zelf niet echt uitkom. Mijn batterij wordt echt leeggezogen en ik weet niet waardoor.
3 kwart van mijn batterij gaat op aan weergave en telefoon standby.
Dit terwijl ik mijn helderheid al voor de helft heb teruggebracht, GPS al heb uitgezet en ik iedere keer als ik de telefoon op toetsenblok zet en wegleg alles afsluit met task manager.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Heb ik soms wat over het hoofd gezien wat veel stroom vreet? Dat ding houdt het nog geen dag uit, erg vervelend!
Ik vind de batterij ook slecht. Voor zo'n klein toestel, kleine resolutie etc. Mijne heeft het 3 dagen uitgehouden, en opvallend pas nadat ik die Advanced taskkiller verwijderd heb, lijkt de batterij duur langer te zijn. (kan ook tussen de oren zitten hoor :))

Verwijderd

Klopt,ik heb ook die taskkiller erafgegooid me scherm op 50% en time out op 30 sec.
Nu makkelijk 2 dagen,met taskkiller maar net aan 1
Verder alles uit,wifi,bluetooth,gps,3G.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 10:40 ]

Verwijderd

Maar task killer heb je toch nodig?
Er is voor bijna geen enkel programma op de X10 een 'exit' knop waardoor alles op de achtergrond door blijft lopen. Zo krijg ik bijvoorbeeld Opera of mijn andere browser nooit afgesloten en handcent sms hetzelfde. Of heeft iemand hier een andere oplossing voor?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:00:
Er is voor bijna geen enkel programma op de X10 een 'exit' knop waardoor alles op de achtergrond door blijft lopen. Zo krijg ik bijvoorbeeld Opera of mijn andere browser nooit afgesloten en handcent sms hetzelfde. Of heeft iemand hier een andere oplossing voor?
Er zijn mensen die zeggen dat dat bewust gedaan is. Het is helemaal niet nodig om apps af te sluiten, een app die geladen is maar niet wordt gebruikt kost geen stroom.

Ik geloof die mensen. Anders hadden ze wel een exit knop op die apps gemaakt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Android is zo gemaakt, dat het niet nodig is om zelf apps af te sluiten. Dit doet android voor jouw!
Het enige nadeel is, dat sommige apps niet goed gemaakt zijn, waardoor ze veel geheugen blijven gebruiken ook al gebruik je het programma niet meer.

Over het algemeen is een task killer dus echt niet nodig en zal hij vaker energie verspillen, dan het echt nuttig gebruiken.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
Heeft iemand bij de Xperia Mini er ook last van dat de sms ringtone die je hebt ingestelt niet meer kan veranderen, zodra ik er een andere van maak blijft hij toch de oude ringtone afspelen bij een sms.
Al geprobeerd met opnieuw opstarten en Sim kaart verwijderen maar niks helpt.

Iemand een andere oplossing dan helemaal resetten?

Nevermind heb het al gevonden. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door DeMuts op 11-09-2010 17:34 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

DeMuts schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:26:
Heeft iemand bij de Xperia Mini er ook last van dat de sms ringtone die je hebt ingestelt niet meer kan veranderen, zodra ik er een andere van maak blijft hij toch de oude ringtone afspelen bij een sms.
Al geprobeerd met opnieuw opstarten en Sim kaart verwijderen maar niks helpt.

Iemand een andere oplossing dan helemaal resetten?

Nevermind heb het al gevonden. |:(
En wat was het? |:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

• henri86
Als dat zo was, zou je na het opstarten van een 5-tal applicaties zonder geheugen zitten en een stronttrage telefoon hebben :p

• henri86
Nog een sms-vraag:

Iemand al uitgevonden hoe je ervoor kan zorgen dat je, als je Handcent SMS geinstalleerd hebt, niet elke sms twee keer hoeft te bekijken om de meldingen kwijt te raken. Dus gewoon één keer lezen en niet een keer met handcent én een keer met de standaard.
Ook irritant dat ie twee keer overgaat; trillen, poink-geluidje, sms-ringtone

• rscheper
@ henri86, instellingen -> Sony ericsson -> Berichten -> meldingen uit vinken. dan komt 'ie alleen met de melding van handcet.

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 16:46
JE kan dat aanpassen bij instellingen/Sony Erricsson

Niet echt een plek waar ik meteen als 1e zou gaan zoeken, maar goed heb da ding pas net dus moet blijkbaar nog veel leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:02:
[...]

Er zijn mensen die zeggen dat dat bewust gedaan is. Het is helemaal niet nodig om apps af te sluiten, een app die geladen is maar niet wordt gebruikt kost geen stroom.

Ik geloof die mensen. Anders hadden ze wel een exit knop op die apps gemaakt.
Ok thnx voor jullie reacties. Ik zal de task killer eens verwijderen en kijken of mijn batterij dan langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:08:
[...]

Ok thnx voor jullie reacties. Ik zal de task killer eens verwijderen en kijken of mijn batterij dan langer meegaat.
Ik hoor graag je bevindingen, want in tegenstellingen met anderen heb ik totaal geen accuproblemen met advanced task killer, dus ben heel benieuwd of jij verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinteresseerd in de Mini Pro.. maar heb nog een vraagje.
Staan bij het standaard sms programma alle smsjes van 1 persoon in 1 conversatie? Of krijg je allemaal losse smsjes in je inbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:49:
Ik ben geinteresseerd in de Mini Pro.. maar heb nog een vraagje.
Staan bij het standaard sms programma alle smsjes van 1 persoon in 1 conversatie? Of krijg je allemaal losse smsjes in je inbox?
1 persoon, 1 conversatie.
Ik moest er zelf even aan wennen, maar vind het nu wel prettig. Enige nadeel is het kleine scherm. Een smsje typen en het bericht dat je beantwoord tegelijkertijd lezen is niet echt te doen.

Overigens zelf nog een vraag:
Als ik een smsje gelezen en beantwoord heb, kun je het snelste afsluiten door de 'home'-toets (het vierkantje). Als ik dan van dezelfde persoon weer een berichtje krijg en ik open 'berichten', dan is het laatste smsje dat ik lees mijn eigen verzonden bericht, d.w.z. ik moet eerst nog naar beneden scrollen om het nieuwe bericht te zien. Zijn er meer die dat als irritant ervaren? Ik moet eerlijk bekennen dat ik daardoor eens een berichtje ging typen als antwoord op mijn eigen smsje. O-)

Ik ondervang dat nu door twee keer te drukken op de rechterknop, het pijltje naar links zeg maar ipv de de 'home'-toets.

[ Voor 38% gewijzigd door -MD- op 13-09-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ik gebruik chomp sms, dan heb je daar geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ik heb zojuist Helix Launcher geinstalleerd op mijn Mini Pro: http://gadgets.apnafundaz...ems-improves-performance/

Ik moet zeggen dat ie tot nu toe erg goed bevalt! Ik vind hem een tikje vlotter dan de standaard launcher en hij is wat mij betreft wat ruimer opgezet. Ik kan nu bv ook een 3x3 widget voor de agenda kwijt op mijn scherm waardoor mijn afspraken ed fatsoenlijk leesbaar zijn, in de standaard launcher past dat net niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Een vraagje over album art.
Als ik bestanden naar mijn mini sleep of het via media go doe (dat maakt niet uit) heb ik soms wel soms niet de album art op de mini.
Hoe komt dit en ervaren meer mensen dit?
Ik heb een album art progje (album art grabber) wat dit min of meer oplost maar als deze de art niet kan vinden maar ik heb hem wel op mijn PC hoe krijg ik dan toch voor elkaar dat ik dit in de mini zie?
Ik heb ook al gehad dat ik de art wel op mijn mini had maar nu niet meer zie.
Als ik dan via media go in de eigenschappen van het album kijk staat de art er dus wel.
Vreemd en buggy.
Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke telefoon, ga hem zeer waarschijnlijk ook kopen! Twijfelde een half jaar geleden (voordat ik een half jaar naar het buitenland ging voor mn studie) om de SE X1 te kopen, ben blij dat ik gewacht heb... deze lijkt me stukke beter. Hoewel dat over een half jaar vast weer anders is, maar dan koop ik nooit iets ;)

Goed, naast m'n serenade aan de x10 mini pro heb ik ook nog ff een vraag. Ik heb inmiddels veel reviews en fora gelezen, maar heb hier niets over gevonden: is het makkelijk om films/series op je telefoon te knallen en die te bekijken? Ik bedoel, hij ondersteunt vast geen divx, maar zijn er mensen die dit doen? Kan die dat goed aan? En welke formats ondersteunt ie?

tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:44

AzzKickah

06-CENSORED

Hey mensen,

ik heb gezocht in verschillende topics en misschien zien ik door de bomen het bos niet meer, maar ik krijg vanavond of morgen mijn X10 Mini Pro binnen en die wil ik (natuurlijk :P ) ook flashen met generic firmware, zodat ik eerder die 2.1 update kan binnenhalen.

Maar wat me niet helemaal duidelijk is, is of het rooten/flashen van de X10 Mini Pro hetzelfde gaat als de X10..?
Kan ik gewoon de procedure volgen van de X10 met de files die daar worden aangegeven of kijk ik ergens totaal overheen? :F

[EDIT]Ik heb 't ook maar ff gevraagd in het X10-topic.. Misschien beetje dubbelop bedacht ik me daarna :$

[ Voor 9% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2010 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de ADW gebruikers onder ons.
Ga naar adw settings-->UIsettings-->secondary action button.
Kunnen jullie die wel aanzetten?
Bij mij is hij licht en kan hem niet aan vinken :X
Ik wil ook graag 4 i.p.v 2 buttons onderaan me scherm zoals zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/aey15s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:47:
Vraagje aan de ADW gebruikers onder ons.
Ga naar adw settings-->UIsettings-->secondary action button.
Kunnen jullie die wel aanzetten?
Bij mij is hij licht en kan hem niet aan vinken :X
Ik wil ook graag 4 i.p.v 2 buttons onderaan me scherm zoals zie voorbeeld:
[afbeelding]
Lukt mij ook niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-develope...hp?p=8131957&postcount=37
Hij zegt dat ie ook een x10 mini heeft,dan moet het bij ons toch ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:02:
[...]

http://forum.xda-develope...hp?p=8131957&postcount=37
Hij zegt dat ie ook een x10 mini heeft,dan moet het bij ons toch ook kunnen?
In diezelfde UI Settings moet je bovenin Desktop Dots uitzetten, dan kan je Secondary Actionbuttons wel aanvinken. Staat er zelfs bij (disable Desktop Dots)

[ Voor 5% gewijzigd door R2 op 14-09-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:06:
[...]

In diezelfde UI Settings moet je bovenin Desktop Dots uitzetten, dan kan je Secondary Actionbuttons wel aanvinken. Staat er zelfs bij (disable Desktop Dots)
d:)b thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

AzzKickah schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:06:
Hey mensen,

ik heb gezocht in verschillende topics en misschien zien ik door de bomen het bos niet meer, maar ik krijg vanavond of morgen mijn X10 Mini Pro binnen en die wil ik (natuurlijk :P ) ook flashen met generic firmware, zodat ik eerder die 2.1 update kan binnenhalen.

Maar wat me niet helemaal duidelijk is, is of het rooten/flashen van de X10 Mini Pro hetzelfde gaat als de X10..?
Kan ik gewoon de procedure volgen van de X10 met de files die daar worden aangegeven of kijk ik ergens totaal overheen? :F

[EDIT]Ik heb 't ook maar ff gevraagd in het X10-topic.. Misschien beetje dubbelop bedacht ik me daarna :$
Van wat ik heb gezien op XDA is de mini/mini Pro niet hetzelfde als het grote broertje in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
R2 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:06:
[...]

8)7

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Thrackan schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:19:
[...]

Van wat ik heb gezien op XDA is de mini/mini Pro niet hetzelfde als het grote broertje in dat opzicht.
Iemand hier die z'n Mini Pro geroot/geflashed heeft en die mij ff een linkje in de juiste richting kan doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Wow die lijkt easy te zijn :D
Thanks!

Kan niet wachten tot ik 'm heb. De chauffeur staat ongeveer op dit moment voor de 2e keer voor de dichte deur bij mijn huis, dus kan 'm morgenavond afhalen op 't postkantoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb de Mini Pro ook eindelijk. Leuk speeltje. Maar ik heb wel moeite met het feit dat er zoveel 'verhuld' wordt. Zal wel standaard zijn bij alle smartphones. Misschien is dit minder erg bij Symbian?

Bijvoorbeeld:
1) Mijn oude Sony Ericsson k530i kon ik elke applicatie via een contextmenu verwijderen. Zoiets basics heeft Android dus niet. Je kan oneindig apps installeren maar verwijderen?? Via het menu kan je wel de gegevens van een app verwijderen maar niet de app zelf... Moet ik hiervoor een file browser installeren en dan handmatig bestandjes wissen? Dan gaatie namelijk retour en koop ik gewoon weer een normale telefoon.

2) En sowieso mis ik een filebrowser waar je gewoon al je apps, foto's, muziek, videos en opgeslagen rommel makkelijk ziet. Zelfs dat had mn vorige niet-smartphone phone...

Is hier toevallig iemand die Yahoo mail standaard gebruikt? De Yahoo Apps werken alleen op Android 2.x. Dus ik gebruik nu gewoon de browser (heb wel snel Opera Mini geinstalleerd want de gewone browser is niet zo handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
1. Rooten
2. Wat dacht je van een filemanager downloaden?

[ Voor 78% gewijzigd door BarôZZa op 14-09-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik wil niet rooten, dat is toch raar. Straks is mn geheugen vol en moet je gaan rooten om je apps te verwijderen 8)7 heeft Google hier niet over nagedacht?
Mn vriendin neemt deze misschien ook maar als ze moet gaan rooten houd het natuurlijk op.

En een file manager kan ik natuurlijk wel installeren maar waarom staat er niet standaard zoiets op? Dat valt me zwaar tegen van Sony Ericsson, hun gewone mobieltjes zijn een stuk completer wat dat betreft.

Ik dacht dat SE zijn eigen ui over Android had gegooid maar nu heb ik het idee dat het gewoon plain Android + wat 3rd party apps is. Dan snap ik ook niet waarom de 2.1 update er nog niet is..

hoop geklaag misschien, ik vind het qua formaat en bediening wel een erg leuk ding. De interface is wennen maar ook niet slecht. Maar dit soort basic stuff die elke SE telefoon heeft had ik ook verwacht, zeker op het zo geprezen Android. Een propretair OS zoals van SE heeft gewoon een file manager, kan je gewoon dingen wissen.

[ Voor 60% gewijzigd door Jazco2nd op 14-09-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jazco2nd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:29:
ik wil niet rooten, dat is toch raar. Straks is mn geheugen vol en moet je gaan rooten om je apps te verwijderen 8)7 heeft Google

...verhaaltje......

rt basic stuff die elke SE telefoon heeft had ik ook verwacht, zeker op het zo geprezen Android. Een propretair OS zoals van SE heeft gewoon een file manager, kan je gewoon dingen wissen.
Ik snap je punt, maar als het rooten zo simpel is als hier wordt verteld:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747587
Dan mag dat toch geen struikelblok zijn?

En dan ff een file-manager erop zetten. Ik zou ook verwachten dat een foon zoiets standaard heeft, maar ach. Dat opzoeken en installeren via de Market is binnen 2 minuten gedaan.

Geloof me, over een week of 2-3 wil je niet meer van Android af :)

[ Voor 28% gewijzigd door AzzKickah op 14-09-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:06:
Bijvoorbeeld:
1) Mijn oude Sony Ericsson k530i kon ik elke applicatie via een contextmenu verwijderen. Zoiets basics heeft Android dus niet. Je kan oneindig apps installeren maar verwijderen?? Via het menu kan je wel de gegevens van een app verwijderen maar niet de app zelf... Moet ik hiervoor een file browser installeren en dan handmatig bestandjes wissen? Dan gaatie namelijk retour en koop ik gewoon weer een normale telefoon.
Rooten is helemaal niet nodig. Via de android market app kun je geinstalleerde apps updaten en verwijderen. Als je dit niet handig vindt gebruik je een app als AppControl. Kun je downloaden via de market. Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik heb de Mini Pro ook eindelijk. Leuk speeltje. Maar ik heb wel moeite met het feit dat er zoveel 'verhuld' wordt. Zal wel standaard zijn bij alle smartphones. Misschien is dit minder erg bij Symbian?

Bijvoorbeeld:

2) En sowieso mis ik een filebrowser waar je gewoon al je apps, foto's, muziek, videos en opgeslagen rommel makkelijk ziet. Zelfs dat had mn vorige niet-smartphone phone...

Is hier toevallig iemand die Yahoo mail standaard gebruikt? De Yahoo Apps werken alleen op Android 2.x. Dus ik gebruik nu gewoon de browser (heb wel snel Opera Mini geinstalleerd want de gewone browser is niet zo handig).
druk op menu>pictogrammen>scrool naar programma>klik op kruisje (indien aanwezig) en programma is verwijdert.
Er staat duidelijk in de handleiding dat Android geen snelkoppelingen maakt dus wat je ziet is het programma.
Volgens mij ligt dit zo voor de hand, en zijn we bij bv windows zo gewend aan een toch wel iets omslachtiger manier, dat je hier gewoonweg overheen kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:37

eisbaer

Zie signature

Die zou je standaard wel verwachten. Ik heb astro gedownload als filemanager.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Jazco2nd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:29:
ik wil niet rooten, dat is toch raar. Straks is mn geheugen vol en moet je gaan rooten om je apps te verwijderen 8)7 heeft Google hier niet over nagedacht?
Mn vriendin neemt deze misschien ook maar als ze moet gaan rooten houd het natuurlijk op.

En een file manager kan ik natuurlijk wel installeren maar waarom staat er niet standaard zoiets op? Dat valt me zwaar tegen van Sony Ericsson, hun gewone mobieltjes zijn een stuk completer wat dat betreft.

Ik dacht dat SE zijn eigen ui over Android had gegooid maar nu heb ik het idee dat het gewoon plain Android + wat 3rd party apps is. Dan snap ik ook niet waarom de 2.1 update er nog niet is..

hoop geklaag misschien, ik vind het qua formaat en bediening wel een erg leuk ding. De interface is wennen maar ook niet slecht. Maar dit soort basic stuff die elke SE telefoon heeft had ik ook verwacht, zeker op het zo geprezen Android. Een propretair OS zoals van SE heeft gewoon een file manager, kan je gewoon dingen wissen.
Je kan apps uninstallen (behalve dus van die vastgeroeste pre-installed dingen waarvoor je moet rooten), foto's verwijderen etc. Filemanager zal wel verwarrend zijn voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh je hebt een X10 Mini met Sony's skin gekocht en Android 1.6 (terwijl 2.2 al uit is). De X10 is gericht op hele simpele smartphone gebruikers. Wil je wat complexers kies dan voor een HTC met z'n Sense-interface (die is veel uitgebreider dan de X10 Mini skin) of een 'default' Android.
Jij krijgt bijna echt de noob award van deze maand. Natuurlijk kun je wel apps verwijderen. Gewoon in het menu waar je het al overhebt. Kijk eens goed en lees anders je handleiding eens door. Daarnaast kun je ook apps vanuit de market-interface verwijderen (IIRC, onder my downloads) en op de manier die hierboven al werd genoemd. Dus het kan op minimaal 3 manieren al ! (naast via externe tools). Jij kijkt over alle 3 heen !!!
Ik kies liever zelf mijn eigen filemanager uit dan dat er eentje pre-installed zit die je niet kan verwijderen. In de Marketplace zijn er zat filemanagers te vinden die prima werken (bv Estrong oid; of Astro). En nogmaals de X10 Mini is niet bedoeld voor de zware smartphone gebruiker. Dat is zoiets als een nieuwe Fiat 500 kopen en vragen waar de trekhaak zit (want dat zat ook al op m'n oude volvo uit 1975).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:25:
[...]
[...]
Jij krijgt bijna echt de noob award van deze maand.
[...]
doe eens lief?

iRacing Profiel

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:25:
[...]

Joh je hebt een X10 Mini met Sony's skin gekocht en Android 1.6 (terwijl 2.2 al uit is). De X10 is gericht op hele simpele smartphone gebruikers. Wil je wat complexers kies dan voor een HTC met z'n Sense-interface (die is veel uitgebreider dan de X10 Mini skin) of een 'default' Android.
Ik wil juist niks complexers, ik vergelijk het dus ook met een normale niet-smartphone van 3 jaar oud :)
[...] Jij krijgt bijna echt de noob award van deze maand. Natuurlijk kun je wel apps verwijderen. Gewoon in het menu waar je het al overhebt. Kijk eens goed en lees anders je handleiding eens door. Daarnaast kun je ook apps vanuit de market-interface verwijderen (IIRC, onder my downloads) en op de manier die hierboven al werd genoemd. Dus het kan op minimaal 3 manieren al ! (naast via externe tools). Jij kijkt over alle 3 heen !!!
Natuurlijk bekijk ik het als noob, zou jij ook moeten doen. En SE al helemaal als ze meer willen verkopen. SE telefoons staan (bij mij althans) bekend om hun heel goede intuitieve interface. Dus dat mag ik ook verwachten.
De methode die hierboven werd uitgelegd, ik dacht echt dat het snelkoppelingen waren, dus dat moet je net weten (of lezen, ik heb de handleiding nog niet echt bestudeert dat geef ik toe).

En hello, vanuit de Market ?? duhh natuurlijk kijk ik daar "over heen" je moet maar net toevallig langs een app komen die je al hebt geinstalleerd om dat te ontdekken! 8)7 Dat vind ik geen handige methode. Onder Downloads zie ik trouwens alleen Opera Mini, terwijl ik 3 apps heb gedownload (oa Rabo, die zie ik niet terug in die lijst en natuurlijk de voorgeinstalleerde dingen, dingen als Peggle zijn vast niet gelockt).

Maar het gemak wat ik miste is er dus wel, gewoon het item in het menu verwijderen (behalve de locked items dan ik snap ook wel dat je daarvoor wel zal moeten rooten). Ik ben tevreden :)
[...]
Ik kies liever zelf mijn eigen filemanager uit dan dat er eentje pre-installed zit die je niet kan verwijderen. In de Marketplace zijn er zat filemanagers te vinden die prima werken (bv Estrong oid; of Astro). En nogmaals de X10 Mini is niet bedoeld voor de zware smartphone gebruiker. Dat is zoiets als een nieuwe Fiat 500 kopen en vragen waar de trekhaak zit (want dat zat ook al op m'n oude volvo uit 1975).
Tuurlijk dat is ook je goed recht, maar een default file manager is voor mij, als jarenlange gebruiker van SE telefoons (niet smartphones!) net zo een standaard onderdeel als een smsfunctie.

Ik ben helemaal geen zware smartphone gebruiker, heb nog nooit 1 gehad. Ben juist een zware-normale-simpele-telefoons gebruiker. Al mijn vergelijkingen zijn met de K530i. Een ding dat allaang niet meer wordt verkocht en dat bij de introductie nieuw los maar 160e was. In jouw vergelijking kom ik dus van een paard en wagen :P

In elk geval ben ik wel blij met dit ding. Blijkbaar was ik gewoon gewend om een hoop dingen met een conventionele telefoon zonder apps te doen waar smartphone gebruikers allerlei apps voor installeren. Voordeel zie ik ook wel: vrije keus uit net die file manager bijv die aan je eisen voldoet. Maar iets meer standaardtools (niet 3rd party meuk) mag je wel verwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 15-09-2010 00:28 ]

• BarôZZa
Je hebt toch gewoon 'toepassingen beheren' onder 'Instellingen' staan?
Je installeert een app en kan hem daar weer uninstallen. Ik heb werkelijk geen idee wat daar lastig aan is.

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:15:
Je hebt toch gewoon 'toepassingen beheren' onder 'Instellingen' staan?
Je installeert een app en kan hem daar weer uninstallen. Ik heb werkelijk geen idee wat daar lastig aan is.
Dat dacht ik ook hoor,maar denk als ik dat zeg zeg ik weer wat doms misschien :)

• B-Art
Wie weet er nog een goede offline navigatie i.p.v. Co pilot?
Ik heb Co pilot, maar als ik een stad intoets dan kan ik wel het kruisje aanklikken, maar het vinkje aanklikken kan niet meer?? Snap dr geen bal van.

Heb hem ook al opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet. voor de rest doet hij het wel, kan wel navigeren naar mijn favorieten, maar een nieuwe plaats kan ik dus alleen het kruisje aantikken...

Verwijderd

B-Art schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:47:
Ik heb Co pilot, maar als ik een stad intoets dan kan ik wel het kruisje aanklikken, maar het vinkje aanklikken kan niet meer?? Snap dr geen bal van.

Heb hem ook al opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet. voor de rest doet hij het wel, kan wel navigeren naar mijn favorieten, maar een nieuwe plaats kan ik dus alleen het kruisje aantikken...
Navigon werkt bij mij prima.

• B-Art
Maar die is niet gratis....

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
Ik heb het gehad met m'n Pro. Voornamelijk de slechte batterij prestaties en nog enkele andere kleine dingen waar ik niet kon aan wennen hebben me doen besluiten om 'm op Ebay te zetten.
Ik ga lekker verder doen met m'n oude Samsung E900. :+

• frankivo
botech schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:04:
Ik heb het gehad met m'n Pro. Voornamelijk de slechte batterij prestaties en nog enkele andere kleine dingen waar ik niet kon aan wennen hebben me doen besluiten om 'm op Ebay te zetten.
Ik ga lekker verder doen met m'n oude Samsung E900. :+
wat moet dat ding opbrengen? 8)

iRacing Profiel

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
frankivo schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:28:
[...]

wat moet dat ding opbrengen? 8)
Ik denk niet dat de mods het zullen waarderen moest ik hier een link naar Ebay plaatsen, of op een andere manier handel doen 8) Ik wil je wel een prive bericht zenden. Moet er wel bij zeggen dat het een Belgisch model is, dus azerty toetsenbord.

• frankivo
botech schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:40:
[...]

Ik denk niet dat de mods het zullen waarderen moest ik hier een link naar Ebay plaatsen, of op een andere manier handel doen 8) Ik wil je wel een prive bericht zenden. Moet er wel bij zeggen dat het een Belgisch model is, dus azerty toetsenbord.
azerty :(
net deze week al een qwertz teruggestuurd :+

[update]
net voor een leuke prijs wat op marktplaats gevonden
na het werk ff kijken of het wat is :)

[ Voor 11% gewijzigd door frankivo op 15-09-2010 15:46 ]

iRacing Profiel

• Jazco2nd
Ik merk nu dat ik een Wifi probleempje heb... Ik kan prima connecten met mijn wifi thuis (Telfort Zyxel wireless router, wpa2). Maar zodra het schermpje uit is geweest (dus na 10-15sec) is de wifi verbinding ook verbroken. Vanaf dat moment gaat alle data gewoon via 3G/gprs. Er wordt niet automatisch opnieuw verbinding gemaakt met wifi.
Ik moet echt wifi uitschakelen en weer inschakelen. Dan is er weer even een prima verbinding :S

btw ik weet niet zeker of wifi pas uitgaat als het scherm uit is, volgens mij gaat het al eerder uit..

Trouwens, een app die ervoor zorgt dat je een GMS only verbinding hebt als je via Wifi bent verbonden, en zodra er geen Wifi is de instelling automatisch veranderd naar "GSM of UMTS" zou erg mooi zijn. Ben zoiets nog niet tegengekomen. Heb wel een widget toegevoegd die al op de telefoon zat waarmee je Wifi aan/uit, BT aan/uit GPS aan/uit (niet nuttig lijkt mij want die gaat vanzelf aan als je het nodig hebt) kan zetten.
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:03:
[...]

Dat dacht ik ook hoor,maar denk als ik dat zeg zeg ik weer wat doms misschien :)
Nope daar kan je geen app verwijderen. Dat is een nutteloze menu item (ik heb nog niet een nuttig doel gevonden). Dat kan dus wel via Android Market door te zoeken naar je geinstalleerde App of via Downloads pagina. Maar het makkelijkst is door Pictogrammen schikken te kiezen en dan kruisje drukken (maar beide mogelijkheden natuurlijk alleen voor sommige apps, niet de gelockte).

[ Voor 46% gewijzigd door Jazco2nd op 15-09-2010 19:01 ]

Verwijderd

MistaDevine schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:45:
[...]

1 persoon, 1 conversatie.
Ik moest er zelf even aan wennen, maar vind het nu wel prettig. Enige nadeel is het kleine scherm. Een smsje typen en het bericht dat je beantwoord tegelijkertijd lezen is niet echt te doen.

Overigens zelf nog een vraag:
Als ik een smsje gelezen en beantwoord heb, kun je het snelste afsluiten door de 'home'-toets (het vierkantje). Als ik dan van dezelfde persoon weer een berichtje krijg en ik open 'berichten', dan is het laatste smsje dat ik lees mijn eigen verzonden bericht, d.w.z. ik moet eerst nog naar beneden scrollen om het nieuwe bericht te zien. Zijn er meer die dat als irritant ervaren? Ik moet eerlijk bekennen dat ik daardoor eens een berichtje ging typen als antwoord op mijn eigen smsje. O-)

Ik ondervang dat nu door twee keer te drukken op de rechterknop, het pijltje naar links zeg maar ipv de de 'home'-toets.
Ja, ik vind dit ook errug irritant. Iemand hier een oplossing voor om dit te ondervangen?

Verwijderd

Jazco2nd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:43:
Nope daar kan je geen app verwijderen. Dat is een nutteloze menu item (ik heb nog niet een nuttig doel gevonden).
Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren (Geïnstalleerde toepassingen beheren en verwijderen) -> eventueel nog Menuknop -> Filter -> Derden -> "kies een 3rd party app" die je wilt verwijderen door een klik op die naam -> dan verschijnt wat details over de app -> knop verwijderen -> "Toepassing vewijderen? Deze toepassing wordt verwijderd van uw telefoon OK/Annuleren -> OK.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:37

eisbaer

Zie signature

Timescape werkt niet helemaal lekker. Ik heb ingesteld bij instellingen - content selecteren, dat alleen gemiste oproepen getoond moeten worden. Iedere keer dat de phone opnieuw aangezet wordt toont timescape ook gewoon de berichten. Pas als je een bericht selecteert en weer verlaat worden alleen de gemiste oproepen getoond.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:08:
[...]

Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren (Geïnstalleerde toepassingen beheren en verwijderen) -> eventueel nog Menuknop -> Filter -> Derden -> "kies een 3rd party app" die je wilt verwijderen door een klik op die naam -> dan verschijnt wat details over de app -> knop verwijderen -> "Toepassing vewijderen? Deze toepassing wordt verwijderd van uw telefoon OK/Annuleren -> OK.
Ja zo verwijder ik ook alle apps die ik er toch maar weer vanaf wil :X Niet via de market/downloads dus..
Gebruik ADW lancher dus dat menu pictogrammen schikken,met dat kruisje erbij heb ik nu dus niet meer,
Verwijder alles via toepassingen beheren _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 01:48 ]

Verwijderd

B-Art schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:47:

Sygic Mobile Maps 10...

Draait hier als een zonnetje op mijn HTC HD2 en op de X10 mini Pro :Y

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe zet je nou precies 3G uit dan? Is dat dat GSM/WCDMA verhaal in de Settings - Wireless Controls - Mobile Networks - Network Mode ?

En als ik verbonden ben met mijn Wi-Fi thuis, gaat ie dan automatisch alles over Wi-Fi doen in plaats van m'n bundel?

Waar stel ik in om de hoeveel minuten ie m'n GMail moet checken?
En waarom heb je de Gmail-app en de E-mail-app? Wat is het verschil en waarom haalt de GMail-app de instellingen uit de 'centrale' telefoon-mailinstellingen als dat schijnbaar wel een aparte app is?

Oh ja en waar kan ik de versie van TimeScape en andere apps zien? Kan 't niet vinden in de apps zelf en ook niet in Titanium Backup.

Iemand die mij in deze vragen duidelijkheid kan verschaffen is mijn held :D _/-\o_

• bootchee
  • Laatst online: 12-08-2015
AzzKickah schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:46:
Hoe zet je nou precies 3G uit dan? Is dat dat GSM/WCDMA verhaal in de Settings - Wireless Controls - Mobile Networks - Network Mode ?
En als ik verbonden ben met mijn Wi-Fi thuis, gaat ie dan automatisch alles over Wi-Fi doen in plaats van m'n bundel?
Waar stel ik in om de hoeveel minuten ie m'n GMail moet checken?
En waarom heb je de Gmail-app en de E-mail-app? Wat is het verschil en waarom haalt de GMail-app de instellingen uit de 'centrale' telefoon-mailinstellingen als dat schijnbaar wel een aparte app is?
Oh ja en waar kan ik de versie van TimeScape en andere apps zien? Kan 't niet vinden in de apps zelf en ook niet in Titanium Backup.
2G/3G: ja, daar zet je 2G (GSM) of 3G (WCDMA) aan/uit, of allebei met voorkeur op 3G (standaard).
Wifi: geen idee, ik gebruik nooit Wifi. Je kan Wifi aanzetten en je dataconnectie uitzetten om dat te testen.
Gmail: Gmail op je X10 Mini/Pro is push-mail, dus je hoeft dat niet in te stellen (behalve automatisch data synchroniseren in je settings). Op moment dat het is verzonden ontvang je het. De Email is gewoon een mobiele pop/imap client, wat je kan instellen voor andere email-accounts. Daar kan je wel een tijd instellen. Wat Gmail uit de centrale telefooninstellingen haalt weet ik niet, ik moest wel voor beide applicaties apart de instellingen invoeren.
Versies software: dit kan ik Titanium backup wel zien? Misschien kan je het een en ander ook in het service menu achterhalen. Wel hebben sommige programma's geen versie vermeld, of er staat 0.0 ofzo.

• BarôZZa
De Gmail app is de standaard Gmail app van Android. De Email app is de app van Sony Ericsson. Vind de app van Gmail veel fijner en sneller. Ook beter leesbaar, ben niet zo'n fan van wit op blauw.
Jazco2nd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:43:

[...]

Nope daar kan je geen app verwijderen. Dat is een nutteloze menu item (ik heb nog niet een nuttig doel gevonden). Dat kan dus wel via Android Market door te zoeken naar je geinstalleerde App of via Downloads pagina. Maar het makkelijkst is door Pictogrammen schikken te kiezen en dan kruisje drukken (maar beide mogelijkheden natuurlijk alleen voor sommige apps, niet de gelockte).
Gelukkig ben je niet zo eigenwijs en betweterig :/

[ Voor 59% gewijzigd door BarôZZa op 16-09-2010 04:07 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:18:
[...]

Ja zo verwijder ik ook alle apps die ik er toch maar weer vanaf wil :X Niet via de market/downloads dus..
Gebruik ADW lancher dus dat menu pictogrammen schikken,met dat kruisje erbij heb ik nu dus niet meer,
Verwijder alles via toepassingen beheren _/-\o_
Ik gebruik ook ADW, maar ik hou gewoon het icoontje van de app die ik wil verwijderen boven het grid icoontje in mn homescreen totdat het een prullenbakje wordt en tegen me zegt "Drop to uninstall this app".

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Kan iemand mij bevestigen of er problemen zijn met T-Mobile op dit moment?

Gisteravond m'n Mini Pro gekregen, ingesteld, gebeld, ge-sms't, ge-internet, stuk of 10 apps uit de market gedownload, alles gedaan. Werkte top.
Maar kan nu sinds ik wakker ben (7:00 uur) al helemaal niks.
Als ik 'm opnieuw aanzet vraagt ie gewoon om m'n PIN en lijkt ie ook gewoon bereik te hebben (geeft gewoon 3 of 4 streepjes aan).

Maar ik kan niet internetten (unknown error), niet bellen (stopt gewoon, gaat niet over) en als ik naar Settings - Call Settings - GSM call settings ga dan krijg ik de foutmelding: Network or SIM card error.

Wtf :o Is mijn foontje nu al kapot?! :S

Wi-Fi staat uit.
BlueTooth staat uit.
Network mode staat op GSM/WCDMA
Data Traffic staat ingeschakeld.
Network Operators staat op automatisch.
Data Roaming staat uit (wat is dat eigenlijk? Ook met dit ingeschakeld werkt er momenteel niks)
SIM-kaart er al een keer uit gehaald en opnieuw erin gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door AzzKickah op 16-09-2010 10:34 ]

• frankivo
AzzKickah schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:08:
Kan iemand mij bevestigen of er problemen zijn met T-Mobile op dit moment?

Gisteravond m'n Mini Pro gekregen, ingesteld, gebeld, ge-sms't, ge-internet, stuk of 10 apps uit de market gedownload, alles gedaan. Werkte top.
Maar kan nu sinds ik wakker ben (7:00 uur) al helemaal niks.
Als ik 'm opnieuw aanzet vraagt ie gewoon om m'n PIN en lijkt ie ook gewoon bereik te hebben.

Maar ik kan niet internetten (unknown error), niet bellen (stopt gewoon, gaat niet over) en als ik naar Settings - Call Settings - GSM call settings ga dan krijg ik de foutmelding: Network or SIM card error.

Wtf :o Is mijn foontje nu al kapot?! :S

Wi-Fi staat uit.
BlueTooth staat uit.
Network mode staat op GSM/WCDMA
Data Traffic staat ingeschakeld.
Network Operators staat op automatisch.
Data Roaming staat uit (wat is dat eigenlijk? Ook met dit ingeschakeld werkt er momenteel niks)
Roaming is als je op een gast-netwerk zit. In principe altijd in het buitenland dus :)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste