Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn de covers ook apart te koop?
heb op google gezocht maar kon niets vinden. ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een link voor een on-screen qwerty toetsenbord? ik kon zelf alleen maar een qwertz toetsenbord vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:08:
zijn de covers ook apart te koop?
heb op google gezocht maar kon niets vinden. ):
Heb ook gegoogled, maar het is niet de bedoeling de covers los te verkopen. Verwacht wel een paar kloons t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Bij de KPN winkel hadden ze de PRO niet. De verkoper zei dat zijn leverancier het nog niet aandurfde die te leveren, omdat de huidige versie nog niet goed was. En ze wilden geen troep verkopen aan klanten dus moeten ze nog een paar weken op een nieuwe wachten. Dus we moesten geduld hebben, anders kochten we troep.
Er kwam nog meer bla bla uit.

Is dit zo? Is er een nieuwe verbeterde versie op komst? Of had de winkel er gewoon even naast gegrepen en proberen ze zo hun klanten te behouden. Want bij een andere winkel ernaast kon ik hem wel met KPN kopen.

Is het internetten trouwens niet onmogelijk op zon klein scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:56:
heeft iemand een link voor een on-screen qwerty toetsenbord? ik kon zelf alleen maar een qwertz toetsenbord vinden :S
Smart Keyboard, werkt erg leuk, ik heb hem echter verwijderd omdat deze op de één of andere manier mijn accu sneller leegtrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:
Vraagje. Bij de KPN winkel hadden ze de PRO niet. De verkoper zei dat zijn leverancier het nog niet aandurfde die te leveren, omdat de huidige versie nog niet goed was. En ze wilden geen troep verkopen aan klanten dus moeten ze nog een paar weken op een nieuwe wachten. Dus we moesten geduld hebben, anders kochten we troep.

Is dit zo? Is er een nieuwe verbeterde versie op komst? Of had de winkel er gewoon even naast gegrepen en proberen ze zo hun klanten te behouden. Want bij een andere winkel ernaast kon ik hem wel met KPN kopen.

Dat zou betekenen dat ik nu een slechte versie zou hebben, nou daar geloof ik niets van, misschien bedoelde hij dat hij op de android update zat te wachten ofzo, want mijn Pro werkt super en zonder problemen.

Internetten is wel te doen hoor, ik gebruik zelf Opera en kan daar aardig mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hij had het echt over de hardware. Maar ik geloofde hem niet namelijk.

Maar is het wel leesbaar, ik noem een NU.nl of moet je de hele tijd van links naar rechts scrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:17:
Nee hij had het echt over de hardware. Maar ik geloofde hem niet namelijk.

Maar is het wel leesbaar, ik noem een NU.nl of moet je de hele tijd van links naar rechts scrollen?
En wie zou die leverancier dan moeten zijn? Waarschijnlijk gewoon SE en die gaan niet verklaren dat de hardware niet OK zou zijn. Dus waarschijnlijk krijgen ze 'm niet geleverd.

Maar qua internetten:
X10 Pro met Nu mobiel
Nu mobiel (pakt ie automatisch in de standaard browser)

X10 Pro tweakers landscape standaard
Tweakers.net landscape in de standaard zoom stand.

Zijn een beetje ranzige fototjes want nogal last van moiré. Dus als je daar even doorheen kijkt heb je een indruk wat je zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Uh anders zet je het zoomniveau even op 'dichtbij', dan is nu.nl wat fijner te lezen. (Instellingen -> Sony Ericsson -> Browser -> Standaardzoom) Omdat ie inderdaad de mobiele site pakt heb je geen zoomknop, die je bij normale websites wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Dat had ik zelfs nog niet ontdekt, want ik vind dat prima te lezen. (en ik lees eigenlijk alleen de RSS feed). Ik bedoelde meer dat nu.nl doorverwijst naar hun mobiel.nu.nl site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Weet iemand hoe je met timescape je eigen reacties in de faceboek widget kan zien?
Ik krijg alleen alle prikbord berichtjes van mijn vrienden.
Ik heb wel de "content" geselecteerd in de instellingen

[ Voor 20% gewijzigd door MatMich op 17-08-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
artharpe schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:28:
[...]

Heb ook gegoogled, maar het is niet de bedoeling de covers los te verkopen. Verwacht wel een paar kloons t.z.t.
Vreemd want ik heb er weliswaar 2 bijgekregen maar niet de kleuren zelf kunnen uitkiezen, en volgens mij zijn er wel eens tuk of 7 a 8.
Misschien Sony support even mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 21:55:

Ik zou me niet druk maken.
Als ik perse een keyboard zou willen zou ik toch een ander toestel kiezen omdat sneller typen toch echt geen beter beeld gaat opleveren en dat is toch echt te klein om serieus op te internetten.
Ik vind dat keyboard op de mini nogal een "jack of all trades"
De mini ,de naam zegt het al, is met name een "klein" toestel en dat is de hoofdreden waarom ikzelf voor dit toestel heb gekozen.
Door er een keyboard aan te hangen ontkracht je eigenlijk je eigen filosofie naar mijn mening.
Hij wordt nl weer iets groter en vooral ook de helft zwaarder waar tegelijkertijd wel dezelfde bovengenoemde beeldproblemen blijven bestaan.
Ik heb de gewone mini, nadat ik de MDA Vario (HTC TP) heb gehad.
Die laatste heb ik vertwijfeld (letterlijk) in de hoek gesmeten en daarna in de vuilnisbak gegooid omdat dat toestel een waardeloos prul was.
Vastlopers, geen bereik traaaag!! etc.
Maar.. deze gewone mini vind ik ronduit BRILJANT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:56
De pro heeft juist het voordeel dat je (ondanks het kleine scherm) toch zeer fijn kan typen, en hij is 1 mm dikker, en in de lenge een mm of 5, daarbij heb je het voordeel dat je je batterij zelf kan vervangen. Daardoor is mijn keuze de pro geworden, maar als jij fijn kan typen op zon klein schermpje, geef ik je groot gelijk dat je de mini haalt ;)

iemand nog wat gave apps? qua games is er voor de mini (pro) niet echt veel te vinden, ben blij als er in 2.1 eindelijk multitouch komt, zodat we de emulators kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
XPowerStef schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:15:
De pro heeft juist het voordeel dat je (ondanks het kleine scherm) toch zeer fijn kan typen, en hij is 1 mm dikker, en in de lenge een mm of 5, daarbij heb je het voordeel dat je je batterij zelf kan vervangen. Daardoor is mijn keuze de pro geworden, maar als jij fijn kan typen op zon klein schermpje, geef ik je groot gelijk dat je de mini haalt ;)

iemand nog wat gave apps? qua games is er voor de mini (pro) niet echt veel te vinden, ben blij als er in 2.1 eindelijk multitouch komt, zodat we de emulators kunnen draaien
Volgens mij snap je de strekking van mijn verhaal niet helemaal.
En ik kan helemaal niet zo fijn typen op dat schermpje, maar zoals ik al zei dat is niet de issue.
Ik ben bang dat je de point een beetje mist aangezien je alles opnoemt wat ik aangeef als zijnde het"jack off all trades probleem"
5 mm is een halve centimeter en 1/200ste meter ;) en vergeet niet de 44 gr extra gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatMich schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:37:
[...]

Volgens mij snap je de strekking van mijn verhaal niet helemaal.
En ik kan helemaal niet zo fijn typen op dat schermpje, maar zoals ik al zei dat is niet de issue.
Ik ben bang dat je de point een beetje mist aangezien je alles opnoemt wat ik aangeef als zijnde het"jack off all trades probleem"
5 mm is een halve centimeter en 1/200ste meter ;) en vergeet niet de 44 gr extra gewicht
ik heb hele kleine vingertjes ;) :9
En ik ben een T9 toetsenbord gewend, dus dat moet toch niet zo'n groot probleem zijn?

of hebben jullie er problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MatMich schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:22:
[...]

Vreemd want ik heb er weliswaar 2 bijgekregen maar niet de kleuren zelf kunnen uitkiezen, en volgens mij zijn er wel eens tuk of 7 a 8.
Misschien Sony support even mailen?
ik krijg er ook 2 covers bij, standaart in roze of geel, maar ik wou eigenlijk liever wit of rood ofzoo..
maar dat is dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

Smart Keyboard, werkt erg leuk, ik heb hem echter verwijderd omdat deze op de één of andere manier mijn accu sneller leegtrok.
oke, ik denk dat ik dan ook even ga kijken of ie bij mij ook de accu leeg maakt .. of ik zoek voor een nieuwe..
iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04
Is er al wat meer duidelijk over verschillende kleuren achterkant covers voor de Mini Pro? Ik kan niks vinden op internet maar het lijkt me dat ze deze binnenkort wel uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Tja, ik heb zowel de mini als de mini pro in mn handen gehad, de mini is inderdaad een stukje kleiner en ziet er cool uit, maar ben toch voor de pro gegaan, ik kan zelf redelijk simpel een sms-je tikken op het scherm, maar als ik langere sms-jes moet tikken bied het extra toetsenbord toch wel uitkomst hoor, daar kan de onscreen toetsenbord niet aan tippen.En als je de pro los ziet van de gewone mini kan je je niet voorstellen dat hij nog kleiner zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op ebay hebben ze covers,ik wil ook wel ruilen hoor,heb een zilveren erbij,roze erom,zwarte in de doos.

http://shop.ebay.nl/i.htm...kw=x10&_kw=mini&_kw=cover

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:26:
op ebay hebben ze covers,ik wil ook wel ruilen hoor,heb een zilveren erbij,roze erom,zwarte in de doos.

http://shop.ebay.nl/i.htm...kw=x10&_kw=mini&_kw=cover
Ik bedoel voor de Mini Pro. De covers op eBay zijn voor de Mini. Verder zie ik een aantal cases die helemaal om de telefoon zitten. Ik bedoel alleen een achterkantje zoals je die ook bij de Mini kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Iemand enig idee hoe je het dataverkeer icoontje uit de notification bar kan verwijderen?
Ik zie bij sommige gebruikers dat deze niet aanwezig is en wil hem ook graag weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

R2 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:53:
Iemand enig idee hoe je het dataverkeer icoontje uit de notification bar kan verwijderen?
Ik zie bij sommige gebruikers dat deze niet aanwezig is en wil hem ook graag weg hebben.
Bij mij gaat ie soms vanzelf weg, dan moet ik handmatig reconnecten met internet, of rebooten. Maar dat lijkt me geen feature, eerder een bug.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

bsmpower schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:21:
Is er al wat meer duidelijk over verschillende kleuren achterkant covers voor de Mini Pro? Ik kan niks vinden op internet maar het lijkt me dat ze deze binnenkort wel uitgeven?
Wat wil je weten. Je kunt m bestellen met wit (parelmoer eigenlijk), rood, of zwart. Je krijgt geen extra covers. Naar verwachting zul je die later aftermarket wel kunnen bestellen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Gewoon notificatiebalk naar beneden trekken en op 'wissen' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Zo simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
SeatRider schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:02:
[...]
Wat wil je weten. Je kunt m bestellen met wit (parelmoer eigenlijk), rood, of zwart. Je krijgt geen extra covers. Naar verwachting zul je die later aftermarket wel kunnen bestellen.
Ja dat is uiteindelijk mijn vraag :) , zijn die extra covers al beschikbaar? Blijkbaar niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegas
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-11-2022
XPowerStef schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:15:
De meeste games werken wel op de Mini (Pro) hoor, ook al vind je ze niet op de markt. Zelfs de PSX emulator draait al bij al nog vrij goed.

Er komt toch geen multi-touch voor de X10? Enkel de Mini heeft een scherm dat multi-touch ondersteunt, bij de rest van de X10 reeks zou het gewoon niet gaan omdat het scherm er niet voor gemaakt is meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo,

Bij Proximus (België) loopt er momenteel een actie waar je een maand 3G kan testen. Internet op mijn X10 Mini Pro zag ik wel zitten dus had ik me ingeschreven en heb dan een SMS terug gehad dat het geactiveerd was.

Onder Instellingen Mobiel Netwerk heb ik "Gegevensroaming" en "Dataverkeer" aangevinkt. Netwerkmodus staat op "Voorkeur voor GSM/WCDMA".

Als ik nu onder Basisinstellingen "Instell. downloaden" doe, selecteer ik Proximus, vervolgens komt er bovenaan even een 3G logo staan dat data verstuurt maar niets ontvangt. Het 3G logo verdwijnt dan weer.

Daarna heb ik de handeling opnieuw uitgevoerd maar nu met een wifi verbinding op. Vervolgens wifi weer uitgezet. Het 3G logo blijft nu wel staan maar kan nog altijd geen data ontvangen...

Wel heb ik APNdroid geinstalleerd maar hier heb ik al nagekeken dat "Disable all APNs" NIET is aangevinkt.

Iemand enig idee :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mash85
  • Laatst online: 23-09-2024
Mash85 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:58:
Hallo,

Bij Proximus (België) loopt er momenteel een actie waar je een maand 3G kan testen. Internet op mijn X10 Mini Pro zag ik wel zitten dus had ik me ingeschreven en heb dan een SMS terug gehad dat het geactiveerd was.

Onder Instellingen Mobiel Netwerk heb ik "Gegevensroaming" en "Dataverkeer" aangevinkt. Netwerkmodus staat op "Voorkeur voor GSM/WCDMA".

Als ik nu onder Basisinstellingen "Instell. downloaden" doe, selecteer ik Proximus, vervolgens komt er bovenaan even een 3G logo staan dat data verstuurt maar niets ontvangt. Het 3G logo verdwijnt dan weer.

Daarna heb ik de handeling opnieuw uitgevoerd maar nu met een wifi verbinding op. Vervolgens wifi weer uitgezet. Het 3G logo blijft nu wel staan maar kan nog altijd geen data ontvangen...

Wel heb ik APNdroid geinstalleerd maar hier heb ik al nagekeken dat "Disable all APNs" NIET is aangevinkt.

Iemand enig idee :)

Alvast bedankt!
Hmm, naar een webpagina surfen met de browser lukt wel. MSN Droid opstarten of mails van GMail lezen lukt niet. Waarschijnlijk zijn niet alle poorten beschikbaar tijdens deze Proximus actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 17-08-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik heb bij nogal bij wat progjes "Google Voice Search" nodig maar als ik op de mini naar de market ga wordt het niet gevonden.
Ik heb dat met wel meer progjes. (b.v. Roboform bookmarklet)
Hebben meer mensen hier last van?
En kan je een programmaatje op de PC downloaden om vervolgens op de mini te installeren?
Zo ja ,hoe?

[ Voor 5% gewijzigd door MatMich op 17-08-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Komt waarschijnlijk door de lage resolutie van de X10 Mini. Handmatig moet waarschijnlijk wel lukken, dan moet je een apk-file opzoeken en installeren. Met Google zijn wel handleidingen te vinden om apk's te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
RoD schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:17:
Komt waarschijnlijk door de lage resolutie van de X10 Mini. Handmatig moet waarschijnlijk wel lukken, dan moet je een apk-file opzoeken en installeren. Met Google zijn wel handleidingen te vinden om apk's te installeren.
maar ik dacht dat het niets met resolutie te maken had maar meer nodig was om spraaksynthese te activeren onder de tel. instellingen want daar doet ook niets het nu.
Ik wil nl graag "voicedialen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:35

LDVC

Let's get it over with

MatMich schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:32:
Ik heb bij nogal bij wat progjes "Google Voice Search" nodig maar als ik op de mini naar de market ga wordt het niet gevonden.
Ik heb dat met wel meer progjes. (b.v. Roboform bookmarklet)
Hebben meer mensen hier last van?
En kan je een programmaatje op de PC downloaden om vervolgens op de mini te installeren?
Zo ja ,hoe?
Google Voice Search is geen app. Er zijn wel wat programma's die spraak commando's aannemen, maar dat gaat enkel engelstalig en je telefoon moet dan ook op engels staan (en je accent moet ook redelijk Engels zijn).

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
LDVC schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:41:
[...]

Google Voice Search is geen app. Er zijn wel wat programma's die spraak commando's aannemen, maar dat gaat enkel engelstalig en je telefoon moet dan ook op engels staan (en je accent moet ook redelijk Engels zijn).
Ok, maar ik heb een progje waarmee ik (audio) kan opnemen.
Is er dan niet market app die via die methode recognition kan genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Zomaar even wellicht twee handige tips.

Iemand in deze thread vond het vervelend (ik ook) om twee keer op de aan/uit toets te moeten drukken om uit vergrendeling te halen
Dat hoeft dus niet, je kaan ook 2x op de menutoets (linksonder) drukken.

En als je het virtuele toetsenboard gebruikt is het handig om te weten dat als je space ingedrukt houdt, je een enter geeft en dus een alinea verspringt ipv een spatie.
Handig bij Notepads.

[ Voor 3% gewijzigd door MatMich op 18-08-2010 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:04:
[...]

kan je me uitleggen hoe je deze kan krijgen, heb em gedownload via de market, maar als ik naar invoer methode ga staat het er niet tussen, heb em wel aangevingt bij het programma zelf

Heb me xperia x10 mini sinds gister, het is een GEWELDIG toestel!!
vooral het internet werkt snel en soepel, het touchscreen werkt ook prima..
alleen doet de bluetooth het niet.. kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe? er staat dan namelijk: gekoppeld maar niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:32
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:16:
[...]

Ga in je telefoon naar Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren, en kies dan startscherm. Klik hier op 'standaardwaarden herstellen' o.i.d. Wanneer je nu op de home toets drukt (de hardware knop in het midden onder je scherm), kun je kiezen of je naar ADW launcher wil of naar de standaard launcher. Vink nu eerst te optie onderin beeld aan om je keuze als standaard in te stellen en kies dan vervolgens voor ADW.
Je telefoon zal nu standaard ADW launcher laden bij opstarten

Dit heeft bij mij geholpen *O* thanx :)
Als ik eerst op de middelste knop drukte ging hij dus atomatisch naar me standaard scherm,nu niet meer.
en als je weer de SE lay-out wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:19:
[...]

kan je me uitleggen hoe je deze kan krijgen, heb em gedownload via de market, maar als ik naar invoer methode ga staat het er niet tussen, heb em wel aangevingt bij het programma zelf

alleen doet de bluetooth het niet.. kan iemand me uitleggen wat ik verkeerd doe? er staat dan namelijk: gekoppeld maar niet verbonden.
Zo zou het gewoon moeten werken, als je smart keyboard opstart krijg je een korte beschrijving hoe eea werkt, gewoon de instructies volgen. Heb hem zojuist even geinstalleerd en werkt direct zonder probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

BlueSS50 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

en als je weer de SE lay-out wilt?
Dan doe je hetzelfde, alleen ga je naar ADW Launcher in toepassingen en kies je daar voor herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:19:
[...]

Dat smartkeyboard kan je selecteren,ga naar nieuw bericht,druk op het vakje waar je je tekst moet typen,dan krijg je een popup menu,invoermethode,daar je smartkeyboard aanvinken en whala,bluetooth werkt bij mij ook nog steeds niet,doe alles via die datakabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je makkelijk wat bestanden op je telefoon wil zetten kun je ook dropbox gebruiken. Ik ben te lui om steeds mijn usbkabel op mijn pc aan te sluiten en gooi het gewoon in dropbox. Daarna via de dropbox app opslaan op je telefoon.

Verder schijn je APK's ook gewoon naar je @gmail-adres te kunnen mailen waarna je ze direct vanuit gmail kunt installeren. Dat heb ik echter nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
ff snel een vraagje voor de zekerheid:
Heb zelf een Legend en mijn vrouw heeft interesse in de Mini Pro. Het idee is dat wel elkaars agendas kunnen zien en gebruiken. Nou kan ik het nergens vinden en het zal wel een standaard feature van android zijn, maar kunnen inderdaad al je google agenda's gesynct worden met de Mini Pro (we delen 3 agenda's)?

En weet iemand toevallig of Jorte te gebruiken is? Ik heb ergens gegoogled dat dat inderdaad zo is, maar het is al vrij klein op mijn Legend en de resolutie van dit toestel is nog iets lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
JorgV schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:28:
ff snel een vraagje voor de zekerheid:
Heb zelf een Legend en mijn vrouw heeft interesse in de Mini Pro. Het idee is dat wel elkaars agendas kunnen zien en gebruiken. Nou kan ik het nergens vinden en het zal wel een standaard feature van android zijn, maar kunnen inderdaad al je google agenda's gesynct worden met de Mini Pro (we delen 3 agenda's)?
Als je ze al deelt in Google calendar dan kun je ze ook tonen op een android toestel. Dat gaat door als je in de agenda zit op de menu knop te drukken en dan Meer - Mijn agenda's - wederom menu knop en dan Agenda's toevoegen. Daar staan de agenda's die met je gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand die uitleg in het nederlands typen?
ik zal vertellen wat ik heb gedaan:
ik ga naar de app smart keyboard, druk dan op settings heb het smartkeyboard vierkantje aan gevinkt.
De taal in gesteld,

en als ik dan naaar berichten ga dan kan ik em dus niet aanvinken als ik op dat knopje links boven druk. dan heb ik alleen snelle tekst en multi tik?

help :?

En nog een vraag, ik heb de ADW-launcher gedownload, maar waar kan ik die activeren, ik kan em nergens meer vinden, behalve bij gedownloade apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:40:
en als ik dan naaar berichten ga dan kan ik em dus niet aanvinken als ik op dat knopje links boven druk. dan heb ik alleen snelle tekst en multi tik?
Lang in een tekstvak klikken, dan kun je de invoermethode kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ik nét zelf achter,

Maar nu nog mijn vraag over de ADW-launcer..

heb trouwens het toetsenbord weer verwijderd.
is er geen qwerty toetsenbord die je schuin kan houden?
ik drukte steeds op de verkeerde knopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Tip vd dag ;)

Als je tekst typt en de cursor binnen een woord wil verplaatsen om een letter te corrigeren.
Even de ruimte onder het woord ingedrukt houden en je kan met de welbekende "veegbeweging" de cursor op de juiste plek plaatsen binnen het woord.
Handiger dan mikken tussen twee letters in met een grote duim.

Wellicht geen tip maar ik typ nu gewoon in multitik met het triltoontje ingeschakeld dus is de s bv 4 trillen en de a 1.
Logisch natuurlijk maar het typt wel erg snel je kan op je toetsjes blijven kijken (voor de langzamere typers onder ons)
De mini reageert snel genoeg om op deze manier foutloos een bericht te schrijven.

Ik begin steeds overtuigder te raken van dit apparaat, ik snap volkomen waarom hij een EISA Award heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:41:
was ik nét zelf achter,

MarCno, heel fijn dat je blij bent met je telefoon en er flink mee in de weer bent :)

Veel wat je vraagt is echter al eerder in dit topic voorbij gekomen, het antwoord op je vraag over ADW Launcher zelfs nog 1 a 2 pagina's geleden. Dus graag ook een beetje zelf lezen, GoT is immers geen helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:41:
was ik nét zelf achter,

Heb dat qwerty toetsenbord er ook afgegooid,ben als supersnel met de gewone snelle invoer,is gewoon ff wennen dat je je de letter goed aantikt zeg maar.
Over dat ADW launcher aanzetten....

Ga in je telefoon naar Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren, en kies dan startscherm. Klik hier op 'standaardwaarden herstellen' o.i.d. Wanneer je nu op de home toets drukt (de hardware knop in het midden onder je scherm), kun je kiezen of je naar ADW launcher wil of naar de standaard launcher. Vink nu eerst te optie onderin beeld aan om je keuze als standaard in te stellen en kies dan vervolgens voor ADW.

• bengek
  • Laatst online: 05-09 12:48
Pingchat! is idd wel cool, al gaat de 3G verbinding van Tmobbie telkens eruit... heb hem maar thuis omgeschakeld naar 2G. Kan ik lekker gratis chatten met Blackberry en iPhone gebruikers :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:20:
[...]

Heb dat qwerty toetsenbord er ook afgegooid,ben als supersnel met de gewone snelle invoer,is gewoon ff wennen dat je je de letter goed aantikt zeg maar.
Over dat ADW launcher aanzetten....

ik heb geen startscherm, ik heb startpagina, dan staat er zo'n huisje voor maar ik kan ook nergens kiezen voor standaardwaarden herstellen..? als ik op de home toets druk ga ik naar home.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

als je onder toepassingenbeheer bij adw.launcher de standaard waarde reset en de telefoon opnieuw opstart zal deze vragen met welke app hij z'n home screen moet starten

edit: dat was om adw.launcher uit te zetten, sorry.

[ Voor 14% gewijzigd door Pathogen op 19-08-2010 10:53 ]

Verwijderd

*weg* check je mail

[ Voor 134% gewijzigd door pven op 19-08-2010 20:12 ]

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*knip* daar hebben we topicreports voor (dat is dat handje links bovenin)

[ Voor 67% gewijzigd door pven op 19-08-2010 20:11 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

*knip* zie hierboven ;)

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 19-08-2010 20:12 ]

Verwijderd

Iemand ervaring met pingchat op de x10mini?

(Edit)Al gevonden in pingtopic

nog een tip voor de nieuwe gebruikers onder ons;)
http://mash-app.com/

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 15:32 ]

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

even nieuwsgierig..hoe werkt het SD kaartje nou eigenlijk in de pro/mini?

Staan hier ook alle applicaties op en systeembestanden? Met andere woorden als ik hier een 8gb kaartje indoe ben ik het bokje en werkt niets meer?

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Alles blijft werken; achtergronden etc staan blijkbaar ook zelf in de telefoon en worden daarna weer op de SD kaart gezet. Het enige wat ik miste na het vervangen van de SD kaart was de gebruikershandleiding.

Verwijderd

Homer.J schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:43:
Alles blijft werken; achtergronden etc staan blijkbaar ook zelf in de telefoon en worden daarna weer op de SD kaart gezet. Het enige wat ik miste na het vervangen van de SD kaart was de gebruikershandleiding.
Heb alles van de oude voor de zekerheid op me 8 gig gezet,dus ik mis nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix999
  • Laatst online: 30-12-2023
Hoe lang gaat de batterij bij jullie? Mijn toestel doet raar soms krijg ik geen geluid als ik sms krijg, hij trilt niet meer als wekker afgaat ... batterij gaat 1 dag bij minimaal gebruik (weinig bellen, weinig sms, weinig internet)...

Als ik het toestel een keer uit en dan weer aan zet doet het weer normaal behalve trillen bij wekker, iemand enig idee of tips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne ligt ook elke avond aan de lader,doe er anders net anderhalve dag mee,maar gebruik hem intensief hoor,veel op marktplaats,ebay,timescape,hyve enz
Ongeveer 15 sms per dag en 10 min. bellen. Kijk ik ook nog ff wat en waar er op tv komt en op buienradar.
Dus ja dan is 1 dag wel normaal denk ik.Oh en niet vergeten ebuddy.

Sluit daarna wel alles af met een appkiller als ik ff niks doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Batterijverbruik fluctueert bij mij enorm afhankelijk van waar ik ben. Ik vermoed dat ik op een plek werk waar mijn telefoon nogal vaak opnieuw netwerk zoekt, maar dan nog houdt ie het een ruime dag uit.
Op vakantie heeft ie het enkele keren een dag of 3 uitgehouden voordat ik m weer eens op moest laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Laatst online: 07:32
remix999 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:57:
Hoe lang gaat de batterij bij jullie? Mijn toestel doet raar soms krijg ik geen geluid als ik sms krijg, hij trilt niet meer als wekker afgaat ... batterij gaat 1 dag bij minimaal gebruik (weinig bellen, weinig sms, weinig internet)...

Als ik het toestel een keer uit en dan weer aan zet doet het weer normaal behalve trillen bij wekker, iemand enig idee of tips???
Bij mij bij normaal gebruik 2 dagen. intensief gebruik 1 dag. en als ik hem bijna niet gebruik 3 dagen.
ik heb hem wel standaard altijd op 2g staan en 2x per dag een half uu BT aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Laatst online: 07:47
Heb de mini afgelopen weken mee gehad op vakantie. Blijf het een geweldig apparaat vinden, navigeren enz, werkt alemaal perfect. Een keer een vastloper gehad, maar ff uitzetten en weer aan en alles werkte werkte weer prima!

SMS'en gaat prima, snap ook niet waarom iedereen de Pro wil..... doe mij maar de mini, zoals MatMich al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook wanneer het keyboard verlicht wordt? Gisteren werden spontaan de letters in het uitschuifbare keyboard verlicht, dat had ik nog niet eerder gezien. Misschien is de mijne kapot? (paar dagen in bezit pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

B-Art schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:15:
Heb de mini afgelopen weken mee gehad op vakantie. Blijf het een geweldig apparaat vinden, navigeren enz, werkt alemaal perfect. Een keer een vastloper gehad, maar ff uitzetten en weer aan en alles werkte werkte weer prima!

SMS'en gaat prima, snap ook niet waarom iedereen de Pro wil..... doe mij maar de mini, zoals MatMich al zei.
Ieder heeft zo zijn voorkeur, zedlf ben ik blij met de Pro, is maar eenb fractie groter dan de mini, maar ik zou niet meer zonder qwerty toetsendorf kunnen.

Welk navigatie software heb jij gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
R2 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:13:
[...]

Ieder heeft zo zijn voorkeur, zedlf ben ik blij met de Pro, is maar eenb fractie groter dan de mini, maar ik zou niet meer zonder qwerty toetsendorf kunnen.

Welk navigatie software heb jij gebruikt??
Co pilot, heb de map van Europa erin zitten, heenweg naar Frankrijk kon die geen tolweg paken en was hij constant van slag, maar na de tolwegen heeft hij het perfect gedaan, ook de terugweg ging nu zonder problemen (ook de tolwegen), dus weet niet wat er aan de hand was, had alles wel goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:33:
Weet iemand ook wanneer het keyboard verlicht wordt? Gisteren werden spontaan de letters in het uitschuifbare keyboard verlicht, dat had ik nog niet eerder gezien. Misschien is de mijne kapot? (paar dagen in bezit pas)
Toen ik bij mij op de trap in het donker liep waren de toetsen ook spontaan verlicht. Denk dat er een soort van sensor is want toen ik boven was en in het licht zat ging de verlichting weer uit.

Anyway ik heb een vraag over Push Email. Ik ben er nu al een tijdje mee bezig maar zowel in de Gmail app als de normale E-mail app krijg ik geen push mail binnen. Ik krijg alleen email binnen als ik op de knop "Vernieuwen" druk.

Ik heb het volgende ingesteld:

Inkomende server
Servertype: IMAP
}Serveradres: imap.google.com
Versleuteling: SSL
Serverpoort: 93

Uitgaande server
Serveradres: smtp.google.com
Versleuteling: SSL
Serverpoort: 465

Ik heb zowel een hotmail als gmail account welke ik kan gebruiken. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bootchee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08-2015
Bekijk je instellingen in Settings/Data synchronization (sorry, ik gebruik engels). Misschien dat het automatisch synchroniseren uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat nu aangezet en het lijkt erop alsof het nu wel werkt. Heel erg bedankt alvast.

Heb mijn Xperia nu ongeveer een dag en het valt me tot nu toe alles mee. Het Push Email probleem is tot nu toe het enige wat ik ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Er is een update uit voor ADW Launcher, er zijn wat extra opties toegevoegd, maar de mooiste vind ik wel dat je nu apps kan verbergen in de Drawer, je kan groepen aanmaken met apps die jij alleen wilt zien, eindelijk van die apps af waar ik toch niets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke applicaties op de achtergrond lopen, de batterij van mijn mini pro presteert het om binnen 5 uur half leeg te zijn, en dit terwijl ik de telefoon niet heb aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:16:
Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke applicaties op de achtergrond lopen, de batterij van mijn mini pro presteert het om binnen 5 uur half leeg te zijn, en dit terwijl ik de telefoon niet heb aangeraakt.
Dat kan je zien met advanced taskmanager,te halen in de market;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
ik gebruik dit nu twee dagen:

http://www.focalprice.com...Ericsson_BST38_White.html

moet íets eerder laden, 30 tot 60 min eerder naar mijn gevoel, maar verder geen gekke dingen. Ik laat het een week erin en zal het dan als back-up batterij gaan gebruiken naast mijn huidige batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Hebben meer mensen last van het feit dat de mini zo brak emails verstuurt?
Of ligt het niet aan de mini?
In K9 kon ik pas email versturen toen ik smtp.gprs.t-mobile.nl had ingesteld alhoewel het vage was dat hij het heel soms op smtp.wanadoo.nl ook wel eens deed. (een op de 15 x)
Maar in de email client van de mini zelf kan ik echt alleen maar ontvangen.
Het maakt niet uit wat ik bij smtp invul hij ontvangt niet.
Is dit iets waaraan ik moet blijven peuteren of zal ik de update naar 2.1 afwachten en hopen dat alles ineens probleemloos werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 10:54
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:33:
Wanneer de telefoon vindt dat het te donker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Rylo schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:45:
ik gebruik dit nu twee dagen:

http://www.focalprice.com...Ericsson_BST38_White.html

moet íets eerder laden, 30 tot 60 min eerder naar mijn gevoel, maar verder geen gekke dingen. Ik laat het een week erin en zal het dan als back-up batterij gaan gebruiken naast mijn huidige batterij.
Iets meer dan 2 euro voor een accu incl. verzendkosten?! wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
weet iemand al meer over de releasedatum van de 2.1 upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dimocash schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:57:
weet iemand al meer over de releasedatum van de 2.1 upgrade?
Sony Ericsson UK: "The upgrade to Android 2.1 will be released before the end of quarter 3."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
henri86 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:02:
[...]

Sony Ericsson UK: "The upgrade to Android 2.1 will be released before the end of quarter 3."
thx

dus eind september uiterlijk zal ik whatsapp kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri86 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 08:43:
[...]

Wanneer de telefoon vindt dat het te donker is
Wel grappig, de lichtinval wordt niet gemeten aan de hand van de fotocamera-lens, want als je deze afdekt gaat niet opeens spontaan het keyboard aan. Waar zou die lichtsensor zitten dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:18:
[...]

Wel grappig, de lichtinval wordt niet gemeten aan de hand van de fotocamera-lens, want als je deze afdekt gaat niet opeens spontaan het keyboard aan. Waar zou die lichtsensor zitten dan? :?
aan de voorzijde, links of rechts van de luidspreker boven "Sony Ericsson"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Aangezien bookmarks niet werkt atm (tweakersstoring?) en ik dit topic toch wil volgen omdat ik vandaag mijn mini pro heb binnen gekregen dit verder nutteloze bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb nu al een weekje de mini, werkt super, maar zit met één probleem dat me ferm begint tegen e werken.
Ik heb een gmail account aangemaakt via de laptop, en wil via mn gsm naar de market of google maps gebruiken of wat dan ook, staat er dat je je moet aanmelden met je google account (ook voor de market?!) en lukt het nooit.

Het gmail/google account bestaat, is er, en werkt, maar via de gsm naar market gaan en dergelijk elukt niet. Mij aanmelden lukt niet. Ik krijg telkens "Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw SIM-kaart is niet geschikt voor gegevensservices. blablabla". En ja, ik zet mijn internet wel degelijk aan alvorens dit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er nog meer het probleem met de Mini dat er wel een G3 verbinding is ondanks dat in de instellingen de verbinding is verbroken. Ook het ikoontje van geen data verkeer staat linksboven, maar rechts boven in knippert vrolijk de G3 verbinding. Dit is alleen te verhelpen als ik de telefoon aan en uit doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Heeft iemand deze update: 1.2.A.1.174 al binnen kunnen halen?

Hier wil het niet lukken, komt misschien omdat ik een rooted device heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Hoe bedoel je 'het lukt niet'? Je ziet de update wel maar kan niet installeren?

Ik krijg iig zowel unrooted als rooted de melding dat mijn telefoon de nieuwste software bevat, zowel OTA als via PC Companion, en ik draai 1.1.A.0.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Ik krijg dezelfde melding met custom NL firmware.

Zal wel op 2.1 wachten, deze update bevat volgens users op XDA maar kleine veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Misschien een regio afhankelijke update, een paar weken geleden zag ik hier http://xperiaminipro.blog...n-mini-pro-via-se-pc.html dat er een update naar 1.1.A.0.12 was, maar die heb ik hier ook nog niet zien verschijnen (die blogger zit in de UK geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij valt inderdaad wel enorm tegen. Ik heb wifi uit 2g aan en bluetooth uit en na 12 uur standbye was de batterij van 86% naar helemaal niets meer :(

Weet iemand trouwens hoe je moet instellen dat je gmail elk half uur wil laten "refreshen" inplaats van continu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Ik heb onlangs een Cybershot w380 gekocht en deze x10mini pro, wat me beide opvalt is dat je direct software voor de beide toestellen kan installeren zonder een cd nodig te hebben ofzo, klasse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:20:
Batterij valt inderdaad wel enorm tegen. Ik heb wifi uit 2g aan en bluetooth uit en na 12 uur standbye was de batterij van 86% naar helemaal niets meer :(

Weet iemand trouwens hoe je moet instellen dat je gmail elk half uur wil laten "refreshen" inplaats van continu?
Al een taskkiller geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:20:

Gmail maakt gebruik van push-mail in tegenstelling tot de standaard mail app die gebruik maakt van pull-mail. Om die reden heeft de gewone mail app een refresh-interval. Om de X minuten legt je telefoon dan verbinding met de server om te kijken of er mail is. Zo ja, dan wordt deze binnengehaald. Bij push mail duwt de server berichten zelf door naar je telefoon. Die hoeft dus niet continu contact met de server te leggen en daarom kun je hier ook geen interval voor instellen. Omdat je telefoon niet continu verbinding legt met de server ('pollen'), is push-mail een stuk energie zuiniger.

Wat je accu probleem betreft: kijk eens welke programma's je hebt draaien. Waarschijnlijk heb je één of meerdere programma's die ongewenst actief blijven wanneer je je telefoon standbye hebt staan. Een taskkiller kan helpen deze programma af te sluiten, maar taskkillers brengen vaak ook zelf problemen met zich mee omdat ze programma's sluiten welke moeten blijven draaien voor het goed functioneren van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een trotse x10 mini pro bezitter, gisteren pingchat geïnstalleerd, maar ik moet pingchat opstarten om te kijken of ik berichtjes heb ontvangen, kan ik niet ergens push notificaties instellen?

verder ben ik heel erg benieuwd welke nieuwe functies naar voren gaan komen in 2.1 voor de mini pro, maar dat is volgens mij nog nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:26:
[...]

Gmail maakt gebruik van push-mail in tegenstelling tot de standaard mail app die gebruik maakt van pull-mail. Om die reden heeft de gewone mail app een refresh-interval. Om de X minuten legt je telefoon dan verbinding met de server om te kijken of er mail is. Zo ja, dan wordt deze binnengehaald. Bij push mail duwt de server berichten zelf door naar je telefoon. Die hoeft dus niet continu contact met de server te leggen en daarom kun je hier ook geen interval voor instellen. Omdat je telefoon niet continu verbinding legt met de server ('pollen'), is push-mail een stuk energie zuiniger.

Wat je accu probleem betreft: kijk eens welke programma's je hebt draaien. Waarschijnlijk heb je één of meerdere programma's die ongewenst actief blijven wanneer je je telefoon standbye hebt staan. Een taskkiller kan helpen deze programma af te sluiten, maar taskkillers brengen vaak ook zelf problemen met zich mee omdat ze programma's sluiten welke moeten blijven draaien voor het goed functioneren van je telefoon.
Heb Advanced Task Killer in crazy mode bij standbye. Dus als ik mijn telefoon op standbye heb staan killed hij alles. Iemand op XDA schreef dat hij hiervan een accuduur van 2 dagen kreeg.

Gebruiken jullie eigenlijk taskkillers? Ik lees namelijk ook wel eens dat dit slecht voor je telefoon kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2013

bha

Is het wel zeker dat er android 2.1 beschikbaar komt op de X10 mini pro??
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste