Ok dit is inderdaad gelukt, was iets te ongeduldig, nu mijn email nog via een gewoon (niet Google) account.ugc2 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 11:28:
[...]
Ik heb mijn google account gegevens ingegeven en 1 minuut later stonden al mijn google contacts op mijn telefoon.
Ben je er wel zeker van dat je verbinding hebt met internet 3g/wifi?
plus de lg krijgt geen upgrade....Jazco2nd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 13:14:
[...]
De LG draait op 1.5.
Dus de Mini Pro en de Milestone zijn de enige 2 telefoons met Android > 1.5 en een qwerty toetsenbord...
Waarom synced Google alleen maar 1 kant op?
Als ik een foto bij een contactpersoon plaats en vervolgens als favoriet markeer kan ik syncen met mijn google account wat ik wil maar de foto synced niet mee.
Met alle respect maar ik vin het allemaal best wel bagger en rete ondoorzichtig werken tot nu toe.
Ik zal het op den duur wel gaan begrijpen, maar Google gaat vooral heel erg over Google en een klein beetje over de gebruiker.
Jammer.
Agenda is ook niet te syncen
Als ik een foto bij een contactpersoon plaats en vervolgens als favoriet markeer kan ik syncen met mijn google account wat ik wil maar de foto synced niet mee.
Met alle respect maar ik vin het allemaal best wel bagger en rete ondoorzichtig werken tot nu toe.
Ik zal het op den duur wel gaan begrijpen, maar Google gaat vooral heel erg over Google en een klein beetje over de gebruiker.
Jammer.
Verwijderd
Ja dat vind ik ook een minpunt dat ie niet kan syncen met microsoft office outlook.
Verder ben ik er erg tevreden mee hoor,leuk dat timescape,heb nu pingen eropgezet maar nog niemand om mee te pingen dus kan niet testen hoe het werkt.
Ben al helemaal gewend te smssen op dit kleine toestel,gaat supervlug,reageerd super.
Veel dingen er al op gezet vanuit de market,ja ben erg tevreden met dit geweldige kleine leuke bomvolle gsmmetje.
FF lezen op esato,daar hebben ze ook altijd van die leuke tips met links
Verder ben ik er erg tevreden mee hoor,leuk dat timescape,heb nu pingen eropgezet maar nog niemand om mee te pingen dus kan niet testen hoe het werkt.
Ben al helemaal gewend te smssen op dit kleine toestel,gaat supervlug,reageerd super.
Veel dingen er al op gezet vanuit de market,ja ben erg tevreden met dit geweldige kleine leuke bomvolle gsmmetje.
FF lezen op esato,daar hebben ze ook altijd van die leuke tips met links
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 01:20 . Reden: F vergeten;) ]
En weer te snel, sorry.MatMich schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:59:
Waarom synced Google alleen maar 1 kant op?
Jammer.
Met Google sync synced hij gewoon 2 kanten op (is overigens instelbaar)
Duurt alleen wel even maar is ook instelbaar.
Het enige wat niet wil lukken is e-mail.
Niet met mijn online (wanadoo) account waar hij wel verbinding maakt maar het steeds mislukt.
En ook niet met mijn eigen domein via Transip (poorten zijn toch gewoon standaard 110 en 25?)
Lukte trouwens ook altijd moeilijk met mijn HTC TP dus kan ook een T-Mobile fuck-up zijn.
Wacht maar even af want ik ga toch naar KPN (veel goedkoper en sneller data abo)
Alle suggesties zijn welkom
Trouwens Google maps spreekt bij mij Nederlands

Verder behoorlijk top apparaat
Ik kreeg mijn mail ook niet helemaal goed aan de praat tot ik K9 Mail geinstalleerd heb. Die werkt voor mij perfectMatMich schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 03:05:
[...]
En weer te snel, sorry.
Met Google sync synced hij gewoon 2 kanten op (is overigens instelbaar)
Duurt alleen wel even maar is ook instelbaar.
Het enige wat niet wil lukken is e-mail.
Niet met mijn online (wanadoo) account waar hij wel verbinding maakt maar het steeds mislukt.
En ook niet met mijn eigen domein via Transip (poorten zijn toch gewoon standaard 110 en 25?)
Lukte trouwens ook altijd moeilijk met mijn HTC TP dus kan ook een T-Mobile fuck-up zijn.
Wacht maar even af want ik ga toch naar KPN (veel goedkoper en sneller data abo)
Alle suggesties zijn welkom
Trouwens Google maps spreekt bij mij Nederlands![]()
Verder behoorlijk top apparaat
het enige nadeel van k9 mail vind ik dat hij niet altijd synchroniseert
ik heb te vaak dat ik handmatig op mail checken moet klikken en dan vind hij opeens emails die al uren eerder binnen gekomen waren.
ik heb te vaak dat ik handmatig op mail checken moet klikken en dan vind hij opeens emails die al uren eerder binnen gekomen waren.
Verwijderd
Is het mogelijk om me veel gebruikte apps op de eerste pagina te zetten,of ze zowieso te ordenen?
Gebruikt er nog iemand het scandinavian keyboard?klopt het dat die niet meedraaid?
Gebruikt er nog iemand het scandinavian keyboard?klopt het dat die niet meedraaid?
Ja, dat kan, selecteer een app, hou hem vast en sleep hem naar andere pagina'sVerwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:03:
Is het mogelijk om me veel gebruikte apps op de eerste pagina te zetten,of ze zowieso te ordenen?
Verwijderd
[quote]R2 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:24:
[...]
Ja, dat kan, selecteer een app, hou hem vast en sleep hem naar andere pagina's
Lukt me niet,als ik selecteer en wil slepen gebeurd er niks,of hij gaat open
[...]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 13:01 ]
eerst op de linker toets onderaan drukken, dan pictrogrammen schikken, en dan zoals hierboven.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:48:
[quote]R2 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:24:
[...]
Verwijderd
Geluktbotech schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:10:
[...]
eerst op de linker toets onderaan drukken, dan pictrogrammen schikken, en dan zoals hierboven.
OK. Ik zoek zoiets om m'n favoriete contacten te schikken. Ze staan nu alfabetisch. Had dit al eerder eens gevraagd hier, maar aangezien dat ik geen reacties heb gekregen denk ik niet dat dit mogelijk is.
Verwijderd
zou handig zijn jabotech schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:50:
[...]
OK. Ik zoek zoiets om m'n favoriete contacten te schikken. Ze staan nu alfabetisch. Had dit al eerder eens gevraagd hier, maar aangezien dat ik geen reacties heb gekregen denk ik niet dat dit mogelijk is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 14:03 ]
Ik zocht hetzelfde maar nu heb ik er een oplossing voor. Aangezien ik een andere launcher (ADW launcher) draai kan ik op mijn desktop met de app 'better cut' snelkoppelingen zetten naar onder andere contactpersonen.botech schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:50:
[...]
Oh ja, dat was ik even vergeten...botech schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:10:
[...]
eerst op de linker toets onderaan drukken, dan pictrogrammen schikken, en dan zoals hierboven.
Ik heb net even zitten spelen met ADW launcher, ziet er goed uit. Nu kom ik een theme tegen (ADW Slide) wat mij doet vermoeden dat ik daar die leuke dropleaf clock en weersvoorspelling bijkrijg a la Sense:

Echter, ik krijg die klok er niet in. Doe ik iets fout? Mis ik nog een widget?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Mij lijkt het een beautiful home widget te zijn.SeatRider schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:56:
Ik heb ook nog een vraagje over ADW launcher.
Ik heb nu het theme adw.buuf erop staan maar niet alle icoontjes worden vervangen door deze van het thema, iemand een idee?
Ik slaag er ook niet in een foto heel simpel te bewerken. Kan er mij alsjeblieft iemand uitleggen hoe ik een foto kan draaien of bijsnijden, deze optie kan ik maar niet vinden. Dank u!
Het is de Fancy Widget, die als je goed zoekt nog wel als APK te vinden is. Hij is inmiddels uit de store gehaald op last van HTC
Ik ben al twee uur aan het zoeken hoe ik op de telefoon de locatie "Phone Card" vind. Dit is het deel wat je krijgt te zien als je hem met USB verbind. Weet een van jullie dat te vinden?
Ik kan die vinden met 'root explorer' of 'astro file manager' gewoon als /sdcard.Black Sparrow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:33:
Ik ben al twee uur aan het zoeken hoe ik op de telefoon de locatie "Phone Card" vind. Dit is het deel wat je krijgt te zien als je hem met USB verbind. Weet een van jullie dat te vinden?
Maar waar zou je dat voor nodig hebben?
Verwijderd
Klopt het dat de bluetooth het niet doet? Mijn buren hebben de grote broer x10 hierbij werkt het niet, hoe zit dat met de mini?
Ik ben bezig om m'n contacten te importeren, maar als ik dus iets erop zette dan kon ik het vervolgens niet vinden op de telefoon. Blijkt dat je het inderdaad alleen kunt vinden als de USB service uit staat. Lekker logisch allemaal.ugc2 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:55:
[...]
Ik kan die vinden met 'root explorer' of 'astro file manager' gewoon als /sdcard.
Maar waar zou je dat voor nodig hebben?
Ja daar word ik ook tense van. De SD kan alleen maar gebruikt worden door OF de telefoon, OF de USBBlack Sparrow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:16:
[...]
Ik ben bezig om m'n contacten te importeren, maar als ik dus iets erop zette dan kon ik het vervolgens niet vinden op de telefoon. Blijkt dat je het inderdaad alleen kunt vinden als de USB service uit staat. Lekker logisch allemaal.

Het zal we tevergeefs zijn, maar heeft iemand hier al Outlook weten te syncen met de Mini?
ik vraag hem nog een keer..:-)
is er een manier om een telefoongesprek te beeindigen behalve door de telefoon even door elkaar te schudden (die uit is gegaan omdat ie tegen je oor hangt) en de rode knop te vinden?
is er een manier om een telefoongesprek te beeindigen behalve door de telefoon even door elkaar te schudden (die uit is gegaan omdat ie tegen je oor hangt) en de rode knop te vinden?
Op de terug-knop drukken, rechts onderin.xon schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:20:
ik vraag hem nog een keer..:-)
Bah lijkt toch heel lastig te zijn.
Hoe stel ik in dat Hotmail om de 15/30 Mins mail checked met de standaard apps op een x10 mini.
Em hoe regel ik hetzelfde voor Gmail. Ben al enige tijd aan het zoeken in dit topic en google maar het juiste antwoord nog niet kunnen vinden. Wat een gepruts om even een e-mail account in te stellen
Hoe stel ik in dat Hotmail om de 15/30 Mins mail checked met de standaard apps op een x10 mini.
Em hoe regel ik hetzelfde voor Gmail. Ben al enige tijd aan het zoeken in dit topic en google maar het juiste antwoord nog niet kunnen vinden. Wat een gepruts om even een e-mail account in te stellen
43% of all statistics are worthless.
Op de 1 of andere manier ben ik toch niet zo tevreden met mijn SE mini Pro... Misschien omdat ik het als 2e toestel gebruik en dat ik T-mobile heb. Meestal is het zo dat als ik hem eens nodig heb of dat internet niet werkt vanwege slecht bereik of dat toestel geen accu meer heeft. Zelfs zonder actief gebruik is batterij meestal na 1,5 dag leeg, hoe is jullie ervaring hiermee?? Of moet ik zelf instellen dat er niet zo vaak wordt geupdated. Stoor me ook aan dat er telkens melding komt van verbinding met inet gemaakt en de Market updates....
Ja,Black Sparrow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:25:
Het zal we tevergeefs zijn, maar heeft iemand hier al Outlook weten te syncen met de Mini?
Maak een Google account
Download Google sync http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=98563
Stel de boel in et voila
For whats it's worth:
Mijn bij Vodafone gekochte X10 mini pro werd geleverd met branded software maar ís wel simlockvrij!
Mijn bij Vodafone gekochte X10 mini pro werd geleverd met branded software maar ís wel simlockvrij!
[ Voor 3% gewijzigd door Rylo op 13-08-2010 01:26 ]
De mijne bij KPN is ook simlockvrij en niet branded (fwiwRylo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:24:
For whats it's worth:
Verwijderd
Gaaf dus nu ziet je x10 mini er zo uit?Maar dan zonder klok?SeatRider schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:56:
Ik heb net even zitten spelen met ADW launcher, ziet er goed uit. Nu kom ik een theme tegen (ADW Slide) wat mij doet vermoeden dat ik daar die leuke dropleaf clock en weersvoorspelling bijkrijg a la Sense:
[afbeelding]
Wil ik ook wel
@SeatRider De klok is de Fancy Widget versie 1.3.0 "htc klok"
Ik heb deze telefoon (pro) nu een paar dagen en kom de volgende puntjes tegen die ik niet opgelost krijg. misschien hebben jullie een alternatief/oplossing
1. Aangezien mijn vorige telefoon een Diamond was en ik daarbij van mijn contacten een redelijk onoverzichtelijk zootje gemaakt had dacht ik ik ga alles opnieuw invoeren. Aangezien dit via een pc toch wat makkelijker gaat heb ik me geregistreerd bij de Sony Ericsson Site en heb ik daar al mijn contacten opnieuw alleen nu netjes ingevoerd. Dit compleet met huis adres en geboorte datum. Als ik nu met mijn telefoon synchroniseer met de SE site dan komen alle contacten prima in mijn telefoon alleen neemt hij de adres gegevens niet mee en ook de geboorte datum laat hij ongemoeit. Enig idee?
Ook als ik de adres gegevens met de hand invul in mijn X10 mini pro dan zijn deze na een synchronisatie niet op de SE site te vinden.
2. Ik wil graag weten wanneer iemand een door mij verzonden SMS ontvangt middels een ontvangst bevestiging. Dit kan je in het menu instellen alleen krijg ik geen ontvangts bevetigingnen van T-mobile terwijl ik deze wel kreeg met mijn Diamond. Ik heb dezefde simkaart gehouden.
Ik hoop dat jullie iets weten om dit op te losesn.
1. Aangezien mijn vorige telefoon een Diamond was en ik daarbij van mijn contacten een redelijk onoverzichtelijk zootje gemaakt had dacht ik ik ga alles opnieuw invoeren. Aangezien dit via een pc toch wat makkelijker gaat heb ik me geregistreerd bij de Sony Ericsson Site en heb ik daar al mijn contacten opnieuw alleen nu netjes ingevoerd. Dit compleet met huis adres en geboorte datum. Als ik nu met mijn telefoon synchroniseer met de SE site dan komen alle contacten prima in mijn telefoon alleen neemt hij de adres gegevens niet mee en ook de geboorte datum laat hij ongemoeit. Enig idee?
Ook als ik de adres gegevens met de hand invul in mijn X10 mini pro dan zijn deze na een synchronisatie niet op de SE site te vinden.
2. Ik wil graag weten wanneer iemand een door mij verzonden SMS ontvangt middels een ontvangst bevestiging. Dit kan je in het menu instellen alleen krijg ik geen ontvangts bevetigingnen van T-mobile terwijl ik deze wel kreeg met mijn Diamond. Ik heb dezefde simkaart gehouden.
Ik hoop dat jullie iets weten om dit op te losesn.
@1 SE sync is in beta.. dus miss drm
@2 je kan delivery report aanzetten bij settings> sony ericsson > messaging > delivery report, je xiet dan een vinkje rechtsboven j sms als t is aangekomen
@2 je kan delivery report aanzetten bij settings> sony ericsson > messaging > delivery report, je xiet dan een vinkje rechtsboven j sms als t is aangekomen
Hier T-mobile, en ook deze is simlock vrij.Rylo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 01:24:
For whats it's worth:
Ondertussen ook mijn telefoon gedebrand
@Inmno31 gebruik gewoon je gmail account, contacten compleet, verjaardageen compleet. Waarom zoeken naar een andere oplossing voor een android=google foon??
Wellicht kijk ik niet goed, maar ik kan nergens een optie om mijn e-mail (niet gmail) om de zoveel tijd (zeg ieder uur) met de bijgeleverde mail app op te laten halen?
ehh nee..als je dit doet dan "minimaliseer" je de telefoonfunctie en blijft ie op de achtergrond doordraaien. Je ziet dan bovenaan in het midden het gesprek wat nog steeds loopt. Zit in 1 keer te denken of je het niet kan toewijzen aan een hardware button via softwareBlack Sparrow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:45:
[...]
Op de terug-knop drukken, rechts onderin.
trouwens..ook iets wat heel gek is is als de telefoon ECHTT leeg is ..dus rode ledje knippert..je hem dan aan de lader doet en hij niet direct te gebruiken is. Hij doet er ongeveer 5 tot 10 minuten over om weer wat van zich te laten horen en schiet dan ook direct aan. Vreemd
[ Voor 21% gewijzigd door xon op 13-08-2010 18:01 ]
Ja, daar was ik inmiddels al achtercactusbloem schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:25:
@SeatRider De klok is de Fancy Widget versie 1.3.0 "htc klok"
SeatRider schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:52:
Het is de Fancy Widget, die als je goed zoekt nog wel als APK te vinden is. Hij is inmiddels uit de store gehaald op last van HTC
Is er iemand die weet hoe je via de mini RoboFormBookMarkletInstaller kan downloaden en installeren?
Ik krijg dit op geen enkele manier voor elkaar.
Overal krijg ik de melding dat het bestand niet gevonden wordt.
Is dit wellicht een xperia 10 mini tekortkoming?
Ik kan het wel via de PC downloaden maar dan kan ik het dus niet op de mini installeren.
Ik krijg dit op geen enkele manier voor elkaar.
Overal krijg ik de melding dat het bestand niet gevonden wordt.
Is dit wellicht een xperia 10 mini tekortkoming?
Ik kan het wel via de PC downloaden maar dan kan ik het dus niet op de mini installeren.
Verwijderd
Heb je inmiddels alles aan de praat?Zoja kan je mij er ook mee helpen?SeatRider schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:09:
[...]
Ja, daar was ik inmiddels al achter
[...]
Het draait naar wens ja, wat lukt jou niet?Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:07:
[...]
Heb je inmiddels alles aan de praat?Zoja kan je mij er ook mee helpen?
Verwijderd
Als je het me stap voor stap zou willen uitleggen heel erg graag
Fancy widget is in de market te vinden, scan deze QR code maar met NeoReader.
en dan 'add widget'
ADW launcher gebruik ik (nog) niet
en dan 'add widget'
ADW launcher gebruik ik (nog) niet

Verwijderd
Thanks de klok heb ik alvast haha,nu nog de rest nog aan de praat,zoals een thema en het weer
Ohh was al zo blij met dit toestel,maar hij wordt met de dag gaver!
edit: het weer ook aan de gang
edit: het weer ook aan de gang
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 22:57 ]
Verwijderd
Dit lukt mij ook niet hoor,meer widgets op 1 homescreen,ik krijg als ik er 1 bij wil weer een pagina erbij
YouTube: Sony ericsson x10 mini with several widgets on the same homescreen

Wel, dat kan je dus met adw launcher fixen. Gewoon even lang drukken op je desktop en dan krijg je de keuze of je een shortcut, widget of folder wenst toe te voegen. Deze kan je dan zelf schikken zoals je zelf wenst.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:16:
Dit lukt mij ook niet hoor,meer widgets op 1 homescreen,ik krijg als ik er 1 bij wil weer een pagina erbij![]()
En om de adw zelf te tweaken ga je gewoon naar je desktop en druk je op de knop links onder waardoor je naar adwsettings kan gaan en bijvoorbeeld zelf een thema kan instellen of het aantal rijen en kolommen op je desktops kan kiezen.
Als je nog vragen hebt over adw mag je ze altijd stellen, ik gebruik die namelijk al een tijdje.
[ Voor 22% gewijzigd door ugc2 op 14-08-2010 01:06 ]
Verwijderd

Toevallig ook ervaring met handcent sms?
Hoor 2x me sms toon nu,komt geen 1 te slaan in het pictogram als ik een sms heb,en er blijft boven in me balk een enveloppie staan van de deafauld sms

Iemand de goede instellingen voor me *O*kan gewoon nie slapen van de opwinding,ben nog nooit zoblij geweest met een nieuwe tellie,die gewoon echt alles kan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 01:42 ]
Leuk te lezen dat je er zo enthousiast over bent. Ik moet zeggen dat ik er sinds gisteren/eergisteren ook wel weer erg content mee was, met name nadat ik mijn ADW pagina's een beetje netjes had ingericht.
Ik had echter nog wel het probleem dat de Android Agenda Widget blijft zeuren over dat ik geen Calendars gekoppeld heb, ook als ik m rechtstreeks koppel aan de Google 2.2+ API. De standaard Calendar widget doet het wel, maar die geeft niet echt overzicht. Ik wil niet alleen van die dag afspraken zien, maar gewoon een paar dagen, weken, maanden vooruit. Heb het nu maar opgelost met Calendar Pad Widget (ook gratis in de store te vinden).
Wat ik irritant vind aan handcent SMS is dat als ik een contact wil kiezen uit adresboek, wil ik met behulp van keyboard gewoon een paar letters intikken van die naam. Dat gaat alleen als ik op dat moment het keyboard openschuif. Als ik het keyboard al open heb, dan kan ik alleen maar bladeren.
Ik had echter nog wel het probleem dat de Android Agenda Widget blijft zeuren over dat ik geen Calendars gekoppeld heb, ook als ik m rechtstreeks koppel aan de Google 2.2+ API. De standaard Calendar widget doet het wel, maar die geeft niet echt overzicht. Ik wil niet alleen van die dag afspraken zien, maar gewoon een paar dagen, weken, maanden vooruit. Heb het nu maar opgelost met Calendar Pad Widget (ook gratis in de store te vinden).
Wat ik irritant vind aan handcent SMS is dat als ik een contact wil kiezen uit adresboek, wil ik met behulp van keyboard gewoon een paar letters intikken van die naam. Dat gaat alleen als ik op dat moment het keyboard openschuif. Als ik het keyboard al open heb, dan kan ik alleen maar bladeren.
[ Voor 27% gewijzigd door SeatRider op 14-08-2010 08:08 ]
Is die ADW Launcher geen extra belasting voor de batterij?ugc2 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:04:
[...]
Wel, dat kan je dus met adw launcher fixen. Gewoon even lang drukken op je desktop en dan krijg je de keuze of je een shortcut, widget of folder wenst toe te voegen. Deze kan je dan zelf schikken zoals je zelf wenst.
En om de adw zelf te tweaken ga je gewoon naar je desktop en druk je op de knop links onder waardoor je naar adwsettings kan gaan en bijvoorbeeld zelf een thema kan instellen of het aantal rijen en kolommen op je desktops kan kiezen.
Als je nog vragen hebt over adw mag je ze altijd stellen, ik gebruik die namelijk al een tijdje.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn eerste indruk is van niet, ook omdat ie de standaard SE launcher vervangt. Het ene proces in plaats van het andere dus.botech schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Is die ADW Launcher geen extra belasting voor de batterij?
Verwijderd
http://forum.xda-develope...hp?p=7568970&postcount=53
Ok, ik wist niet dat het nog in Beta fase was.Rylo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:47:
Ik had deze optie om de delivery report aan te zetten al gevonden maar ik zie nergens een vinkje als het berichtje is aangekomen. Nu weet ik ook niet echt waar ik kijken moet, kan je me dat vertellen? Misschien met een screen shot of zoiets?
Ik heb die standard launcher ervan gesmeten, dat ding is toch maar lelijk en niet functioneel maar ik heb die een tijdje naast elkaar gedraaid en ik heb geen verschil in batterijduur gemerkt.botech schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Is die ADW Launcher geen extra belasting voor de batterij?
Een screenshot heb ik niet kunnen vinden/maken maar als je gewoon op je messaging app drukt en dan een willekeurige conversatie met een persoon aanklikt dan zie je normaal in de rechterbovenhoek van elk bericht dat je zelf hebt verstuurd een wit vinkje staan.lmno31 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:21:
[...]
Ok, ik wist niet dat het nog in Beta fase was.
Ik had deze optie om de delivery report aan te zetten al gevonden maar ik zie nergens een vinkje als het berichtje is aangekomen. Nu weet ik ook niet echt waar ik kijken moet, kan je me dat vertellen? Misschien met een screen shot of zoiets?
Kan jij met met dit helpen aub?
Ik slaag er niet in een foto heel simpel te bewerken. Kan er mij alsjeblieft iemand uitleggen hoe ik een foto kan draaien of bijsnijden, deze optie kan ik maar niet vinden. Dank u!
[ Voor 13% gewijzigd door ugc2 op 14-08-2010 13:57 ]
2 keer je sms toon + envelopje krijgen is vrij simpel aan te passen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:36:
Is me allemaal gelukt hoor,nadat ik er easy home op had gezet,dit werkt dus allemaal gelukkig,nu nog ff inrichten zeg maar.
![]()
Toevallig ook ervaring met handcent sms?
Hoor 2x me sms toon nu,komt geen 1 te slaan in het pictogram als ik een sms heb,en er blijft boven in me balk een enveloppie staan van de deafauld sms,dus die moet ik aanklikken om hem weg te krijgen.
Iemand de goede instellingen voor me *O*kan gewoon nie slapen van de opwinding,ben nog nooit zoblij geweest met een nieuwe tellie,die gewoon echt alles kan![]()
![]()
Ga naar Instellingen, dan Sony Ericsson, Berichten, en vink Meldingen, en Meldingstrilling beide uit.
Klein puntjeRylo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:47:
Ondanks dat de meeste mensen prima engels kunnen lezen verstaan en schrijven lijkt het me toch iets duidelijker als je deze "handleiding" in het nederlands schrijft.
Ik ga er vanuit dat in een nederlands forum de meeste mensen hun mobiel op nederlands hebben ingesteld
Sorry ging over een app.
Mijn fout
[ Voor 3% gewijzigd door MatMich op 14-08-2010 16:10 ]
Het staat nergens duidelijk behalve op de inlogpagina:lmno31 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:21:
[...]
Ok, ik wist niet dat het nog in Beta fase was.

Delivery report is het vinkje rechtsboven zoals hier te zien is:

(hier heb je root access voor nodig) Een screenshot (zoals hierboven) kan je maken met PicMe, QR code:ugc2 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:54:
[...]
Een screenshot heb ik niet kunnen vinden/maken maar als je gewoon op je messaging app drukt en dan een willekeurige conversatie met een persoon aanklikt dan zie je normaal in de rechterbovenhoek van elk bericht dat je zelf hebt verstuurd een wit vinkje staan.
Kan jij met met dit helpen aub?
Ik slaag er niet in een foto heel simpel te bewerken. Kan er mij alsjeblieft iemand uitleggen hoe ik een foto kan draaien of bijsnijden, deze optie kan ik maar niet vinden. Dank u!
Foto's bewerken kan met de gratis app Photoshop Express:
Overigens haal ik mijn QR-codes van: http://www.androlib.com/
@talita: Handcent sms, werkt dit als een aparte programma of meer als een skin over je huidige sms applicatie(?) en/of worden je huidige smsjes gewoon daarin getransporteerd?
[ Voor 21% gewijzigd door Rylo op 14-08-2010 16:25 . Reden: opmaak ]
Verwijderd
ik vraag em weer:
1. hoe zit het met de bluetooth?
2. is er ook een app voor hyves? en hotmail?
3. kan je ook msn'en met de x10 mini? (ebuddy?)
Wat wil je weten over bluetooth? Het werkt, maar ik krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om een verbinding te krijgen met mijn bluetooth speaker in de auto.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:47:
ik vraag em weer:
Er is een hyves app, maar werkt naar mijn weten niet op de x10 mini pro.
MSN nog niet geprobeerd..
MSN'en kan prima met MSN Droid.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:47:
hyves werkt wel via timescape volgensmij, niet getest
bluetooth is beetje apart, kon het wel pairen, maar geen bestanden versturen, volgensmij is er wel iets op de market hiervoor.
bluetooth is beetje apart, kon het wel pairen, maar geen bestanden versturen, volgensmij is er wel iets op de market hiervoor.
De hyves integratie in timescape zit enkel in toestellen ontworpen voor de Nederlandse markt.Rylo schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:47:
hyves werkt wel via timescape volgensmij, niet getest
Simpel te controleren door timescape te openen > settings (vaste knop links onder) > services
Als er hier geen hyves staat heb je een toestel gemaakt voor een andere markt.
opgelet: niet alle toestellen verkocht in nederland zijn ook voor deze markt gemaakt.
Verwijderd
Hyves gebruik in inderdaad via timescape,ebuddy werkt ook perfect op me mini,en handcent is een apart sms programma,de standaard werkt ook gewoon alleen heb ik die nu uit staan en gebruik handcent nu als mijn standaard sms proggie
Crosspost uit Post je Homescreen!
Ik gebruik nu al een tijdje mijn Mini Pro op deze manier wat voor mij prima werkt

Xperia X10 Mini Pro met Android 1.6.
Ik gebruik ADW Launcher met het Sticker Theme, de wallpaper zat hierbij.
In de notificatiebalk: Battery Indicator Pro, Advanced Task Killer.
Op mijn hoofdscherm: Beautiful Widgets met DroidGlows klok en EmotiSun weer (achtergrond staat uit), en snelkoppelingen van mijn meeste gebruikte apps.
Op mijn linkerscherm: Extended Controls, Mini Info, Advanced Task Killer en Wifi Fixer.
Op mijn rechterscherm staat mijn agenda dmv Android Agenda Widget.
Ik gebruik nu al een tijdje mijn Mini Pro op deze manier wat voor mij prima werkt

Xperia X10 Mini Pro met Android 1.6.
Ik gebruik ADW Launcher met het Sticker Theme, de wallpaper zat hierbij.
In de notificatiebalk: Battery Indicator Pro, Advanced Task Killer.
Op mijn hoofdscherm: Beautiful Widgets met DroidGlows klok en EmotiSun weer (achtergrond staat uit), en snelkoppelingen van mijn meeste gebruikte apps.
Op mijn linkerscherm: Extended Controls, Mini Info, Advanced Task Killer en Wifi Fixer.
Op mijn rechterscherm staat mijn agenda dmv Android Agenda Widget.
Ik ben wel geinterreseerd in de x10 mini pro maar ik heb een vraagje. Werkt GNES super nintendo emulator op deze mobiel? en zijn jullie beperkingen tegegekomen vanwege de lage resolutie? Ik vraag dit want ik heb op dit moment de lg gw620 maar die werkt op android 1.5 en deze werkt op 1.6 en wordt binnenkort geupdate naar 2.1(2.2?)
cheers
Mike
cheers
Mike
Verwijderd
Ik ben overtuigd! heb em nét besteld, via hi. krijg em morgen/overmorgen.
Met 1 jarig abo + internet. gratis mobile!
Zouden jullie een paar links kunnen sturen met daarin leuke apps?
Verwijderd
Heb je de mini of de pro besteld?Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:58:
Ik ben overtuigd! heb em nét besteld, via hi. krijg em morgen/overmorgen.
Leuke apps staan gewoon op de market,kan je met je toestel heen;)
Pingchat works fine!
WhatsApp werkt helaas pas vanaf 2.1 >_<.. dus nog even geduld. Verder is Hanashi ook wel leuk, maar is het volgensmij een beetje te laat nu Pingchat en WhatsApp gevestigd zijn.
@Glitch: mooi gecustomzed! Ik wacht nog even op de 2.1 update, die hopelijk in september komt en ga dan pas uitgebreid customizen^^..
Momenteel heb ik GoTo Android als lockscreen [voorbeeld]:
En Fancy Widget als klok^^..
@Darun1a Emulators weet ik niet of ze werken, maar het scherm ondersteund multitouch, alleen is het niet geïmplementeerd.. dus het wordt nogal lastig lijkt me. iha doet een vrij groot deel van de aplicaties het gewoon.
@MarCno: applicaties vind je in de market, wel even inloggen met je google account -en er komt nog het e.e.a. voorgeïnstalleerd.
verder nog enkele geringe aanpassingen.
WhatsApp werkt helaas pas vanaf 2.1 >_<.. dus nog even geduld. Verder is Hanashi ook wel leuk, maar is het volgensmij een beetje te laat nu Pingchat en WhatsApp gevestigd zijn.
@Glitch: mooi gecustomzed! Ik wacht nog even op de 2.1 update, die hopelijk in september komt en ga dan pas uitgebreid customizen^^..
Momenteel heb ik GoTo Android als lockscreen [voorbeeld]:

En Fancy Widget als klok^^..
@Darun1a Emulators weet ik niet of ze werken, maar het scherm ondersteund multitouch, alleen is het niet geïmplementeerd.. dus het wordt nogal lastig lijkt me. iha doet een vrij groot deel van de aplicaties het gewoon.
@MarCno: applicaties vind je in de market, wel even inloggen met je google account -en er komt nog het e.e.a. voorgeïnstalleerd.
verder nog enkele geringe aanpassingen.
Verwijderd
De mini!
van hi, hij is niet simlock vrij neem ik aan??
ik had zelf op een site al gevonden dat hij niet simlock vrij was, maar ik vroeg me af of dit voor alle providers geld?
ik had zelf op een site al gevonden dat hij niet simlock vrij was, maar ik vroeg me af of dit voor alle providers geld?
Als ik op "Gebruikerssupport" klik krijg ik het nieuws in het Lets. Iemand die weet waar en hoe ik dat naar Nederlands kan veranderen?
BVD
yopias
BVD
yopias
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?yopias schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:49:
Als ik op "Gebruikerssupport" klik krijg ik het nieuws in het Lets. Iemand die weet waar en hoe ik dat naar Nederlands kan veranderen?
BVD
yopias
Ik heb het hele toestel, de PC companien en de Sony website binnenste buiten gekeerd maar kon niks vinden. Ik heb nu wel geleerd dat batterij "akumulatora" in het Lets is . . .RoD schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:54:
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen?
vr. gr. yopias
Hangt er nogal vanaf waar je hem koopt. De mijne komt van GSMwijzer.nl en heeft dus niks met Hi te maken, en is dus simlockvrij.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:59:
De mini!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn grote x10. Na een update van de firmware stond het weer op nederlands, maar toen er nieuwe berichten binnen gehaald werden, wisselde de taal weer naar Lets. Geen idee hoe ik het terug kan draaien.yopias schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:58:
[...]
Ik heb het hele toestel, de PC companien en de Sony website binnenste buiten gekeerd maar kon niks vinden. Ik heb nu wel geleerd dat batterij "akumulatora" in het Lets is . . .
vr. gr. yopias
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Geen idee, maar je kan het in het servicemenu bekijken zodra je de mini binnen hebt.Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:59:
De mini!
Service Menu: op de lockscreen de volgende knoppencombinatie intikken, Menu, Back, Back, Menu, Back, Menu, Menu, Back.
Voor de volledigheid het Test menu: *#*#4636#*#*
in het service menu zie je dan bij mij, geen gesimlocked toestel het volgende:
[] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 5
bij een locked toestel zie je volgensmij:
[x] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 5
Trouwens, gezien het geringe prijsverschil en het geringe verschil in afmetingen, waarom geen Mini Pro? Op zo een klein scherm vind ik het toetsenbord wel een must. Het is een Android toestel met mogelijkheden zoals Pingchat, Hanashi, e-mailen en smsen en in de toekomst kan WhatsApp er ook op draaien. Mijn advies is om morgen even contact op te nemen met Hi en voor de Mini Pro te gaan.
Verwijderd
de aanbieding van hi was alleen geldig voor de mini. en ik heb het niet zo op qwerty toetsenborden, ik download wel een app voor een on-screen qwerty.Rylo schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:17:
[...]
Geen idee, maar je kan het in het servicemenu bekijken zodra je de mini binnen hebt.
Service Menu: op de lockscreen de volgende knoppencombinatie intikken, Menu, Back, Back, Menu, Back, Menu, Menu, Back.
Voor de volledigheid het Test menu: *#*#4636#*#*
in het service menu zie je dan bij mij, geen gesimlocked toestel het volgende:
[] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 5
bij een locked toestel zie je volgensmij:
[x] Network 5
[] Network subset 5
[] Service provider 5
[] Corporate 5
[] SIM 5
Trouwens, gezien het geringe prijsverschil en het geringe verschil in afmetingen, waarom geen Mini Pro? Op zo een klein scherm vind ik het toetsenbord wel een must. Het is een Android toestel met mogelijkheden zoals Pingchat, Hanashi, e-mailen en smsen en in de toekomst kan WhatsApp er ook op draaien. Mijn advies is om morgen even contact op te nemen met Hi en voor de Mini Pro te gaan.
Verwijderd
Ik gebruik ook ADW launcher maar heb er een vraagje over,klopt het als ik hem uit en weer aan doe hij op gewoon staat,dus niet op ADW
Die moet ik dan eerst weer aanklikken voor die het doet.Doe ik iets fout of is het ook een instelling?
Dat is een instelling in de ADW settings volgens mij. Heb m nu thuisliggen dus kan het even niet nakijken.
Als je kiest voor ADW launcher, kan je onderin aanvinken "standaard gebruiken voor deze actie", als je dat doet, start hij altijd met ADW op.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:25:
Ik gebruik ook ADW launcher maar heb er een vraagje over,klopt het als ik hem uit en weer aan doe hij op gewoon staat,dus niet op ADWDie moet ik dan eerst weer aanklikken voor die het doet.Doe ik iets fout of is het ook een instelling?
Verwijderd
In het instellingmenu van ADW neem ik aan?Optie kan ik daar niet vindenR2 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:48:
[...]
Als je kiest voor ADW launcher, kan je onderin aanvinken "standaard gebruiken voor deze actie", als je dat doet, start hij altijd met ADW op.

Als je op de middelste toets drukt van die 3 zilveren onderop je toestel, kan je kiezen uit ADW of standaard, daar kan je die optie aanvinken.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:04:
[...]
In het instellingmenu van ADW neem ik aan?Optie kan ik daar niet vinden
Verwijderd
Ga in je telefoon naar Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren, en kies dan startscherm. Klik hier op 'standaardwaarden herstellen' o.i.d. Wanneer je nu op de home toets drukt (de hardware knop in het midden onder je scherm), kun je kiezen of je naar ADW launcher wil of naar de standaard launcher. Vink nu eerst te optie onderin beeld aan om je keuze als standaard in te stellen en kies dan vervolgens voor ADW.R2 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:14:
[...]
Als je op de middelste toets drukt van die 3 zilveren onderop je toestel, kan je kiezen uit ADW of standaard, daar kan je die optie aanvinken.
Je telefoon zal nu standaard ADW launcher laden bij opstarten
Dit heeft bij mij geholpen

Als ik eerst op de middelste knop drukte ging hij dus atomatisch naar me standaard scherm,nu niet meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 12:21 ]
Iemand al enig idee of de ADW launcher meer of minder energie slurpt dan de standaard Sony launcher?
[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 16-08-2010 12:35 ]
Verwijderd
Nee.. ik heb eerder in dit forum gelezen dat dat niet zo was.SeatRider schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:34:
Iemand al enig idee of de ADW launcher meer of minder energie slurpt dan de standaard Sony launcher?
Verwijderd
Hoop dat je er net zo vreselijk blij mee bent als ikVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:35:
Kan niet wachten tot ik me mobiel heb![]()
![]()
Krijg em vanavond!! <3<3![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, dat schreef ikzelf uit eigen ervaringVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:36:
[...]
Nee.. ik heb eerder in dit forum gelezen dat dat niet zo was.
Ik merk geen verschilSeatRider schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:34:
Offtopic
Even een hele goede tip voor de sportieve (of fun) bezitters van de mini (pro) onder ons
Check endomondo (market). Dit is een live tracker die allerlei informatie bij kan houden over je prestatie wat je op dat moment aan het doen bent (lopen, fietsen, rennen, skaten). Je kan ook mensen je live laten volgen op een google maps kaartje en ze kunnen aanmoedigings berichten sturen die jij dan in je oor hoort (als je koptelefoontje op hebt)
Ik heb vaak van dit soort programmaatjes geprobeerd op niet android phones en daar werkte vaak de GPS belabberd als ie ook maar even in het zakje van me fietsshirt zat. Ondanks het kleine schermpje van de mini werkt het echt prima doordat er maar een paar " knoppen" opzitten.
100% gratis dus geen gekke pro versies of zo.
Even een hele goede tip voor de sportieve (of fun) bezitters van de mini (pro) onder ons
Check endomondo (market). Dit is een live tracker die allerlei informatie bij kan houden over je prestatie wat je op dat moment aan het doen bent (lopen, fietsen, rennen, skaten). Je kan ook mensen je live laten volgen op een google maps kaartje en ze kunnen aanmoedigings berichten sturen die jij dan in je oor hoort (als je koptelefoontje op hebt)
Ik heb vaak van dit soort programmaatjes geprobeerd op niet android phones en daar werkte vaak de GPS belabberd als ie ook maar even in het zakje van me fietsshirt zat. Ondanks het kleine schermpje van de mini werkt het echt prima doordat er maar een paar " knoppen" opzitten.
100% gratis dus geen gekke pro versies of zo.
Als er een "G" in de statusbalk staat is dat dan gelijk aan verbinding met"2G" netwerk?
=minder batterijverbruik
=minder batterijverbruik