Ik heb geen verschil gemerkt tussen de Sony Ericsson launcher en ADW, hij ging met allebei even snel leeg
ADW gebruik ik nog steeds, ik kan niet meer zonder meerdere widgets/snelkoppelingen/mappen per homescreen.
Om de batterijduur te verbeteren heb ik eerst een tijd Juicedefender gebruikt, deze schakelt je dataverbindingen automatisch uit als het scherm uit is, maar activeert ze elk kwartier een minuut zodat hij gewoon kan syncen en dergelijke. Dit heeft de batterijduur enorm verbeterd, ik hoefde me geen zorgen meer te maken dat ik de dag niet haalde (tenzij je flink gaat zitten internetten/gamen enzovoorts natuurlijk, want dan staat alles gewoon aan

)
Maar omdat ik mn gepushte email als sms gebruik en message via Google Talk (daarom een apart gmail adres voor mn mobiel aangemaakt zodat alles mooi gescheiden blijft van mn 'home' gmail account), vond ik het vervelend dat ik eventueel pas na een kwartier mijn berichtjes ontving. Dat gaat immers via de dataverbinding.
Mijn vorige telefoon, een Blackberry, had geen 3g maar hield het lang uit met emailen/Google Talken met de 2g dataverbinding altijd aan, dus ben ik eens gaan kijken wat de mini pro doet met alleen 2g. Via de app extended controls (zijn ook vast andere voor) heb je snel toegang tot het switchen tussen 2 en 3g, en voor messaging en email is 2g meer dan genoeg. Als ik ga browsen/apps downloaden enz. zet ik 3g weer aan. En het belangrijkste: het werkt

Hij gaat een stuk langer mee dan wanneer 3g de hele dag aan staat, en ik heb het pas een paar dagen zo staan dus dat weet ik nog niet zeker, even lang zoniet langer dan met juicedefender.
Neemt niet weg dat ik dus liever een batterij met hogere capaciteit had gehad zodat je niet hoeft uit te zoeken hoe je wat langer met je telefoon kan doen