Enige bevindingen van moi:
Je hebt momenteel wat betreft besturingsystemen een aantal mogelijkheden waaronder windows mobile, symbian, Iphone. Na jaaaaren Windows Mobile gehad te hebben vond ik het tijd om eens wat verder te kijken en de keuze naar Android was snel gemaakt. Een systeem die NET even verder kijkt en slim nadenkt over zaken die je echt wilt als gebruiker. Je ziet dat windows mobile soms heel erg correct blijft en Android net even iets anders durft te doen. Ook is het leuk dat er veel voor geschreven wordt en ook nog vaak gratis ook. Android en IPhone is bijna nooit kosteloos.
gek voorbeeld...je kan in Android standaard instellen dat je seintje krijgt als er een " open" wifi netwerk in de buurt is. Prima optie..maar windows vind dit wat " eng" want je loopt dan wel risico in deze open boze internetwereld....
Inmiddels ligt de Pro een paar dagen in mijn hand..moet wel goed kijken want in vergelijking met al mijn andere telefoons is ie klein...HEEEL erg klein...naast de grote is ie ook SPOTgoedkoop ..ook weer in vergelijking met windows mobile of Iphone toestellen.
De eerste indruk als je het toestel vastpakt is voor mij een " mwaaa" het is zeker niet slecht maar ook weer niet heel erg goed te noemen. Als je klein beetje kracht zet tijdens het tikken hoor je het plastic een klein beetje kraken en hoop ook maar dat het schuifmechanisme het een beetje vol kan houden na een paar duizend keer schuiven. Maar goed..voor een 250 euro mag je nog steeds niet klagen.
Ik vind het altijd wel een uitdaging om de handleidingen naast me neer te leggen en te kijken hoever ik kom. Met windows mobile heb ik nog nooit een handleiding gebruikt maar ik moet bekennen dat ik nu wel even wat filmpjes heb bekeken op de telefoon voor uitleg van bepaalde functies. Dat kan ook komen door de gewenning van WM en alles op een ander plekje zit.
Het kleine schermpje (en bijhorende resolutie) is erg wennen en soms wel wat gepriegel als je even een mailtje makkelijk wil lezen of een webpagina kijken. Ook heb ik toch wel wat moeite met het vinger gebruik van en met het scherm. Ik merk dat ik snel iets selecteer terwijl ik alleen maar wil scrollen/schuiven. (of doe ik iets niet goed?! en mis ik wat?!)
Heel irritant is het dat je niet zelf wat applicaties kan verwijderen. Ik vind dat echt een ZEER hoge stoorfactor en ik wil gewoon zelf bepalen wat ik wel of niet op mijn telefoon heb staan. Ik ga er vanuit dat dit met 2.1 wel is opgelost en SE niet zo koppig is. Toch zal SE altijd wel een bepaalde schil moeten blijven gebruiken om bepaalde standaard Android functies werkbaar te maken voor de mini.
Een aantal applicaties zijn overigens erg leuk en hebben een hoog fun gehalte..
- Roller Coaster is grappig spelletje (ook al zou ik hem wel verwijderen) die de bewegingsensor gebruikt
- Neoreader is leuk als je altijd al de ambitie had om achter de kassa te zitten
- Timescape is leuk maaaaar als Twitter nerd werkt het niet handig dus die gaat snel vervangen worden.
Nog een aantal dingen die opvallen
- De batterij is binnen nog geen 35min volledig opgeladen...dit baart mij een beetje zorgen eigenlijk want het is haast niet mogelijk lijkt me zonder dat je de batterij iedere keer een optater verkoopt met zo'n snellader. Het kan ook komen dat de batterij nog even moet inwerken aangezien dit pas 2e keer laden is.
- Geluid van de speaker vind ik echt opvallend goed! Het verbaast me echt dat er zoveel geluid uit zo'n klein stukje hardware komt
- Ik ben gewend altijd het touchscreen te gebruiken voor alles..ook het afsluiten van applicaties. Nu moet er heel veel gebruik worden gemaakt van de (niet lekker makkelijk in te drukken) toetsen zoals menu of back. Of ik moet nog wat missen?!
- Beetje eng dat je heel duidelijk moet opgeven tijdens de installatie van de telefoon dat google wel of niet gegevens mag gebruiken van je telefoon. Ik kan me voorstellen dat als je hier overal JA kiest google echt alles van je weet ..waar je bent..wat je kijkt..wie je belt..welke wifi punten er in je buurt zijn etc..en alles komt in de grote boze google database..
Big brother is watching you...tot die tijd speel ik verder met mijn pro
[
Voor 3% gewijzigd door
xon op 16-07-2010 09:52
]