Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
vandaag deze telefoon met m'n (en voor m'n) vriending gehaald. Ik heb er uiteraard ook effe mee gespeeld; hij is iets groter dan een X10 mini, ligt lekker stevig in de hand, niet te licht, toetsenbord werkt goed (zelfs met mijn worstevingers).

Nadelen zijn alleen dat je die meegeleverde bloatware niet kan verwijderen en dat je de SE schil niet kan uitschakelen (als beide wel kan hoor ik dat graag!) en weinig customization opties.

Andere plusjes zijn het beeld in de zon; veeeel beter dan mijn Samsung Galaxy!, Goed duidelijk geluid op max. volume (Ook weer veel beter dan de Samsung).

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Laatst online: 14-03-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:45:
vraag ik me ook af ...kan via toepassingen verwijderen maar bij meeste nutteloze appl lukt dit... echter bij bv CA gold rush en roller coaster lukt dit niet...gegevens wissen is niet wit dus kan niet geselcteerd worden.
Iemand enog idee?
Ik heb hier ook lang naar gegoogled en geprobeerd, en waar ik op uit kwam is dat het niet kan zonder je telefoon te "rooten", wat inhoud dat je iets kraakt waardoor je bij de Android systeembestanden van je telefoon kan.
Oftewel: Op een normale manier kun je die apps niet verwijderen.

Wat wel kan, en ik nu doe: Advancedlauncher gebruiken als interface, en de icons van ongewenste onverwijderbare apps verbergen.
Chckdsk! schreef op maandag 05 juli 2010 @ 16:50:
Nadelen zijn alleen dat je die meegeleverde bloatware niet kan verwijderen en dat je de SE schil niet kan uitschakelen (als beide wel kan hoor ik dat graag!) en weinig customization opties.
Zie hierboven. Advancedlauncher ziet eruit als de originele Android interface met extra functies.

[ Voor 20% gewijzigd door dbstew op 05-07-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Vandaag alle telefoonshops in Eindhoven gehad, nergens hadden ze hem op voorraad, bij de Phone House maar gezegd dat ze me moeten mailen als hij daar binnen is. Bij de MediaMarkt wist de dame me te vertellen dat ze nog niet eens te bestellen zijn voor hun, omdat ze nog niet weten wanneer ze komen, maar hier lees ik al verhalen van mensen die hem bij de MediaMarkt gehaald hebben, wazigheid.
Nouja, nu maar gewoon wachten op het mailje van de Phone House, als dat er eind deze week niet is ga ik hem toch online bestellen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een app voor je smsjes ....gewoon simpel zoals nokia bv heeft met mapje
-nieuw
-inkomend
-uitgaand
-verstuurd enz.
en groeps sms

Kan niet wennen aan timescape of normale berichten envelopje...waar alle berichten van 1 persoon in 1 conversatie? komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusbloem
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
@ richard777 handcent sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag in het bezit van een Xperia Mini Pro en ik ben zeer positief! Mijn vorige tel was een SE W810... dus ben een grote stap vooruit gegaan. Moet nog veel ontdekken, maar zal dit topic blijven volgen.

Weet iemand hoe de bluetooth werkt? Ik krijg de melding: gekoppeld maar niet verbonden...

@XPowerStef wilde je even laten weten dat ik ook in Eindhoven woon en via het telefoonnummer van de site van PDAshop.nl de telefoon (vrijblijvend!) naar het filiaal in Eindhoven heb laten sturen. Zodat ik deze pro kon vergelijken met de gewone mini. Donderdag gebeld en vrijdag was ie in het filiaal. Uiteindlijk toch de pro versie gekozen. Super service en fijne winkel, zit op de aalsterweg.

Ik heb trouwens een vrij passend hoesje gevonden bij de MediaMarkt (EHV). Het is wel een hoesje voor een digitaal cameraatje. De Tamrac, 3812, Digital 12, Neoprene Camera Bag (zie www.tamrac.com, zoek op nummer 3812). De mini pro past er goed in en ik vind het fijn dat het hoesje bescherming biedt en wordt afgesloten...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de bluetooth werkt? Ik krijg de melding: gekoppeld maar niet verbonden...

Het is triest maar zit dus geen standaard bluetooth transfer op...heb zelf op android market bluetooth file manager gedownload en dan werkt het wel(redelijk)
Ben er nog niet achter hoe ik bestand(bv beltoon)die ik binnenhaal van mijn computer kan opslaan bv als beltoon.
Iemand een idee...krijg de beltoon dus wel binnen en hij speelt voorbeeld af op telefoon maar kan nergens opslaan oid vinden???

Weet iemand trouwens hoe je kleinere fotos kan maken(minder kb)...neemt nu volgens mij in grootste maat fotos

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:05:
Sinds vrijdag in het bezit van een Xperia Mini Pro en ik ben zeer positief! Mijn vorige tel was een SE W810... dus ben een grote stap vooruit gegaan. Moet nog veel ontdekken, maar zal dit topic blijven volgen.

@XPowerStef wilde je even laten weten dat ik ook in Eindhoven woon en via het telefoonnummer van de site van PDAshop.nl de telefoon (vrijblijvend!) naar het filiaal in Eindhoven heb laten sturen. Zodat ik deze pro kon vergelijken met de gewone mini. Donderdag gebeld en vrijdag was ie in het filiaal. Uiteindlijk toch de pro versie gekozen. Super service en fijne winkel, zit op de aalsterweg.

Ik heb trouwens een vrij passend hoesje gevonden bij de MediaMarkt (EHV). Het is wel een hoesje voor een digitaal cameraatje. De Tamrac, 3812, Digital 12, Neoprene Camera Bag (zie www.tamrac.com, zoek op nummer 3812). De mini pro past er goed in en ik vind het fijn dat het hoesje bescherming biedt en wordt afgesloten...
Ja, dat zou ik ook wel willen doen, maar aangezien ik mijn vorige telefoon daar gekocht heb, en daar dus achteraf veel problemen mee heb gehad, ga ik daar nu niet weer een telefoon halen.
Ik heb nu besloten om hem op Vodafone.nl te bestellen, en als er dan iets kapot aan is, hem naar een vodafoneshop te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Weet iemand hoe je toetsenbord verlichting weer aan krijgt als je een tijdje niet hebt gebruikt. Blijdt donker bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gisteren besloten ADW.launcher eens uit te proberen, en ben er tot nu toe erg over te spreken. Vlotte interface, meer ruimte per pagina en de mogelijkheid om widgets en icoontjes vrij neer te zetten.

Nu nog maar eens een keer verdiepen in een goed keyboard. De meeste qwerty keyboards op de mini zorgen er bij mij voor dat ik het bericht zelf niet meer (goed) kan zien als ik typ, wat ik als nogal hinderlijk ervaar.

Overigens voor degene die me adviseerde om nog een tijdje met de touchscreen te blijven werken: ik merk inderdaad dat ik nu al een stuk minder mis zit bij het typen. Nou helpt een Jewels verslaving daar ook wel bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Sinds donderdag aan het spelen met een x10 mini pro.

ADW launcher vind ik ook een aanrader.

Verder heb ik op 1 homescreen nu widgets voor brightness, wifi aan/uit, gps aan/uit, datatransfer aan/uit, en wat standaard telefoondingen.

Voor mail gebruik ik K9.

Voor msn/jabber/gtalk gebuik ik Meebo.

Door veelvuldig gebruik moet ik elke anderhalve dag opnieuw opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
Ben nu inmiddels ook in bezit van de pro versie, misschien domme vraag maar als ik de achtergrond wilt wijzigen MOET je hem bijsnijden, dit wil ik dus niet. De resolutie van het plaatje is zoals die van het scherm 240x320.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik begreep dat de interface van SonyEricsson (UX?) over het algemeen beter zou zijn dan de Sense interface van HTC. Toch lees ik hier dat men allerlei andere apps gebruikt voor meestgebruikte zaken zoals sms, mail, launcher etc. Is het dan toch zo rot of werkt de SE interface wel goed maar zoek je graag naar de de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Jazco2nd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:36:
Ik begreep dat de interface van SonyEricsson (UX?) over het algemeen beter zou zijn dan de Sense interface van HTC. Toch lees ik hier dat men allerlei andere apps gebruikt voor meestgebruikte zaken zoals sms, mail, launcher etc. Is het dan toch zo rot of werkt de SE interface wel goed maar zoek je graag naar de de beste oplossing?
De SE interface is niet slecht, maar heeft ook zijn nadelen. 9 icoontjes per pagina vind ik bijvoorbeeld erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Deze middag is m'n vriendin de X10 Mini Pro gaan halen. Zeer leuk toestel!!
Wat wij niet vinden is de YouTube app: iemand een idee waar die verscholen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
cocico schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:00:
Deze middag is m'n vriendin de X10 Mini Pro gaan halen. Zeer leuk toestel!!
Wat wij niet vinden is de YouTube app: iemand een idee waar die verscholen zit?
gehaald in België? Die zit niet verscholen, die zit er gewoon niet op (snik).

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Qué? Ik wist dat de Proximus branded HTC Magic een Youtube app moest ontberen, maar dat deze foon die niet heeft is wel érg vreemd :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Rudyyy schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:40:
Ben nu inmiddels ook in bezit van de pro versie, misschien domme vraag maar als ik de achtergrond wilt wijzigen MOET je hem bijsnijden, dit wil ik dus niet. De resolutie van het plaatje is zoals die van het scherm 240x320.

iemand een idee?
Dan moet je de uiteindes van het snijvlak vastpakken en naar de uiterste randen slepen, dan wordt de selectie gewoon groter, tot het snijvlak niet verder vergroot kan worden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusbloem
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
@cocico mixin:youtube werkt hier prima, gratis in de market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
Ik heb dit toestel dus gisteren besteld op vodafone, heel mooi en aardig, 'Uw bestelling binnen 24 uur in huis, mist op voorraad'. Aangezien hij bij de toestellen stond en nergens een melding dat hij er niet zou zijn, heb ik hem daar besteld. Bel ik er vandaag heen, zeggen ze dat ze hem volgende week verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 21:18:

Het is triest maar zit dus geen standaard bluetooth transfer op...heb zelf op android market bluetooth file manager gedownload en dan werkt het wel(redelijk)
Ben er nog niet achter hoe ik bestand(bv beltoon)die ik binnenhaal van mijn computer kan opslaan bv als beltoon.
Iemand een idee...krijg de beltoon dus wel binnen en hij speelt voorbeeld af op telefoon maar kan nergens opslaan oid vinden???

Weet iemand trouwens hoe je kleinere fotos kan maken(minder kb)...neemt nu volgens mij in grootste maat fotos
Huh, is dit wel een echte SonyEricsson dan? Ericsson en SonyEricsson stond erom bekend dat het de meeste Bluetooth profielen ondersteund van alle telefoons.... Zoals Remote! Erg leuk, gebruik het regelmatig voor mijn HTPC
File transfer is voor mij best wel een belangrijke feature, kopieer vaak als ik thuiskom ff mijn geheugen leeg via bluetooth (htpc heeft micro bluetooth receiver, hoef niet meer te pairen gewoon de boel verzenden klaar).
Vind dit toch wel jammer dat je daar weer een app voor moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Heeft waarschijnlijk te maken met dat het op Android 1.6 draait, Android 2.1 heeft Bluetooth 2.1 ondersteuning:
Support for A2DP and AVRCP were added in version 1.5;[37] sending files (OPP) and accessing the phone book (PBAP) were added in version 2.0;[43] and voice dialing and sending contacts between phones were added in version 2.2.[49]
Bron: Wikipedia: Android (operating system)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
XPowerStef schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:57:
Ik heb dit toestel dus gisteren besteld op vodafone, heel mooi en aardig, 'Uw bestelling binnen 24 uur in huis, mist op voorraad'. Aangezien hij bij de toestellen stond en nergens een melding dat hij er niet zou zijn, heb ik hem daar besteld. Bel ik er vandaag heen, zeggen ze dat ze hem volgende week verwachten.
Ik heb de Pro vorige week maandag online bij T-mobile besteld... Stond ook niets bij. Paar dagen later een levertijd van circa 1 week. Misschien dat ie zaterdag komt werd me vandaag verteld.

Inmiddels is de prijs zelfs al verlaagd (10 euro o.i.d.)

[ Voor 11% gewijzigd door henri86 op 07-07-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Motrax schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 15:00:
Heeft waarschijnlijk te maken met dat het op Android 1.6 draait, Android 2.1 heeft Bluetooth 2.1 ondersteuning:

[...]
Bron: Wikipedia: Android (operating system)
ok fijn. Was ook beetje vergeten dat ie gewoon WiFi heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bengek schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 00:07:
Weet iemand hoe je toetsenbord verlichting weer aan krijgt als je een tijdje niet hebt gebruikt. Blijdt donker bij mij.
bij mij gaat die vanzelf weer aan bij toetsaanslag.

btw iemand enig idee over deze upgrade van het os voor de mini's?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Sinds zonet staat er een uitgebreide review op engadget.
http://www.engadget.com/2...x10-mini-mini-pro-review/

Wat zijn jullie resultaten met flash filmpjes via skyfire ?
In Skyfire 2.0 heb ik vaak last van de "25% download hang" ... in Skyfire 2.1.0 gaat het tot nu toe meestal goed. (getest = dumpert, youtube, twitvid, metacafe). Wel regelmatig dat dumpert filmpjes onderbroken worden. Kan niet vinden hoe ik de buffertijd langer kan instellen.

(alles getest via wifi, dus snelheid is niet de bottleneck) (mini pro)

[ Voor 16% gewijzigd door brekki op 08-07-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
RomeoJ schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:41:
[...]

Dan moet je de uiteindes van het snijvlak vastpakken en naar de uiterste randen slepen, dan wordt de selectie gewoon groter, tot het snijvlak niet verder vergroot kan worden.
Ja, maar het is niet mogelijk de hele foto te selecteren, dat is het probleem even :) trouwens irritant dat je gewoon niet een foto kan versturen via bluetooth :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Mijn vriendin heeft sinds gisteren de Mini Pro en heeft problemen met de Gmail sync. Hij blijft staan op: "ogenblik wachten". Het lijkt er op dat Gmail iets wil sychroniseren maar dat dit niet lukt. Internet etc. doet het wel gewoon dus het ligt niet aan de internet connectie. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxsnf
  • Laatst online: 25-08-2024
Sinds donderdag een mini pro (mijn eerste android) had hiervoor een samsung omnia (draaide custom roms) nu zijn er echte een ding die ik niet voor elkaar krijg.
is het mogelijk om met de mail applicatie van SE automatische mijn xs4all mail te ontvangen of moet ik hiervoor k9 mail gaan gebruiken (liever niet) en zijn er al custom roms te vinden (modaco en xda nog niet namelijk).
krijg mail wel binnen als ik op het icoontje van binnenhalen klik maar kan geen instellingen vinden om dit automatische te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:03
Mijn vriendin is zeer geinteresseerd in de X10 Mini Pro, maar wil er wel goed mee kunnen navigeren in de auto. Is Google Maps Navigatie goed bruikbaar/leesbaar op het kleine scherm als je in de auto zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Uitstekende review (zoals we van Engadget gewend zijn), maar de "bug" die ze omschrijven bij het SMSen, dat je niet terug kan heb je geen last van bij de mini pro, omdat deze een vooruit en terug knopje hebben (waar de spatiebalk tussenin zit). Met handcent is het probleem volgens mij helemaal weg.
SkyR schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:09:
Mijn vriendin is zeer geinteresseerd in de X10 Mini Pro, maar wil er wel goed mee kunnen navigeren in de auto. Is Google Maps Navigatie goed bruikbaar/leesbaar op het kleine scherm als je in de auto zit?
Hmm, met een goede houder en in landscape modus wellicht. Maar het scherm lijkt me toch wel echt te klein om de telefoon te gebruiken als vervanger voor een volwaardig navigatiesysteem.. Navigatie met Google Maps is sowieso nog niet probleemloos, er zijn goede alternatieven (Wisepilot is voorgeinstalleerd, dan is er nog de betaalde Navigon en CoPilot Live, die beiden goed werken).

[ Voor 42% gewijzigd door dbstew op 09-07-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

brekki schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:50:
Sinds zonet staat er een uitgebreide review op engadget.
http://www.engadget.com/2...x10-mini-mini-pro-review/

Wat zijn jullie resultaten met flash filmpjes via skyfire ?
In Skyfire 2.0 heb ik vaak last van de "25% download hang" ... in Skyfire 2.1.0 gaat het tot nu toe meestal goed. (getest = dumpert, youtube, twitvid, metacafe). Wel regelmatig dat dumpert filmpjes onderbroken worden. Kan niet vinden hoe ik de buffertijd langer kan instellen.

(alles getest via wifi, dus snelheid is niet de bottleneck) (mini pro)
Ik probeer Skyfire op mijn mini te downloaden, maar hij lijkt niet gevonden te worden in de Market. Iemand die me kan vertellen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Thrackan schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:41:
Ik probeer Skyfire op mijn mini te downloaden, maar hij lijkt niet gevonden te worden in de Market. Iemand die me kan vertellen waarom?
Is dan "officieel" binnen de market niet voor dit toestel/taal. Kan zijn door resolutie die ingevuld is door programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

brekki schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:01:
[...]

Is dan "officieel" binnen de market niet voor dit toestel/taal. Kan zijn door resolutie die ingevuld is door programmeur.
Ah, jammer dat daar dan geen melding voor komt, in plaats van dat er simpelweg wordt gezegd dat er niks gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dbstew schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Uitstekende review (zoals we van Engadget gewend zijn), maar de "bug" die ze omschrijven bij het SMSen, dat je niet terug kan heb je geen last van bij de mini pro, omdat deze een vooruit en terug knopje hebben (waar de spatiebalk tussenin zit). Met handcent is het probleem volgens mij helemaal weg.

[...]

Hmm, met een goede houder en in landscape modus wellicht. Maar het scherm lijkt me toch wel echt te klein om de telefoon te gebruiken als vervanger voor een volwaardig navigatiesysteem.. Navigatie met Google Maps is sowieso nog niet probleemloos, er zijn goede alternatieven (Wisepilot is voorgeinstalleerd, dan is er nog de betaalde Navigon en CoPilot Live, die beiden goed werken).
Dat ligt gewoon aan jezelf of je daar moeite mee hebt en aan een goed navigatieprogramma. Ik wil zelf juist geen 4,3" navigatie. Doe het al 2 jaar op een 2 inch schermpje van mn SonyEricsson K530i. Gaat prima. Met goede grafische aanwijzingen en gesproken instructies hoeft er ook niet veel meer op het scherm getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKrieck
  • Laatst online: 22-12-2016
Graag had ik geweten welke GPS software er kan gedraaid worden op deze toestellen.

Is het ook mogelijk om het toestel als zaklamp te gebruiken? Zo ja, is dat met een apart ledje (gebruikt voor videolicht) of licht het scherm op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
GKrieck schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 19:36:
Graag had ik geweten welke GPS software er kan gedraaid worden op deze toestellen.

Is het ook mogelijk om het toestel als zaklamp te gebruiken? Zo ja, is dat met een apart ledje (gebruikt voor videolicht) of licht het scherm op.
Er zijn in dit topic al verscheidene GPS software genoemd (Wisepilot, Navigon CoPilot, Google Maps Navigatie, iGo, etc), er zijn niet veel apps te vinden die niet goed werken. In de app "Quick settings" (waar je snel je wifi, apn, etc uit of aan kunt zetten e.d.) zit ook een zaklamp verwerkt, daarbij kun je zelf instellen of je de flash led of het scherm wilt gebruiken. Er zijn ook andere flashlight apps.

[ Voor 7% gewijzigd door dbstew op 09-07-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

SkyR schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 12:09:
Draait android 1.6 dus GMaps Nav werkt zoiezo (nog) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
pathfinder2k schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 22:33:
[...]

Draait android 1.6 dus GMaps Nav werkt zoiezo (nog) niet?
Ik zou zeggen... Informeer voordat je dit soort dingen schrijft. Ik heb Google Maps Navigation draaiende op de X10 Mini Pro en het werkt héél vlot. Kaarten zijn mooi, GPS is accuraat. Enige nadelen zijn het kleine scherm & het feit dat de text to speech nog niet in het NL beschikbaar is, 't is behelpen met Engels en enkele andere 'grote talen'. Maar navigatie met satellietbeelden is wél leuk om zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bengek
  • Laatst online: 05-09 12:48
Verwijderd schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:16:
[...]

bij mij gaat die vanzelf weer aan bij toetsaanslag.

btw iemand enig idee over deze upgrade van het os voor de mini's?
Bij mij nu ook, batterij was gewoon bijna leeg.... 8)7, Sygic Mobile Maps moet werken, heb die ook op mijn G1 met Android 1.6 werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49

xon

valt me een beetje tegen hoe snel china reageert met de accessoires meuk als hoesjes en frontjes en zo..

Tikje tegen de regels >:) :

Iemand al een levering van de pro gehad van onze vrienden van Tmobile? Sta al weken op de reserveringslijst maar schiet niet op..

[ Voor 32% gewijzigd door xon op 10-07-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

Ik heb de mini pro nu ook, superleuk toestel en android is echt een verademing tov symbian, waar ik even niet uit uitkom is het instellen van een oplopende beltoon, staat nu op max en ik schrik mme iedere keer een ongeluk verder wilde ik gister een contact doorsturen uit het adres boek en ook hier zag ik niet direct hoe dat moest, zit dit niet in het stock adresboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
xon schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:15:
Iemand al een levering van de pro gehad van onze vrienden van Tmobile? Sta al weken op de reserveringslijst maar schiet niet op..
Nee, nog niets hiero. Als ie vandaag niet geleverd zou worden moest ik even bellen en zou er een extra spoedbestelling tegenaan gegooid worden. Zo maar even doen dus...

Vind wel dat ik recht op compensatie heb. Toen ik m bestelde 2 werkdagen levertijd, veranderde dag erna in 5 dagen, nog even later in 7, inmiddels zit ik op 10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
xon schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 13:15:
valt me een beetje tegen hoe snel china reageert met de accessoires meuk als hoesjes en frontjes en zo..
Wat heb je besteld? Mij valt op dat er vooral frontjes e.d. zijn voor de mini, maar niet voor de mini pro. Waarschijnlijk vanwege het schuifmechanisme.
Ik kan niet veel geschikts vinden, en ben bang dat veel hoesjes al snel oversized zijn omdat ze universeel zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door dbstew op 10-07-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
dbstew schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:02:
[...]

Wat heb je besteld? Mij valt op dat er vooral frontjes e.d. zijn voor de mini, maar niet voor de mini pro. Waarschijnlijk vanwege het schuifmechanisme.
Ik kan niet veel geschikts vinden, en ben bang dat veel hoesjes al snel oversized zijn omdat ze universeel zijn.
He dat is zeker vreemd ik heb hem al binnen van t mobile sinds gisteren.
moet je zeggen ben er erg blij mee zeker met toetsenbord is toch beter dan via het scherm een bericht te type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
guidosda schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:21:
[...]

He dat is zeker vreemd ik heb hem al binnen van t mobile sinds gisteren.
moet je zeggen ben er erg blij mee zeker met toetsenbord is toch beter dan via het scherm een bericht te type.
Wanneer had je m besteld? (Als je m later hebt besteld heb ik weer iets extra's om m'n case hard te maken)
Vandaag was er storing waardoor ze me niet verder kon helpen en ik mag maandag weer even terugbellen :) :) :(

[ Voor 12% gewijzigd door henri86 op 10-07-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
henri86 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:11:
[...]

Wanneer had je m besteld? (Als je m later hebt besteld heb ik weer iets extra's om m'n case hard te maken)
Vandaag was er storing waardoor ze me niet verder kon helpen en ik mag maandag weer even terugbellen :) :) :(
ik heb hem maandag bestelt met contract vernieuwing.
en via de klanten service 1200.
hoe heb jij hem bestelt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

guidosda schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:36:
[...]

ik had hem in de shop gereserveerd (ik wil tmobile bonus punten inleveren) en dus niet binnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Mijn pro is binnen lovely!

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
guidosda schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 21:36:
[...]

Maandag 28 juni met contractverlenging via internet. Sinds woensdag de 30e aan het wachten totdat ie naar de koerier gestuurd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

bengek schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:46:
[...]

Bij mij nu ook, batterij was gewoon bijna leeg.... 8)7, Sygic Mobile Maps moet werken, heb die ook op mijn G1 met Android 1.6 werkend.
Dit is al aan bod geweest in dit topic: de X10 en de X10 mini/mini pro hebben verschillende software, dus een update voor de één zal niet voor de ander verschijnen. Dat neemt niet weg dat bepaalde optimalistaties voor betere prestaties in alle 3 de toestellen kunnen zorgen. Dit komt dan echter in een aparte update voor de X10 mini/mini pro, maar een dergelijke update is voorlopig nog niet aangekondigd.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Erg leuk telefoontje, maar vraag me een ding af: op gsmarena wordt oa. de audio kwaliteit onderzocht en daar blijkt de pro versie een net iets betere karakteristiek te hebben. Weet iemand of dit gewoon een software update is, of dat er hardware matig iets is verbeterd?

was eig van plan voor een x10 mini te gaan, lekker klein en licht, maar audio is ook wel belangrijk voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Als ik via tvshack.cc een aflevering van een serie wil bekijken dan wil dit niet? Speelt helemaal niets af. Maar als ik naar de mobiele site van uitzending gemist ga, dan kan ik wel filmpjes afspelen. Iemand die daar een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik ervoor kan zorgen dat de Mini Pro wel mijn gMail automatisch synchroniseert, maar daar niet mijn contactgegevens bij meeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Kan de Pro ogg vorbis muziek afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mangeloos schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:11:
Erg leuk telefoontje, maar vraag me een ding af: op gsmarena wordt oa. de audio kwaliteit onderzocht en daar blijkt de pro versie een net iets betere karakteristiek te hebben. Weet iemand of dit gewoon een software update is, of dat er hardware matig iets is verbeterd?

was eig van plan voor een x10 mini te gaan, lekker klein en licht, maar audio is ook wel belangrijk voor me.
Ik zou me om de audio niet zo druk maken. Ik heb de gewone mini, zonder toetsenbord, en ik vind de audio kwaliteit prima. Als je nauwkeurig gaat testen, zoals gsmarena doet, zul je vast wel verschillen tegenkomen. Maar ik denk dat je in werkelijkheid geen verschil zult horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:18:
Weet iemand toevallig hoe ik ervoor kan zorgen dat de Mini Pro wel mijn gMail automatisch synchroniseert, maar daar niet mijn contactgegevens bij meeneemt?
Bij Settings // Data Synchronization // Contacts niet aanvinken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brekki schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 07:46:
[...]

Bij Settings // Data Synchronization // Contacts niet aanvinken ?
Dat werkt niet. Bij Data synchronization staat auto sync uit (anders synct ie de contacten). Bij application sync settings staat Gmail, Calendar en Contacts. Als ik erop druk gaat ie sync'en en anders opties heb ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 08:37:
[...]
Dat werkt niet. Bij Data synchronization staat auto sync uit (anders synct ie de contacten). Bij application sync settings staat Gmail, Calendar en Contacts. Als ik erop druk gaat ie sync'en en anders opties heb ik niet....
Op het "grote blok" contacts drukken heeft een ander effect dan puur op het micro-vinkje, kan dat het zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForcefielD
  • Laatst online: 20-07-2018
Ik heb de mini pro al een week in huis en loop nu ook tegen een probleempje op in het kader van synchroniseren van mijn contacten. Ik heb ze handmatig ingevuld en nu ik in het menu EMAIL heb ingevuld door mijn hotmail account in te vullen heeft die al mijn hotmail contacten ook in de contactenlijst gestopt. Dat lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling... iemand enig idee waar ik het synchroniseren van mijn hotmailcontacten met mijn telefoon kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brekki schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Op het "grote blok" contacts drukken heeft een ander effect dan puur op het micro-vinkje, kan dat het zijn ?
Als in op contacts druk (onder 'Application sync settings'), dan start de synchronisatie direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 22:28:
Kan de Pro ogg vorbis muziek afspelen?
Volgens mij wel, een aantal standaard geluiden van mijn mini telefoon hebben de extensie .ogg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Als in op contacts druk (onder 'Application sync settings'), dan start de synchronisatie direct.
Ik heb het al.
Bij data synchronisatie moet je eerst aanvinken dat je automatisch wil sync'en. Daarna pas kan je die vinkes (aan of uit) zetten... Ik was bang om auto-sync aan te zetten omdat ie dan gelijk zou gaan sync'en :)....

Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Heb hem al een week in huis; gewoon als losse toestel gekocht wat m'n W980i begon raar te doen en ik had nog een jaar op m'n Vodafone contract zitten. Enfin, goedkope droid toestelletje; ik wou per se een HW keyboard hebben en na 2-3 dagen wennen is hij best goed te doen (ik was nooit goed in T9 :D)
Echt leuke kleine formaat, veel mensen staan er werkelijk verbaasd van, en dat het nog prettig werkt ook.
Voor mij een prima uitkomst, aangezien ik al met een Cowon J3 op zak loopt, hoef ik niet nog eens een 3,5 inch of groter (reguliere X10) monster op zak te hebben.

Eerste 2 dagen was de batterij leven best crap, maar nu lijkt de accu goed in vorm te zijn en houd hij het wel langer dan een dag vol.

Jammer dat je de apps die in de rom bij zitten geinstaleerd niet kan wissen; ik bedoel de games kunnen me een worst schelen en neo reader is echt een brakke barcode scanner; wisepilot ga ik nooit aanschaffen (heb geen auto) ik vind google navigation perfect werken namelijk.
Google maps, zelfs met street view als een gek heen en weer wiebelen werkt best vlot; ook al is het een middelmatige processor wat erin zit (lees: geen snapdragon)

Voor degene die het eerder in dit topic vroeg: JA er zit een kompas ingebouwd; apps die gebruik maken van een kompas (Google maps,streetview compas mode, layar) spelen hier perfect op in. (let op, voor street view moet je deze optie inschakelen eerst) - de luidspreker op de X10 mini pro kan ook echt asosciaal hard.
Dus navigatie met de vriendelijke stem erbij is in een auto absoluut geen punt.

Het verbaasde me dat hij vrij vlot een GPS lock tot stand brengt; ik had verwacht dat er een el-cheapo GPS receiver in zou zitten waar je dan 1 minuut op moest wachten. Maar ik dunk als ik in de buitenlucht sta pak en beet een paar seconden; en dit zonder de assistentie van GPS zendmasten (kan je apart in/uitschakelen in het menu - kost me net dat extra beetje stroom wat ik wil besparen :P)

Dit is m'n eerste smartphone, voorheen alleen maar SE toestellen gehad zoals de W980i en de K800i etc.
Waarbij eigenlijk altijd de Gmail java app (beste java apps ooit!? heeft meer opties dan de android gmail app!) en tweeble (java twitter app) en google maps altijd voldoende was; maarja.. toch moet je een keer de overstap maken naar een smartphone en heb er zeker geen spijkt van; desodanks dat iedereen een android 1.6 toestel afraadde; werkt de X10 mini pro snel en soepeltjes.

Timescape is best leuk; echter zou het nuttiger zijn als je direct van Timescape op een overzichterlijke manier direct kon replyen zonder de app te verlaten. (kan wel; als je optie knop drukt en dan update status gebruikt maar is heel kaal) - hopelijk in de beloofde timescape update betere functionaliteit; want als ik zo naar Motorola's motoblur kijkt; is dat toch echt wel veel betere social media scraper.

Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb ontdekt is dat het pairen met m'n Vaio TZ series (Toshiba BT chipset) niet vlekkeloos loopt; de X10 mini pro herkent de vaio alleen als een BT headset ... ach- geen gemis.

[ Voor 20% gewijzigd door lithiumangel op 13-07-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
hmm, ik heb hem ook aangeschaft van de week dus, nog steeds niet binnen, hoop hem voor volgende week te hebben.

Maar is er eigenlijk een goede navigatieapp (hoef geen spraak oid) die gratis is en zonder data werkt? Ga namelijk volgende week naar spanje en dat vind mijn tegoed niet grappig als ik dan ga roamen.
Iets op basis van Openstreetmaps oid, had al Navdroyd gevonden, maar dat kost dan weer geld, en ik heb nog geen idee hoe dat allemaal werkt met google checkout, dus dat moet ik nog een keer regelen als ik het toestel zelf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een mini pro te kopen, maar voordat ik hem bestel wil ik zeker weten dat ik niet hetzelfde probleem krijg als met m'n G1:

Hoe zit het met het multitasken? Eén van de grootste problemen die ik had met m'n G1 was het gebrek aan geheugen(naast de waardeloze accu). Ik gebruikte het toestel vaak tijdens het hardlopen waarbij ik de muziek speler en Sportypal(sport logger) tegelijk had draaien. Zelfs met swap en/of compache werd regelmatig één van de programma's uit het geheugen gedrukt, erg irritant.

De specs van de mini pro zijn niet spectaculair en het toestel heeft maar weinig ram, ik verwacht dus dezelfe problemen. Iemand ervaring?

ps: dezelfde vraag gesteld x10 mini pro review van ing_stripe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 12-09 12:29
toch maar besloten dit toestel te bestellen, de pro variant
ik mocht mijn abbo al een tijdje verlengen maar wachtte op een high-end android met qwerty van htc daar mn laatste telefoons htc's zijn.
dit zal nog wel enige maanden op zich laten wachten en mn vrouw is zo tevreden over android met haar gw620 dat ik maar besloot deze te halen.

het enige waar ik weinig van kan vinden, is het makkelijk browsen op zo een scherm?
ik heb nu nog de touch pro2....hierop gaat i-netten heel simpel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

dimocash schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:50:
toch maar besloten dit toestel te bestellen, de pro variant
ik mocht mijn abbo al een tijdje verlengen maar wachtte op een high-end android met qwerty van htc daar mn laatste telefoons htc's zijn.
dit zal nog wel enige maanden op zich laten wachten en mn vrouw is zo tevreden over android met haar gw620 dat ik maar besloot deze te halen.

het enige waar ik weinig van kan vinden, is het makkelijk browsen op zo een scherm?
ik heb nu nog de touch pro2....hierop gaat i-netten heel simpel en soepel.
Vind het scherm wat klein om lekker te kunnen browsen, maar voor mobile sites werkt het uiteraard prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Ik heb wat reviews gelezen over de mini en de pro echter hier komen totaal verschillende conclusies uit qua batterijduur. De ene helft zegt dat de batterij bij normaal gebruik zeker 1 tot 2 dagen moet volhouden, terwijl de andere helft zegt dat de batterijduur belabberd is en dat je na 1 krappe dag al moet opladen.

GSMs die het einde van de dag niet halen vind ik waardeloze toestellen. Echter ik vind dit wel een grappig apparaat. Hoe zijn de ervaringen met de batterijduur hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
ninc schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:48:
Ik heb wat reviews gelezen over de mini en de pro echter hier komen totaal verschillende conclusies uit qua batterijduur. De ene helft zegt dat de batterij bij normaal gebruik zeker 1 tot 2 dagen moet volhouden, terwijl de andere helft zegt dat de batterijduur belabberd is en dat je na 1 krappe dag al moet opladen.

GSMs die het einde van de dag niet halen vind ik waardeloze toestellen. Echter ik vind dit wel een grappig apparaat. Hoe zijn de ervaringen met de batterijduur hier?
Verschillend. Sommigen halen 1 max 2 dagen, terwijl anderen na 5 dagen met normaal gebruik (wel 3g, data etc. off als ze het niet gebruiken) nog niet op hoeven te laden.

Ben zelf nog aan het wachten op m'n pro

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 14-07-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:09
Welk type simkaart gaat er eigenlijk in de pro?
De normale? of de mini?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

ninc schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:48:

Ik schakel, zolang ik het niet nodig heb, energievretende opties als bluetooth, 3g, synch, wifi en schermhelderheid uit. Dan doe ik een dag of 3 met een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ik zag trouwens dat de screenprotector van Brando (de beste) gewoon te krijgen is al..sterker nog..overal op voorraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 19:32
Thrackan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:09:
[...]

Ik schakel, zolang ik het niet nodig heb, energievretende opties als bluetooth, 3g, synch, wifi en schermhelderheid uit. Dan doe ik een dag of 3 met een batterij.
Ja, oke. Dat doe ik normaal ook bij mn gsms. Alles wat ik niet nodig heb op het moment schakel ik uit. Dus je zou dus minimaal 2 dagen gewoon kunnen doen met een batterij. Misschien tijd om mijn K760i eens te gaan upgraden dan, maar ben wel erg gehecht aan geraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xon schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:37:
ik zag trouwens dat de screenprotector van Brando (de beste) gewoon te krijgen is al..sterker nog..overal op voorraad..
Nog een goeie tip voor een webshop waar ze goedkoop te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

engessa schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:46:
[...]
Nog een goeie tip voor een webshop waar ze goedkoop te krijgen zijn?
och..als je naar brando.com gaat zit je bij de bron in Hong Kong voor 7 dollar..in nederland (en verzendkosten, provisie en btw verder) betaal je 9 euro..volgens mij niet veel goedkoper. Ik heb hem snel nodig dus 9 euro betaald

Overigens ben ik ERG nieuwsgierig of de carholders (van bv Brando) voor de mini ook passen met de mini Pro? Iemand ervaring..hij is immers ietsje dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

ninc schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 15:41:
[...]

Ja, oke. Dat doe ik normaal ook bij mn gsms. Alles wat ik niet nodig heb op het moment schakel ik uit. Dus je zou dus minimaal 2 dagen gewoon kunnen doen met een batterij. Misschien tijd om mijn K760i eens te gaan upgraden dan, maar ben wel erg gehecht aan geraakt ;)
Dag of 2 is normaal, maar ik ben ook geen stevige telefoongebruiker. Het kan zijn dat je hem elke dag een lading moet geven.
In het begin geeft de batterij trouwens veel sneller aan dat ie leeg is, dus laat je niet meteen afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
er zijn meerdere winkels die het al verkoopt, een screenprotector ;) ik zag eentje in almere, mn woonplaats en heb het daar gelijk besteld.
het is dat je zulke links niet mag posten op tweakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Thrackan schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:38:
[...]

Vind het scherm wat klein om lekker te kunnen browsen, maar voor mobile sites werkt het uiteraard prima.
ah ok, das weer wat jammer.
niet dat ik hele pagina's afsurf maar ik hou wel nu.nl, flitssites en sportsites in de gaten erop.
dat zal op deze ook wel mogelijk zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Over batterijduur. De batterij moet echt inwerken. Ik baalde in het begin ook dat mijn pro maar een krappe dag meeging, maar nu houdt hij het veel langer vol. Dus logisch dat je daar dan negatieve reviews over krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

dbstew schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:43:
Over batterijduur. De batterij moet echt inwerken. Ik baalde in het begin ook dat mijn pro maar een krappe dag meeging, maar nu houdt hij het veel langer vol. Dus logisch dat je daar dan negatieve reviews over krijgt.
Ja..grappige is dat mijn batterij de eerste keer laden binnen half uur vol is..dat kan natuurlijk nooit..daar zit de truc in denk ik..dat wordt langzaam meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Zijn er al originele sony ericsson x10 mini bescherm hoesjes te koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een idee hoe je de voorgeinstalleerde applicaties (Wisepilot, Roller coaster etc.) van het toestel kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 12:59:
Heeft iemand al een idee hoe je de voorgeinstalleerde applicaties (Wisepilot, Roller coaster etc.) van het toestel kan verwijderen?
Op z'n grote broer kun je wisepilot verwijderen via Instellingen>Toepassingen>Toepassingen beheren>Wisepilot>verwijderen. Dat geldt overigens niet voor andere voorgeïnstalleerde applicaties.

btw, Roller coaster, is dat het spel Roller coaster Rush? Vind dit zo'n cool spel maar het is verder nergens voor android verkrijgbaar (heb een 'grote' x10) maar heb idd wel een filmpje gezien van dit spel op een mini. Hoop dat het snel ook voor ons beschikbaar wordt!
(dus shame on you dat je dit spel wil verwijderen!! ;) )

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:10:
[...]

Op z'n grote broer kun je wisepilot verwijderen via Instellingen>Toepassingen>Toepassingen beheren>Wisepilot>verwijderen. Dat geldt overigens niet voor andere voorgeïnstalleerde applicaties.

btw, Roller coaster, is dat het spel Roller coaster Rush? Vind dit zo'n cool spel maar het is verder nergens voor android verkrijgbaar (heb een 'grote' x10) maar heb idd wel een filmpje gezien van dit spel op een mini. Hoop dat het snel ook voor ons beschikbaar wordt!
(dus shame on you dat je dit spel wil verwijderen!! ;) )
Helaas werkt dit niet bij de Mini Pro. Als ik dan op Wisepilot klik kan ik niet op verwijderen klikken. De enige selecteerbare knop is 'forceer stop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Wat zijn jullie bevindingen van dit toestel de mini pro:
  1. CPU dus snelheid
  2. Scherm, gevoeligheid
  3. Toetsenbord
  4. Android 1.6 OS
  5. Software (android market) werkt de meeste?
Komt er ook Android 2.2 ervoor?
En is de videoplayer ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

mobile625 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:02:
Wat zijn jullie bevindingen van dit toestel de mini pro:
  1. CPU dus snelheid
  2. Scherm, gevoeligheid
  3. Toetsenbord
  4. Android 1.6 OS
  5. Software (android market) werkt de meeste?
Komt er ook Android 2.2 ervoor?
En is de videoplayer ok?
Wat betreft de mini (niet Pro)
2.1 komt sowieso dit jaar, 2.2 hoogstwaarschijnlijk ook nog wel aangezien het model praktisch nieuw is.
Het scherm van de mini (niet Pro) werkt prima qua gevoeligheid. Had me nooit kunnen voorstellen dat een qwerty-keyboard op 2,6" te doen zou zijn, maar het typt nu na een maandje ofzo al even snel als mijn vorige telefoon (met knopjes en t9) na een jaar.

Het is wel aan te raden een goede keyboard app uit te zoeken, en een sms app die ook aan kantelen doet. Ik gebruik nu Handcent SMS en SwiftKey Beta en ben er erg tevreden mee. Het standaard T9 touchscreen keyboard is in mijn ogen bagger.

Snelheid op deze schaal is een goed tikje sneller dan de grote X10 die ik ook even heb kunnen proberen. Alles reageert snappy en snel tot nu toe.

Wat betreft software werkt lang niet alles op elke telefoon, maar de meeste apps die ik voorbij heb zien komen kan ik in de market vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Ik ben ook van plan deze telefoon te gaan halen. Maar zit nog met een paar vraagjes voordat ik 'm echt definitief ga halen:
1. Is het mogelijk om meerdere (g)mail accounts binnen te halen? Ik heb 1 echte GMail en 2 Google Apps accounts, deze wil ik graag allen kunnen zien, in aparte inboxen.
2. Zit er Exchange ondersteuning in?
3. Is de update naar Android 2.1 definitief bevestigd en wanneer wordt deze verwacht? Android 2.1 heeft native Exchcange ondersteuning. Als er, onverhoopt, geen upgrade komt, dan is het voor mij enigzins zonde.

Alvast merci voor de antwoorden

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info
Er is al een carholder op de markt met laadkabel(zelf besteld bij pdashop)...kijk echter uit....in 1e filmpjes die ik zag van de pro zat oplader aan onderkant.........op betrefftende carholder zit de usb aansluiting dus ook aan onderkant.
Op de pro die je nu koopt zit de usb echter links aan de zijkant.
Carholder is dus niet te gebruiken en heb hem terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dan heb je helaas zelf verkeerd gekeken, de mini (dus zonder uitschuifbaar toetsenbord) heeft de usb poort inderdaad aan de onderkant zitten, de mini pro (met uitschuifbaar toetsenbord) heeft deze echter aan de zijkant.

Zie voor foto's bijvoorbeeld de preview die tweakers in februari plaatste: reviews: Preview: Sony Ericsson X10 Mini Pro, klein maar fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag mijn x10 mini pro binnen gekregen, besteld via studentmobiel. Zij hebben hem kennelijk gewoon op voorraad, niks geen wachttijd.

Ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben :D Dit is mijn eerste smartphone, ik kom van een nokia 6300 dus dit is een wereld van verschil. Wel vaak genoeg met iphone, htcs en samsungs gewerkt maar daar had ik nog vaak ruzie mee. Deze doet in 1x alles wat ik wil! Hij is voor mijn gevoel supersnel, scherm is uitstekend en groot zat voor mij terwijl de telefoon zelf lekker compact is. Andoid 1.6 werkt goed, nog niets gevonden om over te zeuren behalve dat het schijnt dat dat bluetooth gebeuren niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
het enige wat mij nu echt irriteert aan dit toestel is dat ik niet kan zien hoeveel nieuwe emails ik heb.
zowel met de standaard interface als de adw interface zie ik dit niet.

weet iemand een apps ofzo ervoor?

op de lg gw620 van mn vrouw zit hij er standaard op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
Ben.Hahlen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:17:
Ik ben ook van plan deze telefoon te gaan halen. Maar zit nog met een paar vraagjes voordat ik 'm echt definitief ga halen:
1. Is het mogelijk om meerdere (g)mail accounts binnen te halen? Ik heb 1 echte GMail en 2 Google Apps accounts, deze wil ik graag allen kunnen zien, in aparte inboxen.
Met k9 iig wel ... gebruik ik voor 3 gmails, 2 hotmails en een provider email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
brekki schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:24:
[...]

Met k9 iig wel ... gebruik ik voor 3 gmails, 2 hotmails en een provider email.
K9? Que?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Enige bevindingen van moi:

Je hebt momenteel wat betreft besturingsystemen een aantal mogelijkheden waaronder windows mobile, symbian, Iphone. Na jaaaaren Windows Mobile gehad te hebben vond ik het tijd om eens wat verder te kijken en de keuze naar Android was snel gemaakt. Een systeem die NET even verder kijkt en slim nadenkt over zaken die je echt wilt als gebruiker. Je ziet dat windows mobile soms heel erg correct blijft en Android net even iets anders durft te doen. Ook is het leuk dat er veel voor geschreven wordt en ook nog vaak gratis ook. Android en IPhone is bijna nooit kosteloos.

gek voorbeeld...je kan in Android standaard instellen dat je seintje krijgt als er een " open" wifi netwerk in de buurt is. Prima optie..maar windows vind dit wat " eng" want je loopt dan wel risico in deze open boze internetwereld....

Inmiddels ligt de Pro een paar dagen in mijn hand..moet wel goed kijken want in vergelijking met al mijn andere telefoons is ie klein...HEEEL erg klein...naast de grote is ie ook SPOTgoedkoop ..ook weer in vergelijking met windows mobile of Iphone toestellen.

De eerste indruk als je het toestel vastpakt is voor mij een " mwaaa" het is zeker niet slecht maar ook weer niet heel erg goed te noemen. Als je klein beetje kracht zet tijdens het tikken hoor je het plastic een klein beetje kraken en hoop ook maar dat het schuifmechanisme het een beetje vol kan houden na een paar duizend keer schuiven. Maar goed..voor een 250 euro mag je nog steeds niet klagen.

Ik vind het altijd wel een uitdaging om de handleidingen naast me neer te leggen en te kijken hoever ik kom. Met windows mobile heb ik nog nooit een handleiding gebruikt maar ik moet bekennen dat ik nu wel even wat filmpjes heb bekeken op de telefoon voor uitleg van bepaalde functies. Dat kan ook komen door de gewenning van WM en alles op een ander plekje zit.

Het kleine schermpje (en bijhorende resolutie) is erg wennen en soms wel wat gepriegel als je even een mailtje makkelijk wil lezen of een webpagina kijken. Ook heb ik toch wel wat moeite met het vinger gebruik van en met het scherm. Ik merk dat ik snel iets selecteer terwijl ik alleen maar wil scrollen/schuiven. (of doe ik iets niet goed?! en mis ik wat?!)

Heel irritant is het dat je niet zelf wat applicaties kan verwijderen. Ik vind dat echt een ZEER hoge stoorfactor en ik wil gewoon zelf bepalen wat ik wel of niet op mijn telefoon heb staan. Ik ga er vanuit dat dit met 2.1 wel is opgelost en SE niet zo koppig is. Toch zal SE altijd wel een bepaalde schil moeten blijven gebruiken om bepaalde standaard Android functies werkbaar te maken voor de mini.

Een aantal applicaties zijn overigens erg leuk en hebben een hoog fun gehalte..

- Roller Coaster is grappig spelletje (ook al zou ik hem wel verwijderen) die de bewegingsensor gebruikt
- Neoreader is leuk als je altijd al de ambitie had om achter de kassa te zitten
- Timescape is leuk maaaaar als Twitter nerd werkt het niet handig dus die gaat snel vervangen worden.

Nog een aantal dingen die opvallen

- De batterij is binnen nog geen 35min volledig opgeladen...dit baart mij een beetje zorgen eigenlijk want het is haast niet mogelijk lijkt me zonder dat je de batterij iedere keer een optater verkoopt met zo'n snellader. Het kan ook komen dat de batterij nog even moet inwerken aangezien dit pas 2e keer laden is.

- Geluid van de speaker vind ik echt opvallend goed! Het verbaast me echt dat er zoveel geluid uit zo'n klein stukje hardware komt

- Ik ben gewend altijd het touchscreen te gebruiken voor alles..ook het afsluiten van applicaties. Nu moet er heel veel gebruik worden gemaakt van de (niet lekker makkelijk in te drukken) toetsen zoals menu of back. Of ik moet nog wat missen?!

- Beetje eng dat je heel duidelijk moet opgeven tijdens de installatie van de telefoon dat google wel of niet gegevens mag gebruiken van je telefoon. Ik kan me voorstellen dat als je hier overal JA kiest google echt alles van je weet ..waar je bent..wat je kijkt..wie je belt..welke wifi punten er in je buurt zijn etc..en alles komt in de grote boze google database..

Big brother is watching you...tot die tijd speel ik verder met mijn pro ;)

[ Voor 3% gewijzigd door xon op 16-07-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Over de batterij, je moet hem inderdaad eerst in laten werken. Ik heb hem 5 a 6 keer opgeladen en kan nu al prima 4 dagen standby staan, af en toe bellen en smsen en twitter gegevens ophalen via wifi.

Aanbevolen app voor sporters die graag mogen fietsen,skeeleren, hardlopen : My tracks (Is van google) http://mytracks.appspot.com/. Hiermee kun je je afstand, gemiddelde snelheid en noem maar op via GPS ophalen.

Mijn pro bevalt prima ! ik moest echter wel wennen aan de grootte van het scherm, en het toetsenbordje, maar dit gaat nu prima na een paar dagen. Hij heet niet voor niets 'mini' :) .

[ Voor 62% gewijzigd door rudyman85 op 16-07-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudyyy schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:36:
Aanbevolen app voor sporters die graag mogen fietsen,skeeleren, hardlopen : My tracks (Is van google) http://mytracks.appspot.com/. Hiermee kun je je afstand, gemiddelde snelheid en noem maar op via GPS ophalen.
Nog beter: CardioTrainer :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ik gebruikte altijd trackR..kon je ook live zien waar je op dat moment was. Is dat bij deze programma's ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:22:
[...]

Ik gebruikte altijd trackR..kon je ook live zien waar je op dat moment was. Is dat bij deze programma's ook zo?
Ja, en je kan het vervolgens op internet nog eens bekijken.
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste