Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 18:13

xon

ok..ik begrijp iets niet..

Ik zie wat betreft email twee mogelijkheden

- Gmail (logootje in menu)
- Email (algemeen logo in menu)

Ik gebruikte altijd Exchange server om me mail op binnen te laten komen wat voornamelijk (80%) ook gmail was. Ik heb om die reden voor het gemak maar even zolang mijn gmail account ingesteld (vraagt ie immers om tijdens installatie).

Nu heb ik bij de sync instellingen gezet dat ie hem elk moment mag syncen (pushmail) en dat werkt ook in de gmail app. Dit werkt daarenten niet in de email applicatie waar ik dezelfde gmail account ingesteld zie staan.

Sterker nog..ik vind die losse niet gmail applicatie eigenlijk nog lekkerder werken dus vraag me af op welke setting die reageert..niet de pushmail in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Werkt de email client niet met IMAP? (Dat moet je dus ook aanzetten in Gmail settings op je pc.)

[ Voor 4% gewijzigd door Glitch op 16-07-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn email ook niet werkend, ik gebruik geen Gmail maar eigen e-mailadres hosted bij Transip.
Wanneer ik exact dezelfde instellingen gebruik als die van Outlook krijg ik nog steeds de melding: "Server niet gevonden".

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:56:
Ik krijg mijn email ook niet werkend, ik gebruik geen Gmail maar eigen e-mailadres hosted bij Transip.
Wanneer ik exact dezelfde instellingen gebruik als die van Outlook krijg ik nog steeds de melding: "Server niet gevonden".

Iemand een oplossing?
de juiste serverpoorten ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liley
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 12:26
Ik heb het probleem met dit toestel dat hij regelmatig de melding geeft geen verbinding te kunnen maken met de simkaart. Het toestel even in vliegtuigmodus zetten en weer terugzetten lost het probleem even op maar het is heel vervelend als je niet 't niet door hebt, dan ben je gewoon een tijd lang onbereikbaar... Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:25
Jeej, vandaag dan eindelijk m'n Pro binnen :) Top dingetje tot dusver!

Vraagje: hoe kan ik een eigen sms toon instellen?

Edit: gevonden; onder het Sony Ericsson menu'tje ipv het te verwachten Geluid en Weergave

[ Voor 27% gewijzigd door henri86 op 16-07-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Liley schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:36:
Ik heb het probleem met dit toestel dat hij regelmatig de melding geeft geen verbinding te kunnen maken met de simkaart. Het toestel even in vliegtuigmodus zetten en weer terugzetten lost het probleem even op maar het is heel vervelend als je niet 't niet door hebt, dan ben je gewoon een tijd lang onbereikbaar... Iemand ideeën?
dit probleem heb ik zelf niet.
dit is volgens mij een hardwareprobleem.
je zou nog een hard reset kunnen geven, wellicht dat dit het oplost, maar anders is het echt een hardware probleem en moet je het terug sturen...

kheb zelf het probleem dat mijn gmail gegevens niet kloppen, verkeerd account gekoppeld en na wat gegoogled te hebben zal ik dus een hard reset moeten doen om dit te kunnen wijzigen :(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
dimocash schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:21:
[...]

dit probleem heb ik zelf niet.
dit is volgens mij een hardwareprobleem.
je zou nog een hard reset kunnen geven, wellicht dat dit het oplost, maar anders is het echt een hardware probleem en moet je het terug sturen...

kheb zelf het probleem dat mijn gmail gegevens niet kloppen, verkeerd account gekoppeld en na wat gegoogled te hebben zal ik dus een hard reset moeten doen om dit te kunnen wijzigen :(:(
oplossing gevonden ervoor
Originally Posted by cheggerspop View Post
Looks like there's a way of sorting this without the need for a reset.

Firstly you need to press - Settings > Applications > Manage Applications > Google Apps > "Clear data" > OK.

This will delete the Google account details on your mobile.

To enter new details press - Settings > Data Synchronization > Google and you'll be prompted with the set up dialogue. Enter your new account details and all should be good again

Full credit to Dr Hotdog for this.

Chegs.
en ja t werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
wat me tegenvalt zijn eigenlijk 2 dingen.

1. dat je niet kan zien hoeveel ongelezen emails of smsen je hebt op je homescreen

2. dat je apps als nos en en find it niet kan downloaden vanuit de market

voor de rest ben ik al aardig gewend ah toestel na 1 dag. en ja het is anders dan wimo maar ik vind het wel een verbetering.

[ Voor 6% gewijzigd door dimocash op 16-07-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dimocash schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:40:

1. dat je niet kan zien hoeveel ongelezen emails of smsen je hebt op je homescreen
Zelf niet geprobeerd, maar er is een App genaamd "Gmail Unread Count"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
Ik heb sindts 2 dagen de mini pro en ben er erg te vreden over. Zo als altijd met een nieuwe tel moet er het nodige uit gezocht worden. Findt ik geen probleem en zelfs er leuk maar er is 1 ding waar ik er dringend naar op zoek ben. met mijn vorige tel(C905) kon ik mijn laptop verbinden met het internet via het programma pc suit. Nu vraag ik mij af of iemand weet of ik met mijn laptop online kan via de X10 mini pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:44:
[...]

de juiste serverpoorten ingevuld?
Het probleem was dat ik geen simkaart in mijn telefoon had zitten. Schijnbaar werkt het zonder simkaart niet met Wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
henri86 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:24:
[...]

Zelf niet geprobeerd, maar er is een App genaamd "Gmail Unread Count"
ik gebruik imap en pop3
geen gmail, al heb ik wel eengmail account ingesteld in t toestel waarmee ik mn contactpersonen synchroniseer.

zodra ik een nieuwe email heb verschijnt er een melding dus zo erg is het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 12:43:
Hoi allemaal,
Ik heb sindts 2 dagen de mini pro en ben er erg te vreden over. Zo als altijd met een nieuwe tel moet er het nodige uit gezocht worden. Findt ik geen probleem en zelfs er leuk maar er is 1 ding waar ik er dringend naar op zoek ben. met mijn vorige tel(C905) kon ik mijn laptop verbinden met het internet via het programma pc suit. Nu vraag ik mij af of iemand weet of ik met mijn laptop online kan via de X10 mini pro?
ik had ergens gelezen dat het wel kan.
wellicht weet iemand het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:24:
[...]

Het probleem was dat ik geen simkaart in mijn telefoon had zitten. Schijnbaar werkt het zonder simkaart niet met Wifi...
hmmm das wel rare zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 15:27:
[...]

ik had ergens gelezen dat het wel kan.
wellicht weet iemand het hier?
Oke ik heb het voor elkaar om mijn internet verbinding te delen.
Via de android market kun je een aplicatie downloaden genaamd easytether dit is een gratis aplicatie die staat onder communicatie. Als je die vervolgens hebt geinstaleerd op je telefoon is het even een kwestie van goed de aanwijzingen lezen op je telefoon, dan even Easytether op je pc installeren (alleen xp, vista, win7) en hobbellen maar. Al met al zit je met een 15 minutjes online via je mobiel.

http://mobile-stream.com/easytether/drivers.html

Dit is de site waar je het programma voor je pc kunt downloaden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
dimocash schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:40:

2. dat je apps als nos en en find it niet kan downloaden vanuit de market

voor de rest ben ik al aardig gewend ah toestel na 1 dag. en ja het is anders dan wimo maar ik vind het wel een verbetering.
om wat voor reden dan ook, nu zie ik nos teletekst en de find it programma's opeens WEL in android market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
LDVC schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:10:
btw, Roller coaster, is dat het spel Roller coaster Rush? Vind dit zo'n cool spel maar het is verder nergens voor android verkrijgbaar (heb een 'grote' x10) maar heb idd wel een filmpje gezien van dit spel op een mini. Hoop dat het snel ook voor ons beschikbaar wordt!
(dus shame on you dat je dit spel wil verwijderen!! ;) )
het is deze rollercoaster: http://bloggadgets.web.id...d-for-android-mobile.html
Staat overigens een download link bij voor het volledige spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 15:03
Voor de liefhebber.
Belcompany heeft screen protectors voor de x10 mini, 2 stuks in een doosje.
Ze kosten wel 12 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

taz3d_nl schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:34:
Voor de liefhebber.
Belcompany heeft screen protectors voor de x10 mini, 2 stuks in een doosje.
Ze kosten wel 12 euro. ;)
Heb toevallig gister mijn brando opgeplakt ....en zit weer exact en als gegoten ;-) ...je kan hem er zo afhalen..afspoelen met zeepsop en weer opplakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
xon schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:36:
[...]

Heb toevallig gister mijn brando opgeplakt ....en zit weer exact en als gegoten ;-) ...je kan hem er zo afhalen..afspoelen met zeepsop en weer opplakken..
Die van mij is ook binnen. Werkt idd perfect. Beter dan de elcheapo screenprotector die ik voor mijn nokia 6300 had.

Heeft iemand trouwens een app voor openbaar vervoer (trein en bustijden) gevonden die werkt? Alle links naar apps die ik gevonden hebben werken niet en de appstore geeft ook geen positief resultaat als ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
engessa schreef op zondag 18 juli 2010 @ 00:14:
[...]
Die van mij is ook binnen. Werkt idd perfect. Beter dan de elcheapo screenprotector die ik voor mijn nokia 6300 had.

Heeft iemand trouwens een app voor openbaar vervoer (trein en bustijden) gevonden die werkt? Alle links naar apps die ik gevonden hebben werken niet en de appstore geeft ook geen positief resultaat als ik zoek.
9292ov werkt bij mij wel.
ik had ook de 1e 2 dagen geen positieve resultaten op vele applicaties uit de market.
sinds gistermiddag opeens wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

mensun..ga denk ik iets heel doms vragen maar kan nergens de foto kwaliteit vinden om in te stellen. STaat deze standaard op 5mp of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
xon schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:04:
mensun..ga denk ik iets heel doms vragen maar kan nergens de foto kwaliteit vinden om in te stellen. STaat deze standaard op 5mp of zo?
dit zocht ik ook al.
kan het nergens vinden, ook kan ik niet in of uitzoomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
dimocash schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:42:
[...]

dit zocht ik ook al.
kan het nergens vinden, ook kan ik niet in of uitzoomen :?
Inuit-zoomen in de camera kan nog niet, maar met firmware update wel, belooft SE (digitale zoom natuurlijk.)
In het album kan het door je vinger op het scherm te houden, dan verschijnt een + en een -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:01
Ik heb de mini ook sinds Zaterdag. Geweldig ding. Het enige wat ik niet aan de gang krijg is de bluetooth, maar dat hadden meerdere mensen al las ik. Iemand daar al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
B-Art schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:08:
Ik heb de mini ook sinds Zaterdag. Geweldig ding. Het enige wat ik niet aan de gang krijg is de bluetooth, maar dat hadden meerdere mensen al las ik. Iemand daar al een oplossing voor?
Ook daarvoor is het dacht ik wachten op een update van Andriod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 11:50
Afgelopen zaterdag heb ik ook de Mini Pro gekocht.
Bevalt me tot nu toe prima, dus ik dacht, zal ook wat van mijn ervaringen delen. Tegelijkertijd ook een paar vragen.

Ik kom van een Touch Pro, dus Windows Mobile, welke ik al bijna 2 jaar had. Ik kon dus redelijk lezen en schrijven met dat ding, maar hij begon redelijk wat kuren te vertonen. Daarom dus deze ter vervanging.
In het begin is het wel redelijk wennen, maar dat komt voornamelijk vanwege het verschil tussen WM en Android.

Het kleine formaat van de telefoon is absoluut ook zijn grootste pluspunt. Het toetsenbord is in het begin wat wennen, maar dat gaat na wat oefenen echt prima.
Je hoeft ook niet bang te zijn dat de backcover er snel afvalt, want man, wat zit dat ding goed vast. Was nog even wat kracht zetten om die er goed af te krijgen om de batterij en simkaart er in te stoppen.

Timescape is een best prima applicatie, maar het is een beetje jammer dat je niet in één keer een volledige tweet/sms/facebook message kan zien. Tevens zou het ook wel handig zijn om notifications e.d. te kunnen instellen. Misschien kan het wel, maar ik heb het nog niet gevonden.

Bluetooth werkt bij mij zonder problemen, zelfs het koppelen met mijn auto ging prima. Zelfs het adresboek werd zonder problemen ingelezen, wat me nogal verbaasde, omdat ik dacht dat dat pas bij 2.0 van Android was geïmplementeerd.

Tot nu toe heb ik 3 mail accounts kunnen koppelen (GMail, Google Apps & Exchange (via RoadSync)). Ik "mis" nog 1 Google Apps account, dus ben benieuwd of, en zo ja hoe, die eventueel nog toegevoegd kan worden.
De Google Apps mail account gaat via de "niet-Gmail" applicatie. Deze wordt alleen niet automatisch binnengehaald. Kan dit wel ingesteld worden?

RoadSync met Exchange werkt zonder problemen. Het is alleen jammer dat er "apart" gesynchroniseerd wordt. Je kalender krijgt bijvoorbeeld een aparte applicatie, dus je hebt niet automatisch alles ook in je Google Calendar staan.
De contacts komen ook in een aparte groep, waardoor je, in ieder geval ik, ineens dubbele contacts hebt. Dat is toch wat lastig.
Hopelijk werkt dat met de native Exchange integratie anders.

Een aantal applicaties, zoals bv Appie, is voor mij niet te vinden in de Market. Ik dacht eerst dat dat misschien kwam omdat ik de locale op English heb staan, maar ook na het verzetten wordt ie gewoon niet gevonden. Beetje apart...

Tot nu toe zeer positief, de batterij valt me ook alleszins mee.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 21:15
Ben.Hahlen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:10:
Een aantal applicaties, zoals bv Appie, is voor mij niet te vinden in de Market. Ik dacht eerst dat dat misschien kwam omdat ik de locale op English heb staan, maar ook na het verzetten wordt ie gewoon niet gevonden. Beetje apart...

Tot nu toe zeer positief, de batterij valt me ook alleszins mee.
Dit komt omdat applicaties die niet getest/gemaakt zijn voor de resolutie van het scherm, niet getoond worden in de market. 320x240 scherm i.p.v. 800x480

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
MadHost schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:49:
[...]
Dit komt omdat applicaties die niet getest/gemaakt zijn voor de resolutie van het scherm, niet getoond worden in de market. 320x240 scherm i.p.v. 800x480
Dan vind ik het wel apart dat andere mensen met deze telefoon die app wel hebben kunnen installeren.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Appie (1.5) erop gezet door het bestand te downloaden van internet, dit bestand op mijn geheugenkaart te plaatsen en vervolgens te installeren. Werkt perfect op de Mini Pro. 1.6 heb ik nog niet gevonden en dus nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik ben nu al aan het hopen dat er een vervolg toestel van de mini pro komt!
Zo'n klein toestel + qwerty is echt ideaal! Typen op dit formaat touchscreen is niet aan mij besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Art schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:08:
wat werkt er niet dan?
heb het toestel nu een week maar bleutooth werkt uitstekend,koppelt direct via mn autoradio endergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluetooth werkt gewoon met parrot e.d. maar zit geen bluetooth file manager op om bv een foto per bluetooth naar computer te sturen.

Heb dit zelf opgelost met bluetooth file manager in market the dowloaden heb echter paar probleempjes.

Als ik bv beltoon via deze app binnenhaal op mijn telefoon kan ik hem wel op dat momennt afspelen maar bv niet opslaan of instellen als alarm-beltoon...iemand hier oplossing voor.

Verder weet ik niet hoe je alarmgeluid bv van zacht naar hard kan laten oplopen...gaat nu echt keihard.

Camera......zijn 4 instellingen waar je niet echt veel me kunt.....weet iemand waar meer instellingen zijn te vinden....
-bv kwaliteit(grote)van fotos aanpassen...staat nu standaard op grootste stand volgens mij.
-stardaard benaming van foto(s) veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Weer wat vragen in de groep

- Hoe kan je snel alle applicaties in 1 keer afsluiten

- Hoe kom je snel in je "draadloos beheeR" waar je even snel wifi of bluetooth kan in en uitschakelen

- (nog steeds) is de camera ook op een lagere resolutie te zetten..anders gezegd..staat ie altijd op 5mp?

- Ik zie in mijn applicatiebeheer overzicht "streetview" staan..is dit een onderdeel van google maps want ik zie deze niet los geinstalleerd staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen.

Hoe kan ik bij de x10 mini pro foto's die ik ontvang via mms opslaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:42:
Wie kan mij helpen.

Hoe kan ik bij de x10 mini pro foto's die ik ontvang via mms opslaan ?
met handcent sms kan dat. Standaard sms kan dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 09:53
Heeft iemand een screenshot prog gevonden dat het doet op de x10 mini pro ? ... bij mij geven meerderen errors ivm geen root toegang.
xon schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:06:
Weer wat vragen in de groep

- Hoe kan je snel alle applicaties in 1 keer afsluiten

- Hoe kom je snel in je "draadloos beheeR" waar je even snel wifi of bluetooth kan in en uitschakelen

- (nog steeds) is de camera ook op een lagere resolutie te zetten..anders gezegd..staat ie altijd op 5mp?

- Ik zie in mijn applicatiebeheer overzicht "streetview" staan..is dit een onderdeel van google maps want ik zie deze niet los geinstalleerd staan
- Daar heb ik de "advanced task killer" voor geinstalleerd

- shortcuts op je desktop zetten ? ... ik gebruik widgets van curve fish

- ja ... er zijn berichten dat dit na een overgang naar android 2.x wel zou kunnen

- ja

[ Voor 8% gewijzigd door brekki op 20-07-2010 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

brekki schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:53:
Heeft iemand een screenshot prog gevonden dat het doet op de x10 mini pro ? ... bij mij geven meerderen errors ivm geen root toegang.

[...]

- Daar heb ik de "advanced task killer" voor geinstalleerd

- shortcuts op je desktop zetten ? ... ik gebruik widgets van curve fish

- ja ... er zijn berichten dat dit na een overgang naar android 2.x wel zou kunnen

- ja
Shortcuts..nooit aan gedacht omdat ik het idee heb dat ik in een SE schil zit en niets mogelijk is.

Wat me toch wel opvalt dat er echt hele normale functies nog niet beschikbaar zijn. Ben benieuwd of het een marketing dingetje was om hem heel snel uit te brengen ..en dan maar met wat minder functies die in de toekomst gerepareerd worden..

HOOOGST irritant vind ik trouwens dat locken van het toestel door telkens de linker menu button in te moeten drukken. Is dat uit te schakelen? Het is veel handiger om de 4 punts unlock te gebruiken die je met je vinger unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Ben.Hahlen schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:52:
[...]

Dan vind ik het wel apart dat andere mensen met deze telefoon die app wel hebben kunnen installeren.
datzelfde probleem had ik met nos teletekst en find it games.
om de een of andere reden zag ik hem 2 dagen later opeens wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Vind ook irritant dat de telefoon aan moet blijven staan alleen voor de wekker.
Heb ik bij andere SE's nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10 19:08

pathfinder2k

is hier...

B-Art schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:51:
Android is een wat complexer OS... kijk maar hoe lang het duurt om te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dimocash schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 09:51:
[...]

datzelfde probleem had ik met nos teletekst en find it games.
om de een of andere reden zag ik hem 2 dagen later opeens wel...
Toch kan ik nog steeds 9292ov Pro niet installeren.

Iemand de apk file hiervoor / een download link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

B-Art schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:51:
Dit is meer een smartphone. Ik weet niet hoe het met het symbian os zit, maar bij de meeste smartphones is het niet bepaald gebruikelijk om het toestel volledig uit te zetten. Het telefoon gedeelte zet ik dan maar uit als ik ga slapen :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henri86 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:38:
[...]

Ik heb wel deze gevonden (overigens ook niet te vinden in de Market):
http://9292-ov-gps.softonic.nl/mobiel

Op de website http://www.softonic.nl staan meer apk-bestanden voor Android (o.a. Appie 1.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
xon schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:58:
[...]

Shortcuts..nooit aan gedacht omdat ik het idee heb dat ik in een SE schil zit en niets mogelijk is.

Wat me toch wel opvalt dat er echt hele normale functies nog niet beschikbaar zijn. Ben benieuwd of het een marketing dingetje was om hem heel snel uit te brengen ..en dan maar met wat minder functies die in de toekomst gerepareerd worden..

HOOOGST irritant vind ik trouwens dat locken van het toestel door telkens de linker menu button in te moeten drukken. Is dat uit te schakelen? Het is veel handiger om de 4 punts unlock te gebruiken die je met je vinger unlocked.
Waar heb je het over? Android is juist zeer goed aan te passen. Misschien je eerst wat meer verdiepen in het OS en hoe het werkt?

En je tikt 1 knop aan en het scherm gaat aan, 1 keer op linksonder en hij is unlocked. Met twee snelle tikjes op die knop kan je gaan, wat is daar irritant aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
henri86 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:38:
[...]

ik heb de mini pro en kan de 9292ov pro wel vinden in de market en installeren.
wat ik trouwens wel had gedaan is een andere gmail account gekoppeld aan mn telefoon.
waar ik eerst een google apps account had gekoppeld, koppelde ik later een gmail account.
wie weet dat dit mijn probleem oploste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Glitch schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:53:
[...]

Waar heb je het over? Android is juist zeer goed aan te passen. Misschien je eerst wat meer verdiepen in het OS en hoe het werkt?

En je tikt 1 knop aan en het scherm gaat aan, 1 keer op linksonder en hij is unlocked. Met twee snelle tikjes op die knop kan je gaan, wat is daar irritant aan :?
bij mn vorig toestel hoefde ik nooit te unlocken.
kan dit niet uitgeschakeld worden, want als het scherm uitstaat kan er toch niets gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dimocash schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:04:
[...]

ik heb de mini pro en kan de 9292ov pro wel vinden in de market en installeren.
wat ik trouwens wel had gedaan is een andere gmail account gekoppeld aan mn telefoon.
waar ik eerst een google apps account had gekoppeld, koppelde ik later een gmail account.
wie weet dat dit mijn probleem oploste.
Heb alleen een gmail account gekoppeld. Maar hij kan m ook niet downloaden via de qr code of via de 9292ov site zelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
henri86 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:36:
[...]

Heb alleen een gmail account gekoppeld. Maar hij kan m ook niet downloaden via de qr code of via de 9292ov site zelft.
precies datzelfde probleem had ik.
maar nadat ik mn gmail wijzigde (misschien nog meer want ik was toen nog echt ah spelen ermee) kon ik het wel.
ik zie nu al die applicaties WEL in mn market.
heb je de updates allemaal geinstalleerd?
ik kreeg vooral in het begin regelmatig de vraag als ik wilde updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik heb nu 3 dagen de mini en ik vind het een geweldig klein toestel. Echter, de batterij duur is tot nu toe een ramp. 1e dag denk je daar niet over want dan speel je effe overal mee. maar nu gaat de batterij nog amper 12 uur mee en dan is tie echt leeg! Ik heb niet bijzonders aanstaan, geen auto updates van time scape of zo. Ik lees hier dat verschillende mensen ook problemen hebben? Ik ben eigenlijk benieuwd of er iets verbeterd is, want ik lees ook dat het na verloop van tijd beter zou kunnen worden?
Ik heb vandaag niets gedaan met de telefoon en in het status overzicht van de telefoon staat dan 40% gebruik door stand by? dat lijkt me nogal veel...? Ook 3 G heb ik bij geen enkel toestel ( ging bij mijn gebruik 2 dagen mee)uit hoeven zetten vanwege het verbruik?

xMouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 15:38
cbrandts, dat is al vaak langsgekomen in dit topic. Laad hem maar 4 a 5 keer op, daarna zul je zien dat je batterij veel langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg mijn N97 mini te schenken aan mijn vrouw en zelf de X10 Mini Pro aan te schaffen. De reden hiervoor is dat Android volgens mij praktischer is en de X10 ook sneller is. Kan iemand mij zeggen of dit een juiste keuze zou zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Mijn mini pro doet vanaf het begin af aan gewoon 3 dagen met de accu :D Heb m sinds vrijdag en heb m pas 2 keer opgeladen vanaf 50%. Nu zit ie daar ook weer op.
Heb wifi de hele dag aanstaan, 3g, bluetooth en gps niet. Verder gebruik ik ook geen battery saver app o.i.d. Alleen eentje voor zo'n icoontje met percentage in m'n taakbalk.

Ben benieuwd naar de accus als ie 'ingewerkt' is haha

BTW. "SwitchPro" is een geweldige widget om snel wifi, bluetooth, gps, 3g/2g, helderheid, airplane mode, etc. in of uit te schakelen. Je kan bij deze app kiezen tussen 1-5 van deze functies in één widget. Dus geen noodzaak om adwlauncher te installeren en toch niet én een aparte widget voor wifi, én een widget voor gps, én een widget voor bluetooth, etc.

[ Voor 47% gewijzigd door henri86 op 20-07-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dimocash schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:18:
[...]

precies datzelfde probleem had ik.
maar nadat ik mn gmail wijzigde (misschien nog meer want ik was toen nog echt ah spelen ermee) kon ik het wel.
ik zie nu al die applicaties WEL in mn market.
heb je de updates allemaal geinstalleerd?
ik kreeg vooral in het begin regelmatig de vraag als ik wilde updaten.
Ik zal eens wat proberen dan.
Meestal kan ik op internet wel ergens een apk filetje vinden van de app die ik wil hebben en dan maakt het me niet uit, maar bij 9292ov dus niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
henri86 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 22:42:
BTW. "SwitchPro" is een geweldige widget om snel wifi, bluetooth, gps, 3g/2g, helderheid, airplane mode, etc. in of uit te schakelen. Je kan bij deze app kiezen tussen 1-5 van deze functies in één widget. Dus geen noodzaak om adwlauncher te installeren en toch niet én een aparte widget voor wifi, én een widget voor gps, én een widget voor bluetooth, etc.
SwitchPro is ook zo'n widget die ik niet kan vinden in de market.. Ook nog steeds geen 9292OV app..

Ik zit trouwens bij Vodafone en heb mijn telefoon gekoppeld aan mijn standaard gmail-account.

[ Voor 10% gewijzigd door engessa op 20-07-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Switch pro zit standaard op de mini ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Motrax schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:52:
[...]
Dit is meer een smartphone. Ik weet niet hoe het met het symbian os zit, maar bij de meeste smartphones is het niet bepaald gebruikelijk om het toestel volledig uit te zetten. Het telefoon gedeelte zet ik dan maar uit als ik ga slapen :P
Ja ik weet het, maar uit oog van batterijbesparing zet ik hem s'nachts gewoon uit :P
Mijn batterij gaat trouwens behoorlijk mee nu :) 3 dagen lukt nu wel met redelijk gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Ik zelf gebruik de "quick settings" app om snel dingen uit of aan te zetten. Werkt ook heel handig en snel.

En inderdaad "advanced task killer", is bijna een must. Je zal versteld staan hoeveel apps vaak nog op de achtergrond draaien, die je allang dacht te hebben afgesloten.

Vraag van mijn kant: hebben jullie ook dat de standaard Gmail applicatie geen mail wil versturen? Hij blijft maar op verzenden hangen, maakt niet uit of ik het via wifi doe of mobiel internet. Cache legen hielp ook niet. Ontvangen lukt wel.

En nog iets: Ik krijg soms de melding dat de SD kaart verwijderd is terwijl dat niet het geval is. Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 11% gewijzigd door dbstew op 21-07-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
dbstew schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:54:
Ik zelf gebruik de "quick settings" app om snel dingen uit of aan te zetten. Werkt ook heel handig en snel.

En inderdaad "advanced task killer", is bijna een must. Je zal versteld staan hoeveel apps vaak nog op de achtergrond draaien, die je allang dacht te hebben afgesloten.

Vraag van mijn kant: hebben jullie ook dat de standaard Gmail applicatie geen mail wil versturen? Hij blijft maar op verzenden hangen, maakt niet uit of ik het via wifi doe of mobiel internet. Cache legen hielp ook niet. Ontvangen lukt wel.

En nog iets: Ik krijg soms de melding dat de SD kaart verwijderd is terwijl dat niet het geval is. Hebben jullie hier ook last van?
advanced task killer vind ik echt handig ja.
mn gmail verzend en ontvangt.
de sd kaart melding krijg ik ook nooit, alleen als mn toestel aansluit via een usb kabel aan mn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
B-Art schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:16:
Switch pro zit standaard op de mini ;-)
Haha, je hebt gelijk. De widget 'energiebeheer' lijkt verdacht veel op Switchpro :D Nu nog ff uitzoeken wat die laatste 2 icoontjes betekenen en of ik de switches aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
De een na laatste is automatisch syncen aan of uit vermoed ik, de laatste past iig de verlichting van je scherm aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
dbstew schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:54:
Why you shouldn't be using a task killer with android

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 21-07-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Interessant artikel, toch snap ik niet helemaal waarom apps als Wikipedia en Imdb (en vele anderen) het nodig vinden om op de achtergrond te moeten blijven draaien, wat dat betreft heeft multitasking ook zijn nadelen :P. Ik laat de task killer er mooi opstaan, kan sowieso handig zijn als iets vastloopt, of gewoon als je wilt weten wat er draait.
Dat apps als Twitter, Buienalarm, e.d. op de achtergrond moeten draaien om te functioneren is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 02-10 00:08
Gebruikt iedereen hier nou Gmail?
Ik lees nu dat je eigenlijk vrij weinig met je Android toestel kan als je geen Gmail account hebt.
Ik gebruik Gmail niet en ben het ook niet van plan... wil wel kunnen mailen (Yahoo en Fastmail) en contacten syncen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Jazco2nd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:51:
Gebruikt iedereen hier nou Gmail?
Ik lees nu dat je eigenlijk vrij weinig met je Android toestel kan als je geen Gmail account hebt.
Ik gebruik Gmail niet en ben het ook niet van plan... wil wel kunnen mailen (Yahoo en Fastmail) en contacten syncen etc...
ik heb een gmail account maar gebruik hem niet.
ik gebruik mn eigen mail (imap) en dit werkt goed.
wel heb ik mn gmail account gekoppeld anders kom je niet in android market etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Heeft iemand een goede aanrader voor het versturen van SMS via de computer, maar met de telefoon over bluetooth??

Ik heb allerlei Android programmaatjes geprobeerd, maar er zijn vast beter...

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glitch schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:53:
[...]

Het zou toch handig zijn, vind ik, om alleen de knop bovenop het toestel te gebruiken voor locken en unlocken. Als je hem in je zak heb wil die nog wel eens per ongeluk unlocken omdat de toets aan de voorkant zit en je hem dan kan indrukken (die kans is helemaal groot als je een case heb met een beschermende harde voorkant had ik getest). De kans dat dat met de bovenste knop gebeurt is veel kleiner.

Ik heb na lang snuffelen (bij mediamarkt) nu een hard case van Hama (de kleinste) gekocht. Ik heb een stripje rubber aan de binnenkant, voorzijde iets onder het midden, geplakt, die voorkomt dat, als je de case toch iets indrukt, de toetsen aan de onderzijde geactiveerd worden. Jammer dat die wel iets te groot is, waardoor je de voordelen van het mini formaat een beetje kwijt bent... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 09:06

LDVC

Let's get it over with

dbstew schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:38:
[...]

Interessant artikel, toch snap ik niet helemaal waarom apps als Wikipedia en Imdb (en vele anderen) het nodig vinden om op de achtergrond te moeten blijven draaien, wat dat betreft heeft multitasking ook zijn nadelen :P. Ik laat de task killer er mooi opstaan, kan sowieso handig zijn als iets vastloopt, of gewoon als je wilt weten wat er draait.
Dat apps als Twitter, Buienalarm, e.d. op de achtergrond moeten draaien om te functioneren is logisch.
Zoals het artikel aangeeft, is er een verschil tussen RAM gebruiken en CPU gebruiken. De applicaties die je noemt blijven dus niet echt 'draaien' op de achtergrond: ze claimen RAM maar ze belasten niet de CPU. Dit kost dus geen batterij vermogen en tevens vertraagd het niet de rest van je foon / andere applicaties.

Daarentegen wordt 90% van de problemen met applicaties op android telefoons veroorzaakt door taskkillers. Problemen zoals Gmail die geen berichten verstuurd (zie boven) etc. KUNNEN veroorzaakt zijn door het gebruik van een taskkiller.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Zijn er hier ook mensen die het volume van het alarm echt heel hoog vinden?
Heb in Timeriffic al geprobeerd het Alarm-volume naar beneden te halen, maar dit werkt niet echt.

Voordeel is dat ik er wel wakker van word, maar iets rustiger zou ook wel mogen...
Iemand die weet hoe dit volume naar beneden kan?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:33
Ik heb ook sinds enkele dagen de mini pro. Ik had nog nooit een smartphone dus het is wennen en veel zoeken en proberen.
Nu heb ik na wat spelen met de pro 2 dezelfde pictogrammen staan, linksboven, maar ik weet niet wat ze betekenen, vind dat ook niet terug in de handleiding van het toestel. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/IMG_0847.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
botech schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:00:
Ik heb ook sinds enkele dagen de mini pro. Ik had nog nooit een smartphone dus het is wennen en veel zoeken en proberen.
Nu heb ik na wat spelen met de pro 2 dezelfde pictogrammen staan, linksboven, maar ik weet niet wat ze betekenen, vind dat ook niet terug in de handleiding van het toestel. Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?

[afbeelding]
Even je notification bar (die bar bovenin dus) naar beneden halen.
Daar zal waarschijnlijk iets staan van "<naam programma> successfully installed"
Ergo: het zijn meldingen dat er programma's van de Market geïnstalleerd zijn.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Laatst online: 03-10 15:33
Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18:
[...]

Daar zal waarschijnlijk iets staan van "<naam programma> successfully installed"
OK, bedankt. Weer iets bij geleerd. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:06:
Heb in Timeriffic al geprobeerd het Alarm-volume naar beneden te halen, maar dit werkt niet echt.

Voordeel is dat ik er wel wakker van word, maar iets rustiger zou ook wel mogen...
Wellicht deze app:
http://www.androlib.com/a...get-alarmvolume-njEA.aspx
of deze link
http://www.domobile.com/eblue/

Heb 'm overigens nog niet geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:18:
[...]

Overigens is dit naar beneden halen best nog wel een dingetje merk ik..je moet echt heel precies op de balk drukken om hem te slepen. En dan voornamelijk in het midden zo rond antenne sterkte icoon.

Ik ben eigenlijk wel toe aan een firmware update :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

botech schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:00:

[afbeelding]
Maak je geen zorgen, dit was voor mij ook reden om de handleiding door te spitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
xon schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:16:
[...]
Wat ik graag zou zien:

-Optie om automatisch om de zoveel tijd de gewone mail client op nieuwe berichten te laten controleren (tis een smartphone, waarom moet ik in vredesnaam zelf op dat knopje drukken :p) ;
-De optie om bij beantwoorden van een mail in de gmail app NIET het vorige bericht te quoten (dit kun je niet eens wissen :?) maar dat zal meer een android update zijn denk ik.

Weet iemand of het mogelijk is om mappen te maken in het menu zelf? Met apps als Folder app kun je leuk van alles labelen en dan mappen/snelkoppelingen op je homescreen plaatsen, maar aangezien je op de mini's maar 1 widget per homescreen kan hebben schiet dat ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Glitch schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:03:
[...]
Wat ik graag zou zien:

-Optie om automatisch om de zoveel tijd de gewone mail client op nieuwe berichten te laten controleren (tis een smartphone, waarom moet ik in vredesnaam zelf op dat knopje drukken :p) ;
-De optie om bij beantwoorden van een mail in de gmail app NIET het vorige bericht te quoten (dit kun je niet eens wissen :?) maar dat zal meer een android update zijn denk ik.

Weet iemand of het mogelijk is om mappen te maken in het menu zelf? Met apps als Folder app kun je leuk van alles labelen en dan mappen/snelkoppelingen op je homescreen plaatsen, maar aangezien je op de mini's maar 1 widget per homescreen kan hebben schiet dat ook niet op.
Het automatisch mail checken komt sowieso in de update. Volgens mij, als ik het goed begrepen heb, krijg je één inbox, waar al je mail in komt. Alle GMail accounts worden "push" gedaan, dacht ik.

Mappen in het menu zelf: lijkt me ideaal. Het organiseren van het menu is zo'n ...werk. Heb zelf FolderOrganizer Lite geïnstalleerd, met een Widget op het homescreen met daarop alle "labels". Werkt iig sneller dan door het menu heen flicken de hele tijd.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinpo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 18:26
Weet iemand al wanneer update 2.1 komt?

They call it a "Royale" with cheese!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
xon schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:16:
[...]

Overigens is dit naar beneden halen best nog wel een dingetje merk ik..je moet echt heel precies op de balk drukken om hem te slepen. En dan voornamelijk in het midden zo rond antenne sterkte icoon.

Heb een paar dagen geleden een update van bijna 100mb binnen gehaald via de update service, geen upgrade van het android os maar waarschijnlijk iets voor het toestel zelf.
Geen idee wat de changelog is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
taz3d_nl schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:33:
[...]

Heb een paar dagen geleden een update van bijna 100mb binnen gehaald via de update service, geen upgrade van het android os maar waarschijnlijk iets voor het toestel zelf.
Geen idee wat de changelog is. ;)
Welke versie heb je nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ben.Hahlen schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:06:

Ik vind het ook veel te hoog, kan ook niet vinden hoe dit anders kan :F

Heb nu wel Co pilot navigatie geinstalleerd, dat werkt echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusbloem
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
Het alarmvolume zet je volgens mij zachter met de volumetoetsen aan de zijkant van het toestel...
Hierdoor schakel je al je geluid uit/aan danwel zachter/harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo1980
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik ben sinds 1 dag ook in bezit van de X10 Mini Pro Black. Echter wanneer ik mijn toetsenbord uitschuif, is er merkbaar lichte speling tussen het toestel en toetsenbord.

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apelazarus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 23:54
Die is wel héél minimaal, last heb er ik er zeker niet van :)

Ik vind het een geweldige telefoon, met wat kinderziektes helaas wel. Wifi valt bij mij om de haverklap uit, maar dat ligt aan de router. Bij sommige routers heb ik wel continue verbinding, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo1980
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-03-2023
Klopt, maar dat de speling er is, is dus "normaal"? Betreft idd maar 0.5mm ongeveer, maar ben spelingloos gewend, vandaar dat het mij opviel. Het is voornamelijk als je wat wild op het qwerty toetsenbord drukt, dat het het scherm een heel klein beetje voelt wiebelen.

Wifi uitval nog geen last van, maar is pas een uurtje online.

[ Voor 41% gewijzigd door Jeronimo1980 op 23-07-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Niet online
Ik werd toch een beetje moe van het gesloten karakter van de schil die Sony Ericsson over android heeft geplakt, en ben eens aan de slag gegaan met ADW Launcher, en er is prima mee te werken ondanks het kleine scherm van de mini pro. Veel meer opties om het aan je eigen wensen aan te passen, zo heb ik nu gewoon mappen met apps op mn homescreen.

Zeker een aanrader voor mensen die 9 icons per menuscherm te weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Glitch schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:43:
Ik werd toch een beetje moe van het gesloten karakter van de schil die Sony Ericsson over android heeft geplakt, en ben eens aan de slag gegaan met ADW Launcher, en er is prima mee te werken ondanks het kleine scherm van de mini pro. Veel meer opties om het aan je eigen wensen aan te passen, zo heb ik nu gewoon mappen met apps op mn homescreen.

Zeker een aanrader voor mensen die 9 icons per menuscherm te weinig vinden.
die adw launcher is echt een must.
zeker een aanrader voor een ieder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
engessa schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:17:
[...]

Welke versie heb je nu dan?
Build-nummer 1.1.A.0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
Advancedlauncher is ook een goed alternatief, ook meer icons en mappen e.d. maken, en tevens de mogelijkheid om al die preinstalled bloatware die niet te verwijderen is te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
kernelversie 2.6.29
die heb ik oo.ben er tevreden mee
en ik zie al die applicaties wel in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Vind zelf de schil van Sony best meevallen. Werkt voor mij iig prima (wel met FolderOrganizer Lite, overigens). Het "standaard" Apps menu gebruik ik niet eens meer.

Andere vraag: Ik ben wel geïnteresseerd om te weten hoe lang bij jullie de batterij meegaat en wat je er zoal mee doet?
Ik haal een ruime 24 uur op de batterij, waarvan er doordeweeks van 07:30 tot 20:00 RoadSync op push aanstaat en de GMail app ook op push staat. Tevens af en toe wat Bluetooth en wat telefoontjes.

Valt me toch eigenlijk nog best mee :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Laatst online: 23:41
Kan iemand aangeven hoe goed of slecht de microfoon en het speakertje is bij een normaal telefoongesprek? Kan de ander je duidelijk verstaan en v.v.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren data abo en wil nu graag mijn mail automatisch binnen halen.
-kan dit uberhaubt met standaard emailapplicatie?...moet nu steeds op knop drukken om berichten binnen te halen.

Kan dit bv wel met gmail app of andere applicatie.

Andere vraag als ik in standaard email app op nieuw bericht klik krijg ik mijn contacten niet te zien...zit deze optie er niet op en moet je dus steeds betreffende emailadres compleet in typen?

Nog 1 vraag :heb sygic mobile maps 10 draaien met interne gps.....heb nu data abo dus hoe kan ik deze toestaan.....bij nokia was dit bv A-GPS.
Moet ik dit in sygic ergens aanklikken of op telefoon zelf en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 11:14:
Heb sinds gisteren data abo en wil nu graag mijn mail automatisch binnen halen.
-kan dit uberhaubt met standaard emailapplicatie?...moet nu steeds op knop drukken om berichten binnen te halen.

Kan dit bv wel met gmail app of andere applicatie.

Andere vraag als ik in standaard email app op nieuw bericht klik krijg ik mijn contacten niet te zien...zit deze optie er niet op en moet je dus steeds betreffende emailadres compleet in typen?

Nog 1 vraag :heb sygic mobile maps 10 draaien met interne gps.....heb nu data abo dus hoe kan ik deze toestaan.....bij nokia was dit bv A-GPS.
Moet ik dit in sygic ergens aanklikken of op telefoon zelf en waar?
om op je mail vraag terug te komen
als ik bij aan een letter intype zie ik de mailadressen van de contactpersonen waar naam van met die letter begint

instellen hoe vaak hij synchroniseert kan met de opties maar hoe of wat precies kan ik niet vinden.
ik gebruik zelf k9 mail.
hierin kan ik dat alles wel aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:49:
Vind zelf de schil van Sony best meevallen. Werkt voor mij iig prima (wel met FolderOrganizer Lite, overigens). Het "standaard" Apps menu gebruik ik niet eens meer.

Andere vraag: Ik ben wel geïnteresseerd om te weten hoe lang bij jullie de batterij meegaat en wat je er zoal mee doet?
Ik haal een ruime 24 uur op de batterij, waarvan er doordeweeks van 07:30 tot 20:00 RoadSync op push aanstaat en de GMail app ook op push staat. Tevens af en toe wat Bluetooth en wat telefoontjes.

Valt me toch eigenlijk nog best mee :)
Ik zit na 3 dagen telkens op 40-50% resterend, en dan laat ik m weer op. (Heb m pas 3 keer opgeladen tot op heden)
Heb Wifi continue aanstaan (soms zet ik m uit als ik ga slapen), kwartiertje bellen per dag, paar smsen, uurtje of twee spelen (internetten, spelletjes, camera, etc.)

Edit: en ik gebruik geen task killer of battery saver o.i.d.

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 24-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

Ik haal een krappe 24 uur, heb wel gmail en de timescape widget altijd aan. Verder heb ik afgelopen dagen nauwelijks gebeld. Ben benieuwd of ik het einde van een dag haal met meer telefoonverkeer.

Weet iemand hoe je een in volume oplopende ringtone instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ik denk dat het vrij veel uitmaakt dat ik 3g alleen aan heb staan als ik het gebruik. Wifi schakelt zichzelf uit wanneer de telefoon op standby staat, dus verbruikt alleen extra als ik iets aan het doen ben met de telefoon. 3g slurpt constant aan de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Heb sinds kort de mini pro, echt een superleuk apparaatje.
Ik wil de app QuickSettings installeren, alleen wordt de code bij scannen niet herkend en kan ik hem ook in de market niet vinden, iemand enig idee hoe ik dit op mijn mini pro kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
google search "quicksettings apk", eerste link, op je sd card zetten en daarvandaan installeren
Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste