Goeie oude (retro) consoles deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Dark0z schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:37:
[...]

Het is wel een Amiga 2000 behuizing. Waar zou ik het verder kunnen controleren of het echt een amiga 2000 betreft? Er zit in ieder geval een HDD in. Het lampje knippert als ik de Amiga opstart.

En hoe kan ik anders die workbench installeren?
Voordat je de workbench op HDD gaat installeren, zou ik mij afvragen waarom hij niet boot van drive df0 als je daar een bootable (game) disk in hebt. Booten van drive df0 heeft altijd prioriteit bij kickstart 1.2/1.3 en dat hij dat niet doet duidt op een probleem.

Ik zou als eerste het apparaat open schroeven, de HDD loskoppelen en aanzetten. Je ziet dan de kickstart versie op het scherm (als het goed is) en je hoort drive df0 'tikken'

Voor de duidelijkheid: je hebt de workbench niet nodig om spellen te spelen, daarom is dit boot probleem belangrijker dan het workbench installatie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
(jarig!)
Laat eens even weten welke disks je hebt? Met HDToolbox (Workbench extra's disk) zou je de HHD moeten kunnen prepareren. Overigens ben ik het eens met DCFreak. Probeer eerst eens zonder HDD om te kijken of de roms nog werken.

[ Voor 30% gewijzigd door MrX_Cuci op 30-03-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Sir_Hendro schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:42:
[...]

Net voor de release van de DS had Nintendo ook nog twee GBA SP's gemaakt met backlight ipv front light. Ik weet alleen dat de 1 surf blue heet maar de ander ben ik even vergeten. Als je op marktplaats of ebay zoekt naar gba surf blue vind je de backlight versie. Ik heb zelf recent een SP in mint conditie aangeschaft maar front light viel mij toch best tegen. De backlight versie geeft veeeeeeel beter beeld, vergelijkbaar met de DS.

Hoe er wel rekening mee dat er veel gevraagt wordt voor zo een surf blue GBA SP.

Verschil tussen front en backlight models:

[afbeelding]

//edit
Er waren nog twee versies met backlight, Tribal en Pink. Met tribal moet je dan wel oppassen want die was ook met frontlight gemaakt.
Hey, die linker (de NES editie) die heb ik :)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slim idee is dus gewoon om wanneer er nu bijv een special edition DS uitkomt te kopen en daar niks mee te doen aangezien die over zoveel jaar enorm veel meer waard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:30:
Slim idee is dus gewoon om wanneer er nu bijv een special edition DS uitkomt te kopen en daar niks mee te doen aangezien die over zoveel jaar enorm veel meer waard wordt.
Mwa, die laatste generatie SP met backlight waren in de winkel 80 euro. Als je het dan een paar jaar later op ebay verkoopt voor 80 euro maak je geen winst.

Ik zou tevens wel graag zo een backlight model willen hebben.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:05:
Zojuist een Megadrive gekocht met een zooitje games erbij. Die dingen kosten tweedehands geen drol, net als de spellen ervoor. Morgen ga ik hem ophalen. Dat wordt dan mijn allereerste Sega. Ik heb nooit een console van Sega gehad :P

Wat zijn afgezien van de Sonic-games de aanraders voor de Megadrive? Ik heb niet echt voorkeur voor bepaalde genres.
Natuurlijk Shinobi III en Shadow Dancer, echt vette side-scrolling actie games!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

DCFreak schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:59:
[...]

Ik zou als eerste het apparaat open schroeven, de HDD loskoppelen en aanzetten. Je ziet dan de kickstart versie op het scherm (als het goed is) en je hoort drive df0 'tikken'
Als ik zonder diskettes opstart, dan krijg ik wel een V1.3 kickstart scherm te zien. Ik weet niet of dat iets zegt./ Maar ik zal binnenkort even het zaakje open schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:25:
Vanwege de beperkte productie vraagt men al gauw 50 a 70 euro voor zo een ding in top conditie compleet met doos.
Mmm, voor 50 doe ik hem zo weg, wist niet dat ze "zoveel" waard zijn.
Doos heb ik vast niet meer.. dus 70 is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geengrenzuh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:22:
[...]

Natuurlijk Shinobi III en Shadow Dancer, echt vette side-scrolling actie games!
The Revenge of Shinobi, Golden Axe I & II, Streets of Rage II, Contra en Donald Duck's Quackshot

En last but not least...

Afbeeldingslocatie: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cyborg_Justice_Coverart.png

Cyborg Justice _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RollieBollie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:08:
Zijn die afterburners nog ergens te koop?
Zou er namelijk een keer zelf 1 willen inbouwen, en dan met de extra chip, waardoor je met de juiste knoppen combi de verlichting kan dimmen.
Zo een chipje zit er bij mij ook in :9
Ik heb (heel misschien) denk ik nog wel ergens een afterburner liggen in de verpakking... had een zeer klein krasje op het "schermpje", vandaar dat ik hem niet gebruikt heb...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn nieuwe aanwinsten van vandaag :)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2vxhmc6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/scz6dj.jpg

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Sir_Hendro schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:42:
[...]

Net voor de release van de DS had Nintendo ook nog twee GBA SP's gemaakt met backlight ipv front light. Ik weet alleen dat de 1 surf blue heet maar de ander ben ik even vergeten. Als je op marktplaats of ebay zoekt naar gba surf blue vind je de backlight versie. Ik heb zelf recent een SP in mint conditie aangeschaft maar front light viel mij toch best tegen. De backlight versie geeft veeeeeeel beter beeld, vergelijkbaar met de DS.

Hoe er wel rekening mee dat er veel gevraagt wordt voor zo een surf blue GBA SP.

Verschil tussen front en backlight models:

[afbeelding]

//edit
Er waren nog twee versies met backlight, Tribal en Pink. Met tribal moet je dan wel oppassen want die was ook met frontlight gemaakt.
Ik zit nu zelf te kijken voor dit blauwe model. Is er nou ook nog een blauw model dat geen backlight heeft? Die lichtblauwe versie zie ik namelijk geregeld en kan me niet voorstellen dat die zo bijzonder dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Er zijn 3 blauwe versies inderdaad ;)
Je hebt ijsblauw, cobaltblauw en surfblauw volgens mij.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik voel jaloezie opborrelen bij de Donald Duck en de Land Of Illusion :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Lampuhkap schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:48:
[...]

Ik voel jaloezie opborrelen bij de Donald Duck en de Land Of Illusion :P
Kopen kopen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Och, nog 2 weken en dan is t Disney-tijd :P Dat scheelt weer :P En op t moment geen zin in Game Gear games :P wil nog de Megadrive versies eerst overal van zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
(jarig!)
Dark0z schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:31:
[...]

Als ik zonder diskettes opstart, dan krijg ik wel een V1.3 kickstart scherm te zien. Ik weet niet of dat iets zegt./ Maar ik zal binnenkort even het zaakje open schroeven.
Dan werkt deze dus gewoon. Floppy erin doen en gamen maar....tenminste als die floppies het nog doen :) Je hoeft er verder geen diskettes in te steken. De HDD is dus niet geïnstalleerd, anders was deze zonder floppies rechtstreeks naar de HDD gestart in plaats van naar het kickstartscherm 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Iemand enig idee wat dit voor vage Snes-editie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
danielkraak schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:17:
[...]

Ik zit nu zelf te kijken voor dit blauwe model. Is er nou ook nog een blauw model dat geen backlight heeft? Die lichtblauwe versie zie ik namelijk geregeld en kan me niet voorstellen dat die zo bijzonder dan ook is.
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:21:
Er zijn 3 blauwe versies inderdaad ;)
Je hebt ijsblauw, cobaltblauw en surfblauw volgens mij.
Surf Blue is dus de enige blauwe versie met backlight in de EU. Je kunt ook nog een Pearl Blue nemen uit USA. Zij hebben daar ook nog een mooie Graphite uitvoering met backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Klopt ja, de graphite is de mooiste.

Hier hebben we de Surf Blue tegenover de Pearl Blue in de USA.
Hier hebben we de Roze tegenover de Pearl Roze in de USA.
En hier hebben we de zilveren Tribal tegenover de Graphite daar.

D'r zijn ook nog 2 LE's, een van Pikachu en Spongebob volgens onze vriend Wikipedia.

Ik heb er overigens geen met backlight, moet ik maar eens naar op zoek gaan. Zo'n ding is imo wel de beste optie om fatsoenlijk de oude GB games te kunnen spelen. Op een gewone GBA met een Afterburner na wellicht, die ligt idd beter in de hand...

[ Voor 35% gewijzigd door Sp33dFr34k op 30-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
danielkraak schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:54:
Iemand enig idee wat dit voor vage Snes-editie is?
Wat is daar raar aan dan?
Misschien dat Sp33dFr34k wel het verlossend antwoord heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lol, geen idee. Het is niet de standaard PAL doos, dat is wat hij bedoelt. Misschien een Braziliaanse/Mexicaanse versie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:01:
Lol, geen idee. Het is niet de standaard PAL doos, dat is wat hij bedoelt. Misschien een Braziliaanse/Mexicaanse versie oid?
Sowieso een paarse verpakking... niet echt de standaard 'SNES" marketing... ook 'Super Mario World Power Station' is geen bekende gehoorde uitdrukking en klinkt niet echt 'Nintendo' qua marketing :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg een gat in mijn hadn van het verzamelen van retro spullen. :/

Ik keek net weer op Ebay en zie een Naruto Special edition GB SP Wanna have

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:01:
Die doos ziet er anders verdacht Hollands uit ;)
SUPER MARIO WORLD, hét wereldavontuur van Mario
Wisselstroomadapter
Of misschien Zuid-Afrikaans? O-)

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 30-03-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lol, had niet naar de tekst gekeken, kreeg koude rillingen over m'n rug van die lelijke doos! :P

@Jey: Tja, je moet een grens trekken voor jezelf he. Hij ziet er wel leuk uit, maarja als je alle verschillende GB's wilt verzamelen, waar ben je dan mee bezig? Moet je natuurlijk zelf weten he, just sayin'. Is het overigens de backlight versie, zo te zien niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ho ho ho Sp33dFr34k

Ik probeer ook van alle soorten GB's wel 1 te hebben :P in t geval van de Micro heb ik er zelfs 2 :D
Goed, de DS boeit me dan weer geen zak. Daar heb ik de DS Lite Zwart van, die heb gekocht van de centjes die ik verdiende aan mn blauwe Nintendogs Pack :') Ja, dat lees je goed! Ik heb een DS Nintendogs Pack gekocht bij de release destijds :') een blauwe, ik vond t wel cute die hondjes :P Heb nu een real life pup en die is toch een stuk leuker :+

Goed, mijn Sega CD game is de deur uit, komt een mooie Sonic 2 mintje voor terug :D Waar ik dan weer erg blij mee ben! :D Ben benieuwd!

En iemand die Jungle Book heeft voor de MD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:58:
Ik heb er overigens geen met backlight, moet ik maar eens naar op zoek gaan. Zo'n ding is imo wel de beste optie om fatsoenlijk de oude GB games te kunnen spelen. Op een gewone GBA met een Afterburner na wellicht, die ligt idd beter in de hand...
Ik heb voor zowel mijn DS als voor mijn SP een 'grip' gekocht zodat de SP en de DS heerlijk in de hand liggen.

DS stereo grip (gebruik de speakers tevens niet)
Afbeeldingslocatie: http://www.consoleaccessories.org.uk/wp-content/uploads/image/Atomic%20Accessories%20Hi%20Feel%20Stereo%20Grip%20(DS%20Lite)%20(Nintendo%20DS)%20Console%20accessory.jpg

GBA SP accessoires pack (gebruik alleen de grip, het vergrootglas is echt een kutding)
Afbeeldingslocatie: http://www.kabelsenco.nl/shop/images/GB100035-3in1-groot.jpg

Hierdoor liggen beide wel heerlijk in de hand :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 16:50
Sir_Hendro schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:36:
[...]

Ik heb voor zowel mijn DS als voor mijn SP een 'grip' gekocht zodat de SP en de DS heerlijk in de hand liggen.

DS stereo grip (gebruik de speakers tevens niet)
[afbeelding]

GBA SP accessoires pack (gebruik alleen de grip, het vergrootglas is echt een kutding)
[afbeelding]

Hierdoor liggen beide wel heerlijk in de hand :9
Goeie tip, ik heb een GBA SP backlight uit de USA gehaald, maar het ligt inderdaad niet lekker in de hand. Heb je een link voor de grip voor de GBA SP?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
theforce81 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 00:45:
[...]

Goeie tip, ik heb een GBA SP backlight uit de USA gehaald, maar het ligt inderdaad niet lekker in de hand. Heb je een link voor de grip voor de GBA SP?
linkje

Hier haal je de SP grip. Ze hebben daar geloof ik ook de stereo grip voor de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

MrX_Cuci schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:52:
[...]

Dan werkt deze dus gewoon. Floppy erin doen en gamen maar....tenminste als die floppies het nog doen :) Je hoeft er verder geen diskettes in te steken. De HDD is dus niet geïnstalleerd, anders was deze zonder floppies rechtstreeks naar de HDD gestart in plaats van naar het kickstartscherm 1.3
Ok mooi :) maar als ik nu mijn HDD wil installeren, welke stappen moet ik dan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sir_Hendro schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 03:13:
[...]

linkje

Hier haal je de SP grip. Ze hebben daar geloof ik ook de stereo grip voor de DS.
Bedankt voor de tip! Ik heb hem meteen aangeschaft. Lijkt me super spelen inderdaad, en voor dat geld zeker niet verkeerd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Bram, ik bedoelde dus meer alle verschillende kleuren en edities etc. Dat je alle verschillende modellen wilt hebben snap ik wel :)

Ik heb zelf een aantal classics, geen pocket (schaam), een gewone gba, geen micro (wat is het voordeel van een micro?) een SP en een DS Lite, dat was het. Er komt nog een complete Tribal SP aan met backlight en een losse Surf Blue SP met backlight. De Tribal is nieuw, de blauwe is als nieuw.

@theforce81: hoezo heb je er eentje uit de USA gehaald? Die dingen zijn daar reteduur.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:36:
Bram, ik bedoelde dus meer alle verschillende kleuren en edities etc. Dat je alle verschillende modellen wilt hebben snap ik wel :)

Ik heb zelf een aantal classics, geen pocket (schaam), een gewone gba, geen micro (wat is het voordeel van een micro?) een SP en een DS Lite, dat was het. Er komt nog een complete Tribal SP aan met backlight en een losse Surf Blue SP met backlight. De Tribal is nieuw, de blauwe is als nieuw.

@theforce81: hoezo heb je er eentje uit de USA gehaald? Die dingen zijn daar reteduur.. ;(
Was met backlight, heb er 45 USD met verzenden voor neergelegd. Wist echt niet dat ze ook hier in NL te verkrijgen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

$45 incl. verzending voor een complete? Das niet duur...
Hier in NL zijn ze wel te krijgen hoor, gewoon goed zoeken, heb ze allebei van MP afgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand bekend met de C64?

Er zijn een aantal games waarvan ik al een screenshot heb gevonden maar van sommige games kan ik geen gameplay videos vinden om er achter te komen hoe ze heten.

Ik weet van een game, dat je planeten kon kiezen en kon schieten op alienachtige space ships en op de planeten moest je vechten tegen soort van indianen. (heel wazig omschreven)

Oh en dit spel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ECoKVFtxaQPZ3RTrWX1onfXb/full.jpg heet dus geen ants.

@hierbeneden:
dan moet je voor de GB SP NES famicom edition gaan

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-03-2010 22:21 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:36:

Micro is lekker klein en een goed scherm. steek je zo in je zak en kan je ff onderweg mee gamen. Heel fijn ding al zeg ik t zelf :D

mja, SP heb ik nog niet, wil er wel 1, maar dan wel meteen de NES editie. Ding is zo geil om te zien alleen al :P
en ik heb verder, GB, GBC, GBA, GB Micro. DS Lite.Pocket mis ik ook nog. en de SP dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:54:
$45 incl. verzending voor een complete? Das niet duur...
Hier in NL zijn ze wel te krijgen hoor, gewoon goed zoeken, heb ze allebei van MP afgehaald :)
Was niet kompleet, maar ik ben blij dat ik een backlight versie heb, de niet backlight is echt rotzooi in vergelijking. Ik wilde de backlight eigenlijk ook alleen maar om Gameboy spellen te spelen, zoals Link's Awaking DX en de andere twee Zelda's voor de Gamboy Color. Speelt echt veel beter op de backlight versie.
Wat helemaal ultiem speelt is op mijn Gamecube met Gameboy Player, die had ik een jaar geleden voor een prikkie gekocht, kompleet in doos en twee spellen voor 15 Euro! Kan ik de spellen op TV, WC, onder de douche, vliegtuig, onder het sturen en weet ik veel waar gewoon op beste kwaliteit spelen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik weet het, vloeken in de kerk, maar ik loop de laatste tijd een beetje rond met de vraag "wat is het nut eigenlijk van die verzameling die ik hier heb opgebouwd, steekt ondertussen véél geld in, heb geen plaats meer om alles op te bergen/uit te stallen en heb eigenlijk te weinig tijd om er effectief iets mee te doen" en ook "sealed/nieuw spul is leuk in een collectie maar eigenlijk gewoon dood kapitaal"...

Ik ben er daarom ook over aan het nadenken om na de verkoop van mijn complete Sega collectie ook m'n Nintendo collectie stevig uit te dunnen (met de kans dat ik er nadien spijt van ga krijgen uiteraard). Ik denk dat ik m'n collectie GB's (van elk eentje, de dubbels moeten weg), een NES, een SNES en een VB ga bijhouden en voorts enkel de games die ik ook effectief wil spelen... N64 zegt me eigenlijk niets dus mag ook verdwijnen.

Aanzet tot deze gedachte is eigenlijk de verkoop van men GBA demopod geweest (wegens plaatsgebrek) en een interessant bod op m'n N64 demopod...

*Krueger denkt na over deze moeilijke beslissing*

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan het me voorstellen, daarom geef ik er ook niet al teveel aan uit en probeer ik de krenten uit de pap te vissen.

Maar mijn voorliefde voor retro comes and goes, soms heb ik buien dat ik denk aan verkoop, maar dan bedwing ik dat gevoel waarna ik daar later weer blij mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Exorcist schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:06:
Kan het me voorstellen, daarom geef ik er ook niet al teveel aan uit en probeer ik de krenten uit de pap te vissen.

Maar mijn voorliefde voor retro comes and goes, soms heb ik buien dat ik denk aan verkoop, maar dan bedwing ik dat gevoel waarna ik daar later weer blij mee ben.
Dit gevoel ken ik ;)
Maar, ik heb dan ook geen heel uitgebreidde collectie. Maar mijn VB, GB classic, NES, SNES, N64, GBA SP en Gamecube zal ik niet snel weg doen. Ook heb ik alleen de games die ik wil spelen. Maar als ik ooit in geld problemen zal komen (wat mij stug lijkt) zal ik eerst alles verkopen wat geen VB/Gameboy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
(jarig!)
Dark0z schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:18:
[...]

Ok mooi :) maar als ik nu mijn HDD wil installeren, welke stappen moet ik dan ondernemen?
Als je opstart met workbench 1.3 disk zou je de HDD al moeten zien. Het kan zijn dat deze leeg is. Gewoon de hele content van Workbench 1.3 naar die HDD kopiëren. Als het goed is start deze dan altijd in workbench op tenzij je er een disk in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik dacht ik meld dit even voor de liefhebbers, er staat nu een boxed stadium events op marktplaats, hoogste bod momenteel 225.
http://link.marktplaats.nl/335070665

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
navlim schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:03:
Ik dacht ik meld dit even voor de liefhebbers, er staat nu een boxed stadium events op marktplaats, hoogste bod momenteel 225.
http://link.marktplaats.nl/335070665
Op zich geen geld voor het spel, als je ziet wat het op Ebay doet e.d. :)

Ben verder niet echt op de hoogte van de meest zeldzame games, las net ergens wel dat een boxed Ducktales II het goed doet. Die heb ik in 93 nieuw gekocht, jammer dat ik het ooit weer wegdeed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Bruiser schreef op donderdag 01 april 2010 @ 11:59:
Ik weet het, vloeken in de kerk, maar ik loop de laatste tijd een beetje rond met de vraag "wat is het nut eigenlijk van die verzameling die ik hier heb opgebouwd, steekt ondertussen véél geld in, heb geen plaats meer om alles op te bergen/uit te stallen en heb eigenlijk te weinig tijd om er effectief iets mee te doen" en ook "sealed/nieuw spul is leuk in een collectie maar eigenlijk gewoon dood kapitaal"...
Een ander kan je natuurlijk niet vertellen wat te doen, maar het nut van een verzameling kan zijn dat je het leuk vind deze op te bouwen, in bezit te hebben en eventueel kan verkopen als je geld nodig hebt. In die zin is het geld wat er in zit net zo dood als geld op een spaarrekening, dus ik zou alleen gaan verkopen als je het geld echt nodig hebt en vrijwel direkt gaat uitgeven.

Zelf heb ik ook meer consoles etc dan ik kan uitstallen, maar af en toe ga ik wat dingen wisselen en dan is het net alsof ik weer allemaal nieuwe spelcomputers en games heb :9
Ik ben er daarom ook over aan het nadenken om na de verkoop van mijn complete Sega collectie ook m'n Nintendo collectie stevig uit te dunnen (met de kans dat ik er nadien spijt van ga krijgen uiteraard). Ik denk dat ik m'n collectie GB's (van elk eentje, de dubbels moeten weg), een NES, een SNES en een VB ga bijhouden en voorts enkel de games die ik ook effectief wil spelen... N64 zegt me eigenlijk niets dus mag ook verdwijnen.
De kans is groot dat je er spijt van gaat krijgen! Ik heb zelf ook af en toe een verzamel 'dip' dan denk ik; wat moet ik met al die rommel in huis? Maar ik weet uit ervaring dat die dip meestal na 2 of 3 maanden weer voorbij is, en dan ga ik gewoon weer verder met nieuwe verzamel drift :)
Aanzet tot deze gedachte is eigenlijk de verkoop van men GBA demopod geweest (wegens plaatsgebrek) en een interessant bod op m'n N64 demopod...

*Krueger denkt na over deze moeilijke beslissing*
Verkoop alleen als je het geld echt nodig hebt, als je spijt krijgt dan kom je er achter dat sommige zaken nu een stuk moeilijker zijn te vinden dan 4 of 5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mja, dat is met alles zo. Feit voor mij is dat ik gewoon veel meer plezier heb met het spelen van die 'oude' spellen. De huidige spellen kunnen me niet zo lang boeien, been there done that. Maar de oude spellen blijven op de een of andere manier veel langer leuk. Ik zeg niet dat ik niet veel spellen heb waar ik geen drol aan vind, maar meer heb om het maar te hebben. Die Stadium Events zal ik dan ook nooit van z'n leven kopen, puur omdat het een strontspel is. Leuk dat het zeldzaam is, maar dat kan me weinig boeien... (tegen een kleine prijs dan daargelaten).

Natuurlijk kun je ook alles spelen met een copybox, chip, oid, maarja daar ben ik teveel een retroliefhebber voor.

Ik geef er natuurlijk ook liever niet teveel aan uit, als ik een koopje heb gemaakt voel ik me weer helemaal happy, al zal een ander dat wss een heule slechte koop vinden.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

MrX_Cuci schreef op donderdag 01 april 2010 @ 12:57:
[...]

Als je opstart met workbench 1.3 disk zou je de HDD al moeten zien. Het kan zijn dat deze leeg is. Gewoon de hele content van Workbench 1.3 naar die HDD kopiëren. Als het goed is start deze dan altijd in workbench op tenzij je er een disk in doet.
Pfoe :p ben echt helemaal uit met de amiga. Ik kan zelfs de HDD niet vinden waar ik de workbench naartoe zou meoten kopieeren. Staan er ergens screens/handleiding oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stadium events.. de exemplaren die verkocht zijn waren wel meer "mint" en completer dan deze..
Als hij zoveel opbrengt op ebay waarom plaatst de verkoper hem daar dan niet? Beter 700 dan 250?

Daarvoor hebben we Vraag&Aanbod :)

[ Voor 20% gewijzigd door psychoclown op 02-04-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Sp33dFr34k schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:41:
Mja, dat is met alles zo. Feit voor mij is dat ik gewoon veel meer plezier heb met het spelen van die 'oude' spellen. De huidige spellen kunnen me niet zo lang boeien, been there done that. Maar de oude spellen blijven op de een of andere manier veel langer leuk. Ik zeg niet dat ik niet veel spellen heb waar ik geen drol aan vind, maar meer heb om het maar te hebben. Die Stadium Events zal ik dan ook nooit van z'n leven kopen, puur omdat het een strontspel is. Leuk dat het zeldzaam is, maar dat kan me weinig boeien... (tegen een kleine prijs dan daargelaten).

Natuurlijk kun je ook alles spelen met een copybox, chip, oid, maarja daar ben ik teveel een retroliefhebber voor.

Ik geef er natuurlijk ook liever niet teveel aan uit, als ik een koopje heb gemaakt voel ik me weer helemaal happy, al zal een ander dat wss een heule slechte koop vinden.. :P
Oude spellen zijn over t algemeen ook leuker om te spelen. t zal t gevoel erbij wel zijn. Lekker zon cart in de console steken en spelen..... geen gedonder met de games, weinig bugs, geen achterlijke patches en gezeur met DRM. Lekker makkelijk. Iig qua gameplay ook leuker vind ik.

en van die strontspelletjes heb ik er ook zat van hoor, maar juist omdat t zo fout is, koop je t toch :P Maar dat zijn dan wel goedkope spellen, geen 250 euro voor een NES game, dat gaat me sowieso een beetje ver.
30 euro voor een game ofzo ok. 100 euro voor een piece of hardware (console) ook prima. Maar veel gekker, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Oude spellen zijn over t algemeen ook leuker om te spelen. t zal t gevoel erbij wel zijn. Lekker zon cart in de console steken en spelen..... geen gedonder met de games, weinig bugs, geen achterlijke patches en gezeur met DRM. Lekker makkelijk. Iig qua gameplay ook leuker vind ik.
Op zich ben ik hier wel mee eens, maar console spellen tegenwoordig hebben net zoveel bugs (of net zo weinig) geen drm, DVD/BD moet je er ook in doen, dus jouw punten hebben meer betrekking tot PC games. Het is dus hetzelfde en eventuele bugs worden met updates verholpen.

Gameplay moet ik je gelijk geven, maar soms vind ik de spellen van nu ook wel zijn plus punten hebben; autorecover (dus geen life meter, ala Gears of War), retry als je dood gaat (ala FF13) en het saven or achievements natuurlijk!

Heb vandaag Zombie Revenge binnen gekregen voor de Naomi (ook oldschool, ook beschikbaar op de Dream Cast) en dat speelt gewoon lekker weg. Games die dus zo'n 45 minuten duren en dat is meer dan genoeg.

Gewoon elke keer opnieuw proberen, elke keer je tijd verbeteren of je score... ja de goude oude tijd! :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Toevallig laatst (volgens mij eergister) nog een hele poos Zombie Revenge gedaan, echt een lastig spel!
Ben tot level/stage/whatever 5 gekomen volgens mij, en toen moest ik toch echt overnieuw beginnen volgens mij :? En ik heb volgens mij meer dan 45 minuten gedaan om "zo ver" te komen :P Maargoed, dat spel ligt me gewoon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

... arcade is iets anders inderdaad. Moest alleen een berg euro's (nou goed, freeplay :)) der in knallen en je hebt unlimited continues. Had het spel nog nooit gespeeld, maar bevalt me zeer goed.

Gewoon blijven proberen zeg ik uit ervaring. Ik ga soms met games van 10 credits naar 2 credits. Probeer nog steeds een keer GigaWing te 1 creditten op max difficulty met standaard lives en bombs, maar die laatste boss :(

@Hieronder; probeer de cartridge een klein stukje eruit te trekken (omhoog) als hij er in zit. Wattenstaafje kan je ook gebruiken voor het cartridge slot.

[ Voor 15% gewijzigd door DLX op 02-04-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hebben jullie misschien nog tips om mijn snes weer aan de praat te krijgen? Hij heeft een tijdje (een aantal jaar :p) op zolder gestaan maar nu doet hij niet veel meer. Daarvoor deed hij het nog wel.

Ik heb al m'n spellen geprobeerd (+/- 30). Het enige spel dat iets doet is street fighter 2 turbo. Bij dat spel krijg ik wat blokjes op mijn tv te zien. Andere spellen doen helemaal niks (zwart beeld).

Ik gok dat de cardridges geen goed contact meer maken. Het slot in de snes ziet er nog goed uit. Ik zie geen roest bijv. Schoonblazen heeft niet geholpen... maar wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Slogra schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:13:
Hebben jullie misschien nog tips om mijn snes weer aan de praat te krijgen? Hij heeft een tijdje (een aantal jaar :p) op zolder gestaan maar nu doet hij niet veel meer. Daarvoor deed hij het nog wel.

Ik heb al m'n spellen geprobeerd (+/- 30). Het enige spel dat iets doet is street fighter 2 turbo. Bij dat spel krijg ik wat blokjes op mijn tv te zien. Andere spellen doen helemaal niks (zwart beeld).

Ik gok dat de cardridges geen goed contact meer maken. Het slot in de snes ziet er nog goed uit. Ik zie geen roest bijv. Schoonblazen heeft niet geholpen... maar wat kan ik nog meer doen?
Kijk eens hier, dit moet het probleem wel zijn! http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/snes-glitches.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Thx, ik ga het proberen! Toch vreemd dat die pinnetjes zo verbuigen terwijl je niks met de snes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Slogra schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:46:
Thx, ik ga het proberen! Toch vreemd dat die pinnetjes zo verbuigen terwijl je niks met de snes doet.
Als er een cartridge inzit, dan blijft hij op spanning, uiteindelijk zzakt die spanning af en kan er speling ontstaan. Tevens doe je er ook goed aan om die connecters schoon te maken en ook je cartridges. Des te minder vuil des te beter.

Bij mijn NES heb ik dit ook gedaan. Alles goed schoon gemaakt, pinnetjes verbogen en hij deed het als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Hoe heb je het spul schoongemaakt? Heb je daarvoor nog special schoonmaakmiddel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Laatst online: 22-08 14:00
Als spellen bij mij niet werken dan doe ik altijd het volgende. Ik maak altijd mijn spellen schoon met alcohol en een wattenstaafje. Een kant van het wattenstaafje dompel ik in de alcohol. Dan veeg ik het af aan de rand van het flesje zodat het staafje niet te nat is, maar wel genoeg om het schoon te maken. Daarmee wrijf ik elke connector schoon. Dan zie je ook hoe smeriger het spel hoe meer zwarte aan je wattenstaafje komt. Als het spel echt smerig is dan gebruik is ook de andere kant van het wattenstaafje met alcohol en eventueel ga ik zelfs door met een nieuw staafje. Tot het spel schoon is dan gebruik ik de droge kant om de alcohol van de connectoren af te vegen.

Als je spellen het dan nog niet doen dan ligt het aan de connector van de console. Deze kan vies zijn of zoals theforce81 al zei dat de pinnen verbogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Baardmeester schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:20:
Als spellen bij mij niet werken dan doe ik altijd het volgende. Ik maak altijd mijn spellen schoon met alcohol en een wattenstaafje. Een kant van het wattenstaafje dompel ik in de alcohol. Dan veeg ik het af aan de rand van het flesje zodat het staafje niet te nat is, maar wel genoeg om het schoon te maken. Daarmee wrijf ik elke connector schoon. Dan zie je ook hoe smeriger het spel hoe meer zwarte aan je wattenstaafje komt. Als het spel echt smerig is dan gebruik is ook de andere kant van het wattenstaafje met alcohol en eventueel ga ik zelfs door met een nieuw staafje. Tot het spel schoon is dan gebruik ik de droge kant om de alcohol van de connectoren af te vegen.

Als je spellen het dan nog niet doen dan ligt het aan de connector van de console. Deze kan vies zijn of zoals theforce81 al zei dat de pinnen verbogen zijn.
En ik las ergens dat het schoonmaken met alcohol juist slecht was. Ik kan het alleen niet meer vinden, dus het zal wel meevallen. :')

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dat staat hier idd ook ergens, ergens ver weg op t forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
l0c4lh0st schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:21:
[...]

En ik las ergens dat het schoonmaken met alcohol juist slecht was. Ik kan het alleen niet meer vinden, dus het zal wel meevallen. :')
LOL, dat is simpel te zien, als je de achterkant van de cartridge leest staat het er letterijk bij NES en SNES. Ik gebruik contact spray om het goed schoon te maken, werkt prima!

[ Voor 8% gewijzigd door Koldur op 02-04-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
theforce81 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 14:54:
[...]

LOL, dat is simpel te zien, als je de achterkant van de cartridge leest staat het er letterijk bij NES en SNES. Ik gebruik contact spray om het goed schoon te maken, werkt prima!
Nouja, dat staat er neem ik aan voornamelijk omdat anders de cleaning kits van Nintendo nogal useless worden. :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Helaas, het heeft niet geholpen. Ik heb geprobeerd de pinnentje in de snes beter te zetten. Waarschijnlijk ben ik iets te lomp geweest want nu doet ie nog minder. Sommige pinnetjes staan behoorlijk krom en hij doet helemaal niks meer. Ik denk omdat sommige pinnetjes met het silverkleurige gedeelte contact maken 8)7

Contact spray ook nog geprobeerd maar dat helpt natuurlijk ook niet meer. En nog geprobeerd die schroeven er uit te krijgen maar ook dat lukte me niet.

Jammer, ik had wel zin in een potje snessen. Zal het nu met een emulator moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
l0c4lh0st schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:26:
[...]

Nou ja, dat staat er neem ik aan voornamelijk omdat anders de cleaning kits van Nintendo nogal useless worden. :+
Alcohol heeft ook wel de eigenschap bij overmatig gebruik dat het dingen juist brozer maakt/aanvreet. Daarom mag je er b.v. geen TFT schermen mee schoonmaken. Vanwege dat aanvreten wordt alcohol voor deze doeleinden ook altijd in een glazen fles bewaard, plastic kan er gewoon niet (goed) tegen.

Ik gebruik ook altijd contactspray, werkt prima! Het is wel jammer dat het altijd meer troep achterlaat dan alcohol en dat je het echt goed moet droog vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ik gebruik vaak wasbenzine icm wattenstaafjes om dingen schoon te krijgen. Plastic objecten maak ik daarna wel snel schoon met een vochtig doekje omdat er anders zo'n witte waas achterblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
(jarig!)
Dark0z schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:49:
[...]

Pfoe :p ben echt helemaal uit met de amiga. Ik kan zelfs de HDD niet vinden waar ik de workbench naartoe zou meoten kopieeren. Staan er ergens screens/handleiding oid ?
Je kunt op de EAB file server wat manulas en dergelijke vinden. Misschien zit er wat tussen? http://eab.abime.net/showthread.php?t=43633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Ik heb een vraagje:

Op een aantal van mijn boxed games staan de teksten:

This Game Pak may/can only be used with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System.
of
This Game Pak cannot be used with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System.

Wat betekend dat nu eigenlijk?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
navlim schreef op zondag 04 april 2010 @ 03:44:
Ik heb een vraagje:

Op een aantal van mijn boxed games staan de teksten:

This Game Pak may/can only be used with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System.
of
This Game Pak cannot be used with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System.

Wat betekend dat nu eigenlijk?
Van Wikipedia: NES consoles sold in different regions had different lockout chips, so games marketed in one region would not work on consoles from another region. Known regions are: USA/Canada (3193 lockout chip), most of Europe (3195), Asia (3196) and UK, Italy and Australia (3197). Since two types of lockout chip were used in Europe, European NES game boxes often had an "A" or "B" letter on the front, indicating whether the game is compatible with UK/Italian/Australian consoles (A), or the rest of Europe (B).[14] Rest-of-Europe games typically had text on the box stating "This game is not compatible with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System". Similarly, UK/Italy/Australia games stated "This game is only compatible with the Mattel or NES versions of the Nintendo Entertainment System".

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet wist, wellicht omdat mijn chipje een pootje mist. Leuk om te weten aangezien ik me dit eigenlijk ook af vroeg :-)

Leuke vraag overigens, niet meer van dit soort zaken op te lossen iemand?

Edit: Mattel deed overigens volgens hetzelfde artikel de distributie in region A, vandaar dat geneuzen over Mattel, zie onderstaande box-shot (logo Mattel links-onder, overigens ook nooit tegengekomen).

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2li8p6v.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door beatle op 04-04-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
Ok, ik heb een "Hollandse" NES, dus voor die games zou ik eigenlijk een "Engelse" NES of een Game-Genie moeten hebben of m'n console modden, correct? Misschien ook de reden dat de Probotector die ik gekocht heb het niet goed doet :D.

[ Voor 33% gewijzigd door navlim op 04-04-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Gamekey eraan hangen helpt ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

beatle schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:54:
[...]

...an "A" or "B" letter on the ...
Ik dacht altijd dat die B voor "Bovenkant" stond :P serieus

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
GZ schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:56:
[...]

Ik dacht altijd dat die B voor "Bovenkant" stond :P serieus
Sjah, en de A voor andere kant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
beatle schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:11:
[...]

Sjah, en de A voor andere kant dan?
LOL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend Super Bubsy aan een niet-retrogamer geleerd. Blijft nog wel een aardig game, ondanks de kritieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Super Bubsy, da's toch de pc versie? Hoe draai je die op een hedendaagse pc? Ik krijg 'm niet aan de praat op Windows XP.

Het is wel een moeilijk spelleke (in 1 keer dood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
met dosbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die zo een arcadekast (MAME) hebben??

Ik wil er wel 1 bouwen, op de kop tikken, PC'tje met mame erin en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:13:
Super Bubsy, da's toch de pc versie? Hoe draai je die op een hedendaagse pc? Ik krijg 'm niet aan de praat op Windows XP.

Het is wel een moeilijk spelleke (in 1 keer dood).
Damn, bedoelde Bubsy: claws encounters of the furred kind, Snes versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fout

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:16:
Zijn hier mensen die zo een arcadekast (MAME) hebben??

Ik wil er wel 1 bouwen, op de kop tikken, PC'tje met mame erin en gaan.
Jep, MAME of JAMMA is nogal een verschil, maar kijk hier eens

Mame arcadekast bouwen

Persoonlijk vind ik MAME niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Net nog eens Super Bubsy geprobeerd en het werkt gewoon! Aantal jaren geleden ook eens geprobeerd en toen werkte het niet.

Anyway zo ziet Bubsy voor de pc er dus uit:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/4760/bubsyexe1.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-06 13:40
Misschien is het al eerder gevraagt maar ik heb even vlug door de topic gebladerd en zag zo 123 niets hierover
weet iemand nog tips over hoe je de rubbertjes van de nes controllers goed kunt repareren of eventueel vervangen voor anderen ik zit met twee flauwe knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
vervangen van de rubbertjes is de enige oplossing, aangezien ze niet meer gemaakt worden en/of te krijgen zijn heb je 2 mogelijke oplossingen. Een nieuwe controller voor een recent systeem zoeken waar je de rubbertjes uit kan halen en hopen dat je ze passend kan maken, 2e optie is een set nieuwe NES controllers kopen. Er is een gast uit spanje op ebay die ze per 2 verkoopt.

update: Na even zoeken blijk je ze hier en daar wel los te kunnen kopen.

http://www.estarland.com/product29811.html
http://bits.rewind-gaming...s-rubber-inserts-new.html

[ Voor 23% gewijzigd door gravitone op 06-04-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
LijkjeNL schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:10:
Misschien is het al eerder gevraagt maar ik heb even vlug door de topic gebladerd en zag zo 123 niets hierover
weet iemand nog tips over hoe je de rubbertjes van de nes controllers goed kunt repareren of eventueel vervangen voor anderen ik zit met twee flauwe knoppen.
Ik heb wel eens wat afgeragde controllers gesloopt ( en bewaar altijd alles 8)7 ) en die dingen er uit gehaald. Heb er hier dus nog wel wat liggen, welke zoek je precies? Die onder het d-pad of die "losse"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
CrystalViriS schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:05:
[...]

Ik heb wel eens wat afgeragde controllers gesloopt ( en bewaar altijd alles 8)7 ) en die dingen er uit gehaald. Heb er hier dus nog wel wat liggen, welke zoek je precies? Die onder het d-pad of die "losse"?
die losse voor onder de a/b toetsen
mocht je deze hebben neem ik ze graag over van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Evt. een tip. rubbers van een (namaak) SNES pad (beter verkrijgbaar) kun je bij de a-b-x-y knopjes netjes door het midden knippen, waardoor je voor 2 nes controllers A/B knoppen hebt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Je kunt volgens mij gewoon grafietspray daarvoor kopen.

Een goede oplossing die tijdelijk zou moeten zijn maar bij mijn SNES al een hele tijd werkt is met een zacht potlood (B of zachter) de rubbers inkleuren. Werkt verassend goed en je hoeft er geen controller voor op te offeren.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Vandaag een GBA SP met backlight ontvangen, scheelt idd heel wat tegenover de frontlight versie.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2po6vsy.jpg

Daarnaast nog een gun voor zowel PS1 als Saturn, een NES die het klepje mist (iemand een klepje over? :P) en een multitab voor de Megadrive.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/29peyhv.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Waar heb je die guns vandaan? ennem, zijn ze zoals op de doos, of van dat felle oranje of blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Lampuhkap schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:50:
Waar heb je die guns vandaan? ennem, zijn ze zoals op de doos, of van dat felle oranje of blauw?
Ziet er precies zo uit als op de doos, ik heb hem namelijk ook (al een tijdje dus geen idee meer waar vandaan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Laatst online: 10-07-2024
Als retro-fan probeer ik voor mijn XBOX360 en PS2 wat retro-like games te vinden.

Voor de PS2 gaat dat prima: Gradius 5, R-Type Final, Puzzle Buzzle, Virtua Fighter 4. Retro in een nieuw jasje. Prachtig! :)

Maar voor de XBOX360 valt het vies tegen. Heb laatst wel MegaDrive collection gekocht, maar ja veel games ken ik natuurlijk al. Tuurlijk heb ik wel meer games die allemaal geweldig zijn. Maar het is allemaal zo 3D.
Wil ook wel eens een oldskool spel spelen, lekker in 2D (met 3D achtergronden is wel leuk ja ;) )

Zijn dat soort games ook te vinden voor de XBOX360? Kijk ik misschien in de verkeerde winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Die gun heb ik ook marktplaats gevonden. Reden dat ik die heb gekocht is omdat ik die vroeger ook had. Fijn dingetje en als je er batterijen in stopt heeft ie ook nog een soort van recoil. Ziet er idd precies zo uit als op de doos. Ook mooi dat ie ook op de Saturn kan, hoewel ik niet weet of die compatible is met alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LijkjeNL
Plakjekaas schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:39:
Als retro-fan probeer ik voor mijn XBOX360 en PS2 wat retro-like games te vinden.

Voor de PS2 gaat dat prima: Gradius 5, R-Type Final, Puzzle Buzzle, Virtua Fighter 4. Retro in een nieuw jasje. Prachtig! :)

Maar voor de XBOX360 valt het vies tegen. Heb laatst wel MegaDrive collection gekocht, maar ja veel games ken ik natuurlijk al. Tuurlijk heb ik wel meer games die allemaal geweldig zijn. Maar het is allemaal zo 3D.
Wil ook wel eens een oldskool spel spelen, lekker in 2D (met 3D achtergronden is wel leuk ja ;) )

Zijn dat soort games ook te vinden voor de XBOX360? Kijk ik misschien in de verkeerde winkels?
er is genoeg te koop via xbox 360 live arcade
denk daarbij aan pacman, doom, wolfenstein 3d, duke nukem, digdug etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
LijkjeNL schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:23:
[...]

er is genoeg te koop via xbox 360 live arcade
denk daarbij aan pacman, doom, wolfenstein 3d, duke nukem, digdug etc etc
Tja, ik zou sowieso gewoon kijken als ik hem was voor een Nes of een Snes.

Maar als je het toch op de PS2 speelt, dan kun je net zo goed gewoon een emulator voor de PC downloaden. Die Sega Classics voor de PS2 worden namelijk ook gewoon geemuleerd.

@Sp34dfr33k: Mooie aanwinst, die Gameboy Advance SP met backlight! Echt een groot verschil.

Zelf heb ik een Gameboy Advance met Afterburner. Ik wist niet eens dat hij die had, maar toen ik hem binnenkreeg van Ebay bleek dat zo te zijn. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door danielkraak op 07-04-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
is trouwens Xbox 1 al emuleerbaar? kan soms namelijk niet zomaar achter de TV kruipen omdat t vrouwke m dan in beslag neemt, dus ik zoek iets waarmee ik de handel gewoon mee op de PC kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Lampuhkap schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:46:
is trouwens Xbox 1 al emuleerbaar? kan soms namelijk niet zomaar achter de TV kruipen omdat t vrouwke m dan in beslag neemt, dus ik zoek iets waarmee ik de handel gewoon mee op de PC kan starten.
Als ik op youtube kijk, dan kom ik maar een paar filmpjes tegen, waarin het allemaal maar schammel draait en zonder geluid, dus dan kun je ervan uitgaan dat er nog geen goede zijn.

Overigens zijn de PC's tegenwoordig wel krachtig genoeg om Xbox-, PS2-, en Wii-spellen te emuleren. Het is bijvoorbeeld al mogelijk om Wii-spellen best goed te emuleren en dan moet je ook nog bedenken dat de emulator nog lang niet af en perfect is en dat het dus nog beter zou moeten kunnen op dezelfde hardware.

Maar ik denk sowieso niet dat er binnen korte tijd nog Xbox-emulators zullen komen, omdat hij nou eenmaal niet zo populair was en omdat de goede spellen ervoor ook allemaal zo'n beetje voor de PC zijn uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
danielkraak schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:54:
[...]

Wii-spellen te emuleren. Het is bijvoorbeeld al mogelijk om Wii-spellen best goed te emuleren en dan moet je ook nog bedenken dat de emulator nog lang niet af en perfect is en dat het dus nog beter zou moeten kunnen op dezelfde hardware.

.
Komt omdat de wii gewoon een refurbished GC is met nieuwe controllers.
De code voor de GameCube emulator is bijna 1op 1 kunnen worden overgenomen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Icekiller2k6 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:59:
[...]

Komt omdat de wii gewoon een refurbished GC is met nieuwe controllers.
De code voor de GameCube emulator is bijna 1op 1 kunnen worden overgenomen...
Ja, daar was ik van op de hoogte. ;) Maar het is wel een goed voorbeeld van dat consoles als PS2, XBOX emuleerbaar zijn met huidige hardware.

Zou de Xbox niet makkelijker te emuleren moeten zijn, omdat het praktisch een PC is qua hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
danielkraak schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:54:
[...]

Als ik op youtube kijk, dan kom ik maar een paar filmpjes tegen, waarin het allemaal maar schammel draait en zonder geluid, dus dan kun je ervan uitgaan dat er nog geen goede zijn.

Overigens zijn de PC's tegenwoordig wel krachtig genoeg om Xbox-, PS2-, en Wii-spellen te emuleren. Het is bijvoorbeeld al mogelijk om Wii-spellen best goed te emuleren en dan moet je ook nog bedenken dat de emulator nog lang niet af en perfect is en dat het dus nog beter zou moeten kunnen op dezelfde hardware.

Maar ik denk sowieso niet dat er binnen korte tijd nog Xbox-emulators zullen komen, omdat hij nou eenmaal niet zo populair was en omdat de goede spellen ervoor ook allemaal zo'n beetje voor de PC zijn uitgekomen.
Klopt, je hebt namelijk Dolphin wat een Gamecube / Wii emulator is. Werkt echt super!! Speel nu sinds een week F-Zero GX (GC) en New Super Mario Bros (Wii) wat echt veel vermaak op levert. Ik heb twee wireless 360 controllers en die werken heerlijk samen met Dolphin. Zorg er alleen wel voor dat je een vrij nieuwe versie van Dolphin bemachtigd (versie r5000 of nieuwer). :)

F-Zero GX is een van mijn favoriete spellen en tevens het enige spel wat ik echt heel tof vind op de GC. Ik kreeg echter wel na langdurig spelen last van mijn duimen. Door het spel op de PC te spelen is dit verholpen dankzij die geweldig ergonomische 360 controllers van Microsoft. Nog een plus punt is dat je ook veel scherper beeld hebt omdat je zelfs met 1920x1200 kan spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
nou, ik heb met Dolphin al aardig de wii kunnen emuleren, heb er ook best een redelijke PC voor hoor, ik bedoel op mijn Q9550 met 4 gig ram en een 3870x2 draaide New Super Mario Bros. met de openGL instellingen niet lekker. DirectX instelling ging prima, maar echt erg makkelijk ging t niet. Ps2 spellen emuleren is ook goed te doen, tis alleen jammer dat de emulators nog lang niet alles aankunnen. Xbox emulator had ik eigenlijk verwacht welwat van te vinden, aangezien een Xbox nix meer is dan een P3 in een ander doosje. Xbox360 zal nog wel ff duren :')

Overigens zijn je Wii-motes gewoon te gebruiken met Dolphin, werkt via bluetooth prima!

[ Voor 7% gewijzigd door Lampuhkap op 07-04-2010 22:18 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.