Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
bear87 schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:48:
[...]

Ik zat zelf niet zo te springen om de i7, ik hoop met de i5 een net wat langere accuduur te halen.

Die hardeschijf kun je zelf heel makkelijk vervangen mocht je je storen aan 5400 rpm, en dan kun je ook meteen de snelste schijf uitzoeken. Ik heb in dit topic regelmatig gelezen dat de 7200 rpm schijven van Dell lang niet altijd hoogvliegers zijn. Zie pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725050A9A364 en Darkstone hier
[...]

Qua prijs ben je dan wel duurder uit natuurlijk.

Ik heb het er wellicht niet zo duidelijk bijgezet, maar ik heb het full hd scherm geselecteerd, het prijsverschil tussen de i5 en de i7 is daarom geen 60 euro maar 100 euro ;)
Ik heb toch echt dezelfde config in mijn opgeslagen items staan met alleen als verschil de i5 520 en de i7 720..(en ook beide met een full hd scherm ja..) € 60,- verschil hier.
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:00:
[...]

Mauw ik vindt dat niet zo'n nadeel, je kunt hem altijd later zelf met een snellere hd uitvoeren wanneer die schijven goedkoper worden. Ik zelf zou wel een ssd erin willen zetten, maar zijn momenteel nog erg prijzig.
Ik zou hem zelf ook wel naar een ssd willen ombouwen op het moment dat deze prijstechnisch wat aantrekkelijker zijn, maar is dit op zo'n moment erg gemakkelijk te bewerkstelligen (plug-and-play)?

Verder vind ik het lastig te bepalen welke processor ik het liefst wil (i5 520M, i7 720QM of i7 620M (helaas geen aanbiedingen afgelopen tijd)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor was voor mij piece of cake, de i3 was gewoon het goedkoopste. Ja hoor een ssd is gewoon plug and play, uiteraard wel herinstalleren van Windows, je hoeft alleen een klepje open te draaien, alle ssd's zijn ja 2,5 formaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:42
Ssd's op redelijk formaat als enige drive is toch niet te betalen(minimaal 160 gig ben je meer dan de helft van de prijs van je laptop kwijt aan een ssd 8)7 of je moet zon bagger ding als kingston nemen maar dan kan je net zo goed met je hdd blijven zitten als je die verhalen over die controller hoort dan is dat absoluut zonde van het geld.

Heb in mn desktop een intel postvile van 80 gig als C schijf en moet zeggen gaat als de brandweer, zeker in een laptop komt het lage energie verbruik er nog is bij en mocht je m laten flikkeren dan is je lap mischien stuk maar evt erg waardevole data is nog veilig op je ssd.
Nee tot intel met goed geprijsde ssds komt van rond de 300 gig blijf ik lekker bij mn 500 gig 7200 rpm, want mn postvile 80gig in mn laptop is toch te weinig om lekker me te werken.
Dus mijn tip vraag wat rond in het ssd topic als je er geen verstand van hebt, zelf kan ik een intel gen 2 postvil 80 of 160 gig van harte aanbevelen.

Als ik voor de kracht van een i7 ga zou ik toch echt de "echte" i7 gaan de 720QM die beschikt over 8 threads ipv 4 van de 620M, met multi tasken en zware apps zoals photoshop ben ik blij dat ik de i7 onder de kap heb(moet wel prik in de buurt zijn anders is ie zo leeg maar tis een werk laptop geen reis laptop daarvoor moe je een i3 hebben) dus als je zwaar spul draait of veel dingen tegelijk neem de 720QM en anders de i5 en als je lang met een accu wil doen zou ik een i3 nemen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80 gb vindt ik al meer dan voldoende persoonlijk, want rest zou je extern kunnen opslaan. Rond 100 euro heb je 40GB best prijzig en alleen interessant wanneer je Linux draait want Windows 7 neemt behoorlijk veel ruimte in beslag.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:12:
Ssd's op redelijk formaat als enige drive is toch niet te betalen(minimaal 160 gig ben je meer dan de helft van de prijs van je laptop kwijt aan een ssd 8)7 of je moet zon bagger ding als kingston nemen maar dan kan je net zo goed met je hdd blijven zitten als je die verhalen over die controller hoort dan is dat absoluut zonde van het geld.
sloop je dvd driver eruit, sluit hem aan via eSATA, en bouw een ssd in de ruimte die je daarmee wint >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoeveel stroom bespaar je met een SSD, ik denk wel dat je flink zal in moeten leveren in capaciteit, 40GB kost ongeveer 100 euro, 80GB ongeveer 200 euro en 160GB ongeveer 370 euro. Nou mijn Dell notebook koste net 483 euro ofzo, dus die SSD zijn behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Joster schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:41:
[...]

Ik heb toch echt dezelfde config in mijn opgeslagen items staan met alleen als verschil de i5 520 en de i7 720..(en ook beide met een full hd scherm ja..) € 60,- verschil hier.
Ik zie het nu ook, bij de i7 krijg je bij de kassa opeens gratis verzenden en bij de i5 betaal je dat zelf.

Ik hou het in ieder geval bij mijn i5, ik heb bewust niet gekozen voor de i7 :) Ik hoop dat Dell op 2e paasdag wel werkt, nog altijd geen bestelstatus hier :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:39:
Ik vraag me af hoeveel stroom bespaar je met een SSD, ik denk wel dat je flink zal in moeten leveren in capaciteit, 40GB kost ongeveer 100 euro, 80GB ongeveer 200 euro en 160GB ongeveer 370 euro. Nou mijn Dell notebook koste net 483 euro ofzo, dus die SSD zijn behoorlijk duur.
mijn dell notebook kostte €900 met windows

je bespaart niet zo heel veel, een hdd gebruikt, laten we zeggen, 2 watt (5v*500ma = 2.5w, dat is het max wat de usb poort kan leveren)
we gaan hier uit van een uitzonderlijk hongereig exemplaat zonder power management. (realistisch kom je denk ik rond de 1w uit, idle)

na 4 uur heeft de hdd 2 * 4 = 8 watt verbruikt, laten we zegen dat een postville 0.8w verbruikt, dan heb je na 4 uur, 5w bespaart.
hoelang doe je met 5 watt? dat is 10% van de capaciteit van de accu, dus ongeveer 25 minuten. is het beste geval.

niet echt iets waar ik €200 aan uitgeef, als je het mij vraagt..

ik heb nu trouwens 50GB in gebruik op de C:\, dus met 80 GB ga ik het wel redden (de D: zit trouwens wel helemaal vol met 1080p films @ 15GB de stuk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:34:
[...]

sloop je dvd driver eruit, sluit hem aan via eSATA, en bouw een ssd in de ruimte die je daarmee wint >:)
Is een slim drive die nie echt makkelijk losgaat of na mijn weten helemaal niet :> in sommige laptops kun je inderdaad de drive eruit halen en daar een extra hdd ingooien(zou mooi zijn icm met raid op een studio >:) )
Maar ben nog opzoek naar een kleine sata-power/molex netvoeding had m laast aangesloten via de psu van mn server>hdd erop gelegd en stroom aangesloten>sata kabel in laptop>file transfer :+
Usb levert wel genoeg volt maar niet genoeg ampere om een hdd aan te sturen denk usb>molex stekkertje kan ik zo in elkaar flansen maar dacht dat da nie gaat werken.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:50:
[...]

mijn dell notebook kostte €900 met windows

je bespaart niet zo heel veel, een hdd gebruikt, laten we zeggen, 2 watt (5v*500ma = 2.5w, dat is het max wat de usb poort kan leveren)
we gaan hier uit van een uitzonderlijk hongereig exemplaat zonder power management. (realistisch kom je denk ik rond de 1w uit, idle)

na 4 uur heeft de hdd 2 * 4 = 8 watt verbruikt, laten we zegen dat een postville 0.8w verbruikt, dan heb je na 4 uur, 5w bespaart.
hoelang doe je met 5 watt? dat is 10% van de capaciteit van de accu, dus ongeveer 25 minuten. is het beste geval.

niet echt iets waar ik €200 aan uitgeef, als je het mij vraagt..

ik heb nu trouwens 50GB in gebruik op de C:\, dus met 80 GB ga ik het wel redden (de D: zit trouwens wel helemaal vol met 1080p films @ 15GB de stuk...)
De stroom kan me in mn desktop gestolen worden, maar die performance holy _/-\o_ windows start 2x zo snel op en aps laden in een oogwenk, kost wel wat (190 eu) maar dan heb je echt wat moois in handen verschil merk je meer dan bijv p4 3ghz>c2d 3ghz, zoals windows folder openen als voorbeeld in een oogwenk alle bestanden en bij een hdd was het altijd zoeken en laden maarja zoektijd van 0,1ms :D
Zou persoonlijk als het zou kunnen 1 ssd 80gig als c met progs erop en huidige 500gig als opslag voor films files en de hele handel in de dvd bay.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:52:
[...]

Is een slim drive die nie echt makkelijk losgaat of na mijn weten helemaal niet :> in sommige laptops kun je inderdaad de drive eruit halen en daar een extra hdd ingooien(zou mooi zijn icm met raid op een studio >:) )
http://support.euro.dell..../SM/optical.htm#wp1180116
Maar ben nog opzoek naar een kleine sata-power/molex netvoeding had m laast aangesloten via de psu van mn server>hdd erop gelegd en stroom aangesloten>sata kabel in laptop>file transfer :+
Usb levert wel genoeg volt maar niet genoeg ampere om een hdd aan te sturen denk usb>molex stekkertje kan ik zo in elkaar flansen maar dacht dat da nie gaat werken.
er zijn wel degelijk modellen die genoeg hebben aan usb voeding, maar vaak zitten ze wel op het randje
een 7200rpm drive werkt meestal niet

eSATA is ook maar 5v/500Ma, usb3 is wel 6v en 600ma, dacht ik (= 3.6w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
hmm nie gezien dat ie los kon maar de gevreesde 2.Remove the palm rest (see Removing the Palm Rest).
actie staat mij nooit aan ivm halve laptop slopen.
Je zou in theorie de 2 usb poorten kunen linken via een printplaatje maar denk dat een 5v netvoeding kopen>molex eraan voor je laptop en hdd een betere optie is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:06:
hmm nie gezien dat ie los kon maar de gevreesde 2.Remove the palm rest (see Removing the Palm Rest).
actie staat mij nooit aan ivm halve laptop slopen.
idem....
Je zou in theorie de 2 usb poorten kunen linken via een printplaatje maar denk dat een 5v netvoeding kopen>molex eraan voor je laptop en hdd een betere optie is.
heb ik ook :*)
bijkomend voordeel is dat je dan ook desktop spul kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
ik doe altijd meteen een reinstall, kan je meteen je partitiegroote bepalen
Kan je vanaf de recovery dvd dan ook alleen windows installeren, dus zonder alle extra software?

Vanmorgen na heel lang dubben onderstaand systeem besteld.

Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Dutch Documentation
N0455806
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
1 year of coverage included with your PC
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Studio 1558 Order - Netherlands
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Sin maletín de transporte
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Wireless Label CI7
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
Datasafe Local 2.0 Basic
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Wisselstroomadapter van 90 W

Voor ongeveer 813 euro (epp korting + coupon + haal meer uit je kaart)

Ben trouwens benieuwd hoe ze dit gaan doen:
Geheugen 6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
1 van 6 en 1 van 2 is toch acht?

Ben er nu al blij mee...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miles schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:13:
[...]
Kan je vanaf de recovery dvd dan ook alleen windows installeren, dus zonder alle extra software?
je krijgt een schone w7 dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:12:
Als ik voor de kracht van een i7 ga zou ik toch echt de "echte" i7 gaan de 720QM die beschikt over 8 threads ipv 4 van de 620M, met multi tasken en zware apps zoals photoshop ben ik blij dat ik de i7 onder de kap heb(moet wel prik in de buurt zijn anders is ie zo leeg maar tis een werk laptop geen reis laptop daarvoor moe je een i3 hebben) dus als je zwaar spul draait of veel dingen tegelijk neem de 720QM en anders de i5 en als je lang met een accu wil doen zou ik een i3 nemen.
Mja, ik denk toch echt dat het performanceverschil tussen de 620m en 720QM echt wel meevalt, door de veel hogere kloksnelheid van de 620m. Dacht dat benchmarks dat ook inmiddels wel min of meer bevestigd hadden, dus ook voor threaded workloads. Ik weet niet hoe die quad zich gedraagt met turbo, maar ik merk dat de dualcores vrij makkelijk in de turbo klimmen, ook belast (2x F@H bijvoorbeeld) voor een 620 zou dat betekenen dat ie ruim twee keer zo snel draait als een 720QM zonder turbo. Maar daarvoor zouden we op zoek moeten naar wat meer benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
ervaart iemand ook lagg tijdens het gamen?

me vorige studio had dezelfde ongeveer specs alleen ipv de standaard dell wifi heb ik nu een intel wifi. zou het hierdoor kunnen komen?

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee waarschijnlijk download er iemand in jou huishouden, mijn broertje gamed ook online en die komt altijd zeiken wanneer ik aan het downloaden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:46:
Nee waarschijnlijk download er iemand in jou huishouden, mijn broertje gamed ook online en die komt altijd zeiken wanneer ik aan het downloaden ben.
idem, op het moment dat ik utorrent aanzet verdubbelt me ping :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Dell onderhouds boekje:

http://support.euro.dell....SM/palmrest.htm#wp1181046

Er zit geen sticker in de weg die je moet doorbreken.

Wel vervalt je garantie als door jouw handelingen er iets kapot gaat (als je voorzichtig bent, en alles stap voor stap volgt is er niks aan de hand).

Optische drive is te doen.
Het koelblok is wel een medisch klusje ;)

Er zit niet eens koelpasta op, maar van die geleidende matten waar ik nogal aan twijfel....

[ Voor 28% gewijzigd door donny007 op 04-04-2010 23:07 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
ovigo schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:47:
[...]

Mja, ik denk toch echt dat het performanceverschil tussen de 620m en 720QM echt wel meevalt, door de veel hogere kloksnelheid van de 620m. Dacht dat benchmarks dat ook inmiddels wel min of meer bevestigd hadden, dus ook voor threaded workloads. Ik weet niet hoe die quad zich gedraagt met turbo, maar ik merk dat de dualcores vrij makkelijk in de turbo klimmen, ook belast (2x F@H bijvoorbeeld) voor een 620 zou dat betekenen dat ie ruim twee keer zo snel draait als een 720QM zonder turbo. Maar daarvoor zouden we op zoek moeten naar wat meer benchmarks.
De 720GM heeft ook een turbo tot 8x 2.8 ghz en de 620 4x 3.33 ghz ("totaal" 22,4 vs 13.32 ghz)
De 720 draait stock op slechts 1.3 maar die turbo maakt een hoop goed, en zware aps die multicore ondersteunen(komen er steeds meer en werkt ook lekker icm w7 64bit) is de 720 toch de beste keuze voor de zware aps, voor het huis tuin en keuken gebruik maakt het geen zak uit welke je neemt eerlijk gezegt.

Maar voor de h t k gebruik is een i7 toch niet handig omdat je m nooit vol gebruikt en ook niet vol nodig hebt en dus een onodige aanslag op je accu duur(daar zijn de i5's en nog zuinigere i3's voor ontworpen ;) )
Overgens kan de 720 DDR3-1066/1333 aan en de 620 DDR3-800/1066

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
donny007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:01:
Dell onderhouds boekje:

http://support.euro.dell....SM/palmrest.htm#wp1181046

Er zit geen sticker in de weg die je moet doorbreken.

Wel vervalt je garantie als door jouw handelingen er iets kapot gaat (als je voorzichtig bent, en alles stap voor stap volgt is er niks aan de hand).

Het koelblok is wel een medisch klusje ;)
Zit bij mij toch echt een sticker onder mn batterij een ronde zwarte, maargoed als je dit http://support.euro.dell..../SM/cpucool.htm#wp1119269 gaat doen dan heb je je complete laptop uit elkaar, en ik zie dat voor een i7 de max temp 101 is dus met 95 na 3 uur 100%(zal je in praktijk nooit hebben althans ik nooit langer dan een minuut of 10-15) nog best redelijk, laat t ook lekker zitten.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:03:
(daar zijn de i5's en nog zuinigere i3's voor ontworpen ;) )
dat is een fabeltje, op gelijke snelheden zijn een i3 en i5 exact even zuinig

de i5 zuipt idd meer prik als je hem vol belast, maar dan is ie ook gelijk een stuk sneller dan de i3

echter, de i7 is inderdaad een behoorlijke aanslag op je accu...

edit: sticker onder de batterij? ik zie niets 8)7
en ik heb hem al 5x opengemaakt..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 22:56:
[...]

idem, op het moment dat ik utorrent aanzet verdubbelt me ping :/
Ik weet nog wel wat meer netwerk troubleshoot tools, bijvoorbeeld pathping.

Das pas leuk tooltje, kun je gewoon zien over welke route je verkeer gaat naar bepaald ip of FQDN of tewel website, doe maar eens pathping www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das een stuk handiger dan tracert d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:08:
[...]

dat is een fabeltje, op gelijke snelheden zijn een i3 en i5 exact even zuinig

de i5 zuipt idd meer prik als je hem vol belast, maar dan is ie ook gelijk een stuk sneller dan de i3

echter, de i7 is inderdaad een behoorlijke aanslag op je accu...

edit: sticker onder de batterij? ik zie niets 8)7
en ik heb hem al 5x opengemaakt..
Hmm dat zou kunne heb me niet zo verdiept in de i3

Heb m toch altijd aan de prik en anders haalt ie een uur wel zonder problemen

Hierow zit ie links op het plaatje dat rondje dat is bij mij een void-sticker
Afbeeldingslocatie: http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/studio1557/en/SM/hanks_17.jpg

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Op het plaatje van dell, en op mijn eigen laptop (i5 model) zitten wel stickers, maar die hoef je niet te doorbreken.

Ik ben niet zo bang voor oververhitting, geluidsproductie is ook een punt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
donny007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:17:
Op het plaatje van dell, en op mijn eigen laptop (i5 model) zitten wel stickers, maar die hoef je niet te doorbreken.

Ik ben niet zo bang voor oververhitting, geluidsproductie is ook een punt.
Waar zou die dan voor zijn? niet voor de sier neem ik aan :+

Tja daar erger ik me soms ook wel eens aan, maar dan is een andere koeler(lees fan) een betere stap, ze zullen vast geen el-cheapo pasta op dat koelblok doen dan heb je erg snel erg veel klachten over doorgefikte laptops.

[ Voor 16% gewijzigd door naaitsab op 04-04-2010 23:28 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:27:
[...]

Waar zou die dan voor zijn? niet voor de sier neem ik aan :+

Tja daar erger ik me soms ook wel eens aan, maar dan is een andere koeler(lees fan) een betere stap, ze zullen vast geen el-cheapo pasta op dat koelblok doen dan heb je erg snel erg veel klachten over doorgefikte laptops.
vrijwel alle merken gebruiken veel te dik opgesmeerde el-cheapo koelpasta...

serieus, op mijn asus zit een laag van een milimeter, keiharde, grijze troep 8)7
met een mes krijg ik het er niet af :N
met fatsoenlijke koeplasta daalt de temp rond de 15°, gok ik, maarja, dat kost dell weer €0.02 de PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik heb nu de palmrest losgemaakt zonder een zegeltje te doorbreken, het ging best makkelijk.

BTW, wat doet de sim card reader, werkt zeker alleen met de WWAN kaart?

[ Voor 23% gewijzigd door donny007 op 04-04-2010 23:39 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Weet t niet de studio lijn is wel wat beter afgewerkt dan de insperion en mini modelen die ik in handen gehad heb(startprijs is ook stuk forser) maar het zal inderdaad geen top spul a 6eu de tube zijn maar tis geen packard bell waar we het over hebben :+
donny007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:37:
Ik heb nu de palmrest losgemaakt zonder een zegeltje te doorbreken, het ging best makkelijk.

BTW, wat doet de sim card reader, werkt zeker alleen met de WWAN kaart?
Jup evt ter ervanging van een dongle voor mobiel internet maar zon wwan kost in de usa zon 120 dollar dus zal hier ook niet goedkoop zijn.
Waarom heb je de palm rest eraf? en dus nu halve laptop gesloopt open en straks de hele laptop uit elkaar om bij de cpu pasta te komen O-)

[ Voor 52% gewijzigd door naaitsab op 04-04-2010 23:42 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:37:
:*)

zie je toevallig dit chippie?
Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/sjmarcy/image/92116836/original.jpg
met het typenummer kan je je processor wellicht overclocken, bij mij word de proc niet echt warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Hoezo moet je dat nr hebben dan?
In het bios kun je geen moer dus dan moet je het software matig regelen.
Ik dacht dat het de bedoeling was om de cpu te onderzoeken en evt andere pasta omdat ie een beetje warm loopt dan lijk OC me nie handig :+ de 1558 ligt uit elkaar en dark jij hebt een 1555icm met c2d toch?

[ Voor 14% gewijzigd door naaitsab op 05-04-2010 00:08 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:07:
Hoezo moet je dat nr hebben dan?
In het bios kun je geen moer dus dan moet je het software matig regelen.
Ik dacht dat het de bedoeling was om de cpu te onderzoeken en evt andere pasta omdat ie een beetje warm loopt dan lijk OC me nie handig :+ de 1558 ligt uit elkaar en dark jij hebt een 1555icm met c2d toch?
met het ppl nummer kan je hem softwarematig overclocken met setfsb en andere tools.
dan kan je on-the-fly de fsb verhogen van 133mhz naar (bijvoorbeeld) 200 :)
inderdaad alleen de 1558, maar dat is leuk voor diegene met een i3, dan kan je die ook op 3 GHZ laten stampen.

enee, de i5 word toch niet zo warm? die van mij word 60° en zit op dezelfde heatpipe als de graka (die 101° word..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

miles schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:13:
[...]

Voor ongeveer 813 euro (epp korting + coupon + haal meer uit je kaart)

Ben trouwens benieuwd hoe ze dit gaan doen:
Geheugen 6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
1 van 6 en 1 van 2 is toch acht?

Ben er nu al blij mee...........
Bijna hetzelfde systeem die ik wil op de netwerk kaart na :9 Alleen mijn prijs is niet zo gunstig :( Welk model nam je als basis? En wat is Haal meer uit je kaart? :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:28:
[...]

met het ppl nummer kan je hem softwarematig overclocken met setfsb en andere tools.
dan kan je on-the-fly de fsb verhogen van 133mhz naar (bijvoorbeeld) 200 :)
inderdaad alleen de 1558, maar dat is leuk voor diegene met een i3, dan kan je die ook op 3 GHZ laten stampen.

enee, de i5 word toch niet zo warm? die van mij word 60° en zit op dezelfde heatpipe als de graka (die 101° word..)
google? O-)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:03:
[...]

:*)

zie je toevallig dit chippie?
met het typenummer kan je je processor wellicht overclocken, bij mij word de proc niet echt warm...
http://www.overclockers.c...e/index.php/t-532207.html
1) SetFSB *does* work on Intel G33 / Q6600. You use "CV183APAG" for the PLL chip. Even though my G33 shows "CV186-2APAG" on the PLL. I think the "183" PLL chip is used on the Intel 35 MoBo and that the "186" is a contemporary cousin so this works. I found this out by trial and error and let Abo know about it via email.

Misschien is dit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt al heel lang gezocht...
neen, ik krijg een SMbus error, bovendien heb ik de meeste al geprobeerd O-)

ik ken trouwens niet veel mensen die om half 1 hun nieuwe laptop uit elkaar gaan halen :+

wat een geweldige reclame krijg ik weer via de mail:
Afbeeldingslocatie: http://images.ed4.net/fsimages/dell/emea/2011/Q1/WK10/Consumer/SingleSlot/nlnl_inc_dhs_2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan vraag je af wat je aan de reclame hebt he, je hebt immers al een studio notebook. Maar geluid in Dell Studio is inderdaad erg goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie nu pas dat deze Dell Studio 15 geen numpad heeft, klopt dat? Moet je voor een numpad de 17" hebben?

edit: plaatje van de 17" geeft idd wel numpad wee rop de Dell site.

[ Voor 25% gewijzigd door BounceMeister op 05-04-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je met een numpad? Als ik die had zou ik hem toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idem, maar als je veel met excel werkt is een numpad opeens onmisbaar.

je hebt ook usb dingen, geloof ik. een aantal 16" MSI hebben ook een numpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
En inspiron 15 heeft tegenwoordig natuurlijk ook numpad, voor eventuele liefhebbersXD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ovigo schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:22:
En inspiron 15 heeft tegenwoordig natuurlijk ook numpad, voor eventuele liefhebbersXD
Ah, dan had ik hem daar gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
  • Laatst online: 14-06 16:23
Heeft iemand al surround speakers op een studio 1555 aangesloten? Bij mij werkt surround alleen in VLC en in het driverconfiguratieprogramma. Ik heb MPC hc, WMP, powerdvd, en windows media centre al geprobeerd.

Ik heb een logitech setje met 3 standaard koptelefoon plugs. De dell heeft ook 3 audio uitgangen aan de zijkant (met de driverconfiguratie kan de microfoon input worden ingesteld als rear-speaker output). Als ik in dat configuratieprogramma het geluid test komt alles uit de goede speakers.

Bij MPC hc, WMP, powerdvd, en windows media centre werkt het alleen niet. Ik heb een DVD met een thx audio test en een test ac3 bestandje. In VLC werkt het wel gewoon. Ik heb in media playere classic al verschillende geluidoutputs geprobeert. Weet iemand hoe ik het kan laten werken in deze programma's? Als ik het goed begrijp delen zij codecs en heeft VLC aparte codecs? VLC is namelijk nog steeds niet goed in het weergeven van DVD menus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
De enige manier om echt goed geluid te krijgen is hdmi>spdif adapter(moet powered zijn en is niet echt goedkoop) en anders een usb geluidskaart van goede kwaliteit, die onboard jacks is gewoon klote geluid als ik het aansluit 3.5mm jack naar 2x tulp en aansluit op mn versterker, maar als ik hdmi>tv>versterker(via optisch soort spdif) heb je veeel beter geluid.
Verder kun je nooit surround uit die aansluitingen krijgen alleen maar stereo waar je versteker evt 5.1 van maakt maar dat is meestal gewoon achter zelfde geluid als voor dus dat werkt ook niet echt geweldig.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Met MPC-HC moet je even een geluidscodec, bijvoorbeeld AC3Filter downloaden en dan zodanig configureren dat hij idd 5.1 uit je analoge jacks stuurt.. Dat zou de enige mogelijkheid zijn om 3x een output met Front center en Rear..

En wat betreft hierboven.. Volgens mij wil de persoon gewoon analoog signaal gebruiken, als je via hdmi aansluit, is gewoon een versterker met hdmi input meer dan voldoende. Aansluiten en hij doet het (met de juiste codecs of VLC).. Maar het is zeker niet waar dat je geen goede surround kan krijgen met 3 analoge poortjes..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
FikkieHo schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:37:
Met MPC-HC moet je even een geluidscodec, bijvoorbeeld AC3Filter downloaden en dan zodanig configureren dat hij idd 5.1 uit je analoge jacks stuurt.. Dat zou de enige mogelijkheid zijn om 3x een output met Front center en Rear..

En wat betreft hierboven.. Volgens mij wil de persoon gewoon analoog signaal gebruiken, als je via hdmi aansluit, is gewoon een versterker met hdmi input meer dan voldoende. Aansluiten en hij doet het (met de juiste codecs of VLC).. Maar het is zeker niet waar dat je geen goede surround kan krijgen met 3 analoge poortjes..
Dat heeft bijna geen versteker van onder de 300 euro, mits je een beetje redelijk merk hebt.
En 3x jack>6x tulp(5.1) is bedroevende kwaliteit vergeleken met hdmi, maargoed het is mogenlijk ja.
En je bron moet natuurlijk ook 5.1 zijn als je een mp3 afspeelt dan zul je geen 5.1 krijgen maar bijv een dvd welke dolby surround geluid heeft zal je wel 5.1 output hebben.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
FikkieHo schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:37:

Bedankt, maar dat betekent dus dat ik de surroundfunctie niet in powerdvd kan gebruiken (behalve met hdmi dan)? Want dat is het enige programma op mijn computer dat blu-rays afspeelt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Jewel hoor, ik begrijp ook niet 123 waarom hij het niet gelijk doet. Want bij VLC deed hij het wel toch? Heb je al wel goed naar de instellingen van powerdvd gekeken?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Laatst online: 25-08 16:34
Ik ken helaas geen goede versterkers met HDMI ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
wexxel schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:28:
Ik ken helaas geen goede versterkers met HDMI ingangen.
Iemand hier met een 9 cells accu en een i5 /i7 processor ben benieuwd wat het verschil is in accu duur.
Volle accu geeft mij 4 uur en 20 min. speeltijd met de i7 620m. Dan staat de brightness 2 tandjes terug ( doet ie automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
RSD1982 schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:31:
[...]

Iemand hier met een 9 cells accu en een i5 /i7 processor ben benieuwd wat het verschil is in accu duur.
Volle accu geeft mij 4 uur en 20 min. speeltijd met de i7 620m. Dan staat de brightness 2 tandjes terug ( doet ie automatisch)
Welke energieinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Bananenspin schreef op maandag 05 april 2010 @ 00:50:
[...]

Bijna hetzelfde systeem die ik wil op de netwerk kaart na :9 Alleen mijn prijs is niet zo gunstig :( Welk model nam je als basis? En wat is Haal meer uit je kaart? :p
Als basis het duurste model van 899 euro.
Ik heb epp korting toegepast en een kortingscode gebruikt (elders hier op het forum te vinden).
Verder is www.haalmeeruitjecard.nl een kortingsactie icm mastercard. Kan je ff naar googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Dell energie instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Nog even één vraagje. Als je naar die klantenservice belt (deze dus: http://support.euro.dell....c=be&cs=bedhs1&l=nl&s=dhs) (België!), kom je dan bij een nederlandstalige verkoper terecht? Ik heb namelijk ergens gelezen dat Dell geen NL klantenondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51
Het is even zoeken op de Dell site, maar bij de Nederlandse site vind ik wel telefoonnummers: http://support.euro.dell....c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs . Zijn niet dezelfde telefoonnummers als bij de Belgische site.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er over om een Studio 15 met i7/720QM aan te schaffen. Nu twijfel ik een een beetje of ik de 9 cells accu er bij moet nemen, eigenlijk heb ik niet zo'n trek in het extra gewicht. Las ergens iets van een 1/2 kg extra gewicht.
Gaat de standaard 6 cell accu bij licht gebruik (beetje surfen, documenten lezen/schrijven) minimaal 3 a 4 uur mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 22:09:
Ik denk er over om een Studio 15 met i7/720QM aan te schaffen. Nu twijfel ik een een beetje of ik de 9 cells accu er bij moet nemen, eigenlijk heb ik niet zo'n trek in het extra gewicht. Las ergens iets van een 1/2 kg extra gewicht.
Gaat de standaard 6 cell accu bij licht gebruik (beetje surfen, documenten lezen/schrijven) minimaal 3 a 4 uur mee?
zo'n 3 uur

extra gewicht is trouwens 150-200 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:51

Nikeo

Jawelles

[b]

wat een geweldige reclame krijg ik weer via de mail:
[afbeelding]
Ging dat om de muzicale tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Standaard gaat de 720QM bij mij volgens windows 2.5 uur mee, heb dan wel een 6-cells accu erin.
Nooit echt getest maar na 1.5-2 uur vond de accu het toch wel welletjes met redelijk gebruik :/ .

[ Voor 3% gewijzigd door naaitsab op 06-04-2010 08:54 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik BIJNA over de streep om een Dell Studio 15 core i5 te bestellen; kan ik (sinds vandaag) ineens geen full HD scherm meer selecteren, of doe ik iets niet goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Allereerst hartelijk bedankt voor alle nuttige informatie die ik hier heb kunnen vinden!

Ik ben op de Dell site op zoek gegaan naar een voor mij geschikte Studio15 laptop. Na wat verder zoeken kwam ik de volgende configuratie tegen bij "populaire laptopdeals:

Base INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD-scherm 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
Belkin 15.6" neopreen hoes - zwart/rood

Inclusief kortingen (EPP & waardebon) kom ik dan uit op € 695,17.

Daarna keek ik bij de 'gewone' laptopdeals en ik kwam ik hierop uit:

Base INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
LCD-scherm 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
Belkin 15.6" neopreen hoes - zwart/rood

Het totaalbedrag hiervan is € 704,41

Komt er dus op neer dat ik in dat geval voor 10 euro meer een 1gb grafische kaart heb? Verder is het geloof ik dezelfde configuratie?

En kan iemand me er meer over vertellen waarom ik geen full-hd scherm meer kan kiezen voor de Studio15?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk het ook net. Bij de opties is het Full HD scherm voor de Studio 15 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Probeer het hd scherm dan telefonisch erbij te krijgen. Voor die 10 euro zeker de 5470 nemen, die is ook een generatie nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Vroeg me af wanneer de nieuwe generatie van studio 15 gaat komen, dus dat de duurdere videokaart de standaard gaat worden. Zou toch binnenkort moeten komen? Iemand daar beetje intel over?

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stranglem schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:36:
Vroeg me af wanneer de nieuwe generatie van studio 15 gaat komen, dus dat de duurdere videokaart de standaard gaat worden. Zou toch binnenkort moeten komen? Iemand daar beetje intel over?
is ie ook al bij de i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe Dell de invoer van de HD5470 gaat aanpakken. Meestal zorgt een nieuw onderdeel voor lange wachttijden.

Mijn leverdatum van 10 mei spreekt dat alvast niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In i3 versie zit ie niet en ook is de i3 studio flink wat duurder dan wanneer ik hem kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:34:
Ik ben benieuwd hoe Dell de invoer van de HD5470 gaat aanpakken. Meestal zorgt een nieuw onderdeel voor lange wachttijden.

zodra de 5470 goedkoper word dan de 4570 gaat dell switchen...
waarschijnlijk hebben ze nog voorraad of orders openstaan ofzo.. geen idee

ik ben wel teleurgesteld in dell dat dit zo lang moet duren, de boel is pin compatiable...
overigens zie ik de 4570 alleen nog bij de i3 lijn.

nog even de aanbiedingen gecheckt, weinig bijzonders:
i3: http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055807 €600
i5: http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055803 €650

zet dat tegenover de inspiron i3:
http://configure2.euro.de...056403&rbc=N0056403&s=dhs
dan is die bijna €100 goedkoper, mist alleen een grotere HDD en een graka, (en de optie tot het o zo geweldige full-HD scherm :) )

nee, mijn broer had hem besteld voor €795 (i5, 1080p, red cover), de week erna was hij al €50 goedkoper, maar sindsdien is er weinig veranderd.
je moet alleen weten waar je moet zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Zodra de 5470 standaard wordt bij ook de i5, dan ga ik hem wel halen. Ik denk niet dat de i7 voor mij een meerwaarde gaat hebben (gamen). Wacht nog met spanning.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Stranglem schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:32:
Zodra de 5470 standaard wordt bij ook de i5, dan ga ik hem wel halen. Ik denk niet dat de i7 voor mij een meerwaarde gaat hebben (gamen). Wacht nog met spanning.
Dat is hij min of meer toch al? Bij de i5 430 niet, maar bij de i5-520 wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
Oh ja, ik zie het. Ik wacht ff tot vrijdag en dan bestel ik hem. Zal vast wel een mooie kortings/aanbieding komen.

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Stranglem schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:24:
Oh ja, ik zie het. Ik wacht ff tot vrijdag en dan bestel ik hem. Zal vast wel een mooie kortings/aanbieding komen.
er zijn iedere week aanbiedingen, het kan altijd zo zijn dat 'ie volgende week beter is. Je moet gewoon de keuze maken.
De levertijd is op het moment lang (ik heb 4-4 besteld, verwachte leverdatum 11-5), in de tussentijd kan de prijs dalen of kunnen er mooiere aanbiedingen komen.
Maarja je moet toch een keer bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:34:

Ik had hem netjes binnen 10 dagen op de stoep liggen. Voor specs van mijn laptop kan je in mijn signature kijken. Gaat over dezelfde.

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

FrankLe schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:23:
[...]

Ik had hem netjes binnen 10 dagen op de stoep liggen. Voor specs van mijn laptop kan je in mijn signature kijken. Gaat over dezelfde.
Mooie specs, maar mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
Ja hoor, ik zat op €850,- ;)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
miles schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:21:
[...]

er zijn iedere week aanbiedingen, het kan altijd zo zijn dat 'ie volgende week beter is. Je moet gewoon de keuze maken.
De levertijd is op het moment lang (ik heb 4-4 besteld, verwachte leverdatum 11-5), in de tussentijd kan de prijs dalen of kunnen er mooiere aanbiedingen komen.
Maarja je moet toch een keer bestellen....
Daarom, maar sowieso is 699 euro voor een i5-520 met een 5470 al een hele nette prijs, ik vraag me af of dat morgen meteen al nog goedkoper wordt. Het kans soms ook zelfs duurder worden ;) Wachten kan altijd natuurlijk maar als ik de i5 prijzen een beetje bekijk van de laatste tijd dan is dit echt al een prima aanbieding :)

Via de chat een ordernummer gekregen, mijn bestelling staat op 'wordt verwerkt'

[ Voor 21% gewijzigd door bear87 op 07-04-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Oke zeer netjes, en heb je ook een refound gedaan? Van je MS wat er op stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Laatst online: 22:00
Ik heb sinds 2 weken geleden ook een Dell studio 15 inch besteld. Voor de rest alles standaard gelaten. Ik heb hem alleen voor huis, tuin en keuken gebruik. Beetje aantekeningen maken en internetten.
Helaas was er niemand thuis vandaag bij ons, dus heb hem helaas pas morgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hopelijk komt het full-HD scherm nog terug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idem, waarschijnlijk staat hij er vrijdag weer op, anders moet je even een belletje plegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:11
T-Rhidon schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:02:
[...]

Oke zeer netjes, en heb je ook een refound gedaan? Van je MS wat er op stond?
Ik had bijna zelfde laptop besteld duurde bij mij 8 werkdagen :) alleen ik had wireless N erbij in en Midnight blue cover! koste bij mij inclusief G500 muis dacht ik 945 en kreeg een refund van 94 euro :*)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:46:
idem, waarschijnlijk staat hij er vrijdag weer op, anders moet je even een belletje plegen
Hoe weet jij dat hij er vrijdag waarschijnlijk weer op staat? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Knuckless schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:46:
[...]

Ik had bijna zelfde laptop besteld duurde bij mij 8 werkdagen :) alleen ik had wireless N erbij in en Midnight blue cover! koste bij mij inclusief G500 muis dacht ik 945 en kreeg een refund van 94 euro :*)
Netjes en een mooi bedrag terug voor refund. Dell doet daar niet zo moeilijk over? Hadden we toch ook een topic over? Kan het alleen niet terug vinden 8)7 .

Had je een standaard brief gestuurd?

Heb met refund slechte ervaringen, dan wel met Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Rhidon schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:52:
[...]
Netjes en een mooi bedrag terug voor refund. Dell doet daar niet zo moeilijk over? Hadden we toch ook een topic over? Kan het alleen niet terug vinden 8)7 .
zie TS...
Bv202 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:50:
[...]

Hoe weet jij dat hij er vrijdag waarschijnlijk weer op staat? :p
omdat de huidige aanbieding tot donderdag avond duurt, zoals altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
94 euro is overigens lager dan je mag verwachten (net geen 10%, meestal rond 12-15%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSDsmurf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02
Hopelijk komt dat 1080p scherm inderdaad snel terug want dat was een van de hoofdredenen waarom ik deze laptop overwoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Dat is dus jammer aan Dell... constant die veranderingen.

Ik heb al mijn ideale laptop op het oog, maar kan hem op dit moment nog niet kopen (lang verhaal; veel kans dat het nog twee maand duurt voor ik kan bestellen). Dat scherm leek me toch het positieve aan de laptop, maar als ze dat weghalen :(

Darkstone heeft in dit topic een foto gepost. Heb je die reflecties ook op het standaard scherm? Wat is eigenlijk het grote verschil (ik hoor altijd dat 't de 70 euro zeker waard is en dit zeker een must-have is) met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Het verschil waar je het hoofdzakelijk om doet is werkruimte. In de startpost heeft Darkstone twee afbeeldingen geplaatst die dat kunnen illustreren.

Kort uitgelegd: Neem een website. Het standaard scherm heeft 768 pixels in de hoogte. Het Full HD scherm heeft 1080 pixels in de hoogte. Dat betekent dat je een veel groter gedeelte van de webpagina in 1 keer op je scherm te zien krijgt. Meer pixels = meer ruimte.

De reflecties heb je ook op het standaard scherm ja, omdat het allebei glanzende schermen zijn, net als 90% van de laptopschermen tegenwoordig, als het al niet meer is.

[ Voor 17% gewijzigd door bear87 op 07-04-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
En de ruimte is het enige verschil of heeft het full-HD scherm nog andere voordelen (ik las eens dat 't scherm ook dunner zou zijn bijvoorbeeld).

Op zich is die ruimte wel handig, maar ik zou 't geen ramp vinden mocht ik die niet hebben. Is die ruimte dan echt de €70 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Er zijn meer voordelen, maar je kunt het beste even full hd of 1080p intikken in de zoekfunctie. Contrast en dergelijke zou ook beter zijn, maar darkstone heeft er meer verstand van dan ik en het moet ergens staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil denk ik ook een dell studio 15 kopen, echter heb ik nog een paar vraagjes.

Ik wil het liefst een 9 cell accu, als ik die bij de I5 en er nog een verbeterde wifi in modificeer kom ik op 788 euro uit. Als ik een I7 zonder die 9 cel koop, is het 799 euro, wat is de bestte keus? Daarnaast, de laptop is deels voor me moeder, die kan via haar eigen bedrijf 30% aftrek krijgen. Als ik hem gewoon koop via de site, vervolgens die 30% terug laat vragen, kan ik dan nog wel die OS terug inleveren? En vroeger had ik ooit eens een windows geinstalleerd die op mijn pc wel gewoon werkte.. Maar op zijn pc werkte hij niet en moest er een speciale Dell OS op, is dat nu nog steeds het geval?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

over refunds gesproken, ik heb een laptop in augustus gekocht, kan ik dat works nu nog terugkrijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door F.West98 op 07-04-2010 20:17 . Reden: typo ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat moet binnen 7 dagen. Hey nog eens over dat SSD verhaal vergroot dat de presentaties van notebook echt? Ze zijn ja vrij prijzig, maar lijkt mij opzich wel een van beste upgrades die je zelf kunt doen, maar is je geld waard? 160 gb was al iets van 300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bv202 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:04:
Dat is dus jammer aan Dell... constant die veranderingen.

Ik heb al mijn ideale laptop op het oog, maar kan hem op dit moment nog niet kopen (lang verhaal; veel kans dat het nog twee maand duurt voor ik kan bestellen). Dat scherm leek me toch het positieve aan de laptop, maar als ze dat weghalen :(
sterker nog, dit scherm was de enige reden (naast de prijs) om deze laptop te kopen.
Darkstone heeft in dit topic een foto gepost. Heb je die reflecties ook op het standaard scherm? Wat is eigenlijk het grote verschil (ik hoor altijd dat 't de 70 euro zeker waard is en dit zeker een must-have is) met deze?
dat IS het standaardscherm, en die foto is niet van mij

met het 1080p scherm heb je er minder last van omdat je de helderheid kan opschroeven tot een belachelijke 300 cd/m, maar de reflecties hou je (of je moet een mat scherm hebben, maar dan word de hele boel gewoon onleesbaar onder zonlicht..)
F.West98 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:17:
over refunds gesproken, ik heb een laptop in augustus gekocht, kan ik dat works nu nog terugkrijgen?
binnen 7 dagen
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 19:58:
Ik wil denk ik ook een dell studio 15 kopen, echter heb ik nog een paar vraagjes.

Ik wil het liefst een 9 cell accu, als ik die bij de I5 en er nog een verbeterde wifi in modificeer kom ik op 788 euro uit. Als ik een I7 zonder die 9 cel koop, is het 799 euro, wat is de bestte keus? Daarnaast, de laptop is deels voor me moeder, die kan via haar eigen bedrijf 30% aftrek krijgen. Als ik hem gewoon koop via de site, vervolgens die 30% terug laat vragen, kan ik dan nog wel die OS terug inleveren? En vroeger had ik ooit eens een windows geinstalleerd die op mijn pc wel gewoon werkte.. Maar op zijn pc werkte hij niet en moest er een speciale Dell OS op, is dat nu nog steeds het geval?

Thx
i5, ik zie niet wat je moeder aan een i7 heeft...
boevendien is de i5 wat zuiniger, en bij normaal gebruik (geen videobewerken) scheelt het niet een zoveel

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er zelf ook wel mee werken, moet wel even doorkunnen, nog iemand een idee van het belastingverhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51
Leuk dagje vandaag, nieuwe laptop binnen en vanmiddag geslaagd voor mijn auto theorie examen! :D

Paar dingen over de Studio 15:
- Toetsenbord typt fijn, dat valt mee
- Wi-fi aanzetten is me niet gelukt zonder Dell Quickset te installeren :P
- Heeft de laptop DDR3 geheugen?

Heb trouwens ook een externe harde schijf gekocht (Western Digital Elements Desktop 1.5 TB) :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:21:
- Heeft de laptop DDR3 geheugen?
ja, maar het prestatieverschil is nilhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 18:37
Hebben meer mensen last van een "kapotte" oplader?
Met kapot bedoel ik dan alleen het lampje, sinds het paar weken brand het blauwe lampje bij mij niet meer. Twijfel alleen, zal ik bellen voor een andere ofniet. Zo heel erg vind ik ook weer niet, al is het soms wel handig, alleen heb wel bijna 700 euro voor dat ding betaald, en nu is die dus al na een half jaar "kapot".
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.