Welke laptop heeft het felste scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu het zonnetje begint te schijnen, wil ik graag buiten laptoppen.

Er zijn volgens mij aardig wat nieuwe technieken: LED o.a.

Hebben jullie een ervaring met welk van de verschillende soorten schermen heel fel kunnen, zodat ze ook in de zon goed leesbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scherm van mijn studio 15 gaat 300 cd/m2, de macbook pro 13" haalt, afhankelijk van het model, rond de 225, dat is dan ook gemiddeld.
hoger dan 300 ga je niet zo snel vinden, aangezien je batterij dan rap leeg is.. sowieso doet dat na 8 uur letterlijk pijn aan je ogen.

je zult geen scherm vinden dat in direct zonlicht nog goed leesbaar zijn, al moet ik zeggen dat die van mij het best aardig doet :) op de wat lichtere delen van het scherm anthans, de sidebar op tweakers valt in direct zonlicht niet te lezen. het reply gedeelte wel.

ik kan je in idergeval wel een LED scherm aanraden, de helderheid kan daar meestal hoger.

edit: de macbook (niet pro) 13" haalt 325

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 14:56:
je zult geen scherm vinden dat in direct zonlicht nog goed leesbaar zijn, al moet ik zeggen dat die van mij het best aardig doet :)
Ik heb nergens last van met m'n Dell XPS M1330. Ik kan met full brightness de zon vol op m'n scherm hebben en nog alles zien. Het enige nadeel bij de laptop is het zilveren tobo en het aluminium daaronder, weerkaatst heel erg en daar krijg je bijna pijn van aan je ogen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:06:
[...]

Ik heb nergens last van met m'n Dell XPS M1330
die haalt overigens "slechts" 200 cd/m, maar het contrast is wel uitzonderlijk, dat heeft ook invoed.

overigens moet je niet raar opkijken als je notebook dit vertoont:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/81e17b1ed7.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Hij wordt transparant :+

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

_/-\o_ lijkt het idd wel op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt niet aan te bevelen om een laptop in de felle zon te zetten. Misschien waarschuwt de handleiding om de laptop niet in direct zonlicht te zetten.
Pagina: 1