Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
batterij haalt zo'n 3 a 3.5 uur met de i5, de studio 17 haalt wat minder, maar die heeft dan ook een monsterlijke graka.

met de 9 cel haal je zo'n 50% meer op de accu., maar je PC word wel een halve KG zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:17:
batterij haalt zo'n 3 a 3.5 uur met de i5, de studio 17 haalt wat minder, maar die heeft dan ook een monsterlijke graka.

met de 9 cel haal je zo'n 50% meer op de accu., maar je PC word wel een halve KG zwaarder.
Dus met de 17 inch 9 cel haal ik 4 a 4.5 uur zo ongeveer? In de 17 inch zit trouwens standaard al die 9-cel ;)
Bedankt voor de info over de batterij.

Nog iets wat ik nog eventueel beter zou kunnen upgraden, of zijn de specs zo goed genoeg voor mijn 'eisen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Let er wel op dat de 9-cel bij de Studio 15 een stukje naar beneden uitsteekt (opstaande rand, maar schijnt niet heel erg hinderlijk te zijn). Bij de 17 inch weet ik niet hoe het zit.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ jacobras
ik lees toch echt studio, geen inspiron

http://www.notebookcheck....747-Notebook.23745.0.html

i7, 6 cel accu, haalt plusminus 3 uur
dan ga je rond de 4 a 5 uur halen met de 9 cel denk ik, al vraag ik me af wat je aan accuduur op een beest van 3.5KG hebt

de specs zijn zo goed denk ik, de processor is een van de beste die je kan krijgen, plus de gebruikelijke hoeveelheid RAM.
hdd ruimte moet je zelf maar kijken, al moet i

k daarbij vermelden dat het maximum 500 GB per schijf is (er passen er 2 in).

over het scherm, het getalletje wat erachter staat is belangrijk, dit geeft het aantal pixels aan (als je je scherm van heel dichtbij bekijkt kan je ze zien, RGB lichtjes).
als je er meer hebt past er meer op je scherm, zie ook de startpost, daar kan je een plaatje met 1920*1080 en een met 1366*786 met elkaar vergelijken. de studio 17 zit daar met zijn 900 pixels tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
weet iemand of dit zo hoort? helemaal rechts kan ik geen pictogram op het buroblad plaatsen. is dit een fout of..?

ik heb plaatje geupload: http://img69.imageshack.us/img69/1661/hoif.jpg

het is een full hd scherm.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verschil tussen de studio 17 i5 en i7:
i5 is €100 goedkoper (startprijs) -> ik zou upgraden naar de 520 voor 40 euro (blijft 60 euro goedkoper)
i5 heeft een ati 5650, tegen de 4650. De i5 is inwendig net een klein stapje moderner.
i5 heeft 2x 500gb schijven, de i7 maar 1 (dit kost bij de i7 130 euro). Twee schijven is zeker een pluspunt voor videobewerking.
De i5 heeft een 6cell batterij, de i7 9cell. (kost 70 euro)

De meerprijs van de i7 is dan toch iets aan de hoge kant. vind ik.
De betere wireless n kaart voor 20 euro kun je alleen op de i5 kiezen.
Maar plaats je vraag nog eens in het studio 17 topic
[Ervaringen] Dell Studio 17 - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
thuhoan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:53:
weet iemand of dit zo hoort? helemaal rechts kan ik geen pictogram op het buroblad plaatsen. is dit een fout of..?

Als je goed kijkt zie je dat een nieuw icoon niet mooi kan passen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Bedankt voor alle tips, zal het ook eens in dat topic posten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Moning2 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:13:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat een nieuw icoon niet mooi kan passen daar ;)
klopt, ik vind eht maar raar. rare uitlijning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 23:11:
ik snap ook niet waarom mensen zich zorgen maken over de dvd speed, sinds ik deze PC heb heb ik 2 keer een dvd'tje gebrand. het zal me een worst wezen of dat nu 15 min of een uur duurt.
Nou kan handig zijn als je een film download en m niet wilt streamen. Bijvoorbeeld hier gaat het downloaden razendsnel (1.5 mb tot 2 mb per sec.) Dan is een film zo binnen, even banden en kijken maar:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben al een poosje bij Dell aan het kijken voor een Studio 15 laptop voor familie. Het viel me vanmorgen op dat er een nieuwe Studio 15 bij staat. Het is een Core i7 met standaard een 15,6" Full HD Truelife scherm en 6GB geheugen (vanaf 899 euro). Trek daar dan de 6% EPP korting en de 5% waardebon korting vanaf, en het wordt 831,81 euro.
Alleen het gratis verzenden is weer verdwenen?
edit: dat is alleen bij 1 model lager (dus de i7 zonder Truelife scherm en met 4GB), daar kost 6GB geheugen overigens 280 euro meer.

Link:
http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Laptops/laptop-studio-1555/pd.aspx?refid=laptop-studio-1555&s=dhs&cs=nlepp1&~ck=mn

Waardebon:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33746035#33746035

[ Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 02-04-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
@ jacobras
ik lees toch echt studio, geen inspiron
Oeps, ik bedoelde Studio, heb het aangepast. Alhoewel het volgens mij bij de meeste laptops bij Dell wel zo is dat de 9-cel uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:06

vhal

ಠ_ಠ

Heb een Dell studio15 besteld, met EPP korting.

Begin er spijt van te krijgen dat ik het via EPP heb besteld.

Blijkbaar heeft Dell zo beetje in de gaten dat jan en alleman z'n spullen besteld op de EPP site. Het zit namelijk zo

In dit topic staat dus dat ze er eigenlijk niet naar kijken. Rabobank en Getronics zijn dus 100% EPP waardig dus ik had als firmanaam Getronics ingevuld.

Ik heb dus even UPS gebeld op hun 0800 nummer en nou is het zo dat op de UPS pakbon als afleveradres Getronics staat. Niemand die er op let, zou je denken. Nou niet dus. UPS kan dus nergens op de gevel (afleveradres is een werkadres) een bordje vinden met 'Getronics' erop en stuurt doodleuk het pakketje terug naar het sorteercentrum met als opmerking "Adres komt niet overeen met naam". Ze twijfelen dus aan de combi naam bedrijf + persoon + adres en mocht het helemaal in de soep lopen, dan moet ik dus bellen met Dell. En ja...wat zeg je dan. Ik kan dus niemand die werkt bij Getronics :P

Neem het maar in overweging wanneer je via EPP besteld..

Wordt vervolgt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
Dat is inderdaad wat om over na te denken, wilde deze truc eigenlijk ook toepassen :P

Aan de andere kant als je gewoon een huisadres invult moet het geen probleem zijn. Het is namelijk ook voor familieleden en dergelijke. Het is natuurlijk wel goed dat UPS het even vergelijkt maar ze zouden natuurlijk wel gewoon even bij het bedrijf binnen kunnen stappen.

Eigenlijk bemoeit UPS zich dus met iets wat helemaal niet haar zaak is. Misschien werk je wel voor Getronics maar ben je uitbesteed bij dat bedrijf.

Edit: je kunt trouwens ook via dit bestellen en dan moeten ze maar aannemen dat je daar student bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch Lion op 02-04-2010 11:33 ]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:57:
Hoe undervolt je een P8600?
[...]
RMclock, wat helaas al 2 jaar niet is geupgrade...

een alternatief is cpu genie, maar dat is niet gratis, en de gebruiksvriendelijkheid vind ik persoonlijk om te huilen.
Hmm, helaas wil RMclock niet opstarten omdat ik geen admin rechten heb.. *vista/7 gezeiks*
En dat terwijl ik de enige gebruiker(saccount) ben. Plus dat ik admin ben.
Wat ik al heb geprobeerd:
-Als admin uitvoeren
-Compabiliteit-> admin (zal zelfde doen als vorige)
-De echte admin account (?) unlocken. Daar dan inloggen, maar nog steeds wil het programma niet openen.

Iemand een idee? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thuhoan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 00:53:

kan je het op 100% dpi niet lezen :/

voor diegene met het full-HD scherm, de DPI staat standaard op 125%
om hem goed te zetten moet je even " dpi" intikken in het windows start menu en hem op 100% zetten, anders heb je niet zo veel aan je scherm.
bovendien zorgt dit er alleen maar voor dat sommige dingen (webpagina's die niet geschaald worden, bijvoorbeeld) er raar uitzien.

@het RMclock verhaal
bij rmclock zitten hgeen 64 bits drivers, dit zitten dacht ik wel in de ZIP van het programma (niet in de installatie versie).
even unzippen en de driver copy-pasten, als dat niet werkt kan je ook nog
code:
1
2
bcdedit -set loadoptions DISABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit -set TESTSIGNING ON

proberen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:48:
[...]

hahaha kan het wel, maar is niet fijn. 125% komt toch in de buurt van de vaak gebruikte lettergrootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
thuhoan schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:05:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:48:
[...]

hahaha kan het wel, maar is niet fijn. 125% komt toch in de buurt van de vaak gebruikte lettergrootte
Ik vind de standaard ingestelde dpi (125%) erg lekker werken.
BounceMeister schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:16:
Ik ben al een poosje bij Dell aan het kijken voor een Studio 15 laptop voor familie. Het viel me vanmorgen op dat er een nieuwe Studio 15 bij staat. Het is een Core i7 met standaard een 15,6" Full HD Truelife scherm en 6GB geheugen (vanaf 899 euro). Trek daar dan de 6% EPP korting en de 5% waardebon korting vanaf, en het wordt 831,81 euro.
Deze heb verder geconfigureerd en besteld. Is er al een tijdje :D

[ Voor 29% gewijzigd door RSD1982 op 02-04-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:14:
dat zie ik ja, maar je dpi staat niet op 0

tik eens "dpi" in in het zoekvlak van het startmenu
Je bedoelt de venster grote etc, niet de DPI van het scherm ;)

Die staat op 125%

EDIT:

Weet iemand of de dell studio 15 van een expresscard SSD kan booten (en zo ja, welke ssd's werken wel en welke niet)?, ik denk van wel (zolang de expresscard ssd maar een sata controller heeft die dell snapt ;)).

[ Voor 27% gewijzigd door donny007 op 02-04-2010 16:21 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:13
BounceMeister schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:16:
Alleen het gratis verzenden is weer verdwenen?
edit: dat is alleen bij 1 model lager (dus de i7 zonder Truelife scherm en met 4GB), daar kost 6GB geheugen overigens 280 euro meer.

Link:
http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/Laptops/laptop-studio-1555/pd.aspx?refid=laptop-studio-1555&s=dhs&cs=nlepp1&~ck=mn

Waardebon:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33746035#33746035
Deze aanbieding viel mij zojuist ook op ja. Zoals ik hem nu configureer is hij exact hetzelfde als hoe ik een i7 720 met Truelife en 4Gb vorige week configureerde. Die stond nog bij mijn opgeslagen items maar ze zijn nu exact even duur :D Oftewel t.o.v. vorige week zou ik nu een gratis 4 > 6 Gb upgrade hebben op mijn systeem.

Wat me wel opvalt is dat de i7 620m opnieuw nergens te vinden is... (helaas).

En als reactie op hier boven: Als je je laptop thuis laat afleveren kan UPS toch nooit controleren of je wel of niet bij een dergelijke werkgever werkzaam bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
donny007 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 15:17:
[...]
Weet iemand of de dell studio 15 van een expresscard SSD kan booten (en zo ja, welke ssd's werken wel en welke niet)?, ik denk van wel (zolang de expresscard ssd maar een sata controller heeft die dell snapt ;)).
Dat heb ik mij ook al afgevraagd!
Echter zijn die expresscard SSD dingen niet echt snel volgens mij :P.. kun je miss gwoon beter van je HD booten.
Maar iemand die er meer vanaf weet?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je kan wel een minipci ssd installeren, die zijn vrij snel.

moet je nog wel een slot over hebben natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik heb een Half Mini PCIe slot met de wlan kaart, en een leeg full sized Mini PCIe slot, kan ik daar wel van booten ;).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:15:
Ik heb een Half Mini PCIe slot met de wlan kaart, en een leeg full sized Mini PCIe slot, kan ik daar wel van booten ;).
ik denk het wel, moet je even aan google vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Wat ik zo lees ziet hij zo'n pci ssd gewoon als Sata interface. Dus booten moet lukken dan!
De vraag is echter hoe snel (langzaam?) die kaartjes zijn.
En wat ze kosten..

Een slot vrij heb je altijd toch? (of zijn die standaard wireless dingen van dell full sized..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

http://www.slashgear.com/...-compact-storage-2347726/

In hoeverre je de 200MB/s lees en 100/MB/s schrijf snelheid moet geloven is nog maar de vraag :s

De meeste doen zich voor als sata controller en zijn dus gewoon te gebruiken als boot disk.

Of deze: http://www.legitreviews.com/article/1016/1/

32 GB 150MB/s read 100MB/s write, $129 (in euros)

Kijk ook even naar de benchmarks in het artikel ;)

Heb mijn eigen HDD is gebencht, bedroevend lage score.

Die SSD heeft dus zeker voordeel, vooral met access time.

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/HDTune_Benchmark_SAMSUNG_HM500JI.png

[ Voor 48% gewijzigd door donny007 op 03-04-2010 00:44 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
donny007 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:23:
Heb mijn eigen HDD is gebencht, bedroevend lage score.

Die SSD heeft dus zeker voordeel, vooral met access time.

[afbeelding]
ja, en nu nog een keer zonder utorrent en winrar aan...

mijn hdd haalt echt wel constant 70-50Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Een of ander windows proces was de disk aan het gebruiken.

Nog een keer gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://killerx.eu/img_host/HDTune_Benchmark_SAMSUNG_HM500JI(2).png

Betere score. maar nog niet echt snel.

[ Voor 20% gewijzigd door donny007 op 03-04-2010 00:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
deadsy33 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:24:
Heb een Dell studio15 besteld, met EPP korting.

Begin er spijt van te krijgen dat ik het via EPP heb besteld.

Blijkbaar heeft Dell zo beetje in de gaten dat jan en alleman z'n spullen besteld op de EPP site. Het zit namelijk zo

In dit topic staat dus dat ze er eigenlijk niet naar kijken. Rabobank en Getronics zijn dus 100% EPP waardig dus ik had als firmanaam Getronics ingevuld.

Ik heb dus even UPS gebeld op hun 0800 nummer en nou is het zo dat op de UPS pakbon als afleveradres Getronics staat. Niemand die er op let, zou je denken. Nou niet dus. UPS kan dus nergens op de gevel (afleveradres is een werkadres) een bordje vinden met 'Getronics' erop en stuurt doodleuk het pakketje terug naar het sorteercentrum met als opmerking "Adres komt niet overeen met naam". Ze twijfelen dus aan de combi naam bedrijf + persoon + adres en mocht het helemaal in de soep lopen, dan moet ik dus bellen met Dell. En ja...wat zeg je dan. Ik kan dus niemand die werkt bij Getronics :P

Neem het maar in overweging wanneer je via EPP besteld..

Wordt vervolgt..
Dat is wel balen zeg! Plak snel een stickertje met "Getronics" op je brievenbus!

Ben je verplicht een bepaalde bedrijfsnaam in te vullen als je via EPP bestelt? Ik had begrepen dat het ook voor familieleden was. Dan kan er toch in principe alles staan, als je maar familie hebt die er werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb gewoon de naam ingevuld van het bedrijf waarvoor ik werk. Minder bekend, dus daar kan een bezorger niet moeilijk over doen. We gebruiken ook nog ongeveer exclusief Dell hardware, dus ik hoefde me er ook niet echt schuldig over te voelen. Maar het lijkt me een incident dat UPS daar opeens moeilijk over doet...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:48:
[...]
@het RMclock verhaal
bij rmclock zitten hgeen 64 bits drivers, dit zitten dacht ik wel in de ZIP van het programma (niet in de installatie versie).
even unzippen en de driver copy-pasten, als dat niet werkt kan je ook nog
code:
1
2
bcdedit -set loadoptions DISABLE_INTEGRITY_CHECKS
bcdedit -set TESTSIGNING ON

proberen
Beide geprobeerd, maar het resultaat is nog steeds dat het programma niet opent.
Even een screentje: misschien doe ik nog wat fout. plus je ziet waarover windows klaagt
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8333/rmclockfaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8333/rmclockfaal.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PieterAelse op 03-04-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
save as .zip
rechtsklikken, save as...
opslaan als "all files" met als extensie .zip en unzippen naar /program files/rmclock

dan zou hij het moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:06

vhal

ಠ_ಠ

BounceMeister schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:02:
[...]

Dat is wel balen zeg! Plak snel een stickertje met "Getronics" op je brievenbus!

Ben je verplicht een bepaalde bedrijfsnaam in te vullen als je via EPP bestelt? Ik had begrepen dat het ook voor familieleden was. Dan kan er toch in principe alles staan, als je maar familie hebt die er werkt?
Verplicht weet ik niet, maar je kon wel een naam invullen.

In ieder geval ben ik nu wel iets verder. Gistermiddag nadat ik UPS had gebeld belde ze eind van de middag terug. Ze vroeg wat NAW gegevens en ze zou het in het systeem verwerken. Helaas was het niet meer mogelijk om het pakketje dezelfde dag nog te leveren maar ze zou ervoor zorgen dat het as. dinsdag wordt bezorgd. Gisteravond had ik nog even gekeken naar de T&T van UPS en daar stond netjes een 'in transit' status met als bezorgdatum 6/4/2010. Even afwachten dus.
Overigens kreeg ik wel een mailtje van Dell of ik mijn gegevens wil mailen in een formulier (soort van invoertabel) gezien het feit dat ze het zelf niet meer snappen. Waarschijnlijk laat ik het maar zo, want ik zag zojuist een factuur van Dell in de brievenbus.(factuur- en bezorgadres zijn dus niet hetzelfde, bewust voor gekozen omdat ik bijna nooit thuis ben tijdens de bezorgtijden van UPS)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
deadsy33 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:24:

Ik heb dus even UPS gebeld op hun 0800 nummer
Vroeg me juist af wie Dell inschaked als bezorger, met Asus ooit een hoop gedoe gehad met TNT express service die niet bij buren afleverd en waar je geen pakjes kunt ophalen, dus een dag vrij moet nemen als er bezorgd gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=194561&format=full&ext=.png
7200 rpm, alleen de seektime is iets beter

als je goed kijkt zie je dat hij 4x een seektime van 0ms heeft gehaald :*)

edit: leuk die pci-e SSDtjes, maar dan kan je beter de dvd drive eruit slopen en een postvile 80GB erin stoppen
kost maar iets meer...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hmmm, ik heb hier net de vorige posts gelezen over de 9-cell batterij en begin toch wel te twijfelen of ik deze binnenkort zou kopen.

De configuratie zal iets zijn in de zin van i5 520M, full-HD scherm (wat doet dit trouwens met het gewicht/grootte?) en HD5470.

Zal de 6-cell batterij hier volstaan of is een 9-cell aangeraden? Ik lees wel dat 't je laptop een pak zwaarder maakt en het uitsteekt (wat bedoel je hiermee?). Als een 6-cell volstaat, neem ik die wel.

Deze post vond ik op een of andere website:
There is a pretty big difference. It juts out of the bottom a bit, raising the typing surface. A friend of mine got it, and we both really like that it raises the back end up a bit because it is really nice for airflow and keeps it a bit cooler. Just a thought. Also kind of works as a handle. There are some decent pluses to it. The size is purposeful.
Hier wordt het eerder als een voordeel dan een nadeel beschouwdt.

Voor de duidelijkheid: De laptop zal constant meegenomen worden, dus hoe kleiner/lichter, hoe beter. Maar ik wil ook een degelijke batterij uiteraard.

[ Voor 41% gewijzigd door Bv202 op 03-04-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=295151
let op: dit is een oud model met 10:16 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zijn mijn scores voor de 5470 (met i5-520):
GPU clock: 750 MHz
Memory: 800 MHz

Afbeeldingslocatie: http://www.student.kuleuven.be/~s0168870/3DMark.png

De temperatuur van de gpu heb ik nog niet boven de 60° zien uitkomen.

Voor de rest wil ik iedereen hier bedanken voor de hulp. Dankzij jullie heb ik veel kunnen besparen:
5% kortingsbon
6% EPP: volgens de medewerker op de chat is de epp-korting ook studentenkorting. Dus bij bedrijf de naam van je school/universiteit invullen en het werkt. Bij mij is het toch gelukt.

En de refund waarvoor ik bevestiging gekregen heb, ik weet alleen nog niet hoeveel ik terug zal krijgen

Edit: Hier een deel van het gesprek ivm EPP:

11:07:53 Ik: Do you give discounts for students?
11:09:31 Dell: Please check this link :
11:09:41 Dell:
Dell pushes page, http://www1.euro.dell.com...c=nl&l=en&s=dhs&cs=nlepp1
11:12:33 Ik: So, I just have to give in the name of my university after following the procedure and it will be ok?
11:13:16 Dell:
Yes. And select the system as per your requirement and you can customise the system and process the
order.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Epp-korting is ook studentenkorting? Handig om te weten, ga ik hier in België ook is achter horen dan :)

Bedankt, Darkstone, goede review. Als ik 't zo lees is de 9-cell batterij dan wel de moeite, met uitzondering van het gewicht eventueel.

Gaat een 9-cell batterij aangeraden zijn bij mijn configuratie (zie mijn post hierboven)? Hoeveel gaat de laptop dan ongeveer wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
standaard weegt hij 2.6KG, met 9 cel ga je zo rond de 2.9 uitkomen denk ik.

ik zal mijn batterij wel even wegen zometeen, volgens mij zijn die dingen vrij zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
6% EPP: volgens de medewerker op de chat is de epp-korting ook studentenkorting. Dus bij bedrijf de naam van je school/universiteit invullen en het werkt. Bij mij is het toch gelukt.
Hm, dat had me mooi weer 30 euro kunnen besparen, wist niet dat epp ook door studenten gebruikt mocht worden :(.

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 03-04-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:04:
[afbeelding]
rechtsklikken, save as...
opslaan als "all files" met als extensie .zip en unzippen naar /program files/rmclock
dan zou hij het moeten doen :)
Bluescreen!
"A device driver attempting to corrupt the system had been caught."

Heb ik miss nog wat fout staan met eerdere pogingen?

In ieder geval al bedankt voor de moeite!
en leuk dat trucje met die foto xd *weet wat geleerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:57:
standaard weegt hij 2.6KG, met 9 cel ga je zo rond de 2.9 uitkomen denk ik.

ik zal mijn batterij wel even wegen zometeen, volgens mij zijn die dingen vrij zwaar.
Hmmm, dat valt nog mee vind ik. Zo'n groot verschil is dat nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:59:
[...]

Hm, dat had me mooi weer 30 euro kunnen besparen, wist niet dat epp ook door studenten gebruikt mocht worden :(.
idem, maar dan 60 euro 8)7

over die batterij: die van mij weegt iets over de 300gr, met de 6 cel stijgt het gewicht dus van 2.6 naar (naar boven afgerond) 2.8Kg. achteraf gezien is dus dus eigelijk geen argument..
een simpel boek weegt al het dubbele.

edit: @rmclock, probeer dit eens
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=435958
in theorie is dat dezelfde driver als mijn gezipte versie als mijn gezipte versie, maargoed.
anders kan je nog cpugenie proberen, maar dan is niet gratis
(al zijn daar natuurlijk omwegen voor O-) )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:59:
[...]

Alleen jammer dat mbo studenten niet erkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bv202: Die studentenkorting werkt in België. Ik heb het in Nederland op de chat gevraagd (de chat in België werkte niet) en dan in België besteld. Geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:39:
@Bv202: Die studentenkorting werkt in België. Ik heb het in Nederland op de chat gevraagd (de chat in België werkte niet) en dan in België besteld. Geen enkel probleem gehad.
Oké, bedankt. Ik heb ook eens op de Nederlandse chat een vraag gesteld en er werd me enkel verteld dat ze me niet konden helpen en dat ik de Belgische support moest contacteren (welke nooit online beschikbaar is).

Heb jij trouwens kortingsbonnen via email (voor België)? Ik kan me niet abonneren op de nieuwsbrief via de Belgische website (foutmelding bij het openen van de pagina - kijk zelf maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bv202 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 12:44:
[...]

Oké, bedankt. Ik heb ook eens op de Nederlandse chat een vraag gesteld en er werd me enkel verteld dat ze me niet konden helpen en dat ik de Belgische support moest contacteren (welke nooit online beschikbaar is).

Heb jij trouwens kortingsbonnen via email (voor België)? Ik kan me niet abonneren op de nieuwsbrief via de Belgische website (foutmelding bij het openen van de pagina - kijk zelf maar).
http://gathering.tweakers...message/33751060#33751060
Hier kan je ze normaal vinden. Mijn abonnement heb ik stopgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik heb het net ook gevraagd van de studentenkorting, en mijn sales agent wist er niks van. Lekker dat iedereen daar op de hoogte is ;)

Ik wacht al weken, maar nu is de i5 met een full hd scherm en een ati 5470 te krijgen voor 737 euro inc verzenden, na 5% korting en 3% epp :9 Straks maar eens op de bestel knop drukken dan eindelijk!

[ Voor 43% gewijzigd door bear87 op 03-04-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bear87 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:13:
Ik wacht al weken, maar nu is de i5 met een full hd scherm en een ati 5470 te krijgen voor 737 euro inc verzenden, na 5% korting en 3% epp :9 Straks maar eens op de bestel knop drukken dan eindelijk!
mooie aanbieding

mijn breor had m vlak na de release met 4570 voor €795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik wacht al zolang (daar weet jij alles van, heb jou vaak genoeg bestookt met vragen om dat 1080P scherm ;) ) dat ik vanavond gewoon maar bestel. Dit is verreweg de beste aanbieding nu; een i3 met 1080P en een 4570 kost 100 euro minder. Voor het verschil van 100 euro heb ik graag een i5-520 ipv een i3 330 en een 5470 ipv 4570! Kan wachten tot ik een ons weeg, wellicht scheelt het nog eens 2 tientjes dan, maar ik heb nu echt wat nodig na het kapot gaan van mijn dvi poort op mijn huidige laptop ook.

Ben erg benieuwd naar het scherm, of dat mij net zo goed bevalt als jou!

[ Voor 7% gewijzigd door bear87 op 03-04-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gevoel dat je zeker krijgt als je heb binnen hebt: waarom heb ik m niet eerder besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:30:

En de refund waarvoor ik bevestiging gekregen heb, ik weet alleen nog niet hoeveel ik terug zal krijgen
Ik ga dus lekker veilig TU Delft invullen. Vermoedelijk hebben zij wel een contract met Dell. Kwam bij de studenten store ook al vooraf geselecteerde Dells tegen en op de TU zijn genoeg Dells om een contract te hebben :P

Ik ga denk de Fast Track studio 15 voor m'n zusje bestellen. (Voor 550 eurie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door die 9-cel batterij steekt mijn laptop zo wat meer naar boven waardoor de onderkant niet tegen de tafel komt. Bevordert dit de luchtcirculatie/koeling?

Waarom moet de eerste 12u de laptop verbonden zijn met netstroom en mag je dan niet op je batterij werken (want volgens de dellsfotware is de batterij 100% opgeladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:08:
Door die 9-cel batterij steekt mijn laptop zo wat meer naar boven waardoor de onderkant niet tegen de tafel komt. Bevordert dit de luchtcirculatie/koeling?
onder andere, ja
Waarom moet de eerste 12u de laptop verbonden zijn met netstroom en mag je dan niet op je batterij werken (want volgens de dellsfotware is de batterij 100% opgeladen).
fabeltjes over de batterij... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Kan je trouwens niet meer met Ideal betalen tegenwoordig? Ik krijg de melding dat ik het geld mag overmaken naar: bla bla bla

Edit: Zal wel door Epp komen, handmatig overgemaakt.

Kan het zijn dat ik daarom geen bestelstatus heb nog? De vorige keer was die beschikbaar direct na het plaatsen van mijn order, terwijl ik nu enkelen uren na mijn bestelling nog geen status kan zien.

[ Voor 64% gewijzigd door bear87 op 03-04-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Kan je trouwens niet meer met Ideal betalen tegenwoordig?
Ik kon wel gewoon met iDeal betalen, misschien vergeten te selecteren?
fabeltjes over de batterij... :/
Is dat zo? Lees het wel vaker in boekjes dat je de batterij/accu eerst volledig moet opladen voor je ervan gebruik mag maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar 12 uur is echt onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was vroeger zo bij Lood-sulfaat batterijen omdat je de batterij de tijd moest geven om de platen te verzadigen met sulfaatoxide. Als je de batterij niet compleet liet verzadigen ontstond er een "geheugen" waarbij de batterij in de volgende cyclus de verzadigingsgrens niet meer optimaal was.

Een Lithium batterij van een laptop werkt op een compleet andere manier. Je verliest bij het niet volledig opladen 1 laadcyclus, maar je kan bij de volgende cyclus hem wel compleet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iets te heet...

misschien word hij met OC toch iets te heet.....

max temps volgens dell zijn trouwens 120, maar ik ga de clocks wat lager zetten...
zou me trouwens niet verbazen als de koelpasta heel brak is, 20 mhz geheugen verhoging zorgt voor stijging van 3°, niet normaal meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
ja, maar 12 uur is echt onzin
Een Lithium batterij van een laptop werkt op een compleet andere manier. Je verliest bij het niet volledig opladen 1 laadcyclus, maar je kan bij de volgende cyclus hem wel compleet opladen.
Dus wat kan ik het beste doen als mijn nieuwe Studio er is?
Normaal gebruik ik de laptop meteen met de adapter aangesloten, nooit iets van gemerkt. Maar je weet maar nooit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door jacobras op 03-04-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:22:
Dat was vroeger zo bij Lood-sulfaat batterijen omdat je de batterij de tijd moest geven om de platen te verzadigen met sulfaatoxide. Als je de batterij niet compleet liet verzadigen ontstond er een "geheugen" waarbij de batterij in de volgende cyclus de verzadigingsgrens niet meer optimaal was.

Daar geloof ik niks van, want anders zou een batterij dood zijn voor dat je het weet, en lijkt me niet bepaald handig, als je maar 20% ontladen hebt heb je ook maar 20% van een cyclus gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:47:
[...]

Daar geloof ik niks van, want anders zou een batterij dood zijn voor dat je het weet, en lijkt me niet bepaald handig, als je maar 20% ontladen hebt heb je ook maar 20% van een cyclus gebruikt.
Per keer dat je stroom van buitenaf zet op de lithium staafjes in je batterij gaan er x-aantal van kapot. Dat is de normale degradatie van een batterij. Elke fabrikant raadt dan ook aan om je batterijen helemaal vol te laden en vervolgens compleet leeg te laten. Zo haal je telkens het meeste aantal uur uit je batterij.

Jacobras, van levensbelang is het niet. Je batterij wordt namelijk tijdens de quality control van Dell al getest. Hij is dus al een paar keer geladen geweest. Ik zou je laptop gewoon een paar uurtjes op netstroom zetten voor gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:13:
[afbeelding]

misschien word hij met OC toch iets te heet.....
retract, ik had nog even de stocksnelheden getest, en daar wist hij de indrukwekkende temps te halen van een whooping 102°

waarom dell een machine heeft geschapen die 100° haalt onder load is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:57:
[...]

Per keer dat je stroom van buitenaf zet op de lithium staafjes in je batterij gaan er x-aantal van kapot. Dat is de normale degradatie van een batterij. Elke fabrikant raadt dan ook aan om je batterijen helemaal vol te laden en vervolgens compleet leeg te laten. Zo haal je telkens het meeste aantal uur uit je batterij.

Jacobras, van levensbelang is het niet. Je batterij wordt namelijk tijdens de quality control van Dell al getest. Hij is dus al een paar keer geladen geweest. Ik zou je laptop gewoon een paar uurtjes op netstroom zetten voor gebruik.
Nou laatste keer toen ik een batterij kocht was een externe voor iphone werd eruit gelegd dat als je 20% gebruikt er ook maar 20% van een laad cylus gebruikt was, maar anyway ik kan me niet voorstellen dat het wat uit maakt als ik hem niet volledig ontlaad.

Je informatie is wellicht out to date? Maar goed ik gebruik mijn laptop meestal op net adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:21:
Je informatie is wellicht out to date? Maar goed ik gebruik mijn laptop meestal op net adapter.
ik had nog even mijn batterij % gecheckt, en die zat op 90.1%
niet slecht als je bedenkt dat hij 2 maanden nadat ik hem kocht op 92% stond.. hij is nu zon half jaar oud

mijn dagelijkse gebruikspatroon bestaat uit 3 uur op de accu op school, en thuis aan de lader, hij staat 24/7 (ook s'avonds) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:21:
[...]
Wikipedia: Lithium-ion battery

During charging, an external electrical power source (the charging circuit) applies a higher voltage (but of the same polarity) than that developed by the battery chemistry, forcing the current to pass in the reverse direction. The lithium ions then migrate from the positive to the negative electrode, where they become embedded in the porous electrode material in a process known as intercalation.

A disadvantage of lithium-ion cells is their poor cycle life: upon every charge or recharge, deposits form inside the electrolyte that inhibit lithium ion transport. Over time, the capacity of the cell diminishes. The increase in internal resistance affects the cell's ability to deliver current. This problem is more pronounced in high-current applications. The increasing capacity hit means that a full charge in an older battery will not last as long as one in a new battery (although the charging time required decreases proportionally, as well).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus gewoon zoveel mogelijk op de netadapter werken, hem eruit halen zie ik geen nut voorin want mocht stroom uitvallen dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:06:
[...]

retract, ik had nog even de stocksnelheden getest, en daar wist hij de indrukwekkende temps te halen van een whooping 102°

waarom dell een machine heeft geschapen die 100° haalt onder load is mij een raadsel...
Heb mijne bij full load van een uur of 3 tot temps van de 90-95 graden(wisselt per core beetje) gekregen op een i7 8 threads (was gpu+cpu bruteforce attack op wat software) vond het nogal erg warm en schrok een beetje van die hoge temperatuur aangezien de e8400 uit mn desktop maximaal 70 mag halen bij een OC.
Dus als jouw c2d boven de 100 graden komt zou ik eens wat stof verwijderen en of koelpasta checken want als mn i7 "kouder" blijft dan gaat er iets niet goed denk :/

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:53:
Dus gewoon zoveel mogelijk op de netadapter werken, hem eruit halen zie ik geen nut voorin want mocht stroom uitvallen dan heb je een probleem.
Hoe dan ook zal je batterij in potentie afnemen. Het probleem is vooral de warmte die een laptop met krachtige hardware wordt geproduceerd. Die versnelt de degradatie van de batterij. Maar je hebt gelijk als je zegt dat de batterij er uit halen ook niet echt een optie is. Met een stroompanne ben je dan alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:56:
[...]
Het probleem is vooral de warmte die een laptop met krachtige hardware wordt geproduceerd.
dat valt wel mee hoor, hoewel de core 100° word word de uitlaat/behuizing amper warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Wat ik meestal doe bij cheap-ass laptops is even de koelpasta vervangen, ik dacht dat dell wel wat beters gebruikte, maar nu ik mijn temperaturen zie ga ik toch maar even kijken.

Iemand ervaring met het openen van een Studio 15 (en dan niet alleen het HDD/PCI/RAM luikje)?

[ Voor 3% gewijzigd door donny007 op 04-04-2010 09:48 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
Waar tijdens het bestelproces moet je de EPP korting opgeven? Die gewone korting kun je duidelijk opgeven, maar hoe zit dat met de EPP?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
StefanvanGelder schreef op zondag 04 april 2010 @ 10:09:
Waar tijdens het bestelproces moet je de EPP korting opgeven? Die gewone korting kun je duidelijk opgeven, maar hoe zit dat met de EPP?
www.dell.nl/epp daar je laptop selecteren, en daarna bij de kassa vul je je werkgever in. Gewoon bestellen zoals je normaal ook zou doen, maar dan via dell.nl/epp in plaats van dell.nl!

Zijn er meer mensen die betaald hebben door middel van overschrijving trouwens? Kan het zo zijn dat ik daarom geen orderstatus heb nog? Heb er eerder 2 gekocht en met Ideal betaald, ik had toen 5 minuten na de betaling een status, en nu vind Dell in orderstatus mijn hele bestelling gewoon niet.

[ Voor 41% gewijzigd door bear87 op 04-04-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
"Sin maletín de transporte"

Hier bedoelen ze gewoon de verpakking van de verzending veronderstel ik? :p

Oh, nog 1 klein vraagje: Zit er een microfoon ingebouwd?

[ Voor 22% gewijzigd door Bv202 op 04-04-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Bv202 schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:15:
"Sin maletín de transporte"

Hier bedoelen ze gewoon de verpakking van de verzending veronderstel ik? :p

Oh, nog 1 klein vraagje: Zit er een microfoon ingebouwd?
ja & ja :) een best goede mic moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja in de studio zit best goede microfoon, en is echt prettig video bellen mits de verbinding aan andere kant goed is, wat in veel landen niet geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thuhoan schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:48:
[...]

ja & ja :) een best goede mic moet ik zeggen
2 zelfs :) aan beide zijden van de webcam

voor koelpasta vervangen, je bent wel even bezig...
http://support.euro.dell..../SM/cpucool.htm#wp1084976
vooral de palmrest vervangen is een taak waar je u tegen zegt. het enige wat er niet af moet is het scherm 8)7
als je toch bezig bent, kijk dan of je de pll van het mobo kan vinden, dan kan je je processor overclocken, interessant voor de mensen met een Pxxxx die ook nog eens is ge-undervolt :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
donny007 schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:46:
Wat ik meestal doe bij cheap-ass laptops is even de koelpasta vervangen, ik dacht dat dell wel wat beters gebruikte, maar nu ik mijn temperaturen zie ga ik toch maar even kijken.

Iemand ervaring met het openen van een Studio 15 (en dan niet alleen het HDD/PCI/RAM luikje)?
Dat valt helaas buiten de garantie(je kan overgens veel openmaken maar als je bij de cpu komt dan is het over met de pret) via support>handleiding>studio 15 kun je tekst en uitleg vinden om zowat je hele laptop te demonteren(erg fraai van dell vind ik)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
naaitsab schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:55:
[...]

Dat valt helaas buiten de garantie(je kan overgens veel openmaken maar als je bij de cpu komt dan is het over met de pret) via support>handleiding>studio 15 kun je tekst en uitleg vinden om zowat je hele laptop te demonteren(erg fraai van dell vind ik)
zit er een sticker op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Laatst online: 25-08 16:34
Is het raadzaam direct windows opnieuw te intstalleren of is het uninstallen van de dell bloatware voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik doe altijd meteen een reinstall, kan je meteen je partitiegroote bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:42:
ik doe altijd meteen een reinstall, kan je meteen je partitiegroote bepalen
Ja maar dat ga je toch niet aanraden aan thuisgebruikers? Als die mensen Winsuck versie 7 thuis willen gebruiken dan hoeven ze toch niet te gaan herinstalleren? Dan ben je ook direct de anti virus kwijt die eventueel mee geleverd is want die staat niet op de dvd's.

Ze kunnen beter deinstalleren wat ze liever niet hebben dan herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de meeste mensen die hier komen zijn geen huis-, tuin- en keukengebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
eh... ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
daarbij ben ik dit al een stuk minder door het lezen van jullie vele post op dit forum(seeker &darkstone)
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten staan dus mooi of je moet de verloren ruimte van recovery partitie terug willen claimen. Ik studeer trouwens netwerk infrastructuur lol, Winsuck server 2008 harstikke saai maar goed je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
uninstalleren van Dell Bloatware kom je in principe een heel eind mee, dat heb ik zelf ook gedaan. Er zijn nog wat geavanceerde dingen die je misschien als niet-huis-tuin-en-keukengebruiker zou willen wijzigen, maar die zijn als je dat wel bent nauwelijks interessant. Vond het trouwes heel netjes van Dell dat er een net "dell-software deinstalleren" linkje was. Daar kwam ik pas te laat achter, maargoed, toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe zoals Darkstone onmiddelijk een format en herinstallatie van windows. Ik gebruik altijd meerdere partities dus ik moet dat eigenlijk altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ovigo schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:30:
uninstalleren van Dell Bloatware kom je in principe een heel eind mee, dat heb ik zelf ook gedaan. Er zijn nog wat geavanceerde dingen die je misschien als niet-huis-tuin-en-keukengebruiker zou willen wijzigen, maar die zijn als je dat wel bent nauwelijks interessant. Vond het trouwes heel netjes van Dell dat er een net "dell-software deinstalleren" linkje was. Daar kwam ik pas te laat achter, maargoed, toch netjes.
of ccleaner gebruiken, vind ik sowieso een must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:06:
[...]

zit er een sticker op dan?
Ja zon zwarte sticker boven een schroef(of boutje what ever) zit er niet voor de sier aangezien de rest gewoon vrij is.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:37:
[...]

of ccleaner gebruiken, vind ik sowieso een must-have.
offtopic:
ccleaner _/-\o_
die moet iedereen hebben.
computers al zovaak mee gecleand

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:13
bear87 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:47:
Ik wacht al zolang (daar weet jij alles van, heb jou vaak genoeg bestookt met vragen om dat 1080P scherm ;) ) dat ik vanavond gewoon maar bestel. Dit is verreweg de beste aanbieding nu; een i3 met 1080P en een 4570 kost 100 euro minder. Voor het verschil van 100 euro heb ik graag een i5-520 ipv een i3 330 en een 5470 ipv 4570! Kan wachten tot ik een ons weeg, wellicht scheelt het nog eens 2 tientjes dan, maar ik heb nu echt wat nodig na het kapot gaan van mijn dvi poort op mijn huidige laptop ook.

Ben erg benieuwd naar het scherm, of dat mij net zo goed bevalt als jou!
Nadeel van de i5 vind ik dat ze hem alleen leveren met een 5400 rpm HD.. € 60,- meer en ik heb een i7 met 7200 rpm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Weet iemand wat nou precies het verschil tussen onderstaande twee stations is??
Is het alleen de software die er wel of niet bij zit, of zit er nog meer verschil tussen ??

Optische stationsDVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

Optische stationsDvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_
Gr. Sydney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Joster schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:47:
[...]

Nadeel van de i5 vind ik dat ze hem alleen leveren met een 5400 rpm HD.. € 60,- meer en ik heb een i7 met 7200 rpm..
Ik zat zelf niet zo te springen om de i7, ik hoop met de i5 een net wat langere accuduur te halen.

Die hardeschijf kun je zelf heel makkelijk vervangen mocht je je storen aan 5400 rpm, en dan kun je ook meteen de snelste schijf uitzoeken. Ik heb in dit topic regelmatig gelezen dat de 7200 rpm schijven van Dell lang niet altijd hoogvliegers zijn. Zie pricewatch: Hitachi Travelstar 7K500 HTS725050A9A364 en Darkstone hier
de 7200 rpm schijf is niet zo belangrijk, je kan beter een 500 GB schijfje pakken, aangezien die sneller zijn over het algemeen. probleem is alleen dat je niet weet welke schijf je krijgt. de kans is goed mogelijk dat je een 7200rpm'er krijgt die trager is dan een goede 5400rpm'er.
Qua prijs ben je dan wel duurder uit natuurlijk.

Ik heb het er wellicht niet zo duidelijk bijgezet, maar ik heb het full hd scherm geselecteerd, het prijsverschil tussen de i5 en de i7 is daarom geen 60 euro maar 100 euro ;)

[ Voor 26% gewijzigd door bear87 op 04-04-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:45:
Hallo,
Weet iemand wat nou precies het verschil tussen onderstaande twee stations is??
Is het alleen de software die er wel of niet bij zit, of zit er nog meer verschil tussen ??

Optische stationsDVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

Optische stationsDvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_
Gr. Sydney
Waarschijnlijk geen enkel verschil alleen is de één de engelse beschrijving en de ander de nederlandse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:47:
[...]

Mauw ik vindt dat niet zo'n nadeel, je kunt hem altijd later zelf met een snellere hd uitvoeren wanneer die schijven goedkoper worden. Ik zelf zou wel een ssd erin willen zetten, maar zijn momenteel nog erg prijzig.

Trouwens die i3 is ook behoorlijk snel gister een paar divx bestanden naar dvd geschreven en dat ging behoorlijk snel, binnen 30 min was dat klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:00:
[...]
Trouwens die i3 is ook behoorlijk snel gister een paar divx bestanden naar dvd geschreven en dat ging behoorlijk snel, binnen 30 min was dat klaar.
en waarom heb jij een i3 nodig voor het branden van een dvd'tje?

dan doet opa zijn P3 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat ligt aan je brander+dvd combo dat is onwijs sloom vergleken met de snelheid waar de data intern in je pc verplaatst.
divx omzetten naar zoiets als avi of mp4 daar merk je pas het verschil met een snelle cpu.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:52:
[...]

en waarom heb jij een i3 nodig voor het branden van een dvd'tje?

dan doet opa zijn P3 ook
Ik bedoelde dat ik xvid eerst heb moeten omzetten naar dvd, niet het branden zelf.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.