Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
hebben meerdere mensen last van:

"Studio 1557 freezes, can't control+alt+delete to gain control"

http://en.community.dell....9303691.aspx?PageIndex=36 ?

vandaag 2 x vastgelopen, kreeg zwart scherm en kon idd geen ctraltdelete doen.

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahja, nu inderdaad gevonden dat de Fn knop zegmaar altijd aan staat. Ga even op zoek naar dat quickset, thanks! i5 trouwens.

Nog iets anders.. Mijn laptop piept soms en ik heb geeeeen idee waarom. Het zijn van die systeempiepjes, geen luidsprekerpiepjes en ik heb het idee dat er vooral gepiept wordt als ik even niks aan het doen ben. Waar zou het vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is het een constant geluid? dan heb je waarschijnlijk een "huilende" cpu, beter bekend als cpu whine, dit los je op door iets te draaien wat cpu gebruikt.

je beschrijving is nogal vaag, helpt het als je het geluid uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is gewoon één piepje dat ik soms hoor. Geluid uitzetten helpt niet, het gaat niet via dát geluid, maar het is zegmaar het soort piepje dat je hoort als een computer opstart (laptop doet dat niet trouwens), kan het niet beter uitleggen, weet niet hoe het heet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:14:
Nee, het is gewoon één piepje dat ik soms hoor. Geluid uitzetten helpt niet, het gaat niet via dát geluid, maar het is zegmaar het soort piepje dat je hoort als een computer opstart (laptop doet dat niet trouwens), kan het niet beter uitleggen, weet niet hoe het heet..
Deze laptop geeft dat soort piepjes ook (tenminste, die van mij 8) ), maar dan gewoon via de luidspreker en deze klinkt daarom wat minder scherp.

[ Voor 15% gewijzigd door Moning2 op 27-03-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:20
Heren,

kan iemand zijn ervaringen vertellen over het scherm? En dan vooral de 1920x1080 variant. De reviews van de Studio 15 en 17 vonden het beeld redelijk, maar het was heel jammer dat het scherm zo spiegelde.
Qua specs is een i3 Studio voor mij de ideale laptop, maar aangezien ik hem ook buiten wil gebruiken zal ikhet liefst een mat scherm willen.
Anders wordt het een hele dure HP met een te lage resolutie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:24

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gisteren overgehaald door een collega om eens bij Dell te kijken voor een nieuwe laptop. Beetje zitten klikken en lezen en zojuist de bestelling geplaatst voor een Studio 15. (i3, 4gb, 512mb 4570, 320gb)

Spannend! Kan niet wachten tot hij in behandeling is en binnen komt :)
Ben trouwens ook benieuwd wat de refund zal gaan worden voor W7, Works, McAfee.

[ Voor 12% gewijzigd door -Sander- op 27-03-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DavidZH schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 08:45:
Heren,

kan iemand zijn ervaringen vertellen over het scherm? En dan vooral de 1920x1080 variant. De reviews van de Studio 15 en 17 vonden het beeld redelijk, maar het was heel jammer dat het scherm zo spiegelde.
Qua specs is een i3 Studio voor mij de ideale laptop, maar aangezien ik hem ook buiten wil gebruiken zal ikhet liefst een mat scherm willen.
Anders wordt het een hele dure HP met een te lage resolutie. :/
Persoonlijk vind ik het scherm echt geweldig. Diepe kleuren, goed contrast. Van de glare heb ik geen last, ik zit dan ook niet in de tuin te laptoppen.

Ik ben blij dat ik voor die meerprijs dat scherm heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
darkdesign schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:50:
[...]

Persoonlijk vind ik het scherm echt geweldig. Diepe kleuren, goed contrast. Van de glare heb ik geen last, ik zit dan ook niet in de tuin te laptoppen.

Ik ben blij dat ik voor die meerprijs dat scherm heb gekozen.
+1. helemaal mee eens. tenzij je slechte ogen heb dan moet je hem niet nemen;p het is zelfs dat windows hem al standaard op 125% heeft gezet. anders is het voor mij niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
@DavidZH: Als je moet kiezen tussen dit scherm of een hele dure HP met een te lage resolutie zou ik zonder meer voor dit scherm gaan. OK, hij is inderdaad behoorlijk reflexief, maar ik heb er weinig moeite meer mee zodra ik de helderheid wat omhoog gooi. De hoge resolutie is gewoon zoveel prettiger.
Bovendien kan je dit scherm als ie uit staat ook als spiegel gebruiken(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je toch de dpi hoger gaat zetten, dan zou ik het niet doen.
een full-HD scherm is nogal nadeling voor gamen.

het standaardscherm is meer van "gewone" kwaliteit, het full-hd scherm is een van de betere op de markt, beter dan die van sony in idergeval (15", niet 16"met dubbele lamp) maar eerlijk gezegd zou ik daar geen €70 voor neertellen, het gaat mij meer om de resolutie.

trouwens, ik zette denet mijn PC aan, het duurde een kwartier voordat hij van 19° naar de 35° was gestegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:20:
Ik ben helemaal happy met mijn studio 15, maar een vraagje: de F-toetsen hebben in combinatie met shift allerlei speciale functies (netwerk, volume, energie etc.). Nu gebruik ik een programma waarbij de combi van shift + F-toetsen ook functies heeft, maar die werken nu dus niet. Is er een manier om de speciale functies uit te zetten, zodat shift + F-toets normaal functioneert?
Deze toetsenfuncties of eigenlijk dells quickset irriteren mij behoorlijk tijdens het spelen van spelletjes. Had 1 van de F toetsen nodig. hoppa weg draadloze verbinding. Straks maar eens uitzetten. Of is er een manier om m zo in te stellen dat ie bij toepassingen wel gewoon de normale F toetsen gebruikt en niet Dell's toetsen voor wifi, helderheid, volume etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik ook al naar gezocht, ik kon niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:52
Nog even een vraagje over de 1555. Wanneer ik een koptelefoon aansluit, en opzet is deze geheel geluidsloos. Wanneer ik muziek aanzet(of een windowsgeluidje is ook al genoeg) hoor ik eerst een piep door de koptelefoon. Wanneer het geluid afgelopen is, ruist de koptelefoon een paar minuten behoorlijk waarna het weer doodstil wordt. Dit gebeurt bij mij dus altijd, met verschillende koptelefoons. Met mijn speakersetje en de interne luidsprekers heb ik dit niet.

bekend proleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
mocht iemand een notebook cooler aanschaffen, ik raad je aan om de zalman nc2000 te nemen! wat een super ding zeg!

alle openingen van de studio worden gekoeld
superstil - je laptop en de cooler maken samer nog minder geluid dan de laptop alleen
aluminium wordt zelfs koud
je voelt koude luchtstromen onder je laptop vandaan komen

dit maakt mijn studio helemaal compleet:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@ Hellboy: helpt het om de andere line-out te pakken? Ik heb laatst ook behoorlijk wat met de audio zitten kloten, en toen had ik dit probleem volgens mij ook, ware het niet dat bij mij ook de speakers hetzelfde probleem hadden. Een herinstall (of liever: verwijdering) van de drivers verhielp alles bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:52
ovigo schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:51:
@ Hellboy: helpt het om de andere line-out te pakken? Ik heb laatst ook behoorlijk wat met de audio zitten kloten, en toen had ik dit probleem volgens mij ook, ware het niet dat bij mij ook de speakers hetzelfde probleem hadden. Een herinstall (of liever: verwijdering) van de drivers verhielp alles bij mij.
De andere line-out heeft precies hetzelfde. Ik zal eens de drivers herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Mijn geschatte leverdatum staat op 23 april :(. Tijdje terug hadden we thuis een Inspiron 15 besteld, ding liep 2 maanden vertraging op. Duurde in totaal 3 maanden voordat ie er eindelijk eens was... Edit: overigens moet ik er wel bij vertellen dat er een ander scherm gekozen en een andere cover gekozen was.
Ik zou niet te veel waarde hechten aan die geschatte leverdatum van Dell.
In de "Dell leverstijden" topic lees je heel vaak dat Dell een maand schat maar dat in de realiteit je de netbook al hebt na 10 dagen.

Die Zalman cooler ziet er goed uit zeg! Wat betaal je voor zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
In de "Dell leverstijden" topic lees je heel vaak dat Dell een maand schat maar dat in de realiteit je de netbook al hebt na 10 dagen.
Inderdaad, ik denk dat ze standaard een maand inplannen. Dell Inspiron 15 hier duurde echter wel 3 maanden in totaal. Daarnaast Dell Vostro 1510 (zakelijk besteld), die was er binnen 3 werkdagen!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:50:
[...]

Die Zalman cooler ziet er goed uit zeg! Wat betaal je voor zo'n ding?
ik wil geen reclame maken, maar met verzendkosten kost ie bijna 50 euro bij coolprices.nl. het design en kwaliteit zijn het geld dubbel en dwars waard. ik had ook research gedaan naar onder andere coolermaster infinite - x2 - u2, thermaltake cs enz. maar deze is toch de allerbeste voor de studio die op USB werkt.

de beste op het net is de NZXT Cryo LX, maa rdaar betaal je al gauw 75 euro voor excl verzendkosten. design vind ik zelf minder, vandaar dat ik superblij ben met deze zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thuhoan schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:54:
[...]

ik wil geen reclame maken, maar met verzendkosten kost ie bijna 50 euro bij coolprices.nl. het design en kwaliteit zijn het geld dubbel en dwars waard. ik had ook research gedaan naar onder andere coolermaster infinite - x2 - u2, thermaltake cs enz. maar deze is toch de allerbeste voor de studio die op USB werkt.

de beste op het net is de NZXT Cryo LX, maa rdaar betaal je al gauw 75 euro voor excl verzendkosten. design vind ik zelf minder, vandaar dat ik superblij ben met deze zalman.
Bedankt voor de info! Ik ga eerst evalueren hoe de temperatuur ontwikkeld als mijn i5 aankomt. Maar het stemt mij gerust te weten dat er gelijk een eenvoudige oplossing is moest hij te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor de info! Ik ga eerst evalueren hoe de temperatuur ontwikkeld als mijn i5 aankomt. Maar het stemt mij gerust te weten dat er gelijk een eenvoudige oplossing is moest hij te warm worden.
ja idd. je merkt wel dat de onderkant van je laptop warm wordt, en natuurlijk op de plek waar hij lucht afvoert (achterin je studio). met deze zalman wordt ie helemaaal is de warmte verleden tijd. de zomer komt eraan dus;p

ik zal binnenkort wel even een plaatje maken zodat je kan zien hoe ie er precies op zit

[ Voor 15% gewijzigd door thuhoan op 27-03-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Mastercard cashback is 25,21 (4% over orderbedrag + verzendkosten (ex btw)).
Duurt ongeveer 4 a 5 dagen voordat het online staat (ipv de 48 uur die ze zelf aangeven). Moet alleen nu nog goedgekeurd worden!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:07:
Mijn Mastercard cashback is 25,21 (4% over orderbedrag + verzendkosten (ex btw)).
Duurt ongeveer 4 a 5 dagen voordat het online staat (ipv de 48 uur die ze zelf aangeven). Moet alleen nu nog goedgekeurd worden!
ik heb na 2 weken nog steeds niks terug gekregen wat betreft cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thuhoan schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:21:
[...]

ik heb na 2 weken nog steeds niks terug gekregen wat betreft cashback.
Maar als je inlogt op haalmeeruitjekaart.nl staat dan rechtboven nog steeds 0.00?

Dan zou ik (zeker na 2 weken) ff een belletje doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Maar als je inlogt op haalmeeruitjekaart.nl staat dan rechtboven nog steeds 0.00?

Dan zou ik (zeker na 2 weken) ff een belletje doen!
yupyup,

ik heb weliswaar niet direct vanuit haalmeeruitjecard.nl naar dell gesurfd, maar ik denk dat niet mag uitmaken. je betaalt immers nog steeds met je mastercard.. dat is het idee. om nou perse vanuit hun site dmv een cookie een dell product kopen vind ik maar raar.

ik heb 2 weken geleden al een verzoek ingediend, maar ze zullen me op de hoogte houden, zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel dat maakt wel wat uit, je moet via haalmeeruitjecard.nl naar Dell surfen dacht ik, das meestal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had heel verhaal getikt, maar daar is kennelijk iets mee mis gegaan...

Heeft te maken met het affiliate netwerk en er zit zelfs nog een partij tussen...

Wanneer je op de knop drukt naar Webwinkel, dan wordt je niet naar Dell doorgestuurd maar naar een 3ed party die je sessie koppelt aan een Cookie. Vervolgens wordt die cookie teruggekoppeld aan haalmeeruitjekaart.nl waarna je wordt geredirect naar tradeboubler (affiliate netwerk van Dell) en pas daarna naar Dell.nl

Er zijn dus een x aantal sessie gestart en cookies geplaatst voordat je daadwerkelijk op de site van Dell terechtkomt. Sla je die stappen over dan is het niet waarschijnlijk dat ze je aankoop kunnen herleiden als zijnde afkomstig van deze actie....

De keten ziet er dus zo ook:

Haal meer uit je kaart -> 3rd party -> Haal meer uit je kaart -> Tradedoubler -> Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:09:
Jawel dat maakt wel wat uit, je moet via haalmeeruitjecard.nl naar Dell surfen dacht ik, das meestal zo.
ik ging via dell.nl/epp voor die epp korting. maarja, ik wacht wel af. zou mooi meegenomen zijn.

een vraagje,

externe hd via s ata moet toch supersnel zijn? in ieder geval sneller dan usb toch? ik breng bestanden over met 2/3 mb/s met sata en met usb haal ik 10/12 mb/s. hoe kan dat?

[ Voor 23% gewijzigd door thuhoan op 28-03-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk staat je Sata dan niet in de goede mode

bovendien krijg je pas winst op het moment dat jemet usb rond de 30 MB/s haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen weet ik hopelijk wat de leverdatum is! Spannend :)

Nog een vraagje jongens. Kan je nog altijd de Windows 7 EULA weigeren en een vergoeding krijgen van Dell? Ik las hierover recentelijk een topic op dit forum maar ik ben die link kwijt :(

Hoe en aan wie vraag je precies je refund aan?

Bedankt Darkstone!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

staat ook in de TS...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wexxel
  • Laatst online: 25-08 16:34
Ik heb na enig onderzoek(met dank aan de vele goede posts van jullie) de volgende afweging voor de boeg.;

http://tweakers.net/price...2951;251934;251969;254664

Waarbij voor mij opvalt dat de HP een hd met 7200rpm heeft en de Asus een i3 M 350 ipv i3 M 330
Ik ga de laptop gebruiken voor muziek, film(o.a. blu ray) en internet. Zuinigheid en duurzaamheid is een pre.

Bij Dell is er nog keuze tussen inspiron of studio ;

De Inspiron 15 met i3 M 330 is € 499,00

Intel® Graphics Media Accelerator HD grafische kaart
6-cel lithium-ion batterij (48 Wh)

Of de studio 15 met met voor een meerprijs van €50 deze 2 verschillen(mis ik iets?)

-512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart(kost meer energie door eigen geheugen?)
-6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh) (8Wh verschil)

Dan ben ik nieuwsgierig of de volgende upgrades nut hebben voor mij;
-Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) ipv Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) +€ 20
-1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 ipv 512 MB HD4570 +€ 104
-Witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife +€ 70,00
-i5 ipv i3 processor +€ 70,00 (kan bij beide)
-i5 turbo boost ipv i3 +€ 110,00

Alvast bedankt!

[ Voor 28% gewijzigd door wexxel op 29-03-2010 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in je vergelijklink staat trouwens de inspiron 17 }:O

als je niet gaat gamen heb je 0 komma 0 profijt van de verbeterde grafische kaart, de intel is het zuinigst denk ik, gevolgd door de 5470, en daarna de 4570. maar maar dan een watt of ½,1? zal het niet schelen (kan je zelf uitrekenen hoeveel tijd het je kost, uit het hoofd 10 minuten of zoiets)
houd er rekening mee dat je met de intel gewoon niet kan gamen. punt.

de i5 (die komt toch alleen mét turbo boost? anders heet het een i3) is wel een stuk krachtiger, als je van plan bent te gaan fotoshoppen/videobewerken zou ik die ook nemen, voor dagelijkse taken maakt het allemaal niet zoveel uit

wifi N is enkel nuttug als je dat thuis ook hebt, grote kans dat je daar "nee" op gaat antwoorden, dat zou ik dan ook niet doen (of je moet een NAS hebben staaf of zoiets, je werk zal wel niet met 100mb/s gaan steamen..)

de 7200 rpm schijf is niet zo belangrijk, je kan beter een 500 GB schijfje pakken, aangezien die sneller zijn over het algemeen. probleem is alleen dat je niet weet welke schijf je krijgt. de kans is goed mogelijk dat je een 7200rpm'er krijgt die trager is dan een goede 5400rpm'er.

het vverschuil tussen de studio en de inspiron is niet zo groot (ja, design). de studio heeft denk ik iets betere bouwkwaliteit, maar dat is ook maar een gok, en veel zal het niet schelen.

betreffende het scherm, in de startpost staat een vergelijk plaajte. als je het geld oveoor over hebt zou ik het zeker doen, anders zou ik voor de inspiron gaan omdat die simpelweg het goedkoopste is (dan kom je op €528 met verzendkosten). of je moet €70 willen betalen voor 2 jaar garantie bij de asus..
bekijk ook evven de startpost, onder epp-korting

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik zag trouwens dat het weer mogelijk is de i7 Q te bestellen?
http://configure2.euro.de...l&m_30=321942&oc=N0055805
met 5470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overigens, stel dat je geen belang hebt bij games dan is momenteel de vostro 3500 of 3700 het meest interessant. Ongeveer 450 euro voor een 17 inch met i3. Dell waardebon QGVDGH6N$NKHTH invullen nadat hij in je mandje zit (slechts tot het eind van de maand geldig)
(via kleinzakelijk, als bedrijfsnaam "privé" invullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 01:03
Ik heb gisteren mijn Studio 15 besteld, een i3 330m met als opties 1080p en een Intel 6200 N wireless card voor 630 euro (incl. Belkin sleeve). Ben benieuwd wanneer hij binnen komt. Mijn keus was tussen de Sony E en de Dell, maar ik kwam erachter dat ik toch niet zo veel meer game dus ik heb wel genoeg aan de 4570 in de Dell. Scheelt me tov de Sony toch weer ong. 150 euro. Plus de negatieve reacties over de Sony hebben me naar de Dell geduwt :)

Wat is eigenlijk het nut van '2x2 802.11a/b/g/n', kan je met 2 netwerken tegelijk verbinden (dus dubbele snelheid?) of met 1 verbinden en ook zelf als acces point fungeren oid?

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe lang je moet wachten op je order bevestiging nadat je hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@ Jellerbert: Dat betekent dat je inderdaad zelf als accespoint kan fungeren. Kan best handig zijn, zeker aangezien het bereik van de kaart vaak iets beter is dan die van bijv. een mobiele telefoon. Twee netwerken tegelijk verbinden heb ik nog niet geprobeerd, denk ook niet dat dat werkt.

@ Redha: volgens mij was ie bij mij toch wel binnen een dag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovigo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:27:
@ Jellerbert: Dat betekent dat je inderdaad zelf als accespoint kan fungeren. Kan best handig zijn, zeker aangezien het bereik van de kaart vaak iets beter is dan die van bijv. een mobiele telefoon. Twee netwerken tegelijk verbinden heb ik nog niet geprobeerd, denk ook niet dat dat werkt.

@ Redha: volgens mij was ie bij mij toch wel binnen een dag binnen.
24/03/2010 heb ik de bestelling geplaatst
25/03/2010 heb ik de overschrijving online in orde gebracht
27/03/2010 kreeg ik een orderbevestiging
(geldt wel voor België) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop, en heb wat moeilijkheden om te kiezen. Het wordt dus een Studio 15, het maximum budget is 1000 euro, maar de processor is de moeilijkheid.

Beiden bevatten als opties:
- 15,6" 1080p-scherm
- 9-cell batterij
- Radeon 5470 (presteert deze overigens beter dan de 4570?)
- 500 Gb HDD
- Intel 2x2 WLAN kaartje
- De rest van de standaard reutemeteut

Nu is deze laptop uitgerust met de i5-520m, en dan komt m'n systeem op 831 euro. Anderzijds kan ik dezelfde configuratie maken met de i7-920m, dan betaal ik er 925 euro voor. Is het de moeite om de i7 te nemen voor die kleine 100 euro erbij, en waarom wel/niet? Qua kracht-zuinigheid-proportie tegenover andere onderdelen...?

Overigens is het de eerste keer dat ik zou bestellen bij Dell, en het is in België. Zijn der bepaalde kortingen die ik kan invoeren, momenteel heb ik een 5% kortingscode via Dell zelf toegemaild gekregen, maar ik zie hier af en toe iets anders staan dat blijkbaar voordeliger gecombineerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de kortingen in belgie zijn andrers dan in NL

de i7 is trouwens een stuk minder zuinig dan de i5 (+5w idle dacht ik, scheelt al snel een uur met 9 cel), en zoveel scheelt het nu ook weer niet (of je moet echt hard gaan videobewerken, maar dan kan je volgens mij beter een desktop kopen voor de helft van het geld)
de 4570 presteert grofweg hetzelfde als de 5470, batterijduur zal ook wel niet zoveel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens dat was even dom van me.

Ik was glad vergeten dat mijn VISA kaart een maximum heeft van 650 euro.
Gelijk mijn bestelling afgezegd en alsnog aan dezelfde prijs kunnen herbestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn credit card heeft maar maximum van 500 euro, op die manier kom ik ook moeilijk in aanmerking voor die haalmeeruitjecreditcard actie, maar heb op site na gekeken het is verplicht om via die site naar de winkel te gaan.

Toen ik mijn vliegticket kocht, moest ik extra geld erop storten, aan eene kant goed zo'n limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand of de 2 koptelefoon uitgangen apart bestuurbaar zijn?
Ben mey traktor studio 3 bezig (dj software), en wil een uitgang vr men boxen, en de andere uitgang voor op voorhand liedje te kunnen luisteren door men koptelefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:37:
Weet er iemand of de 2 koptelefoon uitgangen apart bestuurbaar zijn?
Ben mey traktor studio 3 bezig (dj software), en wil een uitgang vr men boxen, en de andere uitgang voor op voorhand liedje te kunnen luisteren door men koptelefoon.
Dat zou mooi zijn als dat zou kunnen, maar ik denk dat het niet gaat werken, omdat die 2 uitgangen waarschijnlijk verbonden zijn met 1 audiochip... Dan kun je dus ook maar 1 soort muziek tegelijk luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Ik heb goed nieuws in dit geval denk ik. Ik weet niet meer of het ook met de IDT drivers kon (die liepen bij mij vast zodra ik iets ook maar in die richting ging proberen:S) Maar met de standaard windows drivers (krijg je door de IDT drivers in apparaatbeheer weg te gooien en te rebooten) kan ik twee apparaten zien. De ene zijn de interne speakers die doorgelust zijn met de voorste headphonejack op het zijpaneel, maar de andere is de tweede headphonejack. Als je een programma hebt waarin je kan selecteren over welk apparaat het moet afspelen (WMP kan dat, maar meeste niet audioprogramma's pakken gewoon meteen de standaard:S), dan zijn het echt twee verschillende apparaten, die je apart kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Kom het topic even vervuilen :$ aangezien er geen Vostro 3300 topic is.

Heb nu 2 'kortings' coupons van ieder 120 euro. Dit maakt 240 euro korting. Heeft Dell soms acties waarbij er meer dan 240 euro af kan gaan? Betaal nu 748 incl verzenden voor dit:

Processor : I5-520M (2.4GHz)
4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3
Display : 13.3in Anti-glare
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
Graphics : NVIDIA® Geforce™ 310M, 512MB Graphics

Goede deal? En klopt het dat je niet meer dan 2 waardebonnen kan toevoegen?

[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 30-03-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Zeer nette config(Y) zeker voor die prijs! Wat voor reso heeft dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ovigo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:54:
Zeer nette config(Y) zeker voor die prijs! Wat voor reso heeft dat scherm?
een 1366 x 768 pixels mat scherm, ook zit er nog een spill proof en backlit toetsenbord bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
hoe komen jullie allemaal toch aan een backlit keyboard. ik kon ze niet bestellen en had ik dus naar dell gebeld. daar vertelden ze me dat het niet leverbaar was voor nederland :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Dit gaat niet over de S15 he;) Mat scherm is wel nice, maar de mijne kan je als spiegel gebruiken. Reso is iets wat laag naar mijn smaak maar dat ben ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thuhoan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:06:
hoe komen jullie allemaal toch aan een backlit keyboard. ik kon ze niet bestellen en had ik dus naar dell gebeld. daar vertelden ze me dat het niet leverbaar was voor nederland :s
zelf bestellen, zie startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb die vostro 3300 even gecheckt, de eerste 120 euro is "gewone" korting, de tweede is met coupon code. Dat werkt idd. Als je twee coupon codes invult blijft de hoogste staan. Idd een erg mooi ding voor het geld, ik heb zelf een 3700 voor 450 euro besteld. De kwaliteit is duidelijk wat degelijker dan de studio. Naar mijn idee momenteel een echte bargain serie. Ik ben alleen benieuwd naar de levertijd...

Sorry voor deze off topic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Als ik op de website van Dell kijk kan ik zien dat mijn bestelling op "verwerken van bestelling" staat. Maar ik heb nog geen orderbevestiging gekregen via mail. Kan dat kloppen?

Geschatte leveringsdatum us overigens 10 mei. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
10 mei.. dat is feitelijk gezien best snel. maar gevoelsmatig duurt het een eeuwigheid XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Vorige week Dinsdag bestald, vandaag binnen gekregen.

Specs:
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Engels
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Ik was lang op zoek naar een vervanger van mijn zwarte 13 inch Macbook, 2 vrienden van me hebben ook een dell studio 15, even geprobeerd en de beslissing was snel genomen, het werdt een dell studio 15.

Eerste indruk:
Hij typt heerlijk, beter dan mijn vorige laptop en eindelijk een delete knop, die moet je missen bij apple :D

Hij is (na het verwijderen van 20 software pakketten) rete snel, alles is snappy.

1080P op 15 inch ziet er prachtig uit, het is goed leesbaar voor mijn jonge ogen ;) mijn vader kan het niet lezen.

Later post ik wel wat benchmarks ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:58:
Vorige week Dinsdag bestald, vandaag binnen gekregen.

Specs:

[...]

Ik was lang op zoek naar een vervanger van mijn zwarte 13 inch Macbook, 2 vrienden van me hebben ook een dell studio 15, even geprobeerd en de beslissing was snel genomen, het werdt een dell studio 15.

Eerste indruk:
Hij typt heerlijk, beter dan mijn vorige laptop en eindelijk een delete knop, die moet je missen bij apple :D

Hij is (na het verwijderen van 20 software pakketten) rete snel, alles is snappy.

1080P op 15 inch ziet er prachtig uit, het is goed leesbaar voor mijn jonge ogen ;) mijn vader kan het niet lezen.

Later post ik wel wat benchmarks ;)
Kun je ook een overzichtsfoto plaatsen, zodat ik al vast een beetje kan wennen aan het scherm? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Rudedadude schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 06:51:
[...]

Is mij wel gelukt. Wanneer je doorverwezen wordt vanaf de MC website moet je in je webadres de cs code (nldhs1) veranderen in die van epp (nlepp1) Het duurde bij mij wel een aantal dagen voordat op de MC website de korting getoond werd overigens (en deze is nog niet goedgekeurd, maar dat duurt schijnbaar een tijdje)
Inmiddels is de haalmeeruitjecard korting goedgekeurd. Het is dus mogelijk om een kortingscoupon, EPP korting en creditcard korting te combineren.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Hoppa, net van "Werk in uitvoering" naar "In productie" versprongen :).

Ik twijfelde trouwens over 3 dingen voor de aanschaf van de Studio 15:
  • Het toetsenbord
    Kan iemand beschrijven of het toetsenbord meer op dat van de Inspiron 15 (harde toetsen) of van de Vostro 15 serie ("zachte" toetsen, toetsenbord buigt klein beetje door bij indrukken)?
  • Het plastic waar je je handpalmen op plaatst
    Bij de oude Inspiron serie (8xxx) was het van hard plastic, bij de nieuwe serie (15) voelde het een beetje "zacht" aan. Is dat bij de Studio 15 ook zo?
  • Het scherm = glanzend
    , hoop dat het prettig werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
plastic hij handpalmen is wel redelijk hard, maar voelt wel glad aan

toetsenbord veert wel een beetje, maar dat doen alle modellen, en ligt ook een beetje aan mijn eigen tobo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
toetsenbord veert wel een beetje, maar dat doen alle modellen, en ligt ook een beetje aan mijn eigen tobo..
Ach, veren is niet zo erg, heeft mijn Vostro ook. Maar het gaat me dus om het typen, vind het bij de Inspiron 15 niet prettig. Hoop dat de Studio hetzelfde toetsenbord als de Vostro heeft.

Heeft die verlichting in het toetsenbord nog ergens nut voor? (Behalve dat het er erg cool uitziet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Als je blind kunt typen heb je er niks aan, als je soms een speciale toets moet vinden is de verlichting van het scherm voldoende.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:00:
[...]
Heeft die verlichting in het toetsenbord nog ergens nut voor? (Behalve dat het er erg cool uitziet ;))
niet echt nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de indruk dat het bij Dell belgië allemaal een pak trager gaat dan bij onze Nederlandse buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan kloppen, maar eigelijk hoor ik alleen maar geziek over de prijzen van mijn zuiderburen :+
terecht, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Had een topic gemaakt maar volgens mij klopt het niet dus ik post het hier nogmaals:
Hallo iedereen,

Ik zal gelijk maar mijn eerste berichtje plaatsen. Ik zoek een nieuwe laptop die ik in het tweede deel van dit jaar wil kopen (juni/juli). Nu zijn er een hoop goede laptops maar nu wil ik van jullie, de experts, weten welke het beste bij mij zou passen. Zelf dacht ik bijvoorbeeld aan een Dell Studio laptop met de nieuwe i3/i5/i7 processors.

Ik heb geen groot budget en het maximale is toch echt 900 euro alhoewel ik daar liever toch nog een stukje onder wil zitten.

Eisen:
- Minimaal 13 inch scherm, liefst vanaf 15 inch
- Windows 7 (geen Vista)
- Krachtig en snel voor o.a. videobewerking*, photoshop en multitasking
- Veel opslagruimte: het liefst 500 GB of 1 TB, bij uitzondering 250 of 320 GB.
- Niet te zwaar en niet te veel herrie maken
- Mogelijkheid DVD's te branden, Blu-Ray niet perse nodig maar wel een pro

* Videobewerking moet dus soepel en snel lopen, en het coderen van video's moet ook lekker snel gaan. Ik gebruik ProShow Producer.

Zo dacht ik bijvoorbeeld aan de Dell Studio laptops zoals deze. Ik weet alleen niet of die wel goed aan mijn eisen voldoet. Vooral met videobewerking moet het niet uren duren voordat een videobestand helemaal is aangemaakt.

Nu ik toch zei dat ik Windows 7 wil. Is er enig verschil tussen de Nederlandse en Engelse versie? Want ik heb namelijk totaal geen probleem met Windows in het Engels :).
De Dell Studio laptops (15 of 17 inch) lijken mij geweldig. Ik wil het dus ook voor videobewerking gebruiken en het 'maken'/coderen van zo'n video moet dus niet te lang duren. Ook (zware) multitasking en photoshop.

Zoals ik al zeg lijken me de Dell Studio laptops geweldig, en ik ga toch meer richting de 15 dan 17 inch (draagbaarheid). Maximaal budget is 900 euro. Is de Dell Studio 15 misschien iets?

Welke uitbreidingen kan ik het beste nemen (en welke van de 4 modellen)? En welke processor? Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk zijn uitbreidingen niet nodig, want Dell Studio's zijn al erg goed zonder uitbreidingen, ik vindt ook kwaliteit van standaard scherm erg goed en verder is best wel fijne laptop, en Studio 17 heeft een klas genoot en dat is inderdaad een bakbeest.

Oh processor ja moet je zelf even kijken ze zijn opzicht allemaal wel krachtige processors, ja de i5 en i7 zullen beter zijn dan de i3 maar zo'n groot verschil is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:33:
Ik krijg de indruk dat het bij Dell belgië allemaal een pak trager gaat dan bij onze Nederlandse buren.
Ik vond toch dat het snel ging:
17 maart besteld (i5 520, 5470)
18 maart betaald (overschrijving)
22 maart orderbevestiging
23 maart 'in productie'
26 maart 'verzonden'
30 maart geleverd

De prijzen in België zijn hoger, maar wij zitten ook al met 2% BTW extra.
Misschien dat ze ook iets aanrekenen voor ons speciaal azerty toetsenbord. Als je gaat kijken naar de zakelijke modellen met qwerty, is de prijs zonder BTW exact hetzelfde.

Wij zijn een speciaal volkje zeker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja een volkje wat de boerka als eerste gaat verbieden, en daar ben ik blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Squatjj schreef op donderdag 01 april 2010 @ 00:14:
Had een topic gemaakt maar volgens mij klopt het niet dus ik post het hier nogmaals:

[...]

De Dell Studio laptops (15 of 17 inch) lijken mij geweldig. Ik wil het dus ook voor videobewerking gebruiken en het 'maken'/coderen van zo'n video moet dus niet te lang duren. Ook (zware) multitasking en photoshop.

Zoals ik al zeg lijken me de Dell Studio laptops geweldig, en ik ga toch meer richting de 15 dan 17 inch (draagbaarheid). Maximaal budget is 900 euro. Is de Dell Studio 15 misschien iets?

Welke uitbreidingen kan ik het beste nemen (en welke van de 4 modellen)? En welke processor? Groetjes.
Je kan dan dus in elk geval kiezen voor de uitbreiding richting 500GB HD. Zelf heb ik gekozen voor een i5 processor, maar dat kan ik niet vergelijken met anderen, maar beeldbewerking (raw bestanden van mijn digitale camera) gaat lekker snel . Grafische kaart en beeldscherm heb ik gelijk gelaten, full HD op 15 inch leek mij wat teveel van het goede en ik game niet op mijn pc. Met gebruik van alle kortingsmogelijkheden moet je dan toch een behoorlijk eind onder de 900 euro uit moeten kunnen komen...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Kwam net op school iemand tegen met een Studio 15 :). Meteen even geprobeerd, toetsenbord typt fijn, dus dat valt mee. Hij had ook nog een blauwe achterkant, dus ik weet hoe het eruit komt te zien :). Had wel 9-cel accu, dus wat hoger. Maar verder ziet het er mooi uit, kan nu helemaal niet wachten tot de laptop er is (nog steeds "In productie"...) :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:41:
Eigenlijk zijn uitbreidingen niet nodig, want Dell Studio's zijn al erg goed zonder uitbreidingen, ik vindt ook kwaliteit van standaard scherm erg goed en verder is best wel fijne laptop, en Studio 17 heeft een klas genoot en dat is inderdaad een bakbeest.

Oh processor ja moet je zelf even kijken ze zijn opzicht allemaal wel krachtige processors, ja de i5 en i7 zullen beter zijn dan de i3 maar zo'n groot verschil is dat niet.
Rudedadude schreef op donderdag 01 april 2010 @ 08:53:
[...]

Je kan dan dus in elk geval kiezen voor de uitbreiding richting 500GB HD. Zelf heb ik gekozen voor een i5 processor, maar dat kan ik niet vergelijken met anderen, maar beeldbewerking (raw bestanden van mijn digitale camera) gaat lekker snel . Grafische kaart en beeldscherm heb ik gelijk gelaten, full HD op 15 inch leek mij wat teveel van het goede en ik game niet op mijn pc. Met gebruik van alle kortingsmogelijkheden moet je dan toch een behoorlijk eind onder de 900 euro uit moeten kunnen komen...
Oke, bedankt.

Dan ga ik toch voor 15 inch screen, Full HD hoeft van mij dan niet perse. Dus dan is de keuze dit:
Studio 15 € 918,99 (+5% korting = €873.0405)

Onderdelen
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
1 year of coverage included with your PC
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
Accessoires
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
Geen Accidental Damage-support
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Dutch Documentation
N0455804
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Studio 1558 Order - Netherlands
Sin maletín de transporte
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Wisselstroomadapter van 90 W
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Wireless Label CI7
Datasafe Local 2.0 Basic
Of dit
Studio 15 € 818,99 (en dan nog 5% korting met een code = €778.04)

Onderdelen
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
1 year of coverage included with your PC
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees
Black chainlink
Accessoires
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
Dutch Documentation
N0455804
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Studio 1558 Order - Netherlands
Sin maletín de transporte
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Wireless Label CI5
Datasafe Local 2.0 Basic
Maar met een 17 inch heb ik dan weer dit:
Studio 15 € 879,00 (en dan nog 5% korting met een code = € 835.05)

Onderdelen
Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Black chainlink
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
Geen Bluetooth-upgrade
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Accessoires
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Bevat ook
Internal US/International Qwerty Keyboard
N0474908
Studio 1747 Order - Netherlands
Geen draagtas
Studio 1747 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.0 Basic
Wireless Label CI7
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Bij de 17 inch mis ik dan wel bluetooth en WiFi 802.11n (maar hier thuis nog geen 802.11n, maar wie weet in de toekomst wel) maar het heeft dan wel een groter scherm en een snellere processor. Help!

Voor welke kan ik nou het beste gaan? Alweer, het moet wel krachtig zijn voor (soms zware) multitasking en videobewerking. Er is namelijk zo ongeveer 100 euro aan verschil. Is dat het wel waard? De eerste heeft dan wel een i7 processor en de harde schijf kan 7200 rpm.

[ Voor 15% gewijzigd door Uniciteit op 01-04-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou voor de i5 gaan, met de i7 lever je imo iets te veel in qua accuduur.
het prestatieverschil is nu ook weer niet zó groot (10% gok ik)

ik vind het overigens onbegrijpelijk dat iemand die gaat videobewerken niet voor het full-HD scherm kiest, maar dal zal wel aan mij liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:49:
ik zou voor de i5 gaan, met de i7 lever je imo iets te veel in qua accuduur.
het prestatieverschil is nu ook weer niet zó groot (10% gok ik)

ik vind het overigens onbegrijpelijk dat iemand die gaat videobewerken niet voor het full-HD scherm kiest, maar dal zal wel aan mij liggen...
Dat kost me bijna honderd euro meer! Misschien als ik, als ik de laptop binnenkort ga kopen, wat extra geld over heb hiervoor kies maar anders maar 'gewoon HD'. Je hebt zeker wel gelijk hoor, maar als het budget het niet toelaat...

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 01-04-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Bijna 100 euro? Exc korting gaat het volgens mij om een meerprijs van 70 euro. Tel 70 euro op bij je totaalbedrag, en over dat bedrag weer die 5% korting, dan ben je toch een heel eind uit de buurt van 100 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je betaalt ook €80 voor een grotere accu, zijn die 2 uurtjes dan wel je geld waard? ga je hem wel dagelijks meenemen? de standaardaccu doet het met ruim 3 uur ook niet slecht.
mijn p8600 haalt zelfs de 4½ uur als je niet zoveel doet. (undergevolt)

als je hem gewoon als desktopvervanger gaat gebruiken zou ik de studio 17 nemen, anders lijkt mij de studio 15 de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als je hem niet mobiel gebruikt (alleen makkelijk wilt kunnen verplaatsen of evt. met de auto meenemen) zou ik ook de 17inch nemen. De quadcore is toch wel de moeite voor videobewerking. Het prestatieverschil bij cinebench is wel een stuk groter dan 10%. Maar of je nu 20 of 25 minuten moet wachten, dat maakt ook niet zo gek veel uit. Ook kan de 17inch zijn warmte iets beter kwijt. Aangezien de 17inch een hogere standaard resolutie heeft kun je iets makkelijker van Full HD afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik wil voor het nieuwe schooljaar mijn laptop weer helemaal openieuw instaleren(dus windows er opnieuw op en evt linux op dual-boot).
Maar nu zag ik 3 partities staan, namelijk OS grootste partitie de "C-schijf", Recovery denk ik voor de bijgeleverde cd om de instalatie incl bloatware(Wat ik dus niet wil) te her instaleren dus dit lijkt me overbodig, en nog een ongenaamde partitie van 39 mb.
Kan ik dit zonder problemen verwijderen en 1 grote partitie maken?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

@naaitsab

Bij mijn Dell Studio zit een DVD met een kale Windows 7 installatie, en een CD met alle Dell Bloatware.
Ik heb ook meteen de laptop opnieuw geïnstalleerd.

Alle partities verwijderen kan geen kwaad, heb ik ook gedaan.

Tip: De drivers van de dell site zijn nieuwer dan de drivers die je op de CD krijgt.

Ubuntu 10.04 draait er wel lekker op, en je hebt meteen alle drivers ;)

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 01-04-2010 15:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
ik heb eigenlijk geen zin om terug te zoeken, maar
Hoe undervolt je de P8600 :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
Ik weet niet of hier precies de plaats is om dit te vragen maar ik heb zo het vermoeden van wel.

Ik zat vandaag weer eens sinds lange tijd op de dell website te kijken (klikte door bij hun nieuwsbrief)

En ik zag het volgende systeem voor E 551.45 (heb de epp korting en kortingsbon er al op toegepast en het is incl gratis verzenden)
Base Studio 1558 (NL, FCG9) - i3-330M (2.13Ghz, 4Threads, 3M cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf (volgens mij 5.400 rpm)
Optische stations Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
Draadloze connectiviteit Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Standaardondersteuning 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Services en Support 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
Primaire Batterij 6-cel lithium-ion batterij (56 Wh)
LCD-scherm 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
Kunnen jullie aangeven in hoeverre dit een scherpe aanbieding is? (of hebben jullie hier ook geen kijk op?)
Ik had zelf zo het idee dat het wel een redelijk goede aanbieding is.
Het is btw het fasttrack systeem dat bij laptop deals staat.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Prima aanbieding, vul maar eens deze specs in in de pricewatch, dan zie je zelf wat de alternatieven kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 15:29
bear87 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:51:
Prima aanbieding, vul maar eens deze specs in in de pricewatch, dan zie je zelf wat de alternatieven kosten!
Ja dan is die sowieso wel scherp maar ik bedoelde meer is het voor Dell een scherpe aanbieding?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Net thuis, snel mail gechecked maar helaas nog niets van Dell. Even status van bestelling bekeken, verzonden! :)

Ik ga een externe harde schijf kopen voor bij mijn Studio. Hoe snel is de brander in de Studio 15? Als ik een ISO op de HD heb staan, en ik wil die direct branden, is de doorvoersnelheid van een externe HD dan sneller dan de brandsnelheid? Met andere woorden: gaat het branden net zo snel als dat het op de interne HD staat?

Grappig, terwijl ik dit type zie ik rechts een figuurtje aan een paraplu naar beneden vallen . Oh, nu loopt ie over mijn statusbalk :P.

[ Voor 68% gewijzigd door jacobras op 01-04-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pieterke schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:05:
ik heb eigenlijk geen zin om terug te zoeken, maar
Hoe undervolt je de P8600 :P?
RMclock, wat helaas al 2 jaar niet is geupgrade...

een alternatief is cpu genie, maar dat is niet gratis, en de gebruiksvriendelijkheid vind ik persoonlijk om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
donny007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:37:
@naaitsab

Bij mijn Dell Studio zit een DVD met een kale Windows 7 installatie, en een CD met alle Dell Bloatware.
Ik heb ook meteen de laptop opnieuw geïnstalleerd.

Alle partities verwijderen kan geen kwaad, heb ik ook gedaan.

Tip: De drivers van de dell site zijn nieuwer dan de drivers die je op de CD krijgt.

Ubuntu 10.04 draait er wel lekker op, en je hebt meteen alle drivers ;)
Is die dvd dus gewoon hetzelfde als in de winkel?
Moet alleen quickset(ofzo) er nog wel op ivm de fn toetsen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

De DVD is exact dezelfde als ik de winkel met wat dell logotjes en andere achtergrond erbij.

Met de andere CD installeer je de bloatware.

Ofdat quickset in de OS of in de Bloat disk zit weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen ;) op de dell site kun je het toch downloaden.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:27:
De DVD is exact dezelfde als ik de winkel met wat dell logotjes en andere achtergrond erbij.

Met de andere CD installeer je de bloatware.

Ofdat quickset in de OS of in de Bloat disk zit weet ik niet, maar je kunt het altijd proberen ;) op de dell site kun je het toch downloaden.
Is het nog gelukt om wat benchmarks / foto's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Helemaal vergeten, ik zal cinebench even downloaden en hem laten zweten ;)

Foto's maken gaat nu niet, heb mijn camera niet bij de hand.

EDIT:

Hier zijn ze dan:

Cinebench 10
Cinebench 11

[ Voor 38% gewijzigd door donny007 op 01-04-2010 20:03 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donny007 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:17:
Helemaal vergeten, ik zal cinebench even downloaden en hem laten zweten ;)

Foto's maken gaat nu niet, heb mijn camera niet bij de hand.

EDIT:

Hier zijn ze dan:

Cinebench 10
Cinebench 11
Heb je hem op 125% of 150% DPI staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Ik schat 125% als ik de grote van de vensters vergelijk met de mijne (op 100%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007

donny007

Try the Nether!

Ik heb het 1080P scherm met een resolutie van 1920x1080.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zie ik ja, maar je dpi staat niet op 0

tik eens "dpi" in in het zoekvlak van het startmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
jacobras schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:09:
Net thuis, snel mail gechecked maar helaas nog niets van Dell. Even status van bestelling bekeken, verzonden! :)

Ik ga een externe harde schijf kopen voor bij mijn Studio. Hoe snel is de brander in de Studio 15? Als ik een ISO op de HD heb staan, en ik wil die direct branden, is de doorvoersnelheid van een externe HD dan sneller dan de brandsnelheid? Met andere woorden: gaat het branden net zo snel als dat het op de interne HD staat?

Grappig, terwijl ik dit type zie ik rechts een figuurtje aan een paraplu naar beneden vallen . Oh, nu loopt ie over mijn statusbalk :P.
Gister toevallig een ISO gebrand. Hij deed er 16 min. over.
Ligt de snelheid niet ook aan het dvd-tje? In dit geval was het een 4x max meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Gister toevallig een ISO gebrand. Hij deed er 16 min. over.
Ligt de snelheid niet ook aan het dvd-tje? In dit geval was het een 4x max meende ik.
Je hebt gelijk, even wat meer informatie: ik ga waarschijnlijk een WD Desktop Elements 1.5 TB HD halen (32 MB cache, 5400 rpm). Volgens Engelse Dell kun je op max. 8x branden. Dus mijn vraag is of, als ik een ISO vanaf de externe harde schijf wil branden, op welke brandsnelheid je dan maximaal kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:01:
je betaalt ook €80 voor een grotere accu, zijn die 2 uurtjes dan wel je geld waard? ga je hem wel dagelijks meenemen? de standaardaccu doet het met ruim 3 uur ook niet slecht.
mijn p8600 haalt zelfs de 4½ uur als je niet zoveel doet. (undergevolt)

als je hem gewoon als desktopvervanger gaat gebruiken zou ik de studio 17 nemen, anders lijkt mij de studio 15 de beste keuze.
Lijkt mij inderdaad ook niet waar, maar wel als vervangend batterij, maar standaard accu is goed genoeg, een film afspelen gaat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jacobras schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:19:
[...]

Je hebt gelijk, even wat meer informatie: ik ga waarschijnlijk een WD Desktop Elements 1.5 TB HD halen (32 MB cache, 5400 rpm). Volgens Engelse Dell kun je op max. 8x branden. Dus mijn vraag is of, als ik een ISO vanaf de externe harde schijf wil branden, op welke brandsnelheid je dan maximaal kan branden.
35 MB/s is de snelheid van je usb hdd

sneller dat dat ga je sowieso niet, maar een dvd'tje scoort volgens mij een stuk lager, volgens wikipedia 1.35MB/s per "snelheid" (1x, 4x, 8x..)
blu ray haalt 4.5MB/s, ruim 4x zo snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Een 8 speed laptop dvd gaat in de praktijk net zo snel als een 4 speed normale dvd speler. Ofwel een dvd branden kost ongeveer 15 minuten. Dit komt omdat hij nogal lang met een startsnelheid van 2.5 draait, dan vrij lang 4x draait, dan nog een stukje 6x en 8x (wat hij vaak niet eens volhoudt).
Je kunt dit checken met http://www.cdspeed2000.com/
Hier kun je ook de kwaliteit checken maar daarvoor moet je een drive hebben die een quality scan kan uitvoeren (de meeste kunnen dat niet).
Elke usb2 schijf is snel genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-04-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap ook niet waarom mensen zich zorgen maken over de dvd speed, sinds ik deze PC heb heb ik 2 keer een dvd'tje gebrand. het zal me een worst wezen of dat nu 15 min of een uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Gianni Rombios schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:06:
Als je hem niet mobiel gebruikt (alleen makkelijk wilt kunnen verplaatsen of evt. met de auto meenemen) zou ik ook de 17inch nemen. De quadcore is toch wel de moeite voor videobewerking. Het prestatieverschil bij cinebench is wel een stuk groter dan 10%. Maar of je nu 20 of 25 minuten moet wachten, dat maakt ook niet zo gek veel uit. Ook kan de 17inch zijn warmte iets beter kwijt. Aangezien de 17inch een hogere standaard resolutie heeft kun je iets makkelijker van Full HD afzien.
Dus het best gewoon de 17 inch? Want het is niet echt dat ik hem overal mee naar toe ga nemen. Misschien zo nu en dan of op vakantie, maar niet dagelijks met de trein ofzo.

En hoe lang doet de batterij er over zonder upgrade? Want als ik dat bespaar, kan ik daarbij net zo goed Full HD.

EDIT; In de 17 inch zit al die betere batterij. Geen keuze uit Full HD scherm, alleen "High Definition" dus goed genoeg. Nu heb ik dus dit:
Onderdelen
Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Black chainlink
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
1 GB ATI Mobility Radeon HD 4650
Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
Geen Bluetooth-upgrade
Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
Accessoires
No DataSafe Online Backup 2GB (Direct)
Bevat ook
Internal US/International Qwerty Keyboard
N0474908
Studio 1747 Order - Netherlands
Geen draagtas
Studio 1747 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.0 Basic
Wireless Label CI7
1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Welke upgrade zou ik nou nog het beste doen (bijvoorbeeld 640 GB harde schijf, of 1 TB)? Zijn er nog voordelen aan Windows 7 Professional? Is dat misschien een betere keuze voor mij?

[ Voor 47% gewijzigd door Uniciteit op 01-04-2010 23:21 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.