Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:00
hdare schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:47:
Het is ook niet de bedoeling dat je verder gaat als je er niet voor betaald/refund hebt gedaan. Weigeren staat gelijk aan je laptop uitzetten en er een ander OS op te zetten. (Met een geldige licentie in het geval van windows)
precies eigelijk moet je dan gewoon herstarten eigen dvd in de laptop en eigen installatie met eigen licentie te installeren, of linux of wat dan ook te installeren want als je dan door gaat en die licentie van de laptop gaat gebruiken je gewoon niet legaal bezig bent :P

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
gebruikt iemand hier toevallig de studio icm een notebook cooler? toevallig een coolermaster infinite of een zalman nc2000?

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Bluetooth dongle binnengekregen vanuit Engeland. Via Ebay besteld, nu voor 12.99 pond ipv 35 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:32:
Vandaag mijn Bluetooth dongle binnengekregen vanuit Engeland. Via Ebay besteld, nu voor 12.99 pond ipv 35 euro.....
Heb je het over een minikaart, zo'n OEM geval of een USB dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:14:
[...]

Heb je het over een minikaart, zo'n OEM geval of een USB dongle?
Sorry, was een minikaart... Wordt verkocht als Dell 370 (maar dat is overigens nergens op de minikaart terug te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dell is gewoon een rebranded broadcom chippie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ik heb even een vraagje over de dell studio,
Doet dell op verzoek en met een vergoeding de ''case'' van je laptop vervangen?
bijvoorbeeld als je veel beschadigingen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Op ebay zijn andere achterplaten voor je scherm te koop(waar ronde dell logo opstaat) en de palmrests(bij je muis-pad) is goed zelf te vervangen maar het zwarte zal een stevige en dus ook erg dure klus worden als je die moet laten vervangen

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
ja ik wil me er zelf niet aan gaan wagen, dell zal het niet doen als ik hem opstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
zolang je betaald kan er veel maar verwacht een stevige rekening.
Zou ze even opbellen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
weten jullie welk nummer?, want op de site staat alleen inspiron voor notebook:s of mag ik dat bellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Captain Obvious op 23-03-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een 1558 sinds 2 dagen. Gelijk mijn eigen windows erop gezet.

Nu heb ik als ik een venster minimaliseer dat de "animatie" van het minimaliseren niet helemaal vloeiend loopt.

Wel alle drivers goed geinstalleerd dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Wie heeft dat nog meer?

[ Voor 97% gewijzigd door darkdesign op 23-03-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
staat ie op power saving?
anders ligt het aan de drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:43:
staat ie op power saving?
anders ligt het aan de drivers
Hij staat niet op power saving. De drivers heb ik van de Driver cd gehaald. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens bij apparaatbeheer, staat daar iets geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:35:
kijk eens bij apparaatbeheer, staat daar iets geks?
Er staat 1 beeldscherm adapter, de ATI 4570. Is het niet zo dat die uitstaat als je gewoon wat rond kijkt in Windows, dat de Intel chip dat overneemt om stroom te besparen?

Of zeg ik nu iets heel vreemds? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad de bedoeling, maar dat is niet geïmplementeerd in het moederbord van de studio 15

geen enkele fabrikant tot nu toe (iirc) doet dat wel, en dat is vrij jammer.

de macbook (pro) word waarschijnlijk de eerste laptop waar dat fatsoenlijk kan, maar pin me daar niet op vast: het blijkt nogal moeilijk te zijn het goed te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Asus heeft al wel een paar Nvidia Optimus laptops, maar die zijn hier nog niet te krijgen. Inderdaad wel jammer.
http://www.amazon.com/N61...oints=1&tag=testfreaks-20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag mij eerlijk gezegd ook af wat het verschil tussen de 5470 en de intel is in de praktijk, als er nu een 5830 inzat werd het een heel stuk interessanter.

dat doet me ergens aan denken, de MX11 van alienware heeft volgens mij wel switchable graphics, maar geen intel (2x nvidia) waarmee je on-the-fly kan switchen, oudere modellen hadden minstens een logout nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 18:59
Verschil tussen 5470 en intel HD ga je denk ik in praktijk best wel merken hoor. Intel is op gelijk niveau met vorige generatie integrated van nvidia en ATI. Daar zit toch nog wel een gat tussen denk ik.

M11x is switchable tussen intel GMA vorige generatie en nvidia. Maar dacht dat die niet helemaal on-the-fly was. Ik verwacht het bij nieuwe laptopdesigns wel steeds meer te gaan zien, want Optimus maakt het een stuk makkelijker te implementeren, omdat er voorzover ik weet zo goed als geen hardwareaanpassingen meer voor nodig zijn tov de standaardarchitectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Net even een 3dmark06 test gedaan op mijn nieuwe dell laptop:

i5
ati 4570
4gb

Score van: 3813 3DMarks

Dat is toch erg weinig? Wat halen jullie voor scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Dat is gewoon precies wat je met die 4570 zou moeten halen hoor, kijk maar: http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.13885.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen! Ik heb een vraag voor de bezitters van een Studio 15.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk een Studio i3 kopen. Ik speel geen games op mijn laptop maar kijk wel graag een filmpje in HD of pruts wat aan m'n foto's met PS.

Wat mij vooral stoort aan laptops is hitte en een luide ventilator. Hoe zit dat bij de Studio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Zolang je hem niet belast, blijft mijn i5 muisstil en lekker koel (coretemp van rond de 35-40 idle). Als je hem vol belast (in mijn geval 2 threads F@H) dan blaast ie natuurlijk wel, maar het lekkere vind ik dat zodra je belasting stopt, dat je fan dan ook meteen terugkeldert naar stilstaand/nauwelijks hoorbaar. (binnen 5 seconden naar stiller, nog eens 5 zo goed als stil). Bij HD kijken of PS verwacht ik niet echt storend geluid. (zelf weinig ervaring met PS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ovigo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:31:
Zolang je hem niet belast, blijft mijn i5 muisstil en lekker koel (coretemp van rond de 35-40 idle). Als je hem vol belast (in mijn geval 2 threads F@H) dan blaast ie natuurlijk wel, maar het lekkere vind ik dat zodra je belasting stopt, dat je fan dan ook meteen terugkeldert naar stilstaand/nauwelijks hoorbaar. (binnen 5 seconden naar stiller, nog eens 5 zo goed als stil). Bij HD kijken of PS verwacht ik niet echt storend geluid. (zelf weinig ervaring met PS)
eens, enkel als je hem heel hard belast hoor je hem, zelfs dan valt het erg mee.

het is vooral de graka die warm word, dus met Ps blijft hij vrij koel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
bear87 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:34:
Dat is gewoon precies wat je met die 4570 zou moeten halen hoor, kijk maar: http://www.notebookcheck....deon-HD-4570.13885.0.html
Ah dat is inderdaad zo :)

Ik dacht dat het laag was omdat ik in het studio 17 topic las dat iemand 9500 heeft gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de 4570/5470 zijn budgetkaarten, de 5650 is een monster wat (overgeclockt) feitelijk niets anders is dan een op zijn staart getrapte 5770 met GDDR3

ter indicatie:
een 5430 t/m 5470 heeft 80 steamprocessors
een 5650 t/m 5770 heeft 400 steamprocessors
een 5830 t/m 5870 heeft 800 steamprocessors

het enige verschil tussen 2 kaarten met dezelfde hoeveelheid steamprocessoren is de kloksnelheid en het ondersteinde geheugen (GDDR3/5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een 1558 besteld:

i520M
Full HD scherm
Midnight Blue
Windows 7 pro
Intel 6200 draadloze kaart

740 eurootjes (ex verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog tussen een i3-330M en i5-430M.

Is er een groot verschil in prestaties tussen een i3 en een i5? Hoe zit het dan met het extra verbruik en warmte ontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:59:
Ik twijfel nog tussen een i3-330M en i5-430M.

Is er een groot verschil in prestaties tussen een i3 en een i5? Hoe zit het dan met het extra verbruik en warmte ontwikkeling?
Hier kan je al die informatie vinden: http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Core-i3-i5-i7-Processors-Arrandale.25085.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de i5 is wel fors sneller ja, zo rond de 30%, het verbruik bij geijke belasting komt ook overeen

een i5 is gewoon een i3 met een iets hogere (maximale) kloksnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Notebookcheck is een schitterende site voor wat betreft het inlezen / vergaren van informatie / reviews omtrent complete systemen of onderdelen hiervan!

Het valt me trouwens op dat een Dell 15/1557 bijvoorbeeld niet gesorteerd in de Tweakers Pricewatch terug te vinden is. Hiervan zijn geen specificaties opgenomen, etc. Komt dit omdat je een dergelijk systeem naar eigen behoeften kan aanpassen op de website van Dell? En is Dell zodoende ook het goedkoopst via hun eigen website? Het lijkt er op van wel want als ik praat over die 1557 dan is die met een IC i7-720QM voor € 799,- te krijgen..

Edit: Het verschil tussen de 1557 en 1558, zit hem dat in het gegeven dat volgens Notebookcheck de 1558 over een i5 met een Intel Graphics Media Accelerator HD Graphics - MB, 8.15.10.1968 beschikt, terwijl een 1557 een i7 met een 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart heeft?

Of is er een ander wezenlijk verschil?

[ Voor 21% gewijzigd door Joster op 25-03-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 07:21
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:28:
de 4570/5470 zijn budgetkaarten, de 5650 is een monster wat (overgeclockt) feitelijk niets anders is dan een op zijn staart getrapte 5770 met GDDR3

ter indicatie:
een 5430 t/m 5470 heeft 80 steamprocessors
een 5650 t/m 5770 heeft 400 steamprocessors
een 5830 t/m 5870 heeft 800 steamprocessors

het enige verschil tussen 2 kaarten met dezelfde hoeveelheid steamprocessoren is de kloksnelheid en het ondersteinde geheugen (GDDR3/5)
Ondanks dat het als budget kaart wordt bestempeld kan je er prima op gamen.
GTA 4, CoD Mw2, Battlefield BadCompany 2 werken prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu wel ja :) dragon age doet het prima op low/med 1080p, en tf2 speelt hij uitstekend met alles op high (behalve AA, dat is killer voor budgetkaarten)

als je echter over een jaar of 2 nog steeds wil games moet je toch wel minimaal voor een 5650 gaan, dan kom je rond het niveau van de desktop 4670, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
thuhoan schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:37:
dell studio 15 heeft een verbeterde aanbieding nu

Prijs € 1.011
Totale Besparing* € 232

Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

toch heb ik liever een 620m (jaja, komt door jullie:D. weet niet hoelang het nog gaat duren tot ze een aanbieding hebben) en meer korting op de services en support. bijv 3 jaar voor de prijs van 2.
Deze staat nu dus voor € 799,-. (van € 1060,-). Wil je hier een andere processor voor bestellen (Intel® Core™ i7-820QM Mobile Processor (1.73GHz, turbo up to 3.06GHz, 8MB L3 Cache)) dan kost je dit maarliefst € 480,-. Die met de 620m staat er momenteel niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joster schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:16:
[...]

Deze staat nu dus voor € 799,-. (van € 1060,-). Wil je hier een andere processor voor bestellen (Intel® Core™ i7-820QM Mobile Processor (1.73GHz, turbo up to 3.06GHz, 8MB L3 Cache)) dan kost je dit maarliefst € 480,-. Die met de 620m staat er momenteel niet bij.
pfft, wat een geldverspilling die 820Qm :X

ik zou gewoon een i5 kopen tenzij je echt hard gaat fotoshoppen, bij normaal gebruik is het verschil nilhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Ik heb even lekker gesleuteld aan mijn studio 1558 en een GTM382 WWAN module geïnstalleerd. Werkt erg goed, snel en een heel goed signaal met de 3e WLAN antenne :Y)
Er zit ook een GPS in en daar heb ik een extra antenne voor aangesloten, maar deze lijkt maar geen signaal te kunnen krijgen, telkens worden er lege coördinaten gegeven. Ik ga er nog wat meer mee prutsen >:)

Daarnaast heb ik een backlit keyboard besteld bij GemWon en deze was toch vrij rap bezorgd. 19e verzonden en vandaag kwam ie binnen. Werkt goed, is erg duidelijk en ziet er ook nog eens erg blits uit met het in- en uitfaden. Vanavond maar even in gebruik nemen 8)

Iemand een keyboard kopen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:31:
nu wel ja :) dragon age doet het prima op low/med 1080p, en tf2 speelt hij uitstekend met alles op high (behalve AA, dat is killer voor budgetkaarten)

als je echter over een jaar of 2 nog steeds wil games moet je toch wel minimaal voor een 5650 gaan, dan kom je rond het niveau van de desktop 4670, dacht ik
Aah TF2 moet ik ook nog gaan proberen. Goed om te horen dat ie lekker draaait. Had ik ook wel verwacht. Door de updates is het spel vrijwel tijdloos:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:23:
[...]

pfft, wat een geldverspilling die 820Qm :X

ik zou gewoon een i5 kopen tenzij je echt hard gaat fotoshoppen, bij normaal gebruik is het verschil nilhi
Hehe dat leek mij ook ja, vandaar dat ik benieuwd ben naar (prijs van) de 620m..

De i5 komt er op notebookcheck toch echt minder uit dan de i7, maar ik zal het in overweging nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:31:
Daarnaast heb ik een backlit keyboard besteld bij GemWon en deze was toch vrij rap bezorgd. 19e verzonden en vandaag kwam ie binnen. Werkt goed, is erg duidelijk en ziet er ook nog eens erg blits uit met het in- en uitfaden. Vanavond maar even in gebruik nemen 8)

Iemand een keyboard kopen? :*)
Heb je een linkje naar GemWon, want de link in de OP geeft een voorraad van 0 aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn intel 6200 wlan adapter. Omdat hij niet werkte heb ik hem in apparaatbeheer verwijderd, normaal komt hij dan terug en wordt hij meteen herkend. Dat is nu alleen niet het geval.

Er staat:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het gegevenselement van het apparaat.

Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.

Ik heb vanalles al geprobeerd, de drivers van de Dell site gedownload, windows 7 laten zoeken. Hij wordt gewoon niet herkend.

What to do?

EDIT:
Ik heb hem gevonden, ik heb de verkeerde map geselecteerd waar de drivers stonden :)

Alleen een probleem, het Intel MyWifi zegt dat de schakelaar uit staat en ik krijg hem niet aan. Hij vind dus geen netwerken omdat hij uit staat. Alleen bij apparaatbeheer staan ze gewoon aan.

[ Voor 18% gewijzigd door darkdesign op 25-03-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:33:
[...]

Heb je een linkje naar GemWon, want de link in de OP geeft een voorraad van 0 aan...
Ik heb eerst ook enkele weken moeten wachten voordat ze weer op voorraad waren. Hij/Zij had tijdens mijn aankoop weer 6 op voorraad, maar die gingen er weer vrij snel doorheen.
Het is elke dag even kijken of ze er weer zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:35:

EDIT:
Ik heb hem gevonden, ik heb de verkeerde map geselecteerd waar de drivers stonden :)

Alleen een probleem, het Intel MyWifi zegt dat de schakelaar uit staat en ik krijg hem niet aan. Hij vind dus geen netwerken omdat hij uit staat. Alleen bij apparaatbeheer staan ze gewoon aan.
Is het geen kwestie van een FN knop ergens indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:59:
[...]

Is het geen kwestie van een FN knop ergens indrukken?
Ow mijn god :')

Ja nu doet hij het :D Gewoon het tekentje op de f2 toets indrukken.

Soms moet je niet zo moeilijk doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Hehe dat leek mij ook ja, vandaar dat ik benieuwd ben naar (prijs van) de 620m..

De i5 komt er op notebookcheck toch echt minder uit dan de i7, maar ik zal het in overweging nemen ;)
Bovendien.. het lijkt er op dat Dell de i7 standaard uitrust met een 7200 rpm HD, en dat vind ik ook wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Moning2 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Ik heb eerst ook enkele weken moeten wachten voordat ze weer op voorraad waren. Hij/Zij had tijdens mijn aankoop weer 6 op voorraad, maar die gingen er weer vrij snel doorheen.
Het is elke dag even kijken of ze er weer zijn helaas.
http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373

is dat deze moning2? ik heb een 1558

en via wat heb je laten verzenden? en wat waren de verzendkosten? sorry voor t lastigvallen, maar ik kon deze niet via DELL verkrijgen, tenzij ik een uk/irish keyboard wilde.

[ Voor 18% gewijzigd door thuhoan op 25-03-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkdesign schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:12:
[...]

Ow mijn god :')

Ja nu doet hij het :D Gewoon het tekentje op de f2 toets indrukken.

Soms moet je niet zo moeilijk doen :')
Heb het ook wel eens gehad met een IBM Thinkpad... Zag wel de netwerkkaart maar kon geen netwerken vinden.... Bleek dat je eerst het knopje op het toetsenbord moest indrukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thuhoan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:31:
[...]

http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=3610

en via wat heb je laten verzenden? en wat waren de verzendkosten? sorry voor t lastigvallen, maar ik kon deze niet via DELL verkrijgen, tenzij ik een uk/irish keyboard wilde.
Das het gewone keyboard je moet voor een backlit keyboard kijken als je met lampjes wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:35:
[...]

Das het gewone keyboard je moet voor een backlit keyboard kijken als je met lampjes wil ;)

deze bedoel ik:P

toch?

en via wat heb je laten verzenden? en wat waren de verzendkosten?

[ Voor 36% gewijzigd door thuhoan op 25-03-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
thuhoan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:37:
[...]

deze bedoel ik:P

toch?

en via wat heb je laten verzenden? en wat waren de verzendkosten?
Dat is degene die ik ook heb inderdaad. Heb deze laten verzenden met HK Post en ik was totaal $25,05 kwijt wat neerkwam op €18,82.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Joster schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Als het je niet waard is de 820 nemen zou ik voor de 620 gaan. Is wel geen quad maar doet 't prima/. Ik zal later vanavond eventueel morgen wat testjes neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, maar ik wil em ook! Dus heb em nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
RSD1982 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:52:
[...]

Als het je niet waard is de 820 nemen zou ik voor de 620 gaan. Is wel geen quad maar doet 't prima/. Ik zal later vanavond eventueel morgen wat testjes neerzetten.
Wat ik vanuit dit topic lees (samen met de links naar notebookcheck) komt die 620 er idd beter vanaf. Echter is daar momenteel geen configuratie voor beschikbaar bij Dell..

Trouwens, hoe krijgen jullie die 3 kortingen (kortingscode, EPP korting én Mastercard) voor elkaar?! De kortingscode heb ik kunnen invoeren, dus die 5 % is gelukt. De link waar vandaan je met EPP korting kunt bestellen staat in de TS, en als ik daar op klik kom ik idd bij een informatie pagina uit omtrent EPP. Maar als ik vervolgens verder klik kom ik op de "normale" Dell site uit. Niets dat er op wijst dat ik nu van een EPP korting gebruik kan maken. Op de site van Mastercard ( "haalmeeruitjecard" ) heb ik me aangemeld zoals de bedoeling is, maar om daar gebruik van te maken moet ik via de website haalmeeruitjecard.nl naar Dell gaan. Dat kan dan toch niet samen met EPP?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:58:
[...]

Jep, maar ik wil em ook! Dus heb em nog niet!
ahh ok, hou je me op de hoogte?

nee hoor ik wil hem ook heeel graag dus ik blijf actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Is het moeilijk om dat verlicht toetsenbordje erin te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
beste vrienden,

als ik naar apparaatbeheer ga zie ik Intel(R) Turbo Boost Technology Driver staan met een geel bord waairn een uitroepteken staat.

als ik erop klik dan staat er: Dit apparaat start niet. (Code 10) en bij bronnen staat er dat het niet correct werkt.
zou dat betekenen dat mijn de processor zichzelf niet maar automatisch kan boosten?

als ik via mijn dell resource cd en de software installeer staat er al dat er geen nieuwere software is :s

wat moet ik nu doen? op de intel site kan ik het ookal niet vinden.

Edit: van de site gedownload even kijken wat er gebeurt. Nee, hij geeft nog steeds dezelfde fout aan: Code 10.
Naar de laatste bios geflashed. helpt ook niet.

[ Voor 20% gewijzigd door thuhoan op 25-03-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thuhoan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:31:
[...]

als je even kijkt zie je dat ik (stefan) al in de comments heeft gezet dat dat kan...
en ja, dat is de goede link, zelfde als in mijn bookmark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
darkdesign schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:05:
Is het moeilijk om dat verlicht toetsenbordje erin te monteren?
Het stelt werkelijk waar niks voor, alleen de flatcable is (net als bij het originele keyboard) net wat te lang dus die moet wat gevouwen worden.
Procedure is te vinden in de service manual: http://support.dell.com/s...SM/keyboard.htm#wp1180346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Moning2 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:17:
[...]

Het stelt werkelijk waar niks voor, alleen de flatcable is (net als bij het originele keyboard) net wat te lang dus die moet wat gevouwen worden.
Procedure is te vinden in de service manual: http://support.dell.com/s...SM/keyboard.htm#wp1180346
Dat ziet er inderdaad erg makkelijk uit :) Voor 20 euro een mooi verlicht toetsenbord!

Binnenkort maar eens bestellen.

Thanks voor de manual!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
Joster schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:36:
[...]

Wat ik vanuit dit topic lees (samen met de links naar notebookcheck) komt die 620 er idd beter vanaf. Echter is daar momenteel geen configuratie voor beschikbaar bij Dell..

Trouwens, hoe krijgen jullie die 3 kortingen (kortingscode, EPP korting én Mastercard) voor elkaar?! De kortingscode heb ik kunnen invoeren, dus die 5 % is gelukt. De link waar vandaan je met EPP korting kunt bestellen staat in de TS, en als ik daar op klik kom ik idd bij een informatie pagina uit omtrent EPP. Maar als ik vervolgens verder klik kom ik op de "normale" Dell site uit. Niets dat er op wijst dat ik nu van een EPP korting gebruik kan maken. Op de site van Mastercard ( "haalmeeruitjecard" ) heb ik me aangemeld zoals de bedoeling is, maar om daar gebruik van te maken moet ik via de website haalmeeruitjecard.nl naar Dell gaan. Dat kan dan toch niet samen met EPP?!

Volgens mij was het niet mogelijk om en 5 % van Dell plus nog 4% en EPP te krijgen. Heb dit overigens niet geprobeerd.
Je ziet de epp code pas op het laatst en tijdens je configuratie zie je in de adresbalk iets van =epp.
Uiteindelijk zal je de korting zien. Je kan zelfs via dell.nl/epp een e-value code invullen. Die bijv. van nieuwepc.com afkomstig zijn. Zo heb ik de mijne aangeschaft,

[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 25-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maar dan heb je de mastercard korting niet. Het lijkt mij ook niet te kunnen...? (epp + mastercard korting)

[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
darkdesign schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:33:
[...]

Dat ziet er inderdaad erg makkelijk uit :) Voor 20 euro een mooi verlicht toetsenbord!

Binnenkort maar eens bestellen.

Thanks voor de manual!
heb jij zin om hem op youtube te zetten?:D

ik ben niet zo handig in die dingen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:25:
Hey iedereen! Ik heb een vraag voor de bezitters van een Studio 15.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk een Studio i3 kopen. Ik speel geen games op mijn laptop maar kijk wel graag een filmpje in HD of pruts wat aan m'n foto's met PS.

Wat mij vooral stoort aan laptops is hitte en een luide ventilator. Hoe zit dat bij de Studio's?
Ik heb zelf voor de Studio i3 gekozen, puur omdat je voor tussen 500 a 600 euro best een krachtige en mooie laptop hebt, en ik vindt hem vrij stil, ja goed ventilator hoor je wel soms, maar das niet storend ofzo, en HD films afspelen doet ie ook heel goed, na eigenlijk is de i3 bij Dell een beetje underrated omdat ze uiteraard liever de duurdere modellen willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat een i3-330M worden met 4gb ram, 1080p scherm en de Radeon 4570.

Prijs zal ongeveer 710 euro zijn inclusief transport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:39:

Kijk even bij 'populaire laptopdeals' want zo kwam ik vorige week nog op een prijs van 630 euro inc transport voor de config die jij noemt. 5% korting pakte hij ook!

hier dus: http://www1.euro.dell.com...ls&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

en dan het model van 549 selecteren uiteraard, maar dat spreekt voor zich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Kijk even bij 'populaire laptopdeals' want zo kwam ik vorige week nog op een prijs van 630 euro inc transport voor de config die jij noemt. 5% korting pakte hij ook!

Hey bedankt zeg! Als ik hem bestel in de Nederlandse Dell store is hij in het begin duurder. Maar door die speciale aanbieding en EPP code komt hij uiteindelijk op 650 Euro, inclusief een beschermhoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
kan ik in deze laptop gewoon een bluetooth module krijgen? Wat is overigens de levertijd van een i7 met full hd? ik heb hem eigenlijk wel (ruim) voor 7 mei nodig

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gianni Rombios schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:35:
Maar dan heb je de mastercard korting niet. Het lijkt mij ook niet te kunnen...? (epp + mastercard korting)
Is mij wel gelukt. Wanneer je doorverwezen wordt vanaf de MC website moet je in je webadres de cs code (nldhs1) veranderen in die van epp (nlepp1) Het duurde bij mij wel een aantal dagen voordat op de MC website de korting getoond werd overigens (en deze is nog niet goedgekeurd, maar dat duurt schijnbaar een tijdje)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Rudedadude schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 06:51:
[...]

Is mij wel gelukt. Wanneer je doorverwezen wordt vanaf de MC website moet je in je webadres de cs code (nldhs1) veranderen in die van epp (nlepp1) Het duurde bij mij wel een aantal dagen voordat op de MC website de korting getoond werd overigens (en deze is nog niet goedgekeurd, maar dat duurt schijnbaar een tijdje)
Bedankt, zo ga ik het ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
bear87 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:50:
[...]

Ik had deze 2 weken geleden geconfigureerd voor 599 euro met alle kortingen incl. verzendkosten,
justice strike schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 01:20:
kan ik in deze laptop gewoon een bluetooth module krijgen? Wat is overigens de levertijd van een i7 met full hd? ik heb hem eigenlijk wel (ruim) voor 7 mei nodig
Ik had hem binnen een week. 17-3 besteld 24-3 binnen

[ Voor 47% gewijzigd door RSD1982 op 26-03-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
ik heb trouwens ook nog geend cashback korting gekregen (mastercard) gekregen. ik heb een mailtje gestuurd en ze zeggen dat ze me om de 2 weken zullen informeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
thuhoan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:40:
[...]

heb jij zin om hem op youtube te zetten?:D

ik ben niet zo handig in die dingen:(
:P Ik zal tegen die tijd eens kijken wat ik kan betekenen!

Ik baal er trouwens van dat ik toen ik vorige maand mijn 1558 bestelde nog niet afwist van de EPP korting. Dat had nogeens 48 euro gescheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:39:

Als prijs 710 euro ongeveer gaat worden zou ik toch een i5 overwegen, ik heb zelf de standaard configuratie gekozen, en deze heeft wel eens waar geen 1080p scherm, maar ben er wel erg tevreden over voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
Vraagje, misschien niet geheel relevant. Maar mijn zus heeft onlangs haar Dell binnengekregen, nu zag ik bovenin(op het bureaublad) een soort van taakbalk a la die van apple(bevindt zich daarentegen onderin het scherm).
Is er ook zoiets voor andere laptops, buiten Dell?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
thefabiman88 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:04:
. Maar mijn zus heeft onlangs haar Dell binnengekregen, nu zag ik bovenin(op het bureaublad) een soort van taakbalk a la die van apple(bevindt zich daarentegen onderin het scherm).
Is dit niet gewoon een optie van WIndows Vista/7 Aero interface ofzo? Niet dus, is gewoon extra software: Dell dock: http://www.windows7download.com/win7-dell-dock/tebtiguv.html

[ Voor 19% gewijzigd door dizzytal op 26-03-2010 11:18 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefabiman88 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:04:
Vraagje, misschien niet geheel relevant. Maar mijn zus heeft onlangs haar Dell binnengekregen, nu zag ik bovenin(op het bureaublad) een soort van taakbalk a la die van apple(bevindt zich daarentegen onderin het scherm).
Ja op Linux heb je ook zulke soort balken, en in Windows ook wel hoor, waarschijnlijk kun je dat stukje software van je zus ook wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog beter: installeer rocketdock
http://rocketdock.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooi tipje weer bedankt darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderdelen
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
1 year of coverage included with your PC
McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
Computrace LoJack for Laptops, 1yr license - included with your PC
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Dutch Documentation
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Black chainlink
Accessoires
Services & Software
DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar)
Bevat ook
Geen Accidental Damage-support
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
Stroomkabel van 1 meter (3-aderig) - Europees
N0455804
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Studio 1558 Order - Belgium
Studio 1558 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Silver chainlink palm rest – with Black Chainlink cover only
Wireless Label CI5
Datasafe Local 2.0 Basic
Wisselstroomadapter van 90 W
Sin maletín de transporte

Prijs : 780 euro. (inclusief BTW en verzendkosten. +5% korting indien besteld voor 31 maart)

Een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net dezelfde configuratie enkele dagen geleden besteld, maar dan met een Intel Wireless kaart, een 9-cel baterij en de HD4570 ipv de HD5470 en een kleurtje voor 740€ incl btw en verzendingskosten.

Geen idee of er een groot verschil is tussen de grafische kaarten, maar misschien dat je beter opteert voor een 9-cel batterij?

Oja, hoe lang duurt het ongeveer eer Dell de betaling heeft ontvangen? Ik heb woensdag de overschrijving online ingevoerd, zodat het geld gisteren al van mijn rekening is gegaan, maar ik heb nog steeds geen bevestiging ontvangen...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal 1 tot 3 dagen duurt dat, en Dell is beslist niet de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf maar twijfelen.

Dankzij een aanbieding bij de Belgische Dell Store kan ik een i5-520M en HD5470 krijgen voor amper €50 meer dan een i3-330M met HD4570.

Ik heb echter schrik dat die snelle processor en grafische kaart de temperatuur van de laptop de hoogte in gaan jagen. Ik heb niet graag een laptop die constant heet loopt en daardoor luidruchtig is omdat de fan constant moet werken.

Maar geef nu toe, voor €50 heb je daar toch enorme meerwaarde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@Redha: en ik gok dat de 5470 feitelijk koeler zal zijn dan de 4570, omdat het een nieuw kleiner productieproces is, en de kaart dus een stuk efficienter is. Ook denk ik dat de CPU zolang ie niet vol belast wordt weinig warmte zal produceren: ze klokken erg efficient terug. De mijne idled rond de 1,3 Ghz, en wordt dan amper warmer dan 35 graden celsius. (en de ventilator draait in dat geval niet eens)
voor vijftig euro zou ik al niet meer getwijfelt hebben. Ziet eruit als een config die voorbereid is op de toekomst^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hij is besteld!

Ik ben uiteindelijk toch voor de i5 met HD5470 gezwicht. Mede omdat er in de reviews inderdaad sprake was van een lagere warmteontwikkeling.

Uiteindelijk €790 betaald inclusief levering. Nu is het wachten op mijn order bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Enige nadeel is dat de muis cursor opeens super groot wordt. ze zeggen dat dit door een combinatie van een ati 5xx en w7 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:55
Ik heb er eergister een besteld met een i3 en HD4570, blauwe satijnen cover en een ander Intel netwerkkaartje. Totaalbedrag 565 euro, inclusief verzending :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooie prijs! ik zal hem ook even aanbevelen bij het NBBG topic.

edit: heb je toevallig gebruik gemaakt van epp korting? ik kom namelijk hoger uit :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:53
thuhoan schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:01:
Enige nadeel is dat de muis cursor opeens super groot wordt. ze zeggen dat dit door een combinatie van een ati 5xx en w7 komt.
Heb ik ook last van (i7 720QM en 5470). Oplossing al gevonden?

Door je laptop even in standby te zetten is je muis weer normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is een driver probleem, probeer eens ATI ccc 10.3 te installeren
meuk: ATI Catalyst 10.3

het probleem ligt bij ATI, niet bij dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
mooie prijs! ik zal hem ook even aanbevelen bij het NBBG topic.
NBBG topic = ?
edit: heb je toevallig gebruik gemaakt van epp korting? ik kom namelijk hoger uit
Nee, maar had 'm om 23:55 besteld, was nog net korting. Had 245 euro korting van de 3-dagen actie, en toen ik een andere netwerkkaart erbij deed (+15 euro), kwam ik in aanmerking voor de 5% kortingsbon (-30 euro) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdorie, te laat besteld op vrijdag avond. Ik zal tot maandag moeten wachten alvorens ik weet wat de geschatte leveringsdatum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 14:35
Bedankt, werkt goed.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
Verdorie, te laat besteld op vrijdag avond. Ik zal tot maandag moeten wachten alvorens ik weet wat de geschatte leveringsdatum is.
Mijn geschatte leverdatum staat op 23 april :(. Tijdje terug hadden we thuis een Inspiron 15 besteld, ding liep 2 maanden vertraging op. Duurde in totaal 3 maanden voordat ie er eindelijk eens was... Edit: overigens moet ik er wel bij vertellen dat er een ander scherm gekozen en een andere cover gekozen was.

[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 26-03-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
notebook best buy guide, maar laat maar zitten, de inspiron met i5 staat er al in voor €600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:11:
dat is een driver probleem, probeer eens ATI ccc 10.3 te installeren
meuk: ATI Catalyst 10.3

het probleem ligt bij ATI, niet bij dell
he thanks for the nieuwe drivers. helaas doet het probleem zich nog steeds voor. =[

kan er mee leven, gewoon klep dicht klep open en dan is ie weg;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Hoe kun je zien wanneer de i5 zichzelf heeft overclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
darkdesign schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:32:
Hoe kun je zien wanneer de i5 zichzelf heeft overclockt?
turbo boost monitor downloaden op de intelsite zelf. maar hij doet het automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal happy met mijn studio 15, maar een vraagje: de F-toetsen hebben in combinatie met shift allerlei speciale functies (netwerk, volume, energie etc.). Nu gebruik ik een programma waarbij de combi van shift + F-toetsen ook functies heeft, maar die werken nu dus niet. Is er een manier om de speciale functies uit te zetten, zodat shift + F-toets normaal functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
i7 of i5 versie? dan kan je met dell quickset de [fn] knop inverteren, anders moet je even in het bios duiken.
quickset is te downloaden vanaf de site van dell

edit: en i3 natuurlijk...

de c2d versies hebben deze optie niet in het quickset staan

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 00:04 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.