Nou google eens op blue screen of deathDennis Lammers schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:28:
Hebben meer mensen met een Studio 1555 last van een blauw scherm en de error: BAD POOL HEADER? Iets met niet compitable hardware ofzo. Heb zelf niks ingebouwd ofzo, alles is DELL.
Zo ja, wat te doen. Op Google wordt ik niet echt wijzer,allemaal pagina's van paar jaar terug...
Heb dat blauw scherm al een paar keer gehad, zelfs na verse Windows installaties.
Door middel van een transformator wordt 12V omgezet in 19V. Dat een sigarettenaanstekeraansluiting zo'n 12.5A kan leveren wil niet zeggen dat de voeding wordt opgeblazen. De aansluiting kan 12.5A leveren maar dat wil niet zeggen dat de autoadapter ook 12.5A opneemtnaaitsab schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:30:
19.5*90=12*146 het is de verhouding 19.5V met 90W en die verhouding moet je behouden anders kom je niet uit met het amperage.
Want teveel ampere is funest voor je spul(evenals teveel volt) dan ken je je laptop gelijk wegmietere als je er meer dan 4.7A opzet
ben nu bezig met installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:41:
[...]
![]()
http://support.euro.dell....ndex.aspx?c=nl&l=nl&s=gen
al zou ik je aanraden ATI ccc 10.3 te installeren, al is die op dit moment nog beta
de drivers van dell zijn oud.
het gaat opzich wel goed, en is al bij de laatste, bijna klaar dus.
ik post het resultaat of het werkte straks wel even.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
ik kan je aanraden enkel te installeren wat je gebruikt, er zitten redelijk wat onzinnige dingen tussen, een boel word overigens al out-of-the-box herkend
Wel apart, ik heb vanaf de Dell site de ATI drivers geinstalleerd, ook al zijn ze oud ik weet het, nogaltijd nieuwer dan wat ik had staan, maar nu opent CCC niet meer. Als ik erop klik veranderd mn muis een paar keer heen en terug van cursor naar wachten naar cursor, en verder doet het helemaal niets. Moet ik daar soms ook een nieuwe versie van installeren, die dan gek genoeg weer niet op de site staat ofzo?
Iemand trouwens al geprobeerd om gewoon doodleuk de intel HD Graphics driver te installeren? werkt dat?XD
Iemand trouwens al geprobeerd om gewoon doodleuk de intel HD Graphics driver te installeren? werkt dat?XD
ik heb een vraag mbt de 1555 hoeveel ram kan deze maximaal aan.
Ik heb er nu 4GB inzitten maar wil er wat meer indoen.
Ik heb er nu 4GB inzitten maar wil er wat meer indoen.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
ik denk 8, destijds was het mogelijk er een met 6 te bestellen.
verschillende bronnen @ het net melden ook 8
de kans bestaat dat er nog meer in kan: je begrijpt dat dell niet met 8 GB modules gaat testen...
(mochten die bestaan, anyway)
verschillende bronnen @ het net melden ook 8
de kans bestaat dat er nog meer in kan: je begrijpt dat dell niet met 8 GB modules gaat testen...
(mochten die bestaan, anyway)
weet iemand een programma waarmee je de fan speed van de video kaart in de del studio 1555 kunt regelen ?
speedfan werkt niet hwmonitor werkt niet en in ati catalyst (10.3Beta) kan ik de fan speed ook niet veranderen.
de video kaart wordt namelijk erg snel warm en ik heb het idee dat de fan niet op volle snelheid gaat draaien.
speedfan werkt niet hwmonitor werkt niet en in ati catalyst (10.3Beta) kan ik de fan speed ook niet veranderen.
de video kaart wordt namelijk erg snel warm en ik heb het idee dat de fan niet op volle snelheid gaat draaien.
[ Voor 5% gewijzigd door dragon9114 op 14-03-2010 18:22 ]
volgens mij zit er maar 1 fan in, ik heb ook nog niet uitgevonden hoe je die monitort.
je zou wel een undervolt kunnen overwegen: load doet ie prima met 1.0 ipv 1.2v
is alleen niet echt gebruiksvriendelijk
edit: ik had mijn pc nog even opengeschroefd, en ik zag:
1 pci bluetooth kaartje met 1 antenne aangesloten
1 minipci WLAN kaartje met 2 antennes aangesloten
1 leef pxi slot
3 losse antennes waarvan 2 WWAN en 1 WLAN (voor intel 5300 en andere 3-antenne kaarten)
PLL is helaas nergens te bekennen vanaf de onderkant, heet iemand hier een mobo beschrikbaar om het serienummer van hetvolgende chipje te zoeken?
je zou wel een undervolt kunnen overwegen: load doet ie prima met 1.0 ipv 1.2v
is alleen niet echt gebruiksvriendelijk
edit: ik had mijn pc nog even opengeschroefd, en ik zag:
1 pci bluetooth kaartje met 1 antenne aangesloten
1 minipci WLAN kaartje met 2 antennes aangesloten
1 leef pxi slot
3 losse antennes waarvan 2 WWAN en 1 WLAN (voor intel 5300 en andere 3-antenne kaarten)
PLL is helaas nergens te bekennen vanaf de onderkant, heet iemand hier een mobo beschrikbaar om het serienummer van hetvolgende chipje te zoeken?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 20:23 ]
Waar zit die blauwtand antenne dan?
Wil deze

Naast de wlan mini-kaart inbouwen(ligt al een antenne maar die is voor de 3e wlan antenne voor de duurdere intel wlan kaart denk ik) als er geen stroom opstaat(hoe kun je dat meten zonder -pool ?) dan kan ik die wlan antenne wel gewoon inpluggen in de bluetooth kaart, gaat toch om een muis aan te sluiten
Wil deze
Naast de wlan mini-kaart inbouwen(ligt al een antenne maar die is voor de 3e wlan antenne voor de duurdere intel wlan kaart denk ik) als er geen stroom opstaat(hoe kun je dat meten zonder -pool ?) dan kan ik die wlan antenne wel gewoon inpluggen in de bluetooth kaart, gaat toch om een muis aan te sluiten
if (!coffee) {
Work = false; }
das dat gouden ding
dat sluit je aan op je "antenne" (lees:kabel) die naar het beeldscherm loopt, waar de eigenlijke antennes zitten
bluetooth kabeltje/antenne is blauw, kan je dus niet echt fout doen
dat sluit je aan op je "antenne" (lees:kabel) die naar het beeldscherm loopt, waar de eigenlijke antennes zitten
bluetooth kabeltje/antenne is blauw, kan je dus niet echt fout doen
Piece of een koekje ja!
Heb zelf ook gelijk zo'n blauwtand dingie besteld en zelf ingebouwd dus
Works like a charm!
zat alleen geen schroefje bij, maar is ook niet nodig, kan nergens heen dus
Heb zelf ook gelijk zo'n blauwtand dingie besteld en zelf ingebouwd dus
Works like a charm!
zat alleen geen schroefje bij, maar is ook niet nodig, kan nergens heen dus
Hmm thanks, zal er eentje bestellen, pieterke waar had jij m vandaan?
Bij dell vragen ze er 40-45 euro voor -.- dan "mogen ze m steken waar de zon niet schijnt"
Als het geen blauw kabeltje is moet ik m dan zoeken richting het scherm? kon zo snel alleen 1 losse kabel zien niet op de kleur gelet.
Bij dell vragen ze er 40-45 euro voor -.- dan "mogen ze m steken waar de zon niet schijnt"
Als het geen blauw kabeltje is moet ik m dan zoeken richting het scherm? kon zo snel alleen 1 losse kabel zien niet op de kleur gelet.
[ Voor 30% gewijzigd door naaitsab op 14-03-2010 22:52 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
kabel komt uit pal naast het pci slot, als je hem niet meteen ziet zit ie er niet,naaitsab schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:51:
schroef hem gewoon even open, is binnen 1 min gepiept.
Verwijderd
Als ik een losse bluetooth module wil installeren, kan ik dan beter de dell 370 of de dell 365 bestellen?
(Of misschien wel helemaal geen Dell, maar een andere fabrikant.)
Wil de 53508-promo bestellen (Studio 1558) met de Intel Wifi module, dan is er toch nog 1 slot vrij voor de bluetooth module?
(Of misschien wel helemaal geen Dell, maar een andere fabrikant.)
Wil de 53508-promo bestellen (Studio 1558) met de Intel Wifi module, dan is er toch nog 1 slot vrij voor de bluetooth module?
die 40euro is inderdaad belachelijk ja! Daarom heb ik het gewoon gelijk zelf gedaan. Stelt niks voor, en kost geen drol eigenlijk. Als je een beetje rondkijkt op eBay voor een Dell Wireless 370 Bluetooth vind je voor minder dan 15$ al genoeg kaartjes.naaitsab schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:51:
Zit er trouwens nog een pci slot in de 1555 waar je 1gb van dat intel express turbo memory geheugen inkrijgt?
Heb misschien nog een (kapotte) laptop over waar zo'n ding inzit.
Heb jij ook een wireless 370 dan? zat beetje te twijfelen of dat werkt icm met een 1555/7
edit:
Ligt een grijze kabel die wel los van de andere 2 richting het beeldscherm gaat(die andere 2 van de wlan zijn gebundeld de grijze is los)
in deze slot moet ie toch?
edit:
Ligt een grijze kabel die wel los van de andere 2 richting het beeldscherm gaat(die andere 2 van de wlan zijn gebundeld de grijze is los)

[ Voor 56% gewijzigd door naaitsab op 15-03-2010 11:36 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Hoeveel sloten zitten er eigenlijk in de 1558? De Dell site is niet echt duidelijk:
Als ik nu Wifi + de Bluetooth 370 kaart installeer, kan ik dan later nog de HDSPA module installeren?
Is de standaard WIFI module altijd een halve kaart zoals in bovenstaand plaatje of hangt dat af van je type keuze?Interne kaartsleuven
Twee minikaarten
Eén halve minikaart
Twee hele minikaarten
Als ik nu Wifi + de Bluetooth 370 kaart installeer, kan ik dan later nog de HDSPA module installeren?
Denk dat die linker de standaard wlan module is(niks aan veranderd bij aanschaf) en als je zon dure intel wlan kaart neemt dat ie dan in die wwan slot komt.
Ik zie maar 2 slots een half-mini slot(nu de wlan kaart) en een mini slot(nu leeg) en aan de zijkant zit nog zon kaart slot naast de card-reader om extern wat in te doen.
Ik zie maar 2 slots een half-mini slot(nu de wlan kaart) en een mini slot(nu leeg) en aan de zijkant zit nog zon kaart slot naast de card-reader om extern wat in te doen.
if (!coffee) {
Work = false; }
@ Naaitsab: Nee, de linker is idd de WLAN module, maar ook als je een intel WLAN kaart koopt komt ie gewoon daar. (Dat is bij mij zelf namelijk het geval). WWAN is wireless wide area network, aka HSDPA of 3G. Daarnaast is er inderdaad nog een 35mm expresscardslot beschikbaar aan de zijkant. Wat ik me afvraag: zou het werken om in dat WWAN slot een miniSSD a la netbook te stoppen? (zoals nu ook in de nieuwere precisions mogelijk is, dacht ik te lezen?) En zo ja, zou dat de moeite waard zijn qua prestaties?
Verwijderd
Maar als de Bluetooth module ook in het WWAN slot moet je dus kiezen tussen Bluetooth OF HSDPA...ovigo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:33:
@ Naaitsab: Nee, de linker is idd de WLAN module, maar ook als je een intel WLAN kaart koopt komt ie gewoon daar. (Dat is bij mij zelf namelijk het geval). WWAN is wireless wide area network, aka HSDPA of 3G. Daarnaast is er inderdaad nog een 35mm expresscardslot beschikbaar aan de zijkant. Wat ik me afvraag: zou het werken om in dat WWAN slot een miniSSD a la netbook te stoppen? (zoals nu ook in de nieuwere precisions mogelijk is, dacht ik te lezen?) En zo ja, zou dat de moeite waard zijn qua prestaties?
Je kunt ze niet allebei gebruiken als ik het goed begrijp?
bij mijn 1555 zit er ipv de heatsink een pci slot, waatr het BT inzit
WWan is bij mij nog vrij
de foto is een 1557? die zal wel hetzelfde indeling hebben als 1558 (ddr3, geheugen contoller...)
WWan is bij mij nog vrij
de foto is een 1557? die zal wel hetzelfde indeling hebben als 1558 (ddr3, geheugen contoller...)
Foto is van een 1557 ja, volgens dell zelf komt de oem bluetooth module ergens onder je rechter palmrest te zitten(klein chipje op je mobo) dus achteraf is het denk ik of bluetooth of een 3g achtige kaart, overgens zit er bij mij wel een sim-kaart lezer onder de accu maar ik neem aan dat daar niks onder zit?
Anders zou je mooi je sim uit zon dongle kunnen halen en daar insteken.
Anders zou je mooi je sim uit zon dongle kunnen halen en daar insteken.
if (!coffee) {
Work = false; }
Die simkaart is wel voor je HSDPA, maar daar moet je nog een kaart in dat PCI mini slot bij hebben om het te laten werken. 1558 heeft inderdaad dezelfde indeling als de 1557. Onder die heatsink zit volgens mij de chipset. ( ik had m ff opengeschroeft en eronder gekeken) Dat klinkt toch alsof er ergens anders op het mobo een hoop ruimte over zou moeten zijn. Ik bedoel, we waren vanaf C2D naar een 2 chip-solution gegaan toch? dat levert toch meer ruimte op?
voor: processor, graka, chipset
na: processor + graka, graka, chipset
evenveel ruimte
het chipset zit bij mij vermoederlijk tussen de wifi kaart en SD kaarlezer in, daar kan je dus niet bij
evenveel ruimte
het chipset zit bij mij vermoederlijk tussen de wifi kaart en SD kaarlezer in, daar kan je dus niet bij
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 17:26 ]
Weet iemand toevallig of het tobo van de 1557 gelijk is aan de 1558?
Ik heb me een mooi verlicht toetsenbord gekocht via ebay (en ook al ontvangen), voor de 1555/1557, en had oorspronkelijk een 1557 besteld maar dit is later door Dell verandert in een 1558. En als Dell eens opschoot met de levering kon ik het zelf uitproberen...
Ik heb me een mooi verlicht toetsenbord gekocht via ebay (en ook al ontvangen), voor de 1555/1557, en had oorspronkelijk een 1557 besteld maar dit is later door Dell verandert in een 1558. En als Dell eens opschoot met de levering kon ik het zelf uitproberen...
Verwijderd
Dat zou er dus op neer komen dat er nog maar 1,5 slot beschikbaar is, waarvan er 1 door de halve WIFI kaart wordt gebruikt.ovigo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:23:
Die simkaart is wel voor je HSDPA, maar daar moet je nog een kaart in dat PCI mini slot bij hebben om het te laten werken. 1558 heeft inderdaad dezelfde indeling als de 1557. Onder die heatsink zit volgens mij de chipset. ( ik had m ff opengeschroeft en eronder gekeken) Dat klinkt toch alsof er ergens anders op het mobo een hoop ruimte over zou moeten zijn. Ik bedoel, we waren vanaf C2D naar een 2 chip-solution gegaan toch? dat levert toch meer ruimte op?
Oh was het dan bij laptops altijd al zo dat de north- en southbridge één chip waren? Ik dacht toch van niet? Intel heeft er juist (in sommige kringen dan) reclame mee gemaakt dat ze van een 3 chip solution naar een 2 chip zijn gegaan. dus:Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:25:
voor: processor, graka, chipset
evenveel ruimte
voor: processor, graka, northbridge (met PCI-e en memorycontrollers), southbridge
na: processor + graka + PCI-e x16 + memorycontroller, graka, chipset
van vier naar 3 toch?
Tobo van 1557 en 1558 zijn naar mijn weten identiek.
@mabit: ja inderdaad. Tenzij er ergens diep weggestopt (lees: in het officieel niet userservicable deel) nog een slot zit.
[ Voor 7% gewijzigd door ovigo op 15-03-2010 17:58 ]
Nog even wezen neuzen naar een wireless 370 kaart kwam dit tegen:
Sticker verkeerd? erg goedkoop
Ziet er beter uit maar nog erg goedkoop
Zelf zou ik eerder voor die 2e gaan omdat bij die eerste die sticker zo raar zit, verder zijn er meer handelaren uit hongkong die rond de 9-11 euro zitten met gratis verzending.
Als je niet uit azie wilt dan zit je aan 15eu ex verzending in uk of 12eu ex verzending (a 20euro
) in usa.
Heb al vaker wat pc spulletjes voor een spotprijsje uit honkong gehaald dat ging altijd goed levertijd 1-1.5 week en stukken goedkoper.
Sticker verkeerd? erg goedkoop
Ziet er beter uit maar nog erg goedkoop
Zelf zou ik eerder voor die 2e gaan omdat bij die eerste die sticker zo raar zit, verder zijn er meer handelaren uit hongkong die rond de 9-11 euro zitten met gratis verzending.
Als je niet uit azie wilt dan zit je aan 15eu ex verzending in uk of 12eu ex verzending (a 20euro
Heb al vaker wat pc spulletjes voor een spotprijsje uit honkong gehaald dat ging altijd goed levertijd 1-1.5 week en stukken goedkoper.
[ Voor 13% gewijzigd door naaitsab op 15-03-2010 21:02 ]
if (!coffee) {
Work = false; }
@ darkstone: ok vandaar. In de online manual van Dell staat trouwens doodleuk dat er wel degelijk 2 en een half slot beschikbaar zou moeten zijn. Zal wel gewoon neit kloppen ofzo.
En voor de bluetooth mensen:
Zou een plaatje van de bluetoothkaart zijn. Ziet volgens de omschrijving in de manual inderdaad ergens ver onder de palm rest. Ben benieuwd of je die ook zou kunnen vinden op ebay?
En voor de bluetooth mensen:

ik kan aan het plaatje niet afleiden waar het zit, is dat zwarte het SDkaartslot?
ziet er niet uit als een pci slot trouwens....
iemand zou zijn PC even open moeten schroeven, vrijwilligers?
edit: plaatje van de 1555
antennes kan je niet zien, bij mij zitten er 6
kan je goed zien hoeveel ruimte de dvd speler + expresscard slot innemen

klik voor 5 megapixel foto's....
heb ik eindelijk een goede foto, staat de pll er niet op
ziet er niet uit als een pci slot trouwens....
iemand zou zijn PC even open moeten schroeven, vrijwilligers?
edit: plaatje van de 1555
antennes kan je niet zien, bij mij zitten er 6
kan je goed zien hoeveel ruimte de dvd speler + expresscard slot innemen

klik voor 5 megapixel foto's....
heb ik eindelijk een goede foto, staat de pll er niet op

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 22:08 ]
Die bluetooth module kwam ik ook tegen dat is oem, maar dan moet je je laptop zo openen dat je garantie verloopt daar heb ik niet zon zin in
voor de rest gebruik ik die lege mini-pci toch niet.
if (!coffee) {
Work = false; }
Waar vind je dit plaatje? Ik ben wel geïnteresseerd in deze module.ovigo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:16:
@ darkstone: ok vandaar. In de online manual van Dell staat trouwens doodleuk dat er wel degelijk 2 en een half slot beschikbaar zou moeten zijn. Zal wel gewoon neit kloppen ofzo.
En voor de bluetooth mensen:[afbeelding] Zou een plaatje van de bluetoothkaart zijn. Ziet volgens de omschrijving in de manual inderdaad ergens ver onder de palm rest. Ben benieuwd of je die ook zou kunnen vinden op ebay?
Ik dacht ook aan een expresscard bluetooth module maar dat schijnt erg schaars te zijn.
usb?Moning2 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:58:
[...]
Waar vind je dit plaatje? Ik ben wel geïnteresseerd in deze module.
Ik dacht ook aan een expresscard bluetooth module maar dat schijnt erg schaars te zijn.
een post boven jouw gequote bericht staan ook een paar linkjes..
Ik heb het over de OEM moduleVerwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:13:
[...]
usb?
een post boven jouw gequote bericht staan ook een paar linkjes..
USB heb ik geen ruimte voor, 3 is al wat weinig en heb ze vaak in gebruik. Op deze manier heb ik altijd bluetooth, mooi handig.
Heb het trouwens al gevonden.
http://support.euro.dell....u/SM/btooth.htm#wp1187798 Dit is de oem module, de palmrest verwijderen is me een klus waar je u tegen zegt, halve laptop slopen.

if (!coffee) {
Work = false; }
(ik zet het maar even hier, dan heeft iedereen er wat aan)Hey darkstone,
Ik heb net mijn nieuwe Dell i7 ontvangen en wil je graag even vragen of jij je verlichte tobo zelf hebt ingebouwd en hoe?
Ik heb al een tobo via ebay gekocht en ontvangen, maar zie niet hoe ik het kan installeren zonder de hele laptop uit elkaar te draaienIk ga er toch vanuit dat dat niet nodig is?
Ik ben niks tegengekomen op youtube of hier in het studio 15 topic..
Alvast bedankt voor je antwoord, ik zal me spoedig mengen in het studio 15 topic
Groetjes
om het tobo te vervangen moet je hetvolgende doen:
accu verwijderen
schroefjes loshalen onder de accu
dat zwarte geperforeerde ding kan je dan loshalen, zet een plamuurmes (kleintje) of een schroevendraaier tussen de naad tussen het speaker gedelte en de onderkant van de behuizing. dan kan je hem open wrikken
je moet aardig wat kracht zetten om dat voor elkaar te krijgen
hier ongeveer: + onder de batterij

als je die los hebt, zet het scherm open, bovengenoemde zwarte stuk kan je dan losmaken vanaf de binnenkant.
let op! de glimmende rand om het tobo heen en het speaker gedeelte bestaat uit 1 stuk
als het goed is kan je nu bij de schoeven van het tobo, niet vergeten de stekkers van je blacklit versie vast te maken
nog een laatste tip: voordat je alles weer in elkaar zet moet je het toetsenbord even testen op flex, ik was trotse eigenaar van een bijzonder verend exemplaar, dus ik kon hem weer uit elkaar halen om hem terug te buigen

Yes, Core i7 720 QM is up to 10% faster than Core i 7 620
It again depends on the Cache memory of the processor
dit is wat een amerikaanse dell verkoper zei.
[ Voor 20% gewijzigd door thuhoan op 16-03-2010 17:50 ]
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
ai, het adertje onder het grasthuhoan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:49:
ik las wat reviews waaruit bleek dat die de 620 beter is als het gaat om single threaded en duo threaded applicaties. Nu vraag ik me af of wat voor soort programma's nu gebruik maken/voordeel hebben van de i7 720. Bij mij gaat het met name om wat spelletjes die ik wil spelen, zoals cod mw 2 maakt zoiets gebruik van een quadcore of ben ik dan beter af met een duo core als ze beide dezelfde gpu hebben.thuhoan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:49:
Yes, Core i7 720 QM is up to 10% faster than Core i 7 620
Weet iemand wat de levertijden zijn ?
welke combi? i3 / i5/ i7 en full hd of niet?roachzz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:24:
ik heb er 1 in bestelling staan met i7 en full hd en staat een verwachte leverdatum van 30-03 en heb de bestelling de 11de gedaan
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Ik heb in 29 dagen moeten wachten op mn 1558 (i7, FullHD)roachzz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:24:
Meer leveringstijden vindt je hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1280281
idem, bij apps die wel van 8 cores gebruik maken is de quad in het voordeel, anders kan je beter de dual core nemenRSD1982 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:20:
[...]
ik las wat reviews waaruit bleek dat die de 620 beter is als het gaat om single threaded en duo threaded applicaties. Nu vraag ik me af of wat voor soort programma's nu gebruik maken/voordeel hebben van de i7 720. Bij mij gaat het met name om wat spelletjes die ik wil spelen, zoals cod mw 2 maakt zoiets gebruik van een quadcore of ben ik dan beter af met een duo core als ze beide dezelfde gpu hebben.
ik draai bijv, maya 2010 en autocad 2010 en adobe cs4 master collection, allemaal 64 bit.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:19:
[...]
idem, bij apps die wel van 8 cores gebruik maken is de quad in het voordeel, anders kan je beter de dual core nemen
ik wacht nu al 6 dagen tot de status "werk in uitvoering" is veranderd naar "in productie".
EN NU KUNNEN ZE MIJN ORDER NIET VINDEN:
"Er zijn geen gegevens gevonden die overeenkomen met de door u ingediende gegevens. Probeer het opnieuw"
#!@&$*#@^*#@*^$?
Hier hebben er meer last van.. storing bij Dell wellicht?thuhoan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:40:
[...]
EN NU KUNNEN ZE MIJN ORDER NIET VINDEN:
"Er zijn geen gegevens gevonden die overeenkomen met de door u ingediende gegevens. Probeer het opnieuw"
#!@&$*#@^*#@*^$?
@Thuhoan: volgens mij had ik toen ik m bestelde ook even dat probleem savonds, maak je geen zorgen, als het goed is is ie morgen gewoon weer vindbaar. Blijkbaar gaan de servers bij Dell savonds wel eens down ofzo. Bij mij verscheen ie de volgende ochtend gewoon weer;)
Mijn productie schijnt erg snel te zijn geweest. Ik had een full hd en i5, maar in net iets meer dan een week binnen.
Mijn productie schijnt erg snel te zijn geweest. Ik had een full hd en i5, maar in net iets meer dan een week binnen.
haha ok;p stelt me al gerustovigo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:52:
@Thuhoan: volgens mij had ik toen ik m bestelde ook even dat probleem savonds, maak je geen zorgen, als het goed is is ie morgen gewoon weer vindbaar. Blijkbaar gaan de servers bij Dell savonds wel eens down ofzo. Bij mij verscheen ie de volgende ochtend gewoon weer;)
Ik heb trouwens zo te zien een kernfusiegeneratortje in mn GPU zitten ofzo
: Shadercores hebben een temp van......:
7.483.485,0 graden celsius

ik vind het jammer dat de 15 inch geen betere GPU heeft. Anders had ik er zeker een bestelt.
Zojuist mijn order geplaatst. Toch maar de i7-620 genomen.
Met 6GB de 9cells batterij en de dell minikaart-n o.i.d. (zat ook in mn vorige dell en die beviel goed)
zat trouwens standaard de 7200rpm hardeschijf in (maakte in de mx 1530 op sommige momementen best wat lawaai) en ook was het HD scherm standaard. Totaal 1037 euro incl met alle kortingen er al in verwerkt.
Met 6GB de 9cells batterij en de dell minikaart-n o.i.d. (zat ook in mn vorige dell en die beviel goed)
zat trouwens standaard de 7200rpm hardeschijf in (maakte in de mx 1530 op sommige momementen best wat lawaai) en ook was het HD scherm standaard. Totaal 1037 euro incl met alle kortingen er al in verwerkt.
kan je nagaan hoe goed de verkoelende pasta van dell isovigo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:39:
Ik heb trouwens zo te zien een kernfusiegeneratortje in mn GPU zitten ofzo: Shadercores hebben een temp van......:
pun intended
Dit lijkt me voor potentiële kopers hier wel interessant om te volgen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=467880
Op de Dell website staat dus nog de ati 4570, maar 2 personen die hem met een 4570 hebben besteld hier, zien bij de status van hun laptop na de bestelling de ati 5450 verschijnen in plaats van de 4570. Het zou dus kunnen dat Dell de productspecs nog niet heeft aangepast op de site, en dat ze nu dus wel eindelijk begonnen zijn met het vervangen van de Ati 4xxx serie door de 5xxx serie in de Studio 15.
De 5450 zou gelijk moeten presteren aan de 4570, maar iets minder energie moeten verbruiken en wat minder warm moeten worden (40 nm vs 55nm van de 4570)
Zodra de users hun laptop hebben ontvangen, hebben we daar zekerheid over!
Op de Dell website staat dus nog de ati 4570, maar 2 personen die hem met een 4570 hebben besteld hier, zien bij de status van hun laptop na de bestelling de ati 5450 verschijnen in plaats van de 4570. Het zou dus kunnen dat Dell de productspecs nog niet heeft aangepast op de site, en dat ze nu dus wel eindelijk begonnen zijn met het vervangen van de Ati 4xxx serie door de 5xxx serie in de Studio 15.
De 5450 zou gelijk moeten presteren aan de 4570, maar iets minder energie moeten verbruiken en wat minder warm moeten worden (40 nm vs 55nm van de 4570)
Interessant. Bij een 545v denk je wel aan een 5450 value, dus misschien wel een extra langzame 5450...
Hij is wel langzamer dan de 4570, eerder te vergelijken met een 4550 (afhankelijk van clocks, ddr2/3).
Hij is wel langzamer dan de 4570, eerder te vergelijken met een 4550 (afhankelijk van clocks, ddr2/3).
bij de meest rechtse hebben ze al wel een 1GB grafische kaart met 5xxx
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Er wordt in het begin gevraagd of je de windows software en ''de computer'' accepteert.Dear Sir/Madam,
The Studio 1558 laptop I bought from Dell has been delivered today. The laptop has been delivered with the following software:
- Windows 7 Home Premium 64 BIT - Dutch
- Microsoft Works 9.0 - Dutch
- McAfee SecurityCenter - Dutch
I have rejected the EULA from Microsoft, therefore I would like to call upon Dell's own policies that state that I can reject the license of software provided by 3rd parties and am eligible for a refund.
Therefore I would like to request a refund for all the software which I name here, since I will not be using them because I rejected the license terms.
My bankaccount details and ordernumber are:
Name: XXXXXX
Accountnumber: XXXXXXXX
Bankname: XXXXX
IBAN: XXXXXXXXXXXXXXXX
BIC: XXXXXXXXXXX
Customer Number: XXXXXXXXXX
Ordernumber: XXXXXXXXx
I hope I supplied enough information to make the refund. Thanks in advance for the refund.
Yours faithfully,
SeekerNL
Alleen de Windows weigeren kan niet.
Moeten ze alle twee geweigerd worden? Dan moet je zeker de harde schijf formateren en windows er opnieuw opzetten?
Of is er een makkelijkere weg?
(Dell heeft de cashback al geaccepteert)
het is niet de bedoeling dat je windows weer installeert, tenzij je een andere licence hebtroger1984 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:00:
[...]Moeten ze alle twee geweigerd worden? Dan moet je zeker de harde schijf formateren en windows er opnieuw opzetten?
Of is er een makkelijkere weg?
bovendien is het altijd een goed idee om een nieuw systeem opnieuw te installleren, is alle troep ervanaf
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 20:09 ]
is er een mogelijkheid om shared memory van de video kaart uit te zetten, 2GB geheugen is een beetje erg veel voor een ati 4570.
Normaliter mogelijk in de BIOS
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Bios van de 1557 is erg gelimiteerd vind ik, zoiets staat er bij mij niet tussen:(
if (!coffee) {
Work = false; }
bij mij heeft ie niet eens shared mem... weet je zeker dat je geen 32 bit OS hebt?dragon9114 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:38:
is er een mogelijkheid om shared memory van de video kaart uit te zetten, 2GB geheugen is een beetje erg veel voor een ati 4570.
OT:

zal even de foto's in de startpost uploaden naar de tweakers host
Als je er bijv 6gig ram in hebt dan pakt ie bij een 32bits maximaal 4gig, dat heeft niks met shared mem te maken
offtopic:
darkstone zag dat jij ook T-ict doet, ga ik volgend schooljaar aan beginnen
offtopic:
darkstone zag dat jij ook T-ict doet, ga ik volgend schooljaar aan beginnen
if (!coffee) {
Work = false; }
Ook fout. 32-bits pakt nooit meer dan 3,07GB geheugen.naaitsab schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:02:
Als je er bijv 6gig ram in hebt dan pakt ie bij een 32bits maximaal 4gig, dat heeft niks met shared mem te maken
Het klopt dat het bij de nieuwere Windows versies wél herkend wordt maar dat betekend niet dat er ook daadwerkelijk 4GB gebruikt kan worden. Dit komt omdat 32bits maximaal 2³² = 4.294.(nogwat) combinaties kan toerekenen dus dat is wel ruim 4GB maar er kan altijd maar die 3,07 GB gebruikt worden. Die nieuwere versies weten het dus wel te weergeven maar niet te gebruiken.
Maar als je bijvoorbeeld een grafische kaart met shared memory hebt die maximaal 1GB toerekend van het vaste geheugen wordt dus wel de 4GB gebruikt (3+1=4).
hij deelt eerst adressen uit aan je bios, hardware, graka, cache (L3, L2, hdd..), pci... en wat er dan overblijft van die 4 GiB is voor je OS.Barre_Code schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:44:
[...]Ook fout. 32-bits pakt nooit meer dan 3,07GB geheugen.
je kan dus wel 4 GiB aan zooi adresseren, maar niet alles daarvan is RAM
4 GiB, als je je grafische kaart uit je systeem trekt en vervangt door een 64 MB (=MiB) exemplaar dan hou je meer over.Dit komt omdat 32bits maximaal 2³² = 4.294.(nogwat) combinaties kan toerekenen dus dat is wel ruim 4GB maar er kan altijd maar die 3,07 GB gebruikt worden. Die nieuwere versies weten het dus wel te weergeven maar niet te gebruiken.
trouwens, word er nog steeds geheugen gereserveerd voor de onboard intel in de 1558?
Geen idee volgens mijn bon heb ik ook een 1558 met de i7-620trouwens, word er nog steeds geheugen gereserveerd voor de onboard intel in de 1558?
Zodra die binnen is eens kijken. De bon bevat overigens ook een fout:
Geheugen
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
Dit zie je ook al tijdens de configuratie
Zit er bij de doos een hoes voor de laptop bij? Bij de mx1530 kreeg je netjes een soort van hoes/sleeve
[ Voor 13% gewijzigd door RSD1982 op 18-03-2010 08:42 ]
nope, zelfs geen doekje.RSD1982 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 08:41:
[...]
Zit er bij de doos een hoes voor de laptop bij? Bij de mx1530 kreeg je netjes een soort van hoes/sleeve
Wel een stuk foam-doek-plastic spul wat je tussen je toetsenbord en beeldscherm kunt doen als ie dicht is maar dat is van verpakking, al gebruik ik het nogsteeds als ie de tas ingaat 
Verder niet eens een hoesje nee viel me wel tegen van een config van rond de 1000euro
Verder niet eens een hoesje nee viel me wel tegen van een config van rond de 1000euro

if (!coffee) {
Work = false; }
Mij nu ooknaaitsab schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:59:
Wel een stuk foam-doek-plastic spul wat je tussen je toetsenbord en beeldscherm kunt doen als ie dicht is maar dat is van verpakking, al gebruik ik het nogsteeds als ie de tas ingaat
Oké, dit koop ik dus NIET.
De prijs voor mijn configuratie was eerst €1100 (wel inclusief 3 jaar next business day garantie), nu €1350. Nu zou ik €80 extra moeten betalen voor 4GB RAM ipv 2GB. Wat een afzetterij >.<
EDIT:
Het grappige is dat, als ik via een andere URL (waar je niet geraakt via de normale sitenavigatie) ga, ik dezelfde configuratie kan krijgen met de oude prijs (inclusief die kortingen, die nu blijkbaar niet meer gegeven worden).
Dit gaat trouwens over de Belgische site.
EDIT2:
Nu hebben ze de website opnieuw aangepast en krijg ik terug de oude prijs. Vaag systeem.
De prijs voor mijn configuratie was eerst €1100 (wel inclusief 3 jaar next business day garantie), nu €1350. Nu zou ik €80 extra moeten betalen voor 4GB RAM ipv 2GB. Wat een afzetterij >.<
EDIT:
Het grappige is dat, als ik via een andere URL (waar je niet geraakt via de normale sitenavigatie) ga, ik dezelfde configuratie kan krijgen met de oude prijs (inclusief die kortingen, die nu blijkbaar niet meer gegeven worden).
Dit gaat trouwens over de Belgische site.
EDIT2:
Nu hebben ze de website opnieuw aangepast en krijg ik terug de oude prijs. Vaag systeem.
[ Voor 62% gewijzigd door Bv202 op 18-03-2010 12:32 ]
je kan die van belkin kopen, zo'n sleeve, van 20 euro. ik heb er 1op marktplaats gehaald voor 7,50. 15,6 widescreen en ook van neopreen. past perfect! en is reversible. geinig dingRSD1982 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:03:
[...]
Mij nu ookIk ga maar eens op zoek naar een mooie hoes en/of tas. Ik had op mijn werk altijd zo'n dell lapoptas. Die bevielen wel goed. Iemand die een goede hoes/tas kan aanbevelen?
daarnaast ben ik van plan om een notebook cooler te kopen, schijnt namelijk te helpen. eerst dacht ik aan zalman, maar de fans van de zalman zijn niet zo goed gepositioneerd. dus waarschijnlijk een coolermaster notepal
edit; ohja een vraagje he, hoe weiger je de EULA van microsoft? is dat bij de eerste keer opstarten van windows zelf?
[ Voor 10% gewijzigd door thuhoan op 18-03-2010 15:41 ]
Verwijderd
Dan val je lekker op als je dat nog gebruikt, want het is verpakking materiaal.naaitsab schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:59:
Verwijderd
Dat telefonisch bestellen is ook niet meer wat het geweest is....
Online is hij zo te bestellen voor 789 euro!"Als ik u echt heel heel heel erg mats, en meer korting kan ik u echt niet geven, kost hij (inclusief BTW) slechts 945 euro"
Best grappig eigenlijk. Om welk systeem gaat het?Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:18:
Dat telefonisch bestellen is ook niet meer wat het geweest is....
[...]
Online is hij zo te bestellen voor 789 euro!
Verwijderd
N0055803 + full hd scherm, i520 en Windows 7 ProfRSD1982 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:24:
[...]
Best grappig eigenlijk. Om welk systeem gaat het?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 17:27 ]
@ Barre code & Darkstone: Lees mijn post van 27 februari er nog maar eens op na, geen zin om het nog een keer te gaan tikken(A). Voor de mensen die niet van teruglezen houden: Darkstone heeft grotendeels gelijk.
Mijn systeem (BIOS A_03) reserveert nogsteeds geheugen voor de Intel graka. Heb dell support inmiddels uitstaan, dus er is een kleine kans dat ik iets achter loop, maar dacht het niet. (afgelopen week? nog geupdate dacht ik)
Ik heb de belkin sleeve die door dell erbij werd aangeboden er meteen bijgekocht, die werkt prima, nette afwerking, voelt stevig aan, geeft genoeg bescherming naar mijn idee. Maar is geen echt tas. (Ik dump het geheel met sleeve weer in mijn rugzak)
Mijn systeem (BIOS A_03) reserveert nogsteeds geheugen voor de Intel graka. Heb dell support inmiddels uitstaan, dus er is een kleine kans dat ik iets achter loop, maar dacht het niet. (afgelopen week? nog geupdate dacht ik)
Ik heb de belkin sleeve die door dell erbij werd aangeboden er meteen bijgekocht, die werkt prima, nette afwerking, voelt stevig aan, geeft genoeg bescherming naar mijn idee. Maar is geen echt tas. (Ik dump het geheel met sleeve weer in mijn rugzak)
Deze week een studio 15 besteld, maar op de pakbon staat de 4570:bear87 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:26:
Dit lijkt me voor potentiële kopers hier wel interessant om te volgen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=467880
Graphics : 512 MB ATI Mobility Radeon HD 4570
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Moet ik nou wel of niet de windows EN het systeem weigeren?Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:04:
[...]
het is niet de bedoeling dat je windows weer installeert, tenzij je een andere licence hebt
bovendien is het altijd een goed idee om een nieuw systeem opnieuw te installleren, is alle troep ervanaf
1 kiezen is namelijk niet mogelijk.
Ik heb geen 'officiele' andere license, maar ik kan er wel nog is windows 7 opzetten.
(Enige haast

Je kan gewoon alleen de windows licentie weigeren,
alleen dan is de OEM licentie die bij de laptop zit niet legaal meer en zul je dus een andere eigen legale licentie gebruiken of je installeert natuurlijk linux dat is ook mogelijk. En dan zul je inderdaad een hele schone installatie moeten doen.
alleen dan is de OEM licentie die bij de laptop zit niet legaal meer en zul je dus een andere eigen legale licentie gebruiken of je installeert natuurlijk linux dat is ook mogelijk. En dan zul je inderdaad een hele schone installatie moeten doen.
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Mja, nog niet het gehoopte volle gebruik van de 4 gig. Verder weinig verschil te zien/ merken.
Verwijderd
Ik heb deze topic eens doorgenomen en ben tot deze configuratie gekomen:
PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
SERVICES EN SUPPORT 1 year of coverage included with your PC
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken
LCD-SCHERM 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Ik ben voor die Intel Wireless kaart gegaan omdat dat hier toch werd aangeraden en heb gekozen voor een 9-cel batterij zodat ik er 'lang' mee kan werken.
In totaal kost deze laptop 745€.
Ik was eerst nog aan het twijfelen tussen deze i5 of de i7 (INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE) , maar dan zou ik in totaal al 200€ meer moeten neertellen en dat is het mij niet echt waard (tenzij het prestatieverschil toch enorm groot is).
Laptop zou mijn desktop vervangen (dus geen games, gewoon surfen, muziek beluisteren; office en een aantal programma's voor school).
PROCESSOR INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
SERVICES EN SUPPORT 1 year of coverage included with your PC
BEVEILIGINGSSOFTWARE McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
VERZENDINGSDOCUMENTEN Dutch Documentation bewerken
LCD-SCHERM 15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
WEBCAM Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
GEHEUGEN 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048
HARDE SCHIJF 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
GRAFISCHE KAART 512 MB ATI Mobility Radeon HD4570 grafische kaart
OPTISCH(E) STATION(S) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Ik ben voor die Intel Wireless kaart gegaan omdat dat hier toch werd aangeraden en heb gekozen voor een 9-cel batterij zodat ik er 'lang' mee kan werken.
In totaal kost deze laptop 745€.
Ik was eerst nog aan het twijfelen tussen deze i5 of de i7 (INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE) , maar dan zou ik in totaal al 200€ meer moeten neertellen en dat is het mij niet echt waard (tenzij het prestatieverschil toch enorm groot is).
Laptop zou mijn desktop vervangen (dus geen games, gewoon surfen, muziek beluisteren; office en een aantal programma's voor school).
Verwijderd
Nee klopt inderdaad, ik had trouwens gehoopt op een optie om naar die interne intel gpu te kunnen switchen, maar dat gaat ook niet, wat er veranderd is weet ik niet, maar in bios is me opgevallen dat bluetooth enabled is terwijl ik die niet dacht te hebben.ovigo schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:05:
Mja, nog niet het gehoopte volle gebruik van de 4 gig. Verder weinig verschil te zien/ merken.
Verwijderd
Enige nadeel is dat ik geen bluetooth kan selecteren. Iemand die weet waardoor dit komt?Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:32:
goede prijs idd, met een 9 cel accu zal je ongeveer de 4.5/5 uur halen
En zou ik nog een tijdje wachten totdat er weer promoties zijn qua garantie of...?
Blauwtand enabled? hm, ik ga zo ook eens kijkenXD. Optie voor schakelen naar intel GPU zal er ook nooit komen vrees ik. Er missen wat fysieke dingen op het mobo denk ik.
zelf inbouwen, kost je al snel €20 tov de prijs die je bij dell betaald...Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:18:
[...]
Enige nadeel is dat ik geen bluetooth kan selecteren. Iemand die weet waardoor dit komt?
En zou ik nog een tijdje wachten totdat er weer promoties zijn qua garantie of...?
probeer het anders telefonisch
Ik kon dus niet de windows weigeren.Knuckless schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:42:
Je kan gewoon alleen de windows licentie weigeren,
Er waren 2 opties:
- weiger de windows
- weiger het systeem
Je moest ze alle 2 aanvinken om door te kunnen gaan.
Dat heb ik dus nu gedaan. Maar ik heb wel Dell gemaild dat ik de EULA heb geweigerd.
Ook heb ik inmiddels de refund ontvangen op mij CC.
Wat kan ik nu het beste doen? De schijf formateren en er een andere Windows 7 opzetten?
Want als ik niks doe, merkt Dell dan niet dat ik de EULA toch heb geaccepteerd
Verwijderd
Lol jij bent zeker blond? Je moest gewoon dat ding uit zetten en niks aan vinken, als jij volgende klikt heb je het dus geaccepteerd.
Alsof het zo duidelijk wordt uitgelegd. Je kan niks weigeren, alleen uitzetten dus.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:00:
Lol jij bent zeker blond? Je moest gewoon dat ding uit zetten en niks aan vinken, als jij volgende klikt heb je het dus geaccepteerd.
Om vervolgens de HDD te formateren en windows erop te zetten.
Dat is heel wat anders dan wat er op de vorige pagina's vermeld staat.

Ik heb het vanochtend toch geaccepteerd, terwijl ik de refund al ontvangen heb. Vraag me af wat er nu gaat gebeuren
[ Voor 11% gewijzigd door roger1984 op 20-03-2010 14:28 ]
Verwijderd
Volgende week staat er op eens een geblindeerd busje bij je voor de deur... Wat er dan verder gaat gebeuren kan ik helaas niets over zeggen, maar het wordt in ieder geval geen pretje....roger1984 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:26:
[...]
Ik heb het vanochtend toch geaccepteerd, terwijl ik de refund al ontvangen heb. Vraag me af wat er nu gaat gebeuren

Verwijderd
Ik denk dat er niks gaat gebeuren, misschien komen ze alleen tot de conclusie dat je de licentie toch geaccepteerd hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 15:29:
[...]
Volgende week staat er op eens een geblindeerd busje bij je voor de deur... Wat er dan verder gaat gebeuren kan ik helaas niets over zeggen, maar het wordt in ieder geval geen pretje....
Verwijderd
Vroeger werd ik gestraft als ik een snoepje uit de kast nam, en nu is het blijkbaar maar de dood normaalste zaak dat je mensen/bedrijven bedriegt en besteelt. Als ze dan al zo eerlijk zijn om het weigeren te accepteren, doe dan ook jouw deel van de deal......
Waarschijnlijk krijg ik nu allemaal mensen op mijn kap, maar het is gewoon mijn idee. Zoiets doe je niet...
Ik had niet de optie om het ''te weigeren''. Behalve de laptop uit te zetten en gelijk te formateren.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:04:
[...]
Vroeger werd ik gestraft als ik een snoepje uit de kast nam, en nu is het blijkbaar maar de dood normaalste zaak dat je mensen/bedrijven bedriegt en besteelt. Als ze dan al zo eerlijk zijn om het weigeren te accepteren, doe dan ook jouw deel van de deal...
Waarschijnlijk krijg ik nu allemaal mensen op mijn kap, maar het is gewoon mijn idee. Zoiets doe je niet...
Als ik de windows uitvinkte kon je niet verder.
Het is ook niet de bedoeling dat je verder gaat als je er niet voor betaald/refund hebt gedaan. Weigeren staat gelijk aan je laptop uitzetten en er een ander OS op te zetten. (Met een geldige licentie in het geval van windows)
Dit topic is gesloten.