Met welk programmaatje heb jij dit overclockt? Want dat ga ik denk ook is ff proberenVerwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 14:49:
the adventure continues...
[afbeelding]
bij 840 komt ie voltage tekort en word het scherm grijs, mem verhogen heeft niet zoveel zin voor een low-end kaart met gddr3
edit: pas bij 820/980 @ 1.1v word hij even heet als stock, ik stop ermee
edit: klapte eruit, ik blijf bij 820/950
Verwijderd
Ik ben best tevreden over die hd, maar als SSD nou eens sterk in prijsdalen zou ik er een kopen, maar zie er nu nog geen meerwaarde in.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:05:
[afbeelding]
![]()
maar ik dan ook de 7200.4 320 gig: met afstand de traagste 7200 rpm schijf op aarde![]()
en dat terwijl ik nog speciaal om een downgrade van 500/5400 naar 7200/320 had gevraagd omdat deze sneller zou zijn
nee echt, de schijf is het eerste onderdeel wat bij mij de prullenbak ingaat.
http://www.techpowerup.co...PU_Clock_Tool_v0.9.8.html
gpu-z gebruiken voor de temps
je kan niet veel fout doen, je moet alleen goed te temps in de gaten houden (90° met tooltje is eigenlijk de max)
voor de rest is het programma best idiot-proof: ergste wat je kan doen is een BSOD (mem instabiel) of grijs artifacts (core to weinig voltage)
ik zou zeggen: begin bij 780/880 ofzo, op 1.1v, als hij dat niet aankan heb je echt een kutexemplaat
gpu-z gebruiken voor de temps
je kan niet veel fout doen, je moet alleen goed te temps in de gaten houden (90° met tooltje is eigenlijk de max)
voor de rest is het programma best idiot-proof: ergste wat je kan doen is een BSOD (mem instabiel) of grijs artifacts (core to weinig voltage)
ik zou zeggen: begin bij 780/880 ofzo, op 1.1v, als hij dat niet aankan heb je echt een kutexemplaat
Welke driver? Ik zou het niet weten.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:09:
driver probleem?
probeer dell quickset
en anders een system restore naar de laatste datum dat het wel werkte, mits dat niet te ver in het verleden ligt.
en anders een system restore naar de laatste datum dat het wel werkte, mits dat niet te ver in het verleden ligt.
Dit zijn mijn resultaten voor HDD performance:

Mijn specs:
Dell Studio 1557
Intel Core i7 720QM
4GB DDR3 1333Mhz
ATI HD4570 512MB
Intel WiFi 5300
WD Scorpio Black 320GB 7200RPM
WLED 1920x1080 15.6"
Windows 7 HP 64bit

Mijn specs:
Dell Studio 1557
Intel Core i7 720QM
4GB DDR3 1333Mhz
ATI HD4570 512MB
Intel WiFi 5300
WD Scorpio Black 320GB 7200RPM
WLED 1920x1080 15.6"
Windows 7 HP 64bit
Ja ik zie 't, maar jij hebt weer hogere waarden bij SEQ.
Betekent dit dat mijn HD beter presteert met kleinere files en jouwe met grotere files?
Ik heb er verder niet veel verstand van eigenlijk..
Betekent dit dat mijn HD beter presteert met kleinere files en jouwe met grotere files?
Ik heb er verder niet veel verstand van eigenlijk..
Op een ander forum is er trouwens iemand met een Studio 1557 die 4400 punten haalt met 3dmark06 zonder tweaks e.d. (10.3 beta catalyst drivers, bios A04)
Mijn pa komt ook niet in aanmerking met EPP korting via zijn bedrijf maar ik heb 't toch gewoon besteld incl. EPP korting. De korting heb ik uiteindelijk gewoon gekregen en van Dell zelf heb ik er verder geen woord over gehoordBlanco88 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:10:
Hmm ik hoor nu dus van me pa dat hij die EPP korting niet heeft.. Als ik daar gewoon een bedrijf in vul, zouden ze het dan ook geloven?Anders ga ik even iemand anders zoeken die die korting wel heeft
Ik heb wel een vermoeden dat als je je laptop telefonisch besteld, dat ze dan wel navragen over waarom je aanspraak wilt maken op de EPP korting..
edit: sorry voor de spam, ik zal volgende keer alle opeenvolgende posts netjes in 1 post zetten

[ Voor 6% gewijzigd door spetzje op 08-03-2010 21:56 ]
gpu cpuspetzje schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:53:
Op een ander forum is er trouwens iemand met een Studio 1557 die 4400 punten haalt met 3dmark06 zonder tweaks e.d. (10.3 beta catalyst drivers, bios A04)

ik ga ook de 10.3 driver installeren als ze uitkomen: die bieden standaard notebook ondersteuning
daarna zal ik nog wel een keer 3d-marken
het zal me eerlijk gezegd een worst schelen als ik 5% sneller een file van 10 gig verplaats, 4k is veel belangrijker voor opstarten van zooi, of je moet toevallig een DLL van 10MB hebben...
jongens, is de 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 een beetje wat? iemand ervaringen met games/renderen ed? op cpubenchmarks scoort hij namelijk lager dan de HD4570
L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD
vergelijkbare kaart, ik zou niet extra bijbetalen voor dat ding, of het moet een tientje zijn
hij heeft namelijk wel DX11
ja precies, maar hij werd geupgrade van 512 mb 4750 naar 1 gb 5470, nieuwe en betere (sneller) specs, maar rare benchmarksVerwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:19:
vergelijkbare kaart, ik zou niet extra bijbetalen voor dat ding, of het moet een tientje zijn
epp kun je gewoon invoeren en die 5% korting kun je overal op internet vinden:DVerwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:01:
[...]
Weet je nu nog steeds niet dat Dell de wet overtreed door die extra garanties aan te bieden je hebt wettelijk al gezien recht op die 3 a 4 jaar, dat ligt eraan hoelang een product hoort te werken.
[...]
Staar je er niet blind op want die 5% geld pas vanaf een bedrag van 700 a 800 euro.
Ik las trouwens dat Dell nu met een Studio15 met Touchscreen komt!
Zou dat mogelijk los te bestellen
zodat we van onze huidige naar een touchscreen kunnen
al blijft het gadget gehalte hoog, voor een zacht prijsje misschien wel interessant
Zou dat mogelijk los te bestellen
al blijft het gadget gehalte hoog, voor een zacht prijsje misschien wel interessant
Doe eens defragmenteren met Defragger (gaat sneller).. Bij mij is er een aanzienlijke performancewinst merkbaar (en ook aantoonbaar door CrystalDiskMark).Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:05:
[afbeelding]
![]()
maar ik dan ook de 7200.4 320 gig: met afstand de traagste 7200 rpm schijf op aarde![]()
en dat terwijl ik nog speciaal om een downgrade van 500/5400 naar 7200/320 had gevraagd omdat deze sneller zou zijn
nee echt, de schijf is het eerste onderdeel wat bij mij de prullenbak ingaat.
Ik heb ook zo'n 7200.4, als een van de eersten (500GB).
Als je dit ziet
http://www.tomshardware.c...1%5D=on&prod%5B2433%5D=on (7k500 travelstar tegen 7200.4)
en dit
http://www.tomshardware.c...k-hdd-upgrade,2543-3.html
(7k500 travelstar is momenteel de snelste laptop schijf)
dan valt op dat het real world verschil eigenlijk nihil is.
Ik hoop dat mijn 7200.4 nog even meegaat, velen zijn al overleden (uit de eerste serie iig). Ik ben er wel tevreden mee.
Als je dit ziet
http://www.tomshardware.c...1%5D=on&prod%5B2433%5D=on (7k500 travelstar tegen 7200.4)
en dit
http://www.tomshardware.c...k-hdd-upgrade,2543-3.html
(7k500 travelstar is momenteel de snelste laptop schijf)
dan valt op dat het real world verschil eigenlijk nihil is.
Ik hoop dat mijn 7200.4 nog even meegaat, velen zijn al overleden (uit de eerste serie iig). Ik ben er wel tevreden mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-03-2010 12:58 ]
Mensen, Ik heb een probleempje. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dual-boot windows 7 en linux (maakt me even niet uit welke, maar ik probeerde ubuntu)? Ik heb ubuntu geinstalleerd, maar krijg mijn windows7 nu niet meer aan de gang. Ik denk dat ik een stomme fout gemaakt heb. Ik heb de partitie genaamd RECOVERY geformatteerd en als ext4 gebruikt, maar nu wordt mn windows 7 dus niet meer herkend. Mn OS partitie met al mn data, programfiles etc is er uiteraard nog wel(A), maar ook als ik grub2 zeg daarvan te booten, krijg ik geen respons. De installer herkende die partitie nl ook niet als zijnde een windows os. Ik heb even geprobeerd met de installatie/recovery cd de boel weer aan de praat te krijgen, maar daarmee lukt het niet. Weet iemand van jullie of die RECOVERY-partitie binnen windows idd de bootpartitie was, of niet?
En weet iemand van jullie een oplossing? (nee, ik wil windows nog blijven gebruiken, en het leifst wil ik geen clean install doen, heb er toch al aardig wat aan gewerkt enzo)
En weet iemand van jullie een oplossing? (nee, ik wil windows nog blijven gebruiken, en het leifst wil ik geen clean install doen, heb er toch al aardig wat aan gewerkt enzo)
@ darkstone: ik heb een poging daartoe gedaan, maar In de standaard probleemoplosser geeft ie aan dat ie dit niet kan herstellen, en met andere optie lukte het ook zo 1 2 3 niet.
Ok weirdness, bij een tweede poging geeft ie aan dat er een probleem is met de opstartmogelijkheden, en dat ie ze herstelt. en daarna reboot. Maarja nu grub2 nog zover krijgen. Maar dat moet lukken:)
Ok weirdness, bij een tweede poging geeft ie aan dat er een probleem is met de opstartmogelijkheden, en dat ie ze herstelt. en daarna reboot. Maarja nu grub2 nog zover krijgen. Maar dat moet lukken:)
Goed, maar de makkelijkste weg genomen, ben nu bezig met een reinstall van ubuntu. De voormalige recoverypartitie (nu wederom NTFS) werd herkend als windows 7 loader, en ben nu op een andere partitie aan het installeren. Heb goede hoop^^
Edit: een reinstall van ubuntu later doet het het weer^^
Waarom leert mijn ervaring dat je windows recoverycd's meestal meerdere keren moet laten draaien?XD (Heb eerder een dergelijk geval gehad met een iets andere situatie)
Edit: een reinstall van ubuntu later doet het het weer^^
Waarom leert mijn ervaring dat je windows recoverycd's meestal meerdere keren moet laten draaien?XD (Heb eerder een dergelijk geval gehad met een iets andere situatie)
[ Voor 32% gewijzigd door ovigo op 09-03-2010 18:22 ]
voor defrag

na defrag

verschil zal in dagelijks gebruik wel nilhi zijn... maar toch
edit: gek genoeg haal ik zowel met "balanced" als "high performance" lagere scores

na defrag

verschil zal in dagelijks gebruik wel nilhi zijn... maar toch
edit: gek genoeg haal ik zowel met "balanced" als "high performance" lagere scores

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 20:25 ]
Als jullie interesse hebben in een studio 15 kijk ook even naar de nieuwe inspiron 15 met corei3 en i5. De designs van de laptops komt voor 90% overeen en de nieuwe inspiron heeft ook een vergelijkbaar scharnier.
Inspiron 15. Voor 679 euro hebt je een i5 520m met een ati 5450 en een tobo met nummeriek gedeelte.
Studio 15 Voor 699 euro heb je een i5 520m met een ati 4570. Als je een dx11 kaart wil ben je 100 euro extra kwijt.
Als je puur kijkt naar de specs zou ik voor de inspiron 15 gaan. Maar op dit moment zou wel mijn voorkeur naar een studio 15 gaan, omdat je voor 30 euro 3 jaar garantie kan nemen. Maar vergelijkbaar aanbieding zal ook wel een keer bij de inspiron 15 zijn. 3 jaar garantie voor 30 euro.
Ik denk dat de kwaliteit niet veel van elkaar scheelt, het zijn allebei consumenten notebooks. Ze zullen wel erg plastic aanvoelen.
Ik wou dit even melden.
Jammer dat de 1600x900 scherm niet meer wordt aangeboden bij de inspiron, anders zou het voor mij de ware laptop zijn.
Inspiron 15. Voor 679 euro hebt je een i5 520m met een ati 5450 en een tobo met nummeriek gedeelte.
Studio 15 Voor 699 euro heb je een i5 520m met een ati 4570. Als je een dx11 kaart wil ben je 100 euro extra kwijt.
Als je puur kijkt naar de specs zou ik voor de inspiron 15 gaan. Maar op dit moment zou wel mijn voorkeur naar een studio 15 gaan, omdat je voor 30 euro 3 jaar garantie kan nemen. Maar vergelijkbaar aanbieding zal ook wel een keer bij de inspiron 15 zijn. 3 jaar garantie voor 30 euro.
Ik denk dat de kwaliteit niet veel van elkaar scheelt, het zijn allebei consumenten notebooks. Ze zullen wel erg plastic aanvoelen.
Ik wou dit even melden.
Jammer dat de 1600x900 scherm niet meer wordt aangeboden bij de inspiron, anders zou het voor mij de ware laptop zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door karakedi op 09-03-2010 23:54 ]
Een goeie tip. Bekijk ook de nieuwe Vostro 3500 (en 3700). Die heeft nu ook HDMI. De goedkoopste met core i3 is 528 euro incl btw en verzendkosten.
core i5 558 euro is nog een stuk beter (met 120 euro korting D6GLL41?QSVVS$)
core i5 558 euro is nog een stuk beter (met 120 euro korting D6GLL41?QSVVS$)
[ Voor 26% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-03-2010 12:31 ]
Klinkt leuk, op de studio 17 zit het al, maar wanneer het op de studio 15 komt.. Geeen ideePieterke schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:54:
Ik las trouwens dat Dell nu met een Studio15 met Touchscreen komt!
Zou dat mogelijk los te bestellenzodat we van onze huidige naar een touchscreen kunnen
ik ben van plan om NU (-5% kortingscode, -6% epp, -4% mastercard) een studio 1557 te bestellen, maar ik weet nu niet of ik wel full HD moet nemen. op internet lees ik dat het eigenlijk te klein is en dat het meer stroom vreet.
wat is waar?
thanks
edit: 3 jaar inhome garantie voor een meerprijs van 30 euro!!
wat is waar?
thanks
[ Voor 11% gewijzigd door thuhoan op 10-03-2010 10:24 ]
Verwijderd
Vraag je beurs als die extra geld wil uit geven
, ik vindt de standaard configuratie prima hoor.
4e jaar inhome voor 20 euro zou ik er nog zeker bij doen. Full HD lijkt mij alleen bij games wat noemenswaardige extra power te vragen. Volgens mij zeker bij gewoon gebruik een non issue. Het is net als het andere scherm een LED scherm. Hij zal bij maximum brightness wel wat meer nemen omdat hij helderder is. Bij gelijke brightness moet het nauwelijks wat uitmaken. Naar mijn idee kun je om te gamen beter wat anders kiezen omdat hij bij full load wel naar 90W gaat. De grafische kaart begint dan behoorlijk te switchen.
Ik vind het heerlijk, kan er veel informatie op kwijt en 1 van de redenen waarom ik een studio 15 heb gekocht is omdat het een degelijke laptop voor een zacht prijsje met een 1920x1080 scherm isthuhoan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:20:
ik ben van plan om NU (-5% kortingscode, -6% epp, -4% mastercard) een studio 1557 te bestellen, maar ik weet nu niet of ik wel full HD moet nemen. op internet lees ik dat het eigenlijk te klein is en dat het meer stroom vreet.
wat is waar?
thanks
Mijn ogen zijn dan ook nog vlijmscherp
[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 10-03-2010 12:28 ]
Kan iemand mij wat meer info geven over het retouneren van de dell windows cd's ik heb net met een engelse meid gesproken en zij vertelde mij dat ik hem niet terug kon sturen omdat de licentie sticker op me laptop zit geplakt ?
Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:31:
Je moet ook niet bellen maar mailen dat is hier al meerdere keren aangeven.
Helaas is er voor mij geen mogelijkheid om u de licentie code van windows aan u te retourneren.
Als het goed is zou de sticker met de licentie code op de onderkant van uw systeem moeten zitten. En als die niet op de onderkant staat, dan zou u even moeten kijken onder de batterij.
Als de sticker toch ontbreekt, raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice.
Ze begrijpen je niet goed.
Uit het antwoord blijkt dat ze denken dat je erover klaagt dat de licentie onbreekt.
Je moet per email duidelijk maken dat je de software weigert en dat je een refund wil.
zie: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
Uit het antwoord blijkt dat ze denken dat je erover klaagt dat de licentie onbreekt.
Je moet per email duidelijk maken dat je de software weigert en dat je een refund wil.
zie: [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
bullshitthuhoan schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:20:
dat het meer stroom vreet.
het word wel wat kleiner, ongeveer vergelijkbaar met de 13 inch macbook
die kan je vast wel ergens op school bewonderen.
Het duurt wel lang voor ze de 5470 als standaard aanbieden zeg. Al enkele weken is die kaart alleen beschikbaar als 104,99 euro kostende upgrade, wat gezien het performance verschil een idioot bedrag is.
Toch maar een i3 met een 4570 en 1080P scherm bestellen voor 660 euro?Al had ik liever een I5-520 gehad misschien, maar dan praat je over 130 euro meer, weet niet of het verschil zoveel geld waard is...ik vraag me alleen echt gewoon af waar Dell in vredesnaam nou op wacht met die 5470 kaarten. Echt élk merk levert die 5470 al tijden als standaard.
Misschien toch maar mijn i5 (en de daarbijbehorende in home garantie van 3 jaar) laten schieten
Prijzen inc 5% korting (waar mogelijk) en verzendkosten ruwweg:
i5 520 - 4gb ram - 4570 - 1080P - 3 jaar in home = 800 euro
i3 330 - 4gb ram - 4570 - 1080P - 1 jaar c&r = 663 euro
i3 330 - 4gb ram - 5470 - 1080P - 1 jaar c&r = 760 euro
Wat is nu wijsheid? Ik wacht nou al zolang, mijn geduld begint wel een beetje op te raken. De 3 jaar in home garantie zou ik erg fijn vinden voor die 30 euro, alleen is dat helaas alleen beschikbaar op de duurdere modellen en bij dat bedrag vind ik het helemaal jammer als er geen andere kaart dan de 4570 inzit. Voor 660 euro lijkt de i3 met 4570 en 1080P me een geweldige deal eigenlijk, hoewel ik dan stiekem toch baal als over 2 of 3 weken de 5470 opeens standaard is
Toch maar een i3 met een 4570 en 1080P scherm bestellen voor 660 euro?Al had ik liever een I5-520 gehad misschien, maar dan praat je over 130 euro meer, weet niet of het verschil zoveel geld waard is...ik vraag me alleen echt gewoon af waar Dell in vredesnaam nou op wacht met die 5470 kaarten. Echt élk merk levert die 5470 al tijden als standaard.
Misschien toch maar mijn i5 (en de daarbijbehorende in home garantie van 3 jaar) laten schieten
Prijzen inc 5% korting (waar mogelijk) en verzendkosten ruwweg:
i5 520 - 4gb ram - 4570 - 1080P - 3 jaar in home = 800 euro
i3 330 - 4gb ram - 4570 - 1080P - 1 jaar c&r = 663 euro
i3 330 - 4gb ram - 5470 - 1080P - 1 jaar c&r = 760 euro
Wat is nu wijsheid? Ik wacht nou al zolang, mijn geduld begint wel een beetje op te raken. De 3 jaar in home garantie zou ik erg fijn vinden voor die 30 euro, alleen is dat helaas alleen beschikbaar op de duurdere modellen en bij dat bedrag vind ik het helemaal jammer als er geen andere kaart dan de 4570 inzit. Voor 660 euro lijkt de i3 met 4570 en 1080P me een geweldige deal eigenlijk, hoewel ik dan stiekem toch baal als over 2 of 3 weken de 5470 opeens standaard is

[ Voor 39% gewijzigd door bear87 op 10-03-2010 18:04 ]
DAN DOE JE DAT TOCH????bear87 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:33:
Als je die 5470 achterwege laat, kun je 105 euro aftrekken van de prijs en zit je op 624 euro voor een i3, ati 4570 en 1080P scherm
of is het jou wel 105 euro waard? dat noemen ze dus marketing
edit: ik zou tot morgen wachten, dan zijn er nieuwe aanbiedingen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 17:59 ]
Je hebt gelijk, ik ga gewoon de knoop doorhakken dit weekend. De 5470 ten spijt, voor 631,30 euro inclusief verzendkosten is het denk ik een hele mooie machine: i3 330, 4gb ram, ati 4570, Wireless N en dat scherm dat jij altijd promoot
Ik denk niet dat ik daarna wat te klagen zal hebben!
[ Voor 80% gewijzigd door bear87 op 10-03-2010 18:12 ]
Bear misschien is dit iets voor jou:
http://configure2.euro.de...056406&rbc=N0056406&s=dhs
inspiron 15
-i3
-hd5450
-4 gb
-500 gb
Voordat je bij dell besteld, probeer eerst e value codes uit. soms kom je betere dingen tegen voor dezelfde prijs.
http://configure2.euro.de...056406&rbc=N0056406&s=dhs
inspiron 15
-i3
-hd5450
-4 gb
-500 gb
Voordat je bij dell besteld, probeer eerst e value codes uit. soms kom je betere dingen tegen voor dezelfde prijs.
zekers, toen in een pc ging kopen zat ik ook weken te tobben, uiteindelijk maar gedaan.
toen ik m binnen had had ik er spijt van dat ik hem geen 2 maanden daarvoor had aangeschaft
deze week alleen een goede i7 aanbieding, met 6 gig voor 30 euro meerprijs
toen ik m binnen had had ik er spijt van dat ik hem geen 2 maanden daarvoor had aangeschaft

dat doe ik elke week alkarakedi schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:53:
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 18:56 ]
@ Karakedi
Thnx voor de tip. Alleen heeft Darkstone me zo gek gekregen dat ik voor het 1080P scherm ga, dus dan valt die Inspiron af. Maar het geeft wel aan dat die 5450 of 5470 kaart elk moment kan komen. Heel lang kunnen ze het niet volhouden dat inspiron te leveren met de 5450 en de studio met de 4570. Dus toch nuttige link
Thnx voor de tip. Alleen heeft Darkstone me zo gek gekregen dat ik voor het 1080P scherm ga, dus dan valt die Inspiron af. Maar het geeft wel aan dat die 5450 of 5470 kaart elk moment kan komen. Heel lang kunnen ze het niet volhouden dat inspiron te leveren met de 5450 en de studio met de 4570. Dus toch nuttige link
ik had nog iets langer willen wachten, dan hd ik er nog blu-ray in gehadVerwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:55:
zekers, toen in een pc ging kopen zat ik ook weken te tobben, uiteindelijk maar gedaan.
[...]
dat doe ik elke week al![]()
[ Voor 42% gewijzigd door GrandDestroyer op 10-03-2010 19:32 ]
het voltage instellen willen ze juist niet..GrandDestroyer schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:31:
[...]
ik had nog iets langer willen wachten, dan hd ik er nog blu-ray in gehadMaar je kan blijve wachten, er komen altijd wel weer betere aanbiedingen. Trouwens darkstone, welke driver gebruik jij voor je videokaart zodat je kan overklokken? Want ik kan niet eens het voltage instellen!
met de kloksnelheid kan je niets slopen, als je het voltage te hoog instelt is ie meteen naar de haaien
bovendien: het verschil in temps tussen 200 mhz en 1 ghz is nilhi met hetzelfde voltage (scheelt 2° ofzo...), het benodigde voltage neemt echter wel toe.
ik gebruik 9.9, mobility modded
als ik jou was zou ik een paar dagen wachten, deze week komt 10.3 uit, die geeft out of the box ondersteuning voor notebooks, die ga ik ook installeren binnenkort.
gebruikers hebben voor de beta al bevestigd dat het werkt op de studio 15
@ Darkstone: Ik lees ook met interesse mee, dus je kan denk ik zodra 10.3 uit is en ik er aan toe kom van mij wat vraagjes verwachten qua howto what en where. Als je t niet erg vindt;)
nee hoor
voor de verandering: vraagje voor de 1555 bezitters:
ik had vandaag voor het eerst knoppen tekort op mijn tobo (bij proggen is een one-button-compile toch wel handig..) dus ik dacht laat ik even dell quickset installeren...

(ja ik heb tobo verlichting
)
waar is mijn FN optie?mijn broer heeft hem wel...
ik had vandaag voor het eerst knoppen tekort op mijn tobo (bij proggen is een one-button-compile toch wel handig..) dus ik dacht laat ik even dell quickset installeren...

(ja ik heb tobo verlichting
Verwijderd
Pfff, ik was aan het hopen op een prijsdaling voor de hd 5470, maar nu is het systeem dat ik wou (i5, 4jaar garantie) 60€ duurder geworden. Het lijkt of ze die i7 kwijt willen, want die is 65€ goedkoper dan de i5.
FN staat er bij mij ook niet bijVerwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:30:
nee hoor
[afbeelding]
(ja ik heb tobo verlichting)
Bij mij staat hij er wel bij... Kun je de optie ook niet omswitchen in de BIOS?Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:30:
nee hoor
[afbeelding]
(ja ik heb tobo verlichting)
Hoe zit het bij Dell met korting via de telefoon? Ik wil een Studio 15 kopen maar daar zit momenteel al deze korting op "Profiteer van €286 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops."
Is het het nog waard om te bellen of ga ik daar geen extra korting meer krijgen?
Is het het nog waard om te bellen of ga ik daar geen extra korting meer krijgen?
jij hebt een 1557stefmen schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:34:
[...]
Bij mij staat hij er wel bij... Kun je de optie ook niet omswitchen in de BIOS?
heb de drivers daarvan al geprobeerd, is er geen programma dat de FN key inverteert?
er is vast wel een manier om de keyboard toetsen te remappen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 15:07 ]
al die verschillende merken maken het er echt niet makkelijk op nu zit ik weet te twijfelen tussen deze 2:
pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T
en deze dell inspiron 15'
Base
INTEL® CORE™ I5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
LCD-scherm
15,6-INCH (1.366 x 768) WITTE LED-BEELDSCHERM MET HD+-RESOLUTIE
Grafische kaart
1GB ATI Mobility Radeon HD 5450
Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
de verschillen zit hem in de
processor i3 vs i5
videokaart ATI hd5650 vs ATI hd5450
scherm LCD vs Full hd led
hardeschijf 500gb vs 320gb
sony vs dell
de sony is 701,- met verzendskosten
en de dell is 708 met verzendskosten
wat zouden jullie doen? zijn de verschillen groot? want heb gehoord dat i3 en i5 niet eens groot is qua snelheid en hoeveel het aan kan?
pricewatch: Sony Vaio VPCEB1M1E/T
en deze dell inspiron 15'
Base
INTEL® CORE™ I5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
LCD-scherm
Grafische kaart
1GB ATI Mobility Radeon HD 5450
Geheugen
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Harde schijf
320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations
Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
de verschillen zit hem in de
processor i3 vs i5
videokaart ATI hd5650 vs ATI hd5450
scherm LCD vs Full hd led
hardeschijf 500gb vs 320gb
sony vs dell
de sony is 701,- met verzendskosten
en de dell is 708 met verzendskosten
wat zouden jullie doen? zijn de verschillen groot? want heb gehoord dat i3 en i5 niet eens groot is qua snelheid en hoeveel het aan kan?
de dell is een full hd led scherm toch? in iedergeval led?Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:10:
sony, de grafische kaart is zo'n 70% sneller.
waar haal je die "full-HD led" trouwens vandaan
LCD-scherm
voor welke zou jij gaan ?
[ Voor 11% gewijzigd door r--ndy op 11-03-2010 17:15 ]
Geen idee waar je Fn optie gebleven is (zoals gemeld is heb ik mijn originele install kunnen herstellen(A)) maar in de bios is het idd gewoon in te stellen iig. Tis wat onhandig, maar t werkt wel;)
@R--ndy: Led wel ja, maar full HD led is alleen leverbaar op de Studio;), en heb je ook niet in je specs staan.
@R--ndy: Led wel ja, maar full HD led is alleen leverbaar op de Studio;), en heb je ook niet in je specs staan.
[ Voor 22% gewijzigd door ovigo op 11-03-2010 17:16 ]
oh oke bedankt voor de verbeteringovigo schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:14:
Geen idee waar je Fn optie gebleven is (zoals gemeld is heb ik mijn originele install kunnen herstellen(A)) maar in de bios is het idd gewoon in te stellen iig. Tis wat onhandig, maar t werkt wel;)
ik zou gaan voor een studio 15 met full-HD resolutie (1920*1080), maar dat is buiten jouw budget...r--ndy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:13:
[...]
de dell is een full hd led scherm toch? in iedergeval led?
LCD-scherm
voor welke zou jij gaan ?
nee, ik zou de sony kiezen, die lijkt mij een betere deal.
zal op de sony adobe photoshop, indesign, illustrator, flash en dreamweaver vloeiend werken ?Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:33:
[...]
ik zou gaan voor een studio 15 met full-HD resolutie (1920*1080), maar dat is buiten jouw budget...
nee, ik zou de sony kiezen, die lijkt mij een betere deal.
als je dat gaat gebruiken is een i5 wel aan te raden, die is net iets pittiger.
game je trouwens? anders heb je namelijk geen reet aan een HD 5650....
Hmm, zit ook al een tijdje te kijken op de Dell-site, ik heb de keuze kunnen verkleinen tussen:
Studio 15 (N0055811)
- INTEL® CORE™ i7-620M
- 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
- Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
- 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
- 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
- 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
Met EPP & 5% kortingsbon incl. verzendkosten: 1027.55 euro
en de
Studio 15 (N0055813)
- INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
- 6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x6.144 + 1x2.048]
- 1 year of coverage included with your PC
Met EPP & 5% kortingsbon incl. verzendkosten: 1046.13 euro
Nu mijn dilemma's:
- 1ste config geeft me een snellere processor, alleen deze vreet meer stroom en is maar een paar % sneller dan de i5 in config 2.
- 1ste config heeft 4 GB geheugen vs. 6 GB in config 2
- 1ste config geeft me 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag, terwijl ik het bij config 2 met de standaard 1 jaar moet doen.
Voor de rest zijn ze exact hetzelfde, nu is mijn vraag ga ik het verschil tussen de i5 en de i7 echt merken en hoe verhoudt die 4 GB geheugen met een iets snellere i7 zich ten opzichte van de i5 met 6 GB geheugen?
Gezien de snellere i7 en de 3 jaar garantie + de goedkopere prijs 1027.55 vs. 1046.13 neig ik naar config 1.
Studio 15 (N0055811)
- INTEL® CORE™ i7-620M
- 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Met EPP & 5% kortingsbon incl. verzendkosten: 1027.55 euro
en de
Studio 15 (N0055813)
- INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
- 1 year of coverage included with your PC
Met EPP & 5% kortingsbon incl. verzendkosten: 1046.13 euro
Nu mijn dilemma's:
- 1ste config geeft me een snellere processor, alleen deze vreet meer stroom en is maar een paar % sneller dan de i5 in config 2.
- 1ste config heeft 4 GB geheugen vs. 6 GB in config 2
- 1ste config geeft me 3 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag, terwijl ik het bij config 2 met de standaard 1 jaar moet doen.
Voor de rest zijn ze exact hetzelfde, nu is mijn vraag ga ik het verschil tussen de i5 en de i7 echt merken en hoe verhoudt die 4 GB geheugen met een iets snellere i7 zich ten opzichte van de i5 met 6 GB geheugen?
Gezien de snellere i7 en de 3 jaar garantie + de goedkopere prijs 1027.55 vs. 1046.13 neig ik naar config 1.
config 1 inderdaad, zijn er benches die bewijzen dat de i7 620M (dualcore) minder zuinig is dan de i5?
Naar lang kijken naar laptops toch eindelijk maar de studio 15 besteld met volgende configuratie:
I7 720QM
4GB
Wireless N
320 GB HD
1920x1080 scherm natuurlijk
3 jaar in home garantie
toch uiteindelijk voor deze gekozen vanwegen de i7 en het scherm, kan niet wachten tot die binnen is.
I7 720QM
4GB
Wireless N
320 GB HD
3 jaar in home garantie
toch uiteindelijk voor deze gekozen vanwegen de i7 en het scherm, kan niet wachten tot die binnen is.
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:13:
config 1 inderdaad, zijn er benches die bewijzen dat de i7 620M (dualcore) minder zuinig is dan de i5?

Volledige vergelijking staat hier: http://www.notebookcheck....rs-Arrandale.25085.0.html
ZO! dat is een hongerig ding
ter vergelijking, mijn p8600 + HD4570 + 7200RPM schijf trekt net 54Whr / 4uur = 13 watt
ik zou lekker voor de i5 gaan, die geeft, vooral in combi met 3 jaar garantie, meer value for money
edit:
geef me even een moment..
/me duikt achter de schermen, en vind
ter vergelijking, mijn p8600 + HD4570 + 7200RPM schijf trekt net 54Whr / 4uur = 13 watt
ik zou lekker voor de i5 gaan, die geeft, vooral in combi met 3 jaar garantie, meer value for money
edit:

/me duikt achter de schermen, en vind
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 22:53 ]
Dat is dus mijn dilemma: i7 + 4GB + 3 jaar garantie = 1028 euro of i5 + 6GB + 1 jaar stnd garantie = 1046 euroVerwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:43:
ZO! dat is een hongerig ding![]()
edit:![]()

Tja, de i7-720QM is er ook nog idd, maar in verhouding tot de i7-620M is die laatste een stuk nieuwer
vergelijking tussen i7-720QM en de i7620M
En hier loopt ook een draadje over de i7-720QM vs. de i7-620M
"I too was excited for a quad core but after reading reviews and real results, the 620 or even the 540 is the better choice."
Dus eigenlijk zou de i7-620M het overall beter doen dan de oudere i7-720QM ...
lastig
vergelijking tussen i7-720QM en de i7620M
En hier loopt ook een draadje over de i7-720QM vs. de i7-620M
"I too was excited for a quad core but after reading reviews and real results, the 620 or even the 540 is the better choice."
Dus eigenlijk zou de i7-620M het overall beter doen dan de oudere i7-720QM ...

ik heb precies dezelfde, met 4 jaar garantie -4% mastercard -6% epp -5% kortingscode.Knuckless schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:15:
Naar lang kijken naar laptops toch eindelijk maar de studio 15 besteld met volgende configuratie:
I7 720QM
4GB
Wireless N
320 GB HD
3 jaar in home garantie
Totaalprijs: € 696,54 € 132,34 € 828,8
ik moest kiezen tussen of grotere hdd of 1 jaar extra garantie. ik koos voor het laatste want ik denk dat ik toch ooit een ssd erin ga zetten als t goedkoper wordt. wanneer mijn 1557 gebreken vertonen na 3 jaar en ik zou geen garantie meer hebben, dan ben ik wel zo lui om het te laten repareren en dan zal ik waarschijnlijk een nieuwe aanschaffen. vandaar voor de 4e jaar garantie gekozen:P
Argg, of optie3:
Studio 15 (N0055812)
- Intel® Core™ i7-720QM
Met EPP & kortingsbon: € 1014.15 euro
of met de standaard 1 jaar garantie zelfs voor € 907,71
Tis eigenlijk schandalig!
. Maarja die i7-720QM schijnt niet zo lekker te presteren in verhouding tot de i7-620M maar voor zulke zachte prijzen ....
is het echt moeilijk kiezen
Studio 15 (N0055812)
- Intel® Core™ i7-720QM
of met de standaard 1 jaar garantie zelfs voor € 907,71

Tis eigenlijk schandalig!

ik heb liever de 720 en dan 140 euro aan andere dingen zoals, grotere hdd/hdscherm/9cell/wireless N enzSmarty_6000 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:50:
Argg, of optie3:
Studio 15 (N0055812)
- Intel® Core™ i7-720QM
of met de standaard 1 jaar garantie zelfs voor € 907,71![]()
![]()
Tis eigenlijk schandalig!. Maarja die i7-720QM schijnt niet zo lekker te presteren in verhouding tot de i7-620M maar voor zulke zachte prijzen ....
is het echt moeilijk kiezen
MAAR: als jij de N0055812 met de N0055811 en dezelfde specs kom je goedkoper uit met de -12. bij de -11 moet je voor 6GB ram 238 euro betalen, niet te doen.
ik las verder op andere forums dat de 620 beter benchmarks heeft, maar ook quadcore > dualcore.
[ Voor 3% gewijzigd door thuhoan op 11-03-2010 23:55 ]
domweg de url moddenthuhoan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:32:
[...]
he darkstone, hoe vind jij die N0055812?!
ik heb namelijk zojuist een 55811 besteld..:o
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2"
ik check ze elke week zo'n beetje allemaal... als er een goede tussen zit (mijn aanbieding bijv: p8600, 4 jaar NBD (dus geen in-home, maar next bussness day
@ het i7 debat, de 620M heeft 4 threads, de 720QM 8, knap als je dat vol krijgt

ik zou eerlijk gezegd de cheap optie nemen en voor de i5 gaan, de 620M is te duur/hongerig, en de 720Qm is mij teveel aansag op de accuduur.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 00:07 ]
Das dus het enigste punt waarom je voor de i7-620M zou willen gaan ipv van de i7-720QM, ik heb helaas alleen nog geen benchmarks kunnen vinden, behalve deze dan:thuhoan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:54:
ik las verder op andere forums dat de 620 beter benchmarks heeft, maar ook quadcore > dualcore.
---------------------------------------------------
Core i7 620M/2 cores/2.66GHz
Cinebench R10 32-bit
Single Thread: 3615
Multi-Thread: 7786
WPrime
16.099
Everest
FPU SinJulia
2859
CPU Zlib
48288
Core i7 720QM/4 cores/1.60GHz
Cinebench R10 32-bit
Single Thread: 2966
Multi-Thread: 7702
WPrime
16.117
Everest
FPU SinJulia
3225
CPU Zlib
42192
Performance Summary:
Cinebench R10 32-bit
21.9%/1.9%(Single/Multi) advantage for i7 620M
Equal in WPrime
12.8% advantage to Core i7 720QM in FPU SinJulia
14.4% advantage to Core i7 620M in CPU Zlib
In multi-threaded apps the Core i7 620M was on par, or faster than Core i7 720QM.
In single and lightly threaded apps, there was no contest, the
Core i7 620M wins by miles. There's no reason to opt for Core i7 720QM.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=455347
En daar komt idd de i7-620M als beste uit de bus
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:02:
[...]
domweg de url modden
ah ja sorry, ben hier net nieuw. ik leer t wel:D
[...]
domweg de url modden
ah ja sorry, ben hier net nieuw. ik leer t wel:D
Iemand ervaring met een studio 15 in de auto?
Ik wil m bij kunnen laden tijdens matig gebruik, dus geen games ofzo.
Gaat om een 1557 met i7-720qm
Ik wil m bij kunnen laden tijdens matig gebruik, dus geen games ofzo.
Gaat om een 1557 met i7-720qm
if (!coffee) {
Work = false; }
op school doet hij het prima, auto hangt van het model af...
je wilt niet met een 15" op een krappe achterbank zitten

ja maar hoe vloeiend werkt photoshop flash illustrator op die sony vaio met i3 ?Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:54:
als je dat gaat gebruiken is een i5 wel aan te raden, die is net iets pittiger.
nee ik game wel op mn ps3 ..
nog alternatieve met een i5 tot 700 euro? behalve dell studio 15 dan?
[ Voor 3% gewijzigd door r--ndy op 12-03-2010 00:45 ]
186.445 kPa.sr--ndy schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:44:
[...]
ja maar hoe vloeiend werkt photoshop flash illustrator op die sony vaio met i3 ?
Wat moet er vloeiend aan zijn, wat is vloeiend, met hoeveel afbeeldingen, hoe groot zijn deze, hoe groot is het venster etc.
Ik denk dat je trouwens niet in dit topic moet zijn voor ervaringen met sony laptops..

Ik bedoel met vloeiend dat ik gewoon normaal met photoshop kan werken zonder enig probleem of nog multitaske met photoshop en illustrator bijvoorbeeld..Moning2 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:58:
[...]
186.445 kPa.s
Wat moet er vloeiend aan zijn, wat is vloeiend, met hoeveel afbeeldingen, hoe groot zijn deze, hoe groot is het venster etc.
Ik denk dat je trouwens niet in dit topic moet zijn voor ervaringen met sony laptops..
gaat meer om het opladenVerwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:21:
op school doet hij het prima, auto hangt van het model af...
if (!coffee) {
Work = false; }
een i5 520M is zon 40% sneller dan de i3 do the mathr--ndy schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 00:44:
[...]
ja maar hoe vloeiend werkt photoshop flash illustrator op die sony vaio met i3 ?
(als we er tenminste van uitgaan dat turbo boost de hele tijd aan blijft, anders zit je rond de 20%)
ik zou de studio 15 kopen, de betere gratische kaart is leuk, maar tijdens photoshop heb je daar dus geen reet aan. Bekijk maar eens me GPU-Z je load tijdens het PS-en, dikke kans dat ie rond de 5% zweeft.
waarom niet? de adapter trekt maar 90w...naaitsab schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:01:
[...]
gaat meer om het opladenruimte genoeg aan de passagiers zijde om een 15" op schoot te hebben.
als hij dat niet aankan zou ik een andere kar gaan scoren
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 11:33 ]
Hey,
Ik ben vrij zeker dat ik een Dell Studio 15 wil kopen (die met de INTEL® CORE™ i5-520M processor), maar heb toch nog enkele vragen/twijfels.
1) Korting. Vorige week kostte mijn configuatie €1100, nu is dit al €1200. Moet ik nu wachten met kopen of...?
2) Normaal gezien kan je via de nieuwsbrief zo'n kortingscodes krijgen. Het probleem is dat ik me niet kan inschrijven voor die nieuwsbrief (België). Als ik op de Belgische site me wil inschrijven, krijg ik gewoon een foutmelding (probeer zelf maar op http://www.dell.be). Of werken de Nederlandse codes ook op de Belgische?
3) Garantie. Ik zou graag 3 jaar next business day + accidental damage nemen. Maar ik zie dat iedereen de in-home garantie lijkt te nemen. Is de next business day een slechte optie? Voornamelijk het accidental damage wil ik eigenlijk wel...
4) De betaling zelf. Wanneer moet je precies betalen? Want ik heb geen zin om eerst alles te betalen om dan als leverdatum juni te zien staan (en kijkend naar het Dell levering-topic, lijkt die kans er echt te zijn). Kan je bijvoorbeeld met voorschot betalen?
5) De wireless card. De volgende opties zijn beschikbaar:
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g) [minderprijs € 20,00]
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) [inbegrepen in de prijs]
Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) [minderprijs € 4,99]
Ik heb nu even de tweede geselecteerd omdat dat de duurste is. Ik heb op de vorige pagina's hier uitleg over gevonden en snap nu wel dat je beter niet de standaardkaart neemt door snelheden en ontvangst enzo. Maar welke kaart moet je dan wel nemen? Die tweede (Dell Wireless 1520 halve minikaart) of die van Intel?
Bedankt
Ik ben vrij zeker dat ik een Dell Studio 15 wil kopen (die met de INTEL® CORE™ i5-520M processor), maar heb toch nog enkele vragen/twijfels.
1) Korting. Vorige week kostte mijn configuatie €1100, nu is dit al €1200. Moet ik nu wachten met kopen of...?
2) Normaal gezien kan je via de nieuwsbrief zo'n kortingscodes krijgen. Het probleem is dat ik me niet kan inschrijven voor die nieuwsbrief (België). Als ik op de Belgische site me wil inschrijven, krijg ik gewoon een foutmelding (probeer zelf maar op http://www.dell.be). Of werken de Nederlandse codes ook op de Belgische?
3) Garantie. Ik zou graag 3 jaar next business day + accidental damage nemen. Maar ik zie dat iedereen de in-home garantie lijkt te nemen. Is de next business day een slechte optie? Voornamelijk het accidental damage wil ik eigenlijk wel...
4) De betaling zelf. Wanneer moet je precies betalen? Want ik heb geen zin om eerst alles te betalen om dan als leverdatum juni te zien staan (en kijkend naar het Dell levering-topic, lijkt die kans er echt te zijn). Kan je bijvoorbeeld met voorschot betalen?
5) De wireless card. De volgende opties zijn beschikbaar:
Ik heb nu even de tweede geselecteerd omdat dat de duurste is. Ik heb op de vorige pagina's hier uitleg over gevonden en snap nu wel dat je beter niet de standaardkaart neemt door snelheden en ontvangst enzo. Maar welke kaart moet je dan wel nemen? Die tweede (Dell Wireless 1520 halve minikaart) of die van Intel?
Bedankt
zoo, dat is een dure configBv202 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:34:
zal belgie wel zijn, een budget i5 met 1080p heb je hier voor 800
google al geprobeerd?2) Normaal gezien kan je via de nieuwsbrief zo'n kortingscodes krijgen. Het probleem is dat ik me niet kan inschrijven voor die nieuwsbrief (België). Als ik op de Belgische site me wil inschrijven, krijg ik gewoon een foutmelding (probeer zelf maar op http://www.dell.be). Of werken de Nederlandse codes ook op de Belgische?
anders kan je ook bellen, grote kans dat je dan wel die 5% krijgt als je ze de zaak uitleft
persoonlijke voorkeur3) Garantie. Ik zou graag 3 jaar next business day + accidental damage nemen. Maar ik zie dat iedereen de in-home garantie lijkt te nemen. Is de next business day een slechte optie? Voornamelijk het accidental damage wil ik eigenlijk wel...
bestelling word pas in ontvangst genomen als je betaald, de levertijd is dan (aldus dell..) een maand of 2, 34) De betaling zelf. Wanneer moet je precies betalen? Want ik heb geen zin om eerst alles te betalen om dan als leverdatum juni te zien staan (en kijkend naar het Dell levering-topic, lijkt die kans er echt te zijn). Kan je bijvoorbeeld met voorschot betalen?
echter, bijna iedereen kan ben binnen 2 weken in ontvangst nemen
ik zou de intel kiezen, de dell is gewoon duurder omdat er meer marge opzit5) De wireless card. De volgende opties zijn beschikbaar:
Bedankt

bovendien kan je met de 6200 met 2 netwerken tegelijk verbinden, kan je ad-hoc netwerkje opzetten met je vrienden, en toch nog internet hebben.
Ik heb dezelfde configuratie even op de Nederlandse website van Dell gemaakt en daar komt de prijs op € 1.192,99.
In die prijs van €1200 zit wel:
- 3 jaar next business day
- 9-cel batterij
- HD-scherm
Hoe krijgen jullie dit voor €400 minder? Doe ik iets verkeerd...?
Zonder die next business day garantie is de prijs wel al €300 minder, dus nog €900.
- 9-cel batterij
- HD-scherm
Zonder die next business day garantie is de prijs wel al €300 minder, dus nog €900.
[ Voor 13% gewijzigd door Bv202 op 12-03-2010 17:46 ]
waarom wel je trouwens perse die accidental damage? snap dat het misschien fijn kan zijn maar heb zelf voor de 3jaar in home gekozen omdat ik zelf er zuinig mee om ga en als iemand anders prongelijk mijn laptop kapot laat vallen of er iets over laat vallen regel ik het wel met de verzekering van diegene!Bv202 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:46:
Ik heb dezelfde configuratie even op de Nederlandse website van Dell gemaakt en daar komt de prijs op € 1.192,99.
- 9-cel batterij
- HD-scherm
ik vind het zelf die 300 euro dan ook zeker niet waard maarja ieder zijn mening he
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Ik weet eigenlijk niet of het die €300 waard is, ik twijfel er erg aan...
Stel je laat hem zelf per ongeluk vallen en hij is kapot... hoeveel je dan wel niet mag betalen...
Hoelang duurt het voor ze iemand sturen bij een in home garantie?
Stel je laat hem zelf per ongeluk vallen en hij is kapot... hoeveel je dan wel niet mag betalen...
Lader trekt 19.5 volt heVerwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 11:32:
[...]
waarom niet? de adapter trekt maar 90w...
als hij dat niet aankan zou ik een andere kar gaan scoren
http://cgi.ebay.nl/Car-Ch...ss_RL?hash=item518e2b8fdd in theorie zou zoiets niet werken dan of die 120 watt is gewoon een veiligheid, wat sterkere zekering erin en moet wel goedgaan denk.
if (!coffee) {
Work = false; }
Waarom zou de output van het vermogen hoger worden?naaitsab schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:09:
[...]
Lader trekt 19.5 volt heen 19.5volt bij 90w wordt 12volt me 146-147w de meeste sigarette aansluitingen zijn 12 volt bij max 120 watt
http://cgi.ebay.nl/Car-Ch...ss_RL?hash=item518e2b8fdd in theorie zou zoiets niet werken dan of die 120 watt is gewoon een veiligheid, wat sterkere zekering erin en moet wel goedgaan denk.
Volgens mij moet bij een lager voltage de amperage omhoog en dan kom je alsnog op 90w terecht.
Is het trouwens niet zo dat de input maximaal ~4,6A blijft, ondanks het voltage wat je er doorheen jaagt?
[ Voor 8% gewijzigd door Sinned123 op 12-03-2010 20:20 ]
19.5*90=12*146 het is de verhouding 19.5V met 90W en die verhouding moet je behouden anders kom je niet uit met het amperage.
Want teveel ampere is funest voor je spul(evenals teveel volt) dan ken je je laptop gelijk wegmietere als je er meer dan 4.7A opzet
Want teveel ampere is funest voor je spul(evenals teveel volt) dan ken je je laptop gelijk wegmietere als je er meer dan 4.7A opzet
if (!coffee) {
Work = false; }
Verwijderd
Ik vindt die criminele verlengde garantie helemaal niet een euro waard, zo'n machine moet het ja gewoon gemiddeld 2 a 4 jaar doen en ga er vanuit dat een Dell dat ook wel haalt.Bv202 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:02:
Ik weet eigenlijk niet of het die €300 waard is, ik twijfel er erg aan...
heb zojuist ati CCC 10.3 beta geïnstalleerd, installeerde goed zonder te modden
3dmarks06 score is 16 puntjes hoger, de prestaties zijn dus niet zoveel beter tov. 9.10
3dmarks06 score is 16 puntjes hoger, de prestaties zijn dus niet zoveel beter tov. 9.10
ik heb een probleempje met de dell upgrade assistant.
Als ik hem drin stop, start de assistant. (grijze dvd) dan kies ik volgende en klik ik op toestaan.
Dan gaat hij scannen naar systeemeisen. Dat mislukt. Hij kan geen informatie vinden.
Er staat dan dat ik in mijn processor 0Mhz heb, 0MB RAM heb, 0GB HDD heb en geen OS, alles 0 en rood.
Dat is wel raar. Ik kan dan niet verder.
Ik heb eigenlijk:
Core 2 Duo T6500 2,1 Ghz
4 GB RAM
320 GB HDD
100-200 GB Vrije ruimte HDD
Vista Ultimate x64 NL
Upgrade naar 7 Ultimate x64 NL
Genoeg dus.
Screen:
Hoe kan ik dit omzeilen?
Werkt de gewone DVD (rode) ook zonder de andere? (grijze)
Als dat zo is, kan ik die dr gewoon in pleuren en Windows 7 Installeren?
Kan ik met die Upgrade Assistant ook een Aangepaste Installatie doen?
Dit wil ik namelijk omdat ik dan gewoon 'schoon' kan beginnen.
Alvast bedankt
Als ik hem drin stop, start de assistant. (grijze dvd) dan kies ik volgende en klik ik op toestaan.
Dan gaat hij scannen naar systeemeisen. Dat mislukt. Hij kan geen informatie vinden.
Er staat dan dat ik in mijn processor 0Mhz heb, 0MB RAM heb, 0GB HDD heb en geen OS, alles 0 en rood.
Dat is wel raar. Ik kan dan niet verder.
Ik heb eigenlijk:
Core 2 Duo T6500 2,1 Ghz
4 GB RAM
320 GB HDD
100-200 GB Vrije ruimte HDD
Vista Ultimate x64 NL
Upgrade naar 7 Ultimate x64 NL
Genoeg dus.
Screen:

Hoe kan ik dit omzeilen?
Werkt de gewone DVD (rode) ook zonder de andere? (grijze)
Als dat zo is, kan ik die dr gewoon in pleuren en Windows 7 Installeren?
Kan ik met die Upgrade Assistant ook een Aangepaste Installatie doen?
Dit wil ik namelijk omdat ik dan gewoon 'schoon' kan beginnen.
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 13-03-2010 14:23 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
leveren ze wel een schone windows 7 DVD mee?
als dat zo is, dan zou ik gewoon een clean install doen, ik weet echter niet zeker of licentietechnisch gaat werken. ook al heb je er gewoon recht op.
bijpassende strip:
als dat zo is, dan zou ik gewoon een clean install doen, ik weet echter niet zeker of licentietechnisch gaat werken. ook al heb je er gewoon recht op.
bijpassende strip:

Met Windows 7 Upgrade kun je inderdaad gewoon een clean install doen.
en werken de drivers op de grijze dvd dan nog wel?
moet ik die gewoon uitvoeren en worden de drivers dan installd?
moet ik die gewoon uitvoeren en worden de drivers dan installd?
dus de quickset en de CCC en de support center ook?
wacht, die kan ik vinden op die grijze dvd.
daar staan exe's in mappen met de naam: supportcenter, qs, wireless
[ Voor 52% gewijzigd door F.West98 op 13-03-2010 15:30 ]
Hebben meer mensen met een Studio 1555 last van een blauw scherm en de error: BAD POOL HEADER? Iets met niet compitable hardware ofzo. Heb zelf niks ingebouwd ofzo, alles is DELL.
Zo ja, wat te doen. Op Google wordt ik niet echt wijzer,allemaal pagina's van paar jaar terug...
Heb dat blauw scherm al een paar keer gehad, zelfs na verse Windows installaties.
Zo ja, wat te doen. Op Google wordt ik niet echt wijzer,allemaal pagina's van paar jaar terug...
Heb dat blauw scherm al een paar keer gehad, zelfs na verse Windows installaties.
F.West98 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:22:
dus de quickset en de CCC en de support center ook?

http://support.euro.dell....ndex.aspx?c=nl&l=nl&s=gen
al zou ik je aanraden ATI ccc 10.3 te installeren, al is die op dit moment nog beta
de drivers van dell zijn oud.
Dit topic is gesloten.