Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Heeft er al iemand ervaringen met een SSD in zijn studio 15?...

Ik ben van plan om me een SSD erin te zetten om 2 redenen:
1. De 7200 RPM schijf heeft een gigantisch irritante resonantie bij zich waardoor ik hem in kleinere ruimtes niet goed kan gebruiken aangezien ik dan de hele tijd gezoem hoor.
2. De snelheid valt mij een beetje tegen (ik heb de Core i7 720QM).

Iemand ervaringen met de Intel SSD ofzo? Kan je zo'n SSD er zomaar inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Voor mensen die van plan zijn een Dell te kopen (met Mastercard):

4 % extra korting

[ Voor 8% gewijzigd door stefmen op 03-03-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 08:47
Weet iemand wat de normale temperatuur is van de laptop (i7) bij een redelijke belastng?

Ik heb een Virtualbox image draaien op een Windows 7 machine. Aan de VM heb ik 2 processors toegewezen. Als ik naar de temp. kijk via cpuid dan zie ik waarden van rond 70-75 op alle 4 cores. Ventilator staat te loeien dus. Max is op 78 en 76 op alle cores.

Gisteren had ik de laptop op schoot en had ik het "Power Saver" profiel in Windows 7 geselecteerd. de ventilatiegaten heb ik wel opengelaten en de rest van de laptop lag op mijn schoot. Op een gegeven moment ging het scherm op zwart. Ik moest de laptop hard uitzetten (startknop ingerukt houden). Het lichtje aan de rechterkant die aangeeft dat de laptop aan het opladen is knipperde rood en wit. Bij het opnieuw opstarten van de laptop kreeg ik direct de foutmelding dat de laptop de accu niet kan herkennen!

Ik heb de accu eruit gehaald en weer erin gedaan: zelfde foutmelding. Na een tijdje deed ik de laptop weer aan en toen ging het wel goed. De rest van de avond heb ik de laptop maar niet op schoot genomen.

Moet zeggen dat deze laptop wel erg veel last heeft van hitte. Ik had hiervoor een XPS 16 (dualcore) en die gaf bij lange na niet dit soort problemen met hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Goldme schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:20:
Weet iemand wat de normale temperatuur is van de laptop (i7) bij een redelijke belastng?

Ik heb een Virtualbox image draaien op een Windows 7 machine. Aan de VM heb ik 2 processors toegewezen. Als ik naar de temp. kijk via cpuid dan zie ik waarden van rond 70-75 op alle 4 cores. Ventilator staat te loeien dus. Max is op 78 en 76 op alle cores.

Gisteren had ik de laptop op schoot en had ik het "Power Saver" profiel in Windows 7 geselecteerd. de ventilatiegaten heb ik wel opengelaten en de rest van de laptop lag op mijn schoot. Op een gegeven moment ging het scherm op zwart. Ik moest de laptop hard uitzetten (startknop ingerukt houden). Het lichtje aan de rechterkant die aangeeft dat de laptop aan het opladen is knipperde rood en wit. Bij het opnieuw opstarten van de laptop kreeg ik direct de foutmelding dat de laptop de accu niet kan herkennen!

Ik heb de accu eruit gehaald en weer erin gedaan: zelfde foutmelding. Na een tijdje deed ik de laptop weer aan en toen ging het wel goed. De rest van de avond heb ik de laptop maar niet op schoot genomen.

Moet zeggen dat deze laptop wel erg veel last heeft van hitte. Ik had hiervoor een XPS 16 (dualcore) en die gaf bij lange na niet dit soort problemen met hitte.
Ik weet even niet de precieze temperaturen, maar de zaken wat jij beschrijft heb ik absoluut geen last van (en draai toch wel vaker zwaardere applicaties).

Ik heb ooit een keer een stress-test gedaan voor de CPU en ik meen dat de 70-75 die jij beschrijft toen de maximale waardes waren die ik gezien had.

Koelribben misschien niet goed gemonteerd? (scheef, te weinig koelpasta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

stefmen schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:58:
Heeft er al iemand ervaringen met een SSD in zijn studio 15?...

Ik ben van plan om me een SSD erin te zetten om 2 redenen:
1. De 7200 RPM schijf heeft een gigantisch irritante resonantie bij zich waardoor ik hem in kleinere ruimtes niet goed kan gebruiken aangezien ik dan de hele tijd gezoem hoor.
2. De snelheid valt mij een beetje tegen (ik heb de Core i7 720QM).

Iemand ervaringen met de Intel SSD ofzo? Kan je zo'n SSD er zomaar inzetten?
Een SSD kun je inderdaad zomaar erin zetten, maar ik zie er nog geen meerwaarde in omdat het te duur is, ik hoop dat die prijzen omlaag gaan, want gewone hardeschijven kosten geen ruk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:20:
[...]

Een SSD kun je inderdaad zomaar erin zetten, maar ik zie er nog geen meerwaarde in omdat het te duur is, ik hoop dat die prijzen omlaag gaan, want gewone hardeschijven kosten geen ruk meer.
Dat dacht ik al inderdaad...

Meerwaarde zie ik er absoluut wel van in.. Als ik reviews op internet erop ga nalezen verdubbelen opstartsnelheden (bij Windows 7) en gaan lees- en schrijfsnelheden flink (maar dan ook echt flink) omhoog.

Maar inderdaad: Duur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

stefmen schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:01:
Voor mensen die van plan zijn een Dell te kopen (met Mastercard):

4 % extra korting
Dus nu hebben we op een laptop van zeg 800 euro, 5% korting waardebon, + 4% korting mastercard + 3-5% korting van EPP (indien mogelijk) + windows terug vragen (ong. 100 euro)

Dan is een i7 niet meer duur >:)

Even uitgerekend.. 680 euro voor onderstaand systeem.. :)

1 year of coverage included with your PC
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink

[ Voor 36% gewijzigd door Blanco88 op 03-03-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
de i7 is nu eenmaal de meest energiehongerige processor die je kan hebben, wellicht kan je contact opnemen met dell, misschien verniewen ze dan de koelpasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:35
Met welke Intel Core Mobile is de Intel C2D P8600 eigenlijk te vergelijken qua prestaties?
Mag hopen dat die wel boven de I3 uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
thuhoan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:03:
[...]

dankjewel voor de uitleg. maar zoals gezegd, quadcore is meer met de tijd mee toch (eigenlijk)?
Hangt er vanaf wat je als met de tijd mee beschouwt. Veel applicaties zijn nog altijd singlethreaded, en Games kunnen vaak op zijn hoogst 2 cores belasten (enkele uitzonderingen, vraag me niet welke, daargelaten). En dankzij Hyperthreading zijn de arrandale dualcores eigenlijk meer een soort van hybrides tussen dualcore en quad, want je kan 4 threads tegelijk uitvoeren. Toegegeven, de quads komen tot 8 threads, maar zie die maar eens te vullen. En vergeet niet dat de 620m een kloksnelheid heeft die standaard 1 GHz hoger is, dat is 60% hoger. Ok, met turboboost komt de 720QM tot 2,8, maar dat is alleen als maar 1 core bezet is, en de 620 komt dan nog hoger. Dit zorgt er al et al voor dat de 620m (vrijwel) altijd even goed of beter presteert dan de 720qm.

Een laatste punt is het energieverbruik. De 620m heeft een TDP van 35W, de 720QM een van 45W. Dat laatste is gewoon zeer hoog voor in een laptop. Want je wil ook nog op een accu kunnen werken, en bovendien wordt letterlijk alle energie die de CPU gebruikt in warmte omgezet. Dat moet ook allemaal je laptop uitgewerkt worden. En daar is een stuk minder ruimte voor dan in je typische desktop.
De 620m is bovendien een productieproces kleiner en dus moderner. (32nm vs. 45nm voor de 720qm).
Al met a zou ik zeggen dat deze dualcore voor een laptop zeker niet minder 'met de tijd mee' is dan de 720QM.
Alleen jammer dat ie zoveel duurder is:S

@Source90: Ik vrees dat dat tegenvalt. Als je op http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html kijkt, dan kan je zien dat de prestaties er om spannen bij de P8600 vs de i3 330M, maar over het algemeen in het voordeel van de i3 uitkomen. Maar iets wat wel in het voordeel van de P8600 spreekt is het TDP: dat is met 25W een stuk lager dan de 35W van de i3. Performance per watt kom je dus nog wel degelijk beter uit. De ix xxxLM's, die qua TDP vergelijkbaar zijn met de P8600, zijn helaas nog geen benchmarks van.

Ovigo

[ Voor 14% gewijzigd door ovigo op 03-03-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Source90 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:28:
Met welke Intel Core Mobile is de Intel C2D P8600 eigenlijk te vergelijken qua prestaties?
Mag hopen dat die wel boven de I3 uitkomt?
de traagste i3 is even snel als de p8600, de i5 is een factor (30%?) beter

ik had gisteren trouwens 4.5 uur op de accu gewerkt, voordat hij de melding low battery gaf
dat was met brightness op zn laagst en toboverlichting aan, p8600

de i5 haalt, aldus mijn broer, net de 3 uur, dat is wel een aardig verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
mja,

ik haal met wireless uit, no toboverlichting (nog niet aanwezig), en brightness laagst (core i5 430m) ook wel 4,5 uur voordat ik een low battery melding krijg. Maar dan doe ik er niet zo veel op, dwz, de core hangt dan bijna voortdurend op 1,33 GHz.

Ovigo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De TDP van de i3 is hoger omdat de onchip graphics wordt meegeteld(!). De processor is zelf juist zuiniger.

De i7 620m zou normaal gesproken binnenkort even duur of goedkoper moeten worden dan de 720qm (zie wiki, de "officiële" prijs is zelfs aanzienlijk lager).

Dat de Studio 15 de i7 QM (45W TDP) niet goed aankan lijkt me wel een feit gezien enkele topics, met name bij notebookreview. Dat zit eigenlijk niet in die 45W TDP, want een aantal jaar geleden had je P4 3.06 mobiles van 70W. Die trokken dat wel. Wel lawaaiig. Batterij snel op. Het probleem zit hem lijkt mij in het design wat voldoende koeling moet bieden aan core2duo 35W. Hopelijk is er bij de nieuwe quadcore (met 5470) intern wat gewijzigd.

@ovigo: je hoeft niet steeds je naam onder je post te zetten. Dat "hoort eigenlijk niet" zeg maar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-03-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ovigo schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:02:
mja,

ik haal met wireless uit, no toboverlichting (nog niet aanwezig), en brightness laagst (core i5 430m) ook wel 4,5 uur voordat ik een low battery melding krijg. Maar dan doe ik er niet zo veel op, dwz, de core hangt dan bijna voortdurend op 1,33 GHz.
in dat geval zit mijn broer gewoon te zeiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maar jij hebt je processor toch geundervolt naar 0.95V? Dat maakt flink verschil (en die optie is er niet voor de core i3 - i7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt zelf ook een energie schema maken, zo kun je dus ook instellen hoeveel % van je processor gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.95v onder full load ja, idle gaat hij niet lager dan de standaard .875, hij draait wel op 800mhz ipv 1600, maar dat maakt ook niet zoveel uit (iets met C states enzo..)
Anoniem: 318025 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:53:
Je kunt zelf ook een energie schema maken, zo kun je dus ook instellen hoeveel % van je processor gebruikt mag worden.
dat is dus onzin, stel je proc verbruikt 1w in "wait state", 5w op minload (zeg, 1 ghz), en 7w op full load (zeg, 3 ghz)

wat wil je dan? dat dat ding slechts in 2 states komt: wait state, en full load, een taak die, zeg 1000000 clocks vraagt is immers "zuiniger" als de proc in full load zit.

dat switchen kost echter ook energie, dat is de reden dat hj meestal laag staat: als je binnen 10 us (1,000,000 clocks) weer uit wait state komt heb je enkel energie verspild, en op volle kracht NOP'en heeft niet zoveel zin.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-03-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
@Darkstone
Ik ben het niet helemaal met je eens geloof ik.
Er zijn wel degelijk meer states. In ieder geval wel voor i3/5/7
Elke andere multiplier is een "state" m.i.
*je post verkeerd begrepen na nogmaals lezen*
Standaard draait de mijne op een multiplier van 10, zodat mijn proc op 1,3GHz draait. En ik meende toch te weten dat het verbruik sterk afneemt bij een lagere kloksnelheid, ook als dit zo via de multiplier is.
Voor de rest kan elke nehalem en later (dus ook Arrandale waar we hier over praten) een enkele core in de wait state zetten, waarbij de core echt zo goed als niets gebruikt. Ook als dit een paar duizend keer per seconde gebeurt is dit nog altijd zuiniger dan voluit draaien, begreep ik. ( voor meer beter gefundeerde info verwijs ik naar www.anandtech.com). Maar dit doet de processor tegenwoordig helemaal zelf, ik weet niet in hoeverre dit geïmplementeerd wordt door die windows-feature.

Maar uiteindelijk komt het er op neer dat arrandale nogsteeds bijna evenveel verbruikt als de core2duo's, alleen presteren ze beter. Een echte verbetering van verbruik werd dacht ik verwacht met de halfjaarlijkse refresh van arrandale in juli oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wait state is iets anders dan een core uitschakelen ;)

in wait state is de core nog steeds powered, je hebt ook iets, met de i7 dacht ik, dat de core helemaal word losgekoppeld van power

maar met "maar" 2 cores werkt dat wat minder, er is altijd wel een interrupt die in de weg zit, en de core weer powered.

edit: is er al iemand die zijn graka heeft geoverclockt/undervolt? ik had al wat geprobeerd, maar geen enkel windows tooltje krijgt het voor elkaar het bios uit te lezen 8)7

ik spreek hier over de 4570

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-03-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee ik ga echt niet liggen overklokken, ik heb hem langer nodig dan vandaag. Trouwens nu ik actief met Windows werk merk ik hoe snel fragmentatie optreed, ook daarom is Linux beter om er bijna geen fragmentatie onstaat.

Met al mijn virtuele machines was mijn schijf van 80 gb voor Windows voor ik dacht 30% gefragmenteerd.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 03-03-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is wel fors inderdaad, gek genoeg staat hij bij mij nog op 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Defraggler is een aanrader voor het snel defragmenteren van grote(re) bestanden:
http://www.piriform.com/defraggler/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

of gewoon ext4 gebruiken, maar oeps dat werkt niet onder Windows :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:36:
Defraggler is een aanrader voor het snel defragmenteren van grote(re) bestanden:
http://www.piriform.com/defraggler/download
schijn bedreigt, alle defragging programma's waarvoor je niet opnieuw hoeft op te starten gebruiken diezelfde windows API voor het detecteren en "defraggen" van gefagmenteerde files.

neemt niet weg dat het een heerlijk programma is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
Blanco88 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:28:
[...]

Dus nu hebben we op een laptop van zeg 800 euro, 5% korting waardebon, + 4% korting mastercard + 3-5% korting van EPP (indien mogelijk) + windows terug vragen (ong. 100 euro)
Windows terug vragen? Hoe gaat dat in zn werk bij Dell?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

staat ook wat duidelijker in de startpost nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
nevermind :X

[ Voor 89% gewijzigd door Jaish op 04-03-2010 16:25 ]

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-06 18:34

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

ik was te laat

[ Voor 128% gewijzigd door Matthew op 04-03-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
dell studio 15 heeft een verbeterde aanbieding nu

Prijs € 1.011
Totale Besparing* € 232

Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf

toch heb ik liever een 620m (jaja, komt door jullie:D. weet niet hoelang het nog gaat duren tot ze een aanbieding hebben) en meer korting op de services en support. bijv 3 jaar voor de prijs van 2.

[ Voor 3% gewijzigd door thuhoan op 04-03-2010 17:38 ]

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344615

Ik wacht tot de hd 5470 voor een redelijke prijs verkrijgbaar is (bij de i5). Want nu is de prijs van i5 520 + 5470 bijna gelijk aan die met de i7 + 5470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
met mijn link kom ik €50 duurder uit, maar heb je wel 6 gig.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33563936

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blanco88 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:28:
[...]

Dan is een i7 niet meer duur >:)

Even uitgerekend.. 680 euro voor onderstaand systeem.. :)

Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Black chainlink
Je weet toch dat meerdere kortingen combineren niet mogelijk is he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Anoniem: 318025 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:12:
[...]

Je weet toch dat meerdere kortingen combineren niet mogelijk is he.
wel mogelijk. epp +5% is mogelijk, probeer maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Die epp + waardebonne is inderdaad te combineren. Of hier ook nog die mastercard korting erbij gaat lukken weet ik niet aangezien ik nog niet besteld heb.

Verder heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand hem hier kan beantwoorden. Ik zou heel graag de 5650 vga in een studio 15 zien (zitten alleen in de studio 17). Is dit op een manier te fixen, of past dat niet of wil dell dat niet hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan niet, graka zit op het mobo gesoldeerd

gaan ze ook niet doen omdat ze dan 3 high end lijnen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja inderdaad anders zouden mensen de high end lijnen niet kopen, trouwens die Studio 17 laptops zijn pas monsters, een klasgenoot had zijn i7 bij zich, die 17inch was stuk grotere en dikker dan de Studio 15, maar verder niet veel verschil ook niet in beeld kwaliteit, ja zijn resolutie is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dikker valt wel mee, hij is gewoon logger. Ik heb er thuis ook een staan voor mijn ouders.

beeldkwaliteit is verschrikkelijk ivm het 1080p 15" scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Anoniem: 303530 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:34:
de i7 is nu eenmaal de meest energiehongerige processor die je kan hebben, wellicht kan je contact opnemen met dell, misschien verniewen ze dan de koelpasta
Dat doen ze niet bij Dell, (er komt iig niemand voor langs, zowel, betaal je daar dan ook voor) dat mag en kan je gewoon zelf doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als je komt klagen dat de processor te heet word en het systeem uitvalt komen ze echt wel langs :X

als ik de verhalen mag geloven, tenminste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Klopt het dat de aanbiedingen slechter zijn dan gisteren?

Gisteren was de Inspiron 15 met 256MB ATI Mobility Radeon HD4330 volgensmij ook 379, en nu 429.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de aanbiedingen zijn elke week anders, wellicht is een ander model in prijs verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juani schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:44:
Klopt het dat de aanbiedingen slechter zijn dan gisteren?

Gisteren was de Inspiron 15 met 256MB ATI Mobility Radeon HD4330 volgensmij ook 379, en nu 429.
Inderdaad bij Dell zijn er constant andere aanbiedingen, maar zo is dat bij iedere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:52
Probeer deze configuratie eens :9~

Het gekke is dat als ik de extra batterij weghaal ik maar 3% EPP korting krijg Terwijl het vanaf 700 euro zou moeten zijn. Of is dat exlcusief de BTW.

Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)

€ 1.151,00

Profiteer van €232 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.

- € 232,00

5% korting Vervalt woensdag 10 maart 2010

- € 45,95

Subtotaal
Incl. BTW € 873,05

Profiteer van 6% EPP Korting bij aanschaf van systemen tussen €700 en €1599

- € 52,38
.
Totaal incl. BTW

€ 820,67
Totale leveringskosten

€ 29,00

Totaalprijs

€ 849,67

[ Voor 7% gewijzigd door Barre_Code op 05-03-2010 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Barre_Code schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 02:56:
Probeer deze configuratie eens :9~

Het gekke is dat als ik de extra batterij weghaal ik maar 3% EPP korting krijg Terwijl het vanaf 700 euro zou moeten zijn. Of is dat exlcusief de BTW.

Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)

€ 1.151,00

Profiteer van €232 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.

- € 232,00

5% korting Vervalt woensdag 10 maart 2010

- € 45,95

Subtotaal
Incl. BTW € 873,05

Profiteer van 6% EPP Korting bij aanschaf van systemen tussen €700 en €1599

- € 52,38
.
Totaal incl. BTW

€ 820,67
Totale leveringskosten

€ 29,00

Totaalprijs

€ 849,67
ik wacht op deze met 3 jaar garantie voor de prijs van 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
En dan nog de 4% mastercard korting eraf = € 815,68
vanuit de link van Darkstone zou ik 1 jaar garantie nemen OF 4 jaar, 20 euro voor dat 4e jaar is niet duur.
Intel wireless kaart +15 euro
Logitech M305 is een erg prettig muisje, prima batterijduur +21 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
Gianni Rombios schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:08:
En dan nog de 4% mastercard korting eraf = € 815,68
vanuit de link van Darkstone zou ik 1 jaar garantie nemen OF 4 jaar, 20 euro voor dat 4e jaar is niet duur.
Intel wireless kaart +15 euro
Logitech M305 is een erg prettig muisje, prima batterijduur +21 euro
is die intel wireless kaart een MUST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee echt niet hoor, die standaard wifi die in studio zit is ook niks mis mee, en werkt ook gewoon onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thuhoan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:21:
[...]

is die intel wireless kaart een MUST?
wel als je thuis N hebt en een NAS of iets dergelijks hebt staan...

* Anoniem: 303530 haalt met zijn kpn router Kwalitatief Uitermate Teleurstellende snelheden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:01
De standaard kaart mist inderdaad wireless N

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:42:
[...]

wel als je thuis N hebt en een NAS of iets dergelijks hebt staan...

* Anoniem: 303530 haalt met zijn kpn router Kwalitatief Uitermate Teleurstellende snelheden |:(
Het verschil tussen die kaarten is de maximale snelheid die ondersteund wordt, als je een netwerk gaat op zetten dan kun je beste voor een twisted pair kabel gaan.

Nog geen andere verschil is de bereikbaarheid, die standaard is een B en heeft dus maximaal snelheid van 11 mbps ( Veel mensen verwarren zich, maar 11mbps zal ongeveer 1.1mb per sec zijn, voor je internet dus voldoende als je toch maar 8mbps verbinding hebt ).

Dit staat in mijn leerboek, dus je zult even moeten kijken wil je een netwerk opzetten tussen pc's zo ja koop die intel, zo nee laat gewoon de standaard kaart erin zitten, of wanneer je meer dan 11mbps internet hebt dan moet het wel.

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/396/wirelessinternet.png

Overigens opvallend dat B een betere bereik heeft dan A terwijl A wel hogere snelheid ondersteund.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 05-03-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wikipedia heeft een betere uitleg

A word op dit moment amper gebruikt: de standaard op dit moment is G, maar N word meestal al ondersteund.

N is touwens 150 Mb/s, maar kan in dual- of quadband worden gebruikt om de snelheid te verhogen naar 300, dan wel 600Mb/s

edit: of was het nu 75 Mb/s?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-03-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wikipedia is niet vertrouwbaar :P Microsoft overigens ook niet ma goed, ik moet het wel leren.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 05-03-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:04:
wikipedia heeft een betere uitleg

A word op dit moment amper gebruikt: de standaard op dit moment is G, maar N word meestal al ondersteund.

N is touwens 150 Mb/s, maar kan in dual- of quadband worden gebruikt om de snelheid te verhogen naar 300, dan wel 600Mb/s

edit: of was het nu 75 Mb/s?
Mijn intel 5300 kaartje draait op dit moment op 130 Mb/s in een "N" netwerk. Max is geloof ik inderdaad rond de 300Mb/s

[ Voor 3% gewijzigd door hellboy123 op 05-03-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QlYON.png
het resultaat van een simplele undervolt

13! graden omlaag

edit: hij doet het zelfs op 1.0v! net geen 80 graden

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat heb je eraan? Buiten dat je de kans loopt dat je hardware stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je hardware gaat heus niet stuk omdat het voltage te laag staat :)

ik ga even kijken hoe hoog ik hem kan klokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
Hardware kan niet kapot gaan van te weinig stroom krijgen, alleen bij te veel voltage kan het kapot gaan zover ik weet ;) Als er niet genoeg voltage is kan de laptop gewoon niet opstarten of werkt die instabiel. Er is geloof ik een hele tijd terug in deel 1 een link geplaatst naar een goede undervolt guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stock @ 1.2v (stock voltage, max cpu load)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zwLKd.png

OC @ 1.1v (max oc, tool laat me de clocks niet verder verhogen :/, max cpu load)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9DXhj.png

*O* *O* *O*

edit: 3dmark voor en na
schaalt vrij linair

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wspku.png

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit risicovol om te doen? Ik snap wel dat je presentaties verhogen wilt, bedoel wir wilt niet dat zijn hardware beter presenteert, heb je al geprobeerd de cpu over te klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 16:21:
Is dit risicovol om te doen? Ik snap wel dat je presentaties verhogen wilt
zolang je het voltage niet verhoogd en de temps is de gaten houd is er niets aan de hand
heb je al geprobeerd de cpu over te klokken?
gaat niet, helaas, anders had ik hem meteen naar de 3 ghz gegooid

volgens de specs kan hij 105° aan, hij word net 50° 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 09:52
Ha mensen,

Ik wou graag windows xp op mijn laptop hebben(studio 1555).
Nu kreeg ik bij het instaleren een foutmelding. Kom ik erachter dat dit helemaal niet kan!
Ik kon dit op internet vinden wat ik moest doen:
1) Go to BIOS by pressing F12 key
2) set the flash cache option as NO
3) change the mode of harddrive for AHCI to ATA
4) Save and exit the changes and reset the lappy
5) put in the windows XP installation Disk in the drive
6) install it
Ik weet alleen helemaal niet wat dit allemaal nhoud!
Wie o wie kan mij vertellen of dit goed en slim is om te doen. Ik heb nu mijn schijf in 3e 'geknipt' een voor windows 7(staat er al op) een voor me bestanden en dan nog een voor windows XP, wou ik maar dat lukte me dus niet!
Wie o wie kan mij helpen?!

Dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XP ondersteunt geen SATA, je moet:

de sata drivers op een usb device / floppy zetten
of ATA mode aanzetten in bios
of installeren vanaf een externe hdd/stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:27:
XP ondersteunt geen SATA, je moet:

de sata drivers op een usb device / floppy zetten
of ATA mode aanzetten in bios
of installeren vanaf een externe hdd/stick
Ja maar als ik nu mijn hardeschijf in Ata zet, wat maakt dit uit? Moet ik dan alles weer ponieuw op mijn schijf instaleren? Is hij dan minder snel of........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je snelheid kakt in van 300MB/s naar 133MB/s

als je tenminste een schijf hebt die dat haalt... volgens mij halen ze op dit moment max 100MB/s

aanpassen kan later altijd nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
en er is echt geen andere optie om windows xp op mijn schijf te instaleren zonder dat ik snelheid ofzo kwijt raak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lees: maximale snelheid

op dit moment is het verschil enkel te merkenmeten met een postvile of soortgelijke SSD, ik kan me niet voorstellen dat je dat erg vind...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Nee maar toch:P

Andere vraag. Ik had dus me schijf in 3e gedeelt, kan ik niet alleen die windowsxp dan op ATA zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
Nee, aansturing van je schijf is je de aansturing van de (controller van) je hele schijf. Een enkele partitie kan je dus niet in een andere mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Kak, maar stel nu ik zet hem nu om in ATA, krijg ikd an problemen met windows 7?
Volgens jullie merk ik geen snelheidsverschil dus...
Stel ik doe dit?
Merk ik er ook maar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mark19942008 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:24:
Kak, maar stel nu ik zet hem nu om in ATA, krijg ikd an problemen met windows 7?
Volgens jullie merk ik geen snelheidsverschil dus...
Stel ik doe dit?
Merk ik er ook maar iets van?
tenzij je in het bezit bent van een ssd: nee, je merkt er helemaal niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je kunt het gewoon proberen of Windows 7 nog opstart. Kans op blue screen is aanwezig.
Snelheid maakt idd niks uit.
Maar het probleem is dat je XP na Windows 7 installeert.
Dit verhaal Windows no longer starts after you install an earlier version of the Windows operating system in a dual-boot configuration maar dan voor Windows 7.

Ik weet niet waar je XP voor nodig denkt te hebben maar ik zou er gewoon vanaf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Gianni Rombios schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:24:
Je kunt het gewoon proberen of Windows 7 nog opstart. Kans op blue screen is aanwezig.
Snelheid maakt idd niks uit.
Maar het probleem is dat je XP na Windows 7 installeert.
Dit verhaal Windows no longer starts after you install an earlier version of the Windows operating system in a dual-boot configuration maar dan voor Windows 7.

Ik weet niet waar je XP voor nodig denkt te hebben maar ik zou er gewoon vanaf zien.
Ik heb 2 versies van office nodig en van wmp.. dus dacht laat ik gewoon xp voor school pakken(daar heb ik de verouderde vesies nodig) en windows 7 voor thuis enzo...
Dus jullie zeggen die 10 stappen doen?
Met kans op blauw scherm in windows 7, maar als je het weer terug zet kun je hem toch gewoon weer gebruiken?(dus gewoon die 10 stappen terugdraaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
2 versie's nodig van office? 2 versies van wmp?

wat een onzin 8)7
word 2007 is gewoon backwards compatiable hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:37
Ik wil graag een bluetooth en een 3G module toevoegen aan mijn studio 15 en de service manual geeft aan dat dit mogelijk is omdat de laptop 2 volledige minikaart sleuven zou moeten hebben hiervoor en een halve voor de wlan kaart.
Probleem is alleen dat als ik de bodemplaat weghaal ik slechts 1 volledige minikaart sleuf zie zitten.
Weet iemand waar die 2e dan zou moeten zitten?

Service manual hierzo: http://support.dell.com/s...SM/minicard.htm#wp1183668

Bij de zichtbare minikaart sleuf staat ook "WWAN", 3G dus, en de SIM-kaart sleuf zit achter de accu met de nodige pinnetjes. Ik vraag me af hoe het echt werkt..
Reeds een mail naar Dell gestuurd, maar ben benieuwd wat men hier er vanaf weet :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Moning2 op 06-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:11:
2 versie's nodig van office? 2 versies van wmp?

wat een onzin 8)7
word 2007 is gewoon backwards compatiable hoor :)
ik MOET voor school oefingen maken in 2003... moet gewoon. En die andere wmp heb ik nodig voor me mp3, philips wil maar geen upgrade uitbrengen voor wmp11 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gebruik dan word 2003 portable, is 18,3 mb :*)

oudere wmp kan je denk ik wel installeren in 7, waarom niet?

edit: you have got DM

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 06-03-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:13
Ja lijkt me beetje overbodig om daarvoor dual boot voor te maken, als je echt niet anders kan zou ik nog eerder even snel xp installatie in vmware maken voor alleen die lessen alhoewel dat al heel er overdreven is ;)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
mark19942008 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:22:
[...]

ik MOET voor school oefingen maken in 2003... moet gewoon. En die andere wmp heb ik nodig voor me mp3, philips wil maar geen upgrade uitbrengen voor wmp11 :'(
Tijd voor Winamp ;-) werkt vast en zeker met je mp3 speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Moning2 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:32:
[...]
Tijd voor Winamp ;-) werkt vast en zeker met je mp3 speler
nop, niet met de plugin voor me fotos

[ Voor 18% gewijzigd door vdlindenmark op 06-03-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Office 2003 werkt gewoon op Windows 7. (waarschuwing aan het begin van de installatie negeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
22 feb een studio 15 besteld met i7, nou is de levering weer uitgesteld. :X
eerst 7 maart toen 17 maart nu 19 maart, hebben hier meer mensen last van ?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
Gianni Rombios schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:29:
Office 2003 werkt gewoon op Windows 7. (waarschuwing aan het begin van de installatie negeren).
Jawel, maar niet 2003 en 2007 naast elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlindenmark
fvandenreek schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:28:
Doen ze heel vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mark19942008 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Jawel, maar niet 2003 en 2007 naast elkaar :)
portable versie gebruiken, zie DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij kwam ie eerder dan ze geschat hadden, wat ze aangeven zijn indicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
fvandenreek schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:28:
Ik wil niet zeuren.. maar doe het toch wel :Y)
Voor leveringsgeklaag is er een ander topic, namelijk: Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
the adventure continues...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rYC90.png

bij 840 komt ie voltage tekort en word het scherm grijs, mem verhogen heeft niet zoveel zin voor een low-end kaart met gddr3 :')

edit: pas bij 820/980 @ 1.1v word hij even heet als stock, ik stop ermee :)
edit: klapte eruit, ik blijf bij 820/950 :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-03-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Hi,

Nadat de leverdatum iedere keer opschoof, kreeg ik vandaag bericht dat mijn bestelling door Dell is aangepast. Mijn oorspronkelijke order was geannuleerd en er was een nieuw door Dell aangemaakt.
Deze had een aantal verschillen in vergelijking tot de originele bestelling. Nu vraag ik mij even af of deze gelijkwaardig zijn aan het product dat op de initiele bestelling stond. Kan één van jullie dit voor mij beoordelen?
Hieronder staan de verschillen tussen de oude en nieuwe order onder elkaar :

- Studio 1557 naar Studio 1558
- Beeldscherm type is aangepast :

oud : 230-10252 Display : 15.6in Widescreen High Definition (1366X768) WLED with TrueLife
nieuw : 230-11303 Display : 15.6in High Definition (1366X768) WLED

- Grafische kaart lijkt gelijk te blijven, maar het type nummer is anders :

Oud : 490-11976 Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5470
Nieuw : 490-11975 Graphics : 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5470

Alvast bedankt voor de eventuele reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is idd hetzelfde, weet je ZEKER dat de processor hetzelfde is gebleven? 1557 heeft namelijk een andere dan de 1558

edit: ik heb even de prijs van de sony vaio E 15,5" opgezocht

geconfigureerd met full-HD, i5 540, 500 GB, 4 GB, ati 4570, kost de dell:
813 euro, zonder kortingen e.d. (die kan je bij sony namelijk ook krijgen, via de telefoon)

idem geconfiigureerd, maar dan met ATI HD5650, kost de sony:
938 euro

opzich een vrij goede prijs voor iets met een 5650 (+€20 :*) ): hij is in ieder geval goedkoper dan de vergelijkbaar geconfigureerde xps 16.

de garantie is bij dell trouwens GIGANTISCH in de aanbieding: €59 voor 4 jaar in-home.
als je waarde hecht aan extra garantie doe je er goed aan nu te bestellen :)

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-03-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Hmm die korting zie ik nergens staan..

Maare komende 10 dagen zijn t weer koopjesdagen bij Dell, dus hopelijk gooien ze daar de Studio 15 ook in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 21:27:
is idd hetzelfde, weet je ZEKER dat de processor hetzelfde is gebleven? 1557 heeft namelijk een andere dan de 1558

edit: ik heb even de prijs van de sony vaio E 15,5" opgezocht

geconfigureerd met full-HD, i5 540, 500 GB, 4 GB, ati 4570, kost de dell:
813 euro, zonder kortingen e.d. (die kan je bij sony namelijk ook krijgen, via de telefoon)

idem geconfiigureerd, maar dan met ATI HD5650, kost de sony:
938 euro

opzich een vrij goede prijs voor iets met een 5650 (+€20 :*) ): hij is in ieder geval goedkoper dan de vergelijkbaar geconfigureerde xps 16.

de garantie is bij dell trouwens GIGANTISCH in de aanbieding: €59 voor 4 jaar in-home.
als je waarde hecht aan extra garantie doe je er goed aan nu te bestellen :)
Weet je nu nog steeds niet dat Dell de wet overtreed door die extra garanties aan te bieden je hebt wettelijk al gezien recht op die 3 a 4 jaar, dat ligt eraan hoelang een product hoort te werken.
Blanco88 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:42:
Hmm die korting zie ik nergens staan..

Maare komende 10 dagen zijn t weer koopjesdagen bij Dell, dus hopelijk gooien ze daar de Studio 15 ook in!
Staar je er niet blind op want die 5% geld pas vanaf een bedrag van 700 a 800 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 08-03-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Anoniem: 318025 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:01:
[...]
Weet je nu nog steeds niet dat Dell de wet overtreed door die extra garanties aan te bieden je hebt wettelijk al gezien recht op die 3 a 4 jaar, dat ligt eraan hoelang een product hoort te werken.
Jaja, misschien dat je je gelijk kunt krijgen uiteindelijk, maar je hebt absoluut geen recht op een monteur aan huis die je laptop dan binnen een dag repareert... Indien je aanspraak wil doen op die 'wettelijke garantie' moet je vaak goed in je schoenen staan wil je je gelijk kunnen halen, en vaak gaan er lange reparatietijden overheen...

Je moet het niet zien als een extra garantie, maar meer een extra service dat je de komende 4 jaar geen ellende hebt met je notebook (lees: support en maken zonder te zeuren vanuit Dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Nieuwe BIOS versie voor de 1557 (alleen Windows 7)

Alweer Enhanced graphics quality. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stefmen schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:07:
[...]

Jaja, misschien dat je je gelijk kunt krijgen uiteindelijk, maar je hebt absoluut geen recht op een monteur aan huis die je laptop dan binnen een dag repareert... Indien je aanspraak wil doen op die 'wettelijke garantie' moet je vaak goed in je schoenen staan wil je je gelijk kunnen halen, en vaak gaan er lange reparatietijden overheen...

Je moet het niet zien als een extra garantie, maar meer een extra service dat je de komende 4 jaar geen ellende hebt met je notebook (lees: support en maken zonder te zeuren vanuit Dell).
Of je gaat goed met je notebook om en bespaard je het geld, bedoel je kunt het wel kopen maar je denk toch niet dat Dell het aanbiedt omdat hun producten binnen 4 jaar kapot gaan? Nee waarschijnlijk redden de meeste producten van Dell toch die 4 jaar.

En das dus lekker verdienen door Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:28

TMC

Ik heb een vreemd probleem met mijn 1537. Als ik het volume via de aanraakgevoelige knopjes wil veranderen, wordt de muis heel traag en reageert het toetsenbord slecht. Na een paar seconden verdwijnt dit dan weer. Er is echter geen enkel proces dat veel CPU vraagt, dus ik sta voor een raadsel waar dit door veroorzaakt wordt. Soms blijft het knopje ook hangen. Het lichtje dooft dan wel, maar hij blijt het volume verhogen waardoor het zonder dat je het kan stoppen op z'n allerhardst staat. Zeer irritant.

Weet iemand waar dit door komt? Snap er niks van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
driver probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Hmm ik hoor nu dus van me pa dat hij die EPP korting niet heeft.. Als ik daar gewoon een bedrijf in vul, zouden ze het dan ook geloven? O-) Anders ga ik even iemand anders zoeken die die korting wel heeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, maar het is niet echt netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefmen
Heeft iemand al eens CrystalDiskMark uitgevoerd?... Ik heb het gevoel dat mijn HDD niet goed genoeg performed...

Dit zijn mijn resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.cybertoolsite.net/content/photo/diversen/CrystalDiskMarkStefmen.png

Heeft het misschien hier iets mee te maken?:
Interface: Unknown Interface
Afbeeldingslocatie: http://www.cybertoolsite.net/content/photo/diversen/SpeccyHDUnknown.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dDCly.png
;(

maar ik dan ook de 7200.4 320 gig: met afstand de traagste 7200 rpm schijf op aarde 7(8)7
en dat terwijl ik nog speciaal om een downgrade van 500/5400 naar 7200/320 had gevraagd omdat deze sneller zou zijn -O-

nee echt, de schijf is het eerste onderdeel wat bij mij de prullenbak ingaat.
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.