Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2010
Dank voor alle reacties! Ik had geen rekening gehouden met al die kortingsopties. Ik zal eens bekijken welke voor mij in aanmerking komen.

Voor wat betreft het geheugen was ik uitgegaan van de N0055806 configuratie en niet de N0055801. Dus ook dank daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Topicstarter
dat iets niet mogelijk is is onzin, in het vorige topic was er iemand die er in was geslaagd een monsterkorting te bemachtigen door de standaard blu-ray driver te weigeren, maar toen stuitte de accountmanager op een foutmelding :')
de korting bedroeg overigens €180 :Y

bij dell is meer mogelijk dan je denkt, je moet alleen de juiste persoon treffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
bios A06 is uit voor de 1558's onder ons

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:43:
dat iets niet mogelijk is is onzin, in het vorige topic was er iemand die er in was geslaagd een monsterkorting te bemachtigen door de standaard blu-ray driver te weigeren, maar toen stuitte de accountmanager op een foutmelding :')
de korting bedroeg overigens €180 :Y

bij dell is meer mogelijk dan je denkt, je moet alleen de juiste persoon treffen
Volgens mij kom ik alleen voor de Mastercard Payback in aanmerking. En dat gaat telefonisch niet werken natuurlijk ;) Ik zal eens kijken welke optie het meeste voordeel oplevert: Online met MP of telefonisch met de juiste verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@iowland, als je een klein beetje zoekt via google op kortingsbonnen is het heel makkelijk om een 5% kortingsbon te vinden voor Dell.

Ik heb afgelopen vrijdag een bestelling geplaatst, 4% via mastercard en 5% via een kortingsbon.

Wellicht dat de juiste verkoper je ook dezelfde korting kan geven.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dihylopas
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
thuhoan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:28:
bios A06 is uit voor de 1558's onder ons
Thanks!

Maar geen informatie over te vinden verder. Toch maar updaten dan.

[ Decisions made in real time are never perfect. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 15:03
Heb mijn 1558 i5 hd5470 7200rpm 500gb 4gb binnen :D

Hij typt echt fijn, dat viel me echt op.
Ik heb namelijk ook mijn oog laten vallen op de sony vaio e series, en dat toetsenbord leek me een groot voordeel, maar ik denk dat ik met deze misschien nog wel meer tevreden ben!

Topding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361665

Ik ben serieus aan het overwegen om me een Dell Studio 15 (1558 met Intel Core i5 520) aan te schaffen, omdat het moederbord van m'n 'vorige' laptop het heeft begeven. Het ding ziet er fantastisch uit, maar er schijnen af en toe issues op te duiken, onder meer het spontaan rebooten (al was dat gefixed, niet?) en de overactieve (te luide) fans.
Ik vroeg me af hoe het nou zat met al die dingen; valt het allemaal best wel mee, of is dit allemaal opgelost? Ik vermoed dat de meeste problemen voortkwamen uit oudere modellen, maar ik had graag jullie mening gehoord :P

Verdere specs die ik op het oog had:
HD5470 1GB (is simpelweg de enige die hier in belgie online te bestellen valt ;) )
4 GB DDR3
Intel Wireless 6200
Het niet HD-scherm (wat is de prijs daarvan overigens?)
9-cell batterij

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ik denk dat ik je met problemen op lange termijn van de dell niet echt kan helpen. Well moet ik (nogmaals ^^) zeggen dat dit ding echt top is.

Wat betreft de specs, ik heb ongeveer dezelfde namelijk
de hd5470 valt me een beetje tegen, en hier bedoel ik niet mee dat ik er meer van had verwacht. Want ik wist dat hij niet alle spellen op high kon afspelen, laat staan full hd. Het niet hd-scherm heb ikzelf ook, heeft geen meerprijs, terwijl het hd-scherm een meerprijs van 70€ (toch? zoniet verbeter me :)) heeft. Echter vind ik het normale scherm echt top werken, zeker niet te weinig ruimte op webpagina's oid.

Intel wireless 6200 heb ik overwegen, maar ik ben toch voor de standaard kaart gegaan, waar ik met mijn vorige eee pc tot in de tuin letterlijk geen bereik meer had kan ik daar nu lekker internetten :) wat overigens goed te doen valt met brightness op zn hoogst

9 cell batterij heb ikzelf ook overwogen, zit dus een beetje in het zelfde schuitje als jij :) maar uiteindelijk niet gedaan, vanwege natuurlijk het gewicht, zon batterij weegt ook wat. En de extra afmetingen. Ben toch gegaan voor een strakke laptop die makkelijk is mee te nemen in zowel een sleeve als in een tas, en dat werkt toch iets minder met die batterij.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de snelle respons 8) Die problemen waren meestal al merkbaar vanaf het begin (zelfs het rebooten, maar dat werd opgelost met een bios-update als ik het goed begrepen heb). Hetzelfde van de luide koeling, dat was iets continu. Als je er nog niets van gemerkt hebt zit ik dus safe :)
Over de Intel-kaart, bedoel je dat je vorige laptop (met Intel) geen bereik had tot in de tuin, of was dat ook een Dell-receiver (en is die nu dus flink verbeterd)? De keuze zou eigenlijk meer voor later zijn: thuis staat een G-router, maar ik zie de mogelijkheid om later een N-router te plaatsen, vandaar. Daarop verder gaand: ziet iemand het nut in van de halve minikaart tegenover de Intel-antenne? Meer betalen voor iets dat kleiner is, maar je toch niet ziet...
Maar goed, als de standaard Dell-kaart ook al zo'n mooie ontvangst heeft, kan ik misschien nog dat geld uitsparen en deze nemen :9 Of een deeltje gebruiken voor de Blu-Ray speler :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuhoan
  • Laatst online: 21-12-2018
kan iemand mij helpen met deze stappen in de bios? ik zie nergens waar ik in de bios stap 2 en 4 kan veranderen :(

2. Check your BIOS settings and make sure that the S3 stand by type is allowed if you’re using it. Also make sure that your USB devices are set to be powered up at all times and that any power saving features are turned off.

3. In the BIOS ensure that the USB devices can wake the computer from stand by.

4. Bump the USB speed down in the BIOS from HISPEED (480 Mbps) to FULL SPEED (12 Mbps) or vice versa

thanks,

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb vandaag ook een Studio 15 besteld met:
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ)
1920 x 1080 Full HD WLED scherm
4096MB RAM
250 GB 5400RPM
HD5470 1GB
Intel Wireless 6200
Dell Wireless 365 Bluetooth-module
Ruby Red met satijnachtige afwerklaag
Win7 PRO x64

Kosten met 5% korting inc verzenden € 909,-

Levertijd staat nu echter op 13-07-2010, mag toch echt hopen dat hij eerder komt :(
Heb wel alle tijd om een mooie Crumpler bag uit te zoeken

[ Voor 14% gewijzigd door nwolsink op 04-06-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
€909? ik mag hopen dat dat een typo is of dat er 4 jaar garantie opzit, de prijzen van de i5 beginnen vij de 750...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:51:
€909? ik mag hopen dat dat een typo is of dat er 4 jaar garantie opzit, de prijzen van de i5 beginnen vij de 750...
Kan er niet wat anders van maken, om het FULL HD scherm te krijgen moest ik een volledig custom config doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
telefonisch geprobeerd? heb hier dingen gelezen die het telefonisch toch goedkoper kregen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Citizan schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:57:
telefonisch geprobeerd? heb hier dingen gelezen die het telefonisch toch goedkoper kregen dacht ik
Ja dat pakte bij mij vandaag echter averechts uit, via web was door de korting van 5% dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn broer had 2 4 maanden geleden dezelfde config met 4570 en een dell wifi kaartje voor 795,nogwat
full-hd scherm ook

sterker nog, als je de i7 van de site af plukt is het dezelfde prijs en heb je 6GB RAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:41
nwolsink schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:55:
[...]...moest ik een volledig custom config doen
Daar zit denk ik ook het probleem.

Alles wat je veranderd of erbij besteld is behoorlijk aan de prijs. Het beste is een configuratie te bestellen die het dichtste bij je wensen liggen. Het kan dan wel eens zo zijn dat je dan inderdaad meer kan krijgen voor hetzelfde geld (zoals Darkstone aangeeft).
Het kan ook zijn dat je met een duurdere configuratie een drempel voor het kortingspercentage overschrijdt die je in de eerste instantie niet ziet, omdat deze pas aan het eind van de rit doorgerekend wordt. Hierdoor kan je dan uiteindelijk wel eens lager uitkomen dan met een "kale" maar flink gewijzigde configuratie.

Het is daarom zaak om alle beschikbare configuraties met alle kortingen door te rekenen, voor je een besluit neemt. Kortom puzzelen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Wetende dat mijn config €850 zonder garantie kostte en die een 9-cell batterij en een 500GB HDD bevat, is de jouwe echt wel duur (en hier zit dan nog geen korting op).

Je moest telefonisch gewoon het juiste nummer doorgeven en zeggen dat je een Full HD scherm wou. Dan had je waarschijnlijk een pak minder betaald.

EDIT:
Misschien kan je overwegen om je bestelling te annuleren. In principe zou je al het geld terug moeten krijgen dan. Dan maak je die bestelling opnieuw, maar voor zeker €200 minder :)

[ Voor 29% gewijzigd door Bv202 op 04-06-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bv202 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:44:
Misschien kan je overwegen om je bestelling te annuleren. In principe zou je al het geld terug moeten krijgen dan. Dan maak je die bestelling opnieuw, maar voor zeker €200 minder :)
die 2 moet waarschijnlijk een 1 zijn...

overigens, check de specs in mijn sig, dat was €912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:52:
[...]

die 2 moet waarschijnlijk een 1 zijn...

overigens, check de specs in mijn sig, dat was €912
Ow, je hebt gelijk :P

In dat geval valt de prijs nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb al met al aardig wat configs doorlopen en kwam "deze week" niet beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 16:17
even een kleine melding, Ik heb mijn studio nu draaien op ubuntu 10.04 ( dualboot met win7) Noog nooit met Linux gedraait, maar het werkt echt heel lekker. Zit er zelfs aan te denken om volledig om te gaan naar Ubuntu.

later!

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als ik m nu zonder full-HD samenstel kom ik op 760 uit
€70 erbij is nog altijd veel minder da €900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik ben van plan de N0655806 te kopen (i7, 6GB, ATI 5470 (1GB), 1080p-scherm).
Zijn er hier al mensen die deze (of een vergelijkbare) config hebben en die meer weten over het verbruik en de accuduur van dit beestje?
Ik twijfel namelijk of ik de standaard accu zal vervangen door een 9cels versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
check de reviews in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
Nadat ik dit gedaan heb, ben ik geen reviews met de i7-cpu tegengekomen.
De i7 heeft volgens notebookcheck een tdp die 10Watt hoger ligt dan de i5 van de recenties, ik weet niet hoeveel hiervan merkbaar is bij gebruik in bijvoorbeeld een collegezaal.
Over de geïntegreerde graka bij de i7's zie ik ook weinig informatie, als die werkend te krijgen is als hybride kaart, zou je een stuk langer met de batterij kunnen doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:01
Tot nu toe is geloof ik apple de enige die op die manier werkt dat de laptop zn gpu uitzet en op de onboard gpu draait en als het moet dan slaat de nvidia aan en springt bij.
Ik heb zelf een i7 met 4 gig 6-cell en een normaal scherm maar als ik de stekker eruit haal dan geeft ie aan dat ik nog 1.5 uur met de accu kan doen dus ik gok dat je 1 a 2 uur met 1 accu doet ligt aan het gebruik.
Bij normaal gebruik dan hoor je de fan niet maar als je beetje gaat werken dan gaat de fan ook bijspringen en dat levert geen blije gezichten op naast je in de collegezaal denk ik :+

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boschjesman schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:29:
Nadat ik dit gedaan heb, ben ik geen reviews met de i7-cpu tegengekomen.
o nee?

http://www.notebookcheck....557-Notebook.23009.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353922

Die strooiwagen was zeker niet overdreven!

Bij het bestellen kreeg ik als afleverdatum 12 juli door. Hij komt echter a.s. dinsdag al! :*)
Vorige week zaterdag besteld, dus dat is mooi vlot. Als aanpassingen heb ik een full hd scherm, intel 6200 en midnight blue cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
@darkstone. Ik had mij beperkt tot de reviews van de 1558-series, met de nieuwere (zuinigere) grafische kaart.
Maargoed, denk eerlijk gezegd dat ik wel met zo'n batterijduur kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Anoniem: 353922 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:28:

Bij het bestellen kreeg ik als afleverdatum 12 juli door. Hij komt echter a.s. dinsdag al! :*)
Vorige week zaterdag besteld, dus dat is mooi vlot. Als aanpassingen heb ik een full hd scherm, intel 6200 en midnight blue cover.
Hehe, same hier. 12 juli was de leverdatum en komt (hopelijk) dinsdag al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boschjesman schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:41:
@darkstone. Ik had mij beperkt tot de reviews van de 1558-series, met de nieuwere (zuinigere) grafische kaart.
Maargoed, denk eerlijk gezegd dat ik wel met zo'n batterijduur kan leven.
1555=c2d
1557=i7Q
1558=arrandale i3/i5/i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 353922 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:28:

Kijk dat willen we graag horen, bij mij staat de datum nu nog op 13 juli hopen dat ik ook mazzel heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
Niet geheel on-topic maar wat zijn de kortingsmogelijkheden bij Dell Inspiron 1564's? (Core i3's) Alle coupons werken pas vanaf €799. Bellen voor geluk is de enige optie?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289641

Welke coupons, wil denk ik namelijk gewoon die van 799 kopen. Maar wat ik me nog afvroeg, je kunt kiezen uit 3 wifi-kaartjes. Heeft het te maken met ontvangst? En is het aan te raden de duurdere variant te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Heeft met 2 dingen te maken, de afstand tot waar je nog kunt internetten vanaf je router in dit geval simpel hoe duurder je gaat hoe verder je komt(bij die 3 kaartjes van dell dan).
2e is of het kaartje ook wifi-N ondersteund dat is theoretish max 300mb/s ipv 50mb/s van de normale kaartjes(je router moet dus ook een N kaart hebben anders heb je er niks aan dan pakt ie gewoon 50mb/s)
Ik heb gewoon het standaard dell(broadcom) kaartje genomen en voor de vakantie heb ik een losse ontvanger met antenne via usb om zo toch te kunnen internetten(bereik van zon 100 meter laptop komt niet verder dan 25 denk ik)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bereik is onzin, elke fabrikant gebruikt daar andere methoden voor.

bovendien hangt het voor een groot deel af van de signaalsterkte van je router, word deze dubbel zo hoog, kan je in theorie dubbel zo ver weg internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-06 20:29
Anoniem: 303530 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:23:

bovendien hangt het voor een groot deel af van de signaalsterkte van je router, word deze dubbel zo hoog, kan je in theorie dubbel zo ver weg internetten
Let er wel op dat er wel degelijk verschil is in ontvangst. Zo heeft de intel 5100 maar 2 antennes en de 5300 heeft er 3. Dit merk je wel degelijk in het bereik
(ik weet niet of dit nog de modellen zijn waar je tegenwoordig uit kunt kiezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoezo zou ik dan een duurdere versie nemen? Wat is het voordeel ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik ben een huis tuin en keuken gebruiker; heb thuis een Wireless N netwerk met daaraan verbonden een S15 met standaard dell b/g kaart en een pc met de dikste intel N kaart. Merk ik verschil met de standaard dingen? Nee, totaal niet...zowel op de laptop als op de pc vol bereik in het hele huis, speedtest.net geeft zowel op de laptop als op de pc 19,9 mbps aan, merk allemaal niet zoveel verschil..

Ben blij dat ik destijds niet bijbetaald heb voor de N kaart, al was het verschil niet zo enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Anoniem: 303530 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:23:

Ehh onzin?
Het vermogen van de chip is anders per fabrikant en type chip en het aantal antennes maakt ook het verschil meer smaken zijn er niet.
Zo kan ik met mn externe veel meer ontvangen omdat die meer zend/ontvangst vermogen heeft dan een laptop chippie.
Dus voordat je gelijk gaat roepen het maakt wel degelijk uit :O
bear87 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:33:
Ik ben een huis tuin en keuken gebruiker; heb thuis een Wireless N netwerk met daaraan verbonden een S15 met standaard dell b/g kaart en een pc met de dikste intel N kaart. Merk ik verschil met de standaard dingen? Nee, totaal niet...zowel op de laptop als op de pc vol bereik in het hele huis, speedtest.net geeft zowel op de laptop als op de pc 19,9 mbps aan, merk allemaal niet zoveel verschil..

Ben blij dat ik destijds niet bijbetaald heb voor de N kaart, al was het verschil niet zo enorm.
Kijk eens naar de verbindings snelheid van je draadloze verbinding als die meer dan 60 mb's aangeeft dan zit je wel degelijk op N anders gewoon op B/G(54mb/s max) en als ik een bestandje overzend merk je echt wel het verschil tussen 54 of 300 ;)

[ Voor 39% gewijzigd door naaitsab op 06-06-2010 16:53 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Dat zul je vast merken, maar de vraag is: Doe je het ook?

Ik zet nooit bestanden over via wifi. Wifi is voor mij echt puur en alleen voor draadloos internet. Het kan heel goed dat een ander zijn wifi heel anders gebruikt en dat diegene wel voor N moet gaan. Voor mij zou het echter compleet zinloos zijn :) Kijk dus gewoon een beetje naar je eigen gebruik als je wil weten welke kaart je moet kiezen, dat is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
HD streamen gaat (net) via N maar niet via G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boschjesman
Ik ga er vanuit dat mijn laptop langer meegaat dan mijn draadloze accesspoint, mocht ik deze vervangen komt er een 802.11n-versie te hangen. En aangezien een AP vervangen makkelijker gaat dan een netwerkkaartje, lijkt het me handiger om meteen een netwerkkaart te nemen die met die toekomstige techniek kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Netwerk kaartje vervangen is kwestie van onderplaat open(3 schroefjes) kaartje eruit nieuw kaartje erin plaat weer monteren en klaar. Als je ze in de winkel wilt kopen zijn ze nogal prijzig(via ebay zijn ze voor reële prijzen te verkrijgen)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Ik ben hier en daar aan het kijken voor een nieuwe laptop
ik dacht eerst aan een dell 17 maar die is te groot voor school

maar nu ben ik aan het kijken voor Dell 15 1558 met een i5 erin
iemand evaring mee ?

http://www1.euro.dell.com...udio-1555&s=dhs&cs=nldhs1

Die van 679

Ik heb veel gelezen maar het is mij niet echt duidelijk hoe de speaker klinken van de laptop ?

Ik wil hem voor school gebruiken (ik weet nog niet wat voor sotware ik krijg voor school is niet gezegd, maar deze voldoet wel aan alle eisen)
verder wil ik echt weten hoe de speaker geluid is en of er een subwoofer in zit ?
op hun site staat van wel maar hoor hier en daar dat het niet waar is klopt dat ?

verder is de fan echt zo irritant of valt het allemaal wel mee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 299404 op 07-06-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja, onzin, de gemiddelde fabrikant zet "100m bereik" op het doosje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
@bluff-don-1993

Ik vind de speakers behoorlijk goed ja! Valt mee heel erg mee, natuurlijk is het niet zo goed als externe boxen maar beter dan ik verwacht had.

Tja, de fan spint soms wel op en dan weer niet, tijdens gamen spint hij ook flink op maar ikzelf vind het niet echt irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Citizan schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:27:
@bluff-don-1993

Ik vind de speakers behoorlijk goed ja! Valt mee heel erg mee, natuurlijk is het niet zo goed als externe boxen maar beter dan ik verwacht had.

Tja, de fan spint soms wel op en dan weer niet, tijdens gamen spint hij ook flink op maar ikzelf vind het niet echt irritant..
Okee mooi dus de subwoofer werkt ook gewoon bij iedereen ?
want op internet staat wel dat hij een subwoofer heeft maar dat het niet goed werkt bij de meeste mensen
http://en.community.dell..../p/19300158/19572846.aspx

en ik heb liever niet als ik op school zit, dat de fan hard gaat draaien heletijd, ja okee voor paar sec is het geen probleem dat is normaal

Dan denk ik dat ik hem rond eind van de maand ga bestellen met backlit keyboard (lijkt mij wel handig voor in de avond en het kost maar 30 euro meer ong)
ben nog een beetje aan het rond kijken maar bij Dell kom je tog wel goedkoper uit merk ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 299404 op 07-06-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik zit op eBay wat te zoeken naar een backlight keyboard voor de studio 15 "1558" maar deze vind ik niet, hoe model specifiek moet hij zijn zou nl zonde zijn als ik een verkeerde haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1555, 1557, 1558, maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
Ow goed om te weten ook voormij :)

Ga misschien ook wat aanschaffen, ik had iets van gemwom.com ofzo voorbij zien komen? Hoe zit het daar qua verzendkosten en levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.gemwon.com/ShowProduct.aspx?ID=2373

€19,iets met de dollarkoers van een maand of 8 geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
Dus nu ongeveer 25 :P

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
OK, dat wordt hem dan, heeft iemand een foto van een werkend / geïnstalleerd backlit keyboard van Gemwon?
Edit: ze zijn niet meer op voorraad :(

[ Voor 5% gewijzigd door nwolsink op 07-06-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog steeds je geld waard imo :)
nwolsink schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:21:
inderdaad, ik had een van de laatste, ze krijgen niet echt vaak leveringen...
miss even een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wat zitten rondneuzen voor mezelf, maar ik vrees dat het opsporen van een correct (= AZERTY ;) ) backlit toetsenbord nog moeilijker is... Jammer ;w
Nuja, het zal me niet beletten om gauw een order te plaatsen denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
nwolsink schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:21:
[...]

OK, dat wordt hem dan, heeft iemand een foto van een werkend / geïnstalleerd backlit keyboard van Gemwon?
Volg het al een tijd zijn al een maand of 4 niet op vooraad :F
Heb evt nog een backlit tb liggen post staat aantal paginas terug met fotos.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
Yes, heb dan eindelijk de mijne besteld:

Dell Studio 1558
i7-720QM
6GB RAM
500GB 7200rpm HDD
1GB ATi Radeon 5470
Full HD 1080p beeldscherm

Besteld via deze aanbieding met 5% korting en 4% korting op de bruto aanschafprijs (excl. verzendkosten) via de cashback-site van Mastercard.

Geschatte levertijd is 12 juli, maar gezien de ervaringen in dit topic mag ik hopen dat dat wel wat eerder zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Passen al die 1555 - 1557 tobo's ook op de 1558?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Hey,

Heb net mijn laptop ontvangen :D

Op 't eerste zicht lijkt het goed (hoewel de 9-cell batterij toch iets meer uitsteekt dan ik gedacht had, hopelijk krijg ik dit in een sleeve), maar heb wel even twee vraagjes:

1) Ik had in-home garantie besteld met accidental damage. Hier zijn geen papieren ofzo voor meegeleverd. Is dat normaal?

2) Normaal kan Windows weergeven hoelang de batterij nog meegaat. Hier staat dit echter niet bij (kan ook enkel kiezen tussen Dell en energiebesparing). Kan ik dit ergens weergeven?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bv202 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:39:
Hey,

Heb net mijn laptop ontvangen :D

Op 't eerste zicht lijkt het goed (hoewel de 9-cell batterij toch iets meer uitsteekt dan ik gedacht had, hopelijk krijg ik dit in een sleeve), maar heb wel even twee vraagjes:

1) Ik had in-home garantie besteld met accidental damage. Hier zijn geen papieren ofzo voor meegeleverd. Is dat normaal?

2) Normaal kan Windows weergeven hoelang de batterij nog meegaat. Hier staat dit echter niet bij (kan ook enkel kiezen tussen Dell en energiebesparing). Kan ik dit ergens weergeven?

Bedankt :)
Staat dat niet meer rechtsonderin, waarook je netwerkverbinding icoontjes staan?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Normaal wel ja, maar hier staat 't er dus niet bij.

Waar kan ik die herstelpartitie trouwens vinden die Dell Local Backup gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44
Ga met je muis erboven hangen (de cursor dus :P), dan verschijnt het. Overigens niet als je 'm hebt aangesloten op de adapter.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ja, dat weet ik ook wel :P

Maar bij mij verschijnt het dus niet:
http://img268.imageshack.us/img268/3276/batteryo.png

EDIT:
Heb 't gevonden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bv202 op 08-06-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
volgens mij is het tijd voor deel 3, nog aanbevelingen voor de TS?
vul hier je servicetag in:
http://support.euro.dell....t_central?c=nl&l=nl&s=gen

als het goed is moet er dan ergens staan wat je lopende "servicecontracten" zijn, mijn service loopt tot 21-09-2013 :9

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-06-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 30-05 22:30
l0wland schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:58:
Yes, heb dan eindelijk de mijne besteld:

Dell Studio 1558
i7-720QM
6GB RAM
500GB 7200rpm HDD
1GB ATi Radeon 5470
Full HD 1080p beeldscherm

Besteld via deze aanbieding met 5% korting en 4% korting op de bruto aanschafprijs (excl. verzendkosten) via de cashback-site van Mastercard.

Geschatte levertijd is 12 juli, maar gezien de ervaringen in dit topic mag ik hopen dat dat wel wat eerder zal zijn ;)
Sterke config!

Je hebt geen epp gebruikt?
En ga je software refund nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:38:
volgens mij is het tijd voor deel 3, nog aanbevelingen voor de TS?

[...]

vul hier je servicetag in:
http://support.euro.dell....t_central?c=nl&l=nl&s=gen

als het goed is moet er dan ergens staan wat je lopende "servicecontracten" zijn, mijn service loopt tot 21-09-2013 :9
Bedankt, de mijne vervalt op 3 juni 2013 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De afleverdatum staat bij mij op vandaag, maar hij is er nog niet....
Daar zit je dan de hele dag voor thuis te wachten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04 07:21
Als ik dat doe, krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ANfE74WevVXPc2YbhlvYmsbJ/full.png

Dat eerste, dat snap ik, dat is mijn 4 jaar in-home, maar wat heb ik nog een 50-tal dagen, die "CAR"?

(Nouja, niet dat die garantie iets voorstelt, als het erop aankomt, maar toch wil ik het wel even weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:48
Mijn touchpad werkt niet meer zo lekker van de Studio 1555
De rechtertoets doet het niet meer. erg irritant.

Nieuwste drivers geinstalleerd, heeft helaas niks geholpen.

Iemand nog ideeen?
Draai Windows 7 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat heb ik ook, ik dacht dat is iets van die 1-year data storage ofzo?

@ dennis: deze drivers?
http://www.synaptics.com/support/drivers

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-06-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:30:
dat heb ik ook, ik dacht dat is iets van die 1-year data storage ofzo?
Zal dat idd zijn. Kan weinig anders bedenken dat 1 jaar loopt.
Dank. :)
Links zijn dood daar. :/

[ Voor 28% gewijzigd door Tweaker36 op 08-06-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:|

ik heb m nog in cache staan downloaddatum 14 december, windows 7 x64 14.0.3.C :>
ik heb ook nog een onofficiele 14.0.6.0 ergens, mocht deze versie het niet doen op x86

momentje.. alstu

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 08-06-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, denk toch echt dat ik de Dell studio 15 koop van 799 euro.. Is wel goede laptop toch, als ik gewoon lekker snel wil browsen, msnen beetje office, filmpje wil kijken(stream ik anders wel naar me xbox) en heel soms gamen(MW2?, Blur?) En natuurlijk voorbereid op de toekomst!
Mijn rekensom is tevens als volgt: 800 euro (30 procent aftrek) = 560 euro - 100 euro voor software refund = 460 euro. Mooie prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Full HD op 15.6" is echt top! Ik heb er nu een paar uur mee gewerkt en wil niet meer terug _/-\o_

De lettertjes zijn in Firefox wel een pak kleiner dan in Internet Explorer (die in Firefox zijn goed). Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bv202 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:37:
De lettertjes zijn in Firefox wel een pak kleiner dan in Internet Explorer (die in Firefox zijn goed). Hoe komt dit?
de dpi staat standaard op 125%, firefox negeert deze instelling (terecht, daar heb je browser zoom voor)

het is overigens de bedoeling dat de dpi op 100% staat, anders heb je effectief iets minder dan 900p (snel uitgerekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Ah, op die manier :)

Heb de DPI op 100% gezet, best nog te doen. Enkele stukjes tekst zijn wel extreem klein (zoals de URL-bar in Firefox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het word wel klein idd, maar als je dat allemaal kan lezen (zoals ik) dan bied dit scherm een enorme meerwaarde.

maar dat had je vast al door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Lezen gaat nog net, erg scherp allemaal :P

En dit scherm is idd awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223288

Tweaker36 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:13:
[...]

Als ik dat doe, krijg ik dit:
[afbeelding]

Dat eerste, dat snap ik, dat is mijn 4 jaar in-home, maar wat heb ik nog een 50-tal dagen, die "CAR"?

(Nouja, niet dat die garantie iets voorstelt, als het erop aankomt, maar toch wil ik het wel even weten)
CAR: Collect and return lijkt me! Ook al zal die wel "overruled" worden door je "in home support"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44
Vandaag 2x router gereset omdat internet op zowel laptop als telefoon erg langzaam was. Toen op geniale idee gekomen om van WiFi kanaal te veranderen (stond op 11, nu op 8). Opeens, na 2 weken langzaam internet laden webpagina's weer zoals het hoort :). Lekker, zulke buren die allemaal op kanaal 11 gaan zitten uitzenden :P.

Heb trouwens vrijwel nog geen krasjes op m'n Studio. Alleen een paar hele kleine aan de zijkant die niet opvallen zonder dat je weet waar ze exact zitten. Kwam doordat mijn laptop sleeve een rits had, die aan de binnenkant er net bij langs schuurde :|.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Anoniem: 289641 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:26:
Hmm, denk toch echt dat ik de Dell studio 15 koop van 799 euro.. Is wel goede laptop toch, als ik gewoon lekker snel wil browsen, msnen beetje office, filmpje wil kijken(stream ik anders wel naar me xbox) en heel soms gamen(MW2?, Blur?) En natuurlijk voorbereid op de toekomst!
Mijn rekensom is tevens als volgt: 800 euro (30 procent aftrek) = 560 euro - 100 euro voor software refund = 460 euro. Mooie prijs toch?
Hoe krijg je 30% aftrek voor elkaar?

Suggesties voor nieuwe deel:

-Een lijst van links naar de dell deals, want behalve de 3 die op dell staan, zijn er nog een stuk meer "verborgen"
-Foto's van laptop in gebruik

[ Voor 13% gewijzigd door SAWYER op 09-06-2010 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:17:
het word wel klein idd, maar als je dat allemaal kan lezen (zoals ik) dan bied dit scherm een enorme meerwaarde.

maar dat had je vast al door :+
Kan ik zeker bevestigen, op aanraden van o.a. jou heb ik het scherm ook, en ik ben er maar wat blij mee. Zeker nu ik op 2 verschillende plekken woon, en dus de helft van de tijd mijn externe scherm mis, merk ik hoeveel meerwaarde mijn laptop heeft. In mijn ogen maakt deze resolutie je laptop tot een volwaardig desktopvervanger, want wat werk ik heerlijk op dit scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
SAWYER schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:03:
[...]

Sterke config!

Je hebt geen epp gebruikt?
En ga je software refund nog doen?
Inderdaad een sterke config. Het is dan ook een desktopvervanger.

Nee, ik heb geen epp gebruikt (doe zelf niets met Dell en heb niemand in mijn omgeving gevonden die er iets mee doet). En ik denk niet dat ik de software refund ga doen, aangezien ik het meegeleverde OS (Win7 US) gewoon wil gaan gebruiken.

Uiteraard hoor ik het graag wanneer ik iets volledig over het hoofd heb gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAWYER schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 01:37:
[...]

Hoe krijg je 30% aftrek voor elkaar?

Suggesties voor nieuwe deel:

-Een lijst van links naar de dell deals, want behalve de 3 die op dell staan, zijn er nog een stuk meer "verborgen"
-Foto's van laptop in gebruik
Aftrek via mijn moeder haar eigen gebruik, het gaat ook wel om haar laptop. Maar ik wil zelf natuurlijk er ook op gamen(A), wat ook wel mag. Maargoed, die genoemde dingen kunnen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
l0wland schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:46:
[...]

Inderdaad een sterke config. Het is dan ook een desktopvervanger.

Nee, ik heb geen epp gebruikt (doe zelf niets met Dell en heb niemand in mijn omgeving gevonden die er iets mee doet). En ik denk niet dat ik de software refund ga doen, aangezien ik het meegeleverde OS (Win7 US) gewoon wil gaan gebruiken.

Uiteraard hoor ik het graag wanneer ik iets volledig over het hoofd heb gezien ;)
Als je in je link "nldhs1" had veranderd naar "nlepp1" dan kreeg je de epp korting al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Meer dan 70 processen hier :O

Welke software kan gerust verwijderd worden? Dit maakt de laptop toch wel een stuk trager bij het opstarten en ik heb geen zin om te formatteren en weer liggen te zoeken naar drivers en dergelijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bv202 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:51:
Meer dan 70 processen hier :O

Welke software kan gerust verwijderd worden? Dit maakt de laptop toch wel een stuk trager bij het opstarten en ik heb geen zin om te formatteren en weer liggen te zoeken naar drivers en dergelijke :P
alle behalve dell quickset en ATI ccc, zo ongeveer

een verse instal is vaak een beter idee

ik heb er hier 50 draaien overigens, dat is inclusief rmclock, winamp, een .bat, notepad++, firefox, µtorrent, en xampp :9

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-06-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Waarvoor dient die Dell Quickset dan? Functietoetsen?

Want er is hier een hoop andere software aanwezig, gaande van webcamsoftware en intel wireless software tot "intel turbo boost technology". Weet niet of het zo verstandig is deze te verwjderen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bv202 op 09-06-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu dan ook mijn Studio15 binnen, ziet er super gelikt uit!
Ik heb er echter geen Windows DVD bij zitten?
Moet ik dit alsnog aanvragen, want wilde eigenlijk de boel ff formateren en dan niet al die onzin installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je kan (kon?) bij de bestelling aangeven de DVD's te ontvangen, dit kost €5

prima idee imo: ik installeer hem wel via een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Anoniem: 353922 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:51:
Moet ik dit alsnog aanvragen, want wilde eigenlijk de boel ff formateren en dan niet al die onzin installeren...
Originele Windows dvd krijg je er nooit bij. Wel de zogenaamde recovery dvd's, maar als je die installed zit je weer met je vaste HD partitionering, trialware en andere zooi.
Beter dus dat je zelf even een DVD regelt (als je mij begrijpt), en dan met jouw licentie activeert.

Recovery dvd's kosten idd €5 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 15:20
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:03:
[...]

alle behalve dell quickset en ATI ccc, zo ongeveer

een verse instal is vaak een beter idee

ik heb er hier 50 draaien overigens, dat is inclusief rmclock, winamp, een .bat, notepad++, firefox, µtorrent, en xampp :9
hier 92 processen en laptop staat nu zo'n half dag aan >:) is ook een "schone" installatie van een maandje oud! maar is mijn eigen schuld sluit nooit wat af ;) straks maar is herstarten :+

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn windows "uptime" is doorgaans meer dan een week. ik hibernate altijd, alleen waarneer een programma erom vraakt restart ik :P

op de PC van mijn ouders draaien <40 processen met iets meer dan 600MB in gebruik :+ maar dat is 32 bit, die van mij komt zelden onder de 1GB

edit: en we hebben een nieuw deel :)
[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 09-06-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Tweaker36 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 19:06:
[...]

Originele Windows dvd krijg je er nooit bij. Wel de zogenaamde recovery dvd's, maar als je die installed zit je weer met je vaste HD partitionering, trialware en andere zooi.
Beter dus dat je zelf even een DVD regelt (als je mij begrijpt), en dan met jouw licentie activeert.

Recovery dvd's kosten idd €5 extra.
ik heb de dvd erbij besteld voor 5 euro, dit staat op de pakbon:
OS Media : MUI Windows 7 Home Premium (64 BIT) Resource DVD

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Anoniem: 353922 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:51:
Ik heb ook geen DVD bijbesteld. Die geïnstalleerde backup-software van Dell biedt blijkbaar wel een optie om een herstel-DVD te maken, maar dit is dan waarschijnlijk wel met al die rommel erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica