Ik denk dat ik je met problemen op lange termijn van de dell niet echt kan helpen. Well moet ik (nogmaals ^^) zeggen dat dit ding echt top is.
Wat betreft de specs, ik heb ongeveer dezelfde namelijk
de hd5470 valt me een beetje tegen, en hier bedoel ik niet mee dat ik er meer van had verwacht. Want ik wist dat hij niet alle spellen op high kon afspelen, laat staan full hd. Het niet hd-scherm heb ikzelf ook, heeft geen meerprijs, terwijl het hd-scherm een meerprijs van 70€ (toch? zoniet verbeter me

) heeft. Echter vind ik het normale scherm echt top werken, zeker niet te weinig ruimte op webpagina's oid.
Intel wireless 6200 heb ik overwegen, maar ik ben toch voor de standaard kaart gegaan, waar ik met mijn vorige eee pc tot in de tuin letterlijk geen bereik meer had kan ik daar nu lekker internetten

wat overigens goed te doen valt met brightness op zn hoogst
9 cell batterij heb ikzelf ook overwogen, zit dus een beetje in het zelfde schuitje als jij

maar uiteindelijk niet gedaan, vanwege natuurlijk het gewicht, zon batterij weegt ook wat. En de extra afmetingen. Ben toch gegaan voor een strakke laptop die makkelijk is mee te nemen in zowel een sleeve als in een tas, en dat werkt toch iets minder met die batterij.
Succes met je keuze!