[Multi] F1 2010 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 69.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 14:15
Splinter Cell schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:50:
[...]

Nee een xml bestandje, met één lange vage code regel.
F1 2010 :9~
Kzit alleen te denken of ik hem ga kopen of niet :o. hou wel van race games maar ziet er wat arcade achtig uit.
Kweet dat je veel opties uit kunt zetten maar toch :p. Als je die filmpjes zo bekijkt, hoop dat er ook een demo ofzo voor is.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 14:30
Harrie schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 16:48:
[...]

* Harrie heeft de xbox versie gepre-ordered iig! En ik denk phusebox ook. Vast nog wel meer toch?
Kijk dat zijn er al drie of vier als ik de threads goed gelezen heb :-)

Max online is 12 en daar zitten we nog voor geen enkele versie aan, is ook wel lekker want dan is ook niemand teleurgesteld als iedereen savonds kan spelen.

Ps net de fanatec turbo s besteld met de club sport pedals, xbox stuurtje (vooral de pedals vind ik niet fijn)

Heb ook nog maar 1 foto gezien van een mooie setup, zijn er meer mensen die een gave setup hebben?

Zelf ben ik maar weer eens wat geld gaan steken in een fijne setup en zal wel eens een foto plaatsen zodra ik alles gereed heb :-)

GFDA xbox360: oRONALDo

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
rgarretsen schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 19:29:
[...]

Ps net de fanatec turbo s besteld met de club sport pedals,

GFDA xbox360: oRONALDo
Daar ga echt geen spijt van krijgen, je kunt niet in woorden uitdrukken hoe groot het verschil is met het MS stuurtje.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff zit niet mee. Kom er dus nu achter dat de fanatec turbo s niet gaat passen op mijn week oude wheelstand pro...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Klopt, die bestel je per model. Heb zelf nog een DFP maar de G27 versie besteld met DFP beugels. Nu kan ik iig kiezen tussen de Logitech modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 193933 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:17:
Klopt, die bestel je per model. Heb zelf nog een DFP maar de G27 versie besteld met DFP beugels. Nu kan ik iig kiezen tussen de Logitech modellen.
Niet alleen dat, et is ook gewoon geen optie voor de fanatec, en dan vooral de pedalen zijn een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eurogamer Review
, the out-of-car segments are still the length of one of Monza's straights from being convincing, but their inclusion remains welcome and will no doubt be improved in subsequent editions. The fundamental point is that in every other regard F1 2010 can consider itself champion material. The best F1 season in years deserves the best F1 game in years – thankfully, that's exactly what it's got.
Interessante review vanuit het oogpunt van een casual racer die duidelijk weet waar hij het over heeft wat betreft F1 en race games.
Ik begin er nu wel echt zin in te krijgen. Waarschijnlijk loop ik volgende week gewoon even naar de Saturn tegenover kantoor om hem te halen. Ik heb geen zin in wachten op de postbode en hopelijk ligt hij al 1 of 2 dagen eerder in de schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ik heb deze tv reclame hier nog niet voorbij zien komen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Official F1 2010 TV advert (HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zamorano schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:19:
Eurogamer Review

[...]

Interessante review vanuit het oogpunt van een casual racer die duidelijk weet waar hij het over heeft wat betreft F1 en race games.
Ik begin er nu wel echt zin in te krijgen. Waarschijnlijk loop ik volgende week gewoon even naar de Saturn tegenover kantoor om hem te halen. Ik heb geen zin in wachten op de postbode en hopelijk ligt hij al 1 of 2 dagen eerder in de schappen.
Hij zou sowieso donderdag in de winkel liggen ipv vrijdag, is al van meerdere kanten bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Keith van F1Fanatic (de F1 fans kennen de site vast wel) heeft ook een leuk interview met de makers.

Deel 1

Deel 2
Phusebox schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:23:
[...]

Hij zou sowieso donderdag in de winkel liggen ipv vrijdag, is al van meerdere kanten bevestigd.
Ik dacht eigenlijk al dat donderdag gewoon de release datum is. :)
Op Steam staat ook de 23e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316349

Alleen maar mooi dat het een dag eerder uit komt. Scheelt mij weer wachten tot ik 't werkelijk ontvangen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Zamorano schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:19:
Eurogamer Review

[...]

Heb precies hetzelfde, sta smorgens gewoon lekker bij de winkel voor de deur haha. Of misschien zelfs al op donderdagavond even langsgaan..

Leuke review trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Phusebox schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 21:23:
[...]

Ah is dat zo? Dat dacht ik eerst ook bij veel webshops staat de 24e als release datum.
Achja alleen maar beter! :)

Edit:
Nog een leuke review van vandaag:
http://www.videogamer.com/ps3/f1_2010/

Nu het zo dichtbij komt en de (overwegend postieve) reviews binnendruppelen wordt het wachten
echt zwaar. :P

[ Voor 22% gewijzigd door RDMA op 17-09-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

De knoop door gehakt en de pc versie in de pre-order staan.
Hopelijk eindelijk weer een goede officiële f1 game.

Zit er zelfs aan te denken om weer een stuur en pedalen aan te schaffen, maar zijn ze beter dan een jaar of 10 geleden?

Heb toen een MS sidewinder stuur gehad, maar vooral het rem pedaal beviel me voor geen meter(totaal geen tegen druk en gevoel voor hoe hard je remt).
Een fantec met pedalen lijkt me in ieder geval te duur net als een G27.

Wat is er aan leuke sturen + pedalen voor €100 - €150
Je hebt in ieder geval de logitech GT voor €95 en van thrusmaster heb je F430 FF
Maar hebben deze een beetje een lekker rem pedaal?

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De pc versie heb ik ook gepreorderd, maar ik constant te kijken of er niet toevallig een xbox360 versie gelekt is.

Ik wil de game gewoon nu spelen ! Gelukkig voor CM is de game nog niet gelekt, maar dit de game waar ik al jaren naar uit heb gekeken. Dat word nog een heeeel lange week!

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb nog maar 11 verlof uren voor de rest van het jaar maar daar gaan er vrijdag zeker 8.25 vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 13:35
brid schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 22:05:
De knoop door gehakt en de pc versie in de pre-order staan.
Hopelijk eindelijk weer een goede officiële f1 game.

Zit er zelfs aan te denken om weer een stuur en pedalen aan te schaffen, maar zijn ze beter dan een jaar of 10 geleden?

Heb toen een MS sidewinder stuur gehad, maar vooral het rem pedaal beviel me voor geen meter(totaal geen tegen druk en gevoel voor hoe hard je remt).
Een fantec met pedalen lijkt me in ieder geval te duur net als een G27.

Wat is er aan leuke sturen + pedalen voor €100 - €150
Je hebt in ieder geval de logitech GT voor €95 en van thrusmaster heb je F430 FF
Maar hebben deze een beetje een lekker rem pedaal?
De Logitech GT is altijd een goede keus voor relatief weinig geld, maar stuurtjes in deze prijsklasse hebben geen bijzonder goede pedalenset, wel redelijk , maar niet geweldig. (alles plastic)
Je kunt misschien beter een op marktplaats kijken naar een Logitech G25, staan er verschillende op die nauwelijks gebruikt zijn. Je moet daar voor 150-175 euro wel een kunnen vinden. Het grote voordeel van dit stuur is dat er een echt fatsoenlijke pedalenset bij zit, het rempedaal is echt zwaarder dan bij al die andere stuurtjes van rond de 100 euro en daardoor beter te doseren. Je kunt evt het koppelingspedaal ook als rem gebruiken mocht je dat fijner vinden. Ik zou dus net een paar tientjes meer uitgeven, daar heb je echt langer plezier van..

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hotlink.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:14
Gudver, dan maar een link naar het bericht
http://www.virtualr.net/f...sole-graphics-comparison/

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DX11 (directx11) toch grotendeels mogelijk via tweak?
hardware-lover schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:31:
[...]

Er zit blijkbaar nog geen DX11 ondersteuning in de game, dit komt mogelijk later via een patch beschikbaar?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 18-09-2010 02:01 ]

Testing, one, two ...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 16:59

Nik

En toch geloof ik al die screenshots niet. Vooral die van de PS3. Mijn beeld is nooit zo onscherp, met name die randen en de tekst... Je ziet gewoon dubbel! Het lijkt wel alsof er een slechte kabel gebruikt is of iets dergelijks. Kijk eens naar de laatste screenshot, waar je ziet dat een een trofee gewonnen hebt. Lijkt me sterk dat dat ook onscherp is (en dat heeft niets met het spel te maken, maar volgens mij zit dat in de PS3 zelf). Ik denk dan ook dat dit beeld niet te vertrouwen is. Wat denken jullie?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ben het eens met Nik; je ziet ook dat de scherpte de de kleuren van de buttons in de replay-views (linksonderin zeg maar, bij de camera-controls e.d.) gewoon niet goed zijn. Het kán toch niet anders dan dat er iets met de screenshots is gebeurd, die buttons lijken me toch wel het meest standaard in alle PS3-games?

Als je de onscherpte van de PS3 even buiten beschouwing laat (dat moet je volgens mij dus echt wel doen) dan zie ik weinig verschil tussen X360 en PS3, behalve de helderheid maar dat is via je TV te corrigeren.

PC is wél veel mooier, met betere effecten etc. Echter zie ik niet direct scherpere textures hoor, kijk maar naar het 'Randstad' op de williams en de benzineklep-aanduiding.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

woelders schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:10:
Ik ben het eens met Nik; je ziet ook dat de scherpte de de kleuren van de buttons in de replay-views (linksonderin zeg maar, bij de camera-controls e.d.) gewoon niet goed zijn. Het kán toch niet anders dan dat er iets met de screenshots is gebeurd, die buttons lijken me toch wel het meest standaard in alle PS3-games?

Als je de onscherpte van de PS3 even buiten beschouwing laat (dat moet je volgens mij dus echt wel doen) dan zie ik weinig verschil tussen X360 en PS3, behalve de helderheid maar dat is via je TV te corrigeren.

PC is wél veel mooier, met betere effecten etc. Echter zie ik niet direct scherpere textures hoor, kijk maar naar het 'Randstad' op de williams en de benzineklep-aanduiding.
PS3 is duidelijk minder, bekijk de reflecties maar eens. Het is niet alleen de onscherpheid.
PC ziet er verre weg het mooiste uit.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Nik

Nik

Phyxion schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:31:
[...]

PS3 is duidelijk minder, bekijk de reflecties maar eens. Het is niet alleen de onscherpheid.
PC ziet er verre weg het mooiste uit.
PS3 in vergelijking met de PC wel ja (zie op tweede screenshot, de zon zie je wel op de PC terug). Maar in vergelijking met de 360 zie ik verder geen verschil wat betreft reflecties of textures. Alleen de kleur en de onscherpte, maar ik denk dat dat echt niet aan de PS3 zelf ligt, maar aan degene die de screenshots gemaakt heeft. ZIe ook de comments op die site maar, iedereen ziet dat er iets niet klopt. Het lijkt wel alsof ze een 720P beeld genomen hebben ipv 1080, vervolgens zitten upscalen, en daarna een lelijke JPG-compressie er op los gelaten hebben... Bah.

De PC is duidelijk winnaar hier, maar zelfs daar denk ik dat de textures nog niet op scherp staan. Kijk eens naar de vieze logo's op de auto, met name die E (en rode vieze blokjes eromheen). Ik geloof ook echt dat dit nog scherper kan / zal zijn met een goede PC.

[ Voor 46% gewijzigd door Nik op 18-09-2010 09:39 ]

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Om nog even in te gaan op de vergelijkings-screenshots. Misschien dat het te maken heeft met de manier waarop de debug(?)-consoles hun screenshots maken. Klopt in ieder geval iets niet aan want ik heb inderdaad nog nooit een onscherpe trophy-message gezien zoals hier.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:03

v8power67

Psn: Mausosaurus

mja ik zie dat het hetzelfde is als met dirt 2. ik had toen beide demo's gedownload, en de ps3 versie was bij mij velen malen minder dan xbox versie, en dan heb ik het over de textures en ook het gemis in AA volgens mij. bij f1 2010 zie ik hetzelfde, en omdat het nog dezelfde engine is, lijkt mij het niet liggen aan de screen capture of tv enz. is gewoon dat de ps3 minder is door slechtere ontwikkeling vanuit codemasters. kijk bv ook naar grid, die is veel minder mooi als xbox versie. dus lijkt mij dat dit is as good as it gets.
daarom ga ik xbox versie halen, en omdat ik een porsche wheel S heb staan ;)
ps3 met g25 heb ik ook maar mede door de graphics kies ik voor xbox versie.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• seninha
  • Laatst online: 02-05 14:42

seninha

god's right foot

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 14:27:
[...]

Volgens mij is er gewoon een grote dead-zone ingesteld.
Dat weet ik zeker. Stuur uitslag is gewoon groter gezet.
Als ik mijn G25 op max uitslag zet en dan rFactor start , dan heb ik het zelfde beeld.

Het is net hoe je alles ingesteld heb.

iRacing Profile Flickr

Overigens schijnen er in Duitsland al mensen met de retail versie voor de PC te zijn...

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

Phydomir

Dennis

Phusebox schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:10:
Overigens schijnen er in Duitsland al mensen met de retail versie voor de PC te zijn...
Bron?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

http://www.consolewars.de...10-Xbox-360-PS3-PC/page14

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs299.ash2/57935_1335929252963_1673044546_652144_6075624_n.jpg

En nog een aardige video review in het Duits: http://www.gamepro.de/index.cfm?pid=386&pk=2857

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 18-09-2010 11:28 ]

• RDMA
Nú al? :o
Damn, wil hem..

• GAIAjohan
  • Laatst online: 12:14
Nik schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 09:35:
[...]

PS3 in vergelijking met de PC wel ja (zie op tweede screenshot, de zon zie je wel op de PC terug). Maar in vergelijking met de 360 zie ik verder geen verschil wat betreft reflecties of textures. Alleen de kleur en de onscherpte, maar ik denk dat dat echt niet aan de PS3 zelf ligt, maar aan degene die de screenshots gemaakt heeft. ZIe ook de comments op die site maar, iedereen ziet dat er iets niet klopt. Het lijkt wel alsof ze een 720P beeld genomen hebben ipv 1080, vervolgens zitten upscalen, en daarna een lelijke JPG-compressie er op los gelaten hebben... Bah.
Ik denk eerder dat de PS3 het bv op 640p runt en dan upscaled naar 720p. Er worden bijna geen games gerund in 1080p hè. Ook op de X360 niet. Ik denk dat deze downscale het gevolg is van een goedkope port. De X360 draait wss native op 720p (met hw-matige upscaler naar 1080p), terwijl de pc op 1080p native kan :).

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Phydomir

Phydomir

Dennis

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:21:
[...]

Ik denk eerder dat de PS3 het bv op 640p runt en dan upscaled naar 720p. Er worden bijna geen games gerund in 1080p hè. Ook op de X360 niet. Ik denk dat deze downscale het gevolg is van een goedkope port. De X360 draait wss native op 720p (met hw-matige upscaler naar 1080p), terwijl de pc op 1080p native kan :).
Er zijn meerdere dingen fout aan die vergelijking, sowieso zijn zelfs de overlays en hebben zelfs compleet andere kleuren(grijsachtig ipv zwart). Dat duidt eerder op een fout in de capture of de instellingen van de PS3(geen RGB Full Range in ieder geval) dan dat het daadwerkelijk een veel mindere versie is...

Enige wat wel zeker is, is dat de HW scaler van de XBOX360 beter lijkt te zijn dan de SW scaler die de PS3 volgens mij gebruikt, in de praktijk zien 720P games op mijn Full HD tv er namelijk beter uit op mijn XBOX360 dan op de PS3. Daar staat tegenover dat de PS3 volgens mij toch echt meer native 1080p games heeft en de exclusives er ook op 720p meestal een stuk beter uitzien dan de exclusives van de 360.

Overigens gaat die vergelijking alleen op voor games die zelf niet standaard upscalen naar 1080p en dus door middel van het uitzetten van 720p geforceerd worden op 1080p te draaien. Ontwikkelaars die wel zelf bezig zijn geweest met het upscalen naar 1080p halen vaak een veel beter resultaat, omdat dan bijvoorbeeld de HUD wel op 1080p gerenderd wordt.

Overigens is een vergelijking met de PC sowieso niet helemaal eerlijk, consoles van nu rond de 250 euro vs. Gaming PC van > 1500 euro. Dan moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat de meeste mensen dat niet eens zullen hebben en dan kom je er al snel achter dat de PC screenshots hoogstens een indicatie zijn van hoe het eruit kan zien.

Persoonlijk ga ik op de PC(Laptop in mijn geval) denk ik eerder voor 50-60FPS dan voor mooiere graphics, naar mijn idee voegt 60FPS @ 1920x1080 namelijk meer toe aan een (racing) game dan bijvoorbeeld AA. Met name omdat op 60FPS het een stuk natuurlijker oogt en daardoor ook mooier in mijn ogen :)

Ik ga hem in ieder geval voor PS3 en PC halen, PS3 voor de trophy's en omdat de meeste van mijn vrienden erop zitten en PC voor de serieuzere competities :) Gelukkig doet mijn G25 het op beiden ;)

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Rctworld schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:57:
[...]

Er zijn meerdere dingen fout aan die vergelijking, sowieso zijn zelfs de overlays en hebben zelfs compleet andere kleuren(grijsachtig ipv zwart). Dat duidt eerder op een fout in de capture of de instellingen van de PS3(geen RGB Full Range in ieder geval) dan dat het daadwerkelijk een veel mindere versie is...

Enige wat wel zeker is, is dat de HW scaler van de XBOX360 beter lijkt te zijn dan de SW scaler die de PS3 volgens mij gebruikt, in de praktijk zien 720P games op mijn Full HD tv er namelijk beter uit op mijn XBOX360 dan op de PS3. Daar staat tegenover dat de PS3 volgens mij toch echt meer native 1080p games heeft en de exclusives er ook op 720p meestal een stuk beter uitzien dan de exclusives van de 360.

Overigens gaat die vergelijking alleen op voor games die zelf niet standaard upscalen naar 1080p en dus door middel van het uitzetten van 720p geforceerd worden op 1080p te draaien. Ontwikkelaars die wel zelf bezig zijn geweest met het upscalen naar 1080p halen vaak een veel beter resultaat, omdat dan bijvoorbeeld de HUD wel op 1080p gerenderd wordt.

Overigens is een vergelijking met de PC sowieso niet helemaal eerlijk, consoles van nu rond de 250 euro vs. Gaming PC van > 1500 euro. Dan moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat de meeste mensen dat niet eens zullen hebben en dan kom je er al snel achter dat de PC screenshots hoogstens een indicatie zijn van hoe het eruit kan zien.

Persoonlijk ga ik op de PC(Laptop in mijn geval) denk ik eerder voor 50-60FPS dan voor mooiere graphics, naar mijn idee voegt 60FPS @ 1920x1080 namelijk meer toe aan een (racing) game dan bijvoorbeeld AA. Met name omdat op 60FPS het een stuk natuurlijker oogt en daardoor ook mooier in mijn ogen :)

Ik ga hem in ieder geval voor PS3 en PC halen, PS3 voor de trophy's en omdat de meeste van mijn vrienden erop zitten en PC voor de serieuzere competities :) Gelukkig doet mijn G25 het op beiden ;)
toon volledige bericht
Ja er zijn spelen ja, maar dat zijn allemaal van het niveau wipeout qua graphics. Dan is het helemaal niet zo moeilijk dit native op 1080P te draaien. Games die veeleisend zijn qua physics en graphics kunnen hooguit 720P native draaien.
Geweldig filmpje:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
F1 2010 Bahrain Gameplay (PIP) with Fanatec Wheel (Directfeed) Xbox 360 PS3

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik vind echt dat ie er gigantisch goed uitziet! Heb er zin in!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Wow, zeker vet! Cool ook om te zien wat er allemaal met die banden gaande is.
En nog meer gespot in het wild, dit keer in de UK:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/dr4bar.jpg

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Hij is uitgelekt. Via YouTube staat er een link.

Misschien toch niet.. Zijn niet echt betrouwbare sites haha...

[ Voor 40% gewijzigd door Kuhr89 op 18-09-2010 14:42 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 10:56:
bij f1 2010 zie ik hetzelfde, en omdat het nog dezelfde engine is, lijkt mij het niet liggen aan de screen capture of tv enz.
Geloof best dat de EGO engine inderdaad minder goed geoptimaliseerd is voor PS3 dan voor de XBOX360. Alleen in een van die screens is het throphy-logo dat (vanuit XMB?) eroverheen komt totaal niet scherp. Dat heb ik echt nog nooit gezien.

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Inderdaad een mooi filmpje. Neem aan dat het de xbox versie is.

Verder spint hij regelmatig in zijn laatste ronde en gebeurt dat omdat hij in de rondes eerder teveel van zijn banden heeft gevraagd en deze dus versleten zijn of had dat het spinnen een andere reden?

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 01:19

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

hij zegt zelf van wel..

PSN ID: Enzyme-NL

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 23:36
Hmm. Leveranciers die er zelf eentje in eigen zak steken vermoed ik. Ik kan niet meer wachten, nog een paar daagjes...

• Kuhr89
  • Nu online
Hij zal binnenkort wel echt als torrent erop staan.. Ik zal het niet zo erg vinden. Ik koop de game toch wel :)

CousinBoneless schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:10:
Hmm. Leveranciers die er zelf eentje in eigen zak steken vermoed ik. Ik kan niet meer wachten, nog een paar daagjes...
Ja of zoontje van, vrienden etc

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-05 22:05
De ps3 is wel van mindere kwaliteit. Maar ik weet niet hoe de instellingen daar staat.
Ik weet ook niet hoe het geluid is bij de pc en de ps3. Ik neem aan dat ps3 in Dolby digital alleen weet ik niet hoe de pc versie is.

De pc versie wil ik graag kopen alleen in steam versie. Ik wil niet games for windows waar je zo live account nodig hebt ik heb daar problemen mee gehad.

Maar is de pc in steam te verkrijgen?? En waar kan ik hem dan kopen?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De hoeveelheid wheelspin in 't laatste filmpje slaat wel weer helemaal nergens op trouwens. Heel raar, die gast is ook geen echte topper maar dan nog, het is heul veul.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kijk voor de gein eens naar zijn rechtervoet. Daarin zit het probleem.

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ik hoop dat er dan nog wat moeilijkheidsgraden boven expert zijn... Want die in dat filmpje speelt op expert. En jullie zeggen dat ie helemaal niet zo goed is.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
Jejking schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:29:
De hoeveelheid wheelspin in 't laatste filmpje slaat wel weer helemaal nergens op trouwens. Heel raar, die gast is ook geen echte topper maar dan nog, het is heul veul.
ja dat viel mij ook al op en dat is nog niet eens het ergste ..
maar hoe meer ik van deze filmpjes ziet hoe meer ik ga twijfelen.

Want waarom heeft de speler heel veel last van zijn banden aan het einde en de andere rijders die op elkaar in lopen te beuken nergens geen last van ..

dat is ook een van de redenen dat ik steeds af haakt bij race games
omdat de Ai vele voordelen heb tegen over de speler zelf ...

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Survival of the fittest eh?
Phydomir schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:31:
Kijk voor de gein eens naar zijn rechtervoet. Daarin zit het probleem.
Deels maar toch klopt 't niet helemaal. Bandenslijtage is ook huge overigens maar dat kan een setting zijn. Ik dénk dat ik ergens toch blij ben dat ik em nog niet heb gepreordered!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:43

Hoogie2004

Whohooooo

Jejking schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:38:
Survival of the fittest eh?

[...]

Deels maar toch klopt 't niet helemaal. Bandenslijtage is ook huge overigens maar dat kan een setting zijn. Ik dénk dat ik ergens toch blij ben dat ik em nog niet heb gepreordered!
Het is al bekend dat in korte races de banden harder slijten. Ook zal in de korte races de regels strikter toegepast worden, omdat je met een afkorting eerder heel veel voordeel hebt als in een lange race.

Tevens vind ik zijn bandenslijtage niet zo gek, als je ziet hoe hij de bochten neemt. Hij rijdt totaal niet soepel en strak, en dus vreten die banden flink weg bij elke bocht omdat hij teveel moet sturen en net buiten de lijn zit.

My iRacing profile | Strava

• Sander H
  • Laatst online: 12-05 19:20
ravw schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:34:
[...]

ja dat viel mij ook al op en dat is nog niet eens het ergste ..
maar hoe meer ik van deze filmpjes ziet hoe meer ik ga twijfelen.

Want waarom heeft de speler heel veel last van zijn banden aan het einde en de andere rijders die op elkaar in lopen te beuken nergens geen last van ..

dat is ook een van de redenen dat ik steeds af haakt bij race games
omdat de Ai vele voordelen heb tegen over de speler zelf ...
Degene die rijdt rijdt totaal niet smooth rond. Zijn basissnelheid is niet snel genoeg om het veld bij te houden, waardoor hij extra hard probeert te rijden en zijn banden letterlijk aan gort rijdt. Met als gevolg dat zijn banden er aan het eind helemaal doorheen zitten.

Waarschijnlijk stond er een optie aan dat de banden versneld slijten aangezien de race ook kort was, wat ook niet helpt.

• rgarretsen
Yep gewoon lomp rijden daarom zijn de banden er vrij snel aan, kon vrij weinig momenten in het filmpje zien dat de apex etc etc goed werd aangesneden.

Nog paar dagen! Hopelijk is bol een keer optijd met de preorder levering.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Sander H
  • Laatst online: 12-05 19:20
Darin en Shaun van ISR hebben ook hun versie binnen, PS3:

Bekijk op YouTube
F1 2010: Lotus Cosworth @ Bahrain - PS3 Version

d:)b

• BruceWayne
  • Laatst online: 14-09-2022

BruceWayne

Heeft een alterego

Het filmpje wat Phusebox hier eerder postte heeft mijn interesse in deze game zeker gewekt. Eerdere F1 games gaven naar mijn mening niet een dergelijke beleving als dat in dat filmpje naar voren komt. Tijd om die Xbox weer eens vanonder het stof te halen. :)

• Rctworld
Phusebox schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:37:
En nog meer gespot in het wild, dit keer in de UK:

[afbeelding]
Kan aan mij liggen, maar op de doos staat een PEGI(Europese rating) en op de disc een USK(Duitse rating), wat klopt hier niet aan? Het lijkt me namelijk erg sterk dat op een UK disc een Duitse rating staat ;)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Rctworld schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:30:
[...]

Kan aan mij liggen, maar op de doos staat een PEGI(Europese rating) en op de disc een USK(Duitse rating), wat klopt hier niet aan? Het lijkt me namelijk erg sterk dat op een UK disc een Duitse rating staat ;)
Pak voor de gein eens een nederlands doosje, daar is dat ook bij ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• RDMA
Bij deze mijn setup, hij is er klaar voor!

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/21llkzk.jpg

• MaFFia
  • Laatst online: 04-05 10:04
Raimon89 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:25:
Bij deze mijn setup, hij is er klaar voor!

[afbeelding]
Kom je stuur niet giga voor je scherm zo ?
Tv lijkt me zo laag :S
Verder nette setup _/-\o_

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• RDMA
Nee dat lijkt inderdaad wel zo. :P
Maar als je in de seat zit dan kijk je precies over het stuur heen en zit het
stuur net onder de tv.

• andregeuze
  • Laatst online: 22-04 15:54
Mooie playseat daar! Ik moet het doen met mijn bureaustoel en Momo Racing Force :) Maar daar ben ik toch ook blij mee.

Schrijf mij maar bij de PC lijst voor fair players trouwens, in alle hoop dat mediaoffer mij niet vergeet heb ik onlangs een pre-ordertje geplaatst! Alleen het afwachten.... dat is toch zo moeilijk he!

• Evertt
Ik heb de game al gekocht bij steam voor €40,49.
Deze game kan je ook alvast downloaden maar alleen nog niet installeren en spelen. Daarvoor moet je op 23 september wachten.

• MaFFia
  • Laatst online: 04-05 10:04
Sander H schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:20:
Darin en Shaun van ISR hebben ook hun versie binnen, PS3:

[video]

d:)b
Moet zeggen dat ik toch wel hoop dat de schade daar op bijna uit staat ofso :X

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F1 2010 was hier in ieder geval bij nog geen enkele winkel op voorraad. Ik denk eerlijk gezegd dat de voorraad waarschijnlijk dinsdag en woensdag bij de winkels binnenkomt, en dan mogen ze dus vanaf donderdag beginnen met verkopen.

Woensdagavond eerst nog een kartsessie als training op een FIA circuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Nu online
Toch heb ik nog steeds het idee dat bij de autos elke auto hetzelfde klinkt.. Kan iemand dit tegenspreken?

Een Mclaren heeft namelijk nooit hetzelfde geklonken als een Ferrari. Zo zitten er wel wat verschillen. Hopelijk zit dat ook in de game, heb zelf het idee van niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 23:19

LogiForce

The Black Whole

Rctworld schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 12:57:
[...]

toon volledige bericht
Ik haal hem alleen voor de PC. PC heeft gewoon xbox live achievements geloof ik. ;)
En mijn PC hangt aan mijn 32" Full HD tv. G25 staat ook al klaar. Zodra het van steam mag, dan zit ik te racen. :9
En ik ga hem niet nog eens voor de andere consoles kopen, welke ik beide bezit. Zonde van mijn geld vind ik. Maar speel ook niet zoveel online moet ik eerlijk zeggen.

Maar een niet eerlijke vergelijk vanwege het prijs kaartje? Das een beetje krom. Maar ik geef je gelijk, niet iedereen heeft dat voor een PC over. Maar daar houd het dan wel op.
Als je wil vergelijken dan zou je een PC in elkaar moeten zitten die ongeveer net zoveel data verwerken kan als de PS3. En misschien nog eentje die gelijkwaardig is aan de xbox 360.
En dan bij beide machines moeten de graphics zo hoog mogelijk gezet worden, zodat ze zich meten met hun console tegenhanger qua FPS waarden.
Hierna kan je pas echt kijken welke de betere graphics heeft, of welke versie beter geprogrammeerd is. ;)
Pas hierna zou je nog kunnen kijken voor de PC tegenhanger of je goedkopere hardware kan gebruiken met hetzelfde resultaat. En dan kan je prijsjes gaan vergelijken. :+

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
LogiForce schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:27:
[...]

Ik haal hem alleen voor de PC. PC heeft gewoon xbox live achievements geloof ik. ;)
En mijn PC hangt aan mijn 32" Full HD tv. G25 staat ook al klaar. Zodra het van steam mag, dan zit ik te racen. :9
En ik ga hem niet nog eens voor de andere consoles kopen, welke ik beide bezit. Zonde van mijn geld vind ik. Maar speel ook niet zoveel online moet ik eerlijk zeggen.

Maar een niet eerlijke vergelijk vanwege het prijs kaartje? Das een beetje krom. Maar ik geef je gelijk, niet iedereen heeft dat voor een PC over. Maar daar houd het dan wel op.
Als je wil vergelijken dan zou je een PC in elkaar moeten zitten die ongeveer net zoveel data verwerken kan als de PS3. En misschien nog eentje die gelijkwaardig is aan de xbox 360.
En dan bij beide machines moeten de graphics zo hoog mogelijk gezet worden, zodat ze zich meten met hun console tegenhanger qua FPS waarden.
Hierna kan je pas echt kijken welke de betere graphics heeft, of welke versie beter geprogrammeerd is. ;)
Pas hierna zou je nog kunnen kijken voor de PC tegenhanger of je goedkopere hardware kan gebruiken met hetzelfde resultaat. En dan kan je prijsjes gaan vergelijken. :+
toon volledige bericht
Ook een vergelijking met "vergelijkbare" specs is niet echt relevent, omdat console versies in principe altijd veel beter geoptimaliseerd zijn omdat ze maar op één configuratie hoeven te draaien. Het enige wat altijd stom blijft is dat mensen dan zeggen dat de PC versie er veel beter uit ziet, maar dat is ook wel te hopen van een nieuwe game PC van > 1500 euro vergeleken met een XBOX360 van 400 euro van 4/5 jaar oud en een PS3 van 600 euro van 3/4 jaar oud.

Staat tegenover dat je met een PC wel wat meer kunt dan alleen gamen(voor zover de 360 en met name de PS3 dat niet kunnen), maar de PC versie is natuurlijk echt voor iedereen anders en dus is een vergelijking met PS3/XBOX360 net zo zinloos als verwachten dat jij op je thuis PC de graphics van een Crysis 2 trailer gaat evenaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45
leuk die vergelijkingen tussen PC en PS3/Xbox

Ja een game pc kost 1500 Euro daar ben ik het helemaal mee eens en een Xbox / PS 3 is ook rond de 400..
maar wat jullie vergeten er bij te vermelden is dat een game PC van 1500 INC monitor makkelijk haalbaar is

en dat je dan met een PS3 of Xbox daar wil je de zelfde kwaliteit behalen minimaal een scherm van 1000 euro bij neer moeten leggen ..
Dus dan kom je uit op 1400 ipv alleen een Xboxje of PS3 :)
maar inderdaad het is wel zo dat voor een Xbox of Ps3 veel makkelijker is om te programmeren dan voor de diverse hardware van de pc.

Maar ej kan ook zeggen dat een PS3 /Xbox wel een limit heeft van wat het aan kan ..
En bij een pc kan je nog voor uit kijken naar wat er in de toekomst nog uit gaat komen en daar alvast in mee gaan.
Of later voor een 6x nog even een patch uit brengen of zo :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Rctworld schreef op zondag 19 september 2010 @ 03:43:
[...]

Ook een vergelijking met "vergelijkbare" specs is niet echt relevent, omdat console versies in principe altijd veel beter geoptimaliseerd zijn omdat ze maar op één configuratie hoeven te draaien. Het enige wat altijd stom blijft is dat mensen dan zeggen dat de PC versie er veel beter uit ziet, maar dat is ook wel te hopen van een nieuwe game PC van > 1500 euro vergeleken met een XBOX360 van 400 euro van 4/5 jaar oud en een PS3 van 600 euro van 3/4 jaar oud.

Staat tegenover dat je met een PC wel wat meer kunt dan alleen gamen(voor zover de 360 en met name de PS3 dat niet kunnen), maar de PC versie is natuurlijk echt voor iedereen anders en dus is een vergelijking met PS3/XBOX360 net zo zinloos als verwachten dat jij op je thuis PC de graphics van een Crysis 2 trailer gaat evenaren :+
Dat laatste moet wel lukken op een nVidia 480 GTX lijkt mij (maar moet bekennen dat ik Crysis 2 nog niet gezien heb, dus doe ik dat zometeen maar even) :+

Tjah, achteraf heb je ook wel gelijk. Maar het feit blijft dat je een PC altijd wel gebruikt voor vele zaken, en dus in principe duurzamer is. Hoewel het met de smartphones van tegenwoordig ook niet meer zo nodig is. :+
Maar daar staat dan weer tegenover dat niet alle games op de PC verschijnen en ga zo maar door. Dus als je echt wat wil moet je van alles wat hebben, en een schip met geld. ;)

Dus conclusie van de dag een vergelijk is zinloos, tenzij je dit betrekt op wat je thuis hebt staan.
Ik heb een xbox 360, xbox, PS3, PS2, PSP, NDS en SNES aan consoles. En binnenkort ook nog een Gamboy Color erbij :+
En ik heb een laptop (MSI GX700 met C2D 2.0ghz (als ik het goed weet uit mijn hoofd) en 8600M GT). En hier naast nog een PC met C2D E6600 2.4GHZ, Geforce 480 GTX en een X-Fi Fatal1ty Titanium Champion serie geluidskaart.
Dus als ik dat allemaal in acht neem voor mezelf en weet dat de game op PC, 360 en PS3 uit komt. Weet hoe goed Mafia 2 draait. Dan kan ik redelijk inschatten wat het beste voor mij zal zijn, de PC versie.
Zeker omdat ik geplant heb om voor de kerst mijn CPU, moederbord en geheugen te gaan vervangen.

En ik denk dat iedereen dat op die manier een beetje voor zichzelf moet bepalen. Screenshots kijken is leuk, maar de echte performance op verschillende systemen weten we aanstaande donderdag pas.
Als ik mijn mening moet geven over de screenshots is de PC het beste. Niet iedereen heeft het geld voor een PC die dat aan kan, maar we weten allemaal dat onderdelen goedkoper worden met de tijd. En aangezien ik vermoed dat er niet gauw weer een F1 game komt (gezien de tijd tussen de laatste game en deze), zou ik het toch niet laten om de PC versie aan te schaffen ook al had ik een minder PC op dit moment. Maar het blijft een persoonlijke keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
LogiForce schreef op zondag 19 september 2010 @ 05:37:
[...]

Dat laatste moet wel lukken op een nVidia 480 GTX lijkt mij (maar moet bekennen dat ik Crysis 2 nog niet gezien heb, dus doe ik dat zometeen maar even) :+

Tjah, achteraf heb je ook wel gelijk. Maar het feit blijft dat je een PC altijd wel gebruikt voor vele zaken, en dus in principe duurzamer is. Hoewel het met de smartphones van tegenwoordig ook niet meer zo nodig is. :+
Maar daar staat dan weer tegenover dat niet alle games op de PC verschijnen en ga zo maar door. Dus als je echt wat wil moet je van alles wat hebben, en een schip met geld. ;)

Dus conclusie van de dag een vergelijk is zinloos, tenzij je dit betrekt op wat je thuis hebt staan.
Ik heb een xbox 360, xbox, PS3, PS2, PSP, NDS en SNES aan consoles. En binnenkort ook nog een Gamboy Color erbij :+
En ik heb een laptop (MSI GX700 met C2D 2.0ghz (als ik het goed weet uit mijn hoofd) en 8600M GT). En hier naast nog een PC met C2D E6600 2.4GHZ, Geforce 480 GTX en een X-Fi Fatal1ty Titanium Champion serie geluidskaart.
Dus als ik dat allemaal in acht neem voor mezelf en weet dat de game op PC, 360 en PS3 uit komt. Weet hoe goed Mafia 2 draait. Dan kan ik redelijk inschatten wat het beste voor mij zal zijn, de PC versie.
Zeker omdat ik geplant heb om voor de kerst mijn CPU, moederbord en geheugen te gaan vervangen.

En ik denk dat iedereen dat op die manier een beetje voor zichzelf moet bepalen. Screenshots kijken is leuk, maar de echte performance op verschillende systemen weten we aanstaande donderdag pas.
Als ik mijn mening moet geven over de screenshots is de PC het beste. Niet iedereen heeft het geld voor een PC die dat aan kan, maar we weten allemaal dat onderdelen goedkoper worden met de tijd. En aangezien ik vermoed dat er niet gauw weer een F1 game komt (gezien de tijd tussen de laatste game en deze), zou ik het toch niet laten om de PC versie aan te schaffen ook al had ik een minder PC op dit moment. Maar het blijft een persoonlijke keuze ;)
toon volledige bericht
Daarom heb ik ook een XBOX360, PS3, PSP, PSP Go!, NDS Lite, PS Two en een veels te dure laptop: SONY VAIO F12Z(i7 740QM, 8GB, Full HD scherm, 330M GT en Blu Ray writer) met SSD ;) Sowieso ben ik altijd fervente sim-racer geweest met GP4, F1 Challenge 99-02, rFactor. Maar ik vind consoles soms wel net zo relaxed om gewoon even paar uur weg te spelen met controller.

Het leuke is dat ik nu voor een halfjaar in China zit en alleen me laptop bij me heb, maar ik ga speciaal voor F1 2010 en GT5 denk ik toch maar een witte PS3 Slim kopen(kan ik die thuis mooi op mijn bureau zetten voor GT5 met G25).

Je laatste bewering klopt echter totaal niet, er komt namelijk al heel snel een nieuwe versie, namelijk excact een jaar :) Er komt namelijk geen DLC of überhaupt driver updates voor bijvoorbeeld Heidfeld, het volledige ontwikkel team is nu namelijk al met F1 2011 bezig(al zullen er vast wel bugfixes komen, als die er zijn ;) ). Het scheelt natuurlijk wel een hoop dat ze nu alle circuits, basis physics en de game engine al hebben. Dus naast de nieuwe auto's en tweaks/verbeteringen kan F1 2011 vrij snel ontwikkeld worden, zoals ook met bijvoorbeeld FIFA het geval is.

Dat houdt echter ook in dat Codemasters op moet passen dat het niet net zo'n uitmelk festijn wordt als wat EA met FIFA jaren geprobeerd heeft, wat nieuwe spelers erin en gewoon opnieuw uitbrengen voor 60 euro. Gelukkig is EA nu weer op de goede weg met FIFA(in ieder geval die voor de consoles) en CM kennende zullen ze ook wel weer iets nieuws verzinnen. In ieder geval kan er op het gebied van telemetrie een hoop leuks komen en ook het perfectioneren van het 'live the life'-concept wordt natuurlijk interessant :) Mag ook wel, want die F1 licentie moet zichzelf ook terug verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik hoop dat ze voor volgend jaar nog meer richting de casual sim gaan. Wat ik daar mee bedoel is dat zoal het er nu met F1 2010 naar uitziet het een redelijk sim is die voor casual gamers ook heel erg leuk is. Maar als ik alle filmpjes zo zie vrees ik dat zelfs op het moeilijkste nivo het voor de echte simmer te makkelijk zal worden. Het mag van mij nog allemaal wat moeilijker als je echt alle hulp middelen uit hebt staan.

Wordt echt tijd dat ik deze game in handen ga krijgen. Heb al lang niet zo uitgekeken naar een PC release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Phydomir schreef op zondag 19 september 2010 @ 08:38:
Ik hoop dat ze voor volgend jaar nog meer richting de casual sim gaan. Wat ik daar mee bedoel is dat zoal het er nu met F1 2010 naar uitziet het een redelijk sim is die voor casual gamers ook heel erg leuk is. Maar als ik alle filmpjes zo zie vrees ik dat zelfs op het moeilijkste nivo het voor de echte simmer te makkelijk zal worden. Het mag van mij nog allemaal wat moeilijker als je echt alle hulp middelen uit hebt staan.

Wordt echt tijd dat ik deze game in handen ga krijgen. Heb al lang niet zo uitgekeken naar een PC release.
Ik weet het niet zeker, YouTube in China is namelijk niet zo'n succes(en met VPN is het nogal traag), dus heb lang niet alle filmpjes kunnen zien... Het is alleen meestal wel zo dat mensen die het aandurven om bewust alles uit te zetten ook wel degene zijn, die naast een compleet racestuur en eventueel racestoel, die heel veel geoefend hebben en weten wat ze doen. Het is daardoor moeilijk een definitie te geven van "te makkelijk" afgaande op een filmpje...

Het wordt alleen wel vreemd als je op de moeilijkste settings gewoon naar voren kunt rijden met een HRT omdat je gewoon sneller bent, dan zou het namelijk niet echt kloppen...

Daarnaast blijft een veel gehoord ding bij sim-racers altijd dat het altijd maar "moeilijk" moet zijn, terwijl moeilijker niet persé realistischer is.

Maar mocht Expert echt veel te simpel blijken dan zal Codemasters vast nog wel een update doen met wat nieuwe parameters om het spannender te maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 19-09-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een simpele oplossing lijkt mij gewoon een moeilijkheidsgraad-slider waarbij je dus gewoon zelf in % de tegenstand kunt instellen. Net zoals F1C '99-'02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog even over de grafische verschillen tussen 360 en PS3.

Moet je deze filmpjes eens met elkaar vergelijken en dan vooral letten op de reflecties op auto.

360
YouTube: F1 2010: First look part 5

PS3
YouTube: F1 2010: Lotus Cosworth @ Bahrain - PS3 Version

Het lijkt wel alsof de reflecties op de PS3 een lagere framerate hebben. Het ziet er in ieder geval nogal apart uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
weet iemand of je je eigen naam kunt gebruiken in de career mode?
In de multiplayer heb ik het wel gezien, maar in filmpjes van de careermode zie je altijd de naam van de F1 coureur. Dat zou ik nl wel jammer vinden, vooral als je het gevoel wil hebben dat je zelf door de career heen gaat en niet steeds de rol van een bestaande couruer overneemt.

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaChosen1 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:58:
In de multiplayer heb ik het wel gezien, maar in filmpjes van de careermode zie je altijd de naam van de F1 coureur. Dat zou ik nl wel jammer vinden, vooral als je het gevoel wil hebben dat je zelf door de career heen gaat en niet steeds de rol van een bestaande couruer overneemt.
Ja dat kan, zijn genoeg voorbeelden van, en is hetzelfde als in Grid en Dirt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvanpelt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-04-2023
DaChosen1 schreef op zondag 19 september 2010 @ 10:58:
*edit*
Phusebox was net eerder

[ Voor 23% gewijzigd door hvanpelt op 19-09-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of morgen de bom barst en de eerste mensen de game kunnen scoren ergens in een winkel. Mocht dit zo zijn, post dan aub even een bewijs met bon zodat alle winkels kunnen beginnen met verkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Waarom denk je dat dat zou gebeuren? Zijn de eerste exemplaren al geleverd dan? Morgen zal ik even langs Bart Smit lopen om eea na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik weet dat er morgen in ieder geval al leveranciers zijn die exemplaren zouden moeten krijgen. Aangezien er in Duitsland al legale exemplaren over de toonbank zijn gegaan zou het me niets verbazen als er morgen hier ook al winkels zijn die hem verkopen.

Mooi filmpje van de regen effecten.
YouTube: F1 2010 Gameplay Video - Hockenheim T-Cam with Fernando Alonso (Heavy Rain)

Gaaf hoe je zo wat niets ziet als je direct achter iemand rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Maar is het zo zeker dat dit niet gewoon games zijn die medewerkers alvast meegenomen hebben? En dan nog, de meeste winkels hier zijn heel eigenwijs. Zo staat de release bij V&D op de 23ste, en bij Bart Smit opde 24ste. Laatst had ik ook een game gereserveerd, werd een dag van tevoren opgebeld dat ie morgen voor me klaar lag. Maar mocht hem niet eerder halen (was bij Music Store). Hopelijk gaan ze er deze keer soepel mee om. Morgen ga ik sowieso even informeren! Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenit
ik heb hem net op steam gekocht voor 40 euro.
Ik kan hem dus donderdag meteen downloaden...kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaChosen1 schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:31:
Hij wordt donderdagavond om 20u pas geactiveerd op steam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
DaChosen1 schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:31:
Je kan hem al downloaden. Heb ik zelf ook gedaan. Alleen kan je hem spellen op de 23ste.
Ik heb al geprobeerd om de datum vooruit te zetten en de netwerk kabel eruit te trekken. Maar dat helpt helaas niet. Hij blijf maar zeggen dat ik kan op de 23ste. Wel jammer terwijl f1 2010 logo op mij bureaublad staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 12-05 11:19
Evertt schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:55:
[...]

Je kan hem al downloaden. Heb ik zelf ook gedaan. Alleen kan je hem spellen op de 23ste.
Ik heb al geprobeerd om de datum vooruit te zetten en de netwerk kabel eruit te trekken. Maar dat helpt helaas niet. Hij blijf maar zeggen dat ik kan op de 23ste. Wel jammer terwijl f1 2010 logo op mij bureaublad staat.
En je BIOS timer vooruit zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog lulliger gaat het dalijk zijn als steam pas om 20u 's avonds activeert, en de rest al de hele dag aan het gamen is... ik niet overigens, moet ook nog eerst geld binnenkomen voordat er gegamed word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Same here :) als we mazzel hebben ligt ie donderdag al op de deurmat maar kan pas vrijdag avond spelen :)

sometimes work sucks :)

Hoop alleen dat me seat en stuur er ook voor vrijdag zijn.... fanatec zijn helaas niet de snelste met spullen versturen.

[ Voor 31% gewijzigd door rgarretsen op 19-09-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Rctworld schreef op zondag 19 september 2010 @ 07:20:
[...]

Daarom heb ik ook een XBOX360, PS3, PSP, PSP Go!, NDS Lite, PS Two en een veels te dure laptop: SONY VAIO F12Z(i7 740QM, 8GB, Full HD scherm, 330M GT en Blu Ray writer) met SSD ;) Sowieso ben ik altijd fervente sim-racer geweest met GP4, F1 Challenge 99-02, rFactor. Maar ik vind consoles soms wel net zo relaxed om gewoon even paar uur weg te spelen met controller.

Het leuke is dat ik nu voor een halfjaar in China zit en alleen me laptop bij me heb, maar ik ga speciaal voor F1 2010 en GT5 denk ik toch maar een witte PS3 Slim kopen(kan ik die thuis mooi op mijn bureau zetten voor GT5 met G25).

Je laatste bewering klopt echter totaal niet, er komt namelijk al heel snel een nieuwe versie, namelijk excact een jaar :) Er komt namelijk geen DLC of überhaupt driver updates voor bijvoorbeeld Heidfeld, het volledige ontwikkel team is nu namelijk al met F1 2011 bezig(al zullen er vast wel bugfixes komen, als die er zijn ;) ). Het scheelt natuurlijk wel een hoop dat ze nu alle circuits, basis physics en de game engine al hebben. Dus naast de nieuwe auto's en tweaks/verbeteringen kan F1 2011 vrij snel ontwikkeld worden, zoals ook met bijvoorbeeld FIFA het geval is.

Dat houdt echter ook in dat Codemasters op moet passen dat het niet net zo'n uitmelk festijn wordt als wat EA met FIFA jaren geprobeerd heeft, wat nieuwe spelers erin en gewoon opnieuw uitbrengen voor 60 euro. Gelukkig is EA nu weer op de goede weg met FIFA(in ieder geval die voor de consoles) en CM kennende zullen ze ook wel weer iets nieuws verzinnen. In ieder geval kan er op het gebied van telemetrie een hoop leuks komen en ook het perfectioneren van het 'live the life'-concept wordt natuurlijk interessant :) Mag ook wel, want die F1 licentie moet zichzelf ook terug verdienen :+
toon volledige bericht
Dat laatste was ik dus nog niet van op de hoogte, maar hoop dan in ieder geval dat er meer uit de engine gaan persen. En hopelijk nemen ze de kritiek van de spelers mee naar het volgende jaar, om daar alle puntjes nog eens stevig op de i te zetten.
Het zal afwachten zijn, maar voorlopig zijn de meesten van ons wel eventjes zoet denk ik ;) Ik wel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

ravw schreef op zondag 19 september 2010 @ 05:32:
leuk die vergelijkingen tussen PC en PS3/Xbox

Ja een game pc kost 1500 Euro daar ben ik het helemaal mee eens en een Xbox / PS 3 is ook rond de 400..
maar wat jullie vergeten er bij te vermelden is dat een game PC van 1500 INC monitor makkelijk haalbaar is

en dat je dan met een PS3 of Xbox daar wil je de zelfde kwaliteit behalen minimaal een scherm van 1000 euro bij neer moeten leggen ..
Dus dan kom je uit op 1400 ipv alleen een Xboxje of PS3 :)
maar inderdaad het is wel zo dat voor een Xbox of Ps3 veel makkelijker is om te programmeren dan voor de diverse hardware van de pc.
Euhm, je weet dat je een xbox ook gewoon op je PC monitor aan kan sluiten? Dus je kan exact hetzelfde scherm gebruiken voor PC als voor je xbox. Het argument dat je een dure tv nodig hebt is dus niet geldig. Je kan je PC natuurlijk ook op een TV aansluiten...

hmm.. ok, dit was wat offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 09:36
Ik ga het proberen 'm eerder binnen te krijgen hehehe.
Ken iemand die werkt bij een shop en die weet dat ik 'm graag wil :D

Hij zou kijken wat ie kon doen :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:02
Oeh, een meneer op marktplaats had bij zijn buurman een keer met een stuurtje geraced en daarna ook zelf 1 gekocht. Na 3 keer gebruik toch maar op marktplaats gezet, komt nu mijn kant op voor een appel en een ei :D

Momo racing wheel dan wel te verstaan, maar na jaren stuurloos te zijn, is dit weer een leuke om mee te beginnen :) Ook nog een harde schijfje erbij kopen, en mijn pc'tje gaat F1 2010 kunnen draaien als het goed is.

Voor de oldtimers, een Thrustmaster Ferrari force feedback wheel, mond vol, heb ik compleet afgeragt met alle Grand Prix delen vanaf 2 :)

[ Voor 47% gewijzigd door Schuey op 19-09-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:50

Vos

AFCA

Zijn er nog mensen hier met de oude Momo Force? Deze.

Krijg hem niet meer aan de praat....pedalen pakt ie niet (Windows 7). Terwijl ik Dirt 2 er nog wel mee gespeeld heb aantal maanden terug...

Moet voor F1 2010 natuurlijk wel een weekend stuurtje hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 19-09-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Vos schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:49:

Krijg hem niet meer aan de praat....pedalen pakt ie niet (Windows 7). Terwijl ik Dirt 2 er nog wel mee gespeeld heb aantal maanden terug...

De rest werkt wel? Stuur en knoppen? Dan moet je eens de aansluiting van de pedaaltjes op je stuur nakijken, dan vrees ik dat er daar iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Vos schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:49:

Ik heb wel de gewone MOMO net gekocht, die doet het bij mij prima, ik moest wel de drivers van Logitech zelf downloaden, en niet de drivers gebruiken die Windows je geeft. Maar als je zegt dat 'ie het wel deed bij Dirt, weet ik niet of dat je probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:02
Is er overigens al een idee wat er met die Fair drivers groep gedaan gaat worden? Want het is nu alleen nog een lijstje per platform heb ik het idee :P
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.