☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ik denk dat het idd wel een leuke isspacemouse schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:53:
...
Maar even de edit knop gebruiken.
Zie dat er een contract is van 212 loads Electronics naar Oslo. Stockholm is een permanente supplier van Electronics en ligt op 310 mijl afstand van Oslo. Het overwegen waard lijkt mij, want vanaf morgen is iedereen Iron Ore aan het rijden van Berlijn naar Munchen en dan zal dit contract vrijdag ook voltooid zijn.
Dat is toch helemaal niet zo? We hebben er laatst wel over gediscussieerd, maar afaik is dat er nog helemaal niet door. Ik zie ook niemand met een CR van 1%, dus niks aan het handje lijkt me.Tyras schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:02:
Leuk joh die CB! Terwijl ik aan het kijken was zal ik dat beginners de eerste week maar 1% tax hoeven te betalen... Ik sta sinds mijn begin gewoon op de 7%... Niet dat ik het erg vind, maar jammer is het wel...
Ik dacht dat die 5% er al bijgerekend werd op het moment dat je met je route begint (net zoals aankomen met een load nadat het contract al voltooid is maakt niet uit, want prijs wordt bepaald op het moment dat je start)?Marzman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:02:
Die mensen die nog aan moeten komen in Parijs krijgen allemaal nog steeds die 5 procent extra (tenzij je dat veranderd). Dus als er een hoop rijders onderweg zijn is het misschien beter daar juist mee te wachten.
[ Voor 35% gewijzigd door Mad Marty op 19-05-2010 20:22 ]
Rail Away!
Die 1% hebben we nog wel doorgevoerd vanuit de beloft van Dusten.Mad Marty schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:
[...]
Dat is toch helemaal niet zo? We hebben er laatst wel over gediscussieerd, maar afaik is dat er nog helemaal niet door. Ik zie ook niemand met een CR van 1%, dus niks aan het handje lijkt me.
1% zie je niet omdat trukz deze sorteert onder de 50% collection rate???? iets verder zoeken in het lijstje dus.
Dat dacht ik ook eigenlijk...?Mad Marty schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:
[...]
Ik dacht dat die 5% er al bijgerekend werd op het moment dat je met je route begint (net zoals aankomen met een load nadat het contract al voltooid is maakt niet uit, want prijs wordt bepaald op het moment dat je start)?
Droomygirl heeft gelijk; die regel hielden / houden we aan sinds Dusten hem heeft ingevoerd.Tyras schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:02:
Leuk joh die CB! Terwijl ik aan het kijken was zal ik dat beginners de eerste week maar 1% tax hoeven te betalen... Ik sta sinds mijn begin gewoon op de 7%... Niet dat ik het erg vind, maar jammer is het wel...
Jij staat nu op 1% en volgens mij heb je dat ook vanaf het begin gestaan. Anders kan ik je nog wel een weekje op 1% laten staan als je dat graag wilt, maar we hebben de centjes hard nodig, dus als het niet hoeft, dan liever niet.
Waarom schrappen we de regel dan niet helemaal? Ik heb altijd op 7% gestaan geloof ik. Mijn punt was eigenlijk: als het in de company profile staat waarom gebeurt het dan niet? hmmm nu ik terug denk: 2.35 op $235 is toch echt maar 1%Bjornski schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:49:
[...]
Droomygirl heeft gelijk; die regel hielden / houden we aan sinds Dusten hem heeft ingevoerd.
Jij staat nu op 1% en volgens mij heb je dat ook vanaf het begin gestaan. Anders kan ik je nog wel een weekje op 1% laten staan als je dat graag wilt, maar we hebben de centjes hard nodig, dus als het niet hoeft, dan liever niet.
Bjornski, je hebt helemaal gelijk, ik ben gewoon een storm in een glas water aan het maken!
Zet me maar op 7% hoor, anders doe het morgen, heeft iedereen zich aan zijn woord gehouden
Klopt helemaal. Je sluit een contract af voor een bepaalde prijs en als je op tijd je goederen aflevert krijg je het volledige bedrag uitbetaald. De contract prijs veranderd niet meer, ook als de Preferred Cargo gewijzigd wordt in Iron Ore.Mad Marty schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:
Ik dacht dat die 5% er al bijgerekend werd op het moment dat je met je route begint (net zoals aankomen met een load nadat het contract al voltooid is maakt niet uit, want prijs wordt bepaald op het moment dat je start)?
Omdat het eigenlijk best wel fijn voor nieuwe drivers is om nog ff wat meer geld te verdienen in het begin. Bovendien goede reclame voor potentiele nieuwe drivers.Tyras schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:15:
[...]
Waarom schrappen we de regel dan niet helemaal?
...
Iets anders:
We zijn over de $7.5M heen!

Nog iets:
Mij lijkt papier naar brussel dan een beter idee. Dichter in de buurt waar we nu zitten (al is die 310 mijl heen en weer wel erg mooi!). Perm supplier is berlijn. Ook iets groter (143 loads).spacemouse schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:53:
...
Zie dat er een contract is van 212 loads Electronics naar Oslo. Stockholm is een permanente supplier van Electronics en ligt op 310 mijl afstand van Oslo. Het overwegen waard lijkt mij, want vanaf morgen is iedereen Iron Ore aan het rijden van Berlijn naar Munchen en dan zal dit contract vrijdag ook voltooid zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door Bjornski op 19-05-2010 22:02 ]
Ik neem aan dat je bedoeld iets kleiner (Oslo is 212 loads, Brussel 143), maar het is een goed alternatief. Betekent wel dat er morgen waarschijnlijk al weer moet worden gekeken naar een nieuw contract.Bjornski schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:41:
Mij lijkt papier naar brussel dan een beter idee. Dichter in de buurt waar we nu zitten (al is die 310 mijl heen en weer wel erg mooi!). Perm supplier is berlijn. Ook iets groter (143 loads).
Die 5 procent wordt er volgens mij wel afgehaald als de prefered cargo veranderd, maar op zich is dat een keer uittesten om het zeker te weten.Mad Marty schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:20:
[...]
/▌
Nee, die wordt er niet meer afgehaald. Ik ben gisteravond om10 uur Nederlandse tijd aangekomen in Parijs met een vracht papier. Inmiddels was de prefered cargo al omgezet naar iron ore. Heb voor de vracht papier $2008.17 ontvangen. Dat is exact hetzelfde bedrag is de twee voorgaande ritten.Marzman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:36:
Die 5 procent wordt er volgens mij wel afgehaald als de prefered cargo veranderd, maar op zich is dat een keer uittesten om het zeker te weten.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat mijn laatste rit met groente naar Muchen $1483.05 opleverde en de drie ritten daarvoor "slechts" $1350,50 ([url=http://0x5ec652c6/driver_display_routes.asp?ID=1120003]Zie hier mijn gereden routes[/url]). Iemand hier een zinnige verklaring voor?
Rail Away!
Dan zou het de terminal moeten zijn. Ik was gisteren al onderweg naar van Berlijn naar Parijs toen de terminal verplaatst is van Parijs naar Munchen.
Ik wist alleen niet dat je een hogere vergoeding kreeg als je naar een plaats rijdt waar een terminal aanwezig is.
Rail Away!
De route wordt dan Munich - Marseilles (medical) Marseilles - Bordeaux (Something) Bordeaux - Munich (Iron Ore). Deze route is echter maar tot maandag ochtend 7 uur.
Is dit wel handig zo met Pinksteren voor de deur?
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik dacht dat ik bedragen wel heb zien veranderen tijdens de rit, maar ik weet het ook niet zeker. Als jij er op gelet hebt zal dat wel niet kloppenspacemouse schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:25:
[...]
Nee, die wordt er niet meer afgehaald. Ik ben gisteravond om10 uur Nederlandse tijd aangekomen in Parijs met een vracht papier. Inmiddels was de prefered cargo al omgezet naar iron ore. Heb voor de vracht papier $2008.17 ontvangen. Dat is exact hetzelfde bedrag is de twee voorgaande ritten.
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat mijn laatste rit met groente naar Muchen $1483.05 opleverde en de drie ritten daarvoor "slechts" $1350,50 ([url=http://0x5ec652c6/driver_display_routes.asp?ID=1120003]Zie hier mijn gereden routes[/url]). Iemand hier een zinnige verklaring voor?
/▌
Als we van een gokje houden bieden we op allebei. Perm supplier van Medical is Glasgow.
Dat viel mij ook al op. Ik zag dit ook al in mijn routelijst. Verklaringspacemouse schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:25:
[...]

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Ik rij geen dead-head, geen opbengsten en ook geen DR-punten. Ik rij dan altijd via een andere route weer om toch iedere leg/rit DR-punten te pakken. Ik weet niet of meer trukz'ers zijn die deze regel hanteren maar ik zou uitkijken met route's maken waarbij dead-head wordt geadviseerd.Exitium schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:28:
Route zou dan worden: Rivne to Munich (iron ore), Munich to Frankfurt (dead head), Frankfurt to Rivne (appliances)
Omdat er nu een terminal staat.Napalm schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:01:
[...]
Dat viel mij ook al op. Ik zag dit ook al in mijn routelijst. Verklaring
/▌
Dead-head is meestal maar een erg kort stukje. Je verbruikt ook veel minder brandstof. Alleen ben je natuurlijk wel wat FP kwijt, maar ik zit er niets mee in eigenlijk.Napalm schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:07:
[...]
Ik rij geen dead-head, geen opbengsten en ook geen DR-punten. Ik rij dan altijd via een andere route weer om toch iedere leg/rit DR-punten te pakken. Ik weet niet of meer trukz'ers zijn die deze regel hanteren maar ik zou uitkijken met route's maken waarbij dead-head wordt geadviseerd.
Onder de grote rots, naast die kleine
/▌
Rail Away!
Jij mag het dit keer zggen! Hhaha.Bjornski schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:01:
Het idee van Excitium lijkt mij het best. Kan alleen wel zijn (als er weinig tweakers een PC-vrij pinksteren doorbrengen), dat we zaterdag alweer moeten bieden.
Als we van een gokje houden bieden we op allebei. Perm supplier van Medical is Glasgow.
Edit: Heb maar meteen even geboden. Het Appliances contract is inderdaad erg in trek. Ik kan morgenochtend vroeg niet checken. Nick of Cobra of Visto, kunnen jullie dat wel?
[ Voor 42% gewijzigd door Bjornski op 20-05-2010 20:15 ]
Ok, dit weekend lekker aan de bak. Net weer in München aangekomen met Iron Ore en nu direct door naar Marseille met Medical Supplies. Dit zijn fijne contractjes.marijn181188 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:24:
we hebben ze allebij
Dat klopt als je praat vanuit de company gedachte.Mad Marty schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:53:
^^ Met iedereen hierboven, omrijden kost je meer FP, real-life tijd (want je moet ook nog uitzoeken hoe je gaat omrijden), en de mogelijke opbrengst staat imho niet in verhouding.
Maar MIJN doelstelling is om mijn DR punten zo snel mogelijk om hoog te krijgen. Elke loze leg is dus, in mijn ogen, zonde. Ik denk dat de beste rit met mijn doelstelling, ritten zijn van 1500 miles precies. (+0.5 DR). Is je goal om achievements te halen in cargo, dan zou je moeten pendelen met volle trucks tussen 2 steden die 300 mile uit elkaar liggen.
Zo zal iedereen zijn eigen doelstelling hebben.
ALs je alleen rijd om DR punten, dan ben je echt echt heel moeilijk bezig, het is bijna niet mogelijk. Die achievements komen van zelf, sure..Napalm schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:13:
[...]
Dat klopt als je praat vanuit de company gedachte.
Maar MIJN doelstelling is om mijn DR punten zo snel mogelijk om hoog te krijgen. Elke loze leg is dus, in mijn ogen, zonde. Ik denk dat de beste rit met mijn doelstelling, ritten zijn van 1500 miles precies. (+0.5 DR). Is je goal om achievements te halen in cargo, dan zou je moeten pendelen met volle trucks tussen 2 steden die 300 mile uit elkaar liggen.
Anyways, ik ga binnenkort maar even overvliegen en dan gaan we weer even lekker schuren! Koop ik deze keer maar een DAF XF, of zijn er alweer nieuwe trucks?
hmz heb 112000 op de teller staan bij mijn XF, en heb echt niet abnormaal veel RMF's gehad (een paa in het begin, en nu nog sporadisch)Admiral Freebee schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:29:
Er zijn geen nieuwe trucks nee. Ik had ervoor de andere "beste" truck, en nu de DAF XF, maar met beide heb ik al superveel RMF's gehad. Zelfs bij mijn eerste leg
Klopt, ik heb het een tijdje geprobeerd dat pendelen tussen twee steden die 300 miles uit elkaar lagen voor de cargoachievements maar toen ik eens ging uitrekenen hoe lang ik dat moest blijven doen voor gold ben ik daar meteen mee gestoptNapalm schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:13:
[...]
Dat klopt als je praat vanuit de company gedachte.
Toen we even geen contracten hadden na de downtime (kapot) ben ik in australie van plaats naar plaats gereden langs de kust. Dat gaat ook best snel (liggen best dicht bij elkaar). Zo kun je je eigen doelstellingen maken. Nu rijdt ik wel gewoon weer de contracten natuurlijk
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 21-05-2010 10:20 ]
/▌
En volgens mij blijft zo dit spelletje ook leuk. Je moet zelf de uitdagingen zoeken. En net als in real-live een beetje voor je zelf en een beetje voor ...... de companie.Marzman schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:19:
[...]
Zo kun je je eigen doelstellingen maken. Nu rijdt ik wel gewoon weer de contracten natuurlijk
/▌
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Van die 1% heb ik weinig gemerkt, maar dat maakt ook niet uit. Met het aantal contracten wat er de hele tijd is maakt die paar dollar extra voor de company ook niks uit.Marzman schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:00:
De active drivers gaan best hard omhoog nuKomt dat door die 1 % collection voor de eerste week of zijn er nog steeds tweakers die terug komen?
Kan niet zo vaak rijden maar ik ga jullie wel proberen te helpen.
En MF is
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 24-05-2010 08:52 ]
/▌
/▌
Hoe dan ook. Ontzettend gaaf om te zien dat de contracten nu al zo goed als helemaal afgerond zijn!
@Contract Managers. Ik ben ff zo vrij geweest om ook even op het Sea Food contract naar istanbul te bieden. Perm supplier is venetië, dus dat zou schitterend op de route liggen als we ook het olie contract binnen halen (perm supplier daarvoor is Thessaloniki).
Ik moet morgenochtend weer vroeg op, dus zal dan de contracten nog even checken.
Daar had ik al op geboden, maar blijkbaar inderdaad onderboden door een kleine company. Ik zal hem ook in de gaten houden. Houd er wel rekening mee dat om 06:55 de contracten al vergeven worden, daardoor greep ik er al een keer naast.Bjornski schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:16:
@Contract Managers. Ik ben ff zo vrij geweest om ook even op het Sea Food contract naar istanbul te bieden. Perm supplier is venetië, dus dat zou schitterend op de route liggen als we ook het olie contract binnen halen (perm supplier daarvoor is Thessaloniki).
Ik moet morgenochtend weer vroeg op, dus zal dan de contracten nog even checken.
Verwijderd
Zit op 50DR.
net een nieuwe truck.
En weinig zin om verder te gaan gezien er nu weinig meer te behalen valt.
Ik vind het zonde om te retieren. Dus ik maak er graag een tweaker blij mee.
Tevens ben je "supervisor". Thnx to marzman
edit:
Volgende optie is Appliances naar Athens. 200+ loads, Marseilles is perm supplier.
[ Voor 20% gewijzigd door OzzieMann op 25-05-2010 08:16 ]
Appliances naar Athens lijkt me een prima optie.
Een beetje voorbarig, want inmiddels hebben ze 23 active rijders, het zal er om spannen of ze het redden.nickvanozzie schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:14:
Ik heb ze vast gefeliciteerd met hun $57000 boete voor het niet halen van het contract... Stelletje :wankers:
192 loads x 32 FP = 6144 FP, komen ze toch tekort.
Dat wordt dan toch een hoop heen en weer vliegen voor ze.
edit:
We hebben het appliance contract naar Athens!
[ Voor 12% gewijzigd door OzzieMann op 26-05-2010 07:52 ]
We gaan weer een stukje DH rijden?We hebben het appliance contract naar Athens!
Ja en? IRL rijden vrachtwagens ook wel eens dead head hoor
Merge wuurd 't beter
Ik vind het ook niet erg, was meer een constatering. Ik vind het geweldig dat er een return contract is!nickvanozzie schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:06:
Het is niet anders! We proberen een zo klein mogelijk stuk Non Contract te maken!
LinkjeNorthwave4500 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:12:
Nog een paar contractroutes rijden en dan kan ik eindelijk een nieuwe truck kopen. Is de 1998 Daf CF dan de beste keus? of doe ik beter nog even verder sparen?
Merge wuurd 't beter
Momenteel nog 200 contracten te gaan (228 minus 28 drivers reeds onderweg).
Afstand 1230 mijl. Vergoeding $1.99. Totaal 1230*1.99*200 = $ 489.540,00
Ik schat dat 10% van dit bedrag naar de company gaat, wat neer komt op $48.954,00
Met een terminal zou dit bedrag 10% ($4.895,40) hoger zijn.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 19:53 ]
Rail Away!
Stuur anders even een ingame PM naar iemand die dat kan regelenVerwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:53:
Kan er iemand m'n collection rate (ofzoiets ?) terug zetten ?Ik heb op het moment het geld nodig voor m'n nieuwe vrachtwagen.
Bjornski schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:01:
Goed gedaan idd dat Medical Supplies contract! Nice!![]()
Dank u! Dank u!Mad Marty schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 09:12:
Nette contracten op dit moment, heren van het management!
Ziet iemand een mooie in de contracten voor morgen? Ik zie het even niet meer...
niets aan te doen
staat wel een leuke route in de bulletin though
We kunnen ook twee andere doen natuurlijk, 95 loads Med Supp naar Marseilles hoeft ook niet heel lang te duren
Rail Away!
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 31-05-2010 13:16 ]
/▌
Ziet iemand een leuk ritje? Anders gooien we gewoon dat Fruit contract naar Londen erin! Misschien komt er morgen dan weer een leuk contractje vrij.
De contracten die vandaag in de aanbieding zijn is ook niet veel soeps. Alleen een klein contractje (47 loads) Iron Ore naar Glasgow. Parijs en Venetië zijn tijdelijke suppliers.
Ik was met goede hoop al vertrokken naar Marseilles, sta ik daar zonder contract!

Rail Away!
Vandaag en gisteren voor niets gereden dus
ik verdeel dan meestal de snelheid over de laatste twee legseris schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:06:
Hmm dat is wat minder. Moest nog 11 km harder rijden om de laatste leg te halen dan was toegestaan. En een boete gekregen.
Vandaag en gisteren voor niets gereden dus
Dat kan je toch nooit voorzien? Je weet op voorhand nooit wat de snelheidslimiet in de "laatste" leg wordt.frankivo schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:10:
[...]
ik verdeel dan meestal de snelheid over de laatste twee legs
En is er minder kans om gepakt te worden als je 2x 8mph te snel rijdt dan 1x 5mph en 1x 11mph?
Dat is volgens mij niet wat hij bedoelt.crowke schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:31:
Dat kan je toch nooit voorzien? Je weet op voorhand nooit wat de snelheidslimiet in de "laatste" leg wordt.
En is er minder kans om gepakt te worden als je 2x 8mph te snel rijdt dan 1x 5mph en 1x 11mph?
Stel je moet nog 75 mijl en je kunt max. 60 rijden zonder risico op een boete. Wat hij dan doet is één leg met 40 en eentje met 35 rijden.
zoiets ja.spacemouse schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:55:
[...]
Dat is volgens mij niet wat hij bedoelt.
Stel je moet nog 75 mijl en je kunt max. 60 rijden zonder risico op een boete. Wat hij dan doet is één leg met 40 en eentje met 35 rijden.
onder de 120 miles kun je altijd wel veilig verdelen
Voor de Med Supps is trouwens nog 1 driver nodig, dan is die covered.
[ Voor 12% gewijzigd door Mad Marty op 02-06-2010 13:35 ]
Rail Away!
Merge wuurd 't beter
.Northwave4500 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:17:
Ik ben al halverwege... of hebben jullie een andere manier om te zien wie er al aan het rijden is?
http://vdvn.net/trukz/