kan iemand me ff binnenlaten in WET?
Ik heb al een bod gedaan op contract Iron Ore naar Budapest. Minsk is perm supply. Nu dus Odessa > Minsk > Budapest met Iron Ore. Dan 600 miles "iets" naar Odessa en opnieuw beginnen. 67 loads.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik zie ook nog een klein olie contract in Odessa (35 ladingen) en in Minsk is momenteel tijdelijke olie verkrijgbaar. We rijden met ruim 40 drivers en zouden dit contract dus in 1 dag kunnen voltooien.
Misschien interessant om dit contract ook mee te nemen?
Laten we het zo gaan doen. Regelmatig kijken op hoeveel DR de drivers staan en drivers die boven 25 en 50 DR zitten aanschrijven om te vragen of ze de CR willen verhogen (en assistance willen verminderen).Mad Marty schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:42:
[...]
Dit lijkt mij inderdaad een prima oplossing. Vrijwillig houden, maar bij 25 en 50 DR vragen of ze interesse hebben en uitleggen wat de voordelen voor de company zijn (en dat de nadelen voor de driver (minder doekoe) niet zo heel erg zijn, omdat DR belangrijker is).
Verwijderd
Het is inderdaad interessant, dus van mij mag je hem ook bij nemen.spacemouse schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:21:
Ik zie ook nog een klein olie contract in Odessa (35 ladingen) en in Minsk is momenteel tijdelijke olie verkrijgbaar. We rijden met ruim 40 drivers en zouden dit contract dus in 1 dag kunnen voltooien.
ik heb erop geboden. er was al een bod op geplaatst dus ik ben benieuwd of we hem kunnen bemachtigen.
Nou we zijn onderboden
. Vandaag weer een kans. Iemand een leuke optie gezien?
Zullen we het redden om 226 loads te doen naar Paris. Max distance 655 miles? Lijkt mij wel mogelijk met 40 man.
Zullen we het redden om 226 loads te doen naar Paris. Max distance 655 miles? Lijkt mij wel mogelijk met 40 man.
[ Voor 42% gewijzigd door OzzieMann op 15-05-2010 08:54 ]
Volgens mij hebben we 8 dagen de tijd om een contract te voltooien. Dit moet dus te doen zijn.
En met contracten van deze omvang lopen we ook niet zo snel het risico om onderboden te worden.
En met contracten van deze omvang lopen we ook niet zo snel het risico om onderboden te worden.
Daar zat ik dus ook al aan te denken spacemouse. Ik ga hem er op zetten, kunnen we weer lekker cruisen!
Verwijderd
We gaan er voor!nickvanozzie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 08:47:
Nou we zijn onderboden. Vandaag weer een kans. Iemand een leuke optie gezien?
Verwijderd
Is er al een contract geregeld voor morgen, want we zitten nu op 99% van het huidig contract. Ik hoop dat er terug twee zijn.
Wat staat er in die vier berichten boven je?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Marzman, lief zijn.....Sommige mensen lezen alleen de laatste posts.
Doe ik thuis ook, scheelt rekeningen betalen
Onder de grote rots, naast die kleine
Ik heb nog een leuk contract gezien: Vegetables naar Munchen (232 ladingen). Parijs is een permanente leverancier van vegetables.
Munchen > Berlijn is 375 mijl, dan kan het rondje als volgt worden: Berlijn - Paper > Parijs - Vegetables > Munchen - something > Berlijn.
Munchen > Berlijn is 375 mijl, dan kan het rondje als volgt worden: Berlijn - Paper > Parijs - Vegetables > Munchen - something > Berlijn.
Lijkt me een strak plan spacemouse 
Ik ben zojuist naar Thessaloniki getruckt voor Paper te laden. Mn driver heeft nu zin in een biertje (10FP
), dus ik truck vanavond door naar Paris
Ik ben zojuist naar Thessaloniki getruckt voor Paper te laden. Mn driver heeft nu zin in een biertje (10FP
Ik heb even een bulletin aangemaakt voor het huidige contract
Het contract is wel erg dik (232 loads). Ik ben wel een beetje bang dat we ons daarop stukbijten. Misschien hebben Marzman of Vetnek daar nog ideeen over?
Och we hebben wel dikkere contracten gehaald, over grotere afstanden. Als iedereen nu doelgericht op Parijs gaat rijden, lijkt me het zeker wel haalbaarBjornski schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:23:
Het contract is wel erg dik (232 loads). Ik ben wel een beetje bang dat we ons daarop stukbijten. Misschien hebben Marzman of Vetnek daar nog ideeen over?
Ik had er nog ff overheen gelezen dat parijs een perm-supplier is. In dat geval, gezien de korte afstanden en het feit dat we toch al die kant op rijden, ik ben voor.
Mocht nickvanozzie (=vetnek, =contract manager) vanavond om een uurtje of 1800 nog niet online zijn geweest, dan zal ik wel ff bieden.
Mocht nickvanozzie (=vetnek, =contract manager) vanavond om een uurtje of 1800 nog niet online zijn geweest, dan zal ik wel ff bieden.
Als jullie mij gaan voorzien van data ga ik kijken of ik elke ochtend doordeweeks (behalve als ik niet kan) op kan staan zodat ik kan bieden, ik kom ook weer in de company.
DJ-Visto, get your ass back on board!DJ-Visto schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:23:
Als jullie mij gaan voorzien van data ga ik kijken of ik elke ochtend doordeweeks (behalve als ik niet kan) op kan staan zodat ik kan bieden, ik kom ook weer in de company.
Waarom is de terminal uit Polen zo maar ineens verkocht? Ik had mijn route erdoorheen gepland om zo zo min mogelijk FP te verliezen op weg naar Paris. Nu valt mijn truck bijna uit elkaar en moet ik dus een FP opofferen
Wellicht op basis hier van?Tyras schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:40:
Waarom is de terminal uit Polen zo maar ineens verkocht? Ik had mijn route erdoorheen gepland om zo zo min mogelijk FP te verliezen op weg naar Paris. Nu valt mijn truck bijna uit elkaar en moet ik dus een FP opofferen
5/16/2010 7:27:21 AM: Marzman: It saves money to sell all terminals that are not in use first (warsaw)
5/16/2010 8:45:30 AM: Bjornski: @Marzman. Makes sence to sell unused terminals indeed.
[ Voor 15% gewijzigd door PringleMaster op 16-05-2010 18:20 ]
kaasz | specs | i kick ass for the lord
Ik had hem vanochtend inderdaad ook al zien staan. Moeten we met 40+ man kunnen redden. Ik heb net ons bod geplaatst.Bjornski schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:04:
Ik had er nog ff overheen gelezen dat parijs een perm-supplier is. In dat geval, gezien de korte afstanden en het feit dat we toch al die kant op rijden, ik ben voor.
Kleine contracten zijn sowieso niet echt meer een optie. Helaas zijn er wat meer kleinere companies weer actief, en zullen we snel onderboden worden.
@tyras. Da's onhandig. Maar er zijn bijna geen drivers meer die die terminal nog gebruiken volgens mij.
Mochten er wat meer drivers zijn die een terminal in Warsaw nodig hebben, dan moeten we hem weer ff terug zetten.
@nick. Misschien moeten we gewoon wat lager bieden? 1.90 is bijvoorbeeld nog steeds erg goed geld verdienen en een hoop companies zullen elke laatste cent eruit proberen te persen, dus het contract waar wij op hebben geboden links laten liggen.
Mochten er wat meer drivers zijn die een terminal in Warsaw nodig hebben, dan moeten we hem weer ff terug zetten.
@nick. Misschien moeten we gewoon wat lager bieden? 1.90 is bijvoorbeeld nog steeds erg goed geld verdienen en een hoop companies zullen elke laatste cent eruit proberen te persen, dus het contract waar wij op hebben geboden links laten liggen.
Moet Groene_Cobra niet me wel accepteren
Maar terug geschreven:Hello DjVisto
since we are focussing on Europe, please reapply when you make it to Europe.
Mag pas over 48uur opnieuw requestenHe Cobra; zei even topic.
DJ-Visto in "Trukz - A Trucking Simulation Game - Deel 3"
"Als jullie mij gaan voorzien van data ga ik kijken of ik elke ochtend doordeweeks (behalve als ik niet kan) op kan staan zodat ik kan bieden, ik kom ook weer in de company."
Warsaw is toch twee contracten geleden? Het lijkt me heel sterk dat mensen daar nog naar onderweg zijnBjornski schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:35:
@tyras. Da's onhandig. Maar er zijn bijna geen drivers meer die die terminal nog gebruiken volgens mij.
/▌
Ik was daarnaar onderweg om vanaf daar naar Berlin te gaan en dan het contract te gaan rijdenMarzman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:10:
[...]
Warsaw is toch twee contracten geleden? Het lijkt me heel sterk dat mensen daar nog naar onderweg zijn
Je kunt niet overal rekening mee houden met die terminals
/▌
ja maar vorige kleine contract had ik zelfs 1.60 op geboden uiteindelijk zijn ze toch nog lager gegaan... voor de grotere contracts hoeven wedaar (nog) niet bang voor te zijn.Bjornski schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:35:
Ow die terminals zijn er alleen wanneer de hele gang er doorheen gaat? Wellicht een ideetje om het in een bullitin te posten dat het gaat gebeuren?
Ik denk dat je er gewoon op kan rekenen dat terminals zonder contracten weggehaald worden. Terminals van contracten die echt net af zijn daar moet inderdaad nog de hele gang langs komen. Elke terminal kost het dubbele van de vorige terminal zeg maar (met een paar uitzonderingen) dus met verschuivende terminals kun je er het beste zo weinig mogelijk hebben 
[edit]Gevonden, we besparen natuurlijk al omdat we alleen Europa hebben nu, maar er maken ook minder drivers gebruik van door kleinere contracten, maar een 3e en 4e terminal verkplaatsen kost dus 9k en alleen een 2e en 3e 5k
[edit]Gevonden, we besparen natuurlijk al omdat we alleen Europa hebben nu, maar er maken ook minder drivers gebruik van door kleinere contracten, maar een 3e en 4e terminal verkplaatsen kost dus 9k en alleen een 2e en 3e 5k
I believe the sale price is always 75% of its purchase price. Keep in mind that each terminal doesn't keep its own price; rather they are pooled. I.e., If you buy 4 terminals and then sell the one you had bought for $7500, its sale price is not based on the $7500 you paid for that one but rather is based on the most recent terminal purchase price.
PURCHASE SELL SWAP LOSS
1 $5,000.00 $3,750.00 $1,250.00
2 $7,500.00 $5,625.00 $1,875.00
3 $15,000.00 $11,250.00 $3,750.00
4 $22,500.00 $16,875.00 $5,625.00
5 $30,000.00 $22,500.00 $7,500.00
6 $37,500.00 $28,125.00 $9,375.00
7 $45,000.00 $33,750.00 $11,250.00
8 $52,500.00 $39,375.00 $13,125.00
9 $60,000.00 $45,000.00 $15,000.00
10 $67,500.00 $50,625.00 $16,875.00
11 $150,000.00 $112,500.00 $37,500.00
12 $165,000.00 $123,750.00 $41,250.00
13 $180,000.00 $135,000.00 $45,000.00
14 $195,000.00 $146,250.00 $48,750.00
15 $210,000.00 $157,500.00 $52,500.00
16 $450,000.00 $337,500.00 $112,500.00
17 $480,000.00 $360,000.00 $120,000.00
18 $510,000.00 $382,500.00 $127,500.00
19 $540,000.00 $405,000.00 $135,000.00
20 $570,000.00 $427,500.00 $142,500.00
[ Voor 66% gewijzigd door Marzman op 17-05-2010 00:15 ]
/▌
Hmmm met die Swap-losses in het achterhoofd, zou het dan niet makkelijker zijn om een aantal terminals te hebben en gewoon vast te houden? (Maw, is die 1 a 2 FP het echt waard als er maar 200 trucks door komen?) Gaan we gelijk rekenen, aangezien ik nog een beginner ben zullen er wel fouten staan, maar ik ben hier om het te leren
. Uitgaande van het meest gangbare op dit moment: contracts van rond de 225. Iedereen maakt vol gebruik van de terminal en niemand slaapt te lang. Dat zijn 450FP (Best case, ik denk dat de helft reëler is), a 60mph gem zijn 27k miles. 1 mile brengt $1,50 op (geen idee of dit reëel is gemiddeld gezien). is $40k. 7% naar WET: is $3k? Dus alleen
terminals is het rendabel volgens mijn calculatie.
Ben benieuwd of mijn calculatie klopt en of deze discussie al ooit gevoerd is, ben nog nieuw natuurlijk
.

Ben benieuwd of mijn calculatie klopt en of deze discussie al ooit gevoerd is, ben nog nieuw natuurlijk
Volgens mij klopt je inschatting nog niet helemaal, alhoewel je berekening wel compleet is volgens mij;Tyras schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:57:
...
Ben benieuwd of mijn calculatie klopt en of deze discussie al ooit gevoerd is, ben nog nieuw natuurlijk.
- een mile brengt meestal meer op dan $1.50, mits er contracten gereden worden
- Als company willen we ook zorgen dat onze drivers de mogelijkheid hebben om meer geld te verdienen. Zelfs als we iets verliezen op de terminals, dan is het hebben van die terminals wel erg fijn voor onze drivers.
- We verdienen als company nog eens extra aan de rewards op de contracten. De opbrengsten zijn dus groter dan die 7%
- Veel van onze drivers hebben een hogere CR dan 7%
De balans ligt dus wel iets anders. De praktijk wijst uit dat als we terminals op plaatsen zetten binnen de contract route, dat dit altijd geld oplevert, zowel voor WET als voor de drivers. Daarnaast scheelt het FP, dus kunnen we (iets) grotere contracten aan.
Reëel gezien; met de collection rates en contracten die we nu hebben verdient de company per dag tussen de $75K en $100K. Op die bedragen maken de swap-losses (stuk of 4 per week, met de natte vinger) niet zoveel meer uit.
Boven de 3 à 4 terminals wordt het wel echt te duur.
Bij de starters is een load een driver dus inderdaad 450 FP. De drivers met endorsements staan vaak al meer collection rate af, en een terminal levert ook 10 procent meer op voor de route. Dan is het al snel weer terugverdient. De discussie is al wel eens gevoerd volgens mij, maar ik weet niet zeker of dat op het forum of in een dm was dus het kan sowieso geen kwaad 
Met terminals vasthouden zit je met 20 dure terminals op plaatsen waar je ze niet nodig hebt. Daarom zijn er companies die ze verplaatsen. Er zijn ook companies die het leuker vinden ze vast te houden trouwens.
Met terminals vasthouden zit je met 20 dure terminals op plaatsen waar je ze niet nodig hebt. Daarom zijn er companies die ze verplaatsen. Er zijn ook companies die het leuker vinden ze vast te houden trouwens.
/▌
OK, duidelijk! Maar toch wil ik, zonder hopelijk iemand tegen het hoofd te stoten wat kantlijnen maken.
Bij $2 per mile (het hoogst geloof ik) is het niet wezenlijk anders: Dan is het <4 rendabel.
De opbrengst van de contracten heeft niets te maken met het wel of niet hebben van de terminals: immers zonder terminals gaan mensen nog steeds de contracten rijden aangezien het t best verdient is.
Wanneer je een terminal koopt, zijn er dan nog vaste lasten?
De vraag is maar of een hogere CR rate wel zo handig is... Het doel van WET is dat zowel de driver als WET er beter uit komt lijkt me... Het totaalbedrag is dus relevant en niet alleen wat WET krijgt. Eigenlijk moet dus worden berekend of de 10% extra inkomsten (Wat overigens de allerbeste reden is om er een terminal tussen te zetten en ik nergens gelezen heb (Thx Marzman) en de 2 extra FP (zijn er statistieken hoeveel % van de mensen hier ook gebruik van maakt in welke hoeveelheid) afwegen tegen de swap losses. Het komt dus allemaal neer op wat 1 FP oplevert. (Is daar al een berekening naar gedaan?)
Een andere kostenpost is dat het bijna $.50 per gallon verschilt of je in de stad tankt of ergens waar het goedkoop is.
Ona side note: op dit moment ben ik het eens met de Terminal policy van WET, volgens alle berekeningen is het t goedkoopst. (En drivers vinden het fijn lijkt me
)
Bij $2 per mile (het hoogst geloof ik) is het niet wezenlijk anders: Dan is het <4 rendabel.
De opbrengst van de contracten heeft niets te maken met het wel of niet hebben van de terminals: immers zonder terminals gaan mensen nog steeds de contracten rijden aangezien het t best verdient is.
Wanneer je een terminal koopt, zijn er dan nog vaste lasten?
De vraag is maar of een hogere CR rate wel zo handig is... Het doel van WET is dat zowel de driver als WET er beter uit komt lijkt me... Het totaalbedrag is dus relevant en niet alleen wat WET krijgt. Eigenlijk moet dus worden berekend of de 10% extra inkomsten (Wat overigens de allerbeste reden is om er een terminal tussen te zetten en ik nergens gelezen heb (Thx Marzman) en de 2 extra FP (zijn er statistieken hoeveel % van de mensen hier ook gebruik van maakt in welke hoeveelheid) afwegen tegen de swap losses. Het komt dus allemaal neer op wat 1 FP oplevert. (Is daar al een berekening naar gedaan?)
Een andere kostenpost is dat het bijna $.50 per gallon verschilt of je in de stad tankt of ergens waar het goedkoop is.
Ona side note: op dit moment ben ik het eens met de Terminal policy van WET, volgens alle berekeningen is het t goedkoopst. (En drivers vinden het fijn lijkt me
WET hoeft natuurlijk niet per se winst te maken op de terminals, ze zijn in de eerste plaats om drivers te helpen zodat ze meer legs per dag kunnen rijden. Alleen met weinig terminals maak je er wel winst op, en de kosten laag houden kan nooit kwaad omdat de companies gerangschikt staan op geld (drivers op DR en op een gegeven moment heb je zo veel geld dat je het niet meer op krijgt. Daarom betalen sommigen vrijwillig een hogere CR).
Als je het zou willen berekenen moet je denk ik van 2,20 uitgaan. Dat is ongeveer wat een startende driver die voor een load staat krijgt als er een terminal staat. Met endorsements krijg je meer, maar maak je ook minder gebruik van de terminal (omdat je gewoon meer dan 1 load bij hebt) dus dat komt eigenlijk op hetzelfde neer als je met 2,20 en het aantal loads rekent.
Als je het zou willen berekenen moet je denk ik van 2,20 uitgaan. Dat is ongeveer wat een startende driver die voor een load staat krijgt als er een terminal staat. Met endorsements krijg je meer, maar maak je ook minder gebruik van de terminal (omdat je gewoon meer dan 1 load bij hebt) dus dat komt eigenlijk op hetzelfde neer als je met 2,20 en het aantal loads rekent.
/▌
Ik doe op dit moment $2.69 per mile en dat is niet het hoogst wat ik tot nu toe heb gezien. Drivers met nog meer endorsements gaan richting de $3.00.
Niet per definitie, een terminal verplaatsen kost eenmaal geld.Tyras schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:43:
Ow die terminals zijn er alleen wanneer de hele gang er doorheen gaat? Wellicht een ideetje om het in een bullitin te posten dat het gaat gebeuren?
Een terminal bijplaatsen kost iedere stap meer.
Terminals staan dus alleen op contract routes (verdienen zich zo terug) en contract routes worden getracht hierop aansluitend te zijn.
Als een contract verlopen is, en de nieuwe gaat niet meer langs de terminal dan zal deze verplaatst worden.
Waarbij we als management weer een afweging maken of een nieuwe erbij of een verplaatsing nuttig is.
En daarbij ook nog, door maar met maximaal 2 a 3 terminals te werken houden we de terminal kosten laag.
Zoals je kunt zien zouden we voor de 20e terminal al 500.000 moeten neertellen...
Het is goed om te zien dat we momenteel met 76 actieve rijders de contracten rijden.
Weet iemand of op de één of andere manier te zien is hoeveel van een bepaald type goederen je hebt vervoerd?
Bij de achievements wordt keurig op soort goederen je status aangegeven, maar hoeveel je nog moet vervoeren om het volgende level te bereiken kan ik nergens terug vinden.
Weet iemand of op de één of andere manier te zien is hoeveel van een bepaald type goederen je hebt vervoerd?
Bij de achievements wordt keurig op soort goederen je status aangegeven, maar hoeveel je nog moet vervoeren om het volgende level te bereiken kan ik nergens terug vinden.
Het hoogst wat ik heb gezien is $4,12, meestal is het 3,30/3,60 ofzo. Maar eigenlijk maakt dat niks uit voor de terminal op het totaalplaatje, want 1,5 keer meer opbrengsten is ook 1,5 loadBjornski schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:21:
[...]
Ik doe op dit moment $2.69 per mile en dat is niet het hoogst wat ik tot nu toe heb gezien. Drivers met nog meer endorsements gaan richting de $3.00.
Dat is alleen zichtbaar in de achievements. Je zou het zelf bij moeten houden als je het precies wilt wetenspacemouse schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:46:
Het is goed om te zien dat we momenteel met 76 actieve rijders de contracten rijden.
[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 17-05-2010 12:08 ]
/▌
Nee kan je nergens terugzien Spacemouse. Wat je zou kunnen doen is in je routes kijken en dan in een excel sheetje bijhouden wat en hoeveel je hebt vervoerd. Als je daarbij ook bijhoudt welke steden je gehad hebt is die achievement uiteindelijk ook een stuk makkelijker om te krijgen.
Maar ik zie nu dat je al een stuk langer rijd dan 30 dagen dus dan wordt het wel weer lastig om terug te kijken.
Het is inderdaad geweldig om met 75 actieve drivers de contracten te rijden. Met dit tempo moeten we woensdag alweer naar nieuwe contracten kijken voor donderdag.
Met 75 rijders zouden we zelfs een contract kunnen doen van 900 miles heen en 900 miles terug en 250 loads!
Maar ik zie nu dat je al een stuk langer rijd dan 30 dagen dus dan wordt het wel weer lastig om terug te kijken.
Het is inderdaad geweldig om met 75 actieve drivers de contracten te rijden. Met dit tempo moeten we woensdag alweer naar nieuwe contracten kijken voor donderdag.
Met 75 rijders zouden we zelfs een contract kunnen doen van 900 miles heen en 900 miles terug en 250 loads!
[ Voor 41% gewijzigd door OzzieMann op 17-05-2010 12:17 ]
Hangt dat van endorsements af dan? Ik doe nu $ 2.77 namelijk.Bjornski schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:21:
[...]
FYI: Ik probeer ten alle tijden gebruik te maken van de terminals (alleen als mijn truck zover naar gort is dat ie niet meer vooruit te branden is repair ik onderweg). Elke keer als ik een terminal tegen kom voer ik een repair en refuel uit (zelfs als het niet noodzakelijk is).Tyras schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:42:
Eigenlijk moet dus worden berekend of de 10% extra inkomsten (Wat overigens de allerbeste reden is om er een terminal tussen te zetten en ik nergens gelezen heb (Thx Marzman) en de 2 extra FP (zijn er statistieken hoeveel % van de mensen hier ook gebruik van maakt in welke hoeveelheid) afwegen tegen de swap losses.
En daarbij, die 10% bonus is ook erg prettig (samen met de preferred cargo leverde het met mijn laatste rit 1000$ extra op).
Ik gebruik ook de terminal elke keer als ik erlangs kom. het kost dan wel wat extra geld voor de benzine, maar zoveel is het nu ook weer niet.
Even een ander vraagje: wat is een goede truck om als tweede truck te kopen? Is dat de kenwood W900 of zit er nog een tussenin? Ik heb nu een Volvo WIA64T en dat gaat wel vrij traag
Even een ander vraagje: wat is een goede truck om als tweede truck te kopen? Is dat de kenwood W900 of zit er nog een tussenin? Ik heb nu een Volvo WIA64T en dat gaat wel vrij traag
De meeste drivers kopen een $13k ($11k met korting) truck als tweede truck.DamadmOO schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:09:
1997 Kenworth W900 of 1998 Peterbilt 379 zou ik doen. Allebei erg populair, stuk sneller dan de Volvo en ook nog eens betere MPG. Met wat opties prima naar 100% te krijgen en dan gaan ze ook nog een tijdje mee.
Verwijderd
Ik ben nu bezig met aan het sparen voor m'n derde truck, ik moet nog 45.000 en heb dan 100.000. Welke truck raden jullie me aan ?
Ik heb destijds een tussenstapje gemaakt naar de 2008 Scania R124 (met company discount 72.000). Volgens heeft het merendeel van WET wel in die truck gereden of iig iets van die prijsklasse.
Ik heb nu de 2009 Daf XF, die kan nog wat harder als de 2010 en is een stukje goedkoper (volgens mij ronde de 100k )
/▌
YesBjornski schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:23:
[...]
De meeste drivers kopen een $13k ($11k met korting) truck als tweede truck.
1997 Kenworth W900 of 1998 Peterbilt 379 zou ik doen. Allebei erg populair, stuk sneller dan de Volvo en ook nog eens betere MPG. Met wat opties prima naar 100% te krijgen en dan gaan ze ook nog een tijdje mee.
Ik blijf dus deze truck rijden tot dat $100k? Wow... Of beter een opstapje rond de $40k?
Feli met je nieuwe truck!Tyras schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:18:
[...]
Ik blijf dus deze truck rijden tot dat $100k? Wow... Of beter een opstapje rond de $40k?

Ik zou nog wel een of twee opstapjes ertussen doen als ik jou was. Nieuwere (duurdere) trukz zijn weer sneller en verbruiken ook weer minder fuel. Ook kun je ze langer op 100% repairs houden (hoe beter je truck-condition is, hoe harder hij gaat en hoe meer je mee kunt nemen)
Eerst zou ik echter FF deze truck wat uitbreiden, zodat je op 100% repairs komt. Lichte wielen zijn ook fijn, mag je automatisch 1000lbs meer cargo meenemen.
Dus nieuwe banden en nieuwe velgen? Ook nog een airfilter en/of fuel filter?Bjornski schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:57:
[...]
Eerst zou ik echter FF deze truck wat uitbreiden, zodat je op 100% repairs komt. Lichte wielen zijn ook fijn, mag je automatisch 1000lbs meer cargo meenemen.
De airfilter zou ik al zeker kopen. Dat is een goedkope upgrade met toch wat rendement. Fuel filter had ik toentertijd ook gekocht.
Is de toolbox rendabel om aan te schaffen? Wordt die 1000$ terug verdient in een jaar tijd? Dat zou betekenen dat ik voor 20.000$ moet repareren in een jaar tijd. Is dat realistisch?
Hou eens een paar dagen bij hoeveel je gemiddeld per dag spendeert aan reparaties. Inclusief rmf's natuurlijk. Ga ik ook eens proberen te doen, maar ik heb de toolbox al, dus ik moet er wel rekening mee houden dat het al goedkoper is.
[ Voor 36% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-05-2010 11:17 ]
Nog een klein vervolg aan de Dusten saga:
We hebben na zijn vervolg sollicitatie praktijken besloten om het uit WET te gooien:
Since you again prove to us that you only want the power to be a CEO ( http://forums.joltonline....p?610529-Strangest-PM-yet ) and do not care about a company any further, we hereby decided that you are no valuable asset for WET and this results in getting fired.
Het ontslag is inmiddels afgerond, en wettelijk gezien heeft ie ook geen oprot premie meegehad
We hebben na zijn vervolg sollicitatie praktijken besloten om het uit WET te gooien:
Since you again prove to us that you only want the power to be a CEO ( http://forums.joltonline....p?610529-Strangest-PM-yet ) and do not care about a company any further, we hereby decided that you are no valuable asset for WET and this results in getting fired.
Het ontslag is inmiddels afgerond, en wettelijk gezien heeft ie ook geen oprot premie meegehad

Inmiddels ook op de CB geroepen.
Complete forum thread vindt je hier, mocht je geïnteresseerd zijn in de aanleiding.
Complete forum thread vindt je hier, mocht je geïnteresseerd zijn in de aanleiding.
moet er geen terminal in München komen btw?
Hee grappig
ik zal dit zelf niet gaan spelen, maar m'n zwager is chauffeur en speelt in z'n vrije tijd ook ladingen gerelateerde spelletjes.
Zal 'm eens een linkje sturen
Zal 'm eens een linkje sturen
Staat er toch één in Parijs?frankivo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:36:
moet er geen terminal in München komen btw?
Ik weet niet hoe het zit voor oudere trucks, maar ik kan met gemak de hele round doen zonder te repairen of bij te tanken.
En als antwoord:rdfeij schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:13:
Nog een klein vervolg aan de Dusten saga:
Het ontslag is inmiddels afgerond, en wettelijk gezien heeft ie ook geen oprot premie meegehad![]()

Oh well thanks!
I thought when I tryed that drivers got mad but when you do it its fine.
I should have stayed as CEO and made the company go down.
Thanks, Dusten
Sympathiek
Blij dat we terug normaal kunnen rijden.
Omg, die Dusten laat zich wel ontzettend kennen, hoor
Rail Away!
Toch maar gejoined om eens te proberen, en de corp gejoined
Ja dankje, net m'n eerste ronde gereden.
Rotterdam -> Hamburg met clothing, en nu bezig met Hamburg -> iets in Rusland met een s met rocks
Rotterdam -> Hamburg met clothing, en nu bezig met Hamburg -> iets in Rusland met een s met rocks
Vooral die eerste was erg handig voor je cash; $500 bonus. Goed gedaan!Noxious schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:28:
Ja dankje, net m'n eerste ronde gereden.
Die rit naar samara is wat minder handig. Verdient wel redelijk wat geld, maar dat komt vooral omdat het ook een flink eind weg is.
Tip: Als je snel wilt verdienen, kun je het beste contract-routes rijden. We hebben op dit moment twee contracten, die samen een erg mooie route vormen:
Berlin - Paris (Paper), Paris - Munich (Vegetables), Munich - Berlin (Something).
Da's een kort rondje wat toch erg lekker verdient!
Je kan beter contracts gaan rijden, verdien je beter aan.
Op http://trukz.com/contracts_company.asp kun je zien welke contracten we momenteel hebben en hoeveel loads er nog gereden moeten worden. Verschil in prijzen is behoorlijk, rij nu zelf papier naar Parijs voor $ 2,77 per mijl. 
Edit: spuit elf...
Edit: spuit elf...
[ Voor 6% gewijzigd door Exitium op 18-05-2010 15:37 ]
@Vetnek: De contracten gaan aardig hard zie ik. Paper contract zal in de loop van morgen wel klaar zijn.
Zullen er weer op iets nieuws gaan bieden?
Iron Ore naar Budapest ziet er erg mooi uit. Klein, suppliers dichtbij en we kunnen daar enigszins een driehoekje mee maken.
Iron Ore naar Budapest ziet er erg mooi uit. Klein, suppliers dichtbij en we kunnen daar enigszins een driehoekje mee maken.
jup @ contractroutes maar ben nog niet accepted 
edit:nu wel dus
edit:nu wel dus
[ Voor 18% gewijzigd door Noxious op 18-05-2010 15:40 ]
Iemand enig idee hoe oud die gast is? Hoop voor hem dat ie jonger dan 13 is....Mad Marty schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:40:
Omg, die Dusten laat zich wel ontzettend kennen, hoor

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Hij heeft niet voor niets 12 in z'n naam staan.
Naja eerst die route naar russia maar afmaken 
Ben nu toch helemaal vermoeid enzo
dus vanavond nog 4 stapjes scheuren en morgen verder.
Ben nu toch helemaal vermoeid enzo
Ik join vanmiddag ook weer om dan hopelijk de rang van contract manager (hoger is ook goed)!
ALs jullie me elke avond even op irc vertellen (ben daar bijna altijd) melden welke contracten moeten worden geboden wil ik dat weer met alle plezier gaan doen. Ik ga misschien ook weer rijden maar dan moet ik weer overvliegen
ALs jullie me elke avond even op irc vertellen (ben daar bijna altijd) melden welke contracten moeten worden geboden wil ik dat weer met alle plezier gaan doen. Ik ga misschien ook weer rijden maar dan moet ik weer overvliegen
Niet over de 10FP gaan kan je een hele hoop geld aan bekeuringen schelen (en RMF's) ook veel last gehad van aan 't beginNoxious schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:47:
Naja eerst die route naar russia maar afmaken
Ben nu toch helemaal vermoeid enzodus vanavond nog 4 stapjes scheuren en morgen verder.
[ Voor 36% gewijzigd door DJ-Visto op 18-05-2010 15:49 ]
Zouden we niet op wat grotere contracten gaan bieden? Ik denk dat we ook wel 400-500 loads aan kunnen... Ow wacht, er zijn momenteel geen grotere contracten... Komen die er wel eens? Waarom niet de iron ore naar Munich?Bjornski schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:38:
@Vetnek: De contracten gaan aardig hard zie ik. Paper contract zal in de loop van morgen wel klaar zijn.
ik wil eventueel de rol van Contract-Manager ook wel weer op me nemenDJ-Visto schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:47:
Ik join vanmiddag ook weer om dan hopelijk de rang van contract manager (hoger is ook goed)!
Omdat we de komende dagen nog vegetables naar München hebben.Tyras schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:08:
[...]
Zouden we niet op wat grotere contracten gaan bieden? Ik denk dat we ook wel 400-500 loads aan kunnen... Ow wacht, er zijn momenteel geen grotere contracten... Komen die er wel eens? Waarom niet de iron ore naar Munich?
Contractmanager of hoger en niet rijden? Zo een hebben we er net uitgekiepert! (grapje natuurlijkDJ-Visto schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:47:
/▌
Ja dat gaat aardig hard ja. Ik denk dat we ze allebei klaar hebben voor donderdag.Bjornski schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:38:
Ik zie alleen dat driehoekje niet echt waar jij het nou over hebt, in elk geval niet in combo met Veggies naar Munich.
frankivo schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:13:
[...]
ik wil eventueel de rol van Contract-Manager ook wel weer op me nemen
Marzman schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:47:
[...]
Contractmanager of hoger en niet rijden? Zo een hebben we er net uitgekiepert! (grapje natuurlijk)
Dat komt omdat ie er ook niet is. Ik weet niet waar ik naar zat te kijken vanmiddag, maar er klopte geen hout van.nickvanozzie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:55:
[...]
Ik zie alleen dat driehoekje niet echt waar jij het nou over hebt, in elk geval niet in combo met Veggies naar Munich.

Rondje wat kan is
- Rivne - Munchen (veggies, redden we nog wel voor de supply change)
- Munchen - Berlin (iets)
- Berlin - Budapest (iron ore)
- Budapest - Rivne (iets)
Ik zal hem erop zetten. Misschien dat er morgen een mooie aansluitende bij komt.
Ok. nice. lijkt me goed om een tikkie laag te bieden. Het is maar een klein contractje, dus daar gaan al die companies bovenop natuurlijk.nickvanozzie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:02:
Ik zal hem erop zetten. Misschien dat er morgen een mooie aansluitende bij komt.
Edit: Ik moet morgenochtend erg vroeg weg. Laat hem maar zo staan, dan kijk ik voor 7 uur nog wel ff of we onderboden zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Bjornski op 18-05-2010 19:06 ]
Er is nog een ander contract met Iron Ore naar Munchen (125 loads). Berlijn heeft momenteel Iron Ore en Minsk op 706 mijl afstand is een permanente supplier.
Ook niet verkeerd. Volgens mij moeten we zelfs op allebei kunnen bieden, al is dat wel wat gokken met het pinksterweekend erbij (=veel mensen weg).spacemouse schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:08:
Er is nog een ander contract met Iron Ore naar Munchen (125 loads). Berlijn heeft momenteel Iron Ore en Minsk op 706 mijl afstand is een permanente supplier.
Wie niet waagt......
wooohooo, beetje laat maar toch, morgen route afmaken en dan alles in de verkoop en dan op het vliegtuig terug naar WET/Tweakers....was toch een beetje homesick.
Je zit gewoon bij XTreme Trucking.... onze grootste concurrent...? Schandalig! Je hebt ze geewoon geholpen om een nog groterre concurrent te worden?freak-ish schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:53:
wooohooo, beetje laat maar toch, morgen route afmaken en dan alles in de verkoop en dan op het vliegtuig terug naar WET/Tweakers....was toch een beetje homesick.
Maarrehm; gaaf dat je terugkomt!
[ Voor 14% gewijzigd door Bjornski op 18-05-2010 23:12 ]
Toen ik vanochtend keek waren we onderboden door Turkz. Ik heb $1.85 geboden, maar de kans is groot dat Turkz daar nog onder gaat zitten voor 7 uur.
Ik heb ook op het andere iron ore contract geboden. Kan zijn dat dat een beetje een rare contractroute wordt als we ze allebei binnenhalen. We hebben dan in ieder geval wat te doen de komende week.
Ik heb ook op het andere iron ore contract geboden. Kan zijn dat dat een beetje een rare contractroute wordt als we ze allebei binnenhalen. We hebben dan in ieder geval wat te doen de komende week.
ik zag het net, ik ga straks op me telefoon vlak voor 7 uur wel even kijken om eventueel nog lager te gaan zitten.
Ik ben blij dat we op allebei hebben geboden. Dragonheart global transport heeft em binnengehaald voor $1.40.
Wij hebben iron ore naar Munich voor $1.99 binnengehaald. Nice.
@alle drivers. Het lijkt me goed om nog ff de oude route te blijven rijden totdat in het papier-contract is afgerond.
Goed nieuws! Het papier contract is vandaag afgerond; genoeg drivers zijn onderweg!
Wij hebben iron ore naar Munich voor $1.99 binnengehaald. Nice.
@alle drivers. Het lijkt me goed om nog ff de oude route te blijven rijden totdat in het papier-contract is afgerond.
Goed nieuws! Het papier contract is vandaag afgerond; genoeg drivers zijn onderweg!

[ Voor 15% gewijzigd door Bjornski op 19-05-2010 10:30 ]
Het viel me net op dat CB channel 79 niet wordt gebruikt. Misschien een idee om te switchen zodat we geen berichten van andere companies meer tussendoor krijgen?
Zul je zien dat het wel gebruikt wordt, maar niet heel actief. 92 was ook leeg in eerste instantie, later ontdekte ik dat the projects daar zaten
/▌
Leuk joh die CB! Terwijl ik aan het kijken was zal ik dat beginners de eerste week maar 1% tax hoeven te betalen... Ik sta sinds mijn begin gewoon op de 7%... Niet dat ik het erg vind, maar jammer is het wel...
Papier naar Parijs is op 5 ton na klaar, met nog een hoop rijders onderweg. Met die rijders die naar Parijs onderweg zijn zal morgen het Vegetables contract waarschijnlijk ook wel klaar zijn.
Misschien dat het verstandig is om de Preferred Cargo te wijziging in Iron Ore?
Maar even de edit knop gebruiken.
Zie dat er een contract is van 212 loads Electronics naar Oslo. Stockholm is een permanente supplier van Electronics en ligt op 310 mijl afstand van Oslo. Het overwegen waard lijkt mij, want vanaf morgen is iedereen Iron Ore aan het rijden van Berlijn naar Munchen en dan zal dit contract vrijdag ook voltooid zijn.
Misschien dat het verstandig is om de Preferred Cargo te wijziging in Iron Ore?
Maar even de edit knop gebruiken.
Zie dat er een contract is van 212 loads Electronics naar Oslo. Stockholm is een permanente supplier van Electronics en ligt op 310 mijl afstand van Oslo. Het overwegen waard lijkt mij, want vanaf morgen is iedereen Iron Ore aan het rijden van Berlijn naar Munchen en dan zal dit contract vrijdag ook voltooid zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door spacemouse op 19-05-2010 19:04 ]