Het grote Sony dSLR en objectieven topic v2010 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.726 views

Onderwerpen

Alle 101 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Apart inderdaad... Wellicht dat veel mensen het toch houden bij de kit lens? De Tamron 17-50 werd mij door veel mensen aangeraden in een Sony groep op Flickr.

Ik zie trouwens dat Tokina eindelijk ook begonnen is met Alpha mounts lenzen, de 12-24 is beschikbaar voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de 11-18 was het mij bekend maar van de 12-24 niet. Staat ook niks over op hun site of op dpreview. Het zou wel mooi zijn, het ding heeft een prettig bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.cameranu.nl/ar...4_4.0_APS-C_Pro_Sony.html

Het gaat wel om de eerste versie, de tweede staat er alleen voor Canon en Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 09:07

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

DP review heeft de 70-200 SSM G gereviewd. Ziet er erg netjes uit, alleen jammer van de prijs en het gebrek aan sealing.....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Het kan niet op, PZ test de Zeiss ZA Sonnar T* 135mm f/1.8 op de Alpha 850

Highly Recommended :)

@mig29 Goed he die link ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Markofnikoff op 30-03-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204289

Wie heeft er ervaring met de 16-105 lens van Sony? Hoor zeer positieve maar ook zeer negatieve geluiden over dit objectief.

Ik maak gebruik van de 18-55 en 55-200 van Sony op mijn A550.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169357

Ik heb de 16-105 op mijn a500 en heb niets te klagen, prima objectief en zeker voor de "oude prijs" bij Kamera-Express. Die hadden de kitversie die bij de a700 hoorde los in de verkoop voor 395. Nu is ie als retailversie 499. Veel user reviews op Dyxum vergelijken het objectief met de CZ 16-80 en dan nog komt de 16-105 er erg goed uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 169357 op 31-03-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vegeet Dyxum niet :P
Photozone geeft de harde cijfers, Dyxum geeft de ervaringen van mensen zelf aan. De ervaringen zelf zijn vaak wat te positief, maar samen met de cijfers van Photozone geeft het m.i. een goed beeld.
Bedenkt wel dat het een soort superzoom is. Een heel prettig bereik van behoorlijk groothoek tot medium tele, maar bereik komt vaak met nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

En natuurlijk een vergelijk van onze vriend Kurt Munger :)
hij heeft trouwens ook de sony 300 f2.8 gereviewed: "Don't lose the fancy carbon fiber lens hood, because replacing it will cost you a cool $1368.95!!" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 09:52
Anoniem: 204289 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:17:
Wie heeft er ervaring met de 16-105 lens van Sony? Hoor zeer positieve maar ook zeer negatieve geluiden over dit objectief.

Ik maak gebruik van de 18-55 en 55-200 van Sony op mijn A550.

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik heb hem op mijn A100 zitten, erg fijn lensje!
Gaat eigenlijk bijna nooit meer van de body af...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204289

Bedankt voor de links naar de review.. had uiteraard zelf ook al even gegoogled en een paar reviews gelezen. Het nadeel is alleen dat ik als leek niet direct verder kom met deze reviews helaas.

Maak ik met de 16-105 veel mooiere foto's als met de standaard kit lens 18-55? (afgezien van het bereik uiteraard) En is dit verschil ook echt voor iedereen zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je met mooier scherper, meer contrast en betere kleurreproductie bedoelt dan vast wel ja ;) Mooie foto's maak je nog altijd zelf, en niet de lens.

Ik heb zelf mijn 18-70 Sony kitlens vervangen voor een Tamron 17-50 en ik zag zeker een verschil in die drie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Ok so, het was gisteren 1 april, en het is best verdacht dat juist op die dag deze specs van de A7XX opduiken. Maar goed het klinkt nog wel enigszins aannemelijk, wat denken jullie ervan?

You heard it here, first.

APS-C 14 BIT 15.4mp CMOS Exmor Sensor
BIONZ II Dual Processor W/Accelleration Mode
3.2" Sony OmLED Matrix LCD Screen (w/brightness, contrast, hue adjustments)
New Top LCD Panel
100% Coverage Optical Viewfinder with .94x Magnification (24 cross point AF overlay LCD grid) 29mm Viewfinder Relief
New 24 Point AF System with 14 double cross and 4 wide angle sensors, 1 center quad cross low light AF sensor
8fps High Speed Continuous Shooting (24fps -full resolution shooting in Accelleration Mode)
ISO 64-25,600 Sensitivity Range
84 Segment Smart Priority Metering System
1300 Shot Battery Life Rating (w/new type NP-FM550H)
60fps 1080p HD Video (w/low light mode) with optional Stero Mic imput jack
82 Weather Seals, including main integrated seal on mount for all lenses
14-124 F Degree weather rating
Dim Light IR Mode for extraordinary low light fast focusing
Pre-Shot Capture Mode
Triple Shot HDR Mode
Dynamic Range Optimizer II
Sure Removal - Supersonic Dust Elimination System
Quick Navi II User Interface- User Customizable
Smart Axis/Rotation Digital Level
Sensor Composition Adjustment (2 degrees any direction)
Improved Super Steady Shot Image Stabilization (3-4.5 stop improvement rating)
12 Stops E.V. Adjustment
Interchangable Viewfinder Screens (6 types)
8 Memory Recall Customizable Quick Access Settings
True Vue Automatic White Balance Mode
Dual SD Card Slots
Super Main Sensor Live View
Intelligent Preview (w/auto save feature)
Dual Remote Commander Sensors (front and rear)
Anti-Static Magnesium Body Panels w/Stainless Steel sub-frame
AF Micro Adjustment +/- 30 Step Increments (for up to 45 lenses)
New 'Pro' Sweep Panorama Mode
Dedicated Macro AF Assist Lamp
Price $1,799.00 (USD Approx)
Auto CA/Distortion Control (Jpegs only)
GPS Ready (Hot Shoe accessory)

Afbeeldingslocatie: http://images.alphamountworld.com/carlg/sony-files/secret-alpha/bcx-proto-1.jpg

Edit: Persoonlijk geloof ik niet dat dit de specs zijn, maar ik mag hopen dat een groot aantal van deze zaken wel overeen komen met wat sony voor ons in petto heeft met deze A7xx

[ Voor 4% gewijzigd door Markofnikoff op 02-04-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit :Y a7xx valt wel ver buiten mijn budget, dus persoonlijk vind ik het minder interessant :P Ik ben vooral benieuwd naar wat Sony met de a5xx serie gaat doen. Of wellicht tegen die tijd de a6xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markofnikoff schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:51:
8fps High Speed Continuous Shooting (24fps -full resolution shooting in Accelleration Mode)
60fps 1080p HD Video (w/low light mode) with optional Stero Mic imput jack
Vooral deze twee dingen lijken mij zeer onwaarschijnlijk, maar andere punten zijn ook nogal verdacht. If it sounds too good to be true, it probably is...
Mocht het wel waar zijn, dan hebben ze wel een killercam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:21:
[...]

Vooral deze twee dingen lijken mij zeer onwaarschijnlijk, maar andere punten zijn ook nogal verdacht. If it sounds too good to be true, it probably is...
Mocht het wel waar zijn, dan hebben ze wel een killercam :+
Of de 12 EV compensation en de dual sd slots (wat ik dan weer niet hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:17
Een SD kaartje heeft een max schrijfsnelheid van 35Mb/s. Een CF kaart komt tot 90Mb/s. Icm HD en 8 fps lijkt me dat niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
JEPEM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:43:
Een SD kaartje heeft een max schrijfsnelheid van 35Mb/s. Een CF kaart komt tot 90Mb/s. Icm HD en 8 fps lijkt me dat niet logisch.
Je ziet toch steeds vaker dat er afgestapt wordt van CF (helaas)...
Misschien heeft deze camera (hoewel ik denk dat deze specs uit een duim zijn gezogen) een interne buffer van 1Gb, of kun je de dual SD slots tegelijkertijd gebruiken, zodat je tot 70Mb/s komt...
Als deze camera met deze specs uitkomt wordt het wel tijd om te gaan sparen....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349839

Ik snap nou niet echt waarom SD handiger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De A7xx specs waren dus een 1 april grapje.
10 april is de NAB, daar is de A7xx mockup weer te zien. In mei moeten dan eindelijk de NEX en een nieuwe A2xx en A3xx komen. We'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Anoniem: 349839 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:40:
Ik snap nou niet echt waarom SD handiger zou zijn.
SD zit in veel meer camera's als CF. Zelfs vind je bij veel laptops wel een SD reader terug maar zal je een SD kaartje moeten uitlezen met een cardreader.

Naar mijn gevoel is SD wat breder geaccepteerd en heeft CF voordelen als capaciteit en snelheid (dankzij de ingebouwde controler).

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slecht nieuws van Alphamountworld: "This is a notice to our AMW members and readers that I will be suspending my reviews on Alpha related material until further notice. This suspension may translate to any and all photo gear, or, it may not. I do intend to finish two photo related articles I am in the middle of writing, but future gear announcements from Sony will go unannounced or reviewed on our website, for now."

Oftwel: ik kap ermee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 12:23
JEPEM schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:43:
Memory stick kan tot 480Mbit/60MByte, dus dan moeten ze die er maar weer in stoppen :D

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb tussen alle huilie's in het Sony SLR deel van dpreview eens een nuttige mededeling gevonden: de Tokina 11-16 f/2.8 is in het wild opgedoken. Wel in Japan, maar hopelijk komt hij snel naar Europa. Mijn volgende upgrade is waarschijnlijk een groothoeklens, en beter dan dit gaat het voor de Alphamount niet worden.

Wat een gezeik op dat forum zeg! "Boehoe, Sony heeft mij verraden, ze gaan er mee stoppen, het wordt nooit meer wat, snif snif..." Ga eens foto's maken ipv huilen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:00:
Ik heb tussen alle huilie's in het Sony SLR deel van dpreview eens een nuttige mededeling gevonden: de Tokina 11-16 f/2.8 is in het wild opgedoken. Wel in Japan, maar hopelijk komt hij snel naar Europa. Mijn volgende upgrade is waarschijnlijk een groothoeklens, en beter dan dit gaat het voor de Alphamount niet worden.

Wat een gezeik op dat forum zeg! "Boehoe, Sony heeft mij verraden, ze gaan er mee stoppen, het wordt nooit meer wat, snif snif..." Ga eens foto's maken ipv huilen!!!
Ik zit nog altijd te kijken om een tele lens te kopen, maar ik moet zeggen dat (en natuurlijk is de tokina geen tele) deze lens me ook erg aanspreekt, en ik heb maar geld voor een van de twee :P Dus of tele of super wide..... keuzes keuzes

Wat DPreview aangaat: je wordt bijna zelf DPressief (whaha wat een woord grap :D 8) :+ )
Anyway het lijkt inderdaad wel alsof alle gear geile mannetjes (en vrouwtjes) zich daar hebben verzameld om collectief hun eigen camera's af te zeiken met de gedachte dat de camera het enige is wat de kwaliteit van een foto bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
de Tokina 11-16 f/2.8 is in het wild opgedoken.
Erg snel na aankondiging moet ik zeggen.
Markofnikoff schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:35:
Ik zit nog altijd te kijken om een tele lens te kopen,
Afhankelijk van je budget kan het interessant zijn om naar een oude minolta tele te kijken (als je budget voor een 70-300G hebt hoef je niet naar die ouwe meuk te kijken, maar als je zit te twijfelen over een sigma 70-300 kan t interessant zijn). de 70-210 f/4 en 70-210 f/3.5-4.5 presteren bijvoorbeeld erg goed.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze gaan er mee stoppen? :D Waar gaan ze mee stoppen? :P

En wat je zegt, hou op met zeiken en ga fotograferen :D Momenteel heb ik een a200 en een Tamron 17-50 en vermaak me er kostelijk mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

martijn_tje schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:35:
[...]

Erg snel na aankondiging moet ik zeggen.

[...]

Afhankelijk van je budget kan het interessant zijn om naar een oude minolta tele te kijken (als je budget voor een 70-300G hebt hoef je niet naar die ouwe meuk te kijken, maar als je zit te twijfelen over een sigma 70-300 kan t interessant zijn). de 70-210 f/4 en 70-210 f/3.5-4.5 presteren bijvoorbeeld erg goed.
Ik ga nu iets zeggen waarvoor ik waarschijnlijk gelyncht wordt, maar ik vindt de oude minolta lenzen die jij noemt overrated op de huidige dslr's. Het waren goede lenzen, maar time te move on zeg maar :P
En inderdaad is de 70-300g een van mijn keuze mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zow, Ik heb de A230 onderhand en met de 50,- cashback regeling kostte het ding met 18-55 SAM maar 280,- euro incl verzenden.

Het valt mij allezins mee om zo'n ding te gebruiken en het is erg leuk om zoveel functies te kunnen tweaken. De SLR die ik al had is wat dat betreft maar half digitaal omdat je daarmee alleen een keuzeselectie hebt in vaste standen zoals Portret, Landscape etc.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

@PowerUp, ik hoop dat het het niet erg vindt maar ik heb je even gequote op DPreview :P
Ik was het gezeur daar zo zat dat ik maar eens een draadje ben gestart over het gehuil daar. Het zal niet veel baten maar het lucht een beetje op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen probleem hoor. Je hebt al één iemand achter je aan gekregen :P
Wat een gast, verkoop je zooi dan en neem een CaNikon. Als je zo heilig overtuigd bent van de ondergang van Sony kan je het beter vandaag nog doen voordat je het niet meer kwijt raakt ;( . Ook de drie topics in de lijst waar het meeste op gereageerd is:
- Sony going to abandon DSLR's? (150)
- Carl changes "Alpha Mount World", what will come next? (109)
- I think Sony's arrogance is wearing on me (102)

Gelukkig lopen daar ook genoeg mensen rond die hun gear ook echt gebruiken :)

Edit: woei, zelfs ik word aangevallen *O*

[ Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 10-04-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

PowerUp schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:06:
Geen probleem hoor. Je hebt al één iemand achter je aan gekregen :P
Wat een gast, verkoop je zooi dan en neem een CaNikon. Als je zo heilig overtuigd bent van de ondergang van Sony kan je het beter vandaag nog doen voordat je het niet meer kwijt raakt ;( . Ook de drie topics in de lijst waar het meeste op gereageerd is:
- Sony going to abandon DSLR's? (150)
- Carl changes "Alpha Mount World", what will come next? (109)
- I think Sony's arrogance is wearing on me (102)

Gelukkig lopen daar ook genoeg mensen rond die hun gear ook echt gebruiken :)
Precies, ach ja ik maak me er verder niet te druk om, er is altijd wel iemand op internet die ongelijk heeft ;)
Ik vind het alleen jammer dat op de fora van een grote community als dpreview zo gezeurd wordt over alles wat niks met fotografie te maken heeft. Maar goed, back to real life ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

grmbl mijn uitgave van CS3 weigert de .arw files (sony .raw). Ik heb camera raw up2date naar 4.6 en nog werkt het niet. Op Internet staan wel wat workarounds maar die zijn voor 4.1 versies van Camera raw. Gaan die werken ?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Markofnikoff schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:38:
Ik ga nu iets zeggen waarvoor ik waarschijnlijk gelyncht wordt, maar ik vindt de oude minolta lenzen die jij noemt overrated op de huidige dslr's. Het waren goede lenzen, maar time te move on zeg maar :P
Gelynched wordt je heus niet. Overrated zijn ze idd (CA is bijvoorbeeld prominent aanwezig, en het overal contrast is niet echt hoog). De 70-300G is op zo'n beetje alle fronten beter. De 70-300G kost ook 10x meer als waar is m'n 70-210 f/3.5-4.5 voor had.

Voor mensen met een beperkt budget die twijfelen over de aanschaf van een Sigma 70-300 APO zijn het vooral interessante lenzen. Ze zijn o.a. goedkoper, lichtsterker, hoeven minder ver afgestopt te worden voor goede resultaten en zijn veel betrouwbaarder wbt AF.
En inderdaad is de 70-300g een van mijn keuze mogelijkheden :)
Dus je bent niet op zoek naar budget oplossingen. (dus valt dat oude spul idd meteen af)
Dan krijg je de keus:
Sony 70-300G bereik, IQ, snelle AF
Sigma 70-200 f/2.8 EX HSM Bla Bla 2 snelle AF, lichtsterk, wat soft @200/2.8
Tamron 70-200 f/2.8 lichsterk, IQ, outdated AF systeem
enz..

Ook leuk. Zitten eigenlijk geen echt slechte lenzen tussen. Kwestie van je juiste lens voor de juiste toepassing kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

martijn_tje schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:31:
[...]
Dus je bent niet op zoek naar budget oplossingen. (dus valt dat oude spul idd meteen af)
Niet al het minolta spul over een kamp scheren, voor de prijs van 70-300G (welke zeer is aan te raden) kun je ook een minolta 80-200 f/2.8 kopen (die ook een werkelijk superieur is ivm de sigma).

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Tyno schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:25:
Niet al het minolta spul over een kamp scheren, voor de prijs van 70-300G (welke zeer is aan te raden) kun je ook een minolta 80-200 f/2.8 kopen (die ook een werkelijk superieur is ivm de sigma).
Prijzen voor een nette met HS update of de G zijn erg heftig. Reken op minimaal 1000 euro. Daarnaast valt er kwa bouw (gevoeligheid voor stof, zonnekap montage, tripod mount, roterend front element) en AF (met name tracking) zeker over te twisten of het zo'n prettige lens is om te gebruiken. Met die 1000 euro voor een 2e hands lens (t ding is gemaakt van 1987 tot 2003) in het achterhoofd kan je er dan toch weer behoorlijke vraagtekens bij zetten.

Optisch is het een erg nette/brute lens die het ook de 70-200G erg moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook echt geschrokken van de hoeveelheid CA die mijn Big Beercan produceert. Scherpte is okay, maar complete takjes worden paars/groen. Ook de bak licht die je nodig hebt op 300 mm valt mij nogal tegen, maar dat is met alle lenzen met f/5.6 op het einde. Met bewolkt weer was ISO800 echt hard nodig, en daar is de A200 niet zo goed in. Gelukkig waren dat plaatjes die op 800x600 getoond moesten worden. Echt een mooiweerlensje dus. Volgende stap is dus toch eerder een 70-200 f/2.8... later als ik groot ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een A330 met lenskit kopen (of misschien de A380 omdat deze maar 30 euro duurder is) Maar ik wil dan ook een of twee lenzen extra erbij kopen, echter wel een gebruikte.
Ik ben alleen erg nieuw met dslr (word mijn eerste eigen spiegelreflexcamera) daarom heb ik toch een vraag hierover.
Bij deze Sony camera's staat namelijk (bij tweakers pricewatch) dat hij zowel een automatische focus met motor in de lens als in de body heeft (bij de A330 en A380 met lenskit). Als ik echter naar een Nikon D3000 of Canon Eos 1000D met lenskit kijk, zie ik bij beide alleen staan dat er een automatische focus met motor in de lens zit. Dus niet in de body.
Betekent dit dat wanneer ik een oudere objectief koop uit het analoge tijdperk, dus een zonder motor in de lens, dat deze alsnog automatisch wordt scherpgesteld door de body zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:32:

Betekent dit dat wanneer ik een oudere objectief koop uit het analoge tijdperk, dus een zonder motor in de lens, dat deze alsnog automatisch wordt scherpgesteld door de body zelf?
Bij mij iig wel maar ik heb het idee dat mijn Minolta lenzen wel trager of moeilijker werken op de body dan de kitlens.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

@Ik_ben_mark3

Bij Sony en Canon hoef je je geen zorgen te maken. De EF mount is altijd al met in-lens motor geweest, de sony/minolta A-mount is altijd met in-body motor geweest. Dus bij deze 2 merken hoeft je geen zorgen te maken. Bij Nikon is het een ander verhaal, daar is het wel mogelijk om zowel een lens als een body zonder motor.

@ROFLASTC
Ik heb het zelf nooit gemerkt dat de oude minolta lenzen echt langzaam zijn. De echte minolta lenzen heb je nergens last van. De oudere (en meestal goedkopere) sigma lenzen hebben het soms wel wat moeilijker.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak kennis met... de Sony Alpha 352:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_W9Rm_GiNg6Y/S8Df5M9r5qI/AAAAAAAAJ50/oxMRBqie8c4/s640/sonyconceptfront.jpg

Meer plaatjes op Fotoactualidad
En nee, dit is geen echt model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:32:Betekent dit dat wanneer ik een oudere objectief koop uit het analoge tijdperk, dus een zonder motor in de lens, dat deze alsnog automatisch wordt scherpgesteld door de body zelf?
De enige valkuil die er is is dat het een objectief met (Konica)Minolta A Mount / Sony Alpha Mount moet zijn en niet de oudere MC of MD systemen. Als het een lens met AF is (staat ook op) gaat het werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.dyxum.com/images/lenses/48/48_1.jpg

mocht je informatie over lenzen zoeken kijk dan eens op de volgende sites:
http://www.dyxum.com/lenses/index.asp
http://www.mhohner.de/sony-minolta/lenses.php

[ Voor 12% gewijzigd door martijn_tje op 13-04-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dus als ik het goed begrijp, kan elke lens die past op de Alpha 330/380 automatisch focussen. Een vriend van mij heeft een Alpha 350, en die heeft ook de focus motor in de body, maar die zegt dat de automatische focus niet werkt met een lens zonder motor (maar het is wel mogelijk dat hij dit gewoon niet weet). En een andere vriend van mij heeft een Pentax (welke weet ik niet) maar die beweert ook dat je bij oude analoge lenzen (die wel passen uiteraard, van minolta bijvoorbeeld) ook niet automatisch kunnen focussen. En hij heeft toch wel beduidend meer verstand van dslr.

Wat zijn dan de voordelen van een lens kopen met motor in de lens zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn maar weinig lenzen met de alphamount die een motor in de lens hebben. De nieuwe SAM-kitlenzen, maar dat is geen verbetering wat betreft geluid en snelheid. De high end Minolta/Sony SSM lenzen, maar die vallen buiten het budget. Verder heeft Sigma nog wat HSM modellen.

Het grote voordeel van een motor in de lens is dat je hiermee veel sneller en stillen kan focussen. Bij SSM en HSM is dit ook inderdaad het geval, bij SAM niet.

Hoe heeft die vriend met de A350 dan zijn kitlens aan de praat gekregen. Die heeft toch echt geen motor. Voor zover is weet, kan je met alles dat past autofocussen, uitgezonderd een exotische Sony 135 prime. Bij Minolta is dat net zoals martijn_tje zegt alles waar AF bij staat. De oude Minolta MD lenzen passen fysiek niet.

[ Voor 17% gewijzigd door PowerUp op 13-04-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De focus van de A350 heb ik bij de gegevens bij pricewatch vandaan gehaald
http://tweakers.net/price...1349;198905;198906;224420
Daar staat zowel in de body als in de lenskit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat slaat waarschijnlijk op dat de body het allebei kan: focussen met zijn eigen motor of die van de lens. De 18-70 kitlens heeft geen eigen motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ok, maar dat is erg mooi nieuws. Dan kan ik voor weinig geld mooi wat gaan experimenteren met wat lenzen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten wanneer ik een gebruikte lens koop? Ik las iets van schimmel? Hoe kan ik dat zien, of is dat dan duidelijk zichtbaar. En nog andere dingen waar ik op moet letten?
Ook zie ik allerlei verschillende merken die mij uiteraard allemaal niks zeggen (Revuenon, Pentor, Soligor, etc.) Zijn er merken die ik moet weren, dus die niet bepaald goed te noemen zijn?

Nog iets over de keuze tussen de A330 en A380. Het prijsverschil is niet erg groot, ongeveer 30 euro. En het enige verschil wat ik kan vinden is het aantal mp. Is een van de twee sensoren toevallig beter? Want voor mij is 10,2 MP in principe genoeg, maar voor die 30 euro extra kan ik ook makkelijk de 14,2 MP pakken.

[ Voor 24% gewijzigd door Markos op 13-04-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijnands heeft een handig lijstje gemaakt waar je op kan letten: Wijnands in "[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4"

Verder op Dyxum staan van bijna alle lenzen wel kleine user reviews of voorbeeldfoto's die wel aardig weergeven of het troep is of niet.

Wat betreft de A330 vs A380: volgens mij is het resolutieverschil zo'n beetje het enige verschil. Wat ik mij herinner zijn de extra megapixels niet zo goed voor de ruisprestaties, en je kunt je afvragen of je de 4 MP extra nodig zal hebben. Een stapje hoger zit nog de A450, die heeft een veel nieuwere sensor met veel betere ruisprestaties. Hij moet alleen wel de snelle Live-view modus missen, maar heeft wel de Live-view die Canon en Nikon ook gebruiken, nauwkeurig maar trager. Het verschil is 60 euro met de A380, dus bijna 100 met de A330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:29:
Wat zijn dan de voordelen van een lens kopen met motor in de lens zelf?
Een SSM motor in de lens kan sneller en stiller zijn. (zijn alleen de dure jongens bij sony)
Een SAM lens heeft veel minder grote voordelen. Men is hier en daar bezorgd om de degelijkheid van micromotortjes (kijkend naar de ervaringen bij andere merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Iemand ervaring met deze grip? http://cgi.ebay.com/Rokin...0-A330-A380-/270540494481

Rokinon Vertical Battery Grip for Sony A230 A330 A380
Includes Remote Control! Price: US $99.95

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/09/!Bm0UmTwB2k~$(KGrHqIOKjwEt7)utpD4BLhCUtiinw~~_35.JPG

Ik overweeg hem te kopen voor op mijn pas aangeschafte A230..... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 14-04-2010 11:52 . Reden: plaatje... ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennyd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 18:26
Fiber schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:49:
Iemand ervaring met deze grip? http://cgi.ebay.com/Rokin...0-A330-A380-/270540494481

Hier heb ik geen ervaring mee. Heb zelf een originele grip (voor mijn A200) ook via Ebay gekocht bij DigitalRev. Wat ik wel al zie is dat bij deze minder contactpunten opzitten. Je camera zal dan ook maar 1 batterij zien i.p.v. 2. Ik weet dan ook niet ofdat je deze zelf moet wisselen dan.

Ik vind $99 dollar nog wel serieus geld... Ik heb de mijne toen voor 120 euro gekocht. Zou toch overwegen voor een originele te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Fiber schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:49:

[afbeelding]

Ik zou dat dus echt niet doen, kijk eens naar waar die sluiterknop die zit toch super vaag?
Nee geef gewoon die extra tientjes uit voor de origineel, de kwaliteit van de sony vertical grips is echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

bennyd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:12:
........
Ik vind $99 dollar nog wel serieus geld... Ik heb de mijne toen voor 120 euro gekocht. Zou toch overwegen voor een originele te gaan.
Markofnikoff schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:02:
[...]
Ik zou dat dus echt niet doen, kijk eens naar waar die sluiterknop die zit toch super vaag?
Nee geef gewoon die extra tientjes uit voor de origineel, de kwaliteit van de sony vertical grips is echt heel goed.
De enige Sony grip in de PW kost 230 Euro, dat is pas duur..... ;) Maar erger nog die past volgens de Sony omschrijving niet op de A230. Tenminste, de A230 wordt niet genoemd in de compatebility lijst, of is een A200 body precies hetzelfde?

Ik kan ook verder nergens een orginele Sony grip vinden voor de A230, dus volgens mij bestaat die gewoon niet.

Accu's en sluiterknop zijn trouwens niet het belangrijkste, het gaat er vooral om dat die camera wat groter wordt en beter vast te houden is. De AB is een leuk extraatje. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, de A230 lijkt inderdaad geen officiële grip te hebben. Dan is de namaak de enige optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349839

Zonder enige houvast op een rubbertje na en een ergonomisch gezien verkeerd geplaatste sluiterknop denk ik niet dat de houvast heel veel beter wordt. Andere grips die ook door Rokinon zijn gemaakt zien er beter uit, misschien daar eens naar kijken (zoals deze):http://cgi.ebay.com/Rokin...rgers?hash=item19bb57f86a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 349839 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:41:
Zonder enige houvast op een rubbertje na en een ergonomisch gezien verkeerd geplaatste sluiterknop denk ik niet dat de houvast heel veel beter wordt. Andere grips die ook door Rokinon zijn gemaakt zien er beter uit, misschien daar eens naar kijken (zoals deze):http://cgi.ebay.com/Rokin...rgers?hash=item19bb57f86a
Hey, now we're talking! Dank voor de tip, _/-\o_ die had ik nog niet gezien.... :D Ziet er inderdaad beter uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zat net even op dealextreme te kijken (die verkoopt ook spul voor de Alpha). Maar daar stond in een van de reacties van bij de grip die ze verkopen dat het niet werkte door het infolithium systeem. Dus misschien heeft die van jou daar misschien ook last van. Als hij weinig pinnetjes heeft kan hij misschien de batterijdata niet doorsturen. Bij een a100 schijnt het wel te werken.

Overigens is de Minolta 70-210 AF dus wel een redelijke value for money lens begrijp ik. Met wat voor lens uit het nieuwe gamma zou je hem kunnen vergelijken?

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_gadget op 15-04-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke 70-210 bedoel je? Er zijn 3 smaken:
70-210 f/4 (nickname Beercan): behoorlijk goede prestaties, wel een beetje lomp.
70-210 f/3.5-4.5: levert ook nog een aardige kwaliteit, een stuk lichter en compacter dan de Beercan.
70-210 f/4.5-5.6: de minste wat beeldkwaliteit betreft, maar nog best aardig. ook licht en compact.

Ik denk dat de Tamron/Sony 55-200 wel in de buurt komt van deze lenzen, maar ik ben er niet zo zeker van. De Beercan schijnt nog wel wat beter te presteren, op flare na.

[ Voor 6% gewijzigd door PowerUp op 15-04-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De beercan of de 70-210 f/3.5-4.5 bedoelde ik idd.
Waarom wordt bij de ene F4 genoemd en bij de andere f/3.5-4.5? Is het diafragma vast bij de beercan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Beercan heeft een vast diafragma van f/4. De f/3.5-4.5 heeft een heel ander ontwerp en ook geen vast diafragma.

f/4:
Afbeeldingslocatie: http://www.dyxum.com/images/lenses/48/48_1.jpg

f/3.5-4.5:
Afbeeldingslocatie: http://www.dyxum.com/images/lenses/49/49_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:13:
ok, maar dat is erg mooi nieuws. Dan kan ik voor weinig geld mooi wat gaan experimenteren met wat lenzen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten wanneer ik een gebruikte lens koop? Ik las iets van schimmel? Hoe kan ik dat zien, of is dat dan duidelijk zichtbaar. En nog andere dingen waar ik op moet letten?
Ook zie ik allerlei verschillende merken die mij uiteraard allemaal niks zeggen (Revuenon, Pentor, Soligor, etc.) Zijn er merken die ik moet weren, dus die niet bepaald goed te noemen zijn?
Zaken waar je op moet letten zijn:
-Schimmel ook wel fungus genoemd. Is niet altijd goed zichtbaar maar ziet er uit als witte draadjes in de lens. (soort spinrag)
-Olie op diafragma. Je kan dat zien door met het palletje wat naast de contacten, ter hooge van het roode markeerstip, naar de contacten toe te schuiven en dan los laten. Hij moet dan terug schieten en niet langzaam terug schuiven. Ook zie je dan dat de diafragma bladen nat zijn.
-Sommige sigma en soligor lensen hebben autofocus systeem van kunststof tandwielen die de kracht van de dslr-motor niet aan kunnen.
-Let er op dat de lens compleet met zonnekap is. De voor en eind doppen zijn minder belangrijk omdat die makkelijk te vinden zijn, maar bij een zonnekap is het belangrijk dat die afgestemd is op de lens. De zonnekap gebruik je niet vaak maar is buiten in de volle zon wel nodig. Voor binnen enzo kan hij er beter af. Vaak zie je mensen dag en nacht met de zonnekap op de lens lopen omdat dat stoer lijkt. Ondertussen vragen ze zich dan wel af waarom bij het flitsen van die donkere vlekken in beeld komen :P

Er zijn eigenlijk geen merken die je moet mijden. Elk merk heeft wel goeie en ook hele slechte lenzen gemaakt.
Meestal zit je wel goed als het een sony, minolta, sigma of tamron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

En gewoon altijd Dyxum.com checken! :)
Wat die zonnekap aangaat, ik heb em er ook altijd op als ik op een dancefeest foto's maak, maar dat heeft met de absentie van een UV bescherm filter te maken, dus je zonnekap is daar ook nog een keer belangrijk voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosje77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-06 21:37
@Markofnikoff
Ja, dat kan ik me voorstellen. Het licht komt dan ook vanuit alle hoeken. Mag ik vragen op welk iso instelling je fotografeerd? Gebruik je de flits? zo ja, de interne of zet je er een externe op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Meestal Iso 1600 met agorabasta's instellingen voor hoge iso waarden. En natuurlijk een externe flash. Maar ik zou als je daarin geïnteresseerd bent ff bij ervaringen partyfotografie in workflow kijken want er komt wel meer bij kijken dan alleen hoge ISO en een flitser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn weer wat nieuwtjes over de NEX camera's. De body zou van chroom gemaakt zijn, en 1080p filmen is mogelijk. Er zijn minstens twee lenzen: de 16 mm f/2.8 pancake en de 18-55 f/3.5-5.6. Een 18-200 hoort tot te mogelijkheden. Ook zit er waarschijnlijk een sweep-panorama functie op zoals de compacts dat al hebben.

Het mooiste gerucht is de prijs: die zou onder die van de Olympus E-PL1 zitten, dus onder de 520 euro :D
Eind mei moet de NEX er zijn, net op tijd voor het WK.

Bron: sonyalpharumors.com. Ja een geruchtensite, maar meestal zitten ze er niet ver naast.

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 19-04-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
rosje77 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:05:
[...]
Zaken waar je op moet letten zijn:
-Schimmel ook wel fungus genoemd. Is niet altijd goed zichtbaar maar ziet er uit als witte draadjes in de lens. (soort spinrag)
-Olie op diafragma. Je kan dat zien door met het palletje wat naast de contacten, ter hooge van het roode markeerstip, naar de contacten toe te schuiven en dan los laten. Hij moet dan terug schieten en niet langzaam terug schuiven. Ook zie je dan dat de diafragma bladen nat zijn.
-Sommige sigma en soligor lensen hebben autofocus systeem van kunststof tandwielen die de kracht van de dslr-motor niet aan kunnen.
-Let er op dat de lens compleet met zonnekap is. De voor en eind doppen zijn minder belangrijk omdat die makkelijk te vinden zijn, maar bij een zonnekap is het belangrijk dat die afgestemd is op de lens. De zonnekap gebruik je niet vaak maar is buiten in de volle zon wel nodig. Voor binnen enzo kan hij er beter af. Vaak zie je mensen dag en nacht met de zonnekap op de lens lopen omdat dat stoer lijkt. Ondertussen vragen ze zich dan wel af waarom bij het flitsen van die donkere vlekken in beeld komen :P

Er zijn eigenlijk geen merken die je moet mijden. Elk merk heeft wel goeie en ook hele slechte lenzen gemaakt. Meestal zit je wel goed als het een sony, minolta, sigma of tamron is.
Toch nog even wat toevoegen:
  • Kijk voor dat je de lens op je body schroeft even of de handmatig focusen soepel en zonder verschil in weerstand gaat. Zelfde geld voor zoom, maar dat is in eerste instantie minder belangrijk omdat dat je geen focus motortje kan kosten.
  • Bij een lens die langer wordt tijdens in/uit zoomen check meteen ook even of de speling niet overdreven is.
  • Voor het ckecken van schimmel is zo'n witte achterdop heel handig, als je deze hebt neem er 1 mee, echt oude lenzen komen vaak met een zwarte achterdop. Check ook meteen even voor stof. Een klein beetje zal je waarschijnlijk niet terug zien, heel veel kan het contrast verminderen.
  • Controleer meteen ook het front en rear element op beschadigingen, en controleer de contacten van de lens.
  • Doe de lens op je body, kijk door de zoeker en controleer het beeld op zijdelingse verschuiving tijdens in en uitzoomen. (image shift)
  • Controleer bij oude sigma's wel even of de lens compatibel is, vraag de verkoper bij twijfelgevallen even naar het serie nummer.
  • Maak wat foto's met de lens en controleer in twijfelgevallen (diafragma bladen die er een beetje versleten uit zien, of een diafragma mechanisme dat niet helemaal crisp voelt) even of de belichting constant blijft bij afstoppen (dus of het diafragma snel genoeg sluit na de AF en lichtmeting).
  • maak wat foto's en vontroleer of vignettig netjes ferdeeld is (1 stop onderbelichten helpt enorm om vignettig zichtbaar te maken)
  • controleer of de AF correct is
  • controleer of links en rechts / onder en boven even scherp zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Handig lijstje! Misschien iets voor de topicstart?

De oude lenzen gebruiken 4 contactpunten voor communicatie terwijl de nieuwe er acht hebben. Is dit nog een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is zijn dat er 5, niet 4. De extra punten zijn voor flitsdoeleinden. Ze geven de camera de focusafstand door, voor de ADI flitsmodus (Advanced Distance Integration). In het dagelijks gebruik maakt het dus weinig verschil.

Het lijstje is zeker handig, ik zal hem in de volgende versie van de OP opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Mr_gadget schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:56:
Handig lijstje! Misschien iets voor de topicstart?

De oude lenzen gebruiken 4 contactpunten voor communicatie terwijl de nieuwe er acht hebben. Is dit nog een nadeel?
Geen nadeel. De 3 extra contacten zijn voor stroomvoorziening (in eerste instantie powerzoom, later SSM) en om afstandsinformatie door te geven (voor ADI flitsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na aanleiding van nieuws: Sony's nieuwe mini-Alpha-camera's hebben flitsschoen, een handig overzicht van de stand van zaken volgens sonyalpharumors.com. 11 mei is de vermeende datum van introductie.

Afbeeldingslocatie: http://sonyalpharumors.com/wp-content/uploads/2010/04/front_sony2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Het valt me op dat ze bij de nieuwe EVIL camera in-lens stabilization toepassen. De in-body stabilisatie is toch een van de belangrijke verkooppunten voor DSLR lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rosje77 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:05:

:$ dat heb ik een tijd geleden te hard way geleerd Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3182/2976148576_bea512920e_m.jpg

Kun je elke sony flarecap op elke sony lens zetten of is het de bedoeling dat je cap's koopt die specifiek voor de lens zijn?

Zal wel het laatste zijn maar ja, ik is Newb

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je elke sony flarecap op elke sony lens zetten of is het de bedoeling dat je cap's koopt die specifiek voor de lens zijn?
Alleen al door de verschillende diameters van de lenzen is dat niet mogelijk. Verder is een zonnekap meestal lens-specifiek.
Die schaduw tijdens flitsen gebeurt mij ook zonder zonnekap bij de Tamron 17-50, omdat die veel groter is dan de kitlens. Maar ik flits toch bijna nooit :)

[ Voor 20% gewijzigd door PowerUp op 27-04-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

PowerUp schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:40:
[...]

Alleen al door de verschillende diameters van de lenzen is dat niet mogelijk. Verder is een zonnekap meestal lens-specifiek.
Die schaduw tijdens flitsen gebeurt mij ook zonder zonnekap bij de Tamron 17-50, omdat die veel groter is dan de kitlens. Maar ik flits toch bijna nooit :)
Met een reportage flitser heb je daar zelden last van behalve bij hele grote of dikke objectieven.
Daarnaast kun je met een reportage flitser veel natuurlijker licht krijgen dan dat lelijke platflitsen van de ingebouwde flitser.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PowerUp schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:40:
[...]

Heh, true Ik flits liever nooit. Dan maar lang belichten of meer van dat.

Ik heb nu een B/W pola op de 18-55mm en dat scheelt toch enorm. Ik heb een paar keer dezelfde foto genomen met en zonder de pola en op het histogram zie je meteen het nut van zo'n filter. Waar eerst een groot deel naar Wit was verschoten kon je met het filter er veel meer op zien en de kleuren zijn een pak mooier.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:46
Fiber schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:03:
[...]

Hey, now we're talking! Dank voor de tip, _/-\o_ die had ik nog niet gezien.... :D Ziet er inderdaad beter uit. :)
Een wat late reactie, mocht je de grip nog niet hebben besteld, dan zou ik dat ook lekker zo laten.
Zie hier waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 18:29
Ik ben aan het rondkijken voor de sony A500 dit in combinatie met de Sony DT 18-200 mm f/3.5-6.3 (APS-C).

Nu kan in dit topic verder weinig informatie vinden over de Sony DT 18-200 mm f/3.5-6.3 (APS-C)
En ben dus benieuwd hoe de ervaringen hier van de mensen is omtrent deze lens.

Ik had namelijk het volgende wel gelezen in de openingspost
Sony DT 18-200 mm f/3.5-6.3 (APS-C)
Deze Sony superzoom lijdt aan een bekend probleem: vervorming op 18 mm. Op 18 en 200 mm is de scherpte niet zo goed. De AF is niet echt snel.
Deze lens heb ik uitgezocht omdat ik een groot bereik wil hebben en niet constant mijn lenzen hoef te wisselen zoals met de 18-55 en 55-200. :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een superzoom zoals de Sony 18-200 doet wat betreft prestaties altijd onder voor een combinatie zoals de 18-55 en 55-200. Ik heb zelf geen ervaring met deze lens maar bij Dyxum zijn er wel reviews te vinden. Als je iets meer geld uitgeeft zijn er ook nog de pricewatch: Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD ASP IF Macro (Sony) en pricewatch: Sigma 18-250/3.5-6.3 DC OS HSM (Sony), die optisch wel wat beter zijn dan de Sony 18-200. Reviews zijn o.a. hier en hier te vinden voor de Tamron, en hier voor de Sigma.

Edit: Ik heb de tips voor de tweedehands aankopen aan de OP toegevoegd. Ook heb ik onder het kopje Bodies een tabelletje geplaatst die de belangrijkste verschillen tussen de modellen hopelijk overzichtelijk maakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 30-04-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Denk er aan dat een superzoom gewoon een compromis lens is. Je levert optische kwaliteit in voor bereik, prima als dat voor je werkt maar je moet goed bewust zijn van de limitaties.

@PowerUp: Strak werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Even een vraag aan de kenners.
Ik was net even voor een objectief aan het kijken

Dit is de http://www.cameranu.nl/ar....3_DT_SAL-18200_Bulk.html en de http://www.cameranu.nl/ar....5-6.3_DT_SAL-18200_.html

Prijsverschil is 114 euro, maar kan het verschil niet vinden

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 01-05-2010 20:01 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno

Tyno

Wegenbouwer

Het objectief is hetzelfde, het verschil zit hem in het woord "Bulk". Dit betekend dat hij in witte doos zit ipv een officiële sony doos. Die witte doos komt omdat de lens uit een kit pakket is gehaald (waarbij de body dus ook los wordt verkocht). Verder zit bij een bulk verpakking (dacht ik) alle documentatie, accessoires en orginele garantie erbij (correct me if i'am wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

MdO82 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:56:
Even een vraag aan de kenners.
Ik was net even voor een objectief aan het kijken

Dit is de http://www.cameranu.nl/ar....3_DT_SAL-18200_Bulk.html en de http://www.cameranu.nl/ar....5-6.3_DT_SAL-18200_.html

Prijsverschil is 114 euro, maar kan het verschil niet vinden
Staat er gewoon bij :) Geen originele verpakking. Ofwel refurb i guess. Maar in de link staat ook 'bulk', dus misschien is dit net zoiets als OEM bij computer parts? Maar ik gok op refurbished model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Refurbished zou er bij moeten staan denk ik. Volgens mij is het het inderdaad hezelfde als bij processors etc. die kun je ook boxed of bulk kopen. Het verschil zit in een mooi doosje, boekje, etc.

pricewatch: Sony DT 18-200mm f/3.5-6.3
Enorme prijsverschillen trouwens!

Edit:
Het gaat soms ook om lenzen uit een kit waarvan alleen de cam is verkocht, zie:
http://www.fotokonijnenbe...-55mm_f35_56_dt_bulk.html

Zie ook:
http://www.digicamshop.nl...8-200mm-f-3-5-6-3-dt.html

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 01-05-2010 20:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik dacht zelf dat de ene lens nieuwer is dan de andere, de reden is dat er bij de goedkopere op=op staat, maar ik zal maandag er wel even achteraan gaan

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Denk eraan om deze aan te schaffen, is het de moeite waard of zijn er in deze range betere/andere alternatieven. Deze is namelijk slecht te verkrijgen als ik het zo zie....

Sigma 18-50 f2.8 EX DC

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Anoniem: 50624 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:40:
[...]

Deze heb ik ook, erg fijne lens :Y
Hij staat zelfs in de TS zie ik nu....thx

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:28
Wie kan er bevestigen dat de Sony A330 plus 18-55mm lens hetzelfde is als een Sony A330L met 18-55mm lens? Volgens de sony site staat de L alleen maar voor ´bevat al een lens bij levering'.

Zo ja, dan scheelt dat maar liefst 7 hele euro's op mijn aankoop... :P die kan ik dan weer mooi spenderen aan het geheugenkaartje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klopt, je kan het ook zien aan de pricewatch links hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Dennis Lammers schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:31:
Wie kan er bevestigen dat de Sony A330 plus 18-55mm lens hetzelfde is als een Sony A330L met 18-55mm lens? Volgens de sony site staat de L alleen maar voor ´bevat al een lens bij levering'.

Zo ja, dan scheelt dat maar liefst 7 hele euro's op mijn aankoop... :P die kan ik dan weer mooi spenderen aan het geheugenkaartje... :P
Klopt!
De L achter het typenummer is de kit met 1 lens erin, er zijn ook kits met 2 lenzen, hier komt een Y te staan.
Denk bij de aanschaf ook aan bv een UV of protection filter voor je lens!

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Mach schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:42:
Denk eraan om deze aan te schaffen, is het de moeite waard of zijn er in deze range betere/andere alternatieven. Deze is namelijk slecht te verkrijgen als ik het zo zie....

Sigma 18-50 f2.8 EX DC
Groot nadeel van de sigma is ook dat de plastic componenten de gruwelijke AF motor van de A700/A200 niet aan kan. Er zijn genoeg mensen op fora waarvan de interne componenten van deze lens kapot gerukt waren door de camera :p Kuddo's for sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Markofnikoff schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:41:
[...]

Groot nadeel van de sigma is ook dat de plastic componenten de gruwelijke AF motor van de A700/A200 niet aan kan. Er zijn genoeg mensen op fora waarvan de interne componenten van deze lens kapot gerukt waren door de camera :p Kuddo's for sony
Vreemd, want in de TS wordt de bouwkwaliteit van de Sigma juist geroemd.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De rest van de lens is wel wat beter gebouwd dan de Tamron, maar vooral de A700 schijnt de tandwielen kapot te trekken (reviews). Misschien eens in de OP zetten O-)
Overigens vind ik met de bouw van de Tamron ook niets mis, helemaal als je van een kitlens komt. Er wiebelt niets en het zoomen gaat met genoeg weerstand.

[ Voor 13% gewijzigd door PowerUp op 03-05-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

PowerUp schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:48:
De rest van de lens is wel wat beter gebouwd dan de Tamron, maar vooral de A700 schijnt de tandwielen kapot te trekken (reviews). Misschien eens in de OP zetten O-)
Overigens vind ik met de bouw van de Tamron ook niets mis, helemaal als je van een kitlens komt. Er wiebelt niets en het zoomen gaat met genoeg weerstand.
Grmbl...nu ga ik twijfelen, te meer omdat de Sigma eigenlijk nergens goed (op korte termijn dus) verkrijgbaar is, en de Tamron wel......had eigenlijk mijn zinnen gezet op die Sigma, maar de Tweakers-review van de Tamron is wel goed......help :) !

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Heb de Tamron ook gehad op mijn ex-A200 en vond het een erg scherpe lens welke vlot autofocuste.
1 op 1 met de Sigma vergeleken en de Tamron mocht toen mee naar huis.

Qua scherpte is hij voor mijn gevoel beter dan mijn huidige canon 17-40F4 maar dat is de prijs (scherpte / lichtsterkte) die ik op dit moment betaal voor een super snelle autofocus en de bouwkwaliteit van de canon. Met de Tamron/A200 had ik niet in een bui van afgelopen weekend durven staan.

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209973

Bij Kamera-express is de prijs van de Sony 18-250 F3,5-6,3 in een jaar tijd van 445€ naar 619€ gestegen.
Echt een compleet idiote prijsstijging. Ik heb ze gevraagd naar de reden maar daar kwam geen antwoord op.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je aanvullende informatie of op- en/of aanmerkingen op de openingspost? Maak dan een TR aan (handje linksboven).