Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kipusoep schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:05:
Ben trouwens Nederland - Turkije aan het kijken (lekker sportief volk trouwens), maar zie echt geen grijze banen ofzo...
ik moet zeggen dat het me nu wel begint op te vallen, horizontale grijzere strepen bij snellere bewegingen en lichte beelden en niet alleen bij voetbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
SalimRMAF schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:38:
Tussen de 40 en 47 inch, ziet de competitie qua 3D TV's er voor mij als volgt uit:

-Sony HX800 46
-LG LX9500 47
-Samsung C7700 46
-Panasonic Plasma 3D 50"

Ik werk zelf voor Sony, en heb ze allemaal eens vergeleken... :z

Als het gaat om Beeldkwaliteit, dan ziet het rijtje er als volgt uit:
Panasonic en LG staan bovenaan; perfecte kleur en zwartwaarde, de HX800 en C7700, last van kleurwisselingen/backlight bleeding.

De 3D weergave:
-Panasonic op nummer 1, Sony op nummer 2, LG en Sammy achteraan. Het 3D effect van Panasonics is echt overweldigend! De rest valt een beetje tegen.

Verbruik
-De LG staa hier waarshijnlijk bovenaan, i.c.m. de localdimming, de panasonic onderaan.

Design
LG met stipt op nummer 1. Pana en Sony onderaan. |:(

Extra functionaliteit
Tsja, eigenlijk ben ik op zoek naar een LED tv, die superplat is, met de aansluitingen naar BENEDEN//ZIJKANT, met een mooi design, goede 3D weergave, waar zwart ook echt zwart bij is (local dimming) en, niet te vergeten: een DVB-S2 HD satelliettuner. Tot slot met 2 CI sloten, zowel voor CanalDigitaal, alsook Ziggo CI+... :|

Die is er op dit moment dus niet. Panasonic Plasma verbruikt teveel, de Samsung vind ik niet zo.. de Sony is niet echt modern (uiterlijk) en dan blijft de LG eigenlijk over.. Geen Ziggo, geen Sat tuner,.. :(

Wat vinden jullie?
ik heb zelf een LG Infinia 47LX9500 besteld ipv Samsung C7700 40 "

reden was :
groter scherm
lager prijs
locale dimming veel beter dan de concurent door full led back light te gebruiken ipv Edge Lit
als ik me niet vergis zit hier ook 3D bril inbegrepen
iets beter support voor mijn media bestanden
persoonlijk voor keur van het uiterlijk

negatief elementen :

aansluitingen zijn meestal naar achter gericht waardoor ik extra haakse koppelstukken moet kopen om het plat tegen een muur te hangen

reflectie is soms redelijk hinderlijk

ik wou eerst wachten voor een LEX 8 maar die prijs zou waarschijnlijk 50% meer kosten :p

[ Voor 7% gewijzigd door superchanbe op 15-12-2010 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic heeft veruit het beste beeld, maar om die paar tientjes verbruik op jaarbasis laat je die liggen?
Als zo'n tv 250 watt gemiddeld verbruikt, dan is dat hetzelfde als 2,5 lichtpeertjes die aanstaan. Mensen laten vaak een 100W lampje in de gang of keuken urenlang aanstaan. Vergeleken met die 2 a 3 uur tv die je kijkt verbruik je dus evenveel.

LG heeft weliswaar Local dimming, maar het scherm is en blijft nog steeds een LCD, dus ze hebben weer allerlei truuks nodig om het beeld nog enigszins toonbaar te maken, wat vaak juist een averechts effect heeft (Philips anyone?)

Mijn pa heeft de goedkoopste Panasonic plasma van 2 jaar terug en die is al beter dan de meeste LCD-crap, ook degene die 3x zo duur zijn. Vooral met SD-beelden (TV/DVD) en al helemaal met sport.

Het grootste nadeel van Panasonic is dat ze nog steeds van die lelijke kasten maken, iets wat LG en Samsung VEEL beter kunnen!
SalimRMAF schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:38:
Tussen de 40 en 47 inch, ziet de competitie qua 3D TV's er voor mij als volgt uit:

-Sony HX800 46
-LG LX9500 47
-Samsung C7700 46
-Panasonic Plasma 3D 50"

Ik werk zelf voor Sony, en heb ze allemaal eens vergeleken... :z

Als het gaat om Beeldkwaliteit, dan ziet het rijtje er als volgt uit:
Panasonic en LG staan bovenaan; perfecte kleur en zwartwaarde, de HX800 en C7700, last van kleurwisselingen/backlight bleeding.

De 3D weergave:
-Panasonic op nummer 1, Sony op nummer 2, LG en Sammy achteraan. Het 3D effect van Panasonics is echt overweldigend! De rest valt een beetje tegen.

Verbruik
-De LG staa hier waarshijnlijk bovenaan, i.c.m. de localdimming, de panasonic onderaan.

Design
LG met stipt op nummer 1. Pana en Sony onderaan. |:(

Extra functionaliteit
Tsja, eigenlijk ben ik op zoek naar een LED tv, die superplat is, met de aansluitingen naar BENEDEN//ZIJKANT, met een mooi design, goede 3D weergave, waar zwart ook echt zwart bij is (local dimming) en, niet te vergeten: een DVB-S2 HD satelliettuner. Tot slot met 2 CI sloten, zowel voor CanalDigitaal, alsook Ziggo CI+... :|

Die is er op dit moment dus niet. Panasonic Plasma verbruikt teveel, de Samsung vind ik niet zo.. de Sony is niet echt modern (uiterlijk) en dan blijft de LG eigenlijk over.. Geen Ziggo, geen Sat tuner,.. :(

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt iemand het zinnig voor elkaar om MKV met audio goed af te spelen?
Ik heb 10 films geprobeerd en ik kon 1 film kijken met een duitse audiotrack..

Verder krijg ik alleen de melding 'unsupported audio'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCan schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:59:
Nou, zo goed heb je niet gespeurd. De meeste serverprogramma's ondersteunen geen ondertitels, tenzij ze ingebakken zijn in de film. www.wildmediaserver.com is de enige die ik ken waar dit wel zo is. Download de gratis probeerversie. In de transcode map bij de film zit een settings mapje waarin je de ondertitels kan kiezen of de audiotaal.
Vandaag ontdekt: srt's werken prima vanuit nero media, maar je moet wel tekens als dots, underscores en haakjes proberen te vermijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 11:50
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:17:
Krijgt iemand het zinnig voor elkaar om MKV met audio goed af te spelen?
Ik heb 10 films geprobeerd en ik kon 1 film kijken met een duitse audiotrack..

Verder krijg ik alleen de melding 'unsupported audio'
Nope! :-(
Ik heb ook problemen met de audiocodec van MKV bestanden.
Ik heb hier een stuk of 10 bestanden en bij slechts één bestand heb ik geluid bij de film. Bij alle andere bestanden krijg ik de melding 'niet ondersteunde audiocodec'.
Overigens lukt het me ook niet om ondertiteling in beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, bij ons is het nog ernstiger veel verlopen,gister de 42LE8500 tv gekocht, de tv aangesloten, ging prima, eerst zenders installeren ging prima, ziggo module erin, ineens alle DTV functies weg en geen mogelijkheid meer te vinden om te herstellen.zelfs naar fabrieksinstelling resetten werkt niet meer.
ook geen radiozenders meer te vinden trouwens.

03.06.01 geupdaet en daarna zelfs de 03.06.05 erop gejast, maar geen enkele vooruitgang.

drama dus.

wie heeft er tips ben op zoek naar herstel en reset options.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
mokum64 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:49:
[...]

Nope! :-(
Ik heb ook problemen met de audiocodec van MKV bestanden.
Ik heb hier een stuk of 10 bestanden en bij slechts één bestand heb ik geluid bij de film. Bij alle andere bestanden krijg ik de melding 'niet ondersteunde audiocodec'.
Overigens lukt het me ook niet om ondertiteling in beeld te krijgen.
DTS wordt niet ondersteunt door de TV.
Dolby Digital wel.

Je kunt die bestanden wel omzetten met een tool, maar 't is niet mogelijk om 't direct af te spelen op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

MoXeh schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:05:
[...]

DTS wordt niet ondersteunt door de TV.
Dolby Digital wel.

Je kunt die bestanden wel omzetten met een tool, maar 't is niet mogelijk om 't direct af te spelen op de TV.
\

Huh? Er zijn programmatjes waarmee je audio (DTS) en video van een MKV file kunt scheiden; de audio omzetten naar AC3, AAC, MP3 oid en vervolgens weer kunt samenvoegen met de video tot het orginele MKV bestand met aangespast audio...prima af te spelen vanaf HD direct op je TV die perfect MKV afspeelt!

Betreft 42LE8500
Andere vraag: het valt mij steeds meer op dat ik met name bij felle effen achtergronden horizontale strepen door het beeld zie...ligt dit aan het type TV of specifiek aan het exemplaar dat ik heb. maw, heefgt omruilen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

ForrestX schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:15:
[...]

\

Huh? Er zijn programmatjes waarmee je audio (DTS) en video van een MKV file kunt scheiden; de audio omzetten naar AC3, AAC, MP3 oid en vervolgens weer kunt samenvoegen met de video tot het orginele MKV bestand met aangespast audio...prima af te spelen vanaf HD direct op je TV die perfect MKV afspeelt!

Betreft 42LE8500
Andere vraag: het valt mij steeds meer op dat ik met name bij felle effen achtergronden horizontale strepen door het beeld zie...ligt dit aan het type TV of specifiek aan het exemplaar dat ik heb. maw, heefgt omruilen zin?
Ik denk dat dit aan dit type ligt, ik heb exact dezelfde TV als jij en heb dit ook gemerkt, maar dan alleen als ik in het beeld omhoog of omlaag kijk, als ik recht vooruit kijk zie ik het niet. Ben er inmiddels aan gewend en stoort me verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Update nieuws over verticale bannen:

Vandaag is mijn lgle8500 lcd terug gekomen van de reparatie in verband met grijz verticale bannen. Technorep heeft een nieuwe lcd scherm erin gezet.

Vervolgens met de monteur meegekeken of het probleem was verholpen...gelijk sport1hd aangezet en natuurlijk was er voetbal op, HELAAS wat het mij eerst opviel waren die verticale bannen weer. Deze keer heeft monteur zelf ook gezien, hij weet van het probleem en hij denkt dat dit een software probleem is en hij gaat dit melden bij LG medewerker die bij hen werkt en hopelijk gaan zij een software uitbrengen hiervoor. Hij denkt dat dit probleem te maken heeft met signalverwerking in de tv.

Dit is een standaard probleem met dit type tv, sommigen kunnen het niet zien en sommigen hebben geen moeite mee en sommigen irriteren zich dood aan, zoals ik:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

kardox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:22:

Vandaag is mijn lgle8500 lcd terug gekomen van de reparatie in verband met grijz verticale bannen. Technorep heeft een nieuwe lcd scherm erin gezet.

Vervolgens met de monteur meegekeken of het probleem was verholpen...gelijk sport1hd aangezet en natuurlijk was er voetbal op, HELAAS wat het mij eerst opviel waren die verticale bannen weer. Deze keer heeft monteur zelf ook gezien, hij weet van het probleem en hij denkt dat dit een software probleem is en hij gaat dit melden bij LG medewerker die bij hen werkt en hopelijk gaan zij een software uitbrengen hiervoor. Hij denkt dat dit probleem te maken heeft met signalverwerking in de tv.

Dit is een standaard probleem met dit type tv, sommigen kunnen het niet zien en sommigen hebben geen moeite mee en sommigen irriteren zich dood aan, zoals ik:(
Alleen zijn het bij mij horizontale strepen ipv verticale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Laatst online: 03-07 00:17
R2 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:54:
[...]

Alleen zijn het bij mij horizontale strepen ipv verticale..
Mijn tv heeft ze ook in horizontale, dat valt vooral op met witte achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Is het bij de aanschaf van een LG 42LE8500 nog nodig om een extra mediacenter te hebben voor afspelen van MKV'tjes (inc srt file) af te spelen vanaf een NAS?

Ik weet dat er op de tv zelf ook een netwerkaansluiting zit en DLNA ondersteund.

Zag dat LG de volgende mediaspeler aanbood: pricewatch: LG DP1W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Iedereen

Ik heb gister de hele dag geprobeerd een CI+ module te installeren in een LG 32LE5300 tv. Ik heb contact gehad met Ziggo, en zij konden mij ook niet helpen. volgens heb ik een oplossing, ik moet een firmware update voor mijn TV doen. In ieder geval lees ik dat om internet dat dat de oplossing is. Weet een van jullie misschien waar ik die update kan krijgen. ik heb zelf de versie v03.00.25 maar volgens mij heb ik de v03.03.03 versie of iets meer recent

Groeten
Sjors

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

kardox schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:22:

hier ook horizonatle, met name in witte achtergronden
okok, ik ben benieuwd., Ik zag het eerst niet, nu wel meer, alhoewel ik me er niet aan irriteer

wat ik ook minder vind is de tvgids, als de tv aangezet is en je wil de gids bekijken, duurt het een sec of10-15 voordat die geladen is. Waarom wordt dat niet in de achtergrond al ingeladen 8)7 Samsung bijv. laadt meteen de hele gids zien

[ Voor 11% gewijzigd door sander817 op 22-12-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:47:
Panasonic heeft veruit het beste beeld, maar om die paar tientjes verbruik op jaarbasis laat je die liggen?
Als zo'n tv 250 watt gemiddeld verbruikt, dan is dat hetzelfde als 2,5 lichtpeertjes die aanstaan. Mensen laten vaak een 100W lampje in de gang of keuken urenlang aanstaan. Vergeleken met die 2 a 3 uur tv die je kijkt verbruik je dus evenveel.

[...]
mijn 55 inch LG gebruikt gemiddeld een 78-85 watt, dus dat is wel heel wat minder dan 250 watt
Daarbij, wie gebruikt er nog 100 watt gloeilampen? _/-\o_ _/-\o_

• R2

R2

Ballantines schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:19:
Is het bij de aanschaf van een LG 42LE8500 nog nodig om een extra mediacenter te hebben voor afspelen van MKV'tjes (inc srt file) af te spelen vanaf een NAS?

Ik weet dat er op de tv zelf ook een netwerkaansluiting zit en DLNA ondersteund.

Ikzelf ga er wel een mediacenter bijhalen, echt soepel werkt het allemaal niet via de TV. Wat ikzelf vervelend vind, is dat je geen dvd vanaf de harde schijf op een normale manier kan afspelen, je kan bijvoorbeeld niet door de menustructuur wandelen, het lukt dus niet om ondertitels oid te kiezen. Ook worden heel wat dvd's niet herkend door de LE8500. Met foto's laat hij alleen thumbnails zien (met mijn synology nas) maar niet de daadwerkelijke foto's. Ik ga een AC Ryan halen, daarmee wordt een geripte dvd gewoon als dvd gezien en die kan je ook op die manier zo benaderen.

• GranCanaria
  • Laatst online: 15:15
sander817 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:55:
[...]

hier ook horizonatle, met name in witte achtergronden
okok, ik ben benieuwd., Ik zag het eerst niet, nu wel meer, alhoewel ik me er niet aan irriteer

wat ik ook minder vind is de tvgids, als de tv aangezet is en je wil de gids bekijken, duurt het een sec of10-15 voordat die geladen is. Waarom wordt dat niet in de achtergrond al ingeladen 8)7 Samsung bijv. laadt meteen de hele gids zien
Dat blijkt toch normaal te zijn bij die televisie. Dat komt door de backlight:

In practice we also saw a few disadvantages from the LED system. For example, because of the local dimming in zones and the very slim profile, LE8500 sometimes have some horizontal bands (going across the screen and following the LED strips from the backlight) and variations in light homogeneity. For example if you see a sky changing from blue to light blue you might experience a horizontal band.

Staat in deze review: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272872392

Ik wilde de infinia le 8500 ook kopen en mede door deze dingen wordt het toch geen LG Infinia LE 8500, dat is wel minder omdat ik nu weer verder moet gaan zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door GranCanaria op 23-12-2010 09:46 ]

• R2

R2

GranCanaria schreef op donderdag 23 december 2010 @ 09:44:
[...]

Dat blijkt toch normaal te zijn bij die televisie. Dat komt door de backlight:

In practice we also saw a few disadvantages from the LED system. For example, because of the local dimming in zones and the very slim profile, LE8500 sometimes have some horizontal bands (going across the screen and following the LED strips from the backlight) and variations in light homogeneity. For example if you see a sky changing from blue to light blue you might experience a horizontal band.

Staat in deze review: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272872392

Ik wilde de infinia le 8500 ook kopen en mede door deze dingen wordt het toch geen LG Infinia LE 8500, dat is wel minder omdat ik nu weer verder moet gaan zoeken.
Heb ik inderdaad gelezen, maar ik heb ook absoluut geen spijt van deze TV, sterker nog, ben er super tevreden mee. Overigens, in diezelfd review krijgt de LE8500 wel de highly recommended award, ondanks die paar tekortkomingen.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
R2 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:01:
[...]

Heb ik inderdaad gelezen, maar ik heb ook absoluut geen spijt van deze TV, sterker nog, ben er super tevreden mee. Overigens, in diezelfd review krijgt de LE8500 wel de highly recommended award, ondanks die paar tekortkomingen.
Die mening deel ik ook... Zie die 'banen' ook nog steeds niet, dus dat scheelt :)

• GranCanaria
Volgens mij krijg je de banen ook pas als je bepaalde kleuren settings etc gebruikt.

Je ziet in de banen namelijk de LED strips van de backlight. Deze zijn volgens mij in deze hele lijn gelijk.

Maarjah als je ze niet ziet is het natuurlijk helemaal goed. Ik ga de televisie dit weekend bekijken in een winkel hier in de buurt, ben dus erg benieuwd.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als je de banen niet ziet, kan het zo zijn dat Local Dimming "Uit" staat. Even in de instellingen kijken dus! :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
sander817 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:08:
[...]

mijn 56 inch LG gebruikt gemiddeld een 78-85 watt, dus dat is wel heel wat minder dan 250 watt
Daarbij, wie gebruikt er nog 100 watt gloeilampen? _/-\o_ _/-\o_
56 inch LG? Welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJaapS
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-09 18:20
Ik heb ook sinds een paar dagen een mooie 47LE8500 en hij bevalt me uitstekend. Het enige wat me nog niet gelukt is is om de videos die op mijn PC staan via mijn LAN op de TV te krijgen.

Bestandsdeling staat gewoon aan. En ik kan met mijn laptop bv. wel bij de bestanden op mijn PC. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:54
ff die Nero Mediaserverbende installeren?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de specs van deze tv staat dat hij WiFi ready is d.m.v. een dongel, wat kan ik met deze functie.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om op de tv gebruik te kunnen maken van het Internet, is dit mogelijk? Welke onderdelen heb ik hiervoor zoal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:35:
In de specs van deze tv staat dat hij WiFi ready is d.m.v. een dongel, wat kan ik met deze functie.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om op de tv gebruik te kunnen maken van het Internet, is dit mogelijk? Welke onderdelen heb ik hiervoor zoal nodig.
Met de Wifi dongle (of bedraad) is heb je toegang tot Netcast, een aantal widgets die LG aanlevert (RTL gemst, Video On demand, Youtube ect). Maar je kan er niet mee browsen. Daarvoor zul je toch gewoon je (ht)pc op de tv moeten aansluiten.

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
zeer mooie tv van LG Infinia 47LX9500 t.o.v. 4,5 jaar oude Samsung LCD :)

op alle vlakte is er een verbetering :)

enkel 3D effect is maar zwak :p

• matthijst
Iemand al een slimme oplossing om bestanden weg te gooien na kijken?
Ben nog steeds erg tevreden met de LE-8500, maar word een beetje moe van het handmatig moeten weggooien van bestanden op de PC. Zou mooi zijn als je na het kijken meteen een bekeken bestand weg kan gooien...

Verwijderd

Zo, ik heb daarnet m'n huidige TV meegegeven met de dolblije koper. het ging over een Panasonic TH-42P70, één van de eerste full-hd plasma's.

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_NhZ7OHoVd78/TRjsUuwDeHI/AAAAAAAABGE/7YSlKxBVZWY/s640/DSC04977.JPG

Tot op de dag van vandaag 100% tevereden mee geweest. Het enigdeel dat ik ervan kon geven was dat hij geen 24Hz mode had, en dat het maximumverbruik van 484 watt toch aan de hoge kant was.

Eergisteren zag ik echter bij de elektronicaketen waar ik vakantie werk doe een mooie aanbieding voor een TV waar we de laagste-prijs-garantie op toegepast hadden. Daarom maar direct mij toestel on de verkoop gezet, en vandaag is hij al direct afgehaald voor m'n vraagprijs van €500. (leuk detail: Ik heb hem zelf in Juli 2009 €499 betaald.)

Morgen breng ik m'n nieuwe toestel mee naar huis. Het is de LG 50PK750 geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/be_ne/tv-audio-video/images/lg-plasma-tv-50pk750-infinia-large.png

Het leukste van de zaak is dat ik hem na alle ting die ik nog opgespaard had maar 585.15€ betaald heb.
Doordat m'n vorige toestel dus ook al zo'n koopje was (1€ winst na 1,5 jaar wil al iets zeggen voor een tweedehandstoestel.)

Voor €85 opleg heb ik nu dus een stel met een 20cm groter scherm, mooier design, dunnere behuizing, meer aansluitingen, lager verbruik, toch al net iets meer multimediamogelijkheden (Alhoewel ik daar de HTCP voor heb) en bovendien opnieuw 2 jaar garantie.

Ik ben weer maar eens blij als een klein kind!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
mag ik vragen waar je dat mooie toestel voor 585 euro hebt weten op de kop te tikken?

Verwijderd

simsim schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:52:
mag ik vragen waar je dat mooie toestel voor 585 euro hebt weten op de kop te tikken?
Ik ga hier geen namen noemen, maar denk in België aan de keten met de irritante jingle "U heeft goed gekozen!"

Zelf ga je hem daar echter niet aan die prijs kunnen kopen, aangezien er nog een groot deel personeelskorting inzit.

De €768 die redcoon ervoor vraagt is zeker ook al niet overdreven voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net 1,5 week onze nieuwe 55LX9500 staan.

Ineens poef beeld uit en geen leven meer in te krijgen.. lampjes gaan branden maar display gaat gewoon niet aan... OSD ook niet te zien...

Baal hier wel enorm van zal wel een treurgang worden om reparatie etc. te krijgen.

Iemand anders hier ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:02:
net 1,5 week onze nieuwe 55LX9500 staan.

Baal hier wel enorm van zal wel een treurgang worden om reparatie etc. te krijgen.
Gewoon omruilen toch, 14 dagen omruilgarantie? Of op internet besteld?

[ Voor 21% gewijzigd door WidgetTWW op 02-01-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:03:
[...]

Gewoon omruilen toch, 14 dagen omruilgarantie? Of op internet besteld?
Nee via de winkel gehaald gelukkig.
Wist niet dat ik hem dan nog kon omruilen... er gaat nooit iets kapot bij ons.
Eerste keer pas wel een domper is ook niet een heel goedkoop model :).

Bedankt voor de tip zal maandag direct eens langs de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een LG 47LE 8500 TV. Nu heb ik een Boxee Box als HD mediaspeler gekocht alleen na het opstarten (loading . . . ) wordt het beeld zwart en geeft aan dat er geen signaal is. Op een andere TV werkt de Boxee Box echter wel maar de Boxee start eerst als 480p op en gaat dan over naar 1080P. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Kun je de TV zetten op 480p of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
wie hebben er allemaal ervaring met de 47LX6500 of de 42LX6500?

ik heb de televisie vandaag in het echt gezien en heeft erg mooi beeld met een contrast van 8000000 op 1 en 200hz etc.

Hoe zit het met bleeding, ghosting etc?

Ik heb hier nog een review gevonden, wat vinden jullie hiervan? http://www.televisioninfo...-LCD-HDTV-Review-1763.htm

[ Voor 25% gewijzigd door GranCanaria op 02-01-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik overweeg ook al een tijdje deze te aan te schaffen.. maarrr heeft iemand ervaring met fifa/pes en eventueel tekken/streetfighter/mk ? Helpt de game mode wel om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen?

Is de banding enkel met localdimming aan te zien? Een tv kopen met local dimming en dit vervolgens uitzetten gaat ook nergens over..

Handig om te vermelden om welke tv het gaat ;)

42LE8500

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:34
Ben sinds kort een tevreden eigenaar van de 42LE8500.
Banding bij dit model is af en toe zichtbaar vooral bij blauwe en witte achtergronden.
Maar ik kan me hier echt niet aan storen, werkelijk een pracht TV met zeer scherp beeld en prachtig diepzwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ballantines schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:19:

Ik heb de 47LX9500 gekocht, met de hoop dat de DLNA functionaliteit voldoende zou zijn maar stiekem de verwachting dat ik een nieuwe media center zou moeten kopen (toen huidige media center kon maar 720p aan en geen Blu-ray).

TV geïnstalleerd, DLNA server aangezet op de NAS, spelen maar. Oh nee, geen geluid... dat was dus het (in dit topic bekende) verhaal dat de TV geen DTS ondersteunt 8)7 DTS muxen naar AC3 is een optie, maar ik was niet van plan dat voor al mijn films met DTS te gaan doen. Na de TV 2 dagen gebruikt te hebben begon ik me bovendien al te storen aan de traagheid en onhandige manier van navigeren door de mappen.

Uiteindelijk dus een nieuwe mediacenter gekocht, met Blu-ray-brander en een videokaart met Blu-ray 3D ondersteuning (dus HDMI 1.4 uitgang). In één woord: fantastisch! Het duurde even voor ik alles ideaal had ingesteld (zo moet je de refresh rate op 25 Hz zetten om de beste beeldverwerking te krijgen met local dimming enz) en bovendien: AC3Filter converteert alles on the fly naar AC3, dus ook DTS :) En met PowerDVD 10 is het afspelen van 3D Blu-ray films geen enkel probleem. Zelfs 3D (side-by-side) mkv bestanden afspelen gaat perfect, inclusief stereoscopische ondertitels.

Over het geluid trouwens: het punt is dat ik momenteel een versterker heb die geen HDMI in-/uitgangen heeft, alleen een optische en coaxiale ingang. Ik heb dus alle apparatuur direct op de tv aangesloten en vervolgens 1 optisch kabeltje naar de versterker. Daarom moet ik nog altijd DTS naar AC3 converteren, wat geen probleem is, maar bijvoorbeeld DTS-HD of TrueHD gaat alleen werken met een nieuwe versterker en een HDMI kabel die direct van de mediacenter naar de versterker loopt (en niet via de TV dus). Helaas heb ik dus PowerDVD moeten instellen op PCM geluid, zodat ik geluid bij Blu-ray schijfjes heb. Niet optimaal, maar de versterker is mijn volgende aankoop ;)

Anyway, ik heb nu voor minder dan 500 euro een perfect snel+stil systeem dat overweg kan met alle mogelijke bestandsformaten en alle optische media die te krijgen zijn. Ik wil niet anders meer en kan het iedereen aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:22
Heeft er iemand ervaring met de overgang van een plasma tv naar bv een lg 8500?is dit de moeite kwabeeldkwaliteit? Heb zelf een panny pz81e en overweeg om een 42le8500 te kopen. Ik kijk vooral 1080p films in een verduisterde kamer. Zwartwaardes en shadowdetail vind ik belangerijk. Zelfs mijn panny waar ik heel tevreden van ben geeft geen mooi zwart, het schijnt zelfs wat vind ik, net alsof er een backlight inzit. Op gebied van kleuren ben ik supertevreden. In de winkel ziet de lg er heel goed uit, maar dat is thuis wel iets anders waarschijnlijk, zeker met gedimde lichten. Ben beetje bang dat ik op vlak van beeld mijn plasma ga missen...heb een mediacenter die alles afspeelt, dus daarvoor moet ik niet overschakelen. Dat de lcd veel zuiniger is speelt ook mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar heb een px80 en wil om de slechte zwart waarde/detail ook een andere tv, nu leek me de 8500 ook wel wat en in de winkel ziet het er mooi uit maar hoe zit het thuis en dan vooral de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

GranCanaria schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:16:
wie hebben er allemaal ervaring met de 47LX6500 of de 42LX6500?

ik heb de televisie vandaag in het echt gezien en heeft erg mooi beeld met een contrast van 8000000 op 1 en 200hz etc.

Hoe zit het met bleeding, ghosting etc?

Ik heb hier nog een review gevonden, wat vinden jullie hiervan? http://www.televisioninfo...-LCD-HDTV-Review-1763.htm
Ik heb de 47 inch een paar weken in huis gehad, maar was er niet echt kapot van. Mijn ervaringen kan je hier lezen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
ppaddo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:07:
[...]

Ik heb de 47 inch een paar weken in huis gehad, maar was er niet echt kapot van. Mijn ervaringen kan je hier lezen.
Bedankt voor de review. Kortom de televise is erg teleurstellend.

Ik ben nu aan het kijken naar een goedkopere televisie en kom dan op de lg 42le5300, ken je die toevallig ook?

Echter zit ik nog te twijfelen tussen de lg 42le5300, de philipe 40 pfl5605 of de samsung 40uec6000.

De samsung heeft mijn broer, de televisie heeft erg mooi beeld echter erg veel last van clouding.

De philips heeft mijn zus en ik ik heb de kleur instellingen met moeite goed gekregen afgelopen weekend maar opzich is dit een leuke televisie met 100hz, 2ms scherm voor een erg aantrekkelijke prijs.

Alleen ben ik de LG 42le5300 nog nergens tegengekomen maar ik frees dat deze niet beter zal zijn dan de lx6500 serie. Ik verwacht zelfs slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Ik heb zelf nu sinds iets minder dan een week een LG 32LE7500 staan, via iBood gekocht. Zeer tevreden met het toestel! Echt een prachtig apparaat! Een hele verandering ten opzichte van me 55cm samsung beeldbak van 10 jaar oud :P

Nu is het zo dat deze niet op de website van ziggo staat als CI+ gecertificeerd, logisch, want het is een model wat niet in Nederland is uitgebracht.

Nu ben ik zelf wel een beetje nieuwschierig of er misschien ene mogelijkheid is om deze software te flashen waardoor een cam module wel ondersteund zou worden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Oulewappeur schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:26:
Ik heb zelf nu sinds iets minder dan een week een LG 32LE7500 staan, via iBood gekocht. Zeer tevreden met het toestel! Echt een prachtig apparaat! Een hele verandering ten opzichte van me 55cm samsung beeldbak van 10 jaar oud :P

Nu is het zo dat deze niet op de website van ziggo staat als CI+ gecertificeerd, logisch, want het is een model wat niet in Nederland is uitgebracht.

Nu ben ik zelf wel een beetje nieuwschierig of er misschien ene mogelijkheid is om deze software te flashen waardoor een cam module wel ondersteund zou worden.

Iemand enig idee?
Dat ie niet Ziggo gecertificeerd is wil niet betekenen dat het niet werkt! Ik ken het bewuste toestel niet, maar misschien kan je ergens een cam lenen om te kijken of het werkt?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Aha oke, dan ga ik dat toch is ff proberen ja! Zou natuurlijk mooi meegenomen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
trabbit schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:14:
[...]

Ja op die punten, ik heb er 1 van Vogels dat gaat prima. Je schroeft twee strips vast met schroeven (kijk uit dat ze niet te lang zijn!). Daarna til je de tv zo aan de beugel en haakt die aan de strips. Mooi systeem!
Welke muurbeugel heb je gekocht? De 8305 toevallig? Zou je misschien een foto willen posten vanaf de zijkant? Ik ben erg benieuwd wat de afstand van de muur tot aan de voorkant van de tv is geworden!

edit: het gaat om de LE8500 televisie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pepppie op 06-01-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:39
rb338 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:10:
[...]

Uiteindelijk dus een nieuwe mediacenter gekocht, met Blu-ray-brander en een videokaart met Blu-ray 3D ondersteuning (dus HDMI 1.4 uitgang). In één woord: fantastisch! Het duurde even voor ik alles ideaal had ingesteld (zo moet je de refresh rate op 25 Hz zetten om de beste beeldverwerking te krijgen met local dimming enz)
Wat voor "mediacenter" is dat dan, wat draait erop en waarin heb je de instellingen op 25Hz gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat doet LG op CES? Is er al een MOOIERE opvolger aangekondigd voor de LE8500? En de LX9500? :9~

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 42LE8500 inmiddels een anderhalve maand mogen testen en erg tevreden! Het geluid is kut, maar het is ook nooit de bedoeling geweest de interne speakers te gebruiken.

DLNA: werkt goed (alleen bekabeld geprobeerd), geen audio/video out of sync. Helaas geen DTS ondersteuning. Hopelijk werkt dat wel als er een DTS compatible receiver op aangesloten wordt met ARC.
Banding: gelukkig vrijwel geen last van. Merk het sporadisch (!) wel eens, maar totaal niet storend.
Verticale banen tijdens voetbal wedstrijden nog niet gezien.
Netcast: geinig, maar zal ik verder niet gebruiken.
Spiegeling: Tja aanwezig. Maar ik kijk alleen in de avond en er staan geen lampen in de reflectie en dan heb je er geen last van. Wellicht dat het in de zomer met de gordijnen dicht tv kijken wordt, maar ik verwacht dat het wel zal meevallen.

Al met al een top tv en door de ondersteuning van veel formaten scheelt het me weer een mediaspeler. Bezel aan de onderkant mocht wat kleiner, maar dat is geloof ik bij de 3d versies al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
nl.mark schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:09:
[...]

Welke muurbeugel heb je gekocht? De 8305 toevallig? Zou je misschien een foto willen posten vanaf de zijkant? Ik ben erg benieuwd wat de afstand van de muur tot aan de voorkant van de tv is geworden!

edit: het gaat om de LE8500 televisie :)
Heb je toevallig interesse in een nog nieuwe muurbeugel van het type Vogels 8405 (40'' -65'')? Ik had hem gekocht voor mijn 47'' LE8500 maar ga hem toch niet gebruiken. Dus laat maar weten!

Verder heb ik maar de mediaspeler bij mijn tv gekocht, ik liep toch te vaak tegen problemen aan als het niet ondersteunen van een bepaalde audio codec of het tonen van ondertitels. En die mediaspeler van LG matched ook mooi qua stijl bij de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als ik over 1 week de 42LE8500 wil halen; wat is dan het slimste? Eentje bestellen via internet voor 920 euro, of eentje kopn in de winkel voor 1200? (kortingen, eventueel een dongel en 50é cashback, ALS het kan) Of krijg je de netwerkstick ook via internetaankopen?

En welke winkels zijn het "beste"? Plasmadiscounter of Correct, etc? :P

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de CES zijn de nano LED tv's van LG wel erg vet.

Dat is de LW9500 en de LW7700

Ik denk dat deze wel een geduchte concurrent zijn van de huidige LE8500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
DragonFly schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Wat voor "mediacenter" is dat dan, wat draait erop en waarin heb je de instellingen op 25Hz gezet?
Klik even op mijn signature voor de specs (onder Media Center). Hij draait op Windows 7 64-bit. De 25 Hz heb ik in het NVidia instellingen-geval ingesteld, maar dat had ik ook gewoon in de Windows beeldscherminstellingen kunnen doen :)

Stuur even een DM als je meer wil weten, want anders gaan we off-topic aangezien dit niet over een Infinia gaat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door rb338 op 08-01-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:30:
Ik heb de 42LE8500 inmiddels een anderhalve maand mogen testen en erg tevreden! Het geluid is kut, maar het is ook nooit de bedoeling geweest de interne speakers te gebruiken.

DLNA: werkt goed (alleen bekabeld geprobeerd), geen audio/video out of sync. Helaas geen DTS ondersteuning. Hopelijk werkt dat wel als er een DTS compatible receiver op aangesloten wordt met ARC.
Banding: gelukkig vrijwel geen last van. Merk het sporadisch (!) wel eens, maar totaal niet storend.
Verticale banen tijdens voetbal wedstrijden nog niet gezien.
Netcast: geinig, maar zal ik verder niet gebruiken.
Spiegeling: Tja aanwezig. Maar ik kijk alleen in de avond en er staan geen lampen in de reflectie en dan heb je er geen last van. Wellicht dat het in de zomer met de gordijnen dicht tv kijken wordt, maar ik verwacht dat het wel zal meevallen.

Al met al een top tv en door de ondersteuning van veel formaten scheelt het me weer een mediaspeler. Bezel aan de onderkant mocht wat kleiner, maar dat is geloof ik bij de 3d versies al aangepast.
Nee, ook als je een receiver met DTS-ondersteuning aansluit werkt het niet. Zelfs als je een PC hebt die via HDMI een DTS-signaal stuurt komt het niet via de TV bij de versterker aan. Irritant! Oplossing is dus alles op een goeie versterker aansluiten en 1 HDMI-kabel naar de TV.

Spiegeling vind ik persoonlijk best lastig, er staat precies een lamp in beeld die ik dus maar uit doe als ik tv kijk (en dat is dan op een LX9500)

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 08-01-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

nu rtl4 er in HD is, kan ik die in de zenderlijst volgens mij niet verplaatsen na NED3 ipv rtl4 SD?
ik zie in ieder niet hoe dat zou moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Heb al een hoop gezocht op internet en in dit topic, maar nog niks gevonden wat mij geholpen heeft: het lip sync issue.
Even de setup: Irdeto CAM kaart, met Ziggo smartcard in de 42LE8500. Geluid van TV over optische kabel naar een NAD T 747. LG BD570 via HDMI naar de TV.
Nu heb ik issues met de lip sync bij TV kijken (alle zenders) en bij het kijken van BluRay. Ik heb het niet met DVD kijken. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het geluid vóór loopt op het beeld. Spelen met de audio delay van de receiver maakt het geluid dan ook alleen maar erger.

Heb recentelijk ook de laatste firmware gedownload en met alle beeldverbeterinstellingen gespeeld (cq uitgezet), maar het blijft niet synchroon lopen.

Heeft iemand nog tips??

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

SalimRMAF schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:20:
Als ik over 1 week de 42LE8500 wil halen; wat is dan het slimste? Eentje bestellen via internet voor 920 euro, of eentje kopn in de winkel voor 1200? (kortingen, eventueel een dongel en 50é cashback, ALS het kan) Of krijg je de netwerkstick ook via internetaankopen?

En welke winkels zijn het "beste"? Plasmadiscounter of Correct, etc? :P
Als het goed is krijg je die cashback en dongle NIET als je via een internetwinkel koopt, dus je zal hem in een winkel moeten kopen, hier in Rotterdam is hij te koop bij Foka voor 949 euro, dus waarom via internet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
R2 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:01:
[...]

Als het goed is krijg je die cashback en dongle NIET als je via een internetwinkel koopt, dus je zal hem in een winkel moeten kopen, hier in Rotterdam is hij te koop bij Foka voor 949 euro, dus waarom via internet kopen..
Zojuist even contact gehad met FOKA, omdat de tv's niet op voorraad zijn. Ze verwachten ze eind van de week weer binnen. De cashback- en dongleactie was echter tot 31 december. Het maakt dus niet (meer) uit waar je hem vandaan haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Wil eigenlijk van de week een nieuwe tv halen de 55le8500 of de panasonic 50g20, ik heb beide tv's in de winkel zien spelen en zien er daar wel goed uit met het demo materiaal, dus niet echt zoals je het thuis zal hebben met tv kijken.

Nu had ik nog een paar vragen over de LE8500 hoe erg zijn die strepen (die strepen die door de backlight veroorzaakt worden) in het beeld bij egale vlakken, zijn hier fotoś van te vinden / valt het erg op?

Hoe is de beweging onscherpte van dit toestel, vervaagd het beeld als de camera redelijk snel naar links/rechts gaat? Of met voetbal vervagen dan de spelers ook, zijn de reclame borden nog scherp?

Is de snelle scrollende aftiteling van programma nog scherp of vervaagd dit een beetje?

Hoe zijn de details in donkere films?

Graag de vragen wel kritisch beantwoorden en niet door een roze bril ;)

Dammm wat is het toch moeilijk om een leuke tv te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door Happy2000 op 09-01-2011 20:05 . Reden: Omdat ik niet kan typen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartyF
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 23:09
Happy2000 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:03:
Wil eigenlijk van de week een nieuwe tv halen de 55le8500 of de panasonic 50g20, ik heb beide tv's in de winkel zien spelen en zien er daar wel goed uit met het demo materiaal, dus niet echt zoals je het thuis zal hebben met tv kijken.

Nu had ik nog een paar vragen over de LE8500 hoe erg zijn die strepen (die strepen die door de backlight veroorzaakt worden) in het beeld bij egale vlakken, zijn hier fotoś van te vinden / valt het erg op?

Hoe is de beweging onscherpte van dit toestel, vervaagd het beeld als de camera redelijk snel naar links/rechts gaat? Of met voetbal vervagen dan de spelers ook, zijn de reclame borden nog scherp?

Is de snelle scrollende aftiteling van programma nog scherp of vervaagd dit een beetje?

+1

A77II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik zie die bewegingsonscherpte inderdaad op andere merken, maar op LG niet
films kijk ik niet veel
enige probleem dat ik heb zijn inderdaad die strepen op egale vlakken, Ik heb zelf het idee dat het meer is geworden sinds de laatste firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Happy2000 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:03:

Zie het soms. In het begin viel het meer op dan nu....kan er niet wakker van liggen Dit 'minpunt' wordt ruimschoots gecompenseerd door de rest van deze super TV!
Bij voetbal geen last van, gaat prima. Keek van het weekend schaatsen en daar zag ik toch wat vervorming wanneer de camera mee trok in de bochten...zal ook door het contrast van de pakken en de beletterde achtergrond (reclameboirden) komen...iemand anders dit ook gezien?
geen probleem, ik zie niks..
Perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1870henk
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat de LE8500 een beetje overscan heeft.
Weet iemand of er een instelling is waarmee ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
1870henk schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:03:
Ik heb gemerkt dat de LE8500 een beetje overscan heeft.
Weet iemand of er een instelling is waarmee ik dit kan uitzetten?
Wat heb je erop aangesloten? Ik merk dat mijn TV (weliswaar een LX9500) overscan toepast als ik mijn media center op 50 Hz of minder instel, maar niet op 59 of 60 Hz. Misschien kun je jouw apparaat ook een andere refresh rate geven...

[ Voor 3% gewijzigd door rb338 op 12-01-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Refresh rate heeft werkelijk niets te maken met overscan. Moet gewoon ergens een optie voor zijn om dat uit of aan te zetten. Als je een pixelshift-gedoe aan hebt staan wordt overscan over het algemeen ook aangezet.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Brad Pitt schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:36:
Refresh rate heeft werkelijk niets te maken met overscan. Moet gewoon ergens een optie voor zijn om dat uit of aan te zetten. Als je een pixelshift-gedoe aan hebt staan wordt overscan over het algemeen ook aangezet.
In principe heeft refresh rate inderdaad niets met overscan te maken. MAAR: De programmatuur van de TV lijkt een functie te bevatten die de input wat uitvergroot (overscan) en bepaalde functies inschakelt, als de refresh rate minder dan 60 Hz is.

Klinkt raar, maar het is echt zo. Op de LX9500 in elk geval dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
@ForrestX, bedankt voor je antwoorden.

Vandaag weer even naar de mediamarkt geweest met een aantal dvd's om te kijken welke tv het nou echt moest worden.
Heb de lg le8500 met de panasonic v20 vergeleken, omdat beide tv's met hdmi door verbonden waren en naast elkaar stonden kon ik ze mooi vergelijken.

Was er van overtuigd dat ik de v20 zal mee nemen, tot dat ik de dvd's ging bekijk en de panasonic me toch behoorlijk tegen viel, bij snelle bewegingen klopte de kleur van de gezichten niet meer en zag ik bij palen 2 of meerdere palen staan (leek wel of het beeld dubbel werd) en het beeld was vrij onrustig (soort 50hz trillen), heb van alles geprobeerd in te stellen maar kreeg het niet goed.
De le8500 deed het hier veel beter beeld was rustiger snelle beelden waren beduidend beter ook waren de kleuren goed in te stellen.

Ben uiteindelijk meer dan een uur aan het testen geweest en kwam tot de conclusie dat het de 55LE8500 moest worden en deze dus ook gekocht. De tv wordt volgende week gebracht ;)

Kom ik thuis denk ik what the fu.. heb ik nu gekocht 55inch als dat maar niet te groot wordt, ik zit er 4 meter vanaf en heb nu een 42inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rb338 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:36:
In principe heeft refresh rate inderdaad niets met overscan te maken. MAAR: De programmatuur van de TV lijkt een functie te bevatten die de input wat uitvergroot (overscan) en bepaalde functies inschakelt, als de refresh rate minder dan 60 Hz is.

Klinkt raar, maar het is echt zo. Op de LX9500 in elk geval dus!
Dus als je een DVD afspeelt heb je altijd overscan? Kan ik mij niet voorstellen/zou echt enorm brak zijn IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:30:
@ForrestX, bedankt voor je antwoorden.

Vandaag weer even naar de mediamarkt geweest met een aantal dvd's om te kijken welke tv het nou echt moest worden.
Heb de lg le8500 met de panasonic v20 vergeleken, omdat beide tv's met hdmi door verbonden waren en naast elkaar stonden kon ik ze mooi vergelijken.

Ben uiteindelijk meer dan een uur aan het testen geweest en kwam tot de conclusie dat het de 55LE8500 moest worden en deze dus ook gekocht. De tv wordt volgende week gebracht ;)

Kom ik thuis denk ik what the fu.. heb ik nu gekocht 55inch als dat maar niet te groot wordt, ik zit er 4 meter vanaf en heb nu een 42inch.
Ik heb sinds een half jaar de 47LE8500 en ik zit er ook iets meer dan 4 meter vandaan.
Mijn volgende tv wordt groter, het went snel. Dus maak je niet druk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
Ik zit te twijfelen tussen de LG 47LE8500 en de Samsung UE46C6700

Wat wil ik er mee:
- Gebruiken met Ziggo (CI+)
- Ik kijk voornamelijk films en serie's (MKV + subs) <- wellicht een mediacentertje voor nodig
- Voor het gamen een Wii en een Xbox 360

Qua prijs is de LG ongeveer 200 euro duurder. Zie wel qua specs dat de LG volgens mij een beter beeld zou moeten hebben door de 200 HZ en Full led?

In de winkels zeiden de verkopers echter dat Samsung een beter beeld gaf. Maar hier twijfel ik nog over. Ik heb helaas nog nergens de LE8500 goed kunnen bekijken naast een samsung.

Iemand toevallig een keer dezelfde vergelijking gedaan? Of tips om mij wat meer op weg te helpen.

Graag hoor ik de bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De enige reden waarom ik een C6700 zou halen, zou het feit zijn dat die een DVB-S2 tuner heeft, en (met een hack?) een PVR functie heeft. Maar ik kan je zeggen dat de LE8500 zonder twijfel een betere beeld heeft; heb ze zelf ook vergeleken. Maar waarom niet voor de C6000 gaan? aangezien die hetzelfde is als de C6700, minus de voet, geen DVB-S2, geen PVR, en geen netwerkfuncties?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
In de winkels zeiden de verkopers echter dat Samsung een beter beeld gaf. Maar hier twijfel ik nog over. Ik heb helaas nog nergens de LE8500 goed kunnen bekijken naast een samsung.
Zal wel hogere marge op een Samsung zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
SalimRMAF schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:36:
De enige reden waarom ik een C6700 zou halen, zou het feit zijn dat die een DVB-S2 tuner heeft, en (met een hack?) een PVR functie heeft. Maar ik kan je zeggen dat de LE8500 zonder twijfel een betere beeld heeft; heb ze zelf ook vergeleken. Maar waarom niet voor de C6000 gaan? aangezien die hetzelfde is als de C6700, minus de voet, geen DVB-S2, geen PVR, en geen netwerkfuncties?
Ja, als ik voor de C6000 ga, spaar ik ongeveer 300 euro uit ten opzichte van de LG. Lastige keus! Vooral omdat ik ook het vermoeden heb dat de LG net weer wat beter beeld geeft.

Je hebt wel gelijk dat ik de meerfuncties van de C6700 waarschijnlijk niet veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

:+ Vergeet niet, dat de C6000 "meestal" een ander paneel (slechtere) heeft dan de C6700. :$ Heb ik het je te moeilijk gemaakt? :D haha, mijn keuze zou sowieso de LE8500 zijn!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Brad Pitt schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:33:
[...]

Dus als je een DVD afspeelt heb je altijd overscan? Kan ik mij niet voorstellen/zou echt enorm brak zijn IMHO.
Ligt eraan natuurlijk. Ik heb geen andere apparatuur om het te proberen, maar het lijkt me zo dat dit afhankelijk is van de dvd speler. Het is trouwens niets raars hoor, tv's die overscan doen terwijl dat niet nodig is. Mijn oude lcd tv van Samsung doet het standaard bij alle hdmi invoer. Maar op het signaal dat op de vga-poort binnenkomt dan weer niet. Ra ra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
rb338 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:
Het is trouwens niets raars hoor, tv's die overscan doen terwijl dat niet nodig is. Mijn oude lcd tv van Samsung doet het standaard bij alle hdmi invoer. Maar op het signaal dat op de vga-poort binnenkomt dan weer niet. Ra ra!
Het wil niet zeggen dat omdat twee tv's het doen het "dus" niet raar is. Dat is het namelijk wel, áls de tv elk signaal wat 50Hz is met overscan weergeeft. Dit geloof ik namelijk niet. Als een tv op elk HDMI-signaal overscan toepast staat er gewoon iets verkeerd ingesteld dan wel bijv. een pixelshift functie aan. Kan gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
styxz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:19:
Heb al een hoop gezocht op internet en in dit topic, maar nog niks gevonden wat mij geholpen heeft: het lip sync issue.

<knip>

Heeft iemand nog tips??
Ondertussen een monteur langs gehad van CE Repair. Nette service van LG overigens: na bellen (met juiste suffix code) gelijk een afspraak ingepland gekregen met een monteur.

Monteur heeft verschillende software versie geprobeerd en nog wat andere expert instellingen bekeken, zonder succes. Krijg nu dus binnenkort een nieuw mainboard die ze ter plekke komen installeren. Hopen dat dat het probleem oplost...nogmaals, goede service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van wat ik hoor is de service van LG goed. Zit momenteel ook te orienteren op de markt van de TV als vervanging van mijn Panasonic beeldbuis en kom nu op de 42LE8500 uit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de magic wand (hij zou bij de kp950 zitten en wellicht ook bij de kp750)

In de iphone app store staat ook een LG uplus..

dit ziet er uit als een afstandsbediening maar de gebruiksaanwijzing is in het japans...iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, na navragen, blijkt dat er alleen een normale ab bij zit..

de magic wand of magic motion zit er niet bij...wellicht los te bestellen, toch jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonic1984
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05-2012
55LE8500 besteld (nog annuleerbaar).
Heeft iemand deze en kan iemand wellicht een foto posten van hoe deze staat in hun huiskamer? Formaat is dan beter in te schatten.
Zou super zijn!!

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

sonic1984 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:28:
55LE8500 besteld (nog annuleerbaar).
Heeft iemand deze en kan iemand wellicht een foto posten van hoe deze staat in hun huiskamer? Formaat is dan beter in te schatten.
Zou super zijn!!

Thx!
Misschien kun je 'm hier mee vergelijken?

40 inch vs 55 inch

Afbeeldingslocatie: http://displaywars.com/comparisons/40-inch-16x9-vs-55-inch-16x9.png

Inches kun je hier instellen:

http://displaywars.com/40-inch-16x9-vs-55-inch-16x9

[ Voor 5% gewijzigd door Splinter Cell op 21-01-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Is het nog wel slim om op dit moment een LG 42LE8500 te halen? Heb nu nog een 32" HD Ready LCD van 5 jaar oud. Zou het wachten op de voglende generaties (Bijvoorbeeld Samsung D6400 met 3D) veel beter zijn?

:|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Zo even een update hier wat betreft de 55le8500.

Heb het toestel hier 2 dagen in huis gehad maar kon niet leven met de zone-banding, hoewel ik het bij de winkel niet zag viel het met tv kijken thuis wel op. Ook met witte teksten of sterren hemels met zwarte achter grond zie je duidelijk bloeming. Het beeld verder was heel mooi om naar te kijken.

De tv is dus retour gegaan naar de winkel en ben nu thuis de panasonic 50v20 aan het testen.

De v20 zag er in de winkel onrustig uit (beeld flikkerde) en bewegingen gingen niet vloeiend, nu ik echter de v20 thuis heb staan zie ik helemaal geen flikkeringen en bewegingen gaan zeer vloeiend. Ben tot nu toe erg tevreden met de v20 en zwart is ook echt mooi zwart.

Zo zie ja maar weer dat je niet van het beeld af kan gaan in de winkel ook al test je daar ook dvd's en speel je met de instellingen, maar ik moet er wel bij zeggen dat de v20 in de winkel er al stond vanaf sept 2010 en ik nu een splinter nieuw model heb die ze net binnen hebben gekregen. (misschien was de panasonic in de winkel niet helemaal goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de folie al van het scherm verwijderd?
en blijven er ook lijmresten achter enz enz.
is hij daarna gewoon schoon te maken met een vochtige doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:44:
Heeft iemand de folie al van het scherm verwijderd?
en blijven er ook lijmresten achter enz enz.
is hij daarna gewoon schoon te maken met een vochtige doek?
Uhm, folie? Zit er folie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja !!
Normaal vind ik het niet zo erg maar zo gauw de volle zon er op schijnt zie je allemaal wazige vlekken en dan denk je van wat heb ik een vies scherm !! en dan wil je het schoonmaken wat dan niet wil.
Mijn LG plasma had ook een glasplaat en die maakte ik altijd met een vochtige doek schoon en die glimde er dan weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:49
Ik zou die laag niet weghalen als ik jou was.

zie ook hier op deze pagina.

LG Infinia serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik zelf ook al gevonden maar ik kan hier niets mee
Ik wil hem toch weg halen 8)7
Alleen wil ik het graag van iemand weten die het al heeft gedaan
er staat nergens een duidelijk antwoord wat de evt. gevolgen zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG’s 2011 TVs to be unveiled on Friday
==> LG unveiled their 2011 TVs at CES and on Friday January 28 LG plans to unveil the European line-up.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1296033689

Ik ben erg benieuwd naar de prijzen en de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 12:20
Vandaag is er weer een software update gereleased... iemand enig idee wat er precies veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik heb hem geïnstalleerd, maar ik zie geen verschillen
ik heb wel het idee dat de streepvorming minder is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG plasma pk950

Wat is de beste manier om deze te laten inspelen?

kan ik gewoon normaal tv kijken met de helderheid naar 50%
of kan ik hem in een bepaalde modus zetten (ergens las ik Cinema op het forum)
of is een break-in dvd een must....(ik heb er 1 gedownload, maar die flikkert de hele tijd....

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11-2022
Gister update voor 42LE8500 uit gekomen. 03-20-19
Geen id wat de veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader2003 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:31:
Gister update voor 42LE8500 uit gekomen. 03-20-19
Geen id wat de veranderingen zijn.
Ja, kwam ik ook achter. Meteen geïnstalleerd.
Zie ook nog geen verschillen. Misschien dat bepaalde belichting-zaken zoals horizontal banding zijn aangepakt?
Is er iemand die weet wat er veranderd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Kwam effe de 47LE7300 tegen; lijkt me gewoon een SL9000?!?! Met een nieuwe naam dan.

Maar vandaag zou LG hun 2011 lijn aankondigen voor europa; heb nog nergens wat gezien.. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Ja, kwam ik ook achter. Meteen geïnstalleerd.
Zie ook nog geen verschillen. Misschien dat bepaalde belichting-zaken zoals horizontal banding zijn aangepakt?
Is er iemand die weet wat er veranderd is?
Mijn lip sync problemen zijn niet weg in ieder geval.....
Volgens de melding voor het installeren van de update had ik beperkte internet functionaliteit?! Ik zie ook geen Apps erbij gekomen op Netcast in ieder geval...

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste