Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
haha, very clever hoor;).
Nee draadloos netwerk en geen draadloze kaart voor de tv, maar hoorde/las dat ook lip sync beter is geworden, dus dat sprak mij wel aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:12
Ik weet niet wat voor muurbeugel ik voor 47le8500 moet nemen. Vooral omdat ik nu niet zeker weet op welke punt deze bevestigd dient te worden. Is dit op de voet punten of op het plaatje in rood aangegeven?

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/576/le8500back.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
J_star schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:46:
Ik weet niet wat voor muurbeugel ik voor 47le8500 moet nemen. Vooral omdat ik nu niet zeker weet op welke punt deze bevestigd dient te worden. Is dit op de voet punten of op het plaatje in rood aangegeven?

[afbeelding]
Ja op die punten, ik heb er 1 van Vogels dat gaat prima. Je schroeft twee strips vast met schroeven (kijk uit dat ze niet te lang zijn!). Daarna til je de tv zo aan de beugel en haakt die aan de strips. Mooi systeem!

[ Voor 14% gewijzigd door trabbit op 17-11-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat is het eenvoudig om een firmware update te doen zeg:) ik heb nu versie 03.06.04 en kan de nieuwere firmware versie 03.20.12 erop krijgen. İs dit wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:29:
Jeetje wat is het eenvoudig om een firmware update te doen zeg:) ik heb nu versie 03.06.04 en kan de nieuwere firmware versie 03.20.12 erop krijgen. İs dit wel de moeite waard?
Altijd doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
trabbit schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:14:
[...]

Ja op die punten, ik heb er 1 van Vogels dat gaat prima. Je schroeft twee strips vast met schroeven (kijk uit dat ze niet te lang zijn!). Daarna til je de tv zo aan de beugel en haakt die aan de strips. Mooi systeem!
Mooi mooi :P, direct een beugel besteld, wel maar met een strip en twee armen. Ben benieuwd, hopelijk dondert hij er niet zomaar vanaf :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ben trouwens Nederland - Turkije aan het kijken (lekker sportief volk trouwens), maar zie echt geen grijze banen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:05:
Ben trouwens Nederland - Turkije aan het kijken (lekker sportief volk trouwens), maar zie echt geen grijze banen ofzo...
Same here :) nergens last van ;) wellicht door de oude firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Het valt me ook op dat ik, sinds de firmware update, op de laptop opeens de TV als bluetooth apparaat zie. Die zag ik voorheen niet namelijk.

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
J_star schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:44:
[...]

Mooi mooi :P, direct een beugel besteld, wel maar met een strip en twee armen. Ben benieuwd, hopelijk dondert hij er niet zomaar vanaf :P.
Haha ja ik heb voor de zekerheid draadeinden genomen, in plaats van pluggen met schroeven, dwars door de gips muur en aan de andere kant twee stalen plaatjes (staat toch een kast). Ik dacht ik neem het zekere voor het onzekere, zo'n gips blok muurtje is nou niet het meest stevige bevestigingspunt ;) .

Verwijderd

Ik krijg een oAuth token error, volgens mij omdat er dan nog de oude Twitter API gebruikt wordt.
Hoe dan ook blij om te zien dat ze daadwerkelijk een update uitbrengen en die via internet beschikbaar stellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:39:
[...]

Ik krijg een oAuth token error, volgens mij omdat er dan nog de oude Twitter API gebruikt wordt.
Hoe dan ook blij om te zien dat ze daadwerkelijk een update uitbrengen en die via internet beschikbaar stellen.
Bij mij doet ie het gewoon. Alleen laat ie linken of foto's uit de tweets niet zien. Das dan weer wel jammer.

• plofkip
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:55:
[...]

Bij mij doet ie het gewoon. Alleen laat ie linken of foto's uit de tweets niet zien. Das dan weer wel jammer.
En het typen is niet erg handig ;) Het is wel geinig, maar denk niet dat het snel gebruikt gaat worden; via mobieltje blijft handiger dan dit (en sneller)

Verwijderd

Vet! Na de update zijn er meer online opties bijgekomen :)

• plofkip
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:18:
Vet! Na de update zijn er meer online opties bijgekomen :)
Echt? Waar? :| :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All,

Gisteren ook mijn 55LX9500-ZA geupate... En jawel, Ziggo CI+ is niet meer te gebruiken.

Van elke drie minuten TV kan ik er maar 1 zien..... Heel erg zonde. Want het zag er heel goed uit in HD.

Ik zit niet te wachten op die set-top box. Ben net blij dat alles met 1 remote gaat..

Ik kreeg de opdracht van de lg afzeikdesk om versie 03.03.03 van de 32LD4500 te installeren??!!!?? heel bijzonder.

Maar heeft iemand nog een 03....12? de vorige versie werkte namelijk wel met Ziggo CI+ (je moest hem wel aanzetten op NL1, maar daarna ging die als een raket).

Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Hoi, Ik twijfel nog tussen de Sony 46HX800 en de LG 47LX9500, CI+ maakt me niet uit, heb toch een Humax 5050c. Maar is die helpdesk echt zo slecht van LG? Hoe is de service bij reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Was net bij de SONY-hoofdkantoor. Een ding wil ik je zeggen; de HX800 heeft ONTIEGLIJK veel backlight bleeding. De LX9500 heeft dat juist niet! Deze tip is allesomvattend. Ow ja, ik ben SONY-Bravia promotor geworden. O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpdesk van LG is niet slecht. Aan de telefoon zitten niet echt mensen die er superveel verstand van hebben. Maar de mensen die achter de schermen werken bij LG zijn wel goed. De technische dienst die LG inschakelt (bij mij TechRep) zijn super. Ze besteden er echt aandacht aan en ze denken met je mee.
Niks over te klagen. Maar je moet natuurlijk zelf ook bij de les blijven en je niet met een kluitje het riet in laten sturen.
Sony ben ik niet mee bekend, maar ik zou de keuze niet af laten hangen van de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
SalimRMAF schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:13:
bleeding. De LX9500 heeft dat juist niet! Deze tip is allesomvattend. Ow ja, ik ben SONY-Bravia promotor geworden. O+
Tis maar te hopen dat ze dit niet lezen dan ;)
Hangt de 47LX9500 een beetje stevig aan de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee. Na wat freaken (en een bricked tv) heb ik mijn 55LX9500 weer aan de gang. Maar wel met een 55LX8500 firmware..

Nu werkt mijn ci+ niet meer... Ik kan de antenne niet selecteren...

wie o wie kan mij voorzien van een firmware voor de 55LX9500?

Thnz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Wolf3D schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:35:
Sinds gisteren ben ik ook helemaal blij met mijn LE8500! Heb er meteen een CONAX module voor Digitenne erbij aangeschaft. Echter loop ik nu tegen een probleem op:

Hoe sluit ik het geluid aan?

Een hele simpele vraag die ik eigenlijk niet hier durf te stellen, maar na lang onderzoek ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de TV vooral INPUT heeft, maar vrijwel geen OUTPUT.

Ik heb een versterker met 2 optische ingangen, deze zijn echter allebei al bezet. Ook de hoofdtelefoon uitgang aansluiten op mijn versterker werkt niet echt lekker. Ik moet dan het TV geluid erg hard zetten om een beetje geluid te hebben.

Dus .. heeft iemand tips hoe ik deze TV op m'n versterker aan te sluiten? Ik kan helaas niets vinden in de handleiding en op internet.
Ik heb ooit eens een optische splitter bij MM gekocht (of Radio Centrum of Conrad), maar dat werkte niet altijd goed. Misschien lukt het bij jou wel. Kost een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:09:
All,

Gisteren ook mijn 55LX9500-ZA geupate... En jawel, Ziggo CI+ is niet meer te gebruiken.

Van elke drie minuten TV kan ik er maar 1 zien..... Heel erg zonde. Want het zag er heel goed uit in HD.

Ik zit niet te wachten op die set-top box. Ben net blij dat alles met 1 remote gaat..

Ik kreeg de opdracht van de lg afzeikdesk om versie 03.03.03 van de 32LD4500 te installeren??!!!?? heel bijzonder.

Maar heeft iemand nog een 03....12? de vorige versie werkte namelijk wel met Ziggo CI+ (je moest hem wel aanzetten op NL1, maar daarna ging die als een raket).

Niels
Nou zelfde probleem dus. Bij mij vertelde de medewerkster van de "helpdesk" dat downgraden wel kan maar niet vergoed wordt. Zowieso raar dat ze zeggen een firmware van een hele andere TV te installeren. Zei de helpdesk medewerkster dat of iemand die er verstand van had?

Hieruit blijkt wel dat LG ermee met de laatste firmware een hoop heeft vernaggeld maar wel dus op de hoogte zijn van de problemen met deze firmware. Jij, ik en wie weet hoeveel mensen hebben nu een TV die je niet als TV kan gebruiken. :'(

De visie van LG is: geen Ziggo certificatie -> geen ondersteuning. Wat ik LG nu probeer duidelijk te maken is door door hun aanpassingen in de firmware nu Ziggo specifiek als provider wordt aangeboden. Dit schept verwachtingen voor de consument dat het moet werken. Deze lopen dus achteloos het initialisatie proces door om er vervolgens achter te komen dat je maar een minuut naar elke zender kan kijken. LG levert dus een wanprestatie zonder mogelijkheid om dit terug te draaien.

Ik stel voor een ieder die dit probleem heeft LG te bellen of te mailen om of te downgraden of zo snel mogelijk me en andere oplossing te komen.

P.S. Probeer een ander land (niet de taal) te kiezen, b.v Finland. Hierna komen alle KabelTV opties beschikbaar die verborgen worden als je Nederland kiest. Het CI+ module probleem blijft echter wel.

[ Voor 27% gewijzigd door DragonFly op 20-11-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Als je bij kieskeurig gaat zoeken naar 47" 3D tv's met Ziggo certificatie krijg je alleen LG LX9500 en LX6500.
Echter als je bij Ziggo zelf gaat kijken dan staan er geen LX types bij!
Da's raar, ik probeerde het net nog eens en nu geeft KK aan dat er geen enkele is met die specificatie.
Waarschijnlijk hebben ze dit forum ook gelezen :)

[ Voor 54% gewijzigd door PCan op 20-11-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
PCan schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:11:
Als je bij kieskeurig gaat zoeken naar 47" 3D tv's met Ziggo certificatie krijg je alleen LG LX9500 en LX6500.
Echter als je bij Ziggo zelf gaat kijken dan staan er geen LX types bij!
Da's raar, ik probeerde het net nog eens en nu geeft KK aan dat er geen enkele is met die specificatie.
Waarschijnlijk hebben ze dit forum ook gelezen :)
Waarschijnlijk een mailtje gehad van LG............."laten we vooral geen boze consumenten over ons heen krijgen, die ergens rechten aan ontlenen".

Zo wel eens willen weten waar nou eigenlijk de schoen wringt. Is het nou zo moeilijk om anno 2010 op een zo'n gevanceerde TV via firmware een CI+ module aan te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Eigenlijk is het heel simpel, er zijn talloze merken en types waarin het wel goed voor elkaar is.
Ze hoeven dat alleen maar na te apen. Er zijn heel veel van dit soort voorbeelden te bedenken waarin functies bewust onklaar gemaakt zijn of uitgeschakelt. Denk aan videokaarten, auto's met of zonder cruise control enz. Soms hoeft er maar een stekkertje ingestoken te worden of een klein stukje sofware geactiveerd te worden. Ik vermoed dat je het meer moet zoeken in concurentie afspraken en kunstmatige prijsklassen.
Waarmee ik niet beweer dat LG zich daaraan schuldig maakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 12:20
Leuk, RTL Gemist.. maar als ze dan toch bezig zijn, waarom zetten ze dan niet ook gelijk Uitzending Gemist in Netcast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cruise schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:22:
Leuk, RTL Gemist.. maar als ze dan toch bezig zijn, waarom zetten ze dan niet ook gelijk Uitzending Gemist in Netcast?
Wat grappig. Ik heb dus geen RTL gemist e.d. Komt dit omdat ik als land USA heb staan? Welke heb je nog meer in je netcast lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Laatst online: 29-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:45:
[...]

Wat grappig. Ik heb dus geen RTL gemist e.d. Komt dit omdat ik als land USA heb staan? Welke heb je nog meer in je netcast lijst?
Sinds de laatste firmware update is er:
  • RTL Gemist
  • Videoland
  • MLB.tv
  • YouTube
  • Viewster
  • Facebook
  • Twitter
  • Accedo
  • vTuner
  • Google Maps
  • Picasa Web Albums
  • AccuWeather.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ik heb dus BBCi player en Aceirax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 11:50
Ik krijg het niet voor elkaar om in te loggen op Facebook. Het paarse cirkeltje blijft maar draaien. Het aanmaken van een account op de site van LG ging wel goed. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Laatst online: 29-11-2024
mokum64 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:11:
Ik krijg het niet voor elkaar om in te loggen op Facebook. Het paarse cirkeltje blijft maar draaien. Het aanmaken van een account op de site van LG ging wel goed. Helaas...
Ja, same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
Netcast op de blurayspeler van de infinia home cinemaset heeft ook met de laatste firmware nog steeds alleen Youtube, Picasa en AccuWeather :? :-(
Die blurayspeler heeft wifi ingebouwd en daarom heb ik geen dongle voor de LE8500 gekocht...
Waarom zijn er verschillende versies van NetCast in Nederland?

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DragonFly schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:32:
[...]

Waarschijnlijk een mailtje gehad van LG............."laten we vooral geen boze consumenten over ons heen krijgen, die ergens rechten aan ontlenen".

Zo wel eens willen weten waar nou eigenlijk de schoen wringt. Is het nou zo moeilijk om anno 2010 op een zo'n gevanceerde TV via firmware een CI+ module aan te spreken?
Uit ervaring kan ik melden dat de CI+ module bij de LX6500 meer dan prima werkt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
edit:

Probleem in los topic geplaatst volgens sub-forum beleid

[ Voor 92% gewijzigd door Ikke_Niels op 26-11-2010 12:45 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
ppaddo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:15:
[...]

Uit ervaring kan ik melden dat de CI+ module bij de LX6500 meer dan prima werkt.
Heb echter de LX9500 en daar werkt helaas een Ziggo module niet (meer). Steekt de LX6500 toch iets anders in elkaar, denk ik.

Heb trouwens net even een Alphacrypt module geplaatst Dus Neonotion eruit, Alpha erin en wat blijkt............zonder ook maar iets te veranderen werkt alles als een zonnetje.

[ Voor 11% gewijzigd door DragonFly op 26-11-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de smit module na de update van de lx9500?
als die dan ook niet meer werkt dan update ik hem gewoon nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij degenen met een le8500 en nieuwste firmware ook opgevallen dat de EPG (program guide) het niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guide werkt gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Donderdag ingestuurd en vandaag in de bus:

Hartelijk dank voor uw bestelling bij LG Electronics. S&H Productfulfilment heeft uw bestelling met de grootste zorg uitgevoerd en vandaag aangeboden aan de Post. Over het algemeen wordt uw bestelling morgen of overmorgen bezorgd, met uitzondering van zondag.

LG HE promo Refund 50 Euro
LG Wireless Dongle
Totaal EUR -50.00

Topservice toch? Slechts een paar dagen gewacht. Mijn ervaring is dat ik meestal 3-6 weken moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wow, dus in feite krijg je 100 euro cashback? 50 euro cash, en de USB wifi Dongle? Geldt dit ook voor de LE8500, en als je hem online koopt? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Hier hetzelfde iets meer dan een week geleden ingestuurd en afgelopen zaterdag al in de bus. Ik had ook gelezen dat het 6 weken kon duren dus ging uit van minimaal een maand. De dongle is binnen, het geld is nog niet gestort maar zal hopelijk ook snel volgen.

De actievoorwaarden gelden trouwens niet voor online aankopen. Zie http://www.lg.com/nl/microsites/HE-Deals/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, na de update wordt de klok gereset, daardoor weet de tv niet hoe laat het is en dus weet ie niet wat de EPG moet laten zien. Tijd goed gezet en alles werkt prima nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Sinds een paar dagen ben ik nu ook in het bezit van de 42le8500 :) geweldig apparaat!

Ik kom er alleen nog niet helemaal uit hoe je ondertiteling onder een mkv bestand krijgt ?

De ondertiteling die in het bestand zit gebakken ziet hij niet, en ook als ik de ondertiteling eruit rip en in een .srt file zet, dan ziet de tv deze ook niet.

Doe ik iets verkeerd oid ? volgens de specs zou de tv iig .srt bestanden moeten ondersteunen.

ik heb me al een ongeluk gezocht op google en het wordt vaak gevraagt, maar ik kan geen antwoord vindn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_hoorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2021
Frank_hoorn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:33:
Sinds een paar dagen ben....blablabla
Bij nader inzien, ik ben een mongool ;)

Ik was er van overtuigt dat ik het .srt bestand exact dezelfde naam had gegeven als het mkv bestand.
niet dus :) na een naamswijziging draait de ondertiteling als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kipusoep schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:53:
Het valt me ook op dat ik, sinds de firmware update, op de laptop opeens de TV als bluetooth apparaat zie. Die zag ik voorheen niet namelijk.
ik kan er ook mee verbinden met mijn htc, maar dat was het dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
sander817 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:11:
[...]

ik kan er ook mee verbinden met mijn htc, maar dat was het dan ook
Inderdaad, ben benieuwd of er in de toekomst nog iets mee kan... Zag dacht ik namelijk op de verpakkingsdoos inderdaad wel Bluetooth staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Hoe zou die guide moeten werken? Heb analoge UPC, maar als ik op de Guide knop druk zegt ie: Progammagids niet beschikbaar.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:38:
[...]

Inderdaad, ben benieuwd of er in de toekomst nog iets mee kan... Zag dacht ik namelijk op de verpakkingsdoos inderdaad wel Bluetooth staan.
Ik heb een Iphone 4 en ik kan via Bluetooth mijn muziek streamen naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
matthijst schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:33:
Hoe zou die guide moeten werken? Heb analoge UPC, maar als ik op de Guide knop druk zegt ie: Progammagids niet beschikbaar.
Dat werkt volgens mij ook alleen met digitale televisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:44:
[...]

Ik heb een Iphone 4 en ik kan via Bluetooth mijn muziek streamen naar de tv.
Dit is inderdaad wat ik terug kreeg van de LG customer care:
U kunt bv. een foto of een muziek weergeven naar uw televisie, een video gaat niet. U kunt ook een bluetooth headset draadloos verbinden aan uw tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:42:
[...]

Dit is inderdaad wat ik terug kreeg van de LG customer care:

[...]
Waarbij moet worden aangemerkt dat een Iphone beperkt is met Bluetooth. Alleen muziek dus. Geen foto-overdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste HB965TZ bezitters.

Ik overweeg om deze set te bestellen als opvolger van mijn vorige LG setje (LG HT762TZ Hometheater set) met de daarbij horende problemen.

Om er zeker van te zijn dat ik niet weer eindig met een onbruikbaar setje zou ik graag het volgende willen weten, en ik hoop dat jullie hier inmiddels ervaring mee hebben:
  • Ik wil de xbox en mijn laptop hierop aansluiten en dan het geluid horen uit de speakers en het beeld (via de hdmi-out) op de tv.

Nou staat er dit in een ander topic. Ik kan op de LG-site niets hierover vinden. Dus mijn vraag is, werkt dit in de praktijk?

[quote]
    Ik zou eerst eens uitzoeken of de receiver van de home cinema set beschikt over HDMI Processing / HDMI repeating en niet over HDMI Switching / HDMI Passthrough. Want als het laatste het geval is dan kan je niet slechts met een HDMI kabel van het apparaat naar de receiver en met een kabel naar de tv. Dan moet je namelijk een extra audio kabel trekken omdat de receiver dan het geluid niet van het HDMI signaal kan halen.
    [quote]
  • Wat gebeurt er als ik wil xboxen zonder geluid uit de speakers maar gewoon uit de tv, is dat dan ook nog mogelijk? (desnoods door de versterker wel aan te hebben maar het volume op 0)
  • Het setje ondersteunt allerlei formaten, maar GEEN Wmv, ook niet na een recente firmware update misschien?
  • Is die ondersteuning voor alle formaten nou alleen vanaf een usb-aansluiting of ook gewoon via het netwerk?
  • Worden alle formaten mkv's ondersteunt, dus ook een high bitrate 8-12 gb 1080p filmpje?
  • worden ondertitels weergegeven in mkv's of in losse srt's
  • Bij mijn huidige set was de sub VEEL te dominant, en het omlaag zetten van het volume van de sub ging nogal omslachtig via een brak menuutje. Gevolg was dat je het totale volume maar naar beneden gooide. Kan dat met dit setje wat makkelijker? Misschien direct vanaf de afstandsbediening?
  • Kun je naar muziek luisteren (playlist?) van het netwerk of usb ZONDER de TV aan te moeten hebben? (want plasma)
  • Tot slot, zijn jullie nog tevreden over het geluid :)
Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Een paar ervarinkjes:

Full HD 1080P mkv's (8GB) worden prima afgespeeld vanaf een aangesloten usb2 harddisk. Alleen wordt de ingebakken ondertiteling weergegeven met een zwarte achtergrond. Mocht iemand hier een oplossing voor weten (geen losse .srt svp) dan hoor ik dat graag.

Over het geluid ben ik niet zo tevreden en dan met name de hoge tonen. Als ik switch van het geluid van de TV (le8500) naar de HB965TZ, dan komen de hoge tonen zoals sis- en knispergeluiden heel zacht door. Ik vind het een groot gemis dat er geen equalizer op zit, behalve dan die effectpresets, maar die vervormen het geluid alleen maar. Dat was een grote tegenvaller. Wellicht is het totaalgeluid beter bij een hoog volume, maar ik moet toch ook een beetje rekening houden met de buren...

Voor de beste geluidsbeleving moet je echt precies in het midden zitten, omdat het geluid anders duidelijk van de kant komt van welke speaker het dichtste bij staat en stemmen dus bijv. niet uit de TV lijken te komen (In het geval het center kanaal niet wordt gebruikt). Is misschien heel normaal, maar ik had een wat ruimtelijker geluid verwacht. (Dit is pas mijn eerste 5.1 set...)

Zoals ik eerder hierboven heb aangegeven is Netcast nog zeer beperkt, maar YouTube is wel grappig op met meerdere mensen op TV leuke filmpjes te kijken. Filmpjes die surround sound zouden moeten hebben worden helaas in normaal stereo weergegeven.

De wifi-verbinding met het netwerk en internet werkt goed, maar mijn netwerk is te traag voor HD-films, ondanks ik een Fritzbox Fon WLAN 7340 met 300Mb wifi-n heb.

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je ervaringen! :)

Wat bedoel je precies met het gemis van hoge tonen, hoor je het DOF? Alsof de tweeters minder hoog kunnen produceren dus?

En hoe zit het met de sub? Istie heel erg aanwezig bij laag volume? Ook ik heb een heel gehorig huis en kan niet al te hard gaan, maar zelfs dan merk ik met mijn huidige set dat de sub gewoon TE hard staat, en ik kan via het menu de sub niet meer dan 5 db zachter zetten.

Kun je de bas makkelijk aanpassen? Je zei al dat er GEEN equalizer in zit, dus dat klinkt als een nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:/ Nah,ben dus niet de enige gelukkig.
Blijf dit topic volgen totdat er een oplossing opduikt, je weet maar nooit. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 47 LE8500 op het ook lijkt me een erg mooie tv qua beeldkwaliteit. Maar waar ik me verschrikkelijk aan kan storen is een trage tv. Dus eentje die traag reageert op de input van de AB zoals zappen en instellingen wijzigen.
In de review hier op Tweakers staat dat deze tv redelijk traag regeert dat vind ik jammer en maakt me aan het twijfelen....
Weten de gebruikers hier hoe lang het duurt om van kanaal te wisselen als je een CI+ module gebruikt?

EDIT: op de site van LG staat dat er een DVB-C tuner in zit. Maar geeft deze ook HD zenders in hd door.
Oftewel is het een DVB-C HD tuner??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famheems
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07-2023
Dag mensen,

eerste post dus als ik het niet goed doe hoor ik het wel.

Twee weken geleden een 42LE8500 gekocht. Wordt gekoppeld met Humax HD Decoder. Werkt als een speer.
Voor de brood nodige extra HD films voor de USB poort een WD Elements 1,5 Tb.
Is natuurlijk van dommer dan een media speler maar lekker mobiel.

Ik zie wat vragen terug over media formaten en afspelen.
Ik heb er zelf ook één maar zal eerst wat ervaring delen.

Ik heb zowel MKV als MP4 films erop staan. Gaat tegen verwachting in uitstekend in vele gevallen.
Heb wat bijgelezen over het gebruit van Subs.
Over Subs: gebruik extrene srt file in directory van film met zelfde naam. Gaat altijd goed. Zoek je externe subs ga dan eens naar www.ondertitels.com of www.nlondertitels.com. vaak goed getimed en zeer bruikbaar.

Andere tools die zeer bruikbaar zijn zijn OA MKVToolnix (geweldig voor extract en merge van files uit de MKV container). Handbrake is briljant als het gaat om verbouwing van bijvoorbeeld Bluray bestanden. Met handbrake kan je ook DTS downmuxen naar AC3. (ook wel handig). Handbrake is ook bruikbaar bij het downsizing van zeer grote bestanden naar meer handzamer formaat.

Al met al dus nietteleurgesteld in de USB playback opties. Met name leuk voor films dit je vaker wilt zien te bewaren op disk.

Klein probleem dat ik nog moet uitzoeken is het probleem dat sommige films niet toestaan dat ik "STEP Forward" doe bij het afspelen. Ik ben dus niet in staat om op de TV snel naar een bepaald punt in de film te gaan. Heb diverse formaten bekeken met diverse configuratie en kan er niet achter komen waarom dat is.

Doet alleen raar op de TV. Speel ik de file af op de computer (windows media center bijvoorbeeld) doet hij wet wel goed.

Ik deel dit omdat er misschien mensen zijn die vragen hebben over bestanden, formaten, subs, geluid etc etc. waar ik redelijk wat van weet als "leek".
en zoek iemand die misschien een antwoord heeft / of idee om mijn laatste vraag.

Groet en succes.

jajaja, het geluid is wat minder van de LE8500 maar toch wel een hele mooie bak om een film op te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famheems
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07-2023
Hierben ik weer.

Over het "Steppen" op de LE8500 bij Mp4 of MKV afspelen.
Sommige film gaat prima... sommige films gaat de TV op zwart bij de eerste Step en reboot in het slechtste geval na 30 seconde op zwart. Soms ook gaat hij na 30 zwart terug naar het begin van de film of menu van de HD sectie.

Alles bekeken formaten vergeleken, chapters wel/niet. Geluid formaten, beeld formaten codecs etc etc. Ik weet het niet en zie geen aanwijsbare reden waarom dit gebeurd.
Let op: de film start dus wel. Staat dus ook taalkeuze/ondertitel keuze toe maar "Step forward"geeft direct panne.

Iemand?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:24:
Thanks voor je ervaringen! :)

Wat bedoel je precies met het gemis van hoge tonen, hoor je het DOF? Alsof de tweeters minder hoog kunnen produceren dus?

En hoe zit het met de sub? Istie heel erg aanwezig bij laag volume? Ook ik heb een heel gehorig huis en kan niet al te hard gaan, maar zelfs dan merk ik met mijn huidige set dat de sub gewoon TE hard staat, en ik kan via het menu de sub niet meer dan 5 db zachter zetten.

Kun je de bas makkelijk aanpassen? Je zei al dat er GEEN equalizer in zit, dus dat klinkt als een nee?
Voor elke speaker, dus ook de subwoofer kun je apart het volume instellen. Je kan de bas wat dat betreft prima regelen en daar ben ik tevreden over.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de tweeters minder hoog kunnen produceren. Het klink naar mijn idee alsof het geluid niet goed in balans is en de hoge tonen te zacht doorkomen. Radiozenders met bijv. popmuziek vind ik dan ook niet prettig klinken. Met een equalizer zou ik de middenhoge en hoge tonen proberen te versterken.
Ik heb dit overigens bij LG gemeld als klacht en verzocht dit middels een firmware-update mogelijk te maken.
Ik weet niet of ik hier ooit nog wat van hoor, maar de medewerker zou het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TUX2 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:10:
[...]

Voor elke speaker, dus ook de subwoofer kun je apart het volume instellen. Je kan de bas wat dat betreft prima regelen en daar ben ik tevreden over.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de tweeters minder hoog kunnen produceren. Het klink naar mijn idee alsof het geluid niet goed in balans is en de hoge tonen te zacht doorkomen. Radiozenders met bijv. popmuziek vind ik dan ook niet prettig klinken. Met een equalizer zou ik de middenhoge en hoge tonen proberen te versterken.
Ik heb dit overigens bij LG gemeld als klacht en verzocht dit middels een firmware-update mogelijk te maken.
Ik weet niet of ik hier ooit nog wat van hoor, maar de medewerker zou het doorgeven.
En je hebt niet toevallig de ProLogicII stand aanstaan? Die verneukt zowieso altijd het geluid heb ik met mijn huidige set gemerkt (bij 2.0 sources)

Dat sub-volume verlagen, gaat dat ook in dB, en verlaagt ie ook meer dan 5 dB zoals mijn huidige set?

Edit: Heb je ook last (gehad) van dit probleem: http://www.avforums.com/f...ing-noise-lg-hb965tz.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:28:
[...]

En je hebt niet toevallig de ProLogicII stand aanstaan? Die verneukt zowieso altijd het geluid heb ik met mijn huidige set gemerkt (bij 2.0 sources)

Dat sub-volume verlagen, gaat dat ook in dB, en verlaagt ie ook meer dan 5 dB zoals mijn huidige set?

Edit: Heb je ook last (gehad) van dit probleem: http://www.avforums.com/f...ing-noise-lg-hb965tz.html
Even uit mijn hoofd vanaf het werk:

Je kan geloof ik geen dolby standen kiezen. Hij speelt gewoon af wat de bron is.

Het volume verlagen gaat niet in dB. je kan kiezen van -6 tot +6. Ik heb de sub op +3 staan, dus heel zacht zetten is geen probleem.

Ik hoor inderdaad soms heel zachtjes een fluitend geluid uit de rechter frontspeaker. Heb er verder eigenlijk geen aandacht aan besteed, omdat het net niet storend genoeg is in mijn geval, maar misschien moet ik toch eens een telefoontje of mailtje wagen. Over de geluidskwaliteit zijn de gebruikers op dat forum erg tevreden... dus vraag ik me af of het aan mij ligt of aan mijn set...

Nog een ding waar ik trouwens niet tevreden over ben is de vreselijk trage interface van het home menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TUX2 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:50:
[...]

Even uit mijn hoofd vanaf het werk:

Je kan geloof ik geen dolby standen kiezen. Hij speelt gewoon af wat de bron is.

Het volume verlagen gaat niet in dB. je kan kiezen van -6 tot +6. Ik heb de sub op +3 staan, dus heel zacht zetten is geen probleem.

Ik hoor inderdaad soms heel zachtjes een fluitend geluid uit de rechter frontspeaker. Heb er verder eigenlijk geen aandacht aan besteed, omdat het net niet storend genoeg is in mijn geval, maar misschien moet ik toch eens een telefoontje of mailtje wagen. Over de geluidskwaliteit zijn de gebruikers op dat forum erg tevreden... dus vraag ik me af of het aan mij ligt of aan mijn set...

Nog een ding waar ik trouwens niet tevreden over ben is de vreselijk trage interface van het home menu.
Dat laatste is idd een van de klachten in reviews. Stel dat je veel gedownloade series kijkt en je start dus om de 40 minuten een nieuwe, heb je dan veel trage acties in het menu nodig?

Wat de geluidskwaliteit betreft, misschien ben je wat gevoeliger voor geluid dan de doorsnee luisteraar. Zo stoor ik me bijv heel erg aan schel geluid, iets waar je snel last van krijgt bij slissende zangers bijv. Mijn vrouw merkt daar weer niets van.

Je zou iemand anders bij je in de buurt moeten bezoeken die er ook een heeft staan om te vergelijken. Wellicht kun je binnenkort in de regio R'dam terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Heb deze topic bijna helemaal doorgelezen opzoek naar een vraag die ik heb.
Ik heb de 42LE8500 en probeer een dvd vanaf een externe schijf af te spelen (DLNA)
De dvd heeft een menu, is het mogelijk om met de bijgeleverde afstandsbediening door dit menu te bladeren?, het lukt mij niet om bv ondertitels te selecteren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:34:
Ik heb nu de 47 LE8500 op het ook lijkt me een erg mooie tv qua beeldkwaliteit. Maar waar ik me verschrikkelijk aan kan storen is een trage tv. Dus eentje die traag reageert op de input van de AB zoals zappen en instellingen wijzigen.
In de review hier op Tweakers staat dat deze tv redelijk traag regeert dat vind ik jammer en maakt me aan het twijfelen....
Weten de gebruikers hier hoe lang het duurt om van kanaal te wisselen als je een CI+ module gebruikt?

EDIT: op de site van LG staat dat er een DVB-C tuner in zit. Maar geeft deze ook HD zenders in hd door.
Oftewel is het een DVB-C HD tuner??
ik heb nog nooit een snelle tv gezien qua zappen via digitale tv, dat is gewoon inherent aan digitale tv, en dat ligt niet aan de tv
Inmiddels de 100 euri en de wireless dobgle ook ontvangen, super!!

2 weken geleden een samsung C8700 bij een kennis geinstalleerd, maar dat beeld is toch echt beduidend minder tov mijn LG

[ Voor 11% gewijzigd door sander817 op 03-12-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
R2 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:34:
Heb deze topic bijna helemaal doorgelezen opzoek naar een vraag die ik heb.
Ik heb de 42LE8500 en probeer een dvd vanaf een externe schijf af te spelen (DLNA)
De dvd heeft een menu, is het mogelijk om met de bijgeleverde afstandsbediening door dit menu te bladeren?, het lukt mij niet om bv ondertitels te selecteren enzo.
Niet bij het orgineel, als je de DVD via DNLA afspeelt dan komt het menu wel voorbij maar je kan er niets mee, tenminste als je vanaf het eerste bestand afspeelt. Wel in de transcode map bij Wild Media Server.
Dan kan je namelijk eerst met je ab naar het mapje ondertitels gaan en daar de gewenste taal kiezen. Vervolgens ga je terug naar de film en als je die afspeelt zie je de gekozen ondertitel.
Tenminste, zo werkt het als je een kopie op je HDD hebt staan.
Als je de orginele DVD in je DVD speler van je PC heb gestopt en deze toegevoegd en gescand hebt kan je alleen het orgineel afspelen zonder menu keuzes via [Media Resources Folders/n: (je drive)]. Er zijn wel mapjes in de transcoder waarin je een audiotaal kunt kiezen, maar als ik het bestand met (NL) kies loopt ie vast.
Het was me wel gelukt
Movies/Transcoding/Media Resource Folders/N:(je drive)/kies eerst file/Settings/Audio streams/NL/nl
Dan zie je een groen vinkje. Ik ging terug naar de film en speelde die af en het was in NL.
Later probeerde ik het opnieuw en nu lukt het ineens niet meer.

[ Voor 32% gewijzigd door PCan op 04-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ik denk dat ik ga voor de LX9500, is wel een beetje duur, maar als ik me niet vergis zitten er 2 3D brillen standaard in de doos? Dan moet je eigenlijk de prijs daarvan er vanaf trekken. Bovendien zit de 3D zender in het toestel ingebouwd dus die hoef je ook niet los te kopen. Ik wilde eerst gaan voor de Sony HX800, maar ik denk dat de LG toch beter is, in ieder geval goedkoper en completer.
Wat ik niet helemaal goed kan volgen zijn die cashback akties. Bij de LX9500 kan je een gratis 3D BlueRayspeler krijgen, mits je hem in een gewone winkel koopt. Maar dan is ie >€300,-- duurder. Dus wat schiet je daar dan mee op? Bovendien heb ik al een Sony BDP S470, alleen geeft die een grijs beeld als ik de Blue Ray van Harry Plotter en de Half Blood Prince afspeel. Is dat bij jullie ook zo of ligt dit aan mijn speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:40:
[...]

Dat laatste is idd een van de klachten in reviews. Stel dat je veel gedownloade series kijkt en je start dus om de 40 minuten een nieuwe, heb je dan veel trage acties in het menu nodig?
...
Nee, dat valt mee, want je hoeft niet telkens vanuit het startmenu opnieuw te navigeren, dus als de afleveringen een beetje bij elkaar in de buurt staan qua folders, dan heb je geen last.
Het is ook niet dat je seconden moet wachten. Het zijn net die paar tienden die het af en toe een beetje vervelend maken als je veel in het menu moet doen of als je bijv. een zoekopdracht voor youtube (via Netcast) wilt intypen, dan moet je de cursor naar de juiste letters brengen met de pijltjestoetsen en dat wil je gewoon lekker snel kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

PCan schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:44:
[...]

Niet bij het orgineel, als je de DVD via DNLA afspeelt dan komt het menu wel voorbij maar je kan er niets mee, tenminste als je vanaf het eerste bestand afspeelt. Wel in de transcode map bij Wild Media Server.
Dan kan je namelijk eerst met je ab naar het mapje ondertitels gaan en daar de gewenste taal kiezen. Vervolgens ga je terug naar de film en als je die afspeelt zie je de gekozen ondertitel.
Tenminste, zo werkt het als je een kopie op je HDD hebt staan.
Als je de orginele DVD in je DVD speler van je PC heb gestopt en deze toegevoegd en gescand hebt kan je alleen het orgineel afspelen zonder menu keuzes via [Media Resources Folders/n: (je drive)]. Er zijn wel mapjes in de transcoder waarin je een audiotaal kunt kiezen, maar als ik het bestand met (NL) kies loopt ie vast.
Het was me wel gelukt
Movies/Transcoding/Media Resource Folders/N:(je drive)/kies eerst file/Settings/Audio streams/NL/nl
Dan zie je een groen vinkje. Ik ging terug naar de film en speelde die af en het was in NL.
Later probeerde ik het opnieuw en nu lukt het ineens niet meer.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Toch jammer, ik was er een beetje vanuit gegaan dat ik nu zonder media player uit de voeten kon, dacht dat de LE8500 alles kon afspelen, dat kan hij in principe ook wel, maar niet zonder trucjes.
Dat wild media server, waar kan ik dat vinden?, zit dat ook in/op de LE8500, of moet dat op één of andere manier geinstalleerd worden?
Overigens, ik denk dat er toch maar een aparte media player bijkomt (AC Ryan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Als ik je goed inschat ben je beter af met een BlueRay speler waar je een exerne HDD op kan aansluiten of zoiets. Daarin kan je nl ook gewone DVD's afspelen. Kijk wel goed welke formaten (soorten video en audio bestanden) hij aan kan en of hij met HDD's overweg kan die in NTFS (zelfde als Windows) geformateerd kunnen worden. Als je een PC of Laptop hebt die in de buurt van je TV of BlueRay staat (lengte kabel) is het beter om een HDMI kabel te gebruiken om video af te spelen. Voor het afspelen kan je gratis VLC mediaplayer op je pc installeren. Als je een LG BlueRay speler koopt kan je één afstandbediening gebruiken.
Als je videokaart van je PC geen HDMI uitgang heeft kan je ook je 2e DVI uitgang gebruiken met een DVI->HDMI kabel, echter moet je dan het geluid via een aparte kabel naar je TV brengen en dat loopt vaak niet gelijk met het beeld. Veel videokaarten hebben ook een component uitgang via een adapter die bij de kaart zit. Dat kan ook. Heb je geld teveel dan kan je ook de LG wireless mediaplayer kopen, maar dan moet je tv daar wel geschikt voor zijn. Mocht je het toch via netwerk willen doen kijk dan op www.wildmediaserver.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Ik heb een LG home theater system set welke ook DLNA en usb schijven ondersteund, had ik even niet bij stilgestaan, dus ik denk laat ik maar even proberen.
Helaas is deze vrij kritisch wat audio en video formaten betreft, zowel vanaf een usb schijf als via DLNA herkend hij wel de dvd's, maar heeft of problemen met audio format of video format, zelfde had ik ook met de LE8500.
Er is dus wel één en ander mogelijk via de LE8500 of Blu Ray, maar het werkt allemaal te omslachtig.
Wordt dus toch een aparte Mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb vrijdag het LG Bluray-setje gehaald ter vervanging van mijn LG DVD-set.
Mijn bevindingen tot nu toe.

- de meegeleverde speakers/sub/centerspeakers zijn SLECHTER dan de vorige set! Heel blikkerig geluid, dus ik heb de oude speakers gebruikt icm met de nieuwe unit.

- xbox aangesloten op de set en geluid word netjes eruit geplukt door de set in 5.1. Eindelijk!

- laptop aangesloten, aanvankelijk was het beeld heel slecht en de resolutie vrij hoog. Ik weet niet hoe en waarom, maar op een gegeven ogenblik was de resolutie weer laag (zoals wanneer ik de laptop direct aansloot) en het beeld weer straks en helder. Van het geluid vermoed ik dat het 5.1 word doorgegeven (via Splash player), maar de info-knop die weergeeft wat voor audio je binnenkrijgt komt niet tevoorschijn bij de laptop-input.

- DLNA werkt prima met de meegeleverde server van Nero. Je kunt door de folders op je PC/laptop/NAS lopen en je film/serie starten.

- Helaas zelfs met de nieuwste firmware geen support voor WMV :(

- mkv's met ingebouwde subs hebben nog steeds een zwarte achtergrond

- ik heb geen rtl-gemist bij de net-apps :(

- Firmware update duurt een half uur!

- Via de afstandsbediening kun je makkelijk en snel het volume van de sub individueel aanpassen! :)

- menu is traag, maar (nog) niet irritant traag. Een UPC-kastje is veel trager.

- de positie van de usb-ingang is belachelijk: aan de voorkant onder de dvd-lade, je zou er maar een permanente HD op willen aansluiten....

- grappig: als je in een film muziek hoort dan kun je met een druk op de knop de titel/artiest van de song opzoeken op internet. Daarnaast kun je ook informatie opzoeken over de film die je aan het kijken bent.

- helaas zit er geen equaliser in om bijv hoge tonen weg te filteren

- helaas is er geen mogelijkheid om bestanden te wissen op je DLNA device

- ik heb draadloos een HD mkv tv-serie afgespeeld van mijn telefoon :)

- support voor DVD-directories is nog steeds halfbakken

Tot zover mijn bevindingen met dit setje.

Nog een vraag: hoe werkt dat transcoden nou? Is dat niet dat je die wmv alsnog af zou moeten kunnen spelen door deze on the fly om te zetten naar bijv mkv?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Misschien handig gewoon even een review te maken en daar een link naar te posten...

Voor een ieder:
Ik dacht overigens dat dit topic over de LG Infinia serie ging, niet over blu-ray en dvd spelers. Niet om te bitchen, maar het lijkt mij handiger om gewoon over de Infinia serie te blijven kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik zit stiekem naar die nieuwe LEX serie uit te kijken maar dat worden n.a.w. erg prijzige toestellen.

[ Voor 53% gewijzigd door 2frankie op 06-12-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:11:
[...]

Misschien handig gewoon even een review te maken en daar een link naar te posten...
Niet genoeg tijd voor, ben al blij dat ik voor mezelf allerlei suff kan uitproberen ;(
Voor een ieder:
Ik dacht overigens dat dit topic over de LG Infinia serie ging, niet over blu-ray en dvd spelers. Niet om te bitchen, maar het lijkt mij handiger om gewoon over de Infinia serie te blijven kletsen.
Uhm, Infinia is een lijn LG-producten, niet alleen tv'tjes

http://www.lg.com/nl/tv-a...stemen-HB965TZ-Bluray.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:44:
[...]

Niet genoeg tijd voor, ben al blij dat ik voor mezelf allerlei suff kan uitproberen ;(

[...]

Uhm, Infinia is een lijn LG-producten, niet alleen tv'tjes

http://www.lg.com/nl/tv-a...stemen-HB965TZ-Bluray.jsp
Ah, my bad... Dacht dat het puur om televisies ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Tja en de Infinia TV's zijn blijkbaar zo goed dat daar weinig over te klagen valt.:-), misschien moet er een apart topic komen over DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de reclame van de LG Infinia een beetje misleidend. Met FULL LED 3D??? Ik bedoel het is toch echt geen oled toch. Is LG onderdeel van samsung ik geloof het wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:03:
Ik vind de reclame van de LG Infinia een beetje misleidend. Met FULL LED 3D??? Ik bedoel het is toch echt geen oled toch. Is LG onderdeel van samsung ik geloof het wel toch?
Philips: Wikipedia: LG Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:03:
Ik zou als ik jouw was even die Wikipedia pagina bekijken, kijk ook meteen even bij de verschillende soorten LED techniek! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:34
Ik zou graag binnenkort ook de 42le8500 willen aanschaffen.
Maar voordat ik een zak geld neertel voor dit prachtige exemplaar, zou ik graag van de evt tevreden/ontevreden mensen willen horen hoe het zit met de lipsync/geluidsvertraging tussen de diverse kanalen zowel analoog als digitaal.

En hoe zit het met de strepen waar Kardox over berichte?
Hebben hier meer mensen last van?.

Zijn deze problemen inmiddels verholpen dmv de firmware updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
banding blijft deze set hebben, ene is er alleen wat gevoeliger voor als andere. Lipsync heb ik geen problemen mee, maar ik doe alles direct via versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Heb inderdaad ook alle geluid via een receiver. Banding zie ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb sinds kort een 50PK950, afspelen van HD MKV vanaf een externe hardeschijf gaat over het algemeen prima, wel lijkt het zo te zijn dat de externe hardeschijf te weinig stroom krijgt van de USB verbinding van de TV. Externe HD die ik gebruik is een lacie HM160hi 2,5" schijf.

Wat mij verder opviel is dat een MKV met een DTS audio track niet werd herkend/ondersteund door de TV. Nou vraag ik mij af of de TV ook de audiostream naar een receiver kan sturen (via optische SPDIF of HDMI)?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een WMV en DivX op een usb stick gezet en proberen af te spelen op mijn 55LE8500 maar dit lukte niet. Het herkent mijn USB stick wel maar ziet de directory leeg. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Ik heb sinds 1 1/2 week een 42LE8500! Wat een pracht! Scherp beeld, zeker in HD en het geluid valt me in positieve zin alles mee!

Nu viel me laatst op bij sneeuw scenes in Seven years in Tibet, en later ook bij een commercial met een strak witte achtergrond, geloof van UPC, dat er aan de randen een soort donkere waas over het wit heen waardoor de sneeuw minder wit lijkt...

komt dit doordat wit een moeilijke kleur is? Heel er fel, helder?

Iemand bekend hiermee?

(al ik het 'geval' duidelijk genoeg heb bescheven...)

[ Voor 6% gewijzigd door ForrestX op 08-12-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ondersteund de LG LX9500 uberhaupt audio terugvoer via HDMI?
Ik ben vandaag op zoek geweest naar een geschikte audio reciever voor bij deze tv, maar welke ik ook bekijk er is altijd wat. Uiteraard moet ie 3D ondersteunen.
Ik heb er 3 in het vizier, de Sony DN1010, de Yamaha RX-V567 en de Pioneer VSX-920-K.
Mijn speakers : Front 2x Yamaha NS150 100-300W bij 6 ohm, Center B&W 25-100W bij 8 ohm en surround 2x Celestion MP1 100-150W bij 8 ohm.
Het europeesche model van de RX-567 ondersteund alleen 8 ohm, is dit een probleem met mijn Fronts?
Ook de Sony ondersteund alleen 8 ohm.
http://www.pioneer.nl/nl/.../405/VSX-920-K/specs.html
De 920 is het eerste model van Pioneer dat 1080p upscaling ondersteund, dus neem ik aan dat ie dan ook het analoge audiosignaal via HDMI doorgeeft. Bij de goedkopere modellen moet je voor een analoog signaal een losse audiokabel naar de versterker leggen én een component naar de tv.
Het is me alleen niet duidelijk of de Pioneer de audio van de tv via de HDMI UIT kan terugontvangen (ARC) net als bij de Sony. Maar ja, als de LX9500 dat al niet ondersteund maakt het ook niet meer uit.
Met welke combinatie kan ik alles op de reciever aansluiten en hoef ik maar met één HDMI kabel naar de tv?

p.s. Ik heb me rot gezocht maar kan niet eens vinden (ook niet in de User Manual) wat voor type HDMI poorten er op zitten. Ook op de achterkant staat niets bij de poorten over ARC. Ik kan niet anders dan concluderen dat op deze "geavanceerde" tv een oud type HDMI <1.3 is toegepast. Wat een armoede.

p.s. Volgens LG Costumer Care Support zou de LX9500 wél HDMI 1.4 hebben. Anders zou die geen 3D kunnen weergeven? ARC werdt vertaald als Aspect Ratio Correction :)
Alle Ziggo klanten wil ik vragen contact op te nemen met hun en vragen om certificatie.
www.lge.com

[ Voor 18% gewijzigd door PCan op 10-12-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is het door folders bladeren over DLNA op een PC met Nero Mediahome4 ook zo traag? Het duurt wel tot een minuut om een map te openen of terug te gaan naar de bovenliggende map.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Dat moet even snel gaan als op je pc, bij mij i.i.g wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Goedenavond,

We hebben een LG47LE8500

Nu lijkt het erop dat het beeld later is dan het geluid, op zowel tv en ;) scart.

Gaat de update naar het nieuwste firmware dit oplosssen?

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eastman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:40:
Is het door folders bladeren over DLNA op een PC met Nero Mediahome4 ook zo traag? Het duurt wel tot een minuut om een map te openen of terug te gaan naar de bovenliggende map.
Bij mij LG-HT set (dus niet TV) gaat het bekabeld scrollen door de pc-mappen best aardig. Ik gebruik ook Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Voor hen die nog hoop hadden:

There are only HDMI IN available on our tv's, no hdmi OUT. Due to that the ARC is not applicable. The LX9500 serie is not Ziggo certified. Maybe in the future there will be 3D television that will be Ziggo certified, but for this series it's not available.

Kind Regards
B.Davide
LG Customer Service

De LX9500 zal nooit Ziggo gecertificeerd worden. Dit verlaagd dit apparaat dus voor mensen in het Ziggo gebied tot monitor. Wat heb je immers aan een 3D HD tv die zelf geen (3D) HD uitzending kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
PCan schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:29:
...

De LX9500 zal nooit Ziggo gecertificeerd worden. Dit verlaagd dit apparaat dus voor mensen in het Ziggo gebied tot monitor. Wat heb je immers aan een 3D HD tv die zelf geen (3D) HD uitzending kan weergeven?
Met bijv. een pvr (ik gebruik de Samsung SMT-C7140A) maakt het niet uit of de TV gecertificeerd is of niet. Die certificering is alleen voor de CI+ module.
Ik heb zelf geen 3D TV, maar neem aan dat daar gewoon hetzelfde voor geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
niekosniekos schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:33:
Goedenavond,

We hebben een LG47LE8500

Nu lijkt het erop dat het beeld later is dan het geluid, op zowel tv en ;) scart.

Gaat de update naar het nieuwste firmware dit oplosssen?

Heel erg bedankt!
Zojuist contact gehad met de helpdesk van LG,
Het probleem ligt aan de tv maar kan niet verholpen worden door een update.

Er moet een monteur langskomen ;)

tv net 1 dag in huis....

Denk dat hij dus retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@TUX2
Dat bedoel ik dus, Monitor. Je moet dus een losse HD ontvanger er bij kopen om digitale tv te kunnen kijken.
Je zou dus bv een Samsung BD C8900 moeten kopen (€500,--) om 3D tv uitzendingen te kunnen zien, Monitor dus. Dan nog hopen dat die Samsung en LG samen kunnen werken, anders heb je er niks aan.
Wél HDMI 1.4, maar géén ARC? Tja, de prijs is er na, het is geen Sony HX900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:48
Ik zit met een klein probleem en weet niet goed waar ik dit moet zoeken.

Ik heb de 42LE8500 en wanneer ik mkv of avi afspeel via de usb poort gaat dit perfect.
Nu heb ik sinds een week een synonlogy ds211, het leek mij wel handig om al mijn films centaal op te kunnen slaan en deze direct af te kunnen spelen via het netwerk (via DLNA) welke dan verbonden is met mijn TV. Dit gaat ook perfect, alleen ik krijg maar geen ondertitels, dit in tegenstelling tot wanneer ik de bestanden vanuit de USB poort afspeel. Ik heb alle films gewoon netjes in het mapje Video op de server staan met bijbehorende srt bestanden welke uiteraard precies dezelfde naam hebben.

De Synology ondersteund srt en de le8500 ook. Ik heb al diverse fora afgestruind, maar weet niet waar het probleem zit, bij de server of de tv? En dus hoe los ik dit op? Hopelijk zijn er meer mensen met een vergelijkbare setup die dit wel werkend hebben.

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Nou, zo goed heb je niet gespeurd. De meeste serverprogramma's ondersteunen geen ondertitels, tenzij ze ingebakken zijn in de film. www.wildmediaserver.com is de enige die ik ken waar dit wel zo is. Download de gratis probeerversie. In de transcode map bij de film zit een settings mapje waarin je de ondertitels kan kiezen of de audiotaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Tussen de 40 en 47 inch, ziet de competitie qua 3D TV's er voor mij als volgt uit:

-Sony HX800 46
-LG LX9500 47
-Samsung C7700 46
-Panasonic Plasma 3D 50"

Ik werk zelf voor Sony, en heb ze allemaal eens vergeleken... :z

Als het gaat om Beeldkwaliteit, dan ziet het rijtje er als volgt uit:
Panasonic en LG staan bovenaan; perfecte kleur en zwartwaarde, de HX800 en C7700, last van kleurwisselingen/backlight bleeding.

De 3D weergave:
-Panasonic op nummer 1, Sony op nummer 2, LG en Sammy achteraan. Het 3D effect van Panasonics is echt overweldigend! De rest valt een beetje tegen.

Verbruik
-De LG staa hier waarshijnlijk bovenaan, i.c.m. de localdimming, de panasonic onderaan.

Design
LG met stipt op nummer 1. Pana en Sony onderaan. |:(

Extra functionaliteit
Tsja, eigenlijk ben ik op zoek naar een LED tv, die superplat is, met de aansluitingen naar BENEDEN//ZIJKANT, met een mooi design, goede 3D weergave, waar zwart ook echt zwart bij is (local dimming) en, niet te vergeten: een DVB-S2 HD satelliettuner. Tot slot met 2 CI sloten, zowel voor CanalDigitaal, alsook Ziggo CI+... :|

Die is er op dit moment dus niet. Panasonic Plasma verbruikt teveel, de Samsung vind ik niet zo.. de Sony is niet echt modern (uiterlijk) en dan blijft de LG eigenlijk over.. Geen Ziggo, geen Sat tuner,.. :(

Wat vinden jullie?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Uhh, Je vergeet de HX900? Wel erg duur, maar de enige met een EISA award Best Product 2010/2011.
Tja, ik heb 2 apparaten gehad van Panasonic die vielen zwaar tegen, waaronder de geroemde DMR EH67.
Ik heb op dit moment een Samsung monitor/tv voor m'n neus P2470HD. Beeld is niet goed te krijgen.
Ook ruime ervaring met Philips, snel defect, vaak net als de garantie over is. (behalve scheerapparaten).
De beste TV die ik ooit gehad heb, heb ik nu. De JVC LT-32X70BU. +/- 3 jaar oud en nog geen spoor van slijtage. Als JVC een goede 3D tv zou maken voor een redelijke prijs zou ik um meteen kopen.
Dan is er de vraag welk 3D systeem het gaat winnen, dan geef ik Sony de meeste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja als prijs geen probleem is, zonder twijfel de LX900 nemen. :) De kleurweergave en gadgets (camera) zijn INDRUKWEKKEND. Alleen het desing is niet zo. :O Eergister viel me ook ineens op dat JVC de laatste jaren erg afwezig is? Ook ik stond voor de keus tussen de Panasonic DMR63 of de Pioneer DVR-560H. Heb de pioneer gekozen; geen seconde spijt van gehad. :)

[ Voor 39% gewijzigd door SalimRMAF op 13-12-2010 23:27 ]

Gulfstream G650

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste