Ok, ik heb vrijdag het LG Bluray-setje gehaald ter vervanging van mijn LG DVD-set.
Mijn bevindingen tot nu toe.
- de meegeleverde speakers/sub/centerspeakers zijn SLECHTER dan de vorige set! Heel blikkerig geluid, dus ik heb de oude speakers gebruikt icm met de nieuwe unit.
- xbox aangesloten op de set en geluid word netjes eruit geplukt door de set in 5.1. Eindelijk!
- laptop aangesloten, aanvankelijk was het beeld heel slecht en de resolutie vrij hoog. Ik weet niet hoe en waarom, maar op een gegeven ogenblik was de resolutie weer laag (zoals wanneer ik de laptop direct aansloot) en het beeld weer straks en helder. Van het geluid vermoed ik dat het 5.1 word doorgegeven (via Splash player), maar de info-knop die weergeeft wat voor audio je binnenkrijgt komt niet tevoorschijn bij de laptop-input.
- DLNA werkt prima met de meegeleverde server van Nero. Je kunt door de folders op je PC/laptop/NAS lopen en je film/serie starten.
- Helaas zelfs met de nieuwste firmware geen support voor WMV
- mkv's met ingebouwde subs hebben nog steeds een zwarte achtergrond
- ik heb geen rtl-gemist bij de net-apps
- Firmware update duurt een half uur!
- Via de afstandsbediening kun je makkelijk en snel het volume van de sub individueel aanpassen!
- menu is traag, maar (nog) niet irritant traag. Een UPC-kastje is veel trager.
- de positie van de usb-ingang is belachelijk: aan de voorkant onder de dvd-lade, je zou er maar een permanente HD op willen aansluiten....
- grappig: als je in een film muziek hoort dan kun je met een druk op de knop de titel/artiest van de song opzoeken op internet. Daarnaast kun je ook informatie opzoeken over de film die je aan het kijken bent.
- helaas zit er geen equaliser in om bijv hoge tonen weg te filteren
- helaas is er geen mogelijkheid om bestanden te wissen op je DLNA device
- ik heb draadloos een HD mkv tv-serie afgespeeld van mijn telefoon
- support voor DVD-directories is nog steeds halfbakken
Tot zover mijn bevindingen met dit setje.
Nog een vraag: hoe werkt dat transcoden nou? Is dat niet dat je die wmv alsnog af zou moeten kunnen spelen door deze on the fly om te zetten naar bijv mkv?
.