Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11-2024
Over full chroma, ja de tv ondersteunt het wel.
Het werkt alleen als je de ingang op de "PC" modus zet, en elk ander geval maakt de TV er 4:2:2 van.

Het nadeel is dat de PC modus ook het gamma aanpast.
Ik heb op geen enkele manier meer kloppend beeld kunnen krijgen.

Door het laatste is die modus voor mij niet bruikbaar met deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:12
Kan je niet gewoon gamma weer terug aanpassen in de expert settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
J_star schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:45:
Er is al aantal keer vermeld de spiegeling, en nu is de MM niet een geweldige weerspiegeling van de praktijk. Maar als ik al bij gekleurde scenes de achtergrond van de omgeving zie, dan begin ik te twijfelen.

Hoe ervaren jullie dit bij nacht, want ik kan me voorstellen met het minste licht je altijd weerspiegeld ziet, waar bijvoorbeeld de LD750 (naar mijn inzien de concurrent (zonder glas) in dit LG segment) dit zeker niet heeft.

Nu is de weergave uiteraard fantastisch maar dit is toch op dit moment mijn enige struikel blok.
Ik heb in de avond eigenlijk geen weerspiegeling. Weerspiegeling is alleen hinderlijk als licht van buiten er schuin van voren in schijnt en je niet recht voor de tv zit. Persoonlijk heb ik er niet zoveel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
J_star schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:16:
Kan je niet gewoon gamma weer terug aanpassen in de expert settings?
Ok die bewering van gamma klopte niet, het is de scherpte van t beeld waardoor gamma tests niet hetzelfde resultaat gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok alles is inmiddels geleverd :D
Mijn o zo mooie 47" LE8500 samen met de nieuwe LG 965TZ 5.1 home cinema set en dit alles moet draadloos communiceren met mijn Netgear 3700 Router d.m.v. Wifi N dongle.
Nu alles aansluiten en hopelijk genieten van mijn nieuwe set-up.

Hoe kan ik zien welke firmware mijn lcd heeft? En wat is op dit moment de allerlaatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:13:

Hoe kan ik zien welke firmware mijn lcd heeft? En wat is op dit moment de allerlaatste firmware?
Ga naar MENU en dan rode knop geloof ik: Klantenservice.
Daar staat je firmware-versie.

De laatste naar mijn weten is: 03.06.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

Ga naar MENU en dan rode knop geloof ik: Klantenservice.
Daar staat je firmware-versie.

De laatste naar mijn weten is: 03.06.05
Helaas staat er op de supportsite van de LE8500 alleen nog versie 3.06.01...
Ik heb al een mail gestuurd naar LG om versie 3.06.05 op de website te zetten, zodat het probleem met de optische geluidsuitgang opgelost is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoXeh schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:41:
[...]

Helaas staat er op de supportsite van de LE8500 alleen nog versie 3.06.01...
Ik heb al een mail gestuurd naar LG om versie 3.06.05 op de website te zetten, zodat het probleem met de optische geluidsuitgang opgelost is. :)
Misschien kun je beter even bellen met LG. Dat werkt beter dan mailen.
Als ze hem nog niet online kunnen/willen zetten, dan moet je vragen of een monteur thuis je tv komt updaten met een usb-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Vandaag mijn 47LE8500 in ontvangst mogen nemen, iets groter dan ik had verwacht :P. Mag de pret niet drukken maar toch heb ik last van wat kinderziektes. Naar allewaarschijnlijkheid de oorzaak vanuit mij.

Eerst aangesloten via VGA, kwam ik al snel achter dat deze niet tot 1080P kan gaan.
Vervolgens begonnen de problemen via HDMI: Als eerste krijg ik geen beeldvullend beeld, krijg ik bij 24hz stotterende beelden en heb ik enorm last van V-sync problemen. Dus gewoon horizontaal hele balken achterblijven 1s.

Nu vraag ik mij af hoe jullie dit hebben verholpen of ervaren (de V-sync problemen zijn er niet bij VGA op 720P)

Kort:
• VGA 720P, goed.
• HDMI, 1080P60hz – Niet beeldvullend – V-sync problemen.
• HDMI, 1080P24hz – zelfde en enorme vertraging

Getest op meerdere ingangen en met twee hdmi kabels.

[ Voor 72% gewijzigd door J_star op 20-10-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

samen met de nieuwe LG 965TZ 5.1 home cinema set
Hoek klint die LG 965TZ 5.1 home cinema set?????? Zit trouwens met smart te wachten dat ik de HX995TZ kan bezichtigen/beluisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
weet iemand hoe ik het aantal gespeelde uren zie?
als ik menu en dan rode knop druk heb ik:

software update
beeldtest
geluidtest
signaaltest
product/service info
netwerktest

dan onder produkt/service info:

model/type: 50pk950ZA
softwareversie 04.14.01
serienummer 009MAPNDJ624
ESN: 00e0:91:da57:9e
klantenservice
startpagina

niks van tijden dus
bij demomodel stond hier verbruikte tijd tussen, nu blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
mrc16 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

Actie geld ook in Nederland. Op 1 oktober ingegaan. En loopt tot eind december(31e). Dezelfde voorwaarden als in belgie. Heb de folder net even doorgebladerd.
Klopt! ik had zelf rond 24 september de LG LE8500 in huis gehaald, echter kwam ik bij het openen van de doos erachter dat er 3 reusachtige barsten in het scherm zaten :( . Een week later werd deze tv opgewisseld, dus 1 oktober. Ik heb de tv gekocht voor €1163,-. Ik liep gister door de BCC en zag dit foldertje, voor dit model kun je omdat je de tv hebt aangeschaft in de periode van 01-10-2010 - 31-12-2010 een cashback van €50,- + WIFI dongle krijgen.

Nog een vraagje, heeft iemand hier ook al last gehad van een soort "knipperend/storing" beeld incombinatie met de PS3 en volledig 1080p (Ik heb een HDMI 1.4 kabel aangeschaft omdat ik dacht dat dat het probleem was)? Zodra ik de instellingen op de PS3 terugzet naar gelimiteerd is het weer goed. Maarjah je wilt er natuurlijk alles uithalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mystiqes op 22-10-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dankzij de actie heb ik uiteindelijk voor de LE8500 en de 965^TZ home cinema gekozen maar ben bang dat ik niets hiervan ga terugzien. In de voorwaarden staat in kleine letters namelijk aangegeven dat alle internetwinkels hiervan zijn uitgesloten. Nou bedankt LG!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystiqes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:56:
Nou dankzij de actie heb ik uiteindelijk voor de LE8500 en de 965^TZ home cinema gekozen maar ben bang dat ik niets hiervan ga terugzien. In de voorwaarden staat in kleine letters namelijk aangegeven dat alle internetwinkels hiervan zijn uitgesloten. Nou bedankt LG!! :(
Oww...ik zal het foldertje nog even doorlezen, de winkel waar ik de tv heb gekocht heeft wel een eigen filiaal, tnx!

[ Voor 7% gewijzigd door Mystiqes op 22-10-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:56:
Dan heb je dus al korting gehad in de online winkel lijkt mij! Daarom sluit LG internetdealers uit. Denk dat je gewoon een winkel had moeten zoeken met een nette prijs. Zijn er genoeg te vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

vandaag de 55LE8500 gekocht, voor 1999 euro incl muurbeugel, excl de 100 euro korting
donderdag kan ik de tv ophalen :)

[ Voor 7% gewijzigd door sander817 op 23-10-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ongelooflijk te twijfleen of ik nou op internet een 50pk550 moet kopen (Deze was volgens de jongen bij de satun niet meer leverbaar omdat er een stofje in zou zitten wat niet mocht volgens de EU)
Of dat ik een 50pk350 moet nemen (stuk goedkoper.. 532 bij saturn groningen nu..)

Zijn er echt verschillen in beeldkwaliteit? Of zal het allemaal niet uitmaken. Ik heb op http://reviews.plasmatvbu...plasma-tv/lg-50pk550.html gelezen dat de pk550 de beste beeldkwaliteit in zijn klasse heeft.. Daarom zou ik hem toch best willen kopen.. Ik vraag me dan af of de pk350 net zo goed is en of ik daar dezelfde beeldinstellingen kan doen (zoals volgens de review) zodat ik een goed beeld krijg.

Ik heb het idee dat de LG een mooier beeld heeft dan de Samsung PC50C550 en ook dat de LG een dunnere omlijsting heeft. Daarom gaat mijn voorkeur naar de LG, ik zal functies als DLNA en USB play toch niet gebruiken (dan koop ik wel een Dune BD van het geld wat overblijft.)

Dan is eigenlijk de vraag in het kort

LG 50PK350 voor €532 vs LG 50PK550 voor 675 (als hij nog leverbaar is) vs Samsung PS50C550 voor 729, wat is de beste keuze?

Iemand ervaringen met deze TV's?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,

na wat stechelen met die belgische knakker van de LG servicedesk (geloofde niet dat er een 03.06.05 update was) een afspraak gepland. Geen reactie gehad, was dus kennelijk toch niet gelukt.
Vorige week terug gebeld en zaterdag werd ik gebeld, uitgelegd dat er wel degelijk een update was, de beste man was zo aardig om zijn collega te vragen met de update te mailen.
Vandaag dus mail met het bericht dat ik op de LG site terecht kon, maar dat is de 03.06.01. Direct teruggemaild en binnen 5 minuten een linkje naar de juiste update. Zojuist tv geupdate en probleem lijkt inderdaad volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:22:
Nou,

na wat stechelen met die belgische knakker van de LG servicedesk (geloofde niet dat er een 03.06.05 update was) een afspraak gepland. Geen reactie gehad, was dus kennelijk toch niet gelukt.
Vorige week terug gebeld en zaterdag werd ik gebeld, uitgelegd dat er wel degelijk een update was, de beste man was zo aardig om zijn collega te vragen met de update te mailen.
Vandaag dus mail met het bericht dat ik op de LG site terecht kon, maar dat is de 03.06.01. Direct teruggemaild en binnen 5 minuten een linkje naar de juiste update. Zojuist tv geupdate en probleem lijkt inderdaad volledig weg.
En die link is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik ben ook zeer geintereseerd in het linkje. Ik heb sinds een paar dagen ook een 42LE8500 en die werkt inderdaad niet lekker met de Ziggo module. Ik heb nog software 03.05.07 (gelook ik zo uit mijn hoofd) en moet nog met LG bellen over die software update.

Maar als ik dat zelf kan doen is dat natuurlijk helemaal mooi. Hoef ik ook geen vrij te nemen voor de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze moeilijk doen: TechRep heeft hem bij mij thuis geïnstalleerd. Ik was de eerste die hem had. Kwam rechtstreeks van fabriek van LG.
Dus het kan zijn dat de klantenservice van LG nog niet helemaal op de hoogte is van 03.06.05

Dus gewoon zeggen dat TechRep die versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Voor de problemen met de module moet je in ieder geval firmware: 03.06.01 hebben daar is het één en ander opgelost. Doet die het dan nog niet goed, dan ligt het aan de smartcard, module (dat had ik was al van nieuw kapot werkte de ene keer wel de andere niet) of het ligt aan tv.

Een link naar versie 03.06.05 zou wel leuk zijn als je die hebt gekregen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een link....... hmmm.....

Ik weet verder van niks, maar wellicht dat sommigen van jullie hier iets mee kunnen :)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RWUCMV37TIYJ.rar

Let wel op, eigen verantwoording.. Is bij mij allemaal goed gegaan met dit bestand, maar ik geef geen garanties natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImmoNL, één woord:
Perfect!

En bedankt natuurlijk. Aan dit forum heb ik al veel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:33:
Een link....... hmmm.....

Ik weet verder van niks, maar wellicht dat sommigen van jullie hier iets mee kunnen :)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RWUCMV37TIYJ.rar

Let wel op, eigen verantwoording.. Is bij mij allemaal goed gegaan met dit bestand, maar ik geef geen garanties natuurlijk.
Thanks, firmware werkt goed hier! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Werkt prima, merk alleen geen verschil met de vorige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:06:
Het geluid via de optische kabel werkt nu gewoon goed.
En je hebt in je menu nu ook een verkorte handleiding via MENU en dan de rode knop (uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:17:
[...]

Het geluid via de optische kabel werkt nu gewoon goed.
En je hebt in je menu nu ook een verkorte handleiding via MENU en dan de rode knop (uit mijn hoofd)
Handleiding zat al in 03.06.01, volgens mij gaat dit echt alleen over het geluid. Ik zag ergens een beschrijving voorbij komen die ook iets vermeldde als audio-fix. Ik heb geen andere zaken gezien verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Optical sound werkte bij mij al alleen liep het wat achter, volgens mij nu wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:30:
Optical sound werkte bij mij al alleen liep het wat achter, volgens mij nu wat minder.
Ook bij het zappen over DTV-kanalen?
Daar viel het geluid namelijk bijna altijd weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Dat probleem heb ik nooit gehad, kijk alleen maar naar dtv en de HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Hoe is jullie ervaring met banding op deze set? Ik heb hier tot op heden met THX settings nog last van? Weliswaar alleen zichtbaar bij panning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:29:
Dat probleem heb ik nooit gehad, kijk alleen maar naar dtv en de HD kanalen.
Het gaat specifiek om geluid over de optische uitgang bij zappen over DTV kanalen. Daarbij viel het geluid vaak weg. Dat probleem is bij mijnu weg na deze update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:20
Ik heb deze tv nu een dag of 2 in huis en probeer DLNA werkend te krijgen maar mij lukt het niet.
Welke server software gebruiken jullie?

Ik zit op een mac en heb nu verschillende geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
trabbit schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:06:
Werkt inderdaad prima.
Had echter geen last van dit probleem, geluid gaat van DVR digitaal direct naar AVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik heb gisteren een monteur over de vloer gehad. Ik was zelf niet aanwezig maar het probleem wat ik had met Ziggo is nu opgelost. De meldingen die ik kreeg over gescramblede (sp?) kanalen is nu weg. Ik heb nog niet gekeken welke firmware er nu op staat. Ik weet wel dat er een firmware update is geweest aan de hand wat mij verteld is.

Ben nu zeer tevreden over de TV. Mis alleen een standaard audio out maar dat is niet een heel groot probleem.

Ik zal eens naar dat linkje kijken wat hier staat. Mijn dank in elk geval daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Cruise schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:42:
Ik heb deze tv nu een dag of 2 in huis en probeer DLNA werkend te krijgen maar mij lukt het niet.
Welke server software gebruiken jullie?

Ik zit op een mac en heb nu verschillende geprobeerd.
Ik gebruik met linux-ubuntu Ushare, dit werkt prima. Ik weet niet wat er aan mediaserver software is voor de Mac, zal er vast genoeg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stef_990
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09-2023
Ook ik heb een 42le8500 staan alleen ik heb het volgende probleem:

Mijn pc zit via hdmi aangesloten op de tv, maar als ik eerst mijn computer opstart en daarna de tv aanzet en deze al op input hdmi1 staat komt er een raar piep geluid uit de televisie. als ik dan 1 malig de input wijzig naar kabel en weer terug naar hdmi 1 is het gepiep weg.

heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden of ben ik de enigste die dit probleem heef ;) t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn tv uit zijn doos gehaald en al het piepschuim is door midden gebroken en sommige zelfs op meerdere plaatsen. Daarnaast lijkt het wel alsof alles met ducktape weer terug in zijn plastic hoesje is gestopt. Was dit bij jullie ook het geval? Of heb ik met een refurbished exemplaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Lijkt eerder op een omgeruild product dat je hebt gekregen. Dit zou eigenlijk niet de bedoeling zijn, tenzij vermeld met de bijbehorende korting. :-( Bij welke winkel heb je de tv besteld?

[ Voor 11% gewijzigd door trabbit op 29-10-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:37:
Lijkt eerder op een omgeruild product dat je hebt gekregen. Dit zou eigenlijk niet de bedoeling zijn, tenzij vermeld met de bijbehorende korting. :-( Bij welke winkel heb je de tv besteld?
Bij Foka en geen korting of iets degelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Bij mijzelf zat ook alleen piepschuim op de hoeken van de tv, niet over de volle lengte ( aan de bovenzijde), dikke kans ook een wissel is geweest (eigenlijk nooit echt bij stil gestaan). Maar van ducktape was geen sprake :P,

[ Voor 24% gewijzigd door J_star op 31-10-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 08:58:
[...]

Bij Foka en geen korting of iets degelijks..
Mhmm, ik zat er net over te denken om een 42le8500 bij Foka te bestellen (hij is in de aanbieding voor 1049, daarbovenop komt nog de cashback-actie en de verzending is gratis), maar ik kan me nu wat meer voorstellen bij die aanbieding.... jammer toch dat echte koopjes niet bestaan.

Wat ik mij overigens nog afvroeg: hoe erg spiegelt de glasplaat bij deze tv eigenlijk? Ik heb nu nog een CRT die op z'n laatste benen loopt (het einde van het jaar haalt ie vrees ik niet meer), en die spiegelt natuurlijk ook flink. Hoe verhoudt een lcd-met-glasplaat zicht tot een crt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Huh, is er nog een cashback actie? Hoeveel krijg je dan van LG. De TV zou dan slechts ~950 euro kosten?! >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
SalimRMAF schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:51:
Huh, is er nog een cashback actie? Hoeveel krijg je dan van LG. De TV zou dan slechts ~950 euro kosten?! >:)
50 euro cashback plus een gratis wifi dongle meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Spiegeling valt enorm mee, hij is er uiteraard wel. Maar zolang je niet tussen de bouwlampen staat te kijken is er niks aan de hand. Als dit wel het geval is, dan heb je er nog steeds alleen last van wanneer het donkere scene's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Ik ben van plan om een Ziggo CI+ Module te gaan kopen. Ik heb op dit moment een LG infinia 8500 en ik heb een digitene ontvanger die met een scart kabel is aangesloten op de tv.

Als ik naar sport1 kijk is soms het beeldkwaliteit gewoon slecht. ik zie soms ruis.

Mijn vraag is als ik mijn kastje laat vervangen door een Ziggo Ci+ Module, krijg ik dan een betere beeldkwaliteit te zien op de zenders zoals sport1?

Is het beeldkwaliteit verschil merkwaardig? wat is jullie ervaring qua beeldkwaliteit met het bekijken naar sport1 met een ziggo ci+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
kardox schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:26:
Ik ben van plan om een Ziggo CI+ Module te gaan kopen. Ik heb op dit moment een LG infinia 8500 en ik heb een digitene ontvanger die met een scart kabel is aangesloten op de tv.

Als ik naar sport1 kijk is soms het beeldkwaliteit gewoon slecht. ik zie soms ruis.

Mijn vraag is als ik mijn kastje laat vervangen door een Ziggo Ci+ Module, krijg ik dan een betere beeldkwaliteit te zien op de zenders zoals sport1?

Is het beeldkwaliteit verschil merkwaardig? wat is jullie ervaring qua beeldkwaliteit met het bekijken naar sport1 met een ziggo ci+ module?
Digitenne heeft over het algemeen een slechtere beeldkwaliteit dan wat Ziggo doorgeeft, komt puur door de lagere bandbreedte van Digitenne.
Ook is het zo dat scart het beeld nog slechter zal maken dan het beeld origineel digitaal was.

Maar ik neem nu aan dat je dus overweegt digitale TV van Ziggo te nemen in combinatie met een CI+ module.
In dat geval is het beter dan wat je nu hebt.

Digitenne met die Ziggo CI+ module lijkt mij geen zin te hebben, aangezien die voor DVB-C is bedoeld en Digitenne DVB-T is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
MoXeh schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:14:
[...]

Digitenne heeft over het algemeen een slechtere beeldkwaliteit dan wat Ziggo doorgeeft, komt puur door de lagere bandbreedte van Digitenne.
Ook is het zo dat scart het beeld nog slechter zal maken dan het beeld origineel digitaal was.

Maar ik neem nu aan dat je dus overweegt digitale TV van Ziggo te nemen in combinatie met een CI+ module.
In dat geval is het beter dan wat je nu hebt.

Digitenne met die Ziggo CI+ module lijkt mij geen zin te hebben, aangezien die voor DVB-C is bedoeld en Digitenne DVB-T is.
Ik heb al digitale Tv van ziggo. Op dit moment kijk ik via Digitenne ontvanger die met scart kabel aangesloten is op mijn LG 8500.
Ik had meer verwacht wat het beeldkwaliteit betreft op Sport1. Soms zie ik ruis om de spelers heen, en ik zie ook een aantal dikke verticale lijnen op het scherm. Die lijnen vallen vooral op wanneer ik naar Sport1 kijk.
Kan zo n Ziggo CI+ dit soort problemen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

Best wel balen, net een nieuwe TV lees ik hier mijn probleem: bij de 47LD450 valt het geluid weg bij het zappen (over de optische uitgang) erg iritant, telkens naar het menu op ht geluid weer te kunnen activeren. Winkel doet moeilijk (zit me uit te leggen hoe het geluid ingesteld moet worden, alsof ik dat niet zou weten...). Wat mij betreft komen ze 'm maar weer ophalen, ik hoef 'm niet meer ....

Winkel doet ondertussen makkelijk, kosteloos komen ze langs om 'm om te ruilen (ander merk ...)

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 03-11-2010 13:37 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:24:
Best wel balen, net een nieuwe TV lees ik hier mijn probleem: bij de 47LD450 valt het geluid weg bij het zappen (over de optische uitgang) erg iritant, telkens naar het menu op ht geluid weer te kunnen activeren. Winkel doet moeilijk (zit me uit te leggen hoe het geluid insgesteld moet worden, alsof ik dat niet zou weten...). Wat mij betreft komenze 'm maar weer ophalen, ik hoef 'm niet meer ....
In plaats van hier te lopen mopperen: heb je LG al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Inderdaad niet zo zeuren, LG heeft een prima klantenservice! Leg daar het probleem voor en zij lossen het voor je op, dat de winkel waar je de tv hebt gekocht nou zo'n slechte service geeft kan je LG niet verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
mjl schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:24:
Best wel balen, net een nieuwe TV lees ik hier mijn probleem: bij de 47LD450 valt het geluid weg bij het zappen (over de optische uitgang) erg iritant, telkens naar het menu op ht geluid weer te kunnen activeren. Winkel doet moeilijk (zit me uit te leggen hoe het geluid insgesteld moet worden, alsof ik dat niet zou weten...). Wat mij betreft komenze 'm maar weer ophalen, ik hoef 'm niet meer ....
Dat probleem is al opgelost met de nieuwste firmware.
Search...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vistajevski schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:41:
[...]

Mhmm, ik zat er net over te denken om een 42le8500 bij Foka te bestellen (hij is in de aanbieding voor 1049, daarbovenop komt nog de cashback-actie en de verzending is gratis), maar ik kan me nu wat meer voorstellen bij die aanbieding.... jammer toch dat echte koopjes niet bestaan.

Wat ik mij overigens nog afvroeg: hoe erg spiegelt de glasplaat bij deze tv eigenlijk? Ik heb nu nog een CRT die op z'n laatste benen loopt (het einde van het jaar haalt ie vrees ik niet meer), en die spiegelt natuurlijk ook flink. Hoe verhoudt een lcd-met-glasplaat zicht tot een crt?
Heb ook een 47LE8500 bij Foka gekocht. Daar was de piepschuim op enkele plekken ook kapot. Verder niet opgelet voor beschadigingen. Tv werkt na 2 weken nog heel goed en de cashback actie met de lage prijs was dit wel aantrekkelijk. Foka gaf ook goede service.

Moet er alleen niet aan denken dat het een refurbish model is. Heb ook geen bewijzen gevonden en ga voor mijn gemoedsrust er maar ook niet naar zoeken:P

edit: Glassplaat spiegelt behoorlijk. 's Avonds heb ik er geen last van, maar overdags is het heel handig als spiegel. Ik heb het vergeleken met Samsung LED tv en alhoewel die ook spiegelt is dat toch in mindere mate.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 16:57 . Reden: Toevoeging antwoord op vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21

mjl

Ugh

MoXeh schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:11:
[...]

Dat probleem is al opgelost met de nieuwste firmware.
Search...
Nieuwste firmware bied geen uitkomst (de firmware op de TV is nieuwer dan de website en LG reageert niet op mijn mails....).

De winkel heeft het goed opgelost, ik krijg kostenloos een omruil voor een ander model van Samsung ... nog geen problemen over gevonden.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Laatst online: 17-03 16:54
Hallo,

Toevallig las ik vanmiddag de nieuwe uitgave van de consumentenbond.
Daarin zat een test van lcd tv's, waarom ook de 42LE8500. Tot mijn grote verbazing scoort deze tv een gemiddeld op beeldkwaliteit?!?!?

Nou ben ik meer dan tevreden over deze tv qua beeld ook in combinatie met gamen.
Maar ik snap niet dat een tv die eigenlijk in alle reviews(zover ik weet), geroemd/plus punt/positief wordt om juist zijn beeldweergave.
Ligt dit aan de manier van testen, of is iedereen gek behalve de consumentenbond??

Tevens stond er de LED geen meerwaarde heeft voor de beeldkwaliteit, nu ben ik het daar ook niet mee eens. Maar wat is jullie mening hierover, zou het beeld zonder LED, net zo scherp en zwart, contrast hebben?

Naja, dit is waar ik mij over verbaasde vandaag, misschien dat hier iemand is die kan uitleggen waarom deze tv als gemiddeld uit de test komt, zowel overall als beeldkwaliteit

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consumentenbond is gek.......

Hou het daar maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:33:

Hou het daar maar op.
+1

Tevens; LED zorgt niet voor meer scherpte, maar voor:
- Zuiniger
- Hogere contrast ratio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:33:

Hou het daar maar op.
Lol, neem aan dat dit niet sarcastisch is;)
Ligt het toch niet aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:51:
Even wat anders.

Heb de combinatie 47LE8500 met een Ziggo Ci+ module.
Alles werkt naar behoren op lip-sync problemen na. Het geluid loopt achter. Niet veel maar wel te veel.
Met een blu-ray speler via HDMI overigens geen synchronisatie problemen. Alleen met de TV.
Herkent iemand deze problemen en (hoe) kun je dit oplossen?
hier ook een week of 2 de 55LE8500, en ook eigenlijk alleen bvij RTL4 vertraging op het geluid, niet veel, maar wel zichtbaar
Iemand dit al op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:26:
[...]

hier ook een week of 2 de 55LE8500, en ook eigenlijk alleen bvij RTL4 vertraging op het geluid, niet veel, maar wel zichtbaar
Iemand dit al op kunnen lossen?
heb ik ook bij RTL4.
Lijkt me sterk dat het aan de TV ligt. Lijkt me een Ziggo probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:30:
[...]

heb ik ook bij RTL4.
Lijkt me sterk dat het aan de TV ligt. Lijkt me een Ziggo probleem.
Ligt aan de TV.
Ik heb hier ook een Panasonic plasma op ziggo met CI+ en geen problemen.
De LE8500 heeft vertraging bij SD-zenders, terwijl de HD-zenders prima zijn.

Hopelijk wordt 't nog opgelost, of krijgen we eindelijk RTL HD :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoXeh schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:18:
[...]

Ligt aan de TV.
Ik heb hier ook een Panasonic plasma op ziggo met CI+ en geen problemen.
De LE8500 heeft vertraging bij SD-zenders, terwijl de HD-zenders prima zijn.

Hopelijk wordt 't nog opgelost, of krijgen we eindelijk RTL HD :D.
Waarom heeft echt enkel en allleen dan RTL4 vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik heb alleen ned1-3 hd, de rest is allemaal SD, zonder vertraging, dus dat is het niet

[ Voor 12% gewijzigd door sander817 op 06-11-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Sinds gisteren die Ziggo Ci+ module aangesloten en het beeld kwaliteit is een stuk beter geworden.

HD zenders geven echt prachtig beeld, vooral met voetbal kijken op Sport1 HD is echt genieten.

Helaas zie k nog steeds dit dikke verticale lijnen. Ze vallen alleen maar op als ik naar voetbal kijk, als de camera inzoomt is het niet zichtbaar.

Ik heb de Expert1 mode aangepast aan de hand van het volgende calibratie lijst op deze website:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272872392

Hierna zijn die zwarte lijnen minder zichtbaar geworden.

Ik heb een foto gemaakt van een voetbal wedstrijd en vervolgens met paint de plekken aangegeven waar die lijnen zich voordoen.

http://img703.imageshack.us/img703/1629/20101107134d015.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Het wachten word beloond. Even proberen een 42le8500 te scoren bij Media Markt. 1249 - 240= 1010,- Mega korting dus bij de Media Markt. Zie de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
sander817 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:13:
ik heb alleen ned1-3 hd, de rest is allemaal SD, zonder vertraging, dus dat is het niet
Ok ik zal aangeven waar ik allemaal vertraging mee heb.

RTL 4 SD
PS3 Dolby Digital passthrough
Laptop Dolby Digital passthrough (~180ms)

De laatste heb ik kunnen corrigeren door de decoder 180ms eerder het geluid te laten sturen.

In alle gevallen ligt het aan de TV, want met mijn Panasonic heb ik geen last van dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
kardox schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:58:
Sinds gisteren die Ziggo Ci+ module aangesloten en het beeld kwaliteit is een stuk beter geworden.

HD zenders geven echt prachtig beeld, vooral met voetbal kijken op Sport1 HD is echt genieten.

Helaas zie k nog steeds dit dikke verticale lijnen. Ze vallen alleen maar op als ik naar voetbal kijk, als de camera inzoomt is het niet zichtbaar.

Ik heb de Expert1 mode aangepast aan de hand van het volgende calibratie lijst op deze website:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1272872392

Hierna zijn die zwarte lijnen minder zichtbaar geworden.

Ik heb een foto gemaakt van een voetbal wedstrijd en vervolgens met paint de plekken aangegeven waar die lijnen zich voordoen.

http://img703.imageshack.us/img703/1629/20101107134d015.jpg
Ja ik heb precies hetzelfde en stoor me er enorm aan tijdens voetbal wedstrijden. Het gebeurt wanneer de camera uitgezoomd van links naar rechts beweegd of andersom. Dan zie je van die grote ' verticale banen' op het gras. Ook ik heb de CI+ module van Ziggo. Geen van mijn uitgeprobeerde instellingen helpt.
Misschien is dit het befaamde 'banding' probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deelgenomen aan de cashback actie en inmiddels zijn geld ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Mitchr81 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:32:
[...]

Ja ik heb precies hetzelfde en stoor me er enorm aan tijdens voetbal wedstrijden. Het gebeurt wanneer de camera uitgezoomd van links naar rechts beweegd of andersom. Dan zie je van die grote ' verticale banen' op het gras. Ook ik heb de CI+ module van Ziggo. Geen van mijn uitgeprobeerde instellingen helpt.
Sorry, maar ik zie echt geen grijze banen op die foto...? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-08 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:41:
Heeft iemand deelgenomen aan de cashback actie en inmiddels zijn geld ontvangen?
Heb de TV nu ongeveer een maand en vrij snel na aankoop de cashback spullen opgestuurd. Kreeg vorige week de Dongle thuis gestuurd en gister 50 euro terug op mijn rekening (heb de 42LE8500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
Mitchr81 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:32:
[...]

Ik heb er ook een beetje last van. Ik zie het vooral bij snel bewegende beelden, bv voetbal.
Ik heb geen cam module en kijk HD via cayway, dus aan de module zou het niet moeten liggen.
Soms zie ik het trouwens verticaal en soms horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
mrc16 schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:25:
Het wachten word beloond. Even proberen een 42le8500 te scoren bij Media Markt. 1249 - 240= 1010,- Mega korting dus bij de Media Markt. Zie de website.
Toch niet spectaculair, MM was zo slim geweest om even snel de prijs te verlagen van 1249 naar 1199, waardoor je geen 200, maar slechts 150 euro korting krijgt (van 1000 tot 1200 krijg je 150). Tel uit je "winst"
1199 - 150 = 1049 en dus niet spectaculair aangezien je em daar ook voor bij Foka kunt krijgen.

Gister dit trucje gezien bij MM in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matt_E schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:30:
[...]

Toch niet spectaculair, MM was zo slim geweest om even snel de prijs te verlagen van 1249 naar 1199, waardoor je geen 200, maar slechts 150 euro korting krijgt (van 1000 tot 1200 krijg je 150). Tel uit je "winst"
1199 - 150 = 1049 en dus niet spectaculair aangezien je em daar ook voor bij Foka kunt krijgen.

Gister dit trucje gezien bij MM in Utrecht
Ik weet niet hoor, maar:

1249 - 200 = 1049,-
1199 - 150 = 1049,-

Wat mis ik.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matt_E
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:01:
[...]

Ik weet niet hoor, maar:

1249 - 200 = 1049,-
1199 - 150 = 1049,-

Wat mis ik.....?
Sorry foutje, vanaf 1200 krijg je 240 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Heb je bij die MM actie ook nog de Cash-back actie van LG?

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
kipusoep schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 09:52:
[...]

Sorry, maar ik zie echt geen grijze banen op die foto...? :/
Het zijn ook geen grijze banen, het sowieso moeilijk op een foto te zien. Maar het is alsof het scherm de beweging niet kan bijbenen waardoor je verticale banen krijgt. Ik zal het eens proberen op de foto te krijgen vanavond.

• kardox
Mitchr81 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:46:
[...]

Het zijn ook geen grijze banen, het sowieso moeilijk op een foto te zien. Maar het is alsof het scherm de beweging niet kan bijbenen waardoor je verticale banen krijgt. Ik zal het eens proberen op de foto te krijgen vanavond.
Ik had gisteren LG gebeld over dit probleem, vandaag kwam een monteur bij kijken. Na 1 min zei hij gelijk, dat dit een bekende probleem is bij ALLE LCD tv's en Plasma Tv's minder last hiervan hebben. Dit komt omdat de camera heel snel beweegt en daar door is de reactiesnelheid nooit snelgenoeg om al die pixels te te kunnen bijvullen.

Ik vroeg, is dit probleem alleen met LG of ook met andere lcd merken, en hij zegt dat durf ik niet te zeggen.

Hij zei verder ik kan weinig voor je betekenen, ik kan hier niks aan doen.

Dit is echt slecht!! als ik dit had geweten, had ik nooit deze tv gekocht.

Ik geef Tweakers ook een beetje schuld omdat zij dit probleem niet hebben gezien. Zij hebben zogenaamd een uitgebreide test met 10 paginas geschreven, maar dit probleem hebben ze niet ontdekt!!!

[ Voor 24% gewijzigd door kardox op 11-11-2010 17:14 ]

Verwijderd

Ik heb nergens last van :) Prachtig tv en ik ben echt super kritisch op het gebied van beeld en mag hier absoluut niet over klagen.

• kardox
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:56:
Ik heb nergens last van :) Prachtig tv en ik ben echt super kritisch op het gebied van beeld en mag hier absoluut niet over klagen.
of jouw tv heeft dit probleem niet of het is je nog niet opgevallen. Kijk een voetbal wedstrijd je zal het gelijk merken.

[ Voor 15% gewijzigd door kardox op 11-11-2010 14:59 ]

• klaasvd79
kardox schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:59:
[...]

of jouw tv heeft dit probleem niet of het is je nog niet opgevallen. Kijk een voetbal wedstrijd je zal het gelijk merken.
Tsja dit komt mij bekend voor, echter betrap ik mijzelf erop veel te kritisch te zijn.
Als ik erop let tijdens een voetbalwedstrijd, kan ik mij er mateloos aan irriteren. Idem met geluid wat eerst voorliep op het beeld.

Maar als ik gewoon blanco ga zitten, dan valt het niet op en vind ik het een heerlijk beeld om naar te kijken. Hoe meer ik er op let, hoe meer banen ik zie, hoe langer het beeld achterloopt.

En dit is bij bijna alle schermen zo als ik erop let. Idem met 3D als ik focus zie ik iets voor me ogen knipperen, blanco is het geen probleem.

• kardox
Je kan niet constant 90 min lang naar een voetbal wedstrijd kijken zonder weg te kijken of knipperen met je ogen, en omdat je weet dat dit probleem bestaat, ga je automatisch zoeken naar die lijnen. Of als je ff weg hebt gekeken en je focust opnieuw kom je als eerst die lijnen weer tegen, en dat is heel erg irritant.

Ik geloof niet dat dit met andere merken ook zo is, daarom ga ik morgen naar een tv winkel om dit verder uit te zoeken.

[ Voor 30% gewijzigd door kardox op 11-11-2010 18:34 ]

• klaasvd79
kardox schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:29:
Je kan niet constant 90 min lang naar een voetbal wedstrijd kijken zonder weg te kijken of knipperen met je ogen, en omdat je weet dat dit probleem bestaat, ga je automatisch zoeken naar die lijnen. Of als je ff weg hebt gekeken en je focust opnieuw kom je als eerst die lijnen weer tegen, en dat is heel erg irritant.

Ik geloof niet dat dit met andere merken ook zo is, daarom ga ik morgen naar een tv winkel om dit verder uit te zoeken.
Ja dan geloof je het niet, maar is wel mijn ervaring dat het bij andere merken ook zo is. Ook andere beeldstoringen. Tuurlijk knipper en kijk ik wel weg, maar dan komen die lijnen niet terug. Ik merk de lijnen op als ik het beeld volg in plaats van 1 punt kijk.

Maar goed veel plezier in de tv winkel, lijkt me sterk als je een scherm tegenkomt waarbij geen vreemde dingen zijn tijdens een voetbalwedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
klaasvd79 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:56:
[...]

Ja dan geloof je het niet, maar is wel mijn ervaring dat het bij andere merken ook zo is. Ook andere beeldstoringen. Tuurlijk knipper en kijk ik wel weg, maar dan komen die lijnen niet terug. Ik merk de lijnen op als ik het beeld volg in plaats van 1 punt kijk.

Maar goed veel plezier in de tv winkel, lijkt me sterk als je een scherm tegenkomt waarbij geen vreemde dingen zijn tijdens een voetbalwedstrijd.
Ik ben vandaag naar Expert geweest en daar heb ik GEEN één tv gezien met vertical of horizontale banen.
Dit probleem is niet alleen met voetbal wedstrijden kijken, maar tijdens een voetbal wedstrijd valt het nog beter op. Ik geloof de monteur niet toen hij zei dat dit probleem met alle LCD schermen is en voorlopig zal dit blijven.

Ik voel me genaaid en ik ga LG opnieuw aanspreken. Je betaald 1200 euro voor een tv en vervolgens krijg je een tv met verticale en horizontale banen.

Het zou fijn zijn als iemand een foto kon van maken, ik heb zelf helaas geen goede fototoestel.

[ Voor 4% gewijzigd door kardox op 12-11-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
kardox schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:44:
[...]

Ik ben vandaag naar Expert geweest en daar heb ik GEEN één tv gezien met vertical of horizontale banen.
Dit probleem is niet alleen met voetbal wedstrijden kijken, maar tijdens een voetbal wedstrijd valt het nog beter op. Ik geloof de monteur niet toen hij zei dat dit probleem met alle LCD schermen is en voorlopig zal dit blijven.

Ik voel me genaaid en ik ga LG opnieuw aanspreken. Je betaald 1200 euro voor een tv en vervolgens krijg je een tv met verticale en horizontale banen.

Het zou fijn zijn als iemand een foto kon van maken, ik heb zelf helaas geen goede fototoestel.
Ja kunnen er wel een welles/nietes verhaal van maken, maar blijf het vreemd vinden dat het nergens in de reviews te vinden is. Wel het oneven backlight verlichting.
Ik weet niet welke schermen je hebt bekeken, maar ik zie bij alle schermen wel dingen in beeld, waar ik mij potentieel aan zou kunnen storen.

Overigens vraag ik mij af of dit schermfout is, of hersen/oog capaciteit probleem is. Als jij een auto zit rijden op tv, lijkt het soms of de banden achteruit draaien. Ik denk dat dit ook zoiets is, aangezien mij de hele middag niet gelukt is om dit verschijnsel voor jou op de foto te krijgen (ja ik zie het ook als ik er op ga focussen).
Maar dit weet ik niet zeker, maar het lijkt er in mijn ogen wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Banding is een enorme domper voor deze tv, ik heb deze ook gekocht met het idee dat het fantatisch scherm is. Zoals Tweakers en Avforums dit melden. Echter is banding wel degelijk aanwezig, zie ook de topic op avforums.com.

Houdt er wel rekening mee dat dit erg afhankelijk is van persoon tot persoon. Mijn partner ziet dit namelijk helemaal niet, terwijl ik er gek van wordt. Helaas zit ik eraan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
J_star schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:36:
Banding is een enorme domper voor deze tv, ik heb deze ook gekocht met het idee dat het fantatisch scherm is. Zoals Tweakers en Avforums dit melden. Echter is banding wel degelijk aanwezig, zie ook de topic op avforums.com.

Houdt er wel rekening mee dat dit erg afhankelijk is van persoon tot persoon. Mijn partner ziet dit namelijk helemaal niet, terwijl ik er gek van wordt. Helaas zit ik eraan vast.
hm ben erg teleurgesteld. Als ik dit verhaal zie op dat forum dan geef ik het bijna op.

Got an LG LE8500 two weeks ago, and after a day or two I noticed horizontal banding. I came to this forum to do some research, and found out that it's a well-known issue with this set. I was hoping I could live with it, because the picture is otherwise absolutely breathtaking. But I finally got to the point where I just couldn't get past the banding, and it was ruining the whole experience for me. So I've decided to return the set (they actually sent me a replacement just in case, and it has the exact same issue). I'm very disappointed, because it took me weeks of research just to arrive at the decision to get the LG (I should have come to this forum first. I would have found out about the banding), and now I'm back to square 1. I told my salesman about the problem, and he has been very willing to help. I asked him to suggest a comparable set that I could purchase from them (Hhgregg), and he recommended the Sony HX800. I looked at the set today, and it seems close, picture-wise, to the LG.

[ Voor 22% gewijzigd door kardox op 14-11-2010 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:56:
ik heb er ook geen last van, of ik zie het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Is weer een nieuwe update 3.20.12, hij update de firmware nu automatisch als je met de tv op internet gaat!

Er zijn nu veel meer internet kanalen zoals RTL ;)

[ Voor 20% gewijzigd door trabbit op 16-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
trabbit schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:20:
Is weer een nieuwe update 3.20.12, hij update de firmware nu automatisch als je met de tv op internet gaat!
Dat is wel mooi werk! :)
[edit]
...
Dat is helemaal mooi werk! :)

[ Voor 29% gewijzigd door plofkip op 16-11-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen..... Twitteren op 47"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh

Wow, grote update!

RTL werkt goed, meevaller. :D
Ik vind de lipsync problemen bij RTL4 (ziggo) nu ook niet meer opvallend?

Misschien is 't mijn perceptie hoor...

Ik heb ook geen sync-problemen meer bij Dolby Digital op 24p via optical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Mag ik vragen waar jullie die update vandaan hebben, aangezien ik alleen de oude update op de LG website kan vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19
Heb sinds een week een 55LX9500 en draaide in eerste instantie op de meegeleverde firmware met als provider Ziggo. Met wat kunst en vliegwerk lukte het mij alle zenders te ontvangen en ook normaal te bekijken.

Nu heb ik gisteren geupdate naar firmware 3.20.12 en na de landkeuze verschijnt Ziggo in beeld als provider. Na het instellen van de juiste frequentie en netwerk-ID worden de zenders vlot gevonden (geen “zoekproces”) en automatisch ingedeeld. Het geheel eindigt met de mededeling dat de authenticatie met de smartcard geslaagd is.

Maar nu het probleem. Alle zenders m.u.v. Nederland 1 HD vallen na een paar seconden kijken weg om dan weer terug te komen en vervolgens weer weg te vallen. Heel vervelend. Met de oude firmware had ik hier geen last van.

Door de klantenservice van LG werd ik afgewimpeld dat de TV niet Ziggo gecertificeerd is en dat dus ook geen ondersteuning wordt geboden. Ik deelde de medewerkster mede dat na de update Ziggo als provider wordt getoond en ik dus als consument hier vanuit mag gaan dat e.e.a werkt. Volgens de dame zou dit komen door het analoge signaal.

Daar ik absoluut niet tevreden was met haar antwoord, heb ik vervolgens de TV in de fabrieksstand gezet en hem weer laten opnieuw laten initialiseren ZONDER smartcard en zonder aangesloten antenne kabel. Hierop volgde weer bij de keuze van het land Nederland, Ziggo als provider. Kies ik voor "overige providers" dan worden de Ziggo parameters gehandhaafd ik krijg ik dus niet meer het "normale" zoekproces

LG heeft dus duidelijk aan zijn firmware lopen sleutelen v.w.b. Ziggo ondersteuningen en schept hier dus de verwachting voor de argeloze consument dat er ondersteuning is voor deze provider. Ik kan echter geen zender fatsoenlijk kijken. Downgraden om toch zenders te bekijken is niet mogelijk. Ik ben van mening dat LG met deze firmware in gebreke is gebleven.

Wat is jullie ervaring/mening en zijn hier workarounds voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
klaasvd79 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:36:
Mag ik vragen waar jullie die update vandaan hebben, aangezien ik alleen de oude update op de LG website kan vinden.

Alvast bedankt
Tv aansluiten aan internet -> menu -> rode knop voor klantenservice -> firmware check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
En als ik hem nog niet op internet aansluiten kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Sinds gisteren ben ik ook helemaal blij met mijn LE8500! Heb er meteen een CONAX module voor Digitenne erbij aangeschaft. Echter loop ik nu tegen een probleem op:

Hoe sluit ik het geluid aan?

Een hele simpele vraag die ik eigenlijk niet hier durf te stellen, maar na lang onderzoek ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de TV vooral INPUT heeft, maar vrijwel geen OUTPUT.

Ik heb een versterker met 2 optische ingangen, deze zijn echter allebei al bezet. Ook de hoofdtelefoon uitgang aansluiten op mijn versterker werkt niet echt lekker. Ik moet dan het TV geluid erg hard zetten om een beetje geluid te hebben.

Dus .. heeft iemand tips hoe ik deze TV op m'n versterker aan te sluiten? Ik kan helaas niets vinden in de handleiding en op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
klaasvd79 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:32:
TV verplaatsen naar een internet aansluiting |:(
Klinkt gek, maar zolang ie niet op de site staat, zul je toch via de TV moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Wolf3D schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:35:
Sinds gisteren ben ik ook helemaal blij met mijn LE8500! Heb er meteen een CONAX module voor Digitenne erbij aangeschaft. Echter loop ik nu tegen een probleem op:

Hoe sluit ik het geluid aan?

Een hele simpele vraag die ik eigenlijk niet hier durf te stellen, maar na lang onderzoek ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de TV vooral INPUT heeft, maar vrijwel geen OUTPUT.

Ik heb een versterker met 2 optische ingangen, deze zijn echter allebei al bezet. Ook de hoofdtelefoon uitgang aansluiten op mijn versterker werkt niet echt lekker. Ik moet dan het TV geluid erg hard zetten om een beetje geluid te hebben.

Dus .. heeft iemand tips hoe ik deze TV op m'n versterker aan te sluiten? Ik kan helaas niets vinden in de handleiding en op internet.
Mooiste is toch optisch... Nieuwe versteker kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
klaasvd79 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:32:
Je post toch ook een comment op internet >:) . Als de update niet op de site staat, weet ik niet hoe je er aan kan komen. De grootste verandering is meer internet kanalen, dus zolang je geen internet hebt op de tv is de update niet heel erg belangrijk denk ik.
Pagina: 1 ... 12 ... 32 Laatste