Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 11:50
Ik heb enkele maanden geleden na de aanschaf van mij LE8500 een mailtje naar LG gestuurd om te vragen of het de bedoeling is om de plastic folie te verwijden. Volgens LG moet je die NIET verwijderen. Ik heb hem dus dan ook maar laten zitten. Heb er overigens geen enkele last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:46:
[...]

Ja, kwam ik ook achter. Meteen geïnstalleerd.
Zie ook nog geen verschillen. Misschien dat bepaalde belichting-zaken zoals horizontal banding zijn aangepakt?
Is er iemand die weet wat er veranderd is?
mmmh....is het toeval of kan ik na de update mijn 300.mkv opeens niet meer afs[pelen??

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styxz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:48:
[...]

mmmh....is het toeval of kan ik na de update mijn 300.mkv opeens niet meer afs[pelen??
Na de update is de .mkv hier nog steeds afspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 11:50
Ik had gehoopt dat na deze update eindelijk DTS geluid zou worden ondersteund, maar helaas....:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-08 13:42
Ik ga waarschijnlijk voor de 47LX9500. Dan wil ik daarnaast een ir extender aanschaffen omdat mijn apparatuur in een kast zit.

Nu lees ik op de site van Wehkamp en daar wordt gesproken over een IR-booster. Weet iemand precies hoe dit werkt? En wordt dit standaard geleverd bij deze TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG 2011 TV line-up - with full spec list

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1296297933

Ik vind het erg mooi allemaal hoor, alleen jammer dat ze niet meer PVR achtige zaken toepassen bij de mid-range modellen. Dan zou ik een apparaat hebben wat alles kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oeh nu wordt het denk ik wel een stuk gemakkelijker..

De Basis 3D TV's van LG zijn uberlelijk vindt ik; te plasticachtig/vrouwelijk met die rondingen. De LW7700 is mooi, maar het liefst zou de bezel zwart moeten zijn, en een stuk smaller (Net als bij de Samsung D-serie). De Top, de LW9500 schijnt wel een topper te worden, maar die heb je alleen maar vanaf 47". Heb nu een 32", dus wil persé nu een 40 of 42 Inch.

VOORDEEL Is wel dat LG vanaf 2011 de aansluitingen PARALLEL aan het scherm heeft gelinieerd. Plat aan de muur hangen wordt dus een optie. >:)

Daarnaast gaat het mij echt om de DVB-S2 tuner.. Bijna geen LG modellen krijgt de tuner aan boord; als dat wel zo is, zal dat zeer zeker niet de NL versie zijn. LG en Sony hebben namelijk geen DVB-S tuners aan boord van de NL modellen. Duitsland, UK en Frankrijk hebben die meestal wel vaak aan boord.

Nu nog effe wachten op de Samsung D6400 waarschijnlijk een superthin Bezel, 3D, DVB-S2? ANders wordt het lekker een goedkope LE8500! >:)

Moeilijk!!!!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door SalimRMAF op 31-01-2011 18:11 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook interressant is dat LG nu Smart TV heeft in zijn netcast, wat een Plex client is, waarmee je gemakkelijk je tv als media speler kan gebruiken :)

Scheelt weer een kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat er ook een Iphone-app komt waarmee je je tv kunt bedienen.
Ik zou zeggen: meteen op de LE8500 implementeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-08 13:42
Heeft er hier iemand een 47LX9500?

Ondersteund deze TV nou wel of geen CI+? De website van LG zegt alleen dat hij geen CI+ ziggo certificatie heeft, en diverse webshop zeggen allemaal wat anders. Kan je ook HDTV afspelen als je een cam module gebruikt bij deze TV?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Vandaag komt mijn eerste TV binnen, de 42LE8500. Op basis van de review op Tweakers, en de lovende commentaren in dit topic, heb ik voor die tv gekozen.

Aangezien dit de eerste TV is die ik voor mezelf aanschaf, heb ik nog geen ervaring met alle instellingen, callibratie enz. Daarom had ik graag wat hulp en suggesties gevraagd aan jullie.

In het review artikel heb ik al instellingen teruggevonden voor de kleurwaarden, en ook in dit topic heb ik al instellingen zien passeren.

Waar moet ik rekening mee houden, en op welke manier kan ik mijn tv het best/gemakkelijkst instellen om een goede beeldkwaliteit te bekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:34:
Ik las dat er ook een Iphone-app komt waarmee je je tv kunt bedienen.
Ik zou zeggen: meteen op de LE8500 implementeren!
hopelijk wordt die app ook compatible met de 2010 modellen, ik denk dat dan velen blij zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Geef me één reden waarom ik de tv met m'n iPhone zou willen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattderi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:28:
Vandaag komt mijn eerste TV binnen, de 42LE8500. Op basis van de review op Tweakers, en de lovende commentaren in dit topic, heb ik voor die tv gekozen.

Aangezien dit de eerste TV is die ik voor mezelf aanschaf, heb ik nog geen ervaring met alle instellingen, callibratie enz. Daarom had ik graag wat hulp en suggesties gevraagd aan jullie.

In het review artikel heb ik al instellingen teruggevonden voor de kleurwaarden, en ook in dit topic heb ik al instellingen zien passeren.

Waar moet ik rekening mee houden, en op welke manier kan ik mijn tv het best/gemakkelijkst instellen om een goede beeldkwaliteit te bekomen?
Je kunt hem instellen op basis van een soort beeld-menuutje. Werkt wel aardig.
Volgens mij heb ik de TV enkel in het beeldmenu Expert1 gezet. Geeft goed beeld, zonder je kamer in te knallen. Volgens reviews komt die ook redelijk dicht in de buurt van een gecalibreerde tv.

Ik heb nog ergens een calibratie DVD liggen. Daar ben ik ooit mee begonnen maar niet afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kipusoep schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:17:
Omdat je dan niet hoeft te richten op de TV, ik heb mijn Iphone altijd bij me (zit zowat aan mijn lijf vast :+ )
en het scheelt weer 1 stuk plastic op de tafel/in de afstandsbedieningen-mand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:20:
[...]

Omdat je dan niet hoeft te richten op de TV, ik heb mijn Iphone altijd bij me (zit zowat aan mijn lijf vast :+ )
en het scheelt weer 1 stuk plastic op de tafel/in de afstandsbedieningen-mand ;)
Tja, als je tv gaat kijken heb je nou eenmaal een afstandsbediening er bij.
Lang leve de Logitech Hamrony One, één afstandsbediening op tafel die er ook nog eens super uit ziet.

Dat iPhone gebeuren kan mij dus gestolen worden, moet ook andere apparaten bedienen tijdens het tv kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
kipusoep schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:06:
[...]

Tja, als je tv gaat kijken heb je nou eenmaal een afstandsbediening er bij.
Lang leve de Logitech Hamrony One, één afstandsbediening op tafel die er ook nog eens super uit ziet.

Dat iPhone gebeuren kan mij dus gestolen worden, moet ook andere apparaten bedienen tijdens het tv kijken :P
Tja, als je een Pioneer VSX1025 receiver hebt, een nieuwe Sony blu ray speler en deze LG tv hebt kan je alles met je Iphone bedienen...dat scheelt je weer een Logitech Harmony One. 0 remotes op tafel vind ik vrij briljant eigenlijk...

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kipusoep schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:17:
1x om je kameraden te imponeren. Dan merk je dat het toch niet handig en pak je toch weer je ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Kaasplank schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:45:
[...]

1x om je kameraden te imponeren. Dan merk je dat het toch niet handig en pak je toch weer je ab.
Haha precies! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er bijna uit, maar mijn "twijfel" zit nog tussen de Samsung UE46C6000 en de LG 47LE8500 Infinia. Ik heb aardig wat reviews gelezen en heb daarover een aantal vragen. Mijn voorkeur gaat lichtelijk uit naar de Samsung, stukje goedkoper, het beeld schijnt kleurrijker te zijn dan de LG .

Ik hoor menigeen al denken, ga in de winkel kijken. Klopt, ga ik ook doen. Vooraf wil ik wel een voorkeur hebben, zodat ik deze TV vast kan laten reserveren en niet voor niks dat eind moet rijden. Gemak dient de mens! ;-)
  • Ik lees her en der dan de LG nogal spiegelt in een lichte ruimte, klopt dit?
  • T.o.v. de Samsung is de LG "full" led. Is dit echt een voordeel? (bijv. i.v.m. local dimming)
  • De LG heeft een volledige glasplaat, is dit een voordeel in kleurweergave of kan je beter een TV zonder plaat ervoor nemen? (zoals de Samsung)
  • Welke keuze zou je zelf maken? :P
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:43:
  • 1
  • Ik lees her en der dan de LG nogal spiegelt in een lichte ruimte, klopt dit?
    2
  • T.o.v. de Samsung is de LG "full" led. Is dit echt een voordeel? (bijv. i.v.m. local dimming)
    3
  • De LG heeft een volledige glasplaat, is dit een voordeel in kleurweergave of kan je beter een TV zonder plaat ervoor nemen? (zoals de Samsung)
    4
  • Welke keuze zou je zelf maken? :P
Alvast bedankt!
1. Klopt, tis een glasplaat, als je een raam recht achter je hebt spiegelt het als een gek in de TV. Zelf geen last van, raam aan de zijkant.
2. Geen idee, zwart is wel mooi zwart op de LG.
3. Beeld ziet er wel supermooi uit, ik denk dat de glasplaat daaraan bijdraagt. Zelfde als met laptops met glas voor het scherm, of iMacs....
4. Zelfde afweging gemaakt en de LG gekocht. Nog geen moment spijt van (hooguit dat 47"ook wel 55 had mogen zijn, met steeds meer HD-content)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:43:
Ik ben er bijna uit, maar mijn "twijfel" zit nog tussen de Samsung UE46C6000 en de LG 47LE8500 Infinia.....
Ja, de LG spiegelt wel met een raam er direct achter. Ook hier heb ik alleen een raam aan de zijkant. Dat is prima te doen. De glasplaat geeft wel een luxe uitstraling, omdat de voorkant helemaal vlak is. Geen opstaande rand dus.
Mijn voorkeur ging toen uit naar de LG 47LE8500 vanwege de "full" LED. Met edge Led krijg je naar mijn mening niet zulke diepe zwart waarden. En ondanks de full LED blijft de dikte van het scherm zeer beperkt. (Houd wel rekening met de aansluitingen die niet aan de zijkant van het scherm zitten. Dit was voor mij geen enkel probleem, omdat ik de tv op een draaiarm aan de muur heb hangen.)
In reviews zou naar voren komen dat je wat horizontale lijnen kunt zien op vooral éénkleurige beelden.
Ik heb dit getest door mijn laptop er aan te hangen met een volledig wit scherm. Mijn conclusie; je moet er echt naar zoeken, dan kun je het net zien.
De kleurwaarden vind ik echt heel erg diep net als de zwart waarden door de local dimming.
Elke televisie heeft nadelen en als je dan kijkt wat je met deze televisie in huis haalt dan vind ik dit nog steeds een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local dimming en full led, geeft je diepere zwart waarden.
Dit zou in vergelijking moeten zijn met een plasma scherm.
Als je in jouw setup geen last hebt van een raam, dan zou ik zeker voor de LG gaan.

(of wacht nog 2 a 3 maandjes, en koop een LG van 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:30:
Zou ik niet op wachten.
Ten eerste ga je de hoofdprijs betalen voor een net nieuw geïntroduceerd model. Ook de beschikbaarheid na introductie kan erg lang op zich laten wachten.
Ten tweede kun je altijd wel wachten op het nieuwste model. Dan kun je nooit een nieuwe tv kopen.
Ik denk dat op dit moment voor de LE8500 de prijs/kwaliteit verhouding optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vier uit vier, 100%, mijn dank voor de reacties, het gaat de LG worden. Gereserveerd en zaterdag ophalen bij onze coureur! (Tom ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:21:
Vier uit vier, 100%, mijn dank voor de reacties, het gaat de LG worden. Gereserveerd en zaterdag ophalen bij onze coureur! (Tom ;))
Je zit dan ook in het LG topic hé ;) Wat zeggen ze in het Samsung topic? O-)
Maar ik zou ook voor de LG gaan hoor :P

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteeringWheel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Je zit dan ook in het LG topic hé ;) Wat zeggen ze in het Samsung topic? O-)
Maar ik zou ook voor de LG gaan hoor :P
Ik ga er vanuit dat het gemiddelde niveau hier zo is dat men wel een realistische mening zal geven! ;-)

Had de vraag hier gesteld omdat ik meer over de LG (glas) wilde weten dan over de Samsung, vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Beetje raar dat de Nederlandse site van LG, gewoon een firmware upgrade via USB aanbiedt, met een datum van juli 2010. Oude meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
Heeft iemand hier ervaring met skypen via de LE 8500? Benieuwd of dit goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:35:
[...]

Ik ga er vanuit dat het gemiddelde niveau hier zo is dat men wel een realistische mening zal geven! ;-)

Had de vraag hier gesteld omdat ik meer over de LG (glas) wilde weten dan over de Samsung, vandaar!
Laat hier geen misverstand over bestaan: dat "glas" is wel gewoon kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:15:
[...]

Laat hier geen misverstand over bestaan: dat "glas" is wel gewoon kunststof.
Ben je dat zeker? Mijn vader en ik hebben net deze tv aangeschaft in een gerenommeerde winkel, en de verkoper vertelde ons dat de voorkant glas is, dat het daarom ook een vrij zware tv is, en dat de beeldkwaliteit daardoor ook hoger is. Hij vertelde ook dat andere fabrikanten dit nu ook meer en meer beginnen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
mattderi schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Ben je dat zeker? Mijn vader en ik hebben net deze tv aangeschaft in een gerenommeerde winkel, en de verkoper vertelde ons dat de voorkant glas is, dat het daarom ook een vrij zware tv is, en dat de beeldkwaliteit daardoor ook hoger is. Hij vertelde ook dat andere fabrikanten dit nu ook meer en meer beginnen te doen.
Is geen glas. Gewoon kunstof zoals hierboven aangegeven. Er zijn maar een paar toestellen(HX900 van Sony, betaal je ook bijna 1000euro extra voor) op de markt met 'ECHT' glas. De rest is gewoon zacht spul, gewoon ter bescherming. Tik er maar eens op met een ring(wel in de winkel doen :9 ), dan weet je meteen dat het niet echt is!

[ Voor 11% gewijzigd door WidgetTWW op 04-02-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:12:
[...]

Ja, de LG spiegelt wel met een raam er direct achter. Ook hier heb ik alleen een raam aan de zijkant. Dat is prima te doen. De glasplaat geeft wel een luxe uitstraling, omdat de voorkant helemaal vlak is. Geen opstaande rand dus.
Mijn voorkeur ging toen uit naar de LG 47LE8500 vanwege de "full" LED. Met edge Led krijg je naar mijn mening niet zulke diepe zwart waarden. En ondanks de full LED blijft de dikte van het scherm zeer beperkt. (Houd wel rekening met de aansluitingen die niet aan de zijkant van het scherm zitten. Dit was voor mij geen enkel probleem, omdat ik de tv op een draaiarm aan de muur heb hangen.)
In reviews zou naar voren komen dat je wat horizontale lijnen kunt zien op vooral éénkleurige beelden.
Ik heb dit getest door mijn laptop er aan te hangen met een volledig wit scherm. Mijn conclusie; je moet er echt naar zoeken, dan kun je het net zien.
De kleurwaarden vind ik echt heel erg diep net als de zwart waarden door de local dimming.
Elke televisie heeft nadelen en als je dan kijkt wat je met deze televisie in huis haalt dan vind ik dit nog steeds een topper.
Hoe erg moet ik dat spiegelen zien? Ik ben mij op dit moment aan het orienteren voor een nieuwe tv en deze LG 47LE8500 lijkt mij wel een goede kandidaat. Echter hebben wij een raam achter de tv staan. Heb je dan last van spiegelingen als de tv aan staat overdag of ook 's avonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Overdag sowieso, tenzij je het kan verduisteren. Alles wat licht geeft, doorheen komt zul je zien, in meer of mindere mate. Zelf heb ik er weinig last van, maar heb dan ook geen ruit die ik via de tv kan zien. S'avonds zal het minimaal zijn denk ik, afhankelijk hoe licht je straat is.
CiTRiX schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:20:
[...]

Hoe erg moet ik dat spiegelen zien? Ik ben mij op dit moment aan het orienteren voor een nieuwe tv en deze LG 47LE8500 lijkt mij wel een goede kandidaat. Echter hebben wij een raam achter de tv staan. Heb je dan last van spiegelingen als de tv aan staat overdag of ook 's avonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Vraagje aan alle eigenaren van een LG LE8500.

Zijn de zwartwaardes van dit toestel ook zo mooi (zwart) zonder gebruik van local dimming ?

[ Voor 20% gewijzigd door 2frankie op 04-02-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland staat de 47- en 55LEX8 op de site:
http://www.lg.com/de/tv-h.../LG-led-lcd-tv-47LEX8.jsp

Al gezocht naar prijzen, maar het gaat een erg prijzige tv worden vrees ik ;) Een webwinkel ( link kan ik niet meer vinden ) bood hem aan voor €4000. En dit was ook een pre-order denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Nee met local dimming is hij dieper zwart in mijn ogen, nu ik het zo bekijk.
2frankie schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:18:
Vraagje aan alle eigenaren van een LG LE8500.

Zijn de zwartwaardes van dit toestel ook zo mooi (zwart) zonder gebruik van local dimming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
klaasvd79 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:50:
Nee met local dimming is hij dieper zwart in mijn ogen, nu ik het zo bekijk.
Bedankt.

Valt het local dimming het veranderen van van donker en licht beeld (erg) op ?
Bij mijn (Philips 9803) zie ik bij het wisselen van donker en licht beeld de ondertiteling mee gaan en soms ook het beeld.

[ Voor 11% gewijzigd door 2frankie op 05-02-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Daar heb ik eerlijk gezegd niet opgelet gisteren, zat Cloverfield te kijken, maar geen verspringingen in beeld dan wel ondertiteling meegekregen. Alleen overgang van grijs/zwart naar diep zwart
2frankie schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 09:25:
[...]

Bedankt.

Valt het local dimming het veranderen van van donker en licht beeld (erg) op ?
Bij mijn (Philips 9803) zie ik bij het wisselen van donker en licht beeld de ondertiteling mee gaan en soms ook het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ff snel twee foto's gemaakt. Eerste van recht ervoor. Tweede van rechtsvoor, waarbij je de ramen aan de linkerkant ziet spiegelen.
Geeft een beetje een idee van hoeveel het spiegelt als je er een raam achter zou hebben...

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/05/1296894661-830.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

mattderi schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Whahhahhaa door glas er voor te zetten zou de beeldkwaliteit beter worden? Lees de reviews hier op Tweakers er eens op na. daar wordt altijd gesteld dat de beeldkwaliteit door een glasplaat er iets op achteruit gaat.

Sommige verkopers zeggen ook werkelijk alles om een tv te verkopen. |:(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Zijn er misschien nog (meer) LE8500 eigenaars die met local dimming aan kijken ?

Ik ben zeer benieuwd of de beeldwisselingen tussen heel licht en heel donker opvalt op deze tv.
Bij mijn Philips is dit n.l wel het geval en weet eigenlijk nog niet of ik er aan kan wennen.

Voor diegene die kijken met local dimming uit op de LE8500.
Wat zijn de bevindingen van de zwartwaardes en dan met name bij films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:44
2frankie schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:09:
Voor diegene die kijken met local dimming uit op de LE8500.
Wat zijn de bevindingen van de zwartwaardes en dan met name bij films ?
Van de week viel het voor het eerst op toen ik Eagle Eye zat te kijken. Was bij een scene waar ze in een kist zitten. Camera staat gewoon stil (closeup van de hoofdpersonen) en er is weinig licht. Ik zag het beeld af en toe lichter/donkerder worden. Blijkbaar was de lichtwaarde van die scene net op het randje. Verder nog nooit last van gehad en heb de tv nu 1,5 maand.

Ik ben verder heel tevreden over de tv. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed. Als je een LED tv op het oog hebt is dit een goede aankoop.

Even wat anders: Weet iemand al wat de laatste firmware update (versie: 03.20.19) veranderd heeft?

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:09:
Zijn er misschien nog (meer) LE8500 eigenaars die met local dimming aan kijken ?
Ehm, local dimming is toch wel 1 van de selling points van dit toestel...

@generaldusty: firmware update ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe kan ik trouwens skypen op dit ding? Zie het niet in netcast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:58:
Ehm, local dimming is toch wel 1 van de selling points van dit toestel...
Dat weet ik en ben daarom erg benieuwd naar gebruikerservaringen met deze handige optie aan en uit.

[ Voor 21% gewijzigd door 2frankie op 06-02-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
-

[ Voor 98% gewijzigd door 2frankie op 07-02-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
.

[ Voor 99% gewijzigd door 2frankie op 07-02-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Dimming werkt perfect. Hele mooie zwartwaarden.
Ik heb een AC-Ryan mediaplayer en die schakelt na 1 minuut "niks doen" over op een screensaver waarbij het logo van AC Ryan over het scherm zweeft. Hier zie je perfect de werking van Local Dimming als je er schuin opkijkt. Je ziet de blokken met licht verspringen met het bewegen van het logo. Kijk je er recht op, dan zie je dit echt niet. Zet je Local Dimming uit, dan is je hele beeld heel donker grijs. (wat je normaal zou zien als zwart). Verschil is héél duidelijk. Bij de LE8500 is zwart écht zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Dus bij films en gewoon tv kijken én recht voor de tv zittend, zie je de automatische beeldaanpassingen
totaal niet ?

Bij mijn tv valt het vooral op bij ondertitels.
Bij beeld van licht naar donker zie je deze donkerder worden en vloeit het beeld van donker naar licht zie je
de ondertitels oplichten.

Het is echter wel minimaal maar toch heb ik liever dat het totaal niet opvalt.
Ik dacht eigenlijk dat het eigenlijk altijd wel een beetje op zou vallen.

Hoe is het overigens met de details met hele donkere beelden ?
Gaat hier nog wat verloren met local dimming aan, of valt dit reuze mee ?

[ Voor 13% gewijzigd door 2frankie op 07-02-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rareburger
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:16

rareburger

nullenenenenennullen

Ik heb ook interesse in de LE8500 en wacht eventueel op de opvolger van dit toestel, met name om de smallere bezel.
Nu heb ik gegoogled maar alleen grotere maten gezien, 42" is voor mij genoeg.
Komt LG met 42" en ongeveer deze specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
2frankie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:45:
Hoe is het overigens met de details met hele donkere beelden ?
Gaat hier nog wat verloren met local dimming aan, of valt dit reuze mee ?
Het viel mij erg op dat de achtergrond van m'n aangesloten mediaspeler (Popcorn Hour C-200) erg donker werd na het inschakelen van local dimming. Bepaalde lijntjes en hele lichte kleurverschillen vielen weg op bepaalde plekken met local dimming aan. Dat heb ik dus maar meteen uitgeschakeld.
TV kijken doe ik via Digitenne, met natuurlijk niet hele hoge beeldkwaliteit, dus voor het TV kijken vond ik het niet zo belangrijk en heb ik het gewoon nog ingeschakeld.

Dat vind ik overigens een voordeel van de LE8500. Je kan per input instellen wat de kleurinstellingen zijn en of local dimming aan of uit moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Okee, dat zijn alweer wat wat meer meningen over local dimming ;)

Hoe bevalt de LE8500 met local dimming uit ?

Is zwart nog redelijk zwart of neigt dit (te veel) naar grijs toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
2frankie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:28:

Je leest verder wel? Staat echt een klein stukje hierboven nog letterlijk beschreven.
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:14:
Zet je Local Dimming uit, dan is je hele beeld heel donker grijs. (wat je normaal zou zien als zwart).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Jazeker lees ik wel maar meer meningen zijn altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:28:
Okee, dat zijn alweer wat wat meer meningen over local dimming ;)

Het is wel belangrijk om te weten hoe het ongeveer werkt.
Local dimming aan betekent dat op plaatsen waar het beeld zwart verlangt, de tv de ledjes in het raster achter het schem uitschakelt. Hierdoor is zwart behoorlijk zwart. Je kunt altijd wat gloed krijgen van vel verlichte beelden naast dit zwart. Is dit veel/weinig/groot/klein, tja daar kan niemand antwoord opgeven. Omschrijf maar eens de smaak van een appel.
Voor mij werkt local dimming perfect. Diepe zwartwaarden, waardoor ook de andere kleuren eruit springen.

Veel informatie vergaren over een product welke je wil aanschaffen is belangrijk. Maar je moet wel het grote plaatje blijven bekijken.
De meest nauwkeurige informatie krijg je door zelf een beeld te vormen bij een praktijktest. Dus in de winkel of thuis op proef het apparaat gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
2frankie schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:10:
Jazeker lees ik wel maar meer meningen zijn altijd welkom ;)
Ga zelf eens kijken in een winkel? Als ik nu zeg dat de Local Dimming extreem ruk is, wil je hem dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
@Coberko
Thanks ;)

@Brad Pitt
Nee, dat ook weer niet maar ik ga inderdaad wel ff in de winkel vragen of ze 'm op local dimming
willen zetten.

[ Voor 99% gewijzigd door 2frankie op 08-02-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:12:
@Coberko
Thanks ;)

@Brad Pitt
Nee, dat ook weer niet maar ik ga inderdaad wel ff in de winkel vragen of ze 'm op local dimming
willen zetten.
In de winkel is het ruk kijken. Schiet je geen r**t mee op. Daar kun je enkel de werking van local dimming zien en niet hoe goed het beeld nou echt is.
Waar woon je? Je mag altijd bij mij komen kijken.

En nog even in aanvullig op een reactie hierboven: als je local dimming aan hebt staan en je verliest details in je beeld, dan heb je oa je contrast niet goed staan. Daar moet je dan echt even mee spelen en/of calibreren. Local Dimming hoeft niet uit te staan om alles te zien. Daar is deze tv nou zo "beroemd" om.

En inderdaad: bij zwart beeld met enkel ondertiteling kan er een klein beetje overloop zijn. De blokken LED's zijn nou eenmaal groter dan de ondertiteling. Maar dat is écht níet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 10:49:
In de winkel is het ruk kijken. Schiet je geen r**t mee op. Daar kun je enkel de werking van local dimming zien...
Daar is het mij op dit moment ook even om te doen.

p.s
Ik heb je een pb'tje gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2frankie schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:02:
[...]

Daar is het mij op dit moment ook even om te doen.

p.s
Ik heb je een pb'tje gestuurd ;)
Bericht gezien. Ik woon in Tilburg. Niet echt in de buurt dus.
Is er geen speciaalzaak in je omgeving?
Anders even een goed dvd-tje of Bluray meenemen naar de Saturn en vragen of je even mag testen.
Moet volgens mij wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Okee, toch bedankt ;)

Uitproberen gaat wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 23:13:
In Duitsland staat de 47- en 55LEX8 op de site:
Inmiddels ook hier te bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
Op http://www.flatpanelshd.c...howfull&id=1297161631&rss staat een vergelijking van de techniek in de LE8500 met de nieuwe nano LED's.

Nano: Meer LED's, meer zones, dunner, zuiniger, geen banding en halo's ... oftewel BETER

Ach ja, volgend jaar zijn ze weer beter of quad HD of 21:9 of AMOLED of whatever om jaloers te worden ;)

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rareburger
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:16

rareburger

nullenenenenennullen

TUX2 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:18:
Op http://www.flatpanelshd.c...howfull&id=1297161631&rss staat een vergelijking van de techniek in de LE8500 met de nieuwe nano LED's.

Nano: Meer LED's, meer zones, dunner, zuiniger, geen banding en halo's ... oftewel BETER

Ach ja, volgend jaar zijn ze weer beter of quad HD of 21:9 of AMOLED of whatever om jaloers te worden ;)
Dit wordt nagelbijten en heel veel geduld hebben.
Iemand een idee/gokje wat de prijzen zullen zijn van de LW7700, LW6500 en de LW5600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen jammer dat die nano LED er nog niet in 42 inch is.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Volgens de berichten komt de LEX7 ook in 42" uit, dus er is hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Thanks voor de mededeling. Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijs is uiteindelijk ook erg belangrijk voor deze nieuwe modellen.

Jammer dat ze niet op meer modellen PVR achtige functionaliteit hebben.
Dat zou het echt tot een perfecte tv maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Ik ben een prijs tegengekomen van €2.999,- voor de LG 47LEX8, terwijl elders €1000,- meer wordt gevraagd
voor dit type.
De prijs blijft voorlopig even gissen dus.

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
LG Infinia 47LX9500 ongeveer 1,5 maand in bezit ik kon niet wachten voor die LEX 8
waarschijnlijk als ik nu nog 8 maanden w8 dan kan ze beidde bezitten aan 3000 EUR :p

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand al iets gevonden wat er nieuw is in de nieuwe firmware van de le8500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik zit niet zo heel vaak op tweakers, maar een week geleden was ik aan het zoeken naar de (42/47)LE8500 en 47LX9500. De 47LX9500 was nog 1560 euro (goedkoopste) en nu iets meer dan 1300 1400 euro...

47LE8500 is iets meer dan 1200 euro, dus een karig verschil van 100 200 euro vergeleken met de 47LX9500.
Je hebt dan dunnere borders, een iets minder diepe kast en overall een mooiere tv met 3D optie.

Ik dacht, meld het even voor de mensen die de 47LE8500 op het oog hadden :).

Edit: prijzen vermeld op tweakers kwamen niet overeen met de daadwerkelijke prijzen van de sites.

[ Voor 12% gewijzigd door Bloodhatch op 11-02-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Ik weet niet of jullie het al weten maar als je nu een 3d Tv koopt van LG dan krijg je er een wireless mediabox OF een 3d camera van Fujifilm erbij!!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/be_ne/img/promoties-th/product-overview/Product-overview-promo-fuji-be-ne.gif

http://www.lg.com/be_ne/m...eless-media-box/index.jsp

En de LX9500 serie heeft nogal veel glare. Weet iemand of dit kan helpen? Een anti reflective fillm?
--> http://www.nushield.com/specials.php

Heeft iemand een site waar je dit dit dichterbij kan bestellen? Ik woon in België maar die nushield site is van Amerika.

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 13-02-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Bloodhatch schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:23:
Ik zit niet zo heel vaak op tweakers, maar een week geleden was ik aan het zoeken naar de (42/47)LE8500 en 47LX9500. De 47LX9500 was nog 1560 euro (goedkoopste) en nu iets meer dan 1300 1400 euro...

47LE8500 is iets meer dan 1200 euro, dus een karig verschil van 100 200 euro vergeleken met de 47LX9500.
Je hebt dan dunnere borders, een iets minder diepe kast en overall een mooiere tv met 3D optie.

Ik dacht, meld het even voor de mensen die de 47LE8500 op het oog hadden :).

Edit: prijzen vermeld op tweakers kwamen niet overeen met de daadwerkelijke prijzen van de sites.
2 gratis 3D brillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Laatst online: 00:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik dacht altijd dat de LX6500 met 4 PASSIEVE brillen kwam. :X Is dat niet zo?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
MegaTronics schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:30:
Thanks voor de mededeling. Nog even wachten dus.
Haha tja het is net als met computers, als er geen noodzaak/wens is om te upgraden niet doen want op het moment dat je het koopt zit er alweer wat nieuws in de pijplijn en is het gene wat je heb verkocht verouderd.

Tegen de tijd dat je een nano scherm hebt zitten de nano++ schermen in de pijplijn of misschien wel een volledig andere techniek.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Och ik heb de tijd nog wel, mijn oude beeldbuis Panasonic doet het nog goed. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Sinds een paar weken in het bezit van een LG 42LE8500, tevreden met het beeld, alleen 1 ding zit mij zeer dwars, wellicht kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

Als ik local dimming aan heb staan is het beeld perfect, mooie zwarte kleuren, gewoon zoals ik het wil hebben. Echter als ik een beetje vanaf de zijkant kijk dan zie ik witte vegen door het beeld, alles wat maar een beetje licht is, heeft een witte gloed, dit valt zeer op vanaf de zijkant. Is dit normaal met local dimming aan of heb ik weer een pech tv?

Heb eerst een 42LX6500 gekocht maar die valt echt super zwaar tegen kwa beeld kwaliteit en zal ik ook NIEMAND aanraden om deze tv te kopen ook al heeft deze 3d als optie.

Please help, als dit niet hoort dan neem ik contact op met LG want voor de rest een leuke tv met wat minpuntjes maar dat ben ik ondertussen gewend van alle merken ( heb sony, samsung en nu LG gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:53:
Mensen,
Sinds een paar weken in het bezit van een LG 42LE8500, tevreden met het beeld, alleen 1 ding zit mij zeer dwars, wellicht kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.

Als ik local dimming aan heb staan is het beeld perfect, mooie zwarte kleuren, gewoon zoals ik het wil hebben. Echter als ik een beetje vanaf de zijkant kijk dan zie ik witte vegen door het beeld, alles wat maar een beetje licht is, heeft een witte gloed, dit valt zeer op vanaf de zijkant. Is dit normaal met local dimming aan of heb ik weer een pech tv?
Ik ondervind inderdaad hetzelfde, er lekt wat licht wanneer je niet goed voor het scherm zit.Daar is volgens mij weinig aan te doen en is gewoon een eigenschap van dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanThijs schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Ik ondervind inderdaad hetzelfde, er lekt wat licht wanneer je niet goed voor het scherm zit.Daar is volgens mij weinig aan te doen en is gewoon een eigenschap van dit scherm.
ook als je ongeveer een meter voor het scherm staat, en dan ongeveer 1,5-2 meter naar rechts of links stapt en dan op het scherm kijkt?

Zie je dan ook allemaal witte gloeden op het scherm als je LED local dimming aan heb staan?

Als dit zo hoort dan vind ik dit echt super jammer van dit model.

Iemand ruilen ?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die witte gloed helemaal niet zie, zou het ook te maken hebben met de calibratie van je tv??

Met voetbal zie ik als ik er op let wel banen lopen, maar wat jij beschrijft zie ik niet terug in mijn scherm

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je je TV even goed wilt zien schitteren moet je de nieuwe Kanye West - All of The Lights video eens downloaden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er 1 deze dagen even een foto van proberen te maken, kan je even kijken. Mocht je dit niet hebben dan neem ik ff contact op met LG.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
Sinds een kleine week worden er geen programma's maar ingeladen in de RTL Gemist App, behorende bij de Netcast op de LG. De rest van de apps werken allemaal prima.

Iemand hetzelfde probleem of ben ik de enige? Ik heb de 47 LE8500, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mitchr81 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:54:
Sinds een kleine week worden er geen programma's maar ingeladen in de RTL Gemist App, behorende bij de Netcast op de LG. De rest van de apps werken allemaal prima.

Iemand hetzelfde probleem of ben ik de enige? Ik heb de 47 LE8500, ben benieuwd!
Bij mij ook niet op de 42LE8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:13
Jup, werkt niet meer. Rtl heeft de site die daarvoor gebruikt werd uit de lucht gehaald. Ook mediaplayers e.d. hebben daar last van: http://forum.headliner.nl/topic-20405/

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Gisteren na lang dubben de 47lx9500 besteld!!!!
ben benieuwd wanneer zij arriveert.....

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Vraagje.

Heb sinds vrijdag een 47LX9500 staan. Helemaal goed, alleen 1 ding wat niet helemaal lekker gaat. Het geluid is nogal... wisselend. Het lijkt er op dat de tv zelf met het volume loopt te rommelen, of dat er soms wat speakers uitvallen. Dat geldt zowel als ik de interne speakers gebruik, als dat ik er een surround set aan hang. Alle optimalisaties in de het Sound menu staan uit, dus daar kan het imho niet aan liggen.

Meer mensen die dit ook gehad hebben?

Edit: het lijkt er nu op dat ie het alleen doet als ie nog niet heel lang aanstaat. TV staat nu een paar uur aan, en tis me nu niet meer opgevallen. Blijft staan dat ie dat niet moet doen.
Edit2: ook als tv al tijdje aan staat gebeurd het dus nog.

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 27-02-2011 19:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

vreemd, dit weekend rtl gemist nog gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
sander817 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:22:
vreemd, dit weekend rtl gemist nog gebruikt
Dat klopt, sinds zaterdag (toen weer eens geprobeerd) werkt het bij mij ook weer en er lijkt niets veranderd overigens. Ik had zowel LG als RTL al een mail gestuurd, blijkbaar heeft het geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte lezers,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een mooie LG 42LE8500 maar ik heb een paar vragen namelijk;
Ik vraag me af of dit scherm helemaal recht hoort te staan, bij mij staat het namelijk iets achter over ?
Tevens kan iemand mij een tip geven over de beste beeldinstelling er zijn namelijk zoveel mogelijkheden, ik heb wel op div site`s gekeken maar kon niet echt een duidelijke vinden.
En als laatste vraag als ik op INFO knop druk op de ab verschijnt er boven in beeld een pop up maar daar staat 1080i en 50hz hoe krijg ik de vergave in de 200hz die deze tv heeft ??
Graag hoor ik wat antwoorden op mijn vragen.
Alvast bedankt
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:21:
Geachte lezers,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een mooie LG 42LE8500 maar ik heb een paar vragen namelijk;
Ik vraag me af of dit scherm helemaal recht hoort te staan, bij mij staat het namelijk iets achter over ?
Dat heb ik ook, maar alleen bij de nieuwe batch. Schijnt te horen. Heb er nog 1tje van vorig jaar die dat niet heeft die staat wel recht op de voet. Apart, maar kijkt op zich wel prettig moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:21:
hoe krijg ik de vergave in de 200hz die deze tv heeft ??
Nooit, aangezien de aanduiding het input signaal betreft. De tv maakt er intern gewoon 200Hz van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MRC16

Bedankt voor je reactie, onderstaand bericht kreeg ik van de LG klanten service daar had ik nameelijk dezelfde vraag gesteld:
Indien de TV op een rechte ondergrond staat, zult u geen problemen ondervinden. De reden dat u 50hz krijgt ipv 200hz is omdat de TV wel 200hz aan kan maar de aangeboden content maar 50 hz is. Hetzelfde dat als je een HD-Ready film op een Full-HD scherm kijkt, deze film ook niet ineens Full-HD wordt.

Wat mij betreft een K antwoord tuurlijk staat mijn tv op een rechte ondergrond !!!

Blijf het wel vreemd vinden want als je de reclame ziet staat het scherm wel recht.
Ik moet eerlijk zeggen dat het zeker niet vervelend kijkt, laatst was ik bij de MM om te kijken naar div tv `s en toen sprak ik met iemand van het Sony demo team ( keek toen naar de 40NX700 daar twijfelde ik namelijk tussen ! ) maar hij vertelde dat uit onderzoek bleek dat de beste kijkhoek voor een plat scherm een hoek van 6 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:00:
maar hij vertelde dat uit onderzoek bleek dat de beste kijkhoek voor een plat scherm een hoek van 6 graden is.
Wat een ongelooflijke onzin. Dan moeten ze de voet verstelbaar maken zodat iedereen die perfecte hoek van 6 graden kan bereiken. Dat hangt namelijk "iets" af van de hoogte waarop je tv neerzet/ophangt. Mfg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:04:
[...]

Wat een ongelooflijke onzin. Dan moeten ze de voet verstelbaar maken zodat iedereen die perfecte hoek van 6 graden kan bereiken. Dat hangt namelijk "iets" af van de hoogte waarop je tv neerzet/ophangt. Mfg :X
@ Brad Pitt
Ben het helemaal met je eens, als het scherm inderdaad verstelbaar is dan kun je zelf kiezen wat je mooier vindt. ( kan namelijk bij 40NX700 )

Ik ga er toch nog maar een keer een mail richting LG aan wagen.

Heb jij wellicht nog een tip voor een perfecte beeldinstelling ??

Mvg

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Goedenavond;

Ik zit al langere tijd te kijken naar de lg47LE8500 en de L47LX9500.

Ik hoor graag van jullie hoe het kijken van 3d films bevalt met deze bril op; tevens hoor ik graag van jullie of de ziggo CI module op deze lx9500 werkt; hij is niet ziggo gecertificeerd. ( ik vroeg me ook vooral wat je anders aan die extra afstandbediening hebt als dit niet werkt)

Hiernaast;
http://www.lg.com/nl/microsites/3d-camera/index.jsp
Deze actie is nu geldig bij het halen van je 3d tv;

http://www.lg.com/be_ne/m...eless-media-box/index.jsp
Wie deze actie alleen geldig in NL? wie heeft dit geprobeerd?

Ik overweeg toch sterk naar de lg47LX9500, deze heeft ook ipv 200 hertz nu 400 hertz.

Tevens is het bij iemand bekend of de lg reeks ook een update krijg straks naar
http://www.plexapp.com/ . Of gaat dit alleen in de 2011 modellen? Welke naar verwachting vele malen duurder zullen zijn dan deze modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
  • Laatst online: 15-09 23:44
niekosniekos schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:29:
Tevens is het bij iemand bekend of de lg reeks ook een update krijg straks naar
http://www.plexapp.com/ . Of gaat dit alleen in de 2011 modellen? Welke naar verwachting vele malen duurder zullen zijn dan deze modellen.
Ik heb die vraag al een keer naar LG gestuurd (+ een vraag over DTS ondersteuning). Dit was hun antwoord:

"Alle wijzigingen aan de DTS ondersteuning en de Netcast functies zullen in de toekomst via updates aangeboden worden."

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
generaldusty schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:56:
[...]

Ik heb die vraag al een keer naar LG gestuurd (+ een vraag over DTS ondersteuning). Dit was hun antwoord:

"Alle wijzigingen aan de DTS ondersteuning en de Netcast functies zullen in de toekomst via updates aangeboden worden."
Dat heb ik gemist, super bedankt hiervoor; ik heb de tv zojuist besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware is geinstalleerd ben benieuwd wat er aan veranderd is.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 03:44 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 32 Laatste