Ik denk het, maar ik had dat probleem met de headphone-aansluiting van mijn vorige LG 22" juist niet.
De scart heeft dus ook audio-out, ik heb een stekker die uit de scart 2x audio tulp, video geel en s-video verloopt. Dit zou jij ook kunnen doen; alleen krijg je wss hetzelfde probleem als ik heb: Geen audio hierover via netcast of DNLA.
Dat heeft geen nut voor audio afkomstig van een apparaat met SCART aansluiting. Het geluid wordt dan niet vanuit de TV ook nog eens uitgaand verstuurd over de SCART aansluiting. Daarnaast is geen geluid over Netcast en DLNA wel een gemis dan inderdaad.
Ik heb nog verder zitten zoeken over dit probleem maar ik ben het verder nog niet tegen gekomen. Toch raar dat ze geen standaard tulp audio out hebben; blijkbaar moet je eerst een verloop stekker kopen en dan nog werkt het niet goed. Terwijl dat ding wel vol zit met video/audio IN aansluitingen. Toch?
Vind ik ook zeer vreemd. Hier op een Samsung LCD op het werk zit wel een tulp uitgang.
Ik hoop dat optical out alle problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen, dan ben ik in 1 klap af van mijn problemen en direct 5.1 sound.
Hoop ik ook. Heb zelf alleen momenteel niet de financieën om een adapter voor optisch naar RCA aan te schaffen (ik wil geen stereo-installatie met optische ingang aansluiten, maar puur alleen mijn boxen).
Digitale televisie heb ik ook via een CAM CI Plus module van @smit draaien; na handmatig instellen van de frequenty etc werkt het, op het gedoe met het sorten van de zenders ná. Enigste wat me opvalt is dat het overschakelen van zender 2 tot 3 seconden duurt; terwijl analoge zenders minder dan een seconde doen. Best jammer.
Ik heb het afgelopen week met de FTA zenders getest, maar ik merkte dat niet echt op.
Favorieten is niet super handig, wat ik bv mis is het kunnen zappen met P+ en P- tussen de favorieten. Als je een volgende favoriet wilt openen moet je dit via de LIST knop doen. Ook kan je in de tv guide alleen je favorieten bekijken. Maar jammer dat zappen niet werkt.
Over lip sync nog geen klachten. Wat wel opvalt is dat geluid van de tv later afspeelt dan de hifi. Waardoor je een soort galm effect krijgt. Zowel met digitale zenders als analoog. Op zich geen probleem want ik gebruik de tv speakers toch niet, maar wel raar.
Ik denk dat het lipsync probleem hem dan met name daar in zit... Aangezien jij een geluidsinstallatie er aan hebt hangen en nooit je TV speakers gebruikt valt het daar door dus niet zo op.
Laatste puntje waar ik me aan stoor: De schaduw die je ziet van bijvoorbeeld de witte ondertiteling letters op een zwarte achtergrond. heet dit ghosting of bleeding? Vrees dat hier weinig aan te doen is?
Heb ik geen last van.
Excuus voor de mensen die zich storen aan mijn uitgebreide reageren, maar alle punten vind ik zeer nuttig.