Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
niekosniekos schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:08:
Dat heb ik gemist, super bedankt hiervoor; ik heb de tv zojuist besteld
Huh, ik vond dat antwoord over plexx nou niet echt bemoedigend? Leek me meer over netcast te gaan?

@die 6 gradenhoek: het lijkt me logisch dat de ideale kijkhoek voor een TV die op een modieus lager kastje staat een graad of 6 is, aangezien je naar beneden kijkt...
Verder is het natuurlijk allemaal gezwets, anders hadden ze jaren geleden al die oldschool bakbeest TV's ook wel naar achteren gekanteld.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

edited.

[ Voor 96% gewijzigd door Splinter Cell op 08-03-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
generaldusty schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:56:
[...]

Ik heb die vraag al een keer naar LG gestuurd (+ een vraag over DTS ondersteuning). Dit was hun antwoord:

"Alle wijzigingen aan de DTS ondersteuning en de Netcast functies zullen in de toekomst via updates aangeboden worden."
Heerlijk nietzeggend antwoord eigenlijk :)

Het lijkt me logisch dat alle wijzigingen via updates aangeboden zullen worden. Of ze ook daadwerkelijk wat gaan wijzigen zeggen ze er dan weer niet bij ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
lopke schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:05:
Om de zenders te sorteren moet je bij het automatisch afstemmen het vinkje "Automatische zenderindeling" uit zetten, staat default aan.
Hierna kunnen de digitale zenders verplaatst worden.
Heb zelf de LX9500, denk dat bij de LX6500 hetzelfde zal zijn.
Bij de 42LE8500 heb ik deze instelling niet, maar ik zou wel heel graag de zenders willen verplaatsen.

Aan de favorietenlijst heb je ook niks want als je zapt met P+ en P- krijg je nog gewoon alle zenders, favorieten moet je via het `FAV'-menu bereiken. Ik kan wel alle zenders die niet in ons abonnement zitten blokkeren, maar de nummering van de zenders loopt dan gewoon door (de 10e zender uit ons abo moet je dan bijv. bereiken door `17' op de afstandsbediening in te toetsen).

Een softwareupdate kan ik nog proberen, maar ik las hier dat dat bij sommigen ook problemen veroorzaakte.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Anders moet ie maar terug naar de winkel...

[ Voor 0% gewijzigd door NATStudent op 08-03-2011 17:35 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:44
BM schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:48:
[...]

Heerlijk nietzeggend antwoord eigenlijk :)

Het lijkt me logisch dat alle wijzigingen via updates aangeboden zullen worden. Of ze ook daadwerkelijk wat gaan wijzigen zeggen ze er dan weer niet bij ;)
Ja klopt vond ik ook. Maar ik hoop op het beste :) Aan het eind van dag ben ik nog steeds zeer tevreden met deze TV.

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopke
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 23:29
NATStudent schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:44:
[...]

Bij de 42LE8500 heb ik deze instelling niet, maar ik zou wel heel graag de zenders willen verplaatsen.

Aan de favorietenlijst heb je ook niks want als je zapt met P+ en P- krijg je nog gewoon alle zenders, favorieten moet je via het `FAV'-menu bereiken. Ik kan wel alle zenders die niet in ons abonnement zitten blokkeren, maar de nummering van de zenders loopt dan gewoon door (de 10e zender uit ons abo moet je dan bijv. bereiken door `17' op de afstandsbediening in te toetsen).

Een softwareupdate kan ik nog proberen, maar ik las hier dat dat bij sommigen ook problemen veroorzaakte.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Anders moet ie maar terug naar de winkel...
Ik had hetzelfde probleem en het komt door de Ziggo instellingen.
Wat je moet doen is terug naar fabrieksinstellingen en dan handmatig de ziggo provider instellingen invoeren.
Bij dtv instellingen automatische update uitzetten.

Als nl ziggo als provider kiest dan verdwijnen een aantal funkties uit het menu, waaronder het sorteren van zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 21:48
styxz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:06:
[...]

Ondertussen een monteur langs gehad van CE Repair. Nette service van LG overigens: na bellen (met juiste suffix code) gelijk een afspraak ingepland gekregen met een monteur.

Monteur heeft verschillende software versie geprobeerd en nog wat andere expert instellingen bekeken, zonder succes. Krijg nu dus binnenkort een nieuw mainboard die ze ter plekke komen installeren. Hopen dat dat het probleem oplost...nogmaals, goede service dus!
Laat die laatste opmerking maar weer weg...komt de monteur gister langs: "Nee meneertje, moederbord vervangen is toch geen oplossing dus dat gaan we mooi niet doen. Je moet maar wachten op een software update. Succes, doei!".

Lekker dan, LG gebeld, ticket geclosed...moet het eerst maar es bij een andere tv proberen. Nah ja, sync probleem blijft (vnl bij de RTL zenders), dus maar es Ziggo bellen.

Iemand anders ook lip sync problemen bij het kijken van TV??

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

styxz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:56:
[...]

Laat die laatste opmerking maar weer weg...komt de monteur gister langs: "Nee meneertje, moederbord vervangen is toch geen oplossing dus dat gaan we mooi niet doen. Je moet maar wachten op een software update. Succes, doei!".

Lekker dan, LG gebeld, ticket geclosed...moet het eerst maar es bij een andere tv proberen. Nah ja, sync probleem blijft (vnl bij de RTL zenders), dus maar es Ziggo bellen.

Iemand anders ook lip sync problemen bij het kijken van TV??
Ik snap dat het antwoord niet bevredigend is, maar de monteur heeft wél gelijk. Dat probleem zit NIET in het mainboard. En een bekend gezegde is: If it ain't broken, don't fix it.
Dus waarom een nieuw mainboard als het gewoon goed is? Bij mij wilde ze dat ook doen, maar zowel de monteur (van TechRep) als ik waren overtuigd dat het daar niet in zat. Dus we hebben LG Nederland medegedeeld dat we dat niet gingen doen. 2 weken later was er een nieuwe software-update. Probleem verholpen. (het ging toen over wegvallen van geluid via de receiver)

Lip-sync is echt een software, C++ of Ziggo probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:32:
[...]

Ik snap dat het antwoord niet bevredigend is, maar de monteur heeft wél gelijk. Dat probleem zit NIET in het mainboard. En een bekend gezegde is: If it ain't broken, don't fix it.
Dus waarom een nieuw mainboard als het gewoon goed is? Bij mij wilde ze dat ook doen, maar zowel de monteur (van TechRep) als ik waren overtuigd dat het daar niet in zat. Dus we hebben LG Nederland medegedeeld dat we dat niet gingen doen. 2 weken later was er een nieuwe software-update. Probleem verholpen. (het ging toen over wegvallen van geluid via de receiver)

Lip-sync is echt een software, C++ of Ziggo probleem.
Dat gaat er bij mij ook wel in hoor, dat is het probleem niet, maar het feit dat er eerst een monteur van CE repair langskomt die zegt dat het een mobo probleem is en vervolgens 2 maanden later (!) een monteur zonder mobo aankomt en doodleuk verteld dat het een software probleem is. Daarvoor had ik geen middag vrijgenomen.

Enfin, ik ga wel weer zelf klooien...irritant blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
lopke schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:43:
[...]

Ik had hetzelfde probleem en het komt door de Ziggo instellingen.
Wat je moet doen is terug naar fabrieksinstellingen en dan handmatig de ziggo provider instellingen invoeren.
Bij dtv instellingen automatische update uitzetten.

Als nl ziggo als provider kiest dan verdwijnen een aantal funkties uit het menu, waaronder het sorteren van zenders.
Bedankt voor de tip, maar helaas is het na meerdere keren proberen nog steeds niet mogelijk om de zendervolgorde aan te passen. Mag ik vragen welke softwareversie je hebt? Wij hebben hier 30.20.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Morgen LG maar eens bellen. Geluid valt nog steeds af en toe gedeeltelijk weg. Kan toch niet de bedoeling zijn :)

Zag een paar dagen terug trouwens iets posten over nieuwe firmware. Bij mij geeft ie niks aan? :? (47LX9500)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopke
NATStudent schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:01:
[...]

Bedankt voor de tip, maar helaas is het na meerdere keren proberen nog steeds niet mogelijk om de zendervolgorde aan te passen. Mag ik vragen welke softwareversie je hebt? Wij hebben hier 30.20.19
Ik heb zelf een lx9500 met sw 03.20.16
Deze heb ik met de netwerkupdate gekregen.

Als je ziggo hebt met een CI+ kaart zijn de instellingen verdwenen door de keuze te maken voor Ziggo als provider.
Het is toch mogelijk om dit weer ongedaan te maken maar dan moet je de fabrieksfirmware laden.
Dit doe je als volgt;
In het menu scherm verplaats je de cursor naar opties.
NIET op ok drukken, maar 7 maal de 9 toets.
Nu gaat de tv naar fabrieksfirmware.

Als de tv klaar is weer updaten via de netwerkupdate en nu niet meer voor ziggo kiesen maar handmatig de instellingen invoeren.
Bij DTV instellingen automatische update uit.

Als het goed is gegaan kun je nu de zenders sorteren.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
styxz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 00:19:
Heb al een hoop gezocht op internet en in dit topic, maar nog niks gevonden wat mij geholpen heeft: het lip sync issue.
Even de setup: Irdeto CAM kaart, met Ziggo smartcard in de 42LE8500. Geluid van TV over optische kabel naar een NAD T 747. LG BD570 via HDMI naar de TV.
Nu heb ik issues met de lip sync bij TV kijken (alle zenders) en bij het kijken van BluRay. Ik heb het niet met DVD kijken. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat het geluid vóór loopt op het beeld. Spelen met de audio delay van de receiver maakt het geluid dan ook alleen maar erger.

Heb recentelijk ook de laatste firmware gedownload en met alle beeldverbeterinstellingen gespeeld (cq uitgezet), maar het blijft niet synchroon lopen.

Heeft iemand nog tips??
Okee, na 2 maanden de Reciever en de Bluray de schuld te geven, lijkt de schuldige de TV te zijn. Naast lip sync issue heb ik namelijk ook een issue met de video output. Als ik alles op "Auto" zet op de receiver (dus signaal zo doorgeven) komt er niet meer uit dan een signaal van 720p@60hz. Daarnaast hoor ik een soort fluitsignaal achter uit de TV komen als ik omschakel naar HDMI input.

Net een oude LG tv eraan gehangen (HD READY danwel) en die krijgt netjes een 1080i signaal binnen (receiver en bluray op dezelfde instellingen. Ofwel: de receiver herkent niet de juiste resluties van de LE8500...

Maar weer een monteur laten langskomen....zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
styxz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:26:
[...]
Als ik alles op "Auto" zet op de receiver (dus signaal zo doorgeven) komt er niet meer uit dan een signaal van 720p@60hz
De tv zal te allen tijde een 1920x1080-signaal weergeven :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lalas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04-2022
Vorige week een 42LE8500 gekocht met firmware versie 03.20.19 (manufactured feb 2011). Alles (netcast via bekabelde connectie, usb, etc) werkt naar behoren alleen werkt DLNA niet!
Zowel met het meegeleverde Neromedia center als xbmc etc herkent de 42LE8500 niet (en andere devices op mn netwerk zien ze wel).
Het vreemde is ook dat voordat je video's of photo's kan selecteren de melding:
"Press enter to view the list of movies in the USB" verschijnt en niet:
"Press enter to view the list of movies in the USB or PC" .

Ik weet niet of dezelfde melding ook verschijnt met een WiFi Dongle.
Ik vraag me daarom af of dit iets met de firmware versie 03.20.19 te maken kan hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
lopke schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:22:
[...]

Ik heb zelf een lx9500 met sw 03.20.16
Deze heb ik met de netwerkupdate gekregen.

Als je ziggo hebt met een CI+ kaart zijn de instellingen verdwenen door de keuze te maken voor Ziggo als provider.
Het is toch mogelijk om dit weer ongedaan te maken maar dan moet je de fabrieksfirmware laden.
Dit doe je als volgt;
In het menu scherm verplaats je de cursor naar opties.
NIET op ok drukken, maar 7 maal de 9 toets.
Nu gaat de tv naar fabrieksfirmware.

Als de tv klaar is weer updaten via de netwerkupdate en nu niet meer voor ziggo kiesen maar handmatig de instellingen invoeren.
Bij DTV instellingen automatische update uit.

Als het goed is gegaan kun je nu de zenders sorteren.

Succes.
Ik had het inderdaad zo gedaan (alleen had ik de fabrieksfirmware gewoon via de menuoptie geladen), maar dat werkte niet.

Inmiddels heb ik het voor elkaar door als land Zweden te kiezen (taal nog gewoon Nederlands).

Ik vraag me af wat de reden is dat Ziggo het veranderen van de zendervolgorde probeert te verbieden. Maargoed, gelukkig werkt het zo, en kan Ziggo niet de baas spelen over onze tv. Bedankt voor de hulp lopke! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lalas
lalas schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:03:
Vorige week een 42LE8500 gekocht met firmware versie 03.20.19 (manufactured feb 2011). Alles (netcast via bekabelde connectie, usb, etc) werkt naar behoren alleen werkt DLNA niet!
Zowel met het meegeleverde Neromedia center als xbmc etc herkent de 42LE8500 niet (en andere devices op mn netwerk zien ze wel).
Het vreemde is ook dat voordat je video's of photo's kan selecteren de melding:
"Press enter to view the list of movies in the USB" verschijnt en niet:
"Press enter to view the list of movies in the USB or PC" .

Ik weet niet of dezelfde melding ook verschijnt met een WiFi Dongle.
Ik vraag me daarom af of dit iets met de firmware versie 03.20.19 te maken kan hebben?

Alvast bedankt!
OK, met de WiFi dongle krijg ik DLNA aan de praat op de 42LE8500.
Maar bekabeld via ethernet (aanbevolen door LG!) werkt DLNA niet.
Ervaart iemand hetzelfde probleem met firmware versie 03.20.19 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 23:44
lalas schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:06:
[...]

OK, met de WiFi dongle krijg ik DLNA aan de praat op de 42LE8500.
Maar bekabeld via ethernet (aanbevolen door LG!) werkt DLNA niet.
Ervaart iemand hetzelfde probleem met firmware versie 03.20.19 ?
Ik heb mijn LG (met de laatste firmware) gewoon via ethernet aan mijn netwerk gehangen. DLNA werkt gewoon. Ik heb een Synology NAS en moest wel een aanpassing doen in de configuratie van mijn NAS maar het ging toen alleen om de foto's en niet om video of muziek.

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lalas
@generaldusty Thankx voor de reply

Ik heb het inmiddels werkend. Het lag niet aan de firmware, router of software. Maar aan een eminent device welke ik gebruikte voor ethernet over het lichtnet, deze kan blijkbaar geen dlna aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De LX9500 47 inch begint nu wel heel erg goedkoop te worden. >:)
Denk dat de Samsung 46D6500 een stuk beter zal zijn. Net zo mooi (okay, net iets minder mooi dan).

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
SalimRMAF schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:17:
De LX9500 47 inch begint nu wel heel erg goedkoop te worden. >:)
Denk dat de Samsung 46D6500 een stuk beter zal zijn. Net zo mooi (okay, net iets minder mooi dan).
jammer dat die LX9500 55-inch nog steeds niet is gezakt in prijs :(

die samsung is toch edge-lit? hoe kan tie dan beter zijn dan n full led???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De zwartwaarden van de (in ieder geval) D7 en D8 serie, hebben 5/5 sterren gekregen. De zwartwaarde is door Full LED bij de LE8500 ook 5/5, alleen zit je met de banding issues, die de algemene beoordeling van zwartwaarde niet goed doen. :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Laatst online: 30-05-2024
En wat dacht je van de prijs van de LG50PX950(Plasma) onder de 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
Brad Pitt schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:02:
[...]

De tv zal te allen tijde een 1920x1080-signaal weergeven :)
Niet dus...heb nu een htpc met xbmc live aan de tv hangen en ik kom niet verder dan een resolutie van 720x576. Hogere resoluties kan ik niet eens kiezen, ergo: ook xbmc ziet geen 1080p....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
styxz schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:19:
Niet dus...heb nu een htpc met xbmc live aan de tv hangen en ik kom niet verder dan een resolutie van 720x576.
Wat de tv dus gewoon weergeeft op 1920x1080 :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nogal logisch, die pixels zijn er nu eenmaal, en ze moeten toch gevuld worden ;)

Net monteur langs geweest voor de geluidsproblemen. Hij heeft er direct een nieuw moederbord ingezet. Het feit dat de problemen zowel bij de tv-speaker, als bij surround optraden was duidelijk genoeg voor 'm.

Hopelijk is het daar mee opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 18-03-2011 15:46 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
SalimRMAF schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:33:
De zwartwaarden van de (in ieder geval) D7 en D8 serie, hebben 5/5 sterren gekregen. De zwartwaarde is door Full LED bij de LE8500 ook 5/5, alleen zit je met de banding issues, die de algemene beoordeling van zwartwaarde niet goed doen. :|
Hopelijk is dat met de komende generatie "nano LED" niet meer het geval, zie de modellen 55LW7700 en 55LW9500. Helaas zal de prijs in het begin wel erg hoog zijn, en is er geen non 3D TV van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Laatst online: 03-09 08:56
Wat is jullie ervaring van aangesloten PC op een 55LX9500?

Ik heb nu een 3 jaar oude LCD TV, Philips 9000 serie, dus toen het beste wat er was.
Deze TV geeft trage beeldverwerking wat er voor zorgt dat als je een film vanaf de pc kijkt je eerst het geluid hoort op de versterker, en daar achteraan pas het beeld ziet op de TV.

Hoe is dat met deze TV. Zijn er TV's in dit formaat in dezelfde prijs die hier beter voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop sluit ik regelmatig probleemloos aan op een LE8500 met een HDMI-kabel, prachtig beeld. Het geluid loopt via m'n home theatre system zonder vertraging. Zal op een LX9500 hetzelfde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
OK..

Dan hoef ik alleen nog maar de keus te maken tussen de 47LX9500 of de 55LE8500

Ik vind de 55LX9500 toch net iets te duur, ik vraag me alleen af of de LE8500 wel echt net zo goed is als de LX9500 met normaal beeld. De reactie tijd is bijvoorbeeld trager, dus er moet een andere beeldverwerkingsprocessor in zitten.

Hebben de Infinia's trouwens ook een game stand waarbij input lag wordt geminimaliseerd? Dit omdat ik er af en toe ook op wil kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
De 47LX9500 is dan wel gunstig geprijsd nu, maar wil je niet liever even wachten op de nieuwe modellen (ook van andere merken)? Ik bedoel, de LX9500 is nu bijna een jaar op de markt, binnen enkele weken komen er nieuwe types met betere specs (natuurlijk ook wel met een hoger prijskaartje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
mauricedb schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:26:
De 47LX9500 is dan wel gunstig geprijsd nu, maar wil je niet liever even wachten op de nieuwe modellen (ook van andere merken)? Ik bedoel, de LX9500 is nu bijna een jaar op de markt, binnen enkele weken komen er nieuwe types met betere specs (natuurlijk ook wel met een hoger prijskaartje).
Reken daar niet op...

De nieuwe modellen van LG zijn uitgesteld tot 3e kwartaal dit jaar. De 9500/7700 modellen worden blijkbaar gewijzigd naar passieve 3d ipv actieve 3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
De nieuwe modellen van Samsung zitten er nu aan te komen. Die van Sony half april. Heb het ook niet expliciet over nieuwe LG modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Ik heb uiteindelijk de 47LX9500 besteld bij Azerty.

Wel een aardig lange levertijd van 12 werkdagen, maar het is gebleken dat dit ding nauwelijks direct te krijgen is in de winkel. Wel raar, want ik vind dit de beste TV van dit moment.

Ik heb z'n grotere boertje wel kunnen aanschouwen om een idee te krijgen... Maar ja, die is gewoon veel te groot voor mijn woonkamer :)

Als het goed is moet hij ergens volgende week binnen komen... Ik kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
brederodekater schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:20:

Wel een aardig lange levertijd van 12 werkdagen, maar het is gebleken dat dit ding nauwelijks direct te krijgen is in de winkel. Wel raar, want ik vind dit de beste TV van dit moment.

Ik heb z'n grotere boertje wel kunnen aanschouwen om een idee te krijgen... Maar ja, die is gewoon veel te groot voor mijn woonkamer :)

Als het goed is moet hij ergens volgende week binnen komen... Ik kan niet wachten :P
Te groot bestaat (bijna) niet. Alvast veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij hem een week heeft, dan wil hij al weer een grotere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:20:
als hij hem een week heeft, dan wil hij al weer een grotere :)
Heb de mijne nu een aantal weken, maar voorlopig hoef ik nog geen andere hoor :)
Hoewel ik er gigantisch snel aan gewend was (had een 32" hiervoor) is dit echt meer dan groot genoeg voor de kamer waar ie in staat.

Monteur heeft afgelopen vrijdag moederbord vervangen, en so far geen geluidsproblemen meer gehad. Lijkt er dus op dat dat gefixed is d:)b

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
dan maar hopen dat de levertijd 12 dagen zal zijn wordt moeilijk deze te leveren weet dat van een kennis van mij, en de 55 inch te groot zit op 5meter 55 inch te kijken en je went er zo aan
brederodekater schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:20:

[ Voor 6% gewijzigd door karper34 op 24-03-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoe zit het met Tmobile shop ofzo? En met de actie van een gratis 3d camera? :o

Ben erg aan het twijfelen nu...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
karper34 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:16:
dan maar hopen dat de levertijd 12 dagen zal zijn wordt moeilijk deze te leveren weet dat van een kennis van mij, en de 55 inch te groot zit op 5meter 55 inch te kijken en je went er zo aan

[...]
Weet je toevallig waarom de levering zo stug verloopt? Het viel mij gewoon op dat praktisch geen enkele winkel dit model heeft staan... Vaak alleen de vorrige generaties :/

Ik zit zelf een meter of 4 van de TV af. Ik heb op dit momen een 37inch JVC staan, dus dit zal een wereld van verschil zijn. Ik kan vooral niet wachten om mijn MC op full HD aan te sluiten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Wordt gehaald uit Korea dus dat wordt wachten op levering geduld is een schone zaak in deze
brederodekater schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:33:
[...]

Weet je toevallig waarom de levering zo stug verloopt? Het viel mij gewoon op dat praktisch geen enkele winkel dit model heeft staan... Vaak alleen de vorrige generaties :/

Ik zit zelf een meter of 4 van de TV af. Ik heb op dit momen een 37inch JVC staan, dus dit zal een wereld van verschil zijn. Ik kan vooral niet wachten om mijn MC op full HD aan te sluiten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb vandaag mijn 42LE8500 binnen, echt een pracht scherm! Alleen ik krijg mijn XBox 360 er niet op aan de praat, welke HDMI poort ik ook probeer hij zegt steeds dat er geen connectie is. Maar de TV ziet wel dat er 'iets' aan hangt.

Als ik mijn monitor via DVI->HDMI aan mijn 360 koppel heb ik wél gewoon beeld. Heb al de instellingen gewijzigd in de console settings maar niets mag helaas baten. Als ik de console aansluit via bijv. Scart op de TV werkt hij wel gewoon.

Zie ik iets over het hoofd? Zijn LG TV's kieskeurig wat betreft apparaten op de HDMI poorten?

Heb nog een andere HDMI kabel direct naar m'n PC lopen, en hiermee kijk ik nu gewoon films e.d. op de TV.

Heel vreemd dus. Komt iemand dit bekend voor?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Gerard v.d. Horst schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:48:
[...]
De nieuwe modellen van LG zijn uitgesteld tot 3e kwartaal dit jaar. De 9500/7700 modellen worden blijkbaar gewijzigd naar passieve 3d ipv actieve 3d.
http://ces.cnet.com/8301-32254_1-20027259-283.html :
Update March 18, 2011 LG has announced that these models, along with the LW7700 series, will use passive 3D technology and not active, as was originally indicated at CES 2011. Also, their release dates have been pushed back to the third quarter of the year. LG will not release any LED-based TVs in 2011 with active 3D, and these two Nano series will be the first LGs in 2011 with full-array local dimming backlights. We expect to hear more details closer to the products' launch.
Nou ben ik erg blij om te horen dat deze passive krijgt, daar ik van het pro-passive kamp ben.
Maar, wachten tot Q3 |:( gaat niet gebeuren...

Had in eerste instantie de le8500 op het oog, maar bij bekijken in de winkel vond ik de rand toch echt te dik. Nu aan het oriënteren wat het dan wel moet worden. lx9500, samsung d8000 of toch wat anders. Iets met bomen en een bos; tips uiteraard welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wow!

Uitgesteld, pfffff :o

Ik heb 2 vraagjes:

-KUN je de Ziggo CAM gebruiken op de LX9500? Hij is wss niet gecertificeerd, maar werkt het (goed?) En zo ja: met welke CAM?

-Kun je de digitale zenders gaan Sorteren? Dus dat RTL4 HD straks op nummertje 4 staat, ipv 69 ofzo. En zo ja, kan dat zowel met de LE85 als de LX95? :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
B3U5 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:27:
[...]

[...]

Nou ben ik erg blij om te horen dat deze passive krijgt, daar ik van het pro-passive kamp ben.

Had in eerste instantie de le8500 op het oog, maar bij bekijken in de winkel vond ik de rand toch echt te dik. Nu aan het oriënteren wat het dan wel moet worden. lx9500, samsung d8000 of toch wat anders. Iets met bomen en een bos; tips uiteraard welkom.
Ik zag dat die Samsung D8000 serie op basis van Edge-lit is gemaakt. Is het vandaag de dag nog wel verstandig om Edge-lit te overwegen?

Dit is 1 van de redenen dat ikzelf voor de LX9500 ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
Ik wil graag andere ( lees, oudere ) firmware flashen in mijn Infinia 42LE8500, alleen zodra ik dan wil updaten middels een USB stick geeft hij aan dat de firmware ouder is dan de versie die geinstalleerd staat. Hoe kan ik het toch forceren dat ik oudere fw kan flashen, mensen met ervaring toevallig?

Bovenstaande wil ik proberen om - hopelijk - weer beeld te krijgen vanuit mijn X-Box 360 op de LG, zoals ik ook aantal posts hierboven staat.

Geeft namelijk op elke HDMI poort aan 'no signal', terwijl HDMI vanaf PC gewoon werkt!

Ook is het heel apart dat ik gewoon beeld heb op mijn Dell monitor vanaf de 360, tevens aangesloten met HDMI.

Het lijkt erop alsof de LG TV kieskeurig is met aangesloten apparten oid. Vanavond even de consoles van een vriend ( 360+PS3 ) proberen om te kijken of deze wel werken.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lopke
NLuna schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:06:
Ik wil graag andere ( lees, oudere ) firmware flashen in mijn Infinia 42LE8500, alleen zodra ik dan wil updaten middels een USB stick geeft hij aan dat de firmware ouder is dan de versie die geinstalleerd staat. Hoe kan ik het toch forceren dat ik oudere fw kan flashen, mensen met ervaring toevallig?

Bovenstaande wil ik proberen om - hopelijk - weer beeld te krijgen vanuit mijn X-Box 360 op de LG, zoals ik ook aantal posts hierboven staat.

Geeft namelijk op elke HDMI poort aan 'no signal', terwijl HDMI vanaf PC gewoon werkt!

Ook is het heel apart dat ik gewoon beeld heb op mijn Dell monitor vanaf de 360, tevens aangesloten met HDMI.

Het lijkt erop alsof de LG TV kieskeurig is met aangesloten apparten oid. Vanavond even de consoles van een vriend ( 360+PS3 ) proberen om te kijken of deze wel werken.
Firmware vanaf usb forceerd laden gaat als volgt;
In het menu scherm verplaats je de cursor naar opties (links onder).
NIET op OK drukken, maar 7 maal de FAV toets.
Nu krijg je de vraag om de oude firmware te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
lopke schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:54:
[...]

Firmware vanaf usb forceerd laden gaat als volgt;
In het menu scherm verplaats je de cursor naar opties (links onder).
NIET op OK drukken, maar 7 maal de FAV toets.
Nu krijg je de vraag om de oude firmware te gebruiken.
Dank, kan ik eens gaan proberen dan! Al is het eigenlijk niet meer nodig; heb gisteren namelijk een nieuwe 360 Slim aangeschaft, welke gelukkig wél gewoon werkt :)

Oude 360 Elite ga ik maar verkopen.. HDMI is namelijk gewoon intact, werkt op diverse schermen alleen niet met mijn Infinia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B3U5 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:27:
[...]

[...]

Ik zou eens goed naar de LW6500 kijken, dat is ook een passive tv.

En die zou wel op korte termijn moeten komen volgens de berichten. Verwachting is april :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:58:
[...]

En die zou wel op korte termijn moeten komen volgens de berichten. Verwachting is april :)
Ik zag ook de 47LW4500 op de site waar je keurig kiezen kan. En voor een prijs van net iets meer dan 1000 euro heb je in mijn ogen een prachtige tv, die als de specs op de webwinkels niet liegen in staat moet zijn en heel veel beeldkwaliteit te leveren voor die euro's.
Kan alleen nauwelijks iets over dit type vinden, het lijkt een een lw6500 zonder internet features, maar wie kan me er meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
zie hier de omschrijving van lw 6500

http://www.avblog.nl/lg-l...-te-mooi-om-waar-te-zijn/
simsim schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:50:
[...]

Ik zag ook de 47LW4500 op de site waar je keurig kiezen kan. En voor een prijs van net iets meer dan 1000 euro heb je in mijn ogen een prachtige tv, die als de specs op de webwinkels niet liegen in staat moet zijn en heel veel beeldkwaliteit te leveren voor die euro's.
Kan alleen nauwelijks iets over dit type vinden, het lijkt een een lw6500 zonder internet features, maar wie kan me er meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit dit bericht:
3D tv ‘zonder bril’ zit er ook aan te komen -maar de vraag is hoe lang het nog duurt voordat de beeldkwaliteit op het zelfde niveau staat – of beter is – als de huidige 3D tv’s met bril, inclusief resolutie, scherpte, helderheid en inkijkhoek.

Daar wacht ik op, scheelt een hoop gedoe met brillen. Tot die tijd geniet ik van het prachtige beeld wat mijn 47LE8500 geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:08:
[...]

Uit dit bericht:
3D tv ‘zonder bril’ zit er ook aan te komen -maar de vraag is hoe lang het nog duurt voordat de beeldkwaliteit op het zelfde niveau staat – of beter is – als de huidige 3D tv’s met bril, inclusief resolutie, scherpte, helderheid en inkijkhoek.

Daar wacht ik op, scheelt een hoop gedoe met brillen. Tot die tijd geniet ik van het prachtige beeld wat mijn 47LE8500 geeft.
Die 47LW4500 kost zelfs iets minder dan jouw 47LE8500 en als die nieuwe LW series minstens zo'n mooi 2D beeld kan geven dan is de Cinema 3D optie een hele leuke "gratis" extra feature lijkt me!

[ Voor 32% gewijzigd door simsim op 30-03-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:08:
[...]

Uit dit bericht:

Samsung en Sony hebben aangegeven dat ze verwachten dat je als consument pas echt zonder bril 3d kunt kijken over +/- 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
47LX 9500 is niet meer leverbaar zie ik op de site bij Azerty
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:33:
[...]
Te groot bestaat (bijna) niet. Alvast veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simsim schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:11:
[...]

Die 47LW4500 kost zelfs iets minder dan jouw 47LE8500 en als die nieuwe LW series minstens zo'n mooi 2D beeld kan geven dan is de Cinema 3D optie een hele leuke "gratis" extra feature lijkt me!
Passief 3D heeft maar de helft van de resolutie dan actief 3D. Om de twee beelden tegelijkertijd weer te geven, worden de oneven beeldlijnen gebruikt voor het linkerbeeld, en de even voor het rechter (of andersom). In plaats van 1920 x 1080 krijg je dus maar 1920 x 540 pixels.

Een ander probleem met passief 3D is dat specifieke 3D paneel minder geschikt is om 2D mee te kijken, en dat de inkijkhoek minder groot is dan bij actieve 3D tv’s.

Het blijft een passief 3D scherm met de nodige haken en ogen. Daarom verwacht ik zeker geen beter 2D beeld dan de LE8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Ik zit naar een 50PX950n of 55LX9500 te kijken, en omdat ik een eind (+100Km) ga verhuizen ben ik zeer geïnteresseerd naar de Skype functie die erop zou moeten zitten volgens diverse webwinkeliers.

LG een mailtje gestuurd maar die komen enkel met standaard mailtjes terug wat vrij te vertalen is naar "ik weet het niet, en val me hiermee niet meer lastig".

Dus een oproepje, wie weet hoe het met skype zit op die LG's en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Moet passen op je Skype vraag. Ik kijk zelf ook naar deze twee Infinia's. Begin me steeds meer af te vragen of ik het grote prijsverschil wel kan rechtvaardigen. Mag ik vragen wat jouw overwegingen zijn voor de een en de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Zelf neig ik meer naar de plasma want die zou minder last hebben van crosstalk. Maar de 55LX9500 vind ik dan weer iets mooier omdat deze een zeer dunne bezel heeft. Het belangrijkste is de beschikbaarheid (de 60PX950n is prijs technisch gelijk aan de 55LX9500), want ze staan in nederland op de discontinued products-list en de klantenservice van LG kan niet uitleggen waarom dit is. In andere landen om ons heen waar de px950n serie volgens mij beter bekend staat als de PX990 staat deze nog wel bij de actuele. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de PX950 niet ziggo-gecertificeerd is..

Mocht iemand ander dit weten wat de exacte toedracht is, post het ff.

PS. Skype zou in de Netcast service moeten zitten.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
Dank voor je feedback. 60" is voor mij te groot, dus voor mij is het verschil ongeveer €900. Zou mijn eerste plasma zijn en ben nog wat huiverig voor de image retention. Eens wat betreft de looks (bezel) van de LX9500, erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:25:
[...]

[i]Passief 3D heeft maar de helft van de resolutie dan actief 3D. Om de twee beelden tegelijkertijd weer te geven, worden de oneven beeldlijnen gebruikt voor het linkerbeeld, en de even voor het rechter (of andersom). In plaats van 1920 x 1080 krijg je dus maar 1920 x 540 pixels.
Dit is op afstand niet echt te zien.
Je ziet dit door de tussenliggende lijnen als je minder dan 2 meter afstand van de tv afzit.
Wat bij shutterglass juist zo dicht mogelijk bekeken moet worden, heb je bij passieve 3d een minimale kijkafstand nodig.
ik ben zeer benieuwd hoe de nieuwe LG tv's worden

Eerst was ik van plan om een 47LW6500 tv te bekijken, maar nu alle 3d tv's passieve 3d gaan worden ben ik meer geïnteresseerd in de 47LW9500

Ik heb van LG te horen gekregen dat de tv's al in mei 2011 komen, maar aangezien andere berichten van 3de kwartaal twijfel ik hier sterk aan.
Maar LG zal niet al te lang moeten wachten, anders heb je een grote kans dat er veel mensen voor de nieuwe Samsung tv's gaan

Even voor diegene die geïnteresseerd zijn hier wat lees en kijkvoer..

YouTube: LG LW6500: menu a schermo
YouTube: LG LW6500: Smart TV e Netcast

LW9500 http://www.lg.com/ca_en/p...LW9500-Spec_Sheet_ENG.pdf
LW6500 http://www.lg.com/ca_en/p...-Spec_Sheet_ENG_Final.pdf
LW5600 http://www.lg.com/ca_en/p...-Spec_Sheet_ENG_Final.pdf

YouTube: LG Cinema 3D Demo at CES 2011
YouTube: LG Cinema 3D explained at CES 2011
YouTube: LG LW5600 TV at CES 2011 - Which first look review
YouTube: Nano LED explained: LG Canada @ CES 2011

http://www.lg.com/us/tv-a...ns/LG-led-tv-47LW5600.jsp
http://www.lg.com/us/tv-a...ces-product/LG-LW6500.jsp

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1301662476
Ik hoop dat de LW9500 een iets betere test krijgt

Het schijnt te zijn dat alle LED tv's passieve 3d tv's worden.
En dat de plasma tv's actieve 3d tv's worden

Ik denk dat ik even genoeg heb neergezet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
Dank voor je post hierboven. Ik zit enorm te worstelen ...., plasma of lcd/led, 3d of niet. Ben erg gecharmeerd van het Infinia design, dat staat vast en ben geen die-hard pixelfreak. Bij nader inzien zie ik ons nog niet met een brilletje in de kamer zitten en daarom ontwikkel ik een voorkeur voor de 55LE8500. Wat ik me naar aanleiding van de post hierboven nog afvraag is of de verwachting is dat de prijzen van de bestaande Infinia modellen op korte termijn zullen gaan dalen. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:58:
[...]

Ja maar de lw6500 heeft edge-led... en niet full (nano) led.
smoldersonline schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
Dank voor je post hierboven. Ik zit enorm te worstelen ...., plasma of lcd/led, 3d of niet. Ben erg gecharmeerd van het Infinia design, dat staat vast en ben geen die-hard pixelfreak. Bij nader inzien zie ik ons nog niet met een brilletje in de kamer zitten en daarom ontwikkel ik een voorkeur voor de 55LE8500. Wat ik me naar aanleiding van de post hierboven nog afvraag is of de verwachting is dat de prijzen van de bestaande Infinia modellen op korte termijn zullen gaan dalen. Enig idee?
Heb je hem al in de winkel bekeken? Het beeld is fantastisch, maar ik ben verder gaan zoeken toen ik hem eenmaal in de winkel zag. Wát een verschil met de nieuwe samsung serie als het op de bezel (belijsting aankomt). Het is natuurlijk maar net hoe zwaar je er aan tilt, maar het lijkt me wel de moeite waard om even in een winkel te gaan kijken alvorens je een dergelijk bedrag uitgeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem al in de winkel bekeken? Het beeld is fantastisch, maar ik ben verder gaan zoeken toen ik hem eenmaal in de winkel zag. Wát een verschil met de nieuwe samsung serie als het op de bezel (belijsting aankomt).
Bedoel je dat de LG beter is of dat de Samsung beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoldersonline schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:04:
Als je zit te twijfelen, zou ik persoonlijk altijd voor een tv met 3d mogelijkheden gaan.
Eenmaal aangekocht ga je je tv niet zo heel snel weer vervangen.
En het 2d beeld van de nieuwe Lg tv's schijnt gewoon goed te zijn.
Vooral met HD.
En een passieve tv gebruikt hele lichte en vooral goedkope brilletjes.
Deze heb je bij wijze al als je naar de bioscoop bent geweest en naar een 3d film hebt gekeken.
Ben je geen pixelfreak, nou dan zou ik voor de comfortabele brillen gaan

Plasma verbruikt natuurlijk ook veel meer als een LED tv, en persoonlijk zou ik nooit meer voor een LCD tv gaan

ps, de nieuwe Philips easy 3d tv´s gaan de zelfde panelen gebruiken die in de nieuwe LG tv´s zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
Ik heb de Samsung nog niet in levende lijve gezien, maar denk dat ik dat ook beter niet kan doen. Op plaatjes ziet het inderdaad heel erg fraai uit, maar helaas: money does matter (in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoldersonline schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:12:
Ik heb de Samsung nog niet in levende lijve gezien, maar denk dat ik dat ook beter niet kan doen. Op plaatjes ziet het inderdaad heel erg fraai uit, maar helaas: money does matter (in mijn geval).
Ik vind de Samsung zelf ook een super ontwerp.
Maar ik vind de actieve shutter een nadeel, passief is minder hoofdpijn gevoelig.
Dit natuurlijk als je voor een 3d model zou gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
Weer dank voor de feedback. @proo, als je hierboven refereert naar "de nieuwe Lg tv's" heb je waarschijnlijk het oog op de modellen die binnenkort in de winkel komen. Ik heb een beperkt budget (gekregen van m'n misses) en ben bang dat die nieuwe (2d of 3d) niet gaan passen. Had eigenlijk een stille hoop dat de bestaande Infinia's (zoals de 55LE8500) door de introductie nog wat in prijs zouden zakken. Mmm, dit wordt een zware bevalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Passief 3D zou ik niet doen. Minder grote kijkhoek bij normaal TV kijken en slechtere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squatjj schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:49:
Passief 3D zou ik niet doen. Minder grote kijkhoek bij normaal TV kijken en slechtere resolutie.
volgens mij is dit echt niet van toepassing op de aankomende modellen.
In de hierboven genoemde test zie je dat de kijkhoek prima is.
En de lagere resolutie geldt alleen als je 3d kijkt, maar of dit opvalt moet je in het echt zien.
De rest is gewoon in FullHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Wie weet of er bij de LG 55LX9500 s/pdif passthrough audio mogelijk is?
Ik zit namelijk met het volgende:

- Als ik mijn UPC Media box via digitale optische audio rechtstreeks aansluit op mijn versterker komt er gewoon een Dolby Digital signaal binnen.
- Als ik mijn UPC box via HDMI op mijn LG tv aansluit, en via de digitale audio uitgang de tv aansluit op de versterker, wordt er een PCM signaal uitgevoerd. Er komt op mijn versterker dus ook geen Dolby Digital signaal binnen.

In de instellingen kan ik de audio doorvoor op Automatisch, of op PCM instellen. In beiden standen gooit hij er gewoon een PCM signaal uit..

Waarom ik dit vraag is omdat ik straks mijn PC via HDMI 1.4 wil aansluiten op de LG tv zodat ik ook 3D blu ray vanaf de computer kan kijken. Ik wil dan wel ook gebruik kunnen maken van DTS HD master audio. De TV moet dan wel pass-through ondersteunen, en niet zelf het DTS HD master audio signaal decoderen (voor zover de LG dat uberhaupt kan) en dan als PCM signaal per kanaal gaan doorsturen naar de versterker.

Hebben jullie nog tips hoe ik straks 3D beeld op mijn PC kan krijgen en DTS HD master audio naar mijn versterker.

Owja.. ik kan de HDMI ook rechtstreeks op mijn AV versterker aansluiten, echter is mijn versterker nog maar HDMI 1.3 en zal hij dus niet met het 3D signaal (HDMI 1.4) om kunnen gaan...

[ Voor 6% gewijzigd door nils_vdg op 05-04-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Oeh, moeilijk.. misschien werkt een splitter aan het eind? 1 HDMI die naar je receiver gaat voor het geluid, en 1 voor het beeld? :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils_vdg schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:17:
Wie weet of er bij de LG 55LX9500 s/pdif passthrough audio mogelijk is?
Ik zit namelijk met het volgende:

- Als ik mijn UPC Media box via digitale optische audio rechtstreeks aansluit op mijn versterker komt er gewoon een Dolby Digital signaal binnen.
- Als ik mijn UPC box via HDMI op mijn LG tv aansluit, en via de digitale audio uitgang de tv aansluit op de versterker, wordt er een PCM signaal uitgevoerd. Er komt op mijn versterker dus ook geen Dolby Digital signaal binnen.

In de instellingen kan ik de audio doorvoor op Automatisch, of op PCM instellen. In beiden standen gooit hij er gewoon een PCM signaal uit..

Waarom ik dit vraag is omdat ik straks mijn PC via HDMI 1.4 wil aansluiten op de LG tv zodat ik ook 3D blu ray vanaf de computer kan kijken. Ik wil dan wel ook gebruik kunnen maken van DTS HD master audio. De TV moet dan wel pass-through ondersteunen, en niet zelf het DTS HD master audio signaal decoderen (voor zover de LG dat uberhaupt kan) en dan als PCM signaal per kanaal gaan doorsturen naar de versterker.

Hebben jullie nog tips hoe ik straks 3D beeld op mijn PC kan krijgen en DTS HD master audio naar mijn versterker.

Owja.. ik kan de HDMI ook rechtstreeks op mijn AV versterker aansluiten, echter is mijn versterker nog maar HDMI 1.3 en zal hij dus niet met het 3D signaal (HDMI 1.4) om kunnen gaan...
Kan jouw computer al 3d aan, of heeft het alleen een bluray speler?
Als je DTS HD wilt beluisteren zal je de mogelijkheid van bitstream moeten hebben, anders krijg je dit niet te horen.
Een splitter is volgens mij onmogelijk om te gebruiken
Wat je wel kan doen is je HDMI kabel op de tv aan te sluiten, en dan een optische aansluiting naar je versterker te maken.
Maar een optische kabel kan geen bitstream verzenden volgens mij, dus zal je altijd Dolby D krijgen.
En je UPC box heeft zeker geen DTS HD, dit krijg je bij lange na niet aangeleverd door UPC
(Even door sparen voor een PS3, dan is je probleem opgelost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:12:
[...]

Kan jouw computer al 3d aan, of heeft het alleen een bluray speler?
Met HDMI 1.4 of Ati HD3D zometeen wel.
Als je DTS HD wilt beluisteren zal je de mogelijkheid van bitstream moeten hebben, anders krijg je dit niet te horen.
Een splitter is volgens mij onmogelijk om te gebruiken
Wat je wel kan doen is je HDMI kabel op de tv aan te sluiten, en dan een optische aansluiting naar je versterker te maken.
Dit is dus precies wat is al had beschreven wat ik al geprobeerd had (alleen dan vanaf de UPC box en niet vanaf de PC). Het Dolby Digital signaal wat wordt uitgezonden wordt als een PCM signaal aan de versterker aangeboden, en niet als een Dolby Digital of DTS signaal.
Maar een optische kabel kan geen bitstream verzenden volgens mij, dus zal je altijd Dolby D krijgen.
En je UPC box heeft zeker geen DTS HD, dit krijg je bij lange na niet aangeleverd door UPC
(Even door sparen voor een PS3, dan is je probleem opgelost)
Dat de UPC geen DTS HD kan zenden is zeker wel bekend, maar dat staat er ook niet ;)
En een PS3 is zeker niet de oplossing, want deze is toch geen HDMI 1.4? Dan kan ik toch nog steeds geen Blu-Ray 3D afspelen? Ik zie het voordeel van een PS3 hier boven een PC niet.

En als hij wel HDMI 1.4 heeft, hoe krijg ik dan DTS HD naar de versterker (die slechts hdmi 1.3 heeft) en 3d beeld naar mn tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de UPC geen DTS HD kan zenden is zeker wel bekend, maar dat staat er ook niet ;)
En een PS3 is zeker niet de oplossing, want deze is toch geen HDMI 1.4? Dan kan ik toch nog steeds geen Blu-Ray 3D afspelen? Ik zie het voordeel van een PS3 hier boven een PC niet.

En als hij wel HDMI 1.4 heeft, hoe krijg ik dan DTS HD naar de versterker (die slechts hdmi 1.3 heeft) en 3d beeld naar mn tv?
Een PS3 heeft juist de mogelijkheid van 3d, het is een hele goede bluray speler die erg vaak een nieuwe firmware krijgt.
Dus ja een PS3 heeft hdmi 1.4

Je zal alleen de speler direct op de tv moeten aansluiiten, en dan vanaf de tv naar de receiver.
Of je moet de computer rechtstreeks aan de tv hangen en dan het geluid van de tv naar de receiver.
Maar HD audio kan alleen worden verstuurd via HDMI, dus zal je het moeten doen met dolby D, DTS of pcm

maar hoe speel jij dan een 3d bluray af op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Met Cyberlink Power DVD Ultra 10 mark II.
Bron is een back-up (iso) vanaf een virtuele Blu-ray speler via Deamon Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:00:
[...]

Een PS3 heeft juist de mogelijkheid van 3d, het is een hele goede bluray speler die erg vaak een nieuwe firmware krijgt.
Dus ja een PS3 heeft hdmi 1.4
Nope, de PS3 heeft geen HDMI 1.4. Alleen maar 1.3.

Wanneer je een 1080P game speelt, is de FPS beperkt. (Door HDMI 1.3) En wanneer je een 3D BluRay afspeel, dan speelt ie hem af in 720P. WIl je 1080P, dan mis je de DTS-HD+TrueHD formaten. :'(

[ Voor 31% gewijzigd door SalimRMAF op 05-04-2011 23:06 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:01:
[...]

Bedoel je dat de LG beter is of dat de Samsung beter is?
Ik bedoel dat ik de samsung bezel veel mooier vond. Met name de d8000.
Doe mij een lg in een samsung design en ik ben om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krigen we hele andere type LG tv's
Het staat nu ook op de website van LG

http://www.lg.com/nl/tv-a...G-led-lcd-tv-42LW650S.jsp

Niet alle tv's krijgen Cinema 3d

http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/televisie/index.jsp

prijs is ook al bekend, en tv is leverbaar.
Maar zou dit om de Nederlandse uitvoering gaan, of is het een geïmporteerde versie

http://www.electroworldhe...50saeu-8808992119845.html
http://www.electroworldhe...50saeu-8808992118619.html

Als ik dit prijsverschil tov van de Samsung D8000 zie, is het toch wel een heel groot prijsverschil.
Bedenkend dat je bij de Samsung nog extra brillen erbij moet kopen (in mijn geval min 2 stuks) is het prijsverschil rond de 7 a 800 euro.
En dat vind ik wel heel erg veel

het vreemde is dat de 47inch uitvoering nog niet op de LG website staat

PS dit zie ik op het Engelse LG forum
Dit is iemand van LG
http://www.avforums.com/forums/14419058-post208.html

Afwachten maar

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Gisteren mijn 37LE7510 binnen gekregen, via IBood.

Heb een probleem met mijn audio.
Kabel uitzending gaat goed maar ik heb geen geluid op mijn hifi instalatie via netcast. Geluid op netcast doet

Ik heb de nieuwste firmware: 03.20.19 en audio via tulp van scart aangesloten (andere mogelijkheid bestaat niet voor stereo tulp out?).

Iemand bekend met dit probleem en hoe dit op te lossen is?

Ik moet mijn optical kabel nog binnen krijgen, mogelijk is dan het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Was toch allang bekend, dat de LW9500 niet meer actief zou zijn, maar passief. :) En dat de LW7700 is geannuleerd. Maar hij staat al wel op kieskeurig lol.

Wat ik raar vind, is dat de 47LX9500 al voor 1199 euro te koop is! >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
SalimRMAF schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:06:
Wat ik raar vind, is dat de 47LX9500 al voor 1199 euro te koop is! >:)
€ 1229,98 incl. verzendkosten ;)

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Nu online

SalimRMAF

SpaceX - 4K

TUX2 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 19:18:
[...]

€ 1229,98 incl. verzendkosten ;)
}:|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
Graag ontopic blijven dit gaat over de Infinia serie
Shifty-PK schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:33:

Kabel uitzending gaat goed maar ik heb geen geluid op mijn hifi instalatie via netcast. Geluid op netcast doet

Ik heb de nieuwste firmware: 03.20.19 en audio via tulp van scart aangesloten (andere mogelijkheid bestaat niet voor stereo tulp out?).

Ik moet mijn optical kabel nog binnen krijgen, mogelijk is dan het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
karper34 schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:15:
Graag ontopic blijven dit gaat over de Infinia serie
[...]
Waarom denk je dat het geen infinia is?

Gebruikt iedereen audio van netcast via optical naar hifi met succes?

[ Voor 14% gewijzigd door Shifty-PK op 10-04-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heet de LW6500 serie in NL, toevallig anders?
Ik zag deze namelijk staan op de website van LG:
http://www.lg.com/nl/tv-a...-led-lcd-tv-42LW650S.jsp#

En daar gebruike ze dan dus het volgende nummer voor dit model: 42LW650S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Shifty-PK schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:33:

Ik heb een soortgelijk probleem met de 37LE7510 van iBood. Bij mij heb ik echter via alle inputs wel geluid op mijn boxenset (3,5mm jackplug op headphone-aansluiting), maar de bass komt totaal niet door. Had ik met mijn vorige LG 22"TV nooit last van. Ik ga nog kijken of een optisch naar RCA converter een oplossing kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:34:
heet de LW6500 serie in NL, toevallig anders?
Ik zag deze namelijk staan op de website van LG:
http://www.lg.com/nl/tv-a...-led-lcd-tv-42LW650S.jsp#

En daar gebruikte ze dan dus het volgende nummer voor dit model: 42LW650S
Ik heb boven ook al de link neergezet.
De bestaande aankondigingen zijn ingetrokken en hebben nieuwe type nummers gekregen
Dit omdat de duurdere modellen eerst wel actieve 3D zou krijgen
b.v. vervalt de LW7700.
Er komt in September een nieuwe tv voor in de plaats.
in Engeland wordt deze al aangekondigd als LW980T, in 47 en 55inch

Kijk ook eens op: http://www.avforums.com/forums/lg-forum/

http://www.lg.com/us/tv-a...rlgtvs/cinema3d/index.jsp
http://www.review-tvs.com/lg/lg-55lw5600-review/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Joen schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:51:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem met de 37LE7510 van iBood. Bij mij heb ik echter via alle inputs wel geluid op mijn boxenset (3,5mm jackplug op headphone-aansluiting), maar de bass komt totaal niet door. Had ik met mijn vorige LG 22"TV nooit last van. Ik ga nog kijken of een optisch naar RCA converter een oplossing kan bieden.
Wat bedoel je met die 3.5mm aansluiting? Gebruik je deheadphone aansluiting van de tv om aan te sluiten op je stereo?

Er zat een 3.5mm met 4 contacten verloopstukje bij de tv die naar 3x tulp ging (video en 2x audio) maar daar kreeg ik ook geen geluid op als ik daar de 2 tulp stekkers naar stereo op aansloot.

Gisteren ook zitten worstelen met digitale televisie; kon de zender niet sorteren. Volgens mij is het nu gelukt door eerst land op zweden te zetten, daarna krijg je de keuze om automatische zenderindeling te gebruiken. Als je dit uit zet, en vervolgens weer terug naar nederlands gaat kan je ze wel zelf sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Shifty-PK schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:47:
[...]

Wat bedoel je met die 3.5mm aansluiting? Gebruik je deheadphone aansluiting van de tv om aan te sluiten op je stereo?
Min of meer. Geen stereo-installatie, maar een Logitech 2.1 boxenset.
Er zat een 3.5mm met 4 contacten verloopstukje bij de tv die naar 3x tulp ging (video en 2x audio) maar daar kreeg ik ook geen geluid op als ik daar de 2 tulp stekkers naar stereo op aansloot.
Ik had alleen 2 kabeltjes met 3,5mm jackplug voor Compositie+stereo en Compononent. Beiden zijn alleen voor invoer naar de televisie toe ipv uitvoer vanaf de televisie. Ik zie mij genoodzaakt iets te proberen met de optische uitgang.

Hebben anderen trouwens er ook last van dat het geluid regelmatig trager is dan het beeld? De lipsync is er regelmatig niet helemaal... :/
Gisteren ook zitten worstelen met digitale televisie; kon de zender niet sorteren. Volgens mij is het nu gelukt door eerst land op zweden te zetten, daarna krijg je de keuze om automatische zenderindeling te gebruiken. Als je dit uit zet, en vervolgens weer terug naar nederlands gaat kan je ze wel zelf sorteren.
Kun je niet met favorieten indelen oid? Ik zelf ben overigens best tevreden met de standaard Digitenne indeling. :) Nu nog via een losse Digitenne tuner, maar een CAM-module + smartcard is onderweg. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:23:
[...]

Ik heb boven ook al de link neergezet.
De bestaande aankondigingen zijn ingetrokken en hebben nieuwe type nummers gekregen
Dit omdat de duurdere modellen eerst wel actieve 3D zou krijgen
b.v. vervalt de LW7700.
Er komt in September een nieuwe tv voor in de plaats.
in Engeland wordt deze al aangekondigd als LW980T, in 47 en 55inch

Kijk ook eens op: http://www.avforums.com/forums/lg-forum/

http://www.lg.com/us/tv-a...rlgtvs/cinema3d/index.jsp
http://www.review-tvs.com/lg/lg-55lw5600-review/
aah, nice.

betekent dat, dat de LW650S model, momenteel het meest geadvanceerde model zal zijn.

Want de nano modellen komen dan pas in september of zo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Joen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:16:
[...]
Min of meer. Geen stereo-installatie, maar een Logitech 2.1 boxenset.

[...]

Ik had alleen 2 kabeltjes met 3,5mm jackplug voor Compositie+stereo en Compononent. Beiden zijn alleen voor invoer naar de televisie toe ipv uitvoer vanaf de televisie. Ik zie mij genoodzaakt iets te proberen met de optische uitgang.

Hebben anderen trouwens er ook last van dat het geluid regelmatig trager is dan het beeld? De lipsync is er regelmatig niet helemaal... :/

[...]
Kun je niet met favorieten indelen oid? Ik zelf ben overigens best tevreden met de standaard Digitenne indeling. :) Nu nog via een losse Digitenne tuner, maar een CAM-module + smartcard is onderweg. :Y)
Wat betreft je afwezigheid van de bass, zou dit niet kunnen komen door headphone aansluiting?

De scart heeft dus ook audio-out, ik heb een stekker die uit de scart 2x audio tulp, video geel en s-video verloopt. Dit zou jij ook kunnen doen; alleen krijg je wss hetzelfde probleem als ik heb: Geen audio hierover via netcast of DNLA.

Ik heb nog verder zitten zoeken over dit probleem maar ik ben het verder nog niet tegen gekomen. Toch raar dat ze geen standaard tulp audio out hebben; blijkbaar moet je eerst een verloop stekker kopen en dan nog werkt het niet goed. Terwijl dat ding wel vol zit met video/audio IN aansluitingen. Toch?

Ik hoop dat optical out alle problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen, dan ben ik in 1 klap af van mijn problemen en direct 5.1 sound.

Digitale televisie heb ik ook via een CAM CI Plus module van @smit draaien; na handmatig instellen van de frequenty etc werkt het, op het gedoe met het sorten van de zenders ná. Enigste wat me opvalt is dat het overschakelen van zender 2 tot 3 seconden duurt; terwijl analoge zenders minder dan een seconde doen. Best jammer.

Favorieten is niet super handig, wat ik bv mis is het kunnen zappen met P+ en P- tussen de favorieten. Als je een volgende favoriet wilt openen moet je dit via de LIST knop doen. Ook kan je in de tv guide alleen je favorieten bekijken. Maar jammer dat zappen niet werkt.

Over lip sync nog geen klachten. Wat wel opvalt is dat geluid van de tv later afspeelt dan de hifi. Waardoor je een soort galm effect krijgt. Zowel met digitale zenders als analoog. Op zich geen probleem want ik gebruik de tv speakers toch niet, maar wel raar.

Laatste puntje waar ik me aan stoor: De schaduw die je ziet van bijvoorbeeld de witte ondertiteling letters op een zwarte achtergrond. heet dit ghosting of bleeding? Vrees dat hier weinig aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Shifty-PK schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:52:
[...]

Wat betreft je afwezigheid van de bass, zou dit niet kunnen komen door headphone aansluiting?
Ik denk het, maar ik had dat probleem met de headphone-aansluiting van mijn vorige LG 22" juist niet.
De scart heeft dus ook audio-out, ik heb een stekker die uit de scart 2x audio tulp, video geel en s-video verloopt. Dit zou jij ook kunnen doen; alleen krijg je wss hetzelfde probleem als ik heb: Geen audio hierover via netcast of DNLA.
Dat heeft geen nut voor audio afkomstig van een apparaat met SCART aansluiting. Het geluid wordt dan niet vanuit de TV ook nog eens uitgaand verstuurd over de SCART aansluiting. Daarnaast is geen geluid over Netcast en DLNA wel een gemis dan inderdaad.
Ik heb nog verder zitten zoeken over dit probleem maar ik ben het verder nog niet tegen gekomen. Toch raar dat ze geen standaard tulp audio out hebben; blijkbaar moet je eerst een verloop stekker kopen en dan nog werkt het niet goed. Terwijl dat ding wel vol zit met video/audio IN aansluitingen. Toch?
Vind ik ook zeer vreemd. Hier op een Samsung LCD op het werk zit wel een tulp uitgang.
Ik hoop dat optical out alle problemen als sneeuw voor de zon doet verdwijnen, dan ben ik in 1 klap af van mijn problemen en direct 5.1 sound.
Hoop ik ook. Heb zelf alleen momenteel niet de financieën om een adapter voor optisch naar RCA aan te schaffen (ik wil geen stereo-installatie met optische ingang aansluiten, maar puur alleen mijn boxen).
Digitale televisie heb ik ook via een CAM CI Plus module van @smit draaien; na handmatig instellen van de frequenty etc werkt het, op het gedoe met het sorten van de zenders ná. Enigste wat me opvalt is dat het overschakelen van zender 2 tot 3 seconden duurt; terwijl analoge zenders minder dan een seconde doen. Best jammer.
Ik heb het afgelopen week met de FTA zenders getest, maar ik merkte dat niet echt op.
Favorieten is niet super handig, wat ik bv mis is het kunnen zappen met P+ en P- tussen de favorieten. Als je een volgende favoriet wilt openen moet je dit via de LIST knop doen. Ook kan je in de tv guide alleen je favorieten bekijken. Maar jammer dat zappen niet werkt.

Over lip sync nog geen klachten. Wat wel opvalt is dat geluid van de tv later afspeelt dan de hifi. Waardoor je een soort galm effect krijgt. Zowel met digitale zenders als analoog. Op zich geen probleem want ik gebruik de tv speakers toch niet, maar wel raar.
Ik denk dat het lipsync probleem hem dan met name daar in zit... Aangezien jij een geluidsinstallatie er aan hebt hangen en nooit je TV speakers gebruikt valt het daar door dus niet zo op.
Laatste puntje waar ik me aan stoor: De schaduw die je ziet van bijvoorbeeld de witte ondertiteling letters op een zwarte achtergrond. heet dit ghosting of bleeding? Vrees dat hier weinig aan te doen is?
Heb ik geen last van.

Excuus voor de mensen die zich storen aan mijn uitgebreide reageren, maar alle punten vind ik zeer nuttig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Zojuist maar even gebeld met de lg helpdesk:

Hij rade me aan hdmi te gebruiken, maar dat heb ik niet op mijn oude stereo.

Probleem volgens hem was dat netcast en dlna digitale signalen zijn en dit niet werkt over scart. Kent iemand dit probleem?
Via hdmi of optical zou het probleem moeten oplossen.

Zojuist even mijn optical verbinding gecontroleerd op mijn audio receiver, staat erop: CD Digital OUT :'( Dat gaat dus ook niet werken. BALEN!

Dan toch maar eens headphones aansluiting gaan proberen... 8)7

Bedenk met net dat er misschien ook HDMI verloop kabels naar audio bestaan, en jawel:
http://www.dealextreme.co...o-cable-1-5m-length-26501
Zou dit werken? Of heb je dan nog steeds een probleem omdat een digitaal signaal wordt verstuurd aan een analoge ontvanger?

[ Voor 25% gewijzigd door Shifty-PK op 12-04-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is wel duurder, maar je kan bij ze hierover wel een vraag stellen.

http://www.allekabels.nl/...udio---Professioneel.html

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Hun antwoord was:

"Het signaal kan alleen via analoge weg worden doorgegeven en niet via de hdmi aansluiting."

Helaas gaat HDMI naar RCA dus niet zomaar werken...jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik heb hetzelfde probleem, heb de tv ook via iBood bestelt, ben er zeer tevreden mee, maar geen ruimte voor mijn geluid helaas.
Mijn versterker ondersteund ook geen digitale audio, dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwe versterker halen :(

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
Idd; dat lijkt voor mij ook de beste oplossing. Was het zowiezo al van plan maar nu blijkt dat de oude stereo gewoon niet lekker gaat werken.

Ik heb het zooitje nu overigens via de headphones aansluiting aangesloten. Geen last van weinig bass; wel moet ik het volume ten op zichte van de andere aansluitingen wel flink opkrikken. Wss nu ook een iets tragere sound output maar daar heb ik mij nog niet aan gestoord.

Ik zag dit apparaat nog overigens:
http://www.dealextreme.co...sound-audio-decoder-44701

Dat zou voor mij ook werken; alleen kan ik dat geld beter steken in een nieuwe versterker.
Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste