Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:53:
[...]
Voor kleuren calibratie moet je dit eens lezen:
bron:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1301662476
Picture preset: Expert1
Backlight 35
Contrast 90
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Color: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema Off
Color gamut Standard
Edge enhancer Off
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Warm
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion On/Off
LED local dimming Off
Dank je wel
Ik heb dit geprobeerd, maar vind eigenlijk de fabriek instellingen mooier.
Het beeld wordt met boven genoemde instellingen wat doffer met de kleuren.
Ik heb de tv nu 1,5 week, er zijn wel wat dingen waarvan je denkt,, mmm kan dat niet beter.
soms heb je met hele snelle bewegingen,dat er een beetje een waas ontstaat, en met een flink geruit gedeelte, of b.v. een pannen dak,
kan je een
beetje last hebben van moire effect.
En met snelle bewegingen zijn heel soms de schuine lijnen niet geheel recht, maar meer een beetje trap gewijs.
Ik sta dan wel met mijn neus dicht bij de tv!!
Ik mag de tv een maand uitproberen, en bij eventuele problemen ruilen voor een ander model.
Nu ben ik vandaag naar een aantal winkels gegaan, dit om te kijken of dit specifiek aan deze tv ligt.
ik dacht dat de 47LW650s misschien een probleem heeft met de horizontale lijnen van het 3d gedeelte, of dat de tv onder mijn specs lag.
ik begon met een LG tv,de 47LX9500.
deze tv ziet er mooi uit,maar heeft precies het zelfde als wat ik met de LW zie.
Ik zie zeker geen verschil tussen dit topmodel en de LW650s.
Daarna naar de nieuwe samsung gegaan, mooi zwart, maar de zelfde nazweem als met mijn LG.
Daarna een panasonic gekeken, maakt echt niets uit, nazweem ook aanwezig.
Daarna een 3d philips tv bekeken, er was een tv in beeld, met daaronder een speaker.
Wat zag ik tot mijn verbazing,het zelfde moire effect in de speaker, het was een speaker met rasterwerk.
daarna zette ik even de 3d bril op die erbij lag.
Nou ik kan 1 ding zeggen...Actieve 3d is echt niets voor mij, ik wordt daar gewoon echt misselijk van.
Ik kreeg er ook hoofdpijn van.
voor mij is het helemaal duidelijk een 47inch scherm laat meer oneffenheden zien als een 37 inch.
Maar ik zal de tv zeker niet inruilen voor een tv met actieve 3d.
na 1,5 week de tv te hebben,ben ik dus weer naar de winkels geweest, ik wist nu precies waar ik op moest letten en wat er was opgevallen aan de LG.
voor mij is de conclusie dat de LG nog steeds een goede keus is geweest.
de problemen die ik zie worden denk ik pas met een 4k scherm opgelost, maar dan moeten er ook 4k uitzendingen zijn.
Voor de twijfelaars, ik zie geen nadelige effecten van de speciale laag op het scherm voor het 3d effect.
Ik heb de LG naast verschillende andere merken gezien, en vind het 2d beeld gewoon even mooi.
En 3D beeld is voor mij gewoon het beste 3d die er op dit moment is.
ik heb ook vandaag de nieuwe samsung tv met 3d gezien, en dan valt direct de crosstalk op die bij LG alleen te zien is al de vertikale hoek te groot wordt.
Werkelijk een verademing om dan weer 3d op een LG te bekijken