Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken de LX9500 te kopen. De prijzen op het internet voor iig de 55inch versie zijn echt ongelofelijk. Ik was net bij de Mediamarkt en daar stond ie te koop voor 2800euro. Scheelt gewoon 1000euro.

Wat ik kan vinden voor negatieve aspecten over de tv op internet is dat er af en toe banding ontstaat, netcast wat traag is en dat de tv veel last heeft van reflectie. Heb ik zelf net ook ondervonden in de winkel. Maargoed, je doet de gordijnen dicht en dat probleem is opgelost neem ik aan?

Wat ik graag zou willen weteb echtr is hoe de 3D is op deze tv. Ik heb het niet kunnen testen, ze hadden de brillen weer eens niet op voorraad. Ongelofelijk vind ik dat, verkoop je tv's maar kun je mensen dus niet laten zien wat ze kopen. Maargoed, hoe is de crosstalk en de kleuren bij het kijken van 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bij plattetv in Breda geweest, Daar hadden ze deze tv
Ik vond het een geweldige tv,
Maar er was zeker crosstalk aanwezig.
Ik heb een film gezien van uit de spaceshuttle, daar was behoorlijk crosstalk aanwezig.
Maar daarna zag ik een tekenfilm, en daarbij was het aanzienlijk minder aanwezig
Qua kleuren kan ik alleen maar zeggen dat het erg mooi is.
De brillen vond ik zelf niet echt lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sta op het punt een 42le8500 te kopen. Enkel zie ik op meerdere fora dat de tv nogal spiegeld. is de reflectie echt zo erg?
Onze woonkamer is op het zuiden gericht en de tv hangt op 2 mtr afstand van het raam.
meestal kijken we 's avonds tv maar in het weekend willen we wel overdag tv kunnen kijken.

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:03:
Ik ben sta op het punt een 42le8500 te kopen. Enkel zie ik op meerdere fora dat de tv nogal spiegeld. is de reflectie echt zo erg?
Onze woonkamer is op het zuiden gericht en de tv hangt op 2 mtr afstand van het raam.
meestal kijken we 's avonds tv maar in het weekend willen we wel overdag tv kunnen kijken.

Graag jullie advies.
Als dr direct zonlicht opvalt kun je het schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:03:

Graag jullie advies.
Zie hier, halverwege voor een foto:
LG Infinia serie

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie snelle reactie.
Back to the drawingboard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 07:56
hier het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4079/4803949409_359fe29b59.jpg

Heb volgende week ook nieuwe tv nodig, en ga hoogstwaarschijnlijk ook de 47LX9500 halen.
Denk dat spiegeling wel mee valt, zeker als je er recht op kijkt. Onder een kijkhoek zoals op het bovenstaande plaatje kan je het idd wel vergeten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik een filmpje van de LX9500 waar iemand volges mij met gordijnen dicht maar wel met lichten aan GT5 zit te spelen. Onder in het zwarte gedeelte kun je gewoon naar jezelf kijken de hele race. Dat is wel ernstig hoor. Hebben mensen die deze tv hebben ook veel last van reflecties?

YouTube: LG 47LX9800 input lag test (GT5 Prologue - PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 16:28
Nu begin ik me toch wat zorgen te maken, morgen wordt onze 55LE8500 bezorgd. In ieder geval geen zon van achteren, dus dat helpt. Alleen kunstlicht van boven, dus dat is denk ik ook goed. Zijn er Infinia gebruikers waar het meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was net even in de Mediamarkt om de LX9500 eens grondig te testen. Had een bluraytje van Pirates of the Carribean mee en heb daar een stukje van bekeken samen met een voor filmpje met verschillende trailers. Zoiets is heel handig dan kan je in een korte tijd veel verschillende soorten films bekijken, zoals animatie, film en natuur films. In eerste instantie vond ik het beeld behoorlijk slecht. Maar na even snel wat tweaken werd het beeld echt super. Snap niet dat die oenen, doen ze allemaal trouwens, die fabrieksinstellingen zo slecht zetten. Gewoon alles op vol komt bij sommige tv's zoals deze helemaal niet ten goede, was veel te vel, veel te hoog contrast. Voor natuurfilms is dat een no go, animatie kan dat wel hebben bv. Dat is ook de reden trouwens dat je zowat op alle tv's animatie filmpjes ziet. Heel onhandig want dat zie je natuurlijk lang niet zo vaak.

Maargoed, ik had ook even op de reflectie gelet. Gister was ik bij de BCC daar stond de LE8500 vlak voor een raam en de zon scheen en dat was echt niet te doen. Maar nu was ik in de Mediamarkt en de LX9500 heeft volges mij hetzelfde glas als de LE8500 en die tv stond niet bij een raam maar dr waren wel overal lichten, hoewel niet recht voor de tv, ik denk dat dat heel belangrijk is. Als je licht of een raam voor die tv hebt zitten, heb je een probleem denk ik, maar ik had er zonet echt totaal geen problemen mee. Vond de tv er na wat tweaken fantastisch uitzien.

Ik had even wat extra gelet op dat banding issue. Zo goed als niks gezien, af en toe alleen leek ik wat te zien toen er snel van beeld werd gewisseld, maar dan moet je dr echt op gaan letten wil je dr last van gaan krijgen. Ik vond het niet storend in ieder geval.

De film die ik keek had zwarte balken en een heleboel gruis. Nadat we hem zo hadden ingezoomd, op 16, waren de balken verdwenen en nadat we de bioscoop modus inschakelden, 30% backlight, was het gruis verdwenen en het beeld zag er echt fantastisch uit voor zo een groot beeld ( 55 inch ). Ik heb nu echt zin gekregen om deze tv te gaan kopen. Enigste jammere is dat ik die 3D niet heb kunnen testen. Tis trouwens wel weer super dat er 2 3D brillen bij de tv zitten. Die prijs is echt fantastisch online, lijkt me een hele goede deal deze tv mits je niet teveel ramen/ lichten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Grrr, een terugkomend probleem bij mijn infinia le7500 is dat hij de zendervolgorde niet altijd onthoudt.
Hij doet het niet altijd maar sinds een week dat ik hem nu heb is het al 2x voorgekomen.

Het gaat hier overigens om de digitala kabel zenders van ziggo. Ik heb wat zitten klooien om handmatig de volgorde in te stellen. Zie mijn vorige berichten.

Anyone bekend mee en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe LG op ibood:

http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Zag em ook ja, 7300, is dat inderdaad een nieuwe? Moet nog es even goed kijken waarin ie verschilt met bijv de 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in de MM in Amsterdam geweest
Deze MM is op het ogenblik aan het verbouwen, en er is door LG een hele hoek ingericht met alle nieuwe LG tv's
Er staan een aantal nieuwe Cinema 3d tv's, de tv's zijn al door LG daar neergezet, maar zijn pas vanaf eind mei begin juni te koop
Er staan 3D cinema tv's variërend van 42 tot 55inch,ik heb zeker een uur naar 3d op de 55LW650S gekeken.
Ik kan hier duidelijk over zijn, Cinema 3d is fantastisch,zeer rustig kijken.
En wat apart is, op een gegeven moment zaten we met 7 man tegelijkertijd 3D te kijken.
Probeer dat maar met een actieve 3d tv.
Ik heb vanmiddag ook even naar de nieuwe Samsung UE46D8000 gekeken, mooie tv, maar 3d is op deze tv niet voor mij.
Ik zag de bril continue knipperen, niet direct het tv beeld, maar wel in de bril rond de tv.
Het is voor mij direct een afknapper, hoe mooi de tv ook is.
Ik kreeg van 10 minuten kijken naar 3d op deze tv ook hoofdpijn.
Een uur kijken naar de Cinema 3d was echt een verademing, absoluut geen hoofdpijn.

Het is inderdaad waar, je kan Cinema 3d alleen kijken als je er op ooghoogte voorzit, natuurlijk met een bepaalde hoek , als je echt van boven kijkt, dan zie je de lijnen zitten.
Maar wie kijkt nu op die manier.
En dan voor wat betreft het half HD (1920x 540) ik vind dat niet waarneembaar, LG heeft prachtige kleuren.
En 2D ziet er ook erg goed uit.

De 42LW650S kost 1899
De 47LW650S kost 2099
De 55LW650S kost 2499
De 47LW550S kost 1899.

Wel duur, en is ergens anders voor minder te krijgen
Er schijnt te introductie een actie te komen waarbij je korting op de tv krijgt als je een bon naar LG stuurt.
Ook stond er een 55LW650S die "de verschrikkelijke ikke liet zien met 2d naar 3d.
Dit zag er goed uit.

Ook belangrijk: de LG heeft veel minder crosstalk dan de Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

habermas schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:51:
[...]

Zag em ook ja, 7300, is dat inderdaad een nieuwe? Moet nog es even goed kijken waarin ie verschilt met bijv de 8500.
LE8500 steekt er met kop en schouders bovenuit. De LE7300 is niets meer dan een SL9000 met 5% betere spec's.. :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
Dit weekend onze nieuwe 55LE8500 opgehangen. Werkelijk prachtig design, heel mooi beeld, maar die reflecties. Was er al bang voor, maar dit is (echt) geen TV voor overdag in een lichte kamer. 's Avonds (met matig kunstlicht) niet echt een probleem. Heb even overwogen om gebruik te maken van de bedenktijd, maar zie daar alles overwegende vanaf. Ik zou potentiële Infinia kopers wel adviseren het reflectie issue serieus af te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Speelt dat reflectieverhaal bij alle types?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de nieuwe 47LW650s ergens zien. Weet iemand of deze in de MM in Utrecht of in de Saturn van (the Wall) misschien al te bewonderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
smoldersonline schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:04:
Dit weekend onze nieuwe 55LE8500 opgehangen. Werkelijk prachtig design, heel mooi beeld, maar die reflecties. Was er al bang voor, maar dit is (echt) geen TV voor overdag in een lichte kamer. 's Avonds (met matig kunstlicht) niet echt een probleem. Heb even overwogen om gebruik te maken van de bedenktijd, maar zie daar alles overwegende vanaf. Ik zou potentiële Infinia kopers wel adviseren het reflectie issue serieus af te wegen.
Kan je misschien aangeven met welke zonhoek op de tv het problematisch wordt?

Ik zit namelijk een 9500 serieus te overwegen, en de zon schijnt er bij mij max zo op:

| <-kijk richting
\ zon richting
_________ raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Zojuist kwam ik de review op tweakers tegen van de xxLW650S-serie. Ik ben zelf erg geïnteresseerd in de 47LW650S omdat het een veel rustgevender 3D-effect schijnt te geven. Wat mij wel zorgen baart is het feit dat in de review van tweakers is aangegeven dat het 3D-effect in games zorgt voor een hele slechte beeldkwaliteit. Kan iemand hier meer over vertellen? Is het echt zo slecht voor de beeldkwaliteit? Waarom zou je eigenlijk dan een hd-game op de Playstation 3 in 3D willen spelen als het toch niet speelbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nou, de PS3 renderd 3D games niet in FUllHD, het rsultaat hiervan is dat de werkelijke output, van 720P, vaak wordt gedeeld door 2. Hierdoor heb je gewoon te grote pixels, iets totaal anders dan een 3D Bluray: rond de 4x scherper!

Maar ik heb de 650S's 3D effect gezien, was niet om aan te zien. :? De beeldlijnen vond ik irritant

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
SalimRMAF schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:40:
Nou, de PS3 renderd 3D games niet in FUllHD, het rsultaat hiervan is dat de werkelijke output, van 720P, vaak wordt gedeeld door 2. Hierdoor heb je gewoon te grote pixels, iets totaal anders dan een 3D Bluray: rond de 4x scherper!
"3D Playstation 3 games will not be displayed at full HD, 1080p resolution, it has been revealed at a the Develop conference by Sony this week. Instead, two 720p 3D images will be produced for each eye, allowing a smooth 60 frames per second to be achieved. Even games like Super Stardust HD, which runs natively at 1080p, will have it's image downscaled to 720p when played in 3D.

Cause for concern? Not really; from my experience 3D effects can tend to distract from whether an image is pin-sharp or not anyway, especially if you're in the middle of a fast paced racer or shooting game. Sony's Simon Benson revealed that even trained graphics artists could barely tell the difference between both resolutions in 3D. So few games run natively at 1080p anyway that it might be a bit of a moot point in many cases to begin with.

Either way, 3D Blu-rays will still be delivered in 1080p. Whereas games run at 60 frames per second, Blu-rays run at 24 frames per seconds, which 3D tech can handle quite easily at 1080p."

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
ÜberWicked schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:00:
[...]

Ik zit namelijk een 9500 serieus te overwegen, en de zon schijnt er bij mij max zo op:

| <-kijk richting
\ zon richting
_________ raam
Nice tekening!

Ik moet zeggen dat ik hier ook wel erg benieuwd naar ben! Heb de laatste weken, met name op tweakers, erg veel gelezen over dit toestel. Het enige wat me nog tegen zou kunnen houden is de reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:44:
Ik wil graag de nieuwe 47LW650s ergens zien. Weet iemand of deze in de MM in Utrecht of in de Saturn van (the Wall) misschien al te bewonderen is?
Vanaf 7 mei moet deze tv overal te bewonderen zijn
In Amsterdam staat het al.
SalimRMAF schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:40:

Maar ik heb de 650S's 3D effect gezien, was niet om aan te zien. :? De beeldlijnen vond ik irritant
Ik heb de tv verschillende keren al bekeken, en de beeldlijnen zijn zichtbaar op een korte afstand.
Maar als je ongeveer 2 meter van de tv afstaat, zie je dit al helemaal niet meer.
Ook moet je rekening houden met de verticale hoek, de kijkhoek mag max 24 graden zijn, dit omdat je anders last van crosstalk krijgt.

Maar, het gemak, de rust van het kijken en het kijken zonder irritant geflikker wegen bij mij zwaarder dan een fullHD beeld van een shutter glass
Ik krijg hoofdpijn van shutterglass, en van een passieve tv niet.

ik heb van het weekend de nieuwe samsung D8000 bekeken, ik werd helemaal gek van die bril, het beeld was prachtig , maar rond de tv zag je de bril echt flink knipperen.
Tja en wat is dan belangrijker, joepie ik kijk fullhd maar met een knipperende bril, of rust aan de ogen

En echt , het 3d beeld is gewoon prachtig, en 2d naar 3d ziet er ook behoorlijk uit.
Het is maar wat je zelf wilt en belangrijk vind

mooie uitleg:
http://www.televisie3d.nl/?page_id=53

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Je mag nu namelijk niet actief met passief 3d vergelijken dat is een wereld van verschil,dat is appels met peren vergelijken.
Actief LX9500 steekt nu eenmaal ver van kwaliteit bovenuit en knipperen van de actief bril,een beetje improviseren doet wonderen,zorg dat je geen lamp direct achter je hebt of dimt het naar een niveau dat acceptabel is en je bril een beetje aanpassen aan de zijkant van de pootjes, kapjes (dichtmaken)
mensen die in de metaalwerken weet wat ik bedoel,als je de LX9500 neemt is deze voor mij de tv van de eeuw wat een geweldig beeld en 3D is een must om naar te kijken,man wat een slagschip is deze televiesie
Avatar gezien op Sharp le925 en de Samsung C7700
daar kan van deze twee televisies niet aan de tippen van de beeldkwaliteit van LX9500 dat is nu eenmaal wereld klasse
en ga maar een 4,5, 6 meter zitten met een passief 3d tv en dan met de LX 9500 dan besef je werkelijk van een verschil van beeldkwaliteit je mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

karper34 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:41:

Actief LX9500 steekt nu eenmaal ver van kwaliteit bovenuit en knipperen van de actief bril,een beetje improviseren doet wonderen,zorg dat je geen lamp direct achter je hebt of dimt het naar een niveau dat acceptabel is en je bril een beetje aanpassen aan de zijkant van de pootjes, kapjes (dichtmaken)
Tja dat is ook een manier.
Is de bril al niet duur genoeg dan? dit hoor al bij aankoop goed te zijn.
ik kijk altijd met verlichting aan, en heb geen zin om alles op z'n kop te zetten om naar een film te kijken.
Ik zal hier misschien de enige zijn, maar ik ga voor de passieve techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Bij de lx9500 krijg je twee brillen erbij en geloof me je krijgt geheid spijt en wees nu eerlijk hoeveel 3d films zijn er eigenlijk en wees eerlijk ga je veel overdag kijken,dat fenomeen in relatie '' beeldkwaliteit'' en het fenomeen visueel van de LX 9500 met bezels van 18 mm een plaatje in alle opzichten en vergeet ook niet het audio van de LX9500 dat is goed,mits je niet al te hard gaat zetten en dat in een kast van 22 mm dik

je zal nog aan me denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoldersonline
ÜberWicked schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:00:
[...]

| <-kijk richting
\ zon richting
_________ raam
Kan het plaatje niet goed volgen. Komt nog bij dat "problematisch" een erg persoonlijk begrip is en ik ben daarom huiverig om er een kwalificatie aan te hangen. Overdag en met name bij "donkere beelden" vind ik het storend. Bij de laatste Harry Potter zag ik mezelf voortdurend zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:04
Ik heb gisteren bij de Mediamarkt ook eens uitgebreid naar de LW650S zitten kijken. Heb nog even een echte 3D film op laten zetten ipv de demo die er op stond. En ik kan alleen maar bevestigen dat je op de goede hoogte en vanaf zo'n 2 meter de lijnen niet meer ziet en het dan amper opvalt dat de verticale resolutie maar half is. Het 3D effect is fantastisch en erg rustig. Het feit dat het scherm mat is spreekt mij ook erg aan. De Samsung D7000 spiegelt behoorlijk, en ik verwacht daar problemen mee.
Kon alleen het verschil niet inschatten qua contrast. Het IPS paneel zal ongetwijfeld minder contrast opleveren, maar of ik dat, eenmaal gekalibreerd, thuis nog ga merken is twijfelachtig. Mijn huidige oude beestje is niet al te best met zwart, dus het zal hoe dan ook een forse verbetering zijn.
En met de 47LW650S nu al voor €1249,- met 7 brillen (en een bon voor nog eens 4 kinderbrillen) wordt het prijsverschil ook erg groot. Ik denk dat ik maar eens moet gaan onderhandelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzbuzz68 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:39:
Ik heb gisteren bij de Mediamarkt ook eens uitgebreid naar de LW650S zitten kijken. Heb nog even een echte 3D film op laten zetten ipv de demo die er op stond. En ik kan alleen maar bevestigen dat je op de goede hoogte en vanaf zo'n 2 meter de lijnen niet meer ziet en het dan amper opvalt dat de verticale resolutie maar half is. Het 3D effect is fantastisch en erg rustig. Het feit dat het scherm mat is spreekt mij ook erg aan. De Samsung D7000 spiegelt behoorlijk, en ik verwacht daar problemen mee.
Kon alleen het verschil niet inschatten qua contrast. Het IPS paneel zal ongetwijfeld minder contrast opleveren, maar of ik dat, eenmaal gekalibreerd, thuis nog ga merken is twijfelachtig. Mijn huidige oude beestje is niet al te best met zwart, dus het zal hoe dan ook een forse verbetering zijn.
En met de 47LW650S nu al voor €1249,- met 7 brillen (en een bon voor nog eens 4 kinderbrillen) wordt het prijsverschil ook erg groot. Ik denk dat ik maar eens moet gaan onderhandelen :-)
7 brillen? Krijg je er zoveel standaard bij?
Die bon waar je het over hebt is dat een actie?
Hoe ben je daar aangekomen.
Ik dacht dat er standaard 4 waren of zo?

Ik ben zelf ook in de markt voor exact dezelfde televisie

Mag ik vragen bij welke mediamarkt je bent wezen kijken?
Toevallig in Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Die actie bij de MM vanaf begin mei is inderdaad wel erg aantrekkelijk. Je krijgt een 'goede' 3D-tv voor een aardige prijs inclusief 7 brillen. Ik ga maar eens snel kijken in de stad of de televisie al ergens te bewonderen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:15:
[...]

Toevallig in Utrecht?
Ik was bij de MM in Zwolle. Dat er 7 brillen bij zitten staat ook in hun flyer online. Dat er een voucher voor de extra kids pack met 4 kleinere brillen bij zit heb ik ergens gelezen, maar ik weet niet meer waar.
De 7 brillen bestaan uit 2 wat luxere zwarte brillen en een party pack met 5 gekleurde lichtere brillen (voor zover ik weet). Zelf dus de zwarten dragen en laat de gasten maar met een roze of gele bril op zitten :*)

[ Voor 3% gewijzigd door buzzbuzz68 op 21-04-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de 42LE8500 in huis. Vooral bij een lichte achtergrond wordt het beeld in twee delen gesplitst lijkt het wel. De linkerkant van het scherm heeft een andere kleur dan de rechterhelft. Dit zie je alleen bij een lichte, egale kleur. Je ziet dan in het midden een verticale streep lopen waar de twee verschillende delen/kleuren elkaar tegen komen.

Is dit een kwestie van instellen? Is de tv niet goed? Of moet ik er mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Heb de 47LW650S besteld incl. muurbeugel en CI+ cam module. Nog geen €1350,- incl. verzending. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor hij hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
We zijn nog meer benieuwd naar je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Wordt zeker vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:19

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:15:
[...]

Toevallig in Utrecht?
http://flyer.redblue.de/N...JP1/NL_MM_FNL_1804JP1.pdf
Lees deze flyer voor meer info (laatste pagina's)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Weet iemand hoe het zit met dode pixels op deze schermen? Ik zit zelf te kijken naar een 9500 serie (55 inch) en zou het zonde vinden als er een hoop dode pixels op zitten. Vaak kan je ze bij een normale winkel wel gewoon terugbrengen, maar via internet is dat af en toe nog anders.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-08-2013

plh

Over de LG 47LW650S lees in een franse review dat er sprake zou zijn van achtergrondlawaai:
"On regrette toutefois la présence de tout ce bruit en arrière plan."

Mijn frans is niet best, maar Google translate biedt uitkomst:
"Wij betreuren echter de aanwezigheid van al het lawaai op de achtergrond."

Dat zijn van die dingen waar je je aan gaat ergeren ben ik bang.
Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze actie is alleen als je het in combinatie van een LG Bluray home theater system koopt.
Anders geldt alleen de 5 extra brillen.
Dat is gewoon een doos die bij de tv wordt geleverd.
Dit zit er nu al standaard bij, en je hoeft daar geen extra bon voor in te sturen.
Persoonlijk vind ik de optie voor 4 kinder brillen een beetje overdreven, dit omdat deze brillen al gewoon goed zitten
Maar de 2 zwarte brillen zijn het beste.
Een tip!!
Wil je meer brillen?
Ga gewoon even langs een pathe bioscoop, en haal daar een paar.
Ze kosten daar 1 euro per stuk, en werken perfect met deze tv,dus een avond 3d kijken met meerdere mensen is gewoon perfect te doen.

Het 3d beeld is echt heel erg goed te noemen, ik heb Sammy's avonturen in 3d gezien.
Op een gegeven moment komt er een slang op je af, nou die komt gewoon echt uit je tv scherm.

Maar je moet er wel een minimale afstand van ongeveer 1,5 - 2 meter vanaf zitten, dit voor een 47 inch scherm.
Maar wie wil er nou zo dicht op de tv zitten.
2 naar 3d werkt ook erg leuk, je krijg een behoorlijk 3d effect, maar een real 3d film is wel mooier.

Gewoon tv kijken is ook gewoon goed, alleen zijn de standaard kleuren bij tv kijken wel een beetje flets, dus moet er wel een en ander afgeregeld worden.

Smart tv werkt ook goed, je hebt b.v. RTL gemist en je kan met een andere app de laatste bioscoop trailers bekijken, ook is er een app waarbij je live concerten mee kan bekijken,

Even wat voorbeelden wat er in de Smart tv te vinden is

http://blog.cinetrailer.tv/
http://www.concerttv.com/
http://www.concerttv.com/
http://www.accuweather.com/
Google maps
Facebook
Twitter
youtube
videoland
en nog meer

Persoonlijk vind ik het beeld van de PS3 op de tv voor wat ik gezien heb ook erg goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

wtf, waar vind ik RTL gemist dan?!

Ik start SmartHUB nu voor de 10e keer ofzo, en het is al de 4e keer dat mijn TV ineens een paar Apps verwijderd. 8)7 8)7 Die moet ik dan weer gaan zoeken en installeren!

Kan dat liggen aan de Landcode? Want ik switch soms van NL naar Overig

Vimeo en google maps worden steeds verwijderd.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plh schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:06:
"Wij betreuren echter de aanwezigheid van al het lawaai op de achtergrond."

Dat zijn van die dingen waar je je aan gaat ergeren ben ik bang.
Iemand al ervaring mee?
Ik hoor helemaal geen lawaai op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SalimRMAF schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:18:
wtf, waar vind ik RTL gemist dan?!

Ik start SmartHUB nu voor de 10e keer ofzo, en het is al de 4e keer dat mijn TV ineens een paar Apps verwijderd. 8)7 8)7 Die moet ik dan weer gaan zoeken en installeren!

Kan dat liggen aan de Landcode? Want ik switch soms van NL naar Overig

Vimeo en google maps worden steeds verwijderd.
RTL gemist staat in het premium gedeelte in het midden
even op het + teken klikken en dan opent zich een nieuw scherm.
Voor diegene met een smart phone, ga naar je apps market en download de LG tv app, en je kan je tv bedienen via je smartphone.
vooral erg handig in de Smart tv omgeving dit omdat je dan de tv via een tochpad kan bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:36:
Ik heb nu een tijdje de 42LE8500 in huis. Vooral bij een lichte achtergrond wordt het beeld in twee delen gesplitst lijkt het wel. De linkerkant van het scherm heeft een andere kleur dan de rechterhelft. Dit zie je alleen bij een lichte, egale kleur. Je ziet dan in het midden een verticale streep lopen waar de twee verschillende delen/kleuren elkaar tegen komen.

Is dit een kwestie van instellen? Is de tv niet goed? Of moet ik er mee leren leven?
Weet nu echt niemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

laat maar

[ Voor 95% gewijzigd door Zinu op 25-04-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:34:
[...]

Ik hoor helemaal geen lawaai op de achtergrond
Mijn Frans is niet-bestaand, maar ik gok dat hier ruis wordt bedoeld ipv lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzbuzz68 schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:17:
[...]

Mijn Frans is niet-bestaand, maar ik gok dat hier ruis wordt bedoeld ipv lawaai.
Daar zou je helemaal gelijk in kunnen hebben, maar dat zie ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:45:
[...]

Weet nu echt niemand wat dit is?
Staat er niet een één of andere demo stand aan, dit heeft Philips ook en deelt het beeld dan in twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Happy2000 schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:10:
[...]

Staat er niet een één of andere demo stand aan, dit heeft Philips ook en deelt het beeld dan in twee.
Thanks. Ik denk het niet, ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet. Het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik wil dit even duidelijk krijgen: is er buiten de 3D-mogelijkheid (en de marketingpraat van minder contrast/hertz) verder geen enkel verschil tussen de LX9500 en de LE8500? Lijdt de 2D kwaliteit wel/niet onder de 3D functie bij de LX9500?

Hoe zit het met die rand, is die nou echt dikker bij de LE8500?

[ Voor 29% gewijzigd door Zinu op 26-04-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 20:49
Voor zover ik kan overzien heeft de 9500 geen ci+ certification...tocht een groot nadeel vind ik persoonlijk. 8500 is ook erg goede tv alleen de reflectie is een blijvend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Heeft er hier iemand ervaringen met de (50-inch) PX950n, de plasma variant van bovenstaande modellen? Een stuk goedkoper (vanaf 859 euro!), en schijnbaar nog beter dan de LED modellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03
Gisteren de LG47LW650s bekeken in de Media Markt met een bril uit de bioscoop en dat werkt ook heel erg goed, in principe is het wel fijn dat LG dat mogelijk heeft gemaakt. De kosten van een bril zijn namelijk bij de actieve 3D tv's toch wel voor veel mensen een obstakel denk ik, want wil je bijvoorbeeld vier brillen erbij hebben ben je toch minimaal 200 euro lichter echter bij de passieve tv ben je (de meegeleverde brillen niet meegerekend) iets van 4 euro lichter.

De eerste indruk die ik had van de tv was "WOW". Helder (maar goed, winkelstand waarschijnlijk dus vol contrast, mocht helaas niet met de instellingen spelen), 3D zag er erg goed uit. Veel beter dan de andere tv die ik op het oog had (een Sharp 925E) en uiteraard geen geknipper wat heel rustig voelde voor mijn ogen.

Als brildrager vond ik de bril niet irritant aanvoelen. Ook had ik geen last van de lijntjes waar men het over heeft bij deze tv. Zonder 3D bril zag ik ze uiteraard wel bij een 3D film maar zodra ik de bril opzette had ik er geen last meer van. Ik stond op ongeveer 1.5 meter afstand dus misschien iets te dichtbij maar het stoorde mij in ieder geval niet.

Ik denk dat ik er binnenkort wel een ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zouden de ondersteunde codecs moeten zijn voor de 2011 Smart TV Feature genaamd Media Link. (Plex)

http://136.166.4.200/files/SmartTVcodecPack.pdf

Jammer dat er niet zo 1,2,3 ISO support is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:29:
Gisteren de LG47LW650s bekeken in de Media Markt met een bril uit de bioscoop en dat werkt ook heel erg goed, in principe is het wel fijn dat LG dat mogelijk heeft gemaakt.
Dit werkt inderdaad heel erg goed, maar je zal zien dat wanneer je de originele LG gaat gebruiken de kleuren nog net iets mooier zullen zijn
JorisTheWise schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:29:. De kosten van een bril zijn namelijk bij de actieve 3D tv's toch wel voor veel mensen een obstakel denk ik, want wil je bijvoorbeeld vier brillen erbij hebben ben je toch minimaal 200 euro lichter .
Voor 4 brillen moet je meer aan minimaal 400 euro denken

De eerste indruk die ik had van de tv was "WOW". Helder (maar goed, winkelstand waarschijnlijk dus vol contrast, mocht helaas niet met de instellingen spelen),
Ik heb standaard de stroom besparing op minimaal gezet, dit geeft een net iets rustiger beeld
Ook had ik geen last van de lijntjes waar men het over heeft bij deze tv. Zonder 3D bril zag ik ze uiteraard wel bij een 3D film maar zodra ik de bril opzette had ik er geen last meer van. Ik stond op ongeveer 1.5 meter afstand dus misschien iets te dichtbij maar het stoorde mij in ieder geval niet.
Dit klopt inderdaad, zonder bril zie je het wel, maar zodra je de bril opzet, verdwijnen de lijnen totaal

Ik denk dat ik er binnenkort wel een ga halen.
Ik denk dat je daar geen spijt van zal krijgen.

haha ,ik kom je hier ook al tegen,(tenminste dat denk ik ) alleen kennen ze in Engeland volgens mij dit type nummer niet

Weet iemand wat het verschil tussen de 650T en 650S is?
http://www.avforums.com/forums/14525747-post370.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Klopt, dat ben ik inderdaad daar:-).

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe die brillen het in de bioscoop zouden doen maar daar kan ik over een paar weken zelf wel achtere komen.
Valt mij trouwens mee hoe relatief goedkoop de tv eigenlijk is, ik had een stuk hoger verwacht bij juist zo een technologie, je zou verwachten dat LG er meer voor zou vragen omdat er niets te verdienen is aan de brillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat passieve verhaal ziet er wel interessant uit, alleen jammer dat die LG W650S niet zo positief uit de reviews komt (FlatpanelsHD en Tweakers). Wellicht is passief 3D toch nog niet helemaal klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het gewoon zelf moet ervaren. In reviews leggen ze echt op elke slak een korrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Zinu schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:03:
Dat passieve verhaal ziet er wel interessant uit, alleen jammer dat die LG W650S niet zo positief uit de reviews komt (FlatpanelsHD en Tweakers). Wellicht is passief 3D toch nog niet helemaal klaar...
Ik heb beide reviews gelezen en vind niet dat de TV er negatief uit komt. Ze benoemen de nadelen, maar geven ook aan dat het heel persoonlijk is in hoeverre je daar last van hebt. De resolutie is gehalveerd, maar ze geven aan dat je daar maar beperkt wat van merkt. Het contrast is niet zo hoog als bij andere toestellen door gebruik van een IPS paneel, maar daardoor is de kijkhoek wel weer erg goed. En met zijn prijs moet hij vergeleken worden met middenmoters, niet de topmodellen van de concurrent. En dan komt hij er gewoon goed uit.
En ze zijn beiden behoorlijk enthousiast over de 3D kwaliteit.
Hoe dan ook blijft het altijd een persoonlijke kwestie wat je belangrijk vind bij een TV en wat minder belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Ik denk inderdaad dat zelf ervaren het beste is, ten slotte is een review vaak maar een mening van een persoon en wat de een stoort zal de ander misschien niet storen.

Bij de bioscoop bij mij in de buurt word ik af en toe gek van de actieve brillen dus is voor mij passief op dit moment de manier om thuis van 3D te gaan genieten. Qua merk stond LG voor mij al vast, ik vind namelijk dat ze hele fijne tv's maken al weet ik dat Philips en Toshiba ook met passieve systemen schijnen te komen.

De genoemde reviews zijn inderdaad niet zo heel erg slecht, en het 3D effect wordt zelfs geprezen en dat is iets waar de tv zich op richt, waar hij voor bedoelt is, voor een verbeterde 3D ervaring die voor veel mensen misschien wel prettiger aanvoelt. Dat de verticale kijkhoek wat minder is kan misschien een probleem zijn maar vergeet niet dat de actieve sets dat probleem hebben met een horizontale kijkhoek die weer beperkter is. Zo heeft elke set wel een nadeel. Maar het is pas een nadeel voor je als je je er echt op gaat richten denk ik. Als je je er al aan gaat ergeren voor je een set in actie hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wie weet wat nou precies het verschil is tussen de 42LV375S en de 42LV5500? Het zijn allebei nieuwe modellen, allebei 42" edge led full hd schermen. Is het verschil in design (en in prijs!) het enige wat deze modellen van elkaar onderscheidt?

Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/images/lg-led-lcd-tv-42lv375s-large.png
Afbeeldingslocatie: http://www.lg.com/nl/tv-audio-video/images/lg-led-lcd-tv-42lv5500-large.png

[ Voor 28% gewijzigd door yohan op 28-04-2011 17:29 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Da's toevallig. Daar probeer ik sinds gisteren ook erachter te komen.

Met de vergelijking op de site van LG ben ik ook niet veel wijzer geworden.

Echter, qua design heeft de 42LV375S bij mij de voorkeur, en is ook nog 100 euro goedkoper volgens pricewatch.

Een vraag van mij kant, weet niet of het al gesteld is. Moet je een LG Wifi Dongle hebben om Wifi op je TV te laten werken, of voldoet een willekeurig Wifi dongle ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Volgens mij moet je er echt een van LG zelf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren even bij de Saturn geweest langs de A2 (genaamd The Wall).

Daar hebben ze verschillende van deze nieuwe LG tv's.
Ze hebben daar de 47LW650S en de 55LW650S
Maar ze hebben daar ook de LV5000 serie en de LW5500.

Ik moet echt zeggen dat het 3D indrukwekkend was.
Alleen van heel dichtbij kon je de lijntjes zien en ik ging dat alleen maar bekijken omdat ik erover gelezen had.

De tv's ogen naar mijn smaak zelf, dus ik ben wel overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
De meeste hebben het over de (goede) weergave van 3D van de nieuwe LG's, logisch.
Wat natuurlijk ook erg interessant is en wat ik persoonlijk zelfs interessanter vind, is de weergave van
gewoon 2D.

Zelf moet ik nog gaan kijken maar ben altijd wel benieuwd naar de reacties van diegene die de tv al in 't echie hebben gezien ;)

Is 2D ook zo goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Met 2D schijnt de 650s zich in de middenmoot te bevinden, vond het er in de winkel best goed uitzien maar omdat hij een beetje alleen stond kon ik het niet goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het 2d beeld is ook goed, en wat versta je onder een middenmoot?
Daar is de prijs ook naar.
Je kan het natuurlijk niet met de duurste tv's vergelijken, je koopt ook een tv uit de middenklasse,
Maar ik moet wel zeggen dat ik nog een beetje met de kleuren aan het stoeien ben.
Ik heb nog nooit een LG tv gehad, en zie dat de kleuren met de zenders uit Nederland soms een beetje grauw zijn, en met andere zenders juist weer te rood
Maar kijk ik naar Veronica, discovery of NG dan zijn de kleuren weer prachtig.
Ik moet nog een beetje de juiste instelling vinden.
Misschien heeft iemand hier al een perfecte instelling gemaakt, dan zou ik het graag willen weten.
PS3?
Mooi beeld , de kleuren zijn goed te noemen, en voor 3d is het gewoon prachtig.
Ik kom van een 37 inch, en merk wel dat je met een 47 inch meer ziet als op een kleiner scherm.
Dus elke storing valt eerder op.

Wat me wel opvalt is dat de bij b.v voetbal wedstrijden soms een randje om de gezichten ziet,dat vind ik wel vervelend.
Maar dit is niet altijd, dit komt soms voor.

Als extra, Philips komt ook met Easy 3D maar deze tv heeft 100Hz, een aluminium rand en ambilight.
En ambilight gebruik ik niet en een aluminium rand vind ik niet mooi.
En het paneel is van LG!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
yohan schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:27:
Wie weet wat nou precies het verschil is tussen de 42LV375S en de 42LV5500?
Iavak schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:00:
Da's toevallig. Daar probeer ik sinds gisteren ook erachter te komen.

Met de vergelijking op de site van LG ben ik ook niet veel wijzer geworden.

Echter, qua design heeft de 42LV375S bij mij de voorkeur, en is ook nog 100 euro goedkoper volgens pricewatch.
Het prijsverschil is best bizar. Inderdaad is de 375S in de pricewatch goedkoper. Ook zijn er meer aanbieders voor dit type.

Maar als je naar individuele winkels kijkt die beide types verkopen (bijv. MaxICT en Mediamarkt) dan is de 375s daar juist weer duurder dan de 5500. Het is dus kennelijk een luxer type (?), maar omdat er meer aanbieders zijn is de concurrentie heviger voor de 375S en kun je die daarom goedkoper krijgen.

Ik heb LG maar een mailtje gestuurd met een verzoek om opheldering :)

[ Voor 45% gewijzigd door yohan op 29-04-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:58:
het 2d beeld is ook goed, en wat versta je onder een middenmoot?
Daar is de prijs ook naar.
Je kan het natuurlijk niet met de duurste tv's vergelijken, je koopt ook een tv uit de middenklasse,
Maar ik moet wel zeggen dat ik nog een beetje met de kleuren aan het stoeien ben.
Ik heb nog nooit een LG tv gehad, en zie dat de kleuren met de zenders uit Nederland soms een beetje grauw zijn, en met andere zenders juist weer te rood
Maar kijk ik naar Veronica, discovery of NG dan zijn de kleuren weer prachtig.
Ik moet nog een beetje de juiste instelling vinden.
Misschien heeft iemand hier al een perfecte instelling gemaakt, dan zou ik het graag willen weten.
PS3?
Mooi beeld , de kleuren zijn goed te noemen, en voor 3d is het gewoon prachtig.
Ik kom van een 37 inch, en merk wel dat je met een 47 inch meer ziet als op een kleiner scherm.
Dus elke storing valt eerder op.

Wat me wel opvalt is dat de bij b.v voetbal wedstrijden soms een randje om de gezichten ziet,dat vind ik wel vervelend.
Maar dit is niet altijd, dit komt soms voor.

Als extra, Philips komt ook met Easy 3D maar deze tv heeft 100Hz, een aluminium rand en ambilight.
En ambilight gebruik ik niet en een aluminium rand vind ik niet mooi.
En het paneel is van LG!!
Voor kleuren calibratie moet je dit eens lezen:

bron:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1301662476

Picture preset: Expert1
Backlight 35
Contrast 90
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Color: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema Off
Color gamut Standard
Edge enhancer Off
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Warm
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion On/Off
LED local dimming Off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Is dat niet zonde? Local dimming is toch juist waarom je een full led scherm koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
yohan schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Is dat niet zonde? Local dimming is toch juist waarom je een full led scherm koopt?
Het is een Edge Lit geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door JorisTheWise op 02-05-2011 15:07 . Reden: Ben nog aan het wennen aan het typen op de iPad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
JorisTheWise schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:21:
De LW650 is een Edge Lit toc
[...]

Het is een Edge Lit geloof ik.
Yep, het is edge-lit. En local dimming heeft altijd bijwerkingen, ook bij full-led. Soms zijn die erger dan de verbetering in contrast en is het 't gewoon niet waard. Maar net als met bijna alles zal ook dit weer persoonlijk zijn. Dus ik ga het straks gewoon uitproberen en vergelijken. Ik zie wel wat ik mooier vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de tv niet, maar ik dacht precies hetzelfde.
Echter heeft local dimming bijwerken zoals al gezegd werd.

Ik zou het gewoon even zelf uitproberen.
Zeker in combinatie met de calibratie settings uit de professionele reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
buzzbuzz68 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:38:
[...]

Yep, het is edge-lit. En local dimming heeft altijd bijwerkingen, ook bij full-led. Soms zijn die erger dan de verbetering in contrast en is het 't gewoon niet waard. Maar net als met bijna alles zal ook dit weer persoonlijk zijn. Dus ik ga het straks gewoon uitproberen en vergelijken. Ik zie wel wat ik mooier vind :)
Hoe kan er eigenlijk een local dimming-functie op een edge-led scherm zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Voor kleuren calibratie moet je dit eens lezen:

bron:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1301662476

Picture preset: Expert1
Backlight 35
Contrast 90
Brightness: 50
V/H Sharpness: 50
Color: 50
Tint 0
Dynamic Contrast Off
Noise Reduction Off
Mpeg noise reduction Off
Super resolution Off
Black level Low
Real Cinema Off
Color gamut Standard
Edge enhancer Off
xvYCC Auto
Color filter Off
Color temperature Warm
RGB Method 2 points
R contrast 0
G contrast -2
B contrast 1
R brightness -7
G brightness 20
B brightness 5
TruMotion On/Off
LED local dimming Off
Dank je wel

Ik heb dit geprobeerd, maar vind eigenlijk de fabriek instellingen mooier.
Het beeld wordt met boven genoemde instellingen wat doffer met de kleuren.

Ik heb de tv nu 1,5 week, er zijn wel wat dingen waarvan je denkt,, mmm kan dat niet beter.
soms heb je met hele snelle bewegingen,dat er een beetje een waas ontstaat, en met een flink geruit gedeelte, of b.v. een pannen dak, kan je een beetje last hebben van moire effect.
En met snelle bewegingen zijn heel soms de schuine lijnen niet geheel recht, maar meer een beetje trap gewijs.
Ik sta dan wel met mijn neus dicht bij de tv!!
Ik mag de tv een maand uitproberen, en bij eventuele problemen ruilen voor een ander model.
Nu ben ik vandaag naar een aantal winkels gegaan, dit om te kijken of dit specifiek aan deze tv ligt.
ik dacht dat de 47LW650s misschien een probleem heeft met de horizontale lijnen van het 3d gedeelte, of dat de tv onder mijn specs lag.
ik begon met een LG tv,de 47LX9500.
deze tv ziet er mooi uit,maar heeft precies het zelfde als wat ik met de LW zie.
Ik zie zeker geen verschil tussen dit topmodel en de LW650s.
Daarna naar de nieuwe samsung gegaan, mooi zwart, maar de zelfde nazweem als met mijn LG.
Daarna een panasonic gekeken, maakt echt niets uit, nazweem ook aanwezig.
Daarna een 3d philips tv bekeken, er was een tv in beeld, met daaronder een speaker.
Wat zag ik tot mijn verbazing,het zelfde moire effect in de speaker, het was een speaker met rasterwerk.
daarna zette ik even de 3d bril op die erbij lag.
Nou ik kan 1 ding zeggen...Actieve 3d is echt niets voor mij, ik wordt daar gewoon echt misselijk van.
Ik kreeg er ook hoofdpijn van.

voor mij is het helemaal duidelijk een 47inch scherm laat meer oneffenheden zien als een 37 inch.
Maar ik zal de tv zeker niet inruilen voor een tv met actieve 3d.
na 1,5 week de tv te hebben,ben ik dus weer naar de winkels geweest, ik wist nu precies waar ik op moest letten en wat er was opgevallen aan de LG.
voor mij is de conclusie dat de LG nog steeds een goede keus is geweest.
de problemen die ik zie worden denk ik pas met een 4k scherm opgelost, maar dan moeten er ook 4k uitzendingen zijn.

Voor de twijfelaars, ik zie geen nadelige effecten van de speciale laag op het scherm voor het 3d effect.
Ik heb de LG naast verschillende andere merken gezien, en vind het 2d beeld gewoon even mooi.

En 3D beeld is voor mij gewoon het beste 3d die er op dit moment is.
ik heb ook vandaag de nieuwe samsung tv met 3d gezien, en dan valt direct de crosstalk op die bij LG alleen te zien is al de vertikale hoek te groot wordt.
Werkelijk een verademing om dan weer 3d op een LG te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je die Media Link optie al kunnen uitproberen? Of mogelijk iets via DNLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:24:
heb je die Media Link optie al kunnen uitproberen? Of mogelijk iets via DNLA?
Ik heb wel DNLA geprobeerd, dit werkt tot nu toe prima bij mij.
Ik heb aan mijn router een HDD hangen, en die is volledig via de tv te benaderen.
je krijgt een mappenstructuur te zien waar e al je eigen bestanden in kunt bekijken
ik heb nog geen film met losse ondertiteling geprobeerd

hierbij een filmpje/ uitleg
YouTube: LG Smart TV explained at CES 2011
YouTube: LG - talking Smart TV at CES 2011

uitleg
http://www.tvinformatie.c...emaal-met-smart-tv-van-lg
http://www.homecinemamaga...s-2011-smart-tv-platform/
en voor diegene die een smartphone hebben
https://market.android.co...=com.clipcomm.WiFiRemocon

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Wordt Uitzending Gemist van de publieke omroep al ondersteund? Of alleen de RTL-variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yohan schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:17:
Wordt Uitzending Gemist van de publieke omroep al ondersteund? Of alleen de RTL-variant?
Alleen RTL,
uitzending gemist is alleen te zien via de browser in een klein scherm, dit omdat uitzending gemist met Silverlight werkt
Wel jammer trouwens,maar RTL werkt erg goed moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zag ik ook een reclame op TV voor de nieuwe LG toestellen.

Volgens mij was er ook een cash-back actie, maar dan wel in combinatie met een home theater setje of zo. Precieze details kon ik nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:03:
Gisteren zag ik ook een reclame op TV voor de nieuwe LG toestellen.

Volgens mij was er ook een cash-back actie, maar dan wel in combinatie met een home theater setje of zo. Precieze details kon ik nog niet vinden.
Ja dat klopt, de tv is een klein beetje aan de nieuwe pirates of the
caribbean 4 film gehangen.

Persoonlijk vind ik het raar dat er geen actie is als je alleen de tv koopt.
hier is meer over te lezen
http://www.lg.com/nl/microsites/acties/index.jsp
http://www.lg.com/nl/micr...a3d/actievoorwaarden.html
http://www.lg.com/nl/microsites/cinema3d/pdf/voucher.pdf

en nog even een leuke recensie: http://www.bright.nl/eerste-indruk-lg-cinema-3d

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Erg jammer dat Redcoon niet kan duidelijk maken of er wel of geen Partypack bij de 47LW650s zit die zij verkopen. Ik heb ook nog LG gebeld er over en die zeiden dat dat partypack niet in elk land er bij zit en zij dat dus niet zeker wisten of dat dan er bij zou zitten.
Dan maar wat meer betalen om zeker te zijn dat het er bij zit. Want ik heb ook nog in geen winkel losse brillen gezien.
Ik kan helaas ook nergens de WiFi stick nergens vinden voor o.à. de Smart Tv en remote app. Maar Smart Tv schijnt op zijn vroegst volgens de medewerkster van LG in Juni geactiveerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Weet iemand wanneer we de 2 nieuwe nano leds van LG kunnen verwachten voor 2011? Kan ik eigenlijk niet op internet vinden...en verwacht dat dit toch wel toppers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat die cashback actie alleen met een compleet home theater setje is.

met een leuke 3D blueray speler, had ik er wel oren voor gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
okio schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:41:
Weet iemand wanneer we de 2 nieuwe nano leds van LG kunnen verwachten voor 2011? Kan ik eigenlijk niet op internet vinden...en verwacht dat dit toch wel toppers zijn
yep: Nieuwste model LG LW980T?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:38:
Erg jammer dat Redcoon niet kan duidelijk maken of er wel of geen Partypack bij de 47LW650s zit die zij verkopen. Ik heb ook nog LG gebeld er over en die zeiden dat dat partypack niet in elk land er bij zit en zij dat dus niet zeker wisten of dat dan er bij zou zitten.
Dan maar wat meer betalen om zeker te zijn dat het er bij zit. Want ik heb ook nog in geen winkel losse brillen gezien.
Ik kan helaas ook nergens de WiFi stick nergens vinden voor o.à. de Smart Tv en remote app. Maar Smart Tv schijnt op zijn vroegst volgens de medewerkster van LG in Juni geactiveerd te worden.
Raar dat Redcoon je niets erover kan vertellen er staat een grote ronde stikker op de doos, met daarop de extra brillen ,
Die stikker kan je echt niet over het hoofd zien.

Maar je hoeft niet zo bang te zijn voor extra brillen hoor, rij even naar een Pathe bioscoop en haal daar de real 3d brillen op.
Ze kosten 1euro per stuk,
Het enige verschil is dat de pathe brillen iets donkerder zijn, de LG brillen zijn iets helderder, maar dat scheelt heel erg weinig.
de party pack is van mindere kwaliteit als de twee LG brillen die er bij worden geleverd.
De "echte " 3d bril heeft als bestel nummer AG-F110, maar die het ik nog nergens gevonden

Probeer eens na te vragen of de LG AN-WF100 ermee werkt ik denk het haast wel.
Smart TV werkt al gedeeltelijk hoor, alleen heb je nog niet de LG apps.
Er komt rond september een nieuwe update, die het mogelijk maakt om van de LG apps gebruik te gaan maken.
Maar als je de tv aansluit zal je al direct een eerste update krijgen
okio schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:41:
Er komt maar 1 top model. dat wordt de 980T.
de 7700 en 9500 zijn uit productie gehaald
In Engeland geven ze aan dat dit ook een Cinema 3d gaat worden, maar LG Nederland zei tegen mij dat het hier een actieve 3d tv gaat worden, afwachten dus...
Je kan hier extra info vinden.
http://www.avforums.com/f...led-nano-3dtv-thread.html

ook dit werkt met de nieuwe LG tv's
http://www.plexapp.com/
http://www.plexapp.com/medialink/files/index.html

Je krijgt trouwens dit programma bij de tv:
http://www.nero.com/enu/mediahome4-introduction.html

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Hmm thankx voor de info wist ik niet.

Dat gaat wel erg lang wachten worden dan...misschien toch maar eens kijken voor een LG 9500 dan.

Wou in eerste instantie voor een Panasonic VT20 of VT30 gaan...aangezien ik nu ook panasonic plasma heb en ze qua beeldkwaliteit echt super vind. Dacht aan de nieuwe LG serie een volwaardige LED vervanger te hebben aangezien ik het stroomverbruik nu ook een USP vind.

Lastig lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
yohan schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:27:
Wie weet wat nou precies het verschil is tussen de 42LV375S en de 42LV5500? Het zijn allebei nieuwe modellen, allebei 42" edge led full hd schermen. Is het verschil in design (en in prijs!) het enige wat deze modellen van elkaar onderscheidt?

[afbeelding]
[afbeelding]
LG geeft uitsluitsel:
Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag betreffende de verschillen tuusen onderstaande televisie toestellen .

De verschillen tussen de volgende modellen zijn :
42LV375S - ECO power on 79,6W // Lichtopbrengst 71%
42LV5500 - ECO power on 76,1W // Lichtopbrengst 73%
Is 2% verschil in lichtopbrengst 150 euro extra waard? Ik vraag me af waarom LG twee types uitbrengt die nagenoeg identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

nieuwe VT lijn van Panasonic zijn nou niet echt stroomvreters. bij de 50'' is het max na calibratie 202 watt, maar gemiddeld 152.

Ter vergelijking. De 55'' van Samsung ( UE55D8000 ) verbruikt max 160 watt. gemiddeld 135 watt.

verschil is 152 -132 = 20 watt.

8 uur per dag kijken op 365 dagen bij een stroomprijs van 0.22/kwh ( hoog ingezet )
scheelt dus € 12,85

neuh, zou ik niet echt een valide USP noemen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Tsjah is maar wat je tegen elkaar afzet natuurlijk.

42 inch vt30:
THX] mode (2D) 200 watts
Calibrated [Professional1] mode (2D) 151 watts

42 inch 8900
Out-of-Box After calibration
Standby 0,0 W 0,0 W
SD/HD 79 W 57 W

Kortom ruim 1/3 van het energieverbruik. Voor mij persoonlijk in ieder geval ''mede'' bepalend. Het klopt dat de nieuwe generatie vt's stukken efficienter zijn geworden. Maar daar betaal je nu tov de 8900 ook nog een dikke premium voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

Is die 8900 het topmodel dan van LG? de VT30 wel van Pana namelijk ( vandaar de samsung d8000/7000 vergelijking )

De oude Full-Led deed 117watt gemiddeld. Scheelt iets meer maar nog niet echt heel veel.

En let op he, ik heb de berekening gemaakt met 8 uur per dag tv kijken, dat is nagenoeg onhaalbaar.
1/3 van mijn berekening doe je het bedrag maal 3. Komt je op 37 euro uit 8)7

Volgens de consuwijzer kijkt de gemiddelde nederlander 3,5 uur per dag. Je zou het zelfs nog door 2 kunnen delen ook dus, kom je op nog geen 20 euro per jaar.

yeeeeh :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Misschien is deze wiki pagina interessant voor een aantal mensen: http://openlgtv.org.ru.
Hier is een uiteenzetting van de firmware te vinden van deze reeks televisies (met de broadcom chipset) en zijn er gemodificeerde firmwares te vinden, die bv Netcast uitbreiden. In de forums kan je terugvinden hoe je in de uitgebreide service menu's kan komen etc.

Helaas kan ik er nog geen mogelijkheid vinden om srt bestanden over DLNA te streamen of hoe DTS gebruikt kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door vanThijs op 05-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
Zo, na lang wikken en wegen, en omdat ik uiteindelijk toch een tv nodig heb voordat ik ga verhuizen is vanochtend een 47LX9500 binnen gekomen.
Ben benieuwd hoe de reflectie is vanavond .. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG improves 3D picture quality on Cinema 3D TVs

bron:
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1304582822
LG has now made some improvements to the TVs with Cinema 3D and all current users and future users will benefit from this update as it is a firmware update to the TV. LG says that they have changed the algorithm used to show 3D pictures.
When these are combined the two pictures create a 1080p picture according to LG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Einde van Actieve 3d?
voor mij zeker wel!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.flatpanelshd.com/pictures/cinema3dupdate-1l.jpg

Wel duidelijk, Trumotion moet uit staan!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Iemand al ervaring met CI+ van upc?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel jammer dat trumotion uit moet, dan zou je niks aan je 200Mhz hebben van je tv, toch?

Dus in plaats voor de 650s te gaan, kan je dan net zo goed voor het model eronder gaan.
Of maak ik nu ergens een redenatie fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:50:
wel jammer dat trumotion uit moet, dan zou je niks aan je 200Mhz hebben van je tv, toch?

Dus in plaats voor de 650s te gaan, kan je dan net zo goed voor het model eronder gaan.
Of maak ik nu ergens een redenatie fout?
Ik denk dat ze die 200Hz nodig hebben om de dubbele hoeveelheid beeldlijnen te tonen en het beeld toch nog rustig genoeg te houden. In de zelfde tijd als waarin voorheen 1 beeldlijn van de bron getoond werd, worden er nu 2 getoond, elk dus de halve tijd. Met 100Hz zal dit waarschijnlijk gaan flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Van wat ik heb begrepen op AVForums in het draadje over de LW550 is dat met TruMotion uit de tv's op een paar features na gelijk aan elkaar zijn. De 200hz was dus voor TruMotion en meer niet, met de nieuwe firmware is het overbodig geworden en mis je alleen een paar kleine features op de LW550 en moet je zelf bepalen of die het extra beetje geld waard zijn.

Helaas is de LG site niet echt duidelijk met welke features er dan zouden ontbreken. De update schijnt trouwens voorlopig alleen maar voor de LW650 serie uit te komen.

Ik ga in iedergeval vrijdag de 47LW650 aanschaffen. Met deze firmware update ben ik helemaal overtuigd en hopelijk kan ik de week er na eens gaan kijken met mijn eigen ogen of de brillen ook comfortabel in de bioscoop werken :).

[ Voor 35% gewijzigd door JorisTheWise op 09-05-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga je voor een cash back actie of gewoon alleen het model?

En ga je hem bij een grote winkel kopen of een webshop :)
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste