Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 110.218 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
FikkieHo schreef op maandag 12 april 2010 @ 12:38:
Dit is een probleem voor je videokaart niet je Denon.
FikkieHo,

Op het AVS forum vertelt men net het omgekeerde.
It's not an ATI bug, but bad EDID coding by DENON & SONY (and some older ONKYOs), so it's anybody's guess if they will ever relax their EDID in future driver releases. I would recommend buying an ATI card now. It's less than $100 for a 5450 and the EDID override is such an easy fix.
Alsook is er een verschil tussen ATI en nVidea:
- ATI = HD via Audio bitstream
- nVidea = HD Audio via multi LPCM

In dat laatste opzicht is de aankoop van een ATI card interessanter.
De EDID bug (in de Denon) is dan weer minder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Jah, dat begrijp ik, maar ik snap niet wat zozeer het probleem is bij jouw. Want als je een ATI kaart hebt en je gebruikt de EDID override voor de Denon, dan is er toch niks mis?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FikkieHo schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:14:
Jah, dat begrijp ik, maar ik snap niet wat zozeer het probleem is bij jouw. Want als je een ATI kaart hebt en je gebruikt de EDID override voor de Denon, dan is er toch niks mis?
Klopt.

Voor die EDID override ben ik wel van Tulli afhankelijk (de levering van mijn ATI kaartje is voorlopig met een maand uitgesteld. Hopelijk kan hij tegen dan nog eentje voor me maken...)

Die EDID override vind ik wel een gedoe (al heb ik niet echt een andere keuze, vrees ik). Als ik me later een nieuwe TV koop, zal ik opnieuw een EDID override nodig hebben (voor die TV) En op Tulli daarvoor wss geen beroep meer kunnen doen. Ik ben eigenlijk daarin liefst niet teveel afhankelijk van anderen, snap je ;)

Ik hoop dan ook dat Denon deze BUG (of slechte software) zo snel mogelijk fixt.
In één van hun firmware releases.

Zijn ze hier eigenlijk zelf al van op de hoogte ?

[ Voor 19% gewijzigd door Gent32m op 12-04-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

De EDID bug zat vroeger ook in de HD4xxx serie, deze is na verloop van tijd ook opgelost door ATi.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
Na enige weken zoeken op internet zonder een verlossend antwoord op mijn vraag m.b.t. de avr-3310 te kunnen vinden, stel ik hem maar hier.

In de handleiding van Denon zelf, kan ik maar 2 manieren achterhalen (via AB: Shift en vervolgens memoryblock kiezen en daarna Channel en naar de gewenste positie "bladeren" of rechtstreeks op de unit zelf via: knopje Tuning Preset en vervolgens aan de Source Select knop draaien). Beide vind ik zeer omslachtig.

Kan men dus rechtstreeks via de AB, een reeds voorgeprogrammeerde am/fm-zender kiezen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als je op de afstandbediening de source control op Tuner zet bij Audio kun je dan niet door je gekozen channels zappen?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 18:58
Apoca schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:08:
Als je op de afstandbediening de source control op Tuner zet bij Audio kun je dan niet door je gekozen channels zappen?
Ik wil niet "zappen" maar gericht een zender kiezen. Bijv. als in memorybank C op preset 7, een fm-zender is vastgelegd, zou deze met 2, hooguit 3 toetsen, direct te benaderen moeten zijn. Feitelijk wil ik dit via de Harmony One doen (liefst met een zendericoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Apoca schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:29:
De EDID bug zat vroeger ook in de HD4xxx serie, deze is na verloop van tijd ook opgelost door ATi.
Dus volgens jou, ligt het ook aan ATI...

Weet je nog of die EDID bug (bij de HD4xxx serie) dan verholpen geraakt is door nieuwe drivers (software) te installeren. Je hoefde toch niet een nieuwe kaart (hardware) aan te schaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Xander schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:27:
Volgens mij zijn die ingangen ook op de 1610 gewoon zelf toewijsbaar....
Klopt helemaal.

Het enige wat ik niet aan de gang krijg is mijn dvdspeler.

Ik heb hem met component video aangesloten en eerst het geluid via coaxiaal en daarna via rca aangesloten.

Het geluid doet het in beide gevallen maar de video komt niet door.
Als ik bij input assign moet kiezen kom ik daar wel RCA 1 en 2 tegen maar niet component 1 en 2.
Ik zie wel het menu op de tv maar ik heb geen beeld van de dvd.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord en bedankt
Geachte heer Groen,

Het klopt dat in het verleden de versterker voor € 449,- is verkocht (afhaalprijs)

Dit betekend niet dat deze prijs nu ook nog geld.

Immers bepaald de winkel de verkoopprijs, en niet een aktie uit het verleden.

Maar na goed overleg willen wij nog een keer de uitzondering maken voor u en u ook deze inruilprijs geven.

Indien u het artikel bij ons wilt bestellen verzoek ik u mij u adresgegevens en telefoonnummer te mailen zodat wij het artikel voor u in bestelling kunnen zetten.
Deikesu schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:11:
[...]

Dat is raar... Ik belde hun op en vertelde dat ik had gelezen op tweakers.net dat iemand die versterker had gekocht voor 449 euro en dat ik hem voor die prijs ook gelijk kwam halen. De verkoper ging toen lachen en ging kijken of hij nog op voorraad was. Hij was er en toen ben ik hem gelijk gaan halen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar hieronder heb je de bon. Ik verzin het echt niet :)

http://i64.servimg.com/u/f64/14/44/08/76/img210.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:16:
Het antwoord en bedankt
Geachte heer Groen,

Het klopt dat in het verleden de versterker voor € 449,- is verkocht (afhaalprijs)

Dit betekend niet dat deze prijs nu ook nog geld.

Immers bepaald de winkel de verkoopprijs, en niet een aktie uit het verleden.

Maar na goed overleg willen wij nog een keer de uitzondering maken voor u en u ook deze inruilprijs geven.

Indien u het artikel bij ons wilt bestellen verzoek ik u mij u adresgegevens en telefoonnummer te mailen zodat wij het artikel voor u in bestelling kunnen zetten.

[...]
Mooi dat je de prijs uiteindelijk heb gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Gent32m schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:18:
[...]

Dus volgens jou, ligt het ook aan ATI...

Weet je nog of die EDID bug (bij de HD4xxx serie) dan verholpen geraakt is door nieuwe drivers (software) te installeren. Je hoefde toch niet een nieuwe kaart (hardware) aan te schaffen ?
Mijn HD 4850 werkte toen ik hem teste een maandje geleden zonder problemen, je kunt alleen niet bitstreamen met de HD 4xxx serie. Dus dat hebben ze dan d.m.v. de drivers opgelost.

http://www.avsforum.com/a...1029603#EnablingHDMIAudio

[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 13-04-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scary Gil schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:55:
[...]

Klopt helemaal.

Het enige wat ik niet aan de gang krijg is mijn dvdspeler.

Ik heb hem met component video aangesloten en eerst het geluid via coaxiaal en daarna via rca aangesloten.

Het geluid doet het in beide gevallen maar de video komt niet door.
Als ik bij input assign moet kiezen kom ik daar wel RCA 1 en 2 tegen maar niet component 1 en 2.
Ik zie wel het menu op de tv maar ik heb geen beeld van de dvd.

Wat doe ik fout?
Component video als in de rood blauwe groene kabel? of bedoel je misschien s-video? want volgens mij stuurt component ook het geluid door en zal je maar 1 ingang nodig hebben die je moet in stellen onder het instellen van je in/uitgangen. s-video gaat niet werken volgens mij is die bedoeld voor i-pod en kan je de rest vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:33
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:57:
[...]Component video als in de rood blauwe groene kabel? of bedoel je misschien s-video? want volgens mij stuurt component ook het geluid door en zal je maar 1 ingang nodig hebben die je moet in stellen onder het instellen van je in/uitgangen. s-video gaat niet werken volgens mij is die bedoeld voor i-pod en kan je de rest vergeten.
Component stuurt geen geluid door. Component is een kabel (eigenlijk drie) welke alleen voor video gebruik wordt. Dat er veelal nog twee stekkers bij zitten voor Audio Links en Audio Rechts is wat anders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je hebt gelijk heb alleen een component voor de wii aangesloten. en die heeft inderedaad nog 2 extra kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 19:52
Hallo,

Ik sta op het punt om op een 2310 een koppel 4 Ohms (Totem Dreamcatcher) speakers aan te sluiten als frontspeakers, en een koppel 8 Ohms (Anthony Gallo Nucleus Micro Ti) als rearspeakers. Ik ben ook van plan om de fronts te bi-amplifyen.

Is er een kenner die problemen in het mixen van 4 en 8 Ohms speakers ziet, en/of in het bi-amplifyen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:57:
[...]

Component video als in de rood blauwe groene kabel? of bedoel je misschien s-video? want volgens mij stuurt component ook het geluid door en zal je maar 1 ingang nodig hebben die je moet in stellen onder het instellen van je in/uitgangen. s-video gaat niet werken volgens mij is die bedoeld voor i-pod en kan je de rest vergeten.
Ik bedoelde component.
Geluid heb ik via coax aangesloten.

maar ik ben er uit. Ik dacht dat mijn dvdspeler wel automatisch op een andere uitgang signaal zou geven maar dat was niet zo. Dus die insgesteld en draaien maar.
iig tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

HenkS

Da_king alias HenkS

vraagje:

ik heb de denon avr 1910 bij stassen besteld (volgende week ophalen woehoee) maar ik vroeg me iets af.

Ik luister vaak via laptop muziek, nu doe ik dat dus door laptop met hdmi aan mijn tv aan te sluiten en dan via tv via tulip naar mijn huidige (oude) versterker en dan heb ik ook geluid over de boxen. echter moet de tv dan aan.

Kun je ditzelfde bij de Denon doen, maar dan zonder de tv aan te zetten, omdat je HDMI rechtstreeks in de reveiver kan plaatsen?

kort om: ook al zou je er beeld bij hebben, als je de tv niet aanzet, kun je nog het geluid gebruiken over HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

HenkS schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:49:
vraagje:

ik heb de denon avr 1910 bij stassen besteld (volgende week ophalen woehoee) maar ik vroeg me iets af.

Ik luister vaak via laptop muziek, nu doe ik dat dus door laptop met hdmi aan mijn tv aan te sluiten en dan via tv via tulip naar mijn huidige (oude) versterker en dan heb ik ook geluid over de boxen. echter moet de tv dan aan.

Kun je ditzelfde bij de Denon doen, maar dan zonder de tv aan te zetten, omdat je HDMI rechtstreeks in de reveiver kan plaatsen?

kort om: ook al zou je er beeld bij hebben, als je de tv niet aanzet, kun je nog het geluid gebruiken over HDMI?
Dat kan. Laptop inderdaad rechtstreeks op de versterker via HDMI, en de juiste bron kiezen. Of je tv aan of uit staat doet er dan niet toe.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:36
nu in Duitsland (o.a. redcoon) een DRA700 AE DAB voor 310 euro.
Lijkt me wel heel goedkoop. Iemand ervaring met deze versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Hoi,

Ik heb zonet mijn Asus EAH 5450 Silent videokaartje in mijn HTPC gestoken.
En de ATI Catalyst Drivers geïnstalleerd (laatste versie 10.3 vanop het internet)
Aansluitend hierop MPC en AC3 Filter.

Nu is er iets dat ik niet snap...

Als ik bij AC3 Filter (Main tabblad), Use SPDIF passthrough aanzet (zie afbeelding), dan krijg ik geen geluid meer eruit. De luidsprekers kraken...

Als ik Use SPDIF passthrough uitzet, krijg ik wel geluid eruit. Maar dan als MULTI CH IN (Direct Mode).
En niet als DOLBY DIGITAL (Direct Mode).

Ik snap dit niet goed. Het lijkt wel alsof het geluid niet bitstreamd uit mijn HDMI kaart komt. Kan dit ?
Zo ja, wat doe ik verkeerd. Ik heb al op van alles zitten zoeken. Maar geraak er niet wijs uit. :?

Met mijn onboard HDMI heb ik deze problemen niet. Daar kan ik Use SPDIF aanzetten (in AC3 Filter).
Er komt geluid uit de versterker. Die Dolby Digital weergeeft (als Direct input signaal).

Edit: Ik kan geen afbeeldingen posten. Maar het komt overeen met wat FikkieHo postte.

[ Voor 8% gewijzigd door Gent32m op 16-04-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
heb je de EDID override gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FikkieHo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:57:
heb je de EDID override gebruikt?
Ja, maar van een gelijkaardige Receiver en TV.
Ik heb aan Tulli gevraagd eentje op mijn maat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Uhu, maar volgens hem heb je wel de nieuwste ffdshow nodig ipv AC3filter. Dat werkt in principe hetzelfde als AC3filter alleen moet je deze wel nogmaals configuren in MPC-HC zelf als je beide wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FikkieHo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:17:
Uhu, maar volgens hem heb je wel de nieuwste ffdshow nodig ipv AC3filter. Dat werkt in principe hetzelfde als AC3filter alleen moet je deze wel nogmaals configuren in MPC-HC zelf als je beide wilt gebruiken.
Ik heb deze guide gevolgd (met ffdshow ipv AC3filter) maar nog steeds geen resultaat :/

Mijn probleem is niet zozeer een HD audio probleem, maar een bitstream probleem.

Ik slaag er maar niet in om de audio bitstreamed door te sturen vanaf de HTPC naar de Denon receiver. Op de Denon staan volgende lichtjes opgelicht: "PCM" en "DIG". Op de display (in ST/D Direct Mode) lees ik "MULTI CH IN" af...

Hoe komt dit ?

Met mijn onboard ATI 780G kan ik wel bitstream audio doorsturen naar de Denon.
Waarom lukt dit met de ATI EAH 5450 card nu niet ?

Ik werk onder Windows XP dat kan toch niet het probleem zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:39
Er is weer een update voor de AVR-3310. Dit is de changelog:
Crackling noise on surround back speakers during playback of DTS-HD-MSTR 6.1 disc.
The sound of HDMI does not appear until press one of the sound buttons on the remote (stereo, dolby prologic, 5 channel stere, etc). (The unit can not off the "Audio MUTE" depending on a timing of "MUTE demand signal "from HDMI Receiver.)
"HDMI input" does not works when connect a Sky box by Thompson HD.
The sound of HD audio part is not output by combining BD-C6900 (by Samsung) and AVR-3310.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
is dat engels? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Op de avforums kan ik meerdere topics lezen dat het met windows xp een stuk lastiger is. Blijkbaar kan hij niet bitstreamen zolang je op win xp werkt..

http://www.avforums.com/f...streaming-hd-audio-5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FikkieHo schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 16:06:
Op de avforums kan ik meerdere topics lezen dat het met windows xp een stuk lastiger is. Blijkbaar kan hij niet bitstreamen zolang je op win xp werkt..

http://www.avforums.com/f...streaming-hd-audio-5.html
Is het mogelijk, dat HD bitstreamen onder Windows XP niet werkt.
Maar gewoon bitstreamen (van DTS en Dolby Digital) wel ? Of werkt dat ook niet.

Ik ga even verder googlen.. Zo ja, is deze kaart echt wel een miskoop.
Want ik ben niet van plan om naar Windows 7 te migreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
DTS en Dolby digital lijkt mij wel mogelijk met XP.. Dat zou anders erg absupt zijn.. Jouw kaartje is toevallig nou net een uitzonderingsgeval.. Maar het blijkt dat meerdere kaarten niet met WinXP goed werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
Heb een Denon AVR 1907 en wil weet terug naar stereo
Nu zat ik zelf te denken aan een setje Jamo S 608
Maar nu zij dat 6 ohm speakers, naar mijn weten is mijn receiver 8 ohm
als ik er 6 ohm aanhang converteert mijn 1907 het dan zelf naar 6 ohm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon AVR-1907 kan ook gewoon overweg met speakers van 6 Ohm, kijk maar op de achterkant van de receiver. Sowieso is "converteren naar 6 Ohm" een aparte zin aangezien de impedantie nooit gelijk is. Maar je kan die Jamo set gewoon aan je receiver hangen. 6 Ohm is sowieso geen rare waarde en met normaal spelen hoef je eigenlijk niet naar dingen als vermogen en impedantie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:09
FeaR1986 schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:53:
Denon AVR-1907 kan ook gewoon overweg met speakers van 6 Ohm, kijk maar op de achterkant van de receiver. Sowieso is "converteren naar 6 Ohm" een aparte zin aangezien de impedantie nooit gelijk is. Maar je kan die Jamo set gewoon aan je receiver hangen. 6 Ohm is sowieso geen rare waarde en met normaal spelen hoef je eigenlijk niet naar dingen als vermogen en impedantie te kijken.
Okeej, ga ik ze bestellen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FikkieHo schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:30:
DTS en Dolby digital lijkt mij wel mogelijk met XP.. Dat zou anders erg absupt zijn.. Jouw kaartje is toevallig nou net een uitzonderingsgeval.. Maar het blijkt dat meerdere kaarten niet met WinXP goed werken..
Hi FikkieHo,

Ik heb het uiteindelijk allemaal aan de praat gekregen.
Zoals je kan lezen hier.

Ik heb wel Windows 7 Ultimate (32 bit) moeten installeren op mijn pc.
Voorlopig draai ik dit alles op een test partitie.

Wanneer ik de tijd vind, zal ik al mijn software hierop nog moeten installeren.
Nog een heel werk, met vele andere bochten om te nemen ;-)

Maar bon. Dit probleem is alvast van de baan :)

Ik kan eindelijk DTS HD en Dobly True HD bitstreamen op de Denon.
Maar dit heeft me wel een omschakeling naar Windows 7 gekocht (wat ik niet voorzien had)

Bitstreamen op XP (via dit kaartje: HD 5450) is dus niet mogelijk.
Noch DTS, Dolby Digital of HD Audio.

Toch belangrijk om te weten!
Aan de mensen die dit van plan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gent32m schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:33:
[...]

Hi FikkieHo,

Ik heb het uiteindelijk allemaal aan de praat gekregen.
Zoals je kan lezen hier.

Ik heb wel Windows 7 Ultimate (32 bit) moeten installeren op mijn pc.
Voorlopig draai ik dit alles op een test partitie.

Wanneer ik de tijd vind, zal ik al mijn software hierop nog moeten installeren.
Nog een heel werk, met vele andere bochten om te nemen ;-)

Maar bon. Dit probleem is alvast van de baan :)

Ik kan eindelijk DTS HD en Dobly True HD bitstreamen op de Denon.
Maar dit heeft me wel een omschakeling naar Windows 7 gekocht (wat ik niet voorzien had)

Bitstreamen op XP (via dit kaartje: HD 5450) is dus niet mogelijk.
Noch DTS, Dolby Digital of HD Audio.

Toch belangrijk om te weten!
Aan de mensen die dit van plan zijn...
Ik zie op mijn 2310 wel DTS Surround verschijnen, maar ik krijg maar geen HD audio gebitstreamd. Heb je enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik heb een Intel i3 530.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FaceDown schreef op maandag 19 april 2010 @ 15:44:
Ik zie op mijn 2310 wel DTS Surround verschijnen, maar ik krijg maar geen HD audio gebitstreamd. Heb je enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik heb een Intel i3 530.
FaceDown,

Ik heb de piste (met een Clarkdale processor: Core i3 of Core i5) zelf niet verder onderzocht. Volgens Hardware.Info kun je daar ook HD audio mee bitstreamen. Het is wel een oud artikel van januari 2010 (ondertussen kan ATI dit ook, toen nog niet). En of HD audio (met zo een Core i3/i5) nu bitstreamed dan wel als LPCM door die HDMI 1.3 kabel gestuurd wordt, is men niet echt duidelijk over...

Volgens Tulli (op het AVS Forum) kan bitstream HD Audio via een clarkdale processor niet.
Zie hier

Ik zou hier eens verder op googlen. Of HD audio (Dolby True HD of DTS HD) bitstreamed (dus niet via LPCM) mogelijk is met een Core i3 of Core i5 processor. Het is alvast mogelijk met zo een ATI HD 5xxx kaart. Het kaartje dat ik gekocht heb, kost slechts 45 euro. Dat is geen geld...

Opgelet, bij zo een ATI Kaart heb je voorlopig wel nog een EDID overide nodig. Om Dolby True HD aan de praat te krijgen. DTS HD werkt zowiezo ermee (zie openingspost van Tulli).

In de toekomst is zo een EDID overide hopelijk niet meer nodig. Doordat ATI deze bug gefixed heeft in zijn drivers. En/of Denon (en andere receiver leveranciers) hun firmware aangepast hebben.

Alvast veel succes ermee!

Dit is een beetje puzzelen, maar eens het werkt, is het wel tof.
Om eindelijk dat blauwe HD Audio lampje op je Denon te zien oplichten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Gent32m op 19-04-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Het is me toch gelukt; de oorzaak was dat de file simpelweg geen HD audio bevatte :P EDID override was niet nodig. Ik heb alleen pass through in hoeven schakelen met Shark007 en ffdshow.

Alle instellingen staan in dit artikel.

Het is een erg gaaf lampje inderdaad :9 maar verschil met DTS surround hoor je natuurlijk niet.

[ Voor 42% gewijzigd door FaceDown op 19-04-2010 23:48 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FaceDown schreef op maandag 19 april 2010 @ 23:47:
Het is me toch gelukt; de oorzaak was dat de file simpelweg geen HD audio bevatte :P EDID override was niet nodig. Ik heb alleen pass through in hoeven schakelen met Shark007 en ffdshow.

Alle instellingen staan in dit artikel.

Het is een erg gaaf lampje inderdaad :9 maar verschil met DTS surround hoor je natuurlijk niet.
Nice _/-\o_

Dus HD Audio met een Core i3 / Core i5 (Clarkdale processor) werkt ook.
Weten we ook weer bij ;)

Die EDID overide is enkel nodig bij ATI kaarten (niet bij Core i3 / Core i5)

Misschien een domme vraag. Maar zou het mogelijk zijn, om het volume van een BITSTREAMED video/audio bestand te verhogen. En dit langs de source kant (HTPC).

Ik kan altijd aan de volume knop van mijn Denon draaien natuurlijk.
Maar vroeg me af, of ik source bestanden (waarvan de audio output lager ligt) niet aan de bron wat kan verhogen. Heb er gisteren op zitten zoeken, maar nog niets gevonden...

Vermoedelijk is dit wel een 'domme' vraag. En kan zoiets gewoon niet. Wat je bitstream doorstuurt, kun je enkel langs de ontvangende kant (de Denon die de audio decodeert) verhogen.

Of niet ?

P.S. Ik heb dezelfde guide als jou gebruikt. Maar dan Part 1 (met MPC als player)
Het is een heel goede guide en misschien een reference waard, in de startertopic van deze thread ? ? ?

[ Voor 6% gewijzigd door Gent32m op 20-04-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Ja, klopt, ik zet hem er tussen.
En idd, alleen bij je Denon kan je de bitstreamede formaten volume verhogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Ik kan een Denon AVR-3310 in combinatie met Mordaunt Short Alumni 5.1 set kopen. Deze aanbieding is nog maar beperkt beschikbaar en nu even geen kans om dit te gaan beluisteren. Is deze combinatie volgens jullie iets, of is dit bij voorbaat not done. Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren en ik zal dat dan ook zeker nog wel gaan doen voordat ik tot aanschaf over ga. Ik zou alleen jullie mening / ervaring graag horen.

Edit: misschien handig om de prijzen aan te geven: AVR-3310 - 995 euro, Mordaunt - 350 euro, beiden nieuw).

[ Voor 11% gewijzigd door giohardcore op 20-04-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Qua klank is het dus niet te zeggen, want dat is inderdaad persoonlijk. Maar waarom een Mordaunt Short Alumni 5.1setje van 350 euro op een receiver van het drievoudige gaan aansluiten? Dat is echt zonde. Neem dan een goedkopere receiver en steek het geld in een betere set. Een simpele AVR-1610 zou dat Mordaunt Short Alumni 5.1 setje al trekken. Deze combinatie is naar mijn inziens echt uit verhouding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gent32m schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:15:
[...]

Misschien een domme vraag. Maar zou het mogelijk zijn, om het volume van een BITSTREAMED video/audio bestand te verhogen. En dit langs de source kant (HTPC).

Ik kan altijd aan de volume knop van mijn Denon draaien natuurlijk.
Maar vroeg me af, of ik source bestanden (waarvan de audio output lager ligt) niet aan de bron wat kan verhogen. Heb er gisteren op zitten zoeken, maar nog niets gevonden...

Vermoedelijk is dit wel een 'domme' vraag. En kan zoiets gewoon niet. Wat je bitstream doorstuurt, kun je enkel langs de ontvangende kant (de Denon die de audio decodeert) verhogen.
Er zit een optie in ffdshow om audio te 'normaliseren'. En volgens mij zit deze optie ook op de Denon. Of het met bitstreamed audio ook werkt weet ik niet, maar het is het proberen waard zou ik zeggen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
FeaR1986 schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 16:32:
Qua klank is het dus niet te zeggen, want dat is inderdaad persoonlijk. Maar waarom een Mordaunt Short Alumni 5.1setje van 350 euro op een receiver van het drievoudige gaan aansluiten? Dat is echt zonde. Neem dan een goedkopere receiver en steek het geld in een betere set. Een simpele AVR-1610 zou dat Mordaunt Short Alumni 5.1 setje al trekken. Deze combinatie is naar mijn inziens echt uit verhouding...
Gedeeltelijk mee eens, maar ik heb die extra features van een 3310 wel nodig (met name de zone controls). Bovendien kost die MS set normaal 500 euro. Ik kan hem dus tegen relatief lage prijs gebruiken en weer doorverkopen, mocht ik een "betere" set willen. Maar wat bedoel je precies meteen betere set? Na het lezen van zo ongeveer alle delen van dit topic heb ik ook geleerd dat niet alles dat duur is, ook per defenitie beter is. Mochten er bij die "betere set" vloerstaanders horen, dan wordt dat het sowieso al niet, ik wil namelijk niet van die grote dingen in mijn woonkamer. Ja, ik weet dat er uit vloerstaanders beter geluid (kan) komen dan uit simpele boekenplankjes, maar ik wil niet van die grote dingen in de woonkamer. Of bedoel jij met "betere set" een boekenplanksetje van bijvoorbeeld KEF, Klipsch of andere duurdere merken?

Ik heb nog een bijkomende vraag: De 3310 heeft een composite en een component out. Geven deze alleen output als hij ook een input van datzelfde kanaal krijgt? Of kan hij dat ook uitsturen als hij signaal via HDMI krijgt? Ik kan me voorstellen dat het bij composite niet kan, maar bij component eventueel wel. Zou wel cool zijn, dan kun je een 2e monitor in de keuken hangen (of op het toilet ;)). Kun je toch mooi het WK door blijven kijken terwijl je friet bakt ;).

[ Voor 20% gewijzigd door giohardcore op 21-04-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
FatalError schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:26:

[...]
Gisteren de update succesvol geinstalleerd en sindsdien problemen met m'n 3310 :(
Netwerk blijft op connecting staan maar ik kan wel pingen naar het IP adres.
Netwerkinstellingen aanpassen kan niet, zodra ik 'enter' op DHCP gaat het menu terug naar het vorige menu.
De webserver lijkt niet te draaien, ik kom er in ieder geval niet op met een browser.
Vanavond een reset uitgevoerd naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
ninjazx9r98 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:36:
[...]

Gisteren de update succesvol geinstalleerd en sindsdien problemen met m'n 3310 :(
Netwerk blijft op connecting staan maar ik kan wel pingen naar het IP adres.
Netwerkinstellingen aanpassen kan niet, zodra ik 'enter' op DHCP gaat het menu terug naar het vorige menu.
De webserver lijkt niet te draaien, ik kom er in ieder geval niet op met een browser.
Vanavond een reset uitgevoerd naar de fabrieksinstellingen maar het probleem blijft.
Hm.. ik had even mijn instelling op vast IP gezet en toen weer terug naar DHCP, toen had ik hetzelfde probleem als jij. Pas na n paar minuten kreeg ik weer n IP en doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
giohardcore schreef op woensdag 21 april 2010 @ 08:33:
[...]Ik heb nog een bijkomende vraag: De 3310 heeft een composite en een component out. Geven deze alleen output als hij ook een input van datzelfde kanaal krijgt? Of kan hij dat ook uitsturen als hij signaal via HDMI krijgt? Ik kan me voorstellen dat het bij composite niet kan, maar bij component eventueel wel.
Er is ooit een discussie geweest (geloof in het Onkyo-topic) over dat er tot op heden geen receivers bekend zijn die terugscalen van HDMI naar component. Van analoog naar digitaal en zelfs van 480p naar 1080p is het probleem niet, maar zodra je van digitaal naar analoog wilt kan het opeens niet meer. Dus denk dat je dat kan vergeten.

Overigens vind ik een speakerset van 500 euro nog steeds uit verhouding voor een receiver van 1000 euro. Natuurlijk kan je het wel aansluiten en zal het meer dan goed werken, maar vindhet zelf zo zonde. Zou er liever een paar mooie zuilen van 500 euro de stuk aanhangen :P. Maar qua upgrademogelijkheden heb je wel gelijk: iets meer ademruimte in de toekomst. Dat is ook de reden geweest dat ik voor de AVR-2809 ben gegaan en niet voor de AVR-1909 die ook had voldaan voor mij :)

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 22-04-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
FeaR1986 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 00:45:
[...]
Overigens vind ik een speakerset van 500 euro nog steeds uit verhouding voor een receiver van 1000 euro. Natuurlijk kan je het wel aansluiten en zal het meer dan goed werken, maar vindhet zelf zo zonde. Zou er liever een paar mooie zuilen van 500 euro de stuk aanhangen :P. Maar qua upgrademogelijkheden heb je wel gelijk: iets meer ademruimte in de toekomst. Dat is ook de reden geweest dat ik voor de AVR-2809 ben gegaan en niet voor de AVR-1909 die ook had voldaan voor mij :)
Thanks, jammer dat dat niet kan (ofja, kan wel, maar dan moet je er een aparte scaler achter hangen).

Ja, ik weet dat het niet helemaal in verhouding is en ik zou ook wel zuilen willen, ik vind het alleen te groot voor in de woonkamer. Wellicht later, wanneer ik nog een keer ga verhuizen, maar nu even niet.

Overigens heb ik die set nog niet gekocht. Gisteren wezen kijken omdat de verkoper aangaf dat ze nieuw waren, kom ik daar, zijn ze zo dof en bekrast als maar wat. Bij een speaker was zelfs een stuk afgebroken en bij de center wat de speaker zelf ingedeukt. Ik was niet blij :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb vaker het probleem dat ik geen geluid doorkrijg van m'n 2310. Ik heb alles via HDMI aangesloten:

Panasonic Plasma P50G20 <- Denon 2310 <- UPC HDTV Cisco box

Als ik inschakel mbv de Logitech Harmony One dan gaat alles aan, ook op de juiste kanalen. Het beeld krijg ik door, maar geen geluid. De enige oplossing is om de Denon helemaal uit en weer aan te zetten. Kent iemand dit probleem? Zou ik misschien de Denon eerder of juist later in moeten schakelen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FaceDown schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:46:
Ik heb vaker het probleem dat ik geen geluid doorkrijg van m'n 2310. Ik heb alles via HDMI aangesloten:

Als ik inschakel mbv de Logitech Harmony One dan gaat alles aan, ook op de juiste kanalen. Het beeld krijg ik door, maar geen geluid. De enige oplossing is om de Denon helemaal uit en weer aan te zetten. Kent iemand dit probleem? Zou ik misschien de Denon eerder of juist later in moeten schakelen?
Hi FaceDown,

Met mijn onboard 780G (in de HTPC) heb ik dit probleem: Ik moet eerst mijn HTPC aanleggen en dan pas de Denon AVR-3310. Als ik eerst de Denon aanleg en dan de HTPC, krijg ik geen beeld (noch geluid) op de Denon te zien (horen).

Ik heb (sinds een paar dagen) een nieuwe ATI kaart zitten. Geen idee, of ik dit probleem ermee nu nog heb. Ben nog volop aan het uitvissen of ik nu Windows 7 32 bit, dan wel Windows 7 64 bit erop ga zetten. Ik heb zo een vermoeden dat als ik Ffdshow wil gebruiken, dit enkel op 32 bit zal werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gent32m schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:08:
[...]

Hi FaceDown,

Met mijn onboard 780G (in de HTPC) heb ik dit probleem: Ik moet eerst mijn HTPC aanleggen en dan pas de Denon AVR-3310. Als ik eerst de Denon aanleg en dan de HTPC, krijg ik geen beeld (noch geluid) op de Denon te zien (horen).

Ik heb (sinds een paar dagen) een nieuwe ATI kaart zitten. Geen idee, of ik dit probleem ermee nu nog heb. Ben nog volop aan het uitvissen of ik nu Windows 7 32 bit, dan wel Windows 7 64 bit erop ga zetten. Ik heb zo een vermoeden dat als ik Ffdshow wil gebruiken, dit enkel op 32 bit zal werken...
Ik heb Windows 7 64 bit, en ffdshow werkt op zich prima, alleen zag ik wat rariteiten rondom de ondertitels. Dat heeft echter weinig met de keuze 32/64 bit te maken denk ik. Ik heb nu Shark007's codec pack geïnstalleerd. Voor H264 gebruik ik wel een andere codec, de MPC HD heet ie geloof ik?

Met de HTPC in combinatie met de Denon heb ik weinig problemen (sinds mijn vorige issue is opgelost, zie mijn aparte topic hierover. Volgorde van aanzetten lijkt hier niet echt problemen op te leveren (al weet ik niet zeker of ik de apparaten wel eens in verschillende volgordes geprobeerd heb, zal dit van het weekend eens doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giohardcore schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 14:47:
Ik kan een Denon AVR-3310 in combinatie met Mordaunt Short Alumni 5.1 set kopen. Deze aanbieding is nog maar beperkt beschikbaar en nu even geen kans om dit te gaan beluisteren. Is deze combinatie volgens jullie iets, of is dit bij voorbaat not done. Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren en ik zal dat dan ook zeker nog wel gaan doen voordat ik tot aanschaf over ga. Ik zou alleen jullie mening / ervaring graag horen.

Edit: misschien handig om de prijzen aan te geven: AVR-3310 - 995 euro, Mordaunt - 350 euro, beiden nieuw).
Zoals Fear al aangaf, de 3310 is erg overdone om een alumni setje op aan te sluiten. Beide merken doen qua kwaliteit wel recht aan elkaar en vormen een heel goed audio koppel. Mordaunt short staat erom bekend dat het net als denon al met zn instap modellen loepzuivere kwaliteit levert met een vol, strak en gecontroleerd geluid. Net als de denon (film)muziek nooit overdone weergeeft, maar gecontroleerd evenwichtig en helder, daar passen MS's heel goed bij.
Ik heb zelf een 1910 en de Mordaunt short 5.1 avant set (± 800 euro), een combinatie die me nog steeds versteld doet staan voor boekenplank speakers. Daar kunnen vele zuilen van zelfs de betere merken niet tegenop.
Zelf goed luisteren en een klein krasje is niet slecht voor het geluid... :-), kun je nog veel op afdingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Weet je zeker dat het aan je denon ligt, en niet aan de UPC box?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 11:47:
[...]

Zoals Fear al aangaf, de 3310 is erg overdone om een alumni setje op aan te sluiten. Beide merken doen qua kwaliteit wel recht aan elkaar en vormen een heel goed audio koppel. Mordaunt short staat erom bekend dat het net als denon al met zn instap modellen loepzuivere kwaliteit levert met een vol, strak en gecontroleerd geluid. Net als de denon (film)muziek nooit overdone weergeeft, maar gecontroleerd evenwichtig en helder, daar passen MS's heel goed bij.
Ik heb zelf een 1910 en de Mordaunt short 5.1 avant set (± 800 euro), een combinatie die me nog steeds versteld doet staan voor boekenplank speakers. Daar kunnen vele zuilen van zelfs de betere merken niet tegenop.
Zelf goed luisteren en een klein krasje is niet slecht voor het geluid... :-), kun je nog veel op afdingen
Ik weet dat het qua specs overkill is, maar ik heb zoals gezegd wel die functies nodig die een 3310 biedt. Ik ben er eigenlijk ook langzaam van terug aan het komen. Wellicht dat ik toch eerst 2 vloerstaanders (ik vind die MA Radius HD zuilen erg mooi) koop om later uit te breiden met boekenplankjes als rears en center. Dan heb je (denk ik, correct me if I'm wrong) dat je a) een mooi stereo geluid hebt, en b) ook voor surround een goede set hebt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

giohardcore schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:08:
[...]

Ik weet dat het qua specs overkill is, maar ik heb zoals gezegd wel die functies nodig die een 3310 biedt.
Welke functie's zijn dat dan? Want het 2 zones verhaal waar je het eerder over hebt zit ook 'gewoon' op de 1910.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste fear,

Ik heb een mono jack -tulp gehaald en eengesloten op mijn subwoofer en receiver op de pre out alleen ik krijg het niet werkend ik heb opnieuw de audyssey het werk laten doen maar hij zegt dat er geen subwoofer is.

iemand een idee wat ik moet instellen?

is al opgelost: heb de subwoofer mode van LFE op LFE+MAIN gezet...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:30:
beste fear,

Ik heb een mono jack -tulp gehaald en eengesloten op mijn subwoofer en receiver op de pre out alleen ik krijg het niet werkend ik heb opnieuw de audyssey het werk laten doen maar hij zegt dat er geen subwoofer is.

iemand een idee wat ik moet instellen?
geef eens wat meer informatie? Wat voor een sub, heb je de subwoofer wel aangezet, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
FatalError schreef op woensdag 21 april 2010 @ 23:21:
[...]

Hm.. ik had even mijn instelling op vast IP gezet en toen weer terug naar DHCP, toen had ik hetzelfde probleem als jij. Pas na n paar minuten kreeg ik weer n IP en doet alles het weer.
We zijn nu een paar dagen verder en het probleem is er nog steeds.
Heb de receiver een dag van spanning afgehad, heb een reset uitgevoerd, heb de reservering uit m'n router gehaald maar niets helpt.
De receiver reageert nog steeds op een ping van het oude adres maar de webserver doet niets.
Verder zijn er ook regelmatig problemen als ik van source switch bijv htpc naar tv.
De source schakelt keurig over maar er is met geen mogelijkheid meer geluid uit te krijgen.
Er is totaal geen reactie op volume wijzigingen (display wijzigt volume niveau ook niet) en ik heb zo'n beetje alles op de afstandsbediening geprobeerd maar geen geluid.
Uit en vervolgens weer inschakelen is de enige optie om weer geluid te krijgen.

Druk zoekende op het net kom ik een review tegen met exact hetzelfde probleem :
http://www.amazon.com/gp/...&sort_by=MostRecentReview
Gaat toch op een firmware probleem lijken helaas :(

Net even gebeld met Look en Listen en het probleem is daar op dit moment nog niet bekend.
Ze geven zelf echter al aan dat de firmware pas een paar dagen oud is en dat er dus nog meer meldingen kunnen komen als er echt een probleem is.

[ Voor 19% gewijzigd door ninjazx9r98 op 23-04-2010 10:10 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giohardcore schreef op donderdag 22 april 2010 @ 15:08:
[...]

Ik weet dat het qua specs overkill is, maar ik heb zoals gezegd wel die functies nodig die een 3310 biedt. Ik ben er eigenlijk ook langzaam van terug aan het komen. Wellicht dat ik toch eerst 2 vloerstaanders (ik vind die MA Radius HD zuilen erg mooi) koop om later uit te breiden met boekenplankjes als rears en center. Dan heb je (denk ik, correct me if I'm wrong) dat je a) een mooi stereo geluid hebt, en b) ook voor surround een goede set hebt. Toch?
Persoonlijk hou ik ervan om de fronts en de surround speakers hetzelfde te laten zijn. Maar dat komt omdat ik de meerkanaals receiver net zoveel gebruik voor het luisteren naar audio dan naar film. Voor audio komt het geluid dan met simulated stereo over 5 kanalen super tot z'n recht. In mijn geval dus 4 boekenplank speakers (elk 120 watt vermogen) en een center speaker op de 1910. Heb je hele goede zuilen en veel kleinere surrounds, dan zal muziek wellicht fijner klinken in pure stereo modus. De 3310 is natuurlijk de bom als je het meerbedrag tov de 1910 er voor over hebt. Tussen de 1910 en 2310 zit mijns inziens geen verschil, behalve dan een paar aansluitingen meer of minder (maar die zijn niet de euro's waard).

Daarnaast onderschatten veel mensen voor mijn gevoel de 'boekenplank' speaker. Ik bedoel dan niet de kleinere satteliet speakers die in kant-en-klare 5.1 setjes te vinden zijn van bijv. KEF, JBL etc. Voor kleinere kamers komen de boekenplank speakers vaak beter tot hun recht in het klankbeeld dan grotere zuilen. Bovendien is een kwalitatief betere boekenplank speaker veel mooier om naar te luisteren dan een kwalitatief mindere zuil, die dan misschien meer tweeters/woofers heeft en meer vermogen. Ik zou pas voor een zuilenduo gaan bij een kamerformaat van meer dan 16 m2. Een zuil is trouwens erg waardevol als je plafond hoger is dan 2 meter. Voor lage kamers is het voor een zuil ook ok, maar dan wel met meerdere tweeters ipv meer vermogen in het laag. Voor een kleine kamer is tot slot het fijn om 2 zuilen te hebben die voldoende laag produceren zodat je geen aparte sub hoeft aan te schaffen. Voor een kamer groter dan 16 m2 zou ik altijd voor een sub gaan, zeker als je een houten vloer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 17:02

HenkS

Da_king alias HenkS

Even een vraagje:

ik ga morgen de AVR 1910 halen en 2 B&W M1 speakers.

Hier komt over een paar weken een BK Gemini II sub bij. Ik ga dus in beginsel met een 2.1 setup 'spelen'.

Echter morgen heb ik dus al de AVR 1910 + 2 kleine front speakers.

heeft het dan uberhaupt zin om de audisy setup te doen? of kan ik in dit geval beter alles handmatig instellen? Ik weet namelijk niet of die setup puur is om surround afstemming goed te doen?

Als ik over een paar weken de Subwoofer erbij heb, ga ik overigens alles opnieuw afstellen. maar voor nu vind ik het leuk/nteressant om het ook met 2 front speakers al goed te hebben staan.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Sandyman538 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 18:12:
[...]

Welke functie's zijn dat dan? Want het 2 zones verhaal waar je het eerder over hebt zit ook 'gewoon' op de 1910.
Nee, dat klopt niet helemaal. De 2310 heeft alleen een zone2 out, de 3310 ook een 3e zone. Verder heeft een 3310 de volgende (voor mij belangrijke) functies:

- Ethernet aansluiting
- 2e remote
- Bedienbaar via iPhone (handig voor in bad, op terras, e.d.)
- Klepje in plaats van zichtbare aansluitingen
- USB aansluiting
- Vooral het kopje MultiRoom / Home automation is voor mij interessant

Staat trouwens wel een fout op de Denon site. Er staat namelijk dat ie 2 HDMI uitgangen heeft, maar dat heeft ie volgens mij niet. Zie de Denon site.

@ Chemdoc: Welke speakers heb je zelf staan?

P.s.: iemand deze set al eens gehoord?
Om terug te komen op alleen satellietjes, vond ik deze set. Twee vloerstaanders, 2 rears, een center en een sub. Is dat dan een betere keus om meer kwaliteit uit het kunnen van de 3310 te halen?

[ Voor 18% gewijzigd door giohardcore op 23-04-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
giohardcore schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:37:
[...]Staat trouwens wel een fout op de Denon site. Er staat namelijk dat ie 2 HDMI uitgangen heeft, maar dat heeft ie volgens mij niet. Zie de Denon site.
Naar mijn weten hebben alleen de AVR-4310 en hoger twee maal HDMI Out. Let wel dat je niet blind om elke Denon site af kan gaan. Amerikaanse en Engelse modellen willen nog wel eens verschillen qua specificaties en in/-uitgangen van de algemene Europese modellen.

Overigens is het verder niet te zeggen of iets nu wel of niet voldoende kwaliteit is om op een AVR-3310 aan te sluiten. Zoals gezegd kan je op een dergelijke receiver veel aansluiten. Feit blijft gewoon dat alles qua kant en klare setjes niet echt je van het zijn, ook al zijn ze van een redelijk bekend merk. Op een AVR-3310 kan je met gemak speakers aansluiten die per stuk kosten wat heel die Jamo set kost. Maar zou je eerder willen adviseren eens te gaan luisteren, want de speakers die je nu aankaart hebben alleen een andere klank. Vooral het verschil met de Klipsch is zeer groot, Klipsch heeft een heel eigen geluid.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 23-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
FeaR1986 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:09:
[...]

Naar mijn weten hebben alleen de AVR-4310 en hoger twee maal HDMI Out. Let wel dat je niet blind om elke Denon site af kan gaan. Amerikaanse en Engelse modellen willen nog wel eens verschillen qua specificaties en in/-uitgangen van de algemene Europese modellen.

Overigens is het verder niet te zeggen of iets nu wel of niet voldoende kwaliteit is om op een AVR-3310 aan te sluiten. Zoals gezegd kan je op een dergelijke receiver veel aansluiten. Feit blijft gewoon dat alles qua kant en klare setjes niet echt je van het zijn, ook al zijn ze van een redelijk bekend merk. Op een AVR-3310 kan je met gemak speakers aansluiten die per stuk kosten wat heel die Jamo set kost. Maar zou je eerder willen adviseren eens te gaan luisteren, want de speakers die je nu aankaart hebben alleen een andere klank. Vooral het verschil met de Klipsch is zeer groot, Klipsch heeft een heel eigen geluid.
Heb je helemaal gelijk in, ik ga dan ook morgen maar eens luisteren. Ik vind het echt een lastige keuze. Boekenplankspeakers, vloerstaanders, welk merk, welk type. Er is zo ontzettend veel te krijgen, er is bijna niet meer doorheen te komen. Maar ik heb denk ik wel een shortlist:
- De Jamo S606 HCS 6
- Klipsch HD Theater 500
- Mordaunt Short Alumni
- Teufel Theater LT2

Ik weet dat deze sets veel uit elkaar lopen, dus in eerste instantie ga ik hier naar luisteren. Ga ook nog naar MA en B&W luisteren, maar dan wordt het in eerste instantie geen 5.1 setup, maar een 2.1 / 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je ook zeker de KEF sets moet proberen vanaf 2005.3 want daar komt ook een mooi geluid uit en dan heb je de B&W M series nog maar goed dat is wel even een hele andere prijsklasse.

Heb zelf na lang twijfelen voor de KEF 2005.3 series gekozen in plaats van de q acoustics vloerstaanders voor en sattelieten achter, vond de KEF erg goed met mijn denon 1910 niet zo goed als de M10,20,30 series van BW maar die kon ik gewoon niet betalen heel simpel eigenlijk.

En van die logitech harmony afstandsbediening heb ik totaal geen last, het duurt alleen even voordat hij de receiver op de juiste ingang zet, hij zet hem eerst aan dan gaat hij andere apparaten aanzetten en ik geloof als laatste dat hij hem op de juiste ingang zet.

Heb gewoon de normale setup gedaan van logitech en eigenlijk nooit echt grote problemen gehad.
Denon 1910
Wii
PS3/dvd/blu ray
UPC media box op aangesloten.

Alles gaat prima, ik zou denk ik eerst kijken wat er eigenlijk gebeurt met de afstandsbediening, zet hij de receiver wel op de juiste ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Zojuist even met de importeur van Denon gebeld (Look and Listen).
De Denon serie 1610, 1910 en 2310 kunnen worden voorzien van een firmware update die in januari dit jaar is uitgekomen.

Dit lost onder andere het probleem om met bepaalde blu-ray spelers. HD Audio wordt niet namelijk goed ontvangen bij bepaalde blu-ray spelers (waaronder de LG Blu-Ray 370). Het blauwe lampje gaat wel aan, alleen het geluid wat uit de speakers komt is zeer slecht/zacht.

De firmware update kan alleen daar worden uitgevoerd met speciale equipment (het is geen usb strick ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
justjermaine schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:00:
Zojuist even met de importeur van Denon gebeld (Look and Listen).
De Denon serie 1610, 1910 en 2310 kunnen worden voorzien van een firmware update die in januari dit jaar is uitgekomen.

Dit lost onder andere het probleem om met bepaalde blu-ray spelers. HD Audio wordt niet namelijk goed ontvangen bij bepaalde blu-ray spelers (waaronder de LG Blu-Ray 370). Het blauwe lampje gaat wel aan, alleen het geluid wat uit de speakers komt is zeer slecht/zacht.
Mmm.. zou dat er ook voor de AVR-2809 zijn? Want ik heb met mijn Pioneer BDP-320 ook dat het volume met zeker 15.0 dB omhoog moet om gelijk te komen met de normale DTS of Dolby Digital track...

Enige update voor de AVR-2809 is er eentje van januari vorig jaar. Weet zo niet eens welke firmware ik er nu op heb staan. Volgende week maar eens updaten, heb nu ook zo 1-2-3 geen com-poort bij de hand.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 24-04-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giohardcore schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:37:
[...]

@ Chemdoc: Welke speakers heb je zelf staan?
4 x de mordaunt short avant 902i bookshelf speaker (fronts en rears) (link)
1 x de mordaunt short center 905i (link)
1 x de mordaunt sort 309i subwoofer (link)
voor zone 2 hangt aan de pre out een voorversterker met 2 Grundig aktiv 400 MX boxen, parels uit de jaren '80

Ik heb voor de mordaunt short gekozen aangezien ze lovende krititieken van oa what hifi. Daarbij staan ze net als zoveel andere merken overigens als zeer kwalitatief te boek. Misschien nog wel belangrijker: ik ben een tamelijke leek op audio weergave gebied en mordaunt short maakt vrij 'makkelijke' goede speakers, die ook al stuur je ze niet optimaal aan of zet je ze niet optimaal neer in je kamer, toch een goed geluid produceren. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
In verband met een nieuwe TV zit ik ook te kijken naar een nieuwe receiver. De Denon 1910 is na wat onderzoek een van de belangrijkste kanshebbers om mijn Harman Kardon AVR355 te vervangen.

Ik moet alleen wel oppassen voor al die verhalen in de verschillende topics. Inmiddels wil ik ook mijn 2 frontspeakers vervangen (nu nog HK surround set) en hoe langer ik blijf lezen hoe meer er bij komt :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
M@cer schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:31:
Ik moet alleen wel oppassen voor al die verhalen in de verschillende topics.
Welke verhalen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik had sony ss1012 speakers voor surround geluid, en van dezelfde serie ook de center.

nu heb ik wel 2 vloerstaaders, die vrij groot zijn en het wel goed doen, maar hoeveel lever ik in als ik voor de fronts ook die ss1012 speakers zou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
M@cer schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:31:
In verband met een nieuwe TV zit ik ook te kijken naar een nieuwe receiver. De Denon 1910 is na wat onderzoek een van de belangrijkste kanshebbers om mijn Harman Kardon AVR355 te vervangen.

Ik moet alleen wel oppassen voor al die verhalen in de verschillende topics. Inmiddels wil ik ook mijn 2 frontspeakers vervangen (nu nog HK surround set) en hoe langer ik blijf lezen hoe meer er bij komt :)
Wil je niet wachten op de 1911? die schijnt ook aangekondigd te zijn..

http://www.audiovideohd.f...-compatible-3D-Ready.html

Mijn le france is niet zo gud maar volgens mij staat er iets van juni :P

[ Voor 13% gewijzigd door Remco Tr op 26-04-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mijn problemen zijn opgelost met dank aan user nicbie! Hdmi-cec zat mijn Harmony besturing in de weg. Hdmi Control op de Denon en Viera Link op de tv uitgeschakeld en alles werkt perfect!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 00:24
Remco Tr schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:27:
[...]

Wil je niet wachten op de 1911? die schijnt ook aangekondigd te zijn..

http://www.audiovideohd.f...-compatible-3D-Ready.html

Mijn le france is niet zo gud maar volgens mij staat er iets van juni :P
Dan wachten we het nieuwe model nog even af.. Bedankt voor de tip.. Heb nog geen haast.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 15:56
M@cer schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:15:
[...]

Dan wachten we het nieuwe model nog even af.. Bedankt voor de tip.. Heb nog geen haast.
ik heb precies zelfde ook geen haast, ik wacht de onkyo 608 en denon 1911af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Hmm, dan hoop ik dat dankzij de nieuwe modellen de 1910 goedkoper gaat worden :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
justjermaine schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:00:
De firmware update kan alleen daar worden uitgevoerd met speciale equipment (het is geen usb strick ;))
Op de firmware dowload pagina van Denon staat een pdf waarin beschreven wordt hoe de update uitgevoerd moet worden. De moet de reciever met je com-poort aan je pc hangen en vanuit windows de upgrade starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Uhu, gewoon een 9 pins Dsub kabeltje zoals vermeld op de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ginkgo schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:52:
[...]Op de firmware dowload pagina van Denon staat een pdf waarin beschreven wordt hoe de update uitgevoerd moet worden. De moet de reciever met je com-poort aan je pc hangen en vanuit windows de upgrade starten.
Alleen hebben de Denon AVR-1610, AVR-1910 en AVR-2310 geen COM-poort. Dus zal wel een ander leuk stekkertje/verloopje voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
FeaR1986 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:32:
[...] AVR-2310 geen COM-poort [...]
Die wel. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

M3rcury schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:05:
[...]

Weet je zeker dat het aan je denon ligt, en niet aan de UPC box?
Dit lijkt inderdaad aan de cisco upc box te liggen, heb er hier ook last van sinds een maand ofzo (sinds een update waarschijnlijk).
Het is hier te verhelpen door eerst naar een HD kanaal te gaan, daarna pakt hij ook het geluid weer van de andere zenders.

Ook pakt het beeld niet bij het opstarten (wat eerst wel goed werkte), dan is het nodig de bron 'tv' nog een keer te selecteren.

Philips 32pfl8404 <- Denon 2308 <- UPC HDTV Cisco box

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

burgt schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:12:
[...]

Dit lijkt inderdaad aan de cisco upc box te liggen, heb er hier ook last van sinds een maand ofzo (sinds een update waarschijnlijk).
Het is hier te verhelpen door eerst naar een HD kanaal te gaan, daarna pakt hij ook het geluid weer van de andere zenders.

Ook pakt het beeld niet bij het opstarten (wat eerst wel goed werkte), dan is het nodig de bron 'tv' nog een keer te selecteren.

Philips 32pfl8404 <- Denon 2308 <- UPC HDTV Cisco box
Hier geen problemen met de Cisco HD box; maar misschien werkt mijn oplossing voor mijn geluidsprobleem bij jou ook: HDMI control uitzetten op de Denon en op je TV (mits aanwezig) HDMI-CEC uitzetten? (Deze functionaliteit heet anders voor elk merk, dus waarschijnlijk ook op je Philips onder een andere naam bekend).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
Heeft er iemand trouwens ervaring met dit setje? Iemand die het toevallig dan ook nog aan een 3310 heeft hangen? Ik ben het een beetje aan het vergelijken met dit setje (voor zover dit kan he ;))

[ Voor 32% gewijzigd door giohardcore op 27-04-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
giohardcore schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:31:
Heeft er iemand trouwens ervaring met dit setje? Iemand die het toevallig dan ook nog aan een 3310 heeft hangen?
De combinatie zal uiteraard prima klinken, als je de speakers goed vind klinken in ieder geval...
Wel is dit n beetje uit verhouding qua prijs naar mijn idee. Ik zou eerder een1910 of 2310 bij deze speakers nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
FatalError schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:42:
[...]
De combinatie zal uiteraard prima klinken, als je de speakers goed vind klinken in ieder geval...
Wel is dit n beetje uit verhouding qua prijs naar mijn idee. Ik zou eerder een1910 of 2310 bij deze speakers nemen.
Zeggen er wel meer dat dat uit verhouding is ;) . Ik vind de 3310 qua ontwerp gewoon mooier (klepje voor de aansluitingen) en ik ga die extra functies ook echt gebruiken. Ik vergelijk het met het MS setje uit mijn vorige post. Moet uiteraard nog naar beide combi's gaan luisteren, maar ben even een shortlist qua design aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Heeft er iemand trouwens ervaring met dit setje? Iemand die het toevallig dan ook nog aan een 3310 heeft hangen? Ik ben het een beetje aan het vergelijken met dit setje (voor zover dit kan he ;))
Voor 800 euro heb ik destijds mijn 5 Kef Q-serie 2e hands boxen gekocht. Weliswaar zonder sub maar die heb ik ook absoluut niet nodig bij die boxen. Dus 2e hands misschien een idee voor je boxen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik heb het eerste setje wat je noemt (exclusief de subwoofer, dus de S608 HCS 3) aan een Denon 1910 hangen en dat bevalt heel erg goed. Maar speakers en receivers zijn nogal gevoelig voor persoonlijke ervaringen :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FaceDown schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:38:
[...]Voor 800 euro heb ik destijds mijn 5 Kef Q-serie 2e hands boxen gekocht. Weliswaar zonder sub maar die heb ik ook absoluut niet nodig bij die boxen. Dus 2e hands misschien een idee voor je boxen?
Ook dat is zeer persoonlijk: zijn meer zeer weinig mensen die zonder subwoofer naar de KEF Q (en iQ) serie luisteren. Grootste deel van de mensen vindt het laag wat KEF in deze series voortbrengt te weinig. Persoonlijk vindt ik dat ook: hoog van de KEF uit deze serie is gewoon lekker, maar het mist redelijk wat laag. Maar nogmaals, wederom persoonlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

FeaR1986 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:00:
[...]

Ook dat is zeer persoonlijk: zijn meer zeer weinig mensen die zonder subwoofer naar de KEF Q (en iQ) serie luisteren. Grootste deel van de mensen vindt het laag wat KEF in deze series voortbrengt te weinig. Persoonlijk vindt ik dat ook: hoog van de KEF uit deze serie is gewoon lekker, maar het mist redelijk wat laag. Maar nogmaals, wederom persoonlijk dus.
Zal ook aan de akoestiek van je luisterruimte liggen denk ik. Ik kan redelijk objectief vaststellen dat de speakers veel laag produceren. Als ik het volume redelijk opendraai (nog niet eens belachelijk hard) dan rammelen de glazen in de kast. Een subwoofer wil ik de buren dus sowieso niet aandoen :P Maar als je het niet gelooft mag je best eens komen luisteren hoor :)

Maar goed, mijn punt was dat je juist bij boxen veel kunt besparen door 2e hands te kopen zonder verlies aan 'features' of iets te kopen wat achterhaald is. Dan koop je voor hetzelfde geld dus iets beters.

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 28-04-2010 09:58 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik heb KEF speakers gehad, dus ik weet wel wanneer ik vind of ze genoeg laag produceren of niet. Was alleen van de Q11-serie tevreden die ik ooit bij de Hobo heb geluisterd. Maar voor dat geld heb je ook weer andere leuken merken die me over de gehele linie aanspraken qua klank en bereik. Heb de KEF speakers maar even te leen gehad en toen mochten ze weer naar de echte eignaar. Jammer, want het hoog kon me dus bekoren. Laag zou je op zich met een goede subwoofer op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Denon brengt in 2010 weer nieuwe receivers uit. (Engadget)

http://www.engadget.com/2...s-are-control4-streaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
FatalError schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 11:26:
Crackling noise on surround back speakers during playback of DTS-HD-MSTR 6.1 disc. The sound of HDMI does not appear until press one of the sound buttons on the remote (stereo, dolby prologic, 5 channel stere, etc). (The unit can not off the "Audio MUTE" depending on a timing of "MUTE demand signal "from HDMI Receiver.) "HDMI input" does not works when connect a Sky box by Thompson HD. The sound of HD audio part is not output by combining BD-C6900 (by Samsung) and AVR-3310.
Even een kleine vraag tussendoor:
Is het veilig om deze firmware upgrade door te voeren ?

Het geluid (HD Audio Dolby True HD) klinkt op mijn Denon iets zachter, dan bij een DTS HD audiotrack.
Deze firmware update kan dit misschien verhelpen...

Ik beschik over een Denon AVR-3310.
Wie heeft de firmware update (op dit model) al gelopen ?

Is dit alles zonder problemen verlopen...
Alles werkt nog even goed nu, of zelfs beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Gent32m schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:54:
[...]

Het geluid (HD Audio Dolby True HD) klinkt op mijn Denon iets zachter, dan bij een DTS HD audiotrack.

Ik heb gisteren de update gedaan. Gaat prima, duurt ongeveer een kwartier.

Heeft jouw 3310 ook de quick select knopjes iets scheef zitten?
De mijne wel en het display zit scheef :X
Ik zou een nieuwe krijgen, maar de laatste zending receivers heeft hetzelfde probleem........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Glenn77 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:24:
Ik heb gisteren de update gedaan. Gaat prima, duurt ongeveer een kwartier.

Heeft jouw 3310 ook de quick select knopjes iets scheef zitten?
De mijne wel en het display zit scheef :X
Ik zou een nieuwe krijgen, maar de laatste zending receivers heeft hetzelfde probleem........
Bedankt voor de info.
Ik zal de update eens uitproberen...

Mijn AVR-3310 (die ik besteld heb via abetterprice) is helemaal ok.
Naar mijn weten zit het display, noch de quick select knopjes ervan scheef.

Blijkbaar heb je een slecht exemplaar ontvangen.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Gent32m schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:54:
[...]

De laatste update zelf is op mijn 3310 probleemloos verlopen maar vrij snel na de update kwam ik er echter dat het netwerkdeel ermee gestopt is.
Geen flauw idee of het met de update te maken heeft of dat het gewoon stom toeval is.
Ik heb nog steeds een IP adres op de receiver en kan pingen maar verder is er niets meer mogelijk wat met netwerk te maken heeft.
DHCP uitzetten is ook onmogelijk, de receiver springt dan gewoon een stap terug in het menu en doet verder niets.
Morgen wordt de receiver opgehaald om gerepareerd te worden en ik ben er nog niet helemaal uit of ik in de toekomst gewoon iedere update installeer of eerst ga lezen of eea voor mij van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Gent32m schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:02:
[...]

Blijkbaar heb je een slecht exemplaar ontvangen.
Hopelijk geraakt dit snel opgelost voor je.
Dank je.
Dat hoop ik ook, maar we zullen het zien .........
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:07:
[...]

De laatste update zelf is op mijn 3310 probleemloos verlopen maar vrij snel na de update kwam ik er echter dat het netwerkdeel ermee gestopt is.
Geen flauw idee of het met de update te maken heeft of dat het gewoon stom toeval is.
Ik heb nog steeds een IP adres op de receiver en kan pingen maar verder is er niets meer mogelijk wat met netwerk te maken heeft.
DHCP uitzetten is ook onmogelijk, de receiver springt dan gewoon een stap terug in het menu en doet verder niets.
Morgen wordt de receiver opgehaald om gerepareerd te worden en ik ben er nog niet helemaal uit of ik in de toekomst gewoon iedere update installeer of eerst ga lezen of eea voor mij van toepassing is.
Vreemd. Waarschijnlijk stom toeval, als je het mij vraagt.
Als de update geoown goed verlopen is, dan wordt het netwerk gebeuren toch niet (negatief) beinvloed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Glenn77 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:55:
[...]

Vreemd. Waarschijnlijk stom toeval, als je het mij vraagt.
Als de update geoown goed verlopen is, dan wordt het netwerk gebeuren toch niet (negatief) beinvloed ?
Bij eerdere updates kwam ook het netwerk voorbij op het display tijdens de update, bij deze update gebeurde dat niet.
Ik kan minstens twee redenen hiervoor bedenken, er was geen update voor het netwerk (staat ook niets over in de release notes) of het netwerk deel had een update moeten krijgen en is nu incompatibel met de rest.
Hopelijk geeft men wat meer info als de receiver weer terug komt, ben wat dat betreft best nieuwsgierig wat er mis is.

Het verschijnsel is overigens niet uniek, er is op diverse fora meer te vinden over Denons waarbij het netwerk er plotseling mee stopt en dan wordt over het algemeen de 'netwerkkaart' vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
hmmmm. hopelijk heb je snel je receiver terug en enige uitleg.
ik heb donderdag geupdate, mijn netwerk functioneert nog prima.
Ik had wel het verloop tijdens het updaten op het display.
Heeft totaal iets van 20 minuten geduurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had me zinnen gezet op de avr 2310 alleen over maand en half komt waarschijnlijk de opvolger de 2311 uit en nu zit ik zwaar te twijfelen , vooral omdat ik toekomst gericht wil zijn en dus liever dus hdmi 1.4 wil ivm 3d mogelijkheden in de toekomst , dus het is ff moeilijk voor me of ik nu wel of niet zal wachten vooral omdat ik wel reviews ken van de huidige versie en die zijn allemaal positief over de 2310 maar ja van de 2311 is t maar de vraag of deze net zo goed is moeilijk moeilijk want zit toch echt wel te springen om een nieuwe avr omdat me bluray collectie groeit en groeit maar en ik dus ondersteunde dts hd en true hd enzo nu mis omdat mijn versterker daar niets mee kan.
dus wat lijkt de verstandige keus de 2310 straks voor schappelijke prijs ivm met de nieuwe 2311 of gewoon de 2311 nemen als deze beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ha, mooi getimed van Denon, die nieuwe modellen met hdmi 1.4. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe receiver (Mijn Marantz SR6300 stamt nog uit het pre-hdmi-tijdperk), maar het is echt een lastige keuze :o De 4311 lijkt me een degelijke kandidaat aangezien ik naast mijn bijna bestelde Panasonic TX-P50VT20 ook graag een beamer wil aansluiten op de receiver.

Ik heb al een paar keer gelezen dat je in principe geen hdmi 1.4 nodig hebt voor 3D doorgave in je receiver, maar ik neem nu ik slechts een maand of 2 hoef te wachten toch liever het zekere voor het onzekere :)

@markluitzen: Niemand kan in jouw portemonnee kijken, maar de verstandigste keuze is natuurlijk een receiver met hdmi 1.4, zeker als je 3D "interessant" vindt en verwacht binnen nu en een paar jaar een 3D televisie te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 03-05-2010 23:27 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Er is een firmware update voor de 2309 beschikbaar.
Updaten is bij mij feilloos verlopen.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
hallo iedereen,

Ik wilde even een vraagstuk voorleggen. Ik ben momenteel aan het orienteren op een (tweedehands?) versterker voor mijn pc om 5.1 te kunnen gamen en zo goed mogelijk muziek af te kunnen spelen. Nu twijfel ik tussen een nieuw instapmodel van bijvoorbeeld Onkyo of Denon (met de nieuwste technieken als HDMI etc) of een wat ouder model uit het hogere segment. Deze zal minder (aansluit)mogelijkheden hebben maar beschikt wellicht wel over betere componenten.

Als jullie zouden kunnen kiezen tussen bijvoorbeeld een Onkyo TX-SR508 en Denon AVR-1910 of een soortgelijk nieuw model, of een Denon AVR-3850 uit 2004, wat zouden jullie beweegredenen dan zijn?

zoals gezegd ik orienteer nog, en weet nog niet eens of HDMI voor mij meerwaarde heeft, hij komt echt op de pc (weliswaar met mooie geluidskaart en een leuke luidsprekerset als bijvoorbeeld de infinity primus)....

Nieuw instap of hoger segment tweedehands? Alvast bedankt voor de input!

[ Voor 0% gewijzigd door john milton op 04-05-2010 10:13 . Reden: spelfoutjes verbeterd ]

No(ob) one lives forever

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.