Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geen MP3 geluid uit Denon 2310?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• FaceDown
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2018

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een lastig probleem. Ik heb een Windows 7 Ultimate HTPC aangesloten via HDMI op de Denon 2310. Nu kan ik verschillende formaten films zonder problemen afspelen incl beeld en geluid. De Denon geeft netjes aan dat er bijv Dolby Digital of DTS surround wordt doorgestuurd.

Echter; als ik een simpel mp3'tje wil afspelen krijg ik geen geluid te horen! De 'geluidsmetertjes' geven wel aan dat er geluid naar de Denon gaat. Als ik op de Denon het menu induik en naar audio ga, en ik maar daar een aanpassing (bijv dynamic volume van uit naar aan) dan krijg ik opeens wel het (stereo) geluid te horen.

Klik ik hierna een ander mp3'tje aan dan is het weer doodstil.

Ik heb verschillende codec oplossingen geprobeerd waaronder shark007 incl ffdshow. Ik heb vooralsnog geen instelling gevonden die dit probleem oplost.

Verdere informatie de relevant zou kunnen zijn;
cpu: Intel i3 530
moederbord: MSI H55M-E33
aansluiting: HDMI

Groetjes, FaceDown.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:24
Over je HDMI verbinding wordt waarschijnlijk "raw" geluid verstuurd. Dit betekend dat je Denon receiver geen mp3 kan omzetten. Als je je mp'3 als PCm naar je receiver verstuurd zal je zien (of eigenlijk horen) dat het wel werkt.

Ik heb hetzelfde bij mijn mediaplayer (o!play), dan moet ik ook mijn mediaplayer de audio naar pcm laten coderen omdat mijn NAD receiver ook geen MP3 kan verwerken.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
quote:
jongetje schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:18:
Over je HDMI verbinding wordt waarschijnlijk "raw" geluid verstuurd. Dit betekend dat je Denon receiver geen mp3 kan omzetten. Als je je mp'3 als PCm naar je receiver verstuurd zal je zien (of eigenlijk horen) dat het wel werkt.

Ik heb hetzelfde bij mijn mediaplayer (o!play), dan moet ik ook mijn mediaplayer de audio naar pcm laten coderen omdat mijn NAD receiver ook geen MP3 kan verwerken.
Dat lijkt me sterk want als ik even dynamic volume aan zet (en weer uit) op de Denon dan krijg ik opeens wel geluid. Dit verandert natuurlijk niets aan het signaal wat de pc verstuurt. Klik ik een ander mp3'tje aan dan is het geluid weg.

Groetjes, FaceDown.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:24
quote:
FaceDown schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:31:
[...]

Dat lijkt me sterk want als ik even dynamic volume aan zet (en weer uit) op de Denon dan krijg ik opeens wel geluid. Dit verandert natuurlijk niets aan het signaal wat de pc verstuurt. Klik ik een ander mp3'tje aan dan is het geluid weg.
Daar heb je dan gelijk in, dat is vreemd.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Voor toekomstige lotgenoten; ik heb de oplossing gevonden!

Blijkbaar is dit een probleem tussen de Intel HD Audio driver en Denon receivers. De oplossing is dat je de sound output via het control panel op 24bit 44100kHz moet zetten.

bron

Groetjes, FaceDown.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True