Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 110.217 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48
HenkS schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:01:
ik volg dit topic al enige tijd met veel interesse. wil binnenkort de denon avr 1910 gaan aanschaffen.
op welk adres is deze op het moment het goedkoopst (en hoeveel kost hij daar?).
Eh?

[list]• Klik?
Klik?
Etc...

Maar kom op... dit is wel heel erg makkelijk om het zo te vragen zonder zelf iets te zoeken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
Volgens mij moet jij hier zijn...

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 03-04-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02

HenkS

Da_king alias HenkS

engelbertus schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:45:
ik wil ook een 1910, kan iemand hem gratis komen langsbrengen ?
lol... ja misschien beetje makkelijk, had namelijk al wat duitse zaken voorbij zien komen hier, maar kon het 1-2-3 niet meer terug vinden

het is inderdaad die link hierboven of amazon.de

op amazon.de staan er ook 2 'gebraucht' dus 2e hands.... maar eens uitzoeken of daar nog garantie opzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Het kan zijn dat het hier al een keer gevraagd is, maar ik kon het niet vinden en ik eventjes door de bomen het bos niet meer. Ik heb een Denon 1908 reciever, die geen DTS-HD of Dolby true HD decodering ondersteund. Nu wil ik een Sony s360 blu-ray speler aanschaffen. Bij deze speler staat het volgende over de audio-specificaties:

Dolby: Yes & Dolby TrueHD bitstream out over HDMI (V1.3)
Dolby Digital plus Decoding: Yes
Dolby True HD bitstream output: Yes
Dolby TrueHD Decoding: Yes
LPCM: Yes (multi channel decoder): Yes (HDMI bitstream out)
MP3 Playback: Yes (BD-R/RE/DVD+RW/+R/-RW/-R/CD-R,RW)5
dts Decoding: Yes
dts HD bitstream output: Yes
dts Output: Yes, & /DTS-HD bitstream out over HDMI (V1.3)

Kan deze speler nu een signaal over de HDMI-kabel sturen dat de Denon begrijpt zonder dat de kwaliteit achteruit gaat? Dus dat het geen gewoon DTS of DD wordt? Ik geloof dat het iets met die bitstream te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15
HenkS schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:01:
hallo,

ik volg dit topic al enige tijd met veel interesse. wil binnenkort de denon avr 1910 gaan aanschaffen.
op welk adres is deze op het moment het goedkoopst (en hoeveel kost hij daar?).

bedankt
Informeer eens bij Stassen! Je zal vrolijk worden van de prijs die ze je geven _/-\o_

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:15
Sandyman538 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:07:
[...]

Maar dat vind ik vreemd (ik ben natuurlijk nieuw in het receiver wereldje ;) ). Er is volgens mij nog geen opvolger op de markt, bv de Denon 1911 maar de 'huidige' receiver wordt al niet meer gemaakt, dat vind ik vreemd. Misschien zit er wel een heel logisch verhaal achter, maar meestal blijf je je producten toch produceren totdat er een opvolger is?
Bij Media Markt Rotterdam Alexandrium staat een zilvere versie als demo model. Wellicht mag je deze kopen!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

sandergar schreef op zondag 04 april 2010 @ 01:56:
[...]

Informeer eens bij Stassen! Je zal vrolijk worden van de prijs die ze je geven _/-\o_
ik zal ze eens mailen, want op de site staat gewoon 599 euro, bij amazon.de kost ie 499,- . heb jij daar dan een veel voordeligere prijs bij stassen gekregen?

ik ben gisteren ook gaan informeren bij audio center eindhoven. mooie en goede zaak! goed advies. ik had alleen geen tijd om uitgebreid te luisteren (en moet ook ff zelf een cd meenemen). dus volgende week keer terug om te luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

Xander schreef op zondag 04 april 2010 @ 11:50:
[...]

Helaas kun je van de goedkoopste winkels online geen prijzen vinden, die worden daarom ook regelmatig in dit topic besproken.

Bij mijn weten is http://www.hifi-schluderbacher.de nog steeds de goedkoopste. De laatste prijs van de 1910 die ik hoorde was €435 inclusief verzendkosten naar NL.
De prijs is nu 445 euro (zelf ook op zoek naar de Denon 1910). Ze krijgen alleen de zwarte nog geleverd, maar het laatste nieuws wat ik van hun heb gehoord is dat ze op dit moment out of stock zijn en hem over zo'n 3 weken pas weer binnen te krijgen :(

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Sandyman538 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:22:
[...]

De prijs is nu 445 euro (zelf ook op zoek naar de Denon 1910). Ze krijgen alleen de zwarte nog geleverd, maar het laatste nieuws wat ik van hun heb gehoord is dat ze op dit moment out of stock zijn en hem over zo'n 3 weken pas weer binnen te krijgen :(
De 2310 heb ik ook daar gehaald en die was gewoon op voorraad. Ik heb er 695 voor betaald, maar ik weet niet of dat in je budget past natuurlijk. Zowel zwart als zilver was op voorraad.

[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 04-04-2010 14:13 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Je hebt de 2310 daar gehaald en je hebt er €695 voor betaald?

Ik was er niet al te lang geleden €649 voor kwijt. Voor die €695 had ik hem kunnen laten verzenden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
gambr0 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:18:
Het kan zijn dat het hier al een keer gevraagd is, maar ik kon het niet vinden en ik eventjes door de bomen het bos niet meer. Ik heb een Denon 1908 reciever, die geen DTS-HD of Dolby true HD decodering ondersteund. Nu wil ik een Sony s360 blu-ray speler aanschaffen. Bij deze speler staat het volgende over de audio-specificaties:

Dolby: Yes & Dolby TrueHD bitstream out over HDMI (V1.3)
Dolby Digital plus Decoding: Yes
Dolby True HD bitstream output: Yes
Dolby TrueHD Decoding: Yes
LPCM: Yes (multi channel decoder): Yes (HDMI bitstream out)
MP3 Playback: Yes (BD-R/RE/DVD+RW/+R/-RW/-R/CD-R,RW)5
dts Decoding: Yes
dts HD bitstream output: Yes
dts Output: Yes, & /DTS-HD bitstream out over HDMI (V1.3)

Kan deze speler nu een signaal over de HDMI-kabel sturen dat de Denon begrijpt zonder dat de kwaliteit achteruit gaat? Dus dat het geen gewoon DTS of DD wordt? Ik geloof dat het iets met die bitstream te maken heeft?
Half: aangezien de AVR-1908 wel HDMI 1.3 ondersteund maar geen HD Audio decoders aan boord hebt moet je de audio door de Blu-ray speler laten decoderen naar LPCM. Dat begrijpt de AVR-1908 dan weer wel. Dus je moet niet naar de mogelijkheid kijken of er bitstream verzonden kan worden, want dat is dus de manier waarop de AVR-1908 het niet begrijpt. Zo zie je "Dolby TrueHD Decoding: Yes", wat dus wil zeggen dat de Blu-ray speler Dolby TrueHD kan decoderen en als LPCM naar de receiver kan zenden. Echter staat dit bij alles op DTS HD Master Audio na, dat kan alleen als bitstream worden verzonden.

Dus mocht er een keer een Blu-ray bijzitten die alleen DTS HD als audio heeft zal de speler de core moeten pakken van DTS HD en dat is gewone DTS.

Edit:
Waar heb je overigens de informatie vandaan? Want kijk net voor de gein eens op de site van Sony en daar staat dit:
8-kanaals lineaire PCM bitstream out: JA
Dolby True HD-decodering: JA
Dolby True HD bitstream out: JA
DTS-HD Master Audio-decodering: JA
DTS-HD Master Audio bitstream out: JA
Dus volgens de site van Sony Nederland kan de speler alles decoderen naar LPCM en niet alleen Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus. Dat is dus tegenstrijdig met jouw informatie waar DTS HD Master Audio niet tussen staat. Beetje vaag 8)7

Hopen dan maar dat de informatie van de site die ik heb gebruikt de juiste is, want dan kan je alles afspelen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 04-04-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Xander schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:31:
Je hebt de 2310 daar gehaald en je hebt er €695 voor betaald?

Ik was er niet al te lang geleden €649 voor kwijt. Voor die €695 had ik hem kunnen laten verzenden.
Zo zie je maar weer. Het varieert best wel.
Ik heb de mijne sinds 31 december 2009 en heb toen 620,- euro betaald voor een zwarte 2310,
zelf opgehaald. 8)7 670km heen en terug 7(8)7

De 1910 was toen 420,- euro, maar de laatste was toen net de deur uit.
Daarom de 2310 maar meegenomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Was dat dan wel de normale prijs? Of heb je korting gekregen omdat de 1910 ondanks toezeggingen uitverkocht was of omdat je er speakers bij kocht ofzo?

Volgens "degebruiker" ligt het aan de combinatie met de speakers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Sinds Kerstmis heb ik een Denon AVR1910 aangeschaft, deze gebruik ik in combinatie met mijn Telenet Digicorder, Samsung 32B652 LCD, Sony 360 BluRay.
Alles verbonden met HDMI:
Digicorder naar AVR: door Telenet standaard bijgeleverde HDMI kabel
Bluray naar AVR: In-akustik Premium HDMI
AVR naar LCD TV: In-akustik Premium HDMI

Sinds dat ik de Denon heb, heb ik het volgende eigenaardig probleem:
Het geluid en beeld van Telenet Digicorder is niet synchroon met beeld meer bepaald het geluid is eerder dan dat de lippen bewegen (= beeld loopt achter), sinds dat je met de Denon enkel in andere richting kan corrigeren vind ik dit knap vervelend als ik digitale kabel TV kijk.

Met m'n Bluray heb ik dit probleem niet: alles is synchroon
ik heb al geprobeerd om de In-Akustik Premium HDMI kabel te gebruiken tussen Digicorder en AVR en om de beeldinstellingen (Hz,...) van TV te verminderen maar niets hielp.

Blijft de enige optie over om optische kabel te gebruiken naar AVR? of zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt,

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:47:
Het geluid en beeld van Telenet Digicorder is niet synchroon met beeld meer bepaald het geluid is eerder dan dat de lippen bewegen (= beeld loopt achter), sinds dat je met de Denon enkel in andere richting kan corrigeren vind ik dit knap vervelend als ik digitale kabel TV kijk.
Juist andersom, je kunt op je receiver enkel het geluid vertragen, precies wat jij wilt dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Xander schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:50:
Was dat dan wel de normale prijs? Of heb je korting gekregen omdat de 1910 ondanks toezeggingen uitverkocht was of omdat je er speakers bij kocht ofzo?

Volgens "degebruiker" ligt het aan de combinatie met de speakers. :+
Dat waren de normale prijzen op 29-12-09.
Die heb ik eerst per mail verkregen, waarna ik na een telefoontje verzekerd wou zijn dat er 1 van de 2 op voorraad was, omdat ik van heel erg ver moest komen. (Boven Dokkum :D )

Telefonisch werd uiteindelijk duidelijk (nadat ik zei dat ik langs zou komen) dat de 1910 niet meer op voorraad was, de laatsten waren net de deur uit. Dus toen heb ik maar de 2310 gereserveerd.

Eenmaal aangekomen bij toeval tegen een setje Kef iQ50 walnoot aangelopen :P
Deze zijn uiteindelijk ook mee naar huis gegaan, maar die staan los van de prijs van de receiver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben we Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 05-04-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
FeaR1986 schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:21:
[...]

Half: aangezien de AVR-1908 wel HDMI 1.3 ondersteund maar geen HD Audio decoders aan boord hebt moet je de audio door de Blu-ray speler laten decoderen naar LPCM. Dat begrijpt de AVR-1908 dan weer wel. Dus je moet niet naar de mogelijkheid kijken of er bitstream verzonden kan worden, want dat is dus de manier waarop de AVR-1908 het niet begrijpt. Zo zie je "Dolby TrueHD Decoding: Yes", wat dus wil zeggen dat de Blu-ray speler Dolby TrueHD kan decoderen en als LPCM naar de receiver kan zenden. Echter staat dit bij alles op DTS HD Master Audio na, dat kan alleen als bitstream worden verzonden.

Dus mocht er een keer een Blu-ray bijzitten die alleen DTS HD als audio heeft zal de speler de core moeten pakken van DTS HD en dat is gewone DTS.

Edit:
Waar heb je overigens de informatie vandaan? Want kijk net voor de gein eens op de site van Sony en daar staat dit:

[...]

Dus volgens de site van Sony Nederland kan de speler alles decoderen naar LPCM en niet alleen Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus. Dat is dus tegenstrijdig met jouw informatie waar DTS HD Master Audio niet tussen staat. Beetje vaag 8)7

Hopen dan maar dat de informatie van de site die ik heb gebruikt de juiste is, want dan kan je alles afspelen ;)
Allereerst thanks voor je reactie FeaR, hier kan ik nog wat van leren! De informatie die ik had, kwam niet van de officiële Sony site geloof ik, dus ik denk dat jouw informatie beter klopt. Dat zou tof zijn, want dan kan ik dus ondanks dat die Blu-ray speler geen analoge uitgangen heeft, toch alle formaten afspelen. Op welke instelling moet de Denon staan om LPCM te begrijpen? Input Mode op PCM?

Ik moet waarschijnlijk wel op die Blu-ray speler ergens aangeven dat deze alles zelf moet decoderen naar LPCM? En hoe controleer ik dan op de Denon of Blu-ray speler dat ik inderdaad True HD of DTS HD MA door mijn speakers hoor? De Denon zal daar niks over aan geven natuurlijk, dus maar gewoon zorgen dat ik de Blu-ray speler goed instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Weet iemand hoe je bitstreaming aanzet op de PS3? Ik krijg nu 'Multi channel audio' door op de 2310. Ik weet zeker dat de optie voorheen in het PS3 instellingen menu zat. Is deze verdwenen of kan ik 'm gewoon niet meer vinden?

- edit: Ik zie dat de PS3 Fat geen HD audio bitstreaming ondersteunt, en de slim wel..? -

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 05-04-2010 13:00 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
De PS3 Fat kan hoogstens PCM doorgeven en de slim kan wel DTS-MA en dergelijken doorgeven..

Maar of je in het praktijk verschil hoort is ieders eigen mening..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
gambr0 schreef op maandag 05 april 2010 @ 09:50:
[...]Op welke instelling moet de Denon staan om LPCM te begrijpen? Input Mode op PCM?

Ik moet waarschijnlijk wel op die Blu-ray speler ergens aangeven dat deze alles zelf moet decoderen naar LPCM? En hoe controleer ik dan op de Denon of Blu-ray speler dat ik inderdaad True HD of DTS HD MA door mijn speakers hoor? De Denon zal daar niks over aan geven natuurlijk, dus maar gewoon zorgen dat ik de Blu-ray speler goed instel?
Op zich zal de Denon LPCM herkennen en als "Multi Channel In". Naar mijn weten hoef je niet perse iets in te stellen aangezien negen van de tien receivers gewoon de input pakken die ze toegestuurd krijgen.

Hoe het menu van de Sony in elkaar zit weet ik niet, maar kans is groot dat er bij audio-uitvoer inderdaad iets zal staan van "bitstream" en "LPCM". Zijn gewone termen in de audio, iets anders zou ik zo niet weten. De Denon zal sowieso altijd Multi Ch. In aangeven wat je ook afspeelt: van gewone Dolby Digital tot en met DTS HD Master Audio. Beetje Blu-ray speler heeft wel een soort van in-movie screen wat op te roepen is met informatie over welk hoofdstuk er nu speelt, welke taal staat ingesteld en daarmee ook welke codec wordt gedecodeerd.
FaceDown schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:52:
- edit: Ik zie dat de PS3 Fat geen HD audio bitstreaming ondersteunt, en de slim wel..? -
Klopt, ligt aan de verouderde HDMI chip van de PS3 Fat die onder andere geen HD audio kan bitstreamen, maar ook de optie om HDMI CEC te gebruiken is op de PS3 Fat niet aanwezig door die chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat de 1910 nog op voorraad is bij Schluderbacher, want wilde er zaterdag naar toe rijden en het is niet bepaald om de hoek voor mij.
Had ze nog een emailtje gestuurd, maar zal morgen nog even voor de zekerheid bellen.

Of is er iemand van op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:34:
ik hoop dat de 1910 nog op voorraad is bij Schluderbacher, want wilde er zaterdag naar toe rijden en het is niet bepaald om de hoek voor mij.
Had ze nog een emailtje gestuurd, maar zal morgen nog even voor de zekerheid bellen.

Ja ik, heb het namelijk 1 pagina terug hier ook gezegd. Ik kreeg eerst een mailtje dat het 2 weken ging duren en daarna kreeg ik een mailtje dat het nog wel 3 weken ging duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:34:

je kan m ook bestellen op amazon.de kost ie 499,- en de verzendkosten zijn daar volgens mij niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:33:
[...]

Ja ik, heb het namelijk 1 pagina terug hier ook gezegd. Ik kreeg eerst een mailtje dat het 2 weken ging duren en daarna kreeg ik een mailtje dat het nog wel 3 weken ging duren.
Oh sorry! overheen gelezen!

Oh, dat is wel balen! ik ging er vanuit dat ze wel op voorraad zouden zijn, ivm dat er op de website onder de producten een groen balletje staat. (dacht dus dit is voorraad indicatie)

Amazon gaat hem niet worden, ben veel goedkoper uit in die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

FeaR1986 schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:21:
[...]

Edit:

[...]

Even ter informatie, ik heb deze speler en hij decodeert inderdaad alles.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:54:
Amazon gaat hem niet worden, ben veel goedkoper uit in die winkel.
Ik heb hem uiteindelijk toch bij de duitse amazon besteld afgelopen weekend. Meerdere keren met schuldenbacher contact gehad met meerdere vragen van mijn kant. Toen ik uiteindelijk besloten had dat ik hem wilde kopen werd mij verteld dat hij niet op voorraad was en dat het dus nu 2 of 3 weken gaat duren. Maar aangezien er meerdere bedrijven zijn waar hij niet op voorraad is heb ik het gevoel dat hij erg slecht leverbaar is. Dus uiteindelijk toch maar voor 5 tientjes meer bij amazon besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
iemand een idee over dit:
ik heb een gewone humax ir Fox ziggo decoder, een denon 2307, sony rdr hx 750 dvd speler met harddisc recorder. crt TV met scart en s-video in, en een beamer met component in.

het grote probleem is. hoe sluit ik alles aan zodat ik alles makkelijk met zo weinig mogelijk afstandbedieningen makkelijk kan bedienen?

ik doe het nu zo: de harddisk/dvd speler tussen humax en tv in, alles aanzetten en dan de rest met de AB van de humax. simpel. wil ik meer geluid, dan denon op de harddsickrecorder, tv muten.. lelijk tekentje in scherm, maar a-la..
als ik dan via de beamer wil kijken, das simpel. aanzetten en klaar.

maar hoe doe ik dit nu opnieuw simpel als ik een playstation 3 slim koopv oor bluray en spelletjes?
ik zou bijvoorbeeld de cisco decoder kunnen nemen, maar dat is volgens mij geen top apparaat, oud en duur. maar heeft wel en decoder en harddisk. scheelt een apparaat, en de ps3 doet de reest wel afspelen.
voordeel is dan dat de cisco via hdmi kan aansluiten.
andere hd decoders lossen geen problemen op, omdat er geen harddiskrecorder in zit? of toch?
een dreambox? das toch een hobby oplossing? wat is een goeie decoder voor ziggo, MET harddiskrecorder?

ik heb ook wel een sony rm ax 4000 afstandbediening, maar dat gedoe met äctivities" schiet echt niet op met aan uit toggle commando's, en de verkeerde schermen voor je neus als je iets wilt doen. en dat is met de harmonys ook steeds zo... de humax gaat bijvoorbeeld wel steeds uit als ik naar een andere acticiteit ga, maar niet weer aan :(

andere AB oplossingen zijn nog de pronto, die je helemaal zelf kunt programeren, maar das heeeeel duur, en veel werk, en alsnog of en klein apparaatje, of een hele grote bak voor twee handen tegelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door engelbertus op 05-04-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

engelbertus schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:55:
het grote probleem is. hoe sluit ik alles aan zodat ik alles makkelijk met zo weinig mogelijk afstandbedieningen makkelijk kan bedienen?
In 1 woord, de logitech harmony. Logitech harmony topic. De goedkoopste variant, (die ook alles kan wat de duurdere kan maar minder apparaten kan aansturen (5 max. dacht ik)) is er al vanaf zo'n 30 euro. Dat zou mijn tip in ieder geval zijn. Geniet nu al bijna twee jaar van de harmony one, en het is denk ik 1 van mijn beste gadget aankopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de update =)

Ik heb net naar Schluderbacher gebeld en ze vertelde mij dat ze geen idee hebben wanneer de Denon 1910 binnen zal komen en importeur zelf ook niet.

Dit is een flinke domper natuurlijk..

Hier gaat een hele gehate opmerking komen... ik denk dan dat ik toch maar voor de Marantz 5004 zal gaan.
Lastige keus, omdat ik beide receivers nergens kan beluisteren icm mijn speakers (jamo 608) en ben wel bang dat het niet de juiste receiver is voor de speakers.
Iemand ervaringen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:20:
even voor de update =)

Ik heb net naar Schluderbacher gebeld en ze vertelde mij dat ze geen idee hebben wanneer de Denon 1910 binnen zal komen en importeur zelf ook niet.

Hier gaat een hele gehate opmerking komen... ik denk dan dat ik toch maar voor de Marantz 5004 zal gaan.
Lastige keus, omdat ik beide receivers nergens kan beluisteren icm mijn speakers (jamo 608) en ben wel bang dat het niet de juiste receiver is voor de speakers.
ehmm waarom haal je hem dan niet ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mediamarkt heeft tegenwoordig best een uitgebreidde hifi-hoek, volgens mij heb ik daar ook een keer een SR6004 en een AVR2810 naast elkaar zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Sandyman538 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:53:
[...]

In 1 woord, de logitech harmony. Logitech harmony topic. De goedkoopste variant, (die ook alles kan wat de duurdere kan maar minder apparaten kan aansturen (5 max. dacht ik)) is er al vanaf zo'n 30 euro. Dat zou mijn tip in ieder geval zijn. Geniet nu al bijna twee jaar van de harmony one, en het is denk ik 1 van mijn beste gadget aankopen ooit.
ik heb de harmony 525. geen backlite is lastig, en het play knopje doet het niet erg goed. wat ik ook instel. de humax gaat bij wisselen van activity elke keer uit ( handmatig weer aanzetten. maar waar zit dat knopje op de harmony? juist, bladeren in een menu) ik vind de sony rm ax 4000 wat dat betreft handiger.

meer opties te programeren.. maar ja alles heeft zo zijn nadelen...

de logitech harmony zijn niet echt slecht, maar apparaten die niet echt een goeie aan knop en een goeie uit knop hebben, of waar de input keuze niet erg handig werkt schiet niet op.

ik mis op bijna al dit soort afstandbedieningen een soort mogelijkheid om dat soort dingen snel even te fixen.
activities vind ik persoonlijk erg onhandig.
het klinkt leuk. als je de kamer in komt op 1 knop drukken voor tv kijken.

maar bij mij gaat het altijd mis als ik dan een dvd wil gaan kijken en overschakel met een activity. hoe krijg ik dan de denon even aan? of hoe schakel ik nog over naar de beamer?

begrijp me niet verkeerd, ik gebruik beide wel, maar ik gebruik oornamelijk de "device" keuzes, en heb wat knopjes van verschillende apparaten gemixt, maar dan zijn de mogelijkheden snel beperkt. 1 mute knop is lastig als je de tv wilt muten zodat de stereo het alleen doet bijvoorbeeld. dan zit je toch weer te hanessen met een menu en zo, das bijna meer "werk"dan even die andere AB erbij pakken...

[ Voor 11% gewijzigd door engelbertus op 06-04-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

engelbertus schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:47:
[...]

ik heb de harmony 525. geen backlite is lastig, en het play knopje doet het niet erg goed. wat ik ook instel. de humax gaat bij wisselen van activity elke keer uit ( handmatig weer aanzetten. maar waar zit dat knopje op de harmony? juist, bladeren in een menu) ik vind de sony rm ax 4000 wat dat betreft handiger.
Dan heb je de activiteit niet goed ingesteld of verkeerde instellingen voor het apparaat gebruikt.
de logitech harmony zijn niet echt slecht, maar apparaten die niet echt een goeie aan knop en een goeie uit knop hebben, of waar de input keuze niet erg handig werkt schiet niet op.
Wederom, dan heb je verkeerde instellingen gebruikt. Ooit al eens de moeite genomen om met logitech zelf contact op te nemen omdat je de activiteiten niet geregeld krijgt? Dan kun je gewoon aangeven waar voor jou de problemen liggen en dan gaan zij zelf aan de slag met je activiteiten en een paar dagen later kun je je AB updaten en dan werkt het gewoon.
ik mis op bijna al dit soort afstandbedieningen een soort mogelijkheid om dat soort dingen snel even te fixen.
activities vind ik persoonlijk erg onhandig.
Ooit de 'help' knop gebruikt op de AB? Dit werkt natuurlijk alleen goed als je in eerste instantie de activiteit goed hebt ingesteld, maar als onverhoopt de tv aan staat ipv uit of de settop box staat uit ipv aan, dan druk je op help en dan gaat de AB het proberen te verhelpen. Jij geeft antwoorden op vragen van de AB, en hoppa, uiteindelijk klopt alles. Maar nogmaals, dan moeten je activiteiten wel goed staan anders heb je elke keer dit probleem.
het klinkt leuk. als je de kamer in komt op 1 knop drukken voor tv kijken.
En het werkt hier prima icm met een TV, beamer, receiver, settop box en PS3.
maar bij mij gaat het altijd mis als ik dan een dvd wil gaan kijken en overschakel met een activity. hoe krijg ik dan de denon even aan? of hoe schakel ik nog over naar de beamer?
Als je de activiteiten goed hebt, dan werkt het super. Klein voorbeeld, je bent tv aan het kijken:
TV staat aan
Settop box staat aan
Receiver staat op TV
De harmony weet dat jij als jij het volume hoger wilt, dat de receiver moet reageren, als jij van zender wilt wisselen dat de settop box moet reageren etc. etc.
Dan wil je DVD kijken:
Je TV blijft aan, omdat de AB weet dat die al aan staat.
De settop box gaat uit.
De receiver gaat naar de goede uitgang (waarschijnlijk blijft hij op de dezelfde staan).
Dan wil je halverwege wisselen van TV kijken naar de DVD op de beamer kijken. Maak de goede activiteit en de harmony weet dat je tv uit moet, de beamer aanmoet en op de juiste ingang en dat aan de dvd speler en de receiver niks verandert hoeft te worden. :)
begrijp me niet verkeerd, ik gebruik beide wel, maar ik gebruik oornamelijk de "device" keuzes, en heb wat knopjes van verschillende apparaten gemixt, maar dan zijn de mogelijkheden snel beperkt. 1 mute knop is lastig als je de tv wilt muten zodat de stereo het alleen doet bijvoorbeeld. dan zit je toch weer te hanessen met een menu en zo, das bijna meer "werk"dan even die andere AB erbij pakken...
Ik stel toch voor om even naar het harmony topic te gaan voor zulke vragen, want het is zonde als je zo'n mooie AB gebruikt zonder de uiteindelijke functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Xander schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:26:
Mediamarkt heeft tegenwoordig best een uitgebreidde hifi-hoek, volgens mij heb ik daar ook een keer een SR6004 en een AVR2810 naast elkaar zien staan.
Typisch... wilde net gaan posten dat de AVR-2810 niet bestaat en dat de opvolger de AVR-3310 is. Maar wilde toch eens Googlen. De officiële Denon site's kennen de AR-2810 inderdaad niet, maar er is één site die het wel kent:
Exclusive to Denon, the AVR-2810 features the all new Audyssey "THE BEST" MultEQ. The input selector on the front panel is now replaced by a "Sound Quality" wheel. Simply turn the wheel to the maximum setting to achieve the highest possible audio fidelity! Bright lights will flash all over the receiver as concrete proof that you're now getting "THE BEST" sound! For further reassurance, high definition lossless audio(*) can now be turned on from ANY source at the touch of a button!
En zo zou dat er dan uit hebben gezien: foto.

Overigens heb ik die AVR-2810 nooit gezien. Maar aangezien deze ook niet op de site van Denon staat denk ik dat het iets is van een prototype wat het toch niet gehaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

even voor de update =)

overigens (nog even als toevoeging)

Ik had schluderbacher gemaild wat mij de avr 1910 kost + 2 stuks B&W m1 boxen (die per stuk rond de 200,- zitten) en hij gaf aan dat dit gezamenlijk 850,- zou zijn (kort om, rond de 450 voor de AVR 1910)

Toen op aanraden van iemand ook naar Stassen gemaild (stassen.nl) met dezelfde vraag. en daar kan ik deze combinatie krijgen voor 835,-

Ook al staat de AVR 1910,- voor een hogere prijs op de site, ik zou ze zeker eens bellen/mailen. en los daarvan, ik wil er wel eens naartoe om het 'luisterkasteel' :9~ te gaan bekijken (en horen):
http://www.stassen.nl/panoramaviewer/
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
FeaR1986 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:24:
[...]

Typisch... wilde net gaan posten dat de AVR-2810 niet bestaat en dat de opvolger de AVR-3310 is. Maar wilde toch eens Googlen. De officiële Denon site's kennen de AR-2810 inderdaad niet, maar er is één site die het wel kent:

[...]

En zo zou dat er dan uit hebben gezien: foto.
Lijkt me eerlijk gezegd heel sterk dat dit een prototype is, lijkt me eerder een gevalletje creatief met Photoshop.
De linker draai knop heeft als naam "sound quality" met keuzes van "not as good" tot "the best"
Bij de power knop staat met koeieletters "to power on press here" en in het display staat twee keer "the best"

Damn, had zowieso beter jouw quote moeten lezen want datgene wat ik hier beschrijf staat daar gewoon in |:(

[ Voor 6% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-04-2010 16:00 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:58:
[...]Lijkt me eerlijk gezegd heel sterk dat dit een prototype is, lijkt me eerder een gevalletje creatief met Photoshop. De linker draai knop heeft als naam "sound quality" met keuzes van "not as good" tot "the best"
Bij de power knop staat met koeieletters "to power on press here" en in het display staat twee keer "the best".
Die knop had ik nog niet eens gezien. Werd meer afgeleid door al die "The Best" logo's en lampjes. Vind het wel een grappig idee eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

De power knop had ik de eerste keer ook niet gezien toen ik mijn AVR binnen kreeg, dacht al dat ik een DOA had gekregen :P Maar goed na iets beter kijken.... :D

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:23:
[...]

ehmm waarom haal je hem dan niet ergens anders?
omdat de reveiver elders ca 180 euro duurder is.
en in duitsland (net over de grens) ken ik geen zaken die dit ook verkopen.

En in Nederland ken ik geen zaken die het voor zon gelijk soort bedrag verkopen. ik ga morgen maar bellen naar stassen, hopelijk kunnen zij er een mooie prijs van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
FeaR1986 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:24:
[...]

Typisch... wilde net gaan posten dat de AVR-2810 niet bestaat en dat de opvolger de AVR-3310 is. Maar wilde toch eens Googlen. De officiële Denon site's kennen de AR-2810 inderdaad niet, maar er is één site die het wel kent.
Euh. AVR-3310 dus. :P 1 model hoger dan de AVR-2310 waar ik zelf naar zocht iig (zo had ik het onthouden).

Anyway, bij de mediamarkt heb ik zelf ook even met die SR6004 en de AVR-3310 staan spelen, terwijl ik twijfelde tussen de SR5004 en de AVR-2310. Vast niet helemaal eerlijk, maar het geeft een beter beeld dan niets.

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 06-04-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

even voor de update =)

De 2310? Een stuk beter dan de 1910, op voorraad in zowel zilver en zwart en ongeveer dezelfde prijs als de 5004. De videoprocessor is ook beter dan die van de 5004. Voor de rest zou je even moeten kijken naar de verschillen onderling. Ik ben in elk geval heel tevreden over de 2310, deze is qua reviews ook beter.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
@ afstandsbedieningen.. mijn grootste probleem is dat ik eigenlijk maar 1 activiteit wil, met een optie voor recorder , surround geluid, en beamer.

als ik dan kijk hoeveel activiteiten ik moet maken, en hoe ik die kan kiezen, lijkt me dat omslachtig. te weinig knopjes, of geen vrije keuze van opschrift van de knopjes.
1- gewoon tv , analoog
2- digitale tv via de humax
3- HD DVD recorder gebruiken met de tv
4 opnemen van analoge tv
5 opnemen van digitale tv
optie 2 tot 5 met surround geluid
optie 2 tot 5 met surround geluid en de beamer aan ipv tv.

en in alle gevallen het geluid geregeld via de humax, behalve bij afspelen van dvd of opnames.

nu zal ik sommige activiteiten weinig gebruiken, maar als ik ze niet heb.. KAN ik ze ook helemaal niet gebruiken, omdat "device" niet werkt, omdat ik dan de verkeerde zaken onder de knoppen heb om de spullen t ebedienen,
en dan komt er nog bij dat d denon bvrij kritisch is qua richten op de ir ontvanger, de bemaer achter me staat.

ik ben er overigens weer mee bezig geweest, maar op een of andere manier gaat de humax toch steeds uit bij een wisseling van activiteit. vooral op de logitech is dat onhandig want er is geen mogelijkheid bvoor een knopje humax aan..

de sony afstandsbediening heeft dan als voordeel dat die meer knopjes kan weergeven, maar dan moet je functies als mute onder een knopje met een ader opschrift gaan stoppen...

@ Denon..
voor room EQ instellen met de microfoon moet de versterker op halve kracht, maar waarom is dat?

voor surround is het toch bijvoorbeeld juist de bedoeling dat je die ol open hebt staan?

[ Voor 36% gewijzigd door engelbertus op 07-04-2010 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de harmony one.
top afstandbediening.
bij elke activiteit of apparaat kun je elke knop apart instellen .
Ook van een ander apparaat.
Probleem ligt dus aan de instellingen.
Ik heb er wel twee avonden werk in zitten maar werkt nu perfect.
Ben er zeer tevreden over.

Groetjes Freebike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

engelbertus schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 23:56:
ik ben er overigens weer mee bezig geweest, maar op een of andere manier gaat de humax toch steeds uit bij een wisseling van activiteit. vooral op de logitech is dat onhandig want er is geen mogelijkheid bvoor een knopje humax aan..
Mijn humax kan ik bij devices gewoon aan/uit zetten met 'power toggle'.

Dus ik wil je nogmaals adviseren om even in het logitech harmony topic te gaan kijken, aangezien we hier keihard offtopic gaan. Jou problemen zijn namelijk met een paar handige activiteiten wel op te lossen en dan ga je veel meer plezier van je AB gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:03:
[...]

overigens (nog even als toevoeging)

Ik had schluderbacher gemaild wat mij de avr 1910 kost + 2 stuks B&W m1 boxen (die per stuk rond de 200,- zitten) en hij gaf aan dat dit gezamenlijk 850,- zou zijn (kort om, rond de 450 voor de AVR 1910)

Toen op aanraden van iemand ook naar Stassen gemaild (stassen.nl) met dezelfde vraag. en daar kan ik deze combinatie krijgen voor 835,-

Ook al staat de AVR 1910,- voor een hogere prijs op de site, ik zou ze zeker eens bellen/mailen. en los daarvan, ik wil er wel eens naartoe om het 'luisterkasteel' :9~ te gaan bekijken (en horen):
http://www.stassen.nl/panoramaviewer/
_/-\o_
Net gebeld naar Stassen, voor 500 euro kan ik die 1910 meekrijgen..

Ben wel benieuwd naar waar je veel korting op krijgt, de speakers of de denon.
Zeker een mooie prijs waar je het voor kunt krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:24:
[...]

Net gebeld naar Stassen, voor 500 euro kan ik die 1910 meekrijgen..

Ben wel benieuwd naar waar je veel korting op krijgt, de speakers of de denon.
Zeker een mooie prijs waar je het voor kunt krijgen!
denk de combi, denk op beide dan iets. want die boxen krijg ik los ook nergens onder de 200,- per stuk.
maar goed, wil de boxen eerst nog eens goed luisteren voordat ik ze aanschaf in deze combi, maar zeker goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Sandyman538 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:50:
[...]

Mijn humax kan ik bij devices gewoon aan/uit zetten met 'power toggle'.

Dus ik wil je nogmaals adviseren om even in het logitech harmony topic te gaan kijken, aangezien we hier keihard offtopic gaan. Jou problemen zijn namelijk met een paar handige activiteiten wel op te lossen en dan ga je veel meer plezier van je AB gebruik maken.
nog even dan hoor.. foei.. devices moet je niet meer gebruiken met activities! :P en dan nog, moet je die toggle gaan zoeken in een menu. sorry hoor.. ik zoek liever de andere ab, dan heb ik meteen de goeie knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Heb vandaag de AVR-1610 gekocht voor € 330,00 inclusief verzendkosten bij hifi schluderbacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een AVR-1910 gekocht en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de receiver. Ik heb er 500 euro voor betaald bij Mediamarkt tijdens de BTW actie. Alleen loop ik tegen het volgende probleem aan en wellicht weet een van jullie de oplossing.

Ik heb mijn Denon DVD2900, die ik als primaire CD & SACD/DVD-Audio speler gebruik, aangesloten middels de EXT-IN met analoge aansluitingen. Echter mijn het LFE kanaal doet helemaal niks met multichannel en stereo. Ik heb al andere kabels gebruikt maar niks helpt. Vreemde is dat als ik de COAX kabel gebruik voor CD weergave de LFE ook niks doet. Laatst via Blu-Ray speler, die middels HDMI is aangesloten, Lord of the rings Blu-Ray afgespeeld en dan staat mijn subwoofer aardig te dreunen :) dus ik snap het niet. Zou het aan de DVD2900 kunnen liggen? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ben hier nieuw,

ik heb een denon 1910 gekocht en heb die nu thuis draaien met 5 kleine speakers van jamo met subwoofer.

kan ik ook de jamo's blijven gebruiken excl de subwoofer en dan er 2 bijv focals staande luidspeakers bij aan sluiten zodat ik ook 7.1 kan draaien.

En een klein vraagje , ik zag in dit topic iets over een blauw lampje op de denon gaat branden, wanneer gaat dit aan??

ik heb nu:

denon avr 1910
jamo surround set
ac ryan mediaplayer
panasonic blueray
topfield hd ontvanger
panasonic full hd 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:29:
kan ik ook de jamo's blijven gebruiken excl de subwoofer en dan er 2 bijv focals staande luidspeakers bij aan sluiten zodat ik ook 7.1 kan draaien.
De AVR-1910 is een 7.1 receiver, dus je kan gewoon 7.1 gaan draaien. Of het lekker klinkt om verschillende merken door elkaar te draaien is verder aan jou, maar het mag geen probleem opleveren.
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:29:
En een klein vraagje , ik zag in dit topic iets over een blauw lampje op de denon gaat branden, wanneer gaat dit aan??
Zodra de receiver een HD Audio codec ontvangt, dus DTS HD of Dolby TrueHD (staat overigens ook in de manual). Om dat te krijgen de mediaspeler zo instellen dat deze de audio als bitstream naar de receiver stuurt. De receiver moet dan zelf decoderen en het bijbehorende lampje en codec op de display van de receiver tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

ik nu een paar maand een denon 1910 en werkt perfect, maar nu heb ik een 2.1 setje van logitech staan die subwoofer zou ik graag willen gebruiken met muziek(stereo) en of films. is dat mogelijk? zo ja hoe zijn eventueel de instellingen en aansluitmogelijkheden.

zit een jack aansluiting op wat in de pc kan met ingebouwde versterker zoasl u ziet aan de draaiknop.
heb eventueel wel jack naar tulp kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:30:
beste mensen,

ik nu een paar maand een denon 1910 en werkt perfect, maar nu heb ik een 2.1 setje van logitech staan die subwoofer zou ik graag willen gebruiken met muziek(stereo) en of films. is dat mogelijk? zo ja hoe zijn eventueel de instellingen en aansluitmogelijkheden.

zit een jack aansluiting op wat in de pc kan met ingebouwde versterker zoasl u ziet aan de draaiknop.
heb eventueel wel jack naar tulp kabel
Volgens mij moet het kunnen heb zelf de KEF 2005.3 set er aan hangen, maar volgens mij is de aansluiting een soort van tulp stekker.... weet het eigenlijk niet meer zeker.... zal zo even kijken. Maar is het wel handig? Kan je dan niet beter of alles over de denon laten lopen als je aan het gamen bent op de pc en wat hangen er voor speakers aan... ik zou het eigenlijk niet doen, heb er geen goed gevoel over. Misschien dat de anderen er iets meer zinnigs over te hebben zeggen... En wat betreft HIFI Schluderbacher betreft is gewoon een goede winkel met een nederlandse verkoper. Heb de denon 1910 met kef 2005.3 set vorig jaar september gehaald voor 954,-- en ben nog steeds elke dag blij met dat ding. Maar je moet wel goed afspreken met die mensen.... ben 1 keer voor J met de korte achternaam daar naar toe gereden, 3 keer bevestigt met de mail dat ik die dag zou komen... kom ik aan alles gesloten in duitsland was het de dag van de eenwording daar... Maar goed heb daar wel gratis bekabeling voor alles bij gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:42:
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een AVR-1910 gekocht en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de receiver. Ik heb er 500 euro voor betaald bij Mediamarkt tijdens de BTW actie. Alleen loop ik tegen het volgende probleem aan en wellicht weet een van jullie de oplossing.

Ik heb mijn Denon DVD2900, die ik als primaire CD & SACD/DVD-Audio speler gebruik, aangesloten middels de EXT-IN met analoge aansluitingen. Echter mijn het LFE kanaal doet helemaal niks met multichannel en stereo. Ik heb al andere kabels gebruikt maar niks helpt. Vreemde is dat als ik de COAX kabel gebruik voor CD weergave de LFE ook niks doet. Laatst via Blu-Ray speler, die middels HDMI is aangesloten, Lord of the rings Blu-Ray afgespeeld en dan staat mijn subwoofer aardig te dreunen :) dus ik snap het niet. Zou het aan de DVD2900 kunnen liggen? Iemand een idee?
dit had ik ook, en het is normaal. de subwoofer is nu ingesteld dat hij alleen meedoet als er daadwerkelijk een x.1 (LFE) signaal wordt doorgegeven, dus niet bij stereo, direct, of virtual.

je moet in de speaker setup de subwoofer instellen op LFE+MAIN ipv LFE oid.
kan iet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb ik een vraag waar en hoe sluit je de subwoofer aan ?omdat ik deze met plus min stereo kan aansluiten met tulp op een subwoofer ingang???? die is er geloof ik niet. dus hoe gaan we dat doen? stereo met deze speakers lukt natuurlijk wel op een bepaalde ingang maar gaat me puur om de subwoofer die zijn werk doet bij verschillende ingangen zoals tv pc dvd enz. of is dit niet mogelijk omdat deze geen coax sub aansluiting heeft.

natuurlijk zoals makkelijk gezegt koop een nieuwe subwoofer maar denk dat deze nog wel leuk meewerkt als hij goed aangesloten is

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
je hebt het nu over van alles en nog wat, maar mij is niet duidelijk wat voor aansluitingen er op je sub zitten.

is dat een tulpstekkeraansluiting? dan gebruik je de uitgang daarvan die op je versterker zit.
anders weet ik het zo ook niet/
heb je een actieve sub? ( dus met een stekker er aan voor in het stopcontact, en aan uitknopjes e.d.?)

anders kun je hem volgens mij in de headphones uitgang stoppen??

aangezien je op een pc ook gewoon"pasieve speakers"kunt aansluiten kun je wel met een verloopstekker oid werken olgens mij, maar mooi is anders.
ik denk ook niet dat de sub echt super geluid zal geven voor gebruik als stereo/bios ervaring, omdat ie waarschijnlijk daar niet voor bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Engelbertus,

het is een 2.1 setje waarbij er een appart netsnoer moet worden aangesloten en een aansluiting met uitgang naar jack(groen).

ik wil alleen de subwoofer laten werken gelijk met films en muziek. de overige 2 boxjes die erbij aangesloten zijn wil ik er eventueel wel uit verwerken zodat deze niet hoorbaar zijn wanr heb immers al speakers aangesloten.

super zal het niet klinken maar wel leuk voor bij films en dergelijk wat ik nu wel iets mis.

het is een jack aansluiting die ik gan verlinken naar stereo maar dat wil natuurlijk niet kun je ook jack naar tulp linken dan (kabeltje)?

als het gewoon niet goed werkend kan? dan wil ik dat graag weten dan is dat ook duidelijk maar als niemand kan bevestigen moet er een oplossing zijn . heb al gezocht op google ma nog niks concreet kunn en vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik denk dat je hem het beste in de koptelefoonaansluiting kuntstoppen dan, want het 2.1 setje krijgt volgens mij ook alleen stereo.

volgens mij is die coax aansluiting verder een gewone "mono" aansluiting, en kun je daar wel een verloop voor fabriceren. dan kun ej tenminste alles dat de versterker naar de subwoofer afspelen. als je de sub aansluit op bijvoorbeeld suuround achter, dan krijg je bij surround geluid alleen die subwoofer geluiden te horen, dus dat is geen optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het 2.1 setje krijgt steroe en zo is deze ook ingesteld en ook niet voor alleen de losse subwoofer of wat dan ook. ik heb deze set ook 5 jaar op men pc aangesloten gehad. en nu ik een denon1910 heb met losse boekenplank speakers. die natuurlijk veel beter klinken aangesloten. alleen mis ik dus een subwoofer.

natuurlijk kan ik deze makkelijk aansluiten op mij receiver maar het gaat puur om de sub die goed word gebruikt hierbij snap ik de aansluiting via de koptelefoon niet helemaal?

dus deze zal aangesloten moeten op een subuitgang van de receiver waar geen aansluiting van is dus denk dat het einde verhaal word

dan toch maar sparen voor een echte subhttp://www.iad-audio.de/?id=487

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
op de receiver zit toch een tulp stekker?
daar komt gewoon een signaal uit als bij alle andere versterkers, gewoon "geluid" dus.. is niet digitaal of zo.
dit is dan wel alleen geluid voor een speaker dus het is mono. dat is het enige.. een (1) subwoofer is ook nooit stereo.
bij het setje zorgt de interne versterker dat van owel links als rechts het lage geluid naar de subwoofer gaat, via een filter, maar misschien gaat ook wel gewoon al het geluid naar de subwoofer, maar is alleen het lagere deel hoorbaar, omdat het frequentiebereik van de subwoofer zelf niet zo hoog doorloopt.

sommige mensen vinden een sub overbodig.
voor mensen met dure speakers die ook goed laag gaan is dat misschien wel zo, in stereo, maar bij LFE signaal, dat dus zeg maar ingeprogrammeerd is speciaal voor een subwoofer, gaat dat niet op natuurlijk.

aansluiting op de koptelefoonuitgang is omdat dat waarschijnlijk een stereo jack aansluiting is, waar dat stekkertje van de logitechset in past.

dan komt er wel basgeluid uit, maar ik weet niet of er dan nog geluid uit de overige speakers kom.. dat had ik ff over het hoofd gezien.

en voor een ande4re sub: kijk eens op marktplaats. daar kun je ook je logitech vast nog wel slijten...

[ Voor 4% gewijzigd door engelbertus op 08-04-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ma hoe krijg je jack naar tulp voor de subwoofer dan?? dan schoef ik de andere 2 luidsprekers eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Vandaag mijn HTPC eindelijk fatsoenlijk aan de gang gekregen in combinatie met de Denon 2309 :)

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3303/denonm.jpg

Als je een HD 5xxx range kaart in je HTPC zitten dan hebt dan heb je een EDID override nodig om TrueHD en DTS-HD aan de gang te krijgen op de Denon.

Op het AVS forum onder hebben ze der een fatsoenlijk topic over:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227161

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Mijn AVR-1910 gehaald bij amazon.de voor maar 480 euro inclusief verzendkosten. Lang leve een Europa :D

Verder een enorm goede versterker/receiver/tuner of hoe je hem ook wil noemen :p
Dat blauwe lampje is misschien wel wat fel, maar ook wel cool:)

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Apoca schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:03:
Vandaag mijn HTPC eindelijk fatsoenlijk aan de gang gekregen in combinatie met de Denon 2309 :)

[afbeelding]

Als je een HD 5xxx range kaart in je HTPC zitten dan hebt dan heb je een EDID override nodig om TrueHD en DTS-HD aan de gang te krijgen op de Denon.

Op het AVS forum onder hebben ze der een fatsoenlijk topic over:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1227161
pppsssssttttt, lees niemand mijn prachtige startpost niet meer? FAQ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

B) Tja wat moet ik daar nu op zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
MisterX1992 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:09:
Mijn AVR-1910 gehaald bij amazon.de voor maar 480 euro inclusief verzendkosten. Lang leve een Europa :D

Verder een enorm goede versterker/receiver/tuner of hoe je hem ook wil noemen :p
Dat blauwe lampje is misschien wel wat fel, maar ook wel cool:)
Die prijs hebben ze nu niet meer jammer genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:23:
[...]

dit had ik ook, en het is normaal. de subwoofer is nu ingesteld dat hij alleen meedoet als er daadwerkelijk een x.1 (LFE) signaal wordt doorgegeven, dus niet bij stereo, direct, of virtual.

je moet in de speaker setup de subwoofer instellen op LFE+MAIN ipv LFE oid.
kan iet missen.
Bedankt voor je antwoord maar ik heb de instelling op LFE+MAIN ook al geprobeerd maar nog steeds geen werking als ik via de DVD2900 een sacd afspeel waar zeker weten een LFE kanaal in zit. Ik blijf het vreemd vinden. Ik zal mijn andere Philips 763SA dvd/sacd speler eens aansluiten en dan kijken of de sub werkt. Ik weet dan in ieder geval of het aan de receiver of de DVD2900 ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn AVR 1910 besteld bij HiFi-Schluderbacher in Wilich. Ik moet zeggen voor een heel leuk prijsje.
€ 420,- + € 25,- verzendkosten.
1 nadeel, moet wel 2 tot 3 weken wachten. Heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste fear

bedankt voor je reactie.

Ik wil nu graag beginnen met 2 focals en tzt dit uitbreiden tot 5.1 met allemaal focals.

zijn er mensen met ervaringen die draaien met een complete 5.1 set met focal .

Ik zit zelf te denken aan de focal chorus serie maar weet nog niet goed welke goed bij mij passsen.

voor wat betreft het hd geluid ,bben ik er achter gekomen dat ik met een ac ryan geen bitstream dan invoeren
volgens diverese mensen op een ander forum.
De AVR-1910 is een 7.1 receiver, dus je kan gewoon 7.1 gaan draaien. Of het lekker klinkt om verschillende merken door elkaar te draaien is verder aan jou, maar het mag geen probleem opleveren.

Zodra de receiver een HD Audio codec ontvangt, dus DTS HD of Dolby TrueHD (staat overigens ook in de manual). Om dat te krijgen de mediaspeler zo instellen dat deze de audio als bitstream naar de receiver stuurt. De receiver moet dan zelf decoderen en het bijbehorende lampje en codec op de display van de receiver tonen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 09-04-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord maar ik heb de instelling op LFE+MAIN ook al geprobeerd maar nog steeds geen werking als ik via de DVD2900 een sacd afspeel waar zeker weten een LFE kanaal in zit. Ik blijf het vreemd vinden. Ik zal mijn andere Philips 763SA dvd/sacd speler eens aansluiten en dan kijken of de sub werkt. Ik weet dan in ieder geval of het aan de receiver of de DVD2900 ligt
check dan eens de instellingen voor de sub, het kan zijn dat de room EQ die op -12dB heeft gezet?
dat is geloof ik een "bug" die in denon versterkers zit ? die kun je handmatig wel veranderen. kijk gewoon alle speaker / sub zaken eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:48:
ja ma hoe krijg je jack naar tulp voor de subwoofer dan?? dan schoef ik de andere 2 luidsprekers eraf.
Verloopje van 3,5mm female jack naar RCA male halen? Dan stop je de 3,5mm jack van de subwoofer in dat verloopje en het verloopje weer op de subwoofer pre-out die op de receiver zit. Op zich moet dat in theorie gewoon werken aangezien je alleen een signaal stuurt wat op zich elke subwoofer wel moet begrijpen. Kans van opblazen of iets in die trant zit er niet in aangezien de subwoofer aparte voeding heeft.

Verloopje vindt je onder andere hier, maar Google leverde nog wel meer resultaten op als je zoekt op termen als "jack to rca".
FikkieHo schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:36:
[...]pppsssssttttt, lees niemand mijn prachtige startpost niet meer? FAQ :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xq3IZvsUVnoFv2jQF6vDQ3UK/full.gif
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 06:15:
Ik wil nu graag beginnen met 2 focals en tzt dit uitbreiden tot 5.1 met allemaal focals.

zijn er mensen met ervaringen die draaien met een complete 5.1 set met focal .

Ik zit zelf te denken aan de focal chorus serie maar weet nog niet goed welke goed bij mij passsen.

voor wat betreft het hd geluid ,bben ik er achter gekomen dat ik met een ac ryan geen bitstream dan invoeren
volgens diverese mensen op een ander forum.
Voor het bespreken van Focal speakers hebben we [Speakers] Het Focal Chorus Ervaringen Topic :)

Je had toch ook een Blu-ray speler, die zal zeker audio via bitstream uit kunnen voeren. Zelfs de meest goedkope speler zou dat moeten kunnen omdat het eigenlijk domweg het signaal verder sturen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik zag dat iemand had gemeld dat hij zijn denon 1910 voor 449 euro had gehaald bij Steenberg in Utrecht. Ik heb ze gebeld en ik mocht hem ook daar halen voor 449 euries! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Deikesu schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:58:
Ik zag dat iemand had gemeld dat hij zijn denon 1910 voor 449 euro had gehaald bij Steenberg in Utrecht. Ik heb ze gebeld en ik mocht hem ook daar halen voor 449 euries! :).
Goede prijs. Ik zou hem eerst door schluderbacher laten bezorgen voor 445 euro, maar kon toen niet geleverd worden. Toen bij amazon.de besteld voor 499 euro (in de waan dat het wel snel verzonden zou worden), maar na een paar dagen was dat nog steeds niet gebeurd. Toen (naar aanleiding van dit topic) contact gezocht met stassen en die konden hem direct leveren uit voorraad en ik kon hem daar krijgen voor 495 + 10 euro verzendkosten. Dus die is hier vanochtend bezorgd. Nog steeds 100 euro goedkoper dan de goedkoopste op kieskeurig.nl. :) Nu lekker gaan installeren :P

/edit

Ongelooflijk. Omdat ik mijn nieuwe speakers nog niet binnen heb snel even de Denon aangesloten op mijn 'oude' JVC SP-XE11 melkpak setje. Maar wat een wereld van verschil al zeg. Echt ongelooflijk. Verbijstering alom. Dat ik hier niet eerder aan begonnen ben |:( Ik hoop dat ik volgende week nog een keer in dezelfde verbazing kan vallen als ik mijn nieuwe speakers er op aansluit en het allemaal wat verder ingeregeld heb. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door Sandyman538 op 09-04-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Sandyman538 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 12:07:
[...]

Ongelooflijk. Omdat ik mijn nieuwe speakers nog niet binnen heb snel even de Denon aangesloten op mijn 'oude' JVC SP-XE11 melkpak setje. Maar wat een wereld van verschil al zeg. Echt ongelooflijk. Verbijstering alom. Dat ik hier niet eerder aan begonnen ben |:( Ik hoop dat ik volgende week nog een keer in dezelfde verbazing kan vallen als ik mijn nieuwe speakers er op aansluit en het allemaal wat verder ingeregeld heb. _/-\o_
daar ben ik ook zo benieuwd naar... ga binnen 3 weken naar stassen de 1910 ophalen en 2 front b&w m1 speakers. Sub wordt een gemini II maar die komt iets later. heb nooit veel soeps gehad qua audio en toch heel benieuwd hoe t gaat klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand het adres kan het nergens vinden

bedankt
Deikesu schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:58:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een trotse bezitter van de 1910!

Ben naar Schluderbacher geweest in Duitsland. In eerste instantie vertelde zij mij dat de 1910 uitverkocht was en pas de eerste ladign (enkele stuks) zouden binnen komen, maar deze waren zo goed als allemaal gereserveerd. en de volgende lading zou pas in juni komen. Vervolgens weer gebeld over hoe het met de rest van de voorraad zat. Toevallig aan de praat geraakt over de 1610 en ik vroeg of deze wel op vaarraad was... hij ging kijken voor mij en kwam erachter dat er nog 1 denon 1910 was (zwart) dus ik was dolgelukkig, direct gereserveerd en gister opgehaald. Het bleek een reservering van iemand te zijn en die had hem geannuleerd, dus ik was de gelukkig =) Voor 420 euro gekocht!

Zo even mijn kabels strippen en aansluiten en dan genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 08:06
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 13:36:
Iemand het adres kan het nergens vinden

bedankt

[...]
Ben zelf ook wel erg benieuwt naar dit adres, dan ga ik er gelijk 1 bestellen (indien de prijs nog geldig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Misschien bedoelde hij niet Steenberg maar Steenweg (Electronics)?

http://www.steenweg.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:23
Volgens een berichtje op het Duitse HIFI forum is de AVR-1611 / AVR-1911 aangekondigd en wordt ergens in juni verwacht in amerika..

http://www.hifi-forum.de/viewthread-46-32705.html

Features vom AVR-1911:
o USB Eingang für Musik (endlich !)
o 4x HDMI 1.4a Eingänge, 3D (leider wohl ohne Ethernet)
o Audio Return Channel
o Built-in Radio HD Tuner
o 90 W per channel
o Compressed Audio Restorer (für MP3)
o Pure Audio Mode

Nu ben ik nog in bezit van een oude analoge AVR-1400 en heb geen haast..
Mijn vraag aan jullie, kenners op dit gebied en als deze specs kloppen, of het de moeite waard is om hierop te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Nou ja, op het moment dat hij idd uit zou komen, is hij qua prijs niet erg gunstig. Daarintegen zullen de oudere modellen flink worden afgeprijsd, dus je kan erop gokken om tegen die tijd een 1910 te halen.. Want usb en 1.4a zijn wel leuke dingen, maar niet echt een must..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tsja, het is maar wat je wilt van je receiver. Zo kunnen dingen als USB (en netwerk) mijn echt niet boeien. Maar als dat iets is wat jij mist op je AVR-1400 dan is het het wachten waard. Compressed Audio Restorer en Pure Audio Mode zitten nu al op de hogere modellen van Denon. Of je dat nodig hebt hangt weer af van hoe jij je muziek binnen haalt. Als dat mp3 is op 128 kb/s dan is het wel handig. Maar met 320 kb/s is het verschil al haast niet meer te horen met restorer. En als je audio als FLAC binnen haalt dan is het nog meer te verwaarlozen.

Blijft wel dat de 1600 en 1900 serie instappers blijven. En op dat gebied is Denon niet het beste merk. Voor het geld heb je andere merken die meer opties en mogelijkheden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
wat krijgen we nou??? nog even en Fear is bekeerd tot Onkyist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Dat zegt hij niet ;) Je hebt Yamaha's, marantz en pioneers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Feit blijft dat als ik een goedkope receiver aan moet raden aan iemand dat de kans toch zeer groot is dat het een Onkyo (TX-SR507 bijvoorbeeld) is op dit moment. En voordat we dan bij Denon aankomen is er ook nog zoiets als Sony en Harman Kardon. En merken als Pioneer en Yamaha hebben ook wel leuke instappers.

Maar ik blijf bij Denon aangezien mijn AVR nu nog zo goed bevalt. Alleen zou een losse voor- en eindbak ooit wel leuk zijn. En dan wordt het geen Denon aangezien je dan 12.000 euro kwijt bent voor de AVP-A1HDA en de POA-A1HD :X

Gelukkig zit ik nog niet aan de limiet van mijn huidige AVR en hoeft er nog geen nieuwe te komen. Gaat het komende jaar sowieso niet gebeuren aangezien ik eerst het hele HDMI 1.4 en 3D-gebeuren af wil wachten. Plus dat elke nieuwe serie meer features krijgt dan de vorige, maar kwalitatief toch minder wordt trekt me niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mijn bod op een 3310 veiling zojuist afgelopen, en weer net misgelopen (940 verkocht, 920 geboden)... Zit er toch ook over te denken om dan maar een Marantz te nemen de SR7002 ofzo (liever 8002, maar die zie je niet veel meer, of voor de hoofdprijs). Is misschien geen Denon, maar het blijft dan toch in ieder geval in de familie :P. Overigens overweeg ik ook nog wel een Arcam, maar dat zou dan toch zeker wel een tweedehandse moeten worden vanwege het budget... een avr 280 of 350 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
Sorry, het was inderdaad steenweg in Utrecht (http://www.steenweg.nl/) en niet steenberg.

Als ze zeggen dat het niet waar is wil ik de bon best even scannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deikesu schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:22:
Sorry, het was inderdaad steenweg in Utrecht (http://www.steenweg.nl/) en niet steenberg.

Als ze zeggen dat het niet waar is wil ik de bon best even scannen :)
Dit was hun antwoord

De standaard prijs voor de Denon AVR1910 is € 599,- incl. BTW.

Heeft u eventueel een (oud) apparaat ter inruil kunnen wij u een inruil prijs geven.

Aan het inruil apparaat wordt verder geen eisen gesteld.

Dan kunnen wij deze versterker leveren voor € 499,- incl. BTW.

Het artikel is een Nederlands model van de Nederlandse importeur.

U heeft hier ook 2 jaar Denon garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:30:
[...]

Dit was hun antwoord

De standaard prijs voor de Denon AVR1910 is € 599,- incl. BTW.

Heeft u eventueel een (oud) apparaat ter inruil kunnen wij u een inruil prijs geven.

Aan het inruil apparaat wordt verder geen eisen gesteld.

Dan kunnen wij deze versterker leveren voor € 499,- incl. BTW.

Het artikel is een Nederlands model van de Nederlandse importeur.

U heeft hier ook 2 jaar Denon garantie op.
Dat is raar... Ik belde hun op en vertelde dat ik had gelezen op tweakers.net dat iemand die versterker had gekocht voor 449 euro en dat ik hem voor die prijs ook gelijk kwam halen. De verkoper ging toen lachen en ging kijken of hij nog op voorraad was. Hij was er en toen ben ik hem gelijk gaan halen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar hieronder heb je de bon. Ik verzin het echt niet :)

http://i64.servimg.com/u/f64/14/44/08/76/img210.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hmm ff een oude versterker kopen op marktplaats dus, als j er niet meer een hebt staan.... :p

mar misschien voldoet het ook om je eierkoker in te ruilen of zo..

(apparaat - geen eisen... :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je dankbaar heb ze een mail gestuurd ik laat het wel weten

n
Deikesu schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:11:
[...]

Dat is raar... Ik belde hun op en vertelde dat ik had gelezen op tweakers.net dat iemand die versterker had gekocht voor 449 euro en dat ik hem voor die prijs ook gelijk kwam halen. De verkoper ging toen lachen en ging kijken of hij nog op voorraad was. Hij was er en toen ben ik hem gelijk gaan halen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar hieronder heb je de bon. Ik verzin het echt niet :)

http://i64.servimg.com/u/f64/14/44/08/76/img210.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
FikkieHo en FeaR1986 bedankt voor jullie reacties... Geeft me weer wat stof tot nadenken..
Ik gebruik momenteel circa 13 jaar naar volle tevredenheid mijn AVR-1400 (gold edition)
Met mijn vorige Philips LCD TV kon ik hier ism mijn HTPC uitstekend mee uit de voeten
Nu met mijn nieuwe Samsung UE46B6000 LED TV mis ik bepaalde aansluitingen waardoor geluid en beeld niet meer synchroon lopen..
Ik zoek dus iets nieuws (digitaal) voor een langere periode..
Mijn vorige 720P HDTV ging 3 jaar mee... Mijn Denon HIFI inmiddels 13 jaar.
Met de introductie van 3D weet ik nog niet zo goed waar goed aan te doen.
De 1910 word alom geprezen en is momenteel voldoende voor mij. Maar als ik binnen 5 jaar een nieuw schermpje aanschaf is de 1911 wellicht beter of misschien wel een ander merk..
Blijft dus moeilijk en heb helaas geen glazen bol..

Oh ja, wat ook uiteraard meespeeld zijn mijn luidsprekers.. Die zijn inmiddels ook 13 jaar en ik ben ermee getrouwd voor het leven geloof ik.. De B&W DM 603 zijn BI-wired.. plaatje --> http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYp1ik2Sd/photo/3/
en Denon heeft deze aansluitingen op elke instapper geloof ik..

[ Voor 15% gewijzigd door Wim H op 11-04-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mooie set-up voor iemand die ook nog een speelkleed met wegennet erop heeft liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim H schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:14:
Oh ja, wat ook uiteraard meespeeld zijn mijn luidsprekers.. Die zijn inmiddels ook 13 jaar en ik ben ermee getrouwd voor het leven geloof ik.. De B&W DM 603 zijn BI-wired.. plaatje --> http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYp1ik2Sd/photo/3/
en Denon heeft deze aansluitingen op elke instapper geloof ik..
Dat ziet er goed uit. Niet geheel relevant voor dit topic, maar welk meubel is het en waar heb je het vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Zoooo

ik heb de Denon 1910AVR + 2 boxen (B&W m1) gereserveerd bij stassen (stassen.nl) voor 835,- .Toch netjes aangezien de 2 boxen op internet samen nergens goedkoper dan 400,- zijn. Dus mooie prijs.

Ik ga alles de 24e ophalen (dan ben ik toch in de buurt en ik heb geen haast).

Ben zeer benieuwd... want hier ben ik enthousiast geraakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hi,

Even een vraagje tussendoor...

Heeft iemand van jullie al geprobeerd om HD Audio door te sturen van een HTPC naar je Denon versterker ?
En zo ja, lukte dit. Zonder EDID override nodig te hebben.(zie mijn topic)

Er is alvast een verschil tussen de HD oplossing van ATI en nVidea:
- ATI (via een HD 5xxx kaart) stuurt de Audio bitstream door.
- nVidea (via de Clarkdale processors Core i3 en Core i5) stuurt HD Audio als multi LPCM door.

Edit: Hopelijk komt Denon nog met een firmware update uit. Die dit probleem fixt... :|

[ Voor 8% gewijzigd door Gent32m op 12-04-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Uh, je processor heeft niks te maken met het door sturen van HD audio (nvm, blijkbaar kunnen ze het wel, icm een fatsoenlijke mobo die het ook ondersteund.

Enkel je videokaart of je hdmi geluidskaart. Momenteel weet ik niet vanaf welke serie nvidia serie DTS-MA ondersteunt, maar je moet wss nieuwer dan dan GT2XX serie hebben.. De EDID override is enkel voor de Ati kaarten.

Dit is een probleem voor je videokaart niet je Denon.

Ik zie ook dat je zelf een andere topic hebt geopend over dit onderwerp. Om HD-audio te krijgen met een ati 5xxx kaart heb je enkel wat in de FAQ staat nodig, aldus de andere gebruikers.

[ Voor 29% gewijzigd door FikkieHo op 12-04-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scary Gil
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik heb een vraag over mijn denon 1610:

Ik heb een dvd-speler die geen HDMI heeft en alleen composietvideo component en een coaxiale uitgang voor audio.

Nu zit er een coaxiale ingang voor de sateliet maar niet voor de DVD. is die ook te koppelen aan de composiet component ingang van de DVD? of moet ik hem perse aansluiten met RCA?

[ Voor 5% gewijzigd door Scary Gil op 12-04-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Volgens mij zijn die ingangen ook op de 1610 gewoon zelf toewijsbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:35:
[...]

Dat ziet er goed uit. Niet geheel relevant voor dit topic, maar welk meubel is het en waar heb je het vandaan?
Die komt vers van een meubelfabriek uit waddinxveen.. Naam weet ik niet meer maar ik ben er via marktplaats aangekomen voor een zeer schappelijke prijs. Blijkbaar hebben ze er af een toe een paar meubels over en verkopen ze deze via marktplaats. Ik heb er overigens wel een 12 cm fan ingeplaatst voor ventilatie.
Deurtje is overigens noodzaak als je een paar kleine kinderen hebt die ondernemend zijn ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Wim H op 12-04-2010 15:49 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.