Als je daarna zelf de settings handmatig wijzigt, dan wel.Wreckerrm schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:10:
[...]
Bedankt voor jullie input.
Dat is toch hetzelfde als Multeq Audyssey uitzetten na de auto-setup of niet soms.
Verwijderd
Ik zou alles op off zetten, dus Audyssey, Dyn Eq en auto volume. Alles moet voortdurend corrigeren en bijsturen en dat levert altijd distortion op. Kan niet anders.Sjaaky schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:17:
[...]
Dat slissen is me ook opgevallen. Ook als ik audyssey te hard zet vind ik het met muziek niet prettig meer. Ik dacht dat een nieuwe auto-setup dat wel zou verbeteren, omdat de boxen meer ingespeeld zijn. Is het inspelen eigenlijk meer van belang voor de woofers of voor de tweeters?
Doet audyssey meer dan equalizen en afstand van boxen tot luisterpunt compenseren dan? Of veroorzaakt het equalizen de vervorming/distortion?
Overigens heb ik geen subwoofer, dus zal voor de lfe toch de lage tonen moeten boosten.Het -3db punt zit op 50Hz (specs) bij mijn boxen. Gelukkig worden de frequenties daaronder nog wel weergegeven (empirisch). Een subwoofer staat op boodschappenlijstje onderaan.
Ik zal eens gaan kijken naar handmatige correcties. Tot nu toe ben ik alleen een handmatige equalizer onder audyssey, custom tegengekomen. Of zit dat in meer modes?
Het enige wat er echt toe doet om af te stellen vind ik de level van de individuele speakers en de crossovers. Samen met nog wat settings her en der is er eigenlijk niet veel nodig.
Iedereen roept ook dat de Denon's een slechte manual hebben en moeilijk zijn in het gebruik. Ik probeer niet stoer te doen maar ik vond het enorm meevallen. Maar ik kom ook van een Onkyo 606 en dat was misschien al even gebrekkig.
Let wel: dit is mijn persoonlijke voorkeur. Ik heb juist voor de Denon gekozen omdat het zo'n fijn geraffineerd geluid geeft. Audyssey en andere fratsen maken dit alleen maar "lomper". Het is misschien even wennen als je alles uitzet maar geloof me, het geeft het meest natuurlijke geluid wat nooit gaat irriteren/vermoeien.
Hoi,
Ik heb dit weekend alle kabels aangesloten (Denon AVR-3310).
Maar zit nog met een paar kleine vraagjes...
1) Mijn CD speler kan ik op de receiver aansluiten via Coax Digitaal of Analoog (Rood + Wit). Ik veronderstel dat digitaal (via bitstream) aansluiten, een betere kwaliteit zal opleveren, dan analoog ?
2) De HTPC heb ik op de receiver aangesloten via HDMI + S/PDIF. Als ik zowel geluid als beeld vanaf de HTPC kan doorsturen, is alles ok. Stel nu dat ik enkel beeld via HDMI erdoor krijg (geen klank). Kan ik dan het geluid alsnog via SPDIF doorsturen ? En de HDMI kabel in de versterker laten zitten (de versterker lust het beeld door naar de TV via HDMI OUT). Of moet ik de HDMI kabel van de HTPC uit de versterker halen en rechtstreeks met de TV verbinden. Het geluid loopt dan via SPDIF. Heeft hier iemand ervaring mee ?
3) Op de Denon kun je "Volume Limit" instellen. Zodat je je boxen niet overbelast. Mijn boxen zijn 100 Watt. De Denon Receiver 160 Watt. Via Volume Limit kan ik enkel relatief -20db, -10db of 0db instellen. Of absoluut 61, 71 of 81. Ik snap die waarden niet zo goed. Vind er in de handleiding ook verder niets over terug. Als ik max 90 Watt vermogen wil instellen (op de 160 Watt die de versterker kan halen), voor welke optie kies ik dan best ?
1) Mijn CD speler kan ik op de receiver aansluiten via Coax Digitaal of Analoog (Rood + Wit). Ik veronderstel dat digitaal (via bitstream) aansluiten, een betere kwaliteit zal opleveren, dan analoog ?
2) De HTPC heb ik op de receiver aangesloten via HDMI + S/PDIF. Als ik zowel geluid als beeld vanaf de HTPC kan doorsturen, is alles ok. Stel nu dat ik enkel beeld via HDMI erdoor krijg (geen klank). Kan ik dan het geluid alsnog via SPDIF doorsturen ? En de HDMI kabel in de versterker laten zitten (de versterker lust het beeld door naar de TV via HDMI OUT). Of moet ik de HDMI kabel van de HTPC uit de versterker halen en rechtstreeks met de TV verbinden. Het geluid loopt dan via SPDIF. Heeft hier iemand ervaring mee ?
3) Op de Denon kun je "Volume Limit" instellen. Zodat je je boxen niet overbelast. Mijn boxen zijn 100 Watt. De Denon Receiver 160 Watt. Via Volume Limit kan ik enkel relatief -20db, -10db of 0db instellen. Of absoluut 61, 71 of 81. Ik snap die waarden niet zo goed. Vind er in de handleiding ook verder niets over terug. Als ik max 90 Watt vermogen wil instellen (op de 160 Watt die de versterker kan halen), voor welke optie kies ik dan best ?
Verwijderd
1) dat hangt van de cd speler af. Als daar enorm goede DAC's in zitten en je hebt een goede interlink is analoog beter. Anders inderdaad bitstreamen. De Denon heeft ook goede DAC's.Gent32m schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:31:
Hoi,
2) Sorry, ik snap 'm niet. Het lijkt me dat het gewoon kan: beeld via hdmi, audio via optical. Moet je alleen wel de inputs even goed instellen op de 3310. Volgens mij kun je ook en geluid via hdmi en via optical.
3) Ik zou het gewoon even live testen, de waarden. (wees wel voorzichtig met je speakers en je buren)
1) De CD speler is "technisch" een DVD speler (van Panasonic). Die ik "in de praktijk" ga gebruiken om CD's mee af te spelen. Ik heb verleden week een Analoge Audio kabel (2m) van Profigold gekocht (goed merk). Ik ga deze namiddag die kabel omruilen voor een digitale coax kabel. Omdat ik dacht hiermee een beter (= digitaal) geluid naar de versterker te kunnen sturen. Aangezien die Denon ook goede DAC's heeft, lijkt me dit toch een goede zet. Of niet ?Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:07:
1) dat hangt van de cd speler af. Als daar enorm goede DAC's in zitten en je hebt een goede interlink is analoog beter. Anders inderdaad bitstreamen. De Denon heeft ook goede DAC's.
2) Sorry, ik snap 'm niet. Het lijkt me dat het gewoon kan: beeld via hdmi, audio via optical. Moet je alleen wel de inputs even goed instellen op de 3310. Volgens mij kun je ook en geluid via hdmi en via optical.
3) Ik zou het gewoon even live testen, de waarden. (wees wel voorzichtig met je speakers en je buren)
2) De input is "HDP". Ik kan daarop HDMI instellen (voor beeld) en SPDIF voor geluid. Dacht effe, dat je dit bij Denon niet kon opsplitsen. Maw dat je maar één soort aansluiting (HDMI, SPDIF, Compontent, etc) aan een input kon koppelen.
3) Yupz, zal ik zeker doen. Die bas (250 Watt) trilt nu al hevig genoeg. Hij kan zelfs zo hevig trillen, dat hij begin te kraken. Doordat de SubWoofer kabel, waarop hij is aangesloten, dan mee begint te trillen
Als er in de speler betere DAC's zitten dan in de Denon dan moet je analoog aansluiten. Maar denk dat je met digitaal aansluiten toch beter uit bent. Want Panasonic staat nu niet echt bekend om hele goede analoge apparatuur in hun spelers. Als je nu een ander merk had als Denon, Marantz, NAD, CA, Rotel dan had ik de boel analoog aangesloten.Gent32m schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:31:
Je kan diverse inputs gewoon aan elkaar koppelen. Dus als jij het beeld van HDMI HDP wilt hebben en het geluid van een andere digitale input is dat gewoon in te stellen. Maar dat kan bij elke receiver wel, want mijn tien jaar oude Sony budget ding kon dat al. Anders zou je altijd vast zitten aan de gekozen ingangen/benaming van de receiver.Gent32m schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:31:
Je moet sowieso niet te veel naar die Wattages kijken, want die 160 Watt die je noemt is gemeten bij 6 Ohm. Als je speakers dus 8 Ohm zijn redt je die 160 Watt al niet meer, dan zit je meer op een Watt of 100-120. Dus dan is het gat met je speakers al een stuk minder groot. Plus dat de impedantie ook weer wijzigd per frequentie, dus je moet op die manier nooit aannames doen van wat voor vermogen wel of niet kan. Dus instellen op 90 Watt is gewoon geen optie. Plus dat je die 90 Watt toch nooit gaat halen aangezien je met normaal gebruik op een Watt of 5 per kanaal zit. Dus jouw oren zullen sneller zeggen dat het niet meer gaat dan de speakers zullen doen...Gent32m schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:31:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
wellicht een vraag die al langs gekomen is, maar search levert i.i.g. niets bruikbaars op en via Google en op de Denon site word ik ook niet veel wijzer.
Heb namelijk een 4310 en vraag me af of HDMI 1.4 ondersteunt wordt of gaat worden. Weet iemand dat?
Volgens de specs/documentatie ondersteunt de 4310 HDMI 1.3a.
Heb namelijk een 4310 en vraag me af of HDMI 1.4 ondersteunt wordt of gaat worden. Weet iemand dat?
Volgens de specs/documentatie ondersteunt de 4310 HDMI 1.3a.
Volgens mij is HDMI 1.4 niet iets wat zomaar met software te upgraden is. De receiver zal intern ook de connecties moeten hebben om onder andere het netwerk te begrijpen en dingen als de audio-reapeater die in HDMI 1.4 zit. Daarbij worden nieuwe receivers ook echt aangekondigd met HDMI 1.4. En Onkyo brengt een versie van de TX-SR807 uit met HDMI 1.4, te weten de TX-NR807.
Dus volgens mij zit je gewoon aan HDMI 1.3a vast...
Hallo Denon 4310 bezitters,
Vandaag firmware update binnen gehaald.(via Denon 4310 zelf)
Geen idee wat de update behelst?
Iemand die iets meer weet?
Stansat
Vandaag firmware update binnen gehaald.(via Denon 4310 zelf)
Geen idee wat de update behelst?
Iemand die iets meer weet?
Stansat
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
- DVD speler aansluiten via Digitale coax kabel is gelukt.
- HDMI 5.1 geluid + beeld weergave is ook gelukt (vanop HTPC met MPC en Nero) via één HDMI kabel
Nu zit ik nog met een ander probleem, waar ik niet meteen een oplossing voor vind:
Hoe zou dit komen ? Moet ik ergens iets verzetten ofzo..
Ik ben me momenteel dood aan het zoeken hierop...
P.S. Die melding van die Update heb ik ook zonet ontvangen. Maar betekent niets. Slaat op die Audyssey DSX Upgrade die beschikbaar is (maar ik niet besteld heb).
- DVD speler aansluiten via Digitale coax kabel is gelukt.
- HDMI 5.1 geluid + beeld weergave is ook gelukt (vanop HTPC met MPC en Nero) via één HDMI kabel
Nu zit ik nog met een ander probleem, waar ik niet meteen een oplossing voor vind:
Ik heb dit geprobeerd, maar het werkt niet. Als ik 2x RCA aansluit (op versterker + cd speler) krijg ik er geluid door. Maar als ik 2x RCA (op versterker) en 1x Stereo Jack (op de MP3 speler) aansluit, krijg ik er geen klank door.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:49:
Je kunt gewoon op een uitgang een kabeltje aansluiten tulp-> jack en die aansluiten op je mp3 en dan gewoon je versterker op deze uitgang instellen.
ipv Jack <-> jack wat jij bedoeld denk ik
P.S. Die melding van die Update heb ik ook zonet ontvangen. Maar betekent niets. Slaat op die Audyssey DSX Upgrade die beschikbaar is (maar ik niet besteld heb).
[ Voor 8% gewijzigd door Gent32m op 16-03-2010 19:31 ]
Staat het volume van de MP3-speler wel op maximaal?Gent32m schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:05:
Ik heb dit geprobeerd, maar het werkt niet. Als ik 2x RCA aansluit (op versterker + cd speler) krijg ik er geluid door. Maar als ik 2x RCA (op versterker) en 1x Stereo Jack (op de MP3 speler) aansluit, krijg ik er geen klank door.
FeaR1986, een pluim op je hoedFeaR1986 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:17:
Staat het volume van de MP3-speler wel op maximaal?
Het volume op de MP3 speler (en de AVR-3310) stonden inderdaad te laag. Ik heb deze morgen alles nog eens opengezet + 5 Channel Stereo. En yupz, er komt geluid uit te knallen.
Iets anders raar dat ik voorheb, is dit...
Als ik de DVD speler via COAX1 aansluit (input assign) en de HDMI op None zet. Dan wordt bij het afspelen het geluid om de 2 seconden even onderbroken. Er flikkert een lampje "AN" (die precies op zoek gaat naar een Video signaal)
Als ik een niet gebruikte HDMI input (bv HDMI5) bij de COAX1 input toevoeg, heb ik dit probleem niet meer. En speelt de CD probleemloos af.
Edit: Ik heb gisteren waarschijnlijk op wat knopjes teveel geklikt. Dit probleem doet zich ondertussen niet meer voor. Misschien kwam het door Zone 2 aan te zetten of iets anders. Geen idee.
Maar beide problemen dus opgelost
[ Voor 41% gewijzigd door Gent32m op 17-03-2010 11:55 ]
Ik heb een ander vraagje...
Als jullie de Denon (via HDMI) met een HTPC verbinden. Wat stellen jullie dan in, onder deze Denon setting:
* HDMI Setup \ RGB Range:
- Normal: RGB bereik van 16 (zwart) - 235 (wit)
- Enhanced: RGB bereik van 0 (zwart) - 235 (wit)
Als jullie de Denon (via HDMI) met een HTPC verbinden. Wat stellen jullie dan in, onder deze Denon setting:
MP3-speler moet eigenlijk op de max staan (of er iets onder als de max te veel ruis geeft), met de receiver regel je dan het eindvolumeGent32m schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:27:
[...]FeaR1986, een pluim op je hoed![]()
Het volume op de MP3 speler (en de AVR-3310) stonden inderdaad te laag. Ik heb deze morgen alles nog eens opengezet + 5 Channel Stereo. En yupz, er komt geluid uit te knallen.
Zijn dingen die je zelf één keer verkeerd doet en daarna nooit meer vergeet...

Hangt van de TV af die eraan hangt.Gent32m schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:44:
Ik heb een ander vraagje...
If it ain't broken, tweak it!
Via Source Control heb ik het volume van de MP3 ingang (analoge aansluiting), met 12db verhoogd.FeaR1986 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:27:
MP3-speler moet eigenlijk op de max staan (of er iets onder als de max te veel ruis geeft), met de receiver regel je dan het eindvolume![]()
Zijn dingen die je zelf één keer verkeerd doet en daarna nooit meer vergeet...
Zodat die al beter in de buurt komt, van de geluidssterkte, van de andere "digitale" bronnen
Het is een Panasonic Plasma TV.FatalError schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:57:
Hangt van de TV af die eraan hangt.
Die via HDMI op de Denon is aangesloten.
Het beeld + geluid signaal is van de HTPC afkomstig
[ Voor 58% gewijzigd door Gent32m op 17-03-2010 15:05 ]
Ik heb een vreemd probleem en wil graag even uit jullie onmetelijke kennis putten.
Mijn setup bestaat uit een humax 5050c, een panasonic 42g10, een Denon AVR 2310 en 2x Monitor Audio rx8. Ik heb alle apparatuur (ook nog een xbox en pc) aangesloten via hdmi en 1 hdmi uit naar de tv lopen. Als ik tv kijk heb ik de receiver daarbij aan. Nu het probleem: als ik zap blijft het geluid zolang ik op een hd zender blijf. Echter wanneer ik naar een reguliere digitale zender ga valt het geluid weg en moet ik op de receiver eerst opnieuw een source kiezen voordat ik weer geluid heb.
Ik heb alle hdmi instellingen al geprobeerd. Het lijkt erop dat het met het aangevoerde geluidssignaal te maken heeft. Bij de hd zenders komt vanuit de humax het Dolby Digital logo even in beeld. Dit signaal lijkt hij dus goed te verwerken en geluidssignalen van reguliere zenders niet.
Het gekke is dat wanneer ik de hdmi laat doorlussen wanneer de receiver uit staat en gewoon alleen de tv en humax aan heb ik wel geluid hou wanneer ik langs reguliere digitale kanalen zap.
EDIT: Ik bedenk me dat het probleem eigenlijk ook bestaat bij mijn pc. Als ik muziek speel via de pc op de receiver valt, als ik teveel andere handelingen op mijn pc uitvoer, at random het geluid weg. Dan moet ik weer opnieuw bij afpeelapparaten de hdmi uitgang selecteren voordat de receiver weer geluid geeft. Het is niet helemaal hetzelfde probleem maar geeft wel aan dat de receiver blijkbaar in meerdere gevallen een beetje selectief is m.b.t. ingangsignaal.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en of er een oplossing is. Of ligt het gewoon aan brakke firmware van de Denon?
Alvast bedankt!
Mijn setup bestaat uit een humax 5050c, een panasonic 42g10, een Denon AVR 2310 en 2x Monitor Audio rx8. Ik heb alle apparatuur (ook nog een xbox en pc) aangesloten via hdmi en 1 hdmi uit naar de tv lopen. Als ik tv kijk heb ik de receiver daarbij aan. Nu het probleem: als ik zap blijft het geluid zolang ik op een hd zender blijf. Echter wanneer ik naar een reguliere digitale zender ga valt het geluid weg en moet ik op de receiver eerst opnieuw een source kiezen voordat ik weer geluid heb.
Ik heb alle hdmi instellingen al geprobeerd. Het lijkt erop dat het met het aangevoerde geluidssignaal te maken heeft. Bij de hd zenders komt vanuit de humax het Dolby Digital logo even in beeld. Dit signaal lijkt hij dus goed te verwerken en geluidssignalen van reguliere zenders niet.
Het gekke is dat wanneer ik de hdmi laat doorlussen wanneer de receiver uit staat en gewoon alleen de tv en humax aan heb ik wel geluid hou wanneer ik langs reguliere digitale kanalen zap.
EDIT: Ik bedenk me dat het probleem eigenlijk ook bestaat bij mijn pc. Als ik muziek speel via de pc op de receiver valt, als ik teveel andere handelingen op mijn pc uitvoer, at random het geluid weg. Dan moet ik weer opnieuw bij afpeelapparaten de hdmi uitgang selecteren voordat de receiver weer geluid geeft. Het is niet helemaal hetzelfde probleem maar geeft wel aan dat de receiver blijkbaar in meerdere gevallen een beetje selectief is m.b.t. ingangsignaal.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt en of er een oplossing is. Of ligt het gewoon aan brakke firmware van de Denon?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door HHB op 18-03-2010 10:51 ]
Na eindelijk verhuisd te zijn, alles aangesloten en geinstalleerd / geconfigureerd. In de huiskamer staat een prachtige Denon 1910 met Canton speakers te blinken
Dan nu de vraag: Ik heb vanuit een Apple Airport Express een optische kabel in de optisch in 2 (DVR) aangesloten. Wil ik nu die ingang activeren dan moet ik het achterklepje van de RC openen en dan met de gele knoppen voor DVR kiezen.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk de source select knop op de RC. Hier moet echter de TV voor aan staan, en dat staat hij niet als ik muziek luister.
Is het mogelijk de Quick Select bovenop de RC izodanig in te stellen dat niet DVD / SAT CBL / VCR/Ipod wordt geactiveerd maar de DVR ingang? Op SAT CBL heb ik niets aangesloten, die is dus toch vrij.
Alvast bedankt!
Dan nu de vraag: Ik heb vanuit een Apple Airport Express een optische kabel in de optisch in 2 (DVR) aangesloten. Wil ik nu die ingang activeren dan moet ik het achterklepje van de RC openen en dan met de gele knoppen voor DVR kiezen.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk de source select knop op de RC. Hier moet echter de TV voor aan staan, en dat staat hij niet als ik muziek luister.
Is het mogelijk de Quick Select bovenop de RC izodanig in te stellen dat niet DVD / SAT CBL / VCR/Ipod wordt geactiveerd maar de DVR ingang? Op SAT CBL heb ik niets aangesloten, die is dus toch vrij.
Alvast bedankt!
Die Quick Select knoppen zijn juist bedoeld om zelf iets onder op te slaan. Heb je geen gebruiksaanwijzing gekregen?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Inderdaad. Gewoon de bron/ingang op zetten die je wilt en dan de Quick Select knop ingedrukt houden om de ingang vast te leggen aan de gekozen Quick Select. Dus je kan alle drie de knoppen gewoon toewijzen naar apparaten die je wilt.
Hmm dat was wel erg makkelijk
Werkt perfect!
Heb de handleiding toch iets te snel gescand denk ik
Thx beide!
Heb de handleiding toch iets te snel gescand denk ik
Thx beide!
Volgens een Denon FAQ op het internet, laat ik de HDMI Setup \ RGB Range instelling best op "Normal" staan. Dus probleem opgelostGent32m schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:03:
Het is een Panasonic Plasma TV.
Die via HDMI op de Denon is aangesloten.
Het beeld + geluid signaal is van de HTPC afkomstig
Gisteren eerste test gedaan en alles werkt prima. Voor de Kef KHT 3005 SE set, stel je op de Denon best alle speakers in als "Small" (en niet front = large).
Wat ik wel nog voorheb, is dat de Subwoofer soms durft uit te slaan. Vermoedelijk doordat hij te "laag" speelt. Ik kan het aantal db wel verhogen op de Denon via de CH LEVEL knop.
Is dit een goede oplossing ? Of moet je om de SubWoofer meer te laten klinken, iets aan je CROSSOVER FEQUENCY instelling aanpassen ofzo ? Ik ben hier zelf niet zo goed vanop de hoogte...
P.S. De KEF Subwoofer kun je niet op het toestel zelf instellen. Het moet dus zowiezo via de versterker gebeuren.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort ook en denon 2309 icm met de Kef kt3005 set.
Dit klinkt allemaal erg goed alleen hoor ik duidelijk verschil met m'n onkyo tx sr805 receiver!!
Had niet verwacht dat een receiver zoveel kon uitmaken! maar dit is niet mijn vraag ;p.
ik heb de audyssey set up gedaan, klinkt allemal goed maar zodra ik hem op 5ch stereo zet dan lijkt het of hij weer terug gaat naar zijn standaard instellingen en klinkt het voor geen meter.. elk kanaal staat dan ook weer op +0dB.. ?
iemnd anders bekend met dit probleem of vergeet ik misschien iets.?
Groet Roy.
Ik heb sinds kort ook en denon 2309 icm met de Kef kt3005 set.
Dit klinkt allemaal erg goed alleen hoor ik duidelijk verschil met m'n onkyo tx sr805 receiver!!
Had niet verwacht dat een receiver zoveel kon uitmaken! maar dit is niet mijn vraag ;p.
ik heb de audyssey set up gedaan, klinkt allemal goed maar zodra ik hem op 5ch stereo zet dan lijkt het of hij weer terug gaat naar zijn standaard instellingen en klinkt het voor geen meter.. elk kanaal staat dan ook weer op +0dB.. ?
iemnd anders bekend met dit probleem of vergeet ik misschien iets.?
Groet Roy.
Hi Roy,
Lekker vroeg bezig
Over het Audessey zijn vele positieve en negatieve ervaringen. Veel kun je lezen in "Official" Audyssey thread. o.a. met een goede handleiding kwa instellingen.
Inderdaad moet je je fronts op small zetten indien je een sub mee wilt inregelen. Mijn ervaring: het KAN voor films een super geluidsbubble produceren, daarnaast voor stereo een baggergeluid. Ik heb soms alleen aan staan bij films. Mijn eerste ervaring was ook dat het geluid dichter naar me toe werd gebracht (als het ware tegen mijn neus aan) en dat de sub en rest van het laag weg was (als het ware kwa frequenties opgetild).
Aangezien Audessey VEEL MEER doet dan alleen levels en afstand meten lees je op diverse fora dat je Audessey setup draait, daarna alle settings opschrijft! en daarna handmatig verder afstelt met een dB meter.
Het blijft trial-and-error en is zeker geen actie voor tussendoor als appeltje-eitje. En daarnaast nog pielen met MultEQ XT, Dynamic EQ etc
Lekker vroeg bezig
Over het Audessey zijn vele positieve en negatieve ervaringen. Veel kun je lezen in "Official" Audyssey thread. o.a. met een goede handleiding kwa instellingen.
Inderdaad moet je je fronts op small zetten indien je een sub mee wilt inregelen. Mijn ervaring: het KAN voor films een super geluidsbubble produceren, daarnaast voor stereo een baggergeluid. Ik heb soms alleen aan staan bij films. Mijn eerste ervaring was ook dat het geluid dichter naar me toe werd gebracht (als het ware tegen mijn neus aan) en dat de sub en rest van het laag weg was (als het ware kwa frequenties opgetild).
Aangezien Audessey VEEL MEER doet dan alleen levels en afstand meten lees je op diverse fora dat je Audessey setup draait, daarna alle settings opschrijft! en daarna handmatig verder afstelt met een dB meter.
Het blijft trial-and-error en is zeker geen actie voor tussendoor als appeltje-eitje. En daarnaast nog pielen met MultEQ XT, Dynamic EQ etc
Hoi lui,
Ik ben van plan een (1ste) surround set aan te schaffen, en twijfel nu nog tussen de aanschaf van een 2310 of 2809 receiver. Beiden zijn voor ongeveer dezelfde prijs te verkrijgen. Ik wil er een op zuilen en boekenplank gebaseerde 5.1 set op aansluiten, evct zelfs zonder de sub. Ik denk daarbij aan een Audio Monitor Br5 set, of evt als ik me krenterig voel een Jamo S606. De set hoeft zowiezo niet op een heel hard volume te spelen, heb hier meestal slapende kinderen als we tv kijken. Verder vind ik voor de geluidskwaliteit de gewone stereo weergave eigenlijk belangrijker dan de 5.1 weergave. Muziek die ik draai is meestal gewone rock muziek en evt de jaren 70 rock of reggae.
Mijn vermoeden is dat de 2809 een wat zwaardere voeding zou hebben dan de 2310 (maar baseer ik alleen op type 'reeks'). Dat lijkt me bij vloerstaande speakers toch eerder gewenst als bij die kleinere sattelietboxjes. Vandaar dat ik ook de 1910 reeks eigenlijk over sla.
Enige aanbevelingen van jullie kant?
alvast bedankt.
Ik ben van plan een (1ste) surround set aan te schaffen, en twijfel nu nog tussen de aanschaf van een 2310 of 2809 receiver. Beiden zijn voor ongeveer dezelfde prijs te verkrijgen. Ik wil er een op zuilen en boekenplank gebaseerde 5.1 set op aansluiten, evct zelfs zonder de sub. Ik denk daarbij aan een Audio Monitor Br5 set, of evt als ik me krenterig voel een Jamo S606. De set hoeft zowiezo niet op een heel hard volume te spelen, heb hier meestal slapende kinderen als we tv kijken. Verder vind ik voor de geluidskwaliteit de gewone stereo weergave eigenlijk belangrijker dan de 5.1 weergave. Muziek die ik draai is meestal gewone rock muziek en evt de jaren 70 rock of reggae.
Mijn vermoeden is dat de 2809 een wat zwaardere voeding zou hebben dan de 2310 (maar baseer ik alleen op type 'reeks'). Dat lijkt me bij vloerstaande speakers toch eerder gewenst als bij die kleinere sattelietboxjes. Vandaar dat ik ook de 1910 reeks eigenlijk over sla.
alvast bedankt.
Als je de geluidsweergave van 2.0 belangrijker vindt dan 5.1, dan zou ik toch adviseren om eens te kijken naar een stereo versterker welke stukken beter zijn met het weergeven van het geluid dan een receiver.Lankman schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:11:
Verder vind ik voor de geluidskwaliteit de gewone stereo weergave eigenlijk belangrijker dan de 5.1 weergave. Muziek die ik draai is meestal gewone rock muziek en evt de jaren 70 rock of reggae.
Verder denk ik dat de 1910 wel geschikt is voor je speakers, je geeft eigenlijk al aan dat je het volume nooit erg hard zal zetten. Het verschil tussen de 2310-1910 kan je terug vinden in de topicstart. Durf niet te zeggen hoe het precies zit met de 2809, ik dacht dat Fear deze heeft
eh, de NR807 heeft gewoon 1.3aFeaR1986 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:00:
Volgens mij is HDMI 1.4 niet iets wat zomaar met software te upgraden is. De receiver zal intern ook de connecties moeten hebben om onder andere het netwerk te begrijpen en dingen als de audio-reapeater die in HDMI 1.4 zit. Daarbij worden nieuwe receivers ook echt aangekondigd met HDMI 1.4. En Onkyo brengt een versie van de TX-SR807 uit met HDMI 1.4, te weten de TX-NR807.
wellicht bedoel je de SR608 ?
Verwijderd
Ik denk dat je bij zo'n setje en zulk laag volume niet een al te dure receiver nodig hebt hoor. Vergis je niet in de 1910!Lankman schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:11:
Hoi lui,
alvast bedankt.
Verder vind ik zelf de bass erg belangrijk bij een surroundset!
Wel vervelend natuurlijk dat er meestal slapende kinderen zijn wanneer je films kijkt met een surround set, geen handige combo
Maar vraag jezelf dan af of je wel zo graag een 5.1 set wilt.
Als je een (relatief) goedkoop surround setje als deze haalt moet je niet teveel verwachten van stereo.
Je kan ook voor een goede stereo setup kiezen. Kan je geld schelen en zal ook al een mooi geluid opleveren voor bij de tv!
Zonde als je een surround set haalt en hierbij geen subwoofer haalt en het volume niet zo hoog kan zetten ivm slapende kinderen.
Verwijderd
Hoi denon luisteraars
Ik ben van plan een nieuwe 5.1 reciever to kopen.
de keuse is nu nog tussen de 3310 of de 4310.
Heb nu een Harman Cardon AVR 235
Ik heb al een boxenset namelijk
Infinity Beta 50 als front , de c360 als center en de beta 20 als back.
Het zijn speakers van 8 ohm 91db.
De front speakers wil ik gaan Bi ampen.
Welke reciever past het beste??
Zit er veel verschil in geluid tussen deze toppers??
Heeft er iemand Infinity boxen samen met een Denon??
Graag zie ik jullie reacties.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groetjes Hans
Ik ben van plan een nieuwe 5.1 reciever to kopen.
de keuse is nu nog tussen de 3310 of de 4310.
Heb nu een Harman Cardon AVR 235
Ik heb al een boxenset namelijk
Infinity Beta 50 als front , de c360 als center en de beta 20 als back.
Heeft er iemand Infinity boxen samen met een Denon??
Graag zie ik jullie reacties.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Groetjes Hans
Dat is dan ook de reden dat ik voor mijn gevoel beter er aan zou doen om de 2809 te nemen.En Overigens, zo heel goedkoop vind ik het nu ook weer niet. Praat bij een MA Br5 set met een 2310 of 2809 over een dikke 2000 euro, dus dan hoop ik ook wel wat te hebben ook!! (kom met de 1910 en deie S606 set natuurlijk wel met de helft weg). Het hoeft geen audiofiele natte droom set te zijn, maar toch wel een stuk serieuzer klinken als een standaard philips/samsung etc complete 5.1 set.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:20:
[...]
Als je een (relatief) goedkoop surround setje als deze haalt moet je niet teveel verwachten van stereo.
ik heb hetzelfde 'probleem' ik ben zeer geinteresseerd in de denon 1910, maar ga geen 5.1 of 7.1 setup gebruiken. (ivm mogelijkheden van plaatsen van boxen en ook omdat ik niet heel veel films kijk) echter wil ik wel graag een mogelijkheid tot films kijken met goed geluid (daarom dacht ik aan de denon 1910 met een 2.1 of later misschien een 3.1 setup (dus subwoofer en eventueel nog een center speaker).Lankman schreef op zondag 21 maart 2010 @ 08:34:
[...]
Dat is dan ook de reden dat ik voor mijn gevoel beter er aan zou doen om de 2809 te nemen.En Overigens, zo heel goedkoop vind ik het nu ook weer niet. Praat bij een MA Br5 set met een 2310 of 2809 over een dikke 2000 euro, dus dan hoop ik ook wel wat te hebben ook!! (kom met de 1910 en deie S606 set natuurlijk wel met de helft weg). Het hoeft geen audiofiele natte droom set te zijn, maar toch wel een stuk serieuzer klinken als een standaard philips/samsung etc complete 5.1 set.
zijn er ook stereo versterkers die wel een 2.1 setup aankunnen? (dus met aparte sub) en waar je ook de mogelijkheden hebt van 4x hdmi in en 1x hdmi out. want dat vind ik toch ook wel een vereiste.
want ik zal hem ook vaker alleen voor muziek gebruiken
bedankt alvast
Ik heb de AVR-2809 inderdaad. Overigens is de "discussie" AVR-2310 of de AVR-2809 als een voorbij gekomen.deadsy33 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:38:
[...]Het verschil tussen de 2310-1910 kan je terug vinden in de topicstart. Durf niet te zeggen hoe het precies zit met de 2809, ik dacht dat Fear deze heeft.
AVR-2809 heeft niet alleen voordelen ten opzichte van de AVR-2310. Zo heeft de AVR-2310 Dolby Pro Logic IIz en upscaling van HDMI bronnen tot 1080p. De AVR-2809 heeft Dolby Pro Logic IIx en alleen upscaling van analoge bronnen over HDMI tot 1080p. Plus dat de AVR-2310 weer een extra HDMI poort in heeft ten opzichte van de AVR-2809. En zo zijn er wel meer "kleine" dingetjes wat de ene receiver wel heeft en de andere niet.
Persoonlijk zou ik voor een AVR-2809 gaan. Je zit toch een serie hoger en het model is nog niet eens zo heel oud. Als je nu over een AVR-2808 zou praten zou het toch anders zijn. Al zijn er ook mensen die nu een AVR-3806 kopen. Puur omdat het een zeer goede receiver is en nu bijna wordt weggegeven. Je hebt dan wel wat minder HDMI ingangen, maar kwalitatief een stuk beter dan bijvoorbeeld een AVR-1910 die ongeveer. hetzelfde kost.
Ik kan zo een stapel boekenplankspeakers opnoemen die lastiger aan te sturen zijn dan de meeste vloerstaanders. Dus dat het vloerstaanders zijn en dat je daarom een zware versterker wilt is eigenlijk niet nodig. AVR-2809 heeft inderdaad een zwaardere voeding en is dus (zoals gezegd) een serie hoger dan de AVR-2310. Al sluit ik me aan bij de mensen die zeggen dat de AVR-1910 ook geen slechte receiver is. Ik zou eens proberen om de combinatie te gaan luisteren en dan met de AVR-1910. Volgens mij trekt die receiver die set ook gewoon...Lankman schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:11:
De AVR-4310 lijkt me wel heel erg overkill voor deze set. Vergeet niet dat de speakers die je aan wilt sturen gewoon 8 Ohm zijn en dus gemakkelijk zijn aan te sturen voor de meeste receivers. Plus dat een gevoeligheid van 91dB betekent dat je minder Watt door de speakers moet leiden om een hoog volume te krijgen dan met speakers die bijvoorbeeld een gevoeligheid hebben van 89 dB (dat zie je vaker). Plus dat je de speakers ook nog eens wilt bi-ampen, dus dat scheelt sowieso al vermogen.Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 02:04:
de keuse is nu nog tussen de 3310 of de 4310.![]()
Ik zou dus de AVR-3310 nemen, mits die lekker klinken met een Denon receiver natuurlijk. Heb namelijk geen ervaring met Infinity speakers. Overigens zou het me bij deze ook niet verbazen als een AVR-2310 of zelfs AVR-1910 dit gewoon trekt. De huidige receiver die je nu hebt is namelijk te vergelijken met de AVR-1610 / AVR-1910. Dus als je alleen voor een 3000 of zelf 4000 serie wilt gaan omdat je meer vermogen nodig hebt is dat dus niet nodig.
Nu nog wel, maar er komt een revisie van de TX-NR807 met HDMI 1.4shameete schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:52:
[...]eh, de NR807 heeft gewoon 1.3a![]()
wellicht bedoel je de SR608 ?
bedankt fear, een zeer nuttige verwijzing!! Luisteren hier in de buurt gaat nogniet zo makkelijk (zeeland), dus zo orienteren wordt erg gewaardeerd.
Je maakt het ook eigenlijk alleen maar moeilijker, want nu zit ik er inderdaad aan te denken dat een tweedehands 4306, 4308 3808 of zoiets OOK nog kan
. Wat vooral voor mij meespeelt is toch geluuid. Video geloof ik het allemaal wel, ik stuur het wat mij betreft allemaal onderanderd door naar mijn Samsung B850,, laat die de upscaling maar verzorgen. Dolby prologic lijkt me ook een feature waar ik niet veel om zal geven, dus zal dat niet missen. Maar ik hoorde wel dat je juist bij een wat zwaardere versterker, eerder een mooi geluid kan krijgen bij lagere volumes. Als dat zo is, spreekt me dat erg aan. Ik weet wel van mijn gewone stereo (was ook Denon 700 maar dan 15 jaar oud
) dat je het volume toch wel een stukje open moest zetten wilde de klank echt mooi worden. En als dat speelt is zon tweedehands denon uit de 3800 of 4300 serie misschien helemaalnog geen slecht idee. Komt me wel vreemd over, qua gevoel zou ik juist exact het tegenovergestelde verwachten... Die paar extra kabels die ik zou moeten trekken bij het missen van analoge omzetting komen overigens toch wel in een kabelgoot, dus dat wordt ook geeen probleem. Wat erop komt is een nieuwe CD speler, de Eminent 7080 mediaplayer, een WII en waarschijnlijk een HD DVB-C decoder (gaat nu nog via CI, zonder HD pakket).
Afijn, misschien moet ik mar gewoon eens even naar die Schluderbacher toe rijden volgende week, prijzen zijn een stuk aangenamer.
Je maakt het ook eigenlijk alleen maar moeilijker, want nu zit ik er inderdaad aan te denken dat een tweedehands 4306, 4308 3808 of zoiets OOK nog kan
Afijn, misschien moet ik mar gewoon eens even naar die Schluderbacher toe rijden volgende week, prijzen zijn een stuk aangenamer.
Goede avond mede Denon gebruikers,
Ik heb sinds een paar dagen de avr-1910 hier staan, alles goed en naar wens ingesteld. Wat een pracht geluid produceerd dat ding, helemaal met blu-ray films
.
Nou is er alleen 1 puntje wat ik niet kan vinden, de reciever wil niet onthouden dat de bass op +6dB moet blijven staan. Als ik switch van TV naar DVR bijvoorbeeld dan springt de bass weer terug op 0dB. Iemand enig idee hoe dat opgeslagen kan worden?
Ik heb sinds een paar dagen de avr-1910 hier staan, alles goed en naar wens ingesteld. Wat een pracht geluid produceerd dat ding, helemaal met blu-ray films
Nou is er alleen 1 puntje wat ik niet kan vinden, de reciever wil niet onthouden dat de bass op +6dB moet blijven staan. Als ik switch van TV naar DVR bijvoorbeeld dan springt de bass weer terug op 0dB. Iemand enig idee hoe dat opgeslagen kan worden?
bryan: het mooie van de denon is dat je per bron de settings kunt instellen. Dus bij DVR ook even goed instellen.
raar dat ik dat niet ben tegengekomen ergens danFeaR1986 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:21:
[...]
Nu nog wel, maar er komt een revisie van de TX-NR807 met HDMI 1.4
heb je evt. een bron ?
ben overigens niet minder blij met m'n 807, maar goed.. daar zal ik Denon bezitters niet mee lastig vallen
Dat doe ik dus ook maar elke keer gaat ie weer terug naar 0dB, als ik hem dan terug zet naar +6dB klik ik op enter op de afstandbediening en gaat ie terug naar het vorige scherm, dus et lijkt me dat et dan ook opgeslagen zou moeten zijniPatrick schreef op zondag 21 maart 2010 @ 20:25:
bryan: het mooie van de denon is dat je per bron de settings kunt instellen. Dus bij DVR ook even goed instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door bryan1988 op 21-03-2010 22:44 ]
Ook ik ben op zoek naar een setje.
Ik weet dat het geen topversterkers zijn, maar m.i. kwalitatief toch een stuk beter dan mijn huidige pioneer.
Zal voornamelijk gebruikt worden om muziek te luisteren. Ook het geluid van de tv zal vaak over de set lopen.
Ben nu aan het twijfelen tussen:
* DRA - 500AE (+ denon DCD-510AE), stereoversterker
* AVR - 1610 (+ DVD 1740), 5.1 versterker
Alles zal aangesloten worden op 2 JBL ES80 speakers.
Bij BCC werd mij verteld dat tegenwoordig de 5.1. versterkers ook prima stereogeluid kunnen produceren.
Zit er veel verschil tussen de kwaliteit van de versterkers?
Onderste set zag ik in Duitsland erg goedkoop voorbij komen (440 euro incl verzenden). Voorwaarde is dat het geluid niet veel slechter is dan bij de DRA500AE versterker. Bovenste set zal (in Nederland) op 525 euro komen.
Graag uw deskundig advies!!
mvg Koen
Ik weet dat het geen topversterkers zijn, maar m.i. kwalitatief toch een stuk beter dan mijn huidige pioneer.
Zal voornamelijk gebruikt worden om muziek te luisteren. Ook het geluid van de tv zal vaak over de set lopen.
Ben nu aan het twijfelen tussen:
* DRA - 500AE (+ denon DCD-510AE), stereoversterker
* AVR - 1610 (+ DVD 1740), 5.1 versterker
Alles zal aangesloten worden op 2 JBL ES80 speakers.
Bij BCC werd mij verteld dat tegenwoordig de 5.1. versterkers ook prima stereogeluid kunnen produceren.
Zit er veel verschil tussen de kwaliteit van de versterkers?
Onderste set zag ik in Duitsland erg goedkoop voorbij komen (440 euro incl verzenden). Voorwaarde is dat het geluid niet veel slechter is dan bij de DRA500AE versterker. Bovenste set zal (in Nederland) op 525 euro komen.
Graag uw deskundig advies!!
mvg Koen
Als je een meerkanaals receiver hebt van over de 750 euro zal deze in stereo ongeveer gelijk presteren als een stereoversterker van 250 euro. Dus het is maar net wat je onder "prima" verstaat. Als je 2.0 set hebt en het bij 2.0 wilt houden adviseer ik altijd een stereoversterker. Je moet een zeer high-end meerkanaals receiver hebben wil je echt goed stereogeluid hebben. De digitale ingangen van een meerkanaals receiver zijn leuk, maar je hebt er op zich niets aan als je toch maar 2.0 output.koendio schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:02:
Dat 5.1- en stereo versterkers even goed zijn zeggen ze bij de BCC en MediaMarkt alleen omdat ze 0,0 aanbod van stereo-versterkers hebben
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
High end is blijkbaar nogal relatief, zou je eens kunnen zeggen bij welk type je ongeveer kan vergelijken met bv die DRA-500? Kan ik dan denken aan de 2310/2809 of moet je dan nog meer modellen omhoog....FeaR1986 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Je moet een zeer high-end meerkanaals receiver hebben wil je echt goed stereogeluid hebben.
Gister geprobeerd om een tweedehands 4308 op ebay te krijgen, maar die ging mooi aan mn neus voorbij
Na heel veel topics gelezen te hebben en ook dit topic een tijd gevolgd te hebben toch nog enkele vragen. Zoals velen hier wil ik graag mijn home cinema set upgraden. Ik heb nu een standaard JVC setje van 500 euro inclusief speakers. De receiver keuze is voor 90% zeker gevallan op de Denon 1910. Maar nu mijn vragen. Ik heb meerdere speakers beluisterd en ik hoor daar niet heel veel verschil tussen. Of dat nou aan mijn oren ligt of aan de manier van aansluiten in de winkel laat ik in het midden. Maar ik wil waarschijnlijk voor de Jamo S608 als frontspeaker gaan en de S602 of S604 als rearspeaker. Om het verhaal compleet te maken de Jamo S 60 CEN als centerspeaker. Alleen nu krijg ik een beetje het gevoel dat ik misschien de Denon receiver te kort doe.
Ik bedoel de receiver kost zo'n 500 euro en de alle speakers bij elkaar opgeteld zit je rond de 8 a 900 euro. Heb ik dan niet 'te weinig' speaker voor zo'n goede receiver? Kan ik dan beter een goedkopere receiver kopen of toch iets duurdere speakers? Wat zijn jullie ideeën over een soort verdeelsleutel qua geldbesteding? Ik ga het gebruiken voor muziek/films/gamen. En (zoals jullie waarschijnlijk al lezen) ben ik niet echt een audiofiel
Ik bedoel de receiver kost zo'n 500 euro en de alle speakers bij elkaar opgeteld zit je rond de 8 a 900 euro. Heb ik dan niet 'te weinig' speaker voor zo'n goede receiver? Kan ik dan beter een goedkopere receiver kopen of toch iets duurdere speakers? Wat zijn jullie ideeën over een soort verdeelsleutel qua geldbesteding? Ik ga het gebruiken voor muziek/films/gamen. En (zoals jullie waarschijnlijk al lezen) ben ik niet echt een audiofiel
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Vreemd, zou gewoon moeten werken.bryan1988 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:40:
[...]
Dat doe ik dus ook maar elke keer gaat ie weer terug naar 0dB, als ik hem dan terug zet naar +6dB klik ik op enter op de afstandbediening en gaat ie terug naar het vorige scherm, dus et lijkt me dat et dan ook opgeslagen zou moeten zijn
Moet je niet te veel op letten. Ik heb hier een AVR-2809 die in den beginne over de 1100 euro was. Zit op dit moment een Magnat set aan van ongeveer 600 euro. Wordt ter zijner tijd nog wel vervangen, maar dat komt nog. Ten eerste is er natuurlijk altijd te discussieren of iets in verhouding is. Alleen is dat haast niet te doen. Zo kan je nu voor een euro of 700 ook de AVR-2809 kopen die ik nu heb is de speakerset die ik nu heb dan opeens meer in verhouding? Prijzen gaan in de loop der tijd naar beneden en zo ook de verhoudingen. Er zijn formules als "prijs receiver == (paar) front speaker". Maar ook dat hangt af van de prijs van de receiver. Als jij een Denon AVC-A1HDA hebt van ruim 6000 euro, moet je dan ook er perse B&W 802D's aanhangen omdat die dezelfde prijs zijn? Persoonlijk vindt ik dat je er niet blind op moet staren. Natuurlijk zou zo'n AVC-A1HDA met een Jamo S608 speakers uit balans zijn, maar het kan altijd.Sandyman538 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:52:
Alleen nu krijg ik een beetje het gevoel dat ik misschien de Denon receiver te kort doe.
Verwijderd
Bedankt Fear voor je reactie.
zowel de 3310 als de 4310 hebben dus voldoende vermogen.
de vraag bij mij blijft of er een duidelijk verschil te horen is.
Ze schelen maar 10 watt in vermogen maar de 4310 weegt 3 kilo zwaarder.
Kan volgens mij alleen in de voeding zitten.
Betere voeding geeft meestal beter geluid
Plus zo ver ik weet zit in de 4310 een dubbele DAC
Is dit duidelijk te horen.??
Is er iemand die deze alle twee naast elkaar heeft beluisterd ??
Graag jullie reactie.
Groetjes Freebike
Ze schelen maar 10 watt in vermogen maar de 4310 weegt 3 kilo zwaarder.
Kan volgens mij alleen in de voeding zitten.
Betere voeding geeft meestal beter geluid
Plus zo ver ik weet zit in de 4310 een dubbele DAC
Is dit duidelijk te horen.??
Graag jullie reactie.
Groetjes Freebike
Ik heb de AVR-1910 op de TV aangesloten via Optisch, maar zijn de TV uitzendingen eigenlijk ook dolby uitgezonden? hij staat namelijk op PLIIC TV en dan kan ik handmatig switchen naar iets anders?
Als ik namelijk via de Popcorn een film afspeel springt alles automatisch om: Dolby Digital of DTS
Overigens, ik heb de boxenset van Harman Kardon HKTS11 (toch een beetje spijt van achteraf! bij afspelen van Audio 2.0) wellicht in de toekomst een goed speakersysteem kopen.
Als ik namelijk via de Popcorn een film afspeel springt alles automatisch om: Dolby Digital of DTS
Overigens, ik heb de boxenset van Harman Kardon HKTS11 (toch een beetje spijt van achteraf! bij afspelen van Audio 2.0) wellicht in de toekomst een goed speakersysteem kopen.
Als je digitale televisie hebt zou dat bij bepaalde zenders kunnen ja.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:50:
Ik heb de AVR-1910 op de TV aangesloten via Optisch, maar zijn de TV uitzendingen eigenlijk ook dolby uitgezonden?
Verwijderd
Hoe kan je nou spijt hebben van de HKTS11. Ben zelf erg tevreden over deze speakers, zeker voor bij het kijken van films. Als je deze set gekocht hebt puur voor de muziek en het dan ook nog eens 2.0 laat afspelen dan snap ik dat het niet klinkt, maar dan ligt die fout bij jou.
Tip: Koop gewoon 2 nette zuilspeakers en gebruik de HKTS11 speakers om er 7.1 van te maken.
Tip: Koop gewoon 2 nette zuilspeakers en gebruik de HKTS11 speakers om er 7.1 van te maken.
Verwijderd
Ik moet tot mijn grote verbazing toch bekennen dat ik de 2310 verbazend goed vind in stereo. En vroeger (toen alles nog beter wasFeaR1986 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Als je een meerkanaals receiver hebt van over de 750 euro zal deze in stereo ongeveer gelijk presteren als een stereoversterker van 250 euro. Dus het is maar net wat je onder "prima" verstaat. Als je 2.0 set hebt en het bij 2.0 wilt houden adviseer ik altijd een stereoversterker. Je moet een zeer high-end meerkanaals receiver hebben wil je echt goed stereogeluid hebben. De digitale ingangen van een meerkanaals receiver zijn leuk, maar je hebt er op zich niets aan als je toch maar 2.0 output.
Het verschil is dus niet zo groot meer. De 2310 klinkt gewoon puik in stereo.
Een stereoversterker is en blijft meester als het gaat om pure 2.0 weergave. De AVR-2310 klinkt wellicht leuk in stereo, maar als je voor hetzelfde (of minder) geld bijvoorbeeld de Denon PMA-710AE neemt zal deze toch wel beter zijn. Het is wel zo dat veel surroundreceivers beter in stereo zijn dan ze geweest waren, maar helaas komt het niet altijd voor. Als je bijvoorbeeld naar een Onkyo TX-SR507 of 607 kijkt is de weergave in stereo gewoon bedroevend...Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:20:
[...]Ik moet tot mijn grote verbazing toch bekennen dat ik de 2310 verbazend goed vind in stereo. En vroeger (toen alles nog beter was) heb ik gedraaid met Sudgen, QED en Rotel. Dus ik ken de puristen klank wel.
Het verschil is dus niet zo groot meer. De 2310 klinkt gewoon puik in stereo.
Ik heb de 1610 en zat laatst wat met de instellingen te kloten. Vervolgens zag ik rechts op de display SP-A staan. Iemand enig idee wat dit is? Ik kon het met de zoek functie en dmv google niet vinden...
PSN: Mondaatje
Speakers-A 
Je kan schakelen tussen de A en B speakers
If it ain't broken, tweak it!
Oh aha, uhm wat houdt dat in (sorry hoor)FatalError schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:05:
Speakers-A
PSN: Mondaatje
Dat je kunt schakelen tussen de frontspeakers op de A-aansluiting en die op de B-aansluiting.
Wellicht in dit forum zoeken?Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:39:
.....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33354719#33354719
Verwijderd
Sorry Deel 2 pag 32
Had ik niet zo vlug gezien

Had ik niet zo vlug gezien
iPatrick schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:09:
[...]
Wellicht in dit forum zoeken?![]()
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33354719#33354719
Verwijderd
Ik kwam inderdaad van een 606 en die heb ik oa weggedaan omdat het stereo geluid slecht was. Ik draai op dit moment met een set van Argon (Google maar eens). Dat is geen top maar wel een discreet versterkertje. De 2310 is een stuk duurder en ongveer dezelfde kwaliteit, tikje beter zelfs.FeaR1986 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Een stereoversterker is en blijft meester als het gaat om pure 2.0 weergave. De AVR-2310 klinkt wellicht leuk in stereo, maar als je voor hetzelfde (of minder) geld bijvoorbeeld de Denon PMA-710AE neemt zal deze toch wel beter zijn. Het is wel zo dat veel surroundreceivers beter in stereo zijn dan ze geweest waren, maar helaas komt het niet altijd voor. Als je bijvoorbeeld naar een Onkyo TX-SR507 of 607 kijkt is de weergave in stereo gewoon bedroevend...
Denk dat je gelijk hebt: receiver en stereo versterker van dezelfde prijs zijn niet te vergelijken. Maar GELUKKIG zijn er nu wel recievers die het stereo geluid hebben van een redelijke versterker.
Bij de films voldoen ze ook zeer zekerVerwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:10:
Hoe kan je nou spijt hebben van de HKTS11. Ben zelf erg tevreden over deze speakers, zeker voor bij het kijken van films. Als je deze set gekocht hebt puur voor de muziek en het dan ook nog eens 2.0 laat afspelen dan snap ik dat het niet klinkt, maar dan ligt die fout bij jou.
Miss ooit in de toekomst een 7.1 set maken, zal de vrouw niet zonder meer goed vinden
Ik heb intresse in de 1910 maar de speakers die ik nu heb zijn 4ohm kan ik deze aansluiten?
In de specs zie ik alleen 6 en 8 ohm staan.
Dank
Dank
Bij normaal gebruik gaat het gewoon goed en hoef je je nergens zorgen om te maken. Al zijn er mensen die toch een stapje hoger zijn gaan zitten dan de AVR-1910 omdat sommige 4 Ohm speakers toch niet voldoende stabiel vermogen kregen van een AVR-1910. Maar dat ligt dan weer aan het type speaker.Remco Tr schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:06:
Ik heb intresse in de 1910 maar de speakers die ik nu heb zijn 4ohm kan ik deze aansluiten?
ik heb 4 ohm Monitor Audio RX8-en op mijn 3310 draaien. Gaat prima.
Momenteel draaien de speakers op een leentoestel, de 2310. Dit gaat ook prima, ik heb nog geen vervorming oid kunnen horen.
@ uray; lees je hier nog mee? ik zag in deel 2 dat jij ook je 3310 hebt geretourneerd ivm een scheef / slecht aansluitend front? Ik heb hetzelfde.......
heb enkele vragen. zou je mij willen mailen?
Momenteel draaien de speakers op een leentoestel, de 2310. Dit gaat ook prima, ik heb nog geen vervorming oid kunnen horen.
@ uray; lees je hier nog mee? ik zag in deel 2 dat jij ook je 3310 hebt geretourneerd ivm een scheef / slecht aansluitend front? Ik heb hetzelfde.......
Beste heren en dames.
Ik heb nu 2 weken een Denon avr-2310 staan (veel beter dan mijn oude Pioneer) maar ik wil, met de tijd, een paar andere speakers. Ik heb nu een JBL setje 5.1 inclusief subwoofer en wil dit vervangen voor een Mirage 5.1 set de OS3 sat system inclusief de subwoofer.
Heeft iemand ervaring met deze speakers of beter nog met deze combinatie?
Ik heb nu 2 weken een Denon avr-2310 staan (veel beter dan mijn oude Pioneer) maar ik wil, met de tijd, een paar andere speakers. Ik heb nu een JBL setje 5.1 inclusief subwoofer en wil dit vervangen voor een Mirage 5.1 set de OS3 sat system inclusief de subwoofer.
Heeft iemand ervaring met deze speakers of beter nog met deze combinatie?
Verwijderd
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een geschikte combinatie boxset-AVR receiver, heb de HKTS 11 laten schieten.. Ik ben er bijna wel zeker van dat het de Denon 1610 wordt.
Ik ben gestuit op Focal Sib&co ik weet alleen niet of dit nou een goede combinatie is met denon receiver..
Wil er vooral films meekijken, en veel televisie. en of dit niet teveel problemen opleverd, hierin zit toch een interne versterker ook? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik ben gestuit op Focal Sib&co ik weet alleen niet of dit nou een goede combinatie is met denon receiver..
Wil er vooral films meekijken, en veel televisie. en of dit niet teveel problemen opleverd, hierin zit toch een interne versterker ook? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Zelf gaan luisteren is de enige manier om uit te vinden of de combinatie lekker klinkt. Zelf vind ik Focal lekker klinken met Denon receivers. Maar dan gaat het om vloerstaanders en niet om melkpakjes...Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:02:
Nee. De subwoofer is versterkt, maar dat is in zeer veer gevallen zo. Speakers zijn gewoon passief en moet je aan de AVR aansluiten.Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:02:
hierin zit toch een interne versterker ook?
ik heb een vraagje over speakers en zones...
normaal kijk ik tv met de speakers van de tv
soms wil ik wel eens de denon 2307 aan hebben voor wat lekkerder geluid bij spannende series of films. daar heb je de receiver tenslotte voor.
dus ik heb mijn speakers, en kamer o ingedeeld dat ik dan 5.1 geluid ga krijgen.
nu heb ik ook een beamer, en die projecteert op de wand haaks op de wand waar de tv tegen staat.
dus nu ga ik daar een klein probleemje tegenkomen als ik via de beamer wil kijken.
ik zou dan oor tv kijken genoegen willen nemen met bijvoorbeeld links rechts center en subwoofer. en voor beamer actie gaan voor 5.1
is dat "te regelen" op de versterker? ( dat ik bijvoorbeeld spA+center+sub kan instellen, en spB plus center, surround en sub?
dat ik dan de center even 3 meter moet verplaatsen is nog te overzien, tegenover alle speakers naar een andere hoek van de kamer te verhuizen...
ik kan nqtuurlijk wel voor de tv alleen spB kiezen, maar dan heb ik dan niks aan de sub of de center, en dat is toch wel een beetje karig..
normaal kijk ik tv met de speakers van de tv
soms wil ik wel eens de denon 2307 aan hebben voor wat lekkerder geluid bij spannende series of films. daar heb je de receiver tenslotte voor.
dus ik heb mijn speakers, en kamer o ingedeeld dat ik dan 5.1 geluid ga krijgen.
nu heb ik ook een beamer, en die projecteert op de wand haaks op de wand waar de tv tegen staat.
dus nu ga ik daar een klein probleemje tegenkomen als ik via de beamer wil kijken.
ik zou dan oor tv kijken genoegen willen nemen met bijvoorbeeld links rechts center en subwoofer. en voor beamer actie gaan voor 5.1
is dat "te regelen" op de versterker? ( dat ik bijvoorbeeld spA+center+sub kan instellen, en spB plus center, surround en sub?
dat ik dan de center even 3 meter moet verplaatsen is nog te overzien, tegenover alle speakers naar een andere hoek van de kamer te verhuizen...
ik kan nqtuurlijk wel voor de tv alleen spB kiezen, maar dan heb ik dan niks aan de sub of de center, en dat is toch wel een beetje karig..
kan iemand mij vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen de DRA500 en de DRA700? 90 euro prijsverschil voor 5W meer en een platenspeler aansluiting vind ik een beetje veel. Of zijn er nog meer belangrijke verschillen die ik nergens kan vinden?
mijn dank is wederom groot.
mijn dank is wederom groot.
Op de site van Denon Duitsland lijkt het alsof de voeding van de 700 iets groter is en hij andere condensatoren gebruikt. Stabiliteit in de voeding lijkt dus het grootste verschil te zijn, maar je weet niet exact welke weerstanden, transistors en condensatoren er in beide types gebruikt worden dus je zult echt moeten gaan luisteren om voor jou het verschil te vinden.
Ik heb ze beide beluisterd, maar vond de DRA-700AE toch beduidend beter klinken
. Is natuurlijk een mening, maar voor mij het geld wel waard
.
Nog iets :
Bij ons beneden komt van de week een Denon AVR-4310. Die Audessey Functie, is dat nou een soort "Loudness" ?
offtopic:
Psst : www.abetterprice.nl niet zoveel prijsverschil (nee geen reclame, puur; onwijs goede ervaring mee)
Psst : www.abetterprice.nl niet zoveel prijsverschil (nee geen reclame, puur; onwijs goede ervaring mee)
Nog iets :
Bij ons beneden komt van de week een Denon AVR-4310. Die Audessey Functie, is dat nou een soort "Loudness" ?
[ Voor 6% gewijzigd door Bloemstukje op 29-03-2010 00:02 ]
gewoon nee.
Onder andere:SanderPS3 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 00:01:
Die Audessey Functie, is dat nou een soort "Loudness" ?
BronMultEQ overcomes acoustical problems using information captured at multiple locations throughout your listening area to correct for both time and frequency response problems. The result is clear, well-balanced sound.
Dynamic EQ enables rich, full sound at any volume level by taking into account human perception. It makes moment-by-moment adjustments to make sure that the bass response, tonal balance and soundstage remain constant despite changes in volume.
Dynamic Volume solves the problem of variations in level when switching from channel to channel, between the soft and loud passages within a movie, or during a loud commercial. It allows you to set the dialog level you prefer and then it maintains a consistent level for all content.
Audyssey DSX is a scalable system that adds new speakers to improve surround impression. Audyssey DSX first adds Wide channels for the biggest impact on envelopment and then creates Height channels to reproduce the next most important acoustical and perceptual cues. Surround Envelopment Processing is used to enhance the blend between the front and surround channels.
Verwijderd
Sinds een paar maanden nu de 1910 draaiende, mooi geluid alleen de finetuning wil niet lukken.
probleem: DVD's met een 2 kanaalsgeluid laat ik opwaarderen naar NEO 6 geluid voor een ruimtelijk effect.
als ik er later een dvd instop die DTS 5.1 levert, dan blijft de 1910 gewoon op NEO staan of op PLIIC.
Kan iemand mij kort beschrijven hoe je wel DTS 5.1 geluid krijgt uit een dvd die dat aanlevert? Alles is aangesloten met HDMI kabels (blu ray speler en tv) op het hdmi dvd kanaal.
tnkx
probleem: DVD's met een 2 kanaalsgeluid laat ik opwaarderen naar NEO 6 geluid voor een ruimtelijk effect.
als ik er later een dvd instop die DTS 5.1 levert, dan blijft de 1910 gewoon op NEO staan of op PLIIC.
Kan iemand mij kort beschrijven hoe je wel DTS 5.1 geluid krijgt uit een dvd die dat aanlevert? Alles is aangesloten met HDMI kabels (blu ray speler en tv) op het hdmi dvd kanaal.
tnkx
Dat zou vanzelf moeten gaan, ik kan PLIIC of dat neo-gebeuren volgens mij niet eens kiezen met een Dolby Digital of DTS bron.
Werkt Dolby Digital wel? Downmixt je speler het DTS-signaal niet toevallig?
Zou vanzelf moeten gaan dus misschien moet je op je DVD speler een instelling veranderen. Bijv. dat je het geluid nu via HDMI laat lopen.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:33:
Sinds een paar maanden nu de 1910 draaiende, mooi geluid alleen de finetuning wil niet lukken.
tnkx
Helaas kom ik ergens niet uit.... Ik begrijp dat het mogelijk is om beeld uit 1 input weer te geven en het geluid van een andere.
Wat ik wil bereiken: Source Quick Select 2: Airport Express geluid afspelen, terwijl het beeld van m'n PS3 op HDMI 2 (HDP) op de tv wordt getoond.
Ik heb de handleiding doorgenomen en dit moet kunnen met V.SEL (Video select) aan de achterzijde van de RC. Het lukt me echter niet om e.e.a. aan de praat te krijgen gebruikmakend van 2 verschillende inputs..
In de handleiding op https://usa.denon.com/AVR-1910-OM_E_005B.pdf worden wel wat uitzonderingen beschreven bij het gebruik van deze functionaliteit, maar volgens mij heb ik niet zo'n uitzonderingssituatie te pakken.
Thanks in advance!
Wat ik wil bereiken: Source Quick Select 2: Airport Express geluid afspelen, terwijl het beeld van m'n PS3 op HDMI 2 (HDP) op de tv wordt getoond.
Ik heb de handleiding doorgenomen en dit moet kunnen met V.SEL (Video select) aan de achterzijde van de RC. Het lukt me echter niet om e.e.a. aan de praat te krijgen gebruikmakend van 2 verschillende inputs..
In de handleiding op https://usa.denon.com/AVR-1910-OM_E_005B.pdf worden wel wat uitzonderingen beschreven bij het gebruik van deze functionaliteit, maar volgens mij heb ik niet zo'n uitzonderingssituatie te pakken.
Thanks in advance!
Dat wat de anderen zeggen, dus zorgen dat je je dvd de goede geluidsbron aanklikt, en dan op je afstandsbediening op STD drukken.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:33:
tnkx
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Ik heb nu sinds enkele weken mijn Denon 1910 aangesloten met twee speakers in stereo (voorlopig)
Nu zit hierop mijn Cisco UPC box aangesloten alleen heb ik het vervelend probleem dat sommige zenders een
stuk zachter zijn als andere, dit is voornamelijk het probleem bij de Nederlandse HD zenders.
Is hier iets aan te doen zoals een soort van basis niveau geluid in stellen?
Nu zit hierop mijn Cisco UPC box aangesloten alleen heb ik het vervelend probleem dat sommige zenders een
stuk zachter zijn als andere, dit is voornamelijk het probleem bij de Nederlandse HD zenders.
Is hier iets aan te doen zoals een soort van basis niveau geluid in stellen?
Nop, dat heb ik bij mij ook, de geluiden bij normale zenders zijn gewoon "harder".. Daar kan je in principe niks aan doen, aangezien het geluid gewoon harder staat
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
heb ik idd ook last van, zit niks anders op dan het volume aan te passen.
ook loopt het geluid van HD zenders niet helemaal sync met het beeld, voornamelijk met films.
zoiets als lipsync kent de cisco ook niet dus handmatig bijregelen of SD beeld kijken lijkt vooralsnog de enige oplossing.
ook loopt het geluid van HD zenders niet helemaal sync met het beeld, voornamelijk met films.
zoiets als lipsync kent de cisco ook niet dus handmatig bijregelen of SD beeld kijken lijkt vooralsnog de enige oplossing.
Iemand enig idee hoe het zit met de zilveren Denon 1910? Die blijkt niet meer leverbaar te zijn terwijl het toch een redelijk recent model is. Ik vind de zilveren mooier dan de zwarte en nu kan ik die niet meer krijgen
je kunt toch op de denon wel iets met lipsync doen? meende ik?
Verwijderd
He mensen, bedankt voor jullie tips! En dat was ook de oplossing: mijn dvd speler downmixte alle audio tot 2 kanaals stereoXander schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:49:
Dat zou vanzelf moeten gaan, ik kan PLIIC of dat neo-gebeuren volgens mij niet eens kiezen met een Dolby Digital of DTS bron.

Nu even gaan stoeien met de juiste audio instelling. Kiezen jullie voor meerkanaals output (multichannel) of voor primary pass thru? Ik dacht zelf aan dat laatste.
Trouwens excuses want dit soort probleem is ook al eerder in dit topic aan de orde geweest realiseerde ik mij toen de respons kwam
Verder nog even wat andere bevindingen rond de 1910. Naast alle lof over de audiokwaliteit, zowel muziek als film zijn er een aantal punten die mij opvallen (negatief en positief):
+ echt heel weinig warmte ontwikkeling (en hij staat bij mij redelijk benauwd in een kastje)
- de luidsprekersnoer aansluitingen zijn niet optimaal. Ik kan er moeilijk bij en als er lichtjes aan getrokken
wordt (kleine kinderen hier) dan raken ze gauw los...
- als je een laptop aansluit via hdmi en ik schakel een andere geluidsweergave in (neo, 5 ch stereo etc) dan
valt het beeld en geluid best lang weg ook op de pc...
+ afstandsbediening werkt ook heel goed voor de tv (samsung) en dvd speler (lg)
- het pre out uitgangssignaal voor zone 2 ligt vrij hoog, waardoor mijn voorversterker die daarop is
aangesloten al bij 2 pikkies volume draaien vanaf nul heel luid klinkt... en dit is dacht ik op de denon niet in
te stellen
+ het geluid in zone 2 is wel de bom
andere zaken meld ik nog wel als ik alle in's en out's ervan ook echt begrijp
dit wordt toch met dynamic volume aan recht getrokken door de denon? dat werkt bij mij in ieder geval wel als je een volume wijziging hebt op hetzelfde kanaal, bijv. als de film onderbroken wordt door het luidere commercials blok...FikkieHo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:46:
Nop, dat heb ik bij mij ook, de geluiden bij normale zenders zijn gewoon "harder".. Daar kan je in principe niks aan doen, aangezien het geluid gewoon harder staat
de zilveren 1910 wordt in principe niet meer gemaakt. Je beste kans is om een heel aantal speciaalzaken af te bellen die een aantal in hadden gekocht... successSandyman538 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:28:
Iemand enig idee hoe het zit met de zilveren Denon 1910? Die blijkt niet meer leverbaar te zijn terwijl het toch een redelijk recent model is. Ik vind de zilveren mooier dan de zwarte en nu kan ik die niet meer krijgen
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 09:22 ]
Hallo allemaal,
Na de door mij georganiseerde inkoopactie vorig jaar heb ik een tijd veel plezier gehad van mijn 1909. Echter de laatste weken krijg ik steeds vaker dat ie 'afslaat', de powerknop gaat rood knipperen. Handleiding verteld me dat ie het dan te warm heeft.
Nu is het zo dat het apparaat in een dichte kast staat, ik weet het, dat is niet ideaal, echter heeft het tot nu toe altijd goed gefunctioneerd. Ik heb ook geen mogelijkheden om hem in de 'open lucht' te zetten. Het enige wat ik kan doen is tijdens gebruik het deurtje open maar dat vind ik ook zoiets... Daarbij slaat ie daarbij ook soms af...
Zijn er mogelijkheden om iets in de kast of in de receiver te plaatsen waarmee ik hem wat koeler houdt? Of zijn er receivers die niet zo'n probleem maken van wat warmte?
Na de door mij georganiseerde inkoopactie vorig jaar heb ik een tijd veel plezier gehad van mijn 1909. Echter de laatste weken krijg ik steeds vaker dat ie 'afslaat', de powerknop gaat rood knipperen. Handleiding verteld me dat ie het dan te warm heeft.
Nu is het zo dat het apparaat in een dichte kast staat, ik weet het, dat is niet ideaal, echter heeft het tot nu toe altijd goed gefunctioneerd. Ik heb ook geen mogelijkheden om hem in de 'open lucht' te zetten. Het enige wat ik kan doen is tijdens gebruik het deurtje open maar dat vind ik ook zoiets... Daarbij slaat ie daarbij ook soms af...
Zijn er mogelijkheden om iets in de kast of in de receiver te plaatsen waarmee ik hem wat koeler houdt? Of zijn er receivers die niet zo'n probleem maken van wat warmte?
Een receiver in een dicht kastje is natuurlijk altijd een probleem, waar moet die warmte heen?
Verwijderd
bij mij gebeurde dat ook wel eens, maar lag het aan een los zittend luidsprekersnoer.... ik zou dat ook even checken, want de warmte ontwikkeling valt erg mee van de denon's en voordat ie dan uitslaat moet het echt bloedheet worden...Martijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:00:
Hallo allemaal,
Maar dat vind ik vreemd (ik ben natuurlijk nieuw in het receiver wereldjeVerwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:16:
de zilveren 1910 wordt in principe niet meer gemaakt. Je beste kans is om een heel aantal speciaalzaken af te bellen die een aantal in hadden gekocht... success
Per input kan je "audio delay" instellen in stappen tot een aantal van 200 ms. Moet op zich voldoende zijn. Als alle apparaten beschikken over HDMI 1.3a dan kan je het ook automatisch laten doen, in het menu kan je "auto lip sync" aanzetten.engelbertus schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:35:
je kunt toch op de denon wel iets met lipsync doen? meende ik?
Verwijderd
Heb je de mogelijkheid om de receiver een paar uur buiten de kast aan te sluiten?Martijn schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:00:
Indien hij dan alsnog afslaat, heb je een ander probleem. Slaat hij niet af, kan je gaan kijken naar koeling in de kast.
Ik ga ook een nieuwe receiver aanschaffen en nu twijfel ik over de AVR-2310 die voor 689 in Duitsland te koop is, of de nieuw uit te komen Onkyo TX SR608 welke ongeveer 500 zal kosten.
Belangrijk voor mij zijn goede video upscaling over HDMI, HD audio formaten, goede stereoweergave (maar surround voor films is belangrijker). Ik ga er 2x Kef Q5, 2x Q1 en de Q9 center mee aansturen. Iemand advies?
Belangrijk voor mij zijn goede video upscaling over HDMI, HD audio formaten, goede stereoweergave (maar surround voor films is belangrijker). Ik ga er 2x Kef Q5, 2x Q1 en de Q9 center mee aansturen. Iemand advies?
Groetjes, FaceDown.
Nog niet te zeggen aangezien de Onkyo nog niet uit is en er nog geen echte ervaringen mee bekend zijn. Daarom is het nog maar gissen of Onkyo met de xx8-modellen dezelfde "kwaliteit" blijft houden als de huidige modellen. Mocht dat zo zijn zou ik zeker voor de AVR-2310 gaan, want dan is Onkyo gewoon niet veel soeps. Op zich is KEF een makkelijk merk om aan te sturen, dus met beide receivers zou je uit de voeten kunnen. Qua klank is en blijft het persoonlijk natuurlijk.Maar zoals gezegd is er nog niet veel bekend, dus zou het nog even afwachten.
ik heb ook een Cisco van Ziggo en daarbij kan ik wel audiodelay instellen.......shameete schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:53:
heb ik idd ook last van, zit niks anders op dan het volume aan te passen.
Anyone?pietbuks schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:31:
Helaas kom ik ergens niet uit.... Ik begrijp dat het mogelijk is om beeld uit 1 input weer te geven en het geluid van een andere.
Thanks in advance!
Heb nu sinds afgelopen weekend een AVR-1910 staan, na lang wikken en wegen tussen deze en een onkyo. Vanwege het reeds voorhanden zijn van speakers (de oude van mn ouders, http://smarthomesolution.net/buy-Sell/Yamaha-NS-E120b.jpg) waren de mogelijkheden om voor te luisteren wat minder.
Verder ook nog een aparte sub (JVC) en 2 front speakers van JVC gekregen van de ouders van mn vriendin (was onderdeel van een setje waar de receiver door blikseminslag kapot van was gegaan, had daarom een nieuwe gekocht)
Via audessy allemaal ingeregeld en werk nu goed, heb alleen bij mn xbox nu iets vreemds, als ik GRID speel dan klikt het geluid goed, en komt lkkr door de 7.1 opstellen nu, maar owee als ik door een tunnel rijd, dan
krijg ik me toch een stoot volume door de rear speakers. Heb de xbox via optical aangesloten en gebruik het IIz profiel... Ga nog wel eens stoeien met de instellingen.....
Maar prima apparaatje, vind alleen de connectors op de achterkant weinig ruimte hebben waardoor het aansluiten wel een sinicure is, had iets meer aandacht aan mogen worden gegeven, verder ben ik er nog niet achter of het een probleem van de denon is of van mn panasonic tv dat het OSD niet op de tv terecht komt (aangesloten via component ivm het ontbreken van HDMI)
Verder ook nog een aparte sub (JVC) en 2 front speakers van JVC gekregen van de ouders van mn vriendin (was onderdeel van een setje waar de receiver door blikseminslag kapot van was gegaan, had daarom een nieuwe gekocht)
Via audessy allemaal ingeregeld en werk nu goed, heb alleen bij mn xbox nu iets vreemds, als ik GRID speel dan klikt het geluid goed, en komt lkkr door de 7.1 opstellen nu, maar owee als ik door een tunnel rijd, dan
krijg ik me toch een stoot volume door de rear speakers. Heb de xbox via optical aangesloten en gebruik het IIz profiel... Ga nog wel eens stoeien met de instellingen.....
Maar prima apparaatje, vind alleen de connectors op de achterkant weinig ruimte hebben waardoor het aansluiten wel een sinicure is, had iets meer aandacht aan mogen worden gegeven, verder ben ik er nog niet achter of het een probleem van de denon is of van mn panasonic tv dat het OSD niet op de tv terecht komt (aangesloten via component ivm het ontbreken van HDMI)
denon 2307 met rs232 aansluiting, voor bediening met een extern apparaat.
deze kan dus via een pc gebruikt worden voor het instellen van allerlei zaken.
kan ik dat ook met de laptop icm denon 2307?of is dat alleen bij latere modellen? en wat heb ik meer nodig naast een seriele kabel?
deze kan dus via een pc gebruikt worden voor het instellen van allerlei zaken.
kan ik dat ook met de laptop icm denon 2307?of is dat alleen bij latere modellen? en wat heb ik meer nodig naast een seriele kabel?
Daar ben ik weer, nu als trotse eigenaar van een 2310. Installatie was een eitje, aansluiten en inregelen met de Audyssey, werkte prima. Geluid is al erg goed, met UPC digital. Morgen even de PS3 en TVix aansluiten en HD-audio gaan uittesten. Straks nog een Panasonic plasma en de Harmony One en de upgrade is weer compleet.
Groetjes, FaceDown.
op de 2307 kun je dat ook, maar daar staat erbij dat je dan ( met v.select) geen hdmi kunt kiezen voor het beeld bron
je kunt misschien wel bij inputs van audio de aufio ingang van je keus te koppelen aan de hdmi.
ik kan wel he geluid van de dvd speler ( via hdmi) kiezen als ik de dvd speler met component op de beamer heb aangesloten, of de dvd speler via scart op de tv heb aangesloten.
[ Voor 36% gewijzigd door engelbertus op 01-04-2010 23:54 ]
Leest niet meer mee .......... ?Glenn77 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:56:
Ik kom er net achter dat ik alle 5 m'n speakers verkeerd om heb aangesloten. Audyssey gaf me ook een phase warning maar ik dacht zeker te weten dat ik het goed had gedaan, niet dus.
Dus vraag; is het erg als alle speakers verkeerd om zijn aangesloten? (Itt als enkele dit zijn uiteraard)
Dus vraag; is het erg als alle speakers verkeerd om zijn aangesloten? (Itt als enkele dit zijn uiteraard)
Groetjes, FaceDown.
Als aanvulling hierop vraag ik mij af waarom Audyssey bij mij een phase warning geeft op één speaker, terwijl ie toch echt goed is aangesloten. En ik weet het écht zekerFaceDown schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:57:
Ik kom er net achter dat ik alle 5 m'n speakers verkeerd om heb aangesloten. Audyssey gaf me ook een phase warning maar ik dacht zeker te weten dat ik het goed had gedaan, niet dus.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Ik las dat Audyssey daar ook wel eens fouten in maakt. Bijv als er weerkaatsing is tijdens de meeting. Ook kan er intern in je speaker iets verkeerd zijn aangesloten. Je zou de bedrading eens kunnen wisselen en kijken wat dat met het geluid doet.Crusader schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:12:
[...]
Als aanvulling hierop vraag ik mij af waarom Audyssey bij mij een phase warning geeft op één speaker, terwijl ie toch echt goed is aangesloten. En ik weet het écht zeker
Groetjes, FaceDown.
Draai ook de draad eens om, de + en de - zeg maar...FaceDown schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:15:
[...]
Ik las dat Audyssey daar ook wel eens fouten in maakt. Bijv als er weerkaatsing is tijdens de meeting. Ook kan er intern in je speaker iets verkeerd zijn aangesloten. Je zou de bedrading eens kunnen wisselen en kijken wat dat met het geluid doet.
hallo,
ik volg dit topic al enige tijd met veel interesse. wil binnenkort de denon avr 1910 gaan aanschaffen.
op welk adres is deze op het moment het goedkoopst (en hoeveel kost hij daar?).
bedankt
ik volg dit topic al enige tijd met veel interesse. wil binnenkort de denon avr 1910 gaan aanschaffen.
op welk adres is deze op het moment het goedkoopst (en hoeveel kost hij daar?).
bedankt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.