gewoon per mail bestellen, heb ik net vanmiddag ook gedaan.deadsy33 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:29:
[...]
meh, blijkbaar de laatste,
Melden Sie sich an, um per E-Mail benachrichtigt zu werden, wenn dieser Artikel verfügbar ist.
Over duitse winkels gesproken, heeft iemand een idee hoe je het best bij Schluderbacher kan bestellen. Een echt webshop voor de duurde artikelen hebben ze niet, al had ik wel een prijs aangevraagd \[699 euro]
Bedankt Fear.FeaR1986 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:03:
[...]
Zit een Nederlandse manual bij elke Denon inderdaad. Maar zou die niet gebruiken: vertaling is nogal slecht en de stappen kloppen niet echt. Zou gewoon de Engelse variant pakken of gewoon de belangrijkste dingen halen uit online guides als deze van BatPigWorld.
AVR-1910 heeft gewoon Component in, dus waarom zou je je iPod Touch dan niet aan kunnen sluiten?
Heb alles aangesloten, alleen de Ipod werkt alleen nog niet goed, wel geluid maar geen beeld.
Voor geïnteresseerden in een denon, heb mijn 1910 gekocht voor €450,- bij steenweg Utrecht, lijkt mij niet te duur voor een Nederlandse winkel.
ik zie hem niet op de site staan, heb je hiervoor gewoon gemaild? is inderdaad een goede prijs.fcu4 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 06:44:
[...]
Bedankt Fear.
Heb alles aangesloten, alleen de Ipod werkt alleen nog niet goed, wel geluid maar geen beeld.
Voor geïnteresseerden in een denon, heb mijn 1910 gekocht voor €450,- bij steenweg Utrecht, lijkt mij niet te duur voor een Nederlandse winkel.
Je moet ze gewoon mailen, en zeggen dat je op een forum heb gezien dat ze hem verkopen voor €450,-
Zo heb ik het gedaan.
Zo heb ik het gedaan.
Heb gisteren de AVR1910 besteld bij Schluderbacher. Hij is weer op voorraad in het zwart voor EUR 435,- incl. verzenden.Mental T schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:47:
[...]
gewoon per mail bestellen, heb ik net vanmiddag ook gedaan.
Anoniem: 315874
Ik zou eens proberen om zowel de scart (levert ook het audio signaal al) en de optische audio op je tv aan te sluiten ipv de audio naar je 1910. Dan van de tv een toslink optisch audio kabeltje naar je 1910.Anoniem: 318162 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:24:
[...]
aangesloten digitale tv decoder samsung aangesloten met scart aan de tv en via digitale optische kabel (die werkt) aangesloten op optical 1 aansluiting van de denon 1910. in de denon ingesteld dat de tv optical 1 aansluiting heeft en deze signaal digitaal ingesteld. Hierbij is de instelling wel digitaal maar word niet verzonden.
ik heb ook al op sat/cable geprobeerd maar hetzelfde probleem heb wel mijn dvd met optical aangesloten en zelfde opties ingesteld bij de dvd en deze werkt wel. maar ik heb de nu de dvd via hdmi aangesloten. wat automatisch ingesteld word.
nu heb ik wel via een adaptor scart analoog tulp wit roodf en geel naar de versterker en op sat/cble maar dat geeft slechter beeld en upscalen doet ie niet zo goed alleen de pixels maar niet het signaal omdat mijn scart naar de tc beter beeld heeft dan de adapter.
nu vraag ik me af of dezekabel het beter doet en dan aansluiten op de component aansluitingen 1 van denon maar dat is alleen monitor out en dvd en dvr aansluitingen.
voor de rest ben ik alle instellingen van de decoder bij na gegaan en alle einstellingen van de denon maar kan echt niks vinden wat verkeerd zou zijn.
Tijdje terug heb ik nog wat speakers beluisterd icm een denon 1910 receiver.
Eerst even naar de Correct, echt veel keus hadden ze daar niet. Het enige wat er stond (waar ik eigenlijk voor kwam) waren 2 KEF iq50 speakers. Het merendeel van de mensen hier vindt deze speakers weilig laag hebben. Persoonlijk vond ik dat wel meevallen (kan liggen aan mijn ondeskundigheid). Ik had voor de gelegenheid een cd van Placebo meegenomen maar om nou te zeggen dat je even lekker kon luisteren....nee.
Vervolgens toch naar Hobo rotterdam gereden. Omdat er maar 1 man personeel in de winkel stond was alleen de luistercabine bij de kassa geopend. Maakt mij niet uit want ik was toch de enige in de winkel (hét voordeel van doordeweeks oriënteren
). Ik kon kiezen uit
- Focal chorus 816W
- Klipsch RF 52 (dacht ik)
- Dali lektor
- Dali Ikon
- een B&W speaker, weet even niet welke.
icm een denon 1910
Helaas geen Focal chorus 716V/W : (
Het nadeel van deze ruimte was dat de speaker bedieningsunit op een vervelende plek was gemonteerd. Zo was het bijna niet mogelijk om tijdens het zitten even snel te switchen tussen de speakers onderling. Je moet dan weer opstaan, naar een hoek lopen, aan de knop draaien en weer zitten. Op die manier was het (voor mij) lastiger om de speakers onderling van elkaar te onderscheiden. In ieder geval viel de B&W speaker snel af (wollig, warm, dof).
De Focal en Klipsch speakers waren (voor mij) een stuk beter om aan te horen. Meer "punch!..in your face" zeg maar... de Dali klonken in de eerste instantie wel lekker maar ik miste het 'gevoel' (lastig om te omschrijven wat precies)
Nou valt de 816W niet in mijn budget. Volgens de Hobo verkoper is de Focal 716W niet meer te krijgen (special edition) en zou de 716V binnenkort weer binnenkomen. Jammer, want ik was wel blij met de sound uit de 816W
Hierna toch nog naar de BCC
gereden om de KEF iq70 speakers te luisteren. Nahja..."luisteren", de verkoper had meer oog op het stel wat bij de BOSE 321 setjes zat te neuzen. Ben er maar weg gegaan
Als ik kijk naar de W.A.F (Wife Approval Factor) ...
..zijn de iq50 KEFjes eerste keus. Redelijk klein, ronde vormen en toch wel een redelijk geluid. De iq70 is weer een stuk groter
Qua design zijn de Klipsch RF niet echt mooi, het is simpelweg een zwart rechthoekig blok waar wel een leuk geluid uit komt.
Focal speakers; of je vind ze lelijk, of je vind ze geweldig. Persoonlijk weet ik het nog niet helemaal..
In ieder geval wordt het wel een Denon receiver. Alleen de speakers nog.
Eerst even naar de Correct, echt veel keus hadden ze daar niet. Het enige wat er stond (waar ik eigenlijk voor kwam) waren 2 KEF iq50 speakers. Het merendeel van de mensen hier vindt deze speakers weilig laag hebben. Persoonlijk vond ik dat wel meevallen (kan liggen aan mijn ondeskundigheid). Ik had voor de gelegenheid een cd van Placebo meegenomen maar om nou te zeggen dat je even lekker kon luisteren....nee.
Vervolgens toch naar Hobo rotterdam gereden. Omdat er maar 1 man personeel in de winkel stond was alleen de luistercabine bij de kassa geopend. Maakt mij niet uit want ik was toch de enige in de winkel (hét voordeel van doordeweeks oriënteren
- Focal chorus 816W
- Klipsch RF 52 (dacht ik)
- Dali lektor
- Dali Ikon
- een B&W speaker, weet even niet welke.
icm een denon 1910
Helaas geen Focal chorus 716V/W : (
Het nadeel van deze ruimte was dat de speaker bedieningsunit op een vervelende plek was gemonteerd. Zo was het bijna niet mogelijk om tijdens het zitten even snel te switchen tussen de speakers onderling. Je moet dan weer opstaan, naar een hoek lopen, aan de knop draaien en weer zitten. Op die manier was het (voor mij) lastiger om de speakers onderling van elkaar te onderscheiden. In ieder geval viel de B&W speaker snel af (wollig, warm, dof).
De Focal en Klipsch speakers waren (voor mij) een stuk beter om aan te horen. Meer "punch!..in your face" zeg maar... de Dali klonken in de eerste instantie wel lekker maar ik miste het 'gevoel' (lastig om te omschrijven wat precies)
Nou valt de 816W niet in mijn budget. Volgens de Hobo verkoper is de Focal 716W niet meer te krijgen (special edition) en zou de 716V binnenkort weer binnenkomen. Jammer, want ik was wel blij met de sound uit de 816W
Hierna toch nog naar de BCC
Als ik kijk naar de W.A.F (Wife Approval Factor) ...
..zijn de iq50 KEFjes eerste keus. Redelijk klein, ronde vormen en toch wel een redelijk geluid. De iq70 is weer een stuk groter
Qua design zijn de Klipsch RF niet echt mooi, het is simpelweg een zwart rechthoekig blok waar wel een leuk geluid uit komt.
Focal speakers; of je vind ze lelijk, of je vind ze geweldig. Persoonlijk weet ik het nog niet helemaal..

Ik ben het wel eens met het commentaar van Venom op hififorum (geen idee of jij dat ben Glenn77). In het midden gebied schoot de rx6 te kort.
In mijn beleving viel het midden weg als er laag bij kwam. De rx8 had daar totaal geen last van. Gelukkig had de avr1910 moeite om de rx8's onder controle te houden. Anders had ik nog een moeilijke keuze moeten maken tussen de looks van rx8 en iets lagere prijs van de focals 716w's
.
In mijn beleving viel het midden weg als er laag bij kwam. De rx8 had daar totaal geen last van. Gelukkig had de avr1910 moeite om de rx8's onder controle te houden. Anders had ik nog een moeilijke keuze moeten maken tussen de looks van rx8 en iets lagere prijs van de focals 716w's
Ik heb gemaild maar krijg 'm niet voor die prijs mee... Heb je overigens nog iets ingeruild of tevens iets anders gekocht bij die winkel?fcu4 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:00:
Je moet ze gewoon mailen, en zeggen dat je op een forum heb gezien dat ze hem verkopen voor €450,-
Zo heb ik het gedaan.
Edit: belletje doet wonderen...
[ Voor 4% gewijzigd door Nielsracing op 25-02-2010 15:56 ]
Sjaaky schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:03:
Ik ben het wel eens met het commentaar van Venom op hififorum (geen idee of jij dat ben Glenn77). In het midden gebied schoot de rx6 te kort.
In mijn beleving viel het midden weg als er laag bij kwam. De rx8 had daar totaal geen last van. Gelukkig had de avr1910 moeite om de rx8's onder controle te houden. Anders had ik nog een moeilijke keuze moeten maken tussen de looks van rx8 en iets lagere prijs van de focals 716w's.
yup
De RX8 is een 4 Ohm speaker, misschien dat het daarom wat moeilijker ging op de 1910.
ik draai met een 3310.
allen, ik moet maar 'ns over m'n fanboy gedrag heenstappen dus verlaat misschien mijn 'ik wil alleen maaar Pioneer' gedachten. Daarom graag advies over de volgende vraag:
Kan ik met de ab van een Denon 1910 mijn andere (Pioneer) componenten (CD, DVD, BD) bedienen? Via inprogrammeren ofzo? Net als ik nu doe dus.
Ik ga upgraden van mijn Pioneer VSX-D510 naar een Denon 1910 of een Pioneer 919AH
De meerprijs van de Denon 1910 verantwoord ik dan door de upscaler, het Audyssey gebeuren en het feitelijk superieure geluid. Of ik dat echter hoor... don't know, vond de VSX-D510 ook nooit gek klinken dus dat zegt mss genoeg over mijn gehoor. Hoe het klinkt op mijn B&W P4's in mijn huiskamer, tja daar kom ik denk pas achter als één van de twee er staat...
Kan ik met de ab van een Denon 1910 mijn andere (Pioneer) componenten (CD, DVD, BD) bedienen? Via inprogrammeren ofzo? Net als ik nu doe dus.
Ik ga upgraden van mijn Pioneer VSX-D510 naar een Denon 1910 of een Pioneer 919AH
De meerprijs van de Denon 1910 verantwoord ik dan door de upscaler, het Audyssey gebeuren en het feitelijk superieure geluid. Of ik dat echter hoor... don't know, vond de VSX-D510 ook nooit gek klinken dus dat zegt mss genoeg over mijn gehoor. Hoe het klinkt op mijn B&W P4's in mijn huiskamer, tja daar kom ik denk pas achter als één van de twee er staat...
Yep je kunt met de Denon afstandbediening een aantal merken bedienen, al verwacht geen wonderen. Gewoon de basis functies, en soms iets meer.QwaftZefoni schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:09:
Pagina 69 tm 72...
http://www.denon.de/site/...r/pdf/ba/Bed_AVR-1910.pdf
Wat wil je precies via de upscaler laten lopen, en wat verwacht je der zelf van? En ja Audyssey is leuk, maar er zijn ook mensen te vinden welke liever zelf controlle hebben over alle settings.De meerprijs van de Denon 1910 verantwoord ik dan door de upscaler, het Audyssey gebeuren en het feitelijk superieure geluid.
[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 25-02-2010 21:38 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
hee!
wel dus?
tja, de upscaling heb ik straks ook via BDP-320 en PlayOn! HD? Dus ik zie nog niet echt de point.
Ik vervang voor einde april mijn huidige zwaar achterhaalde setup en schakel over op HDMI zodat ik kan streamen van iso/VIDEO_TS/mkv tot en met FLAC vanaf het netwerk.
Wordt zware aanschaf van TX-P42G20 tot en met een Squeezebox Duet...
tja, de upscaling heb ik straks ook via BDP-320 en PlayOn! HD? Dus ik zie nog niet echt de point.
Ik vervang voor einde april mijn huidige zwaar achterhaalde setup en schakel over op HDMI zodat ik kan streamen van iso/VIDEO_TS/mkv tot en met FLAC vanaf het netwerk.
Wordt zware aanschaf van TX-P42G20 tot en met een Squeezebox Duet...
[ Voor 1% gewijzigd door QwaftZefoni op 25-02-2010 21:30 . Reden: dank! ]
Verwacht van upscale geen wonderen, je gaat niet van een 480P DVD nu ineens een super strak full HD 1080P beeld maken. Daarvoor is de scaler in de 1910 echt niet goed genoeg voor, het is een leuk hulpmiddel niet meer niet minder. Vaak is de scaler in bijvoorbeeld je BR beter, en moet je de Denon alleen door laten sturen.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Of anders de all-in-one remote kopen van bijvoorbeeld Denon. Zoiets zit er ook bij de AVR-2809 en hoger. Die kan je wel (bijna) alle functies leren. Dit omdat je de de afstandsbedieningen tegenover elkaar moet leggen en dan de knoppen indrukken die je toe wilt wijzen. Op die manier kan je dus verder dan alleen harder, zachter en kanaal +1 en -1 die standaard ingebakken zitten in de software.Apoca schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:16:
[...]Yep je kunt met de Denon afstandbediening een aantal merken bedienen, al verwacht geen wonderen. Gewoon de basis functies, en soms iets meer.
Pagina 69 tm 72...![]()
http://www.denon.de/site/...r/pdf/ba/Bed_AVR-1910.pdf
Pioneer BDP-320 is een van de betere Blu-ray spelers als het gaat om upscalen van het signaal. Al moet ik zeggen dat je bijna geen verschil ziet als je de BDP-320 op 480p of op 1080p zet. Komt mede omdat de meeste tv's ook al goed kunnen scalen. Maar het scalen door receivers is overrated, zeker als je er een apparaat voor hangt welke via HDMI is verbonden.QwaftZefoni schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:29:
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Anoniem: 347409
Hallo!
Even een vraagje over een keuze voor een reciever:
Ik heb een HDReady TV van jaar of 3-4 oud (Panasonic 42" Viera).
Verder heb ik een xbox360 (oude versie, dus geen hdmi)
Ik wil een blu-ray speler gaan aanschaffen, zodat ik op 720p films kan kijken op mijn Panny.
En ik wil een reciever, die zowel 720p van de blu ray kan uitsturen naar mijn TV, als 1080p voor een toekomstige TV.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Denon AVR-1610 (of evt de 1910). Omdat mijn TV een 1080p signaal niet aankan, moet de reciever een 720p signaal naar m'n TV gaan uitsturen. Nu is mijn vraag:
Als ik mijn blu ray speler instel op een uitgaande resolutie van 720p, stuurt de AVR1610 deze dan gewoon als 720p door? Of kan de Denon alleen een 1080p signaal aan?
Ik ben een beetje een n00b in deze reciever-materie. Ik wil gewoon een goed 720p signaal naar m'n TV kijken vanuit m'n blu ray en m'n reciever, maar ook een 1080p mogelijkheid hebben voor een eventuele toekomstige TV.
Bedankt vast!!
Even een vraagje over een keuze voor een reciever:
Ik heb een HDReady TV van jaar of 3-4 oud (Panasonic 42" Viera).
Verder heb ik een xbox360 (oude versie, dus geen hdmi)
Ik wil een blu-ray speler gaan aanschaffen, zodat ik op 720p films kan kijken op mijn Panny.
En ik wil een reciever, die zowel 720p van de blu ray kan uitsturen naar mijn TV, als 1080p voor een toekomstige TV.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Denon AVR-1610 (of evt de 1910). Omdat mijn TV een 1080p signaal niet aankan, moet de reciever een 720p signaal naar m'n TV gaan uitsturen. Nu is mijn vraag:
Als ik mijn blu ray speler instel op een uitgaande resolutie van 720p, stuurt de AVR1610 deze dan gewoon als 720p door? Of kan de Denon alleen een 1080p signaal aan?
Ik ben een beetje een n00b in deze reciever-materie. Ik wil gewoon een goed 720p signaal naar m'n TV kijken vanuit m'n blu ray en m'n reciever, maar ook een 1080p mogelijkheid hebben voor een eventuele toekomstige TV.
Bedankt vast!!
Receiver kan je gewoon instellen tot welke resolutie die moet scalen en of deze übnerhaupt moet scalen.
Dus eerst de upscaling via HDMI aanzetten en dan kiezen tot welke resolutie. Met een HD ready is dat inderdaad 720p of 1080i. Met een nieuwere tv kan je dan 1080p aanvinken. Al is het voor gameconsoles niet altijd handig om upscaling aan te zetten. Dus component ingang waar de XBox 360 op zit zou ik eerder op pass-through zetten. En als de Blu-ray speler ook al scaled en je hebt verder geen analoge apparaten die gescaled moeten worden zou ik het lekker uit laten staan.
Heb het hier ook niet aan staan op de Denon: PS3, XBox 360 en Blu-ray speler sturen gewoon netjes 1080p uit. Nu zou het bij de PS3 soms wel handig zijn aangezien deze soms native 720p uitzendt, maar dat gaat niet goed qua artifacts die je dan kan krijgen.
Dus eerst de upscaling via HDMI aanzetten en dan kiezen tot welke resolutie. Met een HD ready is dat inderdaad 720p of 1080i. Met een nieuwere tv kan je dan 1080p aanvinken. Al is het voor gameconsoles niet altijd handig om upscaling aan te zetten. Dus component ingang waar de XBox 360 op zit zou ik eerder op pass-through zetten. En als de Blu-ray speler ook al scaled en je hebt verder geen analoge apparaten die gescaled moeten worden zou ik het lekker uit laten staan.
Heb het hier ook niet aan staan op de Denon: PS3, XBox 360 en Blu-ray speler sturen gewoon netjes 1080p uit. Nu zou het bij de PS3 soms wel handig zijn aangezien deze soms native 720p uitzendt, maar dat gaat niet goed qua artifacts die je dan kan krijgen.
Hoi Fear1986,
Bedankt voor je snelle antwoord.
Nog 1 vraagje dan: je zegt 'upscaling via HDMI aanzetten'.. Maar volgens mij doet de AVR1610 niet aan HDMI-HDMI scaling, en dat alleen de AVR1910 dat doet.. Dan denk ik: de AVR1610 kan alleen maar doorgeven wat'ie binnenkrijgt, en als hij 720p binnen krijg dat geeft hij dat 720p signaal door (neem ik dan aan n.a.v. jou laatste bericht). Maar: als hij nou een 1080p signaal binnenkrijgt, downscaled hij dat dan naar 720p? Ik dacht van niet, omdat hij niet aan scaling doet..
Iemand een antwoord hierop? Waarsch stel ik hele domme vragen...
(Zoals ik het op dit moment zie heb ik een blu ray speler nodig die ik op 720p kan instellen, zodat m'n AVR alleen HDMI passthrough van 720p hoeft te doen. Als de blu ray alleen 1080p kan uitzenden kan m'n AVR dat niet scalen, en zit ik met een nutteloos 1080p signaal op m'n TV.)
Bedankt voor je snelle antwoord.
Nog 1 vraagje dan: je zegt 'upscaling via HDMI aanzetten'.. Maar volgens mij doet de AVR1610 niet aan HDMI-HDMI scaling, en dat alleen de AVR1910 dat doet.. Dan denk ik: de AVR1610 kan alleen maar doorgeven wat'ie binnenkrijgt, en als hij 720p binnen krijg dat geeft hij dat 720p signaal door (neem ik dan aan n.a.v. jou laatste bericht). Maar: als hij nou een 1080p signaal binnenkrijgt, downscaled hij dat dan naar 720p? Ik dacht van niet, omdat hij niet aan scaling doet..
Iemand een antwoord hierop? Waarsch stel ik hele domme vragen...
(Zoals ik het op dit moment zie heb ik een blu ray speler nodig die ik op 720p kan instellen, zodat m'n AVR alleen HDMI passthrough van 720p hoeft te doen. Als de blu ray alleen 1080p kan uitzenden kan m'n AVR dat niet scalen, en zit ik met een nutteloos 1080p signaal op m'n TV.)
Helemaal over het stuk heen gelezen dat het om een AVR-1610 gaat. Meeste gaat hier over de AVR-1910 of hoger 
Maar een Blu-ray speler vinden die 720p kan outputten moet je wel even goed opletten. Mijn Pioneer heeft ook een "gat" tussen 576p en 1080i. Om een vage reden kan de Pioneer niet tot 720p upscalen...
Maar een Blu-ray speler vinden die 720p kan outputten moet je wel even goed opletten. Mijn Pioneer heeft ook een "gat" tussen 576p en 1080i. Om een vage reden kan de Pioneer niet tot 720p upscalen...
Ok, maar de Denon kan gewoon het 720p signaal doorgeven? Misschien kunnen alle recievers dat, maar ik wil't ff zeker weten
Moet ik op zoek naar een blu ray player die naast 1080p ook 720p output via de HDMI.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Moet ik op zoek naar een blu ray player die naast 1080p ook 720p output via de HDMI.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Anoniem: 318162
alle blu ray spelers doen 1080P maar als je een 720P HD ready tv hebt kan je tv alleen dat weergeven als je blu ray draait als het goed is veranderd er verder niks van het wel of niet kunnen weergeven want alleen je tv is the bottleneck.maar je kunt wel gewoon bluray kijken maar dan zou ik eerst sparen voor een betere tv anders heb je er tog niks aan.
koop je later een full hd scherm heb je uiteraard de beste kwaliteit.
de denon kan zeker 1080P doorgeven maar de 1610 kan het niet upscalen maar als je een bluray speler hebt is dat geen enkel probleem wil je dus upscale mogelijkheid naar 1080P is de1910 geschikt.
Ikzelf heb een HD-ready tv en heb niet zoveel aan het upscale kwaliteit zolang ik nog geen 1080P scherm heb wel zet ie alles op 720P/1080i kwaliteit van de tv maar je kunt ook op auto. zetten
koop je later een full hd scherm heb je uiteraard de beste kwaliteit.
de denon kan zeker 1080P doorgeven maar de 1610 kan het niet upscalen maar als je een bluray speler hebt is dat geen enkel probleem wil je dus upscale mogelijkheid naar 1080P is de1910 geschikt.
Ikzelf heb een HD-ready tv en heb niet zoveel aan het upscale kwaliteit zolang ik nog geen 1080P scherm heb wel zet ie alles op 720P/1080i kwaliteit van de tv maar je kunt ook op auto. zetten
Ik heb nog 1 vraagje, ik wil Audyssey auto setup gaan uitvoeren.
Heb op de uitleg van batpig gekeken, maar me Engels is niet al te best.
Welke instelling moet ik hebben voor een 5.1 opstelling.
Normal, Zone2, Front A Bi-Amp, Front B Bi-Amp, Front Height.
@ Nielsracing, is het je nog gelukt.
Heb op de uitleg van batpig gekeken, maar me Engels is niet al te best.
Normal voor 5.1fcu4 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:21:
Ik heb nog 1 vraagje, ik wil Audyssey auto setup gaan uitvoeren.
Heb op de uitleg van batpig gekeken, maar me Engels is niet al te best.![]()
Anoniem: 338012
ik was vandaag bij hobo arnhem,en daar stond de focal 716w nog hoordeadsy33 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:24:
Tijdje terug heb ik nog wat speakers beluisterd icm een denon 1910 receiver.
Eerst even naar de Correct, echt veel keus hadden ze daar niet. Het enige wat er stond (waar ik eigenlijk voor kwam) waren 2 KEF iq50 speakers.
[X]
[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 27-02-2010 17:04 ]
Weet iemand een (andere) code dan *104* om een originele Denon afstandsbediening in te stellen op gebruik met een Humax IR-FOX C decoder (Ziggo) ??
Ik krijg alle andere apparatuur wel geprogrammeerd, behalve die Humax
Ik krijg alle andere apparatuur wel geprogrammeerd, behalve die Humax

Heb inmiddels contact gehad met Jurgen Heinhuis (Enschede), hij kan ze nog leveren en ik zal waarschijnlijk een setje 716W's gaan reserveren icm met een denon receiver. Ben er nog niet over uit of ik gelijk een center erbij zal nemen, met films is het wel aan te raden omdat het meeste spraak gedeelte door de center gaat. Het is alleen even passen en meten met het meubel en de tv die nog opgehangen moet worden.Anoniem: 338012 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 17:02:
[...]
ik was vandaag bij hobo arnhem,en daar stond de focal 716w nog hoor
Anoniem: 338012
mooie aanwinst heb je dan,ik ben nog aan het orienteren tussen de 816 en 716.
ik ben er nog niet uit,ga binnenkort nog een keer luisteren.
ik ben er nog niet uit,ga binnenkort nog een keer luisteren.
Ik heb sinds zaterdag een 1910. Heb m'n ps3 via HDMI aangesloten, m'n wii via component en er loopt een HDMI kabel naar de TV (Sony 40W5500). Er loopt verder een audio (tulp) kabel naar de receiver van de TV naar de 1910. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om het geluid van m'n tv via de receiver te laten lopen? Ik heb de "TV" input van de receiver gewoon aan staan, maar als ik op de "TV" knop op de afstandsbediening druk gebeurt er niets. Ik krijg hem dus niet op de source "TV". Ik kan dus ook niet kiezen welke audio ingang hij moet gebruiken. Volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe de receiver werkt...
in het menu van de sony TV moet je ff aangeven dat je het geluid via de receiver wil laten lopen.......
en anders HDMI control op je receiver aanzetten.
suc6 !
en anders HDMI control op je receiver aanzetten.
suc6 !
Als ik zo kijk naar de achterkant van de AVR-1910 Dan heeft "TV" maar één ingang en dat is een optische. En aangezien jij met een RCA kabel werkt zal de remote dus niet standaard op die source reageren. Je moet dus in het menu van de Denon aangeven welke ingang van de receiver gelinkt moet worden aan de source "TV". En anders op de remote gewoon de knop indrukken waar de RCA van de tv in gaat, dus bijvoorbeeld "SAT/CBL".Brammel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:35:
Ik heb sinds zaterdag een 1910. Heb m'n ps3 via HDMI aangesloten, m'n wii via component en er loopt een HDMI kabel naar de TV (Sony 40W5500). Er loopt verder een audio (tulp) kabel naar de receiver van de TV naar de 1910. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om het geluid van m'n tv via de receiver te laten lopen? Ik heb de "TV" input van de receiver gewoon aan staan, maar als ik op de "TV" knop op de afstandsbediening druk gebeurt er niets. Ik krijg hem dus niet op de source "TV". Ik kan dus ook niet kiezen welke audio ingang hij moet gebruiken. Volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe de receiver werkt...
Overigens heeft de Sony 40W5500 gewoon een optische uitgang, dus waarom gebruik je die dan niet? Dat is altijd beter dan de analoge uitgang van de tv. Volgens de specificaties kan de Sony 40W5500 gewoon 5.1 uitsturen en je hebt het voordeel van een digitaal signaal ten opzichte van een analoog.
Aha, ik begin het te begrijpen. De aansluitingen waar niet "assignable" bij staat kan je niet aan een andere source hangen, deze hangen altijd aan de aangegeven source. De aansluitingen waar wel "assignable" bij staat kan ik gewoon koppelen aan de source die ik zelf wil. Klopt dit?FeaR1986 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:08:
[...]
Als ik zo kijk naar de achterkant van de AVR-1910 Dan heeft "TV" maar één ingang en dat is een optische. En aangezien jij met een RCA kabel werkt zal de remote dus niet standaard op die source reageren. Je moet dus in het menu van de Denon aangeven welke ingang van de receiver gelinkt moet worden aan de source "TV". En anders op de remote gewoon de knop indrukken waar de RCA van de tv in gaat, dus bijvoorbeeld "SAT/CBL".
Overigens heeft de Sony 40W5500 gewoon een optische uitgang, dus waarom gebruik je die dan niet? Dat is altijd beter dan de analoge uitgang van de tv. Volgens de specificaties kan de Sony 40W5500 gewoon 5.1 uitsturen en je hebt het voordeel van een digitaal signaal ten opzichte van een analoog.
Je hebt helemaal gelijkt over de optische uitgang. De kabel komt morgen binnen en zodra ik die aangesloten heb zal de "TV" source op de 1910 waarschijnlijk wel werken dus.
Voor 99% zeker wel inderdaad. Want dan heb je gewoon de ingang die al gelinkt is aan de tv. Dus dan kan je gewoon de standaard instellingen gebruiken. Overigens zal je toch een keer andere ingangen toe moeten gaan wijzen, want kans is klein dat alles op de standaard dingen kan. Digitale ingangen zijn veelal wel te linken aan andere namen en dergelijke. Maar bij de analoge ingangen moet je gewoon op de knop drukken met de naam die bij de ingang staat.Brammel schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:41:
[...]
Je hebt helemaal gelijkt over de optische uitgang. De kabel komt morgen binnen en zodra ik die aangesloten heb zal de "TV" source op de 1910 waarschijnlijk wel werken dus.
Zo, zojuist (na enig aandringen) een mailtje gehad van onze Schluderbacher vrinden. Morgen wordt mij weer een nieuwe AVR-1910 toegezonden. Kunnen we over een paar dagen weer gaan aansluiten en kijken of het nu wel goed is. De oude is op 16 feb verzonden.
'k Ben benieuwd.
'k Ben benieuwd.
[ Voor 6% gewijzigd door Wreckerrm op 02-03-2010 16:55 ]
Das goed om te horen. Die van mij is ook binnen een week gesneuveld, dus ik hoop dat ze bij mij ook een beetje meewerken.Wreckerrm schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:54:
Zo, zojuist (na enig aandringen) een mailtje gehad van onze Schluderbacher vrinden. Morgen wordt mij weer een nieuwe AVR-1910 toegezonden. Kunnen we over een paar dagen weer gaan aansluiten en kijken of het nu wel goed is. De oude is op 16 feb verzonden.
'k Ben benieuwd.
Wat was bij jou het euvel?Tijmus schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:11:
[...]
Die van mij is ook binnen een week gesneuveld, dus ik hoop dat ze bij mij ook een beetje meewerken.
Het is me trouwens alleen gelukt om de TV source weer terug te krijgen door de receiver te resetten. Kreeg hem met geen mogelijkheid terug nadat ik hem een keer op onzichtbaar gezet had. Lijkt me ergens een foutje in de software van de 1910.FeaR1986 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:56:
[...]
Voor 99% zeker wel inderdaad. Want dan heb je gewoon de ingang die al gelinkt is aan de tv. Dus dan kan je gewoon de standaard instellingen gebruiken. Overigens zal je toch een keer andere ingangen toe moeten gaan wijzen, want kans is klein dat alles op de standaard dingen kan. Digitale ingangen zijn veelal wel te linken aan andere namen en dergelijke. Maar bij de analoge ingangen moet je gewoon op de knop drukken met de naam die bij de ingang staat.
Dit gaat toch niet werken omdat de decoder geen component over scart stuurt? Slechts composiet of RGB.OswaldDeformed schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:21:
[...]
Je zal dan met scart je decoder moeten aansluiten op je receiver, door middel van iets als dit. Mocht je al een scart hebben dan kan je een adapter gebruiken.
Hallo,
Ik ga binnenkort eens luisteren naar de speakersetjes B&W MT-10 en Focal Dôme... Volstaat een 1610 om die aan te sturen? Op een of ander Engelstalig forum las ik al dat de vergelijkbare Onkyo TX-SR507 hiervoor niet volstaat; alsof je "Ferrari-racebanden op een Ford wou steken" of zoiets... is dat prietpraat of is het toch verstandig om verder te kijken dan de 1610?
Ik ga binnenkort eens luisteren naar de speakersetjes B&W MT-10 en Focal Dôme... Volstaat een 1610 om die aan te sturen? Op een of ander Engelstalig forum las ik al dat de vergelijkbare Onkyo TX-SR507 hiervoor niet volstaat; alsof je "Ferrari-racebanden op een Ford wou steken" of zoiets... is dat prietpraat of is het toch verstandig om verder te kijken dan de 1610?
Focal Dôme is sowieso een actieve subwoofer dus die mag op elke receiver geen problemen leveren. Dit omdat de subwoofer dus eigen versterking heeft en alleen signaal van de receiver krijgt. Overigens zit er wel een subwoofer bij de B&W MT-10. Dus weet niet of die zo slecht is dat je die meteen wilt vervangen?koendp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:49:
De speakers zelf hebben een gevoeligheid van 85 dB, dat is op zich niet zo heel veel dus het volume zal iets omhoog moeten. Maar aan de andere kant hebben de speakers met 20 Watt – 100 Watt al genoeg. Dus dat gaat een AVR-1610 zeker trekken. Want met normaal gebruik heb je maar zo'n 5 Watt per kanaal nodig. Overigens zou een Onkyo TX-SR507 dit setje ook met gemak trekken, want die leveren nog steeds 30 Watt met alle kanalen op 8 Ohm. Het is maar een setje melkpakjes als het ware, want boekenplankspeakers kan je het niet eens noemen. En dat soort setjes vragen nu eenmaal niet veel. Als het nu een set was met vier vloerstaanders dan was het anders geweest. Al zegt dat ook niet altijd alles.
Vind de vergelijking van de B&W MT-10 met Ferrari-racebanden dan ook echt heel krom om eerlijk te zijn...
Jup, ietsje meer dan de beloofde 449 maar dat tientje mag de pret niet drukken
Hij schoot plotseling in de beveiligingsmodus (snel knipperende rode led bij het aanzetten) . Na het verwijderen van alle kabels, stroom eraf en even wachten kreeg ik hem uiteindelijk wel weer aan, maar kwam er helaas geen beeld meer uit en deed het display het ook niet meer.
[ Voor 10% gewijzigd door Tijmus op 03-03-2010 09:23 ]
Nu zijn er toch zoveel soorten codec's:
DTS-NEO6 // ProLogic IIz // etc...
Echter als ik bijv op de PopcornHour verschillende films afspeel krijg ik de volgende outputs:
- DTS
- Dolby Digital
- DTS-HD
- True-HD
Wanneer merk ik nu iets van DTS-NEO6, enz? (of is dat voor de oudere techniek?)
Echter als ik bijv op de PopcornHour verschillende films afspeel krijg ik de volgende outputs:
- DTS
- Dolby Digital
- DTS-HD
- True-HD
DaYwaLkUr schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:34:
Oftewel heb je DTS Neo 6 en Dolby Pro Logic IIx alleen "nodig" als je van een 2.0 bron de weergave na wilt laten bootsen naar een 5.1 set-up. Dolby Pro Logic IIz heb je dan weer nodig als je van een 5.1 sound naar een 7.1 of meer wilt. Je hebt dit soort codecs dus niet nodig als er al iets van DTS of Dolby Digital aanwezig is omdat dit native al meerkanaals is en er niet hoeft te worden nagebootst.Hoe werkt Dolby Pro Logic?
De vier kanalen zitten in een zogenaamde "matrix" in het stereokanaal. Met deze techniek kunnen in het stereosignaal 4 kanalen gecodeerd worden.
Het centerkanaal is heel eenvoudig te verklaren. Dit is gewoon al het geluid dat mono is opgenomen en uit beide speakers even hard komt. De decoder zal dat herkennen en zal het geluid naar het centerkanaal sturen.
Het surround kanaal is een kanaal dat met van een fase verschuiving in het gewone signaal is gemixed. De decoder zal ook dit signaal herkennen en het naar het achterkanaal sturen. Dit signaal is een beperkt kanaal omdat anders de hoge tonen, waarvoor het gehoor veel gevoeliger is voor fase fouten, te veel gestoord worden. Ook de allerlaagste tonen worden niet weergegeven door het achterkanaal omdat bij deze lange golven een faseverschuiving zeer gemakkelijk leidt tot het uitdoven van de lage tonen. Dit verhaal kan je zelf nagaan door je stereo speakers uit fase aan te sluiten. De hoge tonen, die de meeste richtingsinformatie bevatten, lijken uit alle plekken te komen, behalve uit je speakers.
Op dit moment zijn verschillende versies van Dolby Pro Logic.
Zo is er Pro Logic II welke van een 2.0 signaal 5.1 kan maken. Maar Dolby Pro Logic IIz komt nu ook meer en meer op. Deze codec kan van een 5.1 signaal een 7.1 signaal maken of van een 7.1 een 9.1 signaal.
Wat is DTS-Neo:6?
Dit analoge decodeerformaat maakt deel uit van DTS ES decoders. Er wordt een 6.1-kanaals surround-mix geproduceerd op basis van gewone stereobronnen. Alle kanalen zijn full-range, met een frequentiebereik van 20 Hz tot 20 kHz.
DTS-Neo:6 kan dus eigenlijk gezien worden als de DTS variant van Dolby’s Pro Logic.
met alle respect als je al de bovengenoemde codecs kunt laten afspelen met films en dergelijke waarom nog om neo6 cinema vragen? DTS HD is al het beste wat er te vinden is in een blu ray filmDaYwaLkUr schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:34:
Nu zijn er toch zoveel soorten codec's:
- DTS
- Dolby Digital
- DTS-HD
- True-HD
is dit meer een vraag of meer dat je iets mis?? want dat kan ik me niet voorstellen.
zoals fear al heeft uitgelegd is dat het geval bij bijvoorbeeld films vanaf de kabeltv wat gewoon 2.0 uitzend.
je mag blij zijn dat je popcorn hour goed werkt en idd geen DTS Neo uitzend.
veel plezier ermee... mijn hoogst haalbare is nog DTS en vind ik echt super klinken nu nog een keer een blu-ray speler kopen en kijken of tru hd op het schermpje komt . in dat geval kijk ik denk ik meer naar me Denon dan de film (lol)
Gisteren de AVR1910 binnengekregen (Schluderbacher, 435 euro).
Eerste bevindingen; surround in 1 woord geweldig. Ik had de film U571 gedownload in Blu-ray en afgespeeld via de receiver met Xtreamer media player met DTS sound. Mijn vrouw schrok zich lam. Het leek wel alsof het hele huis werd bestookt met dieptebommen! Ik heb een tannoy 5.1 setje met actieve subwoofer en de frontspeakers vervangen door Hepta Harmony.
Stereo muziek: mwah ben ik niet helemaal tevreden over. Mijn Yamaha RX-V463 die ik hiervoor had klinkt niet slechter. Misschien moet alles nog even inspelen en ik moet natuurlijk de automatische setup nog doen.
Het menu zichtbaar op de TV vind ik niet echt fraai om te zien. Een vriend van mij heeft de HK AVR355 en dat menu oogt veel moderner. Hij krijgt ook automatisch een on screen display als een film of programma start waarin hij kan kiezen welke surround mode hij wil. Dat mis ik bij de 1910. Verder is het wel vrij eenvoudig in te stellen.
De gebruiksaanwijzing is erg rommelig. Gelukkig ben ik er zelf vrij handig in maar de gebruiksaanwijzing van mijn Yamaha is beduidend beter.
Ik denk dat ik me nog wat beter moet verdiepen in de instellingen maar de eerste indruk is voor films geweldig, voor muziek redelijk en qua interface matig.
Eerste bevindingen; surround in 1 woord geweldig. Ik had de film U571 gedownload in Blu-ray en afgespeeld via de receiver met Xtreamer media player met DTS sound. Mijn vrouw schrok zich lam. Het leek wel alsof het hele huis werd bestookt met dieptebommen! Ik heb een tannoy 5.1 setje met actieve subwoofer en de frontspeakers vervangen door Hepta Harmony.
Stereo muziek: mwah ben ik niet helemaal tevreden over. Mijn Yamaha RX-V463 die ik hiervoor had klinkt niet slechter. Misschien moet alles nog even inspelen en ik moet natuurlijk de automatische setup nog doen.
Het menu zichtbaar op de TV vind ik niet echt fraai om te zien. Een vriend van mij heeft de HK AVR355 en dat menu oogt veel moderner. Hij krijgt ook automatisch een on screen display als een film of programma start waarin hij kan kiezen welke surround mode hij wil. Dat mis ik bij de 1910. Verder is het wel vrij eenvoudig in te stellen.
De gebruiksaanwijzing is erg rommelig. Gelukkig ben ik er zelf vrij handig in maar de gebruiksaanwijzing van mijn Yamaha is beduidend beter.
Ik denk dat ik me nog wat beter moet verdiepen in de instellingen maar de eerste indruk is voor films geweldig, voor muziek redelijk en qua interface matig.
Menu's van Denon zijn inderdaad niet je van het. De hogere versies hebben wel een hele nette GUI, maar dat staat nog steeds niet gelijk aan wat sommige semi budgetmodellen van andere merken doen. Sterker nog: mijn AVR-2809 heeft niet eens een OSD over HDMI signalen. Terwijl dat toch een mid-end receiver is van Denon.
Vind het alleen altijd apart dat mensen zo veel waarde hechten aan iets wat je een paar keer gebruikt en daarna nooit meer. Dingen als de audio- of surroundmode kan je ook met de remote van de receiver instellen. Al doe ik dat vaker met de remote van de Blu-ray speler, want wat je daar in stelt voor audio laat de Denon horen. Hoef je niet voor op de Denon te zijn.
Vind het alleen altijd apart dat mensen zo veel waarde hechten aan iets wat je een paar keer gebruikt en daarna nooit meer. Dingen als de audio- of surroundmode kan je ook met de remote van de receiver instellen. Al doe ik dat vaker met de remote van de Blu-ray speler, want wat je daar in stelt voor audio laat de Denon horen. Hoef je niet voor op de Denon te zijn.
ik vraag me dan ook af waarom een menu mooi moet zijn gaat tog of het geluid en de film mooi is niet het menu dat is 2 seconden ff wat instellen en als je hem net hebt.
Ik ben erg tevreden over de Denon 1910 en met stereo ook erg goed hoor zelfs radio rds komt goed en diep over. ik weet niet wat voor 5.1 setje je hebt van tannoy maar die geven over algemeen niet echt goed beeld bij stereo want me vader heeft ook een tannoy mercury 3 set geloof ik en met stereo is het gewoon minder maar met films wel mooi.
maar mooi dat je tevreden bent met films wat dat is tog belangrijkste
Ik heb nog 15 jarige Sony speakers van me moeder en die klinken veel beter en voller dan deze tannoy zuilspeakers.
Ik ben erg tevreden over de Denon 1910 en met stereo ook erg goed hoor zelfs radio rds komt goed en diep over. ik weet niet wat voor 5.1 setje je hebt van tannoy maar die geven over algemeen niet echt goed beeld bij stereo want me vader heeft ook een tannoy mercury 3 set geloof ik en met stereo is het gewoon minder maar met films wel mooi.
Ik heb nog 15 jarige Sony speakers van me moeder en die klinken veel beter en voller dan deze tannoy zuilspeakers.
Ik luister stereo juist niet via de tannoy maar via 2 zuilen van Hepta. Ik vind het menu ook niet heel erg storend maar dat had toch wel wat mooier gekund.Anoniem: 318162 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:14:
ik vraag me dan ook af waarom een menu mooi moet zijn gaat tog of het geluid en de film mooi is niet het menu dat is 2 seconden ff wat instellen en als je hem net hebt.
Ook een minpuntje vind ik de afstandsbediening. De receiver reageert hier slecht op omdat ik niet recht ervoor zit. Ik heb gelukkig een logitec Harmony die wel erg goed is.
Verder ziet de receiver er ook goed uit. het display is ook prima overzichtelijk.
Nog even een vraagje: klopt het dat ik mijn SACD speler niet een multi chanel ingang kan toewijzen?
Heel veel waarde hecht ik er niet aan. Maar het ziet er gewoon een beetje goedkoop uit. Als mijn vriend zijn Ipod via de HK afspeelt dat komt er keurig een menu in beeld op zijn TV met titel, speelduur etc. En ook in een mooie grafische lay out. Bij de Denon komt er niet eens iets in beeld als ik iets harder of zachter zet.FeaR1986 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:54:
Menu's van Denon zijn inderdaad niet je van het. De hogere versies hebben wel een hele nette GUI, maar dat staat nog steeds niet gelijk aan wat sommige semi budgetmodellen van andere merken doen. Sterker nog: mijn AVR-2809 heeft niet eens een OSD over HDMI signalen. Terwijl dat toch een mid-end receiver is van Denon.
ooh ok. maar het klopt wel idd dat een normale stereo versterker altijd beter is dan een receiver maar daarvoor is die in principe ook niet bedoeld. alhoewel ik er best tevreden over ben. weet niet wat je instellingen zijn maar misschien zou je nog ff wat kunnen instellen om het eventueel beter te maken.friander schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:28:
[...]
Ik luister stereo juist niet via de tannoy maar via 2 zuilen van Hepta. Ik vind het menu ook niet heel erg storend maar dat had toch wel wat mooier gekund.
Ook een minpuntje vind ik de afstandsbediening. De receiver reageert hier slecht op omdat ik niet recht ervoor zit. Ik heb gelukkig een logitec Harmony die wel erg goed is.
Verder ziet de receiver er ook goed uit. het display is ook prima overzichtelijk.
Nog even een vraagje: klopt het dat ik mijn SACD speler niet een multi chanel ingang kan toewijzen?
Verder is het wel zo dat de afstandbediening niet super reageert als je er niet helemaal voor staat majah dat is met veel apparaten wel het geval. als je idd investeerd in een logitech harmony dan heb je dat probleem niet.
op het laatste weet ik niet zeker maar ik denk dat hij alleen stereo 2.0 uitstuurt dan moet je er 5.0 van maken ofzo of bedoel je dat?
Dat zou ik juist irritant vindenfriander schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:32:
[...]
Heel veel waarde hecht ik er niet aan. Maar het ziet er gewoon een beetje goedkoop uit. Als mijn vriend zijn Ipod via de HK afspeelt dat komt er keurig een menu in beeld op zijn TV met titel, speelduur etc. En ook in een mooie grafische lay out. Bij de Denon komt er niet eens iets in beeld als ik iets harder of zachter zet.
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Idem hier. Ik heb ook nog eens de tik dat het volume op een "rond" cijfer moet staan. Zo staat de tv altijd op volume 15 of 20, terwijl alles ertussen ook mogelijk is. Idem soms met de Denon: -40.0dB en -37.5dB zijn redelijk standaard, maar op -38.5dB zal de receiver nooit staanFikkieHo schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:27:
[...]Dat zou ik juist irritant vindenOnscreen schermpjes zijn uit den boze bij mij
Ik hoor namelijk vanzelf wel of het harder of zachter is/wordt.
hahaha grappig! Zo zie je maar, de ene vindt het niets en de ander wel. Ik moet hierdoor dus steeds opstaan tijdens de reclame (dan gaat het volume plotseling sterk omhoog) want ik zie vanuit mijn zit positie het display van de receiver niet. En dat geldt dus voor iedere bediening op afstand van de receiver.FeaR1986 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:35:
[...]
Idem hier. Ik heb ook nog eens de tik dat het volume op een "rond" cijfer moet staan. Zo staat de tv altijd op volume 15 of 20, terwijl alles ertussen ook mogelijk is. Idem soms met de Denon: -40.0dB en -37.5dB zijn redelijk standaard, maar op -38.5dB zal de receiver nooit staan
[ Voor 4% gewijzigd door friander op 04-03-2010 12:47 ]
Idem hier: Daarbij wil ik ook niet elke keer mijn TV aan moeten zetten als ik iets verander.FeaR1986 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:35:
[...]
Idem hier. Ik heb ook nog eens de tik dat het volume op een "rond" cijfer moet staan. Zo staat de tv altijd op volume 15 of 20, terwijl alles ertussen ook mogelijk is. Idem soms met de Denon: -40.0dB en -37.5dB zijn redelijk standaard, maar op -38.5dB zal de receiver nooit staan
Ik ben trouwens eindelijk bijna uit mijn queste: Het wordt een Denon 1910 of 2310 met de Teufel LT2. Zal mooi gaan staan bij mijn Phillips 40PLF8664 en BDP7500.
Around here, something radiates. (Counting Crows)
haha ik heb dat ook als ik denon aanzet dan heb ik hem ingesteld op -40db en dan doe ik hem met de afstandsbediening nog ff harder op -30 ofzo met muziek ma wel mpooi dat je precies kan instellen hoe hard je hem wilt hebben. wel vind ik het beetje irritant als je via de afstands bediening harder of zachter zet dan gaatie ineens veel sneller als je hem ff inhoud.
Dynamic Volume zit d'r ook op voor dit soort fratsen.friander schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:46:
[...]
hahaha grappig! Zo zie je maar, de ene vindt het niets en de ander wel. Ik moet hierdoor dus steeds opstaan tijdens de reclame (dan gaat het volume plotseling sterk omhoog) want ik zie vanuit mijn zit positie het display van de receiver niet. En dat geldt dus voor iedere bediening op afstand van de receiver.
Geen idee of het een beetje werkt
Ik heb momenteel 2 Monitor Audio R270HD speakers aangesloten op een Denon AVR-2310 receiver. Nu wil ik deze set uitbreiden met de R250HD center. Ondersteunt deze receiver 3.0 sound?
Ja.Marc84 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:36:
Ondersteunt deze receiver 3.0 sound?
Yeps draai hier ook 3.0 naar volle tevredenheidMarc84 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:36:
Ik heb momenteel 2 Monitor Audio R270HD speakers aangesloten op een Denon AVR-2310 receiver. Nu wil ik deze set uitbreiden met de R250HD center. Ondersteunt deze receiver 3.0 sound?
Nog even een vraag: kun je een losse stereo versterker aansluiten op de AVR1910 zodat je stereo (muziek) weergave via een losse stereo versterker laat lopen zonder een verandering in speakers aan te hoeven brengen?
waarom zou je dat willen?friander schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:45:
Nog even een vraag: kun je een losse stereo versterker aansluiten op de AVR1910 zodat je stereo (muziek) weergave via een losse stereo versterker laat lopen zonder een verandering in speakers aan te hoeven brengen?
volgens mij (weet ik niet zeker) kun je een 5.1 en 2.0 set tegelijk aan de 1910 koppelen, misschien kan iemand dat hier bevestigen
Omdat gewone stereo versterkers beter zijn in het weergeven van stereo geluid dan receivers.HenkS schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:08:
[...]
waarom zou je dat willen?
volgens mij (weet ik niet zeker) kun je een 5.1 en 2.0 set tegelijk aan de 1910 koppelen, misschien kan iemand dat hier bevestigen
beste mensen,
Ik hier welleens hier gelezen dat de denon een soort beveiliging erop heeft zitten.
dan nu was ik op een normale stand db-35 ofzo muziek aan het luisteren en ineen kwam er een harde plop en ging de denon uit en begon het lampje te knipperen en daarna deed ik hem weer aan en niks aan de hand starte hij weer opnieuw op. ik was even bang dat ie kapot iemand een idee hoe dit is kunnen gebeuren.
Ik hier welleens hier gelezen dat de denon een soort beveiliging erop heeft zitten.
dan nu was ik op een normale stand db-35 ofzo muziek aan het luisteren en ineen kwam er een harde plop en ging de denon uit en begon het lampje te knipperen en daarna deed ik hem weer aan en niks aan de hand starte hij weer opnieuw op. ik was even bang dat ie kapot iemand een idee hoe dit is kunnen gebeuren.
Zitten er op die stereoversterker ook uitgangen (op de speakerterminals na) of alleen ingangen? Want anders zou je de pre-outs van de stereoversterker kunnen verbinden met de "Ext In" van de AVR-1910. Stereoversterker stuurt dan het signaal naar de Denon. Maar terwijl ik dit typ ga ik me toch afvragen of je dan niet alsnog de componenten van de Denon AVR-1910 gebruikt in plaats die van de stereoversterker.friander schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:45:
Met hoeveel seconden tussenpozen knipperde het rode lampje? Want als het tussenpozen zijn van 2 seconden dan is het een overhittingsprobleem en schiet de receiver daarom in beveiliging. Als het tussenpozen van 0,5 seconde zijn dan is er een probleem met de speaker. Bijvoorbeeld speakerdraden die elkaar raken of speakers gebruikt die niet de goede impedantie hebben.Anoniem: 318162 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:53:
maar is dat ook zo? Want als je een goedkope stereo versterker hebt, geeft dat niet per definitie beter geluid dan de receiver..friander schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:17:
[...]
Omdat gewone stereo versterkers beter zijn in het weergeven van stereo geluid dan receivers.
Nou lekker is dat. Dit weekend de tijd genomen om mijn nieuwe AVR-1910 aan te sluiten om er vervolgens via Google achter te komen dat in enkele Denon modellen (o.a. de 1910 en 2310) een bug/defect zit. Deze bug doet zich voor als de Denon wordt aangesloten op een Humax digitale TV decoder en laat ik nou net in het bezit zijn van een Humax iHDR-5050c decoder.
Het probleem doet zich voor als de Humax alleen wordt aangesloten via HDMI, bij het zappen tussen SD zenders valt dan het geluid na 1x zappen weg. Het geluid is vervolgens alleen weer terug te krijgen door iets (maakt niet uit wat) aan de audio instellingen te wijzigen of terug te zappen naar een HD zender zodat er automatisch een ander surround sound settings wordt gekozen. Volgens enkele bronnen op internet schijnt de bug bekend te zijn bij Denon en zijn ze met Humax in overleg om tot een oplossing te komen. De 1910 heeft echter geen mogelijkheid tot het updaten van de firmware dus dit zal voor mij waarschijnlijk weinig soelaas bieden.
Een work-around is om naast het aansluiten van de HDMI kabel ook een optische kabel aan te sluiten en deze toe te wijzen aan het inputkanaal van je Humax decoder en vervolgens het audio signaal van auto naar digitaal te wijzigen. Nadeel hiervan is volgens mij dat je geen gebruik meer kan maken van de auto-lipsync feature van HDMI1.3a.
Verder ben ik erg blij met de Denon maar dit is toch wel een flinke domper.
Het probleem doet zich voor als de Humax alleen wordt aangesloten via HDMI, bij het zappen tussen SD zenders valt dan het geluid na 1x zappen weg. Het geluid is vervolgens alleen weer terug te krijgen door iets (maakt niet uit wat) aan de audio instellingen te wijzigen of terug te zappen naar een HD zender zodat er automatisch een ander surround sound settings wordt gekozen. Volgens enkele bronnen op internet schijnt de bug bekend te zijn bij Denon en zijn ze met Humax in overleg om tot een oplossing te komen. De 1910 heeft echter geen mogelijkheid tot het updaten van de firmware dus dit zal voor mij waarschijnlijk weinig soelaas bieden.
Een work-around is om naast het aansluiten van de HDMI kabel ook een optische kabel aan te sluiten en deze toe te wijzen aan het inputkanaal van je Humax decoder en vervolgens het audio signaal van auto naar digitaal te wijzigen. Nadeel hiervan is volgens mij dat je geen gebruik meer kan maken van de auto-lipsync feature van HDMI1.3a.
Verder ben ik erg blij met de Denon maar dit is toch wel een flinke domper.
Binnenkort wordt mijn 1910 afgeleverd, maar ik zit nog met een vraag waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:
Ik ben in het bezit van een Philips 9704 televisie en een PS3 Slim, welke ik via HDMI-CEC met de afstandsbediening van mijn TV kan bedienen. Werkt heerlijk, zeker voor Blurays, maar blijft dat eigenlijk wel werken wanneer ik de PS3 via de receiver aansluit?
Mocht het niet werken kan ik de PS3 altijd rechtstreeks op de TV aansluiten en de audio optisch naar de 1910 sturen, maar betekent toch weer een extra kabel.
Ik ben in het bezit van een Philips 9704 televisie en een PS3 Slim, welke ik via HDMI-CEC met de afstandsbediening van mijn TV kan bedienen. Werkt heerlijk, zeker voor Blurays, maar blijft dat eigenlijk wel werken wanneer ik de PS3 via de receiver aansluit?
Mocht het niet werken kan ik de PS3 altijd rechtstreeks op de TV aansluiten en de audio optisch naar de 1910 sturen, maar betekent toch weer een extra kabel.
Als het goed is werkt HDMI CEC ook nog gewoon "door" de receiver heen. Wellicht wel een optie in de AVR instellen om het aan te geven dat het aan moet, maar het zal wel werken.DarkFlow schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:09:
En om de PS3 Slim dan met een optische kabel te verbinden om HDMI-CEC te houden is niet echt handig. Je levert dan best veel in. Als je de PS3 namelijk audio via HDMI laat versturen kan je gewoon Dolby TrueHD en DTS HD versturen. De PS3 Slim kan dat zelfs in bitstream zodat de Denon het kan decoderen. Met optische aansluiting heb je alleen DTS en Dolby Digital. Dat zou wel jammer zijn...
Het ligt meer voor de hand dat hij het andersom wil: pre-outs van de AVR aansluiten op die stereo(eind)versterker. Dan heb je er iets aan.FeaR1986 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:18:
[...]
Zitten er op die stereoversterker ook uitgangen (op de speakerterminals na) of alleen ingangen? Want anders zou je de pre-outs van de stereoversterker kunnen verbinden met de "Ext In" van de AVR-1910. Stereoversterker stuurt dan het signaal naar de Denon. Maar terwijl ik dit typ ga ik me toch afvragen of je dan niet alsnog de componenten van de Denon AVR-1910 gebruikt in plaats die van de stereoversterker.
Alleen heeft de AVR-1910 geen pre-outs...
Is dat zo? Ik dacht dat het bronapparaat helemaal niet hoefde mee te werken aan die auto-lipsync functie. 't is toch alleen de TV die z'n vertraging doorgeeft en de versterker die het geluid vervolgens vertraagt?jghaanstra schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:30:
Auto-lipsync werkt hier ook als ik naar een DVD-tje zit te kijken, terwijl mijn DVD-speler niet eens HDMI heeft. Die zit met component + spdif aangesloten op mijn AVR-2310.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Had nog niet in de gaten dat DTS en DTS-HD anders behandeld werden wat betreft HDMI vs optisch. Ik geef iets teveel uit aan receiver + speakers om op dat soort dingen in te gaan leveren. Dat gaat dus sowieso HDMI worden en dan maar hopen dat HDMI-CEC blijft werken. Mocht het niet blijken te werken is dat jammer, maar dat overleven we ook wel weer.
Geluidskwaliteit is voor mij belangrijker dan bedieningsgemak.
Ik laat het nog wel weten als ik het eenmaal uit heb kunnen proberen.
Geluidskwaliteit is voor mij belangrijker dan bedieningsgemak.
Ik laat het nog wel weten als ik het eenmaal uit heb kunnen proberen.
Kan iemand mij uitleggen waarom het zo is dat er 4x hdmi in op de receiver zit en als je die inderdaad zo hebt ingedeeld zoals ze standaard bedoeld zijn en je lekker op de bank zit en de bron wilt kiezen je maar 3 van de 4 kunt kiezen via de afstandsbediening? HDMI DVR is weggelaten op de AB, quick select heeft maar 1,2,3, keuzes. Bizar niet? AVR1910
De 1,2,3 quick selects zijn programmeerbaar. Stel je receiver in zoals je wilt, druk lang op een van de 3 knoppen en precies die mode (ingang, volume, surroundmode) terug komt.
Je kunt hdmi ingangen toekennen aan wat je maar wilt. hdmi1 = dvd, of hdmi4 = dvd. Verder heb je nog een source select op de ab zitten. Deze werkt imho niet heel erg fijn. De bronnen staan in 2 kolommen (te zien op het osd). Met alleen 'naar beneden' kom je niet overal langs. Je zult ook een keer naar links of recht moeten drukken.
disclaimer: Ik heb niet alle 4 de hdmi's gebruikt wellicht is het wel een serieus probleem.
Je kunt hdmi ingangen toekennen aan wat je maar wilt. hdmi1 = dvd, of hdmi4 = dvd. Verder heb je nog een source select op de ab zitten. Deze werkt imho niet heel erg fijn. De bronnen staan in 2 kolommen (te zien op het osd). Met alleen 'naar beneden' kom je niet overal langs. Je zult ook een keer naar links of recht moeten drukken.
disclaimer: Ik heb niet alle 4 de hdmi's gebruikt wellicht is het wel een serieus probleem.
Als de afstandsbediening van de 1910 hetzelfde is als die van de 2310 heb je op de achterkant ook nog eens een knopje voor iedere ingang.
Van het weekend ben ik verblijd met de levering van een denon 1910 + 2 x 716W Focals. Helaas staat mijn Focal cc700 nog in België maar als het een beetje mee zit, heb ik hem deze week in huis.
Na het installeren van het spul begon het instellen van de 1910. Nou ben ik best wel technisch aangelegd, maar wat is de Denon manual hondsberoerd om te lezen. Er zit nou niet echt een logica in en helaas is de nederlandse vertaling nogal warrig. Gelukkig zijn er sites waar het e.e.a. staat in normaal engels. Desondanks duurde het vrij lang voordat alles een beetje 'normaal' stond ingesteld.
Uiteindelijk heb ik van alle inputs 4 op "ON" gezet en deze hernoemd naar mijn apparatuur (Eminent 7080, UPC box, Radioruner, Panasonic 46G10).
De UPC box gaat alleen met SCART (video) naar mijn tv (box heeft geen component over scart), audio gaat via de digicoax naar de 1910.
De Eminent mediaspeler gaat met de HDMI naar de 1910, audio mbv de toslink. Zit alleen nog te vogelen met de audiosettings omdat ik er momenteel alleen AC3 spul heb (dolby digital). De enige DTS-HD track die ik momenteel heb is een Blu-Ray van Wall-E, maar omdat deze hapert en stottert kan ik dat niet normaal testen (ligt aan netwerk streaming)
Verder moet ik nog aan de gang met de audyssey tool. Zal nog lastig worden omdat onze kat dat ding ziet als een speeltje
Ik had de sensor even neergezet en na 5 seconden was hij al aan de wandel met de sensor.
De Focal speakers icm de 1910; ik denk dat ik hier een goede combinatie mee heb gemaakt. Het geluid klinkt erg helder maar dan wel met voldoende laag wat ik duidelijk begon te missen bij de KEFs na een herhaalde luistersessie. Ondanks het gemis van een center (die later deze week komt) zijn de stemmen goed te volgen in een 2.0 setup. Ik verwacht dat het met de center wat beter verdeeld zal worden. Van mijn oude home theater set heb ik de front speakers nog staan. Wellicht dat ik deze ga gebruiken als rear speakers (beter iets dan niets).
Trouwens, mijn vriendin was erg content met de looks v/d focals...
Na het installeren van het spul begon het instellen van de 1910. Nou ben ik best wel technisch aangelegd, maar wat is de Denon manual hondsberoerd om te lezen. Er zit nou niet echt een logica in en helaas is de nederlandse vertaling nogal warrig. Gelukkig zijn er sites waar het e.e.a. staat in normaal engels. Desondanks duurde het vrij lang voordat alles een beetje 'normaal' stond ingesteld.
Uiteindelijk heb ik van alle inputs 4 op "ON" gezet en deze hernoemd naar mijn apparatuur (Eminent 7080, UPC box, Radioruner, Panasonic 46G10).
De UPC box gaat alleen met SCART (video) naar mijn tv (box heeft geen component over scart), audio gaat via de digicoax naar de 1910.
De Eminent mediaspeler gaat met de HDMI naar de 1910, audio mbv de toslink. Zit alleen nog te vogelen met de audiosettings omdat ik er momenteel alleen AC3 spul heb (dolby digital). De enige DTS-HD track die ik momenteel heb is een Blu-Ray van Wall-E, maar omdat deze hapert en stottert kan ik dat niet normaal testen (ligt aan netwerk streaming)
Verder moet ik nog aan de gang met de audyssey tool. Zal nog lastig worden omdat onze kat dat ding ziet als een speeltje
De Focal speakers icm de 1910; ik denk dat ik hier een goede combinatie mee heb gemaakt. Het geluid klinkt erg helder maar dan wel met voldoende laag wat ik duidelijk begon te missen bij de KEFs na een herhaalde luistersessie. Ondanks het gemis van een center (die later deze week komt) zijn de stemmen goed te volgen in een 2.0 setup. Ik verwacht dat het met de center wat beter verdeeld zal worden. Van mijn oude home theater set heb ik de front speakers nog staan. Wellicht dat ik deze ga gebruiken als rear speakers (beter iets dan niets).
Trouwens, mijn vriendin was erg content met de looks v/d focals...

Effe update...
Ben vrijdag de Denon AVR-3310 + Kef KHT3005SE gaan halen bij abetterprice.
En heb inderdaad een veel better price gekregen
Winkelprijs van de Kef KHT3005SE in Belgie is +- 1700 euro.
Bij abetterprice ben ik die voor 1200 euro gaan afhalen (scheelt me direct 500 euro
De Denon Receiver stond er ook merkelijk goedkoper.
Winkelprijs van 1350 euro in Belgie
Bij abetterprice gekocht aan 1150 euro (terug 200 euro winst).
Via rembours verzenden naar Belgie (vanuit Nederland) gaat niet. Via de post (TNT post) verzenden is mogelijk. Maar heel duur (3 * 30 euro). Plus je weet niet wat ze met je pakketten allemaal doen.
Als ik het kwam afhalen (kostte me uiteindelijk maar 25 euro aan Diesel heen en terug) en kreeg ik een subwoofer kabel twv 100 euro kadoo (2 m lengte). Ik heb 33 euro bijgelegd en een high end kabel van 5 m gekregen. Prima deal dus.
De service bij abetterprice is dan ook tip top ok
Vrijdagavond het eventjes snel allemaal aangesloten. Werkt prima. Heel mooi geluid. Maar nu moet ik (van het weekend) nog alle kabels goed aansluiten (+ in kabelgootjes wegwerken). Als ik gedaan heb, post ik misschien eens een foto van de tv kamer (in het andere tweaker topic)
Zal nu ook nog wat zoeken worden om alles via de HTPC goed doorgestuurd te krijgen...
Enfin, ik weet wat doen
Ben vrijdag de Denon AVR-3310 + Kef KHT3005SE gaan halen bij abetterprice.
En heb inderdaad een veel better price gekregen
Winkelprijs van de Kef KHT3005SE in Belgie is +- 1700 euro.
Bij abetterprice ben ik die voor 1200 euro gaan afhalen (scheelt me direct 500 euro
De Denon Receiver stond er ook merkelijk goedkoper.
Winkelprijs van 1350 euro in Belgie
Bij abetterprice gekocht aan 1150 euro (terug 200 euro winst).
Via rembours verzenden naar Belgie (vanuit Nederland) gaat niet. Via de post (TNT post) verzenden is mogelijk. Maar heel duur (3 * 30 euro). Plus je weet niet wat ze met je pakketten allemaal doen.
Als ik het kwam afhalen (kostte me uiteindelijk maar 25 euro aan Diesel heen en terug) en kreeg ik een subwoofer kabel twv 100 euro kadoo (2 m lengte). Ik heb 33 euro bijgelegd en een high end kabel van 5 m gekregen. Prima deal dus.
De service bij abetterprice is dan ook tip top ok
Vrijdagavond het eventjes snel allemaal aangesloten. Werkt prima. Heel mooi geluid. Maar nu moet ik (van het weekend) nog alle kabels goed aansluiten (+ in kabelgootjes wegwerken). Als ik gedaan heb, post ik misschien eens een foto van de tv kamer (in het andere tweaker topic)
Zal nu ook nog wat zoeken worden om alles via de HTPC goed doorgestuurd te krijgen...
Enfin, ik weet wat doen
Daarmee zou ik sowieso even wachten tot je al je speakers hebt.deadsy33 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:36:
Verder moet ik nog aan de gang met de audyssey tool. Zal nog lastig worden omdat onze kat dat ding ziet als een speeltjeIk had de sensor even neergezet en na 5 seconden was hij al aan de wandel met de sensor.
Anoniem: 156051
Helemaal mee eens! Ik ben er al 6 jaar vaste klant, mijn eerste bestelling zou ik toen ophalen. Echter was er iets mis gegaan met de levering, binnen 2 dagen werd mijn bestelling kosteloos bezorgd. Tevens kreeg ik nog een leuke korting.
Ze hebben ook een goede en betaalbare technische dienst. dat heb ik afgelopen jaar ondervonden.
Ik was mijn AVR 2808 4 weken kwijt voor reparatie, voeding defect.
Goed gerepareerd, tevens nieuwe software geinstalleerd en weer garantie op de reparatie. voor nog geen €115,-.
Yupz,
Ik heb zonet een goede shop review voor abetterprice achtergelaten op tweakers.
Zoals jullie nederlanders dat netjes doen (in Belgie heeft men die gewoonte niet)
Maar dezen Belg doet aan shop en product reviews met jullie mee
P.S. De komende dagen ga ik me wat verder op die Denon configuraties (en HTPC aansluitingen verdiepen).
Misschien horen jullie (in dit topic) nog van me...
Ik heb zonet een goede shop review voor abetterprice achtergelaten op tweakers.
Zoals jullie nederlanders dat netjes doen (in Belgie heeft men die gewoonte niet)
Maar dezen Belg doet aan shop en product reviews met jullie mee
P.S. De komende dagen ga ik me wat verder op die Denon configuraties (en HTPC aansluitingen verdiepen).
Misschien horen jullie (in dit topic) nog van me...
[ Voor 7% gewijzigd door Gent32m op 09-03-2010 16:36 ]
Ik heb hier een relatief oude AVR1804 staan. Weet iemand of het bij dit model mogelijk is om een algemene delay tijd in te stellen. Heb sinds kort een Sony 46x4500 als tv en nu heb ik dat het geluid voor loopt op het beeld. Heb alle settings in de tv al geprobeerd maar het blijft net niet helemaal lekker lopen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb van Schluderbacher een nieuwe 1910 ontvangen. Deze is wel goed. Geen rare fratsen tot nu toe.
Gebruiken jullie MultieQ Audessey, Dynamic EQ en Dynamic Volume?
Dynamic Volume lijkt me erg slecht voor de dynamiek, maar de overige 2?
Ik ben na de auto Audessey setup nog wat aan het fine-tunen. Alle speakers behalve de center worden bijvoorbeeld op large gezet. De Center crossover zet ie op 60 Hz. Als ik alle speakers op small zet, vind ik de bas wel weer erg goed vertegenwoordigd. Spraak uit de sub lijkt me een beetje overbodig zwaar. Ach het houd je van de straat.
Ik ben na de auto Audessey setup nog wat aan het fine-tunen. Alle speakers behalve de center worden bijvoorbeeld op large gezet. De Center crossover zet ie op 60 Hz. Als ik alle speakers op small zet, vind ik de bas wel weer erg goed vertegenwoordigd. Spraak uit de sub lijkt me een beetje overbodig zwaar. Ach het houd je van de straat.
Jep, ik gebruik eigenlijk voor alles de Audessey Flat.Wreckerrm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:07:
Gebruiken jullie MultieQ Audessey
Bij films, afhankelijk van mijn stemming, wel (ook ik ben nog volop aan het spelen met alle knopjesDynamic EQ
Die staat hier altijd uit.en Dynamic Volume?
Iemand ervaring met een Denon reciever (in mijn geval een 1908) icm met een Wharfedale Diamond 10 set (10.3, 10.1 en 10 CS)? Hoe klinkt dat? Ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren, maar heb die mogelijkheid op het moment even niet en wil graag wat ervaring van anderen horen.
Ik weet dat de Denon veel gecombineerd worden met KEF's omdat die het warme van de Denon compenseren door wat scheller te zijn, maar over een combinatie met Wharfedale lees ik niet zoveel.
Ik weet dat de Denon veel gecombineerd worden met KEF's omdat die het warme van de Denon compenseren door wat scheller te zijn, maar over een combinatie met Wharfedale lees ik niet zoveel.
even ter hulpWreckerrm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:07:
Ik heb van Schluderbacher een nieuwe 1910 ontvangen. Deze is wel goed. Geen rare fratsen tot nu toe.![]()
Dat had ik inmiddels begrepen, maar bedankt voor de hulp. Ik heb de audessey setup opnieuw uitgevoerd. Meerdere malen waarbij ik het volume van mijn sub steeds aangepast heb. Nu staat ie op +1.0 db. Dit was op halve volume -12 db. Dus de maximale demping. Tevens de center wat harder gezet ivm verstaanbaarheid van de spraak. Crossover op 80 Hz.HenkS schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:41:
[...]
even ter hulp: indien je een subwoofer hebt aangesloten, moet je alle boxen altijd op small zetten, ook al zijn ze 2 meter groot
. anders gaat ie de lage tonen over de boxen versturen en gebruikt hij de sub niet goed.
Met audessey aan vind ik dat het hoog wat scherp wordt. Met Dynamic EQ wordt het geluid heel erg vol. Tevens vind ik er dan veel te veel laag in zitten. Zowel uit de spreakers als uit de sub. De sub is eenvoudig aan te passen, maar de rest niet.
Vandaar dat ik benieuwd ben hoe andere met MulteQ en Dynamic EQ omgaan.
Mijn speakers (5.1) van Acoustic Research:
front - AR Status S40
Center - AR Status SC1
Surround - AR Status S20
Sub - AR Status SUB 25A
Tevens wil ik nog wel opmerken dat het scalen en de i/p conversie erg goed gedaan wordt door de Denon AVR-1910. Ik keek al SD (Digitale decoder zonder HDMI) via de DVD-recorder omdat deze ook kan upscalen en via HDMI met de P42G10 tv verbonden is. Dit was scherper dan met scart op de TV. Nu kijk ik via de DVD-recorder -> 1910 -> TV. Dit beeld is veel beter. Rustiger, minder ruis en scherper.
Ligt het aan mij, of worden de pics uit het OT niet meer gehost? Wil graag de 2310 /2809 / 3808 vergelijken, en daar waren die vergelijkings grafieken toch wel erg makkelijk voor...
tnx for the headsup, ik ben van host veranderd, dus ff de linkjes updaten.. Geef me een paar momentjes 
EDIT: done.. blijkbaar maken hoofdletters in urls nu wel uit =\
[ Voor 24% gewijzigd door FikkieHo op 10-03-2010 20:51 ]
Weet niet hoe vast jouw host is, maar mocht het ooit een probleem worden. Heb hier nog genoeg ruimte in het fotoalbum en anders zou de crew-ftp ook wel mogen. Het is tenslotte voor een topic op GoTFikkieHo schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:44:
tnx for the headsup, ik ben van host veranderd, dus ff de linkjes updaten.. Geef me een paar momentjes
Maar neem aan dat het wel goed komt aangezien het jouw domein is...
Ik gebruik stereo (multeq, flat, dynamic eq) of pure direct. Als er te veel laag in zit, kun je het reference level omhoog brengen. Ik heb hem op 5db staan, dat is prettiger met muziek. Mannenstemmen (talk shows) zijn dan natuurlijker, minder zwaar.Wreckerrm schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:59:
Met audessey aan vind ik dat het hoog wat scherp wordt. Met Dynamic EQ wordt het geluid heel erg vol. Tevens vind ik er dan veel te veel laag in zitten. Zowel uit de spreakers als uit de sub. De sub is eenvoudig aan te passen, maar de rest niet.
Vandaar dat ik benieuwd ben hoe andere met MulteQ en Dynamic EQ omgaan.
Voor muziek ben ik er nog niet uit of ik pure direct of stereo wil gebruiken. Op stereo is het geluidsbeeld breder en 'meer los van de speakers', hoge tonen zijn gedetailleerder. Maar pure direct vind ik natuurlijker klinken.
DynEq vind ik geweldig. Als je 's avonds laat een film zit te kijken (transformers oid
Ik denk dat ik sowieso de multeq setup weer eens ga doen. Na een paar maandjes spelen, zullen mijn focals 716's wel eens aan de kamer en het klimaat gewend zijn
Een dingetje waar ik zelf best laat achter kwam is dat het opties in het instellingenmenu afhankelijk zijn van de actuele mode van de versterker. Dus je kunt de equalizer alleen handmatig instellen als je multeq, custom hebt geselecteerd. Beetje jammer is wel dat die custom mode niet samenwerkt met dyneq.
Anoniem: 77001
Draai alleen nog maar met alle toeters en bellen uit. Dus geen Audyssey, Dyn EQ en Dyn volume. Het geluid wordt daar enorm door vervormd. Er is daar ook veel kritiek op op anders forums (avsforum etc).
Als ik iets meer power wil zet ik de 2310 gewoon harder (briljant!) of stel mijn sub handmatig wat hoger.
Met een goede set speakers is al dat gedoe niet nodig. Het geluid is dan natuurlijker en prrettiger.
Als ik iets meer power wil zet ik de 2310 gewoon harder (briljant!) of stel mijn sub handmatig wat hoger.
Met een goede set speakers is al dat gedoe niet nodig. Het geluid is dan natuurlijker en prrettiger.
Dat trucje met het reference level kende ik niet. Maar eens proberen.Sjaaky schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:12:
[...]
Als er te veel laag in zit, kun je het reference level omhoog brengen. Ik heb hem op 5db staan, dat is prettiger met muziek.
Alles uit zal ik ook eens proberen.
Zelfde hierAnoniem: 77001 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:58:
Draai alleen nog maar met alle toeters en bellen uit. Dus geen Audyssey, Dyn EQ en Dyn volume. Het geluid wordt daar enorm door vervormd. Er is daar ook veel kritiek op op anders forums (avsforum etc).
Eerst wel Audyssey laten runnen om te zien wat de resultaten waren, maar was er niet echt kapot van. Heb de receiver daarna een reset gegeven en alles wat me beviel heb ik handmatig ingesteld van wat Audyssey had berekend. Maar de rest staat gewoon uit hier...
Anoniem: 77001
Gelukkig, een mede-stander 
Als je wilt horen hoe Audyssey de kwaliteit van je geluid verklooit, moet je eens een rustig stukje muziek opzetten met duidelijke vocalen (ik raad Diana Krall van harte aan). Eerst een keer met Audyssey ec, en daarna een keertje zonder.
Je hoort dan duidelijk dat s-en gaan ssslissen en bij iets dynamische stukken krijg je iets wat ik niet beter kan omschrijven dan het goed Engelse woord "distortion".
Uiteraard zal je dit minder duidelijk horen bij Transformers 2, maar toch vind ik dat je het geraffineerde karakter van je Denon gewoon geen eer aan doet door een soort ver-edelde Loudness de boel in de soep te laten draaien.
Beste methode is inderdaad (heb ik ook gedaan), een keertje via auto-Audyssey alles laten inregelen, beetje bekend worden met je Denon en het dan zelf doen.
Als je wilt horen hoe Audyssey de kwaliteit van je geluid verklooit, moet je eens een rustig stukje muziek opzetten met duidelijke vocalen (ik raad Diana Krall van harte aan). Eerst een keer met Audyssey ec, en daarna een keertje zonder.
Je hoort dan duidelijk dat s-en gaan ssslissen en bij iets dynamische stukken krijg je iets wat ik niet beter kan omschrijven dan het goed Engelse woord "distortion".
Uiteraard zal je dit minder duidelijk horen bij Transformers 2, maar toch vind ik dat je het geraffineerde karakter van je Denon gewoon geen eer aan doet door een soort ver-edelde Loudness de boel in de soep te laten draaien.
Beste methode is inderdaad (heb ik ook gedaan), een keertje via auto-Audyssey alles laten inregelen, beetje bekend worden met je Denon en het dan zelf doen.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 77001 op 12-03-2010 14:51 . Reden: spelling, as usual ]
Ik heb m'n sony 40w5500 via een optische kabel hangen aan de denon 1910. Als ik tv kijk, via ziggo met een ci+ kaart, krijg ik van de zenders ned 1, ned 2 en ned 3 5.1 geluid door. Soms valt dit geluid heel even weg voor 1 a 2 sec. Dan kijk ik dus een uur naar de tv, en dan heb ik heel even geen geluid. Ik ben het nog niet tegengekomen bij de andere zenders, maar het zou natuurlijk kunnen dat het daar ook bij voor komt. Is dit een bekend probleem?
Bedankt voor jullie input.Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:
Dat is toch hetzelfde als Multeq Audyssey uitzetten na de auto-setup of niet soms.
Zouden jullie de Panasonic BD85 blu-ray speler analoog of digitaal aansluiten op de Denon 2310?
Als ik mijn Eminent 7080 aansluit via hdmi en ik heb een BR iso waar een DTS-HD MA soundtrack op zit, dan zou ik toch dat blauwe TrueHD lampje moeten zien? De 7080 zou geschikt moeten zijn voor DTS-HD, maar ik twijfel even vanwege de MA toevoeging (hogere sample frequentie)
Eminent audio staat op HDMI auto bitstream (raw) , de denon 1910 op Direct. Ik krijg wel een DTS logo...maar dus geen HD MA
Of mis ik iets?
Eminent audio staat op HDMI auto bitstream (raw) , de denon 1910 op Direct. Ik krijg wel een DTS logo...maar dus geen HD MA
Of mis ik iets?
Digitaal. In een receiver als de AVR-2310 zitten naar mijn weten toch wel betere DAC's dan in de Pansaonic Blu-ray speler. Plus dat je dan maar een enkele kabel nodig hebt en geen zes (5.1 set-up) of acht (7.1 set-up). Plus dat je met digitaal ook dat leuke HD AUdio-lampje hebtMarc84 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:12:
Zouden jullie de Panasonic BD85 blu-ray speler analoog of digitaal aansluiten op de Denon 2310?
Dat slissen is me ook opgevallen. Ook als ik audyssey te hard zet vind ik het met muziek niet prettig meer. Ik dacht dat een nieuwe auto-setup dat wel zou verbeteren, omdat de boxen meer ingespeeld zijn. Is het inspelen eigenlijk meer van belang voor de woofers of voor de tweeters?Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:50:
Doet audyssey meer dan equalizen en afstand van boxen tot luisterpunt compenseren dan? Of veroorzaakt het equalizen de vervorming/distortion?
Overigens heb ik geen subwoofer, dus zal voor de lfe toch de lage tonen moeten boosten.Het -3db punt zit op 50Hz (specs) bij mijn boxen. Gelukkig worden de frequenties daaronder nog wel weergegeven (empirisch). Een subwoofer staat op boodschappenlijstje onderaan.
Ik zal eens gaan kijken naar handmatige correcties. Tot nu toe ben ik alleen een handmatige equalizer onder audyssey, custom tegengekomen. Of zit dat in meer modes?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.
Opmerkingen als "Ik heb mijn Denon AVR-XXXX besteld" of "Mijn AVR-XXXX is binnen" mag je achterwege laten. Dit voegt namelijk niets toe aan het topic.