Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Komt het bij jullie ook voor dat Chrome een tijdje nodig heeft voordat hij de startpagina opent ?

Mijn Startpagina is de "Nieuw Tabblad" pagina en het duurt gemiddeld zo'n 20 sec voordat deze opdaagt, in de tussentijd heb ik gewoon een wit scherm en kan ik noch met de "Open de startpagina"-knop, noch door hem her op te starten de startpagina direct laden.

Wanneer hij dit één keer heeft gedaan nadat ik mijn pc heb opgestart verloopt alles perfect :(

( Komt dit misschien doordat ik een plug-in/extensie heb gedownload ? Het probleem begon zich voor te doen nadat ik XfireXO D1 Community Toolbar installeerde :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sindskort dat Chrome nog wel m'n gebruikersnaam en wachtwoord onthoudt/invult maar niet automatisch inlogt, ik moet dus elke keer dat ik Chrome opnieuw opstart overal opnieuw op inloggen drukken en ik word er langzamerhand moe van.

Pas windows opnieuw geinstalleerd, het werkte een week goed en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Geen oplossingen voor je probleem, maar wel een handige tool voor wachtwoordbeheer:

https://lastpass.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Nu werkt alles weer zoals vanouds.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
JimDB schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:36:
Komt het bij jullie ook voor dat Chrome een tijdje nodig heeft voordat hij de startpagina opent ?
Nee, misschien de toolbar eens verwijderen en opnieuw testen of anders even opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Op mijn nieuwe laptop met Windows 8 heb ik last van het feit dat Chrome af en toe pagina's laadt zonder layout of plaatjes. Als ik dan vernieuw doet hij het weer prima. Ik dacht eerst dat het kwam door te veel dingen tegelijk op het netwerk (tijdens downloaden bijv.) maar ook als ik verder niks doe gebeurt het. Ik heb een screenshot toegevoegd van Twitter die soms zo laadt.

Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/24q8v2o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ja dat heb ik af en toe ook wel eens, maar de laatste tijd een stuk minder. Ik heb ook nooit kunnen achterhalen wat zoiets kan veroorzaken.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Wat geeft de console aan (f12 + tabje developer) en is de code verder wel normaal? Lijkt er namelijk op dat ie het geheel niet goed inlaad, maar dat kan mogelijk door een conflicterende plugin komen. Wat voor plugins draai je zoal?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
Ik draai AdBlock en Norton Identity Protection. Als bepaalde dingen niet laden geeft het Consolevenster

"Failed to load resource " aan met daarachter de link naar welke resource niet geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Installeer die Norton troep eens. Ik wilde even kijken wat het precies is, toen ik 'Norton Identity Protection' Googlede was dit de tweede hit: https://community.norton....-pages-slowly/td-p/784012

Het is een of andere vage phishing-protector ofzo als ik het goed begrijp? Anyway, grote kans dat dit je in de weg zit. Hij zal de aparte domeinen die soms voor CSS files gebruikt worden wel als fake bestempelen ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door TheZeroorez op 28-01-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemm
Goede tip, bedankt! Heb hem nu uitstaan en ben benieuwd of het helpt. Aan de functies van die plug-in te zien hoef ik volgensmij niet bang te zijn voor de veiligheid van mijn laptop :P

EDIT: Ik heb die plugin uitgezet maar ik kreeg het net weer, dus het is nog niet opgelost :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Jochemm op 28-01-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oef... ik kan sinds gisteravond plots geen flash meer afspelen... Hij zegt "Couldn't load pluging". Ik heb bij about://plugins gekeken maar flash staat gewoon aan... Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Wouser schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:32:
Oef... ik kan sinds gisteravond plots geen flash meer afspelen... Hij zegt "Couldn't load pluging". Ik heb bij about://plugins gekeken maar flash staat gewoon aan... Meer mensen last van?
Misschien help dit wel:
One method suggested that worked for me might work for you.
1.) Hit the wrench in the corner of google chrome
2.) Select Tools > Task Manager
3.) Down the bottom there should be a plug-in: Shockwave Flash
4.) Select it and End Process, you'll get a message saying the plug in has crashed, this is normal
5.) Reload your video and hopefully it'll be fine, it worked for me.
Of eventueel eens reinstallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb weer eens last van een trage chrome :S

Vandaag heel de laptop opgeruimd en windows 7 64bit opnieuw erop gezet. Dus alles helemaal vers. Na installatie van chrome (Versie 24.0.1312.57 m) laad deze pagina's heel traag. Krijg dan vaak een wit scherm en een x aantal seconde (tientallen) verschijnt opeens de pagina. Dit is elke keer bij opstarten van chrome.

Heb dit vaker gehad met installen van chrome maar kan niet meer herinneren wat ik toen heb gedaan als oplossing :(

Meer mensen dit ooit gehad en een idee wat de oplossing is voor het laad probleem?

edit: Is echt een chrome probleem, in firefox laad/start alles wel snel

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus07 op 03-02-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb paar problemen met Chrome:

1) Telkens bij opnieuw opstarten van Chrome, zegt Chrome "Synchronisatiefout: opnieuw aanmelden". Ik meld me vervolgens aan, maar bij volgende keer opstarten krijg ik weer de foutmelding. Heb Chrome opnieuw geinstalleerd, maar dat helpt ook niks.

2) Mijn "Nieuw tabblad" bestond uit de apps en aantal snelkoppelingen naar website die ik vaak gebruik. Sinds vanochtend staat erboven opeens de zoekmachine google. Ik kan ook geen snelkoppelingen op nieuw tabblad zetten (normaal was het erheen slepen en werd het een icoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
krijg in ene allerlei malware...sjonge jonge ik had toch echt verwacht dat met chrome alles perfect and gelikt zou verlopen vanwege het feit dat eht van google is, maar nee dat valt toch vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
pietervsa schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:14:
krijg in ene allerlei malware...sjonge jonge ik had toch echt verwacht dat met chrome alles perfect and gelikt zou verlopen vanwege het feit dat eht van google is, maar nee dat valt toch vies tegen.
ligt misschien aan de gebruiker :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb een dual monitor set-up hier staan en bij elke boot opent hij automatisch Chrome met 2 tabs. Nu wil ik eigen tab 1 op scherm 1 zien en tab 2 op scherm 2. Automatisch. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

pietervsa schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:14:
Volgens mij claimt Google ook nergens dat Chrome je zou beschermen tegen malware?

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb sinds kort dat de website www.marktplaats.nl constant vastloopt. Volgensmij ligt het aan de browser want in IE en opera is er niks aan de hand.
Het is allen bij die site, hij zit dan gewoon vast kan op geen links meer klikken en kan zelfs niet de browser en tabblad afsluiten met het kruisje.
Het vreemde is dat andere sites wel gewoon door blijven werken.

• Sefyu
  • Niet online
Check eens of er niet iets is dat Silverlight gebruikt. Dat zorgt bij mij weleens voor problemen.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Sefyu schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:16:
Check eens of er niet iets is dat Silverlight gebruikt. Dat zorgt bij mij weleens voor problemen.
Hoe kom ik daar achter?
Ik heb nu 2 sites open, dit forum en marktplaats en weer loopt marktplaats vast.

Ik zie dat ik de laatste versie van Silverlight heb geïnstalleerd.

• Sefyu
  • Niet online
Menu -> Extra -> Taakbeheer

Bij extensies/plugins onderaan staat ergens Silverlight (waarschijnlijk). Klik daarop en klik vervolgens op "Proces beëindigen".

Als Silverlight niet draait, check dan of er misschien een ander proces van Chrome is dat veel geheugen/cpu slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds maandag krijg ik meestal (niet altijd) een fout als ik iets wil zoeken vanuit de adresbalk:
Deze webpagina is niet beschikbaar
De webpagina op https://www.google.be/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8 is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Fout 103 (net::ERR_CONNECTION_ABORTED): Onbekende fout
Ook Google zelf wil dan niet meer laden.

Ik gebruik de laatste versie (25.0.1364.97 m) en de enige extensie is AdBlock 2.5.61

In Firefox werkt alles wel naar behoren. Thuis werkte Chrome wel goed vanochtend, maar daar heb ik het nog niet lang kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 06:49
ik kon het niet vinden in dit topic, dus vraag ik het maar even: weet iemand hoe je op een laptop met je touchpad traploos kan inzoomen in chorme? ik zoom nu in per 10% maar dat is erg onhandig omdat ik steeds denk hij doet het niet en dan schiet hij ineens door naar 30%. het voelt gewoon niet natuurlijk iemand een oplossing?

de laptop is 900x3c van samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:45
ik heb sinds vandaag ineens dat chrome in zijn geheel moeilijk traag is.. zonder duidelijke reden? voor de rest werkt IE wel prima..

voor de duidelijkheid: chroom lijkt gewoon constant te hangen ofzo, mouseovers doen er ook veel te lang over voordat ze reageren etc..

EDIT:

nvm, blijkbaar houd chrome er niet van als xbmc op een van m'n andere schermen de refreshrate naar 23hz gooit ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Squixx op 02-03-2013 18:42 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Na de update van vandaag laden de pagina's niet meer goed in, foto's worden half geladen,
de tweakers.net site werkt helemaal niet meer in de nieuwe Chrome, IE heeft nergens last van !

Het gaat om deze versie:

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/1nAuKnJesK/c965ddba9aeab1d44c30c3111f264af7.JPG

*** edit ***

Cookies verwijderd en het probleem is opgelost ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 13-03-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Toch heb ik nog een probleem na de update,
zie buttons hier onder, dit is van: omroep.nl/gids

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/Wv2bZMGuFY/d547f0fc4b754610eda04db31262ca6a.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb iets heel raars (en dat lijkt sinds versie 25 te zijn) met m'n wachtwoorden die ik normaliter opsla in m'n browser.

Stel ik heb 100 entries in m'n lijst staan. Daar stonden eerst zowat 98 entries met wachtwoord en twee zonder wachtwoord. Ineens is die lijst nu nog minder dan 10%. Oftewel er staan een hele hoop entries in waar ik eerder het wachtwoord van heb laten onthouden, maar die zijn dus zonder wachtwoord :S

Zoeken levert eigenlijk heel weinig op en door het fantastische sync mechanisme, hebben nu al m'n devices die wachtwoorden niet meer. Iemand een idee?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet niet wat Chrome heeft maar Facebook laad ie ook al niet meer in !

*** edit ***

Werkt alweer ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Albert020 op 20-03-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Hier worden worden filmpjes per definitie full screen geladen op het eerste scherm met de resolutie van scherm 2 of 3.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/30556334/chrome%20problem.png

Iemand die daar een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het probleem ook met 1 scherm? En draai je iets van multimon software?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Probleem is er niet met een scherm. Ook niet met meerdere schermen als ik de video full screen zet vanaf scherm 1. Het is puur full screen op een ander scherm dan nummer 1.

Geen multimon software of iets wat daarop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
youtube geeft af en toe de melding, video is not available. terwijl die met je IE tab extensie gewoon netjes werkt....
ook lopen filmpjes dan regelmatig vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Dit komt de laatste tijd wel vaak voor, en wordt waarschijnlijk veroorzaakt door (een verouderde/slecht functionerende) flashplayer.

Als je het kan zien, is dit misschien de oplossing:

En anders gewoon: Google Chrome Flash Player Problems of een variant intypen op Google, en er zouden oplossingen genoeg te vinden moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door JimDB op 21-03-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Hmm de oplossing zit daar niet tussen voor mij.
Een dag in standby gaan, en daarna weer opstarten werkten prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ben even helemaal klaar met Chrome, hij laad veel pagina's niet goed meer, veder met Firefox!

[ Voor 15% gewijzigd door Albert020 op 22-03-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Chrome gaat mij ook meer en meer irriteren! Onregelmatig maar ook veel te vaak krijg ik een Fout 103 bij het openen van pagina's, oa Facebook, Twitter, mijn internetbankieren, Garmin Connect, etc. Jammer, want ik was er enthousiast over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier geen vastlopers of fouten, maar wel een developer irritatie.

Ik heb hier een site met wat css3/jquery animaties gemaakt. Deze draait erg mooi in alle browsers en is ook erg licht. Het is de Jquery Transit plugin die verder alleen wat css3 dingen toevoegt aan bepaalde html elementen.

Nou heb ik tijdens de ontwikkeling een aantal dingen geprobeerd en het lijkt dat er wat is blijven hangen. Bij het begin en einde van de animatie zie ik namelijk een div waar geen animaties op worden toegepast (een div die float) ook een beetje mee animeren. Een kolom met pixels zie je dan eerst naar rechts gaan en vervolgens weer terug. Bij een andere pagina zie ik zelfs meerdere elementen die gefloat zijn meebewegen. Hele rare bug in ieder geval.

Ik kan het op geen andere browser imiteren op mn pc en ook de chrome versies van andere pc's zijn normaal. Inmiddels staat caching uit en heb ik de cache van de browser ook al geleegd. Toch komt ie telkens terug en ik snap niet waarom. Ook echt alleen op deze pc. Opnieuw opstarten (zowel pc als browser) maakt ook niet uit en ik heb ook al verschillende channels van chrome geprobeerd.

Nog meer ideeën?

De floats wil ik overigens liever niet weghalen. Heb het zo in elkaar zitten dat de nieuwe browsers alles mooi met transities doen en de oude browsers het zonder doen maar verder ook niets missen.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 26-03-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Doe eens een kleine test-case in JSFiddle en overweeg een topic te openen in 't subforum waar dit hoort :P

Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Meer mensen het verschijnsel bij Chrome dat tussen het laden van de ene naar de andere pagina soms heel kort een andere pagina wordt getoond die je eerder daarvoor hebt bezocht? Best irritant en kan niet echt een oorzaak vinden. Al verschillende extensions uitgeschakeld (ik verdacht adblock), maar geen resultaat. Als ik een nieuwe tab open is het verschijnsel weer tijdelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Palomar schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:08:
Meer mensen het verschijnsel bij Chrome dat tussen het laden van de ene naar de andere pagina soms heel kort een andere pagina wordt getoond die je eerder daarvoor hebt bezocht? Best irritant en kan niet echt een oorzaak vinden. Al verschillende extensions uitgeschakeld (ik verdacht adblock), maar geen resultaat. Als ik een nieuwe tab open is het verschijnsel weer tijdelijk weg.
Jep, heeft volgens mij met het cachen van de tabs te maken. Komt hier alleen voor als ik veel tabs open heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zandpad schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:36:
[...]

Jep, heeft volgens mij met het cachen van de tabs te maken. Komt hier alleen voor als ik veel tabs open heb staan.
ik surf bijna alleen maar met 1 tab open. Heb het idee dat het vnl.ontstaat als ik een pagina open heb gehad met veel data (plaatjes, tabellen e.d.).

Heb het op 2 andere pc's niet. Het verschil is dat de pc waarop het gebeurt Windows 8 draait en een SSD heeft (misschien te snel? ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee had het probleem al op Win7 met een gewone HDD.

Ligt aan 't active / inactive mechanisme van Chrome. Tabs die niet actief zijn (of je Chrome is minimized of op de achtergrond) worden in een soort van freeze state gezet. Ik heb het idee dat als je een keer zo'n tab weer activeert dat het voor die sessie blijft gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Dat dus. Hier gebeurt het inderdaad na het minimaliseren en/of uit slaapstand komen van de PC. Ook Windows 8 met SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

BtM909 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:33:
Doe eens een kleine test-case in JSFiddle en overweeg een topic te openen in 't subforum waar dit hoort :P

Webdesign, Markup & Clientside Scripting
Nou ik denk dat het dus weinig zin heeft. Het ligt echt aan de lokale browser alhier en niet aan het script heb ik al gemerkt. Denk dat ik zo maar even chrome reinstall, want dit slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 12:17
Dit staat in Chrome opeens, het blijft er ook staan als ik hem helemaal afsluit. Wat is dit ooit? (Google Chrome Mac, Versie 26.0.1410.43)

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2D0B0K0C0q1a0X353o2B/Schermafbeelding%202013-04-03%20om%2010.30.18.png

EDIT: Heb het eindelijk gevonden (er is nauwelijks iets over te vinden op Google lijkt wel): http://productforums.goog...!topic/chrome/mxYIwmkhqYw. Terwijl ik niet eens een gebruiker of wat dan ook heb toegevoegd. Oh, en ze mogen ook best wel een andere naam dan 'sluiper' gebruiken :+.

[ Voor 56% gewijzigd door Conscience NL op 03-04-2013 10:43 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Zeker een grapje van een collega/vriend geweest (sluiper).

[ Voor 9% gewijzigd door Anthirian op 03-04-2013 12:11 ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Laatst online: 17-09 12:17
Nee, niemand is er op geweest...

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, dat is gewoon hoe Chrome 'Ninja' of whatever de Engelse profielnaam is naar het Nederlands heeft vertaald. Volgens mij was het bij Windows ook zo dat je automatisch een random profiel kreeg op het moment dat die feature aan Chrome werd toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:43
Ik heb sinds gisteravond last van een hele trage Google Chrome. Chrome opstarten duurt ongeveer 30seconden en een webpagina laden ongeveer 10-20 seconden. Dit terwijl op een andere PC en mijn telefoon internet het gewoon snel en normaal doet. Ook via andere browsers (IE,Opera) doet internet het gewoon normaal. Maar al mijn bladwijzers etc. zitten in Chrome en Chrome vond ik altijd het fijnst werken dus wil ik graag Chrome blijven kunnen gebruiken.
Ik heb al de extensies, cache,geschiedenis etc etc alles leeggemaakt
Google chrome overnieuw geinstalleerd en mijn computer ook meerdere keren gereboot.

Iemand enig idee of een oplossing?

Opgelost met TFC!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 21:21
Ligt het aan mij of is het menu wat opent als je op je rechtmuisknop klikt enorm opgeblazen sinds de vorige update? Het neemt enorm veel ruimte in.

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/6639/opgeblazen.png

[ Voor 7% gewijzigd door yannickzz op 05-04-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Het is idd wat ruimer geworden. Het normale menu ook zo te zien. Kan mij maar één reden bedenken waarom: Windows 8 icm touch. Iets meer ruimte voor gebruiksvriendelijkere opties.
Maar gezien ik hier op Win 7 zit, niet logisch. En thuis op Win8 heb ik geen touch, dus ook niet logisch.

https://productforums.goo...!topic/chrome/zjxj7KqkPk4

[ Voor 12% gewijzigd door Nakebod op 05-04-2013 09:48 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:01
Ik dacht dat het was omdat het hetzelfde soort menu is als in hun webapps (Gmail bvb) en op Chrome OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Zie net dat het ook al tussen de bookmarks doorgevoerd is, al is het daar minder.
Het witte is niet slechter, maar wel wat overbodige ruimte. Ik ga maar eens een touch monitor aanschaffen, dan heeft de extra spacing nut :Y)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jup, bij mij ook opeens verandert. Dat vind ik toch wel het nadeel aan die 'stille' updates. Opeens veranderen dingen zonder dat je er een mededeling over krijgt. Ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik het nou beter vind of niet. Ik gebruik namelijk ook geen touchscreen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Wat een buitengewoon irritante wijziging. Gelukkig is er dus een fix:
ga naar snelkoppeling Chrome - rechtermuisknop - eigenschappen - doel: Voeg achter chrome.exe" toe:(spatie)--disable-new-menu-style
Staat chrome in de taalbalk, dan rechtermuisknop - google chrome - rechtermuisknop - eigenschappen -doel et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gebruik ik mijn contextmenu zo weinig, of gebruiken jullie het zo veel? Ik kwam er pas achter dat hij veranderd is toen ik naar aanleiding van dit topic ging kijken. Niet heel charmant dat het er anders uit ziet dan de rest van mijn Windows PC, maar vanuit het oogpunt van Google heel begrijpelijk. Maar me er zodanig aan ergeren dat ik het aan wil passen? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
Voor de contextmenu's is het niet belangrijk, maar bij mijn bookmarks is het hinderlijk (heb een paar bookmarkmappen met xx links op de werkbalk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:46:
Kan mij maar één reden bedenken waarom: Windows 8 icm touch. Iets meer ruimte voor gebruiksvriendelijkere opties.
Maar gezien ik hier op Win 7 zit, niet logisch. En thuis op Win8 heb ik geen touch, dus ook niet logisch.

https://productforums.goo...!topic/chrome/zjxj7KqkPk4
Dat zou wat zijn zeg... Elke huis-tuin-en-keuken-website kan detecteren welk besturingssysteem je gebruikt, maar Chrome kan dat niet voor OS-specifieke aanpassingen?

Wat ik irritant vind is dat bij mij de crashreports niet werken. Sowieso vind ik 't van de zotte dat je je crashgegevens moet opsturen naar Google, anders houdt Chrome die gegevens niet eens bij...
Maar bij mij doet 'ie 't dus helemaal niet, ook al schakel ik de optie in om alles naar Google te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Nou Chrome op m´n werk maar ingeruild voor Firefox, niet normaal hoeveel geheugen Chrome vreet zodra je een aantal tabbladen open hebt staan. Ter vergelijking met beide browsers met 11 tabbladen open gebruikt Chrome zo'n 800MB aan geheugen en Firefox zo'n 300MB. Tevens wordt bij Chrome hierdoor heel het systeem tergend traag, dit op een laptop met 4GB RAM, 3 schermen en een zooi aan andere zakelijke applicaties die open staan (in hoe verre dit gerelateerd is aan 1 proces bij Firefox voor alle tabbladen en voor ieder tabblad een apart proces bij Chrome durf ik niet te zeggen).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Omdat de ik met de nieuwste Forefox versie prblemen heb maak ik nu gebruik van Chrome.
Wel de portable versie want kan hier op mn werk niets instelleren.

Alles werkt goed alleen vaak heb ik hick-ups.Beeld bevriest om na een paar seconden weer verder te gaan.
Dit bv als ik aan het scrollen ben.

Meeste probleem heb ik met filmpjes. Maakt niet uit waar die vandaan komen (youtube,vimeo enz)
Zodra een video gestart wordt dan schock deze de eerste paar seconden waardoor je in het begin vaak mist waar het over gaat.
Dit schokken stopt dan om tijden de resterende tijd af en toe terug te komen.

Iemand een idee waar het aan kan liggen? Met Firefox en oude Explorer heb ik dit probleem niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen beter een optie maken zodat je zelf kunt bepalen of je een ruim menu of normaal menu wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb het idee dat in conextmenuutjes e.d. van Chrome (bijv. als je rechter muisknop doet op een pagina) er opeens veel meer ruimte zit tussen de regels. Ligt dat aan mij of is er een update geweest van Chrome die dat doet??

Heb versie 26.0.1410.43 m

never mind, zie dat het hierboven al genoemd is

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 06-04-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
prijk schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:46:
ga naar snelkoppeling Chrome - rechtermuisknop - eigenschappen - doel: Voeg achter chrome.exe" toe:(spatie)--disable-new-menu-style
Staat chrome in de taalbalk, dan rechtermuisknop - google chrome - rechtermuisknop - eigenschappen -doel et cetera.
Heel erg bedankt! _o_

Ik werk nog gewoon op PC ipv tablet, dus voor mij hoefde dat touchscreen-gedoe niet.
Vreemd dat je het als Windows 7-gebruiker ook te zien krijgt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:32:
Ze kunnen beter een optie maken zodat je zelf kunt bepalen of je een ruim menu of normaal menu wilt.
Inderdaad zwaar irritant. Chrome geeft me dan ook met deze wijziging een beeld alsof het programma net van de ontwerp tafel afkomt, ziet er niet uit.
prijk schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:46:
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zelf met commandline switches zitten rommelen vind ik ook niet echt de juiste oplossing. Ik wacht nog wel even tot er evt. een setting hiervoor komt via het menu.Of nog beter, dat Chrome zich gewoon houdt aan de 'native' look and feel van het OS. In windows heeft geen enkel menu zoveel ruimte. Laat ze die extra marges dan alleen doen als je in windows 8 Chrome via het startscherm start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Yannickzz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:18:
Ligt het aan mij of is het menu wat opent als je op je rechtmuisknop klikt enorm opgeblazen sinds de vorige update? Het neemt enorm veel ruimte in.

[afbeelding]
Echt vreemd, gisteren was dit bij mij nog niet het geval, maar toen ik mijn computer vandaag weer opstartte was er een nieuwe update gedaan en had ik ook het nieuw soort menu.

In plaats van in de breedte wordt er nu gewoon in de lengte gewerkt en is de achtergrond wit ipv grijs, geen echte changes dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En weer een nieuwe update beschikbaar. Ik ga even herstarten :)

edit:

Version 26.0.1410.64 m

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 09-04-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 22:24

NSG

Je weet niks!

BtM909 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:10:
En weer een nieuwe update beschikbaar. Ik ga even herstarten :)

edit:

Version 26.0.1410.64 m
Waarom herstarten voor een update ? Gewoon bijwerken via Instellingen > over Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Klopt, maar dan moet je alsnog
Click Relaunch to apply any available update.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook speciaal die update gedaan. De menu's zijn nog hetzelfde :/.

Commandline fix werkt ook prima, dat dus even gedaan ;).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik ben een zeer grote tekortkoming van chrome tegengekomen (mijn eerste ooit ;) )

Ik maak met zeer veel plezier gebruik van Google Sync op meerdere computers. Gezien ik Chrome ook gebruik voor development op het werk en ik heb redelijk wat instellingen en extensies welke bij een nieuwe installatie *poef* overgezet worden.

Nu wil het feit dat ik door een lullige actie van mijn kant niet meer bij mijn vriendin over de vloer kom, maar mijn chrome sessie wel nog ingelogd staat. En nu blijkt dat er geen enkele manier is om sessies op afstand te stoppen! Na even google te gebruiken zijn er 2 opties:
  1. Stel een nieuw wachtwoord in voor al je google services
  2. Disable heel google sync vanuit het google dashboard
Nummer 1: is niet wenselijk, het zijn te veel services op te veel apparaten, al is het uiteindelijk wel mogelijk.
Nummer 2: Ik ben bang dat als ik het uitschakel dat dan alle instellingen en extensies lokaal ook verdwijnen en ik met een kale chrome zit, zonder ww'en, geschiedenis etc.

Weet iemand een betere manier, OF dat het uitloggen van google sync niet leid tot verlies van gegevens lokaal zodat ik daarna direct weer de sync kan activeren? _/-\o_

EDIT:

Ik heb de juiste documentatie gevonden. Zowel de sync aanzetten met een passphrase welke losstaat van je google account zal werken, al kan je deze optie niet ongedaan maken.

Belangrijker nog, in dit stukje documentatie staat dat bij het uitschakelen van de sync lokaal alles zou moeten bewaren. Dit bleek gelukkig het geval.

Bron: support.google.com - Protect your synced data

[ Voor 17% gewijzigd door guanche op 16-04-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb de laatste tijd vaak dat Chrome de foto's van een site niet goed inlaad, hoe kan dit ?

Afbeeldingslocatie: http://static.dyp.im/eSTcGmgsVc/9982da37a4fa76a852bdd7eb96e2ab64.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Albert020 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:08:
Heb de laatste tijd vaak dat Chrome de foto's van een site niet goed inlaad, hoe kan dit ?

[afbeelding]
Ik zou eerder denken aan een extreem geval van packet loss dan aan een probleem met Chrome. Heb je dit ook bij andere browsers?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb sinds een week of 2 last van het volgende:

Als ik een Google-pagina heb openstaan en ik sluit Chrome, krijg ik bij het starten van Chrome (wanneer de vorige tabs hersteld worden) een HTTP 100 error (ERR_CONNECTION_CLOSED). Dit gebeurt bij Gmail, search en calendar, maar niet bij reader. Een refresh laadt de pagina weer zonder problemen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Laguna schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:33:
[...]

Ik zou eerder denken aan een extreem geval van packet loss dan aan een probleem met Chrome. Heb je dit ook bij andere browsers?
Nope, met IE10 geen enkel probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Albert020 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:44:
[...]

Nope, met IE10 geen enkel probleem !
Al geprobeerd om de cache etc te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Laguna schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:04:
[...]

Al geprobeerd om de cache etc te wissen?
Heb ik gedaan dan is het weer 2 dagen goed en dan weer het zelfde liedje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Hallo
kan iemand mij helpen als ik in internet explorer deze silte ( http://www.planjeroute.nl/ ) open op mijn iconia tab w700 kan ik de knooppunten aanvinken met de muis ,maar als ik deze site open in Chrome kan ik alleen de knooppunten aanvinken met mijn vinger
Is hier iets aan te doen zo ja welke instelling?
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Albert020 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:50:
[...]

Heb ik gedaan dan is het weer 2 dagen goed en dan weer het zelfde liedje !
Ik heb dit ook regelmatig, vooral op pagina's met meer dan pakweg tien foto's (lees: jpeg-afbeeldingen van groter dan 200x200 pixels). Erg apart. Een F5 lost het vaak op.

Hebben meer mensen dat Chrome sinds een week of twee tergend traag is met het wisselen tussen tabs? Zeker wanneer een tab al even niet actief is geweest, duurt het na erop geklikt te hebben tot wel vijf (!) seconden tot de inhoud weer zichtbaar wordt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het valt mij op dat al het geluid uit Google Chrome stereo is, terwijl ik een mooie 5.1 set op een creative X-fi Titanium heb aangesloten. Bij Firefox e.d. wordt het geluid mooi geüpscaled naar 5.1, maar bij Chrome lukt dat niet. Herkent iemand hier het probleem en/of heeft iemand een oplossing? Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik krijg het niet voor elkaar om een omni box te veranderen in de .nl versie van Google.nl
ik kan wel Amazon, Yahoo etc instellen maar Google.nl moet ik zelf toevoegen en kan ik niet 'default' maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

fespen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:22:
ik krijg het niet voor elkaar om een omni box te veranderen in de .nl versie van Google.nl
ik kan wel Amazon, Yahoo etc instellen maar Google.nl moet ik zelf toevoegen en kan ik niet 'default' maken :?
Kun je alle andere zoekmachines niet verwijderen? Dan moet Google vanzelf standaard worden.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Sj44k13 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:32:
Het valt mij op dat al het geluid uit Google Chrome stereo is, terwijl ik een mooie 5.1 set op een creative X-fi Titanium heb aangesloten. Bij Firefox e.d. wordt het geluid mooi geüpscaled naar 5.1, maar bij Chrome lukt dat niet. Herkent iemand hier het probleem en/of heeft iemand een oplossing? Heel erg bedankt!
Waarom zou je 2.0 geluid willen "opschalen" naar 5.1? Daar is een ander woord voor en dat is "verneuken" :>

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:46

HaTe

haat niet

Hoe is dat "verneuken"? Downmixen kan ik begrijpen, omdat je dan "informatie" weghaalt, maar dat gebeurd bij upmixen niet.
Dit is anders dan bij video upscalen, dat heeft geen voordeel omdat je geen extra materiaal krijgt, dit is bij geluid wel zo. Geluid uit 5 speakers tegelijk is gewoon echt mooier dan uit 1 of 2 speakers.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Removed "disable-new-menu-style" command line switch and related code.
Fijn.. top dat Google zo goed met feedback omgaat.. NOT!

Iemand nog een oplossing om die belachelijk grote padding nu te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik heb in mijn bladwijzerbalk verschillende themamappen hangen. Nu wil ik een themamap met bladwijzers naar iemand mailen. Het lukt me echter niet om slechts een enkele map te exporteren als html file, dit lijkt alleen te lukken met alle bladwijzers tegelijkertijd.

Is er een mogelijkheid (evt. met een third party plugin) om een deel van de bladwijzers te exporteren of een enkele map met inhoud uit de bladwijzerbalk? Omdat het over bijna 200 individuele bladwijzers gaat, is handmatig copy/pasten niet direct een optie.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Laguna schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Fijn.. top dat Google zo goed met feedback omgaat.. NOT!

Iemand nog een oplossing om die belachelijk grote padding nu te verwijderen?
Inderdaad, sinds net heb ik dus die irritante grote menu's.... Lijkt geen oplossing voor, snap niet waarom dit per sé anders moet.

Heel maf, lijkt nu weer goed, weet niet wat het verschil maakt, misschien heeft het te maken met het installeren van de Hangouts extensie.

EDIT:
Komt inderdaad door de extensie, met het booten wordt nu Chrome zonder de extra optie disable menu gestart.

[ Voor 25% gewijzigd door Koldur op 16-05-2013 22:14 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik krijg in Chrome Beta 28 niet het nieuwe notification center. Ik heb Chrome verwijderd, AppData map van google verwijderd en daarna de beta opnieuw geinstalleerd. In chrome://flags heb ik "uitgebreide meldingen" ingeschakeld. Daarna werkt het helaas nog steeds niet.

Iemand die hetzelfde heeft gehad of weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwyrp2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ik maak gebruik van Chrome en dat bevalt me prima. Heb alleen 1 probleem met Chrome want als ik ga internetbankieren bij de Rabobank begint de pagina te knipperen, site blijft doorladen en de muisaanduiding wordt een rondje. Heb zo'n beetje al mijn extensie uitgezet maar niets hielp. In Incognitimodus, IE of FF gaat het wel goed. Wie weet daar een oplossing voor want het is nu superirritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik ben gestopt met Chrome. Tegenwoordig vreet het (onder OS X) gigantisch veel resources. Dit terwijl ik niet veel extensies gebruik, om maar te zwijgen over het gebruik van Flash-pagina's. Daarnaast heeft Google met de laatste update het zoeken via Google compleet vergooid. Ik moet de Omnibar gebruiken om op een resultatenpagina mijn zoekopdracht aan te passen? Ik werk nu even tijdelijk met Chromium, waar dat euvel niet het geval is. Maar Chromium weet op de één of andere manier telkens cookies van bepaalde pagina's kwijt te raken. Ik ben er klaar mee.

Edit: wat mij trouwens opvalt is dat onder Chrome je met CMD+up/down je naar boven of onder van een pagina kon scrollen (home en end feitelijk). En dat negeert Chromium volkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door me_mrtn op 04-06-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
me_mrtn schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:27:
Ik ben gestopt met Chrome. Tegenwoordig vreet het (onder OS X) gigantisch veel resources. Dit terwijl ik niet veel extensies gebruik, om maar te zwijgen over het gebruik van Flash-pagina's.
Dit was dé reden om Google Chrome te gaan gebruiken en Firefox te droppen. Inmiddels is van die razendsnelle Chrome een stuk minder over. Kan ook een deel beleving zijn, maar het geheugengebruik is inmiddels gigantisch.

Check deze tip:
Een van de opties is om je performance te meten. Lijkt me best interessant, ik vraag me regelmatig af waarom Chrome +4 GB aan geheugen vraagt.

Zie ook https://sites.google.com/...nd-beta/flags-and-plugins. Daar kun je iets meer informatie vinden over alle flags, maar ik vind de toelichting eigenlijk nog summier. Iemand betere uitleg gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door StephanVierkant op 04-06-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

+4GB aan geheugen? Dat is wel raar. Hier doet ie ook wel wat geheugen innemen, maar hij komt niet snel boven de 500mb uit. Pas als ik erg veel tabbladen open zet, gebeurd dat. En ik heb daarbij zelfs ook wat plugins en extenties draaien. Photoshop neemt bij mij doorgaans meer in beslag (logisch ook) en hoewel ik er "maar" 8gb in heb zitten, komt die eigenlijk nooit echt vol te zitten. Al heb ik eigenlijk geen probleem als het wel benut wordt, daar is het immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Kijk eens in Chrome taakbeheer wat er nou precies geheugen slurpt. Als je geen adblocker draait, is het probleem waarschijnlijk flash.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CTXp4Ib.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Sefyu schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:03:
Kijk eens in Chrome taakbeheer wat er nou precies geheugen slurpt. Als je geen adblocker draait, is het probleem waarschijnlijk flash.

[afbeelding]
Of Facebook.
Laat je facebook de hele dag openstaan zonder er naar te kijken zit je Chrome zo aan de 4gig.
Facebook alleen vraagt bij mij momenteel al 900MB

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Sefyu schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:03:

[afbeelding]
  • Browser
  • 1 applicatie
  • 22 tabbladen waarvan 3 gerust zware web-apps genoemd kunnen worden
  • 10 extensies
  • 4 plugins
  • 1 gpu proces
Ik vraag me af wat Firefox of IE10 met zulke content zou doen. Ik denk dat dit ook wel een paar honderd mb zal zijn.

Het is niet alsof het niet minder kan, maar het is ook niet bepaald een light-user overzicht. Als je nou 3 tabbladen 3 plugins en verder niets had met 1gb aan geheugengebruik, had ik het nog wel begrepen, maar dit is niet meer dan logisch. Sure het kan misschien minder, maar hoe meer compressie je gaat toepassen, hoe langzamer bepaalde handelingen zijn. Of hoe meer je weg gaat schrijven ipv in het geheugen te bewaren, hoe langzamer dat is.

Volgens mij zal het als je de rest van je geheugen vol laat lopen wel minder intensief zijn, maar dan reageert Chrome dus ook langzamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 12-09 17:27
Stephan4kant schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:05:
[...]

Dit was dé reden om Google Chrome te gaan gebruiken en Firefox te droppen. Inmiddels is van die razendsnelle Chrome een stuk minder over. Kan ook een deel beleving zijn, maar het geheugengebruik is inmiddels gigantisch.

Check deze tip:

[...]

Een van de opties is om je performance te meten. Lijkt me best interessant, ik vraag me regelmatig af waarom Chrome +4 GB aan geheugen vraagt.

Zie ook https://sites.google.com/...nd-beta/flags-and-plugins. Daar kun je iets meer informatie vinden over alle flags, maar ik vind de toelichting eigenlijk nog summier. Iemand betere uitleg gevonden?
Ja, precies. En het is niet zo dat ik wil dat Chrome totaal geen geheugen mag gebruiken (waarom heb ik het anders), maar als het mijn systemen compleet vertraagd (OS X helemaal), dan is het afgelopen. Met Chromium blijkt het geheugengebruik stukken minder. Jammer, want ik vond het zo'n fijne browser.
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste