Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik kan sinds een tijdje Chrome niet meer updaten:
Update mislukt (fout: 7)Er is een fout opgetreden bij het ​​controleren op updates: Kan het gedownloade installatieprogramma niet in het cachegeheugen opslaan. Fout: 0x80070005.
Ik gebruik Windows 8 (64 bits).

Heb vorige week Chrome helemaal verwijderd, maar na herinstallatie doet het probleem zich opnieuw voor. Ik moest Chrome ook installeren met de volledige download, omdat de installer niet werkte: deze bleef in een loop hangen.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Sinds een recente Chrome update merk ik met een relatief ouderwets opgemaakte website (maxguitarstore.com) dat de swf objecten zoals de menu's niet altijd getoond worden. Na wat refreshen werkt dit wel. Dit heb ik getest op meerdere systemen met Chrome en allen hebben dit, dit is dan weer niet het geval met Internet Explorer 9 bijvoorbeeld.

Na wat Googlen kwam ik erachter dat dit in het verleden meer is voorgekomen met Chrome maar geen van alle hits geven iets aan dat de objecten de ene keer wel werken en de andere keer niet.

De nieuwe website is in aanbouw maar ben toch wel op zoek om de oude tot deze tijd te kunnen blijven gebruiken met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Bij mij is het zo dat tijdens een van de meest recente Chrome updates vooral SWF objecten de Flash Player deden vastlopen. Dit was erg vervelend omdat dan heel de tab vastliep. Als ik dan via Chrome taakbeheer (Shift+Esc) Flash Player stopte, werkte het daarna wel weer even.

Het lijkt er dus op dat de Chrome Flash Player de laatste updates ergens moeite mee heeft, maar hoe of wat heb ik nog niet terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Er was al een nieuwere Chrome update maar er is niks veranderd. Het is wel enorm hinderlijk en kan maar geen oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb al best wel lang een schoonheidsfoutje in Chrome dat, wanneer ik een 'grote' pagina heb bezocht, deze pagina steeds kort in beeld komt als ik tussen websites wissel (bijv. als ik op een bookmark klik). Om dit op te lossen moet ik een nieuwe tab openen en de oude tab sluiten.

Meer mensen hier last van? Of kan ik ergens nagaan of dit al gemeld is als bug?

Draai overigens Windows 8, Core i5, 16GB RAM, SSD. Heb alle extensions al uitgeschakeld gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken werkt bij het opstarten van de PC en daarna Chrome opstarten het automatisch herstarten van de TAB bladen niet meer. Bij instellingen staat dit wel aan gevinkt "Het verder gaan waar ik was gebleven".

Als ik een aantal TAB,s open heb staan en ik sluit Chrome af en start daarna Chrome weer op dan werkt het perfect. Het werkt dus niet bij een complete nieuwe opstart van de PC.

Ik heb inmiddels Chrome een paar maal verwijdert en weer geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Ik werk nu met Chrome versie 27.0.1453.110 m

Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 14:52
@Keessi
een permanente oplossing weet ik niet maar tijdelijk zou je bij "recent gesloten" de tabbladen moeten kunnen openen die je laatst gesloten hebt. Daar staan ook de tabbladen van voor een herstart. Vraagt een paar klikken extra maar komt wel op dezelfde functionaliteit neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet dat Chrome twee flashplayers heeft ingebakken?

Ga naar [url]chrome://plugins/[/url] en disable eens de PepperFlash? Die wil nogal eens voor problemen zorgen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Palomar schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:31:
Meer mensen hier last van? Of kan ik ergens nagaan of dit al gemeld is als bug?
Ja en is rete-irritant. Net zoals een pagina met meer dan 10 animated gifs Chrome ook helemaal over de zeik helpen. :N

Je kan hier zoeken of deze "bug" al is aangemeld: https://code.google.com/p/chromium/issues/list

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
prijk schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:46:
Wat een buitengewoon irritante wijziging. Gelukkig is er dus een fix:
ga naar snelkoppeling Chrome - rechtermuisknop - eigenschappen - doel: Voeg achter chrome.exe" toe:(spatie)--disable-new-menu-style
Staat chrome in de taalbalk, dan rechtermuisknop - google chrome - rechtermuisknop - eigenschappen -doel et cetera.
Is het bij andere ook dat dit niet meer werkt bij een update? Ik heb weer van die grote ruimtes er tussen zitten

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neggix schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:22:
[...]

Is het bij andere ook dat dit niet meer werkt bij een update? Ik heb weer van die grote ruimtes er tussen zitten
Ik weet niks van Chrome (kom hier bij toeval), maar volgens mij staat het antwoord hier:

Laguna in "Browser: Google Chrome - Deel III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 02:55:
[...]

Ik weet niks van Chrome (kom hier bij toeval), maar volgens mij staat het antwoord hier:

Laguna in "Browser: Google Chrome - Deel III"
Ik heb die Hangout extensie niet dus dat zal het niet zijn. Misschien maar over op iets anders dan.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Sinds vanochtend is mijn nieuwe website online gezet. Als ik in Chrome, ingelogd met mijn privé adres, naar de website ga krijg ik de vorige 'reserved domain' pagina te zien. Een overzicht van waar ik wel en niet de nieuwe website zie:

Windows 8 - Chrome (ingelogd met privé Gmail): reserved domain
Windows 8 - IE10 (niet ingelogd): nieuwe pagina
Chromebook (ingelogd met privé Gmail): reserved domain
Chromebook (ingelogd met bedrijfs Gmail): nieuwe pagina
Android 4.2.2 - Chrome (ingelogd met privé Gmail): nieuwe pagina
Android 4.2.2 - Chrome Beta (ingelogd met privé Gmail): nieuwe pagina
OS X Mountain Lion: Chrome (ingelogd met bedrijfs Gmail): nieuwe pagina

Ik heb dus het idee dat het aan mijn privé adres ligt. Wat heb ik al geprobeerd?

- Shift + F5
- Ctrl + F5
- Subpagina proberen te openen (adres + /blog)
- Cache gegevens in Chrome verwijderen
- Chrome op mijn W8 pc helemaal opnieuw geïnstalleerd
- CMD -> ipconfig /flushdns

En nu weet ik het niet meer. Iemand een idee?

*edit: Graag reageren in: Chrome: oude versie website bij specifiek Gmail account

[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 26-06-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vind je het heel erg om een apart topic aan te maken? Dit is een dusdanig specifiek probleem waar allerhande oplossingen voor te vinden zijn, wat beter tot z'n recht komt in een apart topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Laatst online: 10-12-2024
Nope, natuurlijk niet. Thanks voor de headsup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Sinds een tijdje heb ik er last van dat als ik iets wil opslaan op de pc via Chrome dat Chrome dan vastloopt.
Ik krijg dan venster te zien waar ik dan het bestand kan opslaan maar dat venster is helemaal wit.

Als ik Chrome dan helemaal afsluit en ik herstel alles en wil weer opslaan, kan ik wel het map of de locatie selecteren waar ik het desbetreffende bestand wil opslaan.

Enig idee hoe dit komt? Erg irritant namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Sinds een paar dagen gebruik ik ook Chrome moet zeggen echt heel snel. Alleen heb ik een raar probleem met Skydrive ik heb daar een paar documenten in staan en als ik die bv in Excel wil openen op mijn desktop dan krijg ik de melding dat ik eerst de web app moet sluiten.

Met andere woorden ik kan hem alleen binnen Skydrive bewerken en niet in Excel iemand hier die daar een oplossing voor weet.

Als ik hetzelfde doe in IE dan lukt het gewoon wel

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 28-06-2013 11:41 . Reden: extra informatie ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ik probeer een autopager(ize) in te stellen voor o.a. Computerworld (zie http://computerworld.nl/e...inkende-schepen-in-de-it: hinderlijk opgedeeld in 4 delen). Ik krijg het alleen niet voor elkaar? Heeft iemand goede ervaring met een bepaalde tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Pierre61 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:23:
Sinds een paar dagen gebruik ik ook Chrome moet zeggen echt heel snel. Alleen heb ik een raar probleem met Skydrive ik heb daar een paar documenten in staan en als ik die bv in Excel wil openen op mijn desktop dan krijg ik de melding dat ik eerst de web app moet sluiten.

Met andere woorden ik kan hem alleen binnen Skydrive bewerken en niet in Excel iemand hier die daar een oplossing voor weet.

Als ik hetzelfde doe in IE dan lukt het gewoon wel
Ik gok dat IE een speciale browserplugin oid heeft die dat mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb even wat problemen met Chrome.

Wat ik de laatste tijd veel heb is dat de combinatie minecraft + chrome (met youtube) crasht of vastloopt. Gebruikt Chrome ook java en wil het daarom niet?

Als ik alleen Youtube aan heb staan gaan filmpjes vaak laggen. Ze hebben genoeg buffer, maar toch gaan ze laggen.

Als ik Facebook open loopt mijn PC 9/10 keer vast voor ongeveer tien seconden.

Heel vaak als ik Chrome open als mijn PC uitgestaan heeft, zijn mijn wachtwoorden en site-suggesties weg. Als ik dus vaak Facebook open zou dat gewoon op moeten komen zodra ik "face" intype. Dat gebeurt echter niet, en daarom moet ik alle webadressen weer opnieuw intypen. Dat is een klein ding, maar als je veel browsed is dat gewoon echt vervelend.

Ik heb zelf al alles gereset binnen Chrome, maar het wil niet werken. Ik heb de nieuwste update.

Wijst dit voor jullie op een heel duidelijk probleem? Zo niet, weten jullie wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Het Youtubeprobleem heb ik ook gedeeltelijk. Alleen lijkt het niet aan Chrome te liggen want het gebeurt in meerdere browsers.

Wat betreft je gegevens die steeds vergeten worden, heb je misschien in de settings iets aanstaan dat bij elke start je gegevens opgeschoond worden?

Anders kan het helpen even je profiel te verwijderen en een nieuwe aan te maken (https://support.google.com/chrome/answer/142059?hl=en).

Verder raad ik aan om voor wachtwoorden en formulierinfo een passwordmanager als LastPass te gebruiken, dan heb je direct multifactor authenticatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de hardwareversnelling uitgezet, nu maar kijken of het probleem nog voorkomt. Bij de settings heb ik niks abnormaals aanstaan dus dat zou op zich niks moeten zijn. Ik denk dat ik maar eens opnieuw installeren ga proberen. Ook heb ik het idee dat het iets met Java te maken heeft , omdat Minecraft ook nogal eens vast wil lopen omdat het te veel werkgeheugen gebruikt. Of zeg ik nu iets heel doms? ( Ik weet niet zo veel van dat soort dingen dus ik kan best wel eens iets zeggen dat nogal stom over komt.) Maar in elk geval bedankt voor je antwoord! Daarbij is het toch weer eens tijd alles te gaan formatteren of een nieuwe PC te kopen want dit ding doet op net wat te veel vlakken raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Ondertussen zelf al zitten zoeken op t internet, maar erg ver ben ik niet gekomen en ik vraag me af of er misschien tweakers hier zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en/of weten hoe 't op te lossen.

Mijn probleem is namelijk dat voor websites geen notificaties meer worden getoond, mijn notificatie settings zijn op standaard ingesteld en waarbij bijvoorbeeld Gmail en Tweetdeck voorheen wel notificatie popups gaven, zie ik ze niet meer verschijnen. Het vreemde is dat het gebeurd op beide mijn laptop en mijn desktop pc.

Post aangepast/Edit:
Ok nvm, lijkt erop dat ze weer werken, alleen niet onder alle sites (de nieuwe notifications krijg ik nu wel binnen, logisch ook aangezien de sites gebruik moeten maken van de api, maar de oude versie van notificaties nog altijd niet...)

[ Voor 49% gewijzigd door icratox op 10-07-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
prijk schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:46:
Wat een buitengewoon irritante wijziging. Gelukkig is er dus een fix:
ga naar snelkoppeling Chrome - rechtermuisknop - eigenschappen - doel: Voeg achter chrome.exe" toe:(spatie)--disable-new-menu-style
Staat chrome in de taalbalk, dan rechtermuisknop - google chrome - rechtermuisknop - eigenschappen -doel et cetera.
En sinds de laatste update werkt dat dus niet meer. Nu zitten we met die belachelijke spacing opgescheept. Op de Engelstalige Google Product Forums wordt flink geklaagd, hopelijk haalt dat wat uit.

[ Voor 7% gewijzigd door prijk op 11-07-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
icratox schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 01:37:
Ondertussen zelf al zitten zoeken op t internet, maar erg ver ben ik niet gekomen en ik vraag me af of er misschien tweakers hier zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en/of weten hoe 't op te lossen.

Mijn probleem is namelijk dat voor websites geen notificaties meer worden getoond, mijn notificatie settings zijn op standaard ingesteld en waarbij bijvoorbeeld Gmail en Tweetdeck voorheen wel notificatie popups gaven, zie ik ze niet meer verschijnen. Het vreemde is dat het gebeurd op beide mijn laptop en mijn desktop pc.

Post aangepast/Edit:
Ok nvm, lijkt erop dat ze weer werken, alleen niet onder alle sites (de nieuwe notifications krijg ik nu wel binnen, logisch ook aangezien de sites gebruik moeten maken van de api, maar de oude versie van notificaties nog altijd niet...)
Ok vreemd, blijkt dus toch nog altijd niet te werken. Gmail, tweetdeck etc vertonen nog altijd geen notificaties (ook niet voor primary inbox mail). Op de productforums van google word ik ook niet veel wijzer, er zijn verschillende topics van versies lager dan 26, maar bij geen 1 stond er een oplossing...

Iemand die misschien een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
prijk schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:48:
[...]

En sinds de laatste update werkt dat dus niet meer. Nu zitten we met die belachelijke spacing opgescheept. Op de Engelstalige Google Product Forums wordt flink geklaagd, hopelijk haalt dat wat uit.
Ik hoop het maar, ik vind het vreselijk irritant. En ik snap ook niet waarom? Wat is het nut ervan?
Voor een tablet kan ik het begrijpen, maar waarom ook op PC's?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
anandus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Ik hoop het maar, ik vind het vreselijk irritant. En ik snap ook niet waarom? Wat is het nut ervan?
Ik kan twee redenen verzinnen:
- meer consistente weergave op meerdere devices
- steeds meer laptops hebben ook een touch screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik snap jullie leed, maar over een maand of twee zijn jullie 't alweer vergeten :p

Ik weet niet eens meer hoe Tweakers 6 eruitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Sefyu schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:04:
Ik snap jullie leed, maar over een maand of twee zijn jullie 't alweer vergeten :p

Ik weet niet eens meer hoe Tweakers 6 eruitzag.
Ik ook niet meer, maar ik kan wel een aantal zaken noemen die in de vorige versie beter werkten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Gelukkig, er is een nieuwe switch, voor zolang het duurt natuurlijk:
--force-fieldtrials="NewMenuStyle/Compact2/"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik wilde het net plaatsen. Ik heb het zelf even geprobeerd, maar het is niet als de vorige switch. Ditmaal houd je de witte achtergrond in de menu's, maar is de ruimte er tussen veel kleiner. Er is overigens ook een "Compact1" die qua witruimte precies tussen het nieuwe en de "Compact2" zit.

Hier een link naar de bron op Reddit: http://redd.it/1i8agk

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sefyu schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:04:
Bij mij zorgt het voor heel erg veel lege ruimte en ik moet nu bij diverse menu's, vooral in de bookmark bar, mezelf sufscrollen (waar ik voorheen niet hoefde te scrollen).
Ik denk niet dat ik het over twee maanden vergeten ben.

Ik zal die nieuwe flag eens proberen :)
Edit: Die nieuwe flag doet het prima :) Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 14-07-2013 01:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Sinds vandaag kan ik of niet meer bij mijn settings van de extensions komen (SABnzbd) en bij andere blijven de settings niet staan. Download, Tampermonkey, Sickbeard, Chrome to Phone etc.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt naar de dev-build van Chrome. GIFs werken weer goed. Ook heb ik gemerkt dat de ruimte in het contextmenu, waar jullie over klagen, weg is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p6FpChD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat klopt, maar dat wisten we al. Achter die link die ik postte is namelijk te lezen dat de nieuwe flag ontdekt is door de broncode van Chromium door te spitten: "I took a look through the chromium source code and it seems google is working on some options for the menu."

Gifjes werken ook goed als je een van de flags aanzet in chrome://flags, hetgeen experimentele opties zijn die in Chromium gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 12:21
Hallo,

Ik heb me toch een raar probleem met chrome sinds een paar dagen! Ik heb deze case: http://store.antec.com/Pr...ote/0-761345-15733-9.aspx
Als ik een webpagina open, bijvoorbeeld deze: http://www.gpupdate.net/nl/ , dan gaat het display van deze case zich steeds weer opnieuw initialiseren. Dus als het display bijvoorbeeld uit staat, en ik start die webpagina op (en er zijn er meer die dat doen), dan licht ineens mijn display op. Ik hoor dan ook zo'n geluidje, dat er een USB device is gedetecteerd, maar het gebeurt iedere 5 seconden of zo. Zeer irritant, want ook mijn systeem hapert daardoor.

Stop ik chrome, dan gaat het display uit. Start ik bijvoorbeeld deze pagina op: http://www.dailyoffers.nl/ , dan heb ik dit probleem niet.

De oplossing die ik gevonden heb, is om het javascript te blokkeren in chrome privacy settings. Daarna werken alle pagina's prima. Alleen werken sommige animaties op die pagina's weer niet, wat ook niet altijd fijn is.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Met Internet explorer heb ik dit probleem niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Net nu ik er gewend aan was geraakt hebben ze het context menu weer compact gemaakt in 29.0.1547.22 beta-m 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ligt het aan mij of zijn ze bezig met de adresbar een beetje te wijzigen :?

* lettertype is groter gemaakt tijdens het intypen van een nieuwe URI
* de suggestbox klapt nu over de gehele breedte van de browser uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
^Zelfde hier. Ziet er echt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik vind het font in de adresbar wel fijn zo. Wat ik irritant vind is dat als je een google query doet hij vervolgens je bookmarks bar verbergt als je hebt gezocht

(Dat doet hij trouwens de ene release weer wel en de andere weer niet. Zullen wel wat meningsverschillen over zijn achter de schermen :P)

[ Voor 30% gewijzigd door jmxd op 20-07-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag, maar trek toch even de stoute schoenen aan.

Al sinds een tijd heb ik last van niet werkende javascript (ofzo?) dit met verschillende website's. Bij Youtube willen comments niet laden en kan ik mijn video-venster niet op 'middel-groot' zetten. Bij facebook willen oudere posts niet laden en als ik een video aanklik, blijft hij 'laden' en opent het pop-up venster niet. Zo zijn er nog wel andere site's die af en toe wel of niet werken. Opvallend is dat het vooral website's zijn van de grote jongens.(Facebook, YouTube oid.)

Allemaal aangestuurd met javascript, dus vandaar dat ik denk dat het probleem daar zit.

Het raare is dat de problemen heel willekeurig voorkomen. En op de zelfde site doet het ene filmpje het wel en de andere weer niet. Het is dus niet dat mijn javascript uitstaat.

Al gedaan: Nieuwe installatie, geschiedenis gewist, opnieuw ingelogd met Google account.

Kan iemand mij opweg helpen naar oplossing of zal ik gewoon een topic openen?

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29
Die nieuwe chrome-update op m'n iPad laat mijn taakbalk automatisch verdwijnen. Iemand een idee of dit uit te schakelen is? Vind het vreselijk irri nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik denk dat je de adresbalk bedoelt. Voor zover ik weet heeft een iPad namelijk geen taakbalk. De adresbalk verdwijnt echter al langer dan sinds de laatste update (in ieder geval op de iPhone wel). Het is geloof ik niet uit te zetten. Misschien dat je het via een jailbreak tweak wel kunt, maar dan zul je even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hebben meer mensen als je www.linkedin.com opent (en ingelogd bent), deze de eerste keer alles door elkaar toont, alsof er geen stylesheet geladen wordt? Na een refresh is het wel goed. Ik ervaar dit al een aantal maanden op verschillende pc's (ook in incognito modus, zodat alle plugins e.d. uitgeschakeld zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Daar heb ik geen last van, en ik werk met de nieuwste stable build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

FicoF schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:17:
Die nieuwe chrome-update op m'n iPad laat mijn taakbalk automatisch verdwijnen. Iemand een idee of dit uit te schakelen is? Vind het vreselijk irri nl.
Negatieve review in de Appstore schrijven en hopen dat Google er iets mee doet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Heb sinds v28 van Chrome dat als ik meerdere tabbladen open hij vast loopt dit,
duurt dan een sec of 10 en dan kan ik weer veder. meer mensen dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Het valt me op dat recentelijk het font bij pagina's van Google er echt niet uitziet, korrelig en gaten (bijv. bij de Google Play store en de pagina van de nieuwe Nexus 7). Dit met Chrome v28.0.1500.72, met Internet Explorer 10 ziet het er wel gewoon goed uit.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Het valt me al langer op dat de (vooral grotere) fonts in Chrome vaak geen AA of Cleartype lijken te hebben.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

En sinds v28 kan je ook niet langer fatsoenlijk flash filmpjes afspelen, steeds freeze om de zoveel seconden :/

Voorbeeld filmpje en net als de fonts ook dit probleem is er niet bij IE10. Chrome was jaren lang geweldig, maar dit soort zaken horen er gewoon uitgehaald te worden met beta builds.

[ Voor 54% gewijzigd door Laguna op 29-07-2013 15:44 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Albert020 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:32:
Heb sinds v28 van Chrome dat als ik meerdere tabbladen open hij vast loopt dit,
duurt dan een sec of 10 en dan kan ik weer veder. meer mensen dit probleem ?
En wat openen die tabbladen?

Laguna schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:02:
En sinds v28 kan je ook niet langer fatsoenlijk flash filmpjes afspelen, steeds freeze om de zoveel seconden :/

Voorbeeld filmpje en net als de fonts ook dit probleem is er niet bij IE10. Chrome was jaren lang geweldig, maar dit soort zaken horen er gewoon uitgehaald te worden met beta builds.
En je weet zeker dat je niet ook een flash player update voor je kiezen hebt gehad? Wat gebeurt er als je een van de twee uitschakelt?

[ Voor 51% gewijzigd door BtM909 op 29-07-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ook het switchen tussen verschillende tabbladen gaat niet zoals het moet.
Elke keer als ik een andere tabblad selecteer krijg ik een fractie van een seconde de eerst volgende achterliggende applicatie te zien. Over het algemeen vormt dit geen probleem, maar toch stoor ik me daaraan.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat laatste heb ik ook gehad, maar dat is met 28 al weggegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
CypherMK schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:05:
Hallo,

Ik heb me toch een raar probleem met chrome sinds een paar dagen! Ik heb deze case: http://store.antec.com/Pr...ote/0-761345-15733-9.aspx
Als ik een webpagina open, bijvoorbeeld deze: http://www.gpupdate.net/nl/ , dan gaat het display van deze case zich steeds weer opnieuw initialiseren. Dus als het display bijvoorbeeld uit staat, en ik start die webpagina op (en er zijn er meer die dat doen), dan licht ineens mijn display op. Ik hoor dan ook zo'n geluidje, dat er een USB device is gedetecteerd, maar het gebeurt iedere 5 seconden of zo. Zeer irritant, want ook mijn systeem hapert daardoor.

Stop ik chrome, dan gaat het display uit. Start ik bijvoorbeeld deze pagina op: http://www.dailyoffers.nl/ , dan heb ik dit probleem niet.

De oplossing die ik gevonden heb, is om het javascript te blokkeren in chrome privacy settings. Daarna werken alle pagina's prima. Alleen werken sommige animaties op die pagina's weer niet, wat ook niet altijd fijn is.

Hebben meer mensen hier last van?
@ CypherMK

Ik heb precies hetzelfde probleem. Om de 5 seconden dat usb geluidje en een lagg. Ik heb het ook als ik bijvoorbeeld Steam opstart omdat dit denk ik ook gebruik maakt van Java? Ik heb het probleem ook al los op het forum gezet. Maar heb daar nog geen reactie op. Iemand die een idee heeft om dit optelossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BtM909 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:06:

[...]

En je weet zeker dat je niet ook een flash player update voor je kiezen hebt gehad? Wat gebeurt er als je een van de twee uitschakelt?
Bij IE10 was het nog een oude versie van flash, nu ook de laatste versie en ook daarmee geen probleem.
En of het nou aan flash ligt of aan Chrome, feit is dat er momenteel een probleem zit bij het gebruik van flash in Chrome, wat bij IE dus niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
BtM909 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:06:
[...]

En wat openen die tabbladen?
Telegraaf, Twitter, gids.pubiekeomroep.nl, Tweakers, Marktplaats, Gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laguna schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:15:
[...]

Bij IE10 was het nog een oude versie van flash, nu ook de laatste versie en ook daarmee geen probleem.
En of het nou aan flash ligt of aan Chrome, feit is dat er momenteel een probleem zit bij het gebruik van flash in Chrome, wat bij IE dus niet het geval is.
Dan schakel je Flash toch uit ;)

Het punt is er zijn twee Flash players in je browser; de ingebakken versie en degene die jij er bovenop installeert.

Kijk bijv. hier http://blog.notsocasual.com/fix-flash-lag-chrome/ of dat je probleem fixt.

Ik ben het met je eens hoor dat het iets is wat de browservendor beter moet oppakken, maar gaan sobben totdat Google (as if :')) je probleem gaat oppakken is geen optie (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
BtM909 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:38:
Dat laatste heb ik ook gehad, maar dat is met 28 al weggegaan bij mij.
Ik zit ook op 28, maar het blijft een probleem! Ik dacht eerst dat het te maken had met de hoeveelheid tabbladen, maar met 2 tabbladen komt het ook geregeld voor :(

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
sprunky schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:51:
[...]

@ CypherMK

Ik heb precies hetzelfde probleem. Om de 5 seconden dat usb geluidje en een lagg. Ik heb het ook als ik bijvoorbeeld Steam opstart omdat dit denk ik ook gebruik maakt van Java? Ik heb het probleem ook al los op het forum gezet. Maar heb daar nog geen reactie op. Iemand die een idee heeft om dit optelossen?
Ik heb nu maar v27 van chrome op die pc gezet. En alles werkt weer naar behoren. Ik hoop dat ze het fixen in de volgende release!

En dat probleem met steam: Ik gebruik geen steam, maar ik heb wel een paar spellen, die ook datzelfde probleem hebben, zoals F1 2012. En dan gebruik ik zo'n programma (EnableDisableiMON.exe) om het display uit te schakelen. Maar ik heb het nog niet geprobeerd met chrome. Zou eigenlijk moeten werken. Ik ga straks even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CypherMK
Getest en dit werkt prima. Je moet dus wel iedere keer dit programma runnen voordat je chrome opstart: http://www.soundgraph.com..._faq_sw_imon_manager_g_01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprunky
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 23:02
Bij mij is het probleem nu in zoverre opgelost dat ik in Chrome geen problemen meer heb. In Chrome heb ik Java uitgezet en van de losse heb ik de nieuwste versie van geinstalleerd. Ik ben nog geen sites tegengekomen waar flash het niet deed.

Zelf had ik Imon manager nog niet geinstalleerd.

Voor Steam ga ik jouw oplossing vanavond testen. Ben benieuwd.

Edit:

Ik heb het getest en het werkt inderdaad weer. Kan weer normaal Steam gebruiken. Wachten op een volgende update waar dat probleem in opgelost is.

[ Voor 18% gewijzigd door sprunky op 01-08-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

BtM909 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
[...]

Dan schakel je Flash toch uit ;)

Het punt is er zijn twee Flash players in je browser; de ingebakken versie en degene die jij er bovenop installeert.

Kijk bijv. hier http://blog.notsocasual.com/fix-flash-lag-chrome/ of dat je probleem fixt.
Bedankt voor de info, niet aan de 2 Flash players gedacht. Probleem heeft zichzelf uiteindelijk opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die onlangs een overstap hebben gemaakt / overwogen naar bijv. Firefox vanwege het grote nsa / prism schandaal? Het verbaast me dat dit nog niet is behandeld in dit topic, terwijl het imho toch zeer relevant is.

Hoewel ik zelf voorheen uitsluitend Chrome gebruikte vanwege de snelle, clean interface en perfecte dev-tools, ben ik sinds kort weer terug op FF. Heel af en toe slinger ik Chrome (of Chromium) aan voor ontwikkelwerk, aangezien de dev-tools in FF toch nog wat te kort schieten.

Hoe kun je een closed-source product vertrouwen van een bedrijf dat het vertrouwen van miljoenen gebruikers heeft geschaad? Ik ben benieuwd wat de (zwaarwegende) argumenten zijn om Chrome te blijven gebruiken voor dagelijks surfwerk met het afluisterschandaal in je achterhoofd. FF is een zeer haalbaar alternatief, vooral met de uitgebreide extensie en configureer opties.

Verder is natuurlijk vrij moeilijk om Google (laat staan ALLE Amerikaanse bedrijven die meewerken aan het schandaal) in z'n geheel te vermijden. Dat is ook zeker niet nu het doel van mijn stelling. Maar aangezien een browser (en alle data die ermee gemoeid is) zeer privacy gevoelig is, is het toch verstandig om hier een goede beslissing over te nemen?

Het feit dat Google heimelijk, onrechtmatig en op massale schaal het aftappen van jouw gegevens faciliteert is hopelijk het alu-hoedjes stadium voorbij..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik weet niet of je er voldoende aan hebt, maar mij boeit het gewoon te weinig om er actie op te ondernemen. Verder ben ik er ook niet van overtuigd dat ik nou bij FF of IE of een andere browser nou veel beter terecht ben. Ik ben al lid van Twitter, Facebook, Linkedin en whatnot, het is niet alsof ik verder ook mijn gegevens met mn leven aan het beschermen ben. Ik ben dan verder ook niet echt interessant om te volgen, dus het kan me eerlijk gezegd gestolen worden (niet letterlijk natuurlijk :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 01:20:
Ik weet niet of je er voldoende aan hebt, maar mij boeit het gewoon te weinig om er actie op te ondernemen. Verder ben ik er ook niet van overtuigd dat ik nou bij FF of IE of een andere browser nou veel beter terecht ben. Ik ben al lid van Twitter, Facebook, Linkedin en whatnot, het is niet alsof ik verder ook mijn gegevens met mn leven aan het beschermen ben. Ik ben dan verder ook niet echt interessant om te volgen, dus het kan me eerlijk gezegd gestolen worden (niet letterlijk natuurlijk :D )
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen zelf bepalen welke informatie je deelt (op de sociale media sites die je noemt) en je gegevens die heimelijk worden afgetapt. Het is echt niet tof dat Google, een regering of wie dan ook AL je browseracties opslaat. Wie zegt dat het nooit tegen je gebruikt gaat worden? Dat kun je nu niet bepalen. Let op ik beweer niet dat Chrome op dit moment al dergelijke 'functionaliteit' bevat, maar waarom zou je een corrupt bedrijf uberhaupt die mogelijkheid/macht willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het is geen corruptie als het simpelweg bedrijfspolicy, maar ik vind het nogal overdreven om de grote bedrijven maar meteen weg te zetten als geldmaniakken die dergelijke acties gaan doen. Zulke zaken komen heus wel uit als daar iets mee gebeurd is, maar ik vraag me af hoe ze tegen me willen gaan gebruiken dat ik op tweakers zit of whatever. Voor zover ik weet worden dergelijke gegevens alleen gebruikt (op dit moment) om passende reclame's voor mij te zoeken en daar heb ik eigenlijk geen issue mee. Het hangt er maar vanaf wat voor idee erachter het verzamelen van data zit. Is het om de gebruikservaring te verbeteren, be my guest. Gaat het erom om mij van gepersonaliseerde informatie te voorzien, prima beter dan random shit waar ik helemaal niets mee heb. Gaat het om mijn gegevens te jatten en mij daadwerkelijk te benadelen, dan trek ik daar de grens (bv mn bankgegevens jatten).

Overigens heb ik momenteel wel een adblocker draaien op een aantal sites, maar dat heeft deels een andere reden (op Youtube bv omdat Google weigert mee te werken aan een Youtube app voor Windows Phone). Maar niet omdat ik bang ben dat ik dan reclame voor scheerschuim krijg ipv maandverband.

Het is overigens niets nieuws dat bedrijven willen weten met wie ze te maken hebben of wat er zoal omgaat in de maatschappij. TV doet dat al jaren middels kijkonderzoek of vragenlijsten, winkels met wat voor mensen er binnenkomen en wat voor spullen ze kopen (eventueel met een vragenlijst). De mogelijkheden op dit moment zijn echter groter waardoor men je ongezien bij kan houden, maar vroeger werden we ook wel in de gaten gehouden.

Anyways, dit lijkt me meer iets voor een ander topic?

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 05-08-2013 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:24:
Zijn er nog mensen die onlangs een overstap hebben gemaakt / overwogen naar bijv. Firefox vanwege het grote nsa / prism schandaal? Het verbaast me dat dit nog niet is behandeld in dit topic, terwijl het imho toch zeer relevant is.
Ja, ik. Net om de redenen die je opsomt. Ik deletete Chrome gewoon helemaal.

Je kunt als consument natuurlijk weinig doen, maar net als bij het boodschappen doen is elk product dat je koopt een soort van stem die je uitbrengt voor een bepaalde leefwijze. Vegetarisch/vlees, bio/niet-bio, fairtrade of niet, ...

Ik probeer dus ook bij het gebruiken en kopen van software een zo ethisch mogelijk keuze te maken. Bij browsers is dit makkelijk omdat de kwaliteit en het gebruiksgemak toch heel erg dicht bij elkaar liggen.

Ik vind Chrome een prima browser, en zelfs IE doet het vrij goed (al mis ik daar wel add-ons etc.) maar bij Firefox zit het ook goed met de achterliggende filosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aegir81 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:38:
[...]

Ja, ik. Net om de redenen die je opsomt. Ik deletete Chrome gewoon helemaal.

Je kunt als consument natuurlijk weinig doen, maar net als bij het boodschappen doen is elk product dat je koopt een soort van stem die je uitbrengt voor een bepaalde leefwijze. Vegetarisch/vlees, bio/niet-bio, fairtrade of niet, ...

Ik probeer dus ook bij het gebruiken en kopen van software een zo ethisch mogelijk keuze te maken. Bij browsers is dit makkelijk omdat de kwaliteit en het gebruiksgemak toch heel erg dicht bij elkaar liggen.

Ik vind Chrome een prima browser, en zelfs IE doet het vrij goed (al mis ik daar wel add-ons etc.) maar bij Firefox zit het ook goed met de achterliggende filosofie.
Exact. Het mooie is dat je zo beetje bij beetje wel wat invloed kan uitoefenen. Als tweaker moet je toch vaak aan andermans pc sleutelen (soms tegen wil en dank :P) en kun je iemand Firefox laten gebruiken ipv van Chrome. Je hoeft geen heel betoog te houden maar je kunt kort vertellen dat Firefox de gebruiker respecteert (ipv de wensen van geheime diensten en adverteerders).

Zoals de eerste opleving van Firefox waarbij bijv. tabbed browsing een belangrijk argument was, is dat nu privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
..... je kunt kort vertellen dat Firefox de gebruiker respecteert ....

En de NSA respecteert ook de Firefox gebruikers en zij zijn uitgesloten van het Prism programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Chrome zadelt ons weer op met wat nieuws hoor, "Chrome App-opstartprogramma" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:05:
..... je kunt kort vertellen dat Firefox de gebruiker respecteert ....

En de NSA respecteert ook de Firefox gebruikers en zij zijn uitgesloten van het Prism programma?
Klopt. Firefox is Open Source waardoor geheim afluisteren vrijwel onmogelijk is, en zeer snel aan het licht zou komen. Omdat Chrome gesloten is, weet niemand behalve het Google Chrome team wat er voor 'extraatjes' inzitten.

Iedereen kan de bron van Firefox controleren. Dit doet natuurlijk bijna niemand, maar altijd nog genoeg mensen om een schoon software product te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Chrome is toch ook open source? (Chromium)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chromium wel. Chrome niet.

Chrome=Chromium plus Google closed source.

Waarom doen ze dat kun je je afvragen? De thirdparty binaries die ze meeleveren rechtvaardigt die keuze niet. Dat kan zeker transparanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dan zal Al-Qaida zeker Firefox gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor, ben je sarcastisch omdat je deze zaken niet belangrijk vindt? Of denk je dat ik doordraaf? In dat geval kun je dat ook constructief zeggen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Hallo Ferdius, Ik geloof gewoon niet dat Firefox op dat vlak veiliger is dan Chrome (of IE of wat dan ook). Ik heb niet de illusie dat ik onzichtbaar kan zijn voor de NSA, Google of de Chinese geheime dienst. Op zich triest dat het zo is. Ik ga daar dan ook geen moeite voor doen en kies de in mijn ogen prettigste browser Chrome. Je hebt wel gelijk dat ik het wat constructiever kan verwoorden, en nee, je draaft niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:18:
Hallo Ferdius, Ik geloof gewoon niet dat Firefox op dat vlak veiliger is dan Chrome (of IE of wat dan ook). Ik heb niet de illusie dat ik onzichtbaar kan zijn voor de NSA, Google of de Chinese geheime dienst. Op zich triest dat het zo is. Ik ga daar dan ook geen moeite voor doen en kies de in mijn ogen prettigste browser Chrome. Je hebt wel gelijk dat ik het wat constructiever kan verwoorden, en nee, je draaft niet door.
Bedankt voor de opheldering. Ik doe ook geen illusies dat alles prive kan blijven, maar daar waar mogelijk probeer ik wel gezonde afwegingen te maken. En Chrome is inderdaad een bijzonder prettige browser, dat maakt het vrij zuur. Net zoals het feit dat Google altijd verkondigde om niet 'evil' te zijn. Gelukkig spiekt Firefox af en toe goed af :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ben ik de enige die zich stoort aan het grote lettertype in de adresbalk? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:13
filenox schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:17:
Nee, ik stoor me er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paskaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 14:33
filenox schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:17:
Merkte het net ook.. Erg irritant. Ook het dropdown "blok" met je geschiedenis zodra je een adres intypt is nu een wit vlak over de volledige breedte van je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 13:13
paskaal schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:14:
[...]

Merkte het net ook.. Erg irritant. Ook het dropdown "blok" met je geschiedenis zodra je een adres intypt is nu een wit vlak over de volledige breedte van je browser.
Ja, ik vroeg me al af hoe dat eerst was, vind dat namelijk ook erg lelijk. Zijn kleine dingen, maar je kan je er toch aan storen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat zit er al een tijdje in (althans in de beta's) en het idee is meer gericht op touch en leesbaarheid (groter is beter).

Daarnaast is er gekozen om die URI balk over de volledige breedte te maken, zodat je duidelijkere afscheiding hebt met de rest van de pagina (je zag vroeger nog een deel van de webpagina ernaast en dat kon als storend worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Mja, ieder zijn smaak. Ik vind de volledige breedte juist storend, vooral omdat het nu zo extreem veel witruimte is waar vroeger nog wel eens content stond. Het (iets) grotere lettertype vind ik dan weer helemaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Doet me denken aan de padding van het menu die over de gehele interface groter gemaakt was en dat hebben ze uiteindelijk weer teruggedraaid bij desktop PC's. Hopelijk gebeurd hiermee hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Laatst online: 06-09 11:28
Oh die brede balk en lettertype voor blinden is dus de bedoeling? en ik maar denken dat mijn chrome "stuk" was.
Ik kwam hier juist om daar over te posten :s
Is er misschien een optie om dit uit te zetten? aangezien ik niet op een tablet werk en mijn ogen ook nog prima werken?

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Meer mensen die last hebben van (tijdelijke) vastlopers in de "laatste" versie? (Versie 29.0.1547.62 m)

Om de 5 minuten loopt m'n hele Chrome vast en na 'n 20 seconden komt e.e.a. weer tot leven of mag ik de hele pagina opnieuw gaan laden. Dit heb ik pas sinds ik naar de laatste versie bijwerkte. Ik heb daarna Chrome er helemaal afgegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verschil.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sinds kort merk ik wel dat m'n muis regelmatig blijft hangen tijdens het browsen en ook de pagina reageert dan slecht.

Verwijderd

Ik word er gek van, sinds kort krijg ik steeds meer websites die opeens geblokt worden en deze melding geven 'Deze webpagina is niet beschikbaar' .

Wie weet wat er aan de hand is ?
Ga ook nog even op malware etc. checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 03:25:
Sinds kort merk ik wel dat m'n muis regelmatig blijft hangen tijdens het browsen en ook de pagina reageert dan slecht.
Dit bleek dus niks met Chrome te maken te hebben O-) blijkbaar interfereren USB 3.0 poorten met het draadloze signaal van m'n muis, receiver op een andere plek geplaatst en probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik weet niet hoe ik het moet zoeken, maar ik heb één hele irritante "feature" in Google Chrome. Wanneer je een pulldown lijstje selecteert kun je met zowel Internet Explorer als Firefox gewoon typen waar je naar zoekt. Als je bijvoorbeeld een landenlijstje hebt, klik je de pulldown aan, type je "Neder" en vervolgens highlight hij automatisch Nederland. Bij elke andere browser druk je tab in, en blijft Nederland geselecteerd. Waarom schiet Chrome terug naar de eerste optie die al geselecteerd was ("Angola" bv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Kan iemand mij uitleggen waar die "A" voor staat?
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30556334/2013-09-06%2014_40_09-Browser_%20Google%20Chrome%20-%20Deel%20III%20-%20Client%20Software%20Algemeen%20-%20GoT.png
(Version 31.0.1622.7 dev-m Aura)

[ Voor 16% gewijzigd door Zandpad op 06-09-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
"aura"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Zover kwam ik ook nog, maar op de channel page staat Aura er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Zie hier: [google=chrome+aura"]
lmgtfy is zo niet leuk meer

[ Voor 66% gewijzigd door Lustucru op 17-09-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
knip

[ Voor 93% gewijzigd door Lustucru op 17-09-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Dit bleek dus niks met Chrome te maken te hebben O-) blijkbaar interfereren USB 3.0 poorten met het draadloze signaal van m'n muis, receiver op een andere plek geplaatst en probleem opgelost :)
Misschien iets offtopic, maar wat bedoel je hiermee? Mijn draadloze muis valt de laatste tijd ook af en toe uit sinds deze naast een USB3 poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:15

Nikeo

Jawelles

Ik heb in Chrome de laatste dagen zo nu en dan een vastloper. Versie 29.0.1547.66 Ik heb al van alles getest maar het lijkt toch echt chrome te zijn. Het gebeurt alleen als ik chrome meteen open na/tijdens het opstarten. Ik kan ineens nergens meer op klikken en heel soms kan ik na een halve minuut weer verder maar meestal crasht 'ie en soms krijg ik zelfs een bsod.

Googlen levert veel resultaten op van mensen die dit vanaf deze week ook allemaal hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Nikeo op 10-09-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

rikpro schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:55:
[...]

Misschien iets offtopic, maar wat bedoel je hiermee? Mijn draadloze muis valt de laatste tijd ook af en toe uit sinds deze naast een USB3 poort zit.
offtopic:
Ik heb 2 verlengkabels liggen, ene USB3 ander USB2. De USB3 gebruik ik voor externe schijven en de USB2 zit mijn receiver voor m'n muis ingeprikt. De USB2 kabel lag achter de USB3 kabel en zodra er dus wat aangesloten zat op de USB3 kabel merkte ik haperingen bij m'n muis. De USB3 kabel ligt nu niet langer tussen de receiver en m'n muis en daarmee is het probleem opgelost.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Sinds een paar dagen heb ik op een laptop Zorin draaien met als enige browser Chrome, iedere keer als ik dus Chrome start wil hij dus mijn bookmarks van een andere browser importeren.
Die staat er niet op dus, iemand hier een idee hoe ik van die optie af kom.

Never mind al gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 14-09-2013 15:27 . Reden: opgelost ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste