Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

MarcoC schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:40:
Dat is de reden waarom mijn telefoon op Engels staat, kortere woorden en geen rare vertalingen.
Dat deed ik ook, maar kreeg toen problemen met SMSjes e.d. (T9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
n00bs schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:54:
[...]

"Toetsenbordtaal" is onafhankelijk van systeem taal... dus als je je telefoon in het Engels zet, kun je je woordenboek toch nog op Nederlands zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slonzo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Sam here, maar dan met de nuance da hij soms, op onregelmatige intervallen, WEL automatisch mijn mail ophaalt... :X
Heb de oorzaak van het probleem gevonden. Is niet zozeer een Android/HTC probleem; oorzaak ligt meer bij IIS6/Exchange2k3. De website waar de exchange-oma vdir onder zit, moet bereikbaar zijn zonder host header.

Bij WM smartphones maakt dit geen verschil, hoewel er ook dan wel erg veel warnings optreden in je eventlog wanneer je de website niet met een lege host header serveert (elke poll 1 warning, elke 5min een poll). Heb in de WM tijd al eens een paar uurtjes besteed aan die events, vandaar dat ik op dit idee kwam. Daar kwam nog bij dat ik in de IIS logging wel netjes elke 5 minuten een GET voorbij zag komen op exchange-oma van een htclegend.

Mijn Legend haalt nu wel netjes automatisch nieuwe mails binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
n00bs schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:54:
[...]

Toetsenbordtaal kan je op een andere taal instellen dan de systeemtaal :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:34
Sh*t vandaag tijdens een ritje naar ons datacenter de postbode gemist, collega's hadden de eur 8,-- niet gepast en hij had geen wisselgeld zodat mijn collega's niet de telefoon in ontvangst konden nemen ..jammer, het wordt dus morgen. Eigenlijk komt het best goed uit, omdat het een erg hectische dag was en ik anders steeds met brandend verlangen de telefoon in gedachten zou hebben gehad (en er waarschijnlijk op werk een zooitje van had gemaakt) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 23-03-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediJack schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 00:36:
Volgens mij kreeg ik die melding ook en staat dat los van roaming. Ik kan niet zien of het nu werkt want ik heb gebruik de weather app niet meer. (Ik kijk naar buiten) :)

Nog een vraagje: Ik vind dat de verlichting achter de hardware toetsen niet echt lekker werkt. Het schijnt te detecteren of je in een donkere of lichte ruimte zit en dan al naar gelang het nodig is de verlichting achter de knopjes aan te zetten. Soms gebeurt dat bij mij niet en dan moet ik eerst het scherm uitschakelen om opnieuw te starten, dan werkt het weer wel.
Kun je de ergens instellen dat de verlichting achter de hardware toetsen altijd aan is als de telefoon (het scherm dus) aan is? Ik kan een dergelijke instelling nergens vinden.
Hoi MediJack.

Dat zelfde probleem had ik dus ook en dacht ook eerst dat mijn verlichting stuk was .
Ben ook meteen de Pda shop gaan bellen.
Maar die vertelde mij dus dat he vai een licht sensor werkt.
Ik vond dat ook niet helemaal fijn en ben dus ook opzoek gegaan of ik dat zelf kon instellen.
Maar helaas kan dat dus niet.

Groetjes Cindy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Wil eerst even zeggen wat een geweldig leuk forum dit is.
Heb al veel dingen kunnen oplossen door dit forum.

Ik heb nu een week de Legend in mijn beziten ben ook super blij met me legy _/-\o_ .
De telefoon werkt gewoon super en is heerlijk te bedienen en ziet er gewoon tip top uit.
Ook moet ik zeggen dat mijn baterij het lang volhoud, moet ik er wel bij zeggen dat ik niet de hele dag bezig ben met me telefoon.
Maar nu na een paar telefoontjes en een paar smsjes en wat op het internet te hebben gezeten doet de baterij het nu al 2 dagen d:)b

Oke er zijn ook wat kleine minpuntjes aan de telefoon zo als het geluid, vindt ik niet echt hard wat ik wel erg zonden vindt.
Ik heb me legy in een hoesje zitten die helemaal dicht is dus als ik hem dan ook nog eens in me tas heb zitten dan hoor ik het niet als ik gebeld word :?
Zo zijn er nog wat kleine dingetjes maar ach we kunnen niet alles hebben he _O-

Ik ben zo super blij met me Legend dat dus de minpuntjes in het niet vallen.

Ik hoop ook dat iedereen hier die ook de Legend heeft er heel veel plezier van mag hebben.
En de mensen die het moeilijk vinden om de knoop door te hakken gewoon de Legend nemen tis een geweldig mooie en snelle telefoon. d:)b

Groetjes Cindy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Snel? Die van mij word snel traag en dan moet ik de accu eruit halen omdat hij vast loopt! Word er gek van! :(

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Legy :') :D .

DaveD1109, die ervaring deel ik totaal niet. Sterker nog, ik heb nog mijn Legend nog nooit hoeven rebooten. Hij werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Aangezien de Legend android 2.1 draait, zou iemand kunnen checken of er nu ook Japanse input beschikbaar is? Ik had hierover gelezen op het internet dat het erin zou zitten, maar nergens kunnen vinden of het er nu ook echt is. Ik bedoel dus een standaard toetsenbord met letters wat automatisch omzet naar hiragana/kanji zoals dat op je pc/iphone/WiMo gebeurd.

Weet iemand trouwens misschien ook of Vodafone branded toestellen levert? Wil geen Vodafone spam op de mijne. En zo ja, kan je gewoon een rom van bv de HTC site er overheen flashen? Geen idee trouwens of flashen net zo werkt als met WiMo.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_o_c schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:20:
Aangezien de Legend android 2.1 draait, zou iemand kunnen checken of er nu ook Japanse input beschikbaar is? Ik had hierover gelezen op het internet dat het erin zou zitten, maar nergens kunnen vinden of het er nu ook echt is. Ik bedoel dus een standaard toetsenbord met letters wat automatisch omzet naar hiragana/kanji zoals dat op je pc/iphone/WiMo gebeurd.
Geen idee over 2.1, maar een search op "Japanese IME" bracht deze naar voren. Draait vanaf 1.6 (en voor 1.5 een aparte versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.androlib.com/appscreenmax/DEF.u.cs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:47:
Snel? Die van mij word snel traag en dan moet ik de accu eruit halen omdat hij vast loopt! Word er gek van! :(
[b]MarcoC schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:06:[/b

Legy :') :D .

DaveD1109, die ervaring deel ik totaal niet. Sterker nog, ik heb nog mijn Legend nog nooit hoeven rebooten. Hij werkt perfect.
Deze ervaring deel ik ook totaal niet nee.
Mijn Legy is nog steeds zo snel als toen ik hem kreeg hoor, en ook nog nooit hoeven rebooten.
Misschien heb je er iets te veel opstaan en gebruik je ook een task killer?

Groetjes Cindy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:40:
[...]

[...]

Deze ervaring deel ik ook totaal niet nee.
Mijn Legy is nog steeds zo snel als toen ik hem kreeg hoor, en ook nog nooit hoeven rebooten.
Misschien heb je er iets te veel opstaan en gebruik je ook een task killer?

Groetjes Cindy.
Ik heb advanced taskkiller erop staan en nog een aantal andere apps.
Heb nu het 1 en ander verwijderd dus ff kijken hoe het gaat.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Ja je hebt waarschijnlijk te veel troep geinstalleerd, want zo traag is die echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:52:
[...]

Oke want taskkiller maakt hem ook weer iets sneller vind ik.
En ja misschien wat dingen verwijderen wat je niet echt gebruikt.
Als je op een computer teveel dingen zet word hij ook steeds trager.
Dus wie weet helpt het als je wat dingen verwijderd.

En hoop dat je telefoon dat weer wat sneller wordt d:)b

Groetjes Cindy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook serieus aan het nadenken over de HTC Legend. Een belangrijk punt voor mij is toch wel de grootte ervan, naast alle andere mooie dingen zoals Android en de specs.
Ik heb in huis een iPhone als referentiepunt (niet van mij) welke ik wel een goed formaat vind hebben, alhoewel ik 'm iets te dik vind. Ik heb onderstaande foto's gevonden van de Legend en iPhone naast elkaar, en de Legend lijkt in alle opzichten iets kleiner, wat ik wel positief vind. Echter wat ik nog niet zo duidelijk kan zien is de dikte van de Legend. Hij moet volgens mij dunner zijn als de iPhone volgens de specs, voelt dit echt ook zo aan? Wat merk je van die kin onderaan het toestel als de Legend bijv. in je broekzak zit?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4033/4428079264_4b15e3fd2a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/4428081324_54cedb624a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4071/4427425349_7c2feb7f5d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2710/4428188200_6c7c2da8fa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/4428210202_4c29111072.jpg

Zie deze link voor hi-res foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hij voelt imho net iets dunner aan, van de kin merk je bijna niks omdat deze kin sowieso al erg flauw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:18:
Ben ook serieus aan het nadenken over de HTC Legend. Een belangrijk punt voor mij is toch wel de grootte ervan, naast alle andere mooie dingen zoals Android en de specs.
Echter wat ik nog niet zo duidelijk kan zien is de dikte van de Legend. Hij moet volgens mij dunner zijn als de iPhone volgens de specs, voelt dit echt ook zo aan? Wat merk je van die kin onderaan het toestel als de Legend bijv. in je broekzak zit?

Zie deze link voor hi-res foto's
Heb het ff voor je 'gemeten'. Hij is zo dik als 9 DVD's (zonder hoesje :+ )op elkaar en dan beetje aandrukken want ze willen nooit echt plat liggen (ja wist zo gauw niks te vinden om te meten :P ). De 'kin' is denk ik zo dik als 12 stuks.
Ik loop de hele dag met het toestel in mijn zak. Je merkt wel dattie er zit, maar de kin heb ik zelf geen last van.

Wat ik wel als (enige tot nu toe) minpuntje aan het design bemerkte is dat de plek waar je hem tegen je oor houd nogal 'scherp' is. Lijkt me gaan irriteren met lang bellen. Dit is bij de iPhone minder denk ik aangezien die afgeronde randen heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 23-03-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De iPhone heeft het juist erger dan de Legend vanwege de chromen rand die je altijd voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:18:
Wat merk je van die kin onderaan het toestel als de Legend bijv. in je broekzak zit?
Ik vind dat hij door de kin juist beter in je broekzak zit. Hij ligt meer op je been heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

MarcoC schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:43:
De iPhone heeft het juist erger dan de Legend vanwege de chromen rand die je altijd voelt.
* ManiacsHouse heeft nog nooit een iPhone aan zijn oor gehad... :) :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:25:
[...]

Geen idee over 2.1, maar een search op "Japanese IME" bracht deze naar voren. Draait vanaf 1.6 (en voor 1.5 een aparte versie)

[afbeelding]
Ja dat soort dingen had ik dus ook al gevonden maar dat is absolute horror. Als je het vaak gebruikt zal het vast wel wennen maar ik mail etc te weinig in het Japans om er gewend aan te raken dus ik moet echt gewoon een toetsenbord hebben :P

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Tijdens het gebruik van de Leggy merk ik op, dat het hele systeem goed geïmplementeerd is. Soms houd ik het niet meer bij wat m'n telefoon allemaal aan het doen is. Zo had ik me ingelogd bij facebook een keer. Blijkt dat de Leggy ineens alle verjaardagen van al mijn facebook accounts in de kalender zet. Vaak is dit gewenst, maar dit vind ik niet zo chill bijvoorbeeld :P Het is nog even goed wennen met mijn nieuwe telefoon.

Ik kom namelijk van een nokia 1650 af ;)

Gegroet,

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tynos schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:01:
Tijdens het gebruik van de Leggy merk ik op, dat het hele systeem goed geïmplementeerd is. Soms houd ik het niet meer bij wat m'n telefoon allemaal aan het doen is. Zo had ik me ingelogd bij facebook een keer. Blijkt dat de Leggy ineens alle verjaardagen van al mijn facebook accounts in de kalender zet. Vaak is dit gewenst, maar dit vind ik niet zo chill bijvoorbeeld :P Het is nog even goed wennen met mijn nieuwe telefoon.

Gegroet,
Heeeee niet mijn naam pikken he (leggy) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb em nu ook 8)

Erg mooi ding, hij is sjiek vergeleken met de Hero (die heb ik hiervoor 2,5 maanden gehad :P )

Het scherm is zeer contrastrijk (zwart is ook echt zwart), de kleuren zijn erg mooi. De camera lijkt ook een stuk beter dan van de Hero. De LED-flits is echt erg bruikbaar, ondanks dat het LEDje zelf op de achterkant weinig ruimte inneemt (onderschat em niet).

Wel jammer dat je die LED niet kan gebruiken als zaklamp, imo iets dat er standaard in had moeten zitten. Nu moet ik weer wachten op één of andere app die het mogelijk maakt (als het kan, zonder te rooten etc.)

Enige wat me tegenvalt is de vloeiendheid waarmee het homescherm allemaal beweegt. Dit ging op de Hero met net iets meer FPS (meer mensen waarbij dit opvalt?). Andere menu's op de Legend gaan wel vol vloeiend. Ik heb geen idee waar dit aan ligt, maar het is iig een minor issue.

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/Legend/DSC00411_650.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/Legend/DSC00412_650.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cevertse.nl/dump/Legend/DSC00418_650.jpg

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ManiacsHouse schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:50:
[...]

* ManiacsHouse heeft nog nooit een iPhone aan zijn oor gehad... :) :$
Ik wel, twee jaar :P .
Tynos schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:01:

Gegroet,
Dit brengt mij op een punt wat ik wel irritant vind, dat linken van contactpersonen. Door de jaren heen heb ik een rijke emailgeschiedenis opgebouwd via Gmail, en dit wordt allemaal geïmporteerd. Mensen die ik ken heb ik gemaild via verschillende emailadressen, en al deze emailadressen worden als suggestie gegeven om aan een bepaald contactpersoon te linken. Het vervelende is echter dat je niet ziet wélk contactpersoon je nou precies linkt, er staat alleen maar "Gmail". Oké, handig man, maar zo heb ik bij sommige contactpersonen wel 5x "Naam, Gmail" staan. Erg onoverzichtelijk. Daarnaast springen de namen van bepaalde mensen automatisch op hun Facebook-naam terwijl ik toch duidelijk heb ingesteld dat gewoon de naam van mijn contactpersonenlijst gebruikt moet worden (heb geen behoefte aan achternamen). Het werkt gewoon wat stroef.

[ Voor 76% gewijzigd door MarcoC op 24-03-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 07:51

emzed

*

Ik heb gisteren mijn Legend besteld :)

@MarcoC
Ik hou mijn gmail contacten op zich wel strak bij, heb alles wel zo'n beetje gemerged in My Contacts. Maar ook stuur ik wel eens mensen een mailtje waarmee je later nooit meer contact hebt. Kun je niet alleen My Contacts importeren, of pakt hij meteen alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 01:17
Wat ik wel heel erg irritant vind is dat ik mijn emails 2x binnen krijg.
Ik heb mijn Hotmail account aan mijn Legend gekoppeld, maar ik krijg elke email zowel op mijn browser (via de computer) binnen als op mijn E-mail app op de Legend.
Als ik de E-mail lees of verwijder, veranderd dat niets aan de email op het andere medium.

Enig idee hoe ik dit kan synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is er ook een manier om facebook te gebruiken op je legend zonder dat hij iets met de contacten doet dan?
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt.
Zelf ben ik niet zo actief op facebook, maar vind het altijd wel leuk om wat mee te lezen,
ik heb alleen geen zin om gelijk al die contacten geïntegreerd in mijn telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

Klont_44 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:00:
Wat ik wel heel erg irritant vind is dat ik mijn emails 2x binnen krijg.
Ik heb mijn Hotmail account aan mijn Legend gekoppeld, maar ik krijg elke email zowel op mijn browser (via de computer) binnen als op mijn E-mail app op de Legend.
Als ik de E-mail lees of verwijder, veranderd dat niets aan de email op het andere medium.

Enig idee hoe ik dit kan synchroniseren?
IMAP aanzetten op hotmail, weet niet precies hoe het zit, google het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb problemen met muziek. Gebruik nu mijn Legend meer dan mijn Archos omdat touch echt ultiem is voor een mp3 speler; Echter als ik mappen (CD's) toevoeg aan de MP3 folder op de SD kaart, dan komt soms vanzelf deze map als CD zichtbaar in de ingebouwde muziekspeler en andere keren niet? bij sommige mappen worden enkel een paar nummers los toegevoegd aan de lijst en niet als map.

Ik wil gewoon dat elke map als een losse "CD" behandeld wordt en op die manier makkelijk kan bladeren... kent iemand bovenstaande problemen of hebben jullie hier een oplossing voor?
Kan namelijk wel de afspeellijst bewerken,maar je kan dan enkel losse nummers toevoegen ipv in 1x een folder :(

Zie ook geen mogelijkheid om die speellijst die blijkbaar gedeeltelijk automagisch wordt aangemaakt, te clearen. Reboot telefoon helpt ook niet om de nieuwe CD toe te voegen, dus geen idee hoe dit werkt op de HTC.

<update>
Het lijkt erop dat hij de playlist files inleest en die als CD toevoegt, echter als je dus losse nummers hebt van verschillende albums en die in 1 map gooit bv "maart 2010" dan maakt hij er dus een zooitje van 8)7

Hmz werkt niet, handmatig toegevoegd. Kreeg de melding dat er nummers toegevoegd waren, maar je ziet ze niet.

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 24-03-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emzed schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:42:
IMAP aanzetten op hotmail, weet niet precies hoe het zit, google het maar even.
@ Klont_44: Als je het hebt gevonden, wil je het dan delen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@ n00bs,

ik heb er alleen complete volledige cd's van artiesten opstaan. Geen playlists of verzamelmappen/albums.
Dit werkt prima. alles is netjes overzichtelijk.

Overigens zijn alle cd's wel zorgvuldig voorzien van correcte mp3 tag informatie en cover art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Hotmail biedt geen IMAP aan.

@n00bs:
heb je wel je id3-tags etc goed staan?
dus titel album moet hetzelfde zijn, daar wordt opgesorteerd denk ik.
heb zelf geen Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Roodey schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:05:
Hotmail biedt geen IMAP aan.

@n00bs:
heb je wel je id3-tags etc goed staan?
dus titel album moet hetzelfde zijn, daar wordt opgesorteerd denk ik.
heb zelf geen Legend.
Ja maar dat is dus wat ik zeg. Ik heb gewoon eigen mappen met een verzameling van verschillende nummers. Dus ik ga niet al die ID3 tags wijzigen. En van andere nummers, komt gewoon uit 1 CD, maar wordt niet toegevoegd (zie mijn vorige bijgewerkte posting).

Ook het feit dat je die lijst niet kan clearen... tijd dus voor een goede MP3 speler die gewoon met folderstructuur correct om kan gaan zoals mijn Archos ook kan.

Misschien dit eens testen zodra ik thuis ben: http://www.androlib.com/a...s-btunesrelease-niwD.aspx of http://www.androlib.com/a...sicfolderplayer-wjpC.aspx

[ Voor 25% gewijzigd door n00bs op 24-03-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
De player op de Legend werkt dus idd met tags ipv folders. Maar er zal toch wel een app te vinden zijn die wel met folders werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

majoh schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:32:
De player op de Legend werkt dus idd met tags ipv folders. Maar er zal toch wel een app te vinden zijn die wel met folders werkt?
Maar die playlists van de Legend klopt dus ook niet. Voeg maar eens wat mappen en losse mp3tjes toe in je MP3 folder op je SD kaart en zie de verschillen. Probeer dan ook een map met losse verschillende nummers toe te voegen en probeer je playlist te clearen of iets handmatig toe te voegen en ook daadwerkelijk zien in je playlist op de speler die ingebouwd zit. Het is echt crap. Was er eerst blij mee, totdat ik meer muziek erop gooide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutklimbie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08 19:44
CLB schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:53:
[...]

@ Klont_44: Als je het hebt gevonden, wil je het dan delen?
Google is je vriend :) http://lmgtfy.com/?q=hotmail+pop. Het is weliswaar geen IMAP maar POP maar dat werkt vast ook wel met de Legend. Anders kun je altijd nog je hotmail omleiden via gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik lees toch echt dat hij mails wil synchroniseren .. Dus openen en verwijderen op je legend is ook verwijderen in je hotmail account .. Dat gaat vast met pop niet lukken .. En hotmail omleiden via gmail is dan ook niet de oplossing !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
n00bs schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:16:
[...]

Ja maar dat is dus wat ik zeg. Ik heb gewoon eigen mappen met een verzameling van verschillende nummers. Dus ik ga niet al die ID3 tags wijzigen. En van andere nummers, komt gewoon uit 1 CD, maar wordt niet toegevoegd (zie mijn vorige bijgewerkte posting).

Ook het feit dat je die lijst niet kan clearen... tijd dus voor een goede MP3 speler die gewoon met folderstructuur correct om kan gaan zoals mijn Archos ook kan.

Misschien dit eens testen zodra ik thuis ben: http://www.androlib.com/a...s-btunesrelease-niwD.aspx of http://www.androlib.com/a...sicfolderplayer-wjpC.aspx
No offense, maar tegenwoordig werken alle mp3-spelers zo.
Archos ken ik niet. Zie de naam vaker voorbij komen, zal wel een goede zijn.

Wat je kunt doen is het volgende:
je hebt bijv map "Maart 2010"
selecteer alle liedjes hierin
rechtermuisknop en klik op eigenschappen
omdat je er meerdere geselecteerd hebt kun je maar beperkte dingen aanpassen
val bij "Albumtitel" nu "Maart 2010" in
zet de liedjes op je Legend
open de muziekspeler en selecteer het album "Maart 2010"
zodoende kun je alle liedjes afspelen uit het mapje "Maart 2010"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutklimbie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08 19:44
breinstein schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:47:
Ik lees toch echt dat hij mails wil synchroniseren .. Dus openen en verwijderen op je legend is ook verwijderen in je hotmail account .. Dat gaat vast met pop niet lukken .. En hotmail omleiden via gmail is dan ook niet de oplossing !
:$ Oops niet goed gelezen. Dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
n00bs schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:38:
[...]

Maar die playlists van de Legend klopt dus ook niet. Voeg maar eens wat mappen en losse mp3tjes toe in je MP3 folder op je SD kaart en zie de verschillen. Probeer dan ook een map met losse verschillende nummers toe te voegen en probeer je playlist te clearen of iets handmatig toe te voegen en ook daadwerkelijk zien in je playlist op de speler die ingebouwd zit. Het is echt crap. Was er eerst blij mee, totdat ik meer muziek erop gooide.
Wat ik vervelend vind is dat hij meteen alles toevoegt, zelfs de geluidjes om te waarschuwen voor een flitspaal van mijn navigatieprogramma 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nou ik heb 'm ook ontvangen hoor...wat een pracht-toestel!!! :) Helemaal goed. Nu hoofd bij het werk houden en vanavond lekker spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
@Dafmay ben benieuwd of je mijn mening deelt dat de legend echt veel soepeler loopt dan de Diamond 2 .. Heb nu de TD2 voor mijn werk , maar als ik een possje met mijn legend heb zitten spelen , lijkt het wel of de TD2 niet vooruit is te branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
Hoi Legend (Leggy) bezitters,

als het goed is ontvangt mijn vriendin vandaag haar nw abbonement plus Legend en die Legend gaat naar mij!!! Helaas heb ik vanavond een etentje dus kan pas laat gaan spelen.
De Legend wordt mijn eerste HTC, eerste Touch-, Smart- en Androidtelefoon. Ik heb nu een Sony Ericcson C905 wat ik maar een rotding vind. Ik denk dat de HTC Legend zeker wel gaart bevallen.

Volg dit topic al vanaf het begin, bedankt voor al jullie post hier!

Vraagjes:
1 Hoe kan ik nu het beste met de accu omgaan. Ik lees namelijk verschillende dingen. Ik dacht zelf de eerste keren volledig leegtrekken en vullen maar dat is dus niet zo?

2 Taskkiller waar ik veel over lees. Heb ik dat echt nodig? Zo ja en welke dan? Ik zal hoogwaarschijnlijk veel surfen met de Legend, wat facebook en twitter, FM/MP3 luisteren (uur per dag), GMAIL, ebuddy (als dat bestaat voor android) en af en toe GPS.

3 Is er een navigatie voor Android die niet het net op gaat (16 gig SD kaartje is al binnen!) en zo ja welke is het best? Ik wil namelijk ook nav in buitenland zonder dat ik het net op moet. Heb al een keer een hele hoge rekening gehad (lees internet in de VS op mobiel NIET DOEN).

4 Lees dat de Leggy erg graag contact maak met het net. Welke app is er om dat (automatisch?) tegen te gaan als je de grens over gaat? Dus om ook evt hoge tel rekening te voorkomen.

5 Friendstream/Facebook. Ik doe wel wat op facebook, ik durf het bijna niet te zeggen, Farmville (ja ik schaam me diep). Door dat suffe spel zit ik met 200-300 facebook friends. Voordat ik de Leggy toestemming geef om te connecten met Facebook, is dat wel verstandig met zoveel vrienden waar ik eigenlijk niks mee heb behalve farmville. Ik las namelijk iets van dat je kalender gelijk vol gezet wordt met de verjaardagen van je facebookfriends, nou dat wil ik dus niet, kan ik dat uitschakelen/voorkomen?

6 andere do's en dont's als ik de Leggy voor het eerst aanslinger vanavond?

Ik weet het, veel vragen en van sommige in de 32 paginas hierboven vast het antwoord te vinden maar misschien dat iemand snel wat antwoord kan geven. Ik weet het ben lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Timminator schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:15:
Hoi Legend (Leggy) bezitters,

als het goed is ontvangt mijn vriendin vandaag haar nw abbonement plus Legend en die Legend gaat naar mij!!! Helaas heb ik vanavond een etentje dus kan pas laat gaan spelen.
De Legend wordt mijn eerste HTC, eerste Touch-, Smart- en Androidtelefoon. Ik heb nu een Sony Ericcson C905 wat ik maar een rotding vind. Ik denk dat de HTC Legend zeker wel gaart bevallen.

Volg dit topic al vanaf het begin, bedankt voor al jullie post hier!
Veel plezier alvast ermee ;)
Vraagjes:
1 Hoe kan ik nu het beste met de accu omgaan. Ik lees namelijk verschillende dingen. Ik dacht zelf de eerste keren volledig leegtrekken en vullen maar dat is dus niet zo?
Dit is met moderne batterijen niet het geval nee, eigenlijk is het het beste om te zorgen dat ie niet leeg loopt, en gewoon lekker vaak opladen. Ik hang hem iig elke nacht in de lader ookal is ie niet leeg.
2 Taskkiller waar ik veel over lees. Heb ik dat echt nodig? Zo ja en welke dan? Ik zal hoogwaarschijnlijk veel surfen met de Legend, wat facebook en twitter, FM/MP3 luisteren (uur per dag), GMAIL, ebuddy (als dat bestaat voor android) en af en toe GPS.
Ik heb het niet perse nodig iig. En doe ongeveer hetzelfde als jij doet. Wil je altijd maximaal geheugen vrijhouden dan is een task killer wel nodig. Gebruik je ontzettend veel geheugen vretende applicatie, dan ook. Echter bij redelijk normaal gebruik, waarbij je niet veel 'vreemde' applicaties geinstalleerd hebt, is een task killer mijn inziens niet nodig
3 Is er een navigatie voor Android die niet het net op gaat (16 gig SD kaartje is al binnen!) en zo ja welke is het best? Ik wil namelijk ook nav in buitenland zonder dat ik het net op moet. Heb al een keer een hele hoge rekening gehad (lees internet in de VS op mobiel NIET DOEN).
Dat is er, voor meer info verwijs ik naar het topic hierover: Android: Turn by Turn Navigation.
4 Lees dat de Leggy erg graag contact maak met het net. Welke app is er om dat (automatisch?) tegen te gaan als je de grens over gaat? Dus om ook evt hoge tel rekening te voorkomen.
Is een instelling in Android om data roaming uit te zetten.
5 Friendstream/Facebook. Ik doe wel wat op facebook, ik durf het bijna niet te zeggen, Farmville (ja ik schaam me diep). Door dat suffe spel zit ik met 200-300 facebook friends. Voordat ik de Leggy toestemming geef om te connecten met Facebook, is dat wel verstandig met zoveel vrienden waar ik eigenlijk niks mee heb behalve farmville. Ik las namelijk iets van dat je kalender gelijk vol gezet wordt met de verjaardagen van je facebookfriends, nou dat wil ik dus niet, kan ik dat uitschakelen/voorkomen?
Je kunt je agenda zo instellen dat je Facebook dingen niet wilt zien
6 andere do's en dont's als ik de Leggy voor het eerst aanslinger vanavond?
Gewoon lekker gaan spelen, en je ervaringen hier posten
Ik weet het, veel vragen en van sommige in de 32 paginas hierboven vast het antwoord te vinden maar misschien dat iemand snel wat antwoord kan geven. Ik weet het ben lui.
Vooruit dan maar omdat ik in een goede bui ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

_Christiaan_ schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:29:
Ik heb em nu ook 8)

Erg mooi ding, hij is sjiek vergeleken met de Hero (die heb ik hiervoor 2,5 maanden gehad :P )

Het scherm is zeer contrastrijk (zwart is ook echt zwart), de kleuren zijn erg mooi. De camera lijkt ook een stuk beter dan van de Hero. De LED-flits is echt erg bruikbaar, ondanks dat het LEDje zelf op de achterkant weinig ruimte inneemt (onderschat em niet).

Wel jammer dat je die LED niet kan gebruiken als zaklamp, imo iets dat er standaard in had moeten zitten. Nu moet ik weer wachten op één of andere app die het mogelijk maakt (als het kan, zonder te rooten etc.)

Enige wat me tegenvalt is de vloeiendheid waarmee het homescherm allemaal beweegt. Dit ging op de Hero met net iets meer FPS (meer mensen waarbij dit opvalt?). Andere menu's op de Legend gaan wel vol vloeiend. Ik heb geen idee waar dit aan ligt, maar het is iig een minor issue.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik deel je ervaring van de vloeiendheid van het wisselen tussen homeschermen. Voordal op het begin stoorde me dit me. Nu lijkt het minder te zijn, of ik ben eraan gewend geraakt, niet storend in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:42
majoh schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:30:
Vooruit dan maar omdat ik in een goede bui ben.
Bedankt!!!

En spelen zal ik er zeker mee doen. Ik baal als een stekker dat ik vanavond een etentje hebt, morgen een cursus, vrijdag werk en 's avonds bezoek en komend weekend ook teveel dingen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
majoh schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:30:
[...]
Je kunt je agenda zo instellen dat je Facebook dingen niet wilt zien
[...]
Maar kun je ook voorkomen dat je facebook contacten in je legend toegevoegd worden, daar ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
M a r c o schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:43:
[...]

Maar kun je ook voorkomen dat je facebook contacten in je legend toegevoegd worden, daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat is een andere vraag, maar dat kan ook ja. Bij Instellingen -> Accounts en Synchronisate -> Facebook, optie contacten synchroniseren uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

breinstein schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:47:
Ik lees toch echt dat hij mails wil synchroniseren .. Dus openen en verwijderen op je legend is ook verwijderen in je hotmail account .. Dat gaat vast met pop niet lukken ..
Nee daar heb je dus IMAP voor nodig.
En hotmail omleiden via gmail is dan ook niet de oplossing !
Waarom niet? Gmail ondersteund wel IMAP, laat gewoon al je hotmail e-mail naar een Gmail account forwarden en pak het daar op met IMAP, dat maakt toch verder niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb alvast een Gmail acc aangemaakt waaraan mijn hotmail adres is verbonden. Dit is toch echt heel makkelijk... Ik merk dat de interface van Gmail sowieso 10x zo snel & fijn werkt dan de zwakke interface van Hotmail.
Voor de luiaards onder ons:
Ga in Gmail naar Instellingen, klik dan op het tabje 'Accounts en Import', klik daarna op POP3-e-mailaccount toevoegen en vul je hotmail gegevens in. Als het goed is ontvang je vanaf dan al je mail via je Gmail account.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet getest heb en niet weet wat er dan met de inbox van je 'originele' hotmail account gebeurd...

Hierna lijkt het me heel makkelijk om je Gmail account te koppelen aan de Mail app van je Legend.

[ Voor 7% gewijzigd door SpaceK33z op 24-03-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:12
Ik snap der niks van, toetstel binnen geeft ie per defenitie aan dat sd kaart verwijderd is.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
SD-kaart goed vastgeklikt?

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 24-03-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

doesburg schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:43:
Ik snap der niks van, toetstel binnen geeft ie per defenitie aan dat sd kaart verwijderd is.
Iemand een idee?
Hij moet er echt ver in ;) ik deed het ook fout in het begin, evenals SIM kaart :+
echt met je nagel doorduwen tot die inveert en terugklikt zoals hierboven ook is gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:12
Zo ontzettend dom!

Batterij er even uit en die sd kaart zit zo!
Heerlijk toestel trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Heb de legend nu bijna 2 weken en heb hier op got veel opgestoken en wil even mijn ervaringen/handige programma's delen:

Had hiervoor een nokia 3110 en dit is dus een "aardige" upgrade en ook mijn eerste smartphone. (als iemand nog vragen heeft over de contacten migratie nokia -> android :))

Gebruik:

Moest/moet erg wennen aan het touch gebeuren en sms'n tijdens het rijden is nu wel verleden tijd ;).
Maar functionaliteit en wow effect maken een hoop goed.

Bugs/rariteiten:

Na herstart staat mijn bluetooth audio functie weer aan in Legend, wil alleen bluetooth handsfree gebruiken dus geen audio streamen (dit zorgt ervoor dat ik een extra "source" optie heb in mij autoradio en dit wil ik niet)

Tijdens bellen een nr in toetsen: scherm flipt aan en uit (kan misschien komen door een geïnstalleerde app??)

In mijn Task manager staat iedere keer Aandelen, Footprints, Friend Stream en Peep aktief, gebruik deze alleen niet en laat deze elke keer "auto killen". Kan dit kwaad?

Batterij duur:

Wel even schrikken in begin (batterij snel leeg) maar je speelt er wat meer mee in de eerste weken (heb het over mijn telefoon), ook ergens gelezen dat batterij pas na 6 weken op full power is. Opgelost oa door wat progs die ik zo bepreek en door wifi uit te zetten (heb bluetooth/gps wel altijd aan, wifi alleen thuis wanneer nodig). Tevens heb ik mijn active sync op 30 min gezet en optie "Mobiele gegevens altijd aan" uitgezet (wat houd dit eigenlijk in??)

Gratis Programma's:

ok, in korte tijd veel programma's geprobeerd/gegoogeld/hier gevonden en deze lijken mij zeer handig en gebruik ik oa momenteel:

Volume control (met lieveheersbeestje): Houd je ring volume gelocked, knopjes zijkant tik je makkelijk aan en andere volume control apps zaten (nog meer) in de weg met Legend camera.

Task Manager (Android poppetje met rood kruis): Zier er goed uit, autokill optie wanneer toestel in standby. Ook leuke widget voor op home scherm die vrij geheugen weergeeft (rond de 100mb nu).

Battery Left: Berekend je resterende accu duur aardig nauwkeurig, eveneens leuke widget voor op home scherm.

Juicedefender (gratis versie): scheelt weer power, deze overruled tevens de sync instelling van je legend. Vind ik niet zo probleem aangezien me mail/agenda nu synct als ik het scherm unlock.

Handcent SMS: Vind deze beter dan de onboard Legend sms app. Zeer veel opties.

Het weer: Mooie weer app met 5 dagen voorspelling, buien etc

Colornote: snel even een notitie

Tvgids.tv: spreekt voor zich

Netcounter: Hoeveel data heb ik verstookt?

Faves: Houd je bel tijd per contact bij

Keeper: kluis voor bijv pincodes of andere secrets

Exchanger: Valuta omrekenen

ezParking: Waar staat me auto geparkeerd?

Flashlight: Voor in het donker

Mapdroid: Offline "google maps" mist "alleen" zoekfunctie

Uninstaller: Proggs weer makkelijk verwijderen.

Gekochte Programma's:

MyBackup Pro: Backup (naar sd/online) van je Legend

Better Keyboard: Vind hem idd beter dan de standaard

Sygic Mobile Maps 10: Nog maar 1x mee getest maar bevalt tot nu toe goed. Mis wel een beetje de google maps search. Als google maps met offline kaarten komt.....(komt zoiets aan volgens mij)

Dat was het wel zo'n beetje, heb er nog wel meer op staan maar bovengenoemd vond ik wel interessant om te delen.
Al met al een zeer indrukwekkend toestel en elke dag ontdek je nieuwe mogelijkheden (zeker als je van een nokia 3310 afkomt)

ps waar blijft die layar nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
wat voor flashlight app gebruik je?
gebruikt die echt de led, of alleen een wit scherm?

Er zijn er namelijk zoveel die flashlight heten, en volgens mij moet zo'n app echt de legend ondersteunen om de led aan te sturen dacht ik.

heb je geen linkje, dat is makkelijker dan alle app's genaamd flashlight uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Je moet een specifieke Legend-app hebben die de flitser gebruikt. Even wachten totdat iemand iets leuks brouwt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
flash3d heeft het over een flashlight app die hij gebruikt, vandaar mijn vraag hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Flash3d schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:44:
...
Tevens heb ik mijn active sync op 30 min gezet
...
Ok stomme vraag, maar waar stel je dit in? Ik verwachte die optie, maar ik kan het niet vinden...

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag m'n legend binnengekregen, tot vanavond moeten wachten tot ik 'm eindelijk helemaal uit kon proberen. Wat een top apparaat. Kwam van een samsung omnia (samsung en windows bagger), met een tijdelijke terug keer naar m'n oude E65. Na lang wikken en wegen toch voor de Legend gekozen omdat ik nog wel eens een telefoon uit m'n handen laat vallen.

Het eerste wat opvalt: heerlijk smooth dat apparaat. Het touchscreen werkt gewoon super. Heb wat zitten zoeken op marketplace, her en der wat APK's gevonden van programma's die niet op marketplace staan (wikitude, goggles), lang zitten zoeken naar streetviewfunctie in Maps (met kompas functie!).

Het enige wat ik nu nog moet doen is mijn contacts goed ordenen. Heeft iemand daar een goed programma voor? Daarnaast heb ik en, probleem met SlideIT keyboard, welke ik wil uitproberen. Ik heb 'm geinstalleerd, maar krijg steeds het Htc keyboard voor mijn neus, waar en hoe kan ik slideIT als standaard keyboard instellen.

Om als afsluiting de kwaliteit van de Legend maar even samen te vatten met een quote van mijn vriendin:
"He, ik snap deze telefoon!" (of ik daar nu zo blij mee moeten zijn is een tweede). Morgen weer een dag om verder te pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol hoeveel mensen van ne Nokia komen is hier niet te doen, komt niemand gewoon van ne smartphone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed

emzed

*

[b][message=33702718,noline].....

Het enige wat ik nu nog moet doen is mijn contacts goed ordenen. Heeft iemand daar een goed programma voor?
....
Inloggen op gmail.com en dan naar contacts gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Dat is er van uitgaande dat hij een gmail account heeft.
Zelf heb
ik speciaal hiervoor een gmail aangemaakt.
Het invoeren van contacten op die manier en synchroniseren werkt echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:19:
Het enige wat ik nu nog moet doen is mijn contacts goed ordenen. Heeft iemand daar een goed programma voor? Daarnaast heb ik en, probleem met SlideIT keyboard, welke ik wil uitproberen. Ik heb 'm geïnstalleerd, maar krijg steeds het Htc keyboard voor mijn neus, waar en hoe kan ik slideIT als standaard keyboard instellen.
Om je invoer methode te wijzigen naar een ander toetsenbord, ga naar je zoekscherm van android matketplace of sms venster en druk 1 á 2 seconden op je invoerveld, nu zou je een venster moeten krijgen met keuzes wat betreft invoermethodes, kies invoermethode en kies dan de applicatie die je zou willen gebruiken.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
M a r c o schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:00:

Er zijn er namelijk zoveel die flashlight heten, en volgens mij moet zo'n app echt de legend ondersteunen om de led aan te sturen dacht ik.

heb je geen linkje, dat is makkelijker dan alle app's genaamd flashlight uit te proberen
Gewoon wit scherm, met led is er idd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Andre-85 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:06:
[...]

Ok stomme vraag, maar waar stel je dit in? Ik verwachte die optie, maar ik kan het niet vinden...
2 manieren (ja ben al aardige expert): Als je je inbox bekijkt -> menu -> Meer -> Instellingen -> Verzenden en Ontvangen -> Downloadrequentie.....

en

Home scherm -> menu -> instellingen -> Account en sync -> Exchange active sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Gisteravond nog een zeer goede app gevonden voor muziek liefhebbers: Music Junk.
Zoeken naar muziek, preview en het mp3'tje direct (gratis) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Hele uitgebreide review van de Legend is te vinden op GSMArena : http://www.gsmarena.com/htc_legend-review-462.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07 21:26
Ik ben aan het overwegen om een legend te kopen, nu het ben ik nog aan het twijfelen tussen abo of het toestel los kopen want mijn kosten per maand is altijd beetje random (laten we zeggen: tussen de 10 en 20 euro). Nu als ik internet erbij wil dan lijkt het me wel verstandig voor een abo omdat het dan wel goedkoper is. iemand tips of ervaring wat ze zelf hebben en willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
koekwaus21 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:25:
... iemand tips of ervaring wat ze zelf hebben en willen delen?
Yup, kijk even in het daarvoorbestemde topic: [ABO] HTC Legend levertijden en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 12-09 16:00
Kan iemand mij wat vertellen over het touchscreen? Ik heb nogal een nare ervaring met touchscreens (ik heb nu een LG Viewty liggen en dat werkt echt k*t). En ben eigenlijk alleen tevreden over het touchscreen van de iPhone.

Is het touchscreen te vergelijken met een iPhone? Is er een manier om achter de kwaliteit van een touchscreen te komen door naar de specs te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook last van een wegvallende dataverbinding , afgelopen nacht heeft deze aan de emails te zien niet meer gewerkt, als ik het toestel weer opnieuw opstart dan is er weer verbinding ? niet mooi , maar even contact opnemen met htc want dit heb ik met mijn vorige htc's nooit gehad.

verder waardelooos dat earth en layar niet werken , toch een mooi toestel en de overstap van de diamond 2 wel waard. en de lagere resolutie mis ik na een week niet eens meer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik weet niet of dat nou een bug, een feature of een instelling is,
maar volgens mij heeft mijn legend ook geen dataverbinding als het scherm gelocked is.
emails synchroniseerd hij als ik mijn sherm unlock als het goed is.

@ThijsWTF,

als het goed is heeft de viewty een resistief scherm, die zijn meestal drukgevoelig, en kun je dus ook met een simpele stylus bedienen.
De legend heeft een capacitief scherm dat reageert op geleiding/statische lading, van je vingers. Nadeel, een stylus werkt niet, en met je nagels ook niet, voordeel is dat ze heel erg gevoelig zijn. De iPhone heeft een zelfde type.
Hoe vloeiend de reacties van de telefoon op je bewegingen zijn hangt dan weer van de software en processorkracht van de telefoon af.
Zelf vind ik de legend enorm soepel werken, maar ik heb geen eerdere ervaringen met smartphones of thouchscreens om mee te vergelijken.

[ Voor 59% gewijzigd door M a r c o op 25-03-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

M a r c o schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:00:

Ik kan je de tip geven om Color Flashlight te gebruiken, veel meer opties dan al die andere zaklamp achtige progjes. http://www.androlib.com/a...obile-flashlight-zzz.aspx

Ik ben nog op zoek naar een goede music player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:34:
Kan iemand mij wat vertellen over het touchscreen? Ik heb nogal een nare ervaring met touchscreens (ik heb nu een LG Viewty liggen en dat werkt echt k*t). En ben eigenlijk alleen tevreden over het touchscreen van de iPhone.

Is het touchscreen te vergelijken met een iPhone? Is er een manier om achter de kwaliteit van een touchscreen te komen door naar de specs te kijken?
Ik kom van de Samsung Omnia af (die het na een jaar al begaf) met een resistief scherm. Ik heb een aantal keren met een iphone gespeeld en het scherm van de Legend werkt voor mijn gevoel net zo fijn als een iphone. Snel reagerend, direct en nauwkeurig. Totaal geen irritaties meer.
GetaGrip schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 07:51:
[...]

Om je invoer methode te wijzigen naar een ander toetsenbord, ga naar je zoekscherm van android matketplace of sms venster en druk 1 á 2 seconden op je invoerveld, nu zou je een venster moeten krijgen met keuzes wat betreft invoermethodes, kies invoermethode en kies dan de applicatie die je zou willen gebruiken.
Dan kan ik niet kiezen tussen keyboards...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:50:

Dan kan ik niet kiezen tussen keyboards...:(
** To activate the keyboard: Go to Settings | Locale&Text then select SlideIT Keyborad. **

van Androlib.com

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop doorgehakt, ik zit over een paar daagjes ook bij de Legendary club :P

Heeft iemand nog iets van een houder voor in de auto gezien? Ik heb wel zo'n universele waarbij elk formaat telefoon er wel in past, echter dat ding is best wel groot. Bestaat er een speciale voor de Legend (ivm met de vormgeving van het toestel)? Op de HTC site heb ik niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:41:
Knoop doorgehakt, ik zit over een paar daagjes ook bij de Legendary club :P

Heeft iemand nog iets van een houder voor in de auto gezien? Ik heb wel zo'n universele waarbij elk formaat telefoon er wel in past, echter dat ding is best wel groot. Bestaat er een speciale voor de Legend (ivm met de vormgeving van het toestel)? Op de HTC site heb ik niets gevonden...
Brodit heeft in ieder geval helaas nog geen houder voor de Legend...hopelijk heel snel. Dit toestel icm navigatie is werkelijk een genot! Vandaag Sygic 10 en Igo uitgeprobeerd...een fix binnen 5 seconden en verder perfecte werking. Later ga ik nog Copilot, Ndrive en Navigon testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GetaGrip schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:12:
[...]

** To activate the keyboard: Go to Settings | Locale&Text then select SlideIT Keyborad. **

van Androlib.com
probleem opgelost... Werkt best goed zo'n keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en dat brengt mij op een (zeer kleine) review van het toestel. Gisteravond eindelijk het beest flink aan de tand mogen voelen...en wat een plezier is Android. Vooral de werking van Android Market...ontelbaar gratis en betaalde apps, en allemaal van hoge kwaliteit en grafisch erg gelikt. Alla Iphone dus...jazeker credit where credit is due :) Installeren van een app is een kwestie van een klik en binnen 5 seconden kun je 'm gebruiken...een grandioos positief verschil tov WinMo apps.

Het toestel is razendsnel en zonder enig probleem ga je van het ene scherm over naar een ander scherm, of het nu binnen de Sense interface is of binnen instellingen van Android. Widgets is natuurlijk ook superhandig...je bent geheel vrij om zelf je schermen samen te stellen. En er zijn ontelbaar veel widgets verkrijgbaar via de Android Market.

Dataverbindingen (3G/Hsdpa) ook allemaal supervlot en soepeltjes. Makkelijk via een widget Bluetooth, Wifi, Gps, enz aan- en uitzetten.

Build quality is uitmuntend! Het toestel ziet er gewoon waanzinnig mooi uit en is erg stevig. Er zit gewoonweg totaal geen beweging in :) Heel erg degelijk allemaal...qua bouw en vormgeving de beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad (van de totaal 35).

Het scherm is fantastisch! Erg helder en prachtige kleuren...maar dat is logisch met een Amoled scherm (ik ken 'm van de Nokia N86). Resolutie is prima, niets mis mee. Ik was huiverig vanwege de "lage" 320x480px resolutie...maar is geen enkel probleem, scherm ziet er mooi scherp uit.

Belkwaliteit voor zover ik heb kunnen testen (slechts 1 telefoontje tot nu toe) is prima...luid&duidelijk.

Kortom...ik ben zeer tevreden. En ik ben nogal veeleisend als het gaat om mobiele telefoons :) Een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:53:
[...]
.een fix binnen 5 seconden en verder perfecte werking.
Dat zal ook alleen zijn als je GPS al aanstond.
Bij mij staat hij standaard uit, en als je hem dan aanzet, moet je wel ietsje langer wachten op een fix.
Hoewel het nog altijd sneller gaat dan mijn tomtom go 710.

wat betreft accessoires, is er gewoon nog erg weinig verkrijgbaar voor de legend.
Nederland had ook de primeur voor de release van deze smartphone.

Zelf zit ik nog altijd te wachten op een mooie eenvoudige deskcradle.

@ hieronder, Als GPS nog niet aanstaat krijg je de mogelijkheid bij opstarten om deze aan te zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door M a r c o op 25-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
M a r c o schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:03:
[...]
Dat zal ook alleen zijn als je GPS al aanstond.
Bij mij staat hij standaard uit, en als je hem dan aanzet, moet je wel ietsje langer wachten op een fix.
Hoewel het nog altijd sneller gaat dan mijn tomtom go 710.
Correct...ik had inderdaad eerst Gps aangezet...dacht dat dat moest. Maar is blijkbaar niet eens nodig? Of is het afhankelijk van de gebruikte navigatie software of deze automatisch gps aanzet bij opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
@Dafmay : Gezien je lyrische review, ben je het dus met me eens dat de TD2 verbleekt bij de legend :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
breinstein schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:08:
@Dafmay : Gezien je lyrische review, ben je het dus met me eens dat de TD2 verbleekt bij de legend :) ?
Uh dat heb je helemaal goed gezien :) _/-\o_ ...en nog eentje dan maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Hebben jullie ook dat het naar links en naar rechts schuiven in het homescherm net iets minder vloeiend gaat dan in alle andere menu's/applicaties? Ook het op&neer scrollen in het programma's menu gaat net wat minder vloeiend dan in bijv. het instellingen menu.

ik weet het, muggezifterig, maar ik ben gewoon benieuwd

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Is er een manier om apps te downloaden zonder credit card ? (via paypal bij voorkeur)

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
tjeerdoo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:53:
Is er een manier om apps te downloaden zonder credit card ? (via paypal bij voorkeur)
Dat zou ik ook wel willen weten, aangezien ikzelf geen CC heb maar wel Paypal....heb tot nu toe alleen nog gratis apps gedownload vanaf Market. Maar waarvan ook bijv een Paypal app, waarmee je betalingen kunt doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Ik ben erg benieuwd naar Android. Momenteel heb ik een Touch Cruise die ik altijd vervloekt heb vanwege dat verschrikkelijk trage en instabiele WM6. Ik had me voorgenomen om nooit meer een HTC te kopen. Toen mijn telefoon een half jaartje geleden niet meer goed functioneerde heb ik er WM6.5 op proberen te zetten. Dat lukte en was werkelijk een verademing. Het toestel is nu veel sneller en ik hoef hem ook niet meer om de haverklap opnieuw op te starten. Hierdoor kreeg ik weer plezier met m'n HTC en heb ik zelfs weer besloten om weer een nieuwe te kopen... De Legend! 8)

Morgen wordt ie afgeleverd! :9~ Ik vond de HD2 al een mooi toestel maar echt te groot. Toen de Legend uitkwam was ik meteen verkocht door zijn compactheid en strakke design. Heb nog even overwogen om te wachten op de Desire vanwege de betere specs, maar ik vind de Desire echt te groot al scheelt het maar een paar millimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
priens schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:29:
Heb nog even overwogen om te wachten op de Desire vanwege de betere specs, maar ik vind de Desire echt te groot al scheelt het maar een paar millimeter.
En natuurlijk het aluminium unibody design :7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
dafmay schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:01:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten, aangezien ikzelf geen CC heb maar wel Paypal....heb tot nu toe alleen nog gratis apps gedownload vanaf Market. Maar waarvan ook bijv een Paypal app, waarmee je betalingen kunt doen :)
Google zal niet snel Paypal integreren in de market omdat ze zelf een payment service hebben, namelijk Google checkout. Deze ondersteunt helaas tot op heden geen andere betaalmethodes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
stef-o schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:36:
[...]
Google zal niet snel Paypal integreren in de market omdat ze zelf een payment service hebben, namelijk Google checkout. Deze ondersteunt helaas tot op heden geen andere betaalmethodes...
Aha...ja dat klinkt logisch...jammer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou wel belachelijk zijn als de enige manier van betalen CC en Google Checkout is, als je een open platform hebt zou je ook meerdere vormen van betalingen moeten kunnen accepteren en/of toelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:19:
Het zou wel belachelijk zijn als de enige manier van betalen CC en Google Checkout is, als je een open platform hebt zou je ook meerdere vormen van betalingen moeten kunnen accepteren en/of toelaten.
Waarom, ze bieden alternatieve manier van installatie aan... Waar dus ook een alternatieve manier van betalen aan vast zou kunnen hangen, open genoeg lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:49
De Nexus One en de Desire hebben een 'apart' AMOLED scherm (wat er voor zorgt dat z/w er gekleurd uit kan zien en tevens zorgt voor een wat minder scherpe tekst). Niet elke pixel bestaat uit drie sub-pixels (te weten R, G, B ). Bij deze telefoons staat op even rijen de sub-pixels R en G. Op de oneven rijen B en G. Lees hier voor meer info.

Kan iemand met een legend eens goed naar de pixels kijken (liefst een macrofoto maken van een wit scherm) en zeggen hoe hier de sub-pixels verdeeld zijn? Zijn het RGB sub-pixels, of R/G en B/G. Ben erg benieuwd namelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Anteros op 25-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Een probleempje, als ik lang WiFi aangehad heb en dan WiFi uitzet of buiten het bereik van een WiFi-netwerk ben (bijv. als je weggaat), dan maakt de Legend niet automatisch verbinding met mobiel internet. Dan moet ik vliegtuigmodus aan/uit doen ofzo :{ . Meer mensen hier last van?

Het ligt niet aan mij ontvangst, ik heb binnenshuis altijd HSDPA-ontvangst.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 25-03-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anteros schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:33:
De Nexus One en de Desire hebben een 'apart' AMOLED scherm (wat er voor zorgt dat z/w er gekleurd uit kan zien en tevens zorgt voor een wat minder scherpe tekst). Niet elke pixel bestaat uit drie sub-pixels (te weten R, G, B ). Bij deze telefoons staat op even rijen de sub-pixels R en G. Op de oneven rijen B en G. Lees hier voor meer info.

Kan iemand met een legend eens goed naar de pixels kijken (liefst een macrofoto maken van een wit scherm) en zeggen hoe hier de sub-pixels verdeeld zijn? Zijn het RGB sub-pixels, of R/G en B/G. Ben erg benieuwd namelijk!
Grappig, ik heb een uur geleden een macrofoto gemaakt van het scherm naar aanleiding van dit artikel. Volgens mij is er niets mis mee en kan elke pixel gewoon elke RGB-waarde aannemen.

Klik voor de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Zouden mensen kunnen testen of ze een trilsignaal krijgen bij het ontvangen van sms als het profiel op 'trillen' staat. Ik en een vriend van me krijgen dit beiden niet, aan de instellingen lijkt het niet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat hoor je wel te krijgen. Ga eens naar Berichten > Menu > Instellingen. Daar kan je instellen dat hij gaat trillen :) .
Pagina: 1 ... 10 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.