Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Wanneer kunnen wij europeanen er dan ongv mee aan de slag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Luqq schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:33:
1e keer duurt altijd langer, vooral als je A-GPS uit hebt staan :)
Waar zet je die aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:09:
Ik kan nergens een barcode-reader vinden in de Market. De readers die worden aangeraden bestaan niet of zijn op namen als Barcode Reader niet te vinden... Iemand tips?
deze is door het market probleem met de legend nog niet toegankelijk via de market.
De barcode scanner kan wel via apk file geinstalleerd worden.
Die file is hier wel al ergens door iemand gepost dacht ik.
Deze file zet je gewoon in de root van je sd kaart.

daarnaast moet je een app installer van de market halen, waarmee je de apk vanaf je sd kaart kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
M a r c o schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:53:
[...]
...
daarnaast moet je een app installer van de market halen, waarmee je de apk vanaf je sd kaart kan installeren.
Heh? Ik dacht dat installatie files (.apk) gewoon via de file manager kunnen worden geinstalleerd...? Dus zonder extra benodigde software oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:12

ManiacsHouse

Scheisse!

M a r c o schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:53:
[...]

deze is door het market probleem met de legend nog niet toegankelijk via de market.
De barcode scanner kan wel via apk file geinstalleerd worden.
Die file is hier wel al ergens door iemand gepost dacht ik.
Deze file zet je gewoon in de root van je sd kaart.

Thanks voor de tip. Meteen gevonden met de search. :)
dafmay schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:57:
[...]

Heh? Ik dacht dat installatie files (.apk) gewoon via de file manager kunnen worden geinstalleerd...? Dus zonder extra benodigde software oid.
Geen idee. Maar met ES File Explorer kan ik hem via Wifi van mijn pc afhalen. Krijg dan de melding dat hij word gekopieerd en meteen geïnstalleerd.

En verder... Legend _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Had hiervoor een Diamond Touch... Wat een verademing vergeleken daarmee. Android is echt super. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 20-03-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Luqq schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:37:
[...]

Paar pagina's terug wordt beweerd dat dat sinds 4.0.0 en 4.1.0 er in zit.
Google Maps ondersteunt het allang, alleen niet in Europa. In de VS is Google de eigenaar van de kaarten, in Europa (in ieder geval Nederland) is dat TeleAtlas. En TeleAtlas is van TomTom :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
n00bs schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:12:
[...]

GPS werkt goed. Fix duurt wat lang, volgens mij is er niet iets om GPS data op te slaan zodat je sneller een fix krijgt. Maar eenmaal rijdens zelfs de telefoon ergens op een stoel gooien in de auto, levert totaal geen probleem op met navigeren. De GPS is dus gevoelig genoeg, geen nood voor een externe GPS.

Misschien alleen handig om een carlader te kopen (moet ik nog zoeken) voor de telefoon, omdat met navigatie je display constant aanstaat en de accu bij een lange rit flink leeggetrokken wordt.
Voor een autolader: Micro Usb Auto Lader

Heb m zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonald
  • Laatst online: 27-12-2021
Ik heb wel wat problemen met het accu verbruik. Ik heb al een taskmanager met autokill en een powermanager, maar als ik de telefoon veel gebruik dan red ik de avond niet qua accu. Ik zet ook altijd bluetooth en gps uit. Hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:10
MarcoC schreef op zondag 21 maart 2010 @ 02:51:
[...]
Google Maps ondersteunt het allang, alleen niet in Europa. In de VS is Google de eigenaar van de kaarten, in Europa (in ieder geval Nederland) is dat TeleAtlas. En TeleAtlas is van TomTom :P .
Dacht ik dus ook..:
oltk in "HTC Legend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

tharonald schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:02:
Ik heb wel wat problemen met het accu verbruik. Ik heb al een taskmanager met autokill en een powermanager, maar als ik de telefoon veel gebruik dan red ik de avond niet qua accu. Ik zet ook altijd bluetooth en gps uit. Hoe zijn jullie ervaringen?
Wat doet je telefoon dan de hele dag? Ik heb de hele dag 3G en synchronisatie aan. Wifi op plekken waar dat kan. BT in de auto (plm 2 uur per dag) GPS gebruik ik zelden, dus dat staat bijna altijd uit. Maar daarmee haal ik ongeveer 2 dagen zonder problemen. Op de achtergrond heb ik mijn gmail en agenda draaien en tevens wordt er geregeld gechecked bij facebook en dagelijks gesynchroniseerd met TV-gids. Verder weinig apps die ik frequent gebruik.
Ik gebruik een task-killer, maar heb niet het idee dat het veel uitmaakt. Volgens mij kun je net zo goed je telefoon 1 keer per week opnieuw opstarten.

Overigens ook een vraagje....
Ik krijg het niet voor elkaar om MMS berichten te sturen. De instellingen zijn goed volgens de Vodafone site, maar desaltniettemin werkt het niet. Iemand hier die MMS op vodafone aan de gang heeft. En zo ja dan hoor ik graag hoe en met welke instellingen

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat oltk ons vandaag zijn navigatie geheim wil gaan prijsgeven!!!
Google Maps Navigatie is toch wel één van de highlights van Android 2.1 imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:38:
[...]

Yep, vooral toen ik ook dit zag: http://www.youtube.com/watch?v=ClkQA2Lb_iE#t=21m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:38:
[...]

Ik denk dat hij een gehackte Google Maps heeft, moet wel toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
MarcoC schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:47:
[...]

Ik denk dat hij een gehackte Google Maps heeft, moet wel toch.
Lijkt me ook..maar..hoe? de legend is nog niet geroot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Holy shit, dat Google Goggles Live Translation is ook wel erg gaaf zeg!
Google is echt lekker bezig :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
DennusB schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:55:
[...]

Holy shit, dat Google Goggles Live Translation is ook wel erg gaaf zeg!
Google is echt lekker bezig :D
Gaaf he :D Hele presentatie is leuk om tekijken trouwens :) alleen het vragenrondje aan 't einde is saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Luqq schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Heb je geen root voor nodig, ik heb het zelf ook :) . Alleen is Sygic Mobile Maps 100x beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
MarcoC schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:00:
[...]
Heb je geen root voor nodig, ik heb het zelf ook :) . Alleen is Sygic Mobile Maps 100x beter imo.
Echt niet? Dacht dat je root moest hebben voor unsigned code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neehoor =) Gewoon aanvinken dat je apps die niet uit de Market komen ook wil kunnen installen, klaar!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:00:
[...]
Goed, maar gebruik jij dan de originele GoogleMaps Nav versie of ben je bij XDA wezen shoppen?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:12:
[...]

Goed, maar gebruik jij dan de originele GoogleMaps Nav versie of ben je bij XDA wezen shoppen?? 8)
XDA :P . Maar Google Maps Navigation is waardeloos in Nederland. Engelse stem, veel namen van wegen onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Ik gebruik voor mijn sms het programma "handcent sms" en daar heb je een optie speech to text, alleen werkt dat niet op me legend. Hij geeft volgens mij aan dat een apparaat niet kan worden gevonden. Komt dat omdat handcent niet volledig compatibel is met de Legend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De Legend heeft geen speech-to-text. Waarom weet ik niet, aangezien het een Android 2.1-feature is dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17
Mijn Legend is zoekgeraakt bij TNT :( In afwachting van de foon ben ik alvast apps aan het zoeken.
Ik zit nog wel met iets wat ik mis in de Legend; heeft iemand het al voor elkaar om voice-dialing via z'n bluetooth headset werkend te krijgen?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Laatst online: 10:51
MarcoC schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:57:
De Legend heeft geen speech-to-text. Waarom weet ik niet, aangezien het een Android 2.1-feature is dacht ik.
Waarschijnlijk is er geen nederlands naar tekst.
Ik zou zeggen probeer hem op engels te zetten en kijk of er dan wel speech-to-text is.
De desire schijnt het wel te hebben (als je kijkt naar de modaco nexus one alpha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het hier ook speech-to-text, inderdaad geen Nederlands, op m'n Motorola Milestone met Android 2.0.1!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb mijn telefoon standaard op Engels staan, maar ik zou niet weten waar speech-to-text zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(bijvoorbeeld in Better Keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
Luqq schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Ik heb een versie die niet op de market staat. Inderdaad. Mijn versie geeft geen spraakaanwijzingen, maar alleen een *ping* als je afwijkt van rechtdoor. Af en toe gooit 'ie er een streetviewfoto doorheen. Ik vindt de kaartweergave superieur tov Sygic. Vooral het dynamische in- en uitzoomen is erg slick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:01

_Christiaan_

Master of SOG

Hoe bestendig is de Legend tegen krassen? Kan iemand die van hem tegen het licht houden? Het gaat mij vooral om het metalen gedeelte. Ik weet dat het scherm goed tegen krassen beschermd is (iets met een teflon laag).

Ik ben vooral benieuwd hoe de Legend zichzelf verweert tegen krassen t.o.v. de Hero. Mijn Hero had na 3 maanden op de achterkant al wat lichte krasjes, die zichtbaar werden als je hem tegen het licht hield.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Ik heb mijn legend nu 10 dagen. Adroid is een superieur systeem, en draait op de legend ongelooflijk soepel. Alleen dat leeglopen van de batterij baart me zorgen. Na 10 dagen opladen / gebruiken is de tussenstand dat er nog heel wat te tweaken is om de batterij te sparen. Hij gaat echt niet langer dan 24 uur mee. Absolute must have is juicedefender en bijbehorende ultimatejuice (de laatste moet je betalen). Die zorgt ervoor dat je niet continue online bent en zet bij standby de meeste energieslupers uit. De legend is zo snel dat na aanzetten zowel wifi, 3g als gps binnen een seconde weer werken.

verder heb ik gemerkt dat het switchen van 3g naar 2g een wezenlijke besparing is voor de accu. Vanmiddag (13:00) gedaan bij 100% en ik zit na wat surfen (niet al te intensief overigens) nu op 85%. Blijkbaar wordt er veel energie verbruikt bij het instand houden van 3g. Mijn wens: Uiteindelijk zou de legend bij normaal gebruik gewoon 2 tot 3 dagen moeten kunnen werken om een professioneel telefoontje te zijn. Overdag moet je gewoon bereikbaar zijn, en je moet een keer kunnen vergeten om niet op te laden. Ik heb al zitten kijken of het terugbrengen van het voltage of de processorkracht ook mogelijk is om de batterij te sparen. Een forum van hardcore developers heeft hier echter een hard hoofd in.. pity.. Ideaal zou zijn dat de legend een laag toerental draait bij lowkey gebruik, en zodra je meer gaat doen hij zijn processorkracht opschroeft en eventueel van 2 naar 3g switcht.

Iemand anders nog ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
_Christiaan_ schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:39:
Hoe bestendig is de Legend tegen krassen? Kan iemand die van hem tegen het licht houden? Het gaat mij vooral om het metalen gedeelte. Ik weet dat het scherm goed tegen krassen beschermd is (iets met een teflon laag).

Ik ben vooral benieuwd hoe de Legend zichzelf verweert tegen krassen t.o.v. de Hero. Mijn Hero had na 3 maanden op de achterkant al wat lichte krasjes, die zichtbaar werden als je hem tegen het licht hield.
Ik zie nog geen krasjes. Maar ik ben ook vreselijk zuinig op dit mooie apparaatje, en steek m na gebruik direct weer terug in een leren hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
oltk schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:42:
Ik heb mijn legend nu 10 dagen. Adroid is een superieur systeem, en draait op de legend ongelooflijk soepel. Alleen dat leeglopen van de batterij baart me zorgen. Na 10 dagen opladen / gebruiken is de tussenstand dat er nog heel wat te tweaken is om de batterij te sparen. Hij gaat echt niet langer dan 24 uur mee. Absolute must have is juicedefender en bijbehorende ultimatejuice (de laatste moet je betalen). Die zorgt ervoor dat je niet continue online bent en zet bij standby de meeste energieslupers uit. De legend is zo snel dat na aanzetten zowel wifi, 3g als gps binnen een seconde weer werken.

verder heb ik gemerkt dat het switchen van 3g naar 2g een wezenlijke besparing is voor de accu. Vanmiddag (13:00) gedaan bij 100% en ik zit na wat surfen (niet al te intensief overigens) nu op 85%. Blijkbaar wordt er veel energie verbruikt bij het instand houden van 3g. Mijn wens: Uiteindelijk zou de legend bij normaal gebruik gewoon 2 tot 3 dagen moeten kunnen werken om een professioneel telefoontje te zijn. Overdag moet je gewoon bereikbaar zijn, en je moet een keer kunnen vergeten om niet op te laden. Ik heb al zitten kijken of het terugbrengen van het voltage of de processorkracht ook mogelijk is om de batterij te sparen. Een forum van hardcore developers heeft hier echter een hard hoofd in.. pity.. Ideaal zou zijn dat de legend een laag toerental draait bij lowkey gebruik, en zodra je meer gaat doen hij zijn processorkracht opschroeft en eventueel van 2 naar 3g switcht.

Iemand anders nog ervaringen?
24 uur? Daar mag je eigenlijk blij mee zijn :) Mijn iphone gaat niet eens langer dan 18 uur op 1 batterij.

Ik denk dat je bij smartphones niet meer dan 24 uur kan verwachten per lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoe kan je statistieken zoals totale gesprekstijd en verzonden en ontvangen MB's zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
MarcoC schreef op maandag 22 maart 2010 @ 01:14:
Hoe kan je statistieken zoals totale gesprekstijd en verzonden en ontvangen MB's zien?
Met apps zoals Phonalyzr en Netcounter bijvoorbeeld.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tip :) de HTC magic had ook enorm veel problemen in het begin qua batterij duur, heel veel mensen klaagde wereldwijd over dat de telefoon niet eens 20 uur meeging.. en uiteindelijk kwam een Voda mannetje met het antwoord! je moet de batterij gewoon zoveel mogelijk opladen in het begin, dus iedere nacht, en ook tussendoor.. en dat volhouden voor een maandje of 1 a 2.. en voila! mijn Magic doet er nu 3 dagen over om leeg te lopen bij normaal gebruik, 3g staat altijd aan gps ook in de achtergrond (word niet gebruikt) ik heb wel taskiller die alles killed bij standbye..

maar wat ik ook gemerkt heb is dat sommige apps zo slecht geschreven zijn dat het heuse batterij leechers zijn, dus let daar ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Volgens mij is deze review nog niet langs gekomen: Allaboutphones.nl HTC Legend review

Hierin staat ook een wat duidelijker beeld wat de accu allemaal kan:
Intensief gebruik1Normaal gebruik2Beperkt gebruik
Accutijd (dagen)~1,5~3~4
BatterijBB00100
Capaciteit1300mAh
TechniekLithium Ion

1Hele dag online (exchange, mail), 3 uur muziek, 20 foto's, 15 min. bellen, 5 sms'jes, 2 uur gebruik applicaties, 30 min. bladeren door menu's
210 keer per dag online, 1 uur muziek, 15 min. bellen, 5 sms'jes, 30 min. gebruik applicaties, 15 min. bladeren door menu's
edit:
Nu ook toegevoegd aan startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de accu zoveel mogelijk opladen ? lijkt me dat je de batterijduur dan net verkort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
uit die review
en puntje van kritiek is dat de internetverbinding nog weleens ermee ophoudt en pas na een restart weer naar behoren werkt. We gaan er vanuit dat dit ofwel een bugje van ons toestel is, of dat het een algemene bug is die snel opgelost zal worden.
Dat heb ik dus ook nog regelmatig. Even wifi uit-aan zetten en het werkt weer, maar het is wel irritant.
Als je even aan het internetten bent moet je er regelmatig even uit om de wifi te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:29:
de accu zoveel mogelijk opladen ? lijkt me dat je de batterijduur dan net verkort ?
van de Magic niet iig, die wilt juist veel opgeladen worden.. wij zijn geleerd om dat ding vol en dan weer leeg te laten lopen.. maar dit zijn blijkbaar andere generatie accu's ik zal dat topic eens zoeken, het was op de site van Voda UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:29:
Ik dacht zelf altijd eerste 3x volledig leeg en voltrekken. Maar als ik 't dus nalees is het voor Li-Ion beter om zo min mogelijk warm te worden. Dus je kan beter vaak een beetje opladen, dan lang achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:59:
[...]
Dus je kan beter vaak een beetje opladen, dan lang achter elkaar.
Een desktop cradle zou daar handig voor zijn. Helaas heb ik deze nog niet kunnen vinden voor de legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.vodafone.co.uk/index.php?showtopic=24620

Hier lees maar, en ik denk dat HTC wel dezelfde soort Accu gebruikt voor de Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Laatst online: 02-08-2020
<deze vraag is inmiddels beantwoord>
Klopt het dat bepaalde apps niet beschikbaar zijn ?
Ik zag op de volgende site ; http://www.frankwatching....40-de-beste-android-apps/ een aantal leuke apps die ik wel eens wil proberen, maar Wikitude & BreadCrumbz kan ik bijvoorbeeld niet vinden in de marketplace ?
</deze vraag is inmiddels beantwoord>

voor de rest ben ik erg tevreden met het toestel ! _/-\o_ Android _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door tjeerdoo op 22-03-2010 15:43 ]

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjeerdoo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:29:
Klopt het dat bepaalde apps niet beschikbaar zijn ?
Ik zag op de volgende site ; http://www.frankwatching....40-de-beste-android-apps/ een aantal leuke apps die ik wel eens wil proberen, maar Wikitude & BreadCrumbz kan ik bijvoorbeeld niet vinden in de marketplace ?
Klopt inderdaad.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1399903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:49:
uit die review

[...]

Dat heb ik dus ook nog regelmatig. Even wifi uit-aan zetten en het werkt weer, maar het is wel irritant.
Als je even aan het internetten bent moet je er regelmatig even uit om de wifi te resetten.
Hebben meerdere Legend bezitters hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik ben aan het kijken voor een groter micro SDHC kaartje, maar het gros van de 16 GB kaartjes is allemaal class 2. Zou je dat erg merken? of is dat snel genoeg voor een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:07:
Ik ben aan het kijken voor een groter micro SDHC kaartje, maar het gros van de 16 GB kaartjes is allemaal class 2. Zou je dat erg merken? of is dat snel genoeg voor een telefoon.
Ga morgen mijn legend bestellen, wil er meteen een 16gb kaartje bij bestellen.
In de pricewatch staat er één van Nokia (MU-44), een 16gb SDHC kaart, met uitgebreide review erbij. Lijkt niet onder te doen voor Class 6 kaartjes. Daarnaast gaat de classificatie vaak over wegschrijfsnelheid, bij een telefoon heb je meer te maken met leessnelheid (tenzij je je kaartje in één keer vol wil plempen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:54:
[...]
Hebben meerdere Legend bezitters hier last van?
misschien ligt het toch niet helemaal alleen aan de legend.
Ik zit nu op mijn werk en merk dat ik hier dit gedrag eigenlijk niet heb.

Misschien heeft het iets met de instellingen van mijn router te maken dan.
Hoewel de router op mijn werk (linksys), en die thuis (netgear wnr2000) toch dezelfde beveiliging instellingen gebruiken.
beide WPA2. op beide staat ook DHCP aan.
thuis in ieder geval ook UPnP, op het werk weet ik dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn Legend nu een dag of drie, vorige toestel was een Samsung SGH-I780 (WM6.1). Wát een verademing zeg, dat Android! Supersnel en errug 'slick'! Heel mooi toestel ook.

Heb alleen wel een paar vraagjes:
1. Heb een Exchange mailbox gekoppeld, en synchronisatie ingesteld op "Items ophalen bij binnenkomst". Helaas worden de mails pas echt opgehaald wanneer ik de "Mail" app start; heb op één van de homescreens de mail widget staan, maar deze update dus niet. Ook verschijnt er pas na het openen van de Mail app een "1" bij het Mail icoontje op het homescreen.
2. De HTC Nieuws widget update ook niet (RSS), hoewel deze ingesteld is op synchroniseren om de 30min.

Anderen hier ook tegenaan gelopen?a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik heb hem ook staan op item ophaeln bij binnenkomst en bij mij doet hij dat ook daadwerkelijk. HEb je al je instellingen goedstaan in : menu/accounts en synchronisatie ? Zou een groen sync symbooltje moeten staan bij exchange Activesync .. Je kunt daar ook de frequentie instellen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Relief2009 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:11:
[...]

24 uur? Daar mag je eigenlijk blij mee zijn :) Mijn iphone gaat niet eens langer dan 18 uur op 1 batterij.

Ik denk dat je bij smartphones niet meer dan 24 uur kan verwachten per lading.
Ik denk dat je dat mis hebt ;)

Mijn HTC Hero gaat met MoDaCo Custom Rom 3.1 soms wel 4 dagen mee, minimaal 3 dagen. Tipje:
Zet alles op handmatig updaten, en 'Mobiele Gegevens Altijd Aan' ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 'foon nog maar eens opnieuw opgestart. Sync symbooltje is netjes groen, maar het syncen gaat nog steeds niet automatisch. Pas na het openen van de "Mail" app wordt de synchronisatie gestart.

Zelfde geldt dus voor de Nieuws app (RSS).

Van beide apps worden de widgets ook niet automatisch bijgewerkt. Widgets worden pas bijgewerkt na starten van bijbehorende apps, pas dan wordt er gesynchroniseerd (i.t.t. hoe de boel qua instellingen geconfigureerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:25:
Heb de 'foon nog maar eens opnieuw opgestart. Sync symbooltje is netjes groen, maar het syncen gaat nog steeds niet automatisch. Pas na het openen van de "Mail" app wordt de synchronisatie gestart.

Zelfde geldt dus voor de Nieuws app (RSS).

Van beide apps worden de widgets ook niet automatisch bijgewerkt. Widgets worden pas bijgewerkt na starten van bijbehorende apps, pas dan wordt er gesynchroniseerd (i.t.t. hoe de boel qua instellingen geconfigureerd is).
De RSS feed widget wordt bij mij ook niet automatisch gesynchroniseerd, staat nochtans ingesteld op elke 2 uur. Ik gebruik alleen wifi maar die is wel steeds bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
hmm vreemd .. Ik heb ook nog bij draadloos en netwerken/mobiele netwerken een vinkje staan bij mobiele netwerken altijd aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinstein schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:47:
hmm vreemd .. Ik heb ook nog bij draadloos en netwerken/mobiele netwerken een vinkje staan bij mobiele netwerken altijd aan ..
Staat bij mij ook aan.
De RSS feed widget wordt bij mij ook niet automatisch gesynchroniseerd, staat nochtans ingesteld op elke 2 uur. Ik gebruik alleen wifi maar die is wel steeds bereikbaar.
Blijkbaar ben ik dus niet de enige met dit issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:20
De RSS feed widget werkt bij mij ook niet. Moet zelf het programma openen en alles updaten. Daarna update ie de widget wel. Totaal niet handig dus.

Heeft iemand de uitzendinggemist app (onderaan kan je de app downloaden) al geprobeerd op de legend? Als ik de stream fullscreen wil bekijken krijg ik wel geluid, maar het beeld blijft zwart.

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:25:
Sam here, maar dan met de nuance da hij soms, op onregelmatige intervallen, WEL automatisch mijn mail ophaalt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
Heeft iemand trouwens een goede mailclient gevonden? ik word beetje moe van die default mailclient, de helft komt onleesbaar binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
stef-o schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:13:
Heeft iemand trouwens een goede mailclient gevonden? ik word beetje moe van die default mailclient, de helft komt onleesbaar binnen...
Ik gebruik de default mailclient, er zitten 2 Gmail accounts in en heb eigenlijk geen probleem met onleesbare mail. Zowel versturen als ontvangen gaat allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
Ik heb een probleem met de HTC weather app ;
ik kan niet instellen dat deze om de zoveel tijd automatisch bijwerkt....hij "vergeet" deze instelling op één of andere manier op te slaan :(
Als ik vervolgens opnieuw naar het settings scherm ga staat het vinkje weer uit :(
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/243j238.png Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ra0z2x.png

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ?

P.S. om een screenshot te maken kun je de volgende stappen gebruiken ;

How to take the shots:

1. Download and install the Android SDK. Don’t worry – unlike some SDKs, installing the Android kit is completely straightforward.
2. Enable USB Debugging on the device by going to Settings -> Applications -> Development and checking the proper box.
3. Plug the Android device into the USB port.
4. Find the folder containing the SDK you just installed. The location will vary depending on which operating system you’re using, and where you chose to install it. On all platforms, the folder name should begin with “android-sdk-”. For example, the folder for the current build on OS X is “android-sdk-mac_x86-1.0_r1″
5. Open the tools folder within the Android SDK folder.
6. Double click the file titled “DDMS”. This stands for Dalvik Debug Monitor Service.
7. In DDMS, your device should be listed. Highlight it by clicking on it.
8. In the application’s top menus, go to Device -> Screen capture.

als iemand een goeie (gratis) app hiervoor kent, graag...dit is nl. een beetje omslachtig :/

[ Voor 66% gewijzigd door tjeerdoo op 22-03-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

tjeerdoo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:44:
ik kan niet instellen dat deze om de zoveel tijd automatisch bijwerkt....hij "vergeet" deze instelling op één of andere manier op te slaan :(
Als ik vervolgens opnieuw naar het settings scherm ga staat het vinkje weer uit :(

lol klinkt als mijn probleem met het onthouden van de Home button (HTC Sense).
Advies ook van HTC, doe eens een hard reset :D

Ik moet het nog steeds doen overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
n00bs schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:54:
[...]

lol klinkt als mijn probleem met het onthouden van de Home button (HTC Sense).
Advies ook van HTC, doe eens een hard reset :D

Ik moet het nog steeds doen overigens...
Mmmmm,

Heb net alles zoals ik het wil hebben |:(

To hard reset your HTC Legend, follow these instructions:

Backup your HTC Legend. All data and settings will be erased.
We recommend using a service such as MyBackup Pro, available from Android Market for backing up your phone.
Head to your Legend's settings menu by pressing the menu button along the bottom of the screen
Select settings and then privacy
Select Factory data reset and then Reset phone when directed to, followed by Erase everything
The Legend will then switch off and switch back on again
If the reset is successful, you'll see the reset icon appear and you'll head straight into the set up manager screen where you can set up your connections, email and social networking settings.

Kan ik daarna weer alles opnieuw gaan instellen....denk dat ik het dan maar even zo laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:33
Ik ben al een ervaren Androider, en kan de Legend vergelijken met de G1. Dat is grotendeels een enorme verbetering, maar dat Sense is wel even wennen.

Toch is mijn huidige irritatie een Android-probleempje denk ik zo: mijn volumeknop wil alleen nog maar het mediavolume regelen, terwijl er geen media aanstaat. En ik krijg het maar niet weer op belvolume. Irritatie!!

Ik heb uren gegoogled en ook de manual biedt geen oplossing. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit wel gedaan of ook niet? DOA? (ook al is het gek omdat hij wel werkt bij andere volumes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

derbirol schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:29:
Ik ben al een ervaren Androider, en kan de Legend vergelijken met de G1. Dat is grotendeels een enorme verbetering, maar dat Sense is wel even wennen.

Toch is mijn huidige irritatie een Android-probleempje denk ik zo: mijn volumeknop wil alleen nog maar het mediavolume regelen, terwijl er geen media aanstaat. En ik krijg het maar niet weer op belvolume. Irritatie!!

Ik had hetzelfde, ging vanzelf weer weg. (geen idee waarom)

[ Voor 3% gewijzigd door Elp op 22-03-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Laatst online: 10:51
derbirol schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:29:

Even overnieuw opstarten lost het vast wel op.

Je kunt ook even proberen om naar de muziek speler te gaan en daarna met BACK eruit te gaan.
Ik had hetzelfde probleem laatst op mijn hero maar ik heb hem gewoon even herstart en toen deed hij het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:33
rdgut schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:09:
[...]

Even overnieuw opstarten lost het vast wel op.

Je kunt ook even proberen om naar de muziek speler te gaan en daarna met BACK eruit te gaan.
Ik had hetzelfde probleem laatst op mijn hero maar ik heb hem gewoon even herstart en toen deed hij het weer prima.
Geloof mij, er zijn meerdere herstarts én een verwijdering van de accu gepasseerd. Maar helaas werkte dat dus niet. Ik ga die andere suggesties eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 09:09
Vandaag moest ik er ook maar eens aan geloven,

Naar HI gehuppeld en ook een legend aangeschaft, tis m'n eerste android toestel, maar wat een mogenlijkheden! Had hier veel eerder aan moeten beginnen!

Dat probleem wat de legend had, dat sommige apps nog niet werken, is dit nou al verholpen ofniet?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ook ik heb (eindelijk) de knoop doorgehakt en de Legend besteld via Gsmweb icm Vodafone B+S+W abo. Levering vindt morgen plaats...ik kan bijna niet wachten :) Aangezien ik het toestel nog niet in het eggie heb gezien, ben ik heel erg benieuwd naar de feel en afwerking.

Afgelopen weekend alvast diverse interessante software opgehaald, w.o. alle verschillende navigatie pakketten : CoPilot 8, Sygic 10, Navigon2.5.1, NavNGo Igo 8.4, en Ndrive 9.2. Ik ben zeer benieuwd welk pakket prettig en goed werkt...

Edit : voor de liefhebber...een nagenoeg nieuwe Nokia 6700 classic (zwarte uitvoering) in de aanbieding op V&A

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 22-03-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik heb alleen Sygic geprobeerd en ben gestopt met verder kijken. Ziet er puik uit, snel en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MarcoC schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:18:
Ik heb alleen Sygic geprobeerd en ben gestopt met verder kijken. Ziet er puik uit, snel en werkt perfect.
Klinkt goed. Ik ken zowel Sygic als Igo van mijn vorige Diamond 2 toestel, beiden draaiden daarop ook al prima. Sygic had toen nog wel de issue met het slechte langzame herberekenen (bleef maar melden..."keer nu om" :X ). Benieuwd wat versie 10 doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
How to take the shots:

1. Download and install the Android SDK. Don’t worry – unlike some SDKs, installing the Android kit is completely straightforward.
2. Enable USB Debugging on the device by going to Settings -> Applications -> Development and checking the proper box.
3. Plug the Android device into the USB port.
4. Find the folder containing the SDK you just installed. The location will vary depending on which operating system you’re using, and where you chose to install it. On all platforms, the folder name should begin with “android-sdk-”. For example, the folder for the current build on OS X is “android-sdk-mac_x86-1.0_r1″
5. Open the tools folder within the Android SDK folder.
6. Double click the file titled “DDMS”. This stands for Dalvik Debug Monitor Service.
7. In DDMS, your device should be listed. Highlight it by clicking on it.
8. In the application’s top menus, go to Device -> Screen capture.

als iemand een goeie (gratis) app hiervoor kent, graag...dit is nl. een beetje omslachtig :/
Bedankt hiervoor :D . Een applicatie zou idd wel makkelijk zijn, dan zou ik instellen dat sleep+home = screenshot maken, net zoals op de iPhone.

Overigens hoeft USB debugging niet aan, dat gaat vanzelf als je de telefoon verbindt met HTC Sync. Dus gewoon zeggen dat de telefoon met HTC Sync moet verbinden is voldoende :) .

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 22-03-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik gebruik zelf igo dat werkt in ieder geval goed met snelle herberekening, in afwachting op tomtom. Ps lekker vanaf mijn htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:16
dafmay schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:02:
Ook ik heb (eindelijk) de knoop doorgehakt en de Legend besteld via Gsmweb icm Vodafone B+S+W abo. Levering vindt morgen plaats...ik kan bijna niet wachten :) Aangezien ik het toestel nog niet in het eggie heb gezien, ben ik heel erg benieuwd naar de feel en afwerking.

Afgelopen weekend alvast diverse interessante software opgehaald, w.o. alle verschillende navigatie pakketten : CoPilot 8, Sygic 10, Navigon2.5.1, NavNGo Igo 8.4, en Ndrive 9.2. Ik ben zeer benieuwd welk pakket prettig en goed werkt...

Edit : voor de liefhebber...een nagenoeg nieuwe Nokia 6700 classic (zwarte uitvoering) in de aanbieding op V&A
Ja verdomme zeg, ik kan het pas eind van de maand bestellen. Op de site van Vodafone is ie nog niet beschikbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch een Legend besteld dafmay'tje :Y Goede keuze hoor, als 't je eerste Androider is!! Leuke software btw :+
tiswat schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:26:
Ja verdomme zeg, ik kan het pas eind van de maand bestellen.
Op de site van Vodafone is ie nog niet beschikbaar. :(
Dan ga je naar ieder willekeurige telco, BelCompany / PhoneHouse / T for Telecom / de Turk op de hoek...

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 22-03-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein

Leuk om je hier te zien Dafmay .. Las altijd met veel plezier je posts in de Diamond 2 sectie ( zowel hier als op XDA) .. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen .. Heb nu de legend sinds een week en ben ook overgestapt van de diamond 2 .. Alsof je van een eend in mercedes porsche stapt :) ( zelofs de snelste TopaZ ROM kan er niet aan tippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Ik heb een creditcard maar ik krijg het niet voor elkaar om iets te kopen op de android market. Vul al me gegevens netjes in en dan krijg ik de melding: de informatie die u heeft opgegeven is niet juist....

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:28:
[...]Toch een Legend besteld dafmay'tje :Y Goede keuze hoor, als 't je eerste Androider is!! Leuke software btw :+
:) Yep kon 'm echt niet laten liggen :) Ik misde na de verkoop van m'n D2 toch de fun van lekker klooien met de phone. En ja met een Nokia 6700 valt nu eenmaal bitter weinig te spelen. Ik ben echt razend benieuwd, ook inderdaad naar het Android OS...vooral in vergelijk met WinMo.
breinstein schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:54:
[...]Leuk om je hier te zien Dafmay .. Las altijd met veel plezier je posts in de Diamond 2 sectie ( zowel hier als op XDA) .. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen .. Heb nu de legend sinds een week en ben ook overgestapt van de diamond 2 .. Alsof je van een eend in mercedes porsche stapt :) ( zelofs de snelste TopaZ ROM kan er niet aan tippen).
Wow...dat klinkt errug goed! Goh, dat het zo'n groot verschil zou zijn, dat had ik toch echt niet verwacht. Heb natuurlijk de filmpjes gezien en weet dat het allemaal super-soepeltjes en sneller dan de D2 loopt...maar toch. Ook zeer benieuwd wanneer de eerste custom rom's opduiken voor Android. Wellicht is het Android OS zo perfect dan het niet eens nodig is :P Dat zou dan wel weer jammer zijn, het klooien met custom rom's is toch erg leuk.

Ps Leuk om jullie hier weer tegen het lijf te lopen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
n00bs schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:26:
Ik gebruik zelf igo dat werkt in ieder geval goed met snelle herberekening, in afwachting op tomtom. Ps lekker vanaf mijn htc.
Da's goed om te horen...iGo heeft namelijk bij mij de voorkeur boven Sygic. Maar dat was grotendeels te wijten aan het geklungel van Sygic met slechte herberekening van routes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stap vergeten om je bij Google Checkout aan te melden denk ik zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Laatst online: 09:09
Misschien een rare vraag,

Maar hoe kopieer ik mijn sim contacten naar mijn telefoon en andersom?
Dit i.v.m. fototjes tovoegen aan de contacten

Ik kan het nergens vinden.. *such an android noob*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
kevindelange schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:56:
Misschien een rare vraag,

Maar hoe kopieer ik mijn sim contacten naar mijn telefoon en andersom?
Dit i.v.m. fototjes tovoegen aan de contacten

Ik kan het nergens vinden.. *such an android noob*
De "People"-applicatie openen (weet niet hoe deze in het Nederlands heet, "Contacten"?), menu-knop, import/export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Staat gegevens roaming (in het buitenland) aan? Dit lijkt op de melding die dan gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Volgens mij kreeg ik die melding ook en staat dat los van roaming. Ik kan niet zien of het nu werkt want ik heb gebruik de weather app niet meer. (Ik kijk naar buiten) :)

Nog een vraagje: Ik vind dat de verlichting achter de hardware toetsen niet echt lekker werkt. Het schijnt te detecteren of je in een donkere of lichte ruimte zit en dan al naar gelang het nodig is de verlichting achter de knopjes aan te zetten. Soms gebeurt dat bij mij niet en dan moet ik eerst het scherm uitschakelen om opnieuw te starten, dan werkt het weer wel.
Kun je de ergens instellen dat de verlichting achter de hardware toetsen altijd aan is als de telefoon (het scherm dus) aan is? Ik kan een dergelijke instelling nergens vinden.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
CLB schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:18:
[...]

De stap vergeten om je bij Google Checkout aan te melden denk ik zo :+
Thx! checkout heb ik idd nog niets mee gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slonzo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Sam here, maar dan met de nuance da hij soms, op onregelmatige intervallen, WEL automatisch mijn mail ophaalt... :X
Heb inmiddels de 'foon een factory reset gegeven. Helaas nog altijd geen automatische Activesync synchronisatie. Mail komt pas binnen na het starten van de Mail app. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:27:
[...]

Heb inmiddels de 'foon een factory reset gegeven. Helaas nog altijd geen automatische Activesync synchronisatie. Mail komt pas binnen na het starten van de Mail app. :(
Ga eens naar HOME -> Menu -> instellingen -> Accounts en sync -> 2 vinkjes aanzetten en controleer of de betreffende accounts er onder ook vermeld staat en zet ook daar het groene vinkje achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:37:
[...]

Ga eens naar HOME -> Menu -> instellingen -> Accounts en sync -> 2 vinkjes aanzetten en controleer of de betreffende accounts er onder ook vermeld staat en zet ook daar het groene vinkje achter aan.
Vinkjes staan allemaal al zoals je beschrijft.

Misschien wat extra info om de oorzaak van het probleem te isoleren (er zijn meer mensen met dit probleem).
Provider: Hi
Activesync: Exchange (2003) gebruikt een self-signed certificaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding] [afbeelding]

Ook voor de weather app moet de sync eerst aangezet worden, zegmaar dat de app mag syncen. Zodra dit aanstaat werkt het vinkje in het instellingen menu van de app en kun je een termijn instellen. Autosync moet dus wel aan blijven staan.

Dit werkt het zelfde voor als voor mail accounts (zoals n00bs schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:37) Ga naar het Menu -> instellingen -> Accounts en sync. Naast de mailaccounts staat hier ook 'Weer'. Zit hierachter een vinkje en je autosync voor de weather app is ingesteld.

Pas in het menu van de weather app de instellingen aan naar voorkeur. De melding van extra kosten wordt altijd gegeven bij het aanzetten van de weather sync, gewoon als extra waarschuwing.

Hoop dat het nu lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 13:33
Ik kan op school niet op internet via wifi omdat ze hier een proxy server gebruiken. Ik heb mij al suf gezocht maar kan dit nergens wijzigen in de standaard browser of opera! Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Wie kan mij vertellen waarom ik geen Live Wallpapers kan gebruiken? Desire gaat dat namelijk wel ondersteunen...:(

Kan ik hiervoor een applicatie downloaden, zodat ik echter live wallpapers kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
CLB schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:28:
[...]

Toch een Legend besteld dafmay'tje :Y Goede keuze hoor, als 't je eerste Androider is!! Leuke software btw :+

[...]

Dan ga je naar ieder willekeurige telco, BelCompany / PhoneHouse / T for Telecom / de Turk op de hoek...
Gaat niet, aangezien het nog op mijn vader zijn naam staat. Al jaaaren. En het verlengen steeds vind hij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
albert04 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:14:
Wie kan mij vertellen waarom ik geen Live Wallpapers kan gebruiken? Desire gaat dat namelijk wel ondersteunen...:(

Kan ik hiervoor een applicatie downloaden, zodat ik echter live wallpapers kan gebruiken?
Voor zover bekend worden live wallpapers niet ondersteund op de Legend, en er is nu ook nog geen programma om dat wel mogelijk te maken.

PS Eerste bericht in het Legend topic. Al een tijdje frequente meekijker, en na het hele topic gelezen te hebben heb ik besloten om er ook een te halen, die wordt vrijdag geleverd... kan niet wachten na alle goede verhalen!
net m'n afscheid bericht in het N97 topic al geschreven ;)

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiswat schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:33:
Gaat niet, aangezien het nog op mijn vader zijn naam staat. Al jaaaren.
En het verlengen steeds vind hij geen probleem.
So? Sleep je je vader even mee naar een van die toko's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
fsve schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:54:
[...]

Voor zover bekend worden live wallpapers niet ondersteund op de Legend, en er is nu ook nog geen programma om dat wel mogelijk te maken.
Hmm toch vreemd, want live wallpapers worden namelijk in Android 2.1 ondersteunt. Waarom zouden ze niet op de Legend werken? Zo veel performance vraagt dat niet, ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige wat ik momenteel nog kan bedenken is de resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
CLB schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:56:
[...]

So? Sleep je je vader even mee naar een van die toko's?
Nou die werkt misschien? Die is vaak pas tegen half 7 thuis iedere dag. Dus dat gaat echt niet. ;)
Overigens sta ik er van te kijken dat je bij PDA shop hetzelfde abbo kan bestellen als bij Vodafone. Maar dan betaal je véél meer voor het toestel.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik heb nog een typefout in de Nederlandse interface ontdekt.
Als tijdens synchroniseren er een fout is met de dataverbinding komt hij met een melding hiervan,
met aan het einde : "opnieuw proberem?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat is de reden waarom mijn telefoon op Engels staat, kortere woorden en geen rare vertalingen.
Pagina: 1 ... 9 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.