Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik meen dat simlock over het algemeen bij prepaid paketten, en bij exclusieve bundels (zoals bij de iphone) gebruikt word. maar pin me hier niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
M a r c o schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:45:
ik meen dat simlock over het algemeen bij prepaid paketten, en bij exclusieve bundels (zoals bij de iphone) gebruikt word. maar pin me hier niet op vast.
En ook bij branded telefoons. Dus als je direct bij Hi bestelt, zou er wel een simlock op kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
waar kun je een branded telefoon trouwens aan herkennen?
zichtbaar verschil? of firmware versienummer?

de mijne komt van PDAshop, ik neem aan dat dit dan unbranded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
dafmay schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:17:
[...]

Super, thanks voor de feedback. OffTopic...overigens heeft die nieuwe Sygic versie nog steeds die stompzinning "keer nu om" melding die steeds wordt herhaald ipv herberekenen route? ;)
Bij mij werkt het prima. Ik gebruik Cygic, en hij navigeert gewoon. Na een niet waarneembare tijd is er een GPS lock (echt belachelijk snel). Ik heb nu een x meegemaakt dat Cygic aangaf dat er geen SD kaart in de legend zit. :? Na herstarten deed 'ie het gewoon weer. Maar dat lijkt me geen cygic bug.

Ik heb een keer een alternatieve route genomen die cygic niet kende (nieuwe weg), en hij ging keurig opnieuw rekenen. Maar natuurlijk vond 'ie dat ik ergens moest omkeren. En dat kon ook niet anders in zijn (haar?) ogen. Direct daarna zat ik weer op bekend terrein voor de cygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

M a r c o schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:52:
waar kun je een branded telefoon trouwens aan herkennen?
zichtbaar verschil? of firmware versienummer?

de mijne komt van PDAshop, ik neem aan dat dit dan unbranded is.
Branded telefoons zijn te herkennen aan bijvoorbeeld een logo op de behuizing (door alle grote providers gedaan), aangepaste software (bijvoorbeeld de gare roze/witte kleurstelling bij tmobile telefoons) en een simlock, hoewel die niet bijzonder goed zichtbaar zijn ;)

T-mobile is de koning qua branding: ze hebben bijvoorbeeld de complete casing en software aangepast voor de HTC Touch Diamond/Pro (MDA IV)

Firmware-nummers kunnen ook verschillen, hoewel ik hier zo snel geen concreet voorbeeld van heb.

PDAshop levert alle telefoons unbranded en unlocked, tenzij dit anders aangegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het gewoon even vragen bij KPN. Ik weet dat Vodafone telefoons allemaal simlockvrij zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een apart topic voor levertijden / telefoons / abo's over de Legend, daar kan al deze muk worden geplaatst!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:45:
Ik zou het gewoon even vragen bij KPN. Ik weet dat Vodafone telefoons allemaal simlockvrij zijn tegenwoordig.
Nice. Heb gister mijn abbo kunnen verlegen voor 1 jaar met een Legend voor een paar tientjes :P Alleen krijgt Vodafone de Legend pas eind maart dus moet nog even wachten.

Kan de Legend/android trouwens syncen met outlook? (geen exchange) Ik heb nu een touch diamond en al mijn contacten zijn outlook contacten en die zou ik wel graag willen syncen want alles handmatig doen gaat eeuwen duren. Sowieso vind ik het wel prettig om mijn agenda en contacten te syncen met outlook aangezien ik geen behoefte heb om gmail oid te gaan gebruiken.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik heb de Legend sinds gisteren. Ik kan je nu vertellen dat de Legend een betere bereik heeft dan de Touch Diamond. Waar ik nooit 3g kreeg, krijg ik nu met de Legend, weliswaar op 1 streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

t_o_c schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:49:
[...]Kan de Legend/android trouwens syncen met outlook? (geen exchange) Ik heb nu een touch diamond en al mijn contacten zijn outlook contacten en die zou ik wel graag willen syncen want alles handmatig doen gaat eeuwen duren. Sowieso vind ik het wel prettig om mijn agenda en contacten te syncen met outlook aangezien ik geen behoefte heb om gmail oid te gaan gebruiken.
HTC Sync! Te vinden op de HTC site, wordt ook meegeleverd op de SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
oltk schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:59:
[...]

Bij mij werkt het prima. Ik gebruik Cygic, en hij navigeert gewoon. Na een niet waarneembare tijd is er een GPS lock (echt belachelijk snel). Ik heb nu een x meegemaakt dat Cygic aangaf dat er geen SD kaart in de legend zit. :? Na herstarten deed 'ie het gewoon weer. Maar dat lijkt me geen cygic bug.

Ik heb een keer een alternatieve route genomen die cygic niet kende (nieuwe weg), en hij ging keurig opnieuw rekenen. Maar natuurlijk vond 'ie dat ik ergens moest omkeren. En dat kon ook niet anders in zijn (haar?) ogen. Direct daarna zat ik weer op bekend terrein voor de cygic.
Ja bij eerdere versies bleef Sygic herhalen "keer nu om"...daar werd je gillend gek van :) Maar klinkt goed wat jij hierboven schrijft...in iedere geval is er al navigatie beschikbaar voor de Android...nu nog wachten op TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Als je htc sense op de htc legend uit zet krijg je dan dezelfde ui als op de nexus one? of het oude thema?
Vind het menu van de nexus one eigenlijk mooier als de sense ui, ben er een beetje op uit gekeken door mijn hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

swoutr schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:55:
Als je htc sense op de htc legend uit zet krijg je dan dezelfde ui als op de nexus one?
Sense uit = kale Android skin vziw...

[ Voor 22% gewijzigd door Slonzo op 19-03-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

UTwizard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:52:
Ja, ook met een reboot pakt ie hem weer op.
Kan jij aangeven welke versie jij hebt?
instellingen->over de telefoon->software informatie
(FW 2.1, kernel: 2.6.29, Software: 1.23.405.1, webkit 3.1)

ook als ik tel update draai, krijg ik de melding dat de telefoon up to date is, maar in die melding staat er dat er wel updates beschikbaar zijn op de telefoon??!

Ik heb al met HTC gebeld en die zegt toch dat ik eerst een hardware reset moet uitvoeren voor mijn problemen. Weet iemand of je een backup kan maken van de instellingen van applicaties? probleem is namelijk ook dat ik software gekocht heb!

[ Voor 9% gewijzigd door n00bs op 19-03-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Heb nu de telefoon een week in gebruik en het grootste gemis vind ik de notificatie bij gemiste gesprekken e.d.. Als je een gemist gesprek of sms hebt dan knippert de LED maar ongeveer 5 minuten en daarna is er dus niet meer te zien of je een oproep hebt gemist zonder je telefoon te unlocken.
Dat ledje zou gewoon oneindig door moeten knipperen totdat je de telefoon bediend, vind dat eigenlijk een redelijk voor de hand liggende werking en belachelijk dat het niet zo werkt.
Na zoektocht op internet kwam ik erachter dat dit gewoon een gemis is in Android zelf (al vanaf de eerste versie overigens |:().

Verder vind ik het ook jammer dat je voor bijvoorbeeld e-mail geen bloktijden kunt instellen dat er op mail gecontroleerd wordt, dan kon bij m'n oude Nokia E71 bijvoorbeeld wel. Nu al 2e midden in de nacht wakker geworden omdat ik een spam mailtje ontving :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

n00bs schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:
[...]Kan jij aangeven welke versie jij hebt?
Identiek hetzelfde hier, en ook geen problemen met hidden SSID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

DyStiC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:29:
Heb nu de telefoon een week in gebruik en het grootste gemis vind ik de notificatie bij gemiste gesprekken e.d.. Als je een gemist gesprek of sms hebt dan knippert de LED maar ongeveer 5 minuten en daarna is er dus niet meer te zien of je een oproep hebt gemist zonder je telefoon te unlocken.
Dat ledje zou gewoon oneindig door moeten knipperen totdat je de telefoon bediend, vind dat eigenlijk een redelijk voor de hand liggende werking en belachelijk dat het niet zo werkt.
Na zoektocht op internet kwam ik erachter dat dit gewoon een gemis is in Android zelf (al vanaf de eerste versie overigens |:().

Verder vind ik het ook jammer dat je voor bijvoorbeeld e-mail geen bloktijden kunt instellen dat er op mail gecontroleerd wordt, dan kon bij m'n oude Nokia E71 bijvoorbeeld wel. Nu al 2e midden in de nacht wakker geworden omdat ik een spam mailtje ontving :(
Dat is idd jammer, bij de hero stopt dit ook na 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
n00bs schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:10:
[...]

Kan jij aangeven welke versie jij hebt?

ook als ik tel update draai, krijg ik de melding dat de telefoon up to date is, maar in die melding staat er dat er wel updates beschikbaar zijn op de telefoon??!

Ik heb al met HTC gebeld en die zegt toch dat ik eerst een hardware reset moet uitvoeren voor mijn problemen. Weet iemand of je een backup kan maken van de instellingen van applicaties? probleem is namelijk ook dat ik software gekocht heb!
Er is nog geen officiele update geweest, dus als je geen custom software gebruikt, heeft iedereen hetzelfde. Ik dus ook, en geen last van verbinden met 'hidden' SSID's.

Daarnaast is de melding van updates een vertalingsfout, als je je telefoon op Engels zet, geeft ie geen dubbelzinnig bericht en zegt ie dat er geen updates beschikbaar zijn.

Backup zit standaard in Sense interface -> Instellingen -> Privacy -> Back-up van mij gegevens maken.
Er wordt daar een voorbeeld gegeven wat er gebackuped wordt, maar precieze details zullen wel in de handleiding te vinden in de TS staan.
Daarnaast zijn gekochte producten verbonden aan je google account, dus kun je als het nodig is gewoon opnieuw en gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

After all that, the 1,300mAh battery lasted us for around six hours only -- definitely not enough for those on a constant move or even the average gadget consumer these days, and other reviewers have reported similar battery issues. This is pretty much the major drawback on the Legend, and we hope HTC will have a solution for this -- a software fix or even bundling a spare battery will keep us happy. Other than that, we were pretty happy with how the Legend had managed to stay snappy most of the time, and more importantly, call quality was good on both ends even when used on the busy London roads.
Ik wilde deze telefoon gaan halen, maar begin door het bovenstaande te twijfelen. Zes uur is wel heel kort, zelfs bij intensief gebruik.Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:03:
Ik wilde deze telefoon gaan halen, maar begin door het bovenstaande te twijfelen. Zes uur is wel heel kort, zelfs bij intensief gebruik.Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Mijn ervaring is dat het tot nu toe aan het toenemen is, met elke keer de accu compleet leegtrekken en daarna weer volledig opladen. Echter vind ik alsnog 6 uur zeker goed... probeer maar een telefoon te vinden die het beter doet. Natuurlijk kan je veel sync zaken uitzetten en andere dingen waardoor de accu langer meegaat. Ik zet ook elke keer als ik 't tijd niet gebruik mijn WiFi e.d. via een widget ook snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:10
Compleet leegtrekken is niet goed, maar een Li-Ion batterij is pas op zijn volle vermogen na een aantal cycli..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Luqq schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:12:
Compleet leegtrekken is niet goed, maar een Li-Ion batterij is pas op zijn volle vermogen na een aantal cycli..
Dat is niet waar ;) de eerste paar keren juist zoveel mogelijk leegtrekken (de telefoon valt sowieso uit nog voordat de accu echt 100% leeg is). Daarna volledig opladen en dit proces zeker 3x herhalen.
Daarna kan je gewoon tussentijds laden zonder dat er een battery effect op moet treden wat bij Li-Ion eigenlijk niet tot nauwelijks optreedt. Vervolgens 1x in de zoveel tijd het proces van volledig laden weer herhalen om de accu in goede gezondheid te houden.

mocht dit feitelijk anders zijn, zie ik graag wat feiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik verwacht toch wel dat ik een telefoon 12 uur mee kan nemen zonder op te hoeven laden. Ook als ik 'm als MP3 speler gebruik (draait ie natuurlijk geen 12 uur muziek, maar laten we zeggen 90 min oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:30:
Tja, ik verwacht toch wel dat ik een telefoon 12 uur mee kan nemen zonder op te hoeven laden. Ook als ik 'm als MP3 speler gebruik (draait ie natuurlijk geen 12 uur muziek, maar laten we zeggen 90 min oid).
Ik zal eens uitgebreid testen voor je ;) heb m om 13:30 volledig opgeladen. WiFi staat aan, ben regelmatig aan het klooien e.d. en kijk ik hoe lang hij meegaat. Maar feitelijk alles neerzetten is vrij lastig. Ben namelijk ook aan het werk ;)

Heb nu streamende muziek aan na wat geklooi met google maps. Laat hem gewoon tot het einde van de dag aanstaan. Half uur streaming muziek aan gehad, mail gecontroleerd. Nu de radio aan.
10 minuten gebeld en weer radio aan.

13:30 100% accu
- paar applicaties gestart
- google maps en satelite bekeken
- 11 minuten gebeld
- email paar keer gecontroleerd
- wifi verbinding constant open
- paar internet pagina's bekeken
- paar smsjes ontvangen en verstuurd
- 30 minuten streaming muziek via WiFi
- 150 minuten FM radio aan gehad
16:45 accu 80%

wifi: 38%
spraak: 29%
weergave: 22%
stand-by: 7%
inactive: 4%

<update>19:00 accu 70%
SMS ontvangen, gespeeld met google maps, nog MP3 speler 30 minuten aan gehad.
WiFi nog steeds aan.
</update>

<update> 22:30 accu 50%
van 19:00-22:30 WiFi uit
SMSjes verstuurd en ontvangen
40 minuten lang GPS gebruikt met display aan
5:30 gebeld
Agenda items bekeken

[ Voor 50% gewijzigd door n00bs op 19-03-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik denk dat je zelfs 12 uur mp3 spelen wel gaat halen. Zolang je het scherm maar niet al te veel gebruikt. Dat blijft toch de grootste batterij verbruiker. Ik luister iig 8 uur per dag naar de radio, en dat heeft echt minimaal invloed op het batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
n00bs schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:28:
[...]

Dat is niet waar ;) de eerste paar keren juist zoveel mogelijk leegtrekken (de telefoon valt sowieso uit nog voordat de accu echt 100% leeg is). Daarna volledig opladen en dit proces zeker 3x herhalen.
Daarna kan je gewoon tussentijds laden zonder dat er een battery effect op moet treden wat bij Li-Ion eigenlijk niet tot nauwelijks optreedt. Vervolgens 1x in de zoveel tijd het proces van volledig laden weer herhalen om de accu in goede gezondheid te houden.

mocht dit feitelijk anders zijn, zie ik graag wat feiten :)
LI-ion stands for Lithium-ion.
* Is superior to nickel and lead-based chemistry.
* Most research company focuses on lithium today.
* New chemicals are still getting tested with Lithium
* Lithium-ion battery will provide 300 to 500 discharge/charge cycles in its lifetime.
* Better to do frequent partial discharge than full discharge.
* Full discharge too frequently should be avoided.
* Memory is not an issue with the LI-ion battery.
* Low Maintenance and the lightest battery you can find today.
* Largest energy content
* The negative pole is named anode
* Overcharging the battery is not possible.
* High heat levels inside some laptops also cause the lithium-ion to fail prematurely.

The lithium-ion is memory-free in terms of deterioration; batteries with fuel gauges exhibit what engineers refer to as "digital memory". The short discharges/charges does not provide any calibration for the 0-100% gauge of the PPC or mobile unit. It is recommended to do a full discharge and recharge every +/- 30 charges to adjust and calibrate the internal battery power gauge. If this is not completed the battery power gauge will give you wrong readings. Lithium-ion based batteries have a lifetime span of 2 to 3 years. This timing starts after the battery gets off the production line even if the battery is not getting used.

When the battery gets charged for the first time and it shows fully charged after 3 hour it is only at around 70% as more chemical reaction is needed to reach it full potential. The reason for this full charge reading is that the peak voltage has been reached but don’t get fooled by it.

[ Voor 29% gewijzigd door haakjesluiten op 19-03-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Kan dat automatische reflow van tekst uitgeschakeld worden? Vind het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de eerste lading was het echt heel bar: na een uur of 7 was de accu al leeg.
Nu een paar keer opgeladen en wat instellingen veranderd:
- helderheid scherm iets gedimd
- weer-update naar 1x per drie uur
- Y5 battery saver geinstalleerd, werkt goed, nu hoeft de Legend niet steeds te switchen van 3G naar 2G ( daar heb ik hier binnen regelmatig last van, denk dat dat veel energie kost )

Verder heb ik wel alle Google services en pushmail open staan.

De accu houdt het nu alweer zo'n 12 uur vol en is nog niet leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Mijne heeft de hele nacht opgeladen, deze morgen om 7u haalde ik de stekker eruit (100%).
Ik heb ondertussen al een zestal smsjes verstuurd en ontvangen.
20tal mails gekregen (per halfuur gesynct) en een viertal beantwoord.
Weather updates om de drie uur.
Twitter updates elk uur.
Meer dan drie uur naar de radio geluisterd.
Permanent in verbinding met EDGE.
Wifi, BlueTooth en GPS staan uit.

Het is nu 13u50 en ik heb nog 78%.
Da 's mooi, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Slonzo op 19-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
EDGE? :? Ik denk dat je GPRS bedoelt?

Maar, ja, dat is vrij netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz acculadingen: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm
Lijkt er zelfs op dat je beter niet eens volledig kan opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh die Belgen hier altijd, CLB stemt voor een stempel voor hun nickname, zodat je 't gelijk weet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
Yes ! net de HTC gehaald, mijn eerste android...erg fraai toestel
Nu Android maar eens leren kennen :)

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Slonzo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:52:
Mijne heeft de hele nacht opgeladen, deze morgen om 7u haalde ik de stekker eruit (100%).
Ik heb ondertussen al een zestal smsjes verstuurd en ontvangen.
20tal mails gekregen (per halfuur gesynct) en een viertal beantwoord.
Weather updates om de drie uur.
Twitter updates elk uur.
Meer dan drie uur naar de radio geluisterd.
Permanent in verbinding met EDGE.
Wifi, BlueTooth en GPS staan uit.

Het is nu 13u50 en ik heb nog 78%.
Da 's mooi, toch?
Als ik 'm vol uit de lader haal (8:00) dan is om 16:00 de batterij op 40%. Ik gebruik de legend nu een week. Ik luister geen MP3tjes of radio. Wel speel ik er wat mee. Volgens de info van de legend ben ik vooral stroom kwijt aan het scherm. Ik kan dus overdag nog heel wat winnen (nog meer dimmen wellicht?).

Als ik 'm volledig opgeladen de nacht laat doorkomen (als test) wordt er echter nauwelijks 5% gebruikt. Dat is van 12:00 tot circa 8:00. Ik gebruik Juicedefender met ultimatejuice. Doet juicedefender het zo slim 's nachts? Ik laat 'm alles uitschakelen tussen 1 en 8.

Verder begreep ik dat Android GPS uitschakeld als het niet wordt gebruikt. Dus je kan je navigatiesysteem (google navigation werkt geweldig!) gewoon als proces op de achtergrond laten met GPS aan. En dan heel snel weer oproepen indien nodig. Klopt dit? Of gebruikt GPS dan toch ongemerkt stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
oltk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:52:
[...]

Als ik 'm vol uit de lader haal (8:00) dan is om 16:00 de batterij op 40%. Ik gebruik de legend nu een week. Ik luister geen MP3tjes of radio. Wel speel ik er wat mee. Volgens de info van de legend ben ik vooral stroom kwijt aan het scherm. Ik kan dus overdag nog heel wat winnen (nog meer dimmen wellicht?).

Als ik 'm volledig opgeladen de nacht laat doorkomen (als test) wordt er echter nauwelijks 5% gebruikt. Dat is van 12:00 tot circa 8:00. Ik gebruik Juicedefender met ultimatejuice. Doet juicedefender het zo slim 's nachts? Ik laat 'm alles uitschakelen tussen 1 en 8.

Verder begreep ik dat Android GPS uitschakeld als het niet wordt gebruikt. Dus je kan je navigatiesysteem (google navigation werkt geweldig!) gewoon als proces op de achtergrond laten met GPS aan. En dan heel snel weer oproepen indien nodig. Klopt dit? Of gebruikt GPS dan toch ongemerkt stroom?
Navigation? In europa? Op de Legend, zonder hack :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes Google Maps 4.0.0 en 4.1.0 ondersteunen dat ja (en die staan gewoon in de Market)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Luqq schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:55:
[...]

Navigation? In europa? Op de Legend, zonder hack :??
navigation zit erin, via desktop -> toevoegen snelkoppeling. Echter werkt het bij mij dus voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
Luqq schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:55:
[...]

Navigation? In europa? Op de Legend, zonder hack? Ik heb gewoon gedownload.
Met streetview :9 zonder hack? Ik heb gewoon gedownload...
Google vergt wel veel stroom overigens. Zelfs aan de oplader in de auto lijkt ie meer stroom te gebruiken dan erin gaat :?

[ Voor 7% gewijzigd door oltk op 19-03-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Via die snelkoppeling kan ik ook navigatie opstarten, maar zegt ie altijd dat er geen route naar mijn bestemming is...

Als dit dus wel kan werken, ben ik zeeeeeeer benieuwd hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

DyStiC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:29:
Ai, als dit een standaardgebrek van Android is, dan vind ik dat wel een grote zwakte. Is er niet iets voor om het te op te lossen?
Mijn huidige Blackberry komt met een hoesje. Hierin zit een magneetje, die er voor zorgt dat je telefoon geblokkeerd wordt. Ook kun je afhankelijk van in of uit het hoesje andere geluiden/ledjes/trillingen laten afgaan bij alle inkomende soorten berichten. Dat zal ik dus ook moeten missen bij Android begrijp ik?

Dat zou erg jammer zijn, want ik mis de fun-factor bij de Blackberry, die duidelijk wel op een android zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:35
emzed schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:18:
Ai, als dit een standaardgebrek van Android is, dan vind ik dat wel een grote zwakte. Is er niet iets voor om het te op te lossen?
Custom dialers hebben dit probleem niet. Ledje blijft hier gewoon doorknipperen tot de accu het begeeft ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:51

emzed

*

Ah, fijn. Dit weekend dan toch maar eens kijken of de Mediamarkt hem heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb gelezen dat bij de introductie van de HTC Legend de presentator de Legend tegen een muur heeft gegooid. Heeft iemand hier een filmpje van? Ik kan op Youtube niks vinden :S. Ik vraag me dan toch af of 'ie werkelijk zo sterk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
majoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:52:
Heb TS geupdate met de handleidingen te vinden op de HTC site, wat leesvoer voor iedereen die wilt weten hoe die werkt ;)

[edit] Lees hierin dat naast een swipe de menu knop ook gebruikt kan worden om te unlocken... Ben ik persoonlijk niet zo blij mee:
[...]
Misschien moet je draw lock gebruiken? Ik heb dat aangezet en moet nu 2 keer het toestel alsware unlocken. Eerst het lock venster van HTC Sense en daarna de draw lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nope, deze slaat 'm 2x op de tafel...ook erg aardig, zeker als je het geluid hoort...TOK...TOK ! Nogal een mooi massief apparaatje...kan iemand dat hier nog ff testen aub...maar dan 4x achter elkaar...dank u :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Oh, ik dacht dat het niet meer bestond, maar in België dus nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn accutest voor die personen die interersse hadden: n00bs in "HTC Legend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
n00bs schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:46:
Mijn accutest voor die personen die interersse hadden: n00bs in "HTC Legend"
Ziet er in beginsel helemaal niet slecht uit, even afwachten hoe snel het % omlaag loopt...een batterij indicator (verloop) is op dit soort toestellen namelijk nooit rechtlijnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx, voor de accu test. Ik ga 'm meteen ff ophalen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik snap trouwens niet dat mensen zeggen dat de iPhone het meest gevoelige scherm heeft. Ik heb twee jaar lang met een iPhone gewerkt, dus ik weet wel iets over de gevoeligheid van een iPhone, en er zit echt geen verschil tussen de Legend en iPhone qua gevoeligheid. Werkt allebei gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerdoo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08-2020
MarcoC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:18:
Ik snap trouwens niet dat mensen zeggen dat de iPhone het meest gevoelige scherm heeft. Ik heb twee jaar lang met een iPhone gewerkt, dus ik weet wel iets over de gevoeligheid van een iPhone, en er zit echt geen verschil tussen de Legend en iPhone qua gevoeligheid. Werkt allebei gewoon goed.
Kijk, dat vind ik nou eens leuk om te lezen....ben ook erg blij met de keuze voor de legend.
Wat ik wel appart vind is dat shazam gratis is, terwijl ik hier bij mijn vorige toestel (Nokia E71) voor moest betalen (wat ik dus ook gedaan heb)
Ik mis wel de 'sharing' features in shazam :(

Zijn er nog "must have" betaal apps onder android, of kun je alles af met de gratis apps ?

http://www.tjeerdoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik heb sinds een paar dagen ook een Legend. Ik ben er erg tevreden over maar zit nog met wat vragen. Ik heb geen data abonnenement en wil m'n data verbinding dus alleen inschakelen als ik het 'echt' even nodig heb. Nu kan je dit doen onder Settings > Wireless & networks Mobile network aan en uit vinken. Als dat uitgevinkt staat maak ik dan geen gebruik van de data verbinding? Is het zo dat wanneer er boven in het scherm 3G of H staat je dan gebruik van de data verbinding?
Misschien is de vraag een beetje vaag, maar wat ik net merkte toen ik mobile network had gebruikt en daarna weer had uitgeschakeld er nog wel gebruik gemaakt werd van 3g / H en ik kreeg een notificatie van nieuwe mail?

Kan iemand me dat uitleggen? Of zat ik gewoon te prutsen ;)

offtopic:
iemand misschien de mms instellingen voor Ben? via de ben.nl kom ik er niet uit.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Brad Pitt schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 15:26:
Custom dialers hebben dit probleem niet. Ledje blijft hier gewoon doorknipperen tot de accu het begeeft ;)
Zou je ook met ons willen delen welke custom dailer je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Je kunt een widget plaatsen waar je mobiel data echt kunt uitzetten.
Dan moet je bij widget eerst setting kiezen en daar zitten de schakels voor WiFi en data enzo.
Als je hem daar uitzet moet ook het symbool bovenin verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Toch wel jammer dat applicaties die de camera gebruiken niet in de Market staan. De augmented reality apps van de Market trokken mij nou juist altijd zo naar Android toe ;( . Hopelijk komt de oplossing snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoe kun je widgets en snelkoppelingen verwijderen? Het lukt me alleen om ze toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Tja.. Dat is jammer. Maar het is een bekend probleem en ik begrijp hier op het forum dat je met de APK's (?) e.e.a. wel kunt installeren buiten de market om. Zo nodig heb ik dergelijke geeky features (imho) allemaal niet dus ik wacht geduldig af tot het out-of-the-box werkt.

Overigens heb ik de Legend nu een kleine 2 weken... Ik vind het kort gezegd een prachtig apparaat. De bediening op het scherm (wat er ook nog eens geweldig uitziet) is zoveel beter dan mijn Touch Cruise met Windows Mobile 6.1.... En alles werkt ook intuitief makkelijk.
De accuduur is voor mij geen probleem. Bezijdens het checken van mail, syncen van de agenda en wat news doe ik er geen gekke dingen mee. Ik laat het toestel nu om de dag op. BT staat wel veel aan, maar GPS daarentegen weer nauwelijk. Wifi alleen maar thuis.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het toestel gekozen heb om het design en het formaat. Ik ben dan ook geen 'hardcore' gebruiker. Wellicht helpt dat anderen nog over de streep want ik vermoed dat er veel meer mensen zijn die ook niet persé het uiterste uit hun telefoon persen maar gewoon een mooi, makkelijk en degelijk toestel willen hebben.

@Bad_Karma:
Gewoon op het scherm ingedrukt houden en dan naar beneden slepen. Wijst zichzelf (en staat ook in de handleiding). :P

[ Voor 5% gewijzigd door JvW op 19-03-2010 22:26 . Reden: nog een vraagje beantwoord ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Accu status verder bijgewerkt: n00bs in "HTC Legend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:13:
Toch wel jammer dat applicaties die de camera gebruiken niet in de Market staan. De augmented reality apps van de Market trokken mij nou juist altijd zo naar Android toe ;( . Hopelijk komt de oplossing snel.
volgens mij waren de problemen met layar niet gerelateerd aan de htc legend<->market problemen.
layar werkt ook niet via apk install namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Bad_Karma schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:24:
Hoe kun je widgets en snelkoppelingen verwijderen? Het lukt me alleen om ze toe te voegen
Vasthouden, verplaats naar beneden waar een remove/prullenbak verschijnt.
Makkelijker dan je denkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Fijn dat je deze moeite neemt. Dankjewel.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
M a r c o schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:33:
[...]

volgens mij waren de problemen met layar niet gerelateerd aan de htc legend<->market problemen.
layar werkt ook niet via apk install namelijk.
Wellicht ja. Ik wacht geduldig af, ik neem aan dat het wel gefixt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:35
DyStiC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:53:
Zou je ook met ons willen delen welke custom dailer je gebruikt?
Wysie's dialer. Is behoorlijk hevig configureerbaar. Echter geen snelle toegang tot contacten door de eerste cijfers van een nummer in te tikken. Ofwel helemaal intikken dan wel bij Contacts erheen scrollen ;)

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/dialer01.png Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/dialer02.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Is het mogelijk om de regio en taal onafhankelijk in te stellen? Als ik de Engelse taal instel krijg ik er automatisch een 24-uurs klok bij.

Edit: oh, gewoon bij datum & tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoC op 20-03-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
RoD schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:30:
[...]

offtopic:
Oh, ik dacht dat het niet meer bestond, maar in België dus nog wel :P
Liever een EDGE dekking dan geen dekking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb mijn telefoon nu maar in de lader gedaan, blokje was oranje, niet gekeken hoeveel procent dat was zal wel tussen de 20-30% zijn.
Had in de tussentijd sinds gisteravond nog sms ontvangen, gebeld paar keer, wifi aangezet en gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de batterij in vergelijking met die van de iphone 3G? Ik vind geen enkele accuvergelijking waar de 2 phones op dezelfde manier gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:12:
Hoe is de batterij in vergelijking met die van de iphone 3G? Ik vind geen enkele accuvergelijking waar de 2 phones op dezelfde manier gebruikt worden.
Zo'n vergelijking is dan ook nutteloos. De iPhone heeft een groter scherm terwijl de Legend dan weer AMOLED heeft enz.

Enige dat je kan meten is het verschil in standby tijd en ik denk niet dat iemand die zijn Legend net heeft gekocht hem een paar dagen niet wil gebruiken om dat te testen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:12:
Het blijven smartphones en batterij verbruik hangt dus erg af wat je precies met de telefoon doet. In het algemeen zal de Legend het winnen van de Iphone als je kijkt naar de specs:

- Kleiner scherm
- Zuinigere AMOLED scherm

Er zijn natuurlijk veel meer factoren, maar het scherm zorgt al voor een groot deel van het energieverbruik,

Ik wil de agenda functie van HTC veel gebruiken. Ik werk onregelmatige diensten. Nu wil ik bepaalde events kopieren naar de bepaalde dagen. Als ik herhaling aantik zie ik alleen: wekelijks, dagelijks, maandelijks, jaarlijks etc. Ik kon niet echt vinden hoe ik events kan kopiëren naar andere dagen. Weet iemand of dit wel kan? BVD

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Andre-85 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:12:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Legend. Ik ben er erg tevreden over maar zit nog met wat vragen. Ik heb geen data abonnenement en wil m'n data verbinding dus alleen inschakelen als ik het 'echt' even nodig heb. Nu kan je dit doen onder Settings > Wireless & networks Mobile network aan en uit vinken. Als dat uitgevinkt staat maak ik dan geen gebruik van de data verbinding? Is het zo dat wanneer er boven in het scherm 3G of H staat je dan gebruik van de data verbinding?
Officieel zou je data verbinding bij uitvinken dan niet geactiveerd moeten zijn.... maar om zeker te zijn dat het daadwerkelijk niet gebeurd kan je het beste deze programma's gebruiken: APNDroid in combinatie met Timeriffic

Het mooie van laatst genoemd programma is dat je dus tijden in kan stellen wanneer je telefoon data verbinding aanzet, geluid mute, brightness instellen, BT aan/uit etc. etc
Dus in jouw geval zou je een tijd/profile kunnen maken dat het elke dag om 17:00 uur voor 5 minuten de data verbinding gebruikt.

APNDroid is een programma wat er voor zorgt dat je toegangspunten voor je internet instelling 'tijdelijk' een ongeldige naam krijgen, zodat er zeker geen data verbinding tot stand kan komen.

APNDroid en Timeriffic werken samen en is zeker een must voor elke android bezitter.

En idd... bij vermelding H/3G heb je een activeerde data verbinding.
Misschien is de vraag een beetje vaag, maar wat ik net merkte toen ik mobile network had gebruikt en daarna weer had uitgeschakeld er nog wel gebruik gemaakt werd van 3g / H en ik kreeg een notificatie van nieuwe mail?

Kan iemand me dat uitleggen? Of zat ik gewoon te prutsen ;)
Je zat te prutsen :+
offtopic:
iemand misschien de mms instellingen voor Ben? via de ben.nl kom ik er niet uit.
http://iphoneinstellingen...len/ben-mms-instellingen/

Probeer hier eens wat mee, zou gewoon moeten werken.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wat is er mis met de sleepknop ingedrukt houden en dan mobiele dataverbinding daar uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Whoow vandaag mijn htc legend binnen gekregen mega toestelletje, veel sneller als de hero, al heb ik 1 minpunt het homescreen op mijn hero liep veel vloeiender als op de legend, dat terwijl de rest op de legend veel sneller is. Iemand andees hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW

JvW

On my way home...

Wat loopt er niet soepel op het homescreen dan? Ik vind alles smooth gaan. Wel let ik erop dat ik niet teveel applicaties open heb staan. Dit kun je bijvoorbeeld regelen door een task killer te gebruiken.
Tynos schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:26:
[...]
Ik wil de agenda functie van HTC veel gebruiken. Ik werk onregelmatige diensten. Nu wil ik bepaalde events kopieren naar de bepaalde dagen. Als ik herhaling aantik zie ik alleen: wekelijks, dagelijks, maandelijks, jaarlijks etc. Ik kon niet echt vinden hoe ik events kan kopiëren naar andere dagen. Weet iemand of dit wel kan? BVD
En dit wil ik ook wel weten....

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Geen live wallpapers scheelt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
@ hierboven, zijn live wallpapers mogelijk dan op de legend??

Ik heb overigens maar 3 homescreens vol staan, de rest niet, dit had ik op de hero ook, maar het swipen van links naar rechts gaat gewoon minder smooth als op de hero.

een task killer vind ik overigens helemaaaal niks, enkele keren geprobeerd op mijn hero maar het hele systeem wordt er alleen maar trager van, android regelt dit allemaal zelf dus waarom handmatig gaan doen.
Is niet de bedoeling.

[ Voor 33% gewijzigd door swoutr op 20-03-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik ging vandaag voor het eerst met de legend buiten wifi bereik, en had ook dat de mobiele data verbinding steeds vanzelf weer aansprong. ondanks wat ik ook deed met de HTC widget mobiel data, en de widget energiebeheer.
Ik heb daarna nog wat instellingen aangepast, en kan het nu thuis niet reproduceren. nu blijft hij uit.
welke instelling nu de oorzaak was durf ik niet te zeggen.

@swoutr,

zonder taskkiller was bij mij na een halve dag mijn geheugen leeg.
als ik dan keek naar instellingen->toepassingen->actieve services,
dan stond de waarde onderin beeld 20MB+0MB ofzo.

Nu zit ik altijd op ongeveer 120+65 MB

Overigens heb ik nu wel dat internet via wifi regelmatig niet werkt.
webpagina wil dan niet laden. (ook andere applicaties die inet gebruiken)
even de wifi toggle uit en aan zetten en het werkt weer perfect.

lijkt mij dat dit aan de router ligt dan? ik heb een netgear wnr2000 met WPA2, UPnP en DHCP aan oa.

[ Voor 42% gewijzigd door M a r c o op 20-03-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Ooh @ hierboven, welke taskiller gebruik je ? Laat ik het nog is proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

M a r c o schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:55:
Overigens heb ik nu wel dat internet via wifi regelmatig niet werkt.
webpagina wil dan niet laden. (ook andere applicaties die inet gebruiken)
even de wifi toggle uit en aan zetten en het werkt weer perfect.

lijkt mij dat dit aan de router ligt dan? ik heb een netgear wnr2000 met WPA2, UPnP en DHCP aan oa.
Gebruik je toevallig Y5 Battery Saver? dat was bij mij namelijk de oorzaak. Wel wifi verbinding maar geen internetpagina's e.d. kunnen opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@ swoutr,

ik gebruik Task Manager
http://www.androlib.com/a...thm-hexise-task-wnpw.aspx
advanced task manager en advanced task killer zijn meer populair,
maar ik meen dat bij deze 2 enkel de betaalde versie een autokill optie heeft.

@^, nee geen battery saver,
enkel task manager draaien bij mij, en 3G watchdog.
verder geen actief draaiende applicaties.
Ik kan ook nog niet goed verklaren onder welke omstandigheden inet niet goed werkt, ik weet alleen dat ik af en toe de wifi verbinding even moet "resetten" (uit-aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chosen1 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:24:
[...]

Zo'n vergelijking is dan ook nutteloos. De iPhone heeft een groter scherm terwijl de Legend dan weer AMOLED heeft enz.

Enige dat je kan meten is het verschil in standby tijd en ik denk niet dat iemand die zijn Legend net heeft gekocht hem een paar dagen niet wil gebruiken om dat te testen :p
Ik snap niet waarom dit nutteloos is? Wat doet het er nu toe dat de iphone een groter scherm heeft en de legend AMOLED. Ik wil gewoon weten of de batterijduur vergelijkbaar is bij identiek gebruik (dus evenveel keer berichtje typen, surfen, mail nakijken). Ik lees in elke review dat de legend het max. 1 dag uithoudt. Dat is toch een serieus verschil met de iphone waar ik er gemakkelijk 3 tot 4 dagen uitkrijg. Dit ligt natuurlijk aan het gebruik maar daarom ook mijn vraag, welke van de twee leeft het langst bij identiek gebruik.

Ik twijfel namelijk om over te stappen naar de legend. Qua functionaliteit, design en openheid staat het me veel meer aan dan mijn iphone. Maar met een veel zwakkere batterij zou ik niet kunnen leven. Stel dat je ergens blijft slapen en je hebt je oplader niet bij, dan zit je de volgende dag zonder GSM. Da's toch niet meer van deze tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:24:
Stel dat je ergens blijft slapen en je hebt je oplader niet bij, dan zit je de volgende dag zonder GSM. Da's toch niet meer van deze tijd :)
Wat dat betreft jammer dat hij micro usb heeft, omdat dat nog niet echt veel gebruikt word.
mini usb heeft iedereen overal wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Heb ff zoon task manager geprobeerd maar ik vind het maar niks eraf met die zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De Legend heeft 384MB werkgeheugen, dat moet zonder task manager meer dan genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Heb hem nu ook: wat is hij snel tov. de hero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
MarcoC schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:53:
De Legend heeft 384MB werkgeheugen, dat moet zonder task manager meer dan genoeg zijn.
als ik naar systeeminfo kijk, (heb ook de android system info app gedownload)
dan geeft hij een maximum van 298 MB RAM aan, waarvan gemiddeld 145 MB vrij is (met gebruik van een taskmanager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Google agenda gebruikt (google.com/calendar), dan kun je daar ook andere herhalingen instellen. Dat synchroniseert hij vervolgens met je Legend-agenda, als je je google account gekoppeld hebt. Misschien dat dat de mogelijkheden biedt die je nodig hebt...
Het hielp mij in elk geval wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW

JvW

On my way home...

Tja, voor mij zou het handig zijn als ik gewoon een afspraak (lees: dienst) kan kopieren en plakken. Ik verwerk mijn agenda inderdaad in de google agenda en eigenlijk niet in de legen zelf. Deze is makkelijk als naslagwerk vanwege de ideale synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het trouwens met de ingebouwde GPS? is deze zonder bluetooth ontvanger te gebruiken en kan ik de gps ook lopend/fietsend gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
wat heeft de gps met de bluetooth te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:46:
Hoe zit het trouwens met de ingebouwde GPS? is deze zonder bluetooth ontvanger te gebruiken en kan ik de gps ook lopend/fietsend gebruiken?
GPS werkt goed. Fix duurt wat lang, volgens mij is er niet iets om GPS data op te slaan zodat je sneller een fix krijgt. Maar eenmaal rijdens zelfs de telefoon ergens op een stoel gooien in de auto, levert totaal geen probleem op met navigeren. De GPS is dus gevoelig genoeg, geen nood voor een externe GPS.

Misschien alleen handig om een carlader te kopen (moet ik nog zoeken) voor de telefoon, omdat met navigatie je display constant aanstaat en de accu bij een lange rit flink leeggetrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Niet snel een fix? Ik had binnen 10 seconden een fix.
M a r c o schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:49:
wat heeft de gps met de bluetooth te maken?
Goede vraag.

[ Voor 61% gewijzigd door MarcoC op 20-03-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom van een Nokia N95 8Gb, en de GPS van de Legend is echt véél sneller. Heb binnen een paar seconden een fix, ook binnen! Ik heb zelfs het idee dat ie sneller een fix heeft dan de Tom 2x van m'n vriendin.
Dus Legends GPS langzaam, ik denk het niet! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Waarom staat er geen snelkoppeling naar googlemaps navigation het is wel te starte als je een snelkoppeling toevoegt aan je bureaublad maar waarom staat het er nergens standaard tussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ok ik gebruik IGo en de fix duurde in de auto vrij lang. Denk 2 minuten. Maar had nog nooit echt GPS gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
n00bs schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:29:
ok ik gebruik IGo en de fix duurde in de auto vrij lang. Denk 2 minuten. Maar had nog nooit echt GPS gebruikt ;)
1e keer duurt altijd langer, vooral als je A-GPS uit hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
swoutr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:26:
Waarom staat er geen snelkoppeling naar googlemaps navigation het is wel te starte als je een snelkoppeling toevoegt aan je bureaublad maar waarom staat het er nergens standaard tussen ?
Google Maps Navigation is niet beschikbaar in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
MarcoC schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:34:
[...]
Google Maps Navigation is niet beschikbaar in Europa.
Paar pagina's terug wordt beweerd dat dat sinds 4.0.0 en 4.1.0 er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:56

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik kan nergens een barcode-reader vinden in de Market. De readers die worden aangeraden bestaan niet of zijn op namen als Barcode Reader niet te vinden... Iemand tips?
Pagina: 1 ... 8 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.