Acties:
  • 0 Henk 'm!
tharonald schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:29:
@CLB: Mooie foto's...... maar in het echt is hij nog veel mooier ;-)
>:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
GRATIS
- Android Agenda Widget (0.81) --> WERKT
- Battery Left Widget (2.0.1) --> WERKT
- Digital Clock Widget (1.8) ---> WERKT
- eBuddy IM (1.5.0) ---> WERKT
- Estrongs File Explorer (1.3.9.10) --> WERKT
- Exchanger (Currency Converter) (1.3.2) ---> WERKT
- Google Maps (4.0.0) --> WERKT
- Handcent SMS (2.9.32) --> WERKT
- Home++ (0.8.0.9)
- MagicBall (1.3)
- Mapdroyd (0.9.8.2) --> WERKT
- More Icons Free Widget (2.4)
- mVideoPlayer (1.6.1) --> WERKT
- NetCounter (0.13.1) --> WERKT
- Omegle (1.0 beta)
- Pathe Mobiel (1.0.2)
- SMS Backup (1.1.1)
- SMS Backup & Restore (2.1)
- TV Gids.tv Nederland (1.1) --> WERKT

LOS GEDOWNLOADET EN / OF GEKOCHT:
- Beautiful Widgets (2.88)
- Better Keyboard (5.6.1)
- Documents to Go (2.003)
- Flangallery
- Gensoid (1.8.7)
- Launcher
- PhoneMyPC (1.0.16)
- SNesoid (1.7.9)
- TasKiller (2.6.2)
luappul schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:03:
er zit ook een android agenda widget op, weet niet of dat dezelfde is?
Als er nog meer zijn die je zkr gecheckt wilt hebben, laat het maar ff horen....
Denk niet dat Google / HTC een userapplicatie toelaat op hun phones zo out of the box..
Die 'Android Agenda Widget' zal wel een HTC Sense widget zijn neem ik aan...
Wat ik echt nog zeker wil weten is Better Keyboard, virtueel toetsenbord wat imho het beste is tot nu toe..
Beautiful Widgets / Documents to Go en TasKiller zijn eigenlijk ook wel pre's :+ O-) Onwijs bedankt tot nu toe!!
n00bs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:11:
Het enige wat soms nekt, is het feit dat je geen exit button hebt en apps het niet toelaten normaal afgesloten te worden. Vervolgens zit je dan met vage apps of games die door blijven draaien en de telefoon baggertraag wordt en je geluid op de achtergrond blijft horen. Dat zou dan een Android ontwerp zijn? ik blijf het zeggen, het is een flaw ;)
Android sluit zelf applicaties af die als laatste gerund worden, dus als je telefoon trager wordt gaat dat niet goed. Tevens zijn er tig appkillers te vinden in de Market, dan wel gratis en / of betaald.. Goede is TasKiller!
ps: ik blijf nog steeds elke keer bij het starten van de home button de melding krijgen wat ik wil doen, HTC Sense of Startpagina. Wie heeft hier een definitieve oplossing voor?! want ik wil enkel HTC Sense gebruiken en dat heb ik nou al 10x aangevinkt inc onthouden, heb geen app killers meer op de telefoon staan en mijn toestel ook al paar keer opnieuw opgestart.
Dit nog een keer proberen en gelijk Sense aanvinken:
Vanuit je homescreen klik je op de menuknop. Kies nu instellingen, Toepassingen, Toepassingen beheren. In de volgende lijst met geinstalleerde programma’s selecteer je HTC sense. Wanneer je nu de knop Standaardwaarden Wissen selecteerd zal Sense niet meer de standaard interface zijn. Druk nu op de Home knop van je Android telefoon en er zal zich een keuze menu openen met daarin Startpagina wat de standaard Android interface is en TouchFlo voor de Sense interface. Wil je dat de volgende keer de standaard Android interface gebruikt wordt zet dan een vinkje bij Standaard gebruiken voor de actie en kies vervolgens voor Startpagina. Wil je elke keer als je op de Hometoets drukt kunnen kiezen welke interface je gebruikt laat je uiteraard het vakje leeg.
Anders hard-reset? Neem aan dat er nog niet erg veel op je toestel staat na die paar daagjes...

[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 17-03-2010 22:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:45

wasco

brightest crayon in the box

zo seg, op da filmpje hierboven starten de applicaties toch een stuk sneller dan op mijn hero. Zo goed als instant op dit ding!

Hoe is de camera van de Legend? Zijn er hier Hero overstappers die de vergelijking kunnen maken? Of nog beter, die een foto kunnen maken met een Hero en een Legend op dezelfde plaats ergens tegen het schemeren aan?

Want met de Hero is foto's maken eigen dramatisch te noemen :) (Mijn jarenoude SE K750i was een topper)

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

CLB> mijn telefoon staat nu aardig wat. 400MB al binnengehaald, persoonlijke data, fotos, videos, mail... dus reset is geen optie :( blijkbaar dus een bug in android of de HTC Sense.

Ik heb nu het volgende gedaan: onder toepassingen de gegevens gewist van de "startpagina". Hopelijk dat dit de gegevens wist en ik enkel HTC Sense krijg.

[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 17-03-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 20:46

J-P

Syntax erro....

Vraagje, hoe komt het dat als je bij berichten kijkt je mails daar niet instaan, is dat echt alleen puur voor sms en mms?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je toch allemaal syncen / opslaan op geheugenkaart n00bs?
Anders even een backup maken van al je smsjes, zut en troep (My Bavkup Pro ofzo)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 13:33
Ik heb nu de legend een week in bezit maar heb vaak problemen met gsm ontvangst. UMTS staat uit en wifi alleen aan als ik thuis ben. Ik gebruik Mobistar en heb nog 2 andere abonnementen allebei met een Nokia gsm (E51 en 6021) waarbij ik hier thuis bijna volledige ontvangst heb en met mijn legend max de helft. Dit is op zich geen probleem maar als ik dan probeer te bellen gaat dit niet, opeens geen ontvangst, en als ik aan het bellen ben valt de verbinding weg. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
oltk schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:37:
...

2. we hebben een oude autoradio/bluetooth carkit. Die werkt verder prima en wil ik ook graag houden. De pioneer DEH-P55BT. Maar de legend maakt geen goede verbinding met het ding. Elke keer moet ik handmatig pairen (zowel op de telefoon als op de carkit). Daar wordt ik niet vrolijk van, en mijn vrouw wil er al helemaal niet aan. Nu was dit ook al zo op de oude WM mobieltjes van me. De oplossing toen was om in de registry de COD (class of device) te veranderen van PDA naar Smartfone. Dat is hier vast ook de oplossing...
maar nu moet ik het onder android/linux doen?? Ik ben helemaal geen android of linux deskundige. Wie weet raad?? Rechtstreeks editten in de HCID.conf? Maar waar vindt ik die? Er is geen bluetooth directory en HCID vindt ik verder ook nergens.

...
Ik gebruik de Legend icm Blue&Me module in mijn Fiat. Niet dezelfde carkit dus, maar kan wel vertellen dat ik geen problemen heb met verbinden. Heb ze een keer met elkaar laten koppelen, en elke keer als ik mijn auto start, en bluetooth op de Legend staat aan, maar ie automatisch verbinding.
Zorg er iig wel voor dat je carkit in de lijst met gekoppelde apparaten zit op je Legend, anders gaat het sowieso niet werken. (Instellingen -> Draadloos & Netwerken -> Bluetooth-instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

jonathin schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:24:
Ik heb nu de legend een week in bezit maar heb vaak problemen met gsm ontvangst.
...
Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Heb nog geen probleem ondervonden bij het bellen... Al moet ik zeggen dat ik soms ook maar erg matige ontvangst heb (Proximus, wordt vanaf morgen Mobile Vikings (Base)).
Ik heb voorlopig meer last van het scherpe randje dat in m'n oor drukt :(

[ Voor 45% gewijzigd door Slonzo op 17-03-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 07:27
majoh schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:29:
[...]
Ik gebruik de Legend icm Blue&Me module in mijn Fiat. Niet dezelfde carkit dus, maar kan wel vertellen dat ik geen problemen heb met verbinden. Heb ze een keer met elkaar laten koppelen, en elke keer als ik mijn auto start, en bluetooth op de Legend staat aan, maar ie automatisch verbinding.
Zorg er iig wel voor dat je carkit in de lijst met gekoppelde apparaten zit op je Legend, anders gaat het sowieso niet werken. (Instellingen -> Draadloos & Netwerken -> Bluetooth-instellingen)
Hoi majoh,

Dank voor je reactie. Ik heb dit inderdaad allemaal ingesteld. De carkit staat keurig op de lijst in mijn legend. Ik denk echt (helaas) dat het probleem is hoe de legend zich aanmeld. De pioneer vind het niet leuk om met een PDA te connecten vrees ik. Ik heb me natuurlijk plat gezocht naar bluetooth instellingen onder android (onder de motorkap) en dan kom je toch in het hardcore-developers moeras. Misschien is dit iets voor XDA developers? Of iemand moet hier de gouden tip hebben natuurlijk .. :>

ps: onze andere auto (jaja luxe, ik weet het) heeft een parrot carkit. De legend verbindt zich er meteen mee zodra ik maar in de buurt kom...

[ Voor 6% gewijzigd door oltk op 17-03-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze review: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5076
wordt gesteld dat gesprekken vaak zomaar wegvallen, dan wel beeindigd worden? Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Nee, tot nu toe geen last van gehad .. Wat ik opvallend vind , is dat ze het hebben over het ontbreken van een geheugenkaartje, terwijl er bij mij in de verpakking tocch echt een 2 GB MicroSD kaartje zat, staat trouwens ook bij htc aangegeven als bijgeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

breinstein schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:33:
Nee, tot nu toe geen last van gehad .. Wat ik opvallend vind , is dat ze het hebben over het ontbreken van een geheugenkaartje, terwijl er bij mij in de verpakking tocch echt een 2 GB MicroSD kaartje zat, staat trouwens ook bij htc aangegeven als bijgeleverd..
IDD. misschien nog een proef model die ze getest hebben?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede Legend gebruikers,

Ook ik heb vorige week mijn HTC Legend binnen gekregen, wat een telefoon wauw.
Hiervoor had ik de Samsung Jet, echt een wereld van verschil, totaly niet met elkaar te vergelijken!

Maar nu zit ik met een probleempje waar ik graag wat informatie van jullie medegebruikers hoop te krijgen.

Mijn verlichting van de menu knopjes, de knopjes als Home, Menu, Back en zoeken doen het vaag.

De ene keer doen ze het wel en de andere keer totaal niet.
Als ik sowieso mijn telefoon liggend heb dus plat in mijn hand en unlock dan doen ze het niet.
Als ik mijn telefoon van unlock haal en ik heb hem rechtop in mijn hand dan doen ze het inene wel weer, en dan weer niet of het duurt minuten voordat ze weer aanspringen.
Ik zelf heb het gevoel dat ze stuk zijn.
Ik heb de batterij er al uitgehaald om hem een reset te geven maar dat mocht niet baten.
Zijn hier uberhaupt instellingen voor in de telefoon om de verlichting in te stellen van deze knopjes?
Zou het een software matig of hardware matig probleem kunnen zijn?
Of is het iets wat hoort?
Ik stoor me er zelf behoorlijk aan, en elke keer als ik mijn telefoon in mijn hand heb en beweeg springen ze aan of uit vanzelf!

Ik hoop dat jullie dit even na willen kijken bij jullie Legend's?
Want anders stuur ik hem linea recta terug naar de PDA Shop!

Bedankt alvast voor het lezen van dit berichtje en de eventuele antwoorden hierop.

Groetjes Cindy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Gevalletje DOA, Cindy.
Ik heb nergens gelezen dat mensen die problemen hebben.

jdb6001>
Wat ik ook eerder had gemeld, de dekking lijkt minder met deze telefoon te zijn dan met de meeste van mijn voorgaande toestellen. Als je dan bij bv Tmobile of Telfort zit, kan ik best voorstellen dat de gesprekken soms wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:46:
Gevalletje DOA, Cindy.

jdb6001>
Wat ik ook eerder had gemeld, de dekking lijkt minder met deze telefoon te zijn dan met de meeste van mijn voorgaande toestellen. Als je dan bij bv Tmobile of Telfort zit, kan ik best voorstellen dat de gesprekken soms wegvallen.
Telfort is gewoon KPN netwerk hoor. (al begreep ik dat er voor data wel verschillen inzaten.)
Maar gewoon gsm verbinding van telfort is identiek aan KPN.

Ik heb nu mijn HTC Legend (net binnen _/-\o_ ) op 3/4 streepjes KPN staan,
en mijn SE K810i op 5/5 streepjes Telfort/KPN.

Legend is dus idd net ietsje minder.
ik zit overigens <100m van een gsm mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:46:
Gevalletje DOA, Cindy.

jdb6001>
DOA? sorry call me stupid maar deze afkorting zegt mij niets hihihi

Nee ik dus ook niet en heb gisteravond echt al deze 25 pagina's doorgeworsteld ;)
Maar wordt nu net terug gebeld door PDA shop en die zeggen dat er een lichtsensor inzit, dus dat als er teveel licht ergens is dat ze automatisch uitgaan en als het ergens donker is dat ze dan weer aangaan!
Opzich logisch maar goed het viel mij teveel op!

Ik ga het nog maar even afwachten, denk alleen dat hij wel erg licht of donker gevoelig is, waardoor mijn verlichting vaak uit is!

Bedankt groetjes Cindy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DOA = dead on arrival, oftewel, stuk vanuit de doos.

Verder kun je als het goed is die lichtgevoeligheid wel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:03:
DOA = dead on arrival, oftewel, stuk vanuit de doos.

Verder kun je als het goed is die lichtgevoeligheid wel uitzetten.
Ahaa kijk nu komen we al wat verder.
Nu ga ik op onderzoek uit waar ik dat kan uitzetten :P

Maar bedankt en volgens PDA shop was hij niet DOA ;)

Thanks peoples ik ben heel blij met jullie.

Groetjes Cindy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Bogey Dope schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:01:
Vraagje, hoe komt het dat als je bij berichten kijkt je mails daar niet instaan, is dat echt alleen puur voor sms en mms?
Omdat die app alleen voor sms en mms is! Er zit namelijk een losse mail client op de Legend.
Bedoel je misschien FriendStream? dat je meerdere dingen van 1 persoon kunt lezen? Anders kun je kijken bij contacten, daar kun je van 1 persoon meerdere dingen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik hem bij Vodafone besteld, maar eigenlijk is de telefoon te duur om zo'n slechte ontvangst te hebben.
Telfort is gewoon KPN netwerk hoor. (al begreep ik dat er voor data wel verschillen inzaten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

M a r c o schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:58:
[...]

offtopic:
Ik zit nu al 10? jaar bij Telfort, ook al is dit nu onderdeel van KPN, heb je absoluut niet de dekking van KPN. Dit is wel een korte tijd geweest toen net de overname was. Toen kon je de telefoon ook handmatig op het KPN Netwerk zetten. Nu gebruik je gewoon de TF masten, misschien waar geen dekking is KPN, maar TF heeft de automatische voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even voor medegebruikers maar het is idd zeer lichtsensor gevoelig.
Mijn zus heeft hem net even op de bar gelegd, wat in een donker gedeelte van het huis is en daar gaan de lichtjes direct aan.
Toen zette zij vollop het barlicht erop en toen gingen ze uit.
Goh stom dat ik dit niet goed door heb gekregen dat lichtsensor gebeuren!

Het uitzetten ervan zit alleen niet bij geluid en weergave instellingen dus denk niet dat het uit te zetten is.
Maar ik zie in iedergeval nu wel dat het goed werkt!

Nogmaals mijn dank ik groot voor jullie meedenken!

Groetjes Cindy en iedereen nog een fijne Legendday toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

oops, sorry ik dacht even dat een deel van knopjes dit deed. Niet goed gelezen in het gehele verhaal. geen DOA dus ;)

Je kan idd enkel de lichtsensor laten werken voor het display en niet de knoppen. Mogelijk met een 3rd party applicatie dat dit wel zou kunnen. Overigens reageert de background lighting erg traag op wijzigende lichtomstandigheden en vind ik het ook jammer dat je geen minimum en max kan aangeven wanneer je gebruik wilt maken van de lichtsensor.

Als ik deze aanzet vind ik met normale verlichting indoor, de lichtsterkte te hoog.

Handig trouwens: https://www.paypal.com/nl...ile/MobileAndroid-outside

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 17-03-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:14:
[...]
offtopic:
Ik zit nu al 10? jaar bij Telfort, ook al is dit nu onderdeel van KPN, heb je absoluut niet de dekking van KPN. Dit is wel een korte tijd geweest toen net de overname was. Toen kon je de telefoon ook handmatig op het KPN Netwerk zetten. Nu gebruik je gewoon de TF masten, misschien waar geen dekking is KPN, maar TF heeft de automatische voorkeur.
offtopic:
Ik heb anders altijd NL KPN op het scherm van mijn Telfort telefoon staan.
En als je de kaarten voor dekking bekijkt, is die van KPN hetzelfde als die van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

M a r c o schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:37:
[...]

Ik heb anders altijd NL KPN op het scherm van mijn Telfort telefoon staan.
En als je de kaarten voor dekking bekijkt, is die van KPN hetzelfde als die van Telfort.
offtopic:
Dat is dus gewijzigd zoals ik aangaf. Nu staat er enkel NL KPN/Telfort (afhankelijk van je telefoon). De dekking op papier is natuurlijk hetzelfde, maar als jij een TF abbo hebt, krijgt jouw prio een TF mast en niet een KPN mast, daardoor is de dekking dus minder dan als jij Hi of KPN zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
n00bs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Dat is dus gewijzigd zoals ik aangaf. Nu staat er enkel NL KPN/Telfort (afhankelijk van je telefoon). De dekking op papier is natuurlijk hetzelfde, maar als jij een TF abbo hebt, krijgt jouw prio een TF mast en niet een KPN mast, daardoor is de dekking dus minder dan als jij Hi of KPN zou hebben
offtopic:
Is niet zo. Er bestaat geen Telfort netwerk meer, het Telfort netwerk is afgebouwd door KPN en uitgeschakeld. Zie Wikipedia: GSM (communicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 09:06
Ik weet niet of het aan de Legend ligt of aan Hi, maar ik begin maar even met er hier naar te vragen...

ik heb een download van 42 kbps en een upload van 23. (kbps en geen kB/s)

Volgens mijn Hi Eindeloos Online Extrasnel zou ik 1024 up en 128 down moeten halen, maar daar kom ik dus totaal niet in de buurt. Ik heb getest via speedtest-widget met verschillende servers, maar steeds dezelfde resultaten.

Hebben meer mensen hier last van? Zou het kunnen komen doordat ik een nogal oude simkaart heb? Voor de duidelijkheid, internet doet het wel, ik kan alles doen maar langzaam. En voor gewone websites is dat evt nog wel te doen, maar zodra er Google Maps oid geladen moeten worden dan duurt dat echt minuten en dat schiet niet echt op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jimster schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:59:
[...]

offtopic:
Is niet zo. Er bestaat geen Telfort netwerk meer, het Telfort netwerk is afgebouwd door KPN en uitgeschakeld. Zie Wikipedia: GSM (communicatie)
Dat is enkel de manier van schrijven en intepretatie. Wat ik schreef, klopt nog steeds ;)
Op papier is idd Telfort gedeeltelijk afgebouwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
migchiell schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:05:
Ik weet niet of het aan de Legend ligt of aan Hi, maar ik begin maar even met er hier naar te vragen...

Volgens mijn Hi Eindeloos Online Extrasnel zou ik 1024 up en 128 down moeten halen, maar daar kom ik dus totaal niet in de buurt. Ik heb getest via speedtest-widget met verschillende servers, maar steeds dezelfde resultaten.

Hebben meer mensen hier last van? Zou het kunnen komen doordat ik een nogal oude simkaart heb? Voor de duidelijkheid, internet doet het wel, ik kan alles doen maar langzaam. En voor gewone websites is dat evt nog wel te doen, maar zodra er Google Maps oid geladen moeten worden dan duurt dat echt minuten en dat schiet niet echt op natuurlijk.
Simkaart lijkt me niet van toepassing hier, ligt eerder aan je verbinding denk ik, wat zie je in de notification bar staan? (3g, H, G, E) Als je bijvoorbeeld G heb staan, heb je een GPRS verbinding wat een stuk trager is dan H = HSDPA.
Zelf heb ik Vodafone wat aageeft 3600/384 te doen. Zelf haal ik nu in Den Bosch op HSDPA 900/400, niet optimaal dus, maar wel snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
majoh schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:22:
[...]
Simkaart lijkt me niet van toepassing hier, ligt eerder aan je verbinding denk ik, wat zie je in de notification bar staan? (3g, H, G, E) Als je bijvoorbeeld G heb staan, heb je een GPRS verbinding wat een stuk trager is dan H = HSDPA.
Zelf heb ik Vodafone wat aageeft 3600/384 te doen. Zelf haal ik nu in Den Bosch op HSDPA 900/400, niet optimaal dus, maar wel snel genoeg.
Er staat een G in de balk bovenin... foute boel dus.

kan ik hem zelf ergens instellen op HSDPA, of moet Hi dat voor me doen?

[edit] smsje naar 1300 gestuurd om automatisch de instellingen te krijgen van Hi, werkt niet. Het nummer dat in het retour-smsje werd genoemd (1200) is buiten gebruik en volgens de info op de site van Hi bestaat de Legend nog niet. Dat schiet alweer lekker op.

[edit 2] Lag dus toch aan de sim-kaart, mijn ouwe trouwe simkaart van inmiddels zeker 8 jaar oud kan, volgens Hi, geen UMTS ontvangen en dus geen snel mobiel internet. De oplossing was om voor 17 euro een nieuwe simkaart te bestellen... toen ik vroeg of er na jarenlang trouw abonnee te zijn geweest niet een nieuw simkaartje afkon omdat de oude blijkbaar gewoon verouderd is, kon wel direct de helft van de prijs eraf maar verder kon hij niet gaan. Nou ja, toch maar gedaan want ik wil natuurlijk wel kunnen internetten, maar ik denk toch dat ik daar misschien nog wel even een briefje aan wijd. Vind het geen stijl om geld in rekening te brengen voor een simkaartje, dat hoort gewoon bij het abo inbegrepen te zijn vind ik. Kijk als je nou elke maand een nieuwe vraagt dan snap ik dat ze er geld voor gaan vragen, maar eens in de 8 jaar...

[ Voor 49% gewijzigd door migchiell op 17-03-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Bogey Dope schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:01:
Ja, dat klopt. Mail vind je in de Gmail app of in de Mail app (POP en IMAP).
breinstein schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:33:
Deze zou er bij moeten zitten, had ik er ook gewoon bijzitten, een collega ook en staat ook op een NL unboxing video.

[ Voor 44% gewijzigd door Skate2000 op 17-03-2010 17:26 . Reden: Nog meer antwoorden gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Kunnen mensen die het toestel hebben iets zeggen over de accu duur. Ik heb nu een Nokia 5800 en ondanks dat het een knap onhandig ding is kan je wel makkelijk 3 dagen op 1 lading doen met gemiddeld gebruik (laten we zeggen 5min bellen per dag wat smsjes mail checken en 20-30min surfen per dag). Hoe zit dat bij de Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathin
  • Laatst online: 20-06 13:33
Ik heb dus het probleem van het van slechte ontvangst en wegvallen tijdens het bellen wat uitgetest. De antenne bevind zich in het zwartekapje aan de achterkant vanonder. Als je deze weghaalt totaal geen ontvangst. Verder vond ik het raar elke keer ik de telefoon oppakte dat het ontvangst verslechterde en als ik belde met mijn bluetooth headset er weinig ontvangst problemen waren. Ik ben er dus achtergekomen dat als je de telefoon met de onderkant/achterkant in de palm van je hand heb en het zwartekapje bedenkt de ontvangst bijna weg valt! Dit is duidelijk te merken als je belt. Maar zodra je de telefoon anders vast pakt, bijvoorbeeld tussen de vangers langs de zijkanten is het probleem verholpen. Zijn er mensen die dit thuis kunnen uittesten? Ik hoop dat ik de enigste ben met dit probleem. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migchiell schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:05:

ik heb ook Hi Eindeloos Online Xtrasnel, en net even via www.speedtest.nl getest, maar mijn snelheid ligt gewoon op 1110 kbps download, dus kan aan die app liggen of misschien aan je signaal ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
jonathin schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:27:
Ik heb dus het probleem van het van slechte ontvangst en wegvallen tijdens het bellen wat uitgetest. De antenne bevind zich in het zwartekapje aan de achterkant vanonder. Als je deze weghaalt totaal geen ontvangst. Verder vond ik het raar elke keer ik de telefoon oppakte dat het ontvangst verslechterde en als ik belde met mijn bluetooth headset er weinig ontvangst problemen waren. Ik ben er dus achtergekomen dat als je de telefoon met de onderkant/achterkant in de palm van je hand heb en het zwartekapje bedenkt de ontvangst bijna weg valt! Dit is duidelijk te merken als je belt. Maar zodra je de telefoon anders vast pakt, bijvoorbeeld tussen de vangers langs de zijkanten is het probleem verholpen. Zijn er mensen die dit thuis kunnen uittesten? Ik hoop dat ik de enigste ben met dit probleem. Hou jullie op de hoogte.
Hier was ik al bang voor, ook omdat dit heel duidelijk in een video review te zien was. Weet zo snel niet meer welke dat was, heb er ondertussen wel zo'n 10 gezien. Het lijkt mij erg onhandig omdat de natuurlijke manier van de telefoon vasthouden toch op de manier is waarop je palm de achterkant van het klepje afschermd...? Wellicht is er een tussenweg waar je half met vingers en halve palm de zijkant/achterkant vasthoudt, maar ik denk zelf dat de meest natuurlijke manier toch echt de 1e is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:39:
[...]

ik heb ook Hi Eindeloos Online Xtrasnel, en net even via www.speedtest.nl getest, maar mijn snelheid ligt gewoon op 1110 kbps download, dus kan aan die app liggen of misschien aan je signaal ofzo?
Was dus toch de simkaart, die is te oud om snel internet te kunnen ontvangen volgens Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
Ik heb dezelfde ontdekking gedaan en ook meteen een review gepost bij de pdashop met daarin deze opmerking...ben bang dat het voor een aantal van ons een Nexus One (dus two..) drama wordt met de 3G ontvangst...
Maar je bent dus NIET de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
JudgeTreve schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:00:
[...]

Ik heb dezelfde ontdekking gedaan en ook meteen een review gepost bij de pdashop met daarin deze opmerking...ben bang dat het voor een aantal van ons een Nexus One (dus two..) drama wordt met de 3G ontvangst...
Maar je bent dus NIET de enige...
Ik heb het even getest maar kan weinig ontdekken hoor! Ik heb T-Mobile als provider dus das ook niet echt de beste.
Denk toch echt dat het aan jullie toestel zelf ligt.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
DaveD1109 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:22:
[...]

Ik heb het even getest maar kan weinig ontdekken hoor! Ik heb T-Mobile als provider dus das ook niet echt de beste.
Denk toch echt dat het aan jullie toestel zelf ligt.
Dat zeiden ze tegen de Nexus One bezitters ook...bleek toch HEEL anders te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Heb net ff een testje gedaan, weet niet of het enige waarde heeft maar toch .. Ontvangst is met beide handen voor het zwarte kapje is 1 streepje minder dan als ik het kapje helemaal vrij laat .. Om te kijken of het van invloed was op de snelheid van het 3g netwerk heb ik de speedtest.net app gedownload en 5x getest met het kapje helemaal vrij en 5x met beide handen op het zwarte kapje ... met het kapje helemaal vrij was de gemiddelde downloadsnelheid 1731 Kbits en de uploadsnelheid 455 Kbits , met beide handen voor het kapje was de gemiddelde downloadsnelheid 1721 Kbits en uploadsnelheid 489 Kbits ... Nauwelijks verschil dus ..geen idee of dit als test enige waarde heeft maar het leek me wel eenh aardig experimentje ..Heb trouwens een vodafone prepaidkaartje met eindeloos online .. Het aantal streepjes 3g ontvangst is hetzelfde als die van mijn touch diamond 2 ..

Wat ik me trouwens afvraag, als ik vanaf mijn sd kaartje een .apk installeer, hoe verwijder ik die dan .. als ik het via de appstore doe kan ik het daar doen maar dat gaat niet op voor .apk 's die ik zelf installeer..

[ Voor 11% gewijzigd door breinstein op 17-03-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me trouwens afvraag, als ik vanaf mijn sd kaartje een .apk installeer, hoe verwijder ik die dan .. als ik het via de appstore doe kan ik het daar doen maar dat gaat niet op voor .apk 's die ik zelf installeer..
Settings -> Applications -> Manage Applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Thanks .. Had al wel gegoogled maar blijkbaar weer eens niet goed gekeken .. Had manage applications nog niet eens gezien ( android gebruiker sinds gisteren :) ) .. Ik zie daar bij een heleboel progs die al op de rom stonden dat ik de gegevens kan wissen, wat wis ik dan eigenlijk? Ik zie bijv bij google talk :
Totaal 96,00 KB
Toepassing 28,00 KB
Gegevens 68,00 KB

en de knop gegevens wissen .. Wat voor gegevens wis ik dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leslinho
  • Laatst online: 15-07-2024
migchiell schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:52:
[...]

Was dus toch de simkaart, die is te oud om snel internet te kunnen ontvangen volgens Hi.
Het is totale crap dat je moet betalen voor je nieuwe simkaart. Neem aan dat je gewoon verlengt hebt. Heb dit zelf ook gehad met HI.

4 jaar lang klant bij HI geweest, N95 aangeschaft en abbo verlengt. Helaas behaalde ik niet de UMTS snelheden die ik wel betaalde. Contact opgenomen met de klantenservice en er niet mee akkoord gegaan dat ik zou moeten betalen voor de simkaart, die is voor iedereen die een nieuw abbo afsluit gratis.

Gewoon klacht indienen dat jij niet de snelheid krijgt die je er voor betaald, en dat je het een vreemde zaak vind dat je niet als trouwe klant een nieuwe simkaart krijgt (waar je wel recht op hebt! en na een tijdje wel aan vervanging toe is ivm nieuwe technieken)

[ Voor 3% gewijzigd door leslinho op 17-03-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft niemand dan problemen met de Home knop en het effect wat dit heeft? ik heb het nu ook regelmatig (niet altijd) bij het opstarten van de telefoon. De optie wat ik wil doen "HTC Sense" of "Startpagina" (van Android zelf).

Ik word er knettergek van en weet gewoon geen oplossing. Een hard reset, lijkt mij geen oplossing als ik dan uiteindelijk nog een backup moet terugplaatsen van al mijn data en settings, geheid dat het probleem dan ook mee terugkomt en ik heb teveel settings gewijzigd om weer opnieuw te beginnen. Alle applicaties, alles van mijn telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Oke guys, i need your help.

Mijn vader kan zijn kpn abbonement verlengen en hij kan daarbij de htc legend nemen, voor 23,50 nu heb ik zelf de htc hero en heb aangeboden deze voor hem te verkopen voor +/- 200 euro als ik de legend dan mocht hebben. (hij doet zelf niks met die nieuwe mobieltjes) Super dus voor mij!

Het enigste probleem, mijn hero is simlock vrij, en ik heb zelf een abbonement van vodafone. En het toestel is van kpn. Is er een manier om het makkelijk (software matig) de telefoon simlock vrij te maken? of moet ik hem dan laten unlocken? en waar kan dit goedkoop?

Mvg ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
n00bs schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:53:
Heeft niemand dan problemen met de Home knop en het effect wat dit heeft? ik heb het nu ook regelmatig (niet altijd) bij het opstarten van de telefoon. De optie wat ik wil doen "HTC Sense" of "Startpagina" (van Android zelf).

Ik word er knettergek van en weet gewoon geen oplossing. Een hard reset, lijkt mij geen oplossing als ik dan uiteindelijk nog een backup moet terugplaatsen van al mijn data en settings, geheid dat het probleem dan ook mee terugkomt en ik heb teveel settings gewijzigd om weer opnieuw te beginnen. Alle applicaties, alles van mijn telefoon :?
Als je die keuze hebt, dan kan je toch aanvinken dat hij home standaard met Sense opent? En anders kan het bij instellingen-->applicatiebeheer--> htc sense, en dan ook iets aanvinken. Kan het verkeerd hebben, want ik heb zelf nooit een android toestel gehad/ heb geen android toestel. Ga wel de Desire of Legend kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
De Legend ondersteunt volgens mij wel OpenGL 2.0. Lees de press release over de chipset (Qualcomm MSM7227) van de Legend maar eens.
The new MSM7227 chipset features a 600 MHz applications processor with a floating point unit, 320 MHz application DSP, 400 MHz modem processor, hardware-accelerated 3D graphics, integrated Bluetooth 2.1 and GPS, 8 megapixel camera and 30 fps WVGA video encode and decode and display support.
Andere bronnen die de aanwezigheid van een OpenGL 2.0 videochip ondersteunen (met dank aan een reactie op de Legend-review): http://www.palminfocenter...rocessor-full-spec-sheet/, http://www.khronos.org/adopters/conformant-products/ en http://androidoperatingsy...ut-the-motorola-devour-2/ (MSM7267 is de CDMA-versie van de MSM7227).

Dit verklaart wellicht ook wel waarom de Legend flink beter scoorde dan de Hero met de NeoCore-test in de Legend-review van Tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 17-03-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erriccartman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:01:
Als je die keuze hebt, dan kan je toch aanvinken dat hij home standaard met Sense opent? En anders kan het bij instellingen-->applicatiebeheer--> htc sense, en dan ook iets aanvinken. Kan het verkeerd hebben, want ik heb zelf nooit een android toestel gehad/ heb geen android toestel.
He knows that, maar dat werkt dus niet bij hem :+

Zelf heb ik besloten om niet voor de Legend te gaan op dit moment! Ik zou m'n Motorola Milestone er voor verkopen en dan voor de HTC Legend gaan, dit om de reden dat de Milestone toch wat groot is voor de zomer, waarin ik alleen in 'n korte broekje en 'n hempje rondren. HTC Legend is een erg mooi en prachtig apparaatje, zie daarvoor ook m'n onderbouwing in CLB in "HTC Legend", maar is voor mij toch een te grote stap terug qua genot.

De resolutie van de Milestone is 2,5x zo hoog, toch wel heel mooi en aantrekkelijk. Beeld van de HTC Legend vond ik goed en scherp genoeg, maar je zag wel verschil. Dat samen met het feit dat er verschillende applicaties niet te vinden zijn in de Market met de Legend, zie HTC Legend: sommige apps in Market niet te vinden, het feit dat de videoresolutie van de Legend lager is dan van de Milestone en het grootste gemis imho, een fysiek toetsenbord, heb ik besloten om toch nog even verder te gaan Milestonen. Het bied me dan geen voordelen, meer dan Android 2.1, wat op de Milestone binnen 1 maand ook wordt gereleased en de formfactor die me erg aan- spreekt. Hopelijk maakt HTC binnenkort iets bekend met Android en deze formfactor / hardware: nieuws: 'HTC brengt deze zomer Windows Mobile-toestel Trophy uit' en dan zien we wel weer wat we gaan doen...

Succes, veel plezier en Androidse met jullie Legends, zie jullie wel in de algemene Androidtopics!!! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Je was gewoon al te verwend met je silverstone.;)
het toetsenbord begint wel al wat te wennen moet ik.zeggen.
Deze post is met mijn legend geschreven.(standaard toetsenbord)
Hiervoor heb ik nog nooit met een smartphone gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus het probleem van het van slechte ontvangst en w....
Gisteren ook even getest met mijn net nieuwe legend:

in mijn huis is de 3g ontvangst zoiezo al slecht max 3 streepjes 3g of h maar het meeste gprs.

Ik ben op de plaats gaan staan waar het beste bereik is, en de verbinding is constant(10 minuten) 2 a 3 streepjes h geweest.
Ik houd mijn hand bij de antene(zwarte klepje) en meteen minimaal 2 strepen er af, haal ik mijn hand weg komen de 2 streepjes er instant weer bij??!!
Dit moet toch niet kunnen, ze plaatsen de enige antenne op de plaats waar je hand toch meestel te vinden is op een telefoon, en schermen de rest af met de unibody. Dus wanneer je de hand op de klep houd onstaat er een soort "kooi van faraday" waardoor je signaal ineens wegvalt, of 10 keer minder wordt.

Hier had htc wel wat beter over mogen nadenken vind ik, plaats dan de antenne bovenin het toestel, naast de camera en de speaker onderin ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

erriccartman schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:01:
[...]

Als je die keuze hebt, dan kan je toch aanvinken dat hij home standaard met Sense opent? En anders kan het bij instellingen-->applicatiebeheer--> htc sense, en dan ook iets aanvinken. Kan het verkeerd hebben, want ik heb zelf nooit een android toestel gehad/ heb geen android toestel. Ga wel de Desire of Legend kopen.
Zoals al vaker gezegd, al 10x gedaan ;) en ook alle settings van HTC Sense gewist en van Startpagina. Maakte allemaal niets uit. Kon alleen weer mn desktop opnieuw instellen.
MarcoC schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:20:
De Legend ondersteunt volgens mij wel OpenGL 2.0. Lees de press release over de chipset (Qualcomm MSM7227) van de Legend maar eens.
[...]

Andere bronnen die de aanwezigheid van een OpenGL 2.0 videochip ondersteunen (met dank aan een reactie op de Legend-review): http://www.palminfocenter...rocessor-full-spec-sheet/, http://www.khronos.org/adopters/conformant-products/ en http://androidoperatingsy...ut-the-motorola-devour-2/ (MSM7267 is de CDMA-versie van de MSM7227).

Dit verklaart wellicht ook wel waarom de Legend flink beter scoorde dan de Hero met de NeoCore-test in de Legend-review van Tweakers.
Je hebt ook een hele leuke OpenGL demo voor de telefoon. Draait erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:11
Waar hebben de HTC Desire en Nexus One de antenne zitten dan?
Ik mag toch aannemen dat het bij de Desire beter gaat qua ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Roodey schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:43:
Waar hebben de HTC Desire en Nexus One de antenne zitten dan?
Ik mag toch aannemen dat het bij de Desire beter gaat qua ontvangst?
De nexus one had er ook last van, dus ik neem aan de HTC Desire ook. Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=x2g5J4qPp54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Fitz schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:49:
[...]

De nexus one had er ook last van, dus ik neem aan de HTC Desire ook. Zie dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=x2g5J4qPp54
Omg....

Ik heb zelf 1 of 2 weken een Hero gehad. Die heeft die problemen toch niet?
Slechte zaak dit. Voor een Nexus vragen ze €500,- en dan zulke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 01:17
Zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, en zoals Breinstein ook al laat zien: De ontvangst van de Legend is gewoon goed! Let niet op die streepjes en ga het eens testen met een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het ook aan de zendmast. In Amsterdam heb ik altijd vier streepjes, zelfs als ik mijn hand ervoor houd. Thuis heb ik daarentegen twee streepjes, en ik krijg er één minder als ik mijn hand ervoor houd. Het signaal van de zendmast is hier blijkbaar gewoon een stuk zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik zit met een manke Legend :(

Ik doe "Add" bij Acces Point Names, vul de gegevens in, druk op "Back" (ipv. "Save")... En toen crashte de settings app. Als ik nu het "Acces Point Names" menu probeer te openen, krijg ik altijd de melding "The application Settings (process com.android.settings) has stopped unexpectedly" :'(
Rebooten van de Legend helpt niet, opstarten zonder SIM ook niet.

Android 2.1/Legend probleen?

Bestaat er een toevallig een app waarmee je je Acces Points Names kan clearen?

[ Voor 10% gewijzigd door Slonzo op 18-03-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
Slonzo schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:54:
Ik zit met een manke Legend :(

Ik doe "Add" bij Acces Point Names, vul de gegevens in, druk op "Back" (ipv. "Save")... En toen crashte de settings app. Als ik nu het "Acces Point Names" menu probeer te openen, krijg ik altijd de melding "The application Settings (process com.android.settings) has stopped unexpectedly" :'(
Rebooten van de Legend helpt niet, opstarten zonder SIM ook niet.

Android 2.1/Legend probleen?

Bestaat er een toevallig een app waarmee je je Acces Points Names kan clearen?
Dit misschien een optie als er niks wil lukken: http://www.smartphoneshop...category-4965-smartphones
Hier leggen ze uit hoe je de Legend kunt resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat met die ontvangst valt allemaal wel mee denk ik. Mijn iPhone 2G (aluminium, dus vergelijkbaar) heeft -69 dBm bereik als ik hem aan de bovenkant beethoud en -79dBm als ik hem aan de onderkant beethoud. Ik heb nog nooit ontvangstproblemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
bij mijn legend zit er op mijn huidige locatie ook 10 - 15 dB verschil in.
-80 als ik hem aan de bovenkant vasthoud.
-90 tot -95 als ik hem aan de onderkant vasthoud.

bereik is 3/4 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nou ik moet zeggen de issues mbt ontvangst lijken zeker niet al te erg...sterker nog, lijkt mee te vallen. Klinkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Bij mij is het -90 als ik m aan de onderkant vast houd (3 streepjes bereik), en -69 als ik hem aan de bovenkant vast houd (4 streepjes)

Tja, ene kant vind ik het niet echt relaxed dat er een streepje verschil is, andere kant is mijn verbinding er niet echt slechter door, alleen misschien in de uithoeken van het land kan het misschien een probleem opleveren. Maar daar kom ik gelukkig niet zo vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Kunnen jullie 2G forceren? 3G maakt gebruikt van de 2100MHz-frequentie, signalen van deze frquentie dringen minder gemakkelijk door objecten (en dus handen) heen. GSM-frequenties (900MHz en 1800MHz) hebben daar minder problemen mee. Volgens mij zou je met 2G dus veel minder signaalverlies moeten hebben. Niet dat dit iets oplost, maar ik ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
ik denk dat hij vanzelf wel overspringt als hij moeite met de verbinding krijgt.
Ik zie hem nu af en toe wisselen tussen 3G en H.
Ik heb tot nu toe trouwens weinig mobiele data gebruikt.
Heb hem alleen nog maar thuis en op het werk gebruikt waar wifi is.
daar heb ik de mobiele dataverbinding uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij kan inderdaad overspringen, maar volgens mij kun je in de settings wel instellen dat er geen 3G gebruikt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Yup, kun je gewoon in de instellingen aangeven, al heb ik op de locatie waar ik zit beter bereik met UMTS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Net bij de The Phone House geweest in Rijssen om de Legend in levende lijve te zien.
Wat een sexy mf'er!

Ze hadden hem niet hangen in de winkel, maar achter liggen.
Toen ze vroegen of ze mij konden helpen zei ik nee, maar gevraagd of ik de Legend eens mocht zien.
Wel netjes dat ze hem even op hebben gehaald.
Ze hadden er 2 verkocht tot op heden.

Toen ik begon over het bereik zeiden ze dat ze nog geen ervaring hadden met de Legend.
Wel zei 1 van de 3 verkopers dat in Nederland het netwerk potdicht zit en je dus nergens problemen dient te krijgen. In bijv. Frankrijk het netwerk beduidend slechter volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majoh schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:33:
Yup, kun je gewoon in de instellingen aangeven, al heb ik op de locatie waar ik zit beter bereik met UMTS...
Zou er geen applicatie bestaan waarmee je heel snel kunt switchen van 2G naar 3G? En dan bedoel ik niet via "instellingen - verbindingen - etc " maar via een snelkoppeling op je startscherm. Thuis gewoon 2G, maar als ik op het station sta te wachten gewoon even snel switchen naar 3G om te internetten.
Misschien kan dat ook wel via Locale??
Waarom ik dit zo graag wil: batterij sparen, want tot nu toe is deze dramatisch snel leeg!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zijn er wel hoor, kijk daarvoor even in de speciale Android Softwaretopics hierzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:46:
[...]

Zou er geen applicatie bestaan waarmee je heel snel kunt switchen van 2G naar 3G? En dan bedoel ik niet via "instellingen - verbindingen - etc " maar via een snelkoppeling op je startscherm. Thuis gewoon 2G, maar als ik op het station sta te wachten gewoon even snel switchen naar 3G om te internetten.
Misschien kan dat ook wel via Locale??
Waarom ik dit zo graag wil: batterij sparen, want tot nu toe is deze dramatisch snel leeg!! :(
Ja, als hij niet bij Widgets staat kan je hem als HTC widget downloaden. Bij mij heet hij simpelweg 'Mobile' en als ik hem uitzet heb ik dus geen 3G/HDSPA meer.

Edit: Hij staat onder widgets -> settings -> mobile network

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:11:
[...]

Ja, als hij niet bij Widgets staat kan je hem als HTC widget downloaden. Bij mij heet hij simpelweg 'Mobile' en als ik hem uitzet heb ik dus geen 3G/HDSPA meer.

Edit: Hij staat onder widgets -> settings -> mobile network
Klopt, maar daarmee sluit je alle mobiel dataverkeer af, dus ook GPRS verkeer. En dat betekent dan weer geen mail binnenkrijgen, geen Friends stream- updates. En dat wil je ook weer niet. Nee die denkbeeldige widget zou zowel verbinding als data om moeten schakelen naar 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

majoh schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:33:
Ik geloof dat ik het even niet snap? bellen gaat toch altijd over GSM?
Wanneer ik bij instellingen kijk, dan draadloos en netwerken, mobiele netwerken, netwerkmodus (WCDMA, GSM of beiden automatisch). Maar ik dacht dat dit enkel geldt voor de data verbindingen. Zit nu (nog) bij Telfort.

CLB> pathe werkt ook, alleen kan je nog geen reserveringen via de tool doen.

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 18-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
hebben jullie al een leuk hoesje voor de Legend? Als ik Google kom ik er niet zo veel tegen. Ik ben benieuwd of een HTC Hero hoesje niet te groot is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik heb nog geen hoesje, maar er zijn er zat te vinden op ebay:
http://shop.ebay.com/?_fr..._sacat=See-All-Categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

albert04 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:04:
hebben jullie al een leuk hoesje voor de Legend? Als ik Google kom ik er niet zo veel tegen. Ik ben benieuwd of een HTC Hero hoesje niet te groot is? ;)
Ik heb mijn genuine suede hoesje ontvangen, maar ik vind hem te breed. Glijdt er zo uit en dat is dus ook gebeurt. Gelukkig viel die op een kleed. Toestel functioneert nog goed, dus sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 16:13
Een vraagje aan degenen die de Legend alweer een tijdje hebben, is er verschil te merken in de tijd dat de batterij meegaat sinds de eerste keer opladen? Of blijft de batterij het gewoon maximaal een dag volhouden?

Knight who says 你

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
tigid schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:25:
Of blijft de batterij het gewoon maximaal een dag volhouden?
Dat ligt natuurlijk nogal aan je gebruik... Met mijn telefoon (geen Legend) doe ik ook maar maximaal één dag terwijl andere mensen er blijkbaar drie dagen mee doen.

Normaal gesproken doen moderne smartphone's met leuke schermpjes gewoon maximaal rond de één dag hun werk, als je er enthousiast mee omgaat. Welk merk/type dan ook. YMMV, uiteraard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgende BUG gevonden met grote letters.
Je kan ENKEL met een WiFI netwerk connecten dat zijn SSID uitzend. Normaal heb ik dit uitstaan, maar had het de laatste dagen aanstaan.

Zelfs als je handmatig een netwerk toevoegt en statische adresgegevens gebruikt, dan nog connect die niet. Ik zie ook nergens een optie om altijd te connecten met een specifiek netwerk ook al is hij niet zichtbaar. Dit is echt een GROTE FLAW in de HTC!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:35:
Je kan ENKEL met een WiFI netwerk connecten dat zijn SSID uitzend. Normaal heb ik dit uitstaan, maar had het de laatste dagen aanstaan.

Zelfs als je handmatig een netwerk toevoegt en statische adresgegevens gebruikt, dan nog connect die niet. Ik zie ook nergens een optie om altijd te connecten met een specifiek netwerk ook al is hij niet zichtbaar. Dit is echt een GROTE FLAW in de HTC!.
Weet niet of dit nou zo'n grote flaw is. Ik ken persoonlijk geen enkel netwerk zonder SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 01:17
tigid schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:25:
Een vraagje aan degenen die de Legend alweer een tijdje hebben, is er verschil te merken in de tijd dat de batterij meegaat sinds de eerste keer opladen? Of blijft de batterij het gewoon maximaal een dag volhouden?
Ik kan na een week niet zeggen dat de batterij langer mee gaat.
Als je hem weinig gebruikt zou je er opzich wel 2 dagen mee kunnen doen, maar ik ga het risico niet nemen om zonder batterij te zitten.

En ik wil nog even een lofzang uitspreken :D : Ik was vandaag even Amsterdam in, en had op de computer op Google Maps een aantal winkels een ster gegeven, zodat ze op je Legend ook in Maps mooi aangeduid staan.
En nu kan je via het kopje Labs in Maps van je 'eigen locatie' in plaats van een bolletje een pijltje maken, zodat je ziet welke kant je op kijkt.
Echt te gruwelijk om zo van winkel tot winkel te lopen met Maps wat er nu ècht uit ziet (en werkt!) als die in een game zou doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

n00bs schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:35:

Heb je het al met andere routers geprobeerd? Wellicht is het een compatibiliteits issue tussen je HTC en de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kim72
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 14:55
Ik heb het volgende probleem, misschien heeft iemand anders dat ook:
Ik heb mijn Telfort abonnement verlengd en heb dus nu de Legend. Het toestel vindt dat ie aan het roamen is, terwijl ik gewoon op het Telfort/KPN netwerk zit. Hierdoor moet ik dus dataverkeer bij roaming toestaan wat me geld kan gaan kosten in het buitenland.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Telfort roamt als het ware op het netwerk van KPN. Dat klopt gewoon. Je betaalt hier niet extra voor, het komt gewoon doordat de Legend het op deze manier detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

d0s schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:47:
Heb je het al met andere routers geprobeerd? Wellicht is het een compatibiliteits issue tussen je HTC en de router.
Helaas werkt het enkel met broadcasting aan. Geen enkel andere telefoon tegengekomen of laptop die dit probleem heeft. Wat ik ook zei, de HTC heeft geen optie om een specifiek netwerk als primary in te stellen en daarbij een "always connect even it is not visible"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kim72 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:59:
Ik heb het volgende probleem, misschien heeft iemand anders dat ook:
Ik heb mijn Telfort abonnement verlengd en heb dus nu de Legend. Het toestel vindt dat ie aan het roamen is, terwijl ik gewoon op het Telfort/KPN netwerk zit. Hierdoor moet ik dus dataverkeer bij roaming toestaan wat me geld kan gaan kosten in het buitenland.
Iemand een oplossing?
Precies zoals RoD ook al aangeeft. Ik heb ook een Telfort abo en had hetzelfde op mijn Diamond 2. Het is wel vervelend voor bijv mail ophalen en/of het Weer handmatig refreshen...dan kreeg ik altijd de melding..." U bent aan het roamen...weet u zeker dat u data wilt ophalen, hier zijn wellicht kosten aan verbonden"...of iets in die trant. Dus altijd een extra keer "Ja" klikken...totaal overbodig helaas, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:59:
Leuk super-actief forum is dit toch! Nog een aanvullende vraag voor de mensen die de Legend al hebben...heeft iemand al navigatie geprobeerd (Ndrive, Sygic, ...)? En zo ja...hoe beviel dat?
*bump*...tja het is zo'n levendig forum, dat zo nu en dan een vraag tussen wal en schip valt, dat is onvermijdelijk :) Iemand al navigatie (anders dan Google Maps) uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
n00bs schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:19:
[...]

Helaas werkt het enkel met broadcasting aan. Geen enkel andere telefoon tegengekomen of laptop die dit probleem heeft. Wat ik ook zei, de HTC heeft geen optie om een specifiek netwerk als primary in te stellen en daarbij een "always connect even it is not visible"
Uhm, ik heb hier echt helemaal geen probleem mee, mijn SSID thuis staat ook op 'hidden' en de Legend connect gewoon netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Nog maar een keer omdat ik geen reactie heb gekregen.

Mijn vader kan zijn kpn abbonement verlengen en hij kan daarbij de htc legend nemen, voor 23,50 nu heb ik zelf de htc hero en heb aangeboden deze voor hem te verkopen voor +/- 200 euro als ik de legend dan mocht hebben. (hij doet zelf niks met die nieuwe mobieltjes) Super dus voor mij!

Het enigste probleem, mijn hero is simlock vrij, en ik heb zelf een abbonement van vodafone. En het toestel is van kpn (de legend). Is er een manier om het makkelijk (software matig) de telefoon simlock vrij te maken? of moet ik hem dan laten unlocken? en waar kan dit goedkoop?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders problemen met de barcodescanner? Als ik hem sluit en terug ga naar mijn homescreen crasht HTC Sense en moet ik een force close doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57
majoh schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:00:
[...]
Uhm, ik heb hier echt helemaal geen probleem mee, mijn SSID thuis staat ook op 'hidden' en de Legend connect gewoon netjes...
Zelfde hier, SSID op 'hidden' en de Legend heeft gewoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
dafmay schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:40:
[...]

*bump*...tja het is zo'n levendig forum, dat zo nu en dan een vraag tussen wal en schip valt, dat is onvermijdelijk :) Iemand al navigatie (anders dan Google Maps) uitgeprobeerd?
Sygic Mobile Maps 10 geprobeerd en werkt gewoon goed. Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mantis schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:58:
[...]

Sygic Mobile Maps 10 geprobeerd en werkt gewoon goed. Niets op aan te merken.
Super, thanks voor de feedback. OffTopic...overigens heeft die nieuwe Sygic versie nog steeds die stompzinning "keer nu om" melding die steeds wordt herhaald ipv herberekenen route? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Laatst online: 09-09 15:45
In het bestel topic staat nu wel een interessante 1 jaar aanbieding voor geïnteresseerden.

Verder: waarin bewaren jullie dit toestel? Kan me niet voorstellen dat je dit mooie toestel zo in je broekzak stopt tijdens het stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
zelf heb ik hem in een veeeeel te groot pda hoesje (Mio168) zitten totdat ik iets beters gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

UTwizard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:53:
[...]

Zelfde hier, SSID op 'hidden' en de Legend heeft gewoon verbinding.
Ook als je de telefoon een reboot geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
Nog maar een keer omdat ik geen reactie heb
gekregen.

Mijn vader kan zijn kpn abbonement verlengen
en hij kan daarbij de htc legend nemen, voor
23,50 nu heb ik zelf de htc hero en heb
aangeboden deze voor hem te verkopen voor +/-
200 euro als ik de legend dan mocht hebben. (hij
doet zelf niks met die nieuwe mobieltjes) Super
dus voor mij!
Het enigste probleem, mijn hero is simlock vrij, en
ik heb zelf een abbonement van vodafone. En
het toestel is van kpn (de legend). Is er een
manier om het makkelijk (software matig) de
telefoon simlock vrij te maken? of moet ik hem
dan laten unlocken? en waar kan dit goedkoop?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@swoutr, zit er wel een simlock op?
bij de meeste shops staat de legend als simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57
n00bs schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:27:
[...]

Ook als je de telefoon een reboot geeft?
Ja, ook met een reboot pakt ie hem weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
leslinho schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:
[...]

Het is totale crap dat je moet betalen voor je nieuwe simkaart. Neem aan dat je gewoon verlengt hebt. Heb dit zelf ook gehad met HI.

4 jaar lang klant bij HI geweest, N95 aangeschaft en abbo verlengt. Helaas behaalde ik niet de UMTS snelheden die ik wel betaalde. Contact opgenomen met de klantenservice en er niet mee akkoord gegaan dat ik zou moeten betalen voor de simkaart, die is voor iedereen die een nieuw abbo afsluit gratis.

Gewoon klacht indienen dat jij niet de snelheid krijgt die je er voor betaald, en dat je het een vreemde zaak vind dat je niet als trouwe klant een nieuwe simkaart krijgt (waar je wel recht op hebt! en na een tijdje wel aan vervanging toe is ivm nieuwe technieken)
Het verhaal is nu dat ik mn telefoon niet rechtstreeks bij Hi heb verlengd, maar via 2Call (omdat zij de Legend eerder konden leveren :)), volgens Hi had ik van 2Call een nieuwe sim moeten krijgen en omdat ik dat niet direct heb gedaan moet ik nu betalen voor de sim van Hi. Ze adviseerden me nog om de kosten maar te verhalen op 2Call wegens nalatigheid. Raar verhaal maar we gaan morgen maar even horen wat 2Call te zeggen heeft. Heb wel die nieuwe sim gekocht want ik wil toch gewoon internetten en als ik moet wachten totdat Hi en 2Call eruit zijn wie er moet betalen zijn we zo een paar weken verder ben ik bang... maar beetje offtopic hier verder, traag internet had dus niets met de Legend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
@ m a r c o

Ooowh verrek je hebt gelijk, dat weet ik eigenlijk niet, ik dacht dat er altijd standaard een simlock op zat als je hem afsloot bij een bepaalde provider.
Niet dus, naja ik krijg de telefoon van de week binnen dan zal ik even kijken ;)

Thnx for the response.
Pagina: 1 ... 7 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.