Hier hetzelfde probleem, geen voicedailing??Skate2000 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:26:
Alles werkt prima, telefoonboek sync, bellen, etc.
Voice dialen is echter (out of the box) niet mogelijk.
Is er misschien iemand die daar een oplossing voor weet?
ik ben wel benieuwd hoe lang het duurt voor er redelijk wat accessoires voor de legend te vinden zullen zijn.
Ik zou wel graag een oplaad standaard willen waar ik hem makkelijk in kan zetten.
Er is wel een en ander voor de Hero beschikbaar, maar de vraag is in hoeverre dat compatibel is.
Ik zou wel graag een oplaad standaard willen waar ik hem makkelijk in kan zetten.
Er is wel een en ander voor de Hero beschikbaar, maar de vraag is in hoeverre dat compatibel is.
Ik denk dat er weinig compatbiliteit is tussen de Hero en Legend accessoires. De USB aansluiting is bijvoorbeeld al anders en op een andere plaats:

Verwijderd
Ik heb mijn simkaart al een aantal jaren, hiervoor in 3 verschillende telefoons gezeten, werkt prima. Was een Voda Prepaid kaart, wacht nog op overzetting van mijn nummer zodat ik mijn abbo sim erin kan doen.migchiell schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:50:
Even een vraagje voor de gelukkigen die hun Legend al hebben: werkte die gewoon met je simkaart? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sommige (vooral oudere) simkaarten het wellicht niet doen in nieuwere telefoons.
Nu weet ik niet meer precies hoe lang ik mijn simkaart al heb, maar hij is zn carriere begonnen in een Nokia 3310 :-)
Blijft een fantastische telefoon maar de lijst van problemen die ik graag opgelost zie worden:
- makkelijk aan/uitzetten (met 1 applicatie) van BT, GPS, UMTS (niet GSM)
Staat in de widgetlijst (energiebeheer)
- voice dialing niet mogelijk of voice besturing
- google maps navigatie lijkt weinig te doen en sowieso geen spraak, kan google navigatie ook niet met voice doen wat volgens google wel zou moeten werken
Is wel aanwezig via apps toevoegen, echter gebeurt er gewoon niets zoals op youtube wel mooi te zien is
- gsm en wifi ontvangst op de telefoon is matig tov andere oudere telefoons die ik heb gehad.
- geen optie om apps op SD of telefoongeheugen te installeren
[b]Blijkbaar root access voor nodig
(heb dus nu vrij weinig aan mn 8GB mem kaartje.
- displayvergrendeling kan niet met een PIN enkel met patroon? dit lijkt ook problemen te geven met inkomende oproepen..................... (merkte ik zojuist)
- geen mogelijkheid om SMS e.d. met code te beveiligen
- mis de mogelijkheid dat Android apps correct afsluit, hierdoor kan er traagheid ontstaan na verloop van tijd.
- beeld gaat uit tijdens bellen... irritant als je dus een computer aan de telefoon hebt en codes moet invoeren.
- krijg na 1 dag gebruiken, constant bij elk applicatie de vraag bij het indrukken van de Home toets, wat ik wil doen (HTC Sense of startpagina)
- Optie om services te verwijderen die je niet gebruikt. Aandelen blijft maar starten en dat gebruik ik dus niet. Facebook en dat soort onzin.
Zie nu dat er een standaard widget ook bij zit die alles in 1x killed, helaas zie je niet wat hij afsluit
Staat in de widgetlijst (energiebeheer)
- google maps navigatie lijkt weinig te doen en sowieso geen spraak, kan google navigatie ook niet met voice doen wat volgens google wel zou moeten werken
Is wel aanwezig via apps toevoegen, echter gebeurt er gewoon niets zoals op youtube wel mooi te zien is
- gsm en wifi ontvangst op de telefoon is matig tov andere oudere telefoons die ik heb gehad.
[b]Blijkbaar root access voor nodig

- displayvergrendeling kan niet met een PIN enkel met patroon? dit lijkt ook problemen te geven met inkomende oproepen..................... (merkte ik zojuist)
- mis de mogelijkheid dat Android apps correct afsluit, hierdoor kan er traagheid ontstaan na verloop van tijd.
- beeld gaat uit tijdens bellen... irritant als je dus een computer aan de telefoon hebt en codes moet invoeren.
- krijg na 1 dag gebruiken, constant bij elk applicatie de vraag bij het indrukken van de Home toets, wat ik wil doen (HTC Sense of startpagina)
- Optie om services te verwijderen die je niet gebruikt. Aandelen blijft maar starten en dat gebruik ik dus niet. Facebook en dat soort onzin.
Zie nu dat er een standaard widget ook bij zit die alles in 1x killed, helaas zie je niet wat hij afsluit
[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 15-03-2010 17:26 ]
Eerste kun je doen met Energiebeheer widget... kun je in 1 widget BT, GPS, WIFI, Syncen en Scherm helderheid beheren.n00bs schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:11:
Blijft een fantastische telefoon maar de lijst van problemen die ik graag opgelost zie worden:
Laatste kan wel met standaard Android zelf (Instellingen->Toepassingen->Toepassingen Beheren->Filter op geactiveerde toepassingen), of natuurlijk met een gedownloade Taskkiller. Hoe het werkt vind ik zelf niet vervelend, en is ook een van de features van Android.
Ontvangst heb ik nog niet echt problemen mee gehad.
Rest werkt idd niet zo heel lekker, maar ik heb daar gelukkig ook geen behoefte aan.
Check 'Beautiful Widgets' of soortgelijkenn00bs schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:11:
Google Maps navigatie is officieel nog niet uit in de EU...- google maps navigatie lijkt weinig te doen en sowieso geen spraak,
kan google navigatie ook niet met voice doen wat volgens google wel zou moeten werken
Dat ligt aan Android en niet aan de Legend, wordt aan gewerkt of Google is op Apps2SD- geen optie om apps op SD of telefoongeheugen te installeren
Third party software- displayvergrendeling kan niet met een PIN enkel met patroon?
Third party software- geen mogelijkheid om SMS e.d. met code te beveiligen
Third party software- mis de mogelijkheid dat Android apps correct afsluit, hierdoor kan er traagheid ontstaan na verloop van tijd.
Gewoon kwestie van Googlen of hier in Androidsoftware topics zoeken / kijken
Nog wat vragen van mijn kant:
1. Iemand een plaatje / foto van het notificatieledje op de Legend?
2. Iemand die hier ook een iPod Touch / iPhone heeft. Dat is zelfde resolutie, beeld van de Legend even mooi?
3. Sense is gewoon geheel uit te schakelen zodat je een 'kale Android' gebruikt neem ik aan, hoe bevalt dat?
Ik sta op het punt om m'n Milestone te verkopen / te ruilen tegen 'n Legend namelijk, dat design is heel slick!
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 17:30 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
misschien een tip om sense uit te zetten: (mischien ook handig voor in de OP)CLB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:33:
Sense is gewoon geheel uit te schakelen zodat je een 'kale Android' gebruikt neem ik aan, hoe bevalt dat?
Ik sta op het punt om m'n Milestone te verkopen / te ruilen tegen 'n Legend namelijk, dat design is heel slick!
Vanuit je homescreen klik je op de menuknop. Kies nu instellingen, Toepassingen, Toepassingen beheren. In de volgende lijst met geinstalleerde programma’s selecteer je HTC sense. Wanneer je nu de knop Standaardwaarden Wissen selecteerd zal Sense niet meer de standaard interface zijn. Druk nu op de Home knop van je Android telefoon en er zal zich een keuze menu openen met daarin Startpagina wat de standaard Android interface is en TouchFlo voor de Sense interface. Wil je dat de volgende keer de standaard Android interface gebruikt wordt zet dan een vinkje bij Standaard gebruiken voor de actie en kies vervolgens voor Startpagina. Wil je elke keer als je op de Hometoets drukt kunnen kiezen welke interface je gebruikt laat je uiteraard het vakje leeg.
Yes dat het uitgeschakeld kon worden wist ik, maar wil graag weten hoe dat bevalt!
Werkt de Legend dan snappier dan met HTC Sense aan.. Loop nu al 3 maanden met een 'kale Android', dus vraag simpelweg naar ervaringen met de HTC Legend zonder dat HTC Sense aanstaat.. Rap / snel / wat duurt er lang.. Jammer dat ik user 'VMU' niet kan DM'en die heeft ook de Motorola Milestone gehad namelijk, spijtig...
Werkt de Legend dan snappier dan met HTC Sense aan.. Loop nu al 3 maanden met een 'kale Android', dus vraag simpelweg naar ervaringen met de HTC Legend zonder dat HTC Sense aanstaat.. Rap / snel / wat duurt er lang.. Jammer dat ik user 'VMU' niet kan DM'en die heeft ook de Motorola Milestone gehad namelijk, spijtig...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ok.CLB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:18:
Yes dat het uitgeschakeld kon worden wist ik, maar wil graag weten hoe dat bevalt!
Ik heb het zelf nog niet lang gestest. Maar het lijkt met wel ervoor te zorgen dat je niet snel bij je telefoon kan omdat de hardware knoppen ervoor missen. Ik zelf moet nog aardig wennen aan htc sense maar denk dat dat wel moet lukken
Kwestie van 'phone' op een homescreen plaatsen
Lijkt me dat het scherm een stuk mooier is toch? Amoled...CLB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:33:
2. Iemand die hier ook een iPod Touch / iPhone heeft. Dat is zelfde resolutie, beeld van de Legend even mooi?
Net even langs Belcompany geweest om het toestel te bekijken, prachtig hoor. Maar wacht nog ff tot half april om een goede keuze tussen Desire en Legend te kunnen maken.
Ik bedoelde meer qua scherpte / resolutie en dergelijke... Dat Amoled / TFT geblaat vind ik onzin..Jannibal23 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:49:
Lijkt me dat het scherm een stuk mooier is toch? Amoled...
Morgen ga ik de stad in de om de Legend te bekijken, misschien word ik dan wel weggeblazen door Amoled..
Nu houd ik hier ook even op in het topic te posten, ga wel even YouTuben
Valt me trouwens op dat de back / settings / home / search button niet oplichten in het laatste filmpje in de TS?
O hij blaat vanaf de 17e minuut over het feit dat ze het wel doen
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 17:56 ]
CLB, Amoled ziet er echt 1000x beter uit. Bespaard stroom, zwart is gewoon zwart en niet donkergrijs zoals op de Hero, kijkhoek en contrast zijn perfect in tegenstelling tot al die goedkope TN TFT schermpjes. Kleuren zijn daardoor ook veel dynamischer en voller van kleur.
Overigens had ik mijn post met voorgaande problemen bijgewerkt met nog wat zaken
Update for CLB
Ik vind het scherm van de Legend mooier dan de Iphone (maat van mij heeft er 1).
Ik voel geen verschil met HTC Sense aan of uit.
Overigens had ik mijn post met voorgaande problemen bijgewerkt met nog wat zaken
Update for CLB
Ik vind het scherm van de Legend mooier dan de Iphone (maat van mij heeft er 1).
Ik voel geen verschil met HTC Sense aan of uit.
[ Voor 30% gewijzigd door n00bs op 15-03-2010 18:23 ]
EDIT @ hierboven: Thanks mate! Als ik morgen word overrompelt ga ik ervoor, anders blijf ik Milestonen!
[ Voor 79% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 18:34 ]
CLB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:15:
EDIT @ hierboven: Thanks mate! Als ik morgen word overrompelt ga ik ervoor, anders blijf ik Milestonen!
Hey daarCLB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:18:
Ik vind de Legend MET Sense minstens net zo vlot als mijn Milestone.
Als iemand zou zeggen dat die betere specs heeft dan zou mijn reactie een beetje lauwtjes "o ja?" zijn want je merkt dat dus echt niet. Sterker nog, ik vind de Legend soepeler omdat ik minder force close en wachttijd heb bij bv nu.nl. De camera reageert een stuk sneller. De homescreens wisselen lekker soepel.
Ik zeg: doen.
Leg je de Legend naast een iPod dan is het scherm veel helderder en contrastrijker.
Vmu
Hmm klinkt goed Vmu'tje
Ik word nu wel heel erg benieuwd...
Ga er toch op 'achteruit'... Resolutie is een stuk minder, geen fysiek toetsenbord meer... dat wordt wennen
De Milestone was zeker al de deur uit voordat je de Legend in je bezit had, oftewel foto's van beide toestellen?
Zie net dat de knoppen onder het scherm wel anders zijn dan de Milestone:
Home-Menu-Back-Search ipv de voor mij bekende: Back-Menu-Home-Search...
Vooral in landscapemodus vond ik de Back knop erg handig, aangezien ik die vaak gebruik bij het browsen..
Dat zal wennen worden voor me, aangezien die nu op een andere plaats zit en ik dat dus even moet oppikken.
Ga er toch op 'achteruit'... Resolutie is een stuk minder, geen fysiek toetsenbord meer... dat wordt wennen
De Milestone was zeker al de deur uit voordat je de Legend in je bezit had, oftewel foto's van beide toestellen?
Zie net dat de knoppen onder het scherm wel anders zijn dan de Milestone:
Home-Menu-Back-Search ipv de voor mij bekende: Back-Menu-Home-Search...
Vooral in landscapemodus vond ik de Back knop erg handig, aangezien ik die vaak gebruik bij het browsen..
Dat zal wennen worden voor me, aangezien die nu op een andere plaats zit en ik dat dus even moet oppikken.
[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 19:44 ]
Nee hij was al weg, zat een paar weken tussen.
Dat kleiner kan ook een voordeel zijn he. Ik moest inderdaad wennen aan die knoppen in de andere volgorde, dat was wel raar. De cursor op het kb is vervangen door de trackball en het typen zelf vind ik best lekker gaan zo.
Batterij gaat ook langer mee maar daar heb ik 'm te kort voor om echt te weten.
Als je de Milestone zoals ik heb gekocht vanwege de stoere bouw dan zit je bij de Legend ook goed, het is een blok, lekker stevig, doet pok op een tafel en niet zo een plastic geluid. Past beter in je broekzak.
Natuurlijk ben je wel wat kwijt, ik ben niet zo een 3d gamer en dat echte qwerty bord is soms best fijn, maar ja weet je er is altijd weer een betere/andere telefoon.
Deze hou ik wel een tijdje vol (geloof ik
)
Dat kleiner kan ook een voordeel zijn he. Ik moest inderdaad wennen aan die knoppen in de andere volgorde, dat was wel raar. De cursor op het kb is vervangen door de trackball en het typen zelf vind ik best lekker gaan zo.
Batterij gaat ook langer mee maar daar heb ik 'm te kort voor om echt te weten.
Als je de Milestone zoals ik heb gekocht vanwege de stoere bouw dan zit je bij de Legend ook goed, het is een blok, lekker stevig, doet pok op een tafel en niet zo een plastic geluid. Past beter in je broekzak.
Natuurlijk ben je wel wat kwijt, ik ben niet zo een 3d gamer en dat echte qwerty bord is soms best fijn, maar ja weet je er is altijd weer een betere/andere telefoon.
Deze hou ik wel een tijdje vol (geloof ik
Vmu
Yes zo vind ik het ook, die 3D games zijn leuk, maar ik ben ook helemaal happy met DoodleJump
Keyboard is denk iets wat ik het meest zal missen, niet even op de fiets een smsje sturen en dergelijke...
En als er weer wat leukers op de markt komt verkoop ik de Legend weer, leg paar tientjes bij en hoppatee
Ik ga even een SD-kaartje prepareren met wat applicaties, zodat ik die morgen hopelijk kan testen @ Legend!
Allerallerallerlaatste vraag voor vandaag: Wat is de resolutie waarin de Legend video's kan opnemen..
Keyboard is denk iets wat ik het meest zal missen, niet even op de fiets een smsje sturen en dergelijke...
En als er weer wat leukers op de markt komt verkoop ik de Legend weer, leg paar tientjes bij en hoppatee
Ik ga even een SD-kaartje prepareren met wat applicaties, zodat ik die morgen hopelijk kan testen @ Legend!
Allerallerallerlaatste vraag voor vandaag: Wat is de resolutie waarin de Legend video's kan opnemen..

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 20:07 ]
hoe zit het met de kwaliteit van de speaker eigenlijk? (zal sowieso beter zijn dan die X1 die ik nu heb, wat een k*t 'speaker' is dat zeg)
@ clb en vmu, hoezo will(d)en jullie van je milestone af.... gewoon phonehoppers of valt ie gewoon erg tegen?
@ clb en vmu, hoezo will(d)en jullie van je milestone af.... gewoon phonehoppers of valt ie gewoon erg tegen?
[ Voor 29% gewijzigd door Freshnezz op 15-03-2010 20:14 ]
vmu is 'm al kwijt, ikzelf vind de Milestone helemaal geweldig: productreview: Motorola Milestone door CLBFreshnezz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:12:
@ clb en vmu, hoezo will(d)en jullie van je milestone af....
gewoon phonehoppers of valt ie gewoon erg tegen?
Maar de zomer komt eraan, dan is die wat aan de grote kant en ik houd van gadgets inderdaad

De hands free speaker is erg brak, klinkt overgemoduleerd en schel.Freshnezz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:12:
hoe zit het met de kwaliteit van de speaker eigenlijk? (zal sowieso beter zijn dan die X1 die ik nu heb, wat een k*t 'speaker' is dat zeg)
Ik vond de Milestone erg onhandig vanwege de touch knopjes onder het scherm, telkens als ik mijn hand er op liet rusten gebeurde er van alles wat ik niet wilde, en anders bediende ik wel per ongeluk een van de andere klik-knopjes op de zijkant van de behuizing tijdens het vasthouden.
CLB, video resolutie staat vast wel ergens. Ik vind de video soms wat choppy.
http://www.youtube.com/watch?v=-AiXHqTnkHw
[ Voor 7% gewijzigd door Vmu op 15-03-2010 20:25 ]
Vmu
vind de kleuren neit zo mooi tijdens het filmen..
Het staat nergens, niet op de HTC site, niet in reviews... maar die YouTube video is VGA-kwaliteit...
Weet iemand of en hoe 't mogelijk is om Voice Recongnition werkend te krijgen op de Legend? een hele hoop leuke toolings die wel op de Nexus werken en die wel voor Android beschikbaar zijn, werken nu niet.
Verwijderd
kan iemand eens screens maken van de legend met die sense skin af ? ziet die dan uit gelijk de nexus of wat moet ik hiermee voorstellen?
Heb m net ff gestopt... ziet er eigenlijk niet uit als 2.1, maar als 1.x, zoiets dus:

Wel super responsive trouwens...

Wel super responsive trouwens...
Hoe zitt het met de Live Wallpapers zoals die bij de Nexus One/Desire. Heeft de Legend dit ook?
Bummer! Maar goed zuipt waarschijnlijk toch alleen maar accu en meer dan eyecandy is het niet...
@ hummel003: Zoek even op Motorola Milestone / Motorola Droid screens, zo ziet het er dan uit!
Maar heb je dan geen 'Launcher' zoals op de Nexus One?! Kun je die anders los installeren en testen?
En gebruiken jullie allemaal HTC Sense of homescreen-replacements? Werkt Home++ goed?
Dat is gewoon Android op z'n kaal, zo ziet de 2.0.1 er van de Milestone ook standaard uitmajoh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:29:
Heb m net ff gestopt... ziet er eigenlijk niet uit als 2.1, maar als 1.x, zoiets dus:
Maar heb je dan geen 'Launcher' zoals op de Nexus One?! Kun je die anders los installeren en testen?
En gebruiken jullie allemaal HTC Sense of homescreen-replacements? Werkt Home++ goed?
[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 22:57 ]
Die launcher is niet aanwezig nee standaard, wat op zich logisch is, aangezien er Sense op staat. Voor mij voldoet Sense meer dan genoeg, dus heb ook geen behoefte aan iets anders...
Verwijderd
Ik heb ook Sense er gewoon opstaan, werkt voor mij prima en heb geen zin om te experimenteren met iets waarvan ik nog niet weet of het me beter gaat bevallen.
Your choice, was gewoon benieuwd of dat beide werkte (aangezien ik daar graag gebruik van ga maken) 
Dat is wel klein nadeeltje van Androidtoestel naar ander Androidtoestel... je weet niet of alles compatible is..
Dat is wel klein nadeeltje van Androidtoestel naar ander Androidtoestel... je weet niet of alles compatible is..

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 15-03-2010 23:07 ]
Nou ik ben zo vriendelijk geweest om de Launcher even te installeren. De homescreens werken goed, en zien er ook goed uit, echte menu is wel f*cked up... Volgens mij is die toch echt gemaakt voor een hogere resolutie dan die op de Legend te vinden is.
Dankje, apprecieer ik zeer!
Er was vanavond een launch party van MTV Mobile. Ik had de Legend bij me en heb wat shots gefilmed. De audio is erg brak want de muziek was echt oorverdovend hard (mijn oren piepen nu nog na...)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j6puiOQxa2Y]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=04wEQNBWiz0]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OxFNJkOtWfo]
Voor een donker disco vind ik de kwaliteit zeer goed in vergekelijking met andere toestellen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=j6puiOQxa2Y]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=04wEQNBWiz0]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OxFNJkOtWfo]
Voor een donker disco vind ik de kwaliteit zeer goed in vergekelijking met andere toestellen.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 16-03-2010 00:22 ]
hhmm....geluid is vrij slecht 
Had het beter verwacht.
====
Is het eigenlijk mogelijk om op de sense, de manier van foto's bekijken van de n1, erop te zetten?
Want vind dat veel mooier en gaver. Van Cooliris dus.
Had het beter verwacht.
====
Is het eigenlijk mogelijk om op de sense, de manier van foto's bekijken van de n1, erop te zetten?
Want vind dat veel mooier en gaver. Van Cooliris dus.
[ Voor 4% gewijzigd door DNA_Saint op 16-03-2010 00:36 ]
Huub Huub Barbatruc!
Wederom dit probleem gehad, maar ben er nu wel achter wanneer dit optreed. Wanneer de telefoon aan de lader heeft gelegen is er met geen mogelijkheid meer een gegevensverbinding te krijgen. Als je dan je APN (zonder wijzigingen) opnieuw opslaat heb je direct een verbinding. Blijft een bijzondere unexpected featureHackZois schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:11:
Nadat ik de APN opnieuw had opgeslagen had ik direct weer een gegevensverbinding. Zal wel ergens iets niet helemaal goed zijn gegaan.
Helaas is er ook nog geen Brodit active holder voor in de auto beschikbaar dus kan 'm ook nog niet netjes in de auto plaatsen. Heb Brodit hier zojuist over gemailt met de vraag wanneer ze denken 'm voor de Legend uit te brengen. Volgende stap is dan nog een goede navigatie uitzoeken (liefst gratis, maar dat zit er waarschijnlijk niet in) en dan is die pas echt een goede vervanger voor m'n HTC Touch Diamond 2...
Reactie Brodit: de telefoon is in Zweden nog niet uitgekomen, maar het kan mogelijk nog 2 tot 3 weken duren.
[ Voor 5% gewijzigd door dvdheiden op 16-03-2010 09:11 . Reden: reactie Brodit toegevoegd ]
Net een leuke, ik gebruik nu regelmatig die simpele taskkiller die ingebouwd zit (geloof ik).
Mijn wekker ging vanochtend niet af! ondanks dat het wekkericoontje wel boven in display vermeld werd.
Iemand een goede oplossing voor dit grote probleem?! waarom blijft de wekker niet in zijn geheel als service in de kernel doordraaien??? snap dit echt niet
En ik blijf nog steeds constant de vraag krijgen bij het indrukken van de Home knop of ik HTC Sense wil starten
Mijn wekker ging vanochtend niet af! ondanks dat het wekkericoontje wel boven in display vermeld werd.
Iemand een goede oplossing voor dit grote probleem?! waarom blijft de wekker niet in zijn geheel als service in de kernel doordraaien??? snap dit echt niet
En ik blijf nog steeds constant de vraag krijgen bij het indrukken van de Home knop of ik HTC Sense wil starten
Dat is een Andriod ding, je moet het Klok process niet afsluiten, want dan gaat de wekker ook niet af, echter ziet hij nog wel een wekker ingesteld, daarom het icoontje. (op zich best logisch toch, dat als ie niet weet hoe laat t is, de wekker niet kan afgaann00bs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:22:
Net een leuke, ik gebruik nu regelmatig die simpele taskkiller die ingebouwd zit (geloof ik).
Dan moet je eerst even het vinkje aanvinken dat je HTC Sense als standaard wil gebruiken (staat op hetzelfde keuze schermpje), dit komt wrs omdat je het een keer uitgezet hebt in de Toepassingen settings, om het standaard Android home screen te kunnen zien.En ik blijf nog steeds constant de vraag krijgen bij het indrukken van de Home knop of ik HTC Sense wil starten
Yub ik vink 't elke keer aan
en elke keer na een reboot of taskkill kan ik dit bij elk scherm weer aanzetten. Maar voor die klok moet ik echt een goede fix vinden, want gebruik al jaren enkel een telefoon als wekker voor mijn werk, ben er echt sterk van afhankelijk
gelukkig is mijn TV, mijn 2e backup als wekker als ik thuis ben.
Nou heb ik nog een probleempje dat de screenlock er een paar keer af was gegaan in mijn broek... Iets wat mij onmogelijk leek omdat je moet swipen.
Maar nu zie ik dat na het aanzetten van het scherm, ook de menu toets het scherm van de lock af gaat. En ja, die druk je mss wat makkelijker in... Komt dit door een app die ik heb geinstalleerd, of hebben meer mensen dit?
[edit]en kan ik het ergens uit zetten?
Maar nu zie ik dat na het aanzetten van het scherm, ook de menu toets het scherm van de lock af gaat. En ja, die druk je mss wat makkelijker in... Komt dit door een app die ik heb geinstalleerd, of hebben meer mensen dit?
[ Voor 5% gewijzigd door majoh op 16-03-2010 09:52 ]
Kwestie van een losse cooliris.apk downloaden en installeren neem ik aan?[message=33647168,noline]DNA_Saint schreef op dinsdag 16 maart 2010:
Is het eigenlijk mogelijk om op de sense, de manier van foto's bekijken van de n1,
erop te zetten? Want vind dat veel mooier en gaver. Van Cooliris dus.
Heb hetzelfde gehad...n00bs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:22:
Gebruik je Advanced Task Killer?
Als je ATK opent, en de lijst van apps voor je hebt, open het context menu van 'Clock' en 'Ignore' 'm
Gebruik je SMS Popup? Ik heb namelijk het probleem dat m'n keyguard uitgaat als ik 'n popup krijgmajoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:50:
Nou heb ik nog een probleempje dat de screenlock er een paar keer af was gegaan in mijn broek... Iets wat mij onmogelijk leek omdat je moet swipen.
[ Voor 34% gewijzigd door Slonzo op 16-03-2010 10:25 ]
Capacitieve inderaad. Werkt middels geleiding van je vingers. Dus niet op drukVerwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:19:
werkt dat scherm nie alleen op aanraking van je vingers ?
[ Voor 52% gewijzigd door Belsimpel.nl op 16-03-2010 10:25 ]
Nee die gebruik ik niet. Andere toetsen unlocken het scherm ook niet, het is alleen de 'Menu' toets die dit doet... (nadat de power knop in gedrukt is om het scherm aan te zetten).Slonzo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:24:
[...]
Gebruik je SMS Popup? Ik heb namelijk het probleem dat m'n keyguard uitgaat als ik 'n popup krijgBugje in SMS PU vermoed ik.
[ Voor 8% gewijzigd door majoh op 16-03-2010 10:33 ]
Ik heb verschillende gebruikt. Zoek gewoon een goede waarbij ik duidelijk kan aangeven wat wel en niet automatisch afgesloten moet worden en wat absoluut nooit afgesloten mag worden.Slonzo schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:24:
Heb hetzelfde gehad...
Gebruik je Advanced Task Killer?
Als je ATK opent, en de lijst van apps voor je hebt, open het context menu van 'Clock' en 'Ignore' 'm
Ik word trouwens echt GEK dat ik constant dus blijf krijgen wat ik wil doen als ik de Home knop indruk. Je gaat mij toch niet vertellen dat ik nu al een reset moet doen? vinkje al 1000x gezet dat HTC Sense gebruikt moet worden, maar ik blijf de android mogelijkheid als alternatief krijgen

Daarnaast probleem dat Gmail ook niet meer automatisch synct en ik dus handmatig mn mail moet ophalen, ook dit krijg ik niet meer goed

Klinkt toch echt dat je iets te veel afsluit, als ik namelijk Sense afsluit krijg ik ook het keuzemenu voor mn neus wat ik wil doen bij de Home knop...n00bs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35:
[...]
Ik heb verschillende gebruikt. Zoek gewoon een goede waarbij ik duidelijk kan aangeven wat wel en niet automatisch afgesloten moet worden en wat absoluut nooit afgesloten mag worden.
Ik word trouwens echt GEK dat ik constant dus blijf krijgen wat ik wil doen als ik de Home knop indruk. Je gaat mij toch niet vertellen dat ik nu al een reset moet doen? vinkje al 1000x gezet dat HTC Sense gebruikt moet worden, maar ik blijf de android mogelijkheid als alternatief krijgen![]()
Daarnaast probleem dat Gmail ook niet meer automatisch synct en ik dus handmatig mn mail moet ophalen, ook dit krijg ik niet meer goed
Zelfde geld voor Gmail, als bepaalde services/applicaties afgesloten worden, gaat de auto sync ook niet door.
Kwestie van resettenn00bs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35:
Daarnaast probleem dat Gmail ook niet meer automatisch synct
en ik dus handmatig mn mail moet ophalen, ook dit krijg ik niet meer goed
Is zoals majoh dat zegt waarschijnlijk veroorzaakt, doordat je teveel hebt afgesloten..
Waarom dingen willen afsluiten vraag ik me af, wordt die echt zichtbaar langzamer, ding heeft aardig wat RAM!
Nog meer dan mn Motorola Milestone, waar ik nagenoeg nooit TasKiller gebruik om iets te killen eigenlijk.
* CLB met wat .apk'tjes is klaar, dus CLB toogt naar Den Haag om de Legend ergens te checken!
Heb TS geupdate met de handleidingen te vinden op de HTC site, wat leesvoer voor iedereen die wilt weten hoe die werkt 
[edit] Lees hierin dat naast een swipe de menu knop ook gebruikt kan worden om te unlocken... Ben ik persoonlijk niet zo blij mee:
[edit] Lees hierin dat naast een swipe de menu knop ook gebruikt kan worden om te unlocken... Ben ik persoonlijk niet zo blij mee:
U kunt ook in het blokkeerscherm op MENU drukken om het scherm vrij te geven.
[ Voor 48% gewijzigd door majoh op 16-03-2010 11:04 ]
CLB, het lijkt idd nu normaal te werken.
Het syncen, stond opeens uit onder de instellingen en accounts! dom van mij om dit niet te controleren...
Het syncen, stond opeens uit onder de instellingen en accounts! dom van mij om dit niet te controleren...
Stond dat net niet in dit topic aangegeven door een user, die de Legend uit z'n zak haalde en hij was unlocked..majoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:52:
Lees hierin dat naast een swipe de menu knop
ook gebruikt kan worden om te unlocken... Ben ik persoonlijk niet zo blij mee:
Nice handleiding trouwens, jammer dat er niet in staat aangegeven welke talen de Legend ondersteunt.. Engels?
Ik kan kiezen uit Nederlands, Engels, Frans en Duits, zowel als Toestel taal, als toetsenbord taal.CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:15:
[...]
Nice handleiding trouwens, jammer dat er niet in staat aangegeven welke talen de Legend ondersteunt.. Engels?
Ben benieuwd naar je reactie!CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:44:
[...]
Kwestie van resetten(geen hard-reset, gewoon even aan en weer uit)
Is zoals majoh dat zegt waarschijnlijk veroorzaakt, doordat je teveel hebt afgesloten..
Waarom dingen willen afsluiten vraag ik me af, wordt die echt zichtbaar langzamer, ding heeft aardig wat RAM!
Nog meer dan mn Motorola Milestone, waar ik nagenoeg nooit TasKiller gebruik om iets te killen eigenlijk.![]()
* dafmay met wat .apk'tjes is klaar, dus CLB toogt naar Den Haag om de Legend ergens te checken!
Nee, dat is onzin. Li-ionbatterijen kun je opladen wanneer je wilt, zolang je ze maar niet volledig leeg laat lopen. Wel kan het zo zijn dat ze een aantal cycles nodig hebben om aan hun volledige capaciteit te komen.breinstein schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:14:
heb hem net gekocht en uitgepakt .. Vind hem in het echt nog mooier dan op de fotos en filmpjes .. Pff is het nou echt nodig om hem 3 uur aan de lader te hebben voor dat ik er mee ga spelen? Kan me eigenlijk niet zo goed inhouden.
Toch juist helemaal leeg laten lopen de eerste paar keren?RoD schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:12:
[...]
Nee, dat is onzin. Li-ionbatterijen kun je opladen wanneer je wilt, zolang je ze maar niet volledig leeg laat lopen. Wel kan het zo zijn dat ze een aantal cycles nodig hebben om aan hun volledige capaciteit te komen.
dit is makkelijk op te lossen door een deblokkeer-patroon in te stellen...majoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:52:
Heb TS geupdate met de handleidingen te vinden op de HTC site, wat leesvoer voor iedereen die wilt weten hoe die werkt
[...]
Tja, dan moet ik swipen en een patroon erna doen, had graag gezien dat swipen genoeg was, maw zie ik liever dat ik de menu knop kan uitzetten in dit geval... Geheel persoonlijke voorkeur natuurlijk, niets ernstigs verder.stef-o schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:22:
[...]
dit is makkelijk op te lossen door een deblokkeer-patroon in te stellen...
Nope, juist niet (Wikipedia: Lithium-ion-accu), echter zullen vele accu's tegenwoordig een beveiliging hebben tegen het geheel ontladen.Roodey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:16:
[...]
Toch juist helemaal leeg laten lopen de eerste paar keren?
Nee, slecht voor de batterij.Roodey schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:16:
Toch juist helemaal leeg laten lopen de eerste paar keren?
Enkel als de capaciteit ge(her)calibreerd moet worden, mag je hem 1x volledig leeg laten lopen.
[EDIT]Blijkbaar al te laat :)[/EDIT]
[ Voor 6% gewijzigd door Slonzo op 16-03-2010 13:41 ]
Ik heb de legend nu een aantal dagen, ik heb hem de 1e keer helemaal opgeladen en ook gebruikt totdat deze helemaal leeg was. Maar ik vind dat de batterij echt niet lang mee gaat. Heb hem vannacht helemaal opgeladen, en de batterij staat nu op 23%. Ik heb er wel veel mee gespeeld maar ik bijvoorbeeld wifi al uit staan.
Het is haast zo erg dat ik contact wil opnemen met HTC om te controleren of mijn accu wel goed. Wat zijn jullie ervaring? (En ja ik heb ook een TK geinstalleerd, dus het kan niet zo zijn dat hij leegloopt door 1 applicatie)
Ik heb de helderheid van het scherm op automatisch staan
Het is haast zo erg dat ik contact wil opnemen met HTC om te controleren of mijn accu wel goed. Wat zijn jullie ervaring? (En ja ik heb ook een TK geinstalleerd, dus het kan niet zo zijn dat hij leegloopt door 1 applicatie)
Ding is heel strak en netjes afgewerkt zeg! Erg licht ook qua gewicht en het display is nice qua scherpte en kleuren! Kon nou niet bepaald zeggen dat ik er door werd weggeblazen in vergelijking met mn Motorola Milestone.. (doelend op Amoled) Capacitieve scherm werkt erg lekker en de Legend is gewoon lekker qua snelheid! Scrollen door de homescrfeens gaat goed en snel zonder lag, scrollen door menu'tjes en dergelijke net zo! Heb 'm uitgebreid op de foto / film gezet, wat ik later op de dag zal plaatsen hierzo! Kon helaas geen 'meegenomen applicaties' testen, simpelweg omdat een file-manager ontbreekt om ze te installeren. (had ik aan moeten denken natuurlijk) Werd wel van de beveiliging afgehaald hier in de MM in Den Haag, om 't geheugenkaartje te plaatsen, nette service. Later toen ik weer weg was dacht ik: 'Pannekoek, had mn simkaart erin moeten doen, om even via de Market een file-explorer te moeten downloaden', maar helaas te laat dus.. Misschien dat ik straks nog even terugga (nu even naar de film) Moet zeggen dat alles er goed uitzag en lekker werkte, maar dat ik het gemis van 'n fysiek toetsenbord toch nog is goed moet overdenken.. Dit gehele bericht is getypt op mn Milestone namelijk. Mensen die nog twijfelen over de Legend, gewoon DOEN! Ding is erg mooi afgewerkt, draait de laatste Androidversie, is zo snel als de pest ook al is 't geen 1GHz Snapdragon CPU en het scherm is heerlijk om naar te kijken, mee te werken ondanks de 'lage resolutie' van 480x320 pixels.. Later op de dag zal ik de foto's / filmpjes plaatsen en eventueel deze post nog wat uitgebreider en netter opstellen qua mn ervaringen! Enige kleine minpuntje zijn de 4 buttons onder 't display, werken goed hoor, maar ik vond ze ietwat cheapass en dinkytoy-achtig overkomen.. Optische trackpad is ook erg mooi, oogt en werkt goed!dafmay schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:49:
Ben benieuwd naar je reactie!
Het heeft sowieso wel even tijd nodig voordat de batterij helemaal ingetrained is, dus na een aantal dagen is daar eigenlijk nog niets over te zeggen. Nu vond ik het de eerste dag ook wel erg snel gaan, volgens mij zelfs twee keer aan de lader moeten hangen, omdat ik nogal wat aan t spelen was.tharonald schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:43:
Ik heb de legend nu een aantal dagen, ik heb hem de 1e keer helemaal opgeladen en ook gebruikt totdat deze helemaal leeg was. Maar ik vind dat de batterij echt niet lang mee gaat. Heb hem vannacht helemaal opgeladen, en de batterij staat nu op 23%. Ik heb er wel veel mee gespeeld maar ik bijvoorbeeld wifi al uit staan.
Vandaag gaat het al een stuk beter, omdat ik er vooral niet zoveel meer mee aan t spelen ben. Na iets meer dan 6 uur geeft ie nog steeds 80% aan. Waarbij Bluetooth, Wifi, GPS, Syncen enzo allemaal aan staan. Echter niets gekoppeld met Bluetooth, ook niet op Wifi netwerk, en geen applicatie die van GPS gebruikt maakt. Krijg af en toe een mailtje binnen die ik dan check, en luister al de hele dag FM-radio, dus op zich gaat het allemaal wel lekker.
Heb je al gekeken naar het accu gebruikt, welke toepassing het meeste energie vreet van je batterij, dit zal wrs het scherm zijn, als het iets anders is, zou ik toch eens goed kijken hoe dat komt, en helderheid niet op automatisch, maar gewoon redelijk laag zetten (bij mij staat ie onder de helft) kan ook een heleboel helpen.
Helaas krijg nu weer de meldingen met wat ik de home knop wil opstarten, niets afgesloten nadat de telefoon opnieuw opgestart wasn00bs schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:03:
CLB, het lijkt idd nu normaal te werken.

Taskkiller eraf gegooid en ignore list gecleart, kijken of dit wel helpt. Dan zou het gewoon een programma bug zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 16-03-2010 13:54 ]
Hoe kun je dat scherm oproepen met de verbruikerswaarde? Ik heb hem alleen een keer gezien toen hij bijna leeg was maar toen klikte ik hem eigenlijk steeds weg.majoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:49:
[...]
Heb je al gekeken naar het accu gebruikt, welke toepassing het meeste energie vreet van je batterij, dit zal wrs het scherm zijn, als het iets anders is, zou ik toch eens goed kijken hoe dat komt, en helderheid niet op automatisch, maar gewoon redelijk laag zetten (bij mij staat ie onder de helft) kan ook een heleboel helpen.
Ik vind trouwens wel dat de telefoon soms best wel warm in mijn hand wordt. Hebben jullie dit ook?
Ja, dat komt door de metalen behuizing. Zie ook reviews: HTC Legend: designstatement van aluminium
Aluminium heh.. vooral na internetten via G / 3G / HSDPA zeker?
Misschien een keer een vergelijkingstest doen met iemand? Brightness vol aan en google maps aanlaten staan, kijken hoe lang het duurt voordat hij uitvalt
Kijk...dat is wat ik noem lekker volledig en precies de punten waar ik benieuwd naar was. Klinkt allemaal uitstekend CLB! Ik ben bang dat jij mij nu daadwerkelijk over de streep hebt getrokken!CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Ding is heel strak en netjes afgewerkt zeg! Erg licht ook qua gewicht en het display is nice qua scherpte en kleuren! Kon nou niet bepaald zeggen dat ik er door werd weggeblazen in vergelijking met mn Motorola Milestone.. (doelend op Amoled) Capacitieve scherm werkt erg lekker en de Legend is gewoon lekker qua snelheid! Scrollen door de homescrfeens gaat goed en snel zonder lag, scrollen door menu'tjes en dergelijke net zo! Heb 'm uitgebreid op de foto / film gezet, wat ik later op de dag zal plaatsen hierzo! Kon helaas geen 'meegenomen applicaties' testen, simpelweg omdat een file-manager ontbreekt om ze te installeren. (had ik aan moeten denken natuurlijk) Werd wel van de beveiliging afgehaald hier in de MM in Den Haag, om 't geheugenkaartje te plaatsen, nette service. Later toen ik weer weg was dacht ik: 'Pannekoek, had mn simkaart erin moeten doen, om even via de Market een file-explorer te moeten downloaden', maar helaas te laat dus.. Misschien dat ik straks nog even terugga (nu even naar de film) Moet zeggen dat alles er goed uitzag en lekker werkte, maar dat ik het gemis van 'n fysiek toetsenbord toch nog is goed moet overdenken.. Dit gehele bericht is getypt op mn Milestone namelijk. Mensen die nog twijfelen over de Legend, gewoon DOEN! Ding is erg mooi afgewerkt, draait de laatste Androidversie, is zo snel als de pest ook al is 't geen 1GHz Snapdragon CPU en het scherm is heerlijk om naar te kijken, mee te werken ondanks de 'lage resolutie' van 480x320 pixels.. Later op de dag zal ik de foto's / filmpjes plaatsen en eventueel deze post nog wat uitgebreider en netter opstellen qua mn ervaringen! Enige kleine minpuntje zijn de 4 buttons onder 't display, werken goed hoor, maar ik vond ze ietwat cheapass en dinkytoy-achtig overkomen.. Optische trackpad is ook erg mooi, oogt en werkt goed!
Dat is standaard functionaliteit van Android. Op twee manieren te bereiken.tharonald schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:06:
[...]
Hoe kun je dat scherm oproepen met de verbruikerswaarde? Ik heb hem alleen een keer gezien toen hij bijna leeg was maar toen klikte ik hem eigenlijk steeds weg.
...
1. Ga naar: Instellingen->Over de telefoon->Accu->Accugebruik
2. Plaats Accugebruik snelkoppeling op home screen: + -> Toevoegen -> Snelkoppeling -> Instellingen -> Accugebruik
Thanx, ik zie voor 85% het scherm staan. Ik ga eens de brightness wat lager zetten, en iets minder ermee spelen. Eens kijken hoe dat gaat. Ik heb gewoon nog nooit zo'n fancy telefoon gehad waar je echt de hele dag mee aan het klooien bent.majoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:52:
[...]
Dat is standaard functionaliteit van Android. Op twee manieren te bereiken.
1. Ga naar: Instellingen->Over de telefoon->Accu->Accugebruik
2. Plaats Accugebruik snelkoppeling op home screen: + -> Toevoegen -> Snelkoppeling -> Instellingen -> Accugebruik
Voor de geïnteresseerden heb ik een oplossing voor het probleem dat je via smtp van je pop account niet kunt mailen als je onderweg bent. Die werkt dan alleen als je ook echt thuis bent. Maar je kunt ook alles verzenden met de volgende instellingen... ook via wifi dus. Je hebt wel een gmail account nodig:
smtp.gmail.com (use authentication)
username: gmail username
password: gmail password
Use Authentication
Use TLS
Port: 587
die van vodafone kreeg ik niet echt aan de praat, maar werkt die ook via wifi?
Voor Vodafone moet je gebruikmaken van je MyVodafone login. De instellingen zijn als volgt:
SMTP: authsmtp.vodafone.nl
user: mail06xxxxxxxx@vodafone.nl (vul hier je eigen nummer in)
password: je MyVodafone-wachtwoord
Via Wifi zal dit waarschijnlijk niet werken. Hangt af van je internetprovider. De meeste providers blocken het gebruik van andere SMTP-servers dan hun eigen SMTP-server.
SMTP: authsmtp.vodafone.nl
user: mail06xxxxxxxx@vodafone.nl (vul hier je eigen nummer in)
password: je MyVodafone-wachtwoord
Via Wifi zal dit waarschijnlijk niet werken. Hangt af van je internetprovider. De meeste providers blocken het gebruik van andere SMTP-servers dan hun eigen SMTP-server.
Beloofd is beloofd...CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 13:46:
Ding is heel strak en netjes afgewerkt zeg! Erg licht ook qua gewicht en het display is nice qua scherpte en kleuren! Kon nou niet bepaald zeggen dat ik er door werd weggeblazen in vergelijking met mn Motorola Milestone.. (doelend op Amoled) Capacitieve scherm werkt erg lekker en de Legend is gewoon lekker qua snelheid! Scrollen door de homescrfeens gaat goed en snel zonder lag, scrollen door menu'tjes en dergelijke net zo! Heb 'm uitgebreid op de foto / film gezet, wat ik later op de dag zal plaatsen hierzo! Kon helaas geen 'meegenomen applicaties' testen, simpelweg omdat een file-manager ontbreekt om ze te installeren. (had ik aan moeten denken natuurlijk) Werd wel van de beveiliging afgehaald hier in de MM in Den Haag, om 't geheugenkaartje te plaatsen, nette service. Later toen ik weer weg was dacht ik: 'Pannekoek, had mn simkaart erin moeten doen, om even via de Market een file-explorer te moeten downloaden', maar helaas te laat dus.. Misschien dat ik straks nog even terugga (nu even naar de film) Moet zeggen dat alles er goed uitzag en lekker werkte, maar dat ik het gemis van 'n fysiek toetsenbord toch nog is goed moet overdenken.. Dit gehele bericht is getypt op mn Milestone namelijk. Mensen die nog twijfelen over de Legend, gewoon DOEN! Ding is erg mooi afgewerkt, draait de laatste Androidversie, is zo snel als de pest ook al is 't geen 1GHz Snapdragon CPU en het scherm is heerlijk om naar te kijken, mee te werken ondanks de 'lage resolutie' van 480x320 pixels.. Later op de dag zal ik de foto's / filmpjes plaatsen en eventueel deze post nog wat uitgebreider en netter opstellen qua mn ervaringen! Enige kleine minpuntje zijn de 4 buttons onder 't display, werken goed hoor, maar ik vond ze ietwat cheapass en dinkytoy-achtig overkomen..
Optische trackpad is ook erg mooi, oogt en werkt goed!
HTC Legend:

HTC Legend vs Motorola Milestone:

HTC Legend met verwijderde cover:

Heb er 2x een half uur mee geklooit in de MediaMarkt, alle tijd genomen om alles te bekijken en bevoelen wat ik maar wilde. Nederlands is trouwens echt nog steeds een paupertaal voor zulke devices, dus stond snel ingesteld op Engels

Helaas kon ik dus geen applicaties testen op de HTC Legend en zou graag gebruik willen blijven maken van:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| GRATIS - Android Agenda Widget (0.81) - Battery Left Widget (2.0.1) - Digital Clock Widget (1.8) - eBuddy IM (1.5.0) - Estrongs File Explorer (1.3.9.10) - Exchanger (Currency Converter) (1.3.2) - Google Maps (4.0.0) - Handcent SMS (2.9.32) - Home++ (0.8.0.9) - MagicBall (1.3) - Mapdroyd (0.9.8.2) - More Icons Free Widget (2.4) - mVideoPlayer (1.6.1) - NetCounter (0.13.1) - Omegle (1.0 beta) - Pathe Mobiel (1.0.2) - SMS Backup (1.1.1) - SMS Backup & Restore (2.1) - TV Gids.tv Nederland (1.1) LOS GEDOWNLOADET EN / OF GEKOCHT: - Beautiful Widgets (2.88) - Better Keyboard (5.6.1) - Documents to Go (2.003) - Flangallery - Gensoid (1.8.7) - Launcher - PhoneMyPC (1.0.16) - SNesoid (1.7.9) - TasKiller (2.6.2) |
Zijn er mensen die toevallig enkele van deze apps willen uitproberen / testen of gebruiken? Let me know!
Als het gros van deze apps werkt dan stap ik over van m'n Milestone naar de HTC Legend, anders hmm nee..
En nog een 2 minuten durend filmpje:
Daarom gaf ik dus deze oplossing aan. Die gebruikt andere poorten dus dan hoef je niet meer te switchen als je op WiFi zit.
Ik vind op foto's/filmpjes het Legend-scherm zo paarsig overkomen. Het Milestone-scherm van CLB lijkt op de foto's qua kleuren veel beter vind ik. Hebben meer mensen dit idee?
Verwijderd
Nee, maar hij wordt wel een beetje bruinig als je de brightness flink terugschroeft.MarcoC schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:41:
Ik vind op foto's/filmpjes het Legend-scherm zo paarsig overkomen. Het Milestone-scherm van CLB lijkt op de foto's qua kleuren veel beter vind ik. Hebben meer mensen dit idee?
@CLB...thanks voor de uitvoerige info incl foto's en video! Ziet er allemaal impressive uit, zoals eigenlijk ook al is gebleken uit de diverse andere video reviews. Goh, mijn twijfels zijn er nu eigenlijk alleen nog omdat ik net m'n Diamond 2 heb weg gedaan en in de plaats ervan een Nokia 6700 classic heb gekocht. Lekker simpel toestel, met uitstekende belkwaliteit (veel beter dan bij de smartphones)...dus ja wat moet ik eigenlijk nog meer ?
Ja navigatie mis ik eigenlijk als enige, en natuurlijk het gadget-gehalte (lekker spelen met dat apparaat). Anyways...ik blijf rustig meelezen hier...
Hmmm ik heb er net ook heeeel eventjes mee gespeeld (in dezelfde MM als CLB
)
Het design vind ik erg netjes, het aluminium voelt stevig aan en het ligt door de grootte lekker in de hand! Zekers het mooiste Android toestel tot nu toe.
Maar alleen die 'knik' hmmm ik weet het niet!.. Ik had hem denk ik mooier gevonden als de Legend helemaal recht was, maar goed kwestie van smaak.
De UI vind ik wel erg responsive aanvoelen! (zeker vergeleken met mn Xperia X1 die ik nu heb). Inderdaad geen lag tussen het overswitchen van de homescreens en het overzicht van de screens (bij het multitouch pinchen) is wel erg vet gedaan! Voor de rest heb ik tot nu toe nog geen Android toestel gehad, dus ik zou niet weten of er erg veel verschil is met versie 1.6.
Wel viel het mij op dat het scrollen van de icoontjes minder soepel gaat dan bij de iPhowned (minder fps ofzo) maar goed, die vergelijking moet ik niet maken eigenlijk.
Het amoled display zag er wel goed uit voor de rest, erg kleurrijk, alhoewel het verschil met een normaal scherm op het eerste gezicht niet denderend groot is, maar dat zal heus wel. Denk dat je het pas echt ziet wanneer je dat ding buiten gebruikt of in juist het donker. Ik vind wel dat de resolutie wat lager is dan wat ik gewend ben (800x480), het kon naar mijn gevoel allemaal wel iets scherper allemaal.
Conclusie is dus dat ik niet klakkeloos dat ding heb gekocht, maar er toch even over na wil denken of de Desire wat meer voor mij is...!
Het design vind ik erg netjes, het aluminium voelt stevig aan en het ligt door de grootte lekker in de hand! Zekers het mooiste Android toestel tot nu toe.
Maar alleen die 'knik' hmmm ik weet het niet!.. Ik had hem denk ik mooier gevonden als de Legend helemaal recht was, maar goed kwestie van smaak.
De UI vind ik wel erg responsive aanvoelen! (zeker vergeleken met mn Xperia X1 die ik nu heb). Inderdaad geen lag tussen het overswitchen van de homescreens en het overzicht van de screens (bij het multitouch pinchen) is wel erg vet gedaan! Voor de rest heb ik tot nu toe nog geen Android toestel gehad, dus ik zou niet weten of er erg veel verschil is met versie 1.6.
Wel viel het mij op dat het scrollen van de icoontjes minder soepel gaat dan bij de iPhowned (minder fps ofzo) maar goed, die vergelijking moet ik niet maken eigenlijk.
Het amoled display zag er wel goed uit voor de rest, erg kleurrijk, alhoewel het verschil met een normaal scherm op het eerste gezicht niet denderend groot is, maar dat zal heus wel. Denk dat je het pas echt ziet wanneer je dat ding buiten gebruikt of in juist het donker. Ik vind wel dat de resolutie wat lager is dan wat ik gewend ben (800x480), het kon naar mijn gevoel allemaal wel iets scherper allemaal.
Conclusie is dus dat ik niet klakkeloos dat ding heb gekocht, maar er toch even over na wil denken of de Desire wat meer voor mij is...!
Ik heb op mijn Legend wel 'contacten' en 'telefoon', misschien omdat je geen sim erin had (toch?)CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:09:
[...]
Er missen wel wat 'applicaties' ten opzichte van mijn Motorola Milestone zoals 'phone' en 'contacts'... Als ik de HTC Legend zou willen, en Sense uit zou schakelen kan ik hier dus geen snelkoppelingen van op m'n homescreens plaatsen, zoals ik nu wel heb.
dat deze niet zichtbaar was...
Hmm nu je het zegt, op de foto's is het overduidelijk in reallife niks van gemerkt hoor..MarcoC schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:41:
Ik vind op foto's/filmpjes het Legend-scherm zo paarsig overkomen. Het Milestone-scherm
van CLB lijkt op de foto's qua kleuren veel beter vind ik. Hebben meer mensen dit idee?
Misschien door m'n camera / kijkhoek / het Amoledscherm van de HTC Legend ofzo..!?
dafmay schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:46:
@CLB...thanks voor de uitvoerige info incl foto's en video!
Ben zelf nogal van foto's, filmpjes en visualisatie dus zodoendeVerwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 21:58:
@CLB: Bedankt voor de pica's, leuk dat je de moeite genomen hebt
Zat een simkaart in van T-mobile, door de MM in het toestel gestopt...majoh schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:04:
Ik heb op mijn Legend wel 'contacten' en 'telefoon',
misschien omdat je geen sim erin had (toch?) dat deze niet zichtbaar was...
Hmm nog even afwachten of iemand die softwarelijst wil checken en dan besluit ik yes or no
Bij MediaMarkt Utrecht heb ik hem ook uitgebreid kunnen proberen. Heb eigenlijk niets toe te voegen aan CLB en anderen. Heb hem (nog) niet gekocht, maar vind hem wel vreselijk mooi. Een iPhone oogt gewoon lomp als je hem er naast houdt. Ik wil eerst ook de Desire zien, vooral omdat die toch 2,5 keer zoveel pixels op het scherm heeft. Zou mijn eerste smartphone worden, ik wil sowieso Androïd, ik wil ook Sense. Ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik toch niet een fysiek qwerty toetsenbordje zou willen. In Utrecht zat er trouwens wel werkend internet op. Google Maps, GPS, nu.nl, ns.nl, tweakers, twitter, etc. werkt allemaal erg mooi en ontzettend soepel en snel.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mwah...Fiber schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:24:
Een iPhone oogt gewoon lomp als je hem er naast houdt.

Heb hem nu een dag in bezit en vind het echt een super toestel. Alles gaat veel soepeler dan op mijn Diamond 2, heb het gevoel dat de legend stukken sneller is terwijl het in processorsnelheid nauwelijks uitmaakt .. Moet nog wel erg wennen aan het onscreen toetsenbord. Heb nog al dikke vingers en gebruikte op de diamond 2 altijd de stylus voor het typen van berichten...Misschien is het gewoon nog een kwestie van wennen .. Tot nu toe iig dik tevreden.
Allen alvast bedankt voor de hulp, ik heb het accu probleem gevonden. Ik had al op mijn home scherm een widget staan om gps uit te schakelen maar ik had het idee dat gps alleen gebruikt werd als ik maps of zoiets opstart. Maar ik heb de gps gisteren uitgezet en ik vanochtend (na het opladen) nog flink wat zitten internetten en de batterij staat nog steeds op 100%.
Dus voor de mensen die de accu wat zwak vinden.... via het + op het home scherm, widget, instellingen, GPS voegt een icoontje toe waarmee je met 1 druk op de knop gps kunt uitschakelen. (ook bluetooth en wifi widgets staan in het lijstje.
@CLB
Mooie foto's...... maar in het echt is hij nog veel mooier ;-)
Dus voor de mensen die de accu wat zwak vinden.... via het + op het home scherm, widget, instellingen, GPS voegt een icoontje toe waarmee je met 1 druk op de knop gps kunt uitschakelen. (ook bluetooth en wifi widgets staan in het lijstje.
@CLB
Heb je wel de oldskool iphone ernaast. De nieuwe vind ik mwah, daarnaast is dat ding zo overhyped dat de exclusiviteit er een beetje vanaf is!
Nog beter widget toevoegen die al ingebouwd zit "energiebeheer" en gewoon alles uitgooien wat je niet gebruikt.tharonald schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:29:
Allen alvast bedankt voor de hulp, ik heb het accu probleem gevonden. Ik had al op mijn home scherm een widget staan om gps uit te schakelen maar ik had het idee dat gps alleen gebruikt werd als ik maps of zoiets opstart. Maar ik heb de gps gisteren uitgezet en ik vanochtend (na het opladen) nog flink wat zitten internetten en de batterij staat nog steeds op 100%.
@CLB
Hallo allemaal,
Vorige week hebben ik en mijn vrouw allebei een legend gehaald bij de belcompany (met vodafone abo). Geanticipeerd voordeel als we allebei de zelfde nemen: dan kunnen we dezelfde houder gebruiken. Nadeel: er is nog geen dedicated (actieve) houder ....
Ik heb voorheen twee HTC's versleten. De oude polaris "de koelkast" en de touch cruise. Beide op Windows Mobile. Andoid is een verademing! Snel! Flexibel! en ontzettend veel leuke en goed werkende apps. geweldig gewoon. Alleen mijn vrouw zit nog wat te mopperen op die kleine onscreen toetsjes als ze contacts wil editten.
Ik gooi een paar vraagjes in de groep.
1. is er een mogelijkheid om in het contactsscherm het beeldscherm te draaien?? dat kan wel als je een email schrijft. maar bij contacts blijft het toetsenbord portrait... Als je dikke vingers hebt scheelt dat.
2. we hebben een oude autoradio/bluetooth carkit. Die werkt verder prima en wil ik ook graag houden. De pioneer DEH-P55BT. Maar de legend maakt geen goede verbinding met het ding. Elke keer moet ik handmatig pairen (zowel op de telefoon als op de carkit). Daar wordt ik niet vrolijk van, en mijn vrouw wil er al helemaal niet aan. Nu was dit ook al zo op de oude WM mobieltjes van me. De oplossing toen was om in de registry de COD (class of device) te veranderen van PDA naar Smartfone. Dat is hier vast ook de oplossing...
maar nu moet ik het onder android/linux doen?? Ik ben helemaal geen android of linux deskundige. Wie weet raad?? Rechtstreeks editten in de HCID.conf? Maar waar vindt ik die? Er is geen bluetooth directory en HCID vindt ik verder ook nergens.
dank bij voorbaat!
Vorige week hebben ik en mijn vrouw allebei een legend gehaald bij de belcompany (met vodafone abo). Geanticipeerd voordeel als we allebei de zelfde nemen: dan kunnen we dezelfde houder gebruiken. Nadeel: er is nog geen dedicated (actieve) houder ....

Ik heb voorheen twee HTC's versleten. De oude polaris "de koelkast" en de touch cruise. Beide op Windows Mobile. Andoid is een verademing! Snel! Flexibel! en ontzettend veel leuke en goed werkende apps. geweldig gewoon. Alleen mijn vrouw zit nog wat te mopperen op die kleine onscreen toetsjes als ze contacts wil editten.
1. is er een mogelijkheid om in het contactsscherm het beeldscherm te draaien?? dat kan wel als je een email schrijft. maar bij contacts blijft het toetsenbord portrait... Als je dikke vingers hebt scheelt dat.
2. we hebben een oude autoradio/bluetooth carkit. Die werkt verder prima en wil ik ook graag houden. De pioneer DEH-P55BT. Maar de legend maakt geen goede verbinding met het ding. Elke keer moet ik handmatig pairen (zowel op de telefoon als op de carkit). Daar wordt ik niet vrolijk van, en mijn vrouw wil er al helemaal niet aan. Nu was dit ook al zo op de oude WM mobieltjes van me. De oplossing toen was om in de registry de COD (class of device) te veranderen van PDA naar Smartfone. Dat is hier vast ook de oplossing...
maar nu moet ik het onder android/linux doen?? Ik ben helemaal geen android of linux deskundige. Wie weet raad?? Rechtstreeks editten in de HCID.conf? Maar waar vindt ik die? Er is geen bluetooth directory en HCID vindt ik verder ook nergens.
dank bij voorbaat!
Google Maps, Handcent en Mapdroyd gebruik ik zelf. Die werken zeker.CLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:09:
Helaas kon ik dus geen applicaties testen op de HTC Legend en zou graag gebruik willen blijven maken van:
code:
1 ...
Zijn er mensen die toevallig enkele van deze apps willen uitproberen / testen of gebruiken? Let me know!
Vanavond probeer ik er nog enkele uit... Ik laat mijn bevindingen nog weten
Leuk super-actief forum is dit toch! Nog een aanvullende vraag voor de mensen die de Legend al hebben...heeft iemand al navigatie geprobeerd (Ndrive, Sygic, ...)? En zo ja...hoe beviel dat?
De apps uit dit rijtje die ik gebruik en dus werken voor zover ik kan zien zijn (ik heb niet naar versie gekeken, maar heb ze allemaal in laatste paar dagen uit market gedownload, of net pas omdat ik dacht dat er wel een paar tussen stonden die mij ook wat lekenCLB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:09:
[...]
code:
1 2 GRATIS - ................
Als het gros van deze apps werkt dan stap ik over van m'n Milestone naar de HTC Legend, anders hmm nee..
- Estrongs File Explorer
- mVideoPlayer
- Handcent SMS
- TV Gids.tv Nederland
- NetCounter
- Google Maps (versie 4046, zegt dat wat?)
- Battery Left Widget
er zit ook een android agenda widget op, weet niet of dat dezelfde is?
Als er nog meer zijn die je zkr gecheckt wilt hebben, laat het maar ff horen....
[ Voor 24% gewijzigd door luappul op 17-03-2010 10:04 ]
Maps zit er al standaard opSlonzo schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:56:
Google Maps, Handcent en Mapdroyd gebruik ik zelf. Die werken zeker.
Vanavond probeer ik er nog enkele uit... Ik laat mijn bevindingen nog weten
Handcent SMS is hetgeen wat ik in het begin had aangegeven te gebruiken als SMS Client, want default client is echt ruk. Veel van de apps die genoemd zijn, werken gewoon allemaal.
Het enige wat soms nekt, is het feit dat je geen exit button hebt en apps het niet toelaten normaal afgesloten te worden. Vervolgens zit je dan met vage apps of games die door blijven draaien en de telefoon baggertraag wordt en je geluid op de achtergrond blijft horen. Dat zou dan een Android ontwerp zijn? ik blijf het zeggen, het is een flaw
ps: ik blijf nog steeds elke keer bij het starten van de home button de melding krijgen wat ik wil doen, HTC Sense of Startpagina. Wie heeft hier een definitieve oplossing voor?! want ik wil enkel HTC Sense gebruiken en dat heb ik nou al 10x aangevinkt inc onthouden, heb geen app killers meer op de telefoon staan en mijn toestel ook al paar keer opnieuw opgestart.
Wat betreft vraag 1: Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb het niet voor elkaar gekregen, maar wellicht dat 3rd party software dit beter doet?oltk schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:37:
2. we hebben een oude autoradio/bluetooth carkit......
Vraag 2... Geen idee
(Ok, dit is niet echt een antwoord op je vraag, maar ik sluit me er wel bij aan en breng deze nog even onder de aandacht)
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.