Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
sorry...totaal onbelangrijke input

[ Voor 86% gewijzigd door dafmay op 12-03-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vanavond heb ik hem ook als het goed is. _/-\o_
Heb er 1 weg laten leggen bij Belcompany.
Ik zal dan wel eens kijken wat hij bij mij zegt over het geheugen.

word voor mij trouwens mijn eerste niet sony-ericsson telefoon.

[ Voor 70% gewijzigd door M a r c o op 12-03-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik ben ook sinds gister troste bezitter van een Legend, kwam er alleen achter dat ik één (rode) hot-pixel heb. Hij valt nauwelijks op dus ik ga er verder niet mee terug ofzo, daarvoor wil ik hem niet missen.

Wat ik verder wel irritant is, is de beheer functie van de SIM kaart, zo is het niet mogelijk een (of alle) contact(s) van je SIM te wissen, waardoor ik nu dus de meeste nummers dubbel in m'n telefoon heb staan.
Zit dus niet anders op om het kaartje in een oude telefoon te doen en ze daar te wissen, wat ook geadviseerd wordt op diverse android fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon gewoon de contacten van mijn sim wissen hoor! Had ze eerst geimporteerd in mn Legend en daarna verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:46:
Ik kon gewoon de contacten van mijn sim wissen hoor! Had ze eerst geimporteerd in mn Legend en daarna verwijderd.
Oh, hoe dan? Ik had al driftig gezocht op het internet, maar kwam veel meer mensen tegen die hetzelfde probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

DyStiC schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 15:42:
Ik ben ook sinds gister troste bezitter van een Legend, kwam er alleen achter dat ik één (rode) hot-pixel heb. Hij valt nauwelijks op dus ik ga er verder niet mee terug ofzo, daarvoor wil ik hem niet missen.

Wat ik verder wel irritant is, is de beheer functie van de SIM kaart, zo is het niet mogelijk een (of alle) contact(s) van je SIM te wissen, waardoor ik nu dus de meeste nummers dubbel in m'n telefoon heb staan.
Zit dus niet anders op om het kaartje in een oude telefoon te doen en ze daar te wissen, wat ook geadviseerd wordt op diverse android fora.
Bij mijn Hero waren ze normaal ook niet te wissen, alleen met de app Contact2Sim pro waren ze wel te wissen. Dus eerst wissen met Contact2sim, en dan een keer je Legend rebooten en weg zijn de sim contacten (althans, bij de Hero).

Je kunt (ook bij de Hero) ook bij contacten aangeven welke contacten je wilt zien, allemaal, alleen Sim, Google of telefoon contacten of een combinatie daarvan. Dit roep je op als je bij contactpersonen bent, druk op de [menu] knop en kies voor [weergeven] op je scherm en geef aan welke contacten je wilt zien.

Dit weergave gedeelte werkte trouwens niet op mijn Hero als ik de 2.1 Rom erop had staan, dus ik durf niet te zeggen of dat aan de 2.1 Rom ligt, of aan de custom Rom (foutje in de gewijzigde software)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

janvanduschoten schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:06:
Bij mijn Hero waren ze normaal ook niet te wissen, alleen met de app Contact2Sim pro waren ze wel te wissen. Dus eerst wissen met Contact2sim, en dan een keer je Legend rebooten en weg zijn de sim contacten (althans, bij de Hero).
Wel slecht op zich dat je daar aparte software voor moet installeren, ik denk dat ik maar de low-tech manier toepas (wissen in andere telefoon :))
Je kunt (ook bij de Hero) ook bij contacten aangeven welke contacten je wilt zien, allemaal, alleen Sim, Google of telefoon contacten of een combinatie daarvan. Dit roep je op als je bij contactpersonen bent, druk op de [menu] knop en kies voor [weergeven] op je scherm en geef aan welke contacten je wilt zien.
Dat kun jij bij Contacten inderdaad aangeven, dat heb ik ook inderdaad aangegeven dat hij geen SIM moet tonen wat ook lukt. Echter als je via 'Telefoon' de contactenlijst opent (waar ook de recente gesprekken in bovenaan staan) dan staan daar weer gewoon de SIM contacten tussen. Er vreemd dus, of misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik had even een vraagje, op 1 van de bureaubladen (of hoe ze ook maar heten) staat een groot e-mail widget.
Hier kan ik een mailaccount in instellen voor exchange/pop3. Is hier ook een gmail widget voor/kan ik deze ook op de 1 of andere manier instellen voor gmail?

Ik heb de gmail widget alwel ingesteld, maar dit is een klein icoontje, en die grote lijkt me wel wat makkelijker.

Edit: En wat is de beste applicatie om muziek mee af te spelen?

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-K op 12-03-2010 16:44 ]

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke trotse Legend bezitter gaat als eerste een productreview op T.net plaatsen van z'n Legend :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jay-K schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:38:
Ik had even een vraagje, op 1 van de bureaubladen (of hoe ze ook maar heten) staat een groot e-mail widget.
Hier kan ik een mailaccount in instellen voor exchange/pop3. Is hier ook een gmail widget voor/kan ik deze ook op de 1 of andere manier instellen voor gmail?

Ik heb de gmail widget alwel ingesteld, maar dit is een klein icoontje, en die grote lijkt me wel wat makkelijker.

Edit: En wat is de beste applicatie om muziek mee af te spelen?
Software hoort in het softwaretopic ;) Maar zoek vooral eerst zelf even rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:19

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:12:
Welke trotse Legend bezitter gaat als eerste een productreview op T.net plaatsen van z'n Legend :9~
Als Formule 1 zondag saai is, dan kan het zo maar eens zijn dat ik een review ga plaatsen. Dan heb ik er 4 dagen mee gespeeld, dus heb ik wrs wel een redelijke kijk op het dingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
majoh schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:39:
[...]
Als Formule 1 zondag saai is, dan kan het zo maar eens zijn dat ik een review ga plaatsen. Dan heb ik er 4 dagen mee gespeeld, dus heb ik wrs wel een redelijke kijk op het dingetje ;)
Prachtig...we wachten in spanning af. Zou mij prima uitkomen, ik ga begin volgende week de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
majoh schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:39:
[...]
Schumacher :*)

Gisteren ook even mooi de kans gehad om het dingetje even te voelen en testen @ lokale MediaMarkt. Kleiner dan verwacht, maar dit is niet per definitie slecht. Voelt erg lekker aan, alles gaat flitsend snel, mooi scherm, veel mogelijkheden. Dit gaat hem worden denk ik..

De Desire of eventueel Xperia X10 heb ik al zo'n beetje afgeschreven.. Voor mij moet het tenslotte wel een telefoon blijven, HD2 oid is erg leuk, maar ben bang dat ik de meeste functionaliteit na een x aantal maanden toch niet meer gebruik. Vandaar de Legend met alu behuizing, lekker robuust.

@majoh : ook graag een aantal mooie plaatjes erbij :9

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 03:40
Morgen kan ik hem ophalen bij PDAshop. Was vandaag helaas te laat en hadden ze hem niet meer op voorraad. Heb hem nog wel even in mijn handen gehad en vind het echt een prachtig dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de browser zitten een aantal favorieten voorgeprogrammeerd. Weet iemand hoe je die kunt verwijderen?
Heb liever mijn eigen favorieten. Na 10 jaar Windows Mobile is Android wel ERG wennen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 11-09 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan iemand voor mij PLEASE controleren wat het totaal geheugen is dat welke applicatie dan ook aangeeft? ik zie echt maar 185MB staan, heb nu al 5 apps geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best voor je kijken, maar met wat check je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:02:
In de browser zitten een aantal favorieten voorgeprogrammeerd. Weet iemand hoe je die kunt verwijderen?
Heb liever mijn eigen favorieten. Na 10 jaar Windows Mobile is Android wel ERG wennen!!
Naar de browser gaan -> MENU -> Bladwijzers -> ongewenste bladwijzer lang indrukken -> verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:43

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb onderweg naar huis nog wat foto's gemaakt en geupload: http://www.flickr.com/groups/htclegend/
Morgen zal ik er nog een aantal bijplaatsen in deze map. Mochten er nog meer mensen hun foto's willen delen, dan hier de perfecte plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:06:
Ik wil best voor je kijken, maar met wat check je dat?
Hmz http://www.androlib.com/a...d-systemmonitor-jpAq.aspx als ik daar die opmerking lees?! heb je maar 76MB te gebruiken voor je apps?

Gebruik nu http://www.androlib.com/a...monitorqvgalite-xnmi.aspx die geeft 291MB totaal geheugen aan waarvan 83% gebruikt.

ROM: 240MB, 44MB vrij
User Cache: 40MB, 38MB vrij
User Data: 185MB, 70MB vrij

Snap er echt niks meer van

[ Voor 29% gewijzigd door n00bs op 12-03-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
n00bs schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:42:
[...]

Hmz http://www.androlib.com/a...d-systemmonitor-jpAq.aspx als ik daar die opmerking lees?! heb je maar 76MB te gebruiken voor je apps?

Gebruik nu http://www.androlib.com/a...monitorqvgalite-xnmi.aspx die geeft 291MB totaal geheugen aan waarvan 83% gebruikt.

ROM: 240MB, 44MB vrij
User Cache: 40MB, 38MB vrij
User Data: 185MB, 70MB vrij

Snap er echt niks meer van
Ik kan mij vergissen, maar hierboven zie ik slechts vermeldingen mbt ROM...en niet RAM. ROM is opslagruimte op de telefoon, maar RAM is het werkgeheugen. De Legend heeft 384Mb RAM, waarvan ds ongeveer 190Mb vrij is te gebruiken voor het draaien van apps (multi-tasken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 14:18
Volgens mij is het geheugen niet echt een probleem. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat apps gemiddeld meer dan 20MB ofzo nodig zouden hebben. Dat zou betekenen dat je op de Legend 9 apps tegelijkertijd open kunt hebben. Lijkt me meer dan genoeg..

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
LB06 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:04:
Volgens mij is het geheugen niet echt een probleem. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat apps gemiddeld meer dan 20MB ofzo nodig zouden hebben. Dat zou betekenen dat je op de Legend 9 apps tegelijkertijd open kunt hebben. Lijkt me meer dan genoeg..
Ik denk dat het ook totaal geen issue zou moeten zijn. Een navigatie app zal wellicht het meeste wegslurpen...overigens hopelijk komt TT binnenkort met een Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sterk het vermoeden dat je gelijk hebt. Bij mij geeft ie soortgelijke waarden bij de Smart monitor app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dafmay schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:12:
[...]

Ik denk dat het ook totaal geen issue zou moeten zijn. Een navigatie app zal wellicht het meeste wegslurpen...overigens hopelijk komt TT binnenkort met een Android versie.
En Skype ;)
Of MSN met VOIP mogelijkheden. Fring werkt namelijk niet met VOIP op de Legend (getest via WiFi).

Heeft iemand een idee of de Legend net als de Hero de mogelijkheid heeft om een LED? in de optical trackball te gebruiken (als die er uberhaupt al in zit).

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 12-03-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Indeed...voip apps vreten geheugen, en ook batterij...vooral wanneer verbonden via wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag eens een beetje meer gebruikerservaringen lezen hier over de software.
voelt het snel aan? gaat alles mooi vloeiend
zijn er ook mensen die van een iphone naar android zijn overgeschakelt ? wat valt je dan het eerste op ? is het fijner werken op android dan op iphone of omgekeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:56:
ik zou graag eens een beetje meer gebruikerservaringen lezen hier over de software.
voelt het snel aan? gaat alles mooi vloeiend
zijn er ook mensen die van een iphone naar android zijn overgeschakelt ? wat valt je dan het eerste op ? is het fijner werken op android dan op iphone of omgekeerd ?
Ik heb wel eens met de Iphone gespeeld van een maat. Maar ik vind de HTC zelf mooier, voelt net zo stevig in de hand, alu randje bij de speaker kan irritant zijn met bellen op de legend, scherm van de legend is echt veel mooier dan de Iphone, snelheid van reageren in de menu's en het touchgedeelte vind ik heel erg overeenkomend met de Iphone.

Verder vind ik de Legend zeer intuitief, ik heb nooit zelf een touchapparaat bezeten, maar ik vind het echt super fijn na vele telefoons die ik heb gehad, is dit absoluut mijn nr1 topper!. Opladen via USB duurt alleen dramatisch lang, maar loop ook tegelijkertijd een hele hoop te doen met de telefoon.
Snelheid in het algemeen voelt goed aan, ook browsen en openen van de meeste websites gaat echt zonder problemen in tegenstelling tot de Iphone (flash) ;). De standaard applicaties zijn aardig, maar er zijn vele betere te krijgen in de marketplace waarvan het meeste wel gratis is te krijgen.

Wat ik ook prettig vind, is de telefoon ff snel aansluiten als externe mediaopslag via USB, geen extra drivers etc nodig, gewoon plug and play.

Ben wel wat applicaties tegengekomen die dramatisch draag zijn op de Legend, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Voorbeeld is Duke Nukem. Het grootste probleem vind ik tot nu toe, dat alles zo verslavend makkelijk en snel gaat, dat ik te lang op de telefoon bezig ben en zowat een muis arm krijg terwijl ik daar nooit last van heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@dafmay; volgens mij heb jij nog oude Nokia herinneringen. Sinds de N86 is wifi al zo zuinig met wifi dat je het met een geust hart de hele dag op de achtergrond kunt laten draaien. Het zou vandaag de dag geen enkel probleem meer moeten zijn. Al heb ik voor Adroid nog geen SIP app kunnen vinden waar ik mijn eigen SIP account kan invullen en dan zo gebruiken dat het bellen makkelijk gaat. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat je niet een aparte app hoeft te starten als je wilt gaan bellen maar gewoon een nummer kiest zoals je gewend bent en dan slechts via opties > internet gesprek (zoals bij de Nokia N86 het geval was).

@hummel003; ik gebruik er ook nog een iPhone naast. Qua snelheid gaat het tot nu toe nog heerlijk. Het is natuurlijk de eerste paar dagen enorm wennen omdat alles weer anders is dan je gewend bent. Vooral de eerste dag is gewoon even stug doorbijten door de frustraties en pas dan ga je het waarderen.

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 12-03-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
robertwebbe schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:06:
@dafmay; volgens mij heb jij nog oude Nokia herinneringen. Sinds de N86 is wifi al zo zuinig met wifi dat je het met een geust hart de hele dag op de achtergrond kunt laten draaien. Het zou vandaag de dag geen enkel probleem meer moeten zijn. Al heb ik voor Adroid nog geen SIP app kunnen vinden waar ik mijn eigen SIP account kan invullen en dan zo gebruiken dat het bellen makkelijk gaat. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat je niet een aparte app hoeft te starten als je wilt gaan bellen maar gewoon een nummer kiest zoals je gewend bent en dan slechts via opties > internet gesprek (zoals bij de Nokia N86 het geval was).
Klopt inderdaad...maar dan wel de N95 (nog verder terug dus :)) Zeker goed om te horen dat tegenwoordig voip icm wifi geen kwestie meer is van 3 uur online en dan de batterij leeg...

Ik blijf dit topic dagelijks in de gaten houden, om te kunnen bepalen of ook ik de stoute schoenen moet aantrekken en een Legend ga halen...of dat er toch nog (ernstige) minunten naar boven komen....maar eerlijk gezegd kan ik mij dat niet voorstellen, na alle lovende verhalen te hebben gelezen. Ik ben bijna zo goed als om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij eens een paar mooie fotos maken van de iphone naast de legend ? om een vergelijking te krijgen in grootte
thx

is het ook makkelijk om een android toetsel te syncen met een mac ?
ik denk dan bv iphoto, herkend deze de fotos op het toestel ?
itunes, kan deze ook muziek syncen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
n00bs schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:03:
[...]

Ik heb wel eens met de Iphone gespeeld van een maat. Maar ik vind de HTC zelf mooier, voelt net zo stevig in de hand, alu randje bij de speaker kan irritant zijn met bellen op de legend, scherm van de legend is echt veel mooier dan de Iphone, snelheid van reageren in de menu's en het touchgedeelte vind ik heel erg overeenkomend met de Iphone.

Verder vind ik de Legend zeer intuitief, ik heb nooit zelf een touchapparaat bezeten, maar ik vind het echt super fijn na vele telefoons die ik heb gehad, is dit absoluut mijn nr1 topper!. Opladen via USB duurt alleen dramatisch lang, maar loop ook tegelijkertijd een hele hoop te doen met de telefoon.
Snelheid in het algemeen voelt goed aan, ook browsen en openen van de meeste websites gaat echt zonder problemen in tegenstelling tot de Iphone (flash) ;). De standaard applicaties zijn aardig, maar er zijn vele betere te krijgen in de marketplace waarvan het meeste wel gratis is te krijgen.

Wat ik ook prettig vind, is de telefoon ff snel aansluiten als externe mediaopslag via USB, geen extra drivers etc nodig, gewoon plug and play.

Ben wel wat applicaties tegengekomen die dramatisch draag zijn op de Legend, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Voorbeeld is Duke Nukem. Het grootste probleem vind ik tot nu toe, dat alles zo verslavend makkelijk en snel gaat, dat ik te lang op de telefoon bezig ben en zowat een muis arm krijg terwijl ik daar nooit last van heb :*)
Hahaha :) Kan ik mij helemaal voorstellen. Een nieuwe telefoon houdt mij ook altijd wel een paar dagen zoet in het begin.

Dank voor de extra info...zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

dafmay schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13:
[...]
Ik blijf dit topic dagelijks in de gaten houden, om te kunnen bepalen of ook ik de stoute schoenen moet aantrekken en een Legend ga halen...of dat er toch nog (ernstige) minunten naar boven komen....maar eerlijk gezegd kan ik mij dat niet voorstellen, na alle lovende verhalen te hebben gelezen. Ik ben bijna zo goed als om :)
Dan ga je morgen toch even langs bij de belcompany, dan kun je er zelf even mee spelen. Neem wel een doekje mee voor het kwijlen ;)

@hummel003; http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4428079264/
Na Lost zal ik er nog een paar meer voor je maken.

[ Voor 23% gewijzigd door robertwebbe op 12-03-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
robertwebbe schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:
[...]

Dan ga je morgen toch even langs bij de belcompany, dan kun je er zelf even mee spelen. Neem wel een doekje mee voor het kwijlen ;)
:) Ja kan ik wel eens doen. Heb trouwens al een berg doekjes versleten de afgelopen dagen/weken...
@hummel003; http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/4428079264/
Na Lost zal ik er nog een paar meer voor je maken.
Dat lijkt een enorm verschil tussen beide beeldschermen...de Legend lijkt veel helderder te zijn...klopt dat? Zou je misschien nog een foto kunnen schieten maar dan een stuk dichterbij en van bovenaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Hoe bevalt het scherm eigenlijk? Ik ben wat huiverig over het typen erop. Is het comfortabel genoeg om een gemiddelde e-mail erop te typen? En dan bedoel ik dus een e-mail van circa 30 regels?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Net uitgepakt hier! Zit aan de lader.... *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Ganymedus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:31:
Hoe bevalt het scherm eigenlijk? Ik ben wat huiverig over het typen erop. Is het comfortabel genoeg om een gemiddelde e-mail erop te typen? En dan bedoel ik dus een e-mail van circa 30 regels?
Dat is geen gemiddelde email denk ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
MarcoC schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 23:44:
[...]
Dat is geen gemiddelde email denk ik hoor.
Dat is natuurlijk geheel subjectief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Top...thanks Robert! Verschil in helderheid lijkt nu niet meer zo groot te zijn. Mooi scherm wel zeg van de Legend...vooral de kleuren. Maar goed, had niet anders verwacht met een amoled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog te twijfelen of het de Milestone gaat worden of de Legend. Natuurlijk zijn ze zo 123 niet te vergelijken, maar ik twijfel toch. Ik dacht dat de Milestone geen custom ROMS kan draaien? Zijn er uberhaupt al custom ROMS voor de Legend?

Trouwens, is die Sense meuk ook uit te zetten op de Legend? Deze vraag is puur uit nieuwschierigheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Legend is pas uit, dus er is nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Stomme vraag, maar na het instellen van mijn exchange active sync account vraagt de legend elke keer om een ww als deze vrijgegeven moet worden (na inactiviteit bijv). Is dit uit te zetten?

Kan het namelijk niet vinden bij beveiliging, kan daar alleen het ww wijzigen in iets anders.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
dacht dat ik gelezen had dat de radio geen RDS kon ontvangen, maar ik liet hem net scannen en voilla, alle stationsnamen geeft ie ook mooi weer, dus WEL RDS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:56
Ganymedus schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:31:
30 regels lijkt me wat veel, maar voor korte teksten (zoals deze :) ) is het prima. De auto correctie werkt ook heel goed, daardoor kun je flink wat snelheid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Even een korte test vanaf mijn legende wat dus lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:32:
Ik zit nog te twijfelen of het de Milestone gaat worden of de Legend. Natuurlijk zijn ze zo 123 niet te vergelijken, maar ik twijfel toch. Ik dacht dat de Milestone geen custom ROMS kan draaien? Zijn er uberhaupt al custom ROMS voor de Legend?

Trouwens, is die Sense meuk ook uit te zetten op de Legend? Deze vraag is puur uit nieuwschierigheid :)
Volgens mij kan dat alleen als je er een andere ROM op flasht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:20
Andere mensen ook last van geen dataverbinding i.c.m. KPN/Hi? Gisteravond werkte het nog, vandaag met geen mogelijkheid. Al opnieuw opgestart, etc.

Daarnaast vind ik het ook wel jammer dat op de home screen het nieuwe berichten tellertje niet goed werkt. Hij blijft maar op 1 staan terwijl ik alles gelezen heb.

Iemand een idee voor beide problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:15:
[...]
Top...thanks Robert! Verschil in helderheid lijkt nu niet meer zo groot te zijn. Mooi scherm wel zeg van de Legend...vooral de kleuren. Maar goed, had niet anders verwacht met een amoled scherm.
Omdat het verschil in AMOLED juist vooral zichtbaar is met omgevingslicht.
een lcd is in het donker mooi helder en leesbaar. In het licht minder.
Een amoled is zo helder dat deze ook bij omgevingslicht contrast en kleurrijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, werkt super. Alles in de Legend werkt eigenlijk wel erg intuitief. Mooi dat dit forum er is om elkaar te helpen!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:10:
[...]

Naar de browser gaan -> MENU -> Bladwijzers -> ongewenste bladwijzer lang indrukken -> verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

HackZois schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:29:
Daarnaast vind ik het ook wel jammer dat op de home screen het nieuwe berichten tellertje niet goed werkt. Hij blijft maar op 1 staan terwijl ik alles gelezen heb.
Jep dit had ik ook gemerkt, bij mij werkte het pas weer correct nadat ik een nieuw mailtje had ontvangen en die vervolgens had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:20
Nadat ik de APN opnieuw had opgeslagen had ik direct weer een gegevensverbinding. Zal wel ergens iets niet helemaal goed zijn gegaan.

Bij de gmail icon werkt het tellertje wel goed. Had eerst het idee dat het kwam doordat die keek naar welke berichten nog niet beantwoord waren, maar dat is niet het geval. Geen idee waar het door komt/hoe het op te lossen is!

Ik vond Windows Mobile op dat gebied toch wel iets overzichtelijker en zakelijker, maar qua response en soepelheid wint Android het echt ruim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:57
HackZois schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 11:11:
Nadat ik de APN opnieuw had opgeslagen had ik direct weer een gegevensverbinding. Zal wel ergens iets niet helemaal goed zijn gegaan.

Bij de gmail icon werkt het tellertje wel goed. Had eerst het idee dat het kwam doordat die keek naar welke berichten nog niet beantwoord waren, maar dat is niet het geval. Geen idee waar het door komt/hoe het op te lossen is!

Ik vond Windows Mobile op dat gebied toch wel iets overzichtelijker en zakelijker, maar qua response en soepelheid wint Android het echt ruim!
Dat is wel grappig...ik had vannacht hetzelfde.
Om 05.36 de laatste synchronisatie...daarna geen 3g meer...
Ook APN opnieuw gesaved...niets aan veranderd.
En hopla...3G weer terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
ejsp schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 08:47:
[...]

30 regels lijkt me wat veel, maar voor korte teksten (zoals deze :) ) is het prima. De auto correctie werkt ook heel goed, daardoor kun je flink wat snelheid maken.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vanochtend iets minder leuks ontdekt;
Had gisteravond keurig de wekker gezet om 8:00 uur, en zoals gewoonlijk zet ik de telefoon op 'vliegtuigstand' (call me nuts, maar ik heb geen zin in de hele nacht die straling naast mn hoofd..) Gisterochtend ging ie op die manier wel keurig af.

Maar wat bleek vanochtend; Ik werd keurig wakker om 11u :s Dus mn Legend en ik hadden onze eerste ruzie... ;)

Toen ik m uit zn nieuwe hoesje haalde, zei hij doodleuk; in welke tijdzone zit je? want dat kan ik niet zien... Aargh!

Het kan toch niet dat het hoesje de reden is? Want hij heeft sowieso geen 3G bereik op vliegtuigstand. De klok moet toch gewoon doorlopen, op ben ik nu gek? |:(

edit: ik lees net bovenstaande berichten.. ik snap het al.. Ik heb Hi.. zucht.. de ruzie is weer bijgelegd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:27:
Ik had vanochtend iets minder leuks ontdekt;
Had gisteravond keurig de wekker gezet om 8:00 uur, en zoals gewoonlijk zet ik de telefoon op 'vliegtuigstand' (call me nuts, maar ik heb geen zin in de hele nacht die straling naast mn hoofd..) Gisterochtend ging ie op die manier wel keurig af.

Maar wat bleek vanochtend; Ik werd keurig wakker om 11u :s Dus mn Legend en ik hadden onze eerste ruzie... ;)

Toen ik m uit zn nieuwe hoesje haalde, zei hij doodleuk; in welke tijdzone zit je? want dat kan ik niet zien... Aargh!

Het kan toch niet dat het hoesje de reden is? Want hij heeft sowieso geen 3G bereik op vliegtuigstand. De klok moet toch gewoon doorlopen, op ben ik nu gek? |:(

edit: ik lees net bovenstaande berichten.. heeft het daar iets mee te maken?
let wel als je de wekker zet dat je zaterdag en/of zondag ook aanvinkt.
standaard staan alleen de werkdagen aangevinkt en als je dan de wekker zet zal ie alleen van maandag tot vrijdag afgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Sinds vrijdag heb ik ook mijn Legend (via GSMWEB). Naast alle ervaringen uit dit topic kan ik nog het volgende toevoegen:

- Niet alle "coole" apps zijn terug te vinden in de Market. Wellicht heeft dit te maken dat nog niet iedereen aangeeft dat hun app ook voor de Legend geschikt is, en dat je 'm dus niet kan/mag installeren. Ik hoop dat dit snel gefixt wordt. Workarounds zijn welkom!

- Thuis switcht de Legend soms ineens van Wifi naar 3G, dus het lijkt erop dat hij dan zijn verbinding kwijt raakt en overstapt. Uit en aanzetten van Wifi zorgt ervoor dat ik weer via Wifi verder kan.

- Er zijn ontzettend veel mogelijkheden met het toestel, hij is volledig naar je eigen hand te zetten. Indeling van schermen, gebruik van keyboard, etc. Erg goed. Ik ben overgestapt van een Nokia E71 (Symbian S60) en ben heel erg gecharmeerd van mijn nieuwe phone. Ben binnen mijn nieuwe mogelijkheden alleen erg aan het zoeken naar wat nou de meest optimale indeling is (aargh, zoveel mogelijk ;) ).

- Als je heel veel tegelijk probeert te doen wordt het toestel op een gegeven moment wel wat trager. Dit heb ik opgelost door de gratis app "Task Manager" te installeren (icoon met Android logo en rood kruisje). Deze app killt niet gebruikte apps wanneer je je telefoon lockt. Hij zorgt dus altijd voor genoeg werkruimte. Aanrader en eenvoudiger dan ATK imho.

Mochten er nog vragen zijn of dingen die mensen willen weten. Ik beantwoord ze graag. Ook kan ik korte videoclips maken van dingen die nadere toelichting vereisen. Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje omtrent de Legend voor de huidige gebruikers. Ik woon vlak bij de grens en ga vaak naar m'n ouders in België. Op m'n oude phoon zonder internet, gewoon handmatig netwerk kiezen en ik heb geen last van dure gesprekken en sms'jes. Nu wil ik een Iphone of een Legend gaan aanschaffen. Op de Iphone is het een kwestie van data roaming uitzetten en hij gaat niet meer op i-net. Nu las ik dat Android in het algemeen een internethappy OS was, maar is het op de Legend even simpel? Of krijg ik dan allerlei datakosten erbij?
Bijkomend probleem is dat ik via de site van t-mobile al kan verlengen, maar daar dus alleen de Iphone kan bestellen, gezien de Legend nog niet door t-mobile wordt aangeboden. En via een andere site kan pas vanaf 3 maanden dus dat wordt nog ff een maandje wachten op de Legend indien die het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Op de legend kan je gewoon data-roaming uitzetten ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mregeling2005 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:31:
[...]

let wel als je de wekker zet dat je zaterdag en/of zondag ook aanvinkt.
standaard staan alleen de werkdagen aangevinkt en als je dan de wekker zet zal ie alleen van maandag tot vrijdag afgaan :P
:X niks gezegd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kavish schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:20:
[...]

Volgens mij kan dat alleen als je er een andere ROM op flasht. :)
Thanks, maar even wachten dus totdat deze telefoon doordringt tot de massa en er ontwikkelt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:49
Ben ook erg gecharmeerd van deze telefoon, en zit er zwaar over te denken om het bij de volgende verlenging aan te schaffen.
Ik lees hier veel over de verschillende app's en mogelijkheden, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de basishandelingen. Hoe snel kan je een bepaald contactpersoon sms-en of bellen? Mijn huidige telefoon (Nokia N82) heeft sneltoetsen achter de cijfers waar ik telefoonnummers kan zetten, en deze met 2 keer een knopje drukken kan bellen. Hoe zit dit bij de Legend? Kan het (nog) makkelijker, of moet ie zich op dit punt 'gewonnen' geven?

[ Voor 7% gewijzigd door jvbijleveld op 13-03-2010 15:11 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Thanks, maar even wachten dus totdat deze telefoon doordringt tot de massa en er ontwikkelt gaat worden.
De rom is al beschikbaar op xda developers! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 14:18
Is het mogelijk om een gesprek op te nemen met de Legend/Sense/Android? Gebruik ik heel vaak als medewerkers/verkopers toezeggingen doen die ze eigenlijk niet waar kunnen of willen maken, maar toch doen als verkoopargument of om mij tevreden te stellen. Dit heb ik reeds meermalen effectief tegen zulke praktijken ingezet. De grap is ook altijd dat ze meteen beginnen te schreeuwen dat ik de wet zou hebben overtreden omdat ik niet aan heb gegeven dat het gesprek wordt opgenomen. Ten eerste is dat gewoon toegestaan binnen de wet, zolang ik zelf maar deelneem aan het gesprek en ten tweede zijn zij degene die feitelijk de grenzen van de wet opzoeken door mij overhalen iets te kopen op basis van leugens, halve leugens dan wel halve waarheden.

Don't mess with LB06 ;)

[ Voor 103% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-03-2010 16:18 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:28
jvbijleveld schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:10:
Ben ook erg gecharmeerd van deze telefoon, en zit er zwaar over te denken om het bij de volgende verlenging aan te schaffen.
Ik lees hier veel over de verschillende app's en mogelijkheden, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de basishandelingen. Hoe snel kan je een bepaald contactpersoon sms-en of bellen? Mijn huidige telefoon (Nokia N82) heeft sneltoetsen achter de cijfers waar ik telefoonnummers kan zetten, en deze met 2 keer een knopje drukken kan bellen. Hoe zit dit bij de Legend? Kan het (nog) makkelijker, of moet ie zich op dit punt 'gewonnen' geven?
Met 2 bewegingen kan je je favoriete personen opbellen/smsen/... door gebruik te maken van het contacts widget:
Afbeeldingslocatie: http://www.htc.com/uploadedImages/Common/Shared_Image/Gallery/HTC_Legend/large4.jpg
Op deze afbeelding staat die widget twee maal. Zo kan je twee verschillende groepen tonen in elke lijst. Bv. eentje collega's en de andere toont vrienden. Ik heb ingesteld dat ie heel m'n scherm inneemt en gewoon m'n negen meest gecontacteerde personen toont.
Ik kom van een N78. Je gaat echt niets missen qua basishandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LB06 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:14:
Is het mogelijk om een gesprek op te nemen met de Legend/Sense/Android?
Don't mess with LB06 ;)
Leef je uit @ http://www.androlib.com/r.aspx?r=call+recorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Wat ik me nu al afvraag een tijdje, maar nergens kan vinden:

De Hero heeft een witte LED in de trackball zitten, deze gaat knipperen als je gebeld wordt of een SMS krijgt. Hoe zit dat bij de Legend? Zit er een lampje in de trackpad?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Nee niet in de optische track sensor.
Echter zit er wel een status LEDje boven achter het 'speakergaasje'.
Deze kan oranje en groen oplichten afhankelijk van de status :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Je zou toch in 2.1 apps op de SD kaart kunnen installeren? Ik kan de optie nergens vinden.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
DaveD1109 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:33:
Je zou toch in 2.1 apps op de SD kaart kunnen installeren? Ik kan de optie nergens vinden.
Die optie is er nog niet. Google heeft aangegeven dat ze er mee bezig zijn. 2.1 heeft het iig nog niet.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 15:14:
[...]

De rom is al beschikbaar op xda developers! 8)7
Oh, neem me niet kwalijk dude. Misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt, ik bedoelde eigenlijk dat het dus maar even wachten is tot er custums ROMS komen. Nogmaals mijn welgemeende excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 18:02:
In de standaard webbrowser kies je achtereenvolgend:

menu > bladwijzers > menu > lijst.

Houd je vinger op een bladwijzer voor een paar seconden.

Uit het popup menu bladwijzer verwijderen kiezen.

Succes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
het antwoord op deze vraag was allang gegeven, zie Verwijderd in "HTC Legend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Laatst online: 19-08 18:55
Sorry niet gezien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand benchmarks van de CPU ten opzichte van die in de Motorola Milestone...
Ik heb die laatste nu en gebruik 'm naar alle tevredenheid, maar voor de zomer vind ik 'm wat groot / log..
De benches uit de T.net review ken ik al en die spreken voor zich, maar de CPU's, hoe verschillen die nou..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik vind 'm net zo snel als mijn Milestone, misschien wel sneller of soepeler, en met veel minder crashes en force close.

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Hey,

Weet iemand hoe het zit met Japanse IME voorde Legend/android? en dat vooral input. Mijn abbo loopt van de zomer af en als Vodafone aan klantenbinding wil doen dan gaan ze mij maar fijn een 1 jarig abbo + goedkoop een nieuwe tel aanbieden maar dan wil ik wel een tel die ik als ik volgend jaar voor een tijdje naar Japan ga ook daar gewoon kan gebruiken. Nou heb ik gegoogled maar het schijnt dat je een aparte app moet installeren om iets van een japans toetsenbord te krijgen? Had ook gelezen dat het nou niet bepaald geweldig werkte... Is dat zo en zo ja waarom? Waarom zit dat er niet gewoon standaard in? Het is niet alsof een romaji toetsenbord zoveel werk is want Japans schijnt wel als taal al ondersteund te worden. Hell, zelfs op mijn huidige TouchDiamond werkt Japanse input min of meer.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update, alhoewel het beter in het Android Soft-topic past, maar de request van hier kwam:

Ik heb momenteel de Qik + Layar + zowel de Viewer als de Broadcaster app. Even een vraag aan Skate2000..

Doelde je met 'bol.com app' de Scantastic schil? (Scantastic - Bol.com als appnaam)

Skype is praktisch onvindbaar vanaf mijn G1. Kan me juist wel herinneren er een tijdje terug over gelezen te hebben.. Vaagheid alom.

De APK's komen sowieso op Google Docs te staan (kan sindsdien ook niet-officebestanden uploaden), ik zal de link hier neergooien zodra de tijd daar is. Totale pakketje is ongeveer 4,5 MB. Probleem is echter dat 'we' met 6 PC's tegelijkertijd online zitten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vmu schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:08:
Ik vind 'm net zo snel als mijn Milestone,
misschien wel sneller of soepeler, en met veel minder crashes en force close.
Hmm intereseting alhoewel ik nooit force closes heb op m'n Milestone...
Jij hebt de Milestone een tijdje gehad heh en je hebt nu dus de Legend?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klont_44
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 01:17
Is die News app bij jullie trouwens ook zo traag? Het duurt ongeveer een halve minuut voor ik eindelijk 4 of 5 berichten van de RSS feed van VK.nl heb
Zijn er alternatieven die sneller doen? (zou ik max 10 seconden toch wel klaar moeten zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor software is er een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Een ander issue waar ik mee zit (t.o.v. mijn "oude" E71 v. Nokia) is het gebruik van een Bluetooth Carkit.

Zoeken naar apparaten en pairen was geen probleem. Issue is alleen dat mijn carkit automatisch verbinding maakt wanneer hij de telefoon weer ziet. Voorheen liet ik Bluetooth altijd aanstaan, discoverable, en hoefde ik alleen maar in te stappen. Hij werd vanzelf weer gekoppeld.

Bij de Legend gaat de discoverability echter na 120 seconden uit (Zie Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Bluetooth instellingen --> Kan worden gevonden). Bij het instappen moet je dus altijd op je toestel aangeven dat het toestel tijdelijk vindbaar is voor de carkit.

Is hier een goede oplossing voor? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je altijd je telefoon opnieuw moet gaan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48
Discoverable is toch alleen nodig om hem te vinden zodat je kan koppelen? Zodra je een device gekoppeld hebt (en aangegeven hebt dat hij automatisch mag connecten), dan maakt het niks uit of je discoverable bent of niet. Mijn Nokia (binnenkort een Desire :)) N85 doet dit ook zo. Zichtbaar om eenmalig een koppeling te maken. Daarna altijd onzichtbaar maar car-kit bleef een verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Even een vraagje, als ik een e-mail en/of gemiste oproep heb op m'n Legend, dan gaat het LEDje knipperen om dit onder de aandacht te brengen. Na enkele minuten stopt dit echter, zodat het dan niet meer duidelijk is dat je een gemiste oproep hebt en je dit pas ziet als je de telefoon unlockt. Iemand anders dit ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit de ganse dag moet knipperen gaat de batterij misschien vlugger leeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Anteros schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:31:
Discoverable is toch alleen nodig om hem te vinden zodat je kan koppelen? Zodra je een device gekoppeld hebt (en aangegeven hebt dat hij automatisch mag connecten), dan maakt het niks uit of je discoverable bent of niet. Mijn Nokia (binnenkort een Desire :)) N85 doet dit ook zo. Zichtbaar om eenmalig een koppeling te maken. Daarna altijd onzichtbaar maar car-kit bleef een verbinding maken.
Hmm... goed punt. Dit ga ik morgen proberen en ik zal mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
DyStiC schreef op zondag 14 maart 2010 @ 21:46:
Even een vraagje, als ik een e-mail en/of gemiste oproep heb op m'n Legend, dan gaat het LEDje knipperen om dit onder de aandacht te brengen. Na enkele minuten stopt dit echter, zodat het dan niet meer duidelijk is dat je een gemiste oproep hebt en je dit pas ziet als je de telefoon unlockt. Iemand anders dit ook opgemerkt?
Dat kun je vast wel ergens instellen.
Misschien niet in een menu-tje maar dan wel middels code. :)
Moet toegeven dat het mij ook handiger lijkt dat hij de gehele tijd blijft knipperen, misschien met zo'n mooie fade away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een rare vraag maar wilt iemand eens een filmpje maken
ik zou eens willen zien hoe snel het gaat om een sms te sturen en te antwoorden vanaf het lockscherm
wat krijg je allemaal te zien op het lockscherm ? en hoe snel opent de sms app, en hoe snel ben je aan het typen
thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Skate2000 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:27:
Een ander issue waar ik mee zit (t.o.v. mijn "oude" E71 v. Nokia) is het gebruik van een Bluetooth Carkit.

Zoeken naar apparaten en pairen was geen probleem. Issue is alleen dat mijn carkit automatisch verbinding maakt wanneer hij de telefoon weer ziet. Voorheen liet ik Bluetooth altijd aanstaan, discoverable, en hoefde ik alleen maar in te stappen. Hij werd vanzelf weer gekoppeld.

Bij de Legend gaat de discoverability echter na 120 seconden uit (Zie Instellingen --> Draadloos en Netwerken --> Bluetooth instellingen --> Kan worden gevonden). Bij het instappen moet je dus altijd op je toestel aangeven dat het toestel tijdelijk vindbaar is voor de carkit.

Is hier een goede oplossing voor? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je altijd je telefoon opnieuw moet gaan koppelen?
euhm, het is de Legend die naar BT apparaten zoekt en met de carkit koppelt, niet omgekeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:49
pina schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:33:
[...]

euhm, het is de Legend die naar BT apparaten zoekt en met de carkit koppelt, niet omgekeerd
eehmm, nee. De Legend weet niet wanneer de auto in de buurt is. De carkit gaat bij het inschakelen op zoek naar het eerste toestel dat gekoppeld is. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 03:27:
misschien een rare vraag maar wilt iemand eens een filmpje maken
ik zou eens willen zien hoe snel het gaat om een sms te sturen en te antwoorden vanaf het lockscherm
wat krijg je allemaal te zien op het lockscherm ? en hoe snel opent de sms app, en hoe snel ben je aan het typen
thx ;)
Ligt er allemaal aan welke SMS app je gebruikt. Een filmpje maken kan ik nu niet. Maar als je een sms binnenkrijgt, zie je icoontje in de 'taakbalk' bovenin. En de eerste zinnen in het lockscreen onderin. Lockscreen weghalen gaat binnen 1 sec, standaard sms app opstarten 1 seconde ongeveer, conversatie aanklikken ook een seconde, en typen ook weer een seconde. Ongeveer allemaal.

denk dat je kan stellen dat je binnnen 5 sec aan t typen bent... Maar hoe belangrijk die precieze tijd is, vraag ik me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
Skate2000 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:27:

Moet je niet ergens bij 'Mijn apparaten' instellen dat de carkit altijd verbinding mag maken? Als ik het me goed herinner moest ik dat op mijn HD2 ook aanvinken (Windows Mobile, weet even niet hoe dat bij Android werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Msniekers, Pina, jvbijleveld, Anteros e.a. die geinteresseerd zijn in het Bluetoothverhaal.
Het werkt (blijkbaar) als volgt:
  • Je pairt je telefoon met je carkit, hierbij is discoverability nodig
  • Je geeft op je telefoon aan dat de carkit altijd mag verbinden (hij is dan "gekoppeld")
  • Discoverability heb je vervolgens nooit meer nodig.
Bij het instappen in de auto moet je alleen zorgen dat Bluetooth aanstaat (staat bij mij standaard aan).

Zodra de carkit aan/opgestart is, gaat hij zelf zoeken en kan hij de Legend gewoon vinden (ookal is hij niet discoverable). Blijkbaar is het inderdaad de carkit die contact zoekt met de telefoon en niet andersom. Het lijkt me dan dat de Legend expliciet wordt opgezocht, die geeft dan gewoon antwoord. Het feit dat je Legend dus maar 120 seconden discoverable kan zijn is daarom ook geen probleem. :) (precies wat Anteros dus zei)

Alles werkt prima, telefoonboek sync, bellen, etc.
Voice dialen is echter (out of the box) niet mogelijk. |:(

Is er misschien iemand die daar een oplossing voor weet?

[ Voor 1% gewijzigd door Skate2000 op 15-03-2010 09:28 . Reden: kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
Kun jij iets vertellen over het belvolume als je via de carkit belt, bijvoorbeeld vergeleken met je nokia? Ik heb altijd met Sony Ericsson telefoons gebeld in de auto, en het volume van mijn eerste HTC (HD2) was in vergelijking met de Sony's altijd zo laag dat ik eerst het geluid een stuk harder moest zetten voordat ik iemand kon verstaan, waardoor ik vaak de naam van de beller mistte. Ik hoop dat dit bij de Legend beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViewFromSpace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik krijg alleen alflever-rapporten van mijn smsjes als ik " *0# " invoer aan begin vd sms (KPN netwerk)
Ik heb echer wel optie leveringsrapporten aangevinkt in Berichten--->Instellingen

Ligt dit aan Android cq Sense software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Msniekers schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:56:
Kun jij iets vertellen over het belvolume als je via de carkit belt, bijvoorbeeld vergeleken met je nokia?...
Dit is vergelijkbaar met mijn Nokia's E71 en E51. Wel viel het me op dat het geluid heel blikkerig was, met een kleine echo, maar dat kan ook aan het gesprek gelegen hebben. Heb er pas 1x mee gebeld, bij wijze van test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
ViewFromSpace schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:58:
Ik krijg alleen alflever-rapporten van mijn smsjes als ik " *0# " invoer aan begin vd sms (KPN netwerk)
Ik heb echer wel optie leveringsrapporten aangevinkt in Berichten--->Instellingen

Ligt dit aan Android cq Sense software?
Ik heb Vodafone, en krijg wel netjes aflever rapporten... Niet dat ik dat goed merk, zoals Nokia die echt een melding geeft van afgeleverd. In de SMS app staat echter bij het bericht wat ik gestuurd heb een envelopje met uitroepteken. Als ik mijn bericht dan lang ingedrukt houd, en dan Rapport weergeven selecteer, zie ik het aflever rapport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:07
majoh schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:47:
Zou kunnen, misschien geeft de Legend een raar versienummer door, zodat de market het niet kan matchen met de apps?

Ander vraagje, is er een manier om te zien hoeveel data je verbruikt hebt? Nokia's hebben standaard een overzicht van 'Packetgegevens' waar dat te zien is. Kan dit echter niet vinden op de Legend? Of moet ik hiervoor een app installeren?
Ik heb hiervoor netcounter erop gezet, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Software die niet gevonden kan worden mag in HTC Legend: sommige apps in Market niet te vinden. Post aub daar, dan blijft het centraal en overzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 00:18
Even een vraagje voor de gelukkigen die hun Legend al hebben: werkte die gewoon met je simkaart? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sommige (vooral oudere) simkaarten het wellicht niet doen in nieuwere telefoons.

Nu weet ik niet meer precies hoe lang ik mijn simkaart al heb, maar hij is zn carriere begonnen in een Nokia 3310 :-)
Pagina: 1 ... 5 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.