• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
t_o_c schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:34:
[...]

Echt... Waarom vragen mensen dit soort dingen nog? Je WEET dat wanneer je een smarthphone koopt de accuduur gewoon niet lang zal zijn. Sowieso hoeveel kan een update nou echt uithalen wat betreft accuduur? Zet je scherm aan, gebruik je data verbinding of je cpu en daar zit gewoon een minimaal gebruik aan vast. En juist die 3 onderdelen gebruiken nou eenmaal veel energie.
QFT en dat blijft ook nog wel even zo: nieuws: HTC: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter

Dus minder vragen over dit uitgekauwde onderwerp zou inderdaad een hoop zinloze posts schelen!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Ik heb net een 2e hands Legend en ben wat aan het spelen. Wat me opvalt is dat het scherm niet verandert als ik de Legend op zijn zijkant houd. Ik verwachtte dat het scherm zou draaien. Is dit inderdaad de bedoeling? Ik heb 'orientation' aan staan onder 'sound & display'. En als ik op G sensor calibration klik, dan zie ik dat hij wel verschil ziet tussen portrait of landscape. Mis ik nog een instelling?

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:11

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Het hoofdschem van HTC Sense kan niet gedraaid worden, vond ik in het begin ook wel raar maar is wel te begrijpen. Probeer het nog eens als je een webpagina open hebt in een browser, of als je een programma (met standaard layout) open hebt. :)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Frank-NL schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:58:
[...]

QFT en dat blijft ook nog wel even zo: nieuws: HTC: accuduur smartphones wordt in de toekomst niet beter

Dus minder vragen over dit uitgekauwde onderwerp zou inderdaad een hoop zinloze posts schelen!
Vind ik toch een raar statement van HTC. De iPhone 4 en verscheidene Blackberry's hebben toch een prima batterijduur.

• asvogel
Opgelost! Dat wil zeggen, een beetje: Als ik de telefoon linksom draai (tegen de klok in, de bovenkant van de telefoon zit dan links), dan werkt het wel. Draai ik rechtsom, dan doet hij het niet. Is dit zoals het hoort?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 19:29
Ja, is bij mij (2.1) ook zo. Maar niet op m'n tablet, die kan alle kanten op...

De HTC methode is trouwens wel fijn als je in bed ligt en je hoofd gedraaid houdt.

[ Voor 35% gewijzigd door bredend op 03-12-2010 11:13 ]

• asvogel
OK, dan is mijn interpretatie van dat het scherm meedraait met hoe je de telefoon houdt blijkbaar anders dan die van HTC :-) Hoe dan ook, het lijkt dus te werken zoals het is bedoeld.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:57

J-P

Syntax erro....

asvogel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:28:
Opgelost! Dat wil zeggen, een beetje: Als ik de telefoon linksom draai (tegen de klok in, de bovenkant van de telefoon zit dan links), dan werkt het wel. Draai ik rechtsom, dan doet hij het niet. Is dit zoals het hoort?
Ligt aan HTC Sense, als je Launcher Pro (plus) gebruikt kan je instellen dat die alle manieren mee draait, zelfs op zijn kop. Wat ik overigens irritant vind dus ik heb het uitgezet

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:10

RaJitsu

B.S.U.R.

t_o_c schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:34:
[...]

Echt... Waarom vragen mensen dit soort dingen nog? Je WEET dat wanneer je een smarthphone koopt de accuduur gewoon niet lang zal zijn.
Niet lang, maar in sommige gevallen is het belachelijk kort. Ik kom zelf van een E71 af, en ook mijn HD2 gaat een stuk langer mee. Maar goed, na zoveel tijd zal er inderdaad niet zomaar even een update komen die de batterijduur zal verlegen. Ik spreek echter wel tegen dat je dit van te voren kunt weten. Dat is namelijk niet zou, omdat er zat toestellen zijn die het langer uithouden.

B.S.U.R.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Aangezien zo'n beetje iedere telefoon review het ook altijd over de accuduur heeft kan je het wel degelijk weten voordat je de telefoon koopt. Sowieso weet je dat je in de regel in principe toch iedere dag moet opladen.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het ligt enorm veel aan gebruik en instellingen.
Ik hoef maar om de drie dagen op te laden. soms 2 als ik er wat meer mee speel.

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-10 22:24

henry_boy

Salessupport Tweakers
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben al uren bezig maar kom er niet uit.

Ik zit namelijk met het probleem dat mijn telefoongeheugen vol is. Prima dan verwijder ik wat, dacht ik. Maar als ik naar de programma's kijk neemt HTC Mail 70MB in beslag, terwijl ik mijn e-mailaccount verwijdert heb.

Ik heb op internet al meerdere fora gevonden met gebruikers die dit probleem ook hebben maar heb nog geen enkele oplossing gevonden.

Wie o wie kan mij helpen, ik weet het echt niet meer...

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
henry_boy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:31:

Ik zit namelijk met het probleem dat mijn telefoongeheugen vol is. Prima dan verwijder ik wat, dacht ik. Maar als ik naar de programma's kijk neemt HTC Mail 70MB in beslag, terwijl ik mijn e-mailaccount verwijdert heb.

Ik heb op internet al meerdere fora gevonden met gebruikers die dit probleem ook hebben maar heb nog geen enkele oplossing gevonden.

Kan je niet gewoon de cache legen van de e-mial? Dan zal ie behoorlijk kleiner worden.

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:05
henry_boy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:31:

Heb je al geprobeert een aantal caches leeg te gooien? Mij is wel eens opgevallen dat, vooral HTC apps, hun data in een andere toepassing lijken op te slaan dan dat je verwacht.
Voor HTC mail kan ik niet zeggen welke dat is gezien ik die niet gebruik, maar als je sorteerd op formaat kan je denk ik een eind komen. Als dat het probleem is natuurlijk.

Cache kan je op de volgende manier verwijderen.
atacama schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:03:
[...]
Ook al eens geprobeerd om de cache van een app te wissen? Vooral bij apps als de browser kan dit redelijk wat schelen...
Je vind deze mogelijkheid hier:
Menu --> Toepassingen --> Toepassingen beheren --> kies een app --> Cache wissen
Eventueel sorteren op formaat, dat maakt de kans groter ;)
Ik hoop dat je het goede toepassing kan vinden.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

Pff het ziet er naar uit dat "Froyo voor Sinterklaas" niet meer gaat gebeuren, of ze moeten in het weekend gaan upgraden.

Vmu

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

De update gaat wel degelijk dit weekend komen, op zondag om precies te zijn op mijn Legend. Ik laat hier wel weten hoe het rooten en flashen in zijn werk gaat :P

NOSIG

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Ben nu wel helemaal klaar met die mooiweerpraatjes van HTC en Moons!

• asvogel
Bogey Dope schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:20:
Ligt aan HTC Sense, als je Launcher Pro (plus) gebruikt kan je instellen dat die alle manieren mee draait, zelfs op zijn kop. Wat ik overigens irritant vind dus ik heb het uitgezet
Dank voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:19
_Christiaan_ schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:54:
De update gaat wel degelijk dit weekend komen, op zondag om precies te zijn op mijn Legend.
Ik zou graag weten wat je bron van deze informatie is.
Mark Moons is m.i. nog weinig betrouwbaar op dit gebied. ;)

• Huntard
Skizzik0 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:57:
[...]

Ik zou graag weten wat je bron van deze informatie is.
Mark Moons is m.i. nog weinig betrouwbaar op dit gebied. ;)
De rest van zijn post in acht nemende, gaat hij hem volgens mij rooten en de vodafone unbranded rom erop flashen, dan heeft hij in principe de "normale" update.

• Vmu

Vmu

Rotatate

De update gaat wel degelijk dit weekend komen, op zondag om precies te zijn op mijn Legend. Ik laat hier wel weten hoe het rooten en flashen in zijn werk gaat :P
Of toch nog wachten tot maandag? 8)7
8)

Vmu

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Huntard schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:59:
[...]

De rest van zijn post in acht nemende, gaat hij hem volgens mij rooten en de vodafone unbranded rom erop flashen, dan heeft hij in principe de "normale" update.
Inderdaad, ik ben het wachten nu zat, en ik vind het wel leuk om te doen. Mocht hij van 't weekend uitkomen, dan unroot ik em weer en dan gaat de officiële erop.

NOSIG

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:29
Bij mij gaat er ook dit weekend ene custom rom op. En mijn volgende mobiel wordt geen HTC! Als je voor je updates afhankelijk moet zijn van een users ipv het bedrijf is er iets niet in orde XD

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 13:53
Crazyanz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:12:
Bij mij gaat er ook dit weekend ene custom rom op. En mijn volgende mobiel wordt geen HTC! Als je voor je updates afhankelijk moet zijn van een users ipv het bedrijf is er iets niet in orde XD
Noem eens een fabrikant die het beter doet? (buiten Apple of RIM)
Samsung geeft ook geen 2.2 aan al zijn toestellen.

• haakjesluiten
Microsoft geloof het of niet maar die doen ook iets goed. Alle win7 telefoons krijgen hun updates rechtstreeks van microsoft. Google moet maar eens goed gaan nadenken over hun update beleid want de huidige situatie is verre van ideaal.

Wat me trouwens het meeste irriteert aan HTC is dat de ROM al af is. (vodafone krijgt een rom van HTC en voegt daar zelf nog wat dingen aan toe en doet wat test etc) En ik weet niet welke krankzinnige reden HTC heeft om de update niet voor de legend beschikbaar te maken maar zeker doordat ze geen duidelijkheid geven en niet communiceren ben ik er klaar mee.

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

overigens is TouchOSC uit voor ANDROID! finally!!

http://hexler.net/touchosc-for-android-released

• haakjesluiten
TouchOSC is een soort midi controller of hoe moet ik dit zien?

Verwijderd

@Thmz159: ik wilde er eigenlijk niet op zulke posts reageren, maar ik kon het niet laten. Ik ken eerlijk gezegd geen andere bedrijf die loze beloftes doet. Het is niet zo dat ik een low-end smartphone heb aangeschaft, dus ik verwacht ook fatsoenlijke ondersteuning. En waarom wil je namen van bedrijven horen buiten die van Apple en RIM? Is het niet zo dat HTC daarmee wil concurreren? Ik vind hun imago een beetje dubbelzijdig: de ene keer laten ze zien dat ze goede service leveren en ook goede toestellen maken. Met zulke praktijken echter gaan ze hun imago niet verbeteren hoor!
Maar ja, ik blijf wachten op de update en ik vind dat HTC het wel goed mag maken!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Inmiddels is de update hier geïnstalleerd. De moeilijkheidsgraad is niet echt hoog, maar het kost wel veel tijd (zeker als je het moet uitzoeken d.m.v. losse tutorials). Ik zal hier binnenkort wel 1 grote tutorial neerzetten. Nadeel is ook dat je alles kwijt bent.

NOSIG

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 19:29
Crazyanz schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:12:
Een update is, mits het niet bij de koop belooft, een extra en dus geen verplichting.
Neemt niet weg dat vaak een belofte niet nakomen niet fatsoenlijk is.

Ik ben bang dat Mark Moons ook alleen maar wordt ingezet om de info van de marketingafdeling naar het Nederlands te vertalen....

[ Voor 12% gewijzigd door bredend op 04-12-2010 14:30 ]

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

TouchOSC wordt merendeels op iPads gebruikt door DJ's voor wireless control van iPad --> mac/pc

Ikzelf gebruik het voor een projectje met arduino/processing ;) wireless OSC-berichten sturen - zie het als een programmeerbare multifunctionele afstandbediening...

weet iemand overigens hoe je een ad-hoc netwerk tussen een mac en je android toestel opzet???

[ Voor 15% gewijzigd door Silverline op 04-12-2010 03:50 ]

• Huntard
_Christiaan_ schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 01:14:
Inmiddels is de update hier geïnstalleerd. De moeilijkheidsgraad is niet echt hoog, maar het kost wel veel tijd (zeker als je het moet uitzoeken d.m.v. losse tutorials). Ik zal hier binnenkort wel 1 grote tutorial neerzetten. Nadeel is ook dat je alles kwijt bent.
Nou ja, er is natuurlijk al een thread over het rooten enzo van de legend.

• Vmu

Vmu

Rotatate

ok ik ben het zat.
de update gaat NU gebeuren, ik laat jullie weten hoe het afloopt...

Vmu

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:33

jacobras

Developer

Zijn er hier ook 2.2-gebruikers die muziek vanaf hun Legend via Bluetooth door een autoradio afspelen? En merken jullie verbeteringen met 2.2? Bij mij stottert de muziek heel soms heel even. En soms wil hij geen verbinding maken, moet ik eerst de auto herstarten. Vraag het me af omdat Google aangeeft dat bepaalde Bluetooth-zaken verbeterd zijn.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Wordt gewaardeerd, als het kan maak dan ook screenshots.

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Nou, vandaag zou de grote dag moeten zijn

Verwijderd

Nou, vergeet dat maar...

Dit is mijn laatste HTC. Als je niet het flagship model aanschaft is het binnen een half jaar al einde verhaal met fatsoenlijke ondersteuning. En dat is belachelijk, want het gaat hier niet bepaald om een low-budget smartphone.

De Desire kwam later uit en heeft al maanden 2.2, en zelfs BRANDED Vodafone klanten krijgen nu al bijna een maand voorrang. Eerst Q3 beloven, dan eind november, dan sinterklaas en nog steeds niets...

• t_o_c
Ik vind het zelf ook lame dat de update er nog niet is maar volgens mij heeft htc nooit beloof dat ze je telefoon constant zouden updaten toen je hem kocht. Er staan nu alweer een paar htc modellen boven de legend, waar denk je dat htc liever tijd aan besteed? Ook werkt alles op de legend gewoon dus het is ook niet zo dat je telefoon niet functioneert zoals htc belooft. Nouja, die falende sms update is enorm irritant en die hadden ze wat mij betreft ook allang moeten fixen (hoeveel moeite had dat kunnen zijn?). Op appel na is er geen enkele fabrikant die alle modellen lang blijft ondersteunen.

Je kan wel roepen dat je geen htc meer koopt maar wie doet het beter? LG maakt alleen maar pauper telefoons. Samsung doet niks anders dan buggy telefoons verkopen (SGS met vage lagg bug) en de afwerking is, imho, ook niet super. Of appel waar je meteen het dubbele betaald omdat er toevallig een appel logo opstaat.

Dat Vodafone de update eerder kreeg schijnt met geld te maken te hebben. Wij kopen immers maar 1 telefoon maar vodafone neemt 10.000 of 100.000 telefoons bij htc af.

Verwijderd

t_o_c schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:18:
Ik vind het zelf ook lame dat de update er nog niet is maar volgens mij heeft htc nooit beloof dat ze je telefoon constant zouden updaten toen je hem kocht. Er staan nu alweer een paar htc modellen boven de legend, waar denk je dat htc liever tijd aan besteed? Ook werkt alles op de legend gewoon dus het is ook niet zo dat je telefoon niet functioneert zoals htc belooft. Nouja, die falende sms update is enorm irritant en die hadden ze wat mij betreft ook allang moeten fixen (hoeveel moeite had dat kunnen zijn?). Op appel na is er geen enkele fabrikant die alle modellen lang blijft ondersteunen.

Je kan wel roepen dat je geen htc meer koopt maar wie doet het beter? LG maakt alleen maar pauper telefoons. Samsung doet niks anders dan buggy telefoons verkopen (SGS met vage lagg bug) en de afwerking is, imho, ook niet super. Of appel waar je meteen het dubbele betaald omdat er toevallig een appel logo opstaat.

Dat Vodafone de update eerder kreeg schijnt met geld te maken te hebben. Wij kopen immers maar 1 telefoon maar vodafone neemt 10.000 of 100.000 telefoons bij htc af.
Denk dat bij de meeste de frustratie gaat om het feit dat er vanuit HTC wel herhaaldelijk beloftes zijn gemaakt wbt. de update, en dat deze niet waar zijn gemaakt.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
t_o_c schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:18:
[..]
Ze hebben dingen beloofd en zijn die niet nagekomen. Simpel toch?

Het vodafone argument veeg je ook direct van tafel, daar heb ik als consument totaal geen boodschap aan immers. Het is echt niet alsof ik nu ineens begrip zal krijgen voor die beslissing, het maakt het eigenlijk alleen maar zuurder. Ik heb toch ook de volle prijs betaald voor die telefoon? :O

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• ijsthee92
HTC heeft idd dingen beloofd, hadden ze dat niet gedaan had ik ook niet verwacht dat ik een update naar 2.2 zou krijgen.

En ondertussen zit ik te aassen op een Google Nexus One maar kan maar weinig vinden. Maar even wachten tot de Nexus S uitkomt en hopen dat er een hoop mensen hun One op marktplaats zetten

Verwijderd

@t_o_c: dan mag je mij vertellen welke modellen boven de Legend vallen (en ik heb het dus over de mid-end segment, niet over de high-end, dus de Desires). Ik heb de afgelopen maanden gezien dat ze steeds met een nieuwe toestel komen die net iets anders is (zoals de gratia). Wat heeft dat nou voor toegevoegde waarde? Kunnen ze niet beter dat geld besteden aan het ondersteunen van hun toestellen of meteen een goede smartphone te ontwerpen? Mij is het echt een raadsel waar HTC mee bezig is op dit moment...
De Legend is nog steeds de top van de mid-end segment, het slaat dus ook nergens op dat die niet goed wordt ondersteund, aangezien die pas een half jaar oud is en er nog geen vervanger van is.
HTC is naar mijn mening inderdaad het beste merk om een android te halen (in Nederland wel te verstaan). Dat is echter nog geen reden om beloftes te doen zonder het waar te maken.

Btw, ik heb vannacht serieus gedroomd dat ik de update aan het downloaden was, toen ik wakker werd, heb ik meteen geprobeerd om te updaten. Helaas zonder succes.

• t_o_c
RobertJ schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:43:
[...]

Ze hebben dingen beloofd en zijn die niet nagekomen. Simpel toch?

Het vodafone argument veeg je ook direct van tafel, daar heb ik als consument totaal geen boodschap aan immers. Het is echt niet alsof ik nu ineens begrip zal krijgen voor die beslissing, het maakt het eigenlijk alleen maar zuurder. Ik heb toch ook de volle prijs betaald voor die telefoon? :O
Ik zeg alleen hoe de dingen zitten. Geloof me, ik wil ook die update graag hebben en ik vind het ook onzin dat de update die allang klaar is nog niet is uitgerold.
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:05:
@t_o_c: dan mag je mij vertellen welke modellen boven de Legend vallen (en ik heb het dus over de mid-end segment, niet over de high-end, dus de Desires).
Tja je kan het high end segment wel niet willen meetellen maar het feit is dat daar de concentratie van htc nou eenmaal op ligt en er zijn ondertussen al een aantal modellen die dik boven de legend zitten.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Zoals ik had gezegd heb ik de soort van officiële unbranded Froyo ROM geflasht op mijn unbranded Legend, maar dan zonder de Vodafone meuk. Dus geen Vodafone apps, geen Vodafone opstartscherm, etc. Dus eigenlijk is er geen verschil tussen deze en de gewone unbranded stock froyo ROM.

Benodigdheden:
1. Legend ;)
2. micro-USB kabel;
3. micro-SD kaart;
4. ADB (onderdeel van de Android SDK). http://developer.android.com/sdk/index.html. Deze file hoef je niet te installeren, enkel uit te pakken ergens op je harde schijf.
5. Rooting software. http://cevertse.nl/Legend/r4-legend-root.zip (MD5: 6154a24e21df9fb6f542834f76e0d8f9)
6. De Vodafone ROM. http://cevertse.nl/Legend/un_Official_WWE_FroYo.zip (MD5: db57c852a2d7e6059aad2da11082f98f) (Deze moet je NIET uitpakken)
7. Hex editor: http://cevertse.nl/Legend/HxDSetupEN.zip
8. Een Windows PC
9. 2 uur vrije tijd (als je opschiet).

Maak eerst een backup van je telefoon, want je raakt alles kwijt.

Stappen:
1. rooten
1.1 ADB opzetten
1.2 Goldcard maken
1.3 Rooten
2. Nieuwe ROM flashen

1. ROOTEN
1.1 ADB aan de praat krijgen.
Hier staat precies beschreven hoe dat moet: http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/ Het lijkt veel, maar als alles goed gaat heb je alleen paragraaf I nodig (en II als je drivers niet werken)
Mijn kanttekeningen hierbij:
-Volgens mij moet je HTC sync geïnstalleerd hebben, maar dat weet ik niet zeker.
-Als je de android SDK download, hoef je deze alleen maar uit te pakken en niet te installeren.
-Ze zeggen op een gegeven moment:

cd\
cd AndroidSDK\tools\
adb devices

Maar je kan beter d.m.v. de cd commando's in de windows commando prompt en je logische verstand naar de locatie van het ADB programma navigeren (bovenstaande locatie klopt namelijk meestal niet). Ik mag aannemen dat de gemiddelde tweeakter dit wel snapt.
-Volgens mij maakt het niet uit in wat voor modus je de telefoon op de computer aansluit (mass storage of HTC sync, volgens mij maakt het niet uit).

1.2 Goldcard maken.
Staat hier precies beschreven: http://android.modaco.com...5672/creating-a-goldcard/
Mijn kanttekeningen:
-op een gegeven moment moet je adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid intypen. Bij mij werkte dit niet, ik moest de enen door nullen vervangen in dat commando. (dus adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc0/mmc0:*/cid)
-Als je in de HEX editor wordt gevraagd naar de cluster size, laat deze dan staan op 512 (hard disks/floppy disks) en klik op OK.

1.3 Rooten.
Staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=746454
-Als je de goldcard moet verwijderen, mag je gewoon de batterij eruit halen (kan niet anders bij de Legend). Vervolgens formatteer je de SD kaart, doe je alles weer terug in de telefoon en start je de telefoon op in Recovery mode (back button+power button)
-In de laatste stap wordt gezegd: "Select the wipe option". Dat klopt niet helemaal. Je moet d.m.v. de trackpad naar Wipe gaan, en dan Wipe Data/factory reset doen. Als je dat hebt gedaan, ga je terug naar het hoofdmenu (d.m.v. volume down knop) en doe je Flash zip from SD card.

2. ROM FLASHEN
Dit vond ik eigenlijk het makkelijkst van allemaal. Het staat hier beschreven: http://theunlockr.com/201...om-rom-on-the-htc-legend/ De ROM-file heb ik bovenaan gegeven.

NOSIG

• Zwegertje
  • Laatst online: 17-06 22:08
Het is me opgevallen dat de prijzen van een tweedehands htc legend in een keer vreselijk zijn gedaald. Nu ben ik opzoek naar een htc legend, maar heb het liefste een nieuwe. Zijn de prijzen zo laag vanwege een actie oid? In de pricewatch is ie nog ongeveer dezelfde prijs..

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-10 21:52
Ik denk dat HTC Zijn handen vol heeft aan de Desire HD de Desire Z en de gewonen Desire en dat ze daarom die update wat hebben verplaatst. Top Segment gaat voor qua support. dan om even het gezeur over Q3 der uit te krijgen lees de quote een sgoed?

“We are working hard with our partners to update the HTC Sense experience on Froyo and distribute it to our customers as fast as possible. We expect to release updates for several of our 2010 models including Desire, Legend and Wildfire beginning in Q3“

Er staat we Verwachten. het is dus niet een belofte dat hij in Q3 uit zou moeten zijn.
toen is er nergens met een quote bevestigd dat hij in november zou komen.
Toen is er op 1 december gezegd dat hij binnen enkele dagen zou komen en geen weken. volgens mij heeft HTC dus nog gewoon 3 dagen de tijd voor de update uitgerold moet zijn?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Vmu

Vmu

Rotatate

Ik weet dat er een apart topic voor deze dingen is en dat Christiaan ook een beschrijving geeft maar omdat het alle legend eigenaren zo bezig houdt en het bovendien zo specifiek voor de legend is doe ik het toch hier.

Ervaring met zelf update tot nu toe, en de dingen die wat moeilijker te vinden waren:
1) Met mybackup pro heb ik een backup gemaakt van mijn instellingen, smsjes en programmas.

2) Ik heb een gold card gemaakt, dat is een sd kaart met speciale bestanden waarin het serienummer van jouw toestel verwerkt zit. Deze sd kaart moet in je legend zitten om speciale toegang te krijgen tot het bestandssysteem. De makkelijkste manier was op windows 7 met het gold card tool:
http://android.modaco.com...application-goldcardtool/
Daarna heb ik heel wat lopen klooien met het recovery scherm om de legend te downgraden naar lagere firmware. Dat moet omdat alleen in die firmware een lek zit dat root mogelijk maakt. Dat downgraden lukte niet en daar ben ik wegens tijdnood mee opgehouden.

3) Terug thuis ben ik overgestapt op mijn MAC en was het opeens heel makkelijk.
Ik heb deze
http://android.modaco.com...ng-guide-now-with-1-31-x/
tutorial gevolgd en de MAC flash uitgevoerd zoals die beschreven staat met step1 en step2.

4) Op dit moment heb ik root.

5) Ik heb mijn telefoon weer opgestart en uit de market de betaalde versie van het programma ROMMANAGER geinstalleerd.

6) Met rommanager ben ik op dit moment CyanogenMod 6.10.0RC2 aan het downloaden en ik verwacht dat die verder vanzelf gaat installeren.

7) Als alles straks klaar is zet ik de backup van mybackup pro terug en gebruik ik appbrain om te kijken of al mijn programmas weer terug zijn.

Vmu

• ijsthee92
Legend zojuist ook geroot en draai nu ook 2.2! (Cyanogen rom) Wat is dit ding opeens snel zeg!

Verwijderd

@t_o_c: de concentratie van smartphones van htc zit alleen de laatste kwart jaar in het high-end segment (met de komst van de andere desires). Bovendien zou het niet slim zijn van hen om alleen de high-end segment te ondersteunen, want dat is een kleine markt ten opzichte van de andere.
Natuurlijk heeft HTC geen belofte gedaan, maar toch is het vreemd om zich wel aan de 'belofte' te houden bij de Desire, terwijl ze dat niet doen bij de legend en wildfire.
Ach ja, ik denk dat mijn volgende mobiel geen HTC wordt en als het toch een HTC wordt, dan zal ik ervoor zorgen ééntje te nemen van het high-end segment...

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

kraats

Ik rol

En natuurlijk de laatste tweet van Mark Moons:
Het spijt ons, mensen, maar we moeten zorgen dat de update foutloos is! #bevrorenyoghurtvoorlegendes.
Ik begrijp het wel. Heb al genoeg IT-projecten meegemaakt :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 09:14
kraats schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:40:
En natuurlijk de laatste tweet van Mark Moons:

[...]

Ik begrijp het wel. Heb al genoeg IT-projecten meegemaakt :)
Zoals verwacht, die update is gewoon allang af joh...

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vind ik bijzonder:
1. De update voor Vodafone is al 2+ weken uit;
2. De source voor de unbranded update is al uit;
3. Ik draai hier een foutloze Froyo. Blijkbaar is de community beter in staat om updates te maken dan HTC zelf. Volgens mij was de (un)official unbranded ROM binnen een dag gecompileerd nadat de Vodafone update uit kwam.

NOSIG

• M a r c o
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:43:
3. Ik draai hier een foutloze Froyo.
ondanks dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt, is het feit dat jij geen problemen ondervind, natuurlijk geen bewijs dat iets foutloos is.

Verwijderd

@Marco: je hebt gelijk, maar ik denk dat als er na 3 weken nog geen grote klachten zijn over de update van de branded toestellen, je toch mag aannemen dat update (zo veel mogelijk) bug free is.

Wat me het eerst ergert is gewoon dat HTC niet wil aangeven waarom ze de update niet uitbrengen.
Android zal helaas in mijn ogen nooit goed kunnen concurreren met iOS als er geen andere officiele manier is om te updaten dan via de bedrijven van de smartphones zelf.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
mischien dat ik het verkeerd heb maar ik heb ergens gehoord dat google idd updates voort zelf wil uitgeven. alla IOS of windows update

ik geloof dat die voor 3.0 gepland stond. maar volgens mij is 3.0 nu weer 2.3 geworden ofzo. :? :P

[ Voor 38% gewijzigd door Proxx op 06-12-2010 00:08 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:58:
Android zal helaas in mijn ogen nooit goed kunnen concurreren met iOS als er geen andere officiele manier is om te updaten dan via de bedrijven van de smartphones zelf.
Helemaal mee eens. Toch zijn bepaalde Android-onderdelen wel afzonderlijk update-baar, denk bijvoorbeeld aan de Market of YouTube applicatie. Maar een systeem waarvan de kern door Google meteen geüpdatet kan worden heeft ook mijn voorkeur.
Proxx schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:05:
ik geloof dat die voor 3.0 gepland stond. maar volgens mij is 3.0 nu weer 2.3 geworden ofzo. :? :P
De volgende naamversie (Gingerbread) zou eerst 3.0 worden, maar wordt nu inderdaad 2.3.

[ Voor 23% gewijzigd door jacobras op 06-12-2010 00:20 ]

• ijsthee92
ijsthee92 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:04:
Legend zojuist ook geroot en draai nu ook 2.2! (Cyanogen rom) Wat is dit ding opeens snel zeg!
Ondertussen de bovenstaande vodafone versie erop gezet, miste de sense apps toch best wel!

Verwijderd

@jacobras: kan ik de de market apart updaten? Hoe moet ik dat doen? Ik dacht dat de update van market en youtube met 2.2 mee kwam (en je ook 2.2 ervoor moet hebben).

• Cobesz
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 01:18:
@jacobras: kan ik de de market apart updaten? Hoe moet ik dat doen? Ik dacht dat de update van market en youtube met 2.2 mee kwam (en je ook 2.2 ervoor moet hebben).
Gebeurt dit niet automatisch? Mijn vader heeft inmiddels de nieuwe versie van de market op zijn desire en ik moest et hem vertellen haha (hij had er geen idee van)

Maar daarentegen, hij heeft wel een Desire met 2.2

[ Voor 5% gewijzigd door Cobesz op 06-12-2010 02:50 ]

Verwijderd

@cobesz: voor zover ik weet moet je voor die updates 2.2 hebben. Dat is dus ook het probleem; google maakt langzaamaan een switch tot 2.2 voor haar eigen applicaties (uiteraard zullen de oude ondersteund worden, maar in veel mindere mate). Voor de echte voice actions.
Tegen de tijd dat 2.2 er is voor de legend, zijn ze al bezig met 2.3 voor de desires....

• Skizzik0
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 01:18:
De Market update zichzelf automatisch maar dit schijnt een beetje semi-willekeurig te gebeuren.
Ik had eerst de ge-update market maar die moest ik na wat problemen met hangende downloads terugdraaien naar de oorspronkelijke versie. Sinds kort heb ik echter weer de nieuwere versie (met verschillende tabs voor informatie, opmerkingen en gerelateerde aps alsmede de optie om apps automatisch te laten bijwerken).

• jacobras

jacobras

Developer

Skizzik0 schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:46:
[...]

De Market update zichzelf automatisch maar dit schijnt een beetje semi-willekeurig te gebeuren.
Ik had eerst de ge-update market maar die moest ik na wat problemen met hangende downloads terugdraaien naar de oorspronkelijke versie. Sinds kort heb ik echter weer de nieuwere versie (met verschillende tabs voor informatie, opmerkingen en gerelateerde aps alsmede de optie om apps automatisch te laten bijwerken).
Heb je die nieuwe versie met 2.1 of 2.2? Schijnt trouwens dat je de update voor bijvoorbeeld de Market kan versnellen door bij Toepassingen te kiezen voor Gegevens wissen en Cache legen, maar dat werkte bij mij (2.1) niet.

• Skizzik0
jacobras schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:57:
[...]

Heb je die nieuwe versie met 2.1 of 2.2? Schijnt trouwens dat je de update voor bijvoorbeeld de Market kan versnellen door bij Toepassingen te kiezen voor Gegevens wissen en Cache legen.
Ik heb nog 2.1 (grrrrr HTC).
Nadat ik de mijne had gedowngrade heb ik de online help van android gezocht, daarin stond dat je de update kunt 'forceren' door je market ~10 minuten op het beginscherm te laten staan. Mocht voor mij niet baten.

• psyy138
  • Laatst online: 19:44

psyy138

blackbulls.nl

even vraagje hoe krijg ik mijn htc legend met abbo van hi naar 2.2 ? ik zie dat jullie het er over hebben maar 10 minuten wachten in de market heb ik geen trek ik en heb gewoon de standaard rom dus geen custom rom

alvast bedankt

O.R.C. Black Bulls Rugby

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Van hi naar 2.2?

Als je hi hebt en Android 2.2 wilt, zit er op dit moment niks anders op dan een custom ROM te installeren.

NOSIG

• psyy138
  • Laatst online: 19:44

psyy138

blackbulls.nl

_Christiaan_ schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:13:
Van hi naar 2.2?

Als je hi hebt en Android 2.2 wilt, zit er op dit moment niks anders op dan een custom ROM te installeren.
:(

[ Voor 98% gewijzigd door psyy138 op 06-12-2010 15:18 . Reden: quote ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• atacama
psyy138 schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:07:
even vraagje hoe krijg ik mijn htc legend met abbo van hi naar 2.2 ? ik zie dat jullie het er over hebben maar 10 minuten wachten in de market heb ik geen trek ik en heb gewoon de standaard rom dus geen custom rom

alvast bedankt
Als je goed las ging het hier over de laatste versie van market.
frozen yogurt is nog niet uit voor de unbranded legend (alleen vodafone heeft hem gebrand afaik).

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Een tipje voor iedereen die een Costum Rom Froyo willen flashen op hun Legend...Wat dachten jullie ervan om eventjes geduld te hebben met het flashen. Misschien komt er wel een Gingerbread costum rom uit voor de Legend. Dat is toch wel mogelijk toch of niet?

• jacobras

jacobras

Developer

RoloTomassie schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:29:
Een tipje voor iedereen die een Costum Rom Froyo willen flashen op hun Legend...Wat dachten jullie ervan om eventjes geduld te hebben met het flashen. Misschien komt er wel een Gingerbread costum rom uit voor de Legend. Dat is toch wel mogelijk toch of niet?
Dat zou volgens mij best mogelijk zijn. Hoop 't, dan ga ik mijn Legend rooten. Al twijfel ik momenteel een beetje of ik 'm nu al zal rooten om 2.2 er eindelijk eens op te zetten...

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
We zullen zien wat de heren ROM bakkers voor ons in petto hebben.
Ik heb zo maar het gevoel dat de 2.2 (als ie is een keer komt) update de laatste is die we van HTC kunnen verwachten voor dit toestel.

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:25
Ik draai op het moment 2.1 unrooted, maar als er een custom 2.3 uitkomt zet ik die er gewoon op. Ligt meestal aan de mensen op xda :p

• Huntard
Als je nu je telefoon root om 2.2 erop te zetten hoef je eigenlijk niks te doen als er een 2.3 custom rom uitkomt. Dan is het gewoon een kwestie van die rom flashen (dat duurt ongeveer een minuut of tien gok ik zo). Het enige waar je op zou moeten letten is dat je een backup maakt van je foon, voor de rest maakt het niet uit. Eenmaal geroot = voor altijd de mogelijkheid nieuwe roms te flashen.

• J-P

J-P

Syntax erro....

psyy138 schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:07:

alvast bedankt
Mijn god, ga je eerst eens een beetje verdiepen in dit forum en lees niet alleen de laatste 3 berichten.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Huntard schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:45:
[...]

Als je nu je telefoon root om 2.2 erop te zetten hoef je eigenlijk niks te doen als er een 2.3 custom rom uitkomt. Dan is het gewoon een kwestie van die rom flashen (dat duurt ongeveer een minuut of tien gok ik zo). Het enige waar je op zou moeten letten is dat je een backup maakt van je foon, voor de rest maakt het niet uit. Eenmaal geroot = voor altijd de mogelijkheid nieuwe roms te flashen.
Inderdaad, als je eenmaal rooted bent dan is het flashen van een ROM bijna net zo weinig werk als een normale update van HTC.

NOSIG

• Cobesz
Ik heb het sterke gevoel dat de update vandaag gaat gebeuren.... dat gebeurt niet vaak ;)

Keeping my fingers X'ed

[ Voor 3% gewijzigd door Cobesz op 07-12-2010 03:18 ]

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Weet iemand hoe ik de telefoon zo kan instellen dat alleen de contacten in het telefoongeheugen wordt gebruikt, en dus niet meer de contacten op de simkaart ?

• atacama
Xander1 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:05:
Weet iemand hoe ik de telefoon zo kan instellen dat alleen de contacten in het telefoongeheugen wordt gebruikt, en dus niet meer de contacten op de simkaart ?
Dat kan via de contacten app.

Ga naar de contacten applicatie, klik menu en dan Weergeven.
Hier kan je aangeven welke je laat zien.

Bij het aanmaken van een contact kan je aangeven in welk geheugen je de contact wilt opslaan.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
Xander1 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:05:
Lees dit topic even, ik wilde van telefoongeheugen naar Google geheugen, maar het principe blijft hetzelfde. Vorige pagina van dit topic als het goed is.

Zo deed ik het:

Uiteindelijk bleek dit de oplossing:
Glad to be of help, can i suggest an easier way though:

menu > import/export > select export to sd card

then do the same thing but import from sd card. at that point it should allow you to choose what you want to import them as, so pick google contacts.

Must say that I havent tried this but it seems logical that it should work.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-11 22:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Cobesz schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 03:18:
Ik heb het sterke gevoel dat de update vandaag gaat gebeuren.... dat gebeurt niet vaak ;)

Keeping my fingers X'ed
Nou wat zegt je gevoel nu? :D

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• M a r c o
  • Niet online
Hubert schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:57:
[...]
Nou wat zegt je gevoel nu? :D
lol. ik zag dat Mark Moons 3 uur geleden dit nog op twitter geplaatst heeft
we zijn er bijna, maar nog niet helemaal....
geen idee of het over froyo voor de legend gaat (vermoed het wel), stond verder niks bij dus.
Ik verwacht de update zelf toch wel eind deze week, uiterlijk begin volgende week.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

kraats

Ik rol

Ik heb het idee dat ze de extra 'Desire'-functies (htcsense.com) aan het toestel an het toevoegen zijn en dat daar wat haken en ogen aan zitten. Zou wel leuk zijn als deze functies wel voor de Legend beschikbaar worden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Cobesz
Ladies and gentlemen......

"er is een update beschikbaar"

EINDELIJK!

---------------------------------------------

Ok het is dus een update, maar geen FROYO maar Eclair 2.1.1? Ik word hier niet goed van stelletje lapzwanzen bij HTC. We worden gewoon aan het lijntje gehouden.

[ Voor 59% gewijzigd door Cobesz op 08-12-2010 07:31 . Reden: update niet zoals verwacht ]

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:06
Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:10:

EINDELIJK!

Ok het is dus een update, maar geen FROYO maar Eclair 2.1.1? Ik word hier niet goed van stelletje lapzwanzen bij HTC. We worden gewoon aan het lijntje gehouden.
lol. als dat zo is (ik moet 'm nog downloaden) dan is dit vast is de veelgevraagde SMS bugfix. Wil dat zeggen dat Froyo nog even op zich laat wachten? En waarom eerst een bugfix en dan pas froyo? Wat was er mis met de froyo update voor de vodafone branded phones?

Fijn schimmig allemaal.

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-10 19:27
Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:10:

EINDELIJK!

Rustig, dat is waarschijnlijk omdat Froyo niet vanuit 1.31.405.5 kan. Ik heb nu ook 2.05.405.2... met de sms-bug. Nog even geduld dus.

• Cobesz
k hoop het, als hij er vanavond nog niet is ga ik cyanogenmod 6.1 erop gooien.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-10 08:23

sjaak

un giorno credi

kraats schreef op woensdag 08 december 2010 @ 06:51:
Ik heb het idee dat ze de extra 'Desire'-functies (htcsense.com) aan het toestel an het toevoegen zijn en dat daar wat haken en ogen aan zitten. Zou wel leuk zijn als deze functies wel voor de Legend beschikbaar worden.
Dat zou inderdaad erg nice to have zijn!
Bij mij komt inderdaad ook net de update binnen naar 2.05.405.2 die nu aan het installeren is. Hopelijk dat er snel weer wat te melden valt. :)

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Veel zageventen hier :+ De update komt wel, geduld.

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
Deze morgen inderdaad een update,
Heb nu
Firmwareversie: 2.1-update1
Softwarenummer: 2.05.405.2
Build-nummer: 2.05.405.2 CL191838 release-keys

Vanmorgen om 6.15 gedownload met een unbranded Hi.
Zoethoudertje of voorbereiding op de grote update.

• Huntard
liempie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:29:

Voorbereiding. Dit is de update met de "SMS-bug", vanuit deze update kan er geupdate worden naar FROYO.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja ze rollen vast voor niks een nep update uit, puur om het ontevreden publiek aan het lijntje te houden 8)7

FYI, de update die sommigen nu krijgen is de teruggetrokken update. Deze staat al maanden op mijn telefoon en bevat de bekende SMS bug. Hij zal wel nodig zijn voor de uitrol van Froyo, dus wees blij dat er vooruitgang te zien is.

-edit- te laat, voortaan iets sneller een reactie typen :z

[ Voor 8% gewijzigd door Frank-NL op 08-12-2010 08:47 ]

Verwijderd

liempie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:29:
Deze morgen inderdaad een update,
Heb nu
Firmwareversie: 2.1-update1
Softwarenummer: 2.05.405.2
Build-nummer: 2.05.405.2 CL191838 release-keys

Vanmorgen om 6.15 gedownload met een unbranded Hi.
Deze update heb ik met mijn unbranded Vodafone Legend al begin augustus gekregen.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ga ook lekker rooten vanavond denk ik, ook is er op de frontpage te lezen dat er al custom 2.3 roms availible zijn voor o.a. de Wildfire en Desire. De Legend rom zal ongetwijfeld snel volgen op XDA-Developers.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• M a r c o
  • Niet online
ik heb alvast de "voorbereidende update" maar geïnstalleerd.
Deze was destijds gelukkig al terug getrokken voor ik hem had binnen gekregen.

Vind alleen die telefoon altijd zo eng lang op het start scherm stil blijven staan bij een systeemupdate.

• atacama
Zojuist heeft Mark Moons bevestigd dat deze update nodig is voor de 'grote' update naar FroYo.
Blijkbaar zit het er dus wel aan te komen, zeer spoedig :)

• Cobesz
Thank god, ben dat nerdragen wel zat aan het worden >_<
Hopelijk komt hij vandaag nog. Anders morgen, dat ene dagje kan der nog wel bij dan...

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Cobesz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:31:
Thank god, ben dat nerdragen wel zat aan het worden >_<
Ja, vermoeiend is dat he :>

Zonder data-abonnement is een telefoon als dit echt nutteloos btw :P (heb zelf een sim van mn werk zonder data abo).
Het enige leuke vind ik een running app die me elke kilometer influistert wat mijn tijden zijn. Zijn er andere offline app aanraderts?

• Cobesz
veincode schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:44:
[...]

Ja, vermoeiend is dat he :>

Zonder data-abonnement is een telefoon als dit echt nutteloos btw :P (heb zelf een sim van mn werk zonder data abo).
Het enige leuke vind ik een running app die me elke kilometer influistert wat mijn tijden zijn. Zijn er andere offline app aanraderts?
Inderdaad, HEEL erg vermoeiend. Vooral als dat vanmorgen om 06.15 al begon xD (als je wakker wordt en ziet eindelijk eens een update beschikbaar en het is geen 2.2 is de eerste reactie FFFFFFFFFFFFUUUUUUUU)

Ennuh, ja wat games zijn leuk om te downloaden! Zoals Angry Birds bijvoorbeeld.
Of Handcent voor de sms berichten.
Quickdesk is ook wel leuk, Launcher Pro (of ADW) etc

Verwijderd

De 2.2 update zal nog wel tot eind deze week / begin volgende week op zich laten wachten. Ze gaan echt geen twee updates tegelijk uitrollen :(

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 22:00
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:50:
De 2.2 update zal nog wel tot eind deze week / begin volgende week op zich laten wachten. Ze gaan echt geen twee updates tegelijk uitrollen :(
Als de update er eind deze week is vind ik het allang prima.. Die paar dagen extra maken ook niet zo veel uit dan.

D3 Profile

• Cobesz
Ik heb ook wel de market update gehad, dat is wel extreem fijn :D nog meer mensen die dat hebben?
Pagina: 1 ... 47 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.