Verwijderd

Vanochtend is bij mij de update naar android 2.2 binnen gekomen.
Heb een legend van Vodafone.
Tot nu toe loopt alles soepel.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Maar heb je een branded Legend of niet? Want dat de branded vodafone 2.2 er is dat wisten we al...

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 19:07
Denk branded, want ik kan nog steeds niets vinden met mijn unbranded Legend op Vodafone.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Heb last van slecht syncen van een gedeelde agenda: mijn Legend liet de gedeelde Google Calender van mijn vriendin tot voor kort zonder problemen zien, tegenwoordig worden slechts een paar afspraken uit haar agenda op mijn Legend getoond.

Op de PC of mobiele browser laat Google Calender wel keurig haar volledige agenda zien.
Bij de Calender android app haar agenda uit en aan zetten heeft niet geholpen. Haar Google Calender via de PC opnieuw delen met mijn Google Calender ook niet.
Suggesties?

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
jhvanburk schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:03:
Heb last van slecht syncen van een gedeelde agenda: mijn Legend liet de gedeelde Google Calender van mijn vriendin tot voor kort zonder problemen zien, tegenwoordig worden slechts een paar afspraken uit haar agenda op mijn Legend getoond.

Op de PC of mobiele browser laat Google Calender wel keurig haar volledige agenda zien.
Bij de Calender android app haar agenda uit en aan zetten heeft niet geholpen. Haar Google Calender via de PC opnieuw delen met mijn Google Calender ook niet.
Suggesties?
Ben niet de enige met dit probleem. Agenda laat alle afspraken goed zien behalve de 'werk' agenda. Heb alle nabije afspraken maar nu gewoon in mijn 'hoofd' agenda gezet, dan maar geen kleurtje erbij, maar wel zeer vervelend!

Verwijderd

ik heb hetvolgende probleem:
heb de vodafone branded legend en onlangs de 2.2 update geiinstalleerd. daar ik de telefoon erg traag vond geworden fabrieksinstellingen teruggezet, heb immers een backup op sd met contactpersonen ed.
echter, ik kan geen backup meer maken, onder instellingen is de privacy optie niet meer te vinden ?!
iemand dezelfde ervaring of suggesties?

Verwijderd

Ik heb ook een branded vodafone toestel met android 2.2. ik ken het probleem van langzaam wordende telefoon. Het blijkt een bekend 2.2 probleem te zijn, en kan opgelost worden door de USB debugging aan te zetten. Heb het probleem nu niet meer
zie ook: froyo maakt legend soms traag (cpu 99%)

Verwijderd

het grote probleem dat de backup functie niet meer te vinden is na 2.2.....................

Verwijderd

het is me al duidelijk na vele berichten op de fora gelezen te hebben.
als je de 2,2 update hebt en voert daarna om wat voor reden dan ook een factory reset uit, dan kun je niet meer je backup data van je sd kaart restoren.
de optie is er simpelweg niet meer. fijn, alle contacten en sms'jes op de sd kaart backup en niet meer kunnen restoren.
ik vind dit toch wel een gigantische misser.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Mss is deze vraag al gesteld, maar moet je al je applicaties opnieuw installeren na de update van 2.2?

Verwijderd

nee dat hoeft niet, en tijdens de upgrade wordt alles op je SDkaart gebackupt..ik was ook verbaasd hoe netjes dat ging

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

FINALLY!

Hotmail Exchange ActiveSync op Android 2.2

http://windowsteamblog.co...-exchange-activesync.aspx

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan aan mij liggen maar dat bericht is al bijna drie maanden oud, niet echt nieuws meer lijkt me?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Tsurany schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:30:
[...]

Kan aan mij liggen maar dat bericht is al bijna drie maanden oud, niet echt nieuws meer lijkt me?
ja, maar pas sinds 2.2 werkt het...

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Echte Android fanaten gebruiken gewoon de ingebouwde G-Mail applicatie ;) Hotmail is zoooo 2003

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:23
Silverline schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:08:
[...]

ja, maar pas sinds 2.2 werkt het...
Toch zijn er volgens de berichten eronder van gebruikers nog wel wat problemen. Zijn er nu nog aanvullende vereisten, behalve 2.2 en een hotmail account? Draait de exchange dan gewoon via Microsoft servers, of moet je pc altijd aanstaan oid?

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 20:25
Ik gebruik al sinds ik mijn legend heb "Seven" als email app.
Werkt prima (push) met hotmail...

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:11:
het is me al duidelijk na vele berichten op de fora gelezen te hebben.
als je de 2,2 update hebt en voert daarna om wat voor reden dan ook een factory reset uit, dan kun je niet meer je backup data van je sd kaart restoren.
de optie is er simpelweg niet meer. fijn, alle contacten en sms'jes op de sd kaart backup en niet meer kunnen restoren.
ik vind dit toch wel een gigantische misser.
Ik hoop dat ze dat nog ff fixen voor de uitrol naar de unbranded :*)

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Zit hier ook nogsteeds te wachten op 2.2, maar mijn unbranded versie (van Hi) kan tot op heden nog niets vinden.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

• t_o_c
Nee en aangezien het nu weekend is ga je voor maandag ook echt niks meer krijgen.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 09:33

jacobras

Developer

Om mezelf maar even te citeren:
jacobras schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:31:
Heb 'm net ingesteld, morgen maar 'ns uitproberen :).
Ik zocht naar een app om mediavolume bij Bluetooth verbinding op max. te laten springen, bove027 kwam met de tip "Setting Profiles" te installeren. Die werkt dus perfect! Heb één profiel, Bluetoothverbinding met Prius = mediavolume op 100%. En zodra ik de auto uitzet springt het mediavolume weer terug naar waar 'ie op stond, dus wordt ik in de bus niet meer wakker geschrikt door een veel te hard volume :). Bedankt, bove027! :)

Ik gebruik nu trouwens K-9 als mail applicatie, heb nu één inbox met alle mails erin, en push-mail (via IMAP's IDLE) :).

[ Voor 15% gewijzigd door jacobras op 27-11-2010 00:08 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Wat is het probleem nou eigenlijk met de email op de Legend.

Ik krijg op de standaard email client gewoon keurig al m'n email binnen. Zowel mijn gewone account bij mijn provider als mijn Gmail account (in de Gmail client op de Legend). Alles via pop.
De legend heb ik ingesteld op ieder halfuur checken.
Werkt perfect.

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Xander1 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:06:
Wat is het probleem nou eigenlijk met de email op de Legend.

Ik krijg op de standaard email client gewoon keurig al m'n email binnen. Zowel mijn gewone account bij mijn provider als mijn Gmail account (in de Gmail client op de Legend). Alles via pop.
De legend heb ik ingesteld op ieder halfuur checken.
Werkt perfect.
POP3 synct niet terug. dus heb je m gelezen op je telefoon, is tie op de server nog steeds ongelezen.

Voorheen was hotmail alleen beschikbaar via POP3 op de Legend. Sinds 2.2 ondersteunt het ook Exchange ActiveSync voor Hotmail. Dus nu nooit meer dubbele mailtjes op ongelezen zetten!
Overigens is de web interface van hotmail 100x ruk dat ik inmiddels toch een tweede gmail account heb genomen...

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Rimco schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:37:
Zit hier ook nogsteeds te wachten op 2.2, maar mijn unbranded versie (van Hi) kan tot op heden nog niets vinden.
Ik zit ook nog steeds te wachten, vind het maar raar. Ik betwijfel ten zeerste of we hem voor sinterklaas hebben :P

NOSIG

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:41
Bullet NL schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:18:
[mbr] Het is duidelijk dat de update er is of aankomt, we hoeven niet voor elk toestel de update status te weten.

Ik heb een heel stel berichten betreffende de update verwijderd, nu verder ontopic en bij vragen of opmerkingen over de update is het niet nodig om status vermeldingen te geven.
[/]

• xileS
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:30:
[...]

Ik zit ook nog steeds te wachten, vind het maar raar. Ik betwijfel ten zeerste of we hem voor sinterklaas hebben :P
Pff ik word bijna gek van het wachten. Krijg elke dag de melding dat het geheugen vol zit. Ik blijf maar apps verwijderen, en ik heb niet eens zo gek veel :( .

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 09:14
Morgen de grote dag dan???

Volgende keer aub met wat meer inhoud posten. Dit soort berichten voegen weinig toe.

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 28-11-2010 16:51 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik was het wachten zat en heb mijn legend gister geroot en er n WWE Vodafone ROM opgezet. Loopt als een zonnetje, merkbaar sneller dan 2.2. De WiFi ontvangst is ook verbeterd! Alle vodafone rommel is eruit gehaald dus is als de stock versie.
Mocht er ooit een gingerbread rom voor de legend uitkomen kan ik ook direct updaten :)

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 19:10
jacobras schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:07:
Ik zocht naar een app om mediavolume bij Bluetooth verbinding op max. te laten springen, bove027 kwam met de tip "Setting Profiles" te installeren. Die werkt dus perfect! Heb één profiel, Bluetoothverbinding met Prius = mediavolume op 100%. En zodra ik de auto uitzet springt het mediavolume weer terug naar waar 'ie op stond, dus wordt ik in de bus niet meer wakker geschrikt door een veel te hard volume :). Bedankt, bove027! :)
Graag gedaan ;) Ik gebruik het zelf om 'snachts de synchronisatie helemaal uit te zetten. Scheelt weer in de batterij duur....

Zelf verwacht ik morgen eigenlijk Froyo. Voor Sinterklaas hebben ze gezegd (niet dat dat al te betrouwbaar is, maar toch) en updates komen meestal op maandag... Ik ben benieuwd!

• atacama
  • Laatst online: 20:43
xileS schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:34:
[...]

Pff ik word bijna gek van het wachten. Krijg elke dag de melding dat het geheugen vol zit. Ik blijf maar apps verwijderen, en ik heb niet eens zo gek veel :( .
Ook al eens geprobeerd om de cache van een app te wissen? Vooral bij apps als de browser kan dit redelijk wat schelen. Bij mij staat daar al 6 mb in, net als in gMail en TweetDeck.

Je vind deze mogelijkheid hier:
Menu --> Toepassingen --> Toepassingen beheren --> kies een app --> Cache wissen

Eventueel sorteren op formaat, dat maakt de kans groter ;)

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

@markmoons @Androidworld Het vriest al wel, maar de HTC Legend krijgt geen FroYo voor sinterklaas. HTC laat ons weer mooi in de kou staan...
http://twitter.com/Peter_Meijering/status/9165078544781313
@Peter_Meijering Waarom denk jij dat Sinterklaas geen bevroren yoghurt komt brengen? Ben je niet lief geweest? ;-)
http://twitter.com/markmoons/status/9168863438573568

Ofwel houden ze bij HTC heel hardnekkig vast aan hun onzin, ofwel moet de update vandaag echt wel komen :) Ik denk dat een heleboel mensen het wel gehad zal hebben met HTC moest ie vandaag nog steeds niet komen, na al de commotie errond...

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even in perspectief plaatsen:
Lees: een handvol Tweakers die zich actief bezighouden met Android updates, terwijl 99% van de Legend gebruikers niet doorheeft dat dat ding uberhaupt geupdate kan worden.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Slonzo schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:14:
[...]
Ofwel houden ze bij HTC heel hardnekkig vast aan hun onzin, ofwel moet de update vandaag echt wel komen :)
Sinterklaas vertrekt volgende week maandag pas weer naar Spanje hoor, ze hebben dus nog een hele week.

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Slonzo schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:14:
Ofwel houden ze bij HTC heel hardnekkig vast aan hun onzin, ofwel moet de update vandaag echt wel komen :) Ik denk dat een heleboel mensen het wel gehad zal hebben met HTC moest ie vandaag nog steeds niet komen, na al de commotie errond...
Ten eerste, het is pas zondag sinterklaas (ja ik weet dat "normaal" de updates op maandag komen, maar dat wil niet zeggen dat het nu ook zo is).

Ten tweede zou het dus zo kunnen zijn dat Mark met het laatste bericht ook komende week maandag bedoelt, aangezien Sinterklaas op zondag valt (dus in de nacht van zondag op maandag normaal zijn cadeautjes brengt).

Ten derde maakt het mij niet zoveel uit wanneer hij komt, zolang ik maar weet dat het geen maanden meer gaat duren. Mocht ik hem in december nog niet gekregen hebben, root ik hem wel en zet de vodafone rom erop.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Tja, maandag update dag lijkt voor de Legend niet echt te gelden. Kijkend naar de TS waar ik bijgehouden heb wanneer de updates er kwamen:
22-04-2010: FOTA* update 1.31.405.4 -> Fix voor camera probleem Market/Apps.
02-06-2010: FOTA* update 1.31.405.5 -> HTC application update
27-07-2010: FOTA* update 2.05.405.2 -> Enhance data connection stability, Fix loss of ringtone
Donderdag, woensdag en dinsdag...

Ik wacht netjes af.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Moons heeft voordien al getweet dat de roll-out van de update voor Sinterklaas *afgerond* zou moeten zijn. Dat houdt in dat ze nog 4.5 werkdagen hebben, voor een graduele roll-out is dat niet lang, toch?
Verder klopt het natuurlijk wel dat lang niet iedereen op de update zit te wachten, maar ik denk dat we toch over een redelijk aantal mensen spreken gezien de reacties hier, XDA, android-sites, ...

Maar goed, ik ben benieuwd.

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 29-11-2010 11:02 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Tja, in hoeverre moeten we hem nog geloven? Als we alles van HTC moesten geloven, dan hadden we nu al 5 keer een update gehad. M.a.w. ik hecht niet veel waarde meer aan zijn uitspraken, ook al mag je dat wel verwachten van zo'n positie...

NOSIG

• Frank-NL
  • Niet online
Moons heeft toch nooit eerder beweerd dat de update eraan zat te komen? Ja, dat er getest werd etc, maar daarbij is geen uitroldatum genoemd. En HTC heeft ook nooit een officiele uitlating gedaan volgens mij (wat ook niet het toppunt van communicatie is, maargoed).

Verwijderd

Frank-NL schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:50:
Moons heeft toch nooit eerder beweerd dat de update eraan zat te komen? Ja, dat er getest werd etc, maar daarbij is geen uitroldatum genoemd. En HTC heeft ook nooit een officiele uitlating gedaan volgens mij (wat ook niet het toppunt van communicatie is, maargoed).
Hebben HTC en/of Moons in het verleden geen uitspraken gedaan over de uitrol in kwartaal 3? Of is dat mijn "getroubleerde" herinnering ;-)

• Huntard
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:15:
[...]

Hebben HTC en/of Moons in het verleden geen uitspraken gedaan over de uitrol in kwartaal 3? Of is dat mijn "getroubleerde" herinnering ;-)
Volgens mij was dat over de geplande uitrol in Q3.

Verwijderd

Huntard schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:21:
[...]

De uitspraken over een uitrol voor sinterklaas (wie gelooft er nog in?) betreffen toch ook een planning? Ik zie het verschil niet hoor. Maar..... ik blijf optimistisch!

• jacobras

jacobras

Developer

Even een vraagje in verband met het uitval-probleem dat ik met mijn Legend heb. Als ik het batterijklepje eraf haal (dat zwarte klepje dus), blijft de Legend gewoon aan. Maar als ik dan dat plastic omhoog doe (zodat je dus bij de geheugenkaart kan), valt het toestel uit. Hebben jullie dat ook?

• Huntard
jacobras schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:07:
Even een vraagje in verband met het uitval-probleem dat ik met mijn Legend heb. Als ik het batterijklepje eraf haal (dat zwarte klepje dus), blijft de Legend gewoon aan. Maar als ik dan dat plastic omhoog doe (zodat je dus bij de geheugenkaart kan), valt het toestel uit. Hebben jullie dat ook?
Ja, dat is omdat je batterij dan niet meer tegen de contacten gedrukt wordt en je telefoon dus geen stroom meer krijgt. Ik zou sowieso de geheugenkaart niet uit de telefoon halen als die nog aanstaat.

• jacobras

jacobras

Developer

Huntard schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:20:
[...]

Ja, dat is omdat je batterij dan niet meer tegen de contacten gedrukt wordt en je telefoon dus geen stroom meer krijgt. Ik zou sowieso de geheugenkaart niet uit de telefoon halen als die nog aanstaat.
Zoiets leek mij ook inderdaad. Maar geheugenkaart eruit halen als telefoon aan staat is geen probleem, je kan 'm immers veilig ontkoppelen in Android. Misschien wel zo gemaakt omdat ik niet denk dat alle gebruikers weten dat die optie bestaat.

[ Voor 8% gewijzigd door jacobras op 29-11-2010 14:29 ]

• Huntard
jacobras schreef op maandag 29 november 2010 @ 14:28:
Maar geheugenkaart eruit halen als telefoon aan staat is geen probleem, je kan 'm immers veilig ontkoppelen in Android.
Dat weet ik, het lijkt mij nog altijd beter het toestel gewoon uit te zetten. Maar goed, hij valt toch uit als je bij dat kaartje wil, dus dat maakt toch niet uit.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
[...]

Oh okay, twee maanden vertraging is natuurlijk ook zo opgelopen he? Voor mij maakt het in ieder geval weinig uit, beter houdt die Moons zijn mondje gewoon stil over updates als hij het toch niet kan waarmaken. :/

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Huntard
RobertJ schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:05:
[...]

Oh okay, twee maanden vertraging is natuurlijk ook zo opgelopen he? Voor mij maakt het in ieder geval weinig uit, beter houdt die Moons zijn mondje gewoon stil over updates als hij het toch niet kan waarmaken. :/
Tja, niet waarmaken kan natuurlijk altijd. Wel vind ik dat ze hun klanten een beetje beter op de hoogte kunnen houden. Ik bedoel, geef gewoon een uitrol datum, als je die dan niet gaat halen, meldt dit dan ook even met een nieuwe verwachte datum. Iedereen bgrijpt dat het niet altijd lukt elke deadline te halen, maar communiceer dit wel naar je klanten. Ook moet het natuurlijk niet keer op keer uitgesteld worden, dat lijkt ook nergens op.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 16:02
[...]

We are working hard with our partners to update the HTC Sense experience on Froyo and distribute it to our customers as fast as possible. We expect to release updates for several of our 2010 models including Desire, Legend and Wildfire beginning in Q3.
http://androidbloke.co.uk...sire-legend-and-wildfire/

volgens de bovengenoemde website is dit het officiele statement geweest van HTC over de update en staat dus nergens een belofte.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• haakjesluiten
  • Laatst online: 20:41
wat gewoon slecht is is dat vodafone toestellen al 2 weken de update hebben. Hieruit blijkt dat de update dus al (geruime tijd) klaar ligt en het dus gewoon een organisatorische warboel is bij HTC.

• RobertJ
We kunnen nu een discussie gaan houden over de precieze betekenis van deze aankondigingen, maar dat slaat natuurlijk ook als een tang op een varken. Voor HTC is het gewoon simpel bekeken vanuit een marketingperspectief; zodra je een aankondiging hierover doet dan gaat een bepaalde groep users daar ook vanuit, de merkschade die je oploopt als blijkt dat dit wellicht pas q4 gaat worden is groter dan als je niets had gezegd. Vandaar mijn uitspraak over Moons.

Het is leuk bedacht naar het Jobs voorbeeld, een directeur van een bedrijf die ook reageert op zijn users, helaas blijkt de praktijk altijd wat anders te zijn. :(

• Huntard
LinuZZ schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:29:
http://androidbloke.co.uk...sire-legend-and-wildfire/

volgens de bovengenoemde website is dit het officiele statement geweest van HTC over de update en staat dus nergens een belofte.
Juist, bovendien, ze zijn begonnen met uitrollen in Q3 maar dat was dus alleen voor de desire.

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-11 18:20
Waarom moet ik bij het instellen van een achtergrond van een foto/plaatje een deel selecteren dat wordt weergegeven als achtergrond, terwijl het gehele plaatje wel op het scherm past in de photo viewer? Kent er iemand anders een app waarmee dit beter te regelen valt?

• t_o_c
Komt door de resolutie die niet hetzelfde is als een foto. Daarom moet je dus kiezen welk deel je als achtergrond wil. Als je dat niet wil dan zal je in photoshop de boel moeten resizen.

Verwijderd

@Webber: voor zover ik weet kan je gewoon de oppervlakte van de geselecteerde deel veranderen (dus groter/kleiner maken), of bedoelde je dat niet?

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 01:09
Je kan ook uitzoomen bij die selectieweergave ;).

Ik vraag me echt af wanneer ze nou eens begonnen met het uitrollen. Vóór sinterklaas lijkt me erg krap....

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Twitter 2 uur geleden:
@markmoons u heft er alle vertrouwen in dat Froyo voor de legend uit word gerold deze week snapt u ook dat ik er niet meer in geloof?

@sandertjo Ja en ja..... soepel is anders. We werken er echt heel hard aan
Hoe lang zegt hij dat al? De Legend doet zn naam wel eer aan zo :P

NOSIG

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-11 18:20
Ik weet dat ik dat gebied kan resizen, maar krijg dan nooit het volledige oppervlak geselecteerd.

@t_o_c: tnx, ga ik dat eens proberen!

• jacobras

jacobras

Developer

Vraag me af hoe Vodafone aan die update gekomen is, als HTC zelf 'm nog niet af heeft. Moons leek ook verbaast dat Vodafone al begonnen was met uitrol, en ik las dat die update bij sommigen voor wat problemen zorgde. Misschien was dat helemaal de bedoeling nog niet?

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Elp

_Christiaan_ schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:44:
Twitter 2 uur geleden:

[...]

Hoe lang zegt hij dat al? De Legend doet zn naam wel eer aan zo :P
Waar moeten ze nou nog aan werken als de update voor Vodafone branded al klaar en uitgerold is...

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Elp schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:23:Waar moeten ze nou nog aan werken als de update voor Vodafone branded al klaar en uitgerold is...
Gezien Vodafone al lang gedeployed heeft, veronderstel ik dat er een ander technisch of administratief probleem is. Update servers die het te druk hebben met de uitrol van iets anders, het gehele team verantwoordelijk voor de roll-out is op vakantie, ... Moesten ze nou even aangeven wat de reden is van het almaar uitstellen (zelfs officieus), hadden ze op veel meer sympathie kunnen rekenen (van mij iig). Maar ja 8)7

• atacama
Elp schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:23:
[...]

Waar moeten ze nou nog aan werken als de update voor Vodafone branded al klaar en uitgerold is...
Ik kan wel meerdere opties bedenken. Bijvoorbeeld dat HTC zelf meer services aan wil bieden, denk aan htcsense.com. Of ze hebben Vodafone gebruikt als testcase zodat ze er zeker van zijn dat deze uitrol bug vrij gaat zijn.

Het is natuurlijk gis werk maar zolang iemand als Mark er nog wel vertrouwen in heeft heb ik wel het idee dat er iets speelt/gebeurd. Ookal had meer duidelijkheid wel aardig geweest, dat zal niemand ontkennen denk ik.

• Fiorano
  • Laatst online: 02-11 11:09
De automatisch weer update van mij doet het niet meer. Als ik Automatisch updaten aanvink en ik ga weer kijken staat hij weer uit :S. Iemand bekend met dit probleem?

• atacama
Fiorano schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:30:
De automatisch weer update van mij doet het niet meer. Als ik Automatisch updaten aanvink en ik ga weer kijken staat hij weer uit :S. Iemand bekend met dit probleem?
Niet bekend, maar kan het zijn dat je 'automatische syngronisatie' van je mobiel uit hebt staan?
Als ik die namelijk uit zet is het vinkje bij weer ook uit.

Dit vind je onder menu --> accounts en syngronisatie --> automatisch updaten.

Kan me ook voorstellen dat een power manager dit gedrag forceert...

Verwijderd

@webbier: ik kan als ik een van die pijlen sleep gewoon makkelijk resizen (mits het natuurlijk in de goede orientatie is^^).
@atacama: het zou heel vreemd zijn dat HTC met services komt die ze nu niet voor de Desire hebben aangeboden;). Ik denk gewoon dat ze hun prioriteiten ergens anders aan besteden nu...

• EnerGeForce
  • Laatst online: 11-11-2024
Maar even een mailtje gestuurd naar HTC wanneer de update wordt verwacht.
Zie hieronder de reactie van HTC:

Dank u wel voor de vraag over de HTC Legend.

Het is nog niet bekend wanneer deze upgrade voor uw Htc legend vrijgegeven gaat worden. Ik raad u aan om onze website regelmatig te bezoeken voor eventuele upgrades van uw toestel.

Goed kijken allemaal dus ;)

• atacama
Om even in de roddel/communicatie modus te blijven.
Het volgende (duitse) artikel verteld eerst dat vodafone 2.2 ook uitrold in duitsland. Maar er zit een stukje bij dat wat meer aangeeft waar de unbranded versie op hangt, mogenlijk.

link: http://www.chip.de/news/H...Android-2.2_45608661.html
Recently told the Taiwanese smartphone manufacturer on its German Facebook fan, that the fix is already on the review at the respective mobile operators. Once this process is completed, will Android 2.2 Legend for download for the HTC for all the users are available, so the manufacturer. When exactly this is the case, HTC but could not say yet.

Verwijderd

Me pa vraagt om het volgende. Hij heeft een zakelijke email info@blabla.nl. Hij haalt deze op met pop3 in de winkel. Nu heeft hij een htc legend aangeschaft en wil dat de mail synchroom loopt met de pc in de winkel en op de mobiel.

Wat mij het handigst leek is exchange activesync, maar bij navraag bij de provider werkt dat niet bij hun. Hij stelde voor om zelf een active server te installeren of om imap4 te gebruiken.

Wat is het handigst en hoe stel je zoiets in?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Is het zijn eigen domein of van de baas? Anders kan hij de mail ook laten hosten door Google Apps dan heeft hij imap, pop3 en push mail via active sync.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 17:56
't Is misschien niet wat je zoekt, maar ophalen en niet van de server verwijderen kan ook nog. Dan ziet ie in ieder geval wat er langskomt zolang z'n normale mail client geen mail ophaalt.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 16:02
nm, te laat

[ Voor 97% gewijzigd door LinuZZ op 30-11-2010 16:28 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• atacama
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:25:
Wat mij het handigst leek is exchange activesync, maar bij navraag bij de provider werkt dat niet bij hun. Hij stelde voor om zelf een active server te installeren of om imap4 te gebruiken.

Wat is het handigst en hoe stel je zoiets in?
Als de Provider IMAP ondersteund is dit de makkelijkste optie. Als je dit op zowel de pc als de mobiel insteld kan je ook op beide locaties verzonden e-mails zien.

Afhankelijk van de situatie is google apps ook een mooie optie. Een server thuis kan, maar lijkt mij altijd gedoe gezien je het wel veilig wilt doen enzovoorts.

Al met al afhankelijk van de mogelijkheden die de provider aanbied. Is het een ISP dan kan je vaak weinig, gaat het om een hosting provider dan kan je best veel over het algemeen.

• Fiorano
  • Laatst online: 02-11 11:09
@ atacama

Mijn dank is groot! Was inderdaad onder het kopje account & Synchronisatie

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Jeuh, het gaat snel gebeuren. Froyo is iig klaar :)

http://developer.htc.com/ bevat namelijk nu eindelijk de sources
HTC Legend - Froyo MR - 2.6.32 kernel source code

• Frank-NL
  • Niet online
Dat zegt niks. 2.6.32 voor de Wildfire is al lang geleden geupload en die update komt pas na de Legend.

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:55
Het bevestigd de 'geruchten' in ieder geval wel. Er waren mensen die twijfelden aan de komst van Froyo voor de Legend. Dat hoeft niet meer.
Nu ook nog maar hopen dat het gerucht waar is dat we voor sinterklaas ons cadeautje hebben :-)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat Froyo komt was toch geen gerucht, wanneer het komt is dat wel :)

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ben wel blij met root op legend. Maar naast t flashen van n rom en t maken van screenshots, weten jullie nog coole dingen die je er mee kan?

• jacobras

jacobras

Developer

Irminsul schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:23:
Ben wel blij met root op legend. Maar naast t flashen van n rom en t maken van screenshots, weten jullie nog coole dingen die je er mee kan?
Alle andere applicaties die root-toegang vereisen, bijvoorbeeld SetCPU (weet niet of die ook voor de Legend werkt).

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Nou, volgens Mark Moons hebben sommige mensen al Frozen Yoghurt op de Legend.
Het zal mij benieuwen.

Bron: http://twitter.com/markmoons/status/9988643179462656

• Huntard
veincode schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:30:
Het zal mij benieuwen.

Hij zal wel de branded vodafones bedoelen.

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Huntard schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:45:
[...]

Hij zal wel de branded vodafones bedoelen.
Dat betwijfel ik, hij is er op 15 november al op gewezen dat die uitrol al bezig is (hij heeft gereageerd op deze tweet http://twitter.com/ilanykupers/status/4127274144104448).
Maar ik zie wel dat Mark Moons al op 16 en 20 november tweet dat de uitrol van Froyo voor Legend al is begonnen. Het zijn gewoon nikszeggende tweets blijkbaar.
Sorry!

EDIT: woa, sinds wanneer kan je tweets aanpassen? Nu spijt dat ik zijn originele tweet niet had gepost :( Hij zegt nu dat Froyo er is binnen enkele dagen, niet weken.

[ Voor 14% gewijzigd door veincode op 01-12-2010 18:57 ]

• dukcer123
  • Laatst online: 30-10 07:21
Mijn Legend is vorige week automatisch ge-updated. Ik heb een simlockvrij toestel van Vodafone, wel krijg ik het logo te zien van Vodafone (Branded?). Ik moet zeggen dat de veranderingen niet schokkend zijn, maar visueel wel mooi.

• Huntard
dukcer123 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:01:
Mijn Legend is vorige week automatisch ge-updated. Ik heb een simlockvrij toestel van Vodafone, wel krijg ik het logo te zien van Vodafone (Branded?). Ik moet zeggen dat de veranderingen niet schokkend zijn, maar visueel wel mooi.
Als je het logo ziet, dan is hij branded ja. Dus dat jij de update ontvangen hebt klopt, alle branded vodafones hebben hem gekregen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:24
Even dit nog maar even aanhalen:
Bullet NL schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:18:
[mbr] Het is duidelijk dat de update er is of aankomt, we hoeven niet voor elk toestel de update status te weten.

Ik heb een heel stel berichten betreffende de update verwijderd, nu verder ontopic en bij vragen of opmerkingen over de update is het niet nodig om status vermeldingen te geven.
[/]
Update komt eraan. Er valt weinig te discussieren daarover en helpen doet het niet. Dus laten we het gewoon over de Legend hebben en niet over de update.
De laatste 50 posts gingen alleen nog maar over de update en voegen absoluut niks toe aan het topic.
En dat de Vodafone update er al was, was al lang bekend.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Jimster schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:11:

[...]

Update komt eraan. Er valt weinig te discussieren daarover en helpen doet het niet. Dus laten we het gewoon over de Legend hebben en niet over de update.
De laatste 50 posts gingen alleen nog maar over de update en voegen absoluut niks toe aan het topic.
Amen, ik word er echt kansloos van. Vind het interessanter om inhoudelijk te reageren of als iemand toevallig benches heeft post van 2.1 vs 2.2 meer niet.

Verwijderd

@noobs: helemaal mee eens, maar ik heb tot nu toe nog niemand gehoord over de verschillen/verbeteringen van 2.2 t.o.v. 2.1. Zijn die verschillen zo klein te noemen dan? (daar geloof ik niks van).

• Cobesz
veincode schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:30:
Het zal mij benieuwen.

wel grappig, dat was net nadat ik hem een hele boze tweet gestuurd had hahaha

http://twitter.com/#!/Cobesz/status/9977276376555522

alleen wel jammer dat hij erna niets meer terug zei op: http://twitter.com/#!/Cobesz/status/9990013433417728

• Cobesz
Jimster schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:11:

[...]

Waarom mogen we er niet over praten? We zitten met smart te wachten en geef toe, het is schandalig hoe HTC te werk gaat. Zo erg moeilijk kan een release datum, een oorzaak van het lange wachten of een uitleg over het feit dat branded toestellen voorrang krijgen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cobesz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:37:
[...]

Waarom mogen we er niet over praten? We zitten met smart te wachten en geef toe, het is schandalig hoe HTC te werk gaat. Zo erg moeilijk kan een release datum, een oorzaak van het lange wachten of een uitleg over het feit dat branded toestellen voorrang krijgen?
Dat laatste kun je toch zelf wel bedenken? Iemand die 10.000 toestellen afneemt die kan wat meer eisen dan 10.000 individuen die een toestel aanschaffen omdat je als die ene klant ontevreden wordt meteen tig-duizend klanten kwijt bent voor eventueel volgende toestellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Performance updates hebben we al over gesproken. http://gathering.tweakers...message/35035109#35035109

2.1:
Quadrant: 369
Linpack: 2351

2.2:
Quadrant: 850
Linpack: 7342

En de veranderingen die ik op XDA tegenkom zijn de volgende:
Updated :

1. Performance

2. App2SD

3. Flashlight App

4. Better Radios (Wi-Fi & Bluetooth)

5. Live Wallpapers

6. Better Browser

7. Updated Widgets

8. SMS bug fixed !

9. New lock-screen behavior(no separate wallpaper for the lock-screen)

10. New Google Apps- News and Weather

11.Revamped FM Radio.
Ik heb zin in 2.2...

Verwijderd

Aan het lijstje van majoh kan ik nog 2 dingen toevoegen: wifi hotspot en voice input (het toetsenbord heeft nu een microfoontoetsje waarmee je mailtjes en smsjes kan inspreken).
De performance is sinds 2.2 idd beter, maar ik had wel af en toe dat ie opeens juist traag werd, dat kon ik eerst alleen maar oplossen door hem uit en aan te zetten.
Maar hier staat een betere oplossing: froyo maakt legend soms traag (cpu 99%)

• RobertJ
Goed, even over het proces van updaten dan. Ben ik genoodzaakt om met HTC Sync alle contacten te backuppen? Ik heb namelijk de meeste van mijn contacten op mijn telefoon opgeslagen, dom van me. Zou er misschien een manier zijn om alle contacten over te brengen aan mijn Google account, dan heb ik de toekomst nooit weer gedonder?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RobertJ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:37:
Goed, even over het proces van updaten dan. Ben ik genoodzaakt om met HTC Sync alle contacten te backuppen? Ik heb namelijk de meeste van mijn contacten op mijn telefoon opgeslagen, dom van me. Zou er misschien een manier zijn om alle contacten over te brengen aan mijn Google account, dan heb ik de toekomst nooit weer gedonder?
Contacten die in je telefoon staan kun je toch gewoon syncen met Google? Dan staan ze netjes op de servers van Google en kun je ze altijd weer terughalen wanneer alle data van je telefoon is verdwenen.

• Huntard
RoD schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:41:
[...]

Contacten die in je telefoon staan kun je toch gewoon syncen met Google? Dan staan ze netjes op de servers van Google en kun je ze altijd weer terughalen wanneer alle data van je telefoon is verdwenen.
Volgens mij is het bij de normale update sowieso niet nodig om een back up te maken, dat zou allemaal automatisch moeten gaan.

• RobertJ
RoD schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:41:
[...]

Uiteindelijk bleek dit de oplossing:
Glad to be of help, can i suggest an easier way though:

menu > import/export > select export to sd card

then do the same thing but import from sd card. at that point it should allow you to choose what you want to import them as, so pick google contacts.

Must say that I havent tried this but it seems logical that it should work.

Verwijderd

Het zou nog wel eens 2 weken kunnen duren!

http://www.smartdroid.de/...fire-bis-ende-des-jahres/

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of iemand merkt dat de accu langer mee gaat. Dit vind ik namelijk wel een heikel punt van mijn legend. (en de desire, en de hero en de iphone voordat iemand daar over valt.)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Cobesz
Als die maandag niet komt verkoop ik mn telefoon... allemachtig zeg!

• t_o_c
SirLenncelot schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:50:
waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of iemand merkt dat de accu langer mee gaat. Dit vind ik namelijk wel een heikel punt van mijn legend. (en de desire, en de hero en de iphone voordat iemand daar over valt.)
Echt... Waarom vragen mensen dit soort dingen nog? Je WEET dat wanneer je een smarthphone koopt de accuduur gewoon niet lang zal zijn. Sowieso hoeveel kan een update nou echt uithalen wat betreft accuduur? Zet je scherm aan, gebruik je data verbinding of je cpu en daar zit gewoon een minimaal gebruik aan vast. En juist die 3 onderdelen gebruiken nou eenmaal veel energie.

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
2 weken? O: Toch maar eens die thread opzoeken over het rooten van je Legend.. Pff
Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.