Heb ik ook last van (HTC Legend op Android 2.1). Vaak 's ochtends als ik 'm van de lader haal is de data verbinding verbroken.
Cor
Cor
Verwijderd
EnergiebesparingVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:24:
Heb ik ook last van (HTC Legend op Android 2.1). Vaak 's ochtends als ik 'm van de lader haal is de data verbinding verbroken.
Cor
Verwijderd
Kijk eens bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd aanVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:33:
Het zou niet moeten horen volgens mij, hoe kan er andersop die manier gesynchroniseerd worden met mail/whatsapp/twitter etc.?
Dit staat toch echt aan, op allebei de phones, en we hebben dit niet enkel als de tel uit de lader komt.Huntard schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:37:
[...]
Kijk eens bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd aan
Staat die aangevinkt? Zo niet, dan zal dat waarschijnlijk de oorzaak zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door mindcre8r op 18-11-2010 11:44 ]
Bears and Bulls
Verwijderd
Deze optie staat bij mij gewoon aangevinkt, dus dat is het ook niet.Kijk eens bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd aan
Staat die aangevinkt? Zo niet, dan zal dat waarschijnlijk de oorzaak zijn.
Verwijderd
Snap dat niet, bij mij wordt altijd alles gesynced zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Maakt niet uit of WiFi aan of uit staat. G3 / HSDPA staat uiteraard altijd aan.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:50:
@Huntard: ooh, inderdaad, die heb ik altijd aan staan. Ik zie eigenlijk het nut niet van zo'n telefoon als die niet vanzelf gaat synchroniseren (maar dat is natuurlijk mijn mening:P)
Tja, bij mij valt ie eigenlijk nooit uit. Ik gebruik zelden wifi, ik heb niet voor niets een data abonnement (Hi extra snel). Dan zullen ze weten ook dat ik dat hebVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:50:
@Huntard: ooh, inderdaad, die heb ik altijd aan staan. Ik zie eigenlijk het nut niet van zo'n telefoon als die niet vanzelf gaat synchroniseren (maar dat is natuurlijk mijn mening:P)
Verwijderd
ik zelf niet maar een collega van mij ook. is het toevallig kpn?mindcre8r schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:16:
misschien al eerder gepost maar here goes:
elke dag verbreekt de legend van mijn vriendin de dataverbinding, ik heb dit ook met mijn Hero.
Eerder had ik dit niet toen ik met der hero nog op 1.6 zat, het lijkt een bug in 2.1 te zijn oid.
Hebben meer mensen daar last van?
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Oops, dat het werkte was de 3G...majoh schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:59:
Waarom zeg je hier dan dat het wel werkt?? link
Ik gebruik dezelfde instellingen en werkt goed. Maar alleen als ik een dataverbinding heb...
Verwijderd
Dan doet 'ie het toch? Wat wil je nu nog meer? MMS via WiFi binnen hengelen? Dat gaat natuurlijk niet lukken, sms-jes komen toch ook niet via WiFi binnen???
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:27 ]
Ja, koop daarom geen HTC, het zit altijd vol met bugs die niet opgelost worden. Ik snap niet waarom mensen altijd HTC qua software zo ophemelen, de Samsung Galaxy S is veel betermindcre8r schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:16:
misschien al eerder gepost maar here goes:
elke dag verbreekt de legend van mijn vriendin de dataverbinding, ik heb dit ook met mijn Hero.
Eerder had ik dit niet toen ik met der hero nog op 1.6 zat, het lijkt een bug in 2.1 te zijn oid.
Hebben meer mensen daar last van?
Als mensen mij MMS sturen vind ik het erg onprettig dat ik een SMS van vodafone krijg met een code om op hun website MMS te bekijken.Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:26:
[...]
Dan doet 'ie het toch? Wat wil je nu nog meer? MMS via WiFi binnen hengelen? Dat gaat natuurlijk niet lukken, sms-jes komen toch ook niet via WiFi binnen???
Snap trouwens nog steeds niet waarom je MMS zou willen ontvangen... Op een telefoon die zoveel meer kan!
Xbox Live: Ofthewell NL
Die zijn er niet, anders was dat allang gemeld. Tot nu toe hebben alleen Vodafone branded Legends de update ontvangen. Het gaat om de branding, niet om je abonnement.Hairball schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 04:44:
Ik begrijp dat het praten over de update van de Legend naar Froyo een beetje gevoelig ligt, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die NIET een Vodafone abbonement hebben, maar wel de update. Ik ben erg nieuwsgierig welke netwerken dat dan zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 19-11-2010 08:35 ]
Zoals Jimster al zei, die zijn er nog niet. Van wat ik van de mensen hoor die de update wel al hebben is er op zich aan sense niet veel veranderd, meer extra dingen toegevoegd enzo, zie deze thread op XDAHairball schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 04:44:
Ik begrijp dat het praten over de update van de Legend naar Froyo een beetje gevoelig ligt, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die NIET een Vodafone abbonement hebben, maar wel de update. Ik ben erg nieuwsgierig welke netwerken dat dan zijn.
Daarnaast zou ik graag van de mensen die de update al WEL hebben willen weten wat er (als er al iets is) aan HTC Sense veranderd is.
Inderdaad, iedere HTC telefoon zit zo vol met bugs dat er niet mee te werken is. En updaten? Nee ho maar. Dat iedereen roept dat de "onwerkbare" SMS bug is opgelost in 2.2 vergeten we maar even voor het gemak.MarcoC schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:53:
[...]
Ja, koop daarom geen HTC, het zit altijd vol met bugs die niet opgelost worden. Ik snap niet waarom mensen altijd HTC qua software zo ophemelen, de Samsung Galaxy S is veel beter.
Mijn vriendin heeft idd Hi KPN maar ik heb vodafone. zelfde problematiek.Proxx schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:16:
[...]
ik zelf niet maar een collega van mij ook. is het toevallig kpn?
nu wil ik niet meteen kpn afkraken maar we hebben de telefoon getest en die doet het met mijn kaart (t-mobile) wel gewoon goed.
nu zou het ook nog een brakke simkaart kunnen zijn. maar dat kon ik dan weer niet testen.
aangezien ik mijn telefoon ook nodig heb en de verbinding pas gek gaat doen na een paar uur.
Bears and Bulls
ok dus niet provider gerelateerd ^^mindcre8r schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:36:
[...]
Mijn vriendin heeft idd Hi KPN maar ik heb vodafone. zelfde problematiek.
Inderdaad al die htc's zitten echt bomvol bugs.... noem er voor het gemak eens 5 die specifiek alleen op htc van toepassing zijn en niet komen door incapabele gebruikers of duistere apps =) (@maroc gericht uiteraardUTwizard schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:40:
[...]
Inderdaad, iedere HTC telefoon zit zo vol met bugs dat er niet mee te werken is. En updaten? Nee ho maar. Dat iedereen roept dat de "onwerkbare" SMS bug is opgelost in 2.2 vergeten we maar even voor het gemak.
Je bent nu gewoon aan het trollen.
Vele denken nu maandag aangezien HTC meestal op maandag uitrol doet van updates, dus ben benieuwd...Goed nieuws voor HTC Legend eigenaren in de komende dagen zal beginnen met de update van de Android 2.2 Froyo.
Voor die Samsung is vast een apart topic. Kun je daar verder met je gejammer.MarcoC schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:53:
[...]
Ja, koop daarom geen HTC, het zit altijd vol met bugs die niet opgelost worden. Ik snap niet waarom mensen altijd HTC qua software zo ophemelen, de Samsung Galaxy S is veel beter.
[ Voor 49% gewijzigd door jacobras op 19-11-2010 20:01 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Werkt de oplossing die hier staat ook niet?n00bs schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:46:
Ik kan trouwens na al die tijd nog steeds bij Vodafone op mijn HTC Legend, geen MMS ontvangen... kan iemand mij vertellen welke instellingen hier de oplossing voor geven?
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Setting Profiles kan dit volgens mij wel. http://www.probeez.com/[b][message=35062482,noline]
Overigens ben ik nog op zoek naar een applicatie die vlak na het verbinding maken met een Bluetooth-apparaat (m'n Prius) het mediavolume op max. zet. Afspelen gaat al wel automatisch, maar als ik via oordopjes muziek luister zet ik het volume zachter, en dan hoor ik 'm amper meer in de auto als ik het vergeet terug te zetten.
Waarom zou ik mijn ergernissen over de vele onopgeloste bugs van de HTC Legend uiten in het Galaxy S-topic?SlagerBlom schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:43:
[...]
Voor die Samsung is vast een apart topic. Kun je daar verder met je gejammer.
Was getekend: Een zeer tevreden Zelf geunbranded Legend eigenaar.
Hij zegt dat omdat je het hebt over vele onopgelost bugs van de HTC Legend, maar daarbij geen voorbeelden noemt. Enige bug die ik momenteel ben tegengekomen is dat het toestel soms wat traag is, en de bekende sms-bug.MarcoC schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:25:
[...]
Waarom zou ik mijn ergernissen over de vele onopgeloste bugs van de HTC Legend uiten in het Galaxy S-topic?
Die is perfect, bedankt! Dacht dat er geen juise profielmanager zou zijn waarbij ik kan kiezen bij welk Bluetooth apparaat hij iets moet activeren, bij Setting Profiles bleek dit wel het geval. Heb 'm net ingesteld, morgen maar 'ns uitproberenbove027 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:42:
[...]
Setting Profiles kan dit volgens mij wel. http://www.probeez.com/
[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 19-11-2010 22:32 ]
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Artiest voorheen bekend als b3n666
Ben het ermee eens hoor, ben ook vaak op parties en mijn huidige panasonic tz5 klinkt ook slecht en er zijn telefoons die wel goed klinken. Heb liever 1 apparaat bij mij en lekker feesten dan al je zakken volproppen met 10 devices.serdadu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:34:
nou... HTC allemaal top, en aan de camera ligt het niet hoor... eerder de MONO mic die erop zit. Maar ik vind het wel fijn om videos te maken van vette feestjes en dat het geluid ook gewoon top is. Iets wat je bij de desire of hd er nog steeds niet bij krijgt... ik lever dan liever in op de snelheid van de homescreens etc. en ga voor deze kwaliteit YouTube: Nokia N8 test at a Club
de dag dat htc kan opnemen zonder kraken bij ietwat volume ben ik weer terug te vinden bij htc... heb laatst een filmpje gemaakt met desire en dat was ook echt bagger geluid erop.
ik zeg ook niet dat het altijd slecht is. maar gewoon op feestjes hoef je het niet te proberen. kan wel een camera kopen, heb ik ook naar gekeken (GOpro 960hd) maar dan ben ik nog aan het slepen. heb me opvolger van de legend wel al gespot. heb veel plezier gehad van mijn legend maar zeker nadat het glas op me camera kapot is gegaan ( heb ik trouwens wel zelf eruit gehaald en maakt nog ok fotos) en toch wat kleine minpuntjes heb over het toestel is het toch weer tijd voor wat nieuwst_o_c schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:50:
Of je koopt gewoon een camera als je perse wil filmen... Hoe dan ook, zo kut is het geluid bij opnemen nou ook weer niet. Nou denk ik niet dat de legend ooit zo goed zal opnemen als die nokia uit jouw link maar ik heb bij de GP van Spa een paar filmpjes gemaakt met mijn legend en dat zag (en klonk!) nog best goed.
Yeah right, naast je telefoon een aparte camera in je zakken proppen, tof.t_o_c schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:50:
Of je koopt gewoon een camera als je perse wil filmen... Hoe dan ook, zo kut is het geluid bij opnemen nou ook weer niet. Nou denk ik niet dat de legend ooit zo goed zal opnemen als die nokia uit jouw link maar ik heb bij de GP van Spa een paar filmpjes gemaakt met mijn legend en dat zag (en klonk!) nog best goed.
Dat de kwaliteit van het geluid brak is bij het opnemen van harde muziek heeft niet zozeer te maken met dat er een mono mic in de telefoon zit. Het heeft meer met de software te maken. Bovendien, stereo microfoon op je telefoon, dan moeten de mics niet te dicht bij elkaar in de buurt zitten, anders krijg je alsnog mono geluid. En als je je telefoon een kwartslag draait klopt er ook niks meer van het geluid.serdadu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:34:
nou... HTC allemaal top, en aan de camera ligt het niet hoor... eerder de MONO mic die erop zit. Maar ik vind het wel fijn om videos te maken van vette feestjes en dat het geluid ook gewoon top is. Iets wat je bij de desire of hd er nog steeds niet bij krijgt... ik lever dan liever in op de snelheid van de homescreens etc. en ga voor deze kwaliteit YouTube: Nokia N8 test at a Club
de dag dat htc kan opnemen zonder kraken bij ietwat volume ben ik weer terug te vinden bij htc... heb laatst een filmpje gemaakt met desire en dat was ook echt bagger geluid erop.
Bedankt voor je nuttige bijdrage..MarcoC schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 03:02:
[...]
Yeah right, naast je telefoon een aparte camera in je zakken proppen, tof.
En over een jaar zijn die andere telefoons weer traagIrminsul schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:26:
Toen de Legend er net n week was was iedereen zo enthousiast over de prestaties. Het is niet zo dat de Legend traag is geworden, andere telefoons zijn sneller geworden.
Verwijderd
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld, de persoon waar ik op reageerde zei dat je maar een aparte camera moet kopen als de kwaliteit van de filmmodus van de Legend niet toereikend is. Dat vind ik pas een zinloze bijdrage. Het grote voordeel van smartphones is dat het enorm veel functies in 1 apparaat combineert. Mijn antwoord is daarom zeer nuttig aangezien ik hem er op wijs dat zijn antwoord nergens op slaat.
Stop gewoon eens met trollen en flamen. Door te zeuren krijg de legend niet ineens meer opties de legend is wat het is en die gaat niet veranderen. Iedereen hier weet wat ie wel en niet kan en als dat niet voldoet dan is de legend klaarblijkelijk niet voor jouw maar dat wil niet zeggen dat de rest er niets mee kan.MarcoC schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:59:
[...]
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld, de persoon waar ik op reageerde zei dat je maar een aparte camera moet kopen als de kwaliteit van de filmmodus van de Legend niet toereikend is. Dat vind ik pas een zinloze bijdrage. Het grote voordeel van smartphones is dat het enorm veel functies in 1 apparaat combineert. Mijn antwoord is daarom zeer nuttig aangezien ik hem er op wijs dat zijn antwoord nergens op slaat.
Ik zie je ook alleen maar zeuren en klagen maar dat ligt vast aan mij.MarcoC schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:02:
Ik zeurde helemaal niet, maar de beste camera is de camera die je bij je hebt en niet degene die thuis op de tafel ligt.
Antwoord:@markmoons vanaf morgen gaat Froyo voor de unbranded Legends uitgerold heb ik begrepen?
Ik heb echter nog niets vernomen... Iemand wel?@fat_basstard we zijn al begonnen. Een aantal hebben al. We willen voor Sinterklaas alles uitgerold hebben.
dat de vodafone branded legends hem hebben is ondertussen wel al bekend.Silverline schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:37:
ik heb 2.2 ! vodafone legend branded uit april!
Verwijderd
Nee, zal wel 4 December 23:59 wordenmajoh schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:20:
En om de update soap even wat meer info te geven:
Vraag:
[...]
Antwoord:
[...]
Ik heb echter nog niets vernomen... Iemand wel?
Het is echt geen flame op trol, maar gewoon een feit. Eerder de reactie op zijn reactie lokt een onnodige discussie uit (flame/troll).Crazyanz schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:27:
[...]
Stop gewoon eens met trollen en flamen. Door te zeuren krijg de legend niet ineens meer opties de legend is wat het is en die gaat niet veranderen. Iedereen hier weet wat ie wel en niet kan en als dat niet voldoet dan is de legend klaarblijkelijk niet voor jouw maar dat wil niet zeggen dat de rest er niets mee kan.
Als je echt een goede camera op je telefoon wil hebben, moet je er een kopen die de camera als middelpunt heeft, niet als extraatje. En dit had je goed kunnen weten als je even wat research gedaan had.De foto's van de Legend zijn gemiddeld te noemen: HTC heeft nooit uitgeblonken op cameragebied en met die traditie wordt niet gebroken. Het is en blijft een camera voor snapshots en niet veel gebruikers zullen hun traditionele camera weggooien omdat ze een Legend hebben gekocht.
Geen idee, al verwacht ik vandaag eigenlijk weinig...Mister_tb schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:57:
Heb net ff gechecked, maar ik heb nog niks. Is er een volgorde waaraan je kan ontlenen welke Legends eerst zijn? Gaat het bv per provider of IMEI nr ofzo?
De camera presteert prima in daglicht. Zonder licht doen al die kleine camera's het niet meer. Dat weet je van tevoren. Ik heb tijdens mijn vakantie een heleboele leuke foto's geschoten zonder verder een digicam bij me te moeten dragen.n00bs schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:38:
[...]
De camera van de HTC is gewoon slecht. Ook niet gemiddeld, maar gewoon slecht en heb sinds tijden niet zo een slechte cam gezien.
Ik maak ook zeker geen vergelijking met een dSLR, maar het valt mij op met mijn voorgaande telefoons en vele ook goedkope digicams die ik getest heb, dat de kleurechtheid best goed is voor een telefoon of goedkope camera, de meeste foto's (op meerdere HTC Android toestellen getest) onscherp zijn, zelfs door de telefoon op een vlakke ondergrond te plaatsen onder goede lichtomstandigheden (focus punt ligt vaak verkeerd) en door deze onscherpte lijkt de resolutie van een gemaakte foto meer op een 1MP foto.Frank-NL schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:35:
[...]
De camera presteert prima in daglicht. Zonder licht doen al die kleine camera's het niet meer. Dat weet je van tevoren. Ik heb tijdens mijn vakantie een heleboele leuke foto's geschoten zonder verder een digicam bij me te moeten dragen.
Hij is wellicht slecht vergeleken met een spiegelreflex, maar dergelijke vergelijkingen moet je niet eens aan beginnen.
punt is dat je voor je de telefoon kocht als het goed is op de hoogte was van de sterke en zwakke punten. Ik tenminste wel. Dan is het natuurlijk een beetje raar om dan achteraf te zeggen dat htc wat moet moet doen aan deze punten. Ik zeg niet dat je de zwakke punten moet wegdrukken, ik zeg alleen dat het geen zin heeft om ze eindeloos te herhalen terwijl iedereen ze al lang weet.n00bs schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:38:
[...]
Het is echt geen flame op trol, maar gewoon een feit. Eerder de reactie op zijn reactie lokt een onnodige discussie uit (flame/troll).
Een smartphone met functionaliteiten die niet goed werken, moeten gewoon verwijderd worden. Dat zou het toestel goedkoper maken en in zijn volledigheid dan kwalitatief beter zijn.
En iedereen die zijn kop in het zand steekt, zorgt ook niet dat er iets verbeterd kan worden, dus het is goed dat er mensen zijn die ook wijzen op punten die niet goed voor elkaar zijn; Dat is de enige manier waarop iets verbeterd kan worden.
Ik denk niet dat een fabrikant snel zal investeren iets, wanneer 90% zegt ik vind het wel best, neem wel een extern apparaat wel mee om dit probleem af te vangen.
De camera van de HTC is gewoon slecht. Ook niet gemiddeld, maar gewoon slecht en heb sinds tijden niet zo een slechte cam gezien. Geluid is ook vreselijk. Slechte mic, slechte codering. Er zijn zat merken die dit veel beter doen en ik heb er zeker wel een paar Euro extra voor over om ook dit punt te verbeteren.
Ik heb geen zin om altijd mijn grote digitale camera of videocamera mee te nemen.
Dat weet ik natuurlijkFrank-NL schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:59:
Je weet dat je door het beeldscherm aan te raken op een plek de focus daarop kan richten? Ik heb zelden tot nooit problemen met de focus.
Toen de Legend NET uit was, heb ik hem meteen gekocht. Dit was dus nog niet bekend. (Ik had ongeveer het eerste toestel via gsmweb).Crazyanz schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:50:
[...]
punt is dat je voor je de telefoon kocht als het goed is op de hoogte was van de sterke en zwakke punten. Ik tenminste wel. Dan is het natuurlijk een beetje raar om dan achteraf te zeggen dat htc wat moet moet doen aan deze punten. Ik zeg niet dat je de zwakke punten moet wegdrukken, ik zeg alleen dat het geen zin heeft om ze eindeloos te herhalen terwijl iedereen ze al lang weet.
Verwijderd
Ik zeg juist dat de kleurechtheid wel goed is! alleen de scherpte is niet correct. En natuurlijk bekijk ik de foto's op een gecalibreerd systeem met photoshop. Ben geen n00b op dit gebiedVerwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:02:
@noobs: dus als je de foto op een andere scherm bekijkt, dan is de kleurechtheid ook niet goed? (of ligt het niet aan de overgesatureerde amoled?).
@majoh: zooo... voor sinterklaas ook nog, wat een goed (misschien wel irrealistische) streven van HTC!:D (sorry, dit moest eruit:P. Uiteraard is dit ook niet als trol op jou post bedoeld ofzo, maar eerder een trol op Moons).
[ Voor 6% gewijzigd door Jimster op 22-11-2010 15:38 ]
Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Jimster!Smachtend naar 2.2? Niet echt. Ik verwacht geen wonderen, iets meer features, misschien iets meer snelheid, sms bug eruit, that's it.
Vmu
Als je toch een "custom rom" erop wil zetten, kan je ook net zo goed de" officiele rom" erop zetten,Vmu schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:12:
Mijn vingers jeuken echt om een custom rom met froyo erop te zetten.
Ik lees op XDA dat die meer apps op sd kunnen zetten en op dit moment gewoon net zo goed of beter zijn dan waar we op wachten. Dan kan ik gelijk stock android weer eens proberen, ook die wordt steeds beter.
Maar ik ben toch nog net wat te nieuwsgierig wat de update van htc voor verschil gaat brengen en wie weet komt hij morgen....
Vmu
Ik wacht nu ook eerst op de officiële Froyo update, als er dan na een tijdje custom ROM's zijn gemaakt van de originele Froyo ga ik die draaien. Hoe minder onzin erop staat hoe beter.Vmu schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:46:
Inderdaad, precies mijn plan, ik had dat gezien ja.
Wat dat betreft zit ik precies zo te twijfelen als Jannibal, het hele voorbereiden van een goede backup en de extra research vind ik op dit moment zo veel werk dat ik liever nog even wacht.
Waarschijnlijk doe ik het daarna alsnog als ik wat meer tijd heb.
Klopt het dat als je eenmaal met roms aan het schuiven bent dat je daarna makkelijker kunt wisselen omdat je dan een soort rom manager hebt? Bovendien zijn mijn ervaringen met mybackup pro niet zo goed, ik vond dat toch niet alles lekker terug zetten.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Goldcard maken is niet zoveel werk meer trouwens. Toen ik mijn legend wou unbranden (ik had nu al 2.2 van vodafone kunnen hebbenJannibal23 schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:18:
Ja in dat dubio zit ik ook al een paar dagen. Maar het rooten (en maken van een goldcard) is toch nog wel zoveel werk dat ik nog even geduldig op de update wacht.
Verwijderd
Ik heb nu sinds een maand een Legend. De SMS bug komt bij niet voor (bovendien, als je bijvoorbeeld handcent gebruikt in plaats van de standaard SMS app, heb je daar sowieso geen last van. Die ziet er ook nog eens uit als de iPhone SMS app). Ook van traagheid heb ik niks gemerkt. Alleen angry birds schokt een beetje als de reclame in beeld verschjnt. Dit kan je ook omzeilen door je internet verbinding uit te zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
Ik heb nu bijna 1 jaar gehad van mijn 2 jarig abonnement met een iPhone 3GS. Nu zit ik eraan te denken om deze 3GS te verkopen en het laatste jaar door te brengen met een HTC Legend. Dit omdat ik dan ervaring heb met beide OS'en en ik over een jaar mijn definitieve keus kan maken met een nieuw abonnement. Ook begin ik me te ergeren aan de geslotenheid van Apple. Zo is sinds gisteren de dienst Find My IPhone gratis geworden voor alleen de iPhone 4 terwijl dit ook prima op een 3G of 3GS zou draaien. Ik kan me er aan ergeren dat je op zo'n softwarematige manier wordt gedwongen om een nieuwe telefoon te kopen terwijl je 'oude' het nog prima doet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide toestellen? De Legend lijkt mij een erg fijn toestel, maar de berichten hier over traagheid en problemen met sms doen mij een beetje bang worden dat ik nog wel eens grandioos spijt zou kunnen krijgen van deze eventuele beslissing.
Mijn vriendin heeft een 3GS en ik heb sinds anderhalve maand een Legend (de zwarte). Ik moet zeggen dat ik voor de Legend het touchscreen op de 3GS altijd erg fijn vond. Maar nu ik aan mijn Legend gewend ben vind ik het 3GS scherm eigenlijk van mindere kwaliteit; het scherm reageert op de Legend veel beter heb ik het idee. Ook de kleuren op het scherm vind ik op de Legend prachtig. (Hoewel dit natuurlijk persoonlijk is: oversaturation van het AMOLED scherm).Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
Ik heb nu bijna 1 jaar gehad van mijn 2 jarig abonnement met een iPhone 3GS. Nu zit ik eraan te denken om deze 3GS te verkopen en het laatste jaar door te brengen met een HTC Legend. Dit omdat ik dan ervaring heb met beide OS'en en ik over een jaar mijn definitieve keus kan maken met een nieuw abonnement. Ook begin ik me te ergeren aan de geslotenheid van Apple. Zo is sinds gisteren de dienst Find My IPhone gratis geworden voor alleen de iPhone 4 terwijl dit ook prima op een 3G of 3GS zou draaien. Ik kan me er aan ergeren dat je op zo'n softwarematige manier wordt gedwongen om een nieuwe telefoon te kopen terwijl je 'oude' het nog prima doet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide toestellen? De Legend lijkt mij een erg fijn toestel, maar de berichten hier over traagheid en problemen met sms doen mij een beetje bang worden dat ik nog wel eens grandioos spijt zou kunnen krijgen van deze eventuele beslissing.
Nou ik eigenlijk wel... Heb Navigon navigatie op mijn Legend staan, hierdoor is mijn opslagruimte nogal ingekrompen en kan nu geen nieuwe programma's meer installeren zonder eerst andere te verwijderen. Met App2SD is dit als goed is opgelost...Jimster schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:36:
Smachtend naar 2.2? Niet echt. Ik verwacht geen wonderen, iets meer features, misschien iets meer snelheid, sms bug eruit, that's it.
Ik heb mijn Legend nu meer dan een half jaar. Ben er erg tevreden over, maar zou deze nu niet meer kopen. Mijn vriendin heeft de Desire, en deze reageert in het algemeen net wat sneller en smoother. Daarom vind ik het een fijnere telefoon om mee te werken. Ook andere telefoons als de Galaxy S e.d. zijn net een stukje sneller en kunnen daardoor de volgende generatie apps (angry birds draait bijvoorbeeld veel soepeler op de Desire,zelfs zonder advertenties) en besturingssystemen veel beter aan.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
Ik heb nu bijna 1 jaar gehad van mijn 2 jarig abonnement met een iPhone 3GS. Nu zit ik eraan te denken om deze 3GS te verkopen en het laatste jaar door te brengen met een HTC Legend......
..... Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide toestellen? De Legend lijkt mij een erg fijn toestel, maar de berichten hier over traagheid en problemen met sms doen mij een beetje bang worden dat ik nog wel eens grandioos spijt zou kunnen krijgen van deze eventuele beslissing.
Op m'n iphone 3g liep de game soepeler(geen haperingen) terwijl die toch ook weer niet zoveel sneller is dacht ik. Misschien is die versie meer geoptimaliseerd voor de hardware en wordt daar voor android minder aan gedaanDieterVDW schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:11:
Net toegegeven aan de Angry Birds hype, en da's inderdaad de eerste keer dat ik soms merk dat de CPU niet meekan. Meer zeker speelbaar...
Ik zou de Legend laten liggen en voor een Galaxy S of een Desire gaan. Ondanks de ervaringen van anderen merk ik dat ik me erger aan de snelheid van de menu's tov de iPhones. Soms begint de boel bij mij ineens heel traag te draaien en reageert er niets, o.a. bij het installeren van apps. Let wel, dit is met Android Eclair, maar ik vind de usability van de iPhone/Desire/Galaxy S beter.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Hmm, die zijn natuurlijk wel een stukkie duurder. Als hij dat er voor over heeft, dan ja, dan kan hij beter voor de desire of Galaxy S gaan (persoonlijk zou ik dan de desire nemen, maar ik ben nogal fan van HTCRobertJ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:23:
[...]
Ik zou de Legend laten liggen en voor een Galaxy S of een Desire gaan.
Mijn abbo bij Hi was 22,20 per maand (inclusief Extra snel internet). Na de aanbieding naar aanleiding van "betalen per minuten" betaal ik zelfs maar 20,70 Euro. Bovendien kost hij los nog maar 344 Euro bij PDAshop (bijvoorbeeld, zal vast nog wel ergens anders goedkoper kunnen).t_o_c schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:50:
Tja dan kan je ook meteen een desire hd kopen als je toch bezig bent. Maargoed lang niet iedereen wil altijd maar het beste. Veel mensen willen ook gewoon iets wat goed werkt maar niet meteen de hoofdprijs koopt.
Zo slecht is een Legend dan niet. 99% van de tijd loopt alles gewoon goed. Geloof dat een Legend tegenwoordig al voor 20 euro of minder te krijgen is bij een abbo dus dat lijkt me geen slechte deal.
Nou, gelukkig ben je dan snel klaar want veel kan je niet installeren met 2.1RobertJ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:23:
[...]
Ik zou de Legend laten liggen en voor een Galaxy S of een Desire gaan. Ondanks de ervaringen van anderen merk ik dat ik me erger aan de snelheid van de menu's tov de iPhones. Soms begint de boel bij mij ineens heel traag te draaien en reageert er niets, o.a. bij het installeren van apps.
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:05 ]
Verwijderd
Heeft niks met optimalisatie te maken, maar met het feit dat alles wat op android draait java based is. Dat moet dus door een JVM heen (garbage collector etc.) ten opzichte van Objective C (iPhone), waarbij alles pre-compiled is.bite schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:12:
[...]
Op m'n iphone 3g liep de game soepeler(geen haperingen) terwijl die toch ook weer niet zoveel sneller is dacht ik. Misschien is die versie meer geoptimaliseerd voor de hardware en wordt daar voor android minder aan gedaan
cpu's volgens gegevens op wikipedia:
iphone:
Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0\[6]
620 MHz
Legend:
Qualcomm MSM 7227 600MHz processor
....
2.1 ondersteund activesync helaas nog niet goed. Met 2.2 zou dit wel moeten werken.Stevanov schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:29:
Ik probeer mijn hotmail account te koppelen aan mijn legend via activesync, want ik heb begrepen dat activesync met push werkt, zo heb ik dus mijn mail sneller (ipv. Elk half uur) ik weet dat ik het ook sneller kan krijgen door de refresh rate te verhogen, maar dat kost me te veel batterij.
Nu is het me wel gelukt op hotmail via activesync op mijn iPad te krijgen maar op de legend krijg ik het niet voor elkaar, hij geeft telkens aan foutmelding "aanmaken van het account is mislukt. Probeert het later opnieuw", heeft iemand anders dit probleem ook?
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:05 ]
[ Voor 8% gewijzigd door JvW op 24-11-2010 00:54 . Reden: verheldering ]
laat maar komen dan.MediJack schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:53:
Die update zou goed moeten komen. Kreeg gisteren (dinsdag) een mailtje van Belcompany dat de 2.2 update vanaf vandaag (woensdag) uitgerold zou gaan worden voor de unbranded Legends.
[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 24-11-2010 15:56 ]
Het gaat er mij om dat er mensen zijn die op niet-constructieve wijze alleen maar roepen dat ze de Legend zo slecht vinden. En dat niet 1 x maar constant. Iemand heeft het recht om zijn mening kenbaar te maken, ook zijn negatieve ervaringen maar dit bij herhaling, tot vervelens toe doen, komt mijns inziens de sfeer niet ten goede en vind ik daarnaast ook niet constructief. Als je de Legend zo slecht vind neem dan een ander toestel en blijf niet in herhaling vallen. Schiet niemand iets mee op.RobertJ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:23:
[...]
Ik zit de afgelopen dagen me trouwens rot te ergeren aan het verloop van dit topic. Als mensen kritiek uiten dan moeten ze hun mond houden omdat ze trollen/flamen. Je mag natuurlijk best van mening zijn dat het niet constructief is voor het topic, maar om dan vervolgens de troll te feeden is natuurlijk ook oliedom. Nu zit ik er zelf ook alweer over te lullen, maar het zij zo. Never feed the troll!
Ik begrijp je standpunt best, hoor. Die ergernis is zeer begrijpelijk. Dan neem je contact op met een moderator om dat te verhelpen, maar als user mensen corrigeren heeft bijna geen zin op een community van deze omvang. De mensen die hier niet posten moeten alleen dan wel twee pagina's doorklikken met veelal meta-discussies die niet interessant zijn voor het topic. In die zin verwijt je een ander iets waar je zelf aan bijdraagt. Vandaar dat ik daar iets over zei. (Waarmee ik mijzelf een deel van het probleem maakteSlagerBlom schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:38:
[...]
Het gaat er mij om dat er mensen zijn die op niet-constructieve wijze alleen maar roepen dat ze de Legend zo slecht vinden. En dat niet 1 x maar constant. Iemand heeft het recht om zijn mening kenbaar te maken, ook zijn negatieve ervaringen maar dit bij herhaling, tot vervelens toe doen, komt mijns inziens de sfeer niet ten goede en vind ik daarnaast ook niet constructief. Als je de Legend zo slecht vind neem dan een ander toestel en blijf niet in herhaling vallen. Schiet niemand iets mee op.
A common piece of advice regarding trolls is "Please do not feed the trolls." It is sometimes abbreviated as "DNFT" or "DFTT." While many seasoned veterans of online communities consider this advice useless, because in a community of any size, someone will react to the troll's posts, others still consider it to be the only effective method for dealing with trolls. Not fanning the fire will, at the very least, not make the situation worse. If the behavior escalates to abuse or vandalism, it is easy to deal with those things.
Ik begrijp je argument prima, maar voor de meeste gebruikers doet die verklaring niets af aan de ervaring die ze hebben als ze het product gebruiken. Er zal trouwens best iets op de achtergrond draaien, ik zal dat eens controleren, wellicht scheelt dat wel wat.bite schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:57:
[...]
Nou, gelukkig ben je dan snel klaar want veel kan je niet installeren met 2.1![]()
Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat de installatie voorrang krijgt op de gui want een installatie van iets wil je toch zsm afronden?
Het iphone menu bestaat enkel uit snelkoppelingen en het apparaat doet niet aan multitasking dus dan kan het wel snel zijn. Heb je enkele (zware) widgets of iets anders op de achtergrond draaien dan kan dat (iets) vertragen natuurlijk.
Je hoeft mijn opmerking niet direct in het belachelijke te trekken, want de Desire is vier tientjes duurder als een Legend (met wat betere specs, maar wel iets groter van formaat). Dat lijkt me wel te overzien. Daarmee is de afweging misschien ook eerder wel esthetisch als financieel, maar dat kan iedereen dan wel voor zichzelf uitmaken wat hij/zij belangrijk vindt.t_o_c schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:50:
Tja dan kan je ook meteen een desire hd kopen als je toch bezig bent. Maargoed lang niet iedereen wil altijd maar het beste. Veel mensen willen ook gewoon iets wat goed werkt maar niet meteen de hoofdprijs koopt.
Zo slecht is een Legend dan niet. 99% van de tijd loopt alles gewoon goed. Geloof dat een Legend tegenwoordig al voor 20 euro of minder te krijgen is bij een abbo dus dat lijkt me geen slechte deal.
[ Voor 32% gewijzigd door RobertJ op 24-11-2010 18:35 ]
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 24-11-2010 22:01 ]
Verwijderd
Dat lijkt toch niet helemaal ok. Misschien een keer een harde reset? (Of wellicht na de 2.2 update?)jacobras schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:34:
Gisteren was mijn Legend weer (tweede keer inmiddels) zonder reden uitgevallen. In oplader doet 'ie dan niets, powerknop indrukken werkt niet. Accu eruit en er weer in, en dan werkt alles weer perfect. Misschien een los contact of iets dergelijks?
Edit: en net weer, derde keer inmiddels.
Bovenstaande heb ik een hele tijd terug geplaatst en ondertussen eindelijk op weten te lossen. Vandaar deze update. Het was (zoals sommigen al zeiden) de nabijheidssensor. Ik heb de telefoon helemaal uit elkaar gehaald (jawel, dat is mogelijkWekko schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:30:
Mijn vriendin heeft de Legend en is een maand of 2 terug met de fiets gevallen: op der telefoon. De befaamde knik is er nu bijna uit (ja echt!). Nu was dat op zich wel grappig, zeker omdat de telefoon gewoon nog bleef werken. Nu heeft ze de laatste tijd alleen steeds meer problemen met het apparaat.
Ze heeft vaak dat als ze bij het bellen het toestel van haar oor haalt dat het scherm niet meer oplicht. Dat is vrij vervelend als iemand niet opneemt, want dan kun je ook niet ophangen en ben je dus verplicht iedere voicemail minutenlang vol te lullen tot je het klepje er af gehaald hebt. Daarnaast heeft ze soms last van dat de telefoon niet over gaat maar dat er wel direct een smsje binnen komt met gemiste oproep. Wellicht iets van de provider (hoewel KPN toch een betrouwbaar netwerk zou hebben) of misschien omdat het klepje niet goed sluit. In het klepje zitten namelijk 2 metalen pinnetjes die contact moeten maken met de telefoon.
Ter illustratie de schade (gemaakt met m'n hero, dus excuus voor de kwaliteit):
[afbeelding]
(grote: http://img696.imageshack.us/f/img20100925111752.jpg/)
Ik heb het batterij hendeltje er uit getrokken zodat je kan zien hoe scheef ie loopt. De batterij en sim kaart e.d. komt er wat moeilijk uit, maar het lukt nog steeds. Ik heb geprobeerd de boel wat recht (ehh..krom dus) te buigen (met tang en me hand) en dat leek resultaat te hebben. Na een week begon de ellende alleen weer.
Heeft iemand een theorie wat dit zou kunnen zijn? Garantie is geen optie bij valschade helaas. Ik dacht eerst dat het scherm weer aan zou springen op basis van de beweging sensor, maar die lijkt in allerlei apps gewoon prima te werken (ook calibreren had geen effect). Ik kon ook nergens vinden waar de lichtsensor zit, dat zou namelijk mijn tweede optie zijn. Wellicht dat die ergens verscholen zit. Als ik weet waar dan kan ik die misschien vrij maken...
suggesties?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq