Verwijderd

Heb ik ook last van (HTC Legend op Android 2.1). Vaak 's ochtends als ik 'm van de lader haal is de data verbinding verbroken.

Cor

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 12:25

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:24:
Heb ik ook last van (HTC Legend op Android 2.1). Vaak 's ochtends als ik 'm van de lader haal is de data verbinding verbroken.

Cor
Energiebesparing ;)

Verwijderd

Zie het ook niet als een bug, maar meer als een feature.

Cor

Verwijderd

Het zou niet moeten horen volgens mij, hoe kan er andersop die manier gesynchroniseerd worden met mail/whatsapp/twitter etc.?

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:33:
Het zou niet moeten horen volgens mij, hoe kan er andersop die manier gesynchroniseerd worden met mail/whatsapp/twitter etc.?
Kijk eens bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd aan

Staat die aangevinkt? Zo niet, dan zal dat waarschijnlijk de oorzaak zijn.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-10 09:42

mindcre8r

Tradepedia

Huntard schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:37:
[...]

Kijk eens bij Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele gegevens altijd aan

Dit staat toch echt aan, op allebei de phones, en we hebben dit niet enkel als de tel uit de lader komt.

[ Voor 7% gewijzigd door mindcre8r op 18-11-2010 11:44 ]

Bears and Bulls

Verwijderd

Deze optie staat bij mij gewoon aangevinkt, dus dat is het ook niet.

Verwijderd

@Huntard: ooh, inderdaad, die heb ik altijd aan staan. Ik zie eigenlijk het nut niet van zo'n telefoon als die niet vanzelf gaat synchroniseren (maar dat is natuurlijk mijn mening:P)

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:50:
@Huntard: ooh, inderdaad, die heb ik altijd aan staan. Ik zie eigenlijk het nut niet van zo'n telefoon als die niet vanzelf gaat synchroniseren (maar dat is natuurlijk mijn mening:P)
Snap dat niet, bij mij wordt altijd alles gesynced zonder dat ik daar iets voor hoef te doen. Maakt niet uit of WiFi aan of uit staat. G3 / HSDPA staat uiteraard altijd aan.

• Huntard
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:50:
Tja, bij mij valt ie eigenlijk nooit uit. Ik gebruik zelden wifi, ik heb niet voor niets een data abonnement (Hi extra snel). Dan zullen ze weten ook dat ik dat heb :P

Maar zoals ik al zei, bij mij valt 3g eigenlijk nooit weg (of ik moet ergens onderdgronds zitten ofzo). Ik zou dus niet weten waar het door komt.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-11 19:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Heb zelf alleen het probleem soms als ik in een gebied zit waar 3g bereik niet helemaal goed is.

Op het moment dat de telefoon dan terug schakeld naar GPRS, en een tijd daarna weer naar 3g, is de mobiele dataverbinding weg. Enige wat ik kan doen is mijn telefoon dan even resetten (of in/uit vliegtuigmodus).

Dus, zit je mss in een gebeid waar bereik niet geweldig is?

Verwijderd

@Xander: als je dataverbinding uit staat is het logisch dat die vanzelf synct. Het gaat erom als beide wifi en dataverbinding weg is (ten minste, je kunt dus een energiebesparende functie voor beide aanzetten).

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
mindcre8r schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:16:
misschien al eerder gepost maar here goes:

elke dag verbreekt de legend van mijn vriendin de dataverbinding, ik heb dit ook met mijn Hero.

Eerder had ik dit niet toen ik met der hero nog op 1.6 zat, het lijkt een bug in 2.1 te zijn oid.

Hebben meer mensen daar last van?
ik zelf niet maar een collega van mij ook. is het toevallig kpn?
nu wil ik niet meteen kpn afkraken maar we hebben de telefoon getest en die doet het met mijn kaart (t-mobile) wel gewoon goed.

nu zou het ook nog een brakke simkaart kunnen zijn. maar dat kon ik dan weer niet testen.
aangezien ik mijn telefoon ook nodig heb en de verbinding pas gek gaat doen na een paar uur.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan trouwens na al die tijd nog steeds bij Vodafone op mijn HTC Legend, geen MMS ontvangen... kan iemand mij vertellen welke instellingen hier de oplossing voor geven?

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Waarom zeg je hier dan dat het wel werkt?? link

Ik gebruik dezelfde instellingen en werkt goed. Maar alleen als ik een dataverbinding heb...

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

majoh schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:59:
Waarom zeg je hier dan dat het wel werkt?? link

Ik gebruik dezelfde instellingen en werkt goed. Maar alleen als ik een dataverbinding heb...
Oops, dat het werkte was de 3G... :D

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:32:
Oops, dat het werkte was de 3G... :D
Dan doet 'ie het toch? Wat wil je nu nog meer? MMS via WiFi binnen hengelen? Dat gaat natuurlijk niet lukken, sms-jes komen toch ook niet via WiFi binnen???

Snap trouwens nog steeds niet waarom je MMS zou willen ontvangen... Op een telefoon die zoveel meer kan!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 20:27 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:13
mindcre8r schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:16:
misschien al eerder gepost maar here goes:

elke dag verbreekt de legend van mijn vriendin de dataverbinding, ik heb dit ook met mijn Hero.

Eerder had ik dit niet toen ik met der hero nog op 1.6 zat, het lijkt een bug in 2.1 te zijn oid.

Hebben meer mensen daar last van?
Ja, koop daarom geen HTC, het zit altijd vol met bugs die niet opgelost worden. Ik snap niet waarom mensen altijd HTC qua software zo ophemelen, de Samsung Galaxy S is veel beter :{ .

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:26:
[...]

Dan doet 'ie het toch? Wat wil je nu nog meer? MMS via WiFi binnen hengelen? Dat gaat natuurlijk niet lukken, sms-jes komen toch ook niet via WiFi binnen???

Snap trouwens nog steeds niet waarom je MMS zou willen ontvangen... Op een telefoon die zoveel meer kan!
Als mensen mij MMS sturen vind ik het erg onprettig dat ik een SMS van vodafone krijg met een code om op hun website MMS te bekijken.

Daarnaast staat mn 3G altijd zowat aan en krijg ik dus geen MMS binnen.

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11 21:44
Ik begrijp dat het praten over de update van de Legend naar Froyo een beetje gevoelig ligt, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die NIET een Vodafone abbonement hebben, maar wel de update. Ik ben erg nieuwsgierig welke netwerken dat dan zijn.

Daarnaast zou ik graag van de mensen die de update al WEL hebben willen weten wat er (als er al iets is) aan HTC Sense veranderd is.

Xbox Live: Ofthewell NL

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:24
Hairball schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 04:44:
Ik begrijp dat het praten over de update van de Legend naar Froyo een beetje gevoelig ligt, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn die NIET een Vodafone abbonement hebben, maar wel de update. Ik ben erg nieuwsgierig welke netwerken dat dan zijn.
Die zijn er niet, anders was dat allang gemeld. Tot nu toe hebben alleen Vodafone branded Legends de update ontvangen. Het gaat om de branding, niet om je abonnement.
Gewoon afwachten dus. Update komt vanzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 19-11-2010 08:35 ]

• Huntard
Hairball schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 04:44:

Daarnaast zou ik graag van de mensen die de update al WEL hebben willen weten wat er (als er al iets is) aan HTC Sense veranderd is.
Zoals Jimster al zei, die zijn er nog niet. Van wat ik van de mensen hoor die de update wel al hebben is er op zich aan sense niet veel veranderd, meer extra dingen toegevoegd enzo, zie deze thread op XDA

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
MarcoC schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:53:
[...]
Ja, koop daarom geen HTC, het zit altijd vol met bugs die niet opgelost worden. Ik snap niet waarom mensen altijd HTC qua software zo ophemelen, de Samsung Galaxy S is veel beter :{ .
Inderdaad, iedere HTC telefoon zit zo vol met bugs dat er niet mee te werken is. En updaten? Nee ho maar. Dat iedereen roept dat de "onwerkbare" SMS bug is opgelost in 2.2 vergeten we maar even voor het gemak.

Je bent nu gewoon aan het trollen.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-10 09:42

mindcre8r

Tradepedia

Proxx schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:16:
[...]

ik zelf niet maar een collega van mij ook. is het toevallig kpn?
nu wil ik niet meteen kpn afkraken maar we hebben de telefoon getest en die doet het met mijn kaart (t-mobile) wel gewoon goed.

nu zou het ook nog een brakke simkaart kunnen zijn. maar dat kon ik dan weer niet testen.
aangezien ik mijn telefoon ook nodig heb en de verbinding pas gek gaat doen na een paar uur.
Mijn vriendin heeft idd Hi KPN maar ik heb vodafone. zelfde problematiek.

Bears and Bulls

• Proxx
mindcre8r schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:36:
[...]

Mijn vriendin heeft idd Hi KPN maar ik heb vodafone. zelfde problematiek.
ok dus niet provider gerelateerd ^^

ik heb t-mobile en daar doet ie het altijd goed.

misschien brakke simkaart anders weet ik het ook niet meer. ik ga nu meteen een andere sim aanvragen voor hem en dan zien we wel verder.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-11 20:41
UTwizard schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:40:
[...]

Inderdaad, iedere HTC telefoon zit zo vol met bugs dat er niet mee te werken is. En updaten? Nee ho maar. Dat iedereen roept dat de "onwerkbare" SMS bug is opgelost in 2.2 vergeten we maar even voor het gemak.

Je bent nu gewoon aan het trollen.
Inderdaad al die htc's zitten echt bomvol bugs.... noem er voor het gemak eens 5 die specifiek alleen op htc van toepassing zijn en niet komen door incapabele gebruikers of duistere apps =) (@maroc gericht uiteraard ;)

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Een update over Froyo update voor unbranded Legends:

HTC Romania: http://twitter.com/HTCro/status/5610792569278464

Vertaald door Google Translate:
Goed nieuws voor HTC Legend eigenaren in de komende dagen zal beginnen met de update van de Android 2.2 Froyo.
Vele denken nu maandag aangezien HTC meestal op maandag uitrol doet van updates, dus ben benieuwd...

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
MarcoC schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:53:
[...]
Voor die Samsung is vast een apart topic. Kun je daar verder met je gejammer.

Was getekend: Een zeer tevreden Zelf geunbranded Legend eigenaar.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-11 09:33

jacobras

Developer

Zelf ook nog steeds tevreden over mijn Legend. Afgelopen paar dagen deed hij even wat raar, maar dat lijkt nu weer opgelost. Enige minpunten die ik kan opnoemen:
  • Toestel voelt soms wat traag aan
  • Angry Birds draait niet helemaal soepel, maar gelukkig is een Lite-versie onderweg :)
  • Bouwkwaliteit knoppen onder scherm (linker 2) vallen iets tegen (lijken wat uit te steken)
Alhoewel ik soms twijfel of ik niet beter een Desire had kunnen kiezen (mocht met abo één van beide uitkiezen, koos de Legend vanwege design) omdat 'ie wat krachtiger is.

Overigens ben ik nog op zoek naar een applicatie die vlak na het verbinding maken met een Bluetooth-apparaat (m'n Prius :p) het mediavolume op max. zet. Afspelen gaat al wel automatisch, maar als ik via oordopjes muziek luister zet ik het volume zachter, en dan hoor ik 'm amper meer in de auto als ik het vergeet terug te zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door jacobras op 19-11-2010 20:01 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

n00bs schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:46:
Ik kan trouwens na al die tijd nog steeds bij Vodafone op mijn HTC Legend, geen MMS ontvangen... kan iemand mij vertellen welke instellingen hier de oplossing voor geven?
Werkt de oplossing die hier staat ook niet?
Bij mij heeft dat geholpen. Het komt er in elk geval op neer dat je het niet kunt fixen met de instellingen, maar je hele APN moet verwijderen en via een XML bestand nieuwe instellingen moet terugzetten. Instructies staan in het topic.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
[b][message=35062482,noline]
Overigens ben ik nog op zoek naar een applicatie die vlak na het verbinding maken met een Bluetooth-apparaat (m'n Prius :p) het mediavolume op max. zet. Afspelen gaat al wel automatisch, maar als ik via oordopjes muziek luister zet ik het volume zachter, en dan hoor ik 'm amper meer in de auto als ik het vergeet terug te zetten.
Setting Profiles kan dit volgens mij wel. http://www.probeez.com/

• MarcoC
SlagerBlom schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 18:43:
[...]

Voor die Samsung is vast een apart topic. Kun je daar verder met je gejammer.

Was getekend: Een zeer tevreden Zelf geunbranded Legend eigenaar.
Waarom zou ik mijn ergernissen over de vele onopgeloste bugs van de HTC Legend uiten in het Galaxy S-topic?

• jacobras

jacobras

Developer

MarcoC schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:25:
[...]
Waarom zou ik mijn ergernissen over de vele onopgeloste bugs van de HTC Legend uiten in het Galaxy S-topic?
Hij zegt dat omdat je het hebt over vele onopgelost bugs van de HTC Legend, maar daarbij geen voorbeelden noemt. Enige bug die ik momenteel ben tegengekomen is dat het toestel soms wat traag is, en de bekende sms-bug.

• jacobras

jacobras

Developer

bove027 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 20:42:
[...]

Setting Profiles kan dit volgens mij wel. http://www.probeez.com/
Die is perfect, bedankt! Dacht dat er geen juise profielmanager zou zijn waarbij ik kan kiezen bij welk Bluetooth apparaat hij iets moet activeren, bij Setting Profiles bleek dit wel het geval. Heb 'm net ingesteld, morgen maar 'ns uitproberen :).

Oei, excuses voor dubbelpost :$

[ Voor 5% gewijzigd door jacobras op 19-11-2010 22:32 ]

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
ben toch bang dat ik in januari me htc ga dumpen voor een nokia... filmpjes maken zonder krakend geluid is toch voor mij echt een must have...

• JvW

JvW

On my way home...

Toch snap ik dat niet helemaal... Ik gebruik mijn Legend nu al sinds de release. Ik kan niet zeggen dat ik android traag vind reageren.
Wat de filmpjes betreft kan ik niet veel zeggen, maar daar gebruik ik de Legend ook niet voor. Ik vind de kwaliteit van filmpjes gemaakt met een mobieltje sowieso niet om over naar huis te schrijven. Als dat belangrijk is dan kun je wellicht beter investeren in een goede camera.
De sms-bug is vervelend (doch overkomelijk als je een third-party sms app gebruikt) maar zal met de update wel worden opgelost

Nu ben ik niet zo thuis in de Nokia's van vandaag, maar is een HTC (android) vergelijken met een Nokia (Symbian/Meego) niet een beetje appels met peren vergelijken? Ik kan me niet indenken dat een krakend geluid bij video de enige reden is waarom je zou overstappen. Zou het dan niet meer voor de hand liggen om je Legend te vervangen door een android-toestel met een betere camera?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• serdadu
nou... HTC allemaal top, en aan de camera ligt het niet hoor... eerder de MONO mic die erop zit. Maar ik vind het wel fijn om videos te maken van vette feestjes en dat het geluid ook gewoon top is. Iets wat je bij de desire of hd er nog steeds niet bij krijgt... ik lever dan liever in op de snelheid van de homescreens etc. en ga voor deze kwaliteit YouTube: Nokia N8 test at a Club

de dag dat htc kan opnemen zonder kraken bij ietwat volume ben ik weer terug te vinden bij htc... heb laatst een filmpje gemaakt met desire en dat was ook echt bagger geluid erop.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Of je koopt gewoon een camera als je perse wil filmen... Hoe dan ook, zo kut is het geluid bij opnemen nou ook weer niet. Nou denk ik niet dat de legend ooit zo goed zal opnemen als die nokia uit jouw link maar ik heb bij de GP van Spa een paar filmpjes gemaakt met mijn legend en dat zag (en klonk!) nog best goed.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

serdadu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:34:
nou... HTC allemaal top, en aan de camera ligt het niet hoor... eerder de MONO mic die erop zit. Maar ik vind het wel fijn om videos te maken van vette feestjes en dat het geluid ook gewoon top is. Iets wat je bij de desire of hd er nog steeds niet bij krijgt... ik lever dan liever in op de snelheid van de homescreens etc. en ga voor deze kwaliteit YouTube: Nokia N8 test at a Club

de dag dat htc kan opnemen zonder kraken bij ietwat volume ben ik weer terug te vinden bij htc... heb laatst een filmpje gemaakt met desire en dat was ook echt bagger geluid erop.
Ben het ermee eens hoor, ben ook vaak op parties en mijn huidige panasonic tz5 klinkt ook slecht en er zijn telefoons die wel goed klinken. Heb liever 1 apparaat bij mij en lekker feesten dan al je zakken volproppen met 10 devices.

Fotokwaliteit en filmkwaliteit van HTC is in het algemeen gewoon slecht. Het enige wat de Legend wel goed doet (beter dan Desire) is de auto white balance en daarmee ook de kleuren die redelijk natuurgetrouw zijn.

• serdadu
t_o_c schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:50:
Of je koopt gewoon een camera als je perse wil filmen... Hoe dan ook, zo kut is het geluid bij opnemen nou ook weer niet. Nou denk ik niet dat de legend ooit zo goed zal opnemen als die nokia uit jouw link maar ik heb bij de GP van Spa een paar filmpjes gemaakt met mijn legend en dat zag (en klonk!) nog best goed.
ik zeg ook niet dat het altijd slecht is. maar gewoon op feestjes hoef je het niet te proberen. kan wel een camera kopen, heb ik ook naar gekeken (GOpro 960hd) maar dan ben ik nog aan het slepen. heb me opvolger van de legend wel al gespot. heb veel plezier gehad van mijn legend maar zeker nadat het glas op me camera kapot is gegaan ( heb ik trouwens wel zelf eruit gehaald en maakt nog ok fotos) en toch wat kleine minpuntjes heb over het toestel is het toch weer tijd voor wat nieuws

• MarcoC
t_o_c schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:50:
Yeah right, naast je telefoon een aparte camera in je zakken proppen, tof.

• Jimster
serdadu schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:34:

Dat de kwaliteit van het geluid brak is bij het opnemen van harde muziek heeft niet zozeer te maken met dat er een mono mic in de telefoon zit. Het heeft meer met de software te maken. Bovendien, stereo microfoon op je telefoon, dan moeten de mics niet te dicht bij elkaar in de buurt zitten, anders krijg je alsnog mono geluid. En als je je telefoon een kwartslag draait klopt er ook niks meer van het geluid.
MarcoC schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 03:02:
[...]
Yeah right, naast je telefoon een aparte camera in je zakken proppen, tof.
Bedankt voor je nuttige bijdrage..

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Toen de Legend er net n week was was iedereen zo enthousiast over de prestaties. Het is niet zo dat de Legend traag is geworden, andere telefoons zijn sneller geworden.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Irminsul schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:26:
Toen de Legend er net n week was was iedereen zo enthousiast over de prestaties. Het is niet zo dat de Legend traag is geworden, andere telefoons zijn sneller geworden.
En over een jaar zijn die andere telefoons weer traag :O

Verwijderd

Vind de Legend helemaal niet traag, zeker niet nu met froyo erop. Zou hem zelf nu nog steeds kopen, vooral ook vanwege het design, het ideale formaat en het heldere scherm.

• MarcoC
Jimster schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 04:02:
[...]

Bedankt voor je nuttige bijdrage..
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld, de persoon waar ik op reageerde zei dat je maar een aparte camera moet kopen als de kwaliteit van de filmmodus van de Legend niet toereikend is. Dat vind ik pas een zinloze bijdrage. Het grote voordeel van smartphones is dat het enorm veel functies in 1 apparaat combineert. Mijn antwoord is daarom zeer nuttig aangezien ik hem er op wijs dat zijn antwoord nergens op slaat.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Nou "zeer nuttig" is misschien wat overdreven ... :P

• haakjesluiten
MarcoC schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:59:
[...]
Dit is wel een beetje de omgekeerde wereld, de persoon waar ik op reageerde zei dat je maar een aparte camera moet kopen als de kwaliteit van de filmmodus van de Legend niet toereikend is. Dat vind ik pas een zinloze bijdrage. Het grote voordeel van smartphones is dat het enorm veel functies in 1 apparaat combineert. Mijn antwoord is daarom zeer nuttig aangezien ik hem er op wijs dat zijn antwoord nergens op slaat.
Stop gewoon eens met trollen en flamen. Door te zeuren krijg de legend niet ineens meer opties de legend is wat het is en die gaat niet veranderen. Iedereen hier weet wat ie wel en niet kan en als dat niet voldoet dan is de legend klaarblijkelijk niet voor jouw maar dat wil niet zeggen dat de rest er niets mee kan.

• MarcoC
Ik zeurde helemaal niet, maar de beste camera is de camera die je bij je hebt en niet degene die thuis op de tafel ligt.

• SlagerBlom
MarcoC schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:02:
Ik zeurde helemaal niet, maar de beste camera is de camera die je bij je hebt en niet degene die thuis op de tafel ligt.
Ik zie je ook alleen maar zeuren en klagen maar dat ligt vast aan mij.
Geweldige phoon, de Legend. Doet wat ik wil, zelfs meer. Had ik een betere gewild had ik meer moeten betalen. Er is altijd wel wat op aan te merken maar zeker met de komende update ben ik nog tevredener dan ik al was. Door maar steeds te klagen wordt de Legend niet beter en de sfeer in dit forum ook niet.
Een volwassen vent neemt zijn verlies als hij niet tevreden is en koopt een ander toestel maar ik vrees dat er weinig toestellen zijn waar jij wel tevreden mee bent. Misschien een wild guess maar toch...

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
En om de update soap even wat meer info te geven:

Vraag:
@markmoons vanaf morgen gaat Froyo voor de unbranded Legends uitgerold heb ik begrepen?
Antwoord:
@fat_basstard we zijn al begonnen. Een aantal hebben al. We willen voor Sinterklaas alles uitgerold hebben.
Ik heb echter nog niets vernomen... Iemand wel?

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

ik heb 2.2 ! vodafone legend branded uit april!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Silverline schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:37:
ik heb 2.2 ! vodafone legend branded uit april!
dat de vodafone branded legends hem hebben is ondertussen wel al bekend.
Het gaat nu om alle overige (unbranded) telefoons.

Verwijderd

majoh schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:20:
En om de update soap even wat meer info te geven:

Vraag:
[...]

Antwoord:
[...]

Ik heb echter nog niets vernomen... Iemand wel?
Nee, zal wel 4 December 23:59 worden 8)7

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Crazyanz schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:27:
[...]

Stop gewoon eens met trollen en flamen. Door te zeuren krijg de legend niet ineens meer opties de legend is wat het is en die gaat niet veranderen. Iedereen hier weet wat ie wel en niet kan en als dat niet voldoet dan is de legend klaarblijkelijk niet voor jouw maar dat wil niet zeggen dat de rest er niets mee kan.
Het is echt geen flame op trol, maar gewoon een feit. Eerder de reactie op zijn reactie lokt een onnodige discussie uit (flame/troll).

Een smartphone met functionaliteiten die niet goed werken, moeten gewoon verwijderd worden. Dat zou het toestel goedkoper maken en in zijn volledigheid dan kwalitatief beter zijn.

En iedereen die zijn kop in het zand steekt, zorgt ook niet dat er iets verbeterd kan worden, dus het is goed dat er mensen zijn die ook wijzen op punten die niet goed voor elkaar zijn; Dat is de enige manier waarop iets verbeterd kan worden.

Ik denk niet dat een fabrikant snel zal investeren iets, wanneer 90% zegt ik vind het wel best, neem wel een extern apparaat wel mee om dit probleem af te vangen.
De camera van de HTC is gewoon slecht. Ook niet gemiddeld, maar gewoon slecht en heb sinds tijden niet zo een slechte cam gezien. Geluid is ook vreselijk. Slechte mic, slechte codering. Er zijn zat merken die dit veel beter doen en ik heb er zeker wel een paar Euro extra voor over om ook dit punt te verbeteren.

Ik heb geen zin om altijd mijn grote digitale camera of videocamera mee te nemen.

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 20:25
Heb net ff gechecked, maar ik heb nog niks. Is er een volgorde waaraan je kan ontlenen welke Legends eerst zijn? Gaat het bv per provider of IMEI nr ofzo?

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik snap de discussie over de camera niet echt... In alle reviews die ik gelezen heb, voordat ik de telefoon kocht, werd gezegd dat de camera hooguit gemiddeld is. Zelfde hier op tweakers:
De foto's van de Legend zijn gemiddeld te noemen: HTC heeft nooit uitgeblonken op cameragebied en met die traditie wordt niet gebroken. Het is en blijft een camera voor snapshots en niet veel gebruikers zullen hun traditionele camera weggooien omdat ze een Legend hebben gekocht.
Als je echt een goede camera op je telefoon wil hebben, moet je er een kopen die de camera als middelpunt heeft, niet als extraatje. En dit had je goed kunnen weten als je even wat research gedaan had.
Mister_tb schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:57:
Heb net ff gechecked, maar ik heb nog niks. Is er een volgorde waaraan je kan ontlenen welke Legends eerst zijn? Gaat het bv per provider of IMEI nr ofzo?
Geen idee, al verwacht ik vandaag eigenlijk weinig...

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
n00bs schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:38:
[...]

De camera van de HTC is gewoon slecht. Ook niet gemiddeld, maar gewoon slecht en heb sinds tijden niet zo een slechte cam gezien.
De camera presteert prima in daglicht. Zonder licht doen al die kleine camera's het niet meer. Dat weet je van tevoren. Ik heb tijdens mijn vakantie een heleboele leuke foto's geschoten zonder verder een digicam bij me te moeten dragen.

Hij is wellicht slecht vergeleken met een spiegelreflex, maar dergelijke vergelijkingen moet je niet eens aan beginnen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Frank-NL schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:35:
[...]

De camera presteert prima in daglicht. Zonder licht doen al die kleine camera's het niet meer. Dat weet je van tevoren. Ik heb tijdens mijn vakantie een heleboele leuke foto's geschoten zonder verder een digicam bij me te moeten dragen.

Hij is wellicht slecht vergeleken met een spiegelreflex, maar dergelijke vergelijkingen moet je niet eens aan beginnen.
Ik maak ook zeker geen vergelijking met een dSLR, maar het valt mij op met mijn voorgaande telefoons en vele ook goedkope digicams die ik getest heb, dat de kleurechtheid best goed is voor een telefoon of goedkope camera, de meeste foto's (op meerdere HTC Android toestellen getest) onscherp zijn, zelfs door de telefoon op een vlakke ondergrond te plaatsen onder goede lichtomstandigheden (focus punt ligt vaak verkeerd) en door deze onscherpte lijkt de resolutie van een gemaakte foto meer op een 1MP foto.

Dat de telefoons bij donkere omstandigheden geen goede foto's kunnen maken, snap ik ook. Kleine sensor, te hoge pixeldichtheid.

De HTC kunnen ze wel nog verbeteren, software optimaliseren mbt problemen focussing. Plastic lensje door een glazen lens vervangen, misschien een betere sensor erin die Nokia, Sony en Samsung ook gebruikt.

De microfoon vervangen en ook nog de speaker vervangen voor beter speakergeluid bij navigatie en ik ben heel blij :)

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je weet dat je door het beeldscherm aan te raken op een plek de focus daarop kan richten? Ik heb zelden tot nooit problemen met de focus.

• haakjesluiten
n00bs schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:38:
[...]

Het is echt geen flame op trol, maar gewoon een feit. Eerder de reactie op zijn reactie lokt een onnodige discussie uit (flame/troll).

Een smartphone met functionaliteiten die niet goed werken, moeten gewoon verwijderd worden. Dat zou het toestel goedkoper maken en in zijn volledigheid dan kwalitatief beter zijn.

En iedereen die zijn kop in het zand steekt, zorgt ook niet dat er iets verbeterd kan worden, dus het is goed dat er mensen zijn die ook wijzen op punten die niet goed voor elkaar zijn; Dat is de enige manier waarop iets verbeterd kan worden.

Ik denk niet dat een fabrikant snel zal investeren iets, wanneer 90% zegt ik vind het wel best, neem wel een extern apparaat wel mee om dit probleem af te vangen.
De camera van de HTC is gewoon slecht. Ook niet gemiddeld, maar gewoon slecht en heb sinds tijden niet zo een slechte cam gezien. Geluid is ook vreselijk. Slechte mic, slechte codering. Er zijn zat merken die dit veel beter doen en ik heb er zeker wel een paar Euro extra voor over om ook dit punt te verbeteren.

Ik heb geen zin om altijd mijn grote digitale camera of videocamera mee te nemen.
punt is dat je voor je de telefoon kocht als het goed is op de hoogte was van de sterke en zwakke punten. Ik tenminste wel. Dan is het natuurlijk een beetje raar om dan achteraf te zeggen dat htc wat moet moet doen aan deze punten. Ik zeg niet dat je de zwakke punten moet wegdrukken, ik zeg alleen dat het geen zin heeft om ze eindeloos te herhalen terwijl iedereen ze al lang weet.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Frank-NL schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:59:
Je weet dat je door het beeldscherm aan te raken op een plek de focus daarop kan richten? Ik heb zelden tot nooit problemen met de focus.
Dat weet ik natuurlijk ;) fotografie is 1 van de dingen waarmee ik mij mee bezig houd. Zoals gezegd op tot nu toe alle HTC Android toestellen gezien.
Crazyanz schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:50:
[...]

punt is dat je voor je de telefoon kocht als het goed is op de hoogte was van de sterke en zwakke punten. Ik tenminste wel. Dan is het natuurlijk een beetje raar om dan achteraf te zeggen dat htc wat moet moet doen aan deze punten. Ik zeg niet dat je de zwakke punten moet wegdrukken, ik zeg alleen dat het geen zin heeft om ze eindeloos te herhalen terwijl iedereen ze al lang weet.
Toen de Legend NET uit was, heb ik hem meteen gekocht. Dit was dus nog niet bekend. (Ik had ongeveer het eerste toestel via gsmweb).

Overigens heb ik al vaker gezegd dat dit qua toestel voor mij in de 12 jaar dat ik mobiele telefoons koop of bestel voor anderen, het toestel waar ik relatief gezien het meest tevreden over ben.
Dit neemt niet weg, dat de lat nog hoger gelegd kan worden en door veelal te melden en ook aan te melden bij HTC, wordt er iets mee gedaan (anders wordt het struisvogelpolitiek, zoals ik hier op werk ook zie.... daar heeft men ook nogal de neiging dat je iets beter 1x kan melden en daarna bloedt het dood :+ )

Verwijderd

@noobs: dus als je de foto op een andere scherm bekijkt, dan is de kleurechtheid ook niet goed? (of ligt het niet aan de overgesatureerde amoled?).
@majoh: zooo... voor sinterklaas ook nog, wat een goed (misschien wel irrealistische) streven van HTC!:D (sorry, dit moest eruit:P. Uiteraard is dit ook niet als trol op jou post bedoeld ofzo, maar eerder een trol op Moons).

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:02:
@noobs: dus als je de foto op een andere scherm bekijkt, dan is de kleurechtheid ook niet goed? (of ligt het niet aan de overgesatureerde amoled?).
@majoh: zooo... voor sinterklaas ook nog, wat een goed (misschien wel irrealistische) streven van HTC!:D (sorry, dit moest eruit:P. Uiteraard is dit ook niet als trol op jou post bedoeld ofzo, maar eerder een trol op Moons).
Ik zeg juist dat de kleurechtheid wel goed is! alleen de scherpte is niet correct. En natuurlijk bekijk ik de foto's op een gecalibreerd systeem met photoshop. Ben geen n00b op dit gebied :+

• Jimster
Camera is niet geweldig, maar prima voor wat ik ermee doe. Als ik weet dat ik foto's ga maken neem ik wel een andere camera mee. Ik zie de camera in een telefoon dan ook als een leuke extra feature.
Ik snap ook niet waarom er hier zoveel geklaagd wordt. Toen de Legend uitkwam was het één van de eerste telefoons met 2.1. Een prima toestel, mooi, specs niet super, maar alles draait prima. Veel bugs toen het toestel uitkwam? Ik kan het mij niet herinneren. Veel dingen die op het toestel niet konden? Volgens mij niet. Van enige traagheid merk ik niets, behalve in Angry Birds.
De updates die de afgelopen maanden uit zijn gekomen hebben imo het toestel meer kwaad dan goed gedaan. Zeker die sms-bug. HTC had er wel een snelle fix voor mogen uitrollen.
Ik ben zeer tevreden over het toestel. Ik denk dat de meeste mensen de Legend kopen voor de looks en niet voor de specs. Voor mij voldoet hij dan ook uitstekend.
Enig minpuntje is de accuduur, maar daar hebben meer smartphones last van.

Smachtend naar 2.2? Niet echt. Ik verwacht geen wonderen, iets meer features, misschien iets meer snelheid, sms bug eruit, that's it.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimster op 22-11-2010 15:38 ]

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:28:
[...]

Nee, zal wel 4 December 23:59 worden 8)7
Zolang het maar niet 5 december 23:59 wordt !

• JvW

JvW

On my way home...

Lol.... Maar we kunnen niet meer dan afwachten. De update is er, dus hij komt voor ons, eigenaren van unbranded Legends, heus wel.

En wat dit betreft:
Smachtend naar 2.2? Niet echt. Ik verwacht geen wonderen, iets meer features, misschien iets meer snelheid, sms bug eruit, that's it.
Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Jimster!
Wellicht dat live wallpapers leuk zijn, maar mezelf kennende ga ik dat niet gebruiken omdat ik toch zo min mogelijk energie wil verbruiken voor zaken die niet noodzakelijk zijn

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

Mijn vingers jeuken echt om een custom rom met froyo erop te zetten.
Ik lees op XDA dat die meer apps op sd kunnen zetten en op dit moment gewoon net zo goed of beter zijn dan waar we op wachten. Dan kan ik gelijk stock android weer eens proberen, ook die wordt steeds beter.
Maar ik ben toch nog net wat te nieuwsgierig wat de update van htc voor verschil gaat brengen en wie weet komt hij morgen....

Vmu

• Jannibal23
Ja in dat dubio zit ik ook al een paar dagen. Maar het rooten (en maken van een goldcard) is toch nog wel zoveel werk dat ik nog even geduldig op de update wacht.

• Huntard
Vmu schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:12:
Mijn vingers jeuken echt om een custom rom met froyo erop te zetten.
Ik lees op XDA dat die meer apps op sd kunnen zetten en op dit moment gewoon net zo goed of beter zijn dan waar we op wachten. Dan kan ik gelijk stock android weer eens proberen, ook die wordt steeds beter.
Maar ik ben toch nog net wat te nieuwsgierig wat de update van htc voor verschil gaat brengen en wie weet komt hij morgen....
Als je toch een "custom rom" erop wil zetten, kan je ook net zo goed de" officiele rom" erop zetten,

Ze hebben op XDA namelijk de vodafone update genomen en bij deze de vodafone shit verwijderd (alleen bij het opstarten zie je nog een vodafone logo). Dan heb je in principe al de update die wij (als unbranded Legend eigenaren) nog moeten krijgen, inclusief sense, en alle andere dingen (zoals apps2sd) dus.

• Vmu
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

Inderdaad, precies mijn plan, ik had dat gezien ja.
Wat dat betreft zit ik precies zo te twijfelen als Jannibal, het hele voorbereiden van een goede backup en de extra research vind ik op dit moment zo veel werk dat ik liever nog even wacht.
Waarschijnlijk doe ik het daarna alsnog als ik wat meer tijd heb.
Klopt het dat als je eenmaal met roms aan het schuiven bent dat je daarna makkelijker kunt wisselen omdat je dan een soort rom manager hebt? Bovendien zijn mijn ervaringen met mybackup pro niet zo goed, ik vond dat toch niet alles lekker terug zetten.

Vmu

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11 20:57

J-P

Syntax erro....

Vmu schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:46:
Inderdaad, precies mijn plan, ik had dat gezien ja.
Wat dat betreft zit ik precies zo te twijfelen als Jannibal, het hele voorbereiden van een goede backup en de extra research vind ik op dit moment zo veel werk dat ik liever nog even wacht.
Waarschijnlijk doe ik het daarna alsnog als ik wat meer tijd heb.
Klopt het dat als je eenmaal met roms aan het schuiven bent dat je daarna makkelijker kunt wisselen omdat je dan een soort rom manager hebt? Bovendien zijn mijn ervaringen met mybackup pro niet zo goed, ik vond dat toch niet alles lekker terug zetten.
Ik wacht nu ook eerst op de officiële Froyo update, als er dan na een tijdje custom ROM's zijn gemaakt van de originele Froyo ga ik die draaien. Hoe minder onzin erop staat hoe beter.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• t_o_c
Jannibal23 schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:18:
Ja in dat dubio zit ik ook al een paar dagen. Maar het rooten (en maken van een goldcard) is toch nog wel zoveel werk dat ik nog even geduldig op de update wacht.
Goldcard maken is niet zoveel werk meer trouwens. Toen ik mijn legend wou unbranden (ik had nu al 2.2 van vodafone kunnen hebben :')) had ik eerst ook veel problemen met het handmatig maken van de goldcard. Steeds sdcard problemen. Maar er is dus ook een stukje software wat dat kan en daarmee ging het in 1x goed op een sdcard die het eerst niet wou doen.

Persoonlijk wacht ik gewoon op de update. Ik zie voor mij het voordeel niet echt in een custom rom. Bij WM kon het nog wat performance opleveren maar bij android is dat niet echt zo volgens mij dus ik zie niet in wat voor mij de voordelen zouden zijn om een paar kleine dingetjes na waar ik ook wel zonder kan. Hell, zelfs met mijn touch diamond (wm6.1) heb ik het 2 jaar uitgehouden zonder custom rom maar alleen meer register tweaks enzo ;w

Verwijderd

Ik heb nu bijna 1 jaar gehad van mijn 2 jarig abonnement met een iPhone 3GS. Nu zit ik eraan te denken om deze 3GS te verkopen en het laatste jaar door te brengen met een HTC Legend. Dit omdat ik dan ervaring heb met beide OS'en en ik over een jaar mijn definitieve keus kan maken met een nieuw abonnement. Ook begin ik me te ergeren aan de geslotenheid van Apple. Zo is sinds gisteren de dienst Find My IPhone gratis geworden voor alleen de iPhone 4 terwijl dit ook prima op een 3G of 3GS zou draaien. Ik kan me er aan ergeren dat je op zo'n softwarematige manier wordt gedwongen om een nieuwe telefoon te kopen terwijl je 'oude' het nog prima doet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide toestellen? De Legend lijkt mij een erg fijn toestel, maar de berichten hier over traagheid en problemen met sms doen mij een beetje bang worden dat ik nog wel eens grandioos spijt zou kunnen krijgen van deze eventuele beslissing.

• Josh64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2024

Josh64

iOS aangedreven

Ikzelf heb een unbranded HTC Legend en heb ook de overweging gemaakt om andere telefoons te kiezen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Legend vanwege zijn prachtige design, gevoel dat het echt 1 geheel is; heel solide en ik wilde graag Android. Dat de camera slechter was dan andere telefoons wist ik maar daar ging het mij niet om, camera vind ik persoonlijk slechts een leuk extraatje die ik zelden gebruik. En het is algemeen bekend dat HTC telefoons geen geweldige camera's hebben.

Traagheid merk ik niet erg (je moet ook niet teveel apps open hebben, doh). Ik vind het een fijn toestel en wacht geduldig (wat je geduldig noemt ;-)) tot de 2.2 update!

• Huntard
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:53:
Ik heb nu bijna 1 jaar gehad van mijn 2 jarig abonnement met een iPhone 3GS. Nu zit ik eraan te denken om deze 3GS te verkopen en het laatste jaar door te brengen met een HTC Legend. Dit omdat ik dan ervaring heb met beide OS'en en ik over een jaar mijn definitieve keus kan maken met een nieuw abonnement. Ook begin ik me te ergeren aan de geslotenheid van Apple. Zo is sinds gisteren de dienst Find My IPhone gratis geworden voor alleen de iPhone 4 terwijl dit ook prima op een 3G of 3GS zou draaien. Ik kan me er aan ergeren dat je op zo'n softwarematige manier wordt gedwongen om een nieuwe telefoon te kopen terwijl je 'oude' het nog prima doet.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide toestellen? De Legend lijkt mij een erg fijn toestel, maar de berichten hier over traagheid en problemen met sms doen mij een beetje bang worden dat ik nog wel eens grandioos spijt zou kunnen krijgen van deze eventuele beslissing.
Ik heb nu sinds een maand een Legend. De SMS bug komt bij niet voor (bovendien, als je bijvoorbeeld handcent gebruikt in plaats van de standaard SMS app, heb je daar sowieso geen last van. Die ziet er ook nog eens uit als de iPhone SMS app). Ook van traagheid heb ik niks gemerkt. Alleen angry birds schokt een beetje als de reclame in beeld verschjnt. Dit kan je ook omzeilen door je internet verbinding uit te zetten.

Al met al, ik zou me over de "traagheid" en de SMS bug geen zorgen maken. Bovendien wordt de SMS bug met de komende update (die toch een dezer dagen uit moet komen) opgelost. Ook schijnt hij dan nog soepeler te lopen.

• jacobras

jacobras

Developer

@Huntard: en van Angry Birds komt een lite-versie uit voor de wat minder krachtigere telefoons, dus dan loopt 'ie waarschijnlijk helemaal soepel :).

• Jannibal23
Mijn vriendin heeft een 3GS en ik heb sinds anderhalve maand een Legend (de zwarte). Ik moet zeggen dat ik voor de Legend het touchscreen op de 3GS altijd erg fijn vond. Maar nu ik aan mijn Legend gewend ben vind ik het 3GS scherm eigenlijk van mindere kwaliteit; het scherm reageert op de Legend veel beter heb ik het idee. Ook de kleuren op het scherm vind ik op de Legend prachtig. (Hoewel dit natuurlijk persoonlijk is: oversaturation van het AMOLED scherm).

En tsja, Android werkt gewoon prettig plus je hebt legio mogelijkheden om van alles en nog wat in te stellen en te veranderen.

Ik zou zeggen: probeer het gerust 1 jaar uit.

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 20:25
Jimster schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:36:
Nou ik eigenlijk wel... Heb Navigon navigatie op mijn Legend staan, hierdoor is mijn opslagruimte nogal ingekrompen en kan nu geen nieuwe programma's meer installeren zonder eerst andere te verwijderen. Met App2SD is dit als goed is opgelost...

Daarnaast begreep ik dat er een "flashlight" app opzit. Gebruik nu steeds zo'n app die mijn scherm wit maakt en zo als zaklamp dient.. ik neem aan dat de nieuwe app werkt met de camera led? :?

Die smsbug heb ik geen last van, gebruik Handcent sms en dat werkt prima. (heb wel vaak dat alleen het nr van mijn contact in de smslijst staat en hij geen naam eraan koppelt. als ik dan het programma opnieuw start pakt ie wel de namen...)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Net toegegeven aan de Angry Birds hype, en da's inderdaad de eerste keer dat ik soms merk dat de CPU niet meekan. Meer zeker speelbaar...

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-11 23:17
Ik heb nu bijna 1 jaar gehad van mijn 2 jarig abonnement met een iPhone 3GS. Nu zit ik eraan te denken om deze 3GS te verkopen en het laatste jaar door te brengen met een HTC Legend......
..... Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide toestellen? De Legend lijkt mij een erg fijn toestel, maar de berichten hier over traagheid en problemen met sms doen mij een beetje bang worden dat ik nog wel eens grandioos spijt zou kunnen krijgen van deze eventuele beslissing.
Ik heb mijn Legend nu meer dan een half jaar. Ben er erg tevreden over, maar zou deze nu niet meer kopen. Mijn vriendin heeft de Desire, en deze reageert in het algemeen net wat sneller en smoother. Daarom vind ik het een fijnere telefoon om mee te werken. Ook andere telefoons als de Galaxy S e.d. zijn net een stukje sneller en kunnen daardoor de volgende generatie apps (angry birds draait bijvoorbeeld veel soepeler op de Desire,zelfs zonder advertenties) en besturingssystemen veel beter aan.
Maar als toekomstbestendigheid je niet al te veel interesseert: ik vind de Legend een fijne, handzame telefoon en ik denk dat je er zeker tevreden mee kunt zijn.

• bite
  • Niet online
DieterVDW schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:11:
Net toegegeven aan de Angry Birds hype, en da's inderdaad de eerste keer dat ik soms merk dat de CPU niet meekan. Meer zeker speelbaar...
Op m'n iphone 3g liep de game soepeler(geen haperingen) terwijl die toch ook weer niet zoveel sneller is dacht ik. Misschien is die versie meer geoptimaliseerd voor de hardware en wordt daar voor android minder aan gedaan :S
cpu's volgens gegevens op wikipedia:
iphone:
Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0[6]
620 MHz

Legend:
Qualcomm MSM 7227 600MHz processor

Er zijn wel andere race games bijvoorbeeld waarin je merkt dat ze betere hardware kunnen gebruiken maar over het algemeen vind ik de snelheid prima. Ik had de legend vooral gekozen om de kostprijs en z'n aluminium behuizing. Nu met 2.2 eindelijk ook apps op de sd kaart, imo de grootste verbetering ivm beperkte interne storage.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
Ik zou de Legend laten liggen en voor een Galaxy S of een Desire gaan. Ondanks de ervaringen van anderen merk ik dat ik me erger aan de snelheid van de menu's tov de iPhones. Soms begint de boel bij mij ineens heel traag te draaien en reageert er niets, o.a. bij het installeren van apps. Let wel, dit is met Android Eclair, maar ik vind de usability van de iPhone/Desire/Galaxy S beter.

Ik zit de afgelopen dagen me trouwens rot te ergeren aan het verloop van dit topic. Als mensen kritiek uiten dan moeten ze hun mond houden omdat ze trollen/flamen. Je mag natuurlijk best van mening zijn dat het niet constructief is voor het topic, maar om dan vervolgens de troll te feeden is natuurlijk ook oliedom. Nu zit ik er zelf ook alweer over te lullen, maar het zij zo. Never feed the troll! :P

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Huntard
RobertJ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:23:
[...]

Ik zou de Legend laten liggen en voor een Galaxy S of een Desire gaan.
Hmm, die zijn natuurlijk wel een stukkie duurder. Als hij dat er voor over heeft, dan ja, dan kan hij beter voor de desire of Galaxy S gaan (persoonlijk zou ik dan de desire nemen, maar ik ben nogal fan van HTC :P).

Als hij echter voor wat minder geld gewoon een goede en degelijke phone wil, die misschien niet top of the line qua snelheid is, kan je met een Legend niet echt fout gaan, vind ik.

• t_o_c
Tja dan kan je ook meteen een desire hd kopen als je toch bezig bent. Maargoed lang niet iedereen wil altijd maar het beste. Veel mensen willen ook gewoon iets wat goed werkt maar niet meteen de hoofdprijs koopt.

Zo slecht is een Legend dan niet. 99% van de tijd loopt alles gewoon goed. Geloof dat een Legend tegenwoordig al voor 20 euro of minder te krijgen is bij een abbo dus dat lijkt me geen slechte deal.

• Huntard
t_o_c schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:50:
Tja dan kan je ook meteen een desire hd kopen als je toch bezig bent. Maargoed lang niet iedereen wil altijd maar het beste. Veel mensen willen ook gewoon iets wat goed werkt maar niet meteen de hoofdprijs koopt.

Zo slecht is een Legend dan niet. 99% van de tijd loopt alles gewoon goed. Geloof dat een Legend tegenwoordig al voor 20 euro of minder te krijgen is bij een abbo dus dat lijkt me geen slechte deal.
Mijn abbo bij Hi was 22,20 per maand (inclusief Extra snel internet). Na de aanbieding naar aanleiding van "betalen per minuten" betaal ik zelfs maar 20,70 Euro. Bovendien kost hij los nog maar 344 Euro bij PDAshop (bijvoorbeeld, zal vast nog wel ergens anders goedkoper kunnen).

• bite
  • Niet online
[...]

Ik zou de Legend laten liggen en voor een Galaxy S of een Desire gaan. Ondanks de ervaringen van anderen merk ik dat ik me erger aan de snelheid van de menu's tov de iPhones. Soms begint de boel bij mij ineens heel traag te draaien en reageert er niets, o.a. bij het installeren van apps.
Nou, gelukkig ben je dan snel klaar want veel kan je niet installeren met 2.1 :+
Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat de installatie voorrang krijgt op de gui want een installatie van iets wil je toch zsm afronden?
Het iphone menu bestaat enkel uit snelkoppelingen en het apparaat doet niet aan multitasking dus dan kan het wel snel zijn. Heb je enkele (zware) widgets of iets anders op de achtergrond draaien dan kan dat (iets) vertragen natuurlijk.

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:05 ]

Verwijderd

bite schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:12:
[...]

Op m'n iphone 3g liep de game soepeler(geen haperingen) terwijl die toch ook weer niet zoveel sneller is dacht ik. Misschien is die versie meer geoptimaliseerd voor de hardware en wordt daar voor android minder aan gedaan :S
cpu's volgens gegevens op wikipedia:
iphone:
Samsung 32-bit RISC ARM 1176JZ(F)-S v1.0\[6]
620 MHz

Legend:
Qualcomm MSM 7227 600MHz processor
....
Heeft niks met optimalisatie te maken, maar met het feit dat alles wat op android draait java based is. Dat moet dus door een JVM heen (garbage collector etc.) ten opzichte van Objective C (iPhone), waarbij alles pre-compiled is.

Pre-compiled is dus voorlopig nog sneller, alhoewel met de komst van JIT in de de nieuwe Dalvik (Froyo), de JVM een daadwerkelijke bedreiging begint te vormen voor pre-compiled talen.

• t_o_c
Stevanov schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:29:
Ik probeer mijn hotmail account te koppelen aan mijn legend via activesync, want ik heb begrepen dat activesync met push werkt, zo heb ik dus mijn mail sneller (ipv. Elk half uur) ik weet dat ik het ook sneller kan krijgen door de refresh rate te verhogen, maar dat kost me te veel batterij.
Nu is het me wel gelukt op hotmail via activesync op mijn iPad te krijgen maar op de legend krijg ik het niet voor elkaar, hij geeft telkens aan foutmelding "aanmaken van het account is mislukt. Probeert het later opnieuw", heeft iemand anders dit probleem ook?
2.1 ondersteund activesync helaas nog niet goed. Met 2.2 zou dit wel moeten werken.

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-09 16:01
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:05 ]

• JvW

JvW

On my way home...

Die update zou goed moeten komen. Kreeg gisteren (dinsdag) een mailtje van Belcompany dat de 2.2 update vanaf vandaag (woensdag) uitgerold zou gaan worden voor de unbranded Legends.

[ Voor 8% gewijzigd door JvW op 24-11-2010 00:54 . Reden: verheldering ]

• Proxx
MediJack schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:53:
Die update zou goed moeten komen. Kreeg gisteren (dinsdag) een mailtje van Belcompany dat de 2.2 update vanaf vandaag (woensdag) uitgerold zou gaan worden voor de unbranded Legends.
laat maar komen dan.

begin nu wel erg veel uit te kijken naar de update. en dat terwijl ik niks te klagen heb over de telefoon en snelheid.
die sms bug begint een beetje vervelend te worden. maar ik sms toch haast niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Proxx op 24-11-2010 15:56 ]

• SlagerBlom
[...]

Ik zit de afgelopen dagen me trouwens rot te ergeren aan het verloop van dit topic. Als mensen kritiek uiten dan moeten ze hun mond houden omdat ze trollen/flamen. Je mag natuurlijk best van mening zijn dat het niet constructief is voor het topic, maar om dan vervolgens de troll te feeden is natuurlijk ook oliedom. Nu zit ik er zelf ook alweer over te lullen, maar het zij zo. Never feed the troll! :P
Het gaat er mij om dat er mensen zijn die op niet-constructieve wijze alleen maar roepen dat ze de Legend zo slecht vinden. En dat niet 1 x maar constant. Iemand heeft het recht om zijn mening kenbaar te maken, ook zijn negatieve ervaringen maar dit bij herhaling, tot vervelens toe doen, komt mijns inziens de sfeer niet ten goede en vind ik daarnaast ook niet constructief. Als je de Legend zo slecht vind neem dan een ander toestel en blijf niet in herhaling vallen. Schiet niemand iets mee op.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:39
SlagerBlom schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:38:
[...]

Het gaat er mij om dat er mensen zijn die op niet-constructieve wijze alleen maar roepen dat ze de Legend zo slecht vinden. En dat niet 1 x maar constant. Iemand heeft het recht om zijn mening kenbaar te maken, ook zijn negatieve ervaringen maar dit bij herhaling, tot vervelens toe doen, komt mijns inziens de sfeer niet ten goede en vind ik daarnaast ook niet constructief. Als je de Legend zo slecht vind neem dan een ander toestel en blijf niet in herhaling vallen. Schiet niemand iets mee op.
Ik begrijp je standpunt best, hoor. Die ergernis is zeer begrijpelijk. Dan neem je contact op met een moderator om dat te verhelpen, maar als user mensen corrigeren heeft bijna geen zin op een community van deze omvang. De mensen die hier niet posten moeten alleen dan wel twee pagina's doorklikken met veelal meta-discussies die niet interessant zijn voor het topic. In die zin verwijt je een ander iets waar je zelf aan bijdraagt. Vandaar dat ik daar iets over zei. (Waarmee ik mijzelf een deel van het probleem maakte :P ). Zie daarover het volgende stukje:
A common piece of advice regarding trolls is "Please do not feed the trolls." It is sometimes abbreviated as "DNFT" or "DFTT." While many seasoned veterans of online communities consider this advice useless, because in a community of any size, someone will react to the troll's posts, others still consider it to be the only effective method for dealing with trolls. Not fanning the fire will, at the very least, not make the situation worse. If the behavior escalates to abuse or vandalism, it is easy to deal with those things.
:$
bite schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:57:
[...]

Nou, gelukkig ben je dan snel klaar want veel kan je niet installeren met 2.1 :+
Ik vind het eigenlijk niet vreemd dat de installatie voorrang krijgt op de gui want een installatie van iets wil je toch zsm afronden?
Het iphone menu bestaat enkel uit snelkoppelingen en het apparaat doet niet aan multitasking dus dan kan het wel snel zijn. Heb je enkele (zware) widgets of iets anders op de achtergrond draaien dan kan dat (iets) vertragen natuurlijk.
Ik begrijp je argument prima, maar voor de meeste gebruikers doet die verklaring niets af aan de ervaring die ze hebben als ze het product gebruiken. Er zal trouwens best iets op de achtergrond draaien, ik zal dat eens controleren, wellicht scheelt dat wel wat.
t_o_c schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:50:

Je hoeft mijn opmerking niet direct in het belachelijke te trekken, want de Desire is vier tientjes duurder als een Legend (met wat betere specs, maar wel iets groter van formaat). Dat lijkt me wel te overzien. Daarmee is de afweging misschien ook eerder wel esthetisch als financieel, maar dat kan iedereen dan wel voor zichzelf uitmaken wat hij/zij belangrijk vindt.

[ Voor 32% gewijzigd door RobertJ op 24-11-2010 18:35 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• jacobras

jacobras

Developer

Gisteren was mijn Legend weer (tweede keer inmiddels) zonder reden uitgevallen. In oplader doet 'ie dan niets, powerknop indrukken werkt niet. Accu eruit en er weer in, en dan werkt alles weer perfect. Misschien een los contact of iets dergelijks?

Edit: en net weer, derde keer inmiddels :X.

[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 24-11-2010 22:01 ]

Verwijderd

@robertj: eindelijk ook iemand die aangeeft dat de legend niet altijd soepel draait:P.
@slagerblom: ik geef toe dat ik veel kritiek heb op de legend, maar jou verhaal geldt ook voor mensen die de legend het beste vinden (bijv. door te durven beweren dat die net zo snel is als een desire). Ik ben van mening dat zolang je het beargumenteerd het geen loze kreet is^^. En trouwens: als ik van tevoren wist dat het verschil tussen de desire en legend zo groot was, had ik misschien wel de desire genomen, maar ik was zo dom om reviews te geloven. Desalniettemin blijft de legend een prachtig esthetische smartphone.

Maar ja, als ik 2.2 heb, dan zal ik weer tevreden zijn:D.

• JvW

JvW

On my way home...

jacobras schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:34:
Gisteren was mijn Legend weer (tweede keer inmiddels) zonder reden uitgevallen. In oplader doet 'ie dan niets, powerknop indrukken werkt niet. Accu eruit en er weer in, en dan werkt alles weer perfect. Misschien een los contact of iets dergelijks?

Edit: en net weer, derde keer inmiddels :X.
Dat lijkt toch niet helemaal ok. Misschien een keer een harde reset? (Of wellicht na de 2.2 update?)
Een los contact zou kunnen; heb je speling op je batterij? In dat geval lijkt een gevalletje reparatie voor de hand liggen

• Wekko
  • Laatst online: 26-10 16:39
Wekko schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:30:
Mijn vriendin heeft de Legend en is een maand of 2 terug met de fiets gevallen: op der telefoon. De befaamde knik is er nu bijna uit (ja echt!). Nu was dat op zich wel grappig, zeker omdat de telefoon gewoon nog bleef werken. Nu heeft ze de laatste tijd alleen steeds meer problemen met het apparaat.

Ze heeft vaak dat als ze bij het bellen het toestel van haar oor haalt dat het scherm niet meer oplicht. Dat is vrij vervelend als iemand niet opneemt, want dan kun je ook niet ophangen en ben je dus verplicht iedere voicemail minutenlang vol te lullen tot je het klepje er af gehaald hebt. Daarnaast heeft ze soms last van dat de telefoon niet over gaat maar dat er wel direct een smsje binnen komt met gemiste oproep. Wellicht iets van de provider (hoewel KPN toch een betrouwbaar netwerk zou hebben) of misschien omdat het klepje niet goed sluit. In het klepje zitten namelijk 2 metalen pinnetjes die contact moeten maken met de telefoon.

Ter illustratie de schade (gemaakt met m'n hero, dus excuus voor de kwaliteit ;)):

[afbeelding]
(grote: http://img696.imageshack.us/f/img20100925111752.jpg/)

Ik heb het batterij hendeltje er uit getrokken zodat je kan zien hoe scheef ie loopt. De batterij en sim kaart e.d. komt er wat moeilijk uit, maar het lukt nog steeds. Ik heb geprobeerd de boel wat recht (ehh..krom dus) te buigen (met tang en me hand) en dat leek resultaat te hebben. Na een week begon de ellende alleen weer.

Heeft iemand een theorie wat dit zou kunnen zijn? Garantie is geen optie bij valschade helaas. Ik dacht eerst dat het scherm weer aan zou springen op basis van de beweging sensor, maar die lijkt in allerlei apps gewoon prima te werken (ook calibreren had geen effect). Ik kon ook nergens vinden waar de lichtsensor zit, dat zou namelijk mijn tweede optie zijn. Wellicht dat die ergens verscholen zit. Als ik weet waar dan kan ik die misschien vrij maken...

suggesties?
Bovenstaande heb ik een hele tijd terug geplaatst en ondertussen eindelijk op weten te lossen. Vandaar deze update. Het was (zoals sommigen al zeiden) de nabijheidssensor. Ik heb de telefoon helemaal uit elkaar gehaald (jawel, dat is mogelijk :)). Daarna de behuizing en de touchscreen aan beide kanten ter hoogte van de sensor schoon gemaakt en de boel weer in elkaar gezet. Het probleem was toen opgelost. We zijn ondertussen twee weken verder en het werkt nog steeds. Het leek dus ook niets met de valpartij te maken te hebben.

Als iemand overigens de legend uit elkaar wil halen, volg deze instructies: http://supershackle.com/ikbenivo/?p=171 . Als toevoeging kan ik nog zeggen dat je vaak grof geweld moet gebruiken omdat ie aan alle kanten vastgelijmd zit (en vastgeschroefd, dus wat de lijm nu toevoegt?).

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:19
Niets dan lof trouwens over de HTC service! Legend aangemeld voor reparatie omdat ik geen data connectie meer kon maken via USB. Toestel wordt thuis opgehaald en binnen een week had ik hem weer terug. Ondertussen wordt je netjes op de hoogte gehouden.
Pagina: 1 ... 45 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.