Nou aangezien meer mensen het roepen, ik wil graag ervaringen horen
Eventueel benchmarks of het echt sneller is enzo...
Ziet er goed uit hier, hoewel ik er niet zoveel berichten meer in had staan. Het laatste bericht staat onderaan, scrollt ie naartoe en daaronder kan je tikken om een nieuw bericht te typen.Tarin schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:22:
Hoop dat m'n SMS-volgorde-probleem nu opgelost is..
Na de eerste stap van de update erg lang het vodafone logo in beeld maar op een gegeven moment ging ie toch verder.
Wat me zo opvalt: er zijn grafisch wat dingen veranderd qua eyecandy zegmaar, applicatielijst begint steeds bovenaan (voorheen toch waar je was gebleven) wifi hotspot is toegevoegd en eindelijk de mogelijkheid om apps naar de sd kaart te verplaatsen.
Is die ook merkbaar sneller geworden? kan je nu bijvoorbeeld angry birds soepel draaien, of verwacht ik er nu toch te veel van?bite schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:36:
[...]
Ziet er goed uit hier, hoewel ik er niet zoveel berichten meer in had staan. Het laatste bericht staat onderaan, scrollt ie naartoe en daaronder kan je tikken om een nieuw bericht te typen.
Na de eerste stap van de update erg lang het vodafone logo in beeld maar op een gegeven moment ging ie toch verder.
Wat me zo opvalt: er zijn grafisch wat dingen veranderd qua eyecandy zegmaar, applicatielijst begint steeds bovenaan (voorheen toch waar je was gebleven) wifi hotspot is toegevoegd en eindelijk de mogelijkheid om apps naar de sd kaart te verplaatsen.
Ben benieuwd wanneer de unbranded versie de update krijgt, het is denk voor het eerst dat je met een branded toestel beter zit dan met een unbranded versie!
Hij voelt iets sneller aan. Angry Birds heb ik niet, en eerlijk gezegd ook geen behoefte aan.
SMS-volgorde is bij mij idd ook opgelost. Nog een voordeel: het tandwieltje in het toetsenbord is vervangen door een directe knop naar de taalkeuze of speech-to-text (nog niet geprobeerd). Ik schakel constant tussen Nederlands, Engels en Duits, dus dit scheelt me vreselijk veel tijd, hoef ik niet meer op dat trage menu te wachten. Ik ben blij!
SMS-volgorde is bij mij idd ook opgelost. Nog een voordeel: het tandwieltje in het toetsenbord is vervangen door een directe knop naar de taalkeuze of speech-to-text (nog niet geprobeerd). Ik schakel constant tussen Nederlands, Engels en Duits, dus dit scheelt me vreselijk veel tijd, hoef ik niet meer op dat trage menu te wachten. Ik ben blij!
[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 15-11-2010 11:54 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Tijdens de reclame nog steeds niet soepel, daarna of met internet uit merk niet echt een verbetering wat dat betreft. Op m'n vriendin dr x10 zie ik geen enkele hapering met angrybirds en loopt het net als op m'n iphone 3g.luappul schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:43:
[...]
Is die ook merkbaar sneller geworden? kan je nu bijvoorbeeld angry birds soepel draaien, of verwacht ik er nu toch te veel van?
Toch eens een voordeel van een branded versieM a r c o schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:01:
ik begrijp er alleen niks van dat een branded update eerder is
vreemd dat mensen met vodafone al een update kunnen binnen trekken en unbranded telefoons niet, straks gaan mensen nog custom roms met vodafone installeren
Verwijderd
Laten we hopen dat hij ook voor unbranded wordt uitgerold binnenkort. Iemand al snelheidsverbeteringen gemerkt?
Zullen de mensen die hun Legend unbranded hebben gemaakt nu balen zeg
Verwijderd
Ik merk geen enorme snelheidsverbetering, maar was eigenlijk al tevreden. Wel lijkt alles net wat vloeiender te gaan, waarschijnlijk ook door de animatie (soort van in en uitzomen) bij starten en afsluiten van apps. Leuk dat er nu ook een led zaklamp op zit. En ook voice search en input zijn handig.
...Neeijsthee92 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:10:
Jij hebt meteen een andere rom erop gezetSorbo schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:35:
[...]
...NeeIk heb meteen Azure geflashed, en draai al een maand 2.2. Werkt perfect, nauwelijks bugs en heerlijk snel. Ik laat deze 2.2 update lekker schieten
Verwijderd
Hier nog 2 benchmarks met 2.2: Quadrant: 850, Linpack: 7342. Weet niet wat de scores waren met 2.1.
Zal eens testen met mijn 2.1...
Quadrant: 369
Linpack: 2351
Technisch gezien zou ie dus een stuk sneller moeten zijn.
En live wallpapers is leuk
Quadrant: 369
Linpack: 2351
Technisch gezien zou ie dus een stuk sneller moeten zijn.
En live wallpapers is leuk
[ Voor 76% gewijzigd door majoh op 15-11-2010 14:57 ]
En daar zit ik dan met mijn unbranded Legend
. Ergens wel jammer, maar het kan nu in ieder geval niet lang meer duren.
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Lieve mensen, benchmark de telefoon eerst VOORDAT je hem geupdate hebt
en daarna erna en beiden na een koude start van de telefoon.
Dit lijkt me sterk, maar het is van een Duitse site over de Froyo Legend update:
Kijk naar de getallen van Ton03 en mij, it's true...
Dan is die "HTC Desire" in dat overzicht wel een 2.1 versie ook neem ik aan.majoh schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:40:
Kijk naar de getallen van Ton03 en mij, it's true...
Raar dat de Galaxy S en de Desire dan zoveel lager scoren.
Verwijderd
Niet als je bedenkt dat de andere telefoons in die benchmark allemaal met 2.1 zijn getest...RobertJ schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:42:
Raar dat de Galaxy S en de Desire dan zoveel lager scoren.
Behalve die waar 2.2 bijstaat ofcourse
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 15:45 ]
Desire is ongeveer Nexus, kijk daar naar de verschillende getallen...
Toch wel bijzonder om te zien hoe door middel van een software update de Legend eigenlijk qua prestaties ineens een stuk beter/sneller is dan een Desire. Of met andere woorde: Het OS bijslijpen heeft meer effect dan er een compleet nieuwe en snellere Snapdragon tegenaan te gooien. Dat geeft toch wel te denken.
Kan zelf niet wachten tot de update niet dat ik niet tevreden was met de snelheid van mijn Legend, maar te meer omdat ik m'n SMS-scroll probleem graag verholpen zou zien. Ook het eenvoudig switchen van talen is een zeer welkome aanvulling.
Kan zelf niet wachten tot de update niet dat ik niet tevreden was met de snelheid van mijn Legend, maar te meer omdat ik m'n SMS-scroll probleem graag verholpen zou zien. Ook het eenvoudig switchen van talen is een zeer welkome aanvulling.
Lekker, stuur ik mn Legend naar HTC voor reparatie (USB doet alleen nog maar opladen verder niks..) en dan komt die 2.2 update eindelijk uit!!
Heb voor mn vriendin een 2e hands Desire aangeschaft, kan ze daar fijn angy birds op spelen.
Heb voor mn vriendin een 2e hands Desire aangeschaft, kan ze daar fijn angy birds op spelen.
Hier een HTC Legend van Vodafone (Spanje) die wel sim lock vrij is en ik kan nu ook de 2.2 downloaden (even handmatig op updates gechecked). Zo maar even thuis via de wifi doen.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Haha, psies. Ik dus. Heb wel is waar geen last van Vodafone-s*it bij het opstarten maar had de langverwachte unbranded eerder dan die van Vodafone verwacht. afijn, geduld en schone zaak, zeg maar...ijsthee92 schreef op maandag 15 november 2010 @ 13:10:
Grmbl, ik heb sowieso unbranded toestel (België) en wordt nu toch wel beetje ongeduldig.
Elk uur 'Check now' klikken ...
Elk uur 'Check now' klikken ...
zal wel later deze week beschikbaar worden. HTC lanceert zijn updates nooit voor alle landen tegelijk om de servers beetje te ontlasten.
Lekker zeg. Netjes geupdate en hij werkt perfect, behalve ik nu dus geen umts meer heb. Alleen gsm werkt dus........ (kan ik nog terug.....?)aveenhuysen schreef op maandag 15 november 2010 @ 16:41:
Hier een HTC Legend van Vodafone (Spanje) die wel sim lock vrij is en ik kan nu ook de 2.2 downloaden (even handmatig op updates gechecked). Zo maar even thuis via de wifi doen.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Je toestel een maand vooruit zetten helpt ook niet. Werkte toen bij de hero wel.
Kwestie van de juiste instellingen... dit is al te vaak besprokenaveenhuysen schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:26:
[...]
Lekker zeg. Netjes geupdate en hij werkt perfect, behalve ik nu dus geen umts meer heb. Alleen gsm werkt dus........ (kan ik nog terug.....?)![]()
![]()
Dacht al wel dat ik niet de enige was die, naast telkens op 'Controleren op updates' drukken, dat probeerdeZjemm schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:27:
Je toestel een maand vooruit zetten helpt ook niet. Werkte toen bij de hero wel.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Weet iemand wat de reden is dat de 3rd party update er eerder is
Voor de update werkte dat allemaal perfect.....n00bs schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:31:
[...]
Kwestie van de juiste instellingen... dit is al te vaak besproken
Heeft bij mij nooit normaal gewerkt, maar hier de settings die voor mij werken:aveenhuysen schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:48:
Voor de update werkte dat allemaal perfect.....
Instellingen voor mobiel netwerk
-> Namen toegangspunten
(1 toegangspunt hier aanmaken, eventueel alles eerst verwijderen)
Naam: Vodafone.nl
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Poort: 8799
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: <niet ingesteld>
MMSC: http://mmsc.vodafone.nl
MMS-proxy: 192.168.251.150
MMS-Poort: 8799
MMS-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Netwerkmodus:
GSM / wcdma auto
Opgelost. Moest dus toch de APN instellen. Vreemd want dat had ik toen ik de Legend kreeg ook niet gedaan, maar ja 2 woorden (Yoigo en Internet) later, werkt het weer als een speer. In ieder geval bedankt.aveenhuysen schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:48:
[...]
Voor de update werkte dat allemaal perfect.....
Wat een werk voor Vodafone NL. Yoige ES is alleen Naam en APN en opslaan.n00bs schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:55:
[...]
Heeft bij mij nooit normaal gewerkt, maar hier de settings die voor mij werken:
Instellingen voor mobiel netwerk
-> Namen toegangspunten
(1 toegangspunt hier aanmaken, eventueel alles eerst verwijderen)
Naam: Vodafone.nl
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Poort: 8799
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: <niet ingesteld>
MMSC: http://mmsc.vodafone.nl
MMS-proxy: 192.168.251.150
MMS-Poort: 8799
MMS-protocol: WAP 2.0
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Netwerkmodus:
GSM / wcdma auto
Verwijderd
Hoewel ik een beetje jaloers ben, ben ik wel blij voor de mensen met een branded legend. Kan alleen iemand mij verklaren waarom Vodafone sneller is dan HTC? Zit er geen Sence op de vodafone versies? (zou ik wel vreemd vinden)
Geweldig trouwens dat Wifi Hotspot!!! Werkt ook meteen en makkelijk in te stellen in plaats van een USB kabel of Bluetooth.
Vraag ik me ook af. Iemand Tweette naar Mark Moons:Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
Hoewel ik een beetje jaloers ben, ben ik wel blij voor de mensen met een branded legend. Kan alleen iemand mij verklaren waarom Vodafone sneller is dan HTC? Zit er geen Sence op de vodafone versies? (zou ik wel vreemd vinden)
Zijn reactie daarop:@markmoons kun je me uitleggen waarom de Vodafone branded HTC Legend voorrang krijgt mbt FroYo update? klinkt erg onlogisch naar mijn mening
@ilanykupers betwijfel of het klopt....
Verwijderd
Lol, wat betwijfelt die 'Jobs' (a.k.a. mr Moons) nou? Het is een feit dat de Vodafone update al uit is (en volgens mij MET sence, toch?), terwijl HTC zelf nog niet eens met de update is gekomen...
Kan ik hier de conclusie trekken dat de Sence UI net zo 'open source' is als android zelf? (wat voor zover ik weet zeker niet klopt)
Kan ik hier de conclusie trekken dat de Sence UI net zo 'open source' is als android zelf? (wat voor zover ik weet zeker niet klopt)
Als ik zijn tweets zo nalees zit hij in China, en is het waarschijnlijk een beetje aan hem voorbij gegaan.... Twas waarschijnlijk op het moment dat hij ging slapen nog niet meer dan een gerucht... Maar het blijft een raar verhaal, als ook hij al geen idee heeft hoe het nou allemaal zit?!
Dit kun je zelf beantwoorden door met Google te zoeken.
[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 15-11-2010 22:28 ]
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
Crazyanz schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:19:
zal wel later deze week beschikbaar worden. HTC lanceert zijn updates nooit voor alle landen tegelijk om de servers beetje te ontlasten.
Verwijderd
Is het noodzakelijk dat eerst de 2.05.161.1 update geinstalleerd wordt? Ik zie namelijk de 2.2 update niet, zelfs niet als ik zoek naar updates.
De update voor de "gewone" Legend is waarschijnlijk ook al klaar, maar moet de boel nu nog uitgerold worden. Het kan door verschillende omstandigheden zo uitkomen dat Vodafone daar gewoon wat sneller mee is. Kortom, gewoon even geduld hebben, want die update komt er wel aan.
Heb je wel een Vodafone branded telefoon? En niet een unbranded Legend met Vodafone.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:26:
Is het noodzakelijk dat eerst de 2.05.161.1 update geinstalleerd wordt? Ik zie namelijk de 2.2 update niet, zelfs niet als ik zoek naar updates.
Verwijderd
Heb een Vodafone branded toestel.Jimster schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:02:
[...]
Heb je wel een Vodafone branded telefoon? En niet een unbranded Legend met Vodafone.
Mark Moons heeft de uitrol van Froyo voor de Legend nu ook bevestigd op zijn twitter:
http://twitter.com/markmoons/status/4313385223069696
http://twitter.com/markmoons/status/4313385223069696
@ilanykupers klopt Inderdaad. We zijn begonnen met uitrollen. We gaan niemand overslaan, hoor, mensen! #bevrorenyoghurtvoorlegendes
De vraag is of vandaag het topic gevuld zal worden met 'voor de unbranded is ie er nog steeds niet'-opmerkingen
.
Ik ben nu wel benieuwd natuurlijk, na het verschijnen van de eerste berichten hoe 'snappy' de telefoon aanvoelt met een update. Ik kon me soms wel irriteren aan het trage reageren van Android op de Legend, helemaal vervelend als je even snel iets wilde opzoeken of wilde doen.
Ik ben nu wel benieuwd natuurlijk, na het verschijnen van de eerste berichten hoe 'snappy' de telefoon aanvoelt met een update. Ik kon me soms wel irriteren aan het trage reageren van Android op de Legend, helemaal vervelend als je even snel iets wilde opzoeken of wilde doen.
*Blijven klikken mensen
!!*

Kan zelf ook niet wachten, ik wil ook die nieuwe ROM erop! Zitten een hoop voordelen aan als ik het zo lees..

Kan zelf ook niet wachten, ik wil ook die nieuwe ROM erop! Zitten een hoop voordelen aan als ik het zo lees..
[ Voor 5% gewijzigd door NLuna op 16-11-2010 11:13 ]
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
niet nodig op je update status te vermelden
[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 16-11-2010 17:20 ]
zie hier boven
[ Voor 74% gewijzigd door Bullet NL op 16-11-2010 17:20 ]
Verwijderd
ik denk niet dat de update sneller wordt gereleased als je de hele week zit te klikken...NLuna schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:12:
*Blijven klikken mensen!!*
![]()
![]()
[afbeelding]
ik hoop inderdaad dat de Legend iets soepeler gaat lopen na de update, ik wordt soms gek van de trage respons van dat ding, sta op het punt een Desire HD te kopen als Froyo dat niet oplost
vreemd dat de iPhone 3GS met vergelijkbare specs wel altijd soepel draait, zijn de meeste Android apps nou zo brak geprogrammeerd?
Verwijderd
Same here. Betrap me erop dat ik als een bezetene loop te checkenmajoh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:22:
[...]
Dat is erg goed nieuws... Mijn unbranded Legend op Vodafone doet nog niets...
Tja 3GS mag niet multitasken en Android wel. Dat kan een slechtere ervaring geven als de gemultitaskte apps daar niet goed mee om gaan...Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:15:
[...]
vreemd dat de iPhone 3GS met vergelijkbare specs wel altijd soepel draait, zijn de meeste Android apps nou zo brak geprogrammeerd?
Door de 'vrijheid' die je bij Android krijgt, kan je ook veel sneller user experience omver gooien.
Verwijderd
@crazyanz: Vodafone heeft het wel gedaan, dus waarom doen zij het wel? Bovendien heb ik nog geen nieuws gehoord van 2.2 op unbranded legends in andere landen.
Ach jah, het moet uiterlijk eind deze week toch uitkomen?
Ach jah, het moet uiterlijk eind deze week toch uitkomen?
Met de Froyo update is mijn probleem opgelost, maar tot die tijd...
Ik kan niets meer installeren, mijn geheugen is altijd vol volgens mijn telefoon.
Nu kijk ik bij de toepassingen lijst en zie dan mail staan. Dat neemt 10mb in.
Mijn account heb ik al verwijderd maar nog steeds 10mb...hoe wis ik al die email?
Ik kan niets meer installeren, mijn geheugen is altijd vol volgens mijn telefoon.
Nu kijk ik bij de toepassingen lijst en zie dan mail staan. Dat neemt 10mb in.
Mijn account heb ik al verwijderd maar nog steeds 10mb...hoe wis ik al die email?
dan ben je voor zover ik weet de eerste op zowel XDA als andere netwerken heb ik nog niemand gehoor die op een unbranded toestel de update binnen heeft.Binnetie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:13:
Momenteel loopt de update hier op 2 Legends binnen. Unbranded toestellen (Hi).
Ik zit hier ook op een unbranded legend met Hi, ik krijg nog niks binnen (ja, ik heb al manueel gechekct, nog niet via wifi echter).dan ben je voor zover ik weet de eerste op zowel XDA als andere netwerken heb ik nog niemand gehoor die op een unbranded toestel de update binnen heeft.
Ik heb even navraag gedaan, betreft toch Vodafone. Collega kwam van Hi af zij hij... mijn nederige excuses.
[ Voor 18% gewijzigd door Binnetie op 16-11-2010 13:52 ]
Degenen die 2.2 al hebben: is het mogelijk het lockscreen volledig uit te schakelen? Dus dat als je powerknop indrukt je meteen je homescreen krijgt?
Nieuwe avatar!
Nieuwe avatar!
[ Voor 9% gewijzigd door jacobras op 16-11-2010 14:36 ]
Werkt perfect, ook op 2.1, met volgende app: No Lock
Heb sinds gisteren direct Froyo geïnstalleerd op mijn Vodafone-branded HTC Legend. Erg leuke nieuwe functies, maar helaas twee problemen: telefoon is na update supertraag geworden. Bij vrijwel alle functies, ook het bel-menu blijft hij hangen. Snel iemand bellen is er niet meer bij.
Verder staat netwerk nu vrijwel standaard op GPRS ipv HSDPA of UMTS. Meer mensen met deze problemen sinds de Froyo-update? En hoe kan het opgelost worden?
Verder staat netwerk nu vrijwel standaard op GPRS ipv HSDPA of UMTS. Meer mensen met deze problemen sinds de Froyo-update? En hoe kan het opgelost worden?
Bedankt majoh, maar No Lock heb ik al geprobeerd. Beviel me niet dat hij het toestel met elke toets dan unlockt, ik wil alleen met de powerknop of de menuknop kunnen unlocken.
Weet je het zeker, volgens mij werken alleen menu/power juist met No Lock:
Zelf ook geprobeerd ooit, en kan me eigenlijk alleen herinneren dat ie met menu/power unlocked.It simply disables the lock screen. Press the unlock/menu button just once and the screen turns on immediately.
Voor de zekerheid nog maar even geprobeerd, maar bij elke knop springt het scherm aan. Als ik bijvoorbeeld op de menu-knop druk, dan springt het scherm aan en opent het menu van mijn beginscherm, niet erg handig dus.majoh schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:21:
Weet je het zeker, volgens mij werken alleen menu/power juist met No Lock
Mijn Legend geeft sinds 2 dagen geen geluid meer als ik bel. ik kan mensen wel horen maar hun mij niet en als ik video opneem is er geen geluid meer.
Ik heb hem wel eens laten vallen maar daarna werkte nog alles. hij is er gewoon mee opgehouden
Hij is gestopt toen ik opnam met een koptelefoon van een iphone
iemand een idee wat het is en waar die microfoon zit ?
heb alles al naar fabrieks intellingen terug gezet maar dat hielp ook niet
Ik heb hem wel eens laten vallen maar daarna werkte nog alles. hij is er gewoon mee opgehouden
Hij is gestopt toen ik opnam met een koptelefoon van een iphone
[ Voor 18% gewijzigd door snoos op 16-11-2010 16:44 ]
Geen idee wat het is, maar de microfoon waar je in spreekt zit links naast de micro usb ingang (het kleine ronde gaatje).snoos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:23:
DankjeHuntard schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:44:
[...]
Geen idee wat het is, maar de microfoon waar je in spreekt zit links naast de micro usb ingang (het kleine ronde gaatje).
Kan er dus niet bij zonder uitelkaar te schroeven
Nee, dan zou je de hele legend uit elkaar moeten schroeven, en dan verlies je sowieso je garantie. Ik zou maar eens naar HTC bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn voor reparatie (schijnt nogal goede service te zijn, over de prijs kan ik je niks zinnigs zeggen).snoos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:46:
[...]
Dankje![]()
Kan er dus niet bij zonder uitelkaar te schroeven
Dankje voor de hulp 
Ik heb denk ik nog garantie bij hi mobiel is nog geen half jaar oud.
ik zal dan maar moeten bellen helaas
Ik heb denk ik nog garantie bij hi mobiel is nog geen half jaar oud.
ik zal dan maar moeten bellen helaas
-
[ Voor 129% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:05 ]
Het is duidelijk dat de update er is of aankomt, we hoeven niet voor elk toestel de update status te weten.
Ik heb een heel stel berichten betreffende de update verwijderd, nu verder ontopic en bij vragen of opmerkingen over de update is het niet nodig om status vermeldingen te geven.
Ik heb een heel stel berichten betreffende de update verwijderd, nu verder ontopic en bij vragen of opmerkingen over de update is het niet nodig om status vermeldingen te geven.
[ Voor 45% gewijzigd door Bullet NL op 16-11-2010 17:26 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem. Vanochtend de update geinstalleerd, sindsdien is 'ie heel sloom en blijft constant hangen.. Is er al een oplossing hiervoor?mordrek schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:50:
Heb sinds gisteren direct Froyo geïnstalleerd op mijn Vodafone-branded HTC Legend. Erg leuke nieuwe functies, maar helaas twee problemen: telefoon is na update supertraag geworden. Bij vrijwel alle functies, ook het bel-menu blijft hij hangen. Snel iemand bellen is er niet meer bij.
Mijn advies gezien de klachten ook voor unbranded, is te wachten met installeren en dit probleem melden bij HTC.
heb een klein probleem , ik heb de update binnen alles werkt goed maar bij de 2.1 kon je een afbeelding zetten bij het blokkeringsscherm en een andere afbeelding als achtergrond , maar bij de 2.2 gaat dit volgens mij niet meer tenminste ik heb het nog niet gevonden weet iemand of dit niet meer gaat en je voortaan 1 afbeelding hebt.....
Heb ik ook eens gehad, en rond die periode was er ook een ander iemand van Tweakers met hetzelfde probleem. Harde reset/soft reset e.d. hielpen bij mij ook niet btw. Ik heb mijn telefoon op laten halen door HTC. Ik heb hem toen binnen een week teruggekregen met de melding 'geen probleem geconstateerd, nieuwe firmware geïnstalleerd' (er was juist in die week nieuwe firmware uitgekomen). Ik kreeg toen mijn eigen telefoon terug (iig dezelfde body), en het probleem was in ieder geval verholpen.snoos schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:23:
Mijn Legend geeft sinds 2 dagen geen geluid meer als ik bel. ik kan mensen wel horen maar hun mij niet en als ik video opneem is er geen geluid meer.
Zou het nu weer bij me voorkomen dan stap ik even over op een andere telefoon en stuur m meteen weer op. Geen idee wat de oplossing is, maar zelf kon ik het in ieder geval niet oplossen.
Edit: bij mij viel het gewoon onder garantie, ik had de telefoon toen
[ Voor 4% gewijzigd door veincode op 17-11-2010 08:49 ]
Ik heb het idee dat mijn Froyo legend meteen flink op accuduur moet inleveren. Heb geen live wallpaper, exchange updated elk half uur en gmail staat standaard ingesteld, maar waar ik eerst echt zelf moest gaan internetten en mapsen om batterijstreepjes te zien verdwijnen.. vandaag was m'n telefoon 's nachts om 0:30 vol, en had ik de volgende morgen (6:00) al 25% minder lading.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
@tarin: dat hoorde ik ook gisteren van een vriend die een branded legend heeft. Het zou vreemd zijn dat die meer verbruikt, want ik dacht dat met froyo het geheugenverbruik is verbeterd.
Aan de Froyo eigenaren:
Is de nieuwe Market beschikbaar voor jullie? Tijdje terug had Google deze uitgerold, maar was nog niet beschikbaar op de Legend. De voornaamste functionaliteit die hierin zit, en ik graag wil, is de auto update van apps. Echter heb ik op nog geen forum kunnen lezen dat de nieuwe firmware deze heeft...
Is de nieuwe Market beschikbaar voor jullie? Tijdje terug had Google deze uitgerold, maar was nog niet beschikbaar op de Legend. De voornaamste functionaliteit die hierin zit, en ik graag wil, is de auto update van apps. Echter heb ik op nog geen forum kunnen lezen dat de nieuwe firmware deze heeft...
Als ik het goed begrijp zijn alleen de Vodafone Legend eigenaren op dit moment in staat om Froyo te downloaden en installeren? Zou dit een exclusiviteitsdeal met HTC kunnen zijn? k bedoel hiermee dat ze voortaan Vodafone klanten een week eerder de updates geven om zo een Vodafone abbo interessanter te maken?
Xbox Live: Ofthewell NL
Het kan natuurlijk ook een "test" zijn voor een grote release. Kleine groep gebruikers updaten (Vodafone dus in dit geval) en als er geen rare geluiden komen de rest opengooien...Hairball schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:24:
Als ik het goed begrijp zijn alleen de Vodafone Legend eigenaren op dit moment in staat om Froyo te downloaden en installeren? Zou dit een exclusiviteitsdeal met HTC kunnen zijn? k bedoel hiermee dat ze voortaan Vodafone klanten een week eerder de updates geven om zo een Vodafone abbo interessanter te maken?
Ik doe sowieso altijd maar een krappe dag met mijn acculading, vaak niet eens 24u, en dan doe ik niet eens zo gek veel met die telefoon. Die Legend vreet stroom, niet te doen.Tarin schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:48:
Ik heb het idee dat mijn Froyo legend meteen flink op accuduur moet inleveren. Heb geen live wallpaper, exchange updated elk half uur en gmail staat standaard ingesteld, maar waar ik eerst echt zelf moest gaan internetten en mapsen om batterijstreepjes te zien verdwijnen.. vandaag was m'n telefoon 's nachts om 0:30 vol, en had ik de volgende morgen (6:00) al 25% minder lading.
Ik heb de niet branded versie en heb wel de nieuwe market. Ik heb hier echter nooit een soort update voor gekregen. Van de een op de andere dag was de nieuwe er gewoon.majoh schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:26:
Aan de Froyo eigenaren:
Dankje voor het zeer hulpzame adviesveincode schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:48:
[...]
Ik heb mijn telefoon op laten halen door HTC. Ik heb hem toen binnen een week teruggekregen met de melding 'geen probleem geconstateerd, nieuwe firmware geïnstalleerd' (er was juist in die week nieuwe firmware uitgekomen). Ik kreeg toen mijn eigen telefoon terug (iig dezelfde body), en het probleem was in ieder geval verholpen.
Als ik die update binnen 2 dagen zou krijgen zou ik dat nog kunnen overwegen
Die garantie zul je van niemand kunnen krijgen.
Volgens mij moet je ze gewoon even bellen.snoos schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:43:
[...]
Dankje voor het zeer hulpzame advieshoe moet het oplaten halen door htc ?
Tja, ik hoor van de sevice van HTC eigenlijk alleen maar positieve verhalen, terwijl ik van de service van telco's nooit zo'n positieve signalen krijg. Ik zou zeggen, bel ze beide even op en vraag hoe lang het gaat duren en of er eventueel kosten zijn, en maak dan je keuze.Of kan ik beter hi bellen ?
Geen idee. Het is natuurlijk allerminst zeker dat de nieuwe firmware de problemen oplost, aangezien we niet echt weten waar het probleem door komt. Als je daarop wil wachten scheelt het natuurlijk wel dat je je telefoon niet kwijt bent.Nieuwe firmware ? Als ik die 2.2 update beschikbaar krijg zou ik ook die eerst kunnen proberen dus ?
Dat weet niemand, maar dat zal niet al te lang meer duren (ik denk zelf uiterlijk volgende week, maar nogmaals, dat is slechts specualtie.)Waarneer krijgt hi die ?zowel wifi als hi netwerk vind ik hem niet bij.
Als ik die update binnen 2 dagen zou krijgen zou ik dat nog kunnen overwegen
What he says ^
Met de aanvulling: ga HTC vooral bellen. Op hun site hebben ze ook een contactformulier, maar daarvan kreeg ik na een week een email response dat ik beter kon bellen.
Als je belt halen ze de telefoon echt binnen no-time bij je op, en komen ze hem ook weer thuis afleveren.
En bij mij gaven ze aan dat 'ze geen probleem konden vinden, maar wel de nieuwste firmware hadden geïnstalleerd'.
Dit is bijzonder, want:
- een andere tweaker had het probleem toen ook, en voor ons beide hielp een harde reset niet -->ik neem even aan dat we het niet allebei hebben verbeeld
- jij hebt het probleem nu ook, en ik neem aan dat jij dezelfde firmware hebt (of nieuwer) dan die er bij mij toen op is gezet (ofwel: dat verhelpt het probleem niet, en 2.2 al helemaal niet lijkt me, want die heb ik ook niet
)
Met de aanvulling: ga HTC vooral bellen. Op hun site hebben ze ook een contactformulier, maar daarvan kreeg ik na een week een email response dat ik beter kon bellen.
Als je belt halen ze de telefoon echt binnen no-time bij je op, en komen ze hem ook weer thuis afleveren.
En bij mij gaven ze aan dat 'ze geen probleem konden vinden, maar wel de nieuwste firmware hadden geïnstalleerd'.
Dit is bijzonder, want:
- een andere tweaker had het probleem toen ook, en voor ons beide hielp een harde reset niet -->ik neem even aan dat we het niet allebei hebben verbeeld
- jij hebt het probleem nu ook, en ik neem aan dat jij dezelfde firmware hebt (of nieuwer) dan die er bij mij toen op is gezet (ofwel: dat verhelpt het probleem niet, en 2.2 al helemaal niet lijkt me, want die heb ik ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door veincode op 17-11-2010 17:06 ]
Ook ik heb goede ervaringen met de HTC klantenservice! Mijn telefoon sloeg elke keer op tilt tijdens het opladen, dus ik heb naar klantenservice gebeld en hij werd de volgende dag al opgehaald. Er werd gemeld dat reparatie maximaal 2 weken zou duren, en na een paar dagen niks gehoord te hebben hield ik al rekening met die maximale duur. 6 of 7 dagen later stond de postbode op de stoep, en tot mijn verbazing had ze mijn gerepareerde telefoon alweer bij zich, keurig verpakt in een chique doosje (opschrift: I'm back!) met pen erbij en nog wat informatie over de klantenservice, was een onverwacht prettige ervaring!
Als je dus nog binnen de garantieperiode zit (wat volgens mij niet anders kan) en redelijk voorzichtig met hem bent omgegaan, kan je direct contact met HTC zoeken (zoals hierboven vermeld, direct bellen en niet mailen!) en dan laten zij hem ophalen en heb je hem terug voordat je er erg in hebt!
Ik zou er dus zeker niet zelf aan gaan lopen schroeven / knoeien!
Als je dus nog binnen de garantieperiode zit (wat volgens mij niet anders kan) en redelijk voorzichtig met hem bent omgegaan, kan je direct contact met HTC zoeken (zoals hierboven vermeld, direct bellen en niet mailen!) en dan laten zij hem ophalen en heb je hem terug voordat je er erg in hebt!
Ik zou er dus zeker niet zelf aan gaan lopen schroeven / knoeien!
Bij Hi ben je m sowieso 3 weken kwijt, bij HTC heb je m binnen 1,5 week wel weer terug. Gewoon HTC bellen, het enige verschil met de service van Hi is dat de telefoon eerst nog n tijdje in de Hi winkel ligt voordat zíj m naar HTC opsturen. Onnodig tijdsverlies dus.
Vanmorgen raar probleem met mijn Legend... Om 1:00 telefoon uit oplader gehaald, wekker ingesteld op 5:30 en snel gaan slapen (veel te laat met school nog bezig
). Half zeven werd ik wakker, wekker was niet afgegaan, Legend bleek zelfs helemaal uit te zijn.
Met de powerknop wilde hij niet aan, en in de oplader gebeurde er ook niets. Haalde de accu eruit en er weer in, en toen deed alles het weer prima (meteen oplaadlampje + aan met powerknop). Accu bleek nog halfvol te zijn, snap niet waarom hij uitgevallen was.
Paar dagen terug telefoon 's ochtends in de oplader, haalde 'm eruit en ging richting bus. In de bus pakte ik m'n telefoon, brandde het oplaad-ledje nog steeds en reageerde alleen het onderste gedeelte van mijn touchscreen.
Vreemd zeg, hoop niet dat hij bezig is kapot te gaan.
Met de powerknop wilde hij niet aan, en in de oplader gebeurde er ook niets. Haalde de accu eruit en er weer in, en toen deed alles het weer prima (meteen oplaadlampje + aan met powerknop). Accu bleek nog halfvol te zijn, snap niet waarom hij uitgevallen was.
Paar dagen terug telefoon 's ochtends in de oplader, haalde 'm eruit en ging richting bus. In de bus pakte ik m'n telefoon, brandde het oplaad-ledje nog steeds en reageerde alleen het onderste gedeelte van mijn touchscreen.
Vreemd zeg, hoop niet dat hij bezig is kapot te gaan.
Probleem is bij mij opgelost! Na installeren van Froyo was mijn Vodafone-branded Legend dus enorm traag en bleef die ook voortdurend hangen. Ik heb als oplossing alle persoonlijke gegevens gewist via Instellingen > Sd- en telefoongeheugen > Terugzetten op fabrieksinstellingenVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:43:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Vanochtend de update geinstalleerd, sindsdien is 'ie heel sloom en blijft constant hangen.. Is er al een oplossing hiervoor?
Ok, je bent dan wel al je geïnstalleerde apps en sms-jes kwijt, maar omdat ik alle telefoonnummers en andere gegevens via Google/Facebook bewaar, haalt die die gegevens zo weer binnen via internet. Alles op de Sd-kaart blijft wel bewaard (foto's,video's etc).
Nadat ik dit gedaan had, draaide mijn Legend met Froyo zoals 'ie zou moeten draaien: supersnel!
Hoop dat deze oplossing bij jou ook werkt!
misschien al eerder gepost maar here goes:
elke dag verbreekt de legend van mijn vriendin de dataverbinding, ik heb dit ook met mijn Hero.
Eerder had ik dit niet toen ik met der hero nog op 1.6 zat, het lijkt een bug in 2.1 te zijn oid.
Hebben meer mensen daar last van?
elke dag verbreekt de legend van mijn vriendin de dataverbinding, ik heb dit ook met mijn Hero.
Eerder had ik dit niet toen ik met der hero nog op 1.6 zat, het lijkt een bug in 2.1 te zijn oid.
Hebben meer mensen daar last van?
Bears and Bulls
Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.