• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
binjap schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:32:
Ik ben benieuwd of het iemand gelukt is dat oorverdovende begintunetje in de start up van de legend te krijgen.heb de settings na geplozen, maar kom er niet uit... thanks, jasper
een instelling in de settings is niet voorzien...

wel is er dit: http://www.androlib.com/a...tweb-silentboot-BnqC.aspx

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=com.antweb.silentboot

heb ik al een tijdje en doet wat 't moet doen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

mostertpot17 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:31:
[...]

Niemand die me verder kan helpen= :?
Wat geeft wifi aan in connecties, doet wifi het uberhaubt wel?
Bij mij niet, dit is een fout en moet wss gerepareerd worden

www.casarodriguillo.com

• binjap
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
@renio: ga ik gelijk proberen, thanks!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is weer een upgrade: 2.05.405.2 (24.37MB):

-Enhance data connection stability
-Fix loss of ringtone for incoming call

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Aan het downloaden :) Hopelijk is het probleem dat ik mijn data verbinding uit en aan moet zetten om t te laten werken opgelost...

Toch flink groter dan de andere updates... Ben benieuwd of er ook nog andere dingen zijn aangepast.

Ps. Ook aan TS toegevoegd.

[ Voor 26% gewijzigd door majoh op 27-07-2010 15:30 ]

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Frank-NL schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:14:
Er is weer een upgrade: 2.05.405.2 (24.37MB):

-Enhance data connection stability
-Fix loss of ringtone for incoming call
Dat eerste punt klinkt erg interessant! heb regelmatig met mijn legend gehad dat er nog wel '3G' in de display stond, maar er niks meer gebeurde (normaal wordt het een H'jte).

Vanavond is even downloaden als ik weer bij m'n WiFi kan :)

• Frank-NL
  • Niet online
Ik kreeg na de update: sim card has changed, select your operator waarbij ik alleen uit t-mobile kon kiezen. Ik forceer nu even WCDMA om te kijken of het echt iets scheelt. Hij geeft een streepje meer op HSDPA lijkt het op het eerste gezicht, misschien afgekeken van Apple? :')

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Zie dat ie nu Firmwareversie: 2.1-update1 geeft. Dit was toch eerder gewoon 2.1?

Pinchzoom werkt in Maps, volgens mij was dit nog niet met de update van Maps, toen probeerde ik t namelijk gelijk...

[ Voor 42% gewijzigd door majoh op 27-07-2010 15:48 ]

• Frank-NL
  • Niet online
Oeee pinchzoom in Maps! Dat is een mooie. Maar daar stond niks over in de changelogs van zowel HTC als Maps. Jammer dat ze niet iets gedetailleerder vertellen wat er precies veranderd is.

• RenRew
Ik heb hem zojuist geinstalleerd, maar nu geeft mijn legend 'Wifi kan niet worden gestart' weer. Het probleem blijft na opnieuw starten, hebben meer mensen hier last van?

edit: ook die melding van 'sim kaart gewijzigd' blijft maar terugkomen bij opnieuw starten, vaag :(

[ Voor 34% gewijzigd door RenRew op 27-07-2010 18:28 ]

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Nope, geen problemen hier, Wifi start, en heb snel verbinding met mn router (lijkt zelfs of dat sneller en stabieler is...)

[edit]
Changelog samenvatting op andere sites:
* New version of Quickoffice
* Battery life improvement
* Improved performance
* Multitouch for Google Maps (!)
* New Radio

Zelf heb ik dus het idee dat alles wat sneller draait, en dat ik ook beter ontvangst heb, zowel 3G als Wifi. Voelt iig lekker aan tot nu toe.

[ Voor 62% gewijzigd door majoh op 27-07-2010 18:19 ]

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Battery life improvement vindt ik een knappe constatering voor een update die nog maar een paar uurtjes te krijgen is .. Vraag me af waar ze het op baseren ( inside info) uit ervaring kan het niet zijn natuurlijk. Ik krijg trouwens na de update , elke keer als ik mijn Legend opnieuw opstart ( uit en aan doe) de melding dat mijn simcard gewijzigd is, ik moet dan elke keer weer mijn "carrier" kiezen. Meer mensen met dit probleem ??

[ Voor 34% gewijzigd door breinstein op 27-07-2010 20:49 ]

Verwijderd

Facebook, maps zijn geupdate. Places en latitude zijn als nieuwe apps toegevoegd.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:55
Hmm, sinds de update wordt er bij SMS conversaties niet meer automatisch doorgescrolt naar het laatste verzonden/verkregen item. Zeer vervelend.
Nog mensen dit probleem?

• Pinin

Pinin

Zowel wifi doet het niet (wifi kan niet worden gestart)
als simcard gewijzigd :X :| :/

www.casarodriguillo.com

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25

J-P

Syntax erro....

Mantis schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:03:
Hmm, sinds de update wordt er bij SMS conversaties niet meer automatisch doorgescrolt naar het laatste verzonden/verkregen item. Zeer vervelend.
Nog mensen dit probleem?
Dit probleem heb ik nu ook, zeer irritant. Wifi maakt trouwens wel gewoon contact.
De melding dat mijn SIM-kaart veranderd is krijg ik nu ook idd iedere keer nadat ik de telefoon opnieuw heb opgestart.
Deze update brengt zo te zien meer problemen dan fixes.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:10

jacobras

Developer

Nog mensen dit probleem?
Ah, ik dacht al: valt het me nu pas op of is het veranderd? Ik heb het probleem dus ook, erg irritant!

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Nog mensen dit probleem?
Ja hier ook inderdaad, zwaar vervelend zeg. Zelfs als je in de widget op 'reply' drukt niet.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:15
breinstein schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:29:
Battery life improvement vindt ik een knappe constatering voor een update die nog maar een paar uurtjes te krijgen is .. Vraag me af waar ze het op baseren ( inside info) uit ervaring kan het niet zijn natuurlijk. Ik krijg trouwens na de update , elke keer als ik mijn Legend opnieuw opstart ( uit en aan doe) de melding dat mijn simcard gewijzigd is, ik moet dan elke keer weer mijn "carrier" kiezen. Meer mensen met dit probleem ??
Het probleem van de gewijzigde simcard heb ik ook. Normaal komen mijn facebook contacten automatisch tussen mijn 'gewone' contacten, gebeurd nu dus niet meer automatisch.
Jammer dat zo'n update niet meteen vrij van bugs is.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Waren "Delivery Reports" er ook al voor deze update? Want had dat nog nooit opgemerkt :9

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

caoim schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 07:07:
Waren "Delivery Reports" er ook al voor deze update? Want had dat nog nooit opgemerkt :9
Jep, dat kon altijd al.

• RenRew
Gisteren na een tijdje klooien weer terug gekomen op 1.31.405.4, maar nu ziet de telefoon de update helemaal niet klaar staan? Niet dat ik hem wil installeren ivm WiFi, maar voor toekomstige updates zou het wel praktisch zijn als ik ze wel kon zien. Is dit tijdelijk?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Hoe krijg je de Legend weer terug naar de vorige software versie? Misschien hebben ze de update even verwijderd ivm problemen, of is dat wishful thinking?

Hmmm... Hier ook niet alleen vreugde. Gisteren wilde ik toch terug naar factory instellingen resetten aangezien ik ondertussen weer hoe ik mijn Legend wilde inrichten en alle oude zooi kwijt wilde raken. Dat kwam mooi uit met de nieuwe update. Maar toch wel wat ellende. Sim kaart gewijzigd. En opeens geen 3G/HSDPA meer. Had ik net (via wifi) alle apps geinstalleerd...
Vanochtend maar opnieuw gereset. De update ging daar niet van weg (had ik ook niet verwacht) maar ik heb nu wel weer 3G/HSDPA. Hij roept nog steeds dat de SIM gewijzigd is, maar die melding klik ik gewoon weg. Lijkt vooralsnog te werken.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• RenRew
MediJack schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:33:
Hoe krijg je de Legend weer terug naar de vorige software versie? Misschien hebben ze de update even verwijderd ivm problemen, of is dat wishful thinking?

Hmmm... Hier ook niet alleen vreugde. Gisteren wilde ik toch terug naar factory instellingen resetten aangezien ik ondertussen weer hoe ik mijn Legend wilde inrichten en alle oude zooi kwijt wilde raken. Dat kwam mooi uit met de nieuwe update. Maar toch wel wat ellende. Sim kaart gewijzigd. En opeens geen 3G/HSDPA meer. Had ik net (via wifi) alle apps geinstalleerd...
Vanochtend maar opnieuw gereset. De update ging daar niet van weg (had ik ook niet verwacht) maar ik heb nu wel weer 3G/HSDPA. Hij roept nog steeds dat de SIM gewijzigd is, maar die melding klik ik gewoon weg. Lijkt vooralsnog te werken.
Dat is nogal een raar verhaal. Ik zat er al een tijdje aan om m'n legend te rooten, dus ik vond het gisteravond een mooi moment om is een andere ROM te gaan proberen. Het rootproces ging niet helemaal goed (bleef hangen op 'stap 1', maar toen ik m'n legend weer wilde opstarten zag ik dat hij toch was schoongeveegd en ik weer terug zat 405.4. Dus dat is meer een geluk bij een ongeluk dan weten hoe het moet O-)

Als iemand even in kan uitleggen over het hoe & wat van rooten zou ik ook dankbaar zijn, want ik heb gelezen dit kan met 43.* bootloaders (op die van mij staat 43.0001), maar hangt het er ook nog vanaf welke versie van android er op dat moment op de legend staat? Ik heb gezocht maar niets gevonden wat betreft dit onderwerp. Het root proces dat ik gevolgd heb is die van the unlockr.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ah... Nee, rooten wil ik vooralsnog niet aan beginnen. Eigenlijk deed de Legend tot nu toe alles prima. Ik hoop wel op de Froyo update, maar dat is afwachten.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

najarip schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:31:
Ook ik heb last van het wegvallen van 3G / HSDPA ontvangst (Vodafone) op mijn Legend, een reactie die ik van HTC kreeg:

Ik heb dit probleem inderdaad vaker gehoord bij verschillende toestellen die Vodafone als netwerk gebruiken. Kunt u een andere simkaart proberen in het toestel? Het kan liggen aan een verouderde simkaart.

Daar komen ze wel makkelijk weg, ik heb natuurlijk maar één simkaart en zo oud (2 jaar) is die kaart ook weer niet. Is er iemand met hetzelfde probleem die dit kan en wil proberen met een recente Vodafone simkaart?

Probleem: Meestal 's morgens (dus na inactieve periode) is het G/3G/H icoontje weg en kan er niet geinternet worden. Vliegtuigmodus aan/uit verhelpt het probleem.
Maar hoe manifesteert dit zich dan? Kun je dan gewoon niet internetten totdat je de connectie aan en uit hebt gezet, of wat? Dit verhaal komt herkenbaar over als ik aan mijn HD2 denk.

Anyway, ik heb het toestel (de Legend dus) nu ongeveer een dag in gebruik en dit probleem vooralsnog niet meegemaakt. Maar ik zal het in de gaten houden.

Overigens zijn mijn eerste indrukken omtrent de werking van het OS dat mensen elkaar wel erg napraten in de OS vs OS discussie. Zo snel vind ik mijn Legend niet. En grafisch is hij duidelijk zwakker dan de HD2. Ok, niet helemaal een eerlijke vergelijking, gezien de Snapdragon van de HD2, maar toch. Als Android zoveel sneller zou zijn als gesuggereerd wordt, had ik dat wel moeten zien. Je merkt gewoon dat je met de HD2 een krachtiger toestel in handen hebt.

Ik vond het overigens ook vreemd dat ik gewoon de appstore in moest om een filemanager te downloaden. Ik heb nu Astro. Is dat een goeie, of zijn er betere verkrijgbaar? Zijn er nog andere 'must have' apps?
Gebruiken jullie allemaal gewoon Sense of kun je dat beter uitzetten?

B.S.U.R.

• Frank-NL
  • Niet online
RaJitsu schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:27:
[...]
Ik vond het overigens ook vreemd dat ik gewoon de appstore in moest om een filemanager te downloaden. Ik heb nu Astro. Is dat een goeie, of zijn er betere verkrijgbaar? Zijn er nog andere 'must have' apps?
Wat dacht je dan, dat hij vanzelf aan zou komen vliegen? Met andere woorden, wat is er vreemd aan? Dat er standaard geen filemanager op zit lijkt me voor 90% van de gebruikers niet zo'n gemis.

Er is in ditzelfde forum een speciaal topic over Android software: Android Software & Discussie - Deel 7
Gebruiken jullie allemaal gewoon Sense of kun je dat beter uitzetten?
Ik zou niet weten waarom ik geen Sense zou willen. Het heeft een hoge usability, is snel en stabiel. Er zijn eerder mensen die Sense op non-HTC telefoons willen denk ik...

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Moet eerlijk zeggen dat ik geen Sense gebruik. Het is heel gebruiksvriendelijk, dat klopt, maar ik 'mis' customization mogelijkheden. Nou ja, niet echt missen dus. Maar toen ik eenmaal LauncherPro gebruikt had, wilde ik zoiets ook graag in Sense, wat dus niet kan. Bij LauncherPro mis je dan weer wel de mooie en goedwerkende Widgets die in Sense zitten, echter heb ik daar goede vervangers voor gevonden.

Dus als je iets anders wilt dan Sense kijk eens in de Ervaringen met homescreen-replacements thread...

• bredend
  • Laatst online: 14:21
Zijn er meer mensen die op 'menu' drukken ipv over het scherm te vegen om te unlocken? Sinds de update krijg ik namelijk het optionsmenu van het homescreen als ik daarop druk...
Dus:
- powerknopje indrukken
- 'menu' indrukken > homescreen
- 'menu' loslaten > optionsmenu

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
ik heb een simlockvrije legend en hij vind de update niet hoor :s
natuurlijk was even uit en aan zetten voldoende om hem te vinden... hij is nu aan het downloaden

[ Voor 44% gewijzigd door Mathieuh op 28-07-2010 16:33 ]

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
renio schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:05:
[...]

wel is er dit: http://www.androlib.com/a...tweb-silentboot-BnqC.aspx

[afbeelding]

heb ik al een tijdje en doet wat 't moet doen.
Progje werkt hier niet. Wat hij doet is je geluid muten als je de phoon uitzet. het irritante riedeltje als je de phoon opstart komt nog steeds. Jammer.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Als je m stil zet voordat je m uitzet hoor je t opstart toontje ook niet...

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Verdorie, dat er niet meer automatisch naar beneden gescrolld wordt bij SMS'jes is ongelooflijk irritant.

• RaJitsu
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Frank-NL schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:38:
[...]

Wat dacht je dan, dat hij vanzelf aan zou komen vliegen? Met andere woorden, wat is er vreemd aan? Dat er standaard geen filemanager op zit lijkt me voor 90% van de gebruikers niet zo'n gemis.
Na ervaringen met WinMo en Symbian is dit anders de eerste smartphone die ik heb die niet standaard een standaard filemanager heeft. Dus het is vreemd omdat dit iets is wat m.i. gewoon standaard in een OS hoort te zitten.
Er is in ditzelfde forum een speciaal topic over Android software: Android Software & Discussie - Deel 7
Thnx. Daar kijk is sowieso al rond uiteraard. Maar soms zijn er applicaties die een bepaald toestel meer recht aan doen, en andere applicaties die juist helemaal niet werken op specifieke toestellen, vandaar dat ik het vroeg.
Ik zou niet weten waarom ik geen Sense zou willen. Het heeft een hoge usability, is snel en stabiel. Er zijn eerder mensen die Sense op non-HTC telefoons willen denk ik...
Zoals gezegd zijn die redenen er dus wel. Ik denk dat ik het even aankijk, en over een paar dagen als ik tijd heb toch maar eens zelf aan de gang ga om iets leuks samen te stellen.

B.S.U.R.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

caoim schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 17:30:
Verdorie, dat er niet meer automatisch naar beneden gescrolld wordt bij SMS'jes is ongelooflijk irritant.
Precies de reden waarom ik de update maar even laat zitten. Slordig van HTC.

NOSIG

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Klopt, als ik dat had geweten had ik die update niet gedaan. Ik denk dat ik al mijn SMS'jes maar verwijder. Elke keer honderden SMS'jes doorsscrollen schiet niet op. Hoop echt dat ze dit snel fixen.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Gisterenavond update laten installeren.
's Nachts de handel laten opladen en nu nog meer dan de helft aan batterij-juice over. Net zoals vroeger staat enkel WiFi aan. Ik gebruik m'n Legend op dezelfde manier (even frequent) en op dezelfde locaties (werk en thuis) en toch aanzienelijk meer batterij over.

Wat betreft de eerder aangehaalde problemen omtrent de update: ik heb enkel 'last' van dat SMS-scrollt-niet-naar-recentste-berichtje gebeuren. Wifi is bv stabiel(er)

Bensimpel

Positieve meneer

Meh, Ik laat de update ook nog maar even zitten zo te zien :/
Ook als ik even kijk op XDA...

http://forum.xda-develope...hread.php?t=736858&page=4

😆 - Denk ook eens om ;)

• jacobras

jacobras

Developer

Moest net ons gras maaien, dus dacht laat ik voor de verandering eens ondertussen muziek luisteren. Op mijn Legend met de standaard Muziek applicatie een afspeellijst gemaakt, ga ik naar Afspeellijsten en dan herstart de applicatie telkens :X. Hij crasht en gaat dan weer naar het beginscherm van de Muziek applicatie.

Maar een andere muziekspeler gebruikt (MixZing), die vond de afspeellijst die ik gemaakt had meteen :). Wij wonen aan 't water, gras was bij de rand glad. Vrolijk aan 't maaien, glij ik plots zo naar beneden recht 't water in. Vreesde meteen voor m'n Legend, maar gelukkig niet verder dan m'n knieën nat. :P

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:09
Sinds vrijdag trotse eigenaar van de HTC legend :D
Heeft iemand een goede applicatie om het telefoonverbruik bij te houden?
Ik bedoel hiermee aantal sms'jes verzonden en aantal belminuten gemaakt per maand?
Voor dataverbruik heb ik al een mooie app gevonden, netcounter.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Bensimpel

Positieve meneer

joker-nl schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:22:
Sinds vrijdag trotse eigenaar van de HTC legend :D
Heeft iemand een goede applicatie om het telefoonverbruik bij te houden?
Ik bedoel hiermee aantal sms'jes verzonden en aantal belminuten gemaakt per maand?
Voor dataverbruik heb ik al een mooie app gevonden, netcounter.
Call meter NG, (gratis) doet meteen ook de data verbruik :P

😆 - Denk ook eens om ;)

Verwijderd

Weet niet of dit iets met de update van gister te maken heeft, maar net een heel vreemd verschijnsel. Telefoons stond op standby, dus ik zet hem aan. Krijg ik ineens (geen lockscreen/pattern unlock zoals normaal) beeld van mijn camera te zien, met daarboven mijn notification toolbar. Heel vreemd, aangezien geen enkele app een camera-view laat zien, zonder camera controls en mét de toolbar in beeld.

Maargoed, niks aan de hand - dacht ik. Echter reageerde geen enkele knop. Touchscreen deed niets meer, homeknop, volumeknop etc. werkten ook niet. Telefoon was niet geheel vastgelopen, ik kreeg een notification van twitter binnen en zag ook nog de beelden van mijn camera bewegen. Telefoon uitzetten ging ook niet (long press op aan/uitknop werkte niet). Heb uiteindelijk mijn accu eruit moeten halen en op die manier de Legend moeten rebooten.

Iemand ooit zoiets gehad?

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Hmm smsjes bug is erg irritant ja na de update! Wifi lijkt iets stabieler en ik merk dat het toestel eindelijk langer dan een dag meegaat op 1 acculading wat toch wel een hele fijne verbetering is! Gaat er met een update naar 2.2 ook een verbetering komen in de accuduur of is dat afwachten of juist eeen verslechtering van de accuduur?

Andere verbeteringen die mogelijk door de update komen:
Aandelen widget lijkt sneller te laden
Youtube widget heeft meest bekeken functie op homescreen en een hq knop
Maar of deze beide verbetering iets met de update te maken of al eerder aanwezig waren weet ik niet zeker, ze vallen nu pas op iig :P

@Freekazoid Geen ervaring mee, maar als het na een reset over is zou ik me er niet druk om maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluutmaran op 28-07-2010 21:57 ]

• Pinin

Pinin

Het is nog steeds niet zeker of 2.2 ook komt he voor de legend hoor, hoop het wel maar erg jammer dat flash niet meekomt.

www.casarodriguillo.com

• speeder1988
  • Laatst online: 17-10 05:46
Nieuwe HTC Legend. Vandaag gekocht alleen mobiel start na paar uur op de lader niet meer op. Je voelt een trilling dat hij aangaat en daarna zie je een hele donkere groene waas bovenaan het beeld die steeds meer word.

Kan helaas niks vinden op google met htc legend won't boot, htc legend weird screen etc...

Mobiel voelde ook behoorlijk warm aan.

Wat kan dit zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door speeder1988 op 28-07-2010 22:47 ]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Viel mij vandaag ook op... heb nog gezocht naar een instelling waarmee je "nieuwste sms eerst" oid zou kunnen aanzetten, maar die kon ik nergens vinden, niet in de telefoon-instellingen en niet in de sms-instellingen van de berichten-app...

echt heel irritant, elke keer door lange conversaties heen scrollen.

Is er een (bij voorkeur makkelijke, dus zonder rooten ed) manier om een update weer te verwijderen, of terug te keren naar een vorige versie?

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Pinin schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:32:
Het is nog steeds niet zeker of 2.2 ook komt he voor de legend hoor, hoop het wel maar erg jammer dat flash niet meekomt.
2.2 voor de legend is al wel bevestigd als het goed is hoor.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:22
t_o_c schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:25:
[...]

2.2 voor de legend is al wel bevestigd als het goed is hoor.
Inderdaad, alleen niet wanneer. :)

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik deed altijd mijn telefoon met menu unlocken ipv omlaag sliden, alleen sinds de update als ik dat doe komt het menu ook tevoorschijn als je geünlockt hebt. Daarnaast scrollen SMS'jes niet meer mee ;( .

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 19:29
Ik ben ook in het geheel niet blij met deze 'update'.
Deze update is een grote anti-climax. In de regel is het altijd wel een soort van 'spannend' een update (..). Maar deze laatste update is een tegenvaller.
- De 'unlock-functie' d.m.v. de Menu-knop is dus overboord, en
- De automatische scroll door de lijst met sms'jes is weg. Als er nou een functie was toegevoegd om de laatste berichtjes bovenaan te tonen, ofwel de lijst de om te keren, maar ook deze is niet aanwezig.

Ik denk dat de programmeur die deze update heeft geschreven niet zo erg van sms-en houdt.... :P

• Reist
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 10:56
Voor mensen met het eerste sms eerst probleem, dit was bij mij ook na de update (gisteren uitgevoerd):

Ik heb (ws voor tijdelijk gebruik) handcent van de market afgeplukt, dit is een perfect alternatief voor de standaard sms-tool. Hierbij heb je het probleem niet.

Dit is voor sommigen misschien een goede tijdelijke oplossing, tot Froyo verschijnt voor de Legend...

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

Ik gebruik al heel lang Handcent sms en heb nergens last van, ik had niet eens door dat er iets is veranderd, het is dat jullie het zeggen. Dus daar is je oplossing.

Vmu

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:22
RicoK schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:00:
Ik ben ook in het geheel niet blij met deze 'update'.
Deze update is een grote anti-climax. In de regel is het altijd wel een soort van 'spannend' een update (..). Maar deze laatste update is een tegenvaller.
- De 'unlock-functie' d.m.v. de Menu-knop is dus overboord, en
- De automatische scroll door de lijst met sms'jes is weg. Als er nou een functie was toegevoegd om de laatste berichtjes bovenaan te tonen, ofwel de lijst de om te keren, maar ook deze is niet aanwezig.

Ik denk dat de programmeur die deze update heeft geschreven niet zo erg van sms-en houdt.... :P
Oh god, inderdaad. Van dat smsen word ik nu al knetter gek. Vooral als je naar mensen al redelijk wat hebt gestuurd. Moet je wéér helemaaaaaaal scrollen 8)7 Welke ei dit heeft verzonnen bij Android. :-(

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 20:50

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik gebruik eveneens Handcent, maar heb voor de zekerheid ook de standaard sms app (Berichten) getest. En bij mij komt de laatste sms gewoon bovenaan?
Verder ook geen gedonder met het menu/sliden; alles is zoals het was: zowel sliden als op menu drukken unlocked het toestel en verder niet.

Wifi is inderdaad iets stabieler heb ik het idee, en ik heb iets minder signaalverlies 3G als ik mijn hand onder om het toestel hou. Met andere woorden: so far nog geen raar akkefietje gehad na de update.

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

gyedema schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:06:
Ik gebruik eveneens Handcent, maar heb voor de zekerheid ook de standaard sms app (Berichten) getest. En bij mij komt de laatste sms gewoon bovenaan?
Verder ook geen gedonder met het menu/sliden; alles is zoals het was: zowel sliden als op menu drukken unlocked het toestel en verder niet.

Wifi is inderdaad iets stabieler heb ik het idee, en ik heb iets minder signaalverlies 3G als ik mijn hand onder om het toestel hou. Met andere woorden: so far nog geen raar akkefietje gehad na de update.
Weet je wel zeker dat je de update wel geïnstalleerd is dan?
Aangezien je de eerste zou zijn waar het sms en unlock/menu probleem niet bij voorkomt.
(het is gewoon een bug in de firmware dus volgens mij niet aan te ontkomen)

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Smsprobleem is hier ook aanwezig, zeer irritant, toch maar eens andere app hiervoor gaan gebruiken (tijdelijk).
Menu probleem bij unlocken heb ik niet, maar dat kan dan weer komen omdat ik LauncherPro gebruik...

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19

[Jules]

Confusion in confusion

majoh schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:19:
Smsprobleem is hier ook aanwezig, zeer irritant, toch maar eens andere app hiervoor gaan gebruiken (tijdelijk).
Menu probleem bij unlocken heb ik niet, maar dat kan dan weer komen omdat ik LauncherPro gebruik...
Hier hetzelfde; ook sms probleem, maar niks aan de hand met unlocken. Gebruik ook LauncherPro.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• MAXed_out
  • Laatst online: 05-11 17:04
Ik heb ook geen probleem met unlocken via Menu, alleen het sms probleem. Maar ik heb geen LauncherPro geïnstalleerd, wel ooit HomeSwitcher wat ik nooit gebruik.

• MarcoC
Even voor de duidelijkheid, ben ik nu de enige met het probleem dat unlocken via "Menu" raar gaat?

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik herken het probleem ook niet .. Als ik op het unlockscherm op menu druk kom ik gewoon op mijn homepagina net als altijd ..

• jacobras

jacobras

Developer

MarcoC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:29:
Even voor de duidelijkheid, ben ik nu de enige met het probleem dat unlocken via "Menu" raar gaat?
Als mijn telefoon gelocked is, en ik druk MENU in krijg ik beginscherm, zodra ik MENU weer loslaat opent het menu van het beginscherm.

Was het eerst ook al mogelijk om te unlocken via MENU trouwens?

[ Voor 13% gewijzigd door jacobras op 29-07-2010 12:36 ]

• MarcoC
Ik ook, maar het menu komt ook meteen tevoorschijn.

Unlock-scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/k2fwnb.png

Ik druk nu één keer op Menu:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/241rrde.png

[ Voor 60% gewijzigd door MarcoC op 29-07-2010 12:46 ]

• Frank-NL
  • Niet online
@MarcoC ja, dat laatste plaatje heb ik ook. Maar ik gebruik altijd drag down op het scherm dus heb er weinig last van gelukkig.

• vlietster
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 05:35
Wie weet waar die bugs goed voor zijn, ik kan me voorstellen dat het eraan kan bijdragen dat ze Froyo sneller gaan uitrollen I.P.V. pleisters op deze update plakken.

• jacobras

jacobras

Developer

MarcoC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:40:
Ik ook, maar het menu komt ook meteen tevoorschijn.

Unlock-scherm:
[.. plaatje ..]

Ik druk nu één keer op Menu:
[.. plaatje ..]
Dat heb ik ook, maar als jij eens de MENU-knop ingedrukt houdt op het unlock scherm, krijg je dan (terwijl je de knop vasthoudt) het beginscherm te zien?

• MarcoC
jacobras schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 13:34:
[...]

Dat heb ik ook, maar als jij eens de MENU-knop ingedrukt houdt op het unlock scherm, krijg je dan (terwijl je de knop vasthoudt) het beginscherm te zien?
Ja.

Ik baal echt van de nieuwe update, ik heb geen eens zin meer om mijn telefoon te gebruiken. Unlocken gaat irritant en SMS'en is een ramp ;( .

• J-P

J-P

Syntax erro....

Sms probleem: JA
Menu probleem: NEE
Melding van andere SIM-kaart na opstarten: JA
Balen van de laatste update: JA
Hopen op een snelle release van Froyo: JA

[ Voor 17% gewijzigd door J-P op 29-07-2010 14:58 . Reden: Nog een foutmelding ]

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ookal heb ik het SMS probleem, balen doe ik echt niet. Mn 3g verbinding doet het de hele dag al goed, was eerst niet, wifi lijkt beter bereik te hebben, telefoon voelt sneller aan, accu is nu minder leeg dan gisteren op zelfde tijdstip...

En dat SMS probleem kent genoeg workarounds -> Andere app gebruiken...

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

DyStiC schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:09:
[...]

Weet je wel zeker dat je de update wel geïnstalleerd is dan?
Aangezien je de eerste zou zijn waar het sms en unlock/menu probleem niet bij voorkomt.
(het is gewoon een bug in de firmware dus volgens mij niet aan te ontkomen)
In de info staat bij Firmwareversie: 2.1-update1.
En nogmaals: ik heb een gelockte phone; dan druk ik op menu, en krijg ik het beveiligingsscherm met de bolletjes, direct, zonder slides, en zonder extra menu of zo.

SMS: ik ga naar berichten, en het laatste bericht staat bovenaan, en het bericht daarvoor staat daar direct onder en zo de hele reut verder...

[ Voor 28% gewijzigd door GurbY{nl} op 29-07-2010 14:40 ]

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 22:00
Hoi allemaal,
Sinds vanmiddag ben ik ook eigenaar van een Legend. Ik heb nu alleen het probleem dat de bijgeleverde SD-kaart niet wordt herkend. Ik krijg de volgende melding:
"SD-kaart is verwijderd; SD-kaart verwijderd. Plaats een nieuwe."
Ik heb al gekeken en de SD-kaart zit goed, dat is het probleem dus niet. Via google heb ik al gevonden dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar niemand schijnt een oplossing te hebben.
Weet iemand van jullie misschien hoe dit op te lossen is? Of moet ik gewoon terug naar de Hi Shop en een nieuwe vragen?

D3 Profile

• J-P

J-P

Syntax erro....

Azaruc schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:04:
Hoi allemaal,
Sinds vanmiddag ben ik ook eigenaar van een Legend. Ik heb nu alleen het probleem dat de bijgeleverde SD-kaart niet wordt herkend. Ik krijg de volgende melding:
"SD-kaart is verwijderd; SD-kaart verwijderd. Plaats een nieuwe."
Ik heb al gekeken en de SD-kaart zit goed, dat is het probleem dus niet. Via google heb ik al gevonden dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar niemand schijnt een oplossing te hebben.
Weet iemand van jullie misschien hoe dit op te lossen is? Of moet ik gewoon terug naar de Hi Shop en een nieuwe vragen?
Zo te horen, kan je weinig doen, als je zegt dat de SD-kaart goed zit (je kan m moeilijk verkeerd erin doen) ik zou naar de Hi-shop gaan, hopelijk krijg je meteen een nieuwe omdat je m nog maar net hebt.

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-10 22:00
Bogey Dope schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:09:
[...]

Zo te horen, kan je weinig doen, als je zegt dat de SD-kaart goed zit (je kan m moeilijk verkeerd erin doen) ik zou naar de Hi-shop gaan, hopelijk krijg je meteen een nieuwe omdat je m nog maar net hebt.
Dat vreesde ik al, ik wacht het nog even af (vanavond heeft toch geen zin meer ^^) en zal nog een andere sd kaart proberen, maar ik denk dat ik morgenochtend bij de Hi Shop langs ga :(

Edit: bizar.. Mijn sd kaart in de telefoon van mijn zusje doet het wel, haar sd-kaart in mijn telefoon ook, maar mijn sd-kaart in mijn telefoon niet... Zo eerst maar eens een nieuwe sd-kaart halen en hopen dat die het dan doet..

[ Voor 18% gewijzigd door Azaruc op 29-07-2010 16:40 ]

D3 Profile

• migchiell
  • Nu online
gyedema schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:36:
[...]

In de info staat bij Firmwareversie: 2.1-update1.
En nogmaals: ik heb een gelockte phone; dan druk ik op menu, en krijg ik het beveiligingsscherm met de bolletjes, direct, zonder slides, en zonder extra menu of zo.

SMS: ik ga naar berichten, en het laatste bericht staat bovenaan, en het bericht daarvoor staat daar direct onder en zo de hele reut verder...
Wat staat er bij softwarenummer? Als je de nieuwste versie hebt (dus inclusief dat SMS-probleem) dan zou je 2.05.405.2 moeten hebben.

Wel gek dat bij jou het laatste bericht bovenaan staat; bij mij staan de berichten in een thread altijd met de nieuwste onderaan, na deze update is dat nog steeds zo, alleen opent de app de thread nu bovenaan (dus bij het oudste bericht) ipv. onderaan (dus bij het nieuwste bericht), wat dus heel irritant is :-)

• MAXed_out
  • Laatst online: 05-11 17:04
migchiell schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:40:
[...]
Wel gek dat bij jou het laatste bericht bovenaan staat; bij mij staan de berichten in een thread altijd met de nieuwste onderaan, na deze update is dat nog steeds zo, alleen opent de app de thread nu bovenaan (dus bij het oudste bericht) ipv. onderaan (dus bij het nieuwste bericht), wat dus heel irritant is :-)
Ik denk dat jullie het over andere onderdelen hebben.
Als je vanuit de People app op een persoon klikt en dan de onderste schuif naar massages sleept zie ik inderdaad ook het laatste bericht bovenaan. Alleen zie je hier alleen de eerste regel en in de Massages app zie je de hele SMS en staat hij onderaan.

Ik vind dit ook een heel irritant probleem dat ik eigenlijk niet wil omzeilen door een andere app voor SMSen te installeren.Ook is het vervelend dat ik een bericht krijg dat er nieuwe SIM is geplaatst iedere keer dat ik uit vliegtuig modus kom.
De pinch-to-zoom in Maps vind ik dan weer wel een groot voordeel van deze update.

Zeer waarschijnlijk is dit gewoon een tussen update om voor te bereiden op Froyo wat nu al naar de Desire komt en ik ga dus niet al te moeilijk doen om deze update terug te draaien als het daarin gefixed wordt.

• migchiell
  • Nu online
MAXed_out schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat jullie het over andere onderdelen hebben.
Als je vanuit de People app op een persoon klikt en dan de onderste schuif naar massages sleept zie ik inderdaad ook het laatste bericht bovenaan. Alleen zie je hier alleen de eerste regel en in de Massages app zie je de hele SMS en staat hij onderaan.

Ik vind dit ook een heel irritant probleem dat ik eigenlijk niet wil omzeilen door een andere app voor SMSen te installeren.Ook is het vervelend dat ik een bericht krijg dat er nieuwe SIM is geplaatst iedere keer dat ik uit vliegtuig modus kom.
De pinch-to-zoom in Maps vind ik dan weer wel een groot voordeel van deze update.

Zeer waarschijnlijk is dit gewoon een tussen update om voor te bereiden op Froyo wat nu al naar de Desire komt en ik ga dus niet al te moeilijk doen om deze update terug te draaien als het daarin gefixed wordt.
Ik gebruik die people-app nooit, altijd rechtstreeks naar de berichten-app.

Ik begin eigenlijk te denken dat dat sms-probleem een blessing in disguise is... heb nu Handcent geinstalleerd (nooit eerder gedaan omdat ik dacht dat de standaard-app genoeg functionaliteit bevatte) en bevalt heel goed! Nog niet daadwerkelijk mee gesmst :+ maar alleen al qua instel-mogelijkheden en aanpasbaarheid is het een enorme verbetering tov. de standaard-app!

Ik had Handcent ook met tegenzin geinstalleerd, met het idee "waarom moet ík een andere app installeren omdat Google/HTC een update niet goed test, mopper de mopper" maar ik denk dat ik hem hou!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
migchiell schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:31:
[...]

Ik had Handcent ook met tegenzin geinstalleerd, met het idee "waarom moet ík een andere app installeren omdat Google/HTC een update niet goed test, mopper de mopper" maar ik denk dat ik hem hou!
Same here, werkt erg goed, ook in samenwerking met LauncherPro, die ook met het LauncherPro icoon netjes het aantal ongelezen berichten weergeeft :)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

migchiell schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:40:
[...]

Wat staat er bij softwarenummer? Als je de nieuwste versie hebt (dus inclusief dat SMS-probleem) dan zou je 2.05.405.2 moeten hebben.

Exact dezelfde software versie.

• mostertpot17
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10-2024
RicoK schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:37:
[...]

[...]

Hoe is je router beveiligd? Heb je bijvoorbeeld mac-filtering aanstaan en heb je je mac-adres van je Legend ingebracht in je router?
mac-filtering, mac-adres??? wazdatte?
heb windows en niet iets van apple als dat er iets mee te maken heeft. (denkt aan mac-book...)

op die andere reactie of mn wifi het uberhaupt wel doet, dat denk ik wel want hij vind 2 routers, maar op beide heb ik gewoon geen internet.
Allebei zijn ze trouwens wel op de zelfde manier beveiligd voor zover ik weet, maar weet niet wat voor beveiliging dat is...

• J-P

J-P

Syntax erro....

mostertpot17 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:45:
[...]

heb windows en niet iets van apple als dat er iets mee te maken heeft. (denkt aan mac-book...)

op die andere reactie of mn wifi het uberhaupt wel doet, dat denk ik wel want hij vind 2 routers, maar op beide heb ik gewoon geen internet.
Allebei zijn ze trouwens wel op de zelfde manier beveiligd voor zover ik weet, maar weet niet wat voor beveiliging dat is...
mac-adres is een individuele code die ieder apparaat met lan toegang heeft, een soort van handtekening per apparaat zeg maar.
Sommige routers kan je zo instellen dat ze alleen maar vooraf bepaalde mac-adressen toelaten. Je apparaat kan dan de router zien en volgens mij zelfs contact maken, alleen zal hij geen enkele info van je router krijgen, en dus ook geen internet.

• najarip
  • Laatst online: 25-10 22:36
najarip schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:31:
Ook ik heb last van het wegvallen van 3G / HSDPA ontvangst (Vodafone) op mijn Legend, een reactie die ik van HTC kreeg:

Ik heb dit probleem inderdaad vaker gehoord bij verschillende toestellen die Vodafone als netwerk gebruiken. Kunt u een andere simkaart proberen in het toestel? Het kan liggen aan een verouderde simkaart.

Daar komen ze wel makkelijk weg, ik heb natuurlijk maar één simkaart en zo oud (2 jaar) is die kaart ook weer niet. Is er iemand met hetzelfde probleem die dit kan en wil proberen met een recente Vodafone simkaart?

Probleem: Meestal 's morgens (dus na inactieve periode) is het G/3G/H icoontje weg en kan er niet geinternet worden. Vliegtuigmodus aan/uit verhelpt het probleem.
Ook maar even bij Vodafone gemeld, nou die verschuilen zich dus allerlei 'eigen' telefoon smoesjes!:
Dit is uiteraard erg vervelend. U geeft aan dat er meerdere toestellen zijn die problemen ervaren met internet. Het is Vodafone bekend dat er een aantal HTC toestellen zijn die problemen ervaren met het gebruik van een aantal internetfunctionaliteiten. Dit zijn echter toestellen die niet voorzien zijn van Vodafone software. Beschikt u wel over een toestel met Vodafone software, te herkennen aan het Vodafone logo op uw toestel, dan moet uw toestel wel functioneren met alle internetfuncties. Mocht u dus over een Vodafone branded toestel beschikken en toch deze problemen ervaren, dan verneem ik dit graag van u. Voor toestel die niet voorzien zijn van Vodafone software, kunnen wij helaas niets betekenen.

Al met al niet klantvriendelijk, ook de Legend update 2.05 heeft het niet verholpen. Dan maar over twee jaar naar de KPN waar het probleem zich niet voordoet? Of hopen dat Froyo verbetering brengt.

Die vliegtuigmodus ging trouwens wel vrij snel, maar met de nieuwe versie moet ik eerst nog een melding wegklikken en kiezen voor Vodafone of Vodafone Business.....terwijl ik dat voorheen nooit hoefde te doen.

* najarip prays voor Froyo

• RicoK
mostertpot17 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:45:

Oeps! Enig kennisgebrek...... ;)

Ieder apparaat met een netwerkaansluiting, vast en draadloos, heeft een eigen (uniek) adres, een mac-adres. heeft niets te maken met Apple :P. Een router kan op veel manier worden beveiligd, waarvan mac-adresfiltering er een is. Hierbij stel je in welke apparaten, dus welke mac-adressen, gebruik kunnen en mogen maken van jouw (draadloze) netwerk, wifi. Als je in je router je telefoon, dus je mac-adres van je telefoon, geen toegang hebt verstrekt, kom je ook onmogelijk je netwerk op. Ofwel, je kunt dan onmogelijk gebruik maken van je internetverbinding.

Je zegt dat je Legend wel je router ziet. Dan heb je waarschijnlijk in ieder geval SSID broadcasting niet uitgezet. Ofwel, je netwerk(naam) kan worden opgevangen.

Wat je nu moet doen is: ga via Internet Explorer, of een andere browser, je router in, pak je handleiding van je router erbij en ga eens bekijken welke veiligsheidsmaatregelen in jouw router staan ingeschakeld, zoals MAC-adresfiltering, SSID-broadcast, passwords, etc.

Succes!

PS Kom je er niet uit, laat dan maar (weer...) een berichtje achter.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
najarip schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:38:
[...]

Ook maar even bij Vodafone gemeld, nou die verschuilen zich dus allerlei 'eigen' telefoon smoesjes!:
Dit is uiteraard erg vervelend. U geeft aan dat er meerdere toestellen zijn die problemen ervaren met internet. Het is Vodafone bekend dat er een aantal HTC toestellen zijn die problemen ervaren met het gebruik van een aantal internetfunctionaliteiten. Dit zijn echter toestellen die niet voorzien zijn van Vodafone software. Beschikt u wel over een toestel met Vodafone software, te herkennen aan het Vodafone logo op uw toestel, dan moet uw toestel wel functioneren met alle internetfuncties. Mocht u dus over een Vodafone branded toestel beschikken en toch deze problemen ervaren, dan verneem ik dit graag van u. Voor toestel die niet voorzien zijn van Vodafone software, kunnen wij helaas niets betekenen.

Al met al niet klantvriendelijk, ook de Legend update 2.05 heeft het niet verholpen. Dan maar over twee jaar naar de KPN waar het probleem zich niet voordoet? Of hopen dat Froyo verbetering brengt.

Die vliegtuigmodus ging trouwens wel vrij snel, maar met de nieuwe versie moet ik eerst nog een melding wegklikken en kiezen voor Vodafone of Vodafone Business.....terwijl ik dat voorheen nooit hoefde te doen.

* najarip prays voor Froyo
1. Mobiel internet uit en aan zetten deed voor mij het ook goed om het weer aan de gang te krijgen, dat gaat sneller, en krijg je de melding niet.
2. Sinds update 2.05 heb ik er totaal geen last meer van, heb nog geen een keer de noodzaak gehad om het uit en aan te zetten. Verbinding werkt constant.

Ik heb dus ook Vodafone

Verwijderd

Ik ben onbekend met dit forum en heb de tijd niet om 140 pagina's van dit topic door te lezen, dus excuses bij voorbaat als ik een onnozele vraag stel of hier op de verkeerde plek ben. ;)

Ik ben gister overgeschakeld van een Nokia 1110 naar een HTC Legend (ongeveer 3 eeuwen vooruit in de technologie dus). Het ding moet mobiel internet hebben, maar Telfort was niet zo vriendelijk om mij een handleidinkje toe te sturen hoe ik dat kan instellen. Verbinding met mijn eigen huis-WiFi heb ik wel.

Googlen kan ik, dus ik heb op Telfort.nl een handmatige handleiding gevonden (dat is de enige manier om mobiel internet in te stellen bij een HTC Legend): http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/

Na stap 9 (ik weet niet meer precies wanneer, maar ik denk toen ik op "menu" drukte) kreeg ik een foutmelding:

De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.

En sindsdien kan ik niet meer verder. Elke keer als ik nu bij stap 5 in de handleiding kom (druk op "Namen toegangspunten") krijg ik diezelfde foutmelding en is het einde verhaal.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:00

Zym0tiC

^_^

Zelf ondervind ik ook het ontbreken van een internet connectie in de morgen met een vodafone sim. Een maand geleden mijn sim omgeruild voor een nieuwe van vodafone maar het probleem blijft. Ik heb een tijdje CM5 gedraaid waar het probleem zich niet voordeed. Vlak voor mijn vakantie weer terug gegaan naar de standaard htc rom en het probleem was weer terug.
Op vakantie een Thais simmetje gekocht van DTAC. Ook hiermee in de morgen geen connectie.

Mijn conclusie is dan ook dat het een combinatie van de HTC rom met bepaalde providers is. Wachten is nog op een geroote versie van de laatste HTC rom om te kijken of het voor mij iig het probleem oplost.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• RicoK
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:35:
Ik ben onbekend met dit forum en heb de tijd niet om 140 pagina's van dit topic door te lezen, dus excuses bij voorbaat als ik een onnozele vraag stel of hier op de verkeerde plek ben. ;)

Ik ben gister overgeschakeld van een Nokia 1110 naar een HTC Legend (ongeveer 3 eeuwen vooruit in de technologie dus). Het ding moet mobiel internet hebben, maar Telfort was niet zo vriendelijk om mij een handleidinkje toe te sturen hoe ik dat kan instellen. Verbinding met mijn eigen huis-WiFi heb ik wel.

Googlen kan ik, dus ik heb op Telfort.nl een handmatige handleiding gevonden (dat is de enige manier om mobiel internet in te stellen bij een HTC Legend): http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/

Na stap 9 (ik weet niet meer precies wanneer, maar ik denk toen ik op "menu" drukte) kreeg ik een foutmelding:

De toepassing Instellingen (proces com.android.settings) is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw.

En sindsdien kan ik niet meer verder. Elke keer als ik nu bij stap 5 in de handleiding kom (druk op "Namen toegangspunten") krijg ik diezelfde foutmelding en is het einde verhaal.
Misschien, heel misschien, zou je toch eens de tijd moeten proberen te vinden om dit topic door te lezen...... :) Daarnaast is er natuurlijk ook een zoekfunctie. ;)

Je stelt, dat je Legend mobiel internet moet hebben. Natuurlijk, met de Legend kun je perfect internetten. Echter, daartoe is wel een internetabo benodigd. Je hebt een internetabo?

Verwijderd

Eén topic met 140 pagina's waarin alles over de HTC Legend wordt besproken ontmoedigde mij een beetje, sorry. Beetje speld in hooiberg idee. Maar ik zit niet stil natuurlijk en blijf zoeken. ;)

En uiteraard heb ik mobiel internet, dat is de reden waarom ik van die aftandse Nokia ben afgestapt en dit ding heb gekocht. Dat weten ze bij Telfort ook, zij hebben me nl dit abbo aangesmeerd. Kreeg een keurige brief van Telfort waarin stond dat binnen 2 uur nadat ik het eerste gesprek zou hebben gevoerd met de nieuwe telefoon, zij via SMS de instructies voor het instellen van mobiel internet zouden toesturen. Die SMS is nooit gekomen en toen ik ging zoeken ontdekte ik waarom: bij de HTC Legend moet je handmatig instellen.

Heb vervolgens keurig de handleiding gevolgd, inclusief aanwijzingen waar ik altijd wat nerveus van word zoals "Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van Telfort MMS)" - en de nervositeit zit 'm er dan vooral in, dat in dat rijtje APN's helemaal geen "Telfort MMS" stond. ;) Vervolgens de opdracht om het volgende in te voeren:

Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
MMC: 204 (stond er al)
MNC: 12
Verificatietype: PAP
APN-type: default

Het viel me op dat er bij MMS-poort ook iets stond, maar de handleiding meldde alleen bij Gebruikersnaam en Wachtwoord expliciet dat je daar niets bij moest invullen, dus ik heb bij MMS-poort de zaak onveranderd gelaten.

En daarna ging het dus mis. ;)

• RicoK
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:29:
Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
MMC: 204 (stond er al)
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Zojuist even heelsnel gegoogled. Daarbij kwam ik terecht op http://www.androidworld.n...ps-en-trucs/apn-settings/ waar de volgende instellingen worden vermeld:

Name : Telfort Spot
APN : internet
Name: Telfort
APN: Internet
Proxy: <Not set>
Port: <Not set>
Username : Telfort
Password: password (weet ik niet meer zeker, maar volgens mij is dit helemaal niet nodig)
Server: <Not set>
MMSC: http//mmsc.mms.telfort.nl:8002
MMS proxy: 193.113.200.195
MMS port: 9201
MCC: 204

Misschien dat je hier wat mee kunt of op weg kunt worden geholpen.

Verwijderd

Dankje, die hou ik zeker in gedachten. Maar voor ik dat kan invoeren moet ik eerst het probleem oplossen van die foutmelding die ik krijg, elke keer als ik op "Namen toegangspunten" druk. Ik heb hier wel wat rondgezocht, maar op dit forum is er alleen een topic dat die foutmelding oplost voor Vodafone-mensen. Ik ben een redelijke leek natuurlijk, maar heb de indruk dat ik daar als Telfort-klant weinig aan heb. ;)

• RicoK
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:51:
Dankje, die hou ik zeker in gedachten. Maar voor ik dat kan invoeren moet ik eerst het probleem oplossen van die foutmelding die ik krijg, elke keer als ik op "Namen toegangspunten" druk. Ik heb hier wel wat rondgezocht, maar op dit forum is er alleen een topic dat die foutmelding oplost voor Vodafone-mensen. Ik ben een redelijke leek natuurlijk, maar heb de indruk dat ik daar als Telfort-klant weinig aan heb. ;)
Een oplossing voor je probleem zou kunnen zijn terug te keren naar de fabrieksinstelingen; Instellingen > Privacy > Terugzetten op fabrieksinstellingen. Dan kun je weer 'fris' geen beginnen.

Verwijderd

Ik heb dat inderdaad maar gedaan. Nu had hij bij de APNs ook ineens wél Telfort Spot staan en hoefde ik alleen nog maar 1 of 2 instellingen in te voeren, de rest was al in orde. Bij "Gegevensverbinding" zegtie helaas nog steeds "Verbinding mislukt", maar de instellingen zitten er nu iig goed in. De HTC Helpdesk was ook erg effectief, gewoon een 020-nummer, werd direct geholpen, heb e.e.a. toegestuurd gekregen. Hoe ik nu nog verbinding kan krijgen: geen idee. Maar ik ben weer dichter bij mobiel internet gekomen, ik voel het. ;)

Edit: ie dut t!

• RicoK
Gefeliciteerd!! 8) And have fun!!!! :*)

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:45
Ik heb al gezocht in het topic maar kan het niet vinden... Hoe kan ik in mijn standaard foto app alleen de foto's zien die in de map dcim\100media staan?
Nu zie ik ook alle pics in mijn mp3 map..

He who laughs last.. Thinks slowest

• jacobras

jacobras

Developer

Daan® schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:18:
Ik heb al gezocht in het topic maar kan het niet vinden... Hoe kan ik in mijn standaard foto app alleen de foto's zien die in de map dcim\100media staan?
Nu zie ik ook alle pics in mijn mp3 map..
Naar de Foto's app gaan en dan Camera opnames selecteren toont alleen de foto's die je zelf met je camera gemaakt hebt (en dus in de dcim\100media map staan).

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:45
jacobras schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:32:
[...]

Naar de Foto's app gaan en dan Camera opnames selecteren toont alleen de foto's die je zelf met je camera gemaakt hebt (en dus in de dcim\100media map staan).
Als ik in de app Camera opnames selecteer, geeft hij idd die foto's weer. Maar als ik de app opstart, zoekt hij naar foto's en vind hij naast de Camera opname's ook pics uit mijn mp3 map. Die mp3 pics wil ik daar helemaal niet zien dus, ik wil daar alleen de map Camera opnames zien.
Dat krijg ik met de instellingen van de foto app niet voor elkaar, iemand een idee??

He who laughs last.. Thinks slowest

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

d0s

sssst

Whatsapp is nu uit voor android! gratis sms-en binnen je internet account en het werkt prima!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:18
Naar andere mensen met WhatsApp dan natuurlijk, niet gratis smsen naar alles en iedereen ;)

The devil is in the details.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

d0s

sssst

Mute schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:08:
Naar andere mensen met WhatsApp dan natuurlijk, niet gratis smsen naar alles en iedereen ;)
Tuurlijk, maar dat lijkt me logisch ;)

• MarcoC
Ik heb trouwens chompSMS geïnstalleerd ipv Handcent. Ik vind deze een stuk beter, vooral omdat de standaard layout beter aansluit bij het uiterlijk van Sense. Daarnaast is deze app minder een iPhone-kloon.

• Kristof
  • Laatst online: 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb sinds enige tijd een HTC Legend. Sinds een tijdje zoek ik me al rot naar een probleempje waar ik maar geen oplossing voor kan vinden (zelfs niet via google of got). Misschien iemand hier al iets tegengekomen?

Als je een contactpersoon linkt met zijn facebook profiel, wordt er als default zijn facebook-foto als contactfoto gezet op je HTC.
Deze kan je dan verandere naar een andere foto (die al op de HTC staat of een foto maken, of...).
Nu heb ik die foto gewoon laten staan (dus die facebook foto).
Als je contactpersoon zijn facebook profiel foto wijzigt, dan blijft op mijn HTC de oude profielfoto nog staan.
Is er een manier om deze automatisch te laten aanpassen of eventueel manueel te updaten met de laatste facebook foto?

Ik heb al geprobeerd om de profielfoto te wijzigen in een andere en daarna terug naar de facebook foto, in de hoop dat hij dan de nieuwste zou ophalen. Ik heb ook geprobeerd om de link tussen contact en facebook profiel te verbrekene en daarna opnieuw creëeren, maar idem: ik blijf de oude foto krijgen.

Iemand een idee?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• henkna
  • Laatst online: 20:15
@kristof

je moet je even af- en aanmelden bij je facebook account. Daarna heb je de laatste foto's die geplaatst zijn tussen je contacten staan.
Pagina: 1 ... 35 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.