mostertpot17 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 22:45:
mac-filtering, mac-adres??? wazdatte?
heb windows en niet iets van apple als dat er iets mee te maken heeft. (denkt aan mac-book...)
op die andere reactie of mn wifi het uberhaupt wel doet, dat denk ik wel want hij vind 2 routers, maar op beide heb ik gewoon geen internet.
Allebei zijn ze trouwens wel op de zelfde manier beveiligd voor zover ik weet, maar weet niet wat voor beveiliging dat is...
Oeps! Enig kennisgebrek......
Ieder apparaat met een netwerkaansluiting, vast en draadloos, heeft een eigen (uniek) adres, een mac-adres. heeft niets te maken met Apple

. Een router kan op veel manier worden beveiligd, waarvan mac-adresfiltering er een is. Hierbij stel je in welke apparaten, dus welke mac-adressen, gebruik kunnen en mogen maken van jouw (draadloze) netwerk, wifi. Als je in je router je telefoon, dus je mac-adres van je telefoon, geen toegang hebt verstrekt, kom je ook onmogelijk je netwerk op. Ofwel, je kunt dan onmogelijk gebruik maken van je internetverbinding.
Je zegt dat je Legend wel je router ziet. Dan heb je waarschijnlijk in ieder geval SSID broadcasting niet uitgezet. Ofwel, je netwerk(naam) kan worden opgevangen.
Wat je nu moet doen is: ga via Internet Explorer, of een andere browser, je router in, pak je handleiding van je router erbij en ga eens bekijken welke veiligsheidsmaatregelen in jouw router staan ingeschakeld, zoals MAC-adresfiltering, SSID-broadcast, passwords, etc.
Succes!
PS Kom je er niet uit, laat dan maar (weer...) een berichtje achter.