• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het idee dat mijn batterij veel sneller leeg is sinds de update. Vannacht is hij van 60% naar compleet uit gegaan, net als de 2 nachten ervoor. Dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ook geen apps en sync aan. Heel vreemd!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Daan® schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:18:
Ik heb al gezocht in het topic maar kan het niet vinden... Hoe kan ik in mijn standaard foto app alleen de foto's zien die in de map dcim\100media staan?
Nu zie ik ook alle pics in mijn mp3 map..
Als je een leeg ".nomedia" bestand zet in de mappen op je SD-kaart die je niet wilt laten indexeren voor media (werkt ook voor mp3s), zal Android dat niet doen. Ik had deze overigens gekopieerd uit een andere map, want heb geen idee hoe ik zo'n bestand in Windows moet aanmaken ...

Verwijderd

Mijn batterij gaat veel langer mee na de update >:)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 21:43
JorgV schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:41:
[...]

Als je een leeg ".nomedia" bestand zet in de mappen op je SD-kaart die je niet wilt laten indexeren voor media (werkt ook voor mp3s), zal Android dat niet doen. Ik had deze overigens gekopieerd uit een andere map, want heb geen idee hoe ik zo'n bestand in Windows moet aanmaken ...
Kladblok?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Windows vereist een "filename" dus .nomedia is een bestand zonder naam met de bestandsextensie nomedia
Het kan wel als je een *nix smaak gebruikt. Maar het bestand kopieren werkt ook erg goed ;)

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Heb laatst ook eindelijk mijn Legend op de grond laten vallen. Behalve een fijn deukje rechtsboven in de alu body, vlak bij het display was er niets mis. Ben eigenlijk wel blij dat het gebeurde want nu hoef ik er niet meer zo voorzichtig mee om te gaan.
Trouwens, qua foto's vink hem top. had hiervoor de Nokia N95 8GB en die maakte ook mooie foto's en betere filmpjes maar de Legend doet er niet veel voor onder.
Had laatst op een fietstochie en me Legend (voornamelijk voor Endomondo) en me Canon 550D mee, waren de foto's van me Legend beter! Haha, heerlijk hapsnapcameraatje.

• Kristof
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

i.v.m. Kristof in "HTC Legend"
Facebook contactfoto's vernieuwen:
henkna schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:44:
@kristof

je moet je even af- en aanmelden bij je facebook account. Daarna heb je de laatste foto's die geplaatst zijn tussen je contacten staan.
Henkna,
Hoe doe jij dit? Ik heb 2 dingen geprobeerd:
1/ Via "Alle programma's" > Facebook > Afmelden en terug aangemeld. Daarna waren de foto's nog steeds hetzelfde.
2/ Via "Instelingen" > Accounts > Facebook account verwijderen en daarna terug aangemaakt. Hierna waren inderdaad alle foto's vernieuwd, maar kon ik wel alle accounts terug gaan linken en settings goed zetten. M.a.w. dat is niet zo vanzelfsprekend om regelmatig te doen

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Kristof schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:10:
i.v.m. Kristof in "HTC Legend"
Facebook contactfoto's vernieuwen:

[...]

Henkna,
Hoe doe jij dit? Ik heb 2 dingen geprobeerd:
1/ Via "Alle programma's" > Facebook > Afmelden en terug aangemeld. Daarna waren de foto's nog steeds hetzelfde.
2/ Via "Instelingen" > Accounts > Facebook account verwijderen en daarna terug aangemaakt. Hierna waren inderdaad alle foto's vernieuwd, maar kon ik wel alle accounts terug gaan linken en settings goed zetten. M.a.w. dat is niet zo vanzelfsprekend om regelmatig te doen
Is het niet gewoon te doen door via Instellingen -> Accounts je contactpersonen handmatig te syncen?

• Kristof
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

Hier staat het ingesteld om automatischte syncen.
Heb iderdaad ook getest door nog eens extra manueel te syncen, maar om 1 of andere reden, gaat hij de profiel foto's toch niet updaten.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 13:23
Weet iemand hier hoe je er voor zorgt dat je bij je smsjes niet steeds boven aan begint ipv bij het nieuwste smsje? Na de update hebben ze hier iets in veranderd en zeker bij contacten waar je 100 smsjes oid naar heb gestuurd wordt je aardig gek van dat scrollen.

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Crazyanz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:40:
Weet iemand hier hoe je er voor zorgt dat je bij je smsjes niet steeds boven aan begint ipv bij het nieuwste smsje? Na de update hebben ze hier iets in veranderd en zeker bij contacten waar je 100 smsjes oid naar heb gestuurd wordt je aardig gek van dat scrollen.
Is bekend. Zit niets anders op dan handcent of chomp sms oid te installeren.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:27
Crazyanz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 12:40:
Is al ongeveer 100x gezegd.. is een bug in de laatste update. Enige optie is een andere SMS reader te installeren.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 13:23
als ik handcent erop zet, dan krijg ik bij elke sms 2 meldingen of kan je hier wel wat aan doen

• jellydaddy
  • Laatst online: 06-12-2022
Crazyanz schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:31:
als ik handcent erop zet, dan krijg ik bij elke sms 2 meldingen of kan je hier wel wat aan doen
topic goed doorlezen of gewoon de notificatie van de standaard sms uitzetten.

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 00:47
Hallo allen,

Ik heb zelf sinds gisteren dan ook een legend. Jaaaren geleden al eens met mobiele navigatie zitten proberen met mijn sinds gisteren met pensioen gestuurd Samsung i550. Dat werkte nou niet bepaald nauwkeurig, en na veel lezen wikken en wegen een legend gekocht.

Alleen heb ik nu het probleem dat ik nog geen enkel navigatieprogramma aan de praat krijg. Ik heb tot nu toe copilot, navigon en sygic geprobeerd, en alle 3 krijg ik na het splashscreen direct het homescreen weer te zien, zonder dat er iets gebeurd. Dit valt me tot nu toe flink tegen, juist na alle positieve verhalen die ik over HTC en android heb gehoord. Verder googelen heeft me ook nog niets opgeleverd, of ik google verkeerd, dat kan ook.

Wie weet wat ik hier aan kan doen?

Groets,
Martijn

• Jimster
Als je het legaal koopt, dan krijg je er ook support bij.
Probeer iGo eens.. werkt prima bij mij.

• da_mgink
En met de navigon try before you buy uitvoering? Je mag toch verwachten dat zo iets out of the box zou werken?

• Jimster
da_mgink schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:49:
En met de navigon try before you buy uitvoering? Je mag toch verwachten dat zo iets out of the box zou werken?
Bij mij chrasht die ook. Werkt blijkbaar niet met Android 2.1
Zoiets als.. ik koop een PC met Windows 7, maar bepaalde programma's werken er nog niet op. De ontwikkelaar moet zijn software aanpassen.

• da_mgink
Okee. Ik heb navigon nu toch aan de praat..
"oplossing": Oude 4gb kaartje die ik voor mn samsung had gekocht aan de kant gegooid, en de meegeleverde 2gb kaart er in gestopt.. Wellicht dat de oude 4gb te traag is ofzo?

Groets,
Martijn

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hoi folks :)

Mijn HTC Legend is onwijs koppig qua MP3's afspelen met de standaardspeler en het weergeven van de album-art. 't Is net russisch roulette, wanneer hij wel en wanneer hij geen album-art laat zien :(

Afbeeldingslocatie: http://boomnews.info/wp-content/uploads/2010/03/b3584dcb0d10-100.jpg.jpg

Het lijkt mij sterk dat het niet al eens voorbij gekomen is, maar ik kan er verdraaid weinig hierover terugvinden, e.g. HTC Legend - Bestanden worden niet zichtbaar .. maar dat houdt na 1 reply al op of, http://community.htc.com/...id/f/91/p/2207/22533.aspx .. maar dat lost bij mij het probleem niet op.

Wat ik zoal geprobeerd heb,
• MP3's allemaal netjes van juiste ID3(v2) tags voorzien
• album-art in divers formaat plaatsen, meestal 300x300 tot 600x600
• folder hernoemen, van mp3 naar mp34 naar mp35 naar mp3 terug
• Instellingen - SD kaart - SD kaart ontkoppelen + reboot = rescan
• Instellingen - Toepassingen - Toepassingen beheren - Music - Gegevens wissen
• SDrescan installeren

Tjah, met de ID3 tags dacht ik het probleem gevonden te hebben, maar helaas, hij doet maar wat, lijkt het. Ik zou graag een betrouwbare manier willen weten zodat je gewoon ten alle tijde een leuke cd cover ziet als je een nummer afspeelt. Zoveel is dat toch niet gevraagd? :'(

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45

Sorbo

Uw hulp in huis!

Met een beetje geluk heb ik vrijdag een HTC Legend in huis, precies op tijd voor mn vakantie. Nog een tijdje zitten twijfelen over een HTC wildfire (die ik ook erg mooi vind), maar ik ben bang dat de resolutie en het gebrek aan apps daardoor me toch dwars gaan zitten. Qua design spreekt de Desire me ook wel aan, maar die valt net even iets buiten mijn budget.

Vandaar nu maar een Legend gekocht. Oh, en hij past natuurlijk erg goed bij mijn macbook pro he ;)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

da_mgink schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 16:50:
Okee. Ik heb navigon nu toch aan de praat..
"oplossing": Oude 4gb kaartje die ik voor mn samsung had gekocht aan de kant gegooid, en de meegeleverde 2gb kaart er in gestopt.. Wellicht dat de oude 4gb te traag is ofzo?

Groets,
Martijn
Wat is er mis met de google navigatie die meegeleverd wordt? Ik vind hem erg fijn, en met streetview is ie zelfs erg gaaf.

www.casarodriguillo.com

• da_mgink
Met de google nav zal niet veel mis zijn, maar aardig nutteloos als je van plan bent om het in het buitenland te gebruiken. De kaarten zullen het probleem niet zijn, maar een dagje touren door frankrijk ga je dan aardig voelen in je portemonnaie.

• Pinin

Pinin

o.k. je kan dus niet navigeren met enkel GPS omdat de kaarten ontbreken begrijp ik... dat is wel jammer ja.

www.casarodriguillo.com

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11 01:25

J-P

Syntax erro....

da_mgink schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 20:11:
Met de google nav zal niet veel mis zijn, maar aardig nutteloos als je van plan bent om het in het buitenland te gebruiken. De kaarten zullen het probleem niet zijn, maar een dagje touren door frankrijk ga je dan aardig voelen in je portemonnaie.
Navigon heeft het bij mij altijd prima gedaan, gebruik nu in NL echter altijd google Nav vanwege de verkeersinformatie.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ing._Buttje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:19:
Hoi folks :)

Mijn HTC Legend is onwijs koppig qua MP3's afspelen met de standaardspeler en het weergeven van de album-art. 't Is net russisch roulette, wanneer hij wel en wanneer hij geen album-art laat zien :(

[afbeelding]
.....
Weet je zeker dat de cover art correct embedded is in alle tags?
Ik heb in alle mappen een folder.jpg file met de cover art, en daarnaast ook in ALLE mp3's een coverart embedded. Bij mij laat hij alle covers gewoon correct zien. Zowel bij de default audio player, als bij MixZing. (ook een audio player)

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

d0s schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:59:
Whatsapp is nu uit voor android! gratis sms-en binnen je internet account en het werkt prima!
waar dan???????

edit:

http://beta.whatsapp.com/WhatsApp.apk

edit2:
hmm blijkbaar moet je betatester zijn???

[ Voor 27% gewijzigd door Silverline op 01-08-2010 23:45 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

M a r c o schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:01:
[...]

Weet je zeker dat de cover art correct embedded is in alle tags?
Ik heb in alle mappen een folder.jpg file met de cover art, en daarnaast ook in ALLE mp3's een coverart embedded. Bij mij laat hij alle covers gewoon correct zien. Zowel bij de default audio player, als bij MixZing. (ook een audio player)
Nou, ik was vanavond nog even verder aan het proberen en heb een map genomen met juiste namen, ID3 tags (the Godfather) enzo en een juiste afbeelding van de cd cover. Met good ol' Winamp heb ik de file-info bekeken en zag ik Album-art leeg zijn, dus daar cover.jpg aangeklikt en toen maakte Winamp een bestand aan [albumnaam].jpg en hiermee lijk ik idd op de goede weg te zijn.
(wel een pokke werk als ik 131 GB bijlangs zal, maar da's een ander verhaal) }:O

Neemt niet weg, dat toen ik met goede moed deze gewijzigde mappen op de sdcard zette en de map hernoemde weer terug naar "mp3" het weer hetzelfde laken en pak was .. het werd pas weer beter toen ik de folder hernoemde met een hoger volgnummer .. dus "mp37" inmiddels 8)7
Maar ik heb nu zo'n beetje alles zichtbaar.

Maar wat een gekloot. Iedere keer als ik dus wat wijzig, moet ik de mapnaam verder ophogen, want óndanks dat ik onder "Toepassingen - Muziek - Gegevens wissen" doe, weet ik vrijwel zeker dat hij die zut ook ergens anders nog cached, maar waar .. iemand? -O-

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-08-2010 23:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ing._Buttje schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:18:
[...]

Nou, ik was vanavond nog even verder aan het proberen en heb een map genomen met juiste namen, ID3 tags (the Godfather) enzo en een juiste afbeelding van de cd cover. Met good ol' Winamp heb ik de file-info bekeken en zag ik Album-art leeg zijn, dus daar cover.jpg aangeklikt en toen maakte Winamp een bestand aan [albumnaam].jpg en hiermee lijk ik idd op de goede weg te zijn.
(wel een pokke werk als ik 131 GB bijlangs zal, maar da's een ander verhaal) }:O

Neemt niet weg, dat toen ik met goede moed deze gewijzigde mappen op de sdcard zette en de map hernoemde weer terug naar "mp3" het weer hetzelfde laken en pak was .. het werd pas weer beter toen ik de folder hernoemde met een hoger volgnummer .. dus "mp37" inmiddels 8)7
Maar ik heb nu zo'n beetje alles zichtbaar.

Maar wat een gekloot. Iedere keer als ik dus wat wijzig, moet ik de mapnaam verder ophogen, want óndanks dat ik onder "Toepassingen - Muziek - Gegevens wissen" doe, weet ik vrijwel zeker dat hij die zut ook ergens anders nog cached, maar waar .. iemand? -O-

is het niet zo dat de musicplayer gewoon de jpg in map van de huidige mp3 neemt als cover art?
edit: ik had namelijk ooit een mp3 (gedownload via de browser) in de downloads map en die kreeg een cover art van een gedownload plaatje (jpg) in diezelfde downloads map....

[ Voor 5% gewijzigd door Silverline op 01-08-2010 23:27 ]

Verwijderd

d0s schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:59:
Whatsapp is nu uit voor android! gratis sms-en binnen je internet account en het werkt prima!
Ik krijg 'm niet aan de praat, ben geen geauthoriseerde beta-user... Iemand misschien al een workaround daarvoor gevonden?

Ik heb trouwens wel het idee dat er nu heel snel allerlei ping-varianten verschijnen. Is wel leuk hoor, maar als je maatje met zijn Blackberry de ene gebruikt, je vriendin met haar iPhone een andere en jij met je Legend wéér een andere... dat schiet natuurlijk niet op! 8)7

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 01:29
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:18:
[...]

Ik krijg 'm niet aan de praat, ben geen geauthoriseerde beta-user... Iemand misschien al een workaround daarvoor gevonden?

Ik heb trouwens wel het idee dat er nu heel snel allerlei ping-varianten verschijnen. Is wel leuk hoor, maar als je maatje met zijn Blackberry de ene gebruikt, je vriendin met haar iPhone een andere en jij met je Legend wéér een andere... dat schiet natuurlijk niet op! 8)7
Bij mij werkt hij gewoon.. Mark Moons heeft op zijn twitter een link gepost, waar je meteen een werkend bestand op je HTC download.

ps Whatsapp werkt ook voor bij Iphone en volgens mij ook Blackberry.

[ Voor 5% gewijzigd door richy t op 02-08-2010 00:35 ]

• xileS
  • Niet online
Yeah, als WhatsApp goed werkt, kan de rest eigenlijk allemaal de prullenbak in.

Verwijderd

richy t schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:33:
Bij mij werkt hij gewoon.. Mark Moons heeft op zijn twitter een link gepost, waar je meteen een werkend bestand op je HTC download.
Apart, want daar had ik 'm ook vandaan... Bij mij doet 'ie het echt niet.
richy t schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:33:
ps Whatsapp werkt ook voor bij Iphone en volgens mij ook Blackberry.
Weet ik, maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen, dat als alle pingachtige applicaties straks multiplatform worden, dat je nog steeds niet zomaar iedereen kan pingen, ze moeten nog steeds dezelfde applicatie op hun telefoon hebben staan. Het makkelijkste zou zijn als één applicatie de populairste wordt, zodat iedereen dezelfde heeft! Whatsapp maakt daarmee een goede kans, omdat ze als eerste zo'n multiplatform applicatie uitbrengen...We zullen zien!

• binjap
  • Laatst online: 11-05-2021
Is er al iets van 'n fix voor het probleem met het wegvallen van de mobiele data verbinding na de laatste update? Hier werkt helaas alleen compleet aan en uitzetten, alleen vliegtuig modus is niet voldoende,super irritant.accu leven lijkt trouwens wel'n stukje langer hier!

• xileS
  • Niet online
Accu duur hier lijkt de afgelopen dagen veeel korter, terwijl ik juist het gevoel had dat me accu laatste tijd langer mee ging. Enige wat ik gedaan heb is de update uitgevoerd en WhatsApp erop gezet. Ik heb het gevoel, dat WhatsApp aardig wat energie slurpt.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
binjap schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:43:
Is er al iets van 'n fix voor het probleem met het wegvallen van de mobiele data verbinding na de laatste update? Hier werkt helaas alleen compleet aan en uitzetten, alleen vliegtuig modus is niet voldoende,super irritant.accu leven lijkt trouwens wel'n stukje langer hier!
De laatste update heeft dit toch gefixed? Sinds die update totaal geen problemen meer met mn Vodafone data verbinding, die voor de update erg instabiel was.
xileS schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:33:
Accu duur hier lijkt de afgelopen dagen veeel korter, terwijl ik juist het gevoel had dat me accu laatste tijd langer mee ging. Enige wat ik gedaan heb is de update uitgevoerd en WhatsApp erop gezet. Ik heb het gevoel, dat WhatsApp aardig wat energie slurpt.
Ik heb ook het idee dat WhatsApp service die op de achtergrond draait veel slurpt ja, echter wordt dat niet in het Accu verbruik overzicht getoond...

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 21:43
Hmm, ik heb de update een keer geweigerd omdat ik er toen geen zin in had.
Inmiddels vind mijn foon de update niet meer (bij handmatig checken in ieder geval).
Kan iemand dat bevestigen? Of zou de update ingetrokken zijn door de problemen die inmiddels bekend zijn.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:58

d0s

sssst

majoh schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:43:
[...]
De laatste update heeft dit toch gefixed? Sinds die update totaal geen problemen meer met mn Vodafone data verbinding, die voor de update erg instabiel was.

[...]
Ik heb ook het idee dat WhatsApp service die op de achtergrond draait veel slurpt ja, echter wordt dat niet in het Accu verbruik overzicht getoond...
Second that, mijn vodafone data verbinding is nu veel stabieler.. het sms probleem is irritant maar heb dit opgelost met handcent (die overigens VEEL sneller is met het openen van een draadje als er veel berichten instaan).

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Gugger schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:47:
Hmm, ik heb de update een keer geweigerd omdat ik er toen geen zin in had.
Inmiddels vind mijn foon de update niet meer (bij handmatig checken in ieder geval).
Kan iemand dat bevestigen? Of zou de update ingetrokken zijn door de problemen die inmiddels bekend zijn.
Ik heb hetzelfde. Ik denk dat ze de update weer ingetrokken hebben. Terecht, als je het mij vraagt.

NOSIG

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:10
_Christiaan_ schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:38:Ik heb hetzelfde. Ik denk dat ze de update weer ingetrokken hebben. Terecht, als je het mij vraagt.
Dat zou waarschijnlijk ook betekenen dat er voor diegenen die wel deze bugupdate hebben geïnstalleerd een update beschikbaar komt. Ofwel een nieuwe update.

We'll wait and see.

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-10 19:41
Ik heb zojuist contact gezocht met HTC Nederland en mijn probleem met de nieuwe update voorgelegd(slechte Wi-Fi, Provider vraag bij herstart etc.). Ik kon hem wel weer laten downgraden maar dan moest ik de telefoon gaan opsturen. Ik ga vanavond mijn telefoon zelf proberen te downgraden met een officiele RUU. (http://www.shipped-roms.c...release_130330_signed.exe)

Ik heb hiernaast natuurlijk heel suggestief gevraagd naar de Froyo update, hier kon de medewerker mij weinig zeggen. Wel dat hij er spoedig aan zit te komen.. :) Ik hou mijn fingers crossed voor een snelle release, een collega van me heeft Froyo nu op zijn Desire staat en die is helemaal geweldig!! :D

[ Voor 3% gewijzigd door micheltenhove op 02-08-2010 16:20 ]

• J-P

J-P

Syntax erro....

micheltenhove schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:19:
Ik heb zojuist contact gezocht met HTC Nederland en mijn probleem met de nieuwe update voorgelegd(slechte Wi-Fi, Provider vraag bij herstart etc.). Ik kon hem wel weer laten downgraden maar dan moest ik de telefoon gaan opsturen. Ik ga vanavond mijn telefoon zelf proberen te downgraden met een officiele RUU. (http://www.shipped-roms.c...release_130330_signed.exe)

Ik heb hiernaast natuurlijk heel suggestief gevraagd naar de Froyo update, hier kon de medewerker mij weinig zeggen. Wel dat hij er spoedig aan zit te komen.. :) Ik hou mijn fingers crossed voor een snelle release, een collega van me heeft Froyo nu op zijn Desire staat en die is helemaal geweldig!! :D
Ik denk dat het maar een kwestie van 1 of 2 weken is voordat we ook die bevroren Yoghurt hebben. Ik ga dus ook niet moeilijk doen met allerlei oplossingen om de bugs van de laatste update te verhelpen.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44
Bogey Dope schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat het maar een kwestie van 1 of 2 weken is voordat we ook die bevroren Yoghurt hebben. Ik ga dus ook niet moeilijk doen met allerlei oplossingen om de bugs van de laatste update te verhelpen.
Waarom denk je dat?

• J-P

J-P

Syntax erro....

Omdat je vanuit HTC uit veel richtingen hoort dat het spoedig zal zijn, en na de Desire zullen ze de Legend als eerste gaan updaten. Bovendien is de belangrijkste aanpassing al gedaan, Sense geschikt maken voor Froyo, dat hebben ze namelijk al voor de Desire gedaan, zodat het werk voor de Legend ook wel minder zal zijn.

Maar goed, dat denk ik, en hier kunnen geen rechten aan ontleent worden :-P

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

Weet ik, maar ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen, dat als alle pingachtige applicaties straks multiplatform worden, dat je nog steeds niet zomaar iedereen kan pingen, ze moeten nog steeds dezelfde applicatie op hun telefoon hebben staan. Het makkelijkste zou zijn als één applicatie de populairste wordt, zodat iedereen dezelfde heeft! Whatsapp maakt daarmee een goede kans, omdat ze als eerste zo'n multiplatform applicatie uitbrengen...We zullen zien!
sowieso wordt het whatsapp - eerst zou ping ook een kansmaken, maar whatsapp is gewoon beter (nu, volgens iPhone-gebruikers) w.b. mogelijkheden.
Bovendien werkt ping nog niet helemaal voor android en heeft iedereen nu whatsapp. dus. whatsapp!

overigens heb ik een mailtje gestuurd met mijn telefoonnummer naar de whatsapp makers om mij als 'betatester' te registreren en nu werkt het! een vriend op de iphone heeft een berichtje teruggestuurd!

Verwijderd

Ik heb de indruk dat Bluetooth beter werkt sinds de laatste update.
Vóór de update had ik geregeld voor dat Bluetooth verbinding uitviel in de wagen (soms 3x tijdens een ritje van +/- 40min). Sinds update blijft verbinding continue behouden.
Of misschien is het omdat ik sinds kort Bluetooth enkel inschakel wanneer ik in de auto stap. Voordien stond ie dag & nacht ingeschakeld.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:19:
Ik heb de indruk dat Bluetooth beter werkt sinds de laatste update.
Vóór de update had ik geregeld voor dat Bluetooth verbinding uitviel in de wagen (soms 3x tijdens een ritje van +/- 40min). Sinds update blijft verbinding continue behouden.
Of misschien is het omdat ik sinds kort Bluetooth enkel inschakel wanneer ik in de auto stap. Voordien stond ie dag & nacht ingeschakeld.
Ik gebruik daar Bluetooth Power Manager voor.
Als ik mijn tel in de auto in de oplader doe zet die automatisch Bluetooth aan, en dat gratis!!!
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=com.mdsoftware.bluetoothpowermanager

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Voor de mensen die er maar niet uitkomen met missing album art; probeer Album Art Grabber eens! Deze werkt heel erg goed, vindt bijna alle afbeeldingen, zelfs van wat Nederlandse albums.

Linkje: http://www.androidworld.n...review-album-art-grabber/

• SlagerBlom
creatif schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:38:
Voor de mensen die er maar niet uitkomen met missing album art; probeer Album Art Grabber eens! Deze werkt heel erg goed, vindt bijna alle afbeeldingen, zelfs van wat Nederlandse albums.

Linkje: http://www.androidworld.n...review-album-art-grabber/
Ik gebruik de generieke Music-player van Android ipv die van HTC. Pakt altijd alle album-art mee en vind hem daarnaast erg gebruiksvriendelijk. Alle muziek die ik op de phoon heb gezet, in een apart mapje, zo'n 4 GB pakt hij zonder morren en nieuwe muziek die ik toevoeg pakt hij ook gelijk. Ideaal voor mijn wensen.

• creatif
Digibilly schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:03:
[...]

Ik gebruik de generieke Music-player van Android ipv die van HTC. Pakt altijd alle album-art mee en vind hem daarnaast erg gebruiksvriendelijk. Alle muziek die ik op de phoon heb gezet, in een apart mapje, zo'n 4 GB pakt hij zonder morren en nieuwe muziek die ik toevoeg pakt hij ook gelijk. Ideaal voor mijn wensen.
Misschien wel, maar je moet dan toch nog altijd je afbeeldingen mee kopiëren met je muziek. Album Art Grabber zoekt plaatjes bij je muziek en zet deze er bij..

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
hoj,
Ik ben in het bezit van een legend.
Alleen nu heb ik een probleempje met de muziek.
Wanneer ik bijvoorbeeld 5 mapjes muziek kopieer naar de telefoon in de mp3 map dan komen ze daar in.
Ga ik dan naar mijn muziek player op de telefoon dan krijg ik niet die 5 mapjes te zien maar alle muziek, albums en artiesten door elkaar heen. Als je dan de muziek sorteerd op albums krijg je wel een beetje de mapjes maar als nog staat het niet in de 5mapjes onder elkaar.

Nu heb ik wel een file manager waarmee ik dus naar de mp3 map kan en dan krijg ik de 5 mapjes mooi te zien maar dan kun je maar 1 nummer tegelijk afspelen want de rest van de nummers komen dan niet in je playlist behalve als je ze toevoegd.

Is het ook mogelijk dat ik met de muziek player gewoon de 5 mapjes met muziek zie die ik in de mp3 map heb gekopieerd. En als ik dan het 1e nummer van mapje 1 aanklik dat hij dan ook nummer 2 erachter aan doet?

nu heb ik wel het programma music folder player maar dat werkt ook nou niet bepaald fijn.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om facebook contacts met mijn normale contacts te linken? Ik dacht dat dit doodsimpel zou zou door gewoon op link te klikken en dat dan gewoon al je facebook vrienden zouden worden geladen (zoals bv in de foto app) waaruit je dan zou kunnen kiezen. Maar ik krijg dus alleen een wit veld met ''geen treffers gevonden''. Ik kan ook niemand zoeken ofzo. Eigenlijk kan ik gewoon helemaal niks.

Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? google heb ik ook niks aan want die komen niet veder dan dat onder instellingen facebook wel bij het syncen moet staan. Natuurlijk heb ik dat want anders zou die frienden lijst bij de foto app er ook niet komen. Ik snap überhaupt niet dat een of ander genie het briljante idee heeft opgevat dat die contacts app dus weer op een of andere (falende) manier moet werken ipv gewoon een lijst geven en mensen laten kiezen. Logica 101 HTC, lezen we even mee?

Schijnbaar heeft het probleem zichzelf gefixd en werkt het nu wel...
NL_Scratch schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:38:
hoj,
Wanneer ik bijvoorbeeld 5 mapjes muziek kopieer naar de telefoon in de mp3 map dan komen ze daar in.
Ga ik dan naar mijn muziek player op de telefoon dan krijg ik niet die 5 mapjes te zien maar alle muziek, albums en artiesten door elkaar heen. Als je dan de muziek sorteerd op albums krijg je wel een beetje de mapjes maar als nog staat het niet in de 5mapjes onder elkaar.

Nu heb ik wel een file manager waarmee ik dus naar de mp3 map kan en dan krijg ik de 5 mapjes mooi te zien maar dan kun je maar 1 nummer tegelijk afspelen want de rest van de nummers komen dan niet in je playlist behalve als je ze toevoegd.

Is het ook mogelijk dat ik met de muziek player gewoon de 5 mapjes met muziek zie die ik in de mp3 map heb gekopieerd. En als ik dan het 1e nummer van mapje 1 aanklik dat hij dan ook nummer 2 erachter aan doet?

nu heb ik wel het programma music folder player maar dat werkt ook nou niet bepaald fijn.
Ik denk dat je dan met playlists moet gaan werken. Sowieso werkt de htc speler met ID tags dus je zal nooit de mappen structuur krijgen die je wil want op die manier word er gewoon niet gesorteerd. Ik denk trouwens dat zo'n beetje elke speler tegenwoordig op die manier werkt omdat het gewoon veruit de handigste manier is om de boel overzichtelijk te houden.

Als jij dus een mapje hebt met verschillende artiesten kan je daar het beste een playlist van maken en die dan afspelen.

[ Voor 47% gewijzigd door t_o_c op 05-08-2010 02:17 ]

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Silverline

Silverline

pisanggoreng

ik heb nu iets heel raars:

na een maandje een wekker-app te hebben gehaald (kaloer clock) wegens onbetrouwbaarheid van de stock wekker - klopt de tijd elke ochtend niet meer. Mijn current location is nu Taoyuan Country en de tijd is nu 14.24.

Heel irritant dus: ik werd gisternacht gewekt, midden in de nacht om half 4, omdat het in Taoyuan Country al half 10 was en dus de wekker afging. Wie snapt hier iets van?

edit: om de tijd weer terug te zetten moet ik bij settings-date and time - en dan het bovenste vinkje uit/aan zetten. Dan is alleen nog de widget nog niet geupdate, die moet ik dan even verschuiven en weer terugzetten.
Maar waarom gaat ie dan naar GMT +5 ineens???

[ Voor 23% gewijzigd door Silverline op 05-08-2010 08:28 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Silverline schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

is het niet zo dat de musicplayer gewoon de jpg in map van de huidige mp3 neemt als cover art?
edit: ik had namelijk ooit een mp3 (gedownload via de browser) in de downloads map en die kreeg een cover art van een gedownload plaatje (jpg) in diezelfde downloads map....
Mjah, daar ging ik dus wel vanuit, maar dat lijkt een beetje op russisch roulette .. soms werkt het wel, soms niet. Wat ik nu gedaan heb;

- map met mp3's e.g. "Dido (Life for Rent)"
- plaatje van de cover "dido_life_for_rent.jpg" gedownload en in de map gezet
- Nummers geopend in Winamp
- Alle nummers geselecteerd en dan gekozen voor de optie "View file info"
- Album Art-tabblad blijft leeg
- ik kies handmatig voor "dido_life_for_rent.jpg" en klik OK
- in de map "Dido (Life for Rent)" staat nu zowel "dido_life_for_rent.jpg" als "Life for Rent.jpg"

^ dit 2e jpg'je "Life for Rent.jpg" heeft dus de albumnaam gekregen en nu lijkt het voor ieder nummer (mits ID3 tag klopt!) goed te gaan. :)

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
NL_Scratch schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:38:
hoj,

Met MortPlayer kan je gewoon op basis van mapjes ipv playlists muziek afspelen

• SlagerBlom
Silverline schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:25:
ik heb nu iets heel raars:

na een maandje een wekker-app te hebben gehaald (kaloer clock) wegens onbetrouwbaarheid van de stock wekker - klopt de tijd elke ochtend niet meer. Mijn current location is nu Taoyuan Country en de tijd is nu 14.24.

Heel irritant dus: ik werd gisternacht gewekt, midden in de nacht om half 4, omdat het in Taoyuan Country al half 10 was en dus de wekker afging. Wie snapt hier iets van?

edit: om de tijd weer terug te zetten moet ik bij settings-date and time - en dan het bovenste vinkje uit/aan zetten. Dan is alleen nog de widget nog niet geupdate, die moet ik dan even verschuiven en weer terugzetten.
Maar waarom gaat ie dan naar GMT +5 ineens???
Vreemd, bij mij doet ie ook raar. Ik woon nu in Amsterdam (Hengelo ov) en date and time aan en uitzetten helpt niet. Widget beetje in de war?

• creatif
ing._Buttje schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

Mjah, daar ging ik dus wel vanuit, maar dat lijkt een beetje op russisch roulette .. soms werkt het wel, soms niet. Wat ik nu gedaan heb;

- map met mp3's e.g. "Dido (Life for Rent)"
- plaatje van de cover "dido_life_for_rent.jpg" gedownload en in de map gezet
- Nummers geopend in Winamp
- Alle nummers geselecteerd en dan gekozen voor de optie "View file info"
- Album Art-tabblad blijft leeg
- ik kies handmatig voor "dido_life_for_rent.jpg" en klik OK
- in de map "Dido (Life for Rent)" staat nu zowel "dido_life_for_rent.jpg" als "Life for Rent.jpg"

^ dit 2e jpg'je "Life for Rent.jpg" heeft dus de albumnaam gekregen en nu lijkt het voor ieder nummer (mits ID3 tag klopt!) goed te gaan. :)
Wat een gedoe, ik gebruik gewoon Album Art Grabber en klaar...

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Jah, daar ben ik nu dan dus ook achter.
Maargoed, allang blij dat ik nu dit vage gedoe iig verklaren kan. :)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 08:02
weet iemand of de legend ook in het zwart komt? zag hem bij smartphonestunts staan maar kan er verder niets over vinden

DaveD

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:13

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Kan er ook niets over vinden... Zelfs geen plaatjes op Google als ik zoek op HTC Legend black, alleen maar cases... Misschien mailtje sturen naar ze, wat ze bedoelen?

• Pinin

Pinin

Weet iemand of de update naar 2.2 (als ie zou komen) in 1x uit te voeren is vanaf een oudere versie van firmware.

Of moet je van update naar update naar uiteindelijk 2.1 update1 en vervolgens naar 2.2.

Dit ivm een update welke mijn Wifi verneukt heeft, toestel moet uiteindelijk omgeruild worden door een foutje in de update.

www.casarodriguillo.com

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Of je doet er tijdelijk even een sim in van iemand die geen limiet op zijn data abonnement heeft zitten. Dan kun je wellicht de (verwachte) 2.2 OTA downloaden als het zover is. Misschien ben je dan van al je problemen af.
Wellicht is het wel de bedoeling dat je de updates achter elkaar moet downloaden en kun je niets overslaan. Als je telefoon bij de software versie aangeeft 2.1-update1 te hebben zou dat moeten lukken.

En anders kun je altijd nog in de weer met de andere opties; rooten, ROM's etc. etc. Maar dat lijkt me niet handig als je het toestel wil gaan omruilen. Sterker nog; als je dat toch van plan bent dan kun je dat toch net zo goed nu direct doen?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik heb constant problemen met mijn sim-kaart, eigenlijk pas sinds de update. Moet iedere dag de telefoon aan en uitzetten dan heb ik pas weer verbinding. Volgende week even een nieuwe sim-kaart halen, misschien zit het probleem daarin.

• PoisonouZ
  • Laatst online: 04-05-2021
PoisonouZ schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 13:44:
[...]

Dito, net bij business centre van KPN in Zwolle geweest, daar "proberen" ze hem te maken, was niet gelukt (had ook niet anders verwacht, want lijkt me echt wat dieper te liggen dan software reset, etc). Hier gaven ze ook aan nog niet bekend te zijn met het probleem, zelfs toen ik zei dat er al meerdere mensen hier erover klagen.

Helaas wel 3 tot 4 weken zonder het toestel, en laat ik nu net over 3 weken op vakantie gaan. Hopen dus dat het binnen 3 weken lukt.
Inmiddels mijn telefoon terug (binnen 3 weken, dus netjes), helaas zat er een kaartje bij "geen probleem gevonden". Terwijl het probleem (melding balk wil niet naar beneden/komt op meest ongelukkige momenten toch in beeld, en scherm reageert vaak slecht) er toch echt is. De telefoon was wel gereset, maar ik word toch echt gek van dit probleem. Morgen maar even naar HTC bellen...

• J-P

J-P

Syntax erro....

PoisonouZ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:25:
[...]

Inmiddels mijn telefoon terug (binnen 3 weken, dus netjes), helaas zat er een kaartje bij "geen probleem gevonden". Terwijl het probleem (melding balk wil niet naar beneden/komt op meest ongelukkige momenten toch in beeld, en scherm reageert vaak slecht) er toch echt is. De telefoon was wel gereset, maar ik word toch echt gek van dit probleem. Morgen maar even naar HTC bellen...
Ik haat het als ze zoiets flikken |:( , alsof ze er 2 seconden mee spelen en dan terug sturen.... Grrrrr :r -O-
Bogey Dope is erg blij dat zijn Legend nog goed functioneert

[ Voor 5% gewijzigd door J-P op 05-08-2010 22:01 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

PoisonouZ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:25:
[...]

Heb je het ook al eens getest na met een Taskkiller alle processen te sluiten?
De Legend wil duidelijk trager reageren wanneer er meer achtergrond apps openstaan. En het kan best zo zijn dat er bij jou een hoop mee opstart. Of bv na camera gebruik. Ook zorgen voor schone vingers en display en niet ijskoude vingers.

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
n00bs schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 22:45:
[...]

Heb je het ook al eens getest na met een Taskkiller alle processen te sluiten?
De Legend wil duidelijk trager reageren wanneer er meer achtergrond apps openstaan. En het kan best zo zijn dat er bij jou een hoop mee opstart. Of bv na camera gebruik. Ook zorgen voor schone vingers en display en niet ijskoude vingers.
Helaas is het denk ik een hardware fout. Heb mijn toestel namelijk van de week ook terug gekregen nadat mijn touchscreen totaal flipte. Spontaan aanrakingen registreren rond om de b van het toetsenbord of bepaalde delen van het scherm totaal niet reageren. Toestel opgestuurd, en weer terug gekregen met ook de melding dat niks is gevonden en het toestel gewoon goed functioneerd. Er staat ook bij dat mocht het probleem nog steeds bestaan dat ik eerst contact op moest nemen met de helpdesk. Dus ik ga morgen even bellen en nogmaals uitleggen. Want nu lijkt het net alsof ze alleen de gekeken hebben of de telefoon wel werkt, wat hij ook doet. Alleen is hij niet bruikbaar. Jammer, en ik had me zo verheugd op dat ik er weer mee zou mogen spelen. Ben hem trouwens zo'n 3 weken kwijt geweest.

• Pinin

Pinin

MediJack schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:59:
Of je doet er tijdelijk even een sim in van iemand die geen limiet op zijn data abonnement heeft zitten. Dan kun je wellicht de (verwachte) 2.2 OTA downloaden als het zover is. Misschien ben je dan van al je problemen af.
Wellicht is het wel de bedoeling dat je de updates achter elkaar moet downloaden en kun je niets overslaan. Als je telefoon bij de software versie aangeeft 2.1-update1 te hebben zou dat moeten lukken.

En anders kun je altijd nog in de weer met de andere opties; rooten, ROM's etc. etc. Maar dat lijkt me niet handig als je het toestel wil gaan omruilen. Sterker nog; als je dat toch van plan bent dan kun je dat toch net zo goed nu direct doen?
Datalimit is niet het probleem, mijn toestel wordt binnenkort omgeruild. en wss heeft ie een oudere software/firmware. Bij mijn update is wifi gedisabled en niet meer aan te zetten (bekend probleem, en omruilen is de oplossing) Nu wil ik dit niet nog een keer, maar froyo wil ik wel dus vandaar de vraag of je in 1x kan updaten?

www.casarodriguillo.com

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:12
Zijn er nog mensen die last hebben van het spontaan wegvallen van het gesprek? Na een zoektocht in dit draadje merkte ik wel het een bekend probleem is, desondanks heb ik er weinig over kunnen lezen. Ik heb hier zelf de afgelopen maand enorm last van. Sommige gesprekken vallen binnen 10 seconden al weg, anderen na een minuut of langer. De andere kant krijgt dan te horen dat het gesprek om technische redenen is beëindigd. Het is iedere keer weer de vraag of ik mijn gesprek af kan maken. Zelf hoor ik gewoon een heel korte pieptoon. Dit terwijl ik hier in het begin niet meemaakte, dus wellicht is het met de laatste firmware update gebeurd.

Misschien toch maar eens met Hi bellen, want een telefoon waar je niet mee kan bellen werkt niet. Je zou er bijna Skype voor installeren...

• J-P

J-P

Syntax erro....

Pinin schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:35:
[...]

Datalimit is niet het probleem, mijn toestel wordt binnenkort omgeruild. en wss heeft ie een oudere software/firmware. Bij mijn update is wifi gedisabled en niet meer aan te zetten (bekend probleem, en omruilen is de oplossing) Nu wil ik dit niet nog een keer, maar froyo wil ik wel dus vandaar de vraag of je in 1x kan updaten?
Is het dan geen idee om gewoon te wachten tot Froyo uit is, dan updaten.
Er zijn dan twee mogelijkheden
1: Je kan meteen naar Froyo updaten = probleem opgelost.
2: De 2.1-nogwatupdate installeren en vervolgens meteen via WIFI (als die het doet) of HSDPA Froyo binnen halen waarna je WIFI het hopelijk gewoon goed doet.

Verwijderd

Ik lees hier veel mensen die praten over de nieuwe update. ik heb echter nog steeds 1.31 en met handmatig controleren op updates krijg ik te horen dat er geen updates beschikbaar zijn. ik heb ook een reboot geprobeerd, maar zonder succes... Dit slaat toch nergens op?! Heeft iemand anders hier last van?

Verwijderd

tiswat schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:06:
Ik heb constant problemen met mijn sim-kaart, eigenlijk pas sinds de update. Moet iedere dag de telefoon aan en uitzetten dan heb ik pas weer verbinding. Volgende week even een nieuwe sim-kaart halen, misschien zit het probleem daarin.
Heb exact hetzelfde probleem. Opeens heb ik geen verbinding meer met het gewone telefoonnetwerk en moet ik het toestel uit/aan zetten om terug verbinding te krijgen. Vliegtuigmodus aan/uit heeft geen effect, enkel de reboot. Ben vanmorgen een nieuwe sim weeste halen bij Proximus maar volgens mij lost dit het probleem niet op. Heb momenteel nog niet moeten rebooten maar ik denk dat het echter een kwestie van tijd is. Alle ellende begon hier ook net na de laatste update. Dat nu maar snel die Froyo naar hier komt!

• Pinin

Pinin

Bogey Dope schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:32:
[...]

Is het dan geen idee om gewoon te wachten tot Froyo uit is, dan updaten.
Er zijn dan twee mogelijkheden
1: Je kan meteen naar Froyo updaten = probleem opgelost.
2: De 2.1-nogwatupdate installeren en vervolgens meteen via WIFI (als die het doet) of HSDPA Froyo binnen halen waarna je WIFI het hopelijk gewoon goed doet.
Hoe weet je dat met 2.2 het probleem is opgelost? de vorige 2 updates hebben het ook niet opgelost.

www.casarodriguillo.com

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:12
De ear speaker van mijn HTC Legend heeft het volgens mij begeven. Als ik iemand belt, of gebeld word, hoor ik niks! Als ik hem op handsfree zet, dus de achter speaker hoor ik de beller wel.

Heb al een factory reset gedaan, en een hard reset. Maar dat werkte niet.

Meer mensen met soort gelijke problemen?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag m'n Legend binnengekregen.
Ik stoor me toch een beetje aan de knoppen onder het scherm. Ik vind niet dat ze zo solide aanvoelen (zeker niet in verhouding met de bouwkwaliteit van de rest van het toestel, die overigens uitstekend is). Misschien ligt het aan mij, maar ik ben onder de impressie dat de vier knoppen zich niet allemaal op dezelfde manier laten indrukken. De Home-, menu- en Back-knoppen gaan eerder goed, terwijl de Seach-knop toch wel duidelijk een kortere 'drukgang' heeft (ofte: ik kan ze minder diep indrukken); die knop indrukken voelt gewoon heel anders aan, ik merk minder tactiele feedback dat ik ze daadwerkelijk ingedrukt heb. Bij de Home-knop is het overigens zaak ze niet gans links in te drukken. Ik heb gemerkt dat dat moeilijker gaat dan wanneer ik ze in het midden indruk of dat ik dan zelfs de knop schuin tegen het aluminium kan klemmen (komt wel ook weer makkelijk recht). Het indrukken van de Back-knop geeft overigens ook een licht krakend geluid (alsof ze langs een ander plastic onderdeel glijdt). Ik voel met m'n vingers ook duidelijk dat de Home- en menu-knoppen 'hoger' liggen dan de langere Back- en Search-knop. Ik voel duidelijk dat de Search-knop meer verzonken in het front ligt.

Ik vind dat toch wel jammer. Die hardwareknoppen zijn weliswaar niet de belangrijkste features van het toestel, want de Legend bevalt me in het algemeen wel. Toch verwacht ik dat als ze dan toch HW-knoppen integreren dat ze dan wel degelijk solide aanvoelen (en zeker in geval van een toestel als een Legend dat zich toch profileert met z'n bovengemiddelde bouwkwaliteit). En dat doen ze voor mij niet echt.

Nogmaals, misschien ligt het aan mij, maar daarom vroeg ik nu aan de Legend-eigenaren: heeft iemand van jullie ooit een gelijkaardig gevoel gehad over (of problemen met) de HW-knoppen van dit toestel? Heb ik met recht reden om op basis van bovenstaande ervaringen een omruil te vragen? Kan ik dan uitzien naar een Legend met perfecte solide knoppen of is dit en algemeen Legendarisch mankement :)?

BTW: merk ook de lichtgrijze 'vlekjes' op rond het vergrootglas op de Search-knop. Ik weet niet wat het is, maar ze zitten in of onder het plastic. Vermoedelijk hangt dit samen met het 'problematische' indrukken?
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2mz0f3t.jpg

Dries

• Pinin

Pinin

Ja de hardware knoppen zijn erg matig, dit is al vaker in reviews aangehaald.
Ik heb ook geen idee waarom search en terug in 1 knop zit en niet 2 losse zoals home en menu

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Pinin schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:27:
Ja de hardware knoppen zijn erg matig, dit is al vaker in reviews aangehaald.
Ik heb ook geen idee waarom search en terug in 1 knop zit en niet 2 losse zoals home en menu
Verdorie, heb ik natuurlijk nagelaten het toestel irl te testen voor aankoop. Beetje blindgestaard op de overwegend positieve reviews. Vind ik toch een beetje een afknapper. Goed, ik ga morgenochtend toch even langs bij de wijnkel waar ik hem vandaan heb om het probleem voor te leggen. Eens kijken wat m'n opties zijn.
Ik vind het toch ook wel erg merkwaardig voor de Legend. Het batterijcompartiment, de volumeknoppen etc. voelen echt heel degelijk aan en dan die plastieken pruldingen, bizar.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 20:01
Cid Highwind schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:36:
Zijn er nog mensen die last hebben van het spontaan wegvallen van het gesprek? Na een zoektocht in dit draadje merkte ik wel het een bekend probleem is, desondanks heb ik er weinig over kunnen lezen. Ik heb hier zelf de afgelopen maand enorm last van. Sommige gesprekken vallen binnen 10 seconden al weg, anderen na een minuut of langer. De andere kant krijgt dan te horen dat het gesprek om technische redenen is beëindigd. Het is iedere keer weer de vraag of ik mijn gesprek af kan maken. Zelf hoor ik gewoon een heel korte pieptoon. Dit terwijl ik hier in het begin niet meemaakte, dus wellicht is het met de laatste firmware update gebeurd.

Misschien toch maar eens met Hi bellen, want een telefoon waar je niet mee kan bellen werkt niet. Je zou er bijna Skype voor installeren...
Heb ik ook last van (Telfort) Ook valt regelmatig de gehele verbinding telefoon + G3 netwerk weg. Ben benieuwd wat ze je weten te vertellen.

Dit probleem had ik al vanaf het begin, de updates hebben dus geen soelaas geboden. Verder heerlijk toestel. Mijn vrouw heeft de wildfire en mn het scherm, de scherpte en kleur, maken een enorm verschil. In het voordeel van de Legend dan ;)

Handtekening

Verwijderd

Sinds de laatste update heb ik toch wel wat opvallende zaken.
Ook ik heb de melding 'Simkaart gewijzigd" na opstarten.
Verder valt soms spontaan de (internet-) verbinding weg via mijn mobiele provider (t-mobile).
Opnieuw opstarten is dan de oplossing.
Verder vind ik dat de Legend veelvuldig data aan het verzenden/ontvangen is op het netwerk.
Ik heb geen Facebook-account, Twitter, Footprint, enz...
Toch wordt dit allemaal opgestart na aanzetten.
Ik 'kill' deze apps met behulp van ES-taskmanager.
Maar ook daarna blijft de legend veelvuldig op het netwerk data verzenden/ontvangen.
O.K. ik heb een mail-account die elke 30 min checkt, maar verder niet.
Voor de agenda gebruik ik 'JORTE' , via de EStaskmanager zie ik dat ook die het net opgaat.
Waarom?? hij synct niet met google agenda... Ik sync uitsluitend met 'outlook' op mijn PC.
Hoe kan ik zien welke applicaties er op dat moment het net op gaan?
;'}

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

vraagje: Zou je die Facebook en Twitter-zaken ook van het toestel kunnen verwijderen of vallen er dan andere zaken om die er wellicht weer mee gekoppeld zijn ? :?

Verwijderd

Denk het wel maar dan werkt het niet meer in de betreffende apps.
Of het moet daarin geprogrammeerd zitten, dan werkt het wel. Je moet wel root hebben om ze te verwijderen.
Maar weet dit dus niet zeker. O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2010 11:00 ]

Verwijderd

Dus niemand die mij kan vertellen hoe ik de update kan doen op een andere manier? (of dat er meerdere mensen hier last van hebben)

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 09:57
Vraagje: ik heb een probleem met de dataverbinding, wat volgens mij niet komt doordat de dataverbinding lang niet wordt gebruikt (dat probleem dat door de vliegtuigmodus wordt opgelost).

Mijn netwerk is Vodafone, en ik heb heel vaak dat ik op zijn hoogst een G verbinding of helemaal geen verbinding heb als ik in een gebouw ben (en soms ook als ik niet in een gebouw ben).
Zelfs als de verbinding op 3G of H staat lijkt het internet niet echt snel... Nu was ik een beetje aan het testen, en gebruikte hiervoor de speedtest.net app. Hierbij kwam ik erachter dat als ik mijn instellingen op "GSM/WCDMA automatisch" heb staan het internet vaak langzamer (100kB/sec) is dan wanneer ik "alleen WCDMA" aanvink (240kB/sec). Ook staat er in de speedtest app wanneer ik de telefoon op automatisch zet als netwerk vaak Cell weergegeven (zelfs als ik 3G of H verbinding heb), terwijl als ik WCDMA forceer er utms staat. :S

Betekent dit dat ik altijd "alleen WCDMA" moet aanvinken om snel internet te hebben, of valt dan nog vaker mijn internetbereik weg binnen gebouwen? En is er wat mis met mijn telefoon dat ik in gebouwen bijna altijd alleen maar G verbinding heb, is het bereik van iedereen met een Legend gewoon niet zo goed, ligt het aan Vodafone of staat er dan gewoon wat verkeerd ingesteld bij mijn telefoon?

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 18:10

jacobras

Developer

Tijdje terug vroeg ik in dit topic om een oplossing voor een probleem dat ik had met mijn Legend. Nadat ik de Home-knop ingedrukt hield (om tussen apps te switchen), en dan gewoon één keer op de Home-knop drukte werd mij telkens gevraagd of ik naar Sense of het Android beginscherm wilde gaan. Ook als ik aanvinkte dat mijn keuze moest worden opgeslagen.

Nu viel het mij gisteren op dat dit met de laatste update is opgelost, toch nog een positief puntje van de update :).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

Helaas,
Facebook, Twitter, enz, zitten in de HTC ingebakken (HTC Rom) je kunt deze toepassingen niet verwijderen.
En het 'rooten' zie ik niet zitten. Ik hou de Legend liever HTC-origineel.
Zijn er meer gebruikers met dataverkeer op netwerk?
Of ben ik de enige?
Hoe kom je er achter welke toepassing/service er op dat moment netwerkverkeer genereerd?

:|
ing._Buttje schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:15:
vraagje: Zou je die Facebook en Twitter-zaken ook van het toestel kunnen verwijderen of vallen er dan andere zaken om die er wellicht weer mee gekoppeld zijn ? :?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:01:
Helaas,
Facebook, Twitter, enz, zitten in de HTC ingebakken (HTC Rom) je kunt deze toepassingen niet verwijderen.
En het 'rooten' zie ik niet zitten. Ik hou de Legend liever HTC-origineel.
okay, duidelijk. Had het wel een beetje verwacht. Wel jammer als je er niks mee hebt. De snelkoppelingen verwijderen had an sich al voldoende geweest, maargoed, ik kijk er wel omheen. Voor de rest een !!SUPER!! toestel _O_

• t_o_c
Op aardig wat plekken kan je die snelkoppelingen trouwens wel uitzetten in de opties. Bv in het fotoboek kan je die links naar flickr of facebook albums uitzetten. In je contacts niet geloof ik maar daar moet je überhaupt al naar een andere tab om die dingen te zien te krijgen dus daar heb je standaard al geen last van. Volgens mij valt er veder ook niet zoveel te vinden wat betreft facebook ed.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Is het mogelijk om de HTC Legend in te schakelen door de centrale track pad button, in plaats van de Power Button?

Best stom dat je er twee handen voor nodig hebt: eerst de ene hand de power button indrukken, en dan met de andere hand de lockscreen ontgrendelen.

Alors.

• Jimster
Stereotomy schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:57:
Is het mogelijk om de HTC Legend in te schakelen door de centrale track pad button, in plaats van de Power Button?

Best stom dat je er twee handen voor nodig hebt: eerst de ene hand de power button indrukken, en dan met de andere hand de lockscreen ontgrendelen.
Ik kan het gewoon met 1 hand hoor. Met mijn wijsvinger druk ik de powerbutton in en met mijn duim ontgrendel ik 'm, terwijl ik 'm gewoon in mijn hand hou.

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 07-08-2010 23:24 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ met stom :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Tenzij je jouw hand chirurgisch wil verwijderen en aan mij wil doneren heb ik weinig aan dat antwoord. :P Ik kan het niet met mijn hand. Daarom de vraag of het ook met de centrale knop voorop kan. ;)

Eigenlijk is het niet eens zo'n vreemde vraag me dunkt. Alle smartphones die ik heb gehad hadden wel een knop *voorop* het toestel (itt alleen bovenop) waarmee je het toestel aan kunt zetten.

Alors.

• t_o_c
Nee volgens mij kan dat niet. In eerste instantie vond ik het ook een beetje vreemd aangezien je duim automatisch al zo'n beetje op de perfecte plek zit om die knop in te drukken. Aan de andere kant, zoals het nu werkt vind ik het ook prima want ik kan met mijn duim meteen sliden. Als je de telefoon trouwens niet op die manier kan vasthouden is er dan iets mis met je hand? want in principe hoef je alleen je wijsvinger ietsjes te verplaatsen tov hoe je de telefoon uit nature zou vasthouden.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:10
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:53:
Ik lees hier veel mensen die praten over de nieuwe update. ik heb echter nog steeds 1.31 en met handmatig controleren op updates krijg ik te horen dat er geen updates beschikbaar zijn. ik heb ook een reboot geprobeerd, maar zonder succes... Dit slaat toch nergens op?! Heeft iemand anders hier last van?
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:06:
Dus niemand die mij kan vertellen hoe ik de update kan doen op een andere manier? (of dat er meerdere mensen hier last van hebben)
Welicht heb je een zogenaamde 'branded' Vodafone telefoon en moet je afwachten totdat Vodafone de/een update vrijgeeft?
Daarnaast, je hebt wel een internetabo...?? Anders even via wifi proberen??

Als dit alles niet lukt, biedt wellicht contact met je provider c.q. dealer soelaas.

Succes!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:01
Hier lijkt de Return hardware key z'n beste tijd gehad te hebben.
Weet iemand een programmaatje om de hardware keys te testen? (zelf niet gevonden)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

t_o_c schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 11:53:
Nee volgens mij kan dat niet. In eerste instantie vond ik het ook een beetje vreemd aangezien je duim automatisch al zo'n beetje op de perfecte plek zit om die knop in te drukken. Aan de andere kant, zoals het nu werkt vind ik het ook prima want ik kan met mijn duim meteen sliden. Als je de telefoon trouwens niet op die manier kan vasthouden is er dan iets mis met je hand? want in principe hoef je alleen je wijsvinger ietsjes te verplaatsen tov hoe je de telefoon uit nature zou vasthouden.
Laten we het erop houden dat ik niet zulke grote klauwen heb. 8)

Na half internet omgeploegd te hebben bleken op andere fora mensen exact hetzelfde probleem te hebben, doorgaans met de grotere devices, zoals de EVO 4G en de Desire. Een telefoon unlocken met één hand werd gewoon te moeilijk dan.

Er zijn verschillende oplossingen:

1) Het programma No Lock activeert alle hardbuttons en skipt de lockscreen
2) Het programma Lockbot activeert alle hardbuttons en behoudt een lockscreen

Mijn oorspronkelijke vraag was voor optie 2, dus ik ben blij. Zou wel graag ooit nog een Flyscreen-achtig iets willen hebben, van het kaliber Lockinfo voor de iPhone. Dus netjes onder elkaar het weer, mail, SMS'jes etc. Over het algemeen vind ik het niveau van de programma's voor de Android tov iPhone vooralsnog erg onder de maat en niet zo gepolijst, maar da's een discussie voor elders. :)

Alors.

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 14:38
Cid Highwind schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:36:

Heb er ook soms last van, zit ook bij Hi.
Merk wel dat het sinds de update een stuk minder (nogmaar 1) keer voorkomt, maar 't is wel onhandig. Heb er overigens alleen last van op plaatsen waar ik minder ontvangst heb, dus ik geef dat ook een klein beetje de schuld...

...

Verwijderd

Het probleem is al vaker aan bod gekomen maar de oplossing (volgens mij) niet:
Na de laatste update krijg ik het mobiele internet niet meer aan de gang. Bij de vorige versie kon ik met Vliegtuig-modus het nog te voorschijn krijgen en nu alleen na een herstart.

Is daar een oplossing voor?
Zo nee, weet iemand hoe ik een versie terug kan?

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Mijn scherm functioneert niet meer goed :(
Wanneer ik een sms wil typen dan kan ik de r,f,c en een gedeelte van de spatie niet meer indrukken. Kan er wel overheen slyden.
Ziet ernaar uit dat van boven naar beneden een aantal milimeter van het scherm gewoonweg niet meer reageert.
Dien ik hiervoor contact op te nemen met HTC zelf of met gsmweb (daar waar ik hem gekocht heb)?

Before me there were many, after me there will be none

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 19:45:
[...]

Verdorie, heb ik natuurlijk nagelaten het toestel irl te testen voor aankoop. Beetje blindgestaard op de overwegend positieve reviews. Vind ik toch een beetje een afknapper. Goed, ik ga morgenochtend toch even langs bij de wijnkel waar ik hem vandaan heb om het probleem voor te leggen. Eens kijken wat m'n opties zijn.
Ik vind het toch ook wel erg merkwaardig voor de Legend. Het batterijcompartiment, de volumeknoppen etc. voelen echt heel degelijk aan en dan die plastieken pruldingen, bizar.
Ik begrijp echt het probleem niet, bij mij voelen de knoppen heel solide aan en niet het minst last van een ander / raar drukgevoel.

Verwijderd

Jay-K schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:34:
Mijn scherm functioneert niet meer goed :(
Wanneer ik een sms wil typen dan kan ik de r,f,c en een gedeelte van de spatie niet meer indrukken. Kan er wel overheen slyden.
Ziet ernaar uit dat van boven naar beneden een aantal milimeter van het scherm gewoonweg niet meer reageert.
Dien ik hiervoor contact op te nemen met HTC zelf of met gsmweb (daar waar ik hem gekocht heb)?
Exact hetzelfde probleem gehad, zie dit topic. Ontstond spontaan. Heeft uiteindelijk geresulteerd in vervanging touchscreen via HTC klantenservice. Dat werkt het snelst. Uiteindelijk m'n Legend 4 weken kwijt geweest bij de reparateur. Kwam omdat ze moesten wachten op onderdelen. Normaal is 2 weken.
Pagina: 1 ... 36 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.