• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12 20:27

_Christiaan_

Master of SOG

caoim schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:49:
[...]

Ik begrijp echt het probleem niet, bij mij voelen de knoppen heel solide aan en niet het minst last van een ander / raar drukgevoel.
Eens, ik vind de knoppen juist solide en 'snappy' aanvoelen. Misschien zit er verschil tussen de exemplaren, een kwaliteitsprobleem dus en dat is wel kwalijk natuurlijk. Dan kunnen de knoppen van de Legend in de winkel nog zo goed zijn, terwijl je eigen exemplaar minder aanvoelt.

NOSIG

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-11 19:27
TZC-T1-FX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 18:13:
De ear speaker van mijn HTC Legend heeft het volgens mij begeven. Als ik iemand belt, of gebeld word, hoor ik niks! Als ik hem op handsfree zet, dus de achter speaker hoor ik de beller wel.

Heb al een factory reset gedaan, en een hard reset. Maar dat werkte niet.

Meer mensen met soort gelijke problemen?
Yes! Ik ben niet gek :)
Ik had dit probleem ook, heb het 2-3 weken geleden ook in dit topic gepost. Mijn telefoon op laten halen door HTC en redelijk snel mijn telefoon teruggekregen (exacte data weet ik niet, was op vakantie). HTC gaf aan 'geen probleem gevonden, software geupdate'.
Toen het probleem zich voordeed was de nieuwe firmware nog niet beschikbaar. Ik heb geen gekke apps geïnstalleerd en had ook factory en harde reset gedaan. Dus eigenlijk kan ik je niet echt helpen behalve dat opsturen mijn probleem verholp. Tip: pak de telefoon, het contactformulier op de site van HTC duurt 4 dagen voor je als antwoord krijgt 'voor reparatie kan je beter bellen'.

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-12 13:41
Hey mensen,

Ik heb vandaag mijn HTC Legend binnen gekregen! helemaal geweldig alleen ik heb 2 probleempjes en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
1. Hij belt automatisch iemand.
2. Hij start zomaar muziek (bijvoorbeeld als ik via Youtube muziek op wil zetten, zet die zomaar muziek op.)

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg,
Maarten.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Maartenll schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:14:
Hey mensen,

Ik heb vandaag mijn HTC Legend binnen gekregen! helemaal geweldig alleen ik heb 2 probleempjes en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
2. Hij start zomaar muziek (bijvoorbeeld als ik via Youtube muziek op wil zetten, zet die zomaar muziek op.)

Mvg,
Maarten.
groeten is niet nodig op het forum
Al een keer ff aan en uitgezet?

• Salvogs
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-12 13:41
DyStiC schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:57:
[...]

Al een keer ff aan en uitgezet?
hehe, ik kijk nu een half uurtje of ie weer wat doet.
Want hij doet dat alleen als ik wat aan het doen ben.

Verwijderd

Dat is wat ik ook erg irri vind, dat als je op telefoon drukt en dan op een contact dan belt ie degene direct.
In het begin duurde het soms wel een minuut voordat ie ging bellen maar dat doet ie nu niet meer.
Het zou beter zijn als je eerst in het telefoonboek komt en dan de mogelijkheid krijgt om te bellen.
Hopelijk komt dat in FroYo!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 20:37 . Reden: verbetering ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind dat juist wel handig. Als ik een contact wil openen dan gebruik ik wel de contacten-snelkoppeling. (nadeel is alleen dat je daar niet met de cijfers kan zoeken zegmaar)

NOSIG

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:35:
Dat is wat ik ook erg irri vind, dat als je op telefoon drukt en dan op een contact dan belt ie degene direct.
In het begin duurde het soms wel een minuut voordat ie ging bellen maar dat doet ie nu niet meer.
Het zou beter zijn als je eerst in het telefoonboek komt en dan de mogelijkheid krijgt om te bellen.
Hopelijk komt dat in FroYo!
Ik snap je probleem niet, ik krijg dan gewoon de lijst met contactpersonen en de dialer, zoals het altijd werkt.. Je drukt toch op de telefoon om te bellen :S

• veincode
Vraagje: ik heb mijn telefoon teruggekregen van HTC, met de nieuwste firmware en harde reset. Als ik nu mijn telefoon unlock (power button, slide), dan krijg ik van mijn HTC klok widget een full screen weeranimatie.
Dit vind ik niet fijn, en ik had het wel uitgezet voordat ik mijn telefoon opstuurde. Ik dacht het uit te zetten door te gaan naar Instellingen-geluid en weergave-Animatie en daar in te stellen 'Er worden geen vensteranimaties weergegeven'.

Ook na een reboot blijft hij hem echter tonen :'(
Iemand een oplossing?

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-12 14:59
sinds gisteren lijkt het erop dat mijn batterij of de sensor die hem in de gaten houdt is gesneuveld. Als ik mijn telefoon aan de oplader hang begint het ledlampje om de beurt rood en groen te knipperen, en als ik bij accuinfo kijk is de gezondheid oververhitting, accustatus is ontladen en accutemperatuur blijft dalen, geeft vreemden waarden weer (-8.-5C) en hij heeft zelfs al een minimum van -87 graden gegeven.... Ook mijn netwerk valt weg. Als hij een tijdje los is van de oplader gaat de gezondheid wel weer naar "goed"...

Ik heb hem al een paar keer opnieuw opgestart, batterij er een tijdje uit gehad, maar zo gauw ik hem aan de oplader hangt begint het weer... Iemand dit probleem ook al gehad? Ik heb het nog nergens terug kunnen vinden....

Is dit op enige manier op te lossen zonder hem voor reparatie in te moeten sturen? :? Ik heb de telefoon nog niet teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar als ik dat doe raak ik dan informatie zoals sms-jes kwijt? ik heb automatische back-up aanstaan....

[ Voor 4% gewijzigd door luappul op 11-08-2010 15:48 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik denk het wel. Maar als je telefoon het nog doet kun je natuurlijk best even een back-up van je berichten maken. Kun je daarna ook even proberen terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

creatif schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:02:
[...]

Ik snap je probleem niet, ik krijg dan gewoon de lijst met contactpersonen en de dialer, zoals het altijd werkt.. Je drukt toch op de telefoon om te bellen :S
Ik wilde er nog wel eens per ongeluk op drukken. Eerst belde hij dan pas na een minuut en dat was irri.
Ook kon ik pas ophangen nadat er opgenomen was. Na de updates niet meer.
Het was iets uit het verleden. Foutje, excuus voor mn domme opmerking, het hoeft niet verbeterd te worden want het werkt nu goed.

Edit: ik weet zo niet hoe ik het moet uitleggen maar laat ook maar...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 17:24 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maartenll schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:14:
Hey mensen,

Mvg,
Maarten.
Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem op te lossen? GoT is geen helpdesk, dus graag wat eigen initiatief voor je je vragen hier neerplempt.

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:22:
[...]

Ik wilde er nog wel eens per ongeluk op drukken.
Zoek in de market eens op call confirm. Een aanrader in dit geval.

Verwijderd

veincode schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:12:
Vraagje: ik heb mijn telefoon teruggekregen van HTC, met de nieuwste firmware en harde reset. Als ik nu mijn telefoon unlock (power button, slide), dan krijg ik van mijn HTC klok widget een full screen weeranimatie.
Dit vind ik niet fijn, en ik had het wel uitgezet voordat ik mijn telefoon opstuurde. Ik dacht het uit te zetten door te gaan naar Instellingen-geluid en weergave-Animatie en daar in te stellen 'Er worden geen vensteranimaties weergegeven'.

Ook na een reboot blijft hij hem echter tonen :'(
Iemand een oplossing?
Ik vond deze weerwidget in het begin ook wel mooi maar nu begint hij mij toch te irriteren en zou de animatie ook willen uitzetten. Heb overal gezocht en die instelling van vensteranimaties weergeven uitzetten werkte hier evenzeer niet. Iemand anders wel een oplossing?

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:38:
[...]

Ik vond deze weerwidget in het begin ook wel mooi maar nu begint hij mij toch te irriteren en zou de animatie ook willen uitzetten. Heb overal gezocht en die instelling van vensteranimaties weergeven uitzetten werkte hier evenzeer niet. Iemand anders wel een oplossing?
Die instelling zit niet in de weerwidget, maar in de clockwidget (dus die widget die standaard op het eerste scherm staat met klok en weer. Verwijder die widget, en voeg een nieuwe widget toe. Selecteer 'clock' (die van HTC, niet die van Android), selecteer je plaats, en daarna krijg je een scherm waar je uit kan vinken dat je 'full screen animation' niet wilt hebben.

Dat heeft het bij mij gefixt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

• veincode
FL!PNEUS schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Die instelling zit niet in de weerwidget, maar in de clockwidget (dus die widget die standaard op het eerste scherm staat met klok en weer. Verwijder die widget, en voeg een nieuwe widget toe. Selecteer 'clock' (die van HTC, niet die van Android), selecteer je plaats, en daarna krijg je een scherm waar je uit kan vinken dat je 'full screen animation' niet wilt hebben.

Dat heeft het bij mij gefixt.
Held! Dit ziet er goed uit :)

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Zijn er hier ook mensen die hun scherm niet erg helder vinden? Ik vond mijn scherm altijd heel helder, ook in vergelijking met andere telefoons maar mijn broertje heeft gister een wildfire gehaald en dat scherm is echt 2x zo helder ofzo als je vergelijkt op de hoogste helderheid. Nou vraag ik me af of mijn scherm opeens veel minder helder is geworden of dat zijn scherm gewoon zo helder is :p

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

t_o_c schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:20:
Zijn er hier ook mensen die hun scherm niet erg helder vinden? Ik vond mijn scherm altijd heel helder, ook in vergelijking met andere telefoons maar mijn broertje heeft gister een wildfire gehaald en dat scherm is echt 2x zo helder ofzo als je vergelijkt op de hoogste helderheid. Nou vraag ik me af of mijn scherm opeens veel minder helder is geworden of dat zijn scherm gewoon zo helder is :p
helderheid instellingen al gecheckt?

• t_o_c
Zoals ik al zei heb ik op de hoogste helderheid gecheckt ;) Dus natuurlijk ook handmatig even zo hoog mogelijk gezet.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-12 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

jellydaddy schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 01:18:
[...]

Zoek in de market eens op call confirm. Een aanrader in dit geval.
Inderdaad ideaal programma, nu nog 1 programma voor bellen EN sms... ik druk vaak op SEND terwijl ik nog bezig ben met het SMSje, soms met de raarste woorden en mensen aan de andere kant denken dat ik dan niet goed bij mn hoofd ben.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 16:24
Ik heb een probleem om met mijn Legend op m'n wifi netwerk te komen. Bij het scannen vindt hij hem gelijk, verbinden gaat prima en vervolgens netjes de WPA PSK ingevuld (AES encrypted). Telefoon zegt dat hij verbonden is (IP adres wordt ook opgehaald) en de verbinding uitstekend is, echter internetten lukt niet. Nu denk ik dat het ergens in m'n netwerk zit, bij een ander wifi netwerk kan ik wel op internet. Het vreemde is dat ik met m'n (windows) laptop geen enkel probleem ondervind. Verbinding al meermaals weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar het probleem blijft.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Betreft overigens een Linksys WRT54G router en de Legend heeft z'n standaard 2.1 rom

Flickr | Lego collectie

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

n00bs schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:27:
[...]

Inderdaad ideaal programma, nu nog 1 programma voor bellen EN sms... ik druk vaak op SEND terwijl ik nog bezig ben met het SMSje, soms met de raarste woorden en mensen aan de andere kant denken dat ik dan niet goed bij mn hoofd ben.
Daar is een simpele oplossing voor: de geaddresseerde pas invullen nadat je het bericht hebt getypt.

NOSIG

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
[TAG]Speedy schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:19:
Ik heb een probleem om met mijn Legend op m'n wifi netwerk te komen. Bij het scannen vindt hij hem gelijk, verbinden gaat prima en vervolgens netjes de WPA PSK ingevuld (AES encrypted). Telefoon zegt dat hij verbonden is (IP adres wordt ook opgehaald) en de verbinding uitstekend is, echter internetten lukt niet. Nu denk ik dat het ergens in m'n netwerk zit, bij een ander wifi netwerk kan ik wel op internet. Het vreemde is dat ik met m'n (windows) laptop geen enkel probleem ondervind. Verbinding al meermaals weggegooid en opnieuw aangemaakt, maar het probleem blijft.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Betreft overigens een Linksys WRT54G router en de Legend heeft z'n standaard 2.1 rom
Is je router toevallig ook beveiligd met een mac adres?

• ijsthee92
Inmiddels is mijn telefoon na een telefoontje te hebben gepleegd met de helpdesk van HTC opgehaald door een koerier. Dit maal gaat hij naar een andere service point dan de eerste keer, hopelijk doen ze ditmaal wel wat aan het scherm. Zou maximaal 2 weken mogen duren volgens de (zeer vervelend pratende) mevrouw aan de telefoon. Hopelijk vervangen ze het scherm zodat ik eindelijk weer kan genieten van mijn Legend!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:58
Ik overweeg een HTC legend te nemen. Ik heb geen ervaring met smartphones/pda's maar het moet er toch maar eens van komen. De legend lijkt me een redelijk robuust en gebruikvriendelijk toestel en ziet er goed uit. Ik kan de legend flink gesubsidieerd en simlock vrij via mijn werk krijgen.
Waar ik nog over twijfel is of de legend geschikt is voor push-mail van mijn werk. Moet je dan een betaalde applicatie installeren?

Nog een vraag over de navigatie. Werkt deze ook zonder internet: zijn de kaarten voorgeinstalleerd?

Ik zie heel veel tevreden gebruikers van de legend. Zouden jullie hem nu weer nemen of zou je een ander toestel nemen?

Verwijderd

Nee, de kaarten zijn niet geinstalleerd, je moet de route 1x downloaden met google maps en dan niet meer.
Als je niet van de route afwijkt dan... Maar dat is geen probleem in NL met een internet abo. Zelf getest met Telfort.
Of je moet een andere downloaden die dat wel heeft, weet zo niet één.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 21:50 ]

• JvW
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Met een internet abo kun je gewoon de kaarten downloaden terwijl je rijdt. Inderdaad niet prettig bij rijden in het buitenland want dan zijn de kosten dus aanzienlijk. In dat geval doen wat gjb29 zegt.
Er zijn ook stand-alone applicaties. Volgens mij is er hier op tweakers een topic over navigatie op android. Ik gebruik het zelf niet, maar ik dacht dat in elk geval Sygic beschikbaar was

Wat betreft de push-mail; dat weet ik niet. Gebruik je daar op je werk een specifieke applicatie voor? In dat geval kun je met die termen wel even googelen i.c.m. android

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 16:24
ijsthee92 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:08:
[...]

Is je router toevallig ook beveiligd met een mac adres?
Nope, geen uitsluiting op basis van mac

Flickr | Lego collectie

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Poecillia schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:38:
Ik overweeg een HTC legend te nemen. Ik heb geen ervaring met smartphones/pda's maar het moet er toch maar eens van komen. De legend lijkt me een redelijk robuust en gebruikvriendelijk toestel en ziet er goed uit. Ik kan de legend flink gesubsidieerd en simlock vrij via mijn werk krijgen.
Waar ik nog over twijfel is of de legend geschikt is voor push-mail van mijn werk. Moet je dan een betaalde applicatie installeren?

Nog een vraag over de navigatie. Werkt deze ook zonder internet: zijn de kaarten voorgeinstalleerd?

Ik zie heel veel tevreden gebruikers van de legend. Zouden jullie hem nu weer nemen of zou je een ander toestel nemen?
Ik zou hem zo weer nemen. Ik kan me voorstellen dat je hem niet neemt als je er problemen mee hebt, maar ik heb tot zo ver geen problemen (wel laten vallen gisteren :( )

NOSIG

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-12 23:58
Is het mogelijk om het navigatie systeem een gedeelte van de route te laten cachen oid? We hebben binnenkort een BBQ bij een vrienin in België, maar om me nu blauw te gaan betalen aan de internet verbinding, was me toch ook even te gortig. Iemand een idee?

Verwijderd

ge-flopt schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:34:
Is het mogelijk om het navigatie systeem een gedeelte van de route te laten cachen oid? We hebben binnenkort een BBQ bij een vrienin in België, maar om me nu blauw te gaan betalen aan de internet verbinding, was me toch ook even te gortig. Iemand een idee?
Thuis de route uitprinten of een papieren plattegrond meenemen?

• creatif
ge-flopt schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:34:
Koop een navigatieprogramma, zet je dataprofielen uit en navigeer met je GPS.. Of inderdaad, Googlemaps de route en print het uit..

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

creatif schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

Koop een navigatieprogramma, zet je dataprofielen uit en navigeer met je GPS.. Of inderdaad, Googlemaps de route en print het uit..
Of, maak een statische routebeschrijving met behulp van Maps, en stop na Hazeldonk met de huidige lokatie te updaten :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Heeft iemand nog iets over de 2.2 update voor de Legend gehoort?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:17:
Heeft iemand nog iets over de 2.2 update voor de Legend gehoort?
Ja daar ben ik ook beniewd naar, ik kan op de internationale forums weinig tot niets nieuws vinden.
Maar als ie beschikbaar is wacht ik wel een paar dagen/weken met updaten, want als ik het bij de desire zo lees is het niet allemaal haleluja.

Ik hoop dat als ie uitkomt wel goed getest is, wss komt java niet, dat is erg jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 16-08-2010 19:07 ]

www.casarodriguillo.com

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-11 16:27
Pinin schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:05:
[...]
Ik hoop dat als ie uitkomt wel goed getest is, wss komt java niet, dat is erg jammer.
Je bedoeld Flash?

Daarvan heb ik inderdaad ook gehoord dat die niet komt op de Legend omdat de processor niet snel genoeg zou zijn.
Maar het rare vind ik dat er nu wel Flash Lite op staat, al werkt het wel enorm traag! Ik zie geen reden waarom ze er niet ook gewoon Flash 10 op kunnen zetten zoals bij de Desire, dan werkt het maar iets trager.

• Pinin

Pinin

idd flash, ja ik snap het trager wordt. Als je het op "on demand" kan zetten is het prima. Nadeel voor htc is dat "iedereen" erover klaagt dat de legend trager is geworden. Let op iedereen staat tussen " "

www.casarodriguillo.com

• t_o_c
Punt is alleen dat het, wat ik ervan heb gelezen, in veel gevallen zo traag is dat het nutteloos is. Als in een paar fps bij spelletjes. Dus juist datgeen wat je met flash dan zou moeten kunnen doen, interactieve content, is dus onbruikbaar. Ja dan kan je het beter niet uitbrengen. Plus dat adobe gewoon heeft besloten dat er aan bepaalde hardware voorwaarden voldaan moet worden. Flash lite werkt over het algemeen goed genoeg voor het kijken van filmpjes dus het is geen gemis.

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-12 13:30
Als ik het goed heb moet je bij de 2.2 update voor de Desire flash 10 apart installeren via de market. HTC heeft er dan dus al rekening mee gehouden dat de Legend hem niet via officiële kanalen gaat ontvangen.

...

• veincode
Poep. Ik ben het batterijklepje verloren (opzich een hele prestatie omdat de telefoon nagenoeg altijd in een hoesje zit). Helaas zit daar ook de antenne in, dus de belfunctionaliteit van de telefoon is niet meer functioneel.

En 32€ (incl. verzendkosten) voor een vervangend klepje met een levertijd van 14 dagen.. Not my lucky day.

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-12 06:28
Poecillia schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:38:
ik zou zeker weer dit toestel kiezen. Dit vooral door dat ik het uiterlijk belangrijker vind dan de prestaties (uiteraard in de juiste verhouding). Bij bijvoorbeeld de desire heb ik niet direct het idee van 'goh wat werkt hij veel sneller/soepeler'.
Wel heb ik andere accu's gekocht voor de legend wat net wat meer adem ruimte geeft. En aangezien ik nog wel eens een weekend zonder stroom wil zitten is dat wel erg prettig.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
veincode schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:06:
Poep. Ik ben het batterijklepje verloren (opzich een hele prestatie omdat de telefoon nagenoeg altijd in een hoesje zit). Helaas zit daar ook de antenne in, dus de belfunctionaliteit van de telefoon is niet meer functioneel.

En 32€ (incl. verzendkosten) voor een vervangend klepje met een levertijd van 14 dagen.. Not my lucky day.
Ik had dat ook, in april al, behoorlijk klote. Heb toen van HTC een nieuwe opgestuurd gekregen voor graties. Als je je legend nog wil gebruiken moet je beetje macgyver skills hebben: pak n stukje duct tape en een oude sleutelhanger. Pak dat ringetje van je sleutelhanger en buig het zodat t recht is. Uiteinde op die koperen contactjes plaatsen. Vastmaken met duct-tape en u heeft weer verbinding ;) Zo ben ik mijn antenneloze tijd goed doorgekomen. ps alles van ijzer werkt natuurlijk maar zon ringetje heb je altijd wel liggen.

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Voor GPS, mooie aanbieidng op http://www.koopjessite.nl/

Sygic Mobile Maps 2009 Europe

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12 15:20
GPS op dit apparaat zou ik zeker willen overwegen, maar dan schiet mij wel de volgende vraag binnen:

Hoe zwaar is het voor je batterij om je telefoon in de auto als GPS te gebruiken? Je wilt je scherm immers wel op maximale brightness hebben, en de GPS functie zelf verbruikt ook veel elektriciteit. Is het realistisch om te hopen dat je hiermee wel een ritje van bijv 2 uur kan doen en vervolgens ook weer zonder GPS thuis kan komen zonder dat je in je auto met oplaadsnoeren zit te klooien?

Overigens had ik eerder laten weten dat mijn toestel soms bij ieder gesprek wegvalt. Kennelijk is dit te verhelpen met een reboot. Ideaal is het niet, maar sinds mijn laatste is het probleem geen enkel keer voorgekomen. Mocht het weer gebeuren zal ik eens kijken of een reboot het wederom kan verhelpen.

• Batsu
Cid Highwind schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:43:
GPS op dit apparaat zou ik zeker willen overwegen, maar dan schiet mij wel de volgende vraag binnen:

Hoe zwaar is het voor je batterij om je telefoon in de auto als GPS te gebruiken? Je wilt je scherm immers wel op maximale brightness hebben, en de GPS functie zelf verbruikt ook veel elektriciteit. Is het realistisch om te hopen dat je hiermee wel een ritje van bijv 2 uur kan doen en vervolgens ook weer zonder GPS thuis kan komen zonder dat je in je auto met oplaadsnoeren zit te klooien?

Overigens had ik eerder laten weten dat mijn toestel soms bij ieder gesprek wegvalt. Kennelijk is dit te verhelpen met een reboot. Ideaal is het niet, maar sinds mijn laatste is het probleem geen enkel keer voorgekomen. Mocht het weer gebeuren zal ik eens kijken of een reboot het wederom kan verhelpen.
nee gps zal vermoedelijk je batterij leegzuipen. Een kabeltje om je telefoon via de aansteker van de auto op te laden is toch niet echt klooien, wel?

Verwijderd

Als ik bijvoorbeeld google navigatie gebruik kan ik er rond de 4 uur mee doen voordat mijn batterij in het geel/rood komt. Verder heb ik gewoon een lader voor in de auto. En een rubberen hoes om mijn legend heen ter berscherming ( hierdoor glijdt die ook niet van het dashboard, heel handig).

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik deze houder en kabel: http://www.smartphoneshop...sb-miniusb-autolader.html

35 euro, werkt perfect. Hoef je je ook geen zorgen te maken over de batterij!

• veincode
Irminsul schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:29:
[...]
Ik had dat ook, in april al, behoorlijk klote. Heb toen van HTC een nieuwe opgestuurd gekregen voor graties. Als je je legend nog wil gebruiken moet je beetje macgyver skills hebben: pak n stukje duct tape en een oude sleutelhanger. Pak dat ringetje van je sleutelhanger en buig het zodat t recht is. Uiteinde op die koperen contactjes plaatsen. Vastmaken met duct-tape en u heeft weer verbinding ;) Zo ben ik mijn antenneloze tijd goed doorgekomen. ps alles van ijzer werkt natuurlijk maar zon ringetje heb je altijd wel liggen.
Auch, ik had hem al besteld.

Maar een goede tijdoverbruggings macgyvertip! _/-\o_
Thx!

• atacama
Past deze goed op de Legend?
Ben al langer op zoek naar een goede houder voor in mijn auto, maar vind die zuignap altijd beetje eng of die of niet te ver zit of enorm in het beeld/voor het raam...

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12 16:09

Sorbo

Uw hulp in huis!

Pinin schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:05:
[...]

Ja daar ben ik ook beniewd naar, ik kan op de internationale forums weinig tot niets nieuws vinden.
Maar als ie beschikbaar is wacht ik wel een paar dagen/weken met updaten, want als ik het bij de desire zo lees is het niet allemaal haleluja.

Ik heb net nog even een berichtje naar Mark Moons (van HTC Europa, voor wie dat nog niet wist) gestuurd, hopelijk weet hij wat meer...

Oh, en omdat ik toch al bezig was meteen maar even een product request gedaan @ DealExtreme voor een dock voor mn legend, zonder extra batterijlader. Degene die DX nu verkoopt biedt de mogelijkheid om ook een tweede batterij op te laden, maar is wel zo'n 18 dollar.

Op Ebay staan een aantal docks te koop zonder die mogelijkheid voor ongeveer 10 dollar. 8 dollar besparen op een functie die ik toch niet gebruik vind ik de moeite wel waard :) Plus, ik koop toch liever bij DX dan bij een random ebay handelaar.

Ook meteen maar even zo'n neopreen hoesje besteld met een androidje erop, voor een euro of twee kan ik me daar geen bult aan vallen. Mocht dat niet prettig zijn, dan zal ik waarschijnlijk een EaseCase bestellen.

• Mantis
  • Laatst online: 22-12 20:28
atacama schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:01:
[...]
Ben al langer op zoek naar een goede houder voor in mijn auto, maar vind die zuignap altijd beetje eng of die of niet te ver zit of enorm in het beeld/voor het raam...
Ik heb deze gekocht. Kostte me in totaal € 8.50 (zonder charger) en ben er heel tevreden van. De Legend zit stevig vast en kan toch eenvoudig vlot met 1 hand uit de houder gehaald worden.
Wil altijd eens een irl foto maken mocht je dat willen.

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

Hij zit heel stevig vast, je schuift de zijkanten naar binnen en met een druk op de knop worden die weer gereleased zodat je de telefoon eruit kan halen.

De zuignap zit ook heel stevig omdat je die vacuum trekt met een knopje.

Bij mij is hij in ieder geval nog nooit van het raam of uit de houder gevallen.

Het enige waar je last van kan hebben is als je 12V aansluiting in de middenconsole zit zoals bij een Renault Clio die ik afgelopen week gehuurd had, dat het snoer een beetje aan de krappe kant is. Maar de meeste auto's hebben deze toch in het dashboard.

• MAXed_out
  • Laatst online: 26-11 16:27
t_o_c schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:47:
Punt is alleen dat het, wat ik ervan heb gelezen, in veel gevallen zo traag is dat het nutteloos is. Als in een paar fps bij spelletjes. Dus juist datgeen wat je met flash dan zou moeten kunnen doen, interactieve content, is dus onbruikbaar. Ja dan kan je het beter niet uitbrengen. Plus dat adobe gewoon heeft besloten dat er aan bepaalde hardware voorwaarden voldaan moet worden. Flash lite werkt over het algemeen goed genoeg voor het kijken van filmpjes dus het is geen gemis.
Eventjes wat dingen op een rijtje hoor.
Zowel de HTC Legend als de HTC Desire werden in het begin geleverd met Flash Lite en op beide toestellen was het niet vooruit te branden!
Nu is er voor de Desire Flash 10 en dat is heel veel beter en sneller dan Flash Lite wat er eerst op stond(video ging als een speer en de meeste spellen werkten ook wel aardig).
Hier uit concludeer ik dat de Legend ook een (kleine) performance boost zou krijgen als deze Flash 10 zou krijgen en dus misschien wel snel genoeg is voor de meeste video's in Flash(wat het nu dus niet is :-( )

De enige reden die ik kan bedenken waarom het waarschijnlijk toch niet naar de Legend komt is dat ze te lui zijn om flash ook compatibel te maken met andere processoren dan den Snapdragon.

• henkna
  • Laatst online: 22-12 23:28
Ik heb vandaag deze ontvangen: http://www.smartphoneshop...end-hi-105-autolader.html

Ben er een eindje mee gaan rijden en de bevestiging is super stabiel. In combinatie met Sigic 10 heb ik een mooi navigatie systeem. Trouwens die kabel hindert niet hoor.

• Pinin

Pinin

Mijn telefoon gaat nu terug en moet hem compleet inleveren, weet iemand of en zo ja hoeveel GB er bijgeleverd werd als SD-microcard vanuit de fabriek?

Kan geen uitsluitsel vinden

www.casarodriguillo.com

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bij mij zat er 2 gig bij.

NOSIG

• atacama
Bij mij zat er ook een 2 Gb kaartje in.

Verwijderd

Hier 8 GB kaartje (Vodafone)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
standaard is 2 GB.
de branded versie van vodafone is met 8 gb geleverd.

• Pinin

Pinin

THX,

Ondanks dat ie terug moet vanwege wifi foutje is het een geweldig toestel waar ik helemaal verliefd op ben. en wat ben ik blij dat ik niet voor die lelijke desire heb gekozen. De snellere proc. en groter scherm mogen me gestolen worden, hij is precies goed van formaat.

Android heeft zo z'n eigenaardigheden maar verder _/-\o_

www.casarodriguillo.com

• Piece-of-Me
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11-2024

Piece-of-Me

Beertje O+

Nailpolishaddict

Ik vroeg me af, weet iemand hoe je één bericht kan verwijderen?
Ik heb nu een maand of drie mn legend, maar ik heb nog steeds niet kunnen ontdekken hoe ik één bericht kan verwijderen. Normaal gesproken ist niet zo erg, maar ik probeerde net contactgegevens via mms te versturen, en dat ging mis en nu staan de telefoonnummers bij dat contact er 8 keer in. Toen dacht ik, als ik het bericht met vCard verwijder, dan wordt het contact weer normaal, maar ik weet niet hoe ik één bericht moet verwijderen. Bij een net ontvangen bericht kan je het eventueel nog wel verwijderen via de app op een van je backgrounds, maar ik heb het bericht verstuurd en niet ontvangen. [/hopeloze vrouw]

I am the stranger staring at you and what you're wearing. May I undress you with my eyes?

• Dutchman7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 22:07
Als het goed is kun je dat doen door wat langer op het bericht te drukken, zodat zich een menu opent waar je voor verwijderen kunt kiezen.

• Piece-of-Me
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11-2024

Piece-of-Me

Beertje O+

Nailpolishaddict

Hmm dan heb ik het vast stuk gemaakt, want ik kan alleen kiezen voor 'vCard importeren' 'doorsturen' 'bercihtdetails vrijgeven' en 'blokkeerbericht' kiezen. Ik kan niet scrollen in het menu. Volgens mij kan techniek gewoon niet tegen Lin :+

I am the stranger staring at you and what you're wearing. May I undress you with my eyes?

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
begin me steeds meer te ergeren dat basis functies niet in android zitten..

hoe kan ik alle contacten op de telefoon kopieren naar mijn sim?
contact2sim werkt niet en ik heb weinig zin om ze allemaal 1 voor 1 handmatig te kopieren en de oude te verwijderen.

• Knul
  • Laatst online: 11:35
Mijn vader heeft zijn legend binnen, echter, deze herkent de SD kaart niet. Als je de kaart erin drukt, klikt hij 1x, maar ik kan hem er nog steeds gewoon uitschuifen. Hoort dit zo, en zo ja, wat doe ik verkeerd bij het plaatsen van de kaart? Het kaartje zelf werkt wel, als ik hem in mijn pc doet ziet hij hem direct.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Even een inkoppertje, verkeerd om misschien?

• Knul
  • Laatst online: 11:35
majoh schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:24:
Even een inkoppertje, verkeerd om misschien?
Nee, met de tekst naar boven, en het pijltje richting de houder. Ik zal het zo eens andersom proberen.

Edit: Gefixed. Moest hem dus verder doordrukken. Was iets te voorzichtig :P.

[ Voor 13% gewijzigd door Knul op 18-08-2010 20:41 ]

• Frank-NL
  • Niet online
SubSun schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:04:
begin me steeds meer te ergeren dat basis functies niet in android zitten..

hoe kan ik alle contacten op de telefoon kopieren naar mijn sim?
contact2sim werkt niet en ik heb weinig zin om ze allemaal 1 voor 1 handmatig te kopieren en de oude te verwijderen.
Dat is toch iets uit het verleden, contacten op je sim. Tegenwoordig is dat geen basisfunctionaliteit meer te noemen hoor. Het is een smartphone die zwaar leunt op syncen, dan ga je toch niet meer rommelen met een simkaartje (nofi).

• SubSun
  • Niet online
tja kwestie van smaak. ik heb graag mijn contacten op de sim. maar zo te zien is er alleen een omslachtige manier blijkbaar.

• Tijn89
  • Laatst online: 22-12 18:45
@subsun: Waarom zou je dat willen? Je kunt toch je contacten e.d. syncen met je pc of via je provider? Heb nooit echt begrepen waarom mensen dat willen (er zit namelijk ook een limiet aan het aantal contacten ed), dus ben wel benieuwd :p

• Pinin

Pinin

ik kan me er wel iets van voorstellen, nu is mijn legend weg voor rep/omruil. dus moet ik even een ander toestel gebruiken. Hetzelfde geld voor aankomend weekend naar Lowlands, weer een ander toestel.

Dus online contacten is heerlijk zo lang je toestel het ondersteund

www.casarodriguillo.com

• SubSun
  • Niet online
aan de ene kant een oude gewoonte, maar heeft ook praktische redenen.

ik gebruik meerdere sims en wil graag de nummers gescheiden houden
zodra ik mijn sim in een andere telefoon stop wil ik daar ook gewoon mijn nummers hebben
ik heb regelmatig voor langere tijd geen mogelijkheid om te syncen

maar ja het komt er op neer dat zo n simpele functionaliteit er niet in zit.. of het nu wel of geen basisfunctionaliteit is doet er niet aan toe.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:55

RaJitsu

B.S.U.R.

[...]

Je moet het gewoon een beetje strategisch plaatsen. Veel mensen plaatsen hem ook wel eens links. Vond ik eerst raar staan, maar het werkt in principe prima, en je hebt beter zicht in het middendeel. Maar mensen plakken al jaren navigatie-apparaten die veel groter zijn op hun voorruit, dus zo'n probleem met het oog op de zichtbaarheid van de weg is het echt niet.

Is er trouwens een manier om de mail notificatie van Android zelf en Sense gelijk te krijgen? Als ik een mailtje krijg, kan ik dat bovenste pulldown geval gebruiken om het in te kijken (wat dus van Android zelf is), maar ook het mailicoontje op het Sense Homescreen of het homescreen naar rechts te schuiven. Als ik eerst het pulldown-menu gebruik, blijft het in Sense staat als nieuwe email. Kijk ik eerst in Sense, dan past Android het in de native applicatie wel aan. Is hier een oplossing voor?

En levert Vodafone alleen maar branded toestellen uit? Ik heb ook een toestel via Vodafone, maar mijn toestel vertoont niets van Vodafone-zaken. Ook niet tijdens het opstarten (zoals bij mijn HD2 wel het geval is). Heb ik dan een unbranded versie? Ik heb op de frontpage namelijk wel eens reacties gelezen van mensen die niet wisten dat ze een branded toestel hadden en opeens 360-zooi op hun toestel kregen. GIng toen volgens mij over de Desire.
SubSun schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:09:
aan de ene kant een oude gewoonte, maar heeft ook praktische redenen.

ik gebruik meerdere sims en wil graag de nummers gescheiden houden
zodra ik mijn sim in een andere telefoon stop wil ik daar ook gewoon mijn nummers hebben
ik heb regelmatig voor langere tijd geen mogelijkheid om te syncen

maar ja het komt er op neer dat zo n simpele functionaliteit er niet in zit.. of het nu wel of geen basisfunctionaliteit is doet er niet aan toe.
Ik denk dat het em er vooral in zit dat dergelijke functionaliteit gewoon niet meer nodig is met de mogelijkheid om verschillende profielen en groepen te maken binnen je contact management. Waarom heb je niet gewoon al je nummers op ieder toestel staan?

[ Voor 60% gewijzigd door RaJitsu op 19-08-2010 13:25 ]

B.S.U.R.

• Batsu
Is er een app beschikbaar waarmee ik het gebruik van mijn databundel en ook live-updates van bv twitter, facebook en gmail kan instellen?
Ik werk in Belgie en dan wil ik tijdens werktijd geen gebruik maken van mijn dataverbinding en dus geen updates ontvangen.

• M a r c o
  • Niet online
Batsu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:33:
Is er een app beschikbaar waarmee ik het gebruik van mijn databundel en ook live-updates van bv twitter, facebook en gmail kan instellen?
Ik werk in Belgie en dan wil ik tijdens werktijd geen gebruik maken van mijn dataverbinding en dus geen updates ontvangen.
zelf heb ik gewoon dataroaming uitgeschakeld bij de opties.
Dan maakt ie nooit dataverbinding over de grens.

• Batsu
M a r c o schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

zelf heb ik gewoon dataroaming uitgeschakeld bij de opties.
Dan maakt ie nooit dataverbinding over de grens.
thanks, en stel dat ik wel de updates heb aan staan, voert hij deze dan gewoon niet uit?

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met deze autolader? Kwam ik tegen toen ik zocht op "HTC legend", alleen bij die product staat er niet specifiek bij of hij ook op de Legend werkt.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41712

Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/productimages/sku_41712_1.jpg

• creatif
Batsu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:53:
[...]

thanks, en stel dat ik wel de updates heb aan staan, voert hij deze dan gewoon niet uit?
Ja, hij voert ze niet uit, dat staat toch in het vorige bericht... Zet data roaming uit en de telefoon maakt nooit verbinding over de grens..

[ Voor 3% gewijzigd door creatif op 19-08-2010 16:06 ]

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

monnick schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:05:
Iemand ervaring met deze autolader? Kwam ik tegen toen ik zocht op "HTC legend", alleen bij die product staat er niet specifiek bij of hij ook op de Legend werkt.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41712

[afbeelding]
Aangezien de Legend gewoon opladen via micro USB ondersteunt, en dit een micro USB oplader is lijkt het me wel het geval ja ;) Al die dingen zijn tegenwoordig universeel, de tijd van proprietaire opladers is zo ongeveer voorbij. Zeker in het geval van smartphones.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Inderdaad. Echt een uitkomst, ik kan bij iedereen thuis mijn telefoon tegenwoordig opladen, omdat die dezelfde lader hebben.

Alleen Apple doet weer tegendraads, terwijl zij zich wel bij de micro-USB alliance geschaard hebben.

NOSIG

• Batsu
creatif schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:05:
[...]

Ja, hij voert ze niet uit, dat staat toch in het vorige bericht... Zet data roaming uit en de telefoon maakt nooit verbinding over de grens..
dank!

• buddow
  • Laatst online: 07:18
Ik wil misschien over een paar weken de HTC Legend nemen, maar ik heb nog 2 vragen.

Komt Android 2.2. nu wel of niet naar de Legend?
Waarvoor is het 'rooten' nodig? Geldt dat voor alle aps die je niet via de app market download?

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:19

jacobras

Developer

buddow schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:18:
Ik wil misschien over een paar weken de HTC Legend nemen, maar ik heb nog 2 vragen.

Komt Android 2.2. nu wel of niet naar de Legend?
Waarvoor is het 'rooten' nodig? Geldt dat voor alle aps die je niet via de app market download?
Er is nog geen officiële 2.2 update voor de Legend. Apps kun je ook buiten de Market om installeren, daar heb je geen root-toegang voor nodig. Met root-toegang krijg je 'superrechten', en kun je bijvoorbeeld niet-officiële Android versies installeren.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem: Ik kan op mijn Legend geen nieuwe Google accounts toevoegen. Ik heb het idee dat dit ontstaan is sinds de laatste update. Hij blijft hangen op het laatste scherm om de account met de Google server te activeren. Het maakt niet uit of ik het op het 3G of Wifi netwerk doe.
Alle andere applicaties die internet gebruiken werken normaal. Ook op een andere Android telefoon (Samsung Galaxy Apollo) lukt het wel gewoon.

Iemand een idee?

Verwijderd

hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn meest recente smsje boven aan mijn smslijst kan krijgen?
als ik nu een smsje binnenkrijg moet ik eerst de hele lijst naar beneden scrollen om het smsje te kunnen lezen..
vrij irritant..

groetjess

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:19

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:09:
hallo allemaal,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn meest recente smsje boven aan mijn smslijst kan krijgen?
als ik nu een smsje binnenkrijg moet ik eerst de hele lijst naar beneden scrollen om het smsje te kunnen lezen..
vrij irritant..

groetjess
Dat komt door de laatste update van HTC, is een fout. Er is nog geen oplossing voor, wel kan je een alternatieve SMS-client gebruiken (bijvoorbeeld Handcent of ChompSMS).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Hallo,

ik ben sinds ruim een week in het bezit van een HTC Legend en een van de problemen die ik heb is het vastlopen/resetten van HTC Sense en/of de gehele telefoon:
  • In een week tijd is het nu een keer of 4-5 voorgekomen dat HTC Sense zich reset. Het scherm is dan kort blanco, waarna HTC Sense automatisch opnieuw wordt geladen. De instellingen blijven gelukkig behouden, maar alle widgets en de inhoud daarvan (bookmarks, mail, etc) moeten opnieuw worden geladen. Niet heel hinderlijk, maar ook niet zoals het zou moeten werken.
  • Ik gebruik mijn telefoon ook als wekker (gelukkig met nog een backup daarnaast) en vanochtend ging het alarm van mijn HTC niet af. De telefoon had zichzelf gereset en ik moest mijn pincode opnieuw invoeren waarna de telefoon weer gewoon werkte. Nu is dit pas één keer voorgekomen, maar dit vind ik toch wel een bijzonder hinderlijke 'bug'.
Zijn er meer gebruikers van deze telefoon die dit soort ervaringen hebben? Is er iets tegen te doen, of is het hopen dat het met een update van HTC/Android is opgelost?

• M a r c o
  • Niet online
julby schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:56:
Hallo,

ik ben sinds ruim een week in het bezit van een HTC Legend en een van de problemen die ik heb is het vastlopen/resetten van HTC Sense en/of de gehele telefoon:
  • In een week tijd is het nu een keer of 4-5 voorgekomen dat HTC Sense zich reset. Het scherm is dan kort blanco, waarna HTC Sense automatisch opnieuw wordt geladen. De instellingen blijven gelukkig behouden, maar alle widgets en de inhoud daarvan (bookmarks, mail, etc) moeten opnieuw worden geladen. Niet heel hinderlijk, maar ook niet zoals het zou moeten werken.
  • Ik gebruik mijn telefoon ook als wekker (gelukkig met nog een backup daarnaast) en vanochtend ging het alarm van mijn HTC niet af. De telefoon had zichzelf gereset en ik moest mijn pincode opnieuw invoeren waarna de telefoon weer gewoon werkte. Nu is dit pas één keer voorgekomen, maar dit vind ik toch wel een bijzonder hinderlijke 'bug'.
Zijn er meer gebruikers van deze telefoon die dit soort ervaringen hebben? Is er iets tegen te doen, of is het hopen dat het met een update van HTC/Android is opgelost?
heb je toevallig een taskkiller erop gezet. je bug's lijken namelijk wel op de gevolgen van een taskkiller.
je wekker werkt dan niet omdat je taskkiller je klok process afgesloten heeft.
Dat "resetten" van sense kan ook voorkomen door het sluiten van bepaalde aan sense gekoppelde processen.
alleen dat opnieuw moeten invoeren van je pincode vind ik vreemd en komt me niet bekend voor.

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Een taskkiller gebruik ik niet, wel gebruik ik JuiceDefender. Ik zal dit eens uitschakelen, kijken of het daaraan ligt.

Het resetten van de gehele telefoon waarbij ik mijn pincode opnieuw moest invoeren is pas 1x voorgekomen, afgelopen nacht. De telefoon lag aan de lader op mijn bureau en vanochtend moest ik dus opnieuw de pincode invoeren. Misschien was het iets eenmaligs (alhoewel zoiets natuurlijk een reden heeft en dit zich in principe ieder moment kan herhalen), als het vaker voorkomt zal ik het hier wel posten en eens contact opnemen met HTC.

• buddow
jacobras schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

Er is nog geen officiële 2.2 update voor de Legend. Apps kun je ook buiten de Market om installeren, daar heb je geen root-toegang voor nodig. Met root-toegang krijg je 'superrechten', en kun je bijvoorbeeld niet-officiële Android versies installeren.
en die 2.2. komt dus ook niet? Ik dacht dat in het nieuws was geweest...

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-12 22:51
Natuurlijk komt die 2.2

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:47
buddow schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:55:
[...]

Update komt wel, alleen weten ze nog niet 100% wanneer. :)
Merk verder wel dat mijn toestel het steeds zwaarder krijgt met Launcher Pro + custom icons enzo. Hij lagt de laatste tijd veel meer als ik van screen naar screen ga

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

buddow schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:55:
[...]

2.2 is door HTC bevestigd voor dit kwartaal (Q3), maar een precieze releasedatum is er niet.

• buddow
Ok, dat is mooi. Ik wil hem toch wel :), kan verlengen vanaf september dus ben benieuwd..

• luappul
Vorige week donderdag mijn telefoon op laten halen voor reparatie, er was een probleem met het opladen van de batterij... Wel direct via HTC laten doen. Heb er de hele week niets over gehoord, maar vanochtend stond er ineens een postbode voor de deur met mijn gerepareerde telefoon (terwijl ik eigenlijk al rekening hield met de maximale 14 werkdagen)... :*)
Tot hier dus allemaal zeer blij mee, maar nu zit ik met een probleempje! Voordat ik hem op liet halen, heb ik een back-up gemaakt naar mijn SD-card, maar ik kan nu nergens vinden hoe ik deze er weer terug opzet?! 8)7 Iemand die mij hiermee kan helpen? Het wordt niet gevraagd op het moment dat ik hem opnieuw installeer of terugzet naar fabrieksinstellingen, waar dat volgens mij zou moeten?

[ Voor 10% gewijzigd door luappul op 21-08-2010 11:29 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
@luappul dat moet bij het begin zijn ja... Vraagt ie of ie n back-up moet terugzetten.

Maar ik heb een zelfde verhaal! Ik had het probleem wat hier in dit topic ook regelmatig naar voren is gekomen: niet reagerend touchscreen op bepaalde delen en vastlopende software. Vorige week donderdag opgehaald, vandaag terug! Scherm vervangen, software reset. Hoop dat het verholpen is want het lastige was het vastlopen uiteraard.

• luappul
Ik heb nog een keer de hele "telefoon naar fabrieksinstellingen terugzetten" doorlopen, en het enige wat er gevraagd wordt is of ik back-up maken wil aanzetten, niet of ik er één wil terugzetten.... |:(
Ben dus bang dat mijn vorige back-up verloren is gegaan, of dat er ondertussen alweer één overheen staat van een telefoon op fabrieksinstellingen.... Wordt dus de hele telefoon opnieuw naar wens aanpassen, gelukkig staan alle gedownloade apps nog gewoon in de market, dus dat hoeft niet allemaal opnieuw opgezocht te worden!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Florine schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:27:
Vraagje,

Als ik een nieuwe e-mail krijg... blijft hij steeds toontjes geven. Zo zat ik vanavond te eten met wat vrienden,
en mijn telefoon ging gedurende de avond 3 keer af, zo'n e-mail meldingsgeluid. Dus ik dacht 3 e-mails te hebben, maar had er maar één. Waarschijnlijk blijft hij dus herhalen tot ik e-mail gelezen heb. Kan ik dit uitzetten? heb het niet kunnen vinden.
(er was toendertijd nog een reactie van iemand die het probleem niet had, en van iemand die het ook had. Er werd ook nog iets geopperd over dat POP3 geen onderscheid maakt tussen gelezen en ongelezen)

Misschien iemand hier nog een idee over? Tis een tijdje terug, maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan dus het leek me geen punt het nog eens op te rakelen. Ik gebruik de HTC mail app en heb alleen aan staan dat hij bij mijn Gmail-account (via IMAP) een (akoestische) melding moet geven.

Dus de mail-app blijft óf zijn melding herhalen, óf hij denkt elke keer dat hij checkt dat die ene mail nieuw is. Hoewel... het herhalen van het geluid komt niet overeen met mijn update-interval (de herhaling duurt langer, lijkt wat te wisselen tussen 30 en 60 minuten)

Ideeen?

[ Voor 38% gewijzigd door JorgV op 22-08-2010 09:48 . Reden: verkeerde quote ]

• ijsthee92
Gisteren mijn Legend weer terug gehad na 1.5 week. Was de 2e keer dat hij werd opgestuurd en ditmaal hebben ze het scherm vervangen. En hij werkt weer naar behoren! Ben erg blij dat ik het toestel weer kan gebruiken, dan pas merk je weer hoe traag en verouderd je vorige telefoon was :P Enige minpuntje is, is dat zover ik kan zien en heb getest ze het scherm hebben vervangen voor een Super LCD, of heeft Amoled tegenwoordig die roze/bruine gloed niet meer in lage brightness? Verder merk ik niet erg veel verschil ertussen dus dat scheelt.
Pagina: 1 ... 37 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.