Verwijderd

RicoK schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:07:
[...]

[...]

Welicht heb je een zogenaamde 'branded' Vodafone telefoon en moet je afwachten totdat Vodafone de/een update vrijgeeft?
Daarnaast, je hebt wel een internetabo...?? Anders even via wifi proberen??

Als dit alles niet lukt, biedt wellicht contact met je provider c.q. dealer soelaas.

Succes!
Bedankt voor je reactie! Ik was op vakantie, vandaar mijn late reactie.
Ik heb een toestel via HI en voor zover ik weet is die niet branded.
Ik zit nog steeds te proberen om de update binnen te krijgen (handmatig updaten), maar ik zit nog steeds vast bij 1.31.405.5... Ben ik nou echt de enige die hiermee kampt? (dat zou heel vreemd zijn) Is er dan een andere manier om een update te doen?

Ik heb op de laatste dag van vakantie op het vliegveld mijn Legend laten vallen :'( . Schade: de bruin doorzichtige klep die de batterij 'tegenhoudt' is in het midden kapot (een soort gat waar het nok van de zwarte antenne/battery cover in valt. Nu raakt de zwarte klep/antenne nog gemakkelijker los...) Verder ook een klein deukje in de body. conclusie: het aluminium doet zijn werk goed! ik had niet verwacht dat het alluminium zo stijf zou zijn. Natuurlijk wel jammer dat er een deukje in zit :| .

@luappul: Ik gebruik zelf ASTRO file manager om back-ups te maken en te 'restoren'. Ik hoop dat je dat bedoelt? Of bedoel je backups maken van je settings enz?

@ijsthee92: Het is altijd goed om je Legend weer te ontvangen :9 . Ik denk dat je geen amoled scherm meer hebt (zou ook logisch zijn, aangezien ze die voor de Desire en volgens mij ook voor de legend niet meer zouden leveren). Hoe zit het met het scherm? Merk je dat de helderheid beter is? (kan je nu wat beter in de zon het scherm zien?) Zijn de kleuren anders?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 13:31 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Het tekort aan AMOLED was toch alleen bij de Desire? Volgens mij zijn de AMOLEDS van het schermformaat van de Legend nog steeds beschikbaar.

De update is bij mij ook niet meer beschikbaar. Ik denk dat hij is ingetrokken na de verschillende problemen hier en daar.

Het klepje kan je trouwens gewoon bij HTC bestellen, en sommigen krijgen het voor elkaar om hem gratis te ontvangen.

NOSIG

Verwijderd

@hierboven: Ooh, dan zal de legend waarschijnlijk nog verkrijgbaar zijn in amoled.
Dus de update is ingetrokken, maar de mensen die het al hebben, hebben het nog steeds? That's unfair:'(, ik wil ook pinchzoom bij maps...
Het probleem is dat niet het zwarte klepje kapot is gegaan, maar dat bruin doorzichtige klep die op en dicht gedraaid kan worden. Ik ga straks een foto van maken.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Ah ik snap het al.

Die update is ingetrokken omdat er problemen waren met Wifi en met de berichtenapp. Geloof me, je laat die pinch-to-zoom enzo echt wel liever liggen om de problemen met die update te voorkomen.

NOSIG

Verwijderd

Ooh, ik had niks gehoord over de WiFi problemen, want dat is echt een issue! Dat met de smsjes is voor mij geen issue, aangezien ik handcent sms gebruik. Maar hoe lang moet het duren voordat ze die update fixen en opnieuw online zetten?=/

Verwijderd

Waarschijnlijk niet meer bij 2.1 maar gelijk FroYo. Pas dan is het gefixed. Denk ik...
Dat duurt nog max. 6 weken als alles klopt.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10
Alsof Froyo ooit nog gaat komen.

Bensimpel

Positieve meneer

MarcoC schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:47:
Alsof Froyo ooit nog gaat komen.
Is al bevestigt door HTC dat die gaat komen... Maar wanneer..

😆 - Denk ook eens om ;)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bensimpel schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:08:
[...]

Is al bevestigt door HTC dat die gaat komen... Maar wanneer..
begin van Q3 is gezegd

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:00
je hebt hopelijk zelf ook wel door dat we al weer goed opweg zijn naar eind Q3 ;)

• MarcoC
Bron van de bevestiging?

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Ook mijn toestel is nu voor de 2e keer naar HTC. Hopen dat die net zo snel terug is als de laatste berichten aangeven. Vorige keer is het via KPN verlopen en dat duurde 3 weken, hopelijk was toen KPN de vertragende factor ;-)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:04

J-P

Syntax erro....

Sorbo schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

Ik heb net nog even een berichtje naar Mark Moons (van HTC Europa, voor wie dat nog niet wist) gestuurd, hopelijk weet hij wat meer...
[...]
Heb je al een reactie van hem gekregen? :Y)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03:48
Vraagje over "mobile internet". Ik heb de mobile internet switch op mijn desktop gezet, maar ik merk regelmatig dat terwijl dat ding uitstaat toch de "H" boven in verschijnt en ik kan terwijl mobile internet uitstaat soms ook gewoon internetten.
(Ik heb het idee dat dit geactiveerd wordt door "location aware" programma's die via zendmasten mijn locatie bepalen, allemaal leuk en aardig, maar niet de bedoeling dat er dan data gaat lopen)

Aangezien ik maar 250 MB per maand heb wil ik niet dat allerlei progjes voortdurend reclame staan op te halen of dat de weather widget fijn aan het updaten blijft als ik er toch niet naar kijk.

Nu kan ik APNdroid wel installeren en dan heb ik inderdaad geen internet meer, maar het gebeurt regelmatig dat als ik het dan weer aanzet ik mijn internet niet terug krijg.

Dus, HTC widget sluit het maar half af, APNdroid sluit het zover af dat ik het zonder reboot niet terug krijg... Wat te doen?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Verwijderd

Heb je niet toevallig WiFi aanstaan dan? Anders de powerknop lang indrukken en onderaan mobiel internet uitzetten wanneer je het niet gebruikt.

In de instellingen heb je syncroniseren staan. klik erop en vink sync. automatisch uit.
Je kunt dan alleen handmatig vernieuwen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 15:45 ]

Verwijderd

Sinds gisteren mijn HTC Legend binnen, erg fijn toestel, mooi scherm de kleuren spatten ervan af..
Echt geweldig.
Ik heb alleen last van zeer sterk wisselende ontvangst, het ene moment heb ik niets (x) 2 seconden later 3 streepjes..
Is dit normaal voor de Legend of ligt dat aan de provider (vodaphone)?
Of kan je ergens nog een instelling veranderen?
Er zit ook zoveel op dit toestel..

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:57:
Sinds gisteren mijn HTC Legend binnen, erg fijn toestel, mooi scherm de kleuren spatten ervan af..
Echt geweldig.
Ik heb alleen last van zeer sterk wisselende ontvangst, het ene moment heb ik niets (x) 2 seconden later 3 streepjes..
Is dit normaal voor de Legend of ligt dat aan de provider (vodaphone)?
Of kan je ergens nog een instelling veranderen?
Er zit ook zoveel op dit toestel..
Tis niet normaals, maar kan wel gebeuren. je blijft wel gewoon ontvangst houden?
Dat je ontvangst minder is dan ook aan externe factoren liggen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Bullet NL schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

Tis niet normaals, maar kan wel gebeuren. je blijft wel gewoon ontvangst houden?
Dat je ontvangst minder is dan ook aan externe factoren liggen...
Nee af en toe valt de verbinding helemaal weg... zowel de telefoon als mobiel internet...
Niet echt fijn...
Ik zit midden in het centrum van een kleine stad ( 20000 inwoners) er zou dus wel bereik moeten zijn..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:18:
[...]
Nee af en toe valt de verbinding helemaal weg... zowel de telefoon als mobiel internet...
Niet echt fijn...
Ik zit midden in het centrum van een kleine stad ( 20000 inwoners) er zou dus wel bereik moeten zijn..
Zie ik bij mijn toestel ook, ik denk dat 'ie steeds schakelt tussen gsm en wcdma... Heb die toevallig ook op automatisch staan bij 'draadloos en netwerken' en dan 'mobiele netwerken'?? Probeer eens alleen gsm of alleen wsdma te kiezen en kijken of dat scheelt. Bij mij heb ik een mooie constante verbinding als ik alleen gsm kies, maar ja, op dat moment is er dus geen snel internet beschikbaar...

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Zijn er ook custom Roms beschikbaar voor de Legend?
Ik zie dat hier geen apart topic voor is en wel voor de Hero (die ook heb) en de Desire bijvoorbeeld.

• Semyon
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:40:
Heb je niet toevallig WiFi aanstaan dan? Anders de powerknop lang indrukken en onderaan mobiel internet uitzetten wanneer je het niet gebruikt.

In de instellingen heb je syncroniseren staan. klik erop en vink sync. automatisch uit.
Je kunt dan alleen handmatig vernieuwen.
Nee ik heb niet mijn wifi aanstaan, die staat ook uit. (En het symbool is ook een H, niet het Wifi Symbool) De powerknop indrukken is hetzelfde als de widget, dus dat brengt ook geen verandering.

Dat over dat synchroniseren snap ik, maar ik vind het best dat allerlei dingen synchroniseren als het internet wel aanstaat, of als er wifi is, maar ik wil gewoon dat als mobiel internet uitstaat het ook uit staat? Hoe regel ik dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Semyon op 25-08-2010 00:57 ]

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 14:56

bomberboy

BOEM!

Semyon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:56:
[...]

Nee ik heb niet mijn wifi aanstaan, die staat ook uit. (En het symbool is ook een H, niet het Wifi Symbool) De powerknop indrukken is hetzelfde als de widget, dus dat brengt ook geen verandering.

Dat over dat synchroniseren snap ik, maar ik vind het best dat allerlei dingen synchroniseren als het internet wel aanstaat, of als er wifi is, maar ik wil gewoon dat als mobiel internet uitstaat het ook uit staat? Hoe regel ik dat?
Bij mij werkt dat gewoon zoals het hoort wanneer ik mobiel internet uitzet via de powerknop-methode. Dus dat zou in principe voldoende moeten zijn.
En ik heb geen data-abbo en betaal 0,5EUR per 5min als ik toch online ga, dus ik zou het echt wel gemerkt hebben op mijn factuur als dat niet zo zou werken :)

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 16:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Rekkie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:49:
Zijn er ook custom Roms beschikbaar voor de Legend?
Ik zie dat hier geen apart topic voor is en wel voor de Hero (die ook heb) en de Desire bijvoorbeeld.
Zijn er wel, maar het is niet zo'n populair toestel onder de modders. Kijk bijvoorbeeld eens op MoDaCo

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:10
Hey, ik heb sinds vorige week een legend maar nog geen data bundel. Verschillende vrienden van me zijn hier hard mee de mist in gegaan (hoge rekeningen) dus ik heb zsm.

1 Netwerkmodus op ‘alleen GSM’ gezet
2 ‘Gegevensverbinding’ uitgezet

Maar is dat voldoende om te voorkomen dat ie toch data gaat verzenden / ontvangen? Wifi mag uiteraard wel en dat staat dus ook gewoon aan.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08
Charly schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:11:
Hey, ik heb sinds vorige week een legend maar nog geen data bundel. Verschillende vrienden van me zijn hier hard mee de mist in gegaan (hoge rekeningen) dus ik heb zsm.

1 Netwerkmodus op ‘alleen GSM’ gezet
2 ‘Gegevensverbinding’ uitgezet

Maar is dat voldoende om te voorkomen dat ie toch data gaat verzenden / ontvangen? Wifi mag uiteraard wel en dat staat dus ook gewoon aan.
Het gaat alleen om die 2de. Daardoor kan je GSM echt geen data verzenden of ontvangen over het 3G netwerk. Probeer het maar eens uit door, met wifi uit, naar internet te gaan. Dan zul je zien dat dat niet gaat :)

• majoh
  • Laatst online: 30-01 16:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
- Powerknop lang indrukken totdat ie trilt
- Selecteer Mobiel Netwerk, zodat ie aangeeft 'Internetverbinding staat UIT'
- Klaar

• Charly
  • Laatst online: 20:10
Ok, dan heb ik het goed gedaan :)

Bedankt beide

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Als je bij packet gegevens alles aan internet achtige dingen uitzet, dan kan ik me niet voorstellen dat ie toch gaat verzenden.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Heb de indruk dat sinds de laatste Twitter update uit de Market, de batterij van m'n Legend ongelooflijk snel leeg geraakt. Vanochtend om 7u op 100%, nu nog maar 71%. Normaalgezien zit ik nu nog rond 91% met zelfde gebruik.
Nog iemand dezelfde ervaring?

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Mijn Legend reageert vaak niet voor 3-4 seconden als ik 'm uit de standby haal. Mijn vriend heeft exact dezelfde probleem. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik eventueel dit kan opossen? Alvast bedankt.

• MAXed_out
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-02 15:00
Semyon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:56:
[...]

Ik zat ook eerst te kloten met die HTC widget van mobiel internet, bij mij schakelde hij het internet ook niet altijd uit. Ik heb er nu alleen geen last meer van.
Probeer je toestel eens opnieuw in te schakelen en/of de widget te verwijderen van je scherm en opnieuw te plaatsen.
Ook is het waarschijnlijk beter als je OF je internet uit zet door de power knop lang in te drukken en uit het menu te kiezen OF via de widget, maar niet beide.

• Semyon
MAXed_out schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:05:
Ik zat ook eerst te kloten met die HTC widget van mobiel internet, bij mij schakelde hij het internet ook niet altijd uit. Ik heb er nu alleen geen last meer van.
Probeer je toestel eens opnieuw in te schakelen en/of de widget te verwijderen van je scherm en opnieuw te plaatsen.
Ook is het waarschijnlijk beter als je OF je internet uit zet door de power knop lang in te drukken en uit het menu te kiezen OF via de widget, maar niet beide.
Gebruik altijd alleen de widget. Heb de widgets verwijderd en terug gezet, heb APNdroid geinstalleerd en weer wegehaald. Factory settings reset gedaan en widget weer terug gezet. Maar er blijft data lopen.

Ik heb het idee (maar moeilijk om echt vast te stellen) dat het altijd gebeurt als ik Navdroyd aan heb staan, en dat op een of andere manier assisted gps het aanzet ofzo. Maar het internet gaat echt aan, want met de widget switch op "off" kan ik daarna gewoon internetten...

Als de mensheid hier denkt dat ik gewoon dom bezig ben (geen rare gedachte hoor :) gebeurt wel eens ) dan kan ik wel een screenshot laten zien met de widget op "off" en de "H" aanwezig.

Als de Legend zo'n bui heeft, dan kan ik ook met de widget het internet aanzetten en direct weer uit, maar dan verschijnt ondanks de uit staat binnen 3 seconden de "H" weer. (filmpje maken is wat moeilijker, maar als er echt skeptici zitten hier kan dat wel)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:27
Hallo allemaal,

Eindelijk binnen mijn HTC Legend (via tweedehands). Helemaal in nieuw staat en simlock vrij. Sim erin opstarten en meteen werken. Even APN ingesteld en ja hoor online. Wat apps geinstalleerd. Het enige waar ik nog niet uit ben is websms via BetaMax SMS alles ingesteld maar toch verstuurd ie geen sms. Nog even verder puzzelen en anders laat ik het nog wel horen. Voor IM heb ik de beta van +IM (shapeservices) die doet het prima (msn, yahoo, aim, icq, gtalk, facebook en skype). Geweldig apparaat en wat een scherm vergeleken met mijn oude Nokia N82.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:27
aveenhuysen schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:40:
............ Het enige waar ik nog niet uit ben is websms via BetaMax SMS alles ingesteld maar toch verstuurd ie geen sms. Nog even verder puzzelen en anders laat ik het nog wel horen...........
Gezocht en gevonden en opgelost. Websms en Websms Connector voor Betamax beide geinstalleerd en werkt als een tierelier. :) :) :)

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29

Sorbo

Uw hulp in huis!

Nou, ik heb ook weer eens een shopping spree voor mn legend. Vandaag deze binnen gekregen voor ongeveer 3 euro inclusief 3 screenprotectors. Hoesje past perfect, kost niks en ziet er stevig uit. Denk dat ik de custom EaseCase nog maar even uitstel, dit hoesje voldoet perfect.

Een dezer dagen hoop ik deze ook nog binnen te krijgen. Dit was het enige dock zonder extra batterijlader welke ik kon vinden. Schrok wel een beetje van de prijs (ongeveer een tientje voor een stukje plastic en een lader die ik niet ga gebruiken), maar dat heb ik er nog wel voor over.

Plus ik heb een Wirecard aangevraagd, zodat ik de volledige versies van Tasker, TouchPool 2D en Beautiful Widgets kan kopen. Wil geen echte creditcard hebben, en dit is wat dat betreft een mooie optie. Zodra je met paypal of clickandbuy in de market kan kopen schop ik de wirecard er wel weer uit (geld moet overgemaakt worden, duurt lang), maar voor nu is het wel een leuke optie.

En dan heb ik mijn legend zo ongeveer wel compleet. Misschien nog een keer een nieuw (leren) hoesje en een groter SD kaartje (4GB momenteel, bijna vol), maar voor de rest heb ik geen accesoires meer nodig :)

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:03

jacobras

Developer

Sorbo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:54:
Een dezer dagen hoop ik deze ook nog binnen te krijgen. Dit was het enige dock zonder extra batterijlader welke ik kon vinden. Schrok wel een beetje van de prijs (ongeveer een tientje voor een stukje plastic en een lader die ik niet ga gebruiken), maar dat heb ik er nog wel voor over.
Bedankt dat je dit hier even vermeld, ik denk dat ik die ook maar ga aanschaffen. 10 dollar euro (vergat verzendkosten) valt nog mee in vergelijking met de prijzen van merkspul, eens verder kijken wat die gast nog meer heeft :).

[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 28-08-2010 15:27 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

jacobras schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:26:
[...]

Bedankt dat je dit hier even vermeld, ik denk dat ik die ook maar ga aanschaffen. 10 dollar euro (vergat verzendkosten) valt nog mee in vergelijking met de prijzen van merkspul, eens verder kijken wat die gast nog meer heeft :).
Inderdaad, bedankt.
Zelf was ik ook al op zoek geweest naar een dock maar kon er niet echt een vinden.
Ik heb er dus gelijk ook eentje besteld.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ik heb m'n telefoon laten vallen. Daardoor is het bovenste knopje vast komen te zitten in het aluminium van de HTC Legend. Door de accu opnieuw er in te plaatsen gaat hij wel aan, dus dat is geen probleem. Echter, om de telefoon in standby te zetten etc. heb ik dit knopje wel nodig.

Mijn vraag is dus of er een alternatief is voor de aan/uit knop op de HTC Legend.

• J-P

J-P

Syntax erro....

hello_moto schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:55:
Ik heb m'n telefoon laten vallen. Daardoor is het bovenste knopje vast komen te zitten in het aluminium van de HTC Legend. Door de accu opnieuw er in te plaatsen gaat hij wel aan, dus dat is geen probleem. Echter, om de telefoon in standby te zetten etc. heb ik dit knopje wel nodig.

Mijn vraag is dus of er een alternatief is voor de aan/uit knop op de HTC Legend.
Er zijn wel een paar apps waarbij alle knoppen je toestel uit standby halen. Maar hou er dan ook rekening mee dat hij echt vaak onbedoelt in bijvoorbeeld je broekzak aan zal gaan.
No lock Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=org.jraf.android.nolock

<idee modus>
Er zijn hier en daar ook een paar handleidingen over hoe je je Legend uit elkaar kan halen, misschien kan je op die manier de knop terug duwen.
</ideemodus>

[ Voor 8% gewijzigd door J-P op 29-08-2010 03:39 ]

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:14
Vorige week heb ik mijn HTC Legend gekregen. Ik had geen ervaring met een smartphone of PDA. Na mijn derde kapotte Nokia 3109 moest het er toch maar eens van komen. Het toestel maakt meteen een hele positieve indruk. De snelheid is me enorm meegevallen. Ideaal dat hij wifi heeft, thuis alles downloaden en instellen en elders gebruik van maken. Telefoon kwaliteit is prima. Ik vind alleen dat de aluminium rand wat scherp is en daardoor bij lange gesprekken mijn oorschelp irriteert.

Veel dingen krijg je intuïtief snel aan de praat. Het is me inmiddels gelukt om Activesync e-mail en gmail in te stellen, HTC sync werkt ook prima. Met exchange activesync moet je wel vaak je password invullen. Ik ben er nog niet achter of het mogelijk is om de tijd tot het scherm sluit in te stellen.

Ik heb al heel wat widgets en programma's gedownload. Wat ik nu merk is dat er kennelijk beperkingen aan zitten om die op het beginscherm te plaatsen. Als ik wat wil toevoegen krijg ik nu de melding 'Het beginscherm is vol verwijder een item om een ander toe te voegen. Toch zie ik nog lege plaatsen op het beginscherm.' Hoe kan dat?

Van de zeven beginschermen zijn er een aantal vooraf ingevuld. Het weerscherm ziet er leuk uit, maar ik heb liever een gedetailleerdere voorspelling waarvoor ik andere programma's en webpagina's gebruik. Verder heb je een favorieten scherm waarop je contacten kunt plaatsen, maar die zoek ik wel op in de contactenlijst. Ik zou deze schermen ook graag gebruiken voor programma's en widgets, is dat mogelijk?

Ik heb geprobeerd een java spelletje te starten (Catan via Asobrain), maar hij mist Java. Is dat te installeren, of kan dat niet?

• Jimster
  • Laatst online: 17:09
Poecillia schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:49:
Ik heb al heel wat widgets en programma's gedownload. Wat ik nu merk is dat er kennelijk beperkingen aan zitten om die op het beginscherm te plaatsen. Als ik wat wil toevoegen krijg ik nu de melding 'Het beginscherm is vol verwijder een item om een ander toe te voegen. Toch zie ik nog lege plaatsen op het beginscherm.' Hoe kan dat?
Sommige widgets nemen meer dan een vakje van 1x1 in. Dus als je die ruimte niet hebt, kan die widget ook niet geplaatst worden.
Van de zeven beginschermen zijn er een aantal vooraf ingevuld. Het weerscherm ziet er leuk uit, maar ik heb liever een gedetailleerdere voorspelling waarvoor ik andere programma's en webpagina's gebruik. Verder heb je een favorieten scherm waarop je contacten kunt plaatsen, maar die zoek ik wel op in de contactenlijst. Ik zou deze schermen ook graag gebruiken voor programma's en widgets, is dat mogelijk?
Ja, die favorietenlijst is gewoon een widget. Ingedrukt houden en naar de prullenbak verslepen en je hebt een scherm vrij voor andere snelkoppelingen of widgets.
Ik heb geprobeerd een java spelletje te starten (Catan via Asobrain), maar hij mist Java. Is dat te installeren, of kan dat niet?
Geen idee.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:39
Poecillia schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:49:

Veel dingen krijg je intuïtief snel aan de praat. Het is me inmiddels gelukt om Activesync e-mail en gmail in te stellen, HTC sync werkt ook prima. Met exchange activesync moet je wel vaak je password invullen. Ik ben er nog niet achter of het mogelijk is om de tijd tot het scherm sluit in te stellen.
Dat is een extra beveiliging via de policies van exchange, gelukkig is dat uit te schakelen met Lockpicker (even zoeken op de market)

Verwijderd

Ik heb de legend nu een tijdje, maar ik erger me vooral aan 1 ding. Het lijkt niet mogelijk te zijn hem uit de schermbeveiliging te halen zonder eerst op de standby knop te drukken. Deze knop ligt altijd buiten bereik van mijn vinger en zou het dus graag veranderen naar de knop onderaan het toestel. Weet iemand een tweak om dit voor elkaar te krijgen?

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 20:01
Als je 4 posts naar boven scrolled heb je je antwoord....

Geen informatie beschikbaar

• J-P

J-P

Syntax erro....

Viper_4111 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:56:
:o _/-\o_

• Poecillia
Bedankt voor de antwoorden, heel bruikbaar. _/-\o_ Ik heb nog twee aanvullende vragen:
1. Als ik na een tijdje gebruik de advanced task killer open staan diverse programma's open. Als ik een programma opstart laad deze echter weer opnieuw en ben ik de vorige sessie kwijt. Is er niet een taakbalk waarmee je de oude programma's weer kan starten, waarom staan ze anders nog open?
2. Ik gebruik exchange activesync, maar mij valt op dat daarmee de taken in outlook niet gesynchroniseerd worden. Er is wel een widget voor een takenlijst, maar deze synchroniseert ook niet. Is er niet taskmanager met wat meer functionaliteit die synchroniseert met outlook?

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
1. Wat dacht je van je programma niet afsluiten met een taskkiller.. Je 'killt' de task en zet 'm niet even uit.
2. Heb je zelf al gezocht?

• Poecillia
Mijn eerste vraag komt niet over bij Creatif, nog een poging: Ik start een programma en ga daarna terug naar het menu. Is het mogelijk daarna weer naar dit programma en de instellingen die je gedaan hebt terug te keren zonder het programma opnieuw op te starten?

Vraag 2 is generiek android en heb ik in een ander topic gesteld.

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Silverline

pisanggoreng

Poecillia schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:06:
Mijn eerste vraag komt niet over bij Creatif, nog een poging: Ik start een programma en ga daarna terug naar het menu. Is het mogelijk daarna weer naar dit programma en de instellingen die je gedaan hebt terug te keren zonder het programma opnieuw op te starten?

Vraag 2 is generiek android en heb ik in een ander topic gesteld.
gewoon weer het programma starten, hij gaat dan naar de reeds actieve sessie van het programma...

• Viper_4111
  • Laatst online: 31-01 20:01
Of je houd de Home toets even ingedrukt, dan zie je de laatste zes programma's zoals jij die achtergelaten hebt. Mocht het wel zo zijn dat je android phone om een of andere reden geheugen nodig gehad te hebben dan kan het zijn dat het programma afgesloten is geweest.

Geen informatie beschikbaar

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:54
Viper_4111 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:41:
Of je houd de Home toets even ingedrukt, dan zie je de laatste zes programma's zoals jij die achtergelaten hebt. Mocht het wel zo zijn dat je android phone om een of andere reden geheugen nodig gehad te hebben dan kan het zijn dat het programma afgesloten is geweest.
Ik gebruik zelf "Task Switcher". Die houdt bij welke programma's nog actief zijn (aanwezig zijn in het geheugen). je kan makkelijk switchen tussen deze programma's. Handig is dat je een shortcut kan definiëren (zoals de zoekbutton die ik nog nooit voor iets anders heb gebruikt, iemand een idee wat ik daar mee moet?)

Verwijderd

Viper_4111 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:56:
Dit is alleen niet wat ik bedoel, het begint er op te lijken. Maar ik zou graag als ik op de onderste knop druk de slide down optie zou krijgen, ipv gelijk uit standby te halen. Want anders, zoals 4 posts daarboven staat beschreven, zou die erg vaak in je zak uit de schermbeveiliging gaan.

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
is er een mogelijkheid om met de standaard music player aan te geven dat hij alleen mp3's pakt van 1 bepaalde map? nu is het zo dat ook bv ringtones en andere geluiden tussen de muziek staat.

of iemand een aanrader als mp3 speler? ik hoef geen uitgebreide met lyrics en album covers. puur alleen afspelen uit 1 map is voldoende..

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
SubSun schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:37:
is er een mogelijkheid om met de standaard music player aan te geven dat hij alleen mp3's pakt van 1 bepaalde map? nu is het zo dat ook bv ringtones en andere geluiden tussen de muziek staat.

of iemand een aanrader als mp3 speler? ik hoef geen uitgebreide met lyrics en album covers. puur alleen afspelen uit 1 map is voldoende..
.nomedia file truckje gebruiken en Mortplayer installeren.

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
renio schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:49:
[...]

.nomedia file truckje gebruiken en Mortplayer installeren.
kan je mij vertellen hoe ik een file aanmaak zonder naam met .nomedia extensie? thanks

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
SubSun schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:40:
[...]

kan je mij vertellen hoe ik een file aanmaak zonder naam met .nomedia extensie? thanks
zucht... http://lmgtfy.com/?q=create+nomedia+android

Verwijderd

1. Normaalgezien gebruik ik altijd Wi-Fi maar sinds gisteren H/3G geprobeerd. Mail sync-en, Twitter & Facebook updaten lukt zonder probleem, maar effectief surfen op internet lukt niet. Hij wil geen enkele pagina openen. In de adresbalk geraakt het groene balkje niet verder dan http://. Iemand een oplossing?

2. Al 2 dagen dat Twitter niet meer volledig update. Gisteren om 16u ging het ok, daarna om 21u nog eens de laatste tweets opgehaald, maar enkel die vanaf 19u45 & later verschenen. Toch zijn er heel wat tweets geplaatst tussen 16u & 19u45, heb dit gecheckt door met de laptop naar twitter te gaan. Nog iemand met dit probleem?

• kraats
  • Laatst online: 22:06

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:26:
2. Al 2 dagen dat Twitter niet meer volledig update. Gisteren om 16u ging het ok, daarna om 21u nog eens de laatste tweets opgehaald, maar enkel die vanaf 19u45 & later verschenen. Toch zijn er heel wat tweets geplaatst tussen 16u & 19u45, heb dit gecheckt door met de laptop naar twitter te gaan. Nog iemand met dit probleem?
Bij mij wilde HTC Peep ook niks meer ophalen. De normale Android Twitterclient doet het wel gewoon

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
micheltenhove schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:19:
Ik heb hiernaast natuurlijk heel suggestief gevraagd naar de Froyo update, hier kon de medewerker mij weinig zeggen. Wel dat hij er spoedig aan zit te komen.. :) Ik hou mijn fingers crossed voor een snelle release, een collega van me heeft Froyo nu op zijn Desire staat en die is helemaal geweldig!! :D
Froyo zou toch in het derde kwartaal van dit jaar zijn? Intussen zijn we een maand verder.. wat is spoedig bij HTC?
Ik ben over het algemeen blij dat ik van iphone os naar android ben gegaan, maar die beperkte opslagruimte vind ik echt vervelend, ik zie veel te vaak: "Weinig ruimte - Opslagruimte van de telefoon raakt vol" en dan kan je weer geen updates installeren, email wordt niet opgehaald.. Dat is iets waar m'n iphone 8gb nooit echt last van had. Ik wil niet steeds moeten kiezen welke app ik er dan maar weer moet verwijderen :( kan dat nou niet anders? :)
of zit er niets anders op dan wachten op HTC :? dat schiet niet op zo :/

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

bite schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:34:
[...]

Froyo zou toch in het derde kwartaal van dit jaar zijn? Intussen zijn we een maand verder.. wat is spoedig bij HTC?
Het 3e kwartaal duurt nog tot het einde van deze maand ;) Even geduld nog dus..

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22

Shunt

Boe

blaat

[ Voor 94% gewijzigd door Shunt op 02-09-2010 08:38 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• J-P

J-P

Syntax erro....

kraats schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:31:
[...]
Bij mij wilde HTC Peep ook niks meer ophalen. De normale Android Twitterclient doet het wel gewoon
Twitter heeft iets veranderd aan de inlogwijze, HTC werkt aan een oplossing.
Hi All, HTC onderzoekt momenteel de gerapporteerde issues met HTC Peep en HTC Friendstream... we houden jullie op de hoogte

[ Voor 8% gewijzigd door J-P op 02-09-2010 11:43 ]

Verwijderd

Hoe is bij jullie het bereik?

Ik merk sinds mijn noodgedwongen overstap van Hero naar een Legend dat ik overal aanzienlijk minder bereik heb? Zijn er toevallig ergens radio updates uit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 08:26:
1. Normaalgezien gebruik ik altijd Wi-Fi maar sinds gisteren H/3G geprobeerd. Mail sync-en, Twitter & Facebook updaten lukt zonder probleem, maar effectief surfen op internet lukt niet. Hij wil geen enkele pagina openen. In de adresbalk geraakt het groene balkje niet verder dan http://. Iemand een oplossing?

Wat het Twitter probleem betreft, dit doet zich voor bij de officiële Twitter app.

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Maatje van mij krijgt vandaag zijn Legend maar z'n abbo gaat pas over 10 dagen in. Kan je de Legend "installeren" zonder gebruik te maken van data? Evt zelfs zonder sim (om stiekum toch niet alsnog een rekening voor data te krijgen)?

PSN id: GG--77

• PoisonouZ
  • Laatst online: 04-05-2021
GG---77 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:13:
Maatje van mij krijgt vandaag zijn Legend maar z'n abbo gaat pas over 10 dagen in. Kan je de Legend "installeren" zonder gebruik te maken van data? Evt zelfs zonder sim (om stiekum toch niet alsnog een rekening voor data te krijgen)?
Ja, 3g etc. uitzetten, SIM is wel nodig, maar dan kan hij mooi vast alles inregelen met zijn oude SIM kaart. Lekker via Wifi spelen dus :)

• Pinin
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

edit

[ Voor 96% gewijzigd door Pinin op 03-09-2010 11:35 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ik heb net een Legend aangeschaft, maar een probleem bij het werken via de web-mail van mijn werk. Het openen van een mail gaat hier alleen via dubbelklikken (of de rechtermuisknop), maar hoe doe je dat met een Legend? Dubbel aantikken binnen de internet-omgeving op de Legend geeft nl. inzoomen/uitzoomen. Veranderen van knop- of touchfuncties lijkt niet te kunnen. Dus hoe dan wel?

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10-2025
Wat voor webmail gebruiken ze bij jou wel niet als je met je rechtermuis moet klikken of moet dubbel klikken om mail te openen? Dat moet toch wel het meest onlogische stukje software ooit zijn. Als het echt alleen om die manier kan dan gaat dat op je legend (en iedere andere telefoon) toch een probleem worden. Draait er niet toevallig ook een mobiele versie van die site?

Artiest voorheen bekend als b3n666

• GeroWe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06-2022
Hee mensen,

Ik zit met een vraag:
Ik heb de afgelopen paar dagen gespeeld met enkele apps voor het rechtstreeks downloaden van youtube filmpjes naar mijn SD kaart. Ik heb apps zoals Youtube ripper, Tubedroid, Dolphin browser en Youtube Downloader reeds gebruikt maar telkens loop ik tegen het probleem aan dat als ik wil gaan downloaden er geen download plaatsvindt.

Zijn er mensen die ditzelfde ervaren? En hoe heeft men dit opgelost?

Thnx!

Verwijderd

GeroWe schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 13:50:

Ik heb de afgelopen paar dagen gespeeld met enkele apps voor het rechtstreeks downloaden van youtube filmpjes naar mijn SD kaart. Ik heb apps zoals Youtube ripper, Tubedroid, Dolphin browser en Youtube Downloader reeds gebruikt maar telkens loop ik tegen het probleem aan dat als ik wil gaan downloaden er geen download plaatsvindt.
YouTube is van Google en Google vond het niet zo fijn als mensen filmpies me auteursrechten zomaar met hun mobiel konden downloaden dus hebben ze er die optie uitgesloopt. Weet niet 1-2-3 een alternatief.

• RaJitsu
  • Laatst online: 25-01 16:41

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:25:
Ik heb net een Legend aangeschaft, maar een probleem bij het werken via de web-mail van mijn werk. Het openen van een mail gaat hier alleen via dubbelklikken (of de rechtermuisknop), maar hoe doe je dat met een Legend? Dubbel aantikken binnen de internet-omgeving op de Legend geeft nl. inzoomen/uitzoomen. Veranderen van knop- of touchfuncties lijkt niet te kunnen. Dus hoe dan wel?
Vreemd dat je moet dubbelklikken. Maar daar is gewoon geen rekening mee gehouden in de software van de browser in Android. Ik kan me ook niets bedenken waar ik in een browser dubben moet klikken. Waarschijnlijk dat de mail via een virtuele applet gebeurt? Anyway, ik bezoek sowieso geen webmail-pagina's op mijn telefoon. Ik zet gewoon de servergegevens in de mailclient en houd mijn mail zo bij.

B.S.U.R.

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:22
Hebben meer mensen last van dat Whatsapp geen signaal geeft als je een bericht hebt ontvangen? Bij opties heb ik ingesteld dat ie een geluidje moet afspelen+trillen, maar beide doet ie niet, en heel soms laat ie dan wel het LEDje knipperen. Mijn huisgenoot heeft een Desire, en er totaal geen last van.

Ik gebruik Smart Bar als task-killer, maar heb hem daar op ignored staan. Ook al paar keer opnieuw geïnstalleerd.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:40
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn locatie niet meer bepaald wordt, das niet zo handig voor Maps en de weather app :(
Bij instellingen staat netjes aangevinkt dat hij zich moet baseren op draadloze netwerken (en GPS is uitgeschakeld), maar hij update dus niet. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Flickr | Lego collectie

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Hebben jullie ook dat sommige widgets spontaan onder de HTC klok komen te staan?
Gebeurd alleen met 1x1 widgets zoals vizBattery, verder geen last van hoor, is best wel handig dat ik door het alphakanaal van de HTC klok net kan zien hoeveel batterij ik nog heb ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.workexpo.nl/dump/legend.png

• Shinigami
[TAG]Speedy schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:01:
Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn locatie niet meer bepaald wordt, das niet zo handig voor Maps en de weather app :(
Bij instellingen staat netjes aangevinkt dat hij zich moet baseren op draadloze netwerken (en GPS is uitgeschakeld), maar hij update dus niet. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Al geprobeerd de cache en opgeslagen gegevens te legen van de HTC Location Service en aanverwante locatie applicaties?

• Speedy
Shinigami schreef op zondag 05 september 2010 @ 15:30:
[...]

Al geprobeerd de cache en opgeslagen gegevens te legen van de HTC Location Service en aanverwante locatie applicaties?
Ik kijk er vast overheen, maar waar kan ik dit doen? Via Astro gezocht, maar durf eigenlijk niet zo aan die bestanden te rommelen in de System directory. Wat op internet gezocht, maar daar hebben ze het over een factory reset ... zik ik niet zo op te wachten :/

Flickr | Lego collectie

• Shinigami
Je kan de cache en opgeslagen gegevens wissen onder [Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren], even naar beneden scrollen en dan op "HTC Locatiedienst" klikken. Vervolgens klikken op [Gegevens wissen] en [Cache wissen].
Hetzelfde kan je proberen met "HTC Location Picker".
Telefoon opnieuw opstarten en met een beetje geluk werkt automatische locatiebepaling nu wel (eventueel nog locatiebepaling uit/aan zetten in de instellingen).
En in het ergste geval moet inderdaad een factory reset uitkomst bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Shinigami op 05-09-2010 19:50 ]

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 20:42
Ik heb sinds kort de Legend, en ik vroeg me af of het mogelijk is om de stem van Google Navigatie te veranderen, want deze dame is nogal irritant om naar te luisteren vind ik. Iemand die dat weet?

• Speedy
Shinigami schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:49:
Je kan de cache en opgeslagen gegevens wissen onder [Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren], even naar beneden scrollen en dan op "HTC Locatiedienst" klikken. Vervolgens klikken op [Gegevens wissen] en [Cache wissen].
Hetzelfde kan je proberen met "HTC Location Picker".
Telefoon opnieuw opstarten en met een beetje geluk werkt automatische locatiebepaling nu wel (eventueel nog locatiebepaling uit/aan zetten in de instellingen).
En in het ergste geval moet inderdaad een factory reset uitkomst bieden.
Bedankt voor je tips, hij werkt weer, moest een stuk door Duitsland (waar ik roaming heb uitgezet) en in Nederland update hij naar de plaats waar ik op dat moment zat! Hopen dat het zo blijft :Y)

Flickr | Lego collectie

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Silverline

pisanggoreng

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 18:21:
[...]

YouTube is van Google en Google vond het niet zo fijn als mensen filmpies me auteursrechten zomaar met hun mobiel konden downloaden dus hebben ze er die optie uitgesloopt. Weet niet 1-2-3 een alternatief.
www.clipnabber.com??

• emzed
  • Laatst online: 26-01 19:24

emzed

*

Sinds twee weken heeft mijn Legend last van spontane reboots. Erg irritant is dit. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025

Vmu

Rotatate

Ja dat probleem heb ik al heel lang.
Eerst wordt hij langzaam, dan loopt hij vast en reboot. Soms uit het niets.
Dat komt vast door een fout programma dat slecht met het geheugen omgaat maar ik zou echt niet weten welke het is.
Ik hoop daarom dat het probleem met 2.2 weg (of minder).

Vmu

Verwijderd

Weet iemand of er voor android een programma/instelling is waardoor het beeld tijdens het browsen niet automatisch roteert? (als ik horizontaal in m'n bed lig wil ik niet dat het scherm kantelt en ik dus niet kan browsen :p)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:41:
Weet iemand of er voor android een programma/instelling is waardoor het beeld tijdens het browsen niet automatisch roteert? (als ik horizontaal in m'n bed lig wil ik niet dat het scherm kantelt en ik dus niet kan browsen :p)
Je kan Quick Settings installeren, daar heb je ook een optie om auto-rotatie uit te zetten, en daarnaast kan je er nog veel meer mee :P
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=com.bwx.bequick

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Beste Legend gebruikers, ik lees verontrustende berichten over slechte ontvangst (wifi/gsm/3g) van de Legend door de metalen behuizing. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee (op de laatste nieuwe firmwares tenminste)?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 15:03
Dryhte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:54:
Beste Legend gebruikers, ik lees verontrustende berichten over slechte ontvangst (wifi/gsm/3g) van de Legend door de metalen behuizing. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee (op de laatste nieuwe firmwares tenminste)?
Hmmm, ik ben niet bekend met deze berichten. Niet in de war met de nieuwste aifoon?!? ;)

Ik ervaar overigens geen problemen met de ontvangst op mijn up-to-date Legend.

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 14:56

bomberboy

BOEM!

Ik heb hier ook geen probleem mee. Voor wifi is de ontvangst iets minder dan bij mijn laptop (ik kan met mijn laptop iets verder zitten dan met mijn Legend) maar het is zeker niet slecht. En ik denk dat dat voor bijna elke telefoon zal gelden.

In de review van tweakers zelf hebben ze hier toch ook geen probleem mee gehad:
reviews: HTC Legend: designstatement van aluminium
Het bereik was quasi gelijk aan dat van de hero. De antenne zit trouwens in het "voetje" onderaan dat niet van metaal is.

Verwijderd

Ik herken het wel. Mijn legend heeft aanmerkelijk slechtere ontvangst dan een gemiddelde Nokia. Op plaatsen waar het signaal gewoon goed is speelt dat natuurlijk niet, maar op plaatsen met wat slechter signaal, verliest mijn legend zeker! Ik kan er (soms met moeite) echter mee leven, én natuurlijk is de legend een apparaat met heel veel andere leuke opties!

• Br4mmie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met mijn ontvangst (nog geen wegvallende gesprekken oid gehad)
ik heb mijn Legend nu een maand ofzo.
de wifi is echter best slecht, waar ik op mijn laptop 4 van de 5 streepjes heb op school, heeft mijn Legend moeite het netwerk te vinden (laat staan er mee te verbinden). De3G/H verbinding doet het dan weer wel prima, dus ik heb de wifi niet echt nodig. Heb er dan ook geen last van dat de wifi zo slecht presteert.

Verwijderd

Bij mij is de ontvangst ook erg matig, het ene moment heb ik helemaal geen verbinding en soms 3 streepjes.
Wifi gaat wel erg goed... Maar goed het kan ook aan Vodaphone liggen, die hebben waar ik woon slecht bereik...

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01 20:42
Wifi-ontvangst is niet super nee, bij mij tenminste. Mijn iPod touch heeft op dezelfde plek bijna altijd betere ontvangst, terwijl die ook een aluminium achterkant heeft (zelfs nog minder plastic ook). Van slecht ontvangst bij mobiel netwerk merk ik niks, T-Mobile gaat prima en Hi heeft hier sowieso een slechter bereik.

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 15:27
Jongens, waar blijft Froyo nou :(

• MarcoC
De Legend wordt genegeerd door HTC. Al meer dan een maand zitten veel gebruikers met een onbruikbare SMS-app, maar het wordt niet gefixt. Daarentegen zijn er voor de HTC Desire ondertussen wél al drie updates uitgerold :{ .

Ik heb overigens overal prima bereik.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcoC op 11-09-2010 18:52 ]

• J-P

J-P

Syntax erro....

MarcoC schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:51:
De Legend wordt genegeerd door HTC. Al meer dan een maand zitten veel gebruikers met een onbruikbare SMS-app, maar het wordt niet gefixt. Daarentegen zijn er voor de HTC Desire ondertussen wél al drie updates uitgerold :{ .

Ik heb overigens overal prima bereik.
Mee eens, eigenlijk belachelijk dat een tel die eerder is uitgekomen zo lang op updates moet wachten. Begin het beu te worden. :(

• ImPrEzA
  • Laatst online: 13-01 10:58

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Mijn Legend wil niet updaten, lijkt het... Heb niets bruikbaars in het topic kunnen vinden, maar ik lees wel overal dat de laatste update 2.05 is, terwijl ik onder Softwarenummer '1.31.405.5' heb staan. Bij het controleren op updates krijg ik alleen de melding dat de telefoon up-to-date is. Is daar een oplossing/workaround voor?

Edit: unbranded toestel overigens.

Edit 2: Nalezen van de laatste pagina's ipv topic doorzoeken leert dat de update (vermoedelijk?) is ingetrokken en dat 1.31.405.5 gewoon de nieuwste is...

[ Voor 22% gewijzigd door ImPrEzA op 12-09-2010 12:42 ]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

MarcoC schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:51:
De Legend heeft een iets andere kernel dan de Desire. Daarom is het voor hackers ook zo lastig om een volwaardige Rom uit te brengen. Gewoon wachten op Froyo, komt alles goed.

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:54:
[...]

De Legend heeft een iets andere kernel dan de Desire. Daarom is het voor hackers ook zo lastig om een volwaardige Rom uit te brengen. Gewoon wachten op Froyo, komt alles goed.
Ik heb het niet over hackers en volwaardige ROM's, ik heb het over HTC die de Legend gewoon negeert :{ .

Verwijderd

Ik ben het totaal oneens met mensen die beweren dat hun ontvangst goed is. Met WIFI is de ontvangst zeer matig. Mijn broer kan met zijn iphone gemakkelijk verbinding hebben op de 2de verdieping, terwijl die van mij al moeite heeft met de eerste verdieping. Over de normale gsm signaal kan ik geen oordeel geven, maar die is ook niet heel goed.

Ik vind het nergens op slaan dat HTC de legend zo links laat liggen (net als de hackers eigenlijk). De legend zou het vlaggenschip van HTC worden (het zou in ieder geval hun mainstream toestel worden), maar het lijkt ernaar dat ze toch voor de Desire gaan. Heel erg jammer...
Pagina: 1 ... 38 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.