Heb ff een vraagje voor andere mensen die ook hun batterij goed in de gaten houden...
Het schijnt dat het helemaal leeg trekken van een Li-ion batterij niet goed is, en dit heb ik dan ook proberen te voorkomen sinds ik mijn Legend heb. Een paar dagen geleden is voor het eerst mijn batterij een keer (per ongeluk) helemaal leeg getrokken (ik heb hem sinds maart), en sinds dit is gebeurd lijkt het alsof hij niet meer helemaal kan opladen....
Waar mijn batterij tot verleden week na een nacht te zijn opgeladen altijd rond de 4206 mV haalde (staat bij de HTC accu-widget), laadt hij nu nog maar tot ongeveer 4150 mV.
Kan iemand mij vertellen wat het voltage dat wordt gehaald voor invloed heeft op de batterijduur? Normaal gesproken duurde het na het opladen minimaal een uur voordat de batterij op deze spanning was. Betekent dat de batterij na 1 keer helemaal leeg trekken gelijk een stuk slechter presteert / beschadigd is? Ik krijg zelf wel een beetje het idee dat hij minder is geworden, maar zo slecht moet dit toch niet mogen zijn....?
Ook nog een ander berichtje dat ik op zoek naar meer info over de batterij tegen kwam, en wat tot mijn eigen verbazing nog echt lijkt te werken ook

(Ik geef toe, heb het pas één keer geprobeerd, maar meerdere mensen op het forum claimen dat het werkt....).
Gevonden op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=712990 en misschien wel handig is voor andere mensen die een keer een lange tijd op pad moeten zonder hun batterij te kunnen opladen, en de mogelijkheid hebben hem een paar uur uit te kunnen zetten:
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour
Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well.
Naar mijn ervaring is 2 x zo lang iets overdreven, maar het leek wel echt invloed te hebben!