• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 23:01
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:33:
Ik ben het totaal oneens met mensen die beweren dat hun ontvangst goed is. [..]
Dat is raar.
Geloof je die mensen niet of geloof je ze wel maar is het toch niet goed?

Mijn telefoon gaat door 3 betonnen muren heen en haalt 1MBps. Het maakt wel uit hoe je de telefoon haalt. Verbinding maken gaat trager dan vlakbij de router. Met de laptop gaat het altijd sneller.

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
MarcoC schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:58:
[...]
Ik heb het niet over hackers en volwaardige ROM's, ik heb het over HTC die de Legend gewoon negeert :{ .
Huil rustig verder...

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:14
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:33:
Ik ben het totaal oneens met mensen die beweren dat hun ontvangst goed is.
Wat de wifi betreft is de legend zeker niet de beste maar ook niet slecht. Qua mobiel netwerk ontvangst heb ik nooit gehad dat de legend geen ontvangst had en mijn omgeving wel. Andersom heb ik overigens wel eens mee gemaakt. Dus om nou te zeggen dat de ontvangst slecht is gaat mij zeker te ver. Ookal heb jij dan andere ervaringen.
Ik vind het nergens op slaan dat HTC de legend zo links laat liggen (net als de hackers eigenlijk). De legend zou het vlaggenschip van HTC worden (het zou in ieder geval hun mainstream toestel worden), maar het lijkt ernaar dat ze toch voor de Desire gaan. Heel erg jammer...
Ik heb nooit vernomen dat de Legend het vlaggeschip zou worden. Over het algemeen is het snelste/sterkste toestel altijd het vlaggenschip. De legend is wel een design statement en was naar verwachting een toestel dat enorm zou verkopen. Dat de Desire zoveel beter verkoopt dan HTC heeft verwacht kan invloed hebben op de development voor de Legend natuurlijk. Mij gaat het wel te ver om te zeggen dat ze niets aan de legend doen.
Froyo zou in het 3e kwartaal komen, welke nog ruim 2 weken duurt. En dan weet ik niet eens zeker of dit 'officiele' HTC berichten zijn.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dus jij vind het allemaal wel best zo?
Het is gewoon waardeloos dat we eerst zo'n matige update krijgen en vervolgens niets over de nieuwe android versies. Je kan toch niet zomaar een nieuwe android versie installeren omdat je afhankelijk bent van de fabrikant. HTC kan nu mooi inzetten op hun desireetje maar dan kopen klanten met een legend een volgende keer misschien wel een van een fabrikant die betere support bied :)
Met de hero hadden ze blijkbaar een fout gemaakt met verschillende versies/id's oid maar nu kan het toch niet zo'n probleem zijn?

Verwijderd

ik was een van de eersten die op tweakers postte dat de legend binnen was en geruime tijd was ik ook zeer positief. Nu heb ik echter steeds meer te klagen over mijn telefoon.

- android killt applicaties niet automatisch waardoor veel (slecht geschreven) apps het geheugen vol laten lopen en je telefoon ontzettend traag wordt.
- als ik iemand bel dan verschijnt de telefoneer interface (foto, mute en opleggen knoppen etc.) vervolgens hoor ik niets en als ik weer kijk ben ik weer terug in het begin van de telefoon app waar ik contacten of nummer kan kiezen. De 2e keer dat ik bel dan lukt het meestal wel gewoon.
- tijdens het bellen vallen gesprekken regelmatig weg waardoor ik steeds terug moet bellen.
- bereik is waardeloos voor internet. bijna constant zit ik op het gprs netwerk. Dit kan natuurlijk ook aan t-mobile liggen. maar bij de iPhone 3g en de Nokia e72 kon ik in steden vrijwel altijd gebruik maken van "snel" internet.
- de batterij vertoont wisselvallige kuren. Soms gaat hij 2 dagen mee, dan staat alleen de gsm verbinding open en de helderheid erg laag. Vannacht was echter bizar. Tijdens mijn werk had ik de telefoon opgeladen, dat was tot 21:30 daarna ben ik naar huis gegaan en heb met een huisgenoot wat tv gekeken. Toen heb ik 3 smsjes verstuurd waarna ik ging slapen. Vanochtend knipperde echter het rode ledje en kreeg ik het vriendelijke verzoek de telefoon op te laden. Deze was helemaal niet gebruikt na de laatste keer opladen.

ervaren meer mensen deze problemen of is mijn toestel gewoon kapot? Hij is een week nadat ik hem gekregen heb een keer gevallen maar de meeste problemen ontstonden geruime tijd daarna.

Verwijderd

@bredend: ik heb niks gezegd over of ik ze geloof, maar wel dat ik het er niet mee eens ben.
Met betonnen muren bedoel je dus buitenmuren? Dan moet je mij vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt, want bij mij lukt dat nooit:P.

@atacama: wat ik bedoelde over de gsm signaal is dat die niet denderend is (persoonlijk vind ik het slecht voor een toestel die €400 kost).
Het is inderdaad niet het vlaggenschip, maar hoe zou jij deze zin interpreteren:
HTC verwacht veel van de Legend, waarschijnlijk meer dan van de Desire: de Hero verkocht goed en de Legend is de duidelijk opvolger daarvan.
Dit stond dus in de review van de legend op tweakers.
Wat jij zegt klopt, maar ik ga ervan uit dat HTC wel een goede R&D afdeling heeft en dat ze weten wat wel en/of niet aanslaat bij de consumenten. Misschien moeten ze meer aandacht besteden aan de Legend (speciale features erop of zorgen dat dingen als live wallpaper wel verkrijgbaar zijn etc.) Hoe kan htc namelijk meer verwachten van een toestel waar ze relatief minder aandacht aan lijken besteden?
Ach jah, misschien ben ik gewoon gefrustreerd en heb ik teveel ervan verwacht (geen goed functionerende multi-touch scherm, vreemd eigenlijk, want het is in feite een 'dual-touch scherm. Wat nog irritanter is, is de digitzer, waarbij je duidelijk een 'puntenmatrix' ziet bij zonlicht, wat het zicht vermindert). MAAR als ik nu naar mijn legend kijk, dan kan ik nooit lang gefrustreerd blijven, want het blijft een pracht toestel! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 20:47 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik herken me echt niet in de negatieve ervaring die hier opeens veelvuldig geplaatst worden :)

Dat de Froyo update er nog niet is is jammer, maar dat doet niets af aan de kwaliteit die het toestel nu heeft. Dat praatje over dat programma's niet gekilled worden slaat nergens op, dat is een feature van het OS en heeft niets met HTC te maken. Sowieso raakt iedereen in paniek dat een programma niet afsluit terwijl daar juist over nagedacht is... maar dat terzijde.

Wegvallende gesprekken heb ik nooit, wifi bereik is prima en 3G klappert soms vanwege T-Mobile, die binnenkort sowieso een klant armer zijn.

En het Tweaker denken komt ook weer duidelijk naar voren: Jan Modaal met een Legend staat echt niet te springen om een update, die wil gewoon een mooi toestel waar je veel apps op kan gooien.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:29:
(...)

ervaren meer mensen deze problemen of is mijn toestel gewoon kapot? Hij is een week nadat ik hem gekregen heb een keer gevallen maar de meeste problemen ontstonden geruime tijd daarna.
Ik zou als ik jou was gewoon even het toestel op fabrieksinstelling zetten. Ik denk dat hij teveel dichtgeslibt is met 'rommel'.

Ikzelf heb ook weleens last van wat traagheid, maar een reboot doet wonderen.

Overigens herken ik alleen je eerste punt. Van de rest heb ik geen last (heb Vodafone). Alleen het wifi-bereik is slecht te noemen.

@EvEz: De missie van HTC is om zoveel mogelijk telefoons per jaar op de markt te zetten. Misschien dat het daar misgaat ;) En zoals Frank-NL zegt, voor Jan Modaal boeit het allemaal toch niet zo.

Ik betwijfel overigens of Froyo echt zo'n gigantisch voordeel zal bieden. Volgens mij zit iedereen er enorm naar te hunkeren, maar zal je zien als het er eenmaal op staat maak je nauwelijks gebruik van de nieuwe functies van Froyo.

NOSIG

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 17:17

jacobras

Developer

_Christiaan_ schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:35:
[...]
Ik betwijfel overigens of Froyo echt zo'n gigantisch voordeel zal bieden. Volgens mij zit iedereen er enorm naar te hunkeren, maar zal je zien als het er eenmaal op staat maak je nauwelijks gebruik van de nieuwe functies van Froyo.
De belangrijkste reden voor mij waarom ik Froyo wil, is de mogelijkheid om applicaties naar de SD-kaart te verplaatsen (zonder root uiteraard). Loop nu regelmatig tegen het probleem aan dat ik te weinig ruimte heb, en dus weinig gebruikte of grote applicaties moet verwijderen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

@christiaan: zoals jacobras al zegt, is het uiterst handig om de apps op de sd-kaart te kunnen installeren. Dat is denk ik het grootste gemis aan pre-froyo ROMs.

Verwijderd

Hallo, Ik heb even een vraagje. Ik heb deze telefoon net gekregen maar het internet doet het vrij slecht. Is dat vaker zo of doe ik iets verkeerd? Ik snap ook niet erg veel van die telefoon. Vriendin van mij heeft ook een htc maar zij snapt er ook niet zo heel erg veel van. Ook heb ik met smsjes tikken dat ik een smsje al voortijdig verstuur door per ongeluk op verzenden te klikken. Is hier iets aan te doen of geef ik mijn telefoon weer weg?

Be nice ik ben een vrouw

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Lol. :) Zelfkennis en zo...

Verwijderd

hahaha ja zelfkennis heb ik wel. Nu nog electronica, pc en telefoon kennis hahaha. Ik wilde zelfs een foto uploaden voor dit forum en dat lukte me al niet. Maar wat adviseer jij? Is deze telefoon te ingewikkeld?

Verwijderd

Ook heb ik met smsjes tikken dat ik een smsje al voortijdig verstuur door per ongeluk op verzenden te klikken
heb je lange nagels? als dat zo is dan let erop dat je met de huid van je vinger moet typen. Het scherm reageert namelijk niet op harde objecten.
internet doet het vrij slecht
internet je via je mobiele aanbieder? dan kan het gewoon zijn dat het internet dat zij jou aanbieden langzaam is.
Ik snap ook niet erg veel van die telefoon
de telefoon in principe is niet moeilijk.
- de grote knop met telefoon beneden spreekt voor zichzelf. Als je al contacten toegevoegd hebt dan kun je die daar uitkiezen door hun naam in te typen. raak dan slechts elke toets 1x aan. Pim wordt bijvoorbeeld 746 die zie je dan in de lijst verschijnen. klik de naam aan en dan belt hij.
- het icoontje met het pijltje naar boven linksonder laat je alle programma's zien die op je telefoon staan. Daar staan ook berichten en contacten tussen bijvoorbeeld.
- met de plus knop rechts onderin kun je zelf dingen toevoegen aan de achtergrond. Widgets die informatie laten zien of links naar bepaalde programma's.

dat is een hele beknopte versie van de basis functies van de telefoon. kijk hier eens als je de gebruikershandleiding lezen wil.

als je toch besluit om de telefoon weg te doen, hij is zeker 250-300 euro waard.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 08:32
Met ontvangst van mijn Legend heb ik geen enkel probleem. Mijn Legend heeft minstens hetzelfde bereik als mijn oude N82, WiFi gaat (in ieder geval bij mij thuis) tot op een meter of 30 door betonnen muren heen dus daar mag ik ook niet over klagen. Op sommige plekken hier in de buurt (Achterhoek) heb ik weinig tot geen UMTS / GPRS ontvangst maar dat komt omdat je dan ook daadwerkelijk in the-middle-of-nowhere bent.

Wat zou er mis moeten zijn met de SMS applicatie dan? Die van mij doet het prima?

Verwijderd

Ik heb idd lange nagels dus ik dacht erover na om zo'n pennetje te kopen. Ik denk er alleen ook erg sterk over na om deze telefoon weg te geven dus ik twijfel een beetje of ik nou nog zo'n pen wil kopen. Als ik met mijn vingers tik, klik ik elke keer op het verkeerde knopje. Ik heb idd internet via mijn mobiele provider. Als ik thuis ben heb ik wel internet via de internetprovider (voor de gewone pc).

@UTwizard: Ik klik vaak op het verkeerde knopje waardoor mijn smsje voortijdig wordt verstuurd. Mijn internet hapert elke keer maar misschien komt dat idd wel doordat mijn internet gewoon slecht is. Ik zit bij vodafone. Ik zit namelijk nooit in the middle of nowhere (Laren, Amsterdam en Grunn) het meest eigenlijk.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-11 08:32
@ Sjaack: Een pennetje zal dat niet oplossen, de Legend maakt namelijk gebruik van een touchscreen waar over het algemeen harde objecten (pennetjes, pennendopjes, nagels, etc.) niet op reageren. De eerste paar dagen zat ik met typen ook geregeld naast de goede letter maar ondertussen ben ik er zelf aan gewend en is mijn Legend behoorlijk kunstig met de tekstcorrectie.

Ik doelde met de SMS problemen op deze quote:
MarcoC schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:51:
Al meer dan een maand zitten veel gebruikers met een onbruikbare SMS-app, maar het wordt niet gefixt.

Verwijderd

@UTwizard: jij geeft dus het advies om het nog even aan te kijken?
Sorry ik dacht dat je mijn sms problemen bedoelde

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18
UTwizard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:49:
@ Sjaack: Een pennetje zal dat niet oplossen, de Legend maakt namelijk gebruik van een touchscreen waar over het algemeen harde objecten (pennetjes, pennendopjes, nagels, etc.) niet op reageren. De eerste paar dagen zat ik met typen ook geregeld naast de goede letter maar ondertussen ben ik er zelf aan gewend en is mijn Legend behoorlijk kunstig met de tekstcorrectie.

Ik doelde met de SMS problemen op deze quote:

[...]
Er is een update geweest voor de Legend die later is teruggetrokken. Sindsdien werkt pinch-to-zoom in de Maps-applicatie, maar zodra je een sms krijgt of verstuurt scrollt de standaard sms-applicatie meteen helemaal naar boven. Echt super-irritant en onwerkbaar voor mij.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 23:28
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:43:
Mijn internet hapert elke keer maar misschien komt dat idd wel doordat mijn internet gewoon slecht is. Ik zit bij vodafone. Ik zit namelijk nooit in the middle of nowhere (Laren, Amsterdam en Grunn) het meest eigenlijk.
Ik heb ook Vodafone (3,6 mb/s). Supersnel. Dikwijs het 'H'tje in beeld. Echter, als ik intern bij mijn werkgever zit in de buurt van A'dam - Sloterdijk dan heb ik ook een ongelooflijk trage G-snelheid. Dus, als je internet, doe je dit dan binnen of buiten een/het gebouw?

Verwijderd

@Ricok: ik internet meestal buiten. Ik vind enternetten op een laptop/computer toch makkelijker en meestal heb ik dan wel een laptop of een computer bij de hand. Ik gebruik het internet op mijn telefoon vooral om af en toe mijn mail te checken als ik onderweg ben of info over ov als ik daarmee ben.

@ Marcoc: Die update is dus geen optie?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 11:46 ]

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:44:
@ Marcoc: Die update is dus geen optie?
Die update kan je niet meer downloaden, die heeft HTC weer ingetrokken. Ik had 'm al wel geïnstalleerd, en het is inderdaad reuze irritant dat hij niet meer onderaan de sms-lijst start als je een sms'je opent.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik heb van die update nooit een melding gehad. staat er bij mij dus ook niet op.

• DieterVDW
Net Tasker ontdekt. Lijkt mij stuk krachtiger dan Setting Profiles wat ik hiervoor gebruikte (wel iets minder stylish). Cool programma'tje!

• RicoK
M a r c o schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:49:
ik heb van die update nooit een melding gehad. staat er bij mij dus ook niet op.
Wellicht een branded foon?

NB Wees blij. Je hebt niets gemist. Ik heb hem wel en het is niet prettig.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

bite schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 09:36:
[...]

Dus jij vind het allemaal wel best zo?
Het is gewoon waardeloos dat we eerst zo'n matige update krijgen en vervolgens niets over de nieuwe android versies. Je kan toch niet zomaar een nieuwe android versie installeren omdat je afhankelijk bent van de fabrikant. HTC kan nu mooi inzetten op hun desireetje maar dan kopen klanten met een legend een volgende keer misschien wel een van een fabrikant die betere support bied :)
Ik heb zowel de desire 2.2 als de legend 2.1
tot nu toe loopt de legend beter op 2.1 dan de desire op 2.2.....................
Er zijn kleine voordelen aan 2.2 maar het grootste nadeel is de enorme honger naar energie, en het overspannen kantelscherm.
Weer een rede voor htc om 2.2 uit te stellen, echt stel je niet te veel voor van 2.2

www.casarodriguillo.com

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RicoK schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:11:
[...]
Wellicht een branded foon?

NB Wees blij. Je hebt niets gemist. Ik heb hem wel en het is niet prettig.
Nope, niet branded.
volgens mij heeft overigens alleen vodafone een branded versie.
Die van mij komt van PDAshop.nl, met KPN abo.

de update die de marketbug oploste kwam bij mij ook enkele dagen later dan bij sommigen hier.
Dus nu was de update al teruggetrokken voordat ik hem kreeg.

Verwijderd

Oke ik heb mijn vrije dag vandaag bijna besteed aan het proberen te snappen van mijn telefoon. Ik begrijp de legend nu een beetje maar ik heb ingeschakeld dat google mijn locatie mag bepalen. Wat betekent dit eigenlijk? Kunnen mensen die ook een legend hebben mij nu traceren? Waar ik ben enz.

Nogmaals...... be nice, ik ben een vrouw:P

• RicoK
M a r c o schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:50:
Nope, niet branded.
volgens mij heeft overigens alleen vodafone een branded versie.
Die van mij komt van PDAshop.nl, met KPN abo
Hmm, wel bijzonder dat sommige Legend gebruikers onder ons later de updates vernemen, want net als jij zijn er meerderen in dit topic die melding maken van een niet ontvangen updatemelding.

Maar goed, nogmaals, met deze update heb je weinig gemist.
Echter, ik hoop wel dat je 'erbij' bent als Android 2.2 wordt uitgerold........ :9

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:44:
Oke ik heb mijn vrije dag vandaag bijna besteed aan het proberen te snappen van mijn telefoon. Ik begrijp de legend nu een beetje maar ik heb ingeschakeld dat google mijn locatie mag bepalen. Wat betekent dit eigenlijk? Kunnen mensen die ook een legend hebben mij nu traceren? Waar ik ben enz.
Nee. Anderen Android gebruikers kunnen je alleen traceren als jij een applicatie gebruikt die je locatie doorgeeft aan die anderen. Google mag wel je locatie bepalen, voor bijvoorbeeld Google Maps navigatie. Uiteraard kan je provider je, als ik me niet vergis, altijd traceren (aan de hand van de telefoonpalen waar je op dat moment mee verbonden bent), maar daar hoef je je geen zorgen over te maken ;-).

[ Voor 14% gewijzigd door jacobras op 16-09-2010 00:31 ]

Verwijderd

Jacobras: Bedankt voor je info. Ben hier toch wel content mee.

Ik denk dat ik er verder wel uit zal komen dus zal jullie niet meer met domme vragen bestoken haha. Bedankt voor alle reacties.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
MarcoC schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:51:
De Legend wordt genegeerd door HTC. Al meer dan een maand zitten veel gebruikers met een onbruikbare SMS-app, maar het wordt niet gefixt. Daarentegen zijn er voor de HTC Desire ondertussen wél al drie updates uitgerold :{ .

Ik heb overigens overal prima bereik.
Dit mag inderdaad gauw eens gemaakt worden. :-( Wat een schande van HTC.

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Tja, ik denk dat ze de Legend al als end-of-life beschouwen. Ik denk wel dat er een 2.2 Froyo update zal komen, als een soort van allerlaatste update, en dat het dan over is. Best snel, na iets meer dan een half jaar.
Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:51:
Jacobras: Bedankt voor je info. Ben hier toch wel content mee.

Ik denk dat ik er verder wel uit zal komen dus zal jullie niet meer met domme vragen bestoken haha. Bedankt voor alle reacties.
Vragen zijn nooit dom. Soms wat ondoordacht hooguit. Maar die functie dat anderen je kunnen zien, zit wel in Google Maps. Latitude heet het. Maar je krijgt daar gewoon een mailtje over als je deze aanzet, met de waarschuwing dat je je locatie kenbaar aan het maken bent. De locatiebepaling an sich is niets meer dan dat er middels GPS of GSM-gegevens wordt gekeken naar waar je momenteel bent. Dat is handig als je iets wil opzoeken tov van je eigen locatie of als je ergens in de buurt bent. Iets dat er al sinds begin der tijden al in zit.

B.S.U.R.

Verwijderd

RaJitsu schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:15:
Tja, ik denk dat ze de Legend al als end-of-life beschouwen. Ik denk wel dat er een 2.2 Froyo update zal komen, als een soort van allerlaatste update, en dat het dan over is. Best snel, na iets meer dan een half jaar.

[...]

Vragen zijn nooit dom. Soms wat ondoordacht hooguit. Maar die functie dat anderen je kunnen zien, zit wel in Google Maps. Latitude heet het. Maar je krijgt daar gewoon een mailtje over als je deze aanzet, met de waarschuwing dat je je locatie kenbaar aan het maken bent. De locatiebepaling an sich is niets meer dan dat er middels GPS of GSM-gegevens wordt gekeken naar waar je momenteel bent. Dat is handig als je iets wil opzoeken tov van je eigen locatie of als je ergens in de buurt bent. Iets dat er al sinds begin der tijden al in zit.
Hahaha ja maar als ik al die berichtjes van iedereen hier op het forum zie snap ik er al niks van. Kan me voorstellen dat jullie dan denken oh daar hebben we weer een vrouw hoor. Anyways die telefoon is denk ik ook gewoon te ingewikkeld voor mij. Ik had gisterenavond al het idee om de telefoon mee te geven aan een zwerver :). Gelukkig maar dat niemand me zomaar kan traceren. Ik vond het al een eng idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 16:22 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RaJitsu schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:15:
Al zou het EOL zijn, is dat erg dan? Met Froyo is deze telefoon qua features toch compleet en veel meer kan je van de hardware ook niet verwachten.

Maar er wordt nog uitgebreid geadverteerd en hij is nog overal te koop. Dat noem ik geen EOL.

Verwijderd

Hallo Hallo,

Een vriendin heeft ook net een nieuwe HTC en zij kreeg haar telefoonrekening binnen en er bleek dat er allemaal nummers zijn gebeld die zij helemaal niet heeft gebeld. Nota bene erg vaak haar ex. Ook bleek dat er mailtjes zijn gestuurd met haar mail die zij niet heeft verstuurd. Ze heeft nu al haar wachtwoorden veranderd enz. maar hoe is dit allemaal mogelijk? Is ze dan gehacked ofzo? Haar ex is geen lieverd en weet erg veel van computers en heeft ook een HTC. Kan hij het zijn?

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Dan zou hij een kopie moeten hebben van haar simkaart. Heeft hij ooit voor een langere tijd de beschikking gehad over haar telefoon? Of heeft het abonnement ooit op zijn naam gestaan? Of misschien heeft hij gewoon contacten in de telecomwereld? Als je een simwissel met naar een duo-sim doet, is het zo gedaan.

Hij kan iig niet op afstand toegang krijgen tot haar telefoon en dan al die nummers bellen.

Dat van die mailtjes was niet vanaf de telefoon neem ik aan. Dat kun je immers niet aan de rekening af zien. Als het echt nodig is, kan ze er aangifte van doen. De provider kan dan een imei-check doen en zo zien met welk toestel welk nummer is gedraaid. Ook kunnen ze zien waarvandaan het gesprek gevoerd is. Al zullen ze dit laatste niet zo snel vrijgeven.

B.S.U.R.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:15:
Hallo Hallo,

Een vriendin heeft ook net een nieuwe HTC en zij kreeg haar telefoonrekening binnen en er bleek dat er allemaal nummers zijn gebeld die zij helemaal niet heeft gebeld. Nota bene erg vaak haar ex. Ook bleek dat er mailtjes zijn gestuurd met haar mail die zij niet heeft verstuurd. Ze heeft nu al haar wachtwoorden veranderd enz. maar hoe is dit allemaal mogelijk? Is ze dan gehacked ofzo? Haar ex is geen lieverd en weet erg veel van computers en heeft ook een HTC. Kan hij het zijn?
sorry ik ga proberen het betreffende topic erbij te zoeken. maar een zelfde verhaal is hier al eens gepost. en daar kwam eigenlijk vrij duidelijk naar boven dat de "vriendin" het toch gewoon zelf had gedaan maar niet wou toegeven.

ik wil niet meteen met modder gooien. maar ik zal voor je het topic er bij gaan zoeken.
---------

krijg het topic zo even niet gevonden maar het kwam redelijk op het zelfde neer

de jongen heeft smsjes en e-mail gezien van zijn vriendin die naar haar ex verstuurd was. vriendin van hem zegt daarop dat haar telefoon "gehacked" is ofzo want zoeits zou ze nooit doen. yeah right alsof vrouwen altijd lievertjes zijn. en waarom zou een "hacker" specifiek naar die EX smsen. is toch ook verdacht of niet.

bij jou light de situatie misschien heel anders. maar wat mensen zeggen is niet altijd het zelfde als dat ze bedoelen ;)

weer terug ontopic:

Weet iemand hoe het zit met de uitrol van android 2.2 naar de legend
ergens had ik vernomen dat die er Q3(september) moest komen. maar ik vind het maar angstvallig stil rondom android updates :X btw stond in het zelfde bericht dat de desire tegelijk de update zou krijgen maar die heeft hem al een tijdje?

[ Voor 37% gewijzigd door Proxx op 17-09-2010 11:10 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-11 06:29
Ik hoor hier toch wat negatieve geluiden over de ondersteuning van HTC, en zelfs al opmerkingen dat het toestel mogelijk al bijna EOL is. Ik wil mijn huidige abo verlengen bij Hi, en dan moet ik 2 jaar verlengen om het toestel gratis te krijgen. Is dit, gezien jullie ervaringen, wel verstandig? Zit ik dan niet over een jaar al met een verlopen toestel?

De Desire zou ook kunnen, maar die is niet zo mooi...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Zojuist sinds een lange tijd een MMS ontvangen via Vodafone, echter komt deze dus niet correct binnen. Krijg enkel een wachtwoord om via de website de mms te bekijken wat overigens ook al niet werkt.

Heeft iemand wel via succesvol bij Vodafone MMS kunnen ontvangen en verzenden? ik had zelf ook die instellingen gedaan via apndroid, maar blijkbaar werkt dit dus niet correct. Instellingen toe laten sturen via Voda werkt na al die maanden nog steeds niet! :(

APN verwijderd, default via HTC laten herstellen, maar dat werkt ook niet. Heb nu ook geen mobiel internet. Hoe kan het dat de Desire dit probleem niet heeft!

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 17-09-2010 11:36 ]

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

@n00bs: zie dit: shigella2009 in "MMS op de HTC Desire en Legend met Vodafone"

Het XML-bestand waar ze het de hele tijd over hebben kan je hier vinden: _Christiaan_ in "MMS op de HTC Desire en Legend met Vodafone"

Zou moeten werken zo. Succes :)

NOSIG

Verwijderd

@ Rajitsu: Hij heeft idd langere tijd beschikking gehad over haar telefoon. Zij blijft juist volhouden dat hij het niet kan zijn want hij doet zoiets niet volgens haar. Het is nog niet zo lang uit. Ik zat naast haar en haar mobiel stond uit en ik werd gebeld vanaf haar nummer. Ook anderen zijn gebeld vanaf haar nummer. Wel apart is dat die oproepen ook niet terug te vinden zijn in haar telefoon.Vrij apart. Ik zal zo wel een prive bericht sturen want dit is geloof ik off topic.

@N00bs: Ik heb ook Vodafone en bij mij werkt het goed. Mijn vriend heeft wel even de controle over mijn telefoon overgenomen en dus van alles geregeld erop haha.

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:14
buddow schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:25:
Ik hoor hier toch wat negatieve geluiden over de ondersteuning van HTC, en zelfs al opmerkingen dat het toestel mogelijk al bijna EOL is.
Het zijn allemaal aannames en geruchten. Vergeet niet dat, ook op tweakers, mensen vooral negatieve dingen uiten en positief als 'normaal' aan nemen en dus niet uiten. Dit zie je ook op fora's over internet providers en vergelijkings site's.Wat uiteraard niet bepaald dat het niet (of wel) waar is.

HTC heeft in vergelijking met vele andere merken, bijvoorbeeld samsung, toch echt een beter support/update systeem. En ook bij SE heb ik nooit updates gehad op mijn telefoons.
Ik ben het ermee eens dat er vrij weinig informatie vrij komt over Froyo op de Legend, maar heb vertrouwen op dat hij nog komt zonder bugs.
Wie weet komen de cloud diensten wel ook op de Legend update?

*ja ik zeg ook maar wat, zou een reden kunnen zijn*

[ Voor 4% gewijzigd door atacama op 17-09-2010 15:12 . Reden: aanpassing alinea 1 ]

-= Its dry in the dessert =- So what??

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
zelfs al opmerkingen dat het toestel mogelijk al bijna EOL is. Ik wil mijn huidige abo verlengen bij Hi, en dan moet ik 2 jaar verlengen om het toestel gratis te krijgen.
De Legend is voor HTC de designtelefoon voor de hippe gebruiker. Op het moment van de release waren de specificaties al niets om over op te scheppen. De nadruk ligt op het design. EOL zou ik de Legend niet noemen maar de doelgroep lijkt mij een groep die weinig geeft om updates die (marginale) extra functionaliteit toevoegt. Daarom zal HTC zich hier weinig op focussen, dit is echter allemaal speculeren van mijn kant.

Als je echt twee jaar gebruik wil maken van een high-end telefoon dan kun je ook wachten met verlengen op de Desire HD
je moet je abo namelijk niet verlengen, na afloop van de contract duur loopt het namelijk gewoon door tot jij beslist dat je er iets mee wilt doen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
De grote vraag is natuurlijk hoeveel specs er nou werkelijk toe doen. Van al die miljoenen smartphones die er verkocht worden zal de overgrote meerderheid geen drol om specs geven zolang het allemaal maar goed werkt. De Legend mag dan misschien niet de beste hardware hebben maar alles draait gewoon soepel. Ook de 3D games die ik geprobeerd heb. Dan is een Desire misschien nog wel sneller maar de vraag is of dat voor de gebruikers nou echt meerwaarde heeft als een toestel met Legend specs ook gewoon goed werkt.

Dat de groep gebruikers die niet het high end toestel van het moment koopt niet, of minder op updates zit te wachten daar ben ik het trouwens niet mee eens. Als je iets koopt ga je er van uit dat het op een bepaalde manier werkt. Als dat niet zo is verwacht je gewoon updates. Wat betreft updates als 2.2, tja, wat mij betreft moet je een telefoon, ook de high end modellen, altijd as is kopen. Mocht je updates krijgen dan is dat mooi meegenomen maar ik zou er nooit vanuit gaan. Modellen worden zo snel vervangen dat dat gewoon geen nut heeft.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• DieterVDW
Ik geef minder om specs, maar ik geef wel om features.
Het kan me niet schelen dat de Legend geen snelheidsmonster is, ik hou van het design en het formaat. Maar ik wil wél de 2.2 update dammit!

• binjap
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik ben sinds een tip alhier een zeer tevreden swypegebruiker, maar hij swypet niet meer. De trialperiode zou voorbij zijn, maar een update is nergens te vinden. Ben ook geen geregistreerde gebruiker, heb de apk die hier werd gepost gedownload. Weet iemand hier een oplossing? Zou heeeel dankbaar zijn!

Verwijderd

binjap schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:44:
Ik ben sinds een tip alhier een zeer tevreden swypegebruiker, maar hij swypet niet meer. De trialperiode zou voorbij zijn, maar een update is nergens te vinden. Ben ook geen geregistreerde gebruiker, heb de apk die hier werd gepost gedownload. Weet iemand hier een oplossing? Zou heeeel dankbaar zijn!
Ik heb hetzelfde... Ik heb me nu wel geregistreerd op de website zodat ik een mailtje krijg als de beta weer geopend wordt, maar daar heb ik nu natuurlijk even niks aan! Grrrr... Zou ook heel blij zijn met een tweaker oplossing!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 17:53

iop

slideIT is de tip die ik kan geven :)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Software hoort niet in dit topic thuis.

• binjap
In de voorgaande post staat een modbreak, lees die nog eens goed door.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 18-09-2010 23:58 ]

• t_o_c
Zijn er hier toevallig meer mensen die er af en toe last van hebben dat de legend niet meer de keuze geeft of je wil opladen, diskdrive etc als je hem op je pc aansluit? Bij mij gebeurd dit met enige regelmaat en het is erg vervelend want een reboot is nodig om het te fixen. Het connectie icoontje linksboven word ook niet meer weergegeven.

• buddow
Ik heb er vanaf morgen of overmorgen ook één! :)

• Ikkuh84
  • Nu online
t_o_c schreef op zondag 19 september 2010 @ 00:16:
Zijn er hier toevallig meer mensen die er af en toe last van hebben dat de legend niet meer de keuze geeft of je wil opladen, diskdrive etc als je hem op je pc aansluit? Bij mij gebeurd dit met enige regelmaat en het is erg vervelend want een reboot is nodig om het te fixen. Het connectie icoontje linksboven word ook niet meer weergegeven.
Yups hier al geruime tijd last van (lees ongeveer 2 maanden). Vervelend dat het alleen op te lossen is door je telefoon te rebooten, wat toch wel weer wast tijd kost.

Ook snap ik nog steeds niet waarom ik geen geluid krijg bij Whatsapp of trilling als er een bericht binnen is gekomen 8)7 :?, terwijl mijn zusje ook een Legend heeft en wel met Whatsapp wel geluid enzo krijgt. :(

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• buddow
Ik heb sinds gisteren m'n HTC Legend, maar ik heb nog een paar vragen... Ik ben WinMo gewend, dus excuus als het domme vragen zijn. Ik heb gegoogled en dit topic doorzocht maar geen goede antwoorden gevonden.

- Is het mogelijk om de standaard herinnering van een nieuwe afspraak in je agenda uit te zetten (de optie geen kan ik niet als standaard instellen, alleen vijf min.)
- Ik heb begrepen dat het normaal is dat Hotmail berichten het gelezen/ongelezen niet syncen met je webmail, wat me nogal tegenvalt. Is hier een oplossing voor, of komt die eraan?
- Wie heeft er nog een tip voor een goede agenda app, met een weekview, zoals deze bijvoorbeeld (pocket informant van winmo)

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/reviews/0000001033/review/Week%20View.jpg

Ik vind het nogal storend dat de standaard agenda alleen data aangeeft, en niet welke dag (ma/di/wo etc) het is...

Voor de rest wel een erg mooi toestel, met fijn touchscreen en lekker snel. Als ik een wat betere agenda vind dan ben ik tevreden.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
buddow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:10:
Ik heb sinds gisteren m'n HTC Legend, maar ik heb nog een paar vragen... Ik ben WinMo gewend, dus excuus als het domme vragen zijn. Ik heb gegoogled en dit topic doorzocht maar geen goede antwoorden gevonden.

- Is het mogelijk om de standaard herinnering van een nieuwe afspraak in je agenda uit te zetten (de optie geen kan ik niet als standaard instellen, alleen vijf min.)
- Ik heb begrepen dat het normaal is dat Hotmail berichten het gelezen/ongelezen niet syncen met je webmail, wat me nogal tegenvalt. Is hier een oplossing voor, of komt die eraan?
- Wie heeft er nog een tip voor een goede agenda app, met een weekview, zoals deze bijvoorbeeld (pocket informant van winmo)
...
Ik vind het nogal storend dat de standaard agenda alleen data aangeeft, en niet welke dag (ma/di/wo etc) het is...

Voor de rest wel een erg mooi toestel, met fijn touchscreen en lekker snel. Als ik een wat betere agenda vind dan ben ik tevreden.
Ik vind CalWidget erg fijn. (als je een widget wil, natuurlijk). Staat voortdurend in 3x3 op mijn home screen. Heeft geen volledige week view maar een agenda van de komende dagen (afhankelijk hoeveel afspraken je hebt natuurlijk :) )

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-11 11:42
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:54:
@ Rajitsu: Hij heeft idd langere tijd beschikking gehad over haar telefoon. Zij blijft juist volhouden dat hij het niet kan zijn want hij doet zoiets niet volgens haar. Het is nog niet zo lang uit. Ik zat naast haar en haar mobiel stond uit en ik werd gebeld vanaf haar nummer. Ook anderen zijn gebeld vanaf haar nummer. Wel apart is dat die oproepen ook niet terug te vinden zijn in haar telefoon.Vrij apart. Ik zal zo wel een prive bericht sturen want dit is geloof ik off topic.
Dan heeft hij misschien in de tijd dat hij haar telefoon had toch een kopietje van de SIM gemaakt. Op het moment dat het weer voorkomt kan je proberen terug te bellen, als haar telefoon op dat moment niet overgaat weet je het eigenlijk wel zeker. De SIM kan je volgens mij wel laten blokkeren en een nieuwe krijgen, gewoon even bij een winkel van de provider langsgaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Lex_brugman op 22-09-2010 15:44 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:47
Dryhte schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:48:
[...]

Ik vind CalWidget erg fijn. (als je een widget wil, natuurlijk). Staat voortdurend in 3x3 op mijn home screen. Heeft geen volledige week view maar een agenda van de komende dagen (afhankelijk hoeveel afspraken je hebt natuurlijk :) )
Ik heb deze: http://www.androlib.com/a...-ne-gate-calpad-xiCz.aspx
Heb ik op een volledig scherm staan, vind ik echt perfect. Een beetje een weekoverzicht zoals in een papieren agenda, wat voor mij toch nog het best werkt op de momenten dat je in overleg met iemand een afspraak in moet plannen!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• TiNNiT
  • Laatst online: 30-05-2020
Ik heb deze: http://www.androlib.com/a...-ne-gate-calpad-xiCz.aspx
Heb ik op een volledig scherm staan, vind ik echt perfect. Een beetje een weekoverzicht zoals in een papieren agenda, wat voor mij toch nog het best werkt op de momenten dat je in overleg met iemand een afspraak in moet plannen!
Calendar Pad is inderdaad een fijne app. Naast Calendar Pad gebruik ik SmoothCalendar. De widget daarvan heeft de mogelijk om te kiezen welke kalender app je wilt openen als je op de widget drukt.

Google Navigation / Bluetooth vraagje:
Ik heb de laatste tijd regelmatig het probleem dat wanneer GoogleNav actief is en de telefoon via BT connected is met de carkit, dat het bellen dan niet lukt. Ik selecteer dan het nummer dat ik wil bellen via m'n carkit, maar dan wordt het telefoonscherm zwart en doet niks. Als ik dan voor de tweede keer het nummer kies dan lukt het wel.
Als GoogleNav uitstaat dan lukt het altijd.

Iemand hier ervaring mee?

• DieterVDW
Google navigation crasht bij mij keihard. (En in het algemeen de Maps applicatie eigenlijk.)
Is hier een oplossing voor bekend?

• The Mountaineer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 21:32
Ik ben benieuwd of iemand ooit problemen heeft gehad met het optische trackpad van de Legend. Deze reageert namelijk bij mij niet meer en ik heb ook geen instelling kunnen vinden waarmee je het aan of uit kunt schakelen. Ik kan niet echt vertellen hoe lang deze niet meer functioneert, omdat ik het niet heel vaak gebruik.

Wie kan mij helpen? Of is het een RMA gevalletje?

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 08:30
Heb ff een vraagje voor andere mensen die ook hun batterij goed in de gaten houden...
Het schijnt dat het helemaal leeg trekken van een Li-ion batterij niet goed is, en dit heb ik dan ook proberen te voorkomen sinds ik mijn Legend heb. Een paar dagen geleden is voor het eerst mijn batterij een keer (per ongeluk) helemaal leeg getrokken (ik heb hem sinds maart), en sinds dit is gebeurd lijkt het alsof hij niet meer helemaal kan opladen.... :'(
Waar mijn batterij tot verleden week na een nacht te zijn opgeladen altijd rond de 4206 mV haalde (staat bij de HTC accu-widget), laadt hij nu nog maar tot ongeveer 4150 mV.
Kan iemand mij vertellen wat het voltage dat wordt gehaald voor invloed heeft op de batterijduur? Normaal gesproken duurde het na het opladen minimaal een uur voordat de batterij op deze spanning was. Betekent dat de batterij na 1 keer helemaal leeg trekken gelijk een stuk slechter presteert / beschadigd is? Ik krijg zelf wel een beetje het idee dat hij minder is geworden, maar zo slecht moet dit toch niet mogen zijn....? :?

Ook nog een ander berichtje dat ik op zoek naar meer info over de batterij tegen kwam, en wat tot mijn eigen verbazing nog echt lijkt te werken ook 8)7 (Ik geef toe, heb het pas één keer geprobeerd, maar meerdere mensen op het forum claimen dat het werkt....).
Gevonden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=712990 en misschien wel handig is voor andere mensen die een keer een lange tijd op pad moeten zonder hun batterij te kunnen opladen, en de mogelijkheid hebben hem een paar uur uit te kunnen zetten:
To also help with Battery Life you can do these steps exactly:
1) Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more
2) Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour
3) Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour

Your battery life should almost double, we have tested this on our devices and other agents have seen a major difference as well.

Naar mijn ervaring is 2 x zo lang iets overdreven, maar het leek wel echt invloed te hebben! :)

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sinds enkele dagen trilt mijn telefoon niet meer bij het ontvangen van een bericht (email/sms). Wanneer ik gebeld wordt trilt het wel.

Ik had gezien in dit topic dat iemand hier ook last van had, maar een oplossing werd niet gegeven. Waar kan het aan liggen? (vibratie optie is aangevinkt)

Verwijderd

SubSun schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:01:
Sinds enkele dagen trilt mijn telefoon niet meer bij het ontvangen van een bericht (email/sms). Wanneer ik gebeld wordt trilt het wel.

Ik had gezien in dit topic dat iemand hier ook last van had, maar een oplossing werd niet gegeven. Waar kan het aan liggen? (vibratie optie is aangevinkt)
Heb ik ook last van gehad. Ik heb destijds een app geinstalleerd waarmee je allerlei meldingen kon beinvloeden (ben helaas de naam van de app vergeten en kan het ook niet meer terugvinden...). Daar heb ik toen "trillen bij melding" aangezet, app verwijderd en sindsdien doet 'ie het weer... Misschien dat iemand anders de naam van de app nog weet, ik ben 't echt vergeten, sorry!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:48:
[...]

Heb ik ook last van gehad. Ik heb destijds een app geinstalleerd waarmee je allerlei meldingen kon beinvloeden (ben helaas de naam van de app vergeten en kan het ook niet meer terugvinden...). Daar heb ik toen "trillen bij melding" aangezet, app verwijderd en sindsdien doet 'ie het weer... Misschien dat iemand anders de naam van de app nog weet, ik ben 't echt vergeten, sorry!
ik heb de afgelopen dagen niks veranderd aan de settings. zou goed kunnen dat het door een app komt.. alleen welke zou ik ook niet weten. heb er een hoop geinstalleerd, geprobeerd en weer weggegooid :/

• JvW
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik heb ook wel ervaren dat met het installeren, proberen en verwijderen van allerlei apps er soms kleine vervelende problemen ontstaan.
Uiteindelijk heb ik - toen ik wist welke apps ik absoluut zou gaan gebruiken - de Legend een harde reset gegeven en alles toen in 1 keer ingesteld zoals ik het wilde. Sindsdien werkt alles als een zonnetje.
Ik ben benieuwd of de Froyo update nog verbeteringen brengt, al ben ik ook tevreden zoals het nu werkt.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-10 21:22
Timocos schreef op zondag 19 september 2010 @ 11:50:
[...]

Yups hier al geruime tijd last van (lees ongeveer 2 maanden). Vervelend dat het alleen op te lossen is door je telefoon te rebooten, wat toch wel weer wast tijd kost.

Ook snap ik nog steeds niet waarom ik geen geluid krijg bij Whatsapp of trilling als er een bericht binnen is gekomen 8)7 :?, terwijl mijn zusje ook een Legend heeft en wel met Whatsapp wel geluid enzo krijgt. :(
Ik had het probleem dat er geeneens een melding kwam van whatsapp als ik deze niet af en toe aan zet. Af en toe dan ook geen trilling, het is natuurlijk maar een beta.

Ik had vandaag wel een update die het verholpen lijkt te hebben (hoewel ik wel wat berichten mis :S)

Verwijderd

Mijn phone heeft wat kuren deze week:
- reeds 2x de melding gekregen dat Sense gecrasht is, waarna het vervolgens terug opstart (toestel is gedurende 1-2 minuten niet te gebruiken). Nog iemand last van?

- Netwerkmodus staat op "alleen gsm" en "Gegevensverbinding" staat ook uitgeschakeld. Toch begon mijn toestel gisteren middag een 3G verbinding te maken en e-mail op te halen + Facebook & Twitter te updaten.
Hoe kan dit?

• majoh
  • Laatst online: 22:12

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Mark Moons van HTC NL heeft weer getwitterd:
...We zijn nu heel dichtbij lancering HTC Desire HD en HTC Desire Z, maar ook aan Froyo upgrades wordt hard gewerkt. Stay tuned...
Hopelijk zit hier de Legend ook bij, en kunnen ze zich houden aan hun Q3 belofte, dus deze maand nog uitrollen.

• binjap
Ik maak met m'n legend geregeld 'n filmpje. De beeld kwaliteit is best ok, met voldoende licht. De geluidskwaliteit is echter maar heel matig. Het klinkt alsof de audio wordt opgenomen op 11khz en zwaar gecomprimeerd. Best jammer, want 'n snel spontaan filmpje kan heel leuk zijn met bijv 'n baby. Iemand 'n idee of hier iets aan te doen valt? De microfoon lijkt me niet zo erg beroerd nl.

Thanks!

• luappul
majoh schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:07:
Mark Moons van HTC NL heeft weer getwitterd:

[...]

Hopelijk zit hier de Legend ook bij, en kunnen ze zich houden aan hun Q3 belofte, dus deze maand nog uitrollen.
Zou inderdaad heel mooi zijn, en kan bijna niet anders dan dat de Legend erbij zit toch? Volgens mij zijn er alleen voor de Wildfire en Legend nog een froyo uitrol aangekondigd.... d:)b
binjap schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:18:
Ik maak met m'n legend geregeld 'n filmpje. De beeld kwaliteit is best ok, met voldoende licht. De geluidskwaliteit is echter maar heel matig. Het klinkt alsof de audio wordt opgenomen op 11khz en zwaar gecomprimeerd. Best jammer, want 'n snel spontaan filmpje kan heel leuk zijn met bijv 'n baby. Iemand 'n idee of hier iets aan te doen valt? De microfoon lijkt me niet zo erg beroerd nl.

Thanks!
Ik heb me hier ook al regelmatig aan geërgerd, maar ook geen manier gevonden om het geluid te verbeteren... Volgens mij ligt het wel degelijk aan de microfoon....

[ Voor 40% gewijzigd door luappul op 24-09-2010 16:20 ]

• DieterVDW
luappul schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:18:
[...]
Ik heb me hier ook al regelmatig aan geërgerd, maar ook geen manier gevonden om het geluid te verbeteren... Volgens mij ligt het wel degelijk aan de microfoon....
Idd, geluidsrecord kwaliteit is echt bedroevend. Jammer voor een telefoon als dit.
De handsfree-speaker suckt trouwens ook gigantisch IMO.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:23

Bullet NL

Eigen Wijs

DieterVDW schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:23:
[...]

Idd, geluidsrecord kwaliteit is echt bedroevend. Jammer voor een telefoon als dit.
De handsfree-speaker suckt trouwens ook gigantisch IMO.
Tja, HTC laat duidelijk een stijgende lijn zien in de kwaliteit van haar toestelen, even afwachten doe dit met de nieuwste telefoon is...... zoals de Desire HD, de HD7 enz...

Cogitationis poenam nemo patitur

• t_o_c
De telefoons wel, de koptelefoons helaas niet. Vandaag is voor de zoveelste keer mijn htc headset kapot gegaan. Ik snap echt niet dat de makers van headsets niet beginnen met gewoon de eerste 5 a 10cm vanaf de jack van dikker/steviger materiaal te maken. Ik zit iedere dag met dat ding op de fiets en haal hem ook steeds uit mijn zak dus je komt er niet onderuit dat de headset kabel gewoon heel veel beweegt en dat gebeurd natuurlijk vooral bij het gedeelte bij de aansluiting waar je uiteindelijk na een paar maanden dus ook altijd een kabel breuk hebt. Dus kon weer fijn voor 20 euro aan oordopjes kopen... Gelukkig wel een normale audio aansluiting op de Legend itt mijn Diamond dus heb nu geen htc gekocht.

edit: Ik vind de microfoon nog best aardig trouwens. Heb er tijdens de GP op Spa een paar filmpjes mee geschoten en het geluid van de F1 wagens kwam er nog behoorlijk goed op.

[ Voor 11% gewijzigd door t_o_c op 24-09-2010 23:36 ]

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 16:39
Mijn vriendin heeft de Legend en is een maand of 2 terug met de fiets gevallen: op der telefoon. De befaamde knik is er nu bijna uit (ja echt!). Nu was dat op zich wel grappig, zeker omdat de telefoon gewoon nog bleef werken. Nu heeft ze de laatste tijd alleen steeds meer problemen met het apparaat.

Ze heeft vaak dat als ze bij het bellen het toestel van haar oor haalt dat het scherm niet meer oplicht. Dat is vrij vervelend als iemand niet opneemt, want dan kun je ook niet ophangen en ben je dus verplicht iedere voicemail minutenlang vol te lullen tot je het klepje er af gehaald hebt. Daarnaast heeft ze soms last van dat de telefoon niet over gaat maar dat er wel direct een smsje binnen komt met gemiste oproep. Wellicht iets van de provider (hoewel KPN toch een betrouwbaar netwerk zou hebben) of misschien omdat het klepje niet goed sluit. In het klepje zitten namelijk 2 metalen pinnetjes die contact moeten maken met de telefoon.

Ter illustratie de schade (gemaakt met m'n hero, dus excuus voor de kwaliteit ;)):

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/616/img20100925111752small.jpg
(grote: http://img696.imageshack.us/f/img20100925111752.jpg/)

Ik heb het batterij hendeltje er uit getrokken zodat je kan zien hoe scheef ie loopt. De batterij en sim kaart e.d. komt er wat moeilijk uit, maar het lukt nog steeds. Ik heb geprobeerd de boel wat recht (ehh..krom dus) te buigen (met tang en me hand) en dat leek resultaat te hebben. Na een week begon de ellende alleen weer.

Heeft iemand een theorie wat dit zou kunnen zijn? Garantie is geen optie bij valschade helaas. Ik dacht eerst dat het scherm weer aan zou springen op basis van de beweging sensor, maar die lijkt in allerlei apps gewoon prima te werken (ook calibreren had geen effect). Ik kon ook nergens vinden waar de lichtsensor zit, dat zou namelijk mijn tweede optie zijn. Wellicht dat die ergens verscholen zit. Als ik weet waar dan kan ik die misschien vrij maken...

suggesties?

• Jimster
  • Laatst online: 01:15
Ik heb af en toe ook last van die problemen. Bij mij gaat het scherm wel aan als ik op de power knop bovenop druk. En soms mis ik ook oproepen en werkt 3G niet.
Van mij is nooit gevallen. Lijken me softwarebugs. Ik heb wel die update met die SMS bug erop.

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Wekko schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:30:
Mijn vriendin heeft de Legend en is een maand of 2 terug met de fiets gevallen: op der telefoon. De befaamde knik is er nu bijna uit (ja echt!). Nu was dat op zich wel grappig, zeker omdat de telefoon gewoon nog bleef werken. Nu heeft ze de laatste tijd alleen steeds meer problemen met het apparaat.

Ze heeft vaak dat als ze bij het bellen het toestel van haar oor haalt dat het scherm niet meer oplicht. Dat is vrij vervelend als iemand niet opneemt, want dan kun je ook niet ophangen en ben je dus verplicht iedere voicemail minutenlang vol te lullen tot je het klepje er af gehaald hebt. Daarnaast heeft ze soms last van dat de telefoon niet over gaat maar dat er wel direct een smsje binnen komt met gemiste oproep. Wellicht iets van de provider (hoewel KPN toch een betrouwbaar netwerk zou hebben) of misschien omdat het klepje niet goed sluit. In het klepje zitten namelijk 2 metalen pinnetjes die contact moeten maken met de telefoon.

Ter illustratie de schade (gemaakt met m'n hero, dus excuus voor de kwaliteit ;)):

[afbeelding]
(grote: http://img696.imageshack.us/f/img20100925111752.jpg/)

Ik heb het batterij hendeltje er uit getrokken zodat je kan zien hoe scheef ie loopt. De batterij en sim kaart e.d. komt er wat moeilijk uit, maar het lukt nog steeds. Ik heb geprobeerd de boel wat recht (ehh..krom dus) te buigen (met tang en me hand) en dat leek resultaat te hebben. Na een week begon de ellende alleen weer.

Heeft iemand een theorie wat dit zou kunnen zijn? Garantie is geen optie bij valschade helaas. Ik dacht eerst dat het scherm weer aan zou springen op basis van de beweging sensor, maar die lijkt in allerlei apps gewoon prima te werken (ook calibreren had geen effect). Ik kon ook nergens vinden waar de lichtsensor zit, dat zou namelijk mijn tweede optie zijn. Wellicht dat die ergens verscholen zit. Als ik weet waar dan kan ik die misschien vrij maken...

suggesties?
De lichtsensor (die gebruikt wordt om je scherm tijdens het bellen aan/uit te zetten) zit rechtsonder de luidspreker van de voorkant ter hoogte van het HTC logo.
Het viel me toevallig deze week op dat daar een klein rondje verborgen zit onder het glas. Wellicht dat je die lichtsensor apart kan laten vervangen?

Verwijderd

@ hierboven: een lichtsensor wordt gebruikt om de brightness automatisch aan te passen aan de omgevingslicht. Wat jij bedoelt is een proximity sensor. Die twee zitten naast elkaar, ik vind het trouwens goed dat htc die best wel goed verborgen heeft.

• jacobras

jacobras

Developer

buddow schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:10:
Wie heeft er nog een tip voor een goede agenda app, met een weekview, zoals deze bijvoorbeeld (pocket informant van winmo)
Pocket Informant komt naar Android: http://www.androidworld.n...rmant-in-q4-naar-android/ .

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 15:29

J-P

Syntax erro....

Eigenlijk net te laat, ben net gewent geworden aan de vervangen apps die ik er voor heb gevonden.

Bogey Dope was een fervent PI gebruiker

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Wekko
Jimster schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:30:
Ik heb af en toe ook last van die problemen. Bij mij gaat het scherm wel aan als ik op de power knop bovenop druk. En soms mis ik ook oproepen en werkt 3G niet.
Van mij is nooit gevallen. Lijken me softwarebugs. Ik heb wel die update met die SMS bug erop.
De aan/uit knop of welke andere knop dan ook heeft verder geen effect vreemd genoeg.
jhvanburk schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:33:
[...]

De lichtsensor (die gebruikt wordt om je scherm tijdens het bellen aan/uit te zetten) zit rechtsonder de luidspreker van de voorkant ter hoogte van het HTC logo.
Het viel me toevallig deze week op dat daar een klein rondje verborgen zit onder het glas. Wellicht dat je die lichtsensor apart kan laten vervangen?
Juist, exact dezelfde plek als op m'n hero dus.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 14:27:
@ hierboven: een lichtsensor wordt gebruikt om de brightness automatisch aan te passen aan de omgevingslicht. Wat jij bedoelt is een proximity sensor. Die twee zitten naast elkaar, ik vind het trouwens goed dat htc die best wel goed verborgen heeft.
Hmm, als ie er naast zit dan kan dat het ook niet zijn aangezien de onderkant verbogen is, niet de bovenkant. Of deze sensor moet het helemaal niet meer doen, dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik ga weer even verder googlen naar die sensor ;). Dank allen.

• luappul
Woohoo mensen, de wildfire heeft update naar froyo binnen! Kan dan nooit meer lang duren voordat ook de Legend zijn update krijgt mag ik hopen? :P

http://www.androidworld.n...htc-wildfire-rolt-binnen/

Ik kwam op meerdere sites tegen dat de Legend (en Wildfire en Desire) ook de vernieuwde sense-interface krijgen (o.a. http://www.mobileblog.mob...s-for-froyo-handsets.html, http://www.knowyourmobile...ll_htc_froyo_devices.html), maar weet iemand of dit ook betekent dat de nieuwe back-up mogelijkheden voor de Legend beschikbaar komen?

[ Voor 20% gewijzigd door luappul op 25-09-2010 19:08 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
luappul schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:04:
Woohoo mensen, de wildfire heeft update naar froyo binnen! Kan dan nooit meer lang duren voordat ook de Legend zijn update krijgt mag ik hopen? :P

http://www.androidworld.n...htc-wildfire-rolt-binnen/

Ik kwam op meerdere sites tegen dat de Legend (en Wildfire en Desire) ook de vernieuwde sense-interface krijgen (o.a. http://www.mobileblog.mob...s-for-froyo-handsets.html, http://www.knowyourmobile...ll_htc_froyo_devices.html), maar weet iemand of dit ook betekent dat de nieuwe back-up mogelijkheden voor de Legend beschikbaar komen?
Wildfire net pas uit, Legend nog steeds wachten pff. Kut HTC. :( :(

Verwijderd

@wekko: Het is inderdaad vreemd dat de sensor kapot is gegaan doordat het verbogen is. Maar die sensor werkt dus totaal niet meer?
@luappul: Dankjewel voor de info (alhoewel ik er niet blij van word). Het is toch te gek voor woorden dat de Legend als laatste de update krijgt, terwijl het de eerste toestel is die uit is gekomen! Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan HTC's houding ten opzichte van de Legend... Dus ze dachten dat als ze een allu unibody zouden gebruiken, de legend bijna net zo duur mag worden als de Desire, terwijl de ondersteuning ervoor bagger is! Is er ergens een site ofzo waar je kunt klagen?=P

EDIT: ik lees dat het waarschijnlijk niet klopt dat de wildfire al een froyo update krijgt. Negeer dus mijn geflame op HTC (ten minste, als de wildfire niet eerder een update krijgt dan de legend).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 22:26 ]

• MarcoC
Godverdomme zeg, nu heeft zelfs de Wildfire al Froyo :{ . In november weer een iPhone d:)b . Minstens twee jaar lang updates zonder gezeik...

[ Voor 24% gewijzigd door MarcoC op 26-09-2010 00:11 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:44
mwoah ik ben nog steeds vollop tevreden met me legend ik verwacht niet dat froyo mijn telefoon aanmerkelijk gaat verbeteren. Zitten leuke dingen in maar om bij gebrek aan froyo nou een iphone te nemen nee ^^ Kan altijd erger je zal maar een X10 hebben met 1.6 :X

• camelrulez
  • Laatst online: 04-11 17:54
Volgens mij krijgt de Legend met 2.2 ook HTC's 'Phone Locator' & 'Phone Whipe'.
Het ene biedt je de mogelijkheid je telefoon te vinden als je 'm kwijt bent (via gps geloof ik), en met het andere kan je hem op afstand leeg halen.
Toch wel twee handige features van HTC's nieuwe Sense versie die (vermoedelijk?) wordt toegevoegd aan de 2.2 update. In mijn ogen biedt de 2.2 update dus wel degelijk nieuwe functionaliteit.

Is er iemand die weet of die nieuwe Sense UI daadwerkelijk zal worden toegevoegd btw?

[ Voor 18% gewijzigd door camelrulez op 26-09-2010 01:03 ]

• MarcoC
Denk het niet hoor, de Desire met 2.2 heeft dat ook niet.

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

MarcoC schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:41:
Denk het niet hoor, de Desire met 2.2 heeft dat ook niet.
Nog niet, kwartaal 4 wordt de site http://www.htcsense.com beschikbaar voor het grote publiek, dus samen met de uitrol van 2.2 voor de rest van de toestellen en een update voor de Desire.

En voordat iemand bron? gaat roepen, het is een kunst om tussen de regels door te lezen ;)

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
camelrulez schreef op zondag 26 september 2010 @ 01:01:
Is er iemand die weet of die nieuwe Sense UI daadwerkelijk zal worden toegevoegd btw?
http://www.htc.com/nl/press.aspx?id=124748&lang=1033

en mocht je willen weten wat de HTC New Sence update dan precies inhoud, onderstaande link.

http://www.knowyourmobile..._htc_sense_kicks_ass.html

GetaGrip 'denkt' dat we volgende maand niet meer zeuren over "wanneer komt die update eindelijke eens een keer", maar over andere kleine zaken zoals "ik kan niet inloggen op htcsense.com" of "ik heb prongelijk een remote wipe gedaan, hoe kan ik al mijn gegevens terug krijgen" etc. :+

Dus zover de geruchten machine en geduld is een schone zaak!

[ Voor 5% gewijzigd door GetaGrip op 26-09-2010 09:00 ]

GetaGrip is net een mens.......

• MarcoC
GetaGrip schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:44:
[...]

Nog niet, kwartaal 4 wordt de site http://www.htcsense.com beschikbaar voor het grote publiek, dus samen met de uitrol van 2.2 voor de rest van de toestellen en een update voor de Desire.

En voordat iemand bron? gaat roepen, het is een kunst om tussen de regels door te lezen ;)

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

[...]

http://www.htc.com/nl/press.aspx?id=124748&lang=1033

en mocht je willen weten wat de HTC New Sence update dan precies inhoud, onderstaande link.

http://www.knowyourmobile..._htc_sense_kicks_ass.html

GetaGrip 'denkt' dat we volgende maand niet meer zeuren over "wanneer komt die update eindelijke eens een keer", maar over andere kleine zaken zoals "ik kan niet inloggen op htcsense.com" of "ik heb prongelijk een remote wipe gedaan, hoe kan ik al mijn gegevens terug krijgen" etc. :+

Dus zover de geruchten machine en geduld is een schone zaak!
Dat wist ik niet, ik dacht dat HTC juist had gezegd dat de nieuwe Sense alleen voor de Desire HD en Desire Z was. Goed nieuws wel!

• Wekko
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:19:
@wekko: Het is inderdaad vreemd dat de sensor kapot is gegaan doordat het verbogen is. Maar die sensor werkt dus totaal niet meer?
Ik ben op zoek geweest naar apps die die sensor gebruiken, maar nergens kunnen vinden. Enige probleem is nog steeds dat het scherm gewoon niet aan gaat als je de telefoon van je oor haalt. Dat gebeurt vaak, maar ook niet altijd...dus echt stuk lijkt ie dan ook weer niet.

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 17:53

iop

Die HTC bron over sense gaat over 2.1 en over het nog uit moeten komen van legend en desire..

Volgens mij lees jij enkel tussen de regels

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Verwijderd

@wekko: op google is dus ook niet te vinden hoe je die sensor kunt testen? (misschien één of andere ontwikkelaars app?)

Dus froyo is officieel uit voor wildfire?

• Jimster
  • Laatst online: 01:15
Froyo blijkt helemaal niet uit te zijn voor Wildfire.. Hopelijk komt Legend als eerste aan de beurt..

Verwijderd

Iemand nog aanraders voor goede 3,5mm headsets icm de Legend? De HTC standaard is kapot en heb nu iPhone headset die niet helemaal top werkt... liefste wel een play/pause/telefoon-opneem knop :D

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 23:42

blaatschaaap

schaap

*edit

Nevermind, ik moet leren lezen :X

[ Voor 92% gewijzigd door blaatschaaap op 27-09-2010 17:50 ]

blaap

• buddow
Ik ben er inmiddels al redelijk aan gewend dat al mijn hotmail berichten binnenkomen als gelezen, ongeacht hun status op de server, maar ik heb nog wel een vraag.

Is er een manier om meerder of alle berichten te selecteren en deze te markeren als gelezen? Dat maakt het een stuk minder irritant.

Bedankt trouwens over de tip van Calendarpad. Weekoverzicht is top!

• Wekko
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:51:
@wekko: op google is dus ook niet te vinden hoe je die sensor kunt testen? (misschien één of andere ontwikkelaars app?)
Nope helaas. Staat niets in de api documentatie over ook (ik ontwikkel zelf ook voor android sinds kort ;)).

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik heb een probleem. De telefoonnummers zijn gedupliceerd bij contacten. Ik heb 'contacten weergeven', Google' aangevinkt. Ik heb allerlei opties geprobeerd hierin maar 't lukte niet. Ook heb ik 'dubbele vermeldingen' in gmail gedaan maar dat biedt ook geen uitkomst. Telefoonnummers blijven gedupliceerd bij vrijwel elke contact.
Iemand die mij hierbij kan helpen? Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Mark Moons zojuist op Twitter:
Begrijp dat we om geduld vragen, maar er wordt nog steeds gewerkt aan 2.2 op Legend. Testing momenteel in volle gang.
http://twitter.com/markmoons/status/25863126905
Pagina: 1 ... 39 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.