• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Fijn dat er bevestiging is dat het echt voor de Legend komt.

Jammer dat ze Q3 dus niet gaan halen (dat is nog 1 dag...)

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 07:51
Als we door deze vertraging de cloud services erbij krijgen hoor je mij niet klagen.
Wel erg fijn om te weten dat er aan gewerkt word.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Verwijderd

@wekko: wel vreemd dat je die sensor zelfs niet kan bereiken met in de api documentatie. Btw, leuk dat je voor android ontwerpt, altijd goed om nieuwe ontwikkelaars bij te hebben!;))
Ik twijfel nou echt of ze 'hard' aan hebben gewerkt, waarom duurt het zo lang om de sense ui aan te passen op de Legend? Het is toch niet nodig om froyo zelf flink aan te passen op de legend?
Trouwens, weten jullie of vanaf froyo voice search goed gaat werken?

Verwijderd

De Legend is wel de eerste ARMv6 waarop Froyo uitkomt of niet? Wellicht dat dat problemen oplevert, bijv. Flash 10.1 werkt niet op die processor. Ook is de resolutie anders dan op bv. de Nexus One of Desire. Ik kan het me wel voorstellen :)

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Lijkt me sterk. Ik neem aan dat ze bij de ontwikkeling van android vanaf het begin al rekening hebben gehouden met een scala aan cpu's, resoluties etc want dat is wel zo logisch. Daarbij is 2.2 ook alleen maar een update dus zelfs als er al cpu problemen of wat dan ook zouden zijn dan zouden die wel bij 2.1 zijn geweest en waarschijnlijk niet bij 2.2.

Denk dat je eerder moet kijken in de richting van beschikbare middelen. Updaten zal geen enorm hoge prioriteit hebben omdat ze liever nieuwe toestellen verkopen en de Legend is ook niet het model wat bedoelt is voor de fanatiekeling (wat natuurlijk niet wil zeggen dat wij geen Legend hadden moeten kopen ;)) dus het werk zal allemaal wel op een relatief laag pitje staan.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18
Technisch gezien is er echt geen enkel probleem wat betreft Froyo op de Legend. Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen bij HTC.

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:41:
Technisch gezien is er echt geen enkel probleem wat betreft Froyo op de Legend. Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen bij HTC.
Als ik een Linux kernel op m'n systeem wil draaien die niet beschikbaar is in de linux-distributie kan ik de broncode downloaden, compileren en gewoon draaien.
Juist omdat het open-source is ben je niet afhankelijk van een leverancier, het is publiek beschikbaar.

Hoe zit het met andoid?, zou je genoeg hebben aan http://source.android.com/source/download.html
Een tweede is hoe je het dan op de legend krijgt; of is het allemaal niet zo 'open-source' als het lijkt?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:15
Zo makkelijk is het niet denk ik..
Je hebt dan wel het hart van android, maar er zijn nog andere zaken zoals drivers voor het beeldscherm, geluid, knoppen, div. plugins enzo.. daar kom je niet zo makkelijk aan.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Jimster schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:39:
Zo makkelijk is het niet denk ik..
Je hebt dan wel het hart van android, maar er zijn nog andere zaken zoals drivers voor het beeldscherm, geluid, knoppen, div. plugins enzo.. daar kom je niet zo makkelijk aan.
Met HTC als zijnde de fabrikant van het toestel, lijkt me dat niet zo'n probleem :)
Die hebben ze allemaal beschikbaar van vorige versies, toch?

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 09:57

Saffie_time

Why use this? 42!

Is er iemand die het probleem herkent dat de volume toetsen aan de zijkant van het toestel niet meer het belvolume aanpassen maar plots mediavolume?
Ik heb geen nieuwe apps erop gezet alleen een aantal updates van oude apps. Verder geen enkele aanpassingen in instellingen gemaakt. Ook een restart heeft geen oplossing geboden.
Ik gebruik meer de knoppen voor belvolume dan voor mediavolume dus ik vind het niet echt handig.

Edit na aanleiding van hieronder:
Dit is gewoon op mijn homescreen net na een verse herstart of na een dag of twee gebruik. Dan zou dus nomaal je belvolume moeten aanpassen en geen mediavolume.
Ergens lijkt het dus alsof er een app constant draait waardoor de legend naar mediavolume gaat.
Ondertussen al een bult recent geinstalleerde apps verwijderd maar ook zonder resultaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Saffie_time op 01-10-2010 13:26 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 17:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

.. maar net welke app je momenteel ervoor hebt. Heb je Google Nav ervoor, dan past hij het navigatievolume aan, heb je de mediaplayer er voor dan wordt het mediavolume aangepast ... en zit je in het hoofdscherm, dan wordt belvolume aangepast.
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:05:
Mark Moons zojuist op Twitter:

Begrijp dat we om geduld vragen, maar er wordt nog steeds gewerkt aan 2.2 op Legend. Testing momenteel in volle gang.

http://twitter.com/markmoons/status/25863126905
jeuj ... :P

Jammer van Q3

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-10-2010 13:16 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Via HTC Sync lukt het mij niet om ieder fotootje van contactpersonen te synchroniseren naar mijn HTC Legend. Sommige foto's plaatst ie wel bij het contactpersoon op mijn telefoon, sommige niet. Hierdoor nieuwste HTC sync versie gedownload, maar deze herkende mijn telefoon totaal niet. Nu weer terug naar oude versie van HTC Sync, maar probleem blijft. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het gaat dus om de fotootjes, want adresgegevens e.d. synchroniseert ie wel.

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
goedenavond,,

Ik probeer mijn htc ledgend in te stellen. Ik kan mijn email acount niet instellen. Ik heb een email acount van de aanbieder (provider) Online.

Ik krijg na het instellen de melding:
De uitgaande server ondersteunt geen authenticatie.
Controleer de instellingen van de uitgaande server.

Ik begrijp dit niet, iemand? Ik stel namelijk de pop en smtp server handmatig in. De standaard instellingen pak hij namelijk niet.
Is er iemand die de oplossing weet?

groet

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Mensen ik kan wel janken. 2 weken geleden zat ik op de bank samen met Legend, ik sta op, de bank deukt in en mr. Legend valt op de grond, precies verkeerd terecht op mijn stenen vloer: resultaat een dikke barst (pica is hier al eens eerder geplaatst, ik had het vergelijkbaar). Nou ik bellen met dynafix ze konden vooraf niks zeggen over de prijs. Heb ik hem laten onderzoeken, na een week een brief in de bus !!!190!!! euro. Alleen de barst, het scherm reageerde nog even goed als anders. Nou dikke L laat maar terugkomen dacht ik. Weer een dikke week wachten, vandaag heb ik hem opgehaald bij het postkantoor nadat de postbode 2 keer bij me aan de deur is geweest, resultaat: HET HELE SCHERM WERKT NU NIET! Niet alleen de barst, het hele display is ermee genokt. Ik ben echt furieus op dynafix nu. Dit is echt geen stijl, betaal de onderzoekskosten en wat krijg ik: een niet functionerende telefoon. Heb dailyphone uit Arnhem opgezocht, die maken het wel weer, kost me 150 euro waar het anders 100 euro had gekost (alleen nieuw glasplaatje).
Weet niet zo goed wat ik met dynafix aan moet, kan ik ze ergens aansprakelijk voor stellen? Lijkt me zeer lastig aangezien ik niks kan bewijzen natuurlijk. Wat raden jullie mij aan?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:15
caddywouter schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:16:
goedenavond,,

Ik probeer mijn htc ledgend in te stellen. Ik kan mijn email acount niet instellen. Ik heb een email acount van de aanbieder (provider) Online.

Ik krijg na het instellen de melding:
De uitgaande server ondersteunt geen authenticatie.
Controleer de instellingen van de uitgaande server.

Ik begrijp dit niet, iemand? Ik stel namelijk de pop en smtp server handmatig in. De standaard instellingen pak hij namelijk niet.
Is er iemand die de oplossing weet?

groet
Je moet de uitgaande server van je mobiele provider invoeren. Bij T-Mobile is het smtp.gprs.t-mobile.nl

Verwijderd

Ik gebruik sinds een maandje de standaard HTC mail applicatie om m'n zakelijke e-mail te kunnen lezen, maar al sinds het begin loopt het niet helemaal lekker. Erg traag, soms duurt het wel 15 seconden voor een mailtje uberhaupt is geopend, en je kunt je voorstellen dat even je mail doorlopen op deze manier geen pretje is.

Nou kreeg ik gisteren een melding dat m'n geheugen bijna vol is, en dat kon ik bijna niet geloven want zoveel apps staan er niet op mijn telefoon. Ik ben toen in toepassingen gaan kijken en tot mijn verbazing was de HTC mail app 61.6MB groot. En daar snap ik helemaal niks van, want ik hou de inbox van m'n zakelijke e-mail express zo leeg mogelijk.

Heeft iemand een idee waarom de mail applicatie zoveel geheugen gebruikt? Of liever nog, waar of hoe ik dit weer tot normale proporties kan terugbrengen? Ik heb zelf het idee dat de app een soort cache maakt van ingekomen mailtjes, maar de cache van de mail app is al helemaal leeg, daar ligt het niet aan. Ook het adresboek van de mail app is niet zo groot, er staan pas een paar e-mail adressen in... Verder heb ik met Astro gezocht naar een map die iets van 61MB groot is en te maken heeft met de mail app maar niks kunnen vinden...

Misschien iemand een idee/tip? _/-\o_

Verwijderd

Een taskmanager installeren en alles wat in de achtergrond draait op je telefoon killen.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 17:17

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:52:
Heeft iemand een idee waarom de mail applicatie zoveel geheugen gebruikt? Of liever nog, waar of hoe ik dit weer tot normale proporties kan terugbrengen? Ik heb zelf het idee dat de app een soort cache maakt van ingekomen mailtjes, maar de cache van de mail app is al helemaal leeg, daar ligt het niet aan. Ook het adresboek van de mail app is niet zo groot, er staan pas een paar e-mail adressen in... Verder heb ik met Astro gezocht naar een map die iets van 61MB groot is en te maken heeft met de mail app maar niks kunnen vinden...

Misschien iemand een idee/tip? _/-\o_
Ik dacht dat ergens in dit topic een tijdje terug een tip voorbij kwam over het echt legen van de mail cache, door bepaalde bestanden handmatig te verwijderen. Zal je naar moeten zoeken, weet 't zo niet te vinden ;).

Overigens gebruikt bij mij de officiële Twitter for Android nogal veel geheugen aan opslag, kan het niet legen in de instellingen of in de app...

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• t_o_c
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:36:
Een taskmanager installeren en alles wat in de achtergrond draait op je telefoon killen.
Yep, of je doet dat niet en alles zal gewoon beter draaien.

Verwijderd

mwa, hangt er heel erg vanaf welke taskmanager je gebruikt ik heb er inderdaad een aantal gehad waarmee de telefoon inderdaad gewoon klote ging draaien heb er nu 1 die werkt perfect. plus het feit dat mijn batterij aanzienlijk langer mee gaat nu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 05:14:
mwa, hangt er heel erg vanaf welke taskmanager je gebruikt ik heb er inderdaad een aantal gehad waarmee de telefoon inderdaad gewoon klote ging draaien heb er nu 1 die werkt perfect. plus het feit dat mijn batterij aanzienlijk langer mee gaat nu.
Care to share welke dat dan is?

• bha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2013

bha

Ik heb nu eens de laatste 100 posts gelezen omdat ik een Legend wilde kopen.
Ik vind toch wel, dat er veel klachten, onduidelijkheden en tekortkomingen opgesomd zijn door jullie.
Ook het terugsturen van de Legend, omdat er iets aan mankeerde komt regelmatig voor.
Ook heeft HTC zich niet gehouden aan de afspraak om in het derder kwartaal Froyo beschikbaar te stellen.

Voordat ik besluit om definitief voor de Legend te kiezen, ga ik nu eens 100 posts van de Desire doorlezen.

Ik ben eigenlijk best benieuwd wie de Legend nog aanbeveelt???

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11 17:17

jacobras

Developer

bha schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:28:
Ik :). Enige probleem dat ik met mijn Legend heb is dat hij soms nog wel eens wil haperen als ik tijdens laden grote webpagina de notificatiebalk snel heen en weer ga schuiven en dat sinds de laatste update je eerst naar beneden moet scrollen om de laatste sms'jes te lezen.

Maar ik verwacht dat de problemen met de 2.2 update worden opgelost :).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 06:05:
[...]

Care to share welke dat dan is?
Heet "Task Manager" by Adao Team.

Verder heb ik het dan zo ingesteld.

Automatically startup = aan

enable auto-kill = aan

auto-kill delay = 5 min

In mijn ignore lijst staat dan

- Launcher Pro
- Pure calender widget
- Music
- Pingchat

anders sluit ie die ook af en merk je dat je bijvoorbeeld na 5 minuten luisteren naar muziek opeens niks meer hoort.

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 14:01
Ik vind toch wel, dat er veel klachten, onduidelijkheden en tekortkomingen opgesomd zijn door jullie.
Ook het terugsturen van de Legend, omdat er iets aan mankeerde komt regelmatig voor.
Ook heeft HTC zich niet gehouden aan de afspraak om in het derder kwartaal Froyo beschikbaar te stellen.

Voordat ik besluit om definitief voor de Legend te kiezen, ga ik nu eens 100 posts van de Desire doorlezen.

Ik heb nou een paar maanden de legend en ik ben er nog steeds tevreden mee. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Het is ook begrijpelijk dat je hier veel leest over klachten omdat voornamelijk alleen de mensen die klachten hebben in dit topic reageren.
jacobras schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:38:
[...]

Ik :). Enige probleem dat ik met mijn Legend heb is dat hij soms nog wel eens wil haperen als ik tijdens laden grote webpagina de notificatiebalk snel heen en weer ga schuiven en dat sinds de laatste update je eerst naar beneden moet scrollen om de laatste sms'jes te lezen.

Maar ik verwacht dat de problemen met de 2.2 update worden opgelost :).
Dat je naar beneden moet scrollen om het laatste sms'je te lezen vond ik ook wat minder. Maar daarvoor had ik snel een alternatief gevonden namelijk "chompSMS" en die werkt heel goed!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45

Ik niet in ieder geval. De CPU schiet toch vaak tekort waardoor je o.a. geen filmpjes vloeiend kan kijken, als je er muziek mee luistert is de batterij binnen een paar uur leeg en anders binnen 20 uur, dat hij wat kleiner is dan andere telefoons is maar een klein voordeel want het voelt ongeveer hetzelfde aan als een groter toestel in je broekzak, de prijs is even hoog als een beter toestel. Nee ik baal ervan dat ik nog 1,5 jaar met dit toestel moet doen en zou achteraf zeker voor een Desire of een ander toestel zijn gegaan.

Verwijderd

@bha:
Hoewel ik het een prachtig toestel vind met een knap staaltje techniek, ben ik net als kluutmaran best wel teleurgesteld. Het toestel is bijna even duur als de desire, maar wel stukken langzamer. Wat het nog erger maakt, is het feit dat er relatief weinig custom roms voor bestaan.
Wat wil je eigenlijk met het toestel kunnen doen?

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:47
Hangt er ook denk inderdaad ook heel erg vanaf wat je ermee wilt doen en wat je verwacht van een telefoon.
Ik ben er nog steeds meer dan tevreden mee, sterker nog; ik vind dit de meest briljante telefoon die ik ooit heb gehad. Ik vind de telefoon eigenlijk de perfecte samensmelting van een fashion phone & smartphone.
Grootste nadelen vind ik persoonlijk het gebrek aan voice dialing en de beperkte accu, maar verder niets dan tevredenheid hier. Wacht wel met smart op de nieuwe Sense natuurlijk :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

@gugger: ik heb hiervoor geen smartphones gehad, dus voor mij is het logisch dat het de meest briljante phone is die ik ooit heb gehad :P . Ik had denk ik gewoon te hoge verwachtingen ervan (had persoonlijk ook verwacht dat die qua performance in de buurt komt van de desire). Wat ik trouwens heel vreemd is dat er geen live wallpapers beschikbaar zijn, terwijl ik bijna zeker weet dat het toestel die wel aankan.
Hopelijk wordt voice dialing in Sence geïntegreerd!

Verwijderd

Tja kijk hier eens: vtpeters in "Nokia N97 - Deel 3"

Eigenlijk alleen de iPhone 4, De Desire (HD) zijn op het moment aan te raden imho.WP7 wordt pas leuk vanaf medio 2011 (als NL Market/XBox etc krijgt), Symbian^3 is ook alles behalve goed, dus blijven alleen de iPhones, Androids en Blackberry's over. SGS heeft ook nog wel zo z'n problemen (gps en lag). Een Legend zou ik nu niet meer kopen, tenzij met 1 jaar abbo. Gezien Desire, Desire HD, SGS etc een heel stukkie sneller zijn.

Trouwens snap niet dat mensen over de snelheid klagen. Ik doe nu zelf nog 6 maanden met een X10 Mini...Is echt snel zat. Je moet gewoon geen taskkillers draaien, niet AL je homescreens volplakken met zware widgets (sommige calendars houden ook de boel op bij het laden van je homescreen), en ook ADW/LauncherPRO kunnen de boel vertragen (waren langzamer dan de standaard launcher op m'n vroeger G1). En je moet gewoon niet te veel "troep" draaien (allerlei utils tegelijk). Het is de Legend, niet de Desire/SGS met krachtiger CPU snap je. Dus ook niet gaan overbelasten, daar is het beestje niet voor gemaakt. Want op m'n X10 zonder veel rotzooi (zit ook geen krachtige CPU in) gaat het allemaal prima hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 21:43 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is je budget? Want de nieuwe Desire HD lijkt me een stuk interessanter dan nu een Legend of een Desire, hij is echt behoorlijk wat rapper (CPU en vooral GPU), heeft een groter scherm en komt standaard met Android 2.2 en de rest van de Sense nieuwigheden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik ben nog steeds erg happy met mijn Legend. Nu ben ik geenszins een power-user, dus de Desire zou voor mij overkill zijn. De Legend functioneert als een zonnetje, prachtig scherm en heerlijke bediening. Er zijn talloze apps om alles te laten doen wat je zelf wilt. Ik heb daarmee gerommeld, en toen ik erachter was wat ik daadwerkelijk wilde gebruiken heb ik de Legend een harde reset gegeven en ben opnieuw begonnen met alleen maar de apps die ik gebruik. Het is nu de prettigste telefoon die ik ooit heb gebruikt. Qua batterij doe ik ongeveer 1,5 tot 2 dagen, en dat vind ik prima. 3G staat altijd aan omdat ik dat handig vind. Navigatie gebruik ik in het geheel niet.

Overigens moet je je altijd bedenken dat je op internet meer verhalen zult lezen over vervelende ervaringen dan over goede ervaringen. Als alles goed werkt heb je weinig reden om te gaan klagen en vragen, nietwaar?

En Froyo... Tja. Zonder werkt alles prima, en HTC twitterde gisteren (geloof ik) dat de update echt in de pijplijn zit. Zou dus geen punt moeten zijn.

Kortom; als je het mij vraagt is de Legend een uitstekende keuze. Maar wil je top-of-the-bill specs dan kun je beter kijken naar de Desire, de Galaxy S of misschien de aangekondigde Desire Z/HD. Het blijft high-tech hardware en veroudert sneller dan ik dit bericht kan typen.
Mwah de Legend was ook al niet top of the line bij aanschaf qua processor. Legend was de mooie, Desire de snelle. Gelukkig is de nieuwe Desire HD mooi en snel.
@hieronder...
Tja, dat blijft subjectief, lijkt me. Ik ben dan ook benieuwd waarom bha specifiek voor de Legend wil gaan. Voor mij was het kleinere scherm en de algehele vormgeving doorslaggevend. In mijn nederige mening vind ik de meeste andere Android telefoons erg 13-in-een-dozijn qua uiterlijk, zeker de telefoons met de grote schermen zoals de Desire (HD), Galaxy S, HD2 (ok, geen Android, maar toch)... En verder ligt het aan het gebruik. Ik kijk geen films op een telefoon. Ik heb daar geen tijd voor, geen behoefte aan en zie er geen meerwaarde in. Muziek komt uit mijn autoradio (met MP3) en gewoon internetten is prima te doen als het gaat om even wat nieuwtjes van tweakers en nu.nl te checken.
Dat neemt niet weg dat de Legend ondertussen verouderd is (zo snel alweer...) en je eigenlijk een overtuigende reden moet hebben om nu voor de Legend te kiezen en niet voor een model met recentere hardware. Het uiterlijk zou een reden kunnen zijn. Ik denk dat de Legend wat dat betreft nog altijd redelijk uniek is.

[ Voor 23% gewijzigd door JvW op 03-10-2010 23:56 . Reden: reageren op post hieronder... ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah de Legend was ook al niet top of the line bij aanschaf qua processor. Legend was de mooie, Desire de snelle. Gelukkig is de nieuwe Desire HD mooi en snel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• bha

bha

Gugger schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:10:
Hangt er ook denk inderdaad ook heel erg vanaf wat je ermee wilt doen en wat je verwacht van een telefoon.
Ik ben er nog steeds meer dan tevreden mee, sterker nog; ik vind dit de meest briljante telefoon die ik ooit heb gehad. Ik vind de telefoon eigenlijk de perfecte samensmelting van een fashion phone & smartphone.
Grootste nadelen vind ik persoonlijk het gebrek aan voice dialing en de beperkte accu, maar verder niets dan tevredenheid hier. Wacht wel met smart op de nieuwe Sense natuurlijk :)
Ik wil er mee bellen ;), mail op kunnen halen en lezen en de Legend gebruiken voor steden-navigatie.
Dat laatste vind ik ook erg belangrijk.
Daarnaast wil ik een goede synchronisatie met mijn email (Google) en een erg goede agenda-functionaliteit.
Streaming gebruik ik niet veel; hooguit wat nieuwsbulletins of een eenvoudige beurstikker.

Dus relatief eenvoudige zaken die ik met de Legend wil doen.
De Desire is idd wat sneller en heeft een beter scherm, maar die is qua abonnement toch wat duurder dan de Legend-aanbieding die ik nu voor ogen heb (2 jr. vast vodafone. 200-bel-sms-web; 20 euro p/m )

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 07:51
bha schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:54:
[...]

Ik wil er mee bellen ;), mail op kunnen halen en lezen en de Legend gebruiken voor steden-navigatie.
Dat laatste vind ik ook erg belangrijk.

Dus relatief eenvoudige zaken die ik met de Legend wil doen.
De Desire is idd wat sneller en heeft een beter scherm, maar die is qua abonnement toch wat duurder dan de Legend-aanbieding die ik nu voor ogen heb (2 jr. vast vodafone. 200-bel-sms-web; 20 euro p/m )
Voor bellen mail en al dat soort dingen is de Legend prima en doet hij in mijn ogen niet onder voor de Desire.
Navigatie werkt prima voor mij maar houd er rekening mee dat de accu erg snel leeg is als je dit gebruikt. Ookal geloof ik niet dat de Desire het heel veel langer vol houd, Wat ik hier bij collega's zie is de Desire ongeveer net zo snel leeg als de Legend.

Ik weet niet wat jij onder een 'beter' scherm verstaat maar ik zie nouwelijks verschil. En tegenwoordig word de amoled niet meer in de Desire geleverd :(

Al met al ben ik enorm te vreden met mijn Legend en heb, voor mijn gebruik, geen reden voor een sneller toestel als de Desire.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:59

kraats

Ik rol

HTC heeft net een matzwarte Legend aangekondigd. Volgens mij is het toestel wat hen betreft dus zeker nog niet End of Life.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• MarcoC
Bron van die zwarte versie? Ik wist al een tijdje dat 'ie er aan kwam maar een fotootje zou leuk zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door MarcoC op 04-10-2010 15:56 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.postbus31.com/wp-content/uploads/2010/10/HTC-Legend_3-v_Phantom-Black.jpg

Ziet er strak uit :D

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag hopen dat de specs enorm geupdate zijn of het een budget toestel wordt met bijbehorende prijs? Anders een vrij kansloze missie.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Het gaat alleen om nieuwe kleuren, geen nieuwe specs... Prijs is ook gelijk.

Zie: http://www.whizpr.nl/persberichten/7296

[ Voor 24% gewijzigd door majoh op 04-10-2010 16:36 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Epic fail in dat geval, Desire HD of Desire Z zijn ietsiepietsie duurder maar dan heb je wel gewoon een moderne telefoon. Zeker in het geval van de Legend is het een bij release al verouderde telefoon nu nog eens uitbrengen met een ander kleurtje zonder de specs te updaten. Gewoon een traag pleuris ding nu dus, enkel dan zwart.

• kraats

kraats

Ik rol

Tsurany schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:38:
Epic fail in dat geval, Desire HD of Desire Z zijn ietsiepietsie duurder
Mwa.. de Desire HD is toch zeker 100 euro ex BTW duurder (440 om 340).. En het design van de Legend is wel mooier/bijzonderder.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

kraats schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:43:
[...]

Mwa.. de Desire HD is toch zeker 100 euro ex BTW duurder (440 om 340).. En het design van de Legend is wel mooier/bijzonderder.
Maar daar krijg je een veel snellere telefoon voor terug, een snelle 1Ghz CPU en een snelle GPU.

• kraats

kraats

Ik rol

Tsurany schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:46:
Maar daar krijg je een veel snellere telefoon voor terug, een snelle 1Ghz CPU en een snelle GPU.
Klopt.. ik wil daarom zelf ook een Desire HD, maar het ietsiepietsie vond ik erg overdreven.
Ik ben trouwens niet met je eens dat de Legend traag is. Ik ben 'm nu zelf aan het testen om daarna uit te gaan delen op het werk, maar hij voldoet prima. En ik verwacht dat hij nóg beter gaat reageren met 2.2 erop.

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Desires mogen dan wel sneller zijn, maar hebben ook wel weer veel meer pixels om te renderen. Als ik de Desire (niet HD) gebruik, dan is de gevoelssnelheid echt niet hoger als bij de Legend. Alleen met echte rendering dingen is de Desire echt voelbaar sneller door de GPU/CPU...

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 23:28
Ik heb nu mijn Legend sinds april en hij bevalt mij nog steeds heel erg goed! Geen enkele klacht!

Enkele maanden geleden viel/gleed de Legend uit mijn zak bij het opstaan in een IKEA restaurant. Op zo'n moment zie je in een flits een heel doom-scenario voorbij komen, maar niets van dat alles, geen beschadiging, geen krasje en geen technische uitval. Super. Erg stevig apparaat......... :)

Het enige minpunt wat ik heb, na de laatste update, is dat de Legend niet meer automatisch het laatste sms-bericht toont bij het ontvangen hiervan, maar dat je eerst de gehele lijst naar beneden moet scrollen. Heel irritant, dat wel, maar zal worden opgelost bij de eerstvolgende (hoop ik) grote update, genaamd Froyo.
D.I.N.G schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:06:
Het is ook begrijpelijk dat je hier veel leest over klachten omdat voornamelijk alleen de mensen die klachten hebben in dit topic reageren.
Zoals D.I.N.G. al aangeeft, het is natuurlijk dat mensen met klachten eerder hun ongenoegen uiten dan dat de mensen die tevreden zijn van zich laten horen.

Verder kun je in je keuze het design laten meewegen.

[ Voor 38% gewijzigd door RicoK op 04-10-2010 17:11 . Reden: Toevoegen quote ]

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Ik ben tevreden met mijn legend werkt goed en zeer mooi om te zien , en er zijn allerlei app voor te krijgen om je eigen smaak aan te passen , ik ben een tevreden gebruiker en straks met de froyo hopelijk nog meer.... ;) ;) ;) ;)
in het zwart is de legend ook zeer strak hoor ...... 8) 8) 8) 8)

[ Voor 16% gewijzigd door petrusk op 04-10-2010 18:34 ]

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:38:
Epic fail in dat geval, Desire HD of Desire Z zijn ietsiepietsie duurder maar dan heb je wel gewoon een moderne telefoon. Zeker in het geval van de Legend is het een bij release al verouderde telefoon nu nog eens uitbrengen met een ander kleurtje zonder de specs te updaten. Gewoon een traag pleuris ding nu dus, enkel dan zwart.
Je hoeft 'm niet te kopen hoor :+ en voor jou iets om naar uit te kijken: er zal vast weer een opvolger komen en dan kun je weer klagen over die "HD" en "Z" modellen want wat zullen die straks traag zijn en slechte specs hebben tov de nieuwere modellen :o

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bite schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:03:
[...]

Je hoeft 'm niet te kopen hoor :+ en voor jou iets om naar uit te kijken: er zal vast weer een opvolger komen en dan kun je weer klagen over die "HD" en "Z" modellen want wat zullen die straks traag zijn en slechte specs hebben tov de nieuwere modellen :o
Punt is dat ze hem opnieuw uitbrengen terwijl ze tegelijkertijd toestellen uitbrengen die een heel stuk sneller zijn. Dat ze Legend al geen 1ghz processor kreeg vond ik erg raar maar hem nu weer met dezelfde processor uitbrengen? Ik vind het een prachtige telefoon en had graag een spec update gezien, een soort Legend HD.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:47
Maar jij houdt toevallig van design EN van specs, maar die doelgroep is klein denk ik. Al het huis tuin en keuken volk vind de Legend al uitgebreid en snel zat en de tweakers hebben met de Desire, Desire HD en Dezire Z al genoeg te klooien.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:24
Hier een Desire gebruiker.
Persoonlijk neig ik ernaar om bij mijn contractverlening (nu) voor een Legend te gaan. Ik heb kenissen met een Legend, dus ken het toestel een klein beetje. Hij voelt niet echt veel langzamer aan.

Ja, de Desire is sneller, heeft kermis-feestvelichting-actieve-achtergronden, heeft een groter beeld, etc.
Maar...
Het ding is groot (Hero zat prettiger in broekzak), maar vooral: hij zuipt batterijen. Ik reis regelmatig (op vliegvelden, vliegtuig, trein, etc) en vind ik het prettig om te mailen (werk), muziek te luisteren en wat internet. Ik haal dan de 8 uur niet (mag blij zijn als ik 5 uur haal).

Overigens bepalen actieve widgets voor een groot deel je performance, dat merkte ik erg goed bij de Hero. Daar had ik alle actieve widgets verwijdert en liep als een trein. (geen games oid)

De Desire is dan misschien maar iets duurder, en biedt meer dan de Legend. Maar niet voor mij.
Ik kijk naar een kleinere telefoon, die het wat langer uit houdt.

Dit dus even voor de twijfelaars :)

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 05-10-2010 00:59 ]

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-11 07:05

RaJitsu

B.S.U.R.

Tsja, de batterijduur van de Legend is niet veel beter. Misschien nu met het Super LCD-=scherm dat de batterijduur een stuk beter is, maar naar mijn ervaring is het maar treurig gesteld met de duur van de Legend. Overigens geldt dat voor het gros van de smartphones die dit jaar uitgekomen is. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Nokia's zijn.

B.S.U.R.

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb sinds juni een Legend. Ik blijf het een prachtig en niet te groot toestel vinden. Daarom heb ik 'm ook genomen ipv de Desire.
Ik heb nergens problemen mee. Alle apps starten lekker snel op, en ook overall is de Legend lekker snel.
Accuduur is soms een probleempje.
Laatst in Parijs een hele dag rondgesjouwd en regelmatig de navigatie (Sygic mobile 10) gebruikt. Dan nog wat andere apps gebruikt, beetje gebeld, gemaild en ge-sms't.
Tja, dan haalt de Legend geen volle dag op de accu.

Hele simpele oplossing: Ik heb een reserve accu bij me. Even wisselen, en daar ging de Legend weer !

Hiervoor had ik een Nokia N95 en een N96 en heel kortstondig een HTC Tattoo. Die hielden het onder vergelijkbare omstandigheden ook geen volle dag vol.

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:29
Moet zeggen dat ik sinds een kleine week een behoorlijke toename in batterijduur heb gemerkt.
Voorheen haalde ik anderhalve dag, wat meestal betekende dat ie elke avond aan de lader lag. Nu zit ik op 3 volle dagen(!)
Ook bij mij was de batterijduur de keuze om voor de legend te gaan, en ik moet dus zeggen dat het (helemaal sinds een week) mij niet tegenvalt.

...

• kraats

kraats

Ik rol

jvbijleveld schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:44:
Moet zeggen dat ik sinds een kleine week een behoorlijke toename in batterijduur heb gemerkt.
Dat viel mij ook al op. Zou het door een update van één van de apps kunnen komen? Ik weet alleen niet welke dan? Alleen Maps is degene laatst geüpdate is die standaard op de telefoon hoort, maar die gebruik ik verder nooit.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:44
Tsurany schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:42:
[...]

Punt is dat ze hem opnieuw uitbrengen terwijl ze tegelijkertijd toestellen uitbrengen die een heel stuk sneller zijn. Dat ze Legend al geen 1ghz processor kreeg vond ik erg raar maar hem nu weer met dezelfde processor uitbrengen? Ik vind het een prachtige telefoon en had graag een spec update gezien, een soort Legend HD.
Je gaat helemaal voorbij aan het fijt dat de legend zijn bestaan recht niet ontleent aan zijn hardware maar puur omdat om zijn design. De Legend heeft een uniek ontwerp en dan is dan ook de reden dat ik hem iig heb aangeschaft anders had ik wel een Desire oid gekocht. Daarom vind ik het ook volkomen begrijpelijk dat HTC deze zwarte versie uitbrengt want mijn god wat is die mooi!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Crazyanz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:58:
[...]
Je gaat helemaal voorbij aan het fijt dat de legend zijn bestaan recht niet ontleent aan zijn hardware maar puur omdat om zijn design. De Legend heeft een uniek ontwerp en dan is dan ook de reden dat ik hem iig heb aangeschaft anders had ik wel een Desire oid gekocht. Daarom vind ik het ook volkomen begrijpelijk dat HTC deze zwarte versie uitbrengt want mijn god wat is die mooi!
Maar design zonder de nodige hardware er achter is toch nutteloos? Je hebt dan een mooie phone die gigantisch traag is.

• bomberboy
  • Laatst online: 03-11 07:43

bomberboy

BOEM!

Tsurany schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:05:
[...]

Maar design zonder de nodige hardware er achter is toch nutteloos? Je hebt dan een mooie phone die gigantisch traag is.
Met dat verschil dat de Legend helemaal niet gigantisch traag is. Voor gewoon gebruik om te bellen, smsen, mail, wat surfen, als 3G-modem voor een laptop, navigatie en de meerderheid van de games voldoet die gewoon.

Ja, de desire start die applicatie vast op in 0,3 seconden ipv 0,5, maar voor heel wat mensen (mij incluis) is dat helemaal niet zo belangrijk.

Verder worden er vandaag ook nog heel wat andere nieuwe telefoons verkocht die nog trager zijn dan de legend en daar is ook helemaal geen probleem mee. Iedereen heeft zijn eisenpakket en voor een aantal mensen, zoals ik, voldoet de legend aan al die eisen.

Meer nog, de desire voldoet er bij mij niet aan wegens te groot. Bovendien is de WAF* van een Legend groter dan van een desire ;)

En hij is bovendien goedkoper. En die 50EUR is misschien niet veel, maar vele kleintjes maken één groot. Wie het daar niet mee eens is mag 50EUR overmaken op mijn rekening.

*Wife Acceptance Factor

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Heb je eigenlijk wel eens een Legend in je handen gehad? Deze aanname komt echt niet overeen met de realiteit. Staar je niet zo blind op specs, er is al zo vaak uitgelegd in dit topic dat er weinig verschil is tussen bv de Legend en de Desire qua gebruikssnelheid.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
[...]

Ik heb helemaal niet te klagen over de snelheid van mijn Legend .. Nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze. Al wil ik nu wel zo'n Desire HD :D

• haakjesluiten
[...]

Wat mijn voorgangers zeggen ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn legend incompetent of traag is of over slechte hardware beschikt. Tuurlijk kan je dan gaan wijzen naar de specs maar die kunnen me echt aan me reet roesten. In het dagelijks gebruik voldoet ie gewoon en ja ik ben een veel gebruiker. Ik ben actief op social networks (en gebruik twitter en facebook apps dus regelmatig) gebruik de hele dag mijn mail en surf redelijk wat af op mijn telefoon. En als ik iets niet kan vinden slinger ik even google maps aan en tijdens een rondje op de racefiets houd Endomundo of Runkeeper netjes bij waar ik gefietst heb. En terwijl ik dat doe hoef ik geen 4" bakbeest in me broekzak mee te zeulen en heb ik een telefoon die er gelikt uit ziet!

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 05-10-2010 10:47 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het gaat er wel om dat die telefoon in veel gevallen nog twee jaar mee moet gaan, ik zie die processor niet twee jaar mee gaan. Ja qua user interface zal het allemaal wel gaan maar beetje intensieve game of applicatie en je wilt dan toch echt een snellere processor. Daarnaast is voor die prijs een nieuwe generatie Snapdragon ook prima mogelijk.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-11 16:21
Dat is dan dus een persoonlijke keuze, daarom zijn er ook zoveel keuzes? Voor ieder wat wils met android

To dare is to do

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Tsurany schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:47:
Het gaat er wel om dat die telefoon in veel gevallen nog twee jaar mee moet gaan, ik zie die processor niet twee jaar mee gaan. Ja qua user interface zal het allemaal wel gaan maar beetje intensieve game of applicatie en je wilt dan toch echt een snellere processor. Daarnaast is voor die prijs een nieuwe generatie Snapdragon ook prima mogelijk.
Ik hoop eigenlijk dat die telefoon nog veel langer zal meegaan dan 2 jaar. Bovendien, als de Legend (qua hardware) voor jou binnen 1 jaar niet meer voldoet, dan zal de desire dat maar 6 maand langer uithouden volgens diezelfde eisen.

Persoonlijk hoop ik ook dat mijn Legend het een stuk langer zal uithouden dan 2 jaar, zolang die alles doet wat die moet doen...
Maar ik heb dan ook meer dan 6 jaar met een SonyEricsson P900 rond gelopen. Niet iedereen moet op ieder moment het nieuwste van het nieuwste hebben. En eigenlijk was die zelfs niet kapot en gebruikte ik toen ook al dezelfde applicaties op die telefoon (bellen, sms, surfen, mail, agenda en navigatie). Het is nu alleen comfortabeler, flashier en 3G is wel wat sneller dan gprs :)

• haakjesluiten
och ik ben dan wel weer zoon debiel die elke jaar zijn abbo verlengt/vervangt en dan gelijk een nieuwe telefoon uitkiest :+ of te wel over amper 6 maanden kiest crazyanz weer een nieuw toestel uit. 8)7

Maar ik denk dat ik met deze telefoon zomaar wat langer zal doen. De huidige high end toestellen trekken me niet mede doordat alle fabrikanten menen dat een steeds groter scherm nodig is en er momenteel smartphones uitkomen met 4"+ schermen! kwa prestatie zoals eerder aangegeven voldoet de legend voor mij prima. Wat echter niet voldoet is de batterij duur. Dus mocht er een fabrikant zijn die een toestel in een leuke behuizing weet te stoppen met vergelijkbare performance maar een 2-3x zo lange accu duur heb je mij binnen.

• Kluutmaran
Voor de mensen die denken dat de telefoon snel genoeg is, surf eens naar dumpert.nl (of elke andere filmpjessite) en kijk een filmpje. Toch iets wat heel normaal is op een telefoon die gemaakt is om te internetten lijkt me zeker nu steeds meer sites veel meer flash en dergelijke gebruiken. Aangezien ik mijn telefoons om de 2 jaar koop moet deze dus nog 1,5 jaar mee gaan. Tegen die tijd zijn websites nog zwaarder om te laden en te renderen en deze telefoon is te traag om de flashsites te gaan ondersteunen.

Navigatie met de Legend is deze niet geschikt voor want dan is de batterij helemaal binnen de kortste keren leeg.

Nog een enorm minpunt aan de Legend is het beperkte bereik. Ik woon tegen de Belgische grens aan en heb hier enkel met KPN en Vodafone bereik dus zoals al een jaar of 10 heb ik KPN als provider. Waar ik met mijn vorige telefoons (Nokia N95 8GB, Nokia 3310, Nokia 3510(i), Sony Erickson GF35 (ofzoiets), Motorola V3i, nog een Siemens en een Philips) altijd gewoon bereik had in huis heb ik dat met de Legend alleen als ik mijn telefoon op bepaalde plaatsen neer leg. Dat het bereik met een nieuwe telefoon slechter is dan met een 10 jaar oude telefoon is gewoon onbegrijpelijk. Ook was er consternatie omdat je de iPhone op bepaalde plek niet vast mocht houden omdat anders het bereik weg viel. Nou nieuwsflash bij de Legend is dit altijd al het geval geweest omdat de antenne in het achterklepje zit weggewerkt kun je hem niet onder vasthouden maar moet je hem boven vasthouden om geen bereik te verliezen.

• bha

bha

Heeft iemand ervaring met de volgende accu voor de Legend?:
Mugen Power Extended Batterij voor HTC Legend BB00100 1800mAh

Deze kost 47 dollar, en schijnt erg goed te zijn.
Een optie voor mij om de batterijduur war op te peppen als ik overga tot aanschaf van een Legend.

• petrusk
Yes :*) :*) op de android market is skype weer beschikbaar .... http://www.androidworld.n...-android-nu-in-de-market/
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Wat een negativiteit toch over dit toestel bij sommige gebruikers. De meeste snap ik niet echt eigenlijk.

1. Traagheid. Klopt de processor is niet de snelste, maar ook zeker niet de langzaamste android/smartphone. Hij is echter wel langzamer dan de nieuwste high-end modellen, maar zo is hij dan ook niet op de markt gezet. Dus als je de Desire wel snel genoeg vind (terwijl deze in normaal gebruik echt niet sneller is, wel bij zware webpagina's, films en games...) dan heb je gewoon de verkeerde telefoon aangeschaft. Ze kwamen bijna gelijktijdig op de markt, waarbij de Desire echt weggezet was op de topprestaties, en de Legend de looks, met redelijk tot goede snelheid.
2. Accuduur. Deze is echt niet veel beter bij andere smartphones. Gebruik je de meeste functionaliteit van een smartphone, moet ie gewoon elke nacht aan de lader. Zelfde geldt voor Desire, iPhone enz. Zet je je mobiele internet verbinding uit, waarbij er ook niet meer gesynct wordt om de zoveel tijd, dan haal je gelijk een paar dagen meer uit je mobiel... Ik vind nog altijd dat de Legend een best goede accu heeft.
3. Bereik. Idd hier vind ik wel dat de Legend af en toe een steekje laat vallen. Ik woon gelukkig in een buurt waarbij het ontvangst redelijk tot goed is. Maar het bereik van mn oude mobieltje is idd wel ietsjes beter.

Ik heb voordat ik deze aanschafte goed gekeken naar de Desire en de Legend, en de laatste dan ook met volle verstand gekocht. Snelheid leek mij voldoende, hoefde geen powerhouse zoals de Desire toen was, en wilde gewoon nog geen grote telefoon, omdat ik altijd kleintjes gehad heb. Ondertussen ben ik nog steeds zeer tevreden met mijn toestel. Werkt nog steeds heel erg fijn, nergens problemen mee, surft lekker, belt goed, mooi scherm. Wat ik hierna ga aanschaffen weet ik nog niet, al zie ik mezelf nu wel een grotere telefoon aanschaffen, nu ik de Legend eigenlijk al niet meer groot vind...

Verwijderd

@majoh:
De cpu niet traag? Als ik een app installeer, dan kan ik niet tegelijkertijd normaal andere dingen doen zonder dat het toestel flink gaat haperen. Wat ik nou niet snap, is waarom ze niet een cpu van een huidige generatie hebben gebruikt die teruggeclockt is. Verder vind ik het slecht dat de downclock van de cpu niet bepaald goed is: minimaal 400mHz, hiermee ga je echt niet veel batterij besparen hoor. Zelfs een snapdragon kan verder gedownclockt worden. Als ze nou net zo'n chip hebben gebruikt zoals die van de milestone, dan zou het goed zijn.
Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds een prachtige toestel, maar ik ben soms toch teleurgesteld als die gaat haperen of vastlopen.Het is niet veer duurder om een laaggeclockte cpu van de nieuwe generatie te gebruiken.

• kraats

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:31:
@majoh:
De cpu niet traag? Als ik een app installeer, dan kan ik niet tegelijkertijd normaal andere dingen doen zonder dat het toestel flink gaat haperen.
Nog nooit problemen mee gehad. Weet je zeker dat je niet een app hebt draaien die de zaak vertraagd?

Verwijderd

Nop. Probeer maar een keer iets uit de market te downloaden. Het downloaden gaat zonder problemen, maar tijdens het installeren reageert het toestel heel langzaam en zit soms zelfs even vast.

• bha

bha

Betekent dit nu, dat als je veel belt met vrienden en kennissen die ook skype op hun GSM geïnstalleerd hebben, dat je eigenlijk een veel kleinere belbundel kunt nemen.
Dus in plaats van 300 belminuten naar 150 ??
(Sorry, maar ik ben niet zo bekend met skype)

• t_o_c
RaJitsu schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 02:37:
Tsja, de batterijduur van de Legend is niet veel beter. Misschien nu met het Super LCD-=scherm dat de batterijduur een stuk beter is, maar naar mijn ervaring is het maar treurig gesteld met de duur van de Legend. Overigens geldt dat voor het gros van de smartphones die dit jaar uitgekomen is. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Nokia's zijn.
Ik laat mijn dataverbinding altijd aan, sync om de 15 minuten mail, luister een paar uur muziek per dag, gebruik ook redelijk veel internet etc en ik haal er makkelijk een dag mee. De batterij van de Legend valt mij echt heel erg mee. Met mijn Touch Diamond moest ik echt oppassen als ik wist dat ik meer dan een halve dag (uur of 6) weg zou zijn want dan moest ik er voor zorgen dat ik de telefoon niet teveel gebruikte want dan haalde die het einde van de avond niet. Met mijn Legend kan ik s' morgens naar school gaan en als ik dan s' avonds uit de kroeg kom is de accu nog steeds niet leeg.

• kraats

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:43:
Nop. Probeer maar een keer iets uit de market te downloaden. Het downloaden gaat zonder problemen, maar tijdens het installeren reageert het toestel heel langzaam en zit soms zelfs even vast.
Zoals ik al aangaf: Dat doet die van mij niet..

Verwijderd

@kraats: hmm... vreemd, dit heeft die bij mij al aan het begin gedaan. Tijdens het installeren zelf gaat bijv. het omlaag schuiven van de notificationbalk traag of zit zelfs eventjes vast. Misschien heb ik teveel apps geinstalleerd, maar daarom kan ik niet wachten op froyo!!!

• petrusk
Ik gebruik skype voornamelijk om te chatten en ben niet zo goed op de hoogte over het bellen, heb wel een probleem kan niet meer inloggen bij skype op mijn legend :'( :'( , vanmiddag nog wel . Komt misschien om dat er veel mensen zijn die deze app downloaden ff afwachten...
bha schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:21:
[...]

Betekent dit nu, dat als je veel belt met vrienden en kennissen die ook skype op hun GSM geïnstalleerd hebben, dat je eigenlijk een veel kleinere belbundel kunt nemen.
Dus in plaats van 300 belminuten naar 150 ??
(Sorry, maar ik ben niet zo bekend met skype)

• t_o_c
Als jouw provider het toelaat om via voip te bellen dan zou dat in principe zo zijn ja.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bomberboy schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat die telefoon nog veel langer zal meegaan dan 2 jaar. Bovendien, als de Legend (qua hardware) voor jou binnen 1 jaar niet meer voldoet, dan zal de desire dat maar 6 maand langer uithouden volgens diezelfde eisen.
En dat klopt ook helemaal, de Desire HD zal voor mij allang verouderd zijn voor de twee jaar voorbij zijn. Echter is daar helaas niks aan te doen, er is geen toestel waarbij dat niet zo is. Maar dat is juist een reden om voor mij niet een toestel te kopen dat qua specificaties nu al ruim achterhaald is.
majoh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:52:
Wat een negativiteit toch over dit toestel bij sommige gebruikers. De meeste snap ik niet echt eigenlijk.

1. Traagheid. Klopt de processor is niet de snelste, maar ook zeker niet de langzaamste android/smartphone. Hij is echter wel langzamer dan de nieuwste high-end modellen, maar zo is hij dan ook niet op de markt gezet.
Maar als je een toestel opnieuw uitbrengt kan je hem toch op z'n minst upgraden naar de specificaties die nu verwacht worden?

• t_o_c
1. Verwacht worden? Die wie? Door jou misschien, maar dat wil niet zeggen dat iedereen perse maar de beste specs wil. Alles op mijn Legend loopt soepel. Sommige games misschien niet maar who cares. Gamen doe ik wel op mijn handheld, is mijn accu na 3 uur tenminste ook niet leeg. Ja flash loopt niet geweldig maar daar kan ik wel mee leven.

Wat jij wil hoeft niet perse te zijn wat andere ook willen. Volgens mij ligt dat toch redelijk voor de hand...

2. Het is geen kwestie van zomaar even een andere cpu erop lijmen. In principe moet je de hele telefoon opnieuw ontwerpen (moederbord ed kan je niet zomaar even op maat knippen), opnieuw testen etc. Nogal veel moeite om een ''oud'' model opnieuw te releases dus al ze zoiets al zouden doen dan zou het een Legend2 worden.

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
[...]

Legend gigantisch traag? 8)7 8)7

• caoim
Kluutmaran schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:31:
Voor de mensen die denken dat de telefoon snel genoeg is, surf eens naar dumpert.nl (of elke andere filmpjessite) en kijk een filmpje. Toch iets wat heel normaal is op een telefoon die gemaakt is om te internetten lijkt me zeker nu steeds meer sites veel meer flash en dergelijke gebruiken. Aangezien ik mijn telefoons om de 2 jaar koop moet deze dus nog 1,5 jaar mee gaan. Tegen die tijd zijn websites nog zwaarder om te laden en te renderen en deze telefoon is te traag om de flashsites te gaan ondersteunen.

Navigatie met de Legend is deze niet geschikt voor want dan is de batterij helemaal binnen de kortste keren leeg.

Nog een enorm minpunt aan de Legend is het beperkte bereik. Ik woon tegen de Belgische grens aan en heb hier enkel met KPN en Vodafone bereik dus zoals al een jaar of 10 heb ik KPN als provider. Waar ik met mijn vorige telefoons (Nokia N95 8GB, Nokia 3310, Nokia 3510(i), Sony Erickson GF35 (ofzoiets), Motorola V3i, nog een Siemens en een Philips) altijd gewoon bereik had in huis heb ik dat met de Legend alleen als ik mijn telefoon op bepaalde plaatsen neer leg. Dat het bereik met een nieuwe telefoon slechter is dan met een 10 jaar oude telefoon is gewoon onbegrijpelijk. Ook was er consternatie omdat je de iPhone op bepaalde plek niet vast mocht houden omdat anders het bereik weg viel. Nou nieuwsflash bij de Legend is dit altijd al het geval geweest omdat de antenne in het achterklepje zit weggewerkt kun je hem niet onder vasthouden maar moet je hem boven vasthouden om geen bereik te verliezen.
1) Aangezien ik de updates van HTC volg kan ik nog geen filmpjes bekijken op de Legend. Als ik de Youtube app gebruik loopt alles vlot, dat is het enige wat ik hier kan op zeggen.

2) Bij navigatie hangt ie bij mij aan de stroom (toch in de wagen), verder staat GPS, WIFI, .. soms heel de dag op en haal ik vlotjes de dag. Zonder GPS en WIFI zeker 2 dagen.

3) Als ik mijn Legend langs onder vasthoud heb ik nog steeds perfect bereik. Ik heb geen beter of slechter bereik dan met mijn vorige telefoon (Nokia E65).

• caoim
Dat heeft mijn collega met zijn Desire ook (zegt ie).

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Bij mij is de batterij niet de reden dat ik mobiel internet zoveel mogelijk uitschakel, maar het belachelijke datalimiet dat Hi/KPN hanteert. Je kunt met een dergelijk toestel dus echt geen maand doen met 250 MB en ik heb ook echt gigantisch veel spijt dat ik geen lagere bundel met Xtrasnel Online heb genomen :'(. Wat me overigens wel opvalt is dat als je via YouTube.com (de website dus) een filmpje wil kijken, hij de HTC Flash Player opent ipv de YouTube-app. Flash werkt veel trager en het verbaast me dat Google (!) Android deze vreemde manier gebruikt terwijl iOS wel gewoon de app opent. Is er toevallig een manier om dat wel te activeren?

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb dit als ik meerdere dingen tegelijk installeer. Bijvoorbeeld bij het updaten van veel apps. Bij 3 tegelijklopende downloads/installaties dat hangt ie inderdaad.

Ik heb verder een vraag:

Mijn legend doet het weer prima, alleen als ik mijn oordopjes erin doe zie ik nu een icoon van koptelefoon + headset, terwijl het alleen oordopjes (zonder mic.) zijn. Hoe kan je dit aanpassen of gebeurt dit volautomatisch?

• Kluutmaran
caoim schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:32:
[...]

1) Aangezien ik de updates van HTC volg kan ik nog geen filmpjes bekijken op de Legend. Als ik de Youtube app gebruik loopt alles vlot, dat is het enige wat ik hier kan op zeggen.
Huh kan jij geen filmpjes kijken via de browser? Dat je het nooit geprobeerd hebt wil niet zeggen dat je toestel het niet kan he. Flash wordt al vanaf het begin ondersteund, al kun je niet alle flash openen.
2) Bij navigatie hangt ie bij mij aan de stroom (toch in de wagen), verder staat GPS, WIFI, .. soms heel de dag op en haal ik vlotjes de dag. Zonder GPS en WIFI zeker 2 dagen.
Goed argument, hem aan de stroom hangen om hem te gebruiken zo kan je gewoon jarenlang met je telefoon doen! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb 8)7 ;). Een telefoon als navigatieapparaat gebruiken vind ik een nevenfunctie, voor geplande navigatieritjes gebruik ik wel een TomTom. Het is vooral als je dacht de weg wel te weten maar toch navigatie nodig hebt dat hij handig is maar dan kun je op de plaats van bestemming niet meer bellen dus erg handig is het niet he.
3) Als ik mijn Legend langs onder vasthoud heb ik nog steeds perfect bereik. Ik heb geen beter of slechter bereik dan met mijn vorige telefoon (Nokia E65).
Wat raar dan dat ik en 2 vrienden die ook een Legend hebben wel minder bereik hebben. Houd je hand maar eens voor het rubberen gedeelte (batterijklepje) aan de onderkant van je Legend en zie je bereik naar beneden gaan. Dat jij dan in een zone zit waarbij je nog steeds goed bereik hebt is jou geluk maar als je al een twijfelende verbinding hebt valt deze weg.

Dat jij workarounds hebt voor de problemen (telefoon aan autolader hangen), functies niet gebruikt (filmpjes in browser kijken) en het probleem door externe factoren niet ondervind (goed bereik door goede masten in de buurt) wil niet zeggen dat deze problemen er niet zijn.

Edit:
@Frank hieronder
Dit was mijn oorspronkelijke argument, dat de Legend niet geschikt is voor navigatie doordat de batterij dan helemaal zo leeg is. Dus het gaat om het leeglopen van de batterij niet om het navigeren. En ik wil makkelijk een uur lang de navigatie op mijn telefoon kunnen gebruiken waarna hij nog iig de rest van de dag standby kan staan en dat kan de Legend niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Kluutmaran op 06-10-2010 19:32 ]

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kluutmaran schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:18:

Een telefoon als navigatieapparaat gebruiken vind ik een nevenfunctie, voor geplande navigatieritjes gebruik ik wel een TomTom. Het is vooral als je dacht de weg wel te weten maar toch navigatie nodig hebt dat hij handig is maar dan kun je op de plaats van bestemming niet meer bellen dus erg handig is het niet he.
Wat wil je nou, je vindt navigeren via de telefoon een bijzaak dus daarom moet hij dan maar weinig stroom gebruiken? Bovendien kan je gewoon bellen ermee als je bestemming bereikt is, dat zie ik je met een TomTom nog niet doen :)

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Dit was mijn oorspronkelijke argument, dat de Legend niet geschikt is voor navigatie doordat de batterij dan helemaal zo leeg is. Dus het gaat om het leeglopen van de batterij niet om het navigeren. En ik wil makkelijk een uur lang de navigatie op mijn telefoon kunnen gebruiken waarna hij nog iig de rest van de dag standby kan staan en dat kan de Legend niet.
Ik denk dat dit dan toch sterk afhankelijk is van het gebruikte navigatiepakket. Zelf gebruik ik Sygic Mobile Maps en ik kon er toch succesvol van Amsterdam mee naar Gent (België) te rijden. (iets meer dan 2u30). Dat was gecombineerd met een daguitstap in Utrecht waar ik ook iets meer dan een half uur gebruik gemaakt heb van wifi. 3G stond wel uit omwille van roaming. En in Sygic gebruik ik de 2D view ipv de 3D view (geen idee of dat uitmaakt, maar ik vind dat gewoon praktischer).

De batterij stond toen wel op 3% toen ik thuis kwam, maar het is gelukt om heel die dag op batterij door te komen (van 9u 's ochtends tot 21u 's avonds).

Een uur navigatie + rest van de dag standby moet dus zeker haalbaar zijn. Misschien dat googe maps ofzo veel meer verbruikt?

• MarcoC
Mijn HTC Legend belt steeds mensen automatisch en gaat random muzieknummers skippen :') .

• Kluutmaran
MarcoC schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:52:
Mijn HTC Legend belt steeds mensen automatisch en gaat random muzieknummers skippen :') .
Weet je cker dat jullie geen schizofrenie hebben? ;)

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Geen enkele telefoon is echt geschikt voor navigatie, simpelweg omdat de batterijcapaciteit gewoonweg te klein is.
Het is dan ook in eerste instantie een telefoon (hoofdgebruik) en daarnaast mp3 speler navigatie enz.

In het beste geval zal een telefoon op volle batterij zon 7 uur navigatie uithouden

• bha

bha

t_o_c schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:53:
[...]

Ik laat mijn dataverbinding altijd aan, sync om de 15 minuten mail, luister een paar uur muziek per dag, gebruik ook redelijk veel internet etc en ik haal er makkelijk een dag mee. De batterij van de Legend valt mij echt heel erg mee. Met mijn Touch Diamond moest ik echt oppassen als ik wist dat ik meer dan een halve dag (uur of 6) weg zou zijn want dan moest ik er voor zorgen dat ik de telefoon niet teveel gebruikte want dan haalde die het einde van de avond niet. Met mijn Legend kan ik s' morgens naar school gaan en als ik dan s' avonds uit de kroeg kom is de accu nog steeds niet leeg.
Er zijn veel tegenstrijdige meningen zijn over de accuduur.
Ik denk, dat dit te wijten is aan het feit dat je dit niet op deze manier in kaart kunt brengen. Gebruikersprofielen lopen te sterk uiteen!

Bovenstaande mail probeert in ieder geval een gebruikersprofiel te geven.
Maar ja, wat betekent "redelijk veel internet". Voor de een is dit 1 uur per dag, voor de ander 3 of 4 uur!
Wel lees ik consistente berichten over het gebruik van navigatie in relatie tot de accu! De accu is dan zo leeg!
Ik vraag mij echt af, hoe dit komt.
Als je van A naar B gaat, is het dan zo dat er continu kaartgegevens van Google worden opgehaald?
Dat zou onlogisch zijn.
Ik kan mij voorstellen dat indien je POI hebt aanstaan, dat er regelmatig data opgehaald moet worden.
Heeft iemand eens geprobeerd om POI uit te zetten en dan te kijken of je langer kunt navigeren??

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Wanneer komt die 2.2 update eens uit? Lijkt me dat we allang 'End of Q3' gepasseerd zijn.. Jammer dat de Legend een beetje achterop wordt gesteld door HTC.

Als het nog een paar maanden duurt ga ik hem maar rooten, en custom Froyo rommetje erop zetten :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:05:
Mark Moons zojuist op Twitter:

Begrijp dat we om geduld vragen, maar er wordt nog steeds gewerkt aan 2.2 op Legend. Testing momenteel in volle gang.

http://twitter.com/markmoons/status/25863126905
Meer is er nog niet bekend... Q3 hebben ze idd niet gehaald, maar lijkt erop dat het niet heel lang meer op zich kan laten wachten.

• bomberboy

bomberboy

BOEM!

Batsu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:25:
[...]
Geen enkele telefoon is echt geschikt voor navigatie, simpelweg omdat de batterijcapaciteit gewoonweg te klein is.
Het is dan ook in eerste instantie een telefoon (hoofdgebruik) en daarnaast mp3 speler navigatie enz.

In het beste geval zal een telefoon op volle batterij zon 7 uur navigatie uithouden
Toevallig heb ik deze ochtend ook nog eens genavigeerd met mijn Legend met Sygic Mobile Maps. 2x een ritje van net iets meer dan een uur. Dus in totaal 2u navigatie en dan een drie tal uur gewoon in mijn broekzak zitten. Omwille van de opmerkingen in het topic hier dit bewust gedaan zonder hem aan de autolader te hangen.

Batterij staat nu op 48%. Deze ochtend toen ik op mijn bestemming aankwam was dat 75%. Dus ongeveer 25% van de batterij per uur navigatie. 3G stond aan, maar meer dan 2x manueel mijn mail gecheckt heb ik niet gedaan.

Dus in het beste geval is dat 4u navigatie op één lading. Niet spectaculair, maar naar mijn gevoel zeker niet slecht voor een telefoon.

Voor de grap kijk ik nu eens op de tomtom site en klik ik willekeurig op een aantal navigatieapparaten. En wat staat daar dan:
GoLive 100: Up to 2 hours autonomous operation
XL Live IQ routes: Up to 3 hours autonomous operation
XXL Live IQ Routes: Up to 3 hours autonomous operation
start²: Up to 2 hours autonomous battery life

Die dingen gaan dus nog minder lang mee dan mijn Legend voor navigatie :-s

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-11 06:02
Mijn batterij loopt echt heel snel leeg.

's Nachts gaat ie aan de lader en om 7.00 gaat ie eraf, want dan gaat mijn wekker. 's Ochtends eventjes 10 minuutjes dingen checken en dan naar school. Nu om 4 uur heb ik nog 18% van mijn batterij over. En heb de hele dag geen muziek aangehad. Wel getwitterd en mail en internet, verder niet heel veel bijzonders. 5 minuten een spelletje misschien

En ik draai Juicedefender dus heb geen idee hoe dit kan, iemand een idee?

Verder heb ik het probleem dat mijn Wifi soms ineens niet meer verbindt. Ik zie dat ik nog wel bereik heb maar elke keer geeft hij aan: Mislukt.

Ook kan ik mijn hotmail niet via de standaard Mail app gebruiken. hij sluist de mails nu door naar mijn Gmail en dan komt hij in Gmail app. Op zich geen probleem maar ik kan nu niet meer op deze PC mijn mails checken, alleen nog via gmail.com
Wie of wie kan mij helpen?

• rinkel
Mitashi schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:12:
Mijn batterij loopt echt heel snel leeg.

's Nachts gaat ie aan de lader en om 7.00 gaat ie eraf, want dan gaat mijn wekker. 's Ochtends eventjes 10 minuutjes dingen checken en dan naar school. Nu om 4 uur heb ik nog 18% van mijn batterij over. En heb de hele dag geen muziek aangehad. Wel getwitterd en mail en internet, verder niet heel veel bijzonders. 5 minuten een spelletje misschien

En ik draai Juicedefender dus heb geen idee hoe dit kan, iemand een idee?

Verder heb ik het probleem dat mijn Wifi soms ineens niet meer verbindt. Ik zie dat ik nog wel bereik heb maar elke keer geeft hij aan: Mislukt.

Ook kan ik mijn hotmail niet via de standaard Mail app gebruiken. hij sluist de mails nu door naar mijn Gmail en dan komt hij in Gmail app. Op zich geen probleem maar ik kan nu niet meer op deze PC mijn mails checken, alleen nog via gmail.com
Wie of wie kan mij helpen?
Juicedefender er eens af halen?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bomberboy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:22:
Voor de grap kijk ik nu eens op de tomtom site en klik ik willekeurig op een aantal navigatieapparaten. En wat staat daar dan:
GoLive 100: Up to 2 hours autonomous operation
XL Live IQ routes: Up to 3 hours autonomous operation
XXL Live IQ Routes: Up to 3 hours autonomous operation
start²: Up to 2 hours autonomous battery life

Die dingen gaan dus nog minder lang mee dan mijn Legend voor navigatie :-s
Vind je het gek? Die dingen hebben geen lange accu nodig omdat je voor lange autoritjes gewoon de stekker erin stopt en hem zo gebruikt, dat is ook wat iedereen er mee doet. Anders moet je hem elke keer thuis opladen en dat niet vergeten en in je auto zit hij toch altijd op dezelfde plek.

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-11 06:02
Rinkel, ik lees overal dat Juicedefender juist erg goed werkt voor de batterij, maar volgens jou is dit dus niet zo? Licht eens toe?;)

• rinkel
Mijn ervaring is dat alle apps die actief blijven batterij slurpen.
Actieve widgets nog het meest. Ik heb dat eens getest nog op mijn Hero. Mn homescreens leegmaken, en alleen een paar iconen van mail en een erg simpele htc-klok (zonder weer) deed echt wonderen.
Pagina: 1 ... 40 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.