Gisteren ging mijn vodafone abonnement in, dus heb ik mijn simkaart gewisseld. Toen ik m'n legend voor het eerst opstartte met de nieuwe sim-kaart vroeg hij of ik de instellingen van die kaart wilde importeren. Daarbij had hij het ook over wallpapers etc, dus daar had ik geen zin in (Als tweaker moet ik dat toch ook handmatig kunnen leek mij

).
Als eerst probeerde ik via de vodafone site de instellingen automatisch te laten versturen (niet mis met een luie tweaker zijn), maar dat ging mis. Vervolgens ben ik de instellingen handmatig in gaan voeren, maar als je de instellingen exact overneemt dan krijg je een vervelend probleem: de settings applicatie (com.android.settings) crashed bij het opslaan van het APN. Hierna lijkt het wel te werken, maar je kan je APN's niet meer aanpassen via de settings (als je op Access Point Names klikt crashed de applicatie weer). Dit zat me niet lekker aangezien ik voor MMS toch nog een 2e APN aan moest maken, dus ben ik er een tijd mee aan het klooien geweest.
Pas nadat ik de app "APN Backup & Restore" geïnstalleerd had en daarmee alle APN's verwijderd had kon ik weer bij de Access Points Names komen (maar dan is die lijst leeg natuurlijk). Na wat nadenken over wat de bug zou kunnen zijn heb ik de instellingen iets anders ingevoerd: Bij MMSC heb ik het "http://" gedeelte wat op de vodafone site staat verwijderd, ik heb dus alleen "mmsc.mms.vodafone.nl" ingevoerd. Dit lost de crashes op en het werkt wel gewoon.
Mocht iemand dus tegen dezelfde problemen aanlopen kan dat zo opgelost worden.