Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:50:
Valt me toch weer op dat de meeste mensen met batterijproblemen een taskkiller gebruiken. Ik haal makkelijk 2 dagen met flink internetgebruik, belletjes en smsjes. En jawel, geen taskkiller.
Ik gebruik ook een taskkiller maar ik heb geen batterijproblemen hoor.
Mijn Legend doet het nu na het opladen al 2 dagen en 21 uur.
Vind dat batterij zo wie zo wel snel gaan maar heb er geen problemen mee.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
Enige wat mij opvalt is het verbruik van mobiel stand-bye die regelmatig zorgt voor grooste deel van het verbruik... terwijl wifi,BT,GPS stnd uistaan hier

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
BillSpaarbank schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:50:
Valt me toch weer op dat de meeste mensen met batterijproblemen een taskkiller gebruiken. Ik haal makkelijk 2 dagen met flink internetgebruik, belletjes en smsjes. En jawel, geen taskkiller.
Ik snap je analyse, maar ik heb het ook zonder taskkiller geprobeerd. Dit kwam nog slechter uit, helaas haalde ik ook toen de dag niet. 8)7

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:29
Voor de mensen die klagen over de accutijd;
Hoe is het bereik (GSM/3G), en dan ook op een ander toestel met dezelfde provider? Mijn ervaring (met andere toestellen) is dat als het bereik minimaal is, de accu behoorlijk aangesproken wordt omdat er continu naar een sterker/beter signaal gezocht wordt.

...

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 23:28
Ik maak recent gebruik van mijn Legend. Ik had mij ingesteld op een korte batterijduur, maar wie schetst mijn verbazing?, ik doe zo maar enkele dagen met een volle lading. Ik ben (nog....) zware gebruiker. Ik pleeg enkele telefoontjes per dag, ik stuur enkele sms'jes, ik synchroniseer meermaal daags mijn Gmail en ik internet zo nu en dan even (G/3G/H en Wifi). Laatst werd na een goede 2 dagen het batterijicoontje rechts bovenin geel/oranje ten teken dat de batterijduur aan het opraken is, maar bij de instellingen werden nog 3 blokjes getoond.

Al met al ben ik (tot nu toe) mee dan tevreden. Ik had mij ingesteld op een dagelijkse laadcyclus, maar daar hoef ik nu nog niet aan toe te geven.

Edit: En ik maak enkele uren per dag gebruik van de BT-functionaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door RicoK op 27-04-2010 09:14 ]

• haakjesluiten
Ik heb als wijze van experiment op mijn telefoon eens alle synchronisatie opties uitgezet. (dus ook de google achtergrond synchronisatie) eens kijken wat ik daar mee bereik. Met handmatige synchronisatie heb je toch in paar seconde alles opgehaald.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-11 10:32
Hebben jullie ook dat de (grote) nieuws widget het weigert om automatisch te updaten? Bij mij is dat namelijk het geval, ook al staat auto update aan voor de widget...

• dafmay
Crazyanz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:04:
Enige wat mij opvalt is het verbruik van mobiel stand-bye die regelmatig zorgt voor grooste deel van het verbruik... terwijl wifi,BT,GPS stnd uistaan hier
Inderdaad...3G/H slurpt batterij ook in standby. Daarom tip om bijv Juice Defender te gebruiken. Die kun je zo instellen dat wanneer het scherm op standby staat, de data verbinding wordt gedeactiveerd.

• dafmay
Het zou wel eens interessant kunnen zijn om te weten wie bij welke provider zit en hoe de batterijduur is van zijn/haar Legend. Ik heb het vermoeden dat de 2 van zeer grote invloed op elkaar zijn...

Ikzelf Vodafone en max 2 dagen bij redelijk tot veel gebruik (alleen 3G/H, geen GPS, geen BT). Bij weinig gebruik een kleine 3 dagen.

Ik begrijp dat het bijna niet te meten/vergelijken is. Bij de ene heeft veel-gebruik / weinig gebruik enz, een andere betekenis dan bij de ander. Maar wellicht is er toch wel een redelijke conclusie te trekken...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 09:23
dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:25:
Maar wellicht is er toch wel een redelijke conclusie te trekken...
Wat ook nogal belangrijk is hoe vér je van een mast af zit/woont/werkt/de telefoon gebruikt...

Nickname does not reflect reality

• dafmay
Brad Pitt schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:28:
[...]

Wat ook nogal belangrijk is hoe vér je van een mast af zit/woont/de telefoon gebruik...
Ja dat is er ook nog :) Hmm...misschien wordt het toch erg lastig conclusies trekken...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:25:
Het zou wel eens interessant kunnen zijn om te weten wie bij welke provider zit en hoe de batterijduur is van zijn/haar Legend. Ik heb het vermoeden dat de 2 van zeer grote invloed op elkaar zijn...

Ikzelf Vodafone en max 2 dagen bij redelijk tot veel gebruik (alleen 3G/H, geen GPS, geen BT). Bij weinig gebruik een kleine 3 dagen.

Ik begrijp dat het bijna niet te meten/vergelijken is. Bij de ene heeft veel-gebruik / weinig gebruik enz, een andere betekenis dan bij de ander. Maar wellicht is er toch wel een redelijke conclusie te trekken...
Ik zit ook bij Voda met internet erbij, maar moet echt elke dag opladen ;) veel mensen zeggen ik gebruik "veel" of "weinig" dit en dat, maar dat is iets wat niet meetbaar is. Het gaat dus om feiten:
- Wat draait er op de achtergrond en hoe lang, ook mbt voorgrond applicaties

• haakjesluiten
dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:15:
[...]

Inderdaad...3G/H slurpt batterij ook in standby. Daarom tip om bijv Juice Defender te gebruiken. Die kun je zo instellen dat wanneer het scherm op standby staat, de data verbinding wordt gedeactiveerd.
die app heb ik zelf geintroduceert in dit topic ;) maar ik heb hem er weer af gegooit omdat ie achteraf gezien helemaal geen verschil maakte. Althans niet de gratis versie die ik had.

Met betrekking tot invloed netwerk op accu duur. Sinds ik van tmobile ben over gegaan naar vodafone een week geleden lijkt dit wel positief te zijn voor mijn accu duur. Enige verklaring die ik kan verzinnen is dat vodafone betere dekking heeft in huis (heeft te maken met verschil in netwerk techniek) en door snellere internet hoeft 3g/utms minder lang bezig te zijn. Overigens gaat het om misschien 5 a 10% verschil per dag oid

[ Voor 29% gewijzigd door haakjesluiten op 27-04-2010 09:39 ]

• dafmay
Crazyanz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:37:
[...]

die app heb ik zelf geintroduceert in dit topic ;) maar ik heb hem er weer af gegooit omdat ie achteraf gezien helemaal geen verschil maakte. Althans niet de gratis versie die ik had.
Oh dat is toch wel weer vreemd dan. Bij mij zorgt JD (icm UltimateJuice) voor een aanmerkelijk verschil in batterijduur. Ik heb het namelijk nog eens zonder geprobeerd, maar dat scheelde minimaal 30-50%!

• dafmay
n00bs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:34:
[...]

Ik zit ook bij Voda met internet erbij, maar moet echt elke dag opladen ;) veel mensen zeggen ik gebruik "veel" of "weinig" dit en dat, maar dat is iets wat niet meetbaar is. Het gaat dus om feiten:
- Wat draait er op de achtergrond en hoe lang, ook mbt voorgrond applicaties
Hmm...daar heb ik inmiddels het eea over gelezen en naar het schijnt is het bij Android OS zo dat achtergrond apps geen batterij verbruiken. Apps worden sowieso zodra ze niet worden gebruikt (lees op de voorgrond staan), ook "naar achteren geschoven"...maar goed, dat moet ik verder maar aannemen :)

• dafmay
Crazyanz schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:37:
[...]

Met betrekking tot invloed netwerk op accu duur. Sinds ik van tmobile ben over gegaan naar vodafone een week geleden lijkt dit wel positief te zijn voor mijn accu duur. Enige verklaring die ik kan verzinnen is dat vodafone betere dekking heeft in huis (heeft te maken met verschil in netwerk techniek) en door snellere internet hoeft 3g/utms minder lang bezig te zijn. Overigens gaat het om misschien 5 a 10% verschil per dag oid
Exact...dat is iets waar aan ik ook dacht. Mijn vermoeden was juist andersom mbt Vodafone...dat VF juist moeilijker binnenshuis connectie kan maken...ook omdat ik vaak slechts 1 streepje zie staan op m'n scherm. Op werk heb ik continue 4-5 streepjes! Het zal dus inderdaad sterk een verband hebben met je locatie en hoeveel batterij de 3G/H verbinding op dat moment verbruikt...

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 27-04-2010 09:58 ]

Verwijderd

ik blijf problemen houden met mms verzenden (lukt helmaal niet)en ontvangen (komt wel binnen, maar kan niet downloaden) (vodafone). Heeft iemand hier al een oplossing hiervoor?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:43:
[...]

Hmm...daar heb ik inmiddels het eea over gelezen en naar het schijnt is het bij Android OS zo dat achtergrond apps geen batterij verbruiken. Apps worden sowieso zodra ze niet worden gebruikt (lees op de voorgrond staan), ook "naar achteren geschoven"...maar goed, dat moet ik verder maar aannemen :)
Meten is weten en dat klopt gewoon niet ;)
CPU en MEM usage laten toch echt andere zaken zien. Het is natuurlijk ook onmogelijk om een app op de achtergrond met 0% resources te laten draaien. Hoe meer er open staat, hoe sneller je accu leeg is en hoe trager een apparaat.

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Het is heel moeilijk om te meten wat er nu precies voor zorgt dat je batterij leeggeslurpt wordt. Er zijn zo veel factoren, dat meten op verschillende telefoons sowieso geen zin heeft. En wat de 1 een zware gebruiker vind, vind de andere misschien nog steeds een rustige gebruiker. Een enige goede manier om te meten is een persoon die onder dezelfde omstandigheden verschillende dingen gaat proberen.

Maar slecht bereik kan bijvoorbeeld ervoor zorgen dat je telefoon erg snel leeggetrokken wordt. Het veelvuldig switchen tussen GPRS en 3G is bijvoorbeeld een hele zware, en dit gebeurd wanneer je dus op een grensgebied bevind. Daarnaast is geen bereik hebben ook een zware, aangezien dan de antenne een wat sterker signaal gaat uitzenden om te proberen toch bereik te krijgen.

Dit switchen tussen GPRS/3g & wel/geen bereik is vaak nog veel zwaarder dan een programmatje wat nog op de achtergrond aanwezig is, daarom heeft een taskkiller voor sommige geen zin.

Zelf ben ik tevreden genoeg met de batterij, ik houd het sowieso een dag vol zonder me in te houden, en soms zelfs 2 dagen. Maar heb bijna overal de mogelijkheid om het ding op te laden (thuis, auto, werk) dus in problemen kom ik bijna nooit. Moest wel even wennen van een simpele nokia die het een week volhield, maar ja, dat is dan ook een totaal ander apparaat.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
gisterenochtend 7 uur uit de lader gehaald.
op dit moment na meer dan 27 uur staat de accu op 75%.
Wifi staat altijd aan. mobiel data uit. GPS staat ingeschakeld. syncen doet hij alleen als ik mijn scherm unlock.
in die 27 uur heb ik 5 sms'jes verstuurd, niet gebeld, en ca 2 uur internet gebruikt, en ca 0,5 uur sudoku gespeeld :+

• dafmay
M a r c o schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:47:
gisterenochtend 7 uur uit de lader gehaald.
op dit moment na meer dan 27 uur staat de accu op 75%.
Wifi staat altijd aan. mobiel data uit. GPS staat ingeschakeld. syncen doet hij alleen als ik mijn scherm unlock.
in die 27 uur heb ik 5 sms'jes verstuurd, niet gebeld, en ca 2 uur internet gebruikt, en ca 0,5 uur sudoku gespeeld :+
Ik heb mijn Legend nu 26u aan na volledig te zijn opgeladen, gisteren niet veel gebruikt maar toch wel een beetje, 20minuten gps aan gehad, en heb nu nog zo'n 60% over. Helemaal niet slecht vind ik. Ben benieuwd hoe ver ik vandaag/morgen nog kom...

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik zit op het Telfort netwerk en de telefoon is dus altijd aan het roamen op het KPN netwerk.. Misschien dat dit ook wel aan de accu trekt. Over een maand weet ik dat pas zeker wanneer ik overstap op T-mobile.. Verder ben ik echt alleen maar tevreden over de Legend!

• dafmay
n00bs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:26:
[...]

CPU en MEM usage laten toch echt andere zaken zien. Het is natuurlijk ook onmogelijk om een app op de achtergrond met 0% resources te laten draaien. Hoe meer er open staat, hoe sneller je accu leeg is en hoe trager een apparaat.
Ik weet niet of je kunt claimen dat het *niet* klopt...net zogoed als we het tegenovergestelde niet kunnen claimen. Ik heb nu in ieder geval na 26u nog 60% over en heb tussentijds geen apps afgesloten dmv een Task killer oid. Ik wilde eens goed testen hoelang de accu het uit kan houden. Tot nu toe toch wel tevreden. Wel heb ik m'n toestel weinig gebruikt de afgelopen dag. Zo af en toe aan gehad, mail en weer ieder uur auto check, gps 20 minuten...

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Is het misschien een idee als iedereen zijn accugebruik even laat zien net voordat hij/zij de Legend weer aan de lader hangt? Daarmee kan je zien hoeveel procent van je accu waaraan opgaat.

Je kan dit vinden in instellingen --> Over de telefoon --> Accu --> Accugebruik. (geniale ingebouwde app is dat trouwens, alleen ik weet niet hoe hij het meet, dus ik weet niet of het allemaal precies klopt).

Als bijvoorbeeld alle Vodafone melden dat een groot percentage opgaat aan Mobiel standby ("Accu gebruikt door radio"), dan weet je dat Vodafone een batterij-intensief netwerk gebruikt.

NOSIG

• dafmay
_Christiaan_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:26:
Is het misschien een idee als iedereen zijn accugebruik even laat zien net voordat hij/zij de Legend weer aan de lader hangt? Daarmee kan je zien hoeveel procent van je accu waaraan opgaat.

Je kan dit vinden in instellingen --> Over de telefoon --> Accu --> Accugebruik. (geniale ingebouwde app is dat trouwens, alleen ik weet niet hoe hij het meet, dus ik weet niet of het allemaal precies klopt).

Als bijvoorbeeld alle Vodafone melden dat een groot percentage opgaat aan Mobiel standby ("Accu gebruikt door radio"), dan weet je dat Vodafone een batterij-intensief netwerk gebruikt.
Dat is natuurlijk een prima idee! Ik zal het eens posten vlak voordat ik weer ga opladen...

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:29
n00bs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:26:
[...]

Geheugen(RAM) gebruik is geen indicatie. Android is zo opgebouwd dat gebruikt geheugen pas vrij gemaakt wordt als een (andere) applicatie meer nodig heeft. Het feit dat je telefoon aangeeft dat je (misschien maar) 10% geheugen vrij/leeg hebt betekent niet dat de andere 90% actief gebruikt wordt.

...

Verwijderd

Gisteren ging mijn vodafone abonnement in, dus heb ik mijn simkaart gewisseld. Toen ik m'n legend voor het eerst opstartte met de nieuwe sim-kaart vroeg hij of ik de instellingen van die kaart wilde importeren. Daarbij had hij het ook over wallpapers etc, dus daar had ik geen zin in (Als tweaker moet ik dat toch ook handmatig kunnen leek mij ;)).
Als eerst probeerde ik via de vodafone site de instellingen automatisch te laten versturen (niet mis met een luie tweaker zijn), maar dat ging mis. Vervolgens ben ik de instellingen handmatig in gaan voeren, maar als je de instellingen exact overneemt dan krijg je een vervelend probleem: de settings applicatie (com.android.settings) crashed bij het opslaan van het APN. Hierna lijkt het wel te werken, maar je kan je APN's niet meer aanpassen via de settings (als je op Access Point Names klikt crashed de applicatie weer). Dit zat me niet lekker aangezien ik voor MMS toch nog een 2e APN aan moest maken, dus ben ik er een tijd mee aan het klooien geweest.
Pas nadat ik de app "APN Backup & Restore" geïnstalleerd had en daarmee alle APN's verwijderd had kon ik weer bij de Access Points Names komen (maar dan is die lijst leeg natuurlijk). Na wat nadenken over wat de bug zou kunnen zijn heb ik de instellingen iets anders ingevoerd: Bij MMSC heb ik het "http://" gedeelte wat op de vodafone site staat verwijderd, ik heb dus alleen "mmsc.mms.vodafone.nl" ingevoerd. Dit lost de crashes op en het werkt wel gewoon.
Mocht iemand dus tegen dezelfde problemen aanlopen kan dat zo opgelost worden.
Voor de mensen met MMS problemen icm hun Legend: MMS op de HTC Desire met Vodafone
Het is geen oplossing, maar de waarschijnlijke oorzaak is gevonden bij de HTC Desires...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een probleem; mijn wekker kon ik altijd laten snoozen door de telefoon om te draaien of als hij al op z'n kop lag door er even op te tikken. Sinds enkele dagen werkt dit echter niet meer en moet ik echt op snooze klikken of de volumeknop indrukken om te laten snoozen. Ik heb alles programma's al verwijderd die ik de afgelopen tijd heb geïnstalleerd en telefoon uit- en weer ingeschakeld, maar dat helpt allemaal niet.

Iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• dafmay
CLB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:35:
Voor de mensen met MMS problemen icm hun Legend: MMS op de HTC Desire met Vodafone
Het is geen oplossing, maar de waarschijnlijke oorzaak is gevonden bij de HTC Desires...
Interessant verhaal! Ik merktte ook al dat slechts met authenticatie op "pap" de data verbinding (internet danwel mms) kan worden opgezet...en inderdaad zodra auth op "Geen"...dan geen data verbinding mogelijk. Dit geldt dus voor de "internet" APN en niet alleen voor MMS. Wel lekker k*t van VF! Hopelijk met een volgende Android update opgelost (?)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Gugger schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:40:
Ik heb een probleem; mijn wekker kon ik altijd laten snoozen door de telefoon om te draaien of als hij al op z'n kop lag door er even op te tikken. Sinds enkele dagen werkt dit echter niet meer en moet ik echt op snooze klikken of de volumeknop indrukken om te laten snoozen. Ik heb alles programma's al verwijderd die ik de afgelopen tijd heb geïnstalleerd en telefoon uit- en weer ingeschakeld, maar dat helpt allemaal niet.

Iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg?
Settings -> Sound & Display -> Quiet ring on pickup?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 23:28
Indien deze reactie al eens is gegeven mijn welgemeende excuses.

Zoals eerder gemeld, sinds kort ben ik een Legend-gebruiker. Dit is een erg mooi toestel. Om deze mooi te houden wil ik deze zo ver het mogelijk (en mooi) is gaan beschermen. In eerste instantie denk ik hierbij aan een screenprotector.
Zijn er Legend-gebruikers die gebruik maken van een screenprotector? Welke protector is dit? En hoe is de ervaring met deze protector, waarbij ik dan denk zowel aan het aanbrengen van de protector als de respons van het scherm na het aanbrengen?

B.v.d.

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:50:
[...]

Interessant verhaal! Ik merktte ook al dat slechts met authenticatie op "pap" de data verbinding (internet danwel mms) kan worden opgezet...en inderdaad zodra auth op "Geen"...dan geen data verbinding mogelijk. Dit geldt dus voor de "internet" APN en niet alleen voor MMS. Wel lekker k*t van VF! Hopelijk met een volgende Android update opgelost (?)
MMS bij Belgische Proximus lijkt ook niet te werken. Zelfde probleem als VF?

• S4nder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05-2023

S4nder

Say Hello

Gisteren heb ik geupdate naar de nieuwste versie. Nu heb ik een raar probleem. Ik kan WiFi niet meer uitzetten. Als ik WiFi uitschakel met de powercontrol widget dan gaat WiFi na 2 seconden automatisch weer aan.
Zelfs in AirPlane modus gaat WiFi aan nadat ik 'm heb uitgezet. Een herstart heeft niet geholpen.
Kent iemand dit probleem?

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
RicoK schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:07:

Zoals eerder gemeld, sinds kort ben ik een Legend-gebruiker. Dit is een erg mooi toestel. Om deze mooi te houden wil ik deze zo ver het mogelijk (en mooi) is gaan beschermen. In eerste instantie denk ik hierbij aan een screenprotector.
Zijn er Legend-gebruikers die gebruik maken van een screenprotector? Welke protector is dit? En hoe is de ervaring met deze protector, waarbij ik dan denk zowel aan het aanbrengen van de protector als de respons van het scherm na het aanbrengen?

B.v.d.
Ik gebruik een screenprotector van Brando.. Gewoon te bestellen op screenprotector.nl
Persoonlijk vind ik het fijner dan zonder protector; je kunt wat soepeler over het scherm..

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:52:
[...]

Het versturen / ontvangen van een MMS gaat inderdaad niet zo vlot op de legend.
Ikzelf ben een proximus abonnee (100 mb per maand mobiel internet)
Aangezien dit niet zoveel is, zet ik mijn mobiel internet niet altijd aan. Wanneer ik nu een MMS krijg, zou het mobiele internet moeten aanspringen zodat mijn MMS binnenkomt op de Legend. Dit gebeurd dus niet.
Ik moet telkens het mobiel internet manueel aanzetten (hetgeen niet altijd lukt waardoor ik bij netwerkinstellingen van automatisch naar gsm naar automatisch moet switchen) Wanneer ik uiteindelijk mobiel internet aanstaan heb, krijg ik de MMS binnen. Hetzelfde geldt trouwens voor het versturen van een MMS.

Andere mensen die deze problemen ook ondervinden?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Verwijderd

Ik ga vanavond mijn accu verbruik hier plaatsen en ook hoe ik het voor elkaar heb gekregen om zo lang met de accu te kunnen werken etc.. Ik zal uitgebreid verslag doen. Ik heb in de afgelopen 2 weken een hoop dingen onderzocht en getest. Dus vanavond meer hierover.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

CLB schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:35:
Inmiddels is er een oplossing voor het MMS-probleem. Ik ben nog in afwachting van het XML-bestandje, hopelijk kan ik vanavond MMS'en met de Legend. Ik zal mijn bevindingen hier neerzetten als niemand me voor is ;)

NOSIG

• dafmay
_Christiaan_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:02:
[...]

Inmiddels is er een oplossing voor het MMS-probleem. Ik ben nog in afwachting van het XML-bestandje, hopelijk kan ik vanavond MMS'en met de Legend. Ik zal mijn bevindingen hier neerzetten als niemand me voor is ;)
Goed man! Ben benieuwd >:)

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:52:
[...]

Hopelijk reeds een "oplossing" voor gevonden door onze mede-tweakers :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Heeft iemand anders ook gemerkt dat met een Parrot 3100 carkit sommige nummers van sommige contacts niet syncen? Ik heb al geüpdate naar de laatste versie van de Legend firmware en zojuist ook de Parrot geflashed. Tot nu toe echter geen resultaat.

Ik ga nu nog even proberen de betreffende contacts handmatig over te sturen...

edit:
handmatig problematige contacts oversturen (als vCard) werkt!

[ Voor 10% gewijzigd door sdomburg op 27-04-2010 16:53 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dankje CLB voor die aanwijzing. nu wacht ik nog ff tot die XML gewoon gedeeld wordt en niet geheimzining hierover wordt gedaan. Mag ook wel aan Vodafone gecommuniceerd worden.

• dafmay
Mbt het batterij verbruik...

Er is (weer) een nieuwe versie van de app System Panel uitgekomen. In de nieuwe versie zit een vernieuwde monitoring tool voor o.a. batterij verbruik. Was sowieso al een van mijn favoriete apps...en nu helemaal. Is natuurlijk gewoon in de Market te vinden. Zie ook :

http://www.androlib.com/a...app-systempanel-iFtq.aspx

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik had de vraag al eerder gesteld maar helaas geen reactie gekregen erop.
Heeft iemand bestanden uitgewisseld met zijn PC via bluetooth? Ik heb van alles geprobeerd maar 't lukt niet. Ik vroeg me af of 't aan de pc ligt of aan m'n Legend.
Alvast bedankt!

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:53:
Ik ga vanavond mijn accu verbruik hier plaatsen en ook hoe ik het voor elkaar heb gekregen om zo lang met de accu te kunnen werken etc.. Ik zal uitgebreid verslag doen. Ik heb in de afgelopen 2 weken een hoop dingen onderzocht en getest. Dus vanavond meer hierover.
Ik ben benieuwd. Ik heb ondertussen mijn Legend bijna 2 weken en ik moet nog steeds 2x per dag opladen. Heeft nog nooit hele dag volgehouden.

Ik heb gister Juice Defender geïnstalleerd, maar schijnt niet echt te helpen bij mij. Heb iig niks gemerkt. Alleen dat inet steeds uitgaat, als ik scherm uitdoe. Dit is wel irritant als je op ebuddy (msn) zit, als je scherm even uitdoet ben je bijna gelijk offline..

[ Voor 20% gewijzigd door xileS op 27-04-2010 20:36 ]

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 02:49
xileS schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:30:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik heb ondertussen mijn Legend bijna 2 weken en ik moet nog steeds 2x per dag opladen. Heeft nog nooit hele dag volgehouden.

Ik heb gister Juice Defender geïnstalleerd, maar schijnt niet echt te helpen bij mij. Heb iig niks gemerkt. Alleen dat inet steeds uitgaat, als ik scherm uitdoe. Dit is wel irritant als je op ebuddy (msn) zit, als je scherm even uitdoet ben je bijna gelijk offline..
Mischien dat ebuddy op de achtergrond zoveel verbruikt?

Zit trouwen vol spanning op die xml te wachten. hem zelf namelijk ook problemen met mms en vodafone

[ Voor 8% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 27-04-2010 20:54 ]

• dafmay
Mijn accu verbruik tot nu toe is :

- Weergave : 42% (tijd actief : 1u 2min)
- Mobiel standby : 33%
- Telefoon inactief : 19%
- Speedview : 3%
- GPS : 3%

Het is nu 35uur sinds de laatste keer vol opladen en heb nog 40% accu over.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 27-04-2010 21:10 ]

Verwijderd

Ik ga record verbreken. Mijn tel staat nu op 15 uur sinds laatste keer vol geladen. Met 40minuten weergave en ik heb nog 90% accu over.

- Verder 5 minuten ermee gebeld.
- Internet verbinding staat gewoon continu aan
- Email wordt via exchange binnen gehaald.

Dus ruim 40 minuten bezig geweest op mijn tel met scherm aan. Lekker mijn mail gecontroleerd en beantwoord, op het internet geweest en facebook.

Vanavond of morgen meer hierover :P

Ik moet wel zeggen dat sinds de update van HTC mijn accu nu veel en veel langer mee gaat!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 21:10 ]

• xileS
  • Niet online
Kabbie_Kabbie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:53:
[...]

Mischien dat ebuddy op de achtergrond zoveel verbruikt?

Zit trouwen vol spanning op die xml te wachten. hem zelf namelijk ook problemen met mms en vodafone
Ja ebuddy verbruikt wel veel ja, daarom laat ik het ook nooit te lang aanstaan. Zonder ebuddy gaat het nog steeds hard.

• dafmay
dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:01:
Mijn accu verbruik tot nu toe is :
.....
Het is nu 35uur sinds de laatste keer vol opladen en heb nog 40% accu over.
Ik weet voldoende...heb nu Juicedefender ge-deinstalleerd en ga eens kijken hoe de accu het gaat doen met continue 3G/H dataverbinding aan....

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

n00bs schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 16:54:
Dankje CLB voor die aanwijzing. nu wacht ik nog ff tot die XML gewoon gedeeld wordt en niet geheimzining hierover wordt gedaan. Mag ook wel aan Vodafone gecommuniceerd worden.
MMS werkend op mn Legend met Vodafone :D

Hier het bestandje: klik

Let op dat je eerst op "delete all APNs" drukt in het programma'tje!

[ Voor 8% gewijzigd door _Christiaan_ op 27-04-2010 21:50 ]

NOSIG

• Gugger
DieterVDW schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:53:
[...]

Settings -> Sound & Display -> Quiet ring on pickup?
Staan aan helaas, dus dat is het niet :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Gugger
RoloTomassie schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:39:
Ik had de vraag al eerder gesteld maar helaas geen reactie gekregen erop.
Heeft iemand bestanden uitgewisseld met zijn PC via bluetooth? Ik heb van alles geprobeerd maar 't lukt niet. Ik vroeg me af of 't aan de pc ligt of aan m'n Legend.
Alvast bedankt!
Ik heb geprobeerd om ringtones van een andere telefoon naar de Legend te sturen via BT, maar ook dit lukte niet. Iemand dat wel gelukt?

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

S4nder schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:13:
Gisteren heb ik geupdate naar de nieuwste versie. Nu heb ik een raar probleem. Ik kan WiFi niet meer uitzetten. Als ik WiFi uitschakel met de powercontrol widget dan gaat WiFi na 2 seconden automatisch weer aan.
Zelfs in AirPlane modus gaat WiFi aan nadat ik 'm heb uitgezet. Een herstart heeft niet geholpen.
Kent iemand dit probleem?
Ja dat had ik ook en het kwam door het programma Locale.

Vmu

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

_Christiaan_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:40:
[...]
MMS werkend op mn Legend met Vodafone :D

Hier het bestandje: klik

Let op dat je eerst op "delete all APNs" drukt in het programma'tje!
Geweldig!.. Tenminste, dat denk ik. Ik wil graag MMS-en en ben hier ook al sinds de dag dat ik de Legend heb mee bezig. Tot nu toe zonder resultaat.
Maar wat moet ik met dit bestandje doen? Kan ik dit openen/uitvoeren op de legend?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• dafmay
MediJack schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:36:
[...]

Geweldig!.. Tenminste, dat denk ik. Ik wil graag MMS-en en ben hier ook al sinds de dag dat ik de Legend heb mee bezig. Tot nu toe zonder resultaat.
Maar wat moet ik met dit bestandje doen? Kan ik dit openen/uitvoeren op de legend?
Kijk hier eens :
MMS op de HTC Desire met Vodafone

Verwijderd

creatif schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 14:55:
[...]

Ik gebruik een screenprotector van Brando.. Gewoon te bestellen op screenprotector.nl
Persoonlijk vind ik het fijner dan zonder protector; je kunt wat soepeler over het scherm..
Ben zeer tevreden met de invisible shield van Zagg. Tip: Maak de plakrand eerst vochtig, zodat je de screenprotector na het opplakken iets kunt verschuiven. Gebruik latex handschoenen bij het opplakken en doe dit in de badkamer met een hete douche aan. Je krijgt dan geen vingerafdrukken of stof problemen.

Verwijderd

Whahaha, de Legend en Desire zijn geroot! Morgen komt er een how-to online.
Meer nieuws staat op androidworld.nl. Ook voor de Incredible, maar die is niet leverbaar in NL.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 23:15 ]

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:13:
Whahaha, de Legend en Desire zijn geroot! Morgen komt er een how-to online.
Meer nieuws staat op androidworld.nl. Ook voor de Incredible, maar die is niet leverbaar in NL.
toptoptoptop!!! _/-\o_

Verwijderd

RicoK schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:07:

B.v.d.
Ik heb vandaag een Adapt Screenprotector HTC Legend er op gedaan.
En ben daar super tevreden over.
Ik heb hem via de PDA shop besteld en op hun site staad ook een filmpje hoe je het goed kan doen (met plakband enzo)
Ik heb het helemaal zo gedaan zo als op hun filmpje, en hij zit er echt helemaal strak op _/-\o_ (is me nog nooit gelukt met andere screenprotector's.
Is een echte aanrader.
En het respons van me scherm is nog steeds super goed.

Adapt is trouwens het zelfde als Brando.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Nog even de complete beschrijving om MMS werkend te krijgen op de Legend i.c.m. Vodafone:

1. Download en installeer het programma APN backup & restore uit de market
2. Open het programma en klik op Delete APNs
3. Download dit bestand en zet het op de SD kaart in de map ApnBackupRestore
4. In het programma APN backup & restore klik je op Restore APNs en selecteer het XML bestandje (het maakt niet uit of het programma wel of niet checkt op dubbele APN's)...

Klaar

(de eer gaat naar rvjacobs ;) )

NOSIG

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
dafmay schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:15:
[...]

Tja, maar regelmatig met JuiceDefender activeer je het scherm, en dan duurt het 2 minuten voordat je dataverbinding er is. En dat is altijd net als je snel internet nodig hebt (fileinfo). Dit staat al als known bug op de site van de ontwikkelaar

• Snakeman123
  • Laatst online: 30-10 14:42
Is het mogelijk om je internet van je laptop te gebruiken om dan met je legend te internetten via de pc. Ik kan nergens een goede uitleg vinden. Wie kan mij helpen.

Ciao Snakeman

Verwijderd

CK3v1N schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:43:
[...]

Het versturen / ontvangen van een MMS gaat inderdaad niet zo vlot op de legend.
Ikzelf ben een proximus abonnee (100 mb per maand mobiel internet)
Aangezien dit niet zoveel is, zet ik mijn mobiel internet niet altijd aan. Wanneer ik nu een MMS krijg, zou het mobiele internet moeten aanspringen zodat mijn MMS binnenkomt op de Legend. Dit gebeurd dus niet.
Ik moet telkens het mobiel internet manueel aanzetten (hetgeen niet altijd lukt waardoor ik bij netwerkinstellingen van automatisch naar gsm naar automatisch moet switchen) Wanneer ik uiteindelijk mobiel internet aanstaan heb, krijg ik de MMS binnen. Hetzelfde geldt trouwens voor het versturen van een MMS.

Andere mensen die deze problemen ook ondervinden?
Als ik een MMS ontvang dan verschijnt het berichtje met "download" erbij, maar wanneer ik erop klik gebeurt er niets. Heb geprobeer om een MMS te versturen maar het berichtje komt gewoon niet aan.
Kan je hier de MMS instellingen posten die jij gebruikt?

• ceesvan
  • Laatst online: 29-05-2011
De friend stream applicatie werkt bij mij sinds een weekje niet meer. Vrijwel direct na het opstarten krijg ik de melding 'De toepassing Friend Stream (proces com.htc.friendstream) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.' Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Snakeman123 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:08:
Is het mogelijk om je internet van je laptop te gebruiken om dan met je legend
te internetten via de pc. Ik kan nergens een goede uitleg vinden. Wie kan mij helpen.

Ciao Snakeman
Ik weet niet waar je dan op zoekt, maar als je de Legend aan de PC koppelt en
je de notificationbar naar beneden trekt staat er zelfs een optie om internet te delen aka tetheren O-)

EDIT: Welkom op GoT :w Groeten doen hoeft hier niet

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 28-04-2010 09:35 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• mini1986
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:40:
[...]

Ik heb vandaag een Adapt Screenprotector HTC Legend er op gedaan.
En ben daar super tevreden over.
Ik heb hem via de PDA shop besteld en op hun site staad ook een filmpje hoe je het goed kan doen (met plakband enzo)
Ik heb het helemaal zo gedaan zo als op hun filmpje, en hij zit er echt helemaal strak op _/-\o_ (is me nog nooit gelukt met andere screenprotector's.
Is een echte aanrader.
En het respons van me scherm is nog steeds super goed.

Adapt is trouwens het zelfde als Brando.
Ik heb deze er ook opzitten, maar bij mij valt hij aan elke kant 2 mm over de rand heen. Krijg er dus lucht onder... Wat stond er bij jou op de verpakking als ik vragen mag?

• mini1986
Ik heb problemen met het afspelen van YouTube filmpjes... Na een x-aantal seconden streamen (het filmpje is dan ongeveer 1/3 geladen) krijg ik de melding dat de video niet afgespeeld kan worden. Meer mensen die hier last van hebben?

Verwijderd

Hallo mensen,

Wie kan mij bij onderstaand helpen:

Sinds afgelopen weekend last van heb is dat mijn Legend Mijn Locatie niet meer vind. Ik heb in de instellingen niets veranderd. Ik heb Draadloze netwerken gebruiken aanstaan en GPS uitstaan. Ik heb Gegevensroaming in de instellingen ook uitstaan. Deze instellingen zijn niet gewijzigd echter vind hij mijn locatie niet. Ik zit volgens mijn locatie vanaf afgelopen weekend op mijn werk. Als ik via GPS Mijn Locatie ophaal terwijl ik thuis zit dan ben ik idd thuis, zet ik GPS weer uit ben ik 30 kilometer verder op mijn werk.

Wie weet wat dit kan zijn, ik vind het erg vervelend aangezien een paar apps die ik gebruik Mijn Locatie toch echt nodig hebben en ik niet van plan ben om GPS vast aan te hebben. Ik heb btw een T-Mobile abo en dataverkeer werkt verder zonder problemen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:38
Als je GPS uitzet dan gaat 'ie proberen om via telefoonpalen te bepalen waar je je ongeveer bevindt en dat is een stuk minder nauwkeurig dan met GPS. Als je locatie echt zo belangrijk is op je telefoon, dan zou je het beste GPS aan kunnen laten.

The devil is in the details.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GPS staat ook niet vast aan, zodra je een app die GPS gebruikt niet meer op de voorgrond hebt staat je GPS ook niet meer aan. Het is dus nogal onzinnig om je GPS niet te gebruiken imo.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:23:
[...]

Als ik een MMS ontvang dan verschijnt het berichtje met "download" erbij, maar wanneer ik erop klik gebeurt er niets. Heb geprobeer om een MMS te versturen maar het berichtje komt gewoon niet aan.
Kan je hier de MMS instellingen posten die jij gebruikt?
Ik heb 2 apn's PX MMs en PX Internet

Ik veronderstel dat hij Px MMS gebruikt om een MMS te versturen en ontvangen.
Nu doet hij dit enkel wanneer ik mijn mobiel internet aanzet.
Hoe zou dit komen?

PX Internet
Apn: internet.proximus.be
Proxy: 10.253.7.3
Poort:80
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Server:
MMSC:
MMSproxy:
MMSpoort:
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 206
MNC: 01
Verificatietype: PAP
APN-type: default

Px MMS
Apn: event.proximus.be
Proxy:
Poort:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Server:
MMSC: mmsc.proximus.be/mms
MMSproxy: 10.55.14.75
MMSpoort: 8080
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 206
MNC: 01
Verificatietype: PAP
APN-type: mms

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
CLB schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:33:
[...]

Ik weet niet waar je dan op zoekt, maar als je de Legend aan de PC koppelt en
je de notificationbar naar beneden trekt staat er zelfs een optie om internet te delen aka tetheren O-)

EDIT: Welkom op GoT :w Groeten doen hoeft hier niet
volgensmij wil hij juist internetten op de legend via de vaste lijn van zijn pc

en daar durf ik geen antwoord op te geven aangezien ik net 2uur de legend in mijn hand heb :+ haha

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_Christiaan_ schreef op woensdag 28 april 2010 @ 00:36:
Nog even de complete beschrijving om MMS werkend te krijgen op de Legend i.c.m. Vodafone:

2. Open het programma en klik op Delete APNs
3. Download dit bestand en zet het op de SD kaart in de map ApnBackupRestore
4. In het programma APN backup & restore klik je op Restore APNs en selecteer het XML bestandje (het maakt niet uit of het programma wel of niet checkt op dubbele APN's)...

Klaar

(de eer gaat naar rvjacobs ;) )
Getest en werkt. Alleen andere volgorde ivm afwezigheid WiFi ;)

2) Start APN Backup & Restore en klik backup APN (want dan pas wordt de directory aangemaakt en als failsave ivm verliezen internetinstellingen)
3) 3. Download dit bestand en zet het op de SD kaart in de map ApnBackupRestore (makkelijk om als attachment naar je telefoon te e-mailen
4) Plaats de XML file in de de map ApnBackupRestore
5) In het programma APN backup & restore klik je op "Restore APN" en selecteer het Vodafone.XML bestand, click Yes
6) Als je nu je APN's controleert in de instellingen menu, zie je dat je nu nog maar 1 APN hebt voor MMS en Internet en dit werkt! niet meer 2 aparte APN's.

• dafmay
tharonald schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:33:
[...]

Tja, maar regelmatig met JuiceDefender activeer je het scherm, en dan duurt het 2 minuten voordat je dataverbinding er is. En dat is altijd net als je snel internet nodig hebt (fileinfo). Dit staat al als known bug op de site van de ontwikkelaar
Nee hoor, bij mij wordt dataverbinding meteen opgezet wanneer scherm aan gaat...binnen 3 sec is de dataverbinding actief en kan ik surfen enz.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 09:23
dafmay schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:51:
Nee hoor, bij mij wordt dataverbinding meteen opgezet wanneer scherm aan gaat...binnen 3 sec is de dataverbinding actief en kan ik surfen enz.
Same here ja. Eer je de app hebt opgestart die je wilt gebruiken om data te genereren staat het wel weer aan ;)

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

mini1986 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:35:
[...]

Ik heb deze er ook opzitten, maar bij mij valt hij aan elke kant 2 mm over de rand heen. Krijg er dus lucht onder... Wat stond er bij jou op de verpakking als ik vragen mag?
Oke is bij jou dus te groot :|
En hoe bedoel je wat er bij mij op de verpakking stond?
Wat wil je precies weten dan kan ik daar even naar kijken d:)b

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

n00bs schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:50:
[...]

Getest en werkt. Alleen andere volgorde ivm afwezigheid WiFi ;)

2) Start APN Backup & Restore en klik backup APN (want dan pas wordt de directory aangemaakt en als failsave ivm verliezen internetinstellingen)
3) 3. Download dit bestand en zet het op de SD kaart in de map ApnBackupRestore (makkelijk om als attachment naar je telefoon te e-mailen
4) Plaats de XML file in de de map ApnBackupRestore
5) In het programma APN backup & restore klik je op "Restore APN" en selecteer het Vodafone.XML bestand, click Yes
6) Als je nu je APN's controleert in de instellingen menu, zie je dat je nu nog maar 1 APN hebt voor MMS en Internet en dit werkt! niet meer 2 aparte APN's.
Toch een probleem met deze instellingen! lost niet alles op.
3G was ik opeens kwijt, telefoon reboot, 3G uit en aangezet, maar geen connectie.
Daarop de settings handmatig verwijderd en opnieuw die XML file gekoppeld, toen spontaan kwam de verbinding weer terug 8)7

• mini1986
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:23:
[...]

Oke is bij jou dus te groot :|
En hoe bedoel je wat er bij mij op de verpakking stond?
Wat wil je precies weten dan kan ik daar even naar kijken d:)b
Nou, ik heb deze screenprotector bij Belcompany gekocht. Op de verpakking stond: Hero. Met pen stond erbij geschreven Legend. Ik nog extra aan de dame achter de kassa gevraagd, maar de Hero & Legend hebben allebei hetzelfde scherm, deze zou dus ook moeten passen... Helaas valt deze er ruim over, hele dag bubbeltjes op mn scherm en mn haren blijven erachter hangen, niet zo handig...

• Kabbie_Kabbie
Had zelf de invisibleshield van zagg. Helaas bleef deze screen protector beter aan het plastic van mijn hardloop armband zitten als aan de telefoon. Nu is hij dus helemaal kapot :(

• mini1986
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:31:
Had zelf de invisibleshield van zagg. Helaas bleef deze screen protector beter aan het plastic van mijn hardloop armband zitten als aan de telefoon. Nu is hij dus helemaal kapot :(
Zonde! Ik heb er nu eentje besteld in China voor nog geen 2 dollar. Ben benieuwd hoe die is... Ik laat het jullie wel weten!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Waarom zou je überhaupt een screenprotector gebruiken? Is alleen maar irritant en extra gedoe. Het scherm van de Legend zelf is imo goed genoeg, komt denk ik door de teflon laag oid. Ik gebruik mn Legend vrij intensief en er zit nog geen enkel schrammetje op. (hierbij let ik wel op dat ik geen sleutels bij de telefoon in mn zak doe, hoewel het al wel een paar keer is voorgekomen).

NOSIG

• Kabbie_Kabbie
BTW die mms fix doet t na 3 keer proberen (Moest bij mij handmatig de apn's wissen)

• mini1986
Kabbie_Kabbie schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:47:
BTW die mms fix doet t na 3 keer proberen (Moest bij mij handmatig de apn's wissen)
Bij mij werkte ie direct! Super... :)

• Kabbie_Kabbie
Mischien een beetje stomme vraag, heb net die mms fix toegepast. Maar gaat dit dan via buitenlandse APNs valt dit eigenlijk wel onder het standaard internet blox van VF?

• dafmay
_Christiaan_ schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:43:
Waarom zou je überhaupt een screenprotector gebruiken? Is alleen maar irritant en extra gedoe. Het scherm van de Legend zelf is imo goed genoeg, komt denk ik door de teflon laag oid. Ik gebruik mn Legend vrij intensief en er zit nog geen enkel schrammetje op. (hierbij let ik wel op dat ik geen sleutels bij de telefoon in mn zak doe, hoewel het al wel een paar keer is voorgekomen).
Yep same here. Ook nog nooit een screenprotector op mijn mobiel gebruikt. Krassen heb ik nooit, ben ook altijd wel voorzichtig moet ik zeggen. Ik kan mij echter best voorstellen dat er mensen zijn die er wel eentje willen gebruiken, al zie ik niet echt direct het nut...ook omdat de screen-response altijd wel (iets) minder zal zijn bij gebruik van screenprotector.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18
MarcoC schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:42:
Zojuist mijn Legend weggebracht vanwege het loszittende batterijklepje ;( . Troost mij.
En bijna vier weken later is 'ie weer terug. Nouja, niet helemaal, want ik heb een nieuwe gehad :o .

• dafmay
MarcoC schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:07:
[...]
En bijna vier weken later is 'ie weer terug. Nouja, niet helemaal, want ik heb een nieuwe gehad :o .
Zozo...dat is dan allemaal prima geregeld...proficiat d:)b

• MarcoC
Mijn nieuwe Legend wordt echt nauwelijks bruin bij een lage brightness, vreemd.

Verwijderd

Bij die van mij valt het ook niet echt op, maar bij hoge brightness krijgt alles wat grijs is een roze gloed. Niet veel, maar het valt wel op als je er op let.

Hier is trouwens meer info te vinden over het rooten van de Legend. :9 Is een topic over de Desire, maar is dus ook beschikbaar voor de Legend volgens de maker.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 20:24 ]

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:20:
Bij die van mij valt het ook niet echt op, maar bij hoge brightness krijgt alles wat grijs is een roze gloed. Niet veel, maar het valt wel op als je er op let.

Hier is trouwens meer info te vinden over het rooten van de Legend. :9 Is een topic over de Desire, maar is dus ook beschikbaar voor de Legend volgens de maker.
Thanks voor de info. Ik zie echter in dat topic, en in het topic met de handleiding, geen enkele vermelding meer specifiek mbt de Legend...ik ga verstandig zijn en kijk de kitten nog ff uit de boom :)

Verwijderd

mini1986 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:23:
[...]

Nou, ik heb deze screenprotector bij Belcompany gekocht. Op de verpakking stond: Hero. Met pen stond erbij geschreven Legend. Ik nog extra aan de dame achter de kassa gevraagd, maar de Hero & Legend hebben allebei hetzelfde scherm, deze zou dus ook moeten passen... Helaas valt deze er ruim over, hele dag bubbeltjes op mn scherm en mn haren blijven erachter hangen, niet zo handig...
Nou bij mijn op de verpakking staad echt voor de Legend.
En volgens mij is het scherm niet het zelfde van de Legend en de Hero wat ik kan zien is de Hero iets breder.
En de spieker van de Hero valt buiten het scherm en van de Legend in het scherm.
Dus je kan het denk ik daar al aan zien of je een uitsparing op je screenprotector hebt (is bij de Legend screenprotector.
Ik denk dat jou screenprotector echt voor de Hero is.
Dus als ik jou was zou ik er mee terug.

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:43:
Ik gebruik een screenprotector om dat ik gewoon bloed zuinig op me Legend ben.
En altijd op elke telefoon geweest.
En ik wil gewoon heel graag dingen voorkomen.
Irritant vind ik het zeker niet en het extra gedoe was het dit keer ook niet zat er in 1 keer goed op _/-\o_
Ik hoef gewoon niet snel bang te zijn daar er straks wel een schrammetje of wat dan ook opzit.

Daarom gebruik ik dus een screenprotector O-)

Verwijderd

Help..... De linkerkant (+/- 1 cm) van mijn Legend touchscreen reageert niet meer op aanraken. Net spontaan ontstaan bij het willen opstarten van een app. 17 maart in gebruik genomen. Tot nu toe feilloos. Normaal gebruik, niet gevallen o.i.d. Na herstart met moeite m'n SIM pincode kunnen toetsen. Ben best wel een beetje radeloos. Help me aub

Weet nu echt even niet wat te doen?

Gr Marco

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:57:
Help..... De linkerkant (+/- 1 cm) van mijn Legend touchscreen reageert niet meer op aanraken. Net spontaan ontstaan bij het willen opstarten van een app. 17 maart in gebruik genomen. Tot nu toe feilloos. Normaal gebruik, niet gevallen o.i.d. Na herstart met moeite m'n SIM pincode kunnen toetsen. Ben best wel een beetje radeloos. Help me aub

Weet nu echt even niet wat te doen?

Gr Marco
Misschien kun je dit proberen :

Menu > Instellingen > taal en toetsenbord > touch input > tekst invoer > ijking opnieuw instellen (terug naar fabrieks instellingen)

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:10:
[...]

Misschien kun je dit proberen :

Menu > Instellingen > taal en toetsenbord > touch input > tekst invoer > ijking opnieuw instellen (terug naar fabrieks instellingen)
Gedaan, probleem blijft bestaan... Dit is dus echt balen, want ik kan ook geen telefoonnummers toetsen.

Verwijderd

dafmay schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:25:
[...]

Thanks voor de info. Ik zie echter in dat topic, en in het topic met de handleiding, geen enkele vermelding meer specifiek mbt de Legend...ik ga verstandig zijn en kijk de kitten nog ff uit de boom :)
Hij is nu nog in een testfase, hij is dus nog niet klaar. Ik denk ook dat je het nu nog niet kunt downloaden.
Hij heeft op Twitter wel gezegt dat hij waarschijnlijk ook voor de Legend zal werken, en hij zal dit dus niet zomaar zeggen. ;) Wordt dus nog ff wachten, ben erg benieuwd naar de eerste berichten.

• MarcoC
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:16:
[...]

Gedaan, probleem blijft bestaan... Dit is dus echt balen, want ik kan ook geen telefoonnummers toetsen.
Gevalletje garantie :o .

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik trouwens vreemd vind dat de Desire, Live Wallpapers heeft en mijn Legend dit niet heeft :?

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk met de 600Mhz te maken. Als dit niet zo (lijkt me niet) is een gemiste kans om dit toestel nog populairder te maken. Ik had met een mod op m'n spica wel live wallpapers en dat ging vloeiend, terwijl de rest langzamer ging dan de Legend. Zou dus moeten werken, maar of dat ook goed gaat? Ik hoop het wel want het ziet er wel mooi uit.
Ik wacht dus ook nog ff tot anderen hebben geroot, onder andere i.v.m. de camera update. En hij werkt verder goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 21:56 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.